Nesze neked környezettudatosság...
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Nesze neked környezettudatosság...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Lehetne akkor úgy, hogy oda
Lehetne akkor úgy, hogy oda nem mehet BKV busz, de akkor onnan nem jöhet ki autó... Szerintem így működhetne...
www.gruppetto.hu
Nekem is ez jutott eszembe.
Nekem is ez jutott eszembe. Sajnos a Bp belső kerületeit érintő behajtási díjat nem képesek előkészíteni se, de egy átmeneti megoldásként le lehetne zárni egy-két utcát a busz vonalán, ha mégse arra járna. Így, ha csendet akarnak, hát megkapják.
Abba belegondolnak a családonként 2 nemkicsi autót birtokló budai úrinépek, hogy autóikkal elindulva Bp főbb útjain ők képezik az átmenőforgalmat? Hogy a Szilágyi Erzsébet fasor, az Alkotás út, a Körút vagy a Rákóczi környékén lakók a seggüket csapdosnák a földhöz örömükben, ha csak egy 15 percenként járó busz zaját kéne elviselniük. Na mindegy, köcsög gazdagok.
Amúgy én is budai vagyok, és villamos dübörög az utcámban...
Néha a Moszkva téren
Néha a Moszkva téren aludtam, egy barátomnál míg ott lakott!
Nem a tömehközlekedés zavart, hanem a sok hajnalban, a dugóban tülkölő barom kertvárosi!
Bele sem gondoltak, hogy ezzel rengeteg embert zavarnak.
EGÓ MINDENEK FELETT!
Milyen büszkén
Milyen büszkén feszenghetnek az autójukban, a Váci úton vagy a Hungárián 80-90-nel hajtva, súlyosan mérgező gázokat pöfögve ki.
Mosolyogva állnak be a Nagykörúti dugóba, mert már csak egy óra, és a szép, parkoló autókkal övezett utcájukban lehetnek újra.
De csak ők.
"Milyen büszkén
"Milyen büszkén feszenghetnek az autójukban, a Váci úton vagy a Hungárián 80-90-nel hajtva, súlyosan mérgező gázokat pöfögve ki."
A Busz bezzeg tiszta levegőt tol ki magából.
/fő? igen ------------------
/fő?
igen
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
A Volvo vagy a 30 éves?
A Volvo vagy a 30 éves?
Tessék! Ezentúl a
Tessék! Ezentúl a megrögzött autós kertvárosi réteg is latba veti a lobbierejét a megújuló buszparkért. :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
:)
:)
Egy főre vetítve
Egy főre vetítve lényegesen kevesebbet.
Melyik? A Volvo, vagy a 30
Melyik? A Volvo, vagy a 30 éves Ikarus? Már csak azért kérdem, mert Budakeszi felé pont most cserélték le a 10-15 éves buszokat 20-25 évesekre, a kereklámpásokra. Nem tudom miért.
A járatátrendezések miatt
A járatátrendezések miatt felborult az eddigi buszkiadási rend, tehát elképzelhető, hogy az eddigi garázs helyett (Kelenföld talán?) egy másik adja a buszokat (gondolom ebben az esetben Óbuda), ahol jellemzően más típusok vannak, vagy legalábbis más arányban.
üdv adamekp
Sajnos én nem vagyok ilyen
Sajnos én nem vagyok ilyen optimista. Szerintem az új típusokat nem javítják meg, mert drága az alkatrész, jó részük kibelezve áll a garázsban, helyettük régieket indítanak, mert azokat a szaki alkatrész nélkül is össze tudja kalapálni.
Magyarul a bkv spórolásával folyamatosan rohasztja lefele a vagyonát.
Persze, ez is igaz. Amit
Persze, ez is igaz. Amit fentebb írtam, azokat sofőrök említették nekem amikor elbeszélgettünk.
üdv adamekp
Nosztalgiából. ;-)
Nosztalgiából. ;-)
A mentő meg a tűzoltó is
A mentő meg a tűzoltó is zajos, azokat nem akarják kitiltani?
Szerintem teljesen
Szerintem teljesen érthető, hogy tiltakoznak. Én azt nem értem, hogy ott miért nem tiltakoznak, ahol ennél sokkal durvább a közlekedésből adódó szennyezés. Valamiért úgy gondolják, hogy annak úgy kell lennie.
Meg tudom érteni. Aki
Meg tudom érteni. Aki kiköltözött, az azért költözözött ki oda, hogy csend legyen, nem azért, hogy oda is elérjen a belváros zaja.
Tehát neki jár a nyugalom,
Tehát neki jár a nyugalom, a csend és a friss levegő.
Akik pedig ott laknak nemzedékek óta, ahol ma keresztülmegy az agglomeráció forgalma, azok így jártak.
Ha tényleg joguk van arra
Ha tényleg joguk van arra is, hogy egy 15 percenként járó buszt eltereljenek a kedvükért, akkor nekem jogom van ahhoz, hogy megakadályozzam, hogy az ő terepjáróik bejussanak a városba, teleparkolják az utcámat szabálytalanul (a XII kerület központjában), feltartsák a tömegközlekedést, stb.
/én a többi vonalat nem ismerem, a 156-os busz elleni XII kerületi tiltakozásról írok/
"...akkor nekem jogom van
"...akkor nekem jogom van ahhoz, hogy megakadályozzam, hogy az ő terepjáróik bejussanak a városba, teleparkolják az utcámat szabálytalanul..."
CM-re jársz-e?
Nem tudom mire célzol... A
Nem tudom mire célzol... A cm egy demonstráció, amin legfeljebb forgalomcsillapítást (útdíj, részleges lezárások) szeretnénk elérni, semmiképpen sem a város teljes autómentesítését. De még csak nem is ez a cm fő célja, ugyanis az a bicikliről szól. Igen, 2× fél napra lezárjuk a várost, de ez kevesebb idő, mint amennyit a Redbull air race vesz el az autósok idejéből.
Ők azért tüntetnek, hogy egyáltalán ne menjen át a környékükön a tömegközlekedés. Az ő céljuk alapvetően antiszociális: az ott (és a busz vonalán távolabb) lakók csak egyéni közlekedéssel juthassanak be a városba.
A mi célunk az, hogy a városban az egyéni közlekedés, a tömegközlekedés és az alternatív módok (bringázás) megfelelő, harmonikus arányban jobban szolgálják ki az itt lakókat, szemben a mostani, egyéni közlekedés felé eltolódó tendenciákkal.
Erre. De nem ismerem a
Erre.
De nem ismerem a környéket, nem tudom milyen messze van onnan a legközelebbi megálló. Gondolom eddig is le tudott sétálni az, aki buszozni akart.
De mondom, szerintem nem a tömegközlekedéssel van bajuk az ottlakóknak, hanem a zajártalommal. És bizonyított tény, hogy a zajártalom az idegeket teszi tönkre.
Ergo, ha eddig egy nyugis környéken laktál, a busz bevezetése után megnőne az idegbeteg állatok száma.
Érdekes lenne egy tanulmány arra nézve, hogy az egész napos zaj mennyire játszik szerepet a kialakult közlekedési morálban.
Nem érted meg, hogy míg
Nem érted meg, hogy míg nekik 15 percenként kéne elviselni egy kurva buszt, addig az ő autóik (családonként 1-2) a főútvonalak mentén lakóknak folyamatos zajártalmat okoznak?
