Kocsis István tervei a BKV-val:
http://www.nol.hu/budapest/cikk/504974/
Ennek vajon mi lesz a vége? Ha nem lesz kemény tél, könnyen indifferens maradhatna számomra a jegy/bérlet ára.... Feltéve, hogy nem szaporodnak el még jobban a városban a bádogcsigák :(












Sajnos az autózás is
Sajnos az autózás is versenyképesebb lesz. a bkv tarifái sokkal nagyobb mértékben növekednek, mint az autózás költségei.
Az az igazság,hogy jelenleg
Az az igazság,hogy jelenleg nem tudna a BKV olyan bérletárat adni ami rávenne,hogy a tyúksza*os járművein utazzak. Jelenleg inkább ülök az autómba vagy megyek bicajjal. Ha 500Ft lenne a benzin és 2000 a bérlet akkor sem. Kint Edinborough-ban viszont letenném a kocsit. Be vannak kamerázva a buszok, tiszták, pontosak és gyorsak és őrzött parkolókban lehet letenni a kocsikat a peremkerületekben és a környező városokban. 30 percenként nézik át a kamerákat a forgalmi ügyeletesek. (a bátyám kint buszsofőr és beavatott mindenbe) Csak ehhez fel kell nőnie a városvezetésnek.
Saját jövőd megformálása a saját kezedben van…és minden nap szőheted szövetét.
Kb. 5 éve mondogatják
Kb. 5 éve mondogatják különböző fórumokon, hogy a BKV lerohasztása egy olyan stratégia része, melynek célja a cég olcsó eladása. Eddig azt hittem, ez csak egy összeesküvés-elmélet. Hát most itt van.
:(
Adjunk el mindent, úgy van!
Adjunk el mindent, úgy van! A rendőrséget és a honvédséget mikor privatizálják?
Ha kemény tél lesz, akkor is bicajozz :) A nyomorék bkv(vezér) meg le van.
Az Új Tulajdonosi Program
Az Új Tulajdonosi Program keretében az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK), a Magyar Villamos Művek (MVM) és a Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító (Mavir) lesznek az első olyan vállalatok, amelyekben kedvezményesen válhatnak tulajdonossá az emberek - közölte Daróczi Dávid a kormány erről szóló döntését az MTI-vel vasárnap.
Hamarossan :) Americicában már ugye megtették . Nemrég volt ugye a botrány a magánhadseregek szerepléseiről az Arab országokban...............
Dolgoztam egy pár hónapot
Dolgoztam egy pár hónapot a BKV-nál és megmondták,hogy veszteséges, az is volt és az is marad. Az állami szolgáltatások zöme az lásd egészségügy és a többi. Nem baj ha eladják ezt az egyet. Megszűnni nem fog ez nem egy cukorgyár. Mindenképp lesz és munkahely is lesz vele együtt csak az nem mindegy milyen színvonalon. Jelenleg a BKV nem profitérdekelt hisz az állam fenntartja mert muszáj. Ha profitérdekelt magáncégek végzik a budapesti szállítást akkor versenyhelyzet alakul ki ami erős színvonaljavulást hoz magával. Külföldön erre számos példát látunk.
Saját jövőd megformálása a saját kezedben van…és minden nap szőheted szövetét.
szerintem vannak biz.
szerintem vannak biz. dolgok, amik veszteségesek, de soha nem lehetnek profitorientáltak, pl a tömegköz. egyszerűen így működik. szimplán más téren kéne a deficitet kompenzálni.
itthon abszurd az ötlet, de nyugaton biz. városok meg tudják csinálni, hogy mondjuk a diákoknak teljesen ingyenes a tömegközlekedés (nem akarok hülyeséget mondani, de talán Löwen?). nem hinném hogy az ott profitot termelne.
