"A rendelet melléklete megadja a kerékpártárolás normatíváit. Például lakásonként 1, vendéglátó egységekben 75 négyzetméterenként 2, strandokon 20 férőhelyenként 1, míg a helyközi közlekedési végállomásokon a tervezett utasszám 5 százalékával azonos kerékpártárolót kell kialakítani."

A Világgazdaság teljes cikke.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Vid képe

Ez nagyszerű. Kinek

Ez nagyszerű.
Kinek köszönhető? Vagy csak valami európai szabályozás átvétele?

2
Kuku képe

Az MK és a miniszteri

Az MK és a miniszteri biztos (illetve a jobbkeze Szabó Kristóf) közösen készítette a javaslatot, ami aztán beépült, de most hívtam az MK-t és azt mondták, hogy jövő héten kiteszik mit javasoltak és mi került bele, de a szabályozás végleges és pontos szövegét még nem ismerik.
--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

3
bonnie képe

de szeretném látni, hogy

de szeretném látni, hogy milyen bringatárolót írnak elő, pl egy társasháznak.
http://www.magyarkozlony.hu/nkonline/index.php?menuindex=200&pageindex=k...
itt a közlöny. a cikkkel ellentétben nem a legfrissebb, mert a cikk dátuma 18-a, közben meg 16-án is adtak ki közlönyt.
bonnie

4
gazeee képe

Itt Berlinben most azt

Itt Berlinben most azt neztem, hogy az a megoldas nagyon elterjedt, hogy a kitett kerekpartarolokon reklamokat helyeznek el az uzletek tulajdonosai. nagyjabol adott valami szabvany meretezes, aztan rajta a felulet. es igy szepen magatol is megteremnek a bringatarolo helyek. meg persze kismillio vajaskenyer egyszerusegu U vas van mindenfele tarolni. Meg a meg egyszerubb, gyalogos terelo femkorlatokhoz lakatolnak a nepek. Furtokben...
Tavaly augusztusban voiltam itt elozoleg, es mint kontrollcsoport, elmondhatom hogy meg sokkal durvabb lett a helyzet. Na majd irok errol bovebben, mert erdekes nekem a berlini "tortenet", summazva csak annyit: ugy tunik, _Berlin annak a peldaja amikor KAMPANYRA koltottek penzt a bicajozassal kapcsolatban (Parizsban eszkozok, Koppenhagaban infrastruktura... marmint igy ertem ezt...)
szoval utcabutor mint kerekpar tarolo, kerekpartarolo mint reklamfelulet. Talan erdemes lenne kipucolni vegre az oriasplakat szemethegyeket a belvarosbol... 'Oke, az egy masik Budapest lenne.
kepek kesobb.

5
csviktor képe

Éljen, éljen, éljen! Még

Éljen, éljen, éljen! Még betenném azt is egy törvényjavaslatba, hogy a bringa-tolvajnak le kell vágni a fél kezét, ez a dolog egyszer már bejött, ha nem si bringával.

Tetszik ez a kötelező-garázs dolog is, de nem értem, miért csak 2013-tól. Jó megértem, hogy a már megtervezett épületeket ne kelljen átírni, de 4 és fél év ráhagyással? Meglepne, ha addig nem módosítanák a tövényt.

----------
Próbálok biciklizni tanulni...

6
KGyST képe

Semmiképpen nem nevezném

Semmiképpen nem nevezném nagy eredménynek, hogy lakásonként 1 (autó) garázst meg kell építeni. Ha veszel egy 30 négyzetméteres garzont, akkor is kell hozzá egy garázshelyet venned 3 milkáért, ha nincs autód.

7
csviktor képe

Igen, ha új építésű.

Igen, ha új építésű. Valószínűleg úgyis lesz autód, vagy ha nem, akkor nem kötelező megvenni. Építeni kötelező. Az, hogy te veszed meg, vagy Béla bácsi a feleségének, vagy egy olyan autós, akinek nem volt még garázsa, stb., az már érdektelen.

----------
Tekertél már éjjel Budapesten?

8
KGyST képe

Szerinted ha kötelező

Szerinted ha kötelező megépítenie a beruházónak, akkor nem fogja kötelezően eladni neked? Jelenleg az új építésű házakban a gk tárolók 50-60%-a rajta marad a beruházó nyakán, láttam már emiatt csődöt. Ha nem veszik meg az összeset, akkor ezt is be fogják árazni, és megint csak mi fogunk szopni emiatt. Mondanom sem kell, ez a régi lakások árait is fel fogja hajtani. Kool.

9
kb képe

Ez nem új szabály, már 11

Ez nem új szabály, már 11 éve előírás, de attól még hülyeség. Lakáshoz kötelező építeni gépkocsitárolót, ahelyett, hogy az autóvásárlásnál írnák elő, hogy legyen gépkocsitárolód, ahogy állítólag Japánban. Mindjárt elgondolkoznának az emberek, hogy érdemes-e autót venni a belvárosban.

10
gazeee képe

gondolkopdtam (meg

gondolkopdtam (meg nezelodtem is ezerrel) hogy most jo dolog-e ha pl a vendeglatohelyeknek lesz kotelezo epiteni a bringatarolokat..
BP van rengeteg olyan szituacio ahova egyszeruen normalis korlatokat pakolnanak, akkor azzal tobb legyet is lehetne utni egy csapasra (gyalogosforgalom korlatozas, balesetmegelozes, kerekpartarolas, parkolasgatlo stb stb stb )
Mert most kedves es aranyos dolog epitgetni a kerekpartarolokat, de kajak felesleges kulonosebb penzt beleolni, onkormanyzati reszrol.. P betuk meg minden, de inkabb sok-sok egyszeru U vas, mint keves P betu..
szal asszondanam kijellolni a celokat, meghatarozni az osztonzoket, aztan a piac meg az uzlet elintezi onmagatol.

11
Bodor Ádám képe

Sziasztok Fontos hogy

Sziasztok

Fontos hogy kerékpárok elhelyezéről van szó ahol ez tároló ott az, ahol parkoló (pl. autóparkoló helyén) ott az amit meg kell csinálni. A tároló - parkoló típusát más jogszabályok (pl. UME, helyi építési szabályzat) szabályozhatja, ilyen részletekbe (máshol sem) megy az OTÉK.
Azt nem írja a cikk de nagyon nagy volt a szembeszél, az építőipari vállalkozók nagyon tiltakoztak (a miniszterelnöknél is). Nem volt könnyű, de megcsináltuk:-) Köszönöm mindenkinek aki részt vett benn az MK-nak, a Bringaútnak a javaslatokat, Kristófnak a külföldi példákat és az ÖTM-es kollégáknak, hogy segítettek. Most már lehet rá hivatkozni és figyelni hogy végrehajtják-e. Hajrá civil kontroll:-)

Üdv
ádám