Lentebb írtam, de ide is
Lentebb írtam, de ide is leírom. Attól még, hogy busz jár arra, nem feltétlenül fog több ember busszal járni kocsi helyett. Miután a belvárosba behajtásért fizetni kell, meg fog ugrani a tömegközlekedést használók száma. De akkor se kellene dízel buszokat túráztatni egy nyugodt lakóövezetben. Mert ismétlem, nem hiszem, hogy a busz tényével van a bajuk, hanem a zajjal. És azért, mert ott ugyanúgy szopnak ők is, a belvárosban élőnek nem lesz jobb (dehogynem, "dögöljön meg a szomszéd tehene is", jó magyar szokás szerint).
Ha már tehenek, akkor ez a
Ha már tehenek, akkor ez a probléma is egyetlen dologra vezethető vissza.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Teljesen jogos. Már csak az
Teljesen jogos.
Már csak az a kérdés, hogy ez hogy állítható meg.
Felismerés, összefogás,
Felismerés, összefogás, szabályozás.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Az utóbbinak lehet esélye
Az utóbbinak lehet esélye nagy tömegek esetén, szerintem.
Ez menetrend nem
Ez menetrend nem opció.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Ja, értem.
Ja, értem.
Abban azért egyet értünk,
Abban azért egyet értünk, hogy a belvárosban be kellene vezetni a behajtási vagy csúnyább nevén "dugó" díjat?
Egyet.
Egyet.
S ha én általában naponta
S ha én általában naponta kétszer is, akkor sokat fizetek majd?
Nem érti meg. Arányérzék
Nem érti meg. Arányérzék hiányából már többször vizsgázott nullára. Ez van.
www.gruppetto.hu
Ne csináljunk már úgy
Ne csináljunk már úgy mintha a buszok miatt nem lehetne kinyitni az ablakot.
Itt van egy menetrend
http://www.bkv.hu/busz/141.html
Kelenföldről meg megy, 7e,173e,19,... pár autót ki lehetne vele váltani, és akkor nem percenként megy 2 autó.
Ahol eddig 5 percenként 1
Ahol eddig 5 percenként 1 autó volt, most 15 percenként egy busz, ott igenis számít. Egy busznak sokkal nagyobb a zajszennyezése.
Szerk: Bár 8-10 perc sétára van tőlem a megálló és ha néhanapján el is kell odáig sétálnom, akkor se szeretném, hogy az ablakom alatt jöjjön el a távolsági. Hiába lenne 1 perc a séta, ha még éjjel 10-kor is itt dübörögne nekem a busz. Akkor már inkább egy rendes kerékpár tároló, ami szintén 2 percre hozza a megállót.
Nem tudom mennyire jártak
Nem tudom mennyire jártak utána, de a cikkbeli családonként 2 autó mellett az 12 autó/óra (csúcsidőben, éjszaka a busz se megy) egy kissé "optimista" becslés.
Jelentem, ebben az utcában
Jelentem, ebben az utcában fél órája egy gyalogos se ment el, nemhogy autó (nem zsákutca).
Melyik utca, melyik busz fog
Melyik utca, melyik busz fog ott járni?
Nem az a környék, csak
Nem az a környék, csak összehasonlításként írtam.
Az én utcámban pedig
Az én utcámban pedig hömpölyög a tömeg. Nem az a környék, csak összehasonlításként írtam.
De gondolom nem 1 km-re van
De gondolom nem 1 km-re van a legközelebbi bolt és éjjel kettőkor is haza tudsz jutni BKV-val vagy gyalog :)
Volt "szerencsém" lehúzni
Volt "szerencsém" lehúzni pár évet Róbert Károly krt.-ra néző ablakokkal. Kellett pár hét, míg megszoktam, hogy éjszaka is csak 1-2 percig van csend, majd váltanak a lámpák, szállingóznak a kamionok. De volt közért a szomszéd ház aljában, 15 percenként indult éjszakai busz a belvárosból. Ujjé.
Az _egyéni_ érdekem az lett volna, hogy elkészüljön az M0, annak ellenére, hogy a 3. kerületben tiltakoznak, mert őket zavarná, hogy pár száz méterre megy tőlük...
Nehéz dolog ez. M0 annyival
Nehéz dolog ez.
M0 annyival okésabb, hogy lehet zajvédő falat húzni, ami bár nem szép, de hasznos. A város közepére ilyet nem lehet.
Ha _normális_ autós forgalom van (értsd: nem dudál, nem huzatja, nem csikorgat), akkor a legnagyobb zajterhelést a nagyköbcentis batárok jelentik, mint a busz, vagy a kamion.
Nyilván nem lehet
Nyilván nem lehet összehasonlítani az érintett kertvárosokat az egyik legforgalmasabb főúttal. De nem azért költöztem oda, mert közel volt a bolt.
Abban igazad van, hogy ha egy kis forgalmú, csendes utcában hirtelen megjelenik egy buszjárat, az nyilván nagyon rosszul érinti a lakókat. De abba nem gondolnak bele, hogy ők is a részei annak a hömpölygő tömegnek, ami a fél város életét megkeseríti.
Persze nyilván ezért költöztek a zöldbe, ha már megtehetik...
Megmondom őszintén nem
Megmondom őszintén nem tudom a XIX. századi Budapest hogy nézhetett ki, de gondolom a belváros akkor is elég forgalmas volt, csak akkor konflis, szekér, ló zajongott a kockaköveken.
Tudom jól, hogy nem mindig oda költözik az ember, ahova szeretne. De az se vicces, hogy egyik napról a másikra valakinek 5 millióval kevesebbet ér a háza. Tudom, tudom, a belvárosban ugyan ez játszódott le, ám a belváros kipucolása után (minden tekintetben) megugranának ott is az ingatlan árak. Normális utcákkal, kávézókkal, közbiztonsággal.
De ennek nem az a megoldása, hogy tönkretesszük egy másik ember lakhelyét. Ha nem akarják a buszt, akkor nem kell oda. A belváros fizetőssététele után úgyis kell majd nekik. De amíg van autó, addig felesleges oda a busz, főleg a dízel.
Ha 5 millával kevesebbet
Ha 5 millával kevesebbet ér a házuk, akkor pereljenek kártérítésért. Ha tényleg van anyagi veszteségük, akkor a BKV-nak fizetnie kell.
Legalábbis valami hasonlót próbáltak megtanítani annó...
Ha lehet kártérítést
Ha lehet kártérítést igényelni, akkor jó.
Amúgy gondolatkísérlet:
Megcsinálják oda a buszt. Van akinek ez a zaj is sok, mivel pihenni akar, még távolabb költözik, hogy nyugi legyen és onnan jár be kocsival. Elképzelhető?
El. És az is, hogy a sok
El. És az is, hogy a sok költözés közben előbb utóbb leesik neki hogy ha a tehenet (Budapest) fejni akarja, akkor a fingját (közlekedési terhelés) is szagolnia kell.
Bocs a példáért.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
De amíg leesik neki, addig
De amíg leesik neki, addig ez egy öngerjesztő folyamat. Ezért kell felülről megoldani ezt a problémát, nem az egyéni belátásra bírni. Márpedig a buszjárat odavezetése az egyéni belátásra alapoz.
Ha nem kell behajtási díjat fizetni, ha nincs külön buszsáv és a busz ugyanúgy áll a dugóban, akkor mégis mi a fenéért üljön át a koszos, büdös BKV-ra, ha ott a kényelmes autó, amivel ugyanannyi idő alatt, ha nem gyorsabban (kerülő utak) teszi meg azt az utat?