Ahol a bátyám sofőr
Ahol a bátyám sofőr skóciában úgy megy a profitérdekeltség,hogy van pl. egy önkormányzat vagy egy kisváros. Ez azt mondja egy busztársaságnak,hogy itt van évi 600000 font a költségvetésünkből ezért láss el minket buszjáratokkal és színvonalas tömegközlekedéssel. Ebből van profitja és a jegyek ill. bérletek árából. Ezután már közösen dolgozik ez a magáncég várossal,hogy milyen kedvezményeket akciókat tudnak adni a lakosságnak. DE. Ha panasz érkezik a cégre a lakóktól azonnal ki is penderítik a céget és nem engedik be a buszait a területre. 10 másik lép a helyébe. És működik. Persze nem ilyen egyszerű,de ez az alapelv. Ez kéne itt is.
Saját jövőd megformálása a saját kezedben van…és minden nap szőheted szövetét.
És télleg. Leuvenben
És télleg. Leuvenben ingyen buszoznak a diákok, de előtte oda van írva, h legjobb bringával!
A diákokra költött pénz pedig befektetés, csak itthon ezt nem látják eléggé.
Csakhogy van egy kis
Csakhogy van egy kis bökkenő.
Idehaza ez így nézne ki.
Jönnek mondjuk a panaszok "A" fővárosi megbízotthoz "X" társaságról. Erre mivel az "X" társaság vagy a rokonáé vagy netán pár százalékban az övé is,de persze ennek köze nincs ahhoz,hogy ez a cég jutott be a pályázaton a következőket mondja a megkérdezésekor: Ez nem igaz, alaptalanok a vádak, tiszták a buszok én is megnéztem, persze,hogy késnek hisz nagy a forgalom néha stb... És várhatnánk négy évet mire egy új majom ül a helyébe és majd annak az érdekeltségi köre mozog a környéken. Sajna ez itt így megy. Nem hiszitek el,de a bátyámat számtalanszor hívták bizottság elé, mert az utasai szerint gyorsan hajtott,nagyokat fékezett, késett stb... Nem eltusolják. Vonódnak a fontok a fizujából. És takarítja a buszát ha szemetes,mert különben azért is fizet.A vicc az,hogy még így is röhögve 6 szor annyit keres mint én.
Saját jövőd megformálása a saját kezedben van…és minden nap szőheted szövetét.
Nem az a baj a BKV-vel, hogy
Nem az a baj a BKV-vel, hogy veszteséges. Hanem hogy veszteséges és pazarol és nem jól látja el a feladatát.
-
Zsurmi
A honvédséget már rég
A honvédséget már rég privatizálták. Jó tíz évvel ezelőtt, mikor sorozáson voltam, a laktanyát privát örző-védő cég biztonsági őrei védték. Ez a laktanya Kőbányán, a Hungária krt. melletti nagy honvédelmi (rendőrségi, stb.) objektum volt. Azóta olvastam, hogy magyar szakértők nyugati (NATO) szövetségeseinkkel találkozva úgy tudják leginkább bemutatni a magyar honvédelem és katonaság helyzetét, hogy elmondják: nálunk a honvédségi objektumok biztonságáért privát örző-védő cégek felelnek. (Ha valakit jobban érdekel, majd előkeresem azt a cikket.)
Olvasd el ezt a riportot:
Olvasd el ezt a riportot: http://index.hu/politika/belfold/budapest/kocs080901/
Nem mondanám, hogy szimpatikus nekem a fickó (utána is olvastam az eddigi történetének, nem pofa alapján mondom). Szóval személy szerint nem szimpatikus, de okos dolgokat mond.
Csak egy idézet, ami a prekoncepciódat cáfolja:
"A jegyek az európai nagyvárosokban 25-50 százalékát finanszírozzák a közlekedési cégek működésének, nálunk 40 százalékos az arány. Nem lehet ennél magasabbra menni, aki azt mondja, hogy tarifabevételből kell fedezni egy fővárosi közlekedési cég működését, az nem ért a területhez."
Nekem az látszik, hogy megértette: a fő probléma pénztelenség és ezen segíteni is akar, miközben nem akarja folytatni az irreális áremeléseket. Ezzel máris többet akar tenni, mint az előző vezetők.
