A Médiaunió nem biciklizik



Az egészség és a felelősség a Médiaunió első témája

Több hétig tartó vita után dőlt el a hatmilliárd forintnyi
médiafelületen futó, egy éven át tartó társadalmi kampány, a Médiaunió
2009-es évének témája, amely az egyéni felelősség szerepe lesz az
egészség megőrzésében. A kampányt kreatív- és pr-ügynökség gondozza
majd, az erről szóló tendert hamarosan kiírják.

http://kreativ.hu/cikk.php?id=22459

UPDATE:

Szakmai reakciók a témaválasztásra.

http://kreativ.hu/cikk.php?id=22487

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
dorcssa képe
dorcssa
1 k, 2008-09-09 17:11

Nekem ez a téma is tetszik, nem foroghat azért minden a bicikli körül. :)

'One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them'

Oversize Load képe
Oversize Load
2 k, 2008-09-09 17:19

Az egészség megőrzésében fontos szerepet játszik a fizikai aktivitás. Érdemes összekapcsolni a kellemeset a hasznossal, bádogdobozban tespedés helyett bringázni a munkába. Ennyit igazán belecsempészhetnek a kampányba.

hf képe
hf
3 k, 2008-09-09 17:27

Biztos lesz Médiúnió jövőre is. Majd akkor. Előbb-utóbb sorra kerülünk :)

Megj. Schmidt Mária ott figyel az első sorban.
Tudjátok, ő:
http://autozz.blog.hu/2008/08/29/sajat_parkolohely_az_andrassy_uton
http://autozz.blog.hu/2008/06/16/onkenyes_teruletfoglalas

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

aron képe
aron
4 k, 2008-09-09 17:30

kár, eléggé sablon téma, nem kell hozzá nagyon tökösnek lenni, hogy bevállalják. de legalább beletehető a bicikli azért.
majd jövőre

egy top10 szavazatszám azért érdekelne!!!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

gaze képe
gaze
5 k, 2008-09-09 17:35

meg az eredmenyet sem nagyon lehet majd kezzelfoghatoan latni..
jo lesz ez igy. szepen legombolyitve, semmi elel, status quo.

Vid a Névtelen képe
Vid a Névtelen (nem ellenőrzött)
6 k, 2008-09-09 18:11

Azért ezt nem hiszem el.
Valahogy hihetetlennek tűnik számomra, hogy a legtöbb ügybuzgó(mert vette a fáradtságot) ember pont ezt a témát válassza.
Számítottam valami kisebbségekkel kapcsolatosra, környezetvédelmisre, de erre nem.
Van egy olyan sanda gyanúm, hogy egyszerűen választottak saját maguk egy olyan témát, amivel senkinek nem gyűlik meg a baja. Ahogy gaze is mondta.
Nagyon elkeserít, hogy nem csak a bringázás, de még a környezetvédelem sem nyert.
Ugyanis hiába súlykolják majd, hogy "járj fitnesszkedni","egyél spéci margarint" "kocogjál" vagy bármi egyéb közvetlenül az egészséggel összefüggő szlogent, egy ilyen szennyezett városban ezen tevékenységek hasznossága eltörpül majd az autók okozta szennyezéssel szemben.
A tüneti kezelés nem sokat fog segíteni.

gaze képe
gaze
7 k, 2008-09-09 18:30

nos, a mediaunio nem CSAK budapesten intezi a kampanyt, hanem orszagszerte. (azhogy a lakossag nagyobbik szelete varosokban el, es ezek egyre egyre inkabb "fertozottek" az autozastol az ams tema)

a temakat pedig a hirdeteseket bemutato cegek "ajanlottak" zsurizesre (eeeeeeeeeeerdekes... mert ebben a formaban mi ertelme volt akkor zsuriztetni? hogy legalizalva legyen a dontes? de miert erne ez meg? mondjuk, ezzela jarjal fitneszezni, meg egyel margarint dologgal msot kicsit elgondolkodtattal, de ezek prekoncepciok. :)