Ilyen volt Budapest a
Ilyen volt Budapest a XIX.(XX.) században:
http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071205/hol-romlottak-el-dolgok
Most nézd meg! Mindenfele
Most nézd meg! Mindenfele gyalogok kóricáltak, tiszta gáz!
Nade félre a tréfával, érdekes lehetett. Sőt, azt mondom, hogy jó. Persze akkor is kerülgetni kellett a lószart.
Az alma nem dinnye, de
Az alma nem dinnye, de ettől még a dió nem alma. Vidéken keresztanyám háza előtt meg kétóránként megy egy autó, ha nem az a környék miért akarod összehasonlítani azon kívül, hogy legyen mibe belekötnöd?
Szerk.-re. Tehát az alap,
Szerk.-re.
Tehát az alap, hogy te bármikor bárhol füstölj és dübörögj az autóddal, de mivel nem a belvárosba laksz, neked jár, a csend és a jó levegő, khm. hogyan is szoktad mondani, ja igen KETTŐS MÉRCE!
Troli jöhetne errefele,
Troli jöhetne errefele, azzal gondolom a cikkbeli lakóknak se lenne gondja.
Másrészt ahol a lakók nyugalma miatt kitették a behajtani tilos táblát, arra nem megyek.
Meg a lakók azért is háborodtak fel, hiszen ők autóval járnak, ergo kihasználatlan lenne a busz, hiába dübörögne arrafele.
hiszen ők autóval járnak,
hiszen ők autóval járnak, ergo kihasználatlan lenne a busz
Nem ismerem konkrétan miért építenek oda megállókat, de biztos azért, mert ott semmi esélye annak, hogy bárki is felszálljon :)
Jóhát, a maradék, aki nem
Jóhát, a maradék, aki nem háborog, lehet, hogy járna vele :)
Mondjuk a XII. ben tényleg van egy két környék, ami tömegközlekedéssel megközelíthetetlen. Ha beköltöznék Pestre, ilyen helyre tuti nem költöznék, hiszen a városnak pont az a lényege, hogy közel van a tömegközlekedés, közel van minden. Persze ez kompromisszumokkal jár, ld. zajterhelés.
Elárulom, hogy a városban
Elárulom, hogy a városban is van sok bérlakás, aminek a bérleti jogát is már örökölték, nem jókedvükből költöztek be az emberek, nincs pénzük kiköltözni és bejárni (vagy rendszeresen járnak kezelésre, és az a fél óra utazás is szenvedés nekik), nekik talán kicsit több joguk lenne csodálkozni, mint a aki a XII-be "majdnem kiköltözött".
És? Nem arról volt szó,
És? Nem arról volt szó, hogy le kéne zárni a belvárost? Utána megoldódna a dolog, legalábbis egy része.
Ez meg hogy jön ide? De
Ez meg hogy jön ide? De mindegy, ha elintézed, hogy lezárják a belvárost esküszöm megoldom, hogy ne járjanak ezek a buszok.
Úgy, hogy a belváros
Úgy, hogy a belváros lezárásával a kecske is megmarad és a káposzta is jól lakik.
Mondjuk utána lehet, hogy könyörögnének az ottlakók, hogy menjen arrafele a busz :D
A kettős mércére meg nem
A kettős mércére meg nem válaszoltál, mivel gondolom nálatok sincs kitéve busszal behajtani tilos tábla, miért ne menjen előtted busz?
Azért, mert a dízel
Azért, mert a dízel buszoknak olyan a zajszintje, ha nem nagyobb, mint a traktornak, ami itt szokott elmenni a ház előtt. Az autónak jóval kisebb a hangja.
Mondom, troli jöhetne (bár ez ugye nem az a település), hiszen annak szinte csak gördülési zaja van.
És a traktorost még nem
És a traktorost még nem jelentetted fel, hogy hogyan merészeli?
Szóval a 15 percenkénti buszt kikéred magadnak, az hogy te az autóddal a városban többezer ember orra alá füstölsz meg a zaj miatt ki se nyitja az ablakot az rendben, mik ők hozzád képest.
Városban zaj van,
Városban zaj van, nyüzsgés, kosz, büdös. Külrészeken nyugi, béke.
Az előbbinél éjjel kettőkor is tudsz sört venni, utóbbinál nem.
Előnyök és hátrányok.
De ennek nem muszáj így
De ennek nem muszáj így lennie. Azért van így, mert hagyjuk. Abban a téveszmében él a többség, hogy a város egyenlő a gépjármű közlekedéssel, pedig nem.
Szerintem itt a CM-n is megjelent az a cikk, melyben talán ámerikai kutatók mobiltelefonok cellainformációi alapján megállapították, hogy az átlagember az év 99%-ban maximum 5 km-re távolodik el otthonától. Nem hinném, hogy az az 1% indokolja, hogy a városok állandóan hömpölygő autótömegekkel legyenek zsúfolva, a maradék 99%-ra meg elég lenne a gyaloglás, bringa, taxi...
www.gruppetto.hu
De mint mondtam, ezt nem
De mint mondtam, ezt nem azzal fogod elérni, hogy odatelepítesz egy hangos buszt, hanem hogy korlátozod az autóforgalmat (fizetős belváros, P+R stb).
Igazad van! De ahhoz, hogy
Igazad van! De ahhoz, hogy meglépjed a dugódíjat, előbb tömegközlekedést kell biztosítani. Ugyanezek az emberek felháborodva tiltakoznának az alkalmankénti 1000 forintos behajtási díj ellen, azzal, hogy a tömegközlekedés nem nyújt alternatívát, messze a megálló, stb.
Eddig mindig azt hallottuk,
Eddig mindig azt hallottuk, hogy előbb legyen tömegközlekedés, előbb legyen M0. Most lenne. Előbb. Akkor most mit is akar az autós népség?
www.gruppetto.hu
+1
+1
de asszem autobol nem 15
de asszem autobol nem 15 percenkent menne el egy.
laktam en is buszmegallo elott, hat senkinek sem kivanom.
bar sztem bp-n ott van elkurva a dolog, hogy a lakasok egy jelentos resze utcafrontra nez. igy nem csak anyni van, hogy fogod azt a nappali elott megy ela busz/forgalom, hanem ott kell elned. kajak volt.. 15-os busz megalloja volt az ablak alatt, 3-ikon laktunk ugyan, de olyan erzes volt, mintha lent fekudtunk volna padon..
Anno 59-es villamos, 21-es,
Anno 59-es villamos, 21-es, 105-ös busz. Igaz, hogy a kisbolt lent volt az épület aljában.
Ezért írtam, hogy meg tudom őket érteni.
A villamos a 3. emeleten is megremegtette a csillárt. Nagyon nagyon sok autónak kell összejönnie ahhoz, hogy a 3. emeleten beremegjen a csillár.
Bécsben pl olyan halkan
Bécsben pl olyan halkan közlekedett a villamos, hogy ijedten ugrottunk félre amikor véletlenül hátrapillantottunk, hogy ott lopakodik mögöttünk. (Szépen lassan, nem csilingelt, közel volt a megállója. Civilizált)
Berlint át meg átszelik a vasúti sínpályák, de néhol olyan gumiágyakon, hogy alig hallani (mondjuk az ICE vonatokat alapból alig lehet hallani..) Persze van ott is zúzás. Viszont, választási lehetőséged is. Nincs olyan pontja avárosnak, ahol max 5-10 perces gyalogtávra ne tudnál kötöttpályás eszközre csatlakozni. És mivel minden létező cuccra fel tudod vinni a bicajt, ezért szuper optimális..