Ettől még persze elronthatja a dolgot, de jó is kisülhet akár. Meglátjuk....
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Ez elég egyértelmű volt
Ez elég egyértelmű volt ...... . Eddig mindennel ezt csinálták. Pláne ha beleszámítom azt , hogy monopol szolgáltatást nyújt .
Nem lehet belebukni , közlekedni muszáj , csak a BKV csinálhat ilyen szolgáltatást . Tuti az üzlet mint a parkolási biznisz.... . Az is egyértelmű hogy miért egy magán cég kaszíroz évek óta ?????????????? De mégis így van .
Én idén kipróbálom a hóban binyiglit vásárolok icespiker szöges gumit a havas jeges napokra. Kiváncsi leszek :)
aki tisztaban van egy berlet
aki tisztaban van egy berlet araval (/ho), az konnyen ki tudja szamolni, hogy mennyi ido alatt terul meg neki ha egesz evben nyeregben tolja..
azaz, egy befektetes ket kerekre (persze nem top kategoria) nagyon meg tudja erni
arrol nem is beszelve hogy mindenhova gyorsabban oda tudsz erni- nagyon nem is kell hozza allatnak lenni
Ha jól tudom, a világon
Ha jól tudom, a világon máshol sem nyereségesek a tömegközlekedési vállalatok, de mégis fejlesztenek. Lehetne több bevétele a BKV-nak, pl. újra beindítani a teherszállítást (persze nem a kisebb boltokra gondoltam, bár ha oda biciklis teherszállítóval vinnék az árut, akkor lehetne kombinálni a kettőt), meg talán pénzért lehetne netezni a HÉV járműveken (meg talán áramot is szolgáltathatnak, amivel még esetleg a mobilokat is fel lehetne tölteni).
Elolvastam mindkét cikket
Elolvastam mindkét cikket (NOL/Index), ennyi alapján nagyon szimpatikus a fickó programja. (A pályázatához vezető link sajnos már nem él.) Nyarat nyilván csak akkor tud csinálni, ha észhez téríti a kormányt meg a fővárost.
===
bácsi a biciklin
Jaj már megint ez a
Jaj már megint ez a sírás-rívás. Hogy a maszek majd lerabol...
Bakker, a mobiltelefonálás még mindig megfizethetetlen? És az intenet? Amíg nem volt verseny, nem volt megfelelő szabályozás, amíg kevesebben használták, addig drága volt.
Az előző BKV vezér át akarta világítani a céget az volt a baj. Jó, közben ott spóroltak ahol nem kellett volna (járműkarbantartás) az elég nagy hiba.
A mostani meg átalakítaná a céget. Konkrétan lépne valamit ami várhatóan előre mutat (garancia sosincs). Ja de nem, majd jól ellopják az állami "vagyont" (tudjátok, ami ott áll és vagyon, értéke van csak úgy). Megjegyzem a BKV egyáltalán nem értékes állami vagyon. Masszívan veszteséges, kötelezettsége van (tömegközlekedés), nagyon rosszul működik.
A sok összesküvő el nem tudja képzelni, nem kell szervezett erő ahhoz, hogy szarul működjön egy cég, szervezet. Elég ha a szervezet rossz (a résztvevők jók is lehetnek), elég ha nem menedzselik rendesen. Elég ha állami tulajdonban van.
Egy nagy mammutvállalat feldarabolásának legnagyobb előnye, hogy el kell számolni egymás közt (akkor is megéri, ha az több adminisztratív teher). A felelősségi körök is pontosan definiáltak (ha nem, legalább kiderül. Nincs olyan, hogy nincs felelős).
Azt akarom mondani, hogy nem eleve rossz amit elképzel az ürge. Hogy mit fog (tudni) csinálni, majd meglátjuk.
-
Zsurmi
Nem arról van szó , hogy
Nem arról van szó , hogy beengednének más szereplőket is a piacra .
Csak arról van szó , hogy
Csak arról van szó , hogy szétszedik .