ezt az "egeszseges eletmod" dolgot azert sem ertem, mert tul nagy kozbeszed nem fojt rola, ha valakit konkretan nem erdekel hogy milyen aranyban elhizottak a magyarok, milyen egeszsegtelenul elnek, vagy mennyire kevesen vegeznek rendszeres testmozgast, akkor nagyon nem szerez rola tudomast a kutya sem. (legalabbis nem kapcsolja ossze...)
nem tudok rola, hogy most akkor erre az "egeseges eletre" igy lenne valami konkret 'recept' valami megodlasi terv, amihez mar cska a mediafelulet hianyzott (volna)... szoval nem ertem. most akkor majd az egesz koncepciot is ki kell hozza talalni...
az meg hogy most egy ev alatt nem tudom hogy ebbola temabol mennyit lehet kihozni, itt szoaksokrol van szo, issssssssszonyuan begyepesedett/predesztinalt/orokolt szokasokrol amiket olyan kokemeny munka lesz/lenne megvaltoztatni amihez minimum egy 10 eves oktatas politikai hatarozott programra lenne szukseg.
most ezzel kapcsolatban kcisit ugy erzem mintha majd pusztaba kiabalnanak szavakat, es akkor szepen jol le is lesz tudva adolog, adobol leirva, tettunk a kozossegert, csokolom.

furcsallom a dolgot.

de ne legyen igazam, es legyen tok jo hogy mindenki eljen egeszsegesen.
a napi 14 orat dolgozo es a minimalberbol sutozsirt es krumplit kajalo is....

de tessek valami pozitiv dolog:
http://index.hu/video/2008/09/05/peking_igazi_olimpiaja/?p=0
mi mar ma reggel 6-kor nyomtuk lent a pinpongot..
bazz, ha az a 80 eves kinai foszer lazan gugolva homlokkal megerinti a foldet, akkor en is meg fogom tudni!!!
(aztan terjunk vissza ra egy het mulva...)

Peta képe
Peta
8 k, 2008-09-09 21:10

Nem tudom, miért negatívkodik az, aki. Az egészséges életmód fontos, ennek egy _részhalmaza_ a biciklizés. A felelősségteljes életmód hangsúlyozása is. Többek közt. Ha valóban lesz fitnesz, akkor ugyanolyan eséllyel lesz bicaj is.

lujka képe
lujka
9 k, 2008-09-09 21:41

Szerintem is jó ez.

Ha megnézitek a kiírást, akkor az van, hogy az egyéni felelősségvállalásra helyezik a hangsúlyt a megelőzésben.

Ha valami rímel ezzel, akkor pl. a Vegyél lámpát-akció abszolút az.

De még rengeteg dolgot ki tudnék találni, ami jó nekünk, kérdés, hogy milyen tartalommal töltik meg. Simán jó lehet ez bringás szempontból is.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

gaze képe
gaze
10 k, 2008-09-09 22:02

Ha van hatása akkor mindenkinek jó lesz, nem csak a bicikliben érdekelteknek.

A hatásával kapcsolatos aggályaimat lásd feljebb.

Legfőbb bajom a választott témával, hogy megfoghatatlan és gyakorlatilag egy év alatt mérhetetlen...

Sztem ez a médiauniós projekt olyan dolgokra lett volna hasznos ahol már nagyon nem kell kitalálni dolgokat, csak megjelenést adni neki, annyit amennyi a csövön kifér.
Pl akadálymentesítés (elmaradása), dohányzásellenesség, stb stb.
Szkeptikus vagyok azt illetően hogy egy év alatt az egészséges életmódra való szoktatás mint oylan működhet-e...

urga képe
urga
11 k, 2008-09-09 22:11

a Médiaunió 2009-es évének témája, amely az egyéni felelősség szerepe lesz az egészség megőrzésében.

hm. És ha mégis beteg leszel, az a Te hibád (nem vigyáztál magadra eléggé..), vagyis fizess érte Te (és nem a társadalom). Pedig a megelőzéssel egyetértek... Sajnálom nagyon a biciklis kampányt.

SzCiklon képe
SzCiklon
12 k, 2008-09-09 23:15

Mondasz valamit. Szerintem ennek nagyon magánbiztosító-bevezetési mellékíze van... ezzel akarják lenyomni az emberek torkán.

urga képe
urga
13 k, 2008-09-09 23:22

közben gondolkodtam még rajta... talán a fáradtság teszi, hogy ilyenek jutnak eszembe, és/vagy üldözési mániám van... Reménykedjünk!

lajhár képe
lajhár
14 sze, 2008-09-10 13:19

Ha rengetegszer átbasszák a fejed, akkor a dolog már nem paranoia, hanem a tapasztalatok leszűrése. Reménykedj! Nekem nem megy, próbáld helyettem is, lécci!