A magasvasúti pályában pedig szép kis fakkokban üzletek, kávézók, like this http://gaze.blog.hu/2007/10/17/vasut_a_varoson_belul
Sajnos ez nem az az ország.
Sajnos ez nem az az ország. Tudod jól, hogy itt még a jól működő dolgokat is sikerül rosszul alkalmazni.
Anno 30-as villamos. Házunk
Anno 30-as villamos. Házunk aljában pizzéria, videokölcsönző, szembe éjjel-nappali. Csak le kellett telefonálni, hogy éhes vagyok, és 15 perc mulva liftbe szállni, és ehetem is a pizzát. Cserébe éjszaka is remegett a ház. A 4-6 is ott ment garázsba.
Meg, vannak amr azert
Meg, vannak amr azert elektromos buszok is.. talan nem 20 evvel ezelottre kellene bevasarolni. hogy nincs penz, azt hagyjuk. Ok a vezetok, oldajk meg hogy legyen. ez IS a dolguk.
Na igen. Mondom, nem hiszem,
Na igen.
Mondom, nem hiszem, hogy az utasok zavarnák az ottlakókat, se nem a dízel füst, az úgyis elillan onnan 10 mp-cel a busz után.
A motorzaj már jóval valószínűbb. És aki lakott / dolgozott nyáron nyitott ablaknál ilyen mellett, az tudhatja, hogy nem éppen halkak az ilyenek.
Elektromos / troli buszok tényleg jók lennének, egyrészt a lokális szennyezés hiánya miatt, másrészt a minimális zaj miatt, ami mint mondtam, ugyanolyan káros, mint maga a füst.
Ha 10 éve ott járt volna
Ha 10 éve ott járt volna busz, és még 10 évig ott járna, akkor jó lenne a troli. De arra, hogy fél évre kipróbálnak valamit, aztán ha nem jó más útvonalat választanak, kicsit költséges lenne. (Bár nálunk ez sem probléma. Majd jön valami haver és jó pénzért átköltözteti az oszlopokat meg a felsővezetéket.)
Én troli vonal mellett
Én troli vonal mellett lakom, az is hangos. De az csak 10 percenként hangos, az autók, motorok folyamatosan bőgnek és füstölnek.
www.gruppetto.hu
Nekem úgy tűnik, hogy a
Nekem úgy tűnik, hogy a korszerű trolik már nagyon csendesek, csak a régiek hangosak. Nálatok milyenek járnak?
Nem hallom, mert zörög a
Nem hallom, mert zörög a sárhányó!
húzd meg! :)
húzd meg! :)
"Meg a lakók azért is
"Meg a lakók azért is háborodtak fel, hiszen ők autóval járnak, ergo kihasználatlan lenne a busz, hiába dübörögne arrafele."
Ha minden alkalommal, amikor autóval a Nagykörúton (Moszkván, Alkotáson, stb.) belülre megy, 1-2 ezer forintot kéne perkálnia, akkor meggondolná, hogy a gyerekét autóval vigye-e iskolába a városba, és esetleg legalább az egyik szülő ne próbáljon-e meg tömegközlekedni.
Ha nem járatunk arra buszt, azzal azt érjük el, hogy a később odaköltőzők, a további generációk se fogják megfontolni, hogy autón kívül mással is lehet közlekedni. Gyakorlatilag még nagyobb tömeget szoktatunk rá az autóra.
Nyilván azért parkolnak
Nyilván azért parkolnak rengetegen a mozgássérült parkolóra, ami közelebb van a bejárathoz 15 méterrel, mert imádnak 8-10 perces sétákat megtenni!
„Többek szerint az ott
„Többek szerint az ott élőknek van autójuk, sokan a jó levegő miatt költöztek oda, amit a buszforgalom elvenne.”
Ott lakók mondjanak le. Kiköltöznek, hogy jó levegőben lakjanak, és eközben telepöfögik a várost.
„Németh szerint ráadásul az, hogy mindenki autóval jár, az sokkal nagyobb környezetkárosítást okoz, mintha az autó helyett a tömegközlekedést választaná.”
Alpolgármesternek pedig riszpekt.
+ 1 De most erre fel
+ 1
De most erre fel biciklivel lezárhatom az utcámat, hogy ne jöjjön erre az egyik autós, mert az milyen környezet szennyező?
Komolyra fordítva a szót: ahol én lakom, ott a mellékutcákban tényleg az autósok jelentették a problémát, mire fel az átmenő autósforgalmat jelentősen lecsökkentették. Behajtani tilos táblákat tettek ki, igaz egy ideig ott volt a "kivéve célforgalom", de azt sok autós (direkt) félreértelmezte, mire fel ezt leszedték (ami tényleg hatott), igaz a "kivéve kerékpárral" feliratot csak kirakhatnák (bár a felirat nem léte engem nem zavar).
Én nem tudom milyen érzés egy buszmegállóban lakni, de azt tudom, hogy milyen, ahol busz jár, mert részben főúton lakom (ha lehet azt annak nevezni), ahol legalább 4 buszjárat van, ebből egy éjszakai is, de valamiért ez nem zavar engem. Az azért örömmel tölt el, hogy egyre több kerékpárost látok a házam előtt (igaz egy részük még mindig járdázik, de szerencsére ők vannak kevesebben).
Az egy pokoli szar dolog
Az egy pokoli szar dolog lehet, ha egyik napról a másikra odaterelik a buszjáratot. Teljesen megértem a fölháborodást. Mennyiben van szükség ezekre az útvonal átalakításokra? Nem lehetne ezt is kicsit emberbarátibban a BKV részéről? Lehet, hogy akkor váltanak a lakosok BKV-ra, ha a buszmegálló közelebb lesz és nem pöfögik tele a városrészt? Szvsz keveset tudunk a pontos körülményekről.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Az egy pokoli szar dolog
Az egy pokoli szar dolog lehet, ha egyik napról a másikra odaterelik a buszjáratot.
Az egy pokoli szar dolog lehet, ha évtizedekig a házad előtt mennek el a buszok.
Sok embernek most jobb lesz. Ha eggyel többnek, már megérte.
A polémia további
A polémia további részében Névtelen - 2008-08-21 23:28 és utána - hozzászólásait találom az én véleményemmel leginkább egyezőnek.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
én is ezt szeretném:
én is ezt szeretném: !!!
"azt szeretnénk, ha a mi kis utcánk és környéke ilyen szép, csendes, egészséges környezet maradna számunkra és gyermekeink számára is. Ezért elutasítjuk azt a tervet, hogy az utcánkban buszjárat közlekedjen!"
xiii.kerben lakom és a sok autós itt pöfög a dugóban (róbert károly) és ez nem jó!!!
az ablakomban a virágok folyamatosan porosak, kormosak.
tiltakozni szeretnék a bejáró, ingázó lakosság ellen akik nem tömegközlekedést válaszják.
Kérdés: ha az utak
Kérdés: ha az utak keresztmetszetének növelése növeli az autós forgalmat, úgy a tömegközlekedésre átszálló autósok nyomán csökkenne az autós forgalom?
kérdésedben benne is volt
kérdésedben benne is volt a válasz.
1.tagmondat. ez a helyes feltételezés, ill a tapasztalatok is ezt mutatják. gobdolom azért, mert akkor még nem telítettek a sávok és lehet robogni, de mikor már mindenki arramegy, akkor csak állni lehet.