Ez egy bevett gazdasági húzás . Ha valaki megvesz egy vállalatot azt szétszedi és darabokban adja el mert úgy többet ér .
Minden nagyvállaltnak vannak jövedelmező és veszteséges része .
Ha eladják akkor a monopol hejzet az az eddigi hírek szerint marad .
De ha mondjuk piaci alapon kezd el kiszámlázni a javítórészleg , az többe fog kerülni . Tehát a vége az nagyobb jegyár , vagy több állami támogatás , vagy kisebb bérek .
Ha arról lenne szó , hogy holnaptól van a BKV , de akárki csinálhat tömegközlekedést Budapesten , nah az lenne piaci többszereplős verseny amiről beszélsz . De az hogy szetszedem és eladogatom a monopol hejzetben lévő BKVt az minden csak nem verseny , az szimpla nyerészkedés . Olyan mintha a parkolási társaságok versenyéről beszélnénk ami szintén nevetséges .
A monopol helyzet nem baj,
A monopol helyzet nem baj, hogy marad mert nem feltétlenül verseny kell (2-3 közlekedési társaság). Mivel nem csak az utazók fizetik a tömegközlekedést, nem lehet megengedni a szervezeti felesleget. Mert annyival nem hatékonyabb a működésük, mint amit a
A feldarabolás lényege, hogy elszámolást követel a
résztvevő cégek közt. Nem lehet a masszívan veszteséges, tehát biztosan működő részlegeket takargatni, miközben 1-1 jól működő üzemág szépen működik. Persze jól el lehet baszni a feltételrendszert, hülye szerződéseket aláírni. Ez ellen csak azt lehet tenni, hogy nem szavazunk azokra akik ezt megengedik.
Nehéz felfogni, hogy a BKV-t nem lehet csak úgy eladni? Kötelezettségei vannak: utasokat kell szállítania, paraméterkönyvnek megfelelően. A bevétele jó részét az adófizetők/önkormányzat adja.
A piaci alapon működés nem jelent automatikusan nagyobb költséget. Hatékonyabb tud lenni. De egyrészt az öreg buszokat drága karban tartani, az újakat olcsóbb. Ha a magáncég beruház új buszokba, amit kevesebbe kerül fenntartani, akkor már megérte. Persze kb 10 év alatt. Mindenki jól járt, kivéve akik eddig a zavarosban halásztak. És az öreg buszokat karbantartó szakik egy része.
De a mostani BKV rengeteg adóforint nélkül nem fog tudni járműállományt újítani, mert elpazarolja a belerakott pénzt.
Az a jó még a több cégből álló társaságban, hogy jobban látható kívülről mi történik. Nem minden belül dől el. Komoly csatákat kell vívni a résztvevőknek (vannak érdek-ellentétek, de közös érdekek is), de a feladat ellátására rá vannak kényszerítve (ha nincs elbaszva a rendszer a rendszer).
-
Zsurmi
Ha van monopol helyzet,
Ha van monopol helyzet, akkor hol a verseny? Mert nem hiszem hogy a karbantartók majd versenyeznek mondjuk az utastályékoztatási részleggel.
A feldarabolástól miért lenne átláthatóbb a rendszer?
És miért feltétele az átláthatóságnak, hogy a tulajdonos ne az állam legyen?(A háttéralkuk, korrupció ugyanúgy megvan magáncégek esetén is. A bkv-nál jelenleg sem a jegyárusok magas fizetésére megy el a pénz)
Ha egy magáncég meg tudná szervezni úgy az egészet hogy jól működjön, akkor az állam is fel tud építeni egy hatékony szervezetet, ha kell a semmiből, de a tulaj attól még ő maradna.
Viszont van egy másik arca is az egésznek:
A BKV-t (és a mávot) nem azért nem adták el eddig, mert nem akarták, hanem mert nem tudták, mert a leendő befektetők nagyonis tisztában vannak vele, hogy így egyben az egészből belátható időn belül nem sok hasznot tudnak szerezni.