Hali!

urga képe
urga
15 cs, 2008-09-11 22:27

Nem próbálni, tenni! ;)

/Yoda/

csavar képe
csavar
16 sze, 2008-09-10 11:21

mi ezen a társadalmi probléma?
az egészségmegőrzés nagyrészt pénzen múlik,
kezdve attól, hogy valaki zöldövezetben lakik-e
folytatva azon hogy, milyen minőségű kaját eszik és mennyi ideje van munka közben megenni,
egészen odáig hogy milyen orvosi szolgáltatást tud megfizetni.

számos esetben az is kérdéses, hogy mi az egészséges..
de mondjuk társadalmi kampányt szervezni a közlekedés biztonsága vagy a légszennyezés csökkentése érdekében tök jó lenne.

gaze képe
gaze
17 sze, 2008-09-10 11:56

Vagy most akkor ezt olyan dimenzióban kell érteni, hogy az emberek gondolkodjanak el azon, hogy az egészségük megőrzése rajtuk is múlik?
Szokjon le a dohányzásról, ne egyen zsírosat, és mozogjon többet?

Mert most lehet kampányolni annak aki minimálbérből táplálkozik, hogy sok zöldség-gyümölcs és tengeri hal meg bio ételek... de jöhet a 14 órázó kőműves is, vagy a minimál biztonságban melózó vegyipari munkás, stb stb..

De még ha nem is akarok ilyen demagóg lenni, akkor sem látom azt, hogyan lesz egy év alatt ránevelve az ember ilyesmire...
Ez szerintem oktatási kérdés, nem ilyen társadalmi médiakampány.

Én itt most kijelentem - és majd szembesítsetek vele 2009-ben - hogy ez a médiaúnió első projektje nem jó célkitűzéssel indul útjára.

lajhár képe
lajhár
18 sze, 2008-09-10 13:24

Teljesen semmitmondó ez a cím. Lufihámozos, vonatkerékpumpáslós, "garantáltan nem köt bele senki, mert nem mondtunk semmit, tehát nem bántottunk meg senkit, állati PC, a felszint se kaparja" döntés. Puha fasz langyos vízben-már bocsánat. "Kreativ.hu"????? LOL

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

gaze képe
gaze
19 cs, 2008-09-11 00:41

Ebben mi volt a PC??
Semmitmondo es megfoghatatlan az teny, de a PC nem ezt jelenti...

a kreativ.hu a magyar reklamszakma kozponti mediuma, relevans, hogy ott foglalkoznak ezzel a projekttel.

lajhár képe
lajhár
20 cs, 2008-09-11 00:55

PC, miszerint a leparanoidabb elme sem találhatna semmit ebben a megfogalmazásban, ami bármilyen megvilágításban bármelyik résztvevő tökéletes korrektségét megkérdőjelezhetné. (gondolj arra, hogy ha már csak egy olyan szó, mint drog, alkohol, elhízás elhangzik, rögtön el lehet kezdeni extrapolálni)
A kreatív csak azért LOL, mert ez a kitaláció minden kreativitást tökéletesen nélkülöz. Nomen est omen, elnézve a reklámok 99%-át, a kreatív elég beképzelt név a vonatkozó grémiumnak. Talán lehetne "alkalmazottmuveszet.hu", nehogy álszerénységgel vádolják már a társaságot...

Nem akarok annyira lovagolni az egészen, csak csalódás volt, hogy egy ennyire semmitmondó vacakkal áltak elő. Bár nyilván naiv vagyok, és ez volt a törvényszerű, sőt, igy van rendjén. Talán még télapó sincs...

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

er13a18 képe
er13a18
21 cs, 2008-09-11 10:50

A kreatívok végelmében:
a legtöbb jó ötletet a megrendelők nem fogadják el. egyszerűen nem merik bevállalni a kockázatát, h mi van, ha mégsem működik? inkább a jól bevált, agymosós, de számukra profitot hozó megoldásokat akarják.
egy kis bátorsággal, viszont átütő, és nem utolsó sorban élvezhető reklámokat nézhetnénk/olvashatnánk.

gaze képe
gaze
22 cs, 2008-09-11 22:18

a kreativ egy tok jo nev a reklamszakma szakmai sajtoorganumanak.

reklamok minosege hmm.. annyit mondanek, hogy neha a krativokon IS mulik hogy az oylan amilyen..

Mo-n nem a celkozonsegnek kell ertenie a reklamot hanem az esetek legnagyobb reszeben mondjuk a megrendelo felesegenek, vagy ivocimborainak.
Batorsag nelkul nincs gyozelem.
De mo-n gyakorlatilag nem is folyik uzleti tevekenyseg...
minek ide jo reklam amikor a nepek nem hogy foldig rombolnak az atcimkezett hust arusito uzleteket, hanem boldogan eljarnak a roadshowkra.
0 kozossegi szellem, 0 osszefogas, az egyen erdeke mindig elorebb valo a kozossegenel, 0 bizalom.
De ez mar masfele megy...

gaze képe
gaze
23 cs, 2008-09-11 22:29

a kreativ egy tok jo nev a reklamszakma szakmai sajtoorganumanak.

reklamok minosege hmm.. annyit mondanek, hogy neha a krativokon IS mulik hogy az oylan amilyen..