2es miután megoldaná vki a tömegközlekedés folyamatos haladását (kölön sávok...) kis hazánkban annyi hülye ember azért nincs, h 2óra autóutat (dugóba ücsörgést) ne cserélne fel 30perc buszozásra és vagy villamosra, és 10 perc sétára
Direkt nem "előnyben
Direkt nem "előnyben részesítést" írtam, hiszen az egyenlő az utak keresztmetszetének csökkentésével (autós szempontból).
Tehát, ha bevezetnek egy új buszt, amit ki is használnak az ott lakok, ~1000-rel kevesebb autót használnak naponta, akkor az a maradék 1000 autó helye milyen hamar telítődne újra?
Tehát ugyanazon az útvonalon, ahol enyhült az autós forgalom, egyéb beavatkozás nélkül maradna is az állapot, vagy újra kiegyenlítődne?
én meg direkt "előnyben
én meg direkt "előnyben részesítést", és akkor így elbeszélünk egymás mellett. azt hiszem. pedig ez szolgálná a város , és az én érdekemet is. mert nálam az "előnyben részesítést"= üres helyek betöltésével
ki az az ott lakó? tegyük fel én a róbertten
ki nem tartozi az ott lakóba? :aki az m3-on bejön a városba dolgozni , tanulni..
az ott lakót az zavarja, ha előtte sokan el mennek. ha ezt a sokat egy buszba...ba rakjuk az kevésbé fogja zavarni az ott lakót, mint ha sok autóba, motorba(ra) raknánk.
Én még láttam a 2x1
Én még láttam a 2x1 sávos Róbert Karcsit. 1 házában többen laknak, mint abban a 3 budfoki utcában amiről beszélünk. Remeg az egész ház. Állandóan vakolni kellene, az Árpád hídról mindig látható a 3-4. emeletig érő szmogpárna.
Az már csak a hab a tortán, hogy mi is volt a kulcsszó a 2x3, 2x4 sávra bővítés mellett? Belvárosi forgalomcsillapítás.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Tehát akkor abban
Tehát akkor abban egyetértünk, hogy a jelenleg tárgyalt buszjárat semmiféle előnnyel nem jár abban az értelemben, hogy kevesebb lesz tőle az autó?
Igen egyetértünk, --DE
Igen egyetértünk,
--DE csak abban az esetben,ha a Ceteris paribus elvet alk. sajnos ez a módszer nagyon korlátolt és ezt lehetőleg csak a tervező asztalok melett, meg a suliban vizsga alatt lehet alk)
--DE mivel a közlekedés egy sok tényezős összefüggésrendszer így az elméleted:
HIBÁS
Én csak azon elv szerint
Én csak azon elv szerint gondolkozom, melyet itt szoktatok mondani, miszerint az utak áteresztőképességének növelése még nagyobb autóforgalmat generál egy egyensúlyi helyzetig, ahol már pont elég autó van az úton ahhoz, hogy jobban megérje a kényelmet feláldozni a menetidőért.
Mivel ebben az esetben a forgalomból vesszük ki a zautót, ezért a felszabadult hely a fenti elv alapján rövid időn belül újra be fog telni, mivel autóval gyorsabb haladást tesz majd lehetővé az eddigieknél. Így újra eljön az egyensúlyi állapot.
"jobban megérje a
"jobban megérje a kényelmet feláldozni a menetidőért.
Mivel ebben az esetben a forgalomból vesszük ki az autót, ezért a felszabadult hely"
eddig értünk egyet. ITT lépne be a "előnyben részesítést" v mitToméNmi
pl ami 2*4 sávból= 2*2 autóst+ 2*2 (bicajos, bkv parkolósáv, fás, füves ...rész)
"a fenti elv alapján rövid időn belül újra be fog telni, mivel autóval.." nem tud betelni, mert ha az emberek újra bírtokba tudják venni az utcákat, akkor velük telne béE és nem bádog csigákkal
én pedig ezt nevezném egyensúlyi állapotnak
valami ilyesmi, hogy "az
valami ilyesmi, hogy "az autosforgalom novekedese ellen uj utakat epiteni, az olyasmi mintha az ember azzal akarna vedekezni az elhizas ellen, hogy meglazitja a nadragszijjat"
van errol tengernyi szakcucc a neten es mar itt is(jo lenne kihuvelyezni a CM site-on felgyult tudast)
Erről beszélek. Hiába
Erről beszélek. Hiába szállnak át az ottani lakosok buszra, az keresztmetszet növelés, ami ugyanúgy autósforgalmat generál, tehát visszaáll a "megszokott rend".
Basszuskulcs, ezt a
Basszuskulcs, ezt a kommenttengert most nem tudom elolvasni. Fogom, de nem ma, holnap hajnali meló van.
Előzetesben: tökéletesen megértem, hogy nem akarnak oda tömegközlekedést, ahol laknak.
Sem a mostani, sem a jövőbeni utcámba nem szeretnék én sem.
Konkrétan szempont volt a moostani vásárlásnál.
Nyilván legyen a környéken. Van, aki nem arra vágyik, amire én.
Azt viszont bármikor aláírnám, hogy csökkentsék az autóforgalmat. Ne legyen megtiltva, mert mindenkinek szüksége lehet autóra, de legyen korlátozva.
na, kíváncsi vagyok, hogy mennyiben tért el a kiinduló véleményem a ti beszélgetésetektől.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
Ez most nem neked megy,
Ez most nem neked megy, hanem általánosságban: tipikus emberi hozzáállás. Legyen tömegközlekedés, de ne az én utcámban menjen. Legyen hulladékégető, de ne az én falvam mellett. Irtsák ki a parlagfüvet, de én nem megyek ki a kertbe gyomlálni.
üdv adamekp
még szakszó is van erre az
még szakszó is van erre az attitűdre: "not in my backyard"
NIMBY === bácsi a biciklin
NIMBY
===
bácsi a biciklin
Hali! Valóban nem kell
Hali!
Valóban nem kell minden kis utcába bevinni a buszt. A buszmegállóig el is lehet gyalogolni néhány száz métert...
De a szóban forgó emberek sajnos így is úgy is a kocsijukba ülnek be.
Ővelük mit lehetne kezdeni?...
Mindenesetre az biztosan nem megoldás, hogy méginkább megutáltatjuk velük a bkv-t.
Egyébként az az új menetrend egy újabb dolog, amiben kevés ésszerűséget látok.
Nálunk a 153-as busz eddig is ritkán járt, csak eddig a kerek indulási időpontok megjegyezhetőek voltak, az újak viszont már aligha...
A néhány száz méter
A néhány száz méter gyalog sok. 5-6 perccel ronthatja a tömegközlekedés esélyeit a versenyben. És ne felejtsük el, egy átlag ingázónál 50-60 perces útról beszélünk, ehhez képest jelentős időnyereség. Szerintem ne fogadjuk el hogy úgyis a kocsijukba ülnek. Tenni kell azért, hogy kevesebben tegyék, és ami még fontosabb, hogy kevesebben kényszerüljenek rá. Ami kis kitérő egy busznak, az nagy gyaloglás lehet akár több ezer embernek.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Kuku, a legtobb dologban
Kuku, a legtobb dologban egyetertek Veled, de ebben nem. Ha egy busz 10percenkent jar, mondjuk minden egesz tizpercben, akkor ki lehet szamolni hogy 4 perc alatt erek ki, 06-kor elindulok. Ez nem gaz.
Ehhez persze jo menetrend es a betartasa kell.
Jartam suliba/dolgozni igyis ugyis, szerintem szimpatikusabb ha a busz tisztes tavolban marad es csond van.