Ezért fel kell darabolni a cégeket, és a haszonnal kecsegtetőket szépen eladni, a többi meg megmarad pénznyelőnek.
http://greenfo.hu/hirek/hirek_item.php?hir=19037
A Máv-ból is véletlenül csak a teherszállítás üzemág került magánkézbe, a többit minő véletlen nem sikerült eladni.
A bkv-ból is majd csak az lesz eladva, amibe már sok pénz lett befektetve, ami működik,(elővárosi közlekedés) ami nyereséggel kecsegtet.
A többiből ugyanis nem lehet komoly nyereséget kihalászni.
Ha van monopol helyzet,
Ha van monopol helyzet, akkor hol a verseny? Mert nem hiszem hogy a karbantartók majd versenyeznek mondjuk az utastályékoztatási részleggel.
A feldarabolástól miért lenne átláthatóbb a rendszer?
És miért feltétele az átláthatóságnak, hogy a tulajdonos ne az állam legyen?(A háttéralkuk, korrupció ugyanúgy megvan magáncégek esetén is. A bkv-nál jelenleg sem a jegyárusok magas fizetésére megy el a pénz)
Ha egy magáncég meg tudná szervezni úgy az egészet hogy jól működjön, akkor az állam is fel tud építeni egy hatékony szervezetet, ha kell a semmiből, de a tulaj attól még ő maradna.
Viszont van egy másik arca is az egésznek:
A BKV-t (és a mávot) nem azért nem adták el eddig, mert nem akarták, hanem mert nem tudták, mert a leendő befektetők nagyonis tisztában vannak vele, hogy így egyben az egészből belátható időn belül nem sok hasznot tudnak szerezni.
Ezért fel kell darabolni a cégeket, és a haszonnal kecsegtetőket szépen eladni, a többi meg megmarad pénznyelőnek.
http://greenfo.hu/hirek/hirek_item.php?hir=19037
A Máv-ból is véletlenül csak a teherszállítás üzemág került magánkézbe, a többit minő véletlen nem sikerült eladni.
A bkv-ból is majd csak az lesz eladva, amibe már sok pénz lett befektetve, ami működik,(elővárosi közlekedés) ami nyereséggel kecsegtet.
A többiből ugyanis nem lehet komoly nyereséget kihalászni.
Ha van monopol helyzet,
Ha van monopol helyzet, akkor hol a verseny? Mert nem hiszem hogy a karbantartók majd versenyeznek mondjuk az utastályékoztatási részleggel.
A feldarabolástól miért lenne átláthatóbb a rendszer?
És miért feltétele az átláthatóságnak, hogy a tulajdonos ne az állam legyen?(A háttéralkuk, korrupció ugyanúgy megvan magáncégek esetén is. A bkv-nál jelenleg sem a jegyárusok magas fizetésére megy el a pénz)
Ha egy magáncég meg tudná szervezni úgy az egészet hogy jól működjön, akkor az állam is fel tud építeni egy hatékony szervezetet, ha kell a semmiből, de a tulaj attól még ő maradna.
Viszont van egy másik arca is az egésznek:
A BKV-t (és a mávot) nem azért nem adták el eddig, mert nem akarták, hanem mert nem tudták, mert a leendő befektetők nagyonis tisztában vannak vele, hogy így egyben az egészből belátható időn belül nem sok hasznot tudnak szerezni.
Ezért fel kell darabolni a cégeket, és a haszonnal kecsegtetőket szépen eladni, a többi meg megmarad pénznyelőnek.
http://greenfo.hu/hirek/hirek_item.php?hir=19037
A Máv-ból is véletlenül csak a teherszállítás üzemág került magánkézbe, a többit minő véletlen nem sikerült eladni.
A bkv-ból is majd csak az lesz eladva, amibe már sok pénz lett befektetve, ami működik,(elővárosi közlekedés) ami nyereséggel kecsegtet.
A többiből ugyanis nem lehet komoly nyereséget kihalászni.