Mo-n nem a celkozonsegnek kell ertenie a reklamot hanem az esetek legnagyobb reszeben mondjuk a megrendelo felesegenek, vagy ivocimborainak.
Batorsag nelkul nincs gyozelem.
De mo-n gyakorlatilag nem is folyik uzleti tevekenyseg...
minek ide jo reklam amikor a nepek nem hogy foldig rombolnak az atcimkezett hust arusito uzleteket, hanem boldogan eljarnak a roadshowkra.
0 kozossegi szellem, 0 osszefogas, az egyen erdeke mindig elorebb valo a kozossegenel, 0 bizalom.
De ez mar masfele megy...

Perillustris képe
Perillustris
24 cs, 2008-09-11 08:45

„Rajtad is múlik!” – ez a szlogen foglalja össze a médiatulajdonosok által alapított Médiaunió nevű társadalmi kezdeményezés 2009-es témáját.

Ez élég érdekes, mert ezt a szlogent évek óta használja a környezetvédelem az éghajlatváltozás és az egyéb környezetrombolás elleni kampányokban.

Ezért ezt a szlogenválasztást súlyos szakmai hibának tartom.

Oversize Load képe
Oversize Load
25 p, 2008-09-12 23:35

Fején találtad a szöget (avagy pluszegy).

dova képe
dova
26 szo, 2008-09-13 01:46

Bizonyára buta kérdés.
Nem is nagyon akarom a politikát ide hozni, + nem is értek hozzá,
...de ez nem egy leendő új kormányt támogató országos kampány, ahol reklámcégek tesznek a leendő kormány helyett, hogy aztán kérhessék a jussukat?

Annyira semmitmondó, általános, mérhetetlen és a realitásoktól elrugaszkodott a témaválasztás, hogy másra nem igen tudok gondolni. :(
Bocs.

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

pata képe
pata
27 szo, 2008-09-13 01:54

Érdekes felvetés, nekem az érvényesíthetőség része nem áll össze. Reklámcég vagyok, segítek ebben kampányban. Aztán jön "leendő" a kormány, kérem a jussomat. Ő meg elhajt a francba, miért is adna nekem pénzt? Szerződés ui. nincs.

Szerintem kár bonyolult magyarázatokat alkotni arra, amihez az egyszerű inkompetencia és nemtörődömség is elég.

dova képe
dova
28 szo, 2008-09-13 09:38

Nem feltétlen pénzről lenne szó a fikcióm szerint. Manapság a kapcsolat többet ér. Néhány zsíros megbízás ellentételezésként, stb.
Az hogy nincs háttérszerződés az ugye sosem tudható.

gaze képe
gaze
29 szo, 2008-09-13 02:59

Ha elolvasod a szakmai reakciókat, akkor látható hogy a reklámosoknak (a szakmának) különösebben nem okozott óriási tetszeésvihart a témaválasztás...

a politika meg nem így működik.
ha valami sunyi mutyi lenne, akkor arról első körben tökre nem is tudnánk semmit, maximum valami megtévelyedett oknyomozó riporter, de őt meg jól elvernék ezek-azok, aztán agyonhallgatná a média az ügyet.
ha most itt kormánypropagandáról lenne szó, és a regnáló hatalomnak érdekében állna kampányolni, akkor ez a 6 milliárd aprópénz lenne, pláne egy ilyen blokknál, mint az egészségügy, ami a GDP igen kövér százalékát nyeli le évente. szál ennyit zsebből kipenget a politika arra amire akar, völgyhídak, hegynélküli alagutak, 2000 vasúti kocsi, csak hogy a legropogósabbakat említsem.
ha kormánypropagandát akarnék és közben valakinek teletömnia zsebét, akkor valami uniót népszerűsítő, vagy pályázatnyertesekről szóló, "morál növelő" kampányokat rendelnék be a haver cégétől, de a reklámbizniszben az ügynökségi jutalék 10-15%, a nagypénzek a médiamegjelenésekben vannak (nem véletlen, hogy egy országos frekvenciaengedély felér kb egy pénznyomtatási engedéllyel. de a full illegálban kezdő, mostanra meg tisztes médiavállalkozókká mosdatott óriásplakát helyeket kínálókról is érdekes anyagokat lehet találni a neten)

Na, dörmögés helyett: szimplán csak valami óvatoskodó, elképzelés nélküli, enyhe dilettantizmusra tudok csak gondolni, hogy miért ez a téma lett választva.