50-60 perces uton a kezdeti 5-6 perc nem szamit 'lelkileg', ha utana osszehangoltan, keves atszallassal, varakozas nelkul, hatekonyan es kenyelmesen lehet tomegkozlekedni.
(persze 70 felett mar nem, ezt is belatom)
udv
ha a busz tisztes tavolban
ha a busz tisztes tavolban marad es csond van
Budapestről beszélünk. Mégis, hol/hogyan maradjon tisztes távolban a lakott területtől a busz?
Nehez erre jo valaszt adni,
Nehez erre jo valaszt adni, ezert irtam korabban hogy az elmelet meg a napi gyakorlat nehezen hozhato ossze. Elismerem.
De ha pl. adott egy kertvaros, rajta atvezeto 2db buszjarattal, akkor nem epitek moge egy komplett lakotelepet, ahonnan majd csak a kertvaroson keresztul tudom kibuszoztatni a tobbezer embert. Igen, ez mar varosszervezes es nalunk mar regebben elb...tak, kvazi kesz helyzet ele allitottak minket. (Ja, probalhattunk volna tuntetni, amikor elkezdtek felhuzni a panelhazakat itt hatul.)
De tudod hogy ez az egesz engem ez mennyire nem vigasztal?
De odafigyelessel olyasmiket azert meg lehet oldani, hogy mondjuk 1 utvonalat kijelolpk foutvonalnak, az ottlakokat karteritem, segitem az elkoltozesuket, stb. es a mellekutcaban pedig csend marad. Nem pedig odacseszem a buszt -es ezzel a forgalmat- aki meg pont ottlakott, hat igy jart..
Így. Bár akkor meg az a
Így. Bár akkor meg az a baj.
üdv adamekp
Látszik hogy szeretsz
Látszik hogy szeretsz gyalogolni. Én is. :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Ez nem szeretet
Ez nem szeretet kérdése.
Ha hazaértél du. 5-6-ra akkor az az 5 perc séta szerintem megér annyit, hogy csend van a környéken.
Legalábbis nekem fontosabb az, hogy nyugi van, mit az a 10 perc séta.
Te nem is tömegközlekedsz,
Te nem is tömegközlekedsz, nem?
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Ha inni akarok muszáj.
Ha inni akarok muszáj.
Akkor uszály?
Akkor uszály? :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Ugye nem írtam
Ugye nem írtam rosszul?
Amúgy errefelé nincs folyó, pedig gondoltam rá, mennyire komoly lenne a Dunán át munkába/suliba járni, csónakkal :)
jól írtad muszáj
jól írtad
muszáj
Hú, akkor most már nem
Hú, akkor most már nem ihatom meg az ásványvizemet sem? Ugyanis ma sem BKV-val jöttem. :)
www.gruppetto.hu
Nem, igazabol nem
Nem, igazabol nem szeretek.
Szerencsere nem is kell, bicajjal jarok majd´ mindenhova.
Ha cuccolok akkor utanfutoval, ha a kedvesem erkezik a Keletibe este akkor tandemmel. Vagy csak siman dolgozni..
De ha napi 2x15 perc setaval megvalthatnam a csondet a gyermekem es a magunk szamara, 1 masodpercet sem gondolkodnek :-)
Oké, azt hiszem téged már
Oké, azt hiszem téged már érdemes klónozni.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Sokan megbannank azt ;-)
Sokan megbannank azt ;-)
Még egész jól megúszták
Még egész jól megúszták a pár busszal. Mit szóltak volna egy autópályához?

--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Megegy dolog, amirol nem
Megegy dolog, amirol nem szoktak beszelni:
Ha egy utcaba beviszik a buszt, akkor az automatikusan folerendelt utvonal lesz (a keresztutcak macisajttal) tehat mindeki azon fog autozni, mert elsobbsege van, gyorsabban eljut ahova akar. Igy tehat ott a hangos -mert az- busz, meg a sok autos/motoros. Ha ezekutan mondjuk egy lampa is kerul, maris ott a dugo. Pedig 'csak a buszt hoztak oda'.
Szoval megertem en hogy ez a koz erdeke, de ez ma itt Budapesten sajnos egy vissza nem fordithato negativ folyamat elso lepese..
Aki sajat tapasztalatot is szeretne szerezni ezugyben, irjon batran es idopontegyeztetes utan varom szeretettel Csepelen. fel-1 oraban bemutatom neki ezt a dolgot a 159es busz vonalan.
Es igen, erosen fontolgatom en is az elkoltozest pont emiatt, csak perpill. hianyzik a tőke amivel ezt meglephetnem :-( Ugyhogy ez csak elvileg jo megoldas.
Valaki irta fentebb, hogy lehet perelni a BKV-t karteritesert a zaj miatt. Elvallalja valaki a jogi kepviseletemet? Persze nem ingyen kernem, ha megnyeri a karteritesi pert, akkor hozza lehet csapni a perkoltseget meg az egyeb koltsegeket, mint pl. a jogi kepviselet dija.Perelje ki azt is a BKV-bol.
Elvi sikon nagyon sok igazsagot olvastam itt feljebb, de akkor szalljunk le a foldre 2 labbal es valaki oldja meg nekem, hogy nyitott ablaknal alhassak ujra, es ez ne keruljon tobbmilliomba. Mikor idekoltoztunk, akkor ez egy foldut volt, ennek megfelelo zajszinttel.
(Csepel, Erdosor utca.)
(90% bicajjal jarok, a kedvesem meg ha nem tud bicajjal menni, nem rest setalni negyedorat a HEV-hez.)
udv
Az ingatlan jogban van
Az ingatlan jogban van olyasmi, hogy kártérítésre kötelezhető az, aki az ingatlan értékét jelentősen csökkenti (pl. beleépítkezik a panorámába).
De nem sok maradt meg ebből, tehát nem vagyok benne teljesen biztos.
Elvallalod az ugyet? Nekem
Elvallalod az ugyet?
Nekem csak annyi kell, hogy a koltozes koltsegeit fedezze egy hasonlo, de nem foutvonalon fekvo ingatlanra. A tobblet lehet a te tiszteletdijad.
Irj a mailcimemre, koszi.
Sajnos nincs jogi vegzettsegem, nem latom at hogy milyen esellyel lehet indulni ilyesmivel, eljatszani valo penzem meg plane nem..
Nem vállalom, én sem
Nem vállalom, én sem vagyok jogász. Nem is tanultam jogásznak. Csak tanítottak (nem igazán tanultam meg) némi ingatlan jogot.
Nem lep meg. OK hogy
Nem lep meg.
OK hogy segiteni akarsz es ezert irtad le hogy lehet ilyesmivel foglalkozni, de pillanatnyilag nincs energiam/penzem/idom ilyen ketes kimenetelu dologba kezdeni, tekintve hogy teljesen masbol elek, nem ertek hozza es igazabol nem is akarok (ilyen szinten).
Csak egy kicsit ez az egesz szal elment az elmeleti megoldasok fele, ezert probaltam egy kicsit lerangatni a foldre. Szepek az elmeletek, tobbnyire egyet is ertek veluk de nekem itt Csepelen, 2008-ban kellene egy megoldas, mert ha hazamegyek este akkor megint (meg mindig) zaj lesz. Meg holnap is meg holnaputan is.
Es ezen vajmi keveset segit az, hogy tudom hogy a vilag osszboldogsagszintjenek ezaltal emelkednie kellene.
udv.
A BKV busztól nem lesz
A BKV busztól nem lesz felérendelt út, Lásd pl a Ráday utcát a jobbkezes keresztekkel.
Kérdéses, hogy az ottlakók többsége tényleg ellenzi-e a buszt vagy csak egy hangos kisebbségről van szó.
A forgalomlassítás megoldható pl olyan fekvárendőrökkel, ami keskenyebb mint a busz, de a kocsikat lassításra kényszeríti.
Nem automatikusan, azt sem
Nem automatikusan, azt sem allitottam hogy mindenhol.
De ajanlom bejarasra a 159es busz vonalat a HEV vegallomasatol kifele..
Ez a fekvorendor lehet hogy jo megoldas lenne, de sajnos mas miatt nalunk ez sem valna be.. :-( Masreszt meg sehol nem lattam ilyet Mo.-n.
Azonkivul a fekvorendort bizonyitottan noveli a legszennyezest a gyorsitas-lasitas miatt.
+1 A buszjárat
+1
A buszjárat odatelepítése - a forgalmi rend változásai miatt - további helyi forgalomnövekedést generál(hat). Erről nem beszélnek. :'(
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
"melyek környezetében nem
"melyek környezetében nem kívánatos a forgalom, a zaj és a légszennyezettség növekedése"
"ellenben nagy a rövid idejű parkolási igény"
Mégis, pontosan hol kívánatos a zaj és a szmog? Aki ennyire félti a gyerekét, ugye bicajjal megy érte az oviba. Ja, dehogy. Az ovi mellett lakók nyugodtan dögöljenek bele a parkolási igénybe!
Szánalmas: http://csendesutca.blogspot.com/
„Aki ennyire félti a
„Aki ennyire félti a gyerekét, ugye bicajjal megy érte az oviba. Ja, dehogy. Az ovi mellett lakók nyugodtan dögöljenek bele a parkolási igénybe!”
Ezért tartanám igazságos megoldásnak az alábbi választási lehetőséget:
1) az ott lakók elviselik a buszt (azzal a feltétellel, hogy nem járatnak ott ócska 30 éves buszokat, csak 30-cal mennek, és nem lesz főútvonal, tehát maradnak a jobbos utcák)
2) az utca gyalogos övezet lesz, lezárják a két végén két betontömbbel, és füvesítik. Mert ugye zavarja őket a forgalom.
Aztán akkor kiderülne, hogy ki az aki csendre vágyik, és ki az aki csak simán önző.
3. Biciklivel menjenek, vagy
3. Biciklivel menjenek, vagy legyen egy helybéli riksaszolgálat. Tárolókat, vagy riksás parkolókat a nagyobb buszvégállomásokhoz. Ha környezet védelemről beszélnek, akkor át lehet térni a drótszamárra is.
Más:
- M0, Óbuda:
Milyen érdekes, hogy nem Óbudán lesz az északi M0-ás híd budai hídfője, csak Budakalászon (vagyis a szomszédban), mégis Óbuda el fogja azt érni, amit Újpest nem - zaj/szmogvédő falakat tenni az autópálya mellé.
A másik meg Ürüm, ahol ha engedik az autópálya megépülését, akkor forgalom csökkenés is lehetne Óbudán, csak az van, hogy Ürümnél nem engedik a földfelszínen megépíteni - lenne a föld alatt, amit egy ideig jónak találtak, de aztán már észbe kaptak, hogy a füstöt csak el kell vezetni onnan... .
- Trolik:
Azt is lehet úgy hallani, mint egy buszt, bár igaz, a BKV-nak van az egyik legidősebb buszflottája (kb. 5 - 10 évenként kell azt cserélni, de pénz is kell hozzá). Tudom, van egy pár éves busz is, de azért még mindig nem szabadultak meg a muzeális buszoktól, bár a HÉV járműparknál idősebb alig ha van (talán a Fogaskerekű).
Valami normális megoldást kell találni, talán új buszokat venni (mostanában vannak busztesztek a BKV-nál, remélem egy pár buszt azért csak megvesz), de az is ott van, hogy igazából az agglomerációból beérkezők teszik ki a nagy autósforgalmat, amit csak részben lehet az M0-vál enyhíteni, másrészt meg több hidat kéne a Dunára felhúzni (mert akkor még Bp. közelébe sem jönne az autós), meg vidéken is tömegközlekedést előnyben részesíteni (a mellékvonalakat újraéleszteni és itt nem csak a bezárt szárnyvonalakról beszélek, hanem azokról a meglévőkről, amiket fel kell újítani), meg a városhatárban nagy P+R, B+R parkolókat, Volánbusz végállomásokat/pályaudvarokat, ahonnan meg könnyedén át lehetne szállni egy metróra, amik teljesen átszelnék a várost (amibe sehogy sem illik a 4-es metró, meg az is, hogy a Gellért téri megállójához építenek egy nagy P+R parkolót, ami egy külön vicc).
A XI. ker. részét nem is
A XI. ker. részét nem is merem a dolognak, a XII-t véletlenül igen.
A helyzet ismeretében (és a blogjukat átolvasva) megállapítható, hogy a cikk hatásvadász céljai érdekében sarkít.
Pár - eddig elhallgatott - szempont a Szarvas Gábor úti helyzethez:
- A Főváros senkit nem kérdezett meg. Pl. a XII. ker. önkormányzatot sem, hogy építhet-e buszmegállót kerületi kezelésű helyre.
- A környéken eddig is járt több busz is, csak nem az amúgyis szűk (és forgalomcsillapított) mellékutcán, hanem a vele párhuzamos Zugligeti úton, ami széles. Utóbbin pl. ki tudja kerülni a busz a kukásautót, előbbin nem. Ami a reggel iskolába-munkába buszozók számára igen fontos szempont lehet.
A lakók egyébként nem csak fikázzák a BKV új útvonalát, hanem alternatív javaslatot is tesznek.
- Az új útvonal nem csak az arra alkalmatlan utcákba vezetés miatt rossz. A régi megszűnésével két iskola is kiesik a tömegközlekedésből. Menjenek csak autóval a gyerekek!?
Ne hagyjátok megvezetni magatokat.
- - - - -
6É futás
Következő járat indulása: szeptember 12.
www.6efutas.hu
Kösz', hogy leírtad a
Kösz', hogy leírtad a fentebbi részleteket! Több részletet és szempontot kell megismernünk az üggyel kapcsolatban, mielőtt nagy véleménnyilvánításba kezdünk.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Már épp akartam írni
Már épp akartam írni neked h te is szólj hozzá! :)
Én is csak a XII. ker. helyzetet ismerem, de azt nagyon.
Akik itt fikáznak, beleolvashatnának a blogba, meg stb.
Onnan idézek nektek:
Gyerekek! Térjetek már észre! Elhiszem, hogy radikális környezetvédők vagytok, de itt nem erről van szó!
Sajnálom, hogy minden beírásotokkal azt bizonyítjátok, hogy fingotok sincs az egészről.
Majd lefotózom a nyugdíjas, nagycsaládos aláírókat, akik nem is álmodhatnak autóról.
Szóval adott egy forgalomcsillapított (!!!!) mellékutca, óvodával, iskolával, mind2 végén főúton megálló busszal, amelyekkel 10 percen belül (!) elérhető a Moszkvás, és a helyiek használják is.