//a szelektívhulaldék gyüjtést, és a kevesebb/tudatosabb szeméttermelés pl miért is lett volna bonyolult feladat? az akciótervek készenállnak, hatástanulmányokkal tele a padlás, kész technológiák sorakoznak, kizárólag a média által elérhető véleményformálás hiányzik a képletből. Szerintem ezzel a témával luftot lőttek.. :( //

dova képe
dova
30 szo, 2008-09-13 09:33

"a politika meg nem így működik"
Talán szerencsémre, egyszerűbb vagyok/nem értek hozzá, ahogy írtam is.
Mindenképp érdekes volt olvasni a válaszaitokat.
Köszi
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

lujka képe
lujka
31 szo, 2008-09-13 10:50

hol találkoztál szakmai visszajelzéssel?

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

gaze képe
gaze
32 v, 2008-09-14 05:52

az also linken, vagy a kreativ.hu-n volt cikk a visszajelzesrol.

lord képe
lord
33 sze, 2008-10-22 03:44

http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=22487
itten gurgatva olvashatók a szakmai visszajelzések

Vid képe
Vid
34 k, 2008-10-28 12:57

Érdekes. Mindenesetre én sem dolgoznék szívesen ingyen ha nem szívemből szólna a téma.

dova képe
dova
35 szo, 2008-09-13 09:34

Duplázás
Huhhh!
Távoz tőlem sántán!

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

Vid képe
Vid
36 szo, 2008-09-20 14:21

Érdekes ötlet ez az egészségbiztosítókkal, mármint hogy felkészítik a társadalmat hogy "mindenki a maga ura" ez eszembe sem jutott.
De persze lehet hogy tényleg csak néhány margarinreklámot szeretnének leírni az adóból.
Pld. néhány élelmiszerreklámra rábiggyesztik alul, hogy"Élj egészségesen!", és már meg is van a pluszbevétel.
Mindenesetre biztos hogy nem gondolkodtak ugyanis, például a globális felmelegedés elleni harc szintén aktuális téma, nem hiszem hogy sokan zúgolódnának a témaválasztás ellen, ugyanúgy lehet belőle pénzt csinálni ("vásárolj hibrid autót") és még a "kormány" "gazdaságpolitikájával" is egybevág.(Pld: Ne fogyassz annyi gázt, még akkor sem ha megfagysz :) )
Nyugodtan reklámozhatnák a különböző környezetbarát technológiákat, ez egy felfutó iparág, és ebben is rengeteg pénz rejlik. (Csak hogy ne ismételjem magam)

Valójában azon csodálkoztam volna ha tényleg valami komoly és hasznos témát választottak volna ahol némi eredményt is el lehet érni...

lord képe
lord
37 sze, 2008-10-22 03:36

http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=22698
Elindult a hatmilliárdos tender [2008.10.17.]

lord képe
lord
38 cs, 2009-01-29 21:29

elindul a régóta előkészülő Médiaunió 2009-es kampánya.

szpotok: http://szivlapat.blog.hu/2009/01/29/leszoktat_e_a_hatmilliardos_kampany

Vid képe
Vid
39 szo, 2009-02-28 21:40

Viccesek, nem is rosszak, de remélem nem marad meg ezen a szinten. Néhány kommentálóval egyetértek:
1.Miért az "egyszer élünk" szöveg van a legvégén, ahhoz nem elég ciki az ipse, hogy ez hatékony legyen.

2. Jó, követhető, vonzó példa nincs bennük.

3. Annak a generációnak szólnak aki már nem fog változtatni, repesve várom a fiatalokat megcélzókat.

4. Alkoholizmus != idős falusi nénik és bácsik.

Sokkal hatásosabbakat lehetne készíteni.

Sok is az átfogott téma meg kevés is. Kevés, mert pld az alkoholizmus nem csak úgy alakul ki, hanem a világlátásunkból, életformánkból. Itt kevés a kampány ilyen formában. De sok is mert egyik jelenség megoldására sincs idő ha mindennel egyszerre foglalkozunk. Azt mindenki tudja hogy ezek a tevékenységek károsak, azt viszont nem, hogymiért, és hogyan szokjon le. Hogy miért érdemes.