A BKV vmi számomra érthetetlen okból meg akarja szüntetni a 158-ast (rövid és tanulságos története: régen 58-as villamos, pár évtizede elbontották azzal az ígérettel h trolibusz(!) lesz helyette, de addig is amúgy "ideiglenesen" [mint a szovjet hadsereg] bevezették a 158as buszt - most ez is megszűnne, a meghosszabbított 156os részben bejárná az útvonalat)
Még egy adalék: barátok 10év körüli gyerekeit 158-assal járatták a suliból (PaSa) a Budagyöngyéig, h ott szálljanak át a 22esre, és ne a Moszkváson kelljen kóborolniuk, mert attól féltik a kicsiket. Most nemtom hogy fogják megoldani - asszem talán az új 256os alkalmas lesz erre, de ha nem, akkor gondolom kocsival értük mennek. Éljen.
Kertvárosi részeken
Kertvárosi részeken járathatna a BKV kisbuszokat.
- Nem zajos, mint a nagy busz;
- Nem igényel plusz kiépítést, mint egy troli felsővezeték;
- Kihasználtsága jobb.
Olyanra gondolok, mint a Budaörs-busz. Szerintem tökéletesen alkalmas lenne arra, hogy tömegközlekedésre szoktassuk a kertvárosiakat. És még csak a tyúkszemükre sem lépnénk. Nem csökkenne az ingatlanok értéke, hanem nőne.
Rómában vannak pici,
Rómában vannak pici, zajtalan elektromos buszok (nem troli).
De amíg a BKVnak a mostaniak szervizelésére sincs pénze, addig ne várjuk, h ilyeneket szerezzen be... :(
Én is itt élek
Én is itt élek Budafokon,és nem éppen a gazdagabb réteget érinti ez a buszjárat.(Engem személy szerint nem érint.)Én a saját szememmel láttam,hogy hova tettek ki szalagokat.De viszont szükség lenne végre egy buszjáratra mivel abban a körzetben 1,5 km-re helyezkedik el a legközelebbi megálló,ami az idősebbeknek már nem egy egyszerű feladat.
Na, mivel nem tudtunk semmi
Na, mivel nem tudtunk semmi konkrétat és ma amúgyis arra mentem, felvettem a busz tervezett útvonalát.
Tíz darab fekvőrendőrt és egy sebességcsökkentő sikánt számoltam össze, az út kritikán aluli minőségéről és a szélességéről (keskenységéről) nem is beszélve. Főleg a Zalai út az igazán vicces. Ott két személyautó nem fér el egymás mellett, teljesen le kell húzódni és lassítani. A tervezett útvonal bármely pontjáról max. 5 perc séta a legközelebbi megálló. Az útvonal másik oldalán, a Kútvölgyi úton is közlekedik busz.
Elnézést a hang és képminőségért, az előbbiért a vágatlanság az utóbbiért a telefon és a koszos szélvédő a felelős. Akartam képaláírásokat is készíteni, de nem sikerült vágni, ezért elnézést.
Vagy a felvétel
Vagy a felvétel gyorsított, vagy te mentél 30 helyett kb 50-60-nal!
Melyik szakaszon?
Melyik szakaszon?
0:03-nál 30-as övezet
0:03-nál 30-as övezet tábla, utána 0:15-ig legalább 50-nel mentél.
Jó az 30-35-nek. Csal a
Jó az 30-35-nek. Csal a kamera. Fekvőrendőrökön meg nem 30-cal hanem 10-zel szoktam átmenni. De ha valaki megteszi, hogy elmegy arrafele ha arra van dolga, és két azonosítható tárgy távolságát leméri, akkor az eltelt idő és a távból megtudhatjuk az átlagsebességet.
Akasztják a
Akasztják a hóhért!
hihihi... :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Miért sejtettem, hogy amint
Miért sejtettem, hogy amint felteszem a videót, a beszélgetés nem az útvonalról, hanem a vélt szabálytalanságomról fog szólni?:)
Trógerek. Mást nem tudok
Trógerek. Mást nem tudok mondani.
----------
Tekertél már éjjel Budapesten?
Mármint kik? A
Mármint kik?
A buszmegállót építő munkások, vagy a munkálatok ellen tüntetők. :)
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Ott lakom az érintett
Ott lakom az érintett környéken és nap, mint nap járok arra bicóval. A néhány helyi lakost az zavarná, hogy a háza előtt (végre) megállási tilalmat vezetnének be, mert mindenki a háza előtt parkol a kocsija(i)val...
Hiszti az egész, a bulvár meg minden hülyeségre ráharap... Ez nem hír. A tömegközlekedés tényleg nagyon szar erre, ráfér a fejlesztés. Nem tudom ésszel felfogni, hogy a tulajdonosok miért nem látják be, hogy többet ér a házuk, ha nem kilométerekre kell menni az elsö buszig, hanem egy utcányit...
Röviden a helyi körülményekröl egy elrettentő példában:
Mifelénk divat tiltakozni minden józan ész és praktikusság ellen. Legjobb példa erre az aranyjános lakotelepi mélygarázs ügye. Már ki volt ásva a senkiföljén a gödör, megjöttek a betonelemek, addig ment a cirkusz, amig az épittető visszalépett, három évig gödör maradt. Eldozerolták az egészet, a gödröt SZEMÉTTEL töltötték fel, majd befüvesitették. Két évre rá az összes ut mellett parkolokat kellett már épiteni a parkok beáldozásával - mert olyan sok kocsi volt már - hogy du 4-kor nem találtál az egész lakotelepen parkolohelyet...
Azok akik tiltakoztak, meg aláirástgyüjtögettek - rég nem laknak már itt - és most mindeki visszasírja a mélygarázst... Szoval komolyatalan hiszti az egész, csak a bulvármédia meglátta benne a fantáziát.
Ez akkor nem a XII.
Ez akkor nem a XII. kerületi, ugye?
XXII kerület. Igen ez
XXII kerület. Igen ez kimaradt, mert alapértelmezettnek vettem, mert nálunk megy cirkuszolás:) Bocsi...
Oké, az ottani környéket
Oké, az ottani környéket nem ismerem :)
A XII. kerületi jogosnak tűnik számomra.
A tiltakozók nem bírják a
A tiltakozók nem bírják a kritikát: levették a hozzászólásokat, s a továbbiakra sincsen lehetőség.
Melyiknél?
Melyiknél?
http://csendesutca.blogspot.c
http://csendesutca.blogspot.com/
Mindegyiknél.
www.gruppetto.hu
És a XII. kerületi
És a XII. kerületi helyzetnél mit kell kritizálni?
Teljesen jogos az ott lakók felháborodása, hiszen a párhuzamos utcában van már buszjárat, a kérdéses utca bármeny pontjáról 5 perc séta maximum a legközelebbi megálló.
Az utca tele van fekvőrendőrökkel, forgalomcsilapítás illetve sebességcsökkentés céljából, mivel iskola van az utcában. Ezeken vagy átmegy a busz, ami a kényelem és a buszok állapotának rovására menne, vagy elbontják, ami nagyobb forgalmat generálna az adott úton, hiszen utána lehetne "menekülő" útként használni, mert délutánonként a Zugligeti út bedugul a Budakeszi útra kihajtók miatt. Mivel tele van fekvőrendőrrel, ezért vagy nem arra megy aki kerülni akar, vagy lassan teszi.
„Nem bírják a
„Nem bírják a kritikát”, vagy inkább nem győzték a helyzetet nem ismerve bepofázókkal az értelmetlen vitát és a moderálást, ehelyett értelmesebb dolgokkal töltik idejüket.
Eztet olvasd el, és szerintem folyamatosan kussolva játszódjál. (Bocs.)