A HVG-ben megjelent felmérések, a "felmérő"-től.
http://www.median.hu/object.2e07a1f4-9333-4f97-89d6-d0d11713306e.ivy
Van sok grafikon, lehet böngészni a statisztikákat.
Néhol mondjuk nem értem őket konkrétan, hogy akkor most az emberek 61%-a gyakran járkál településen belül biciklivel, meg 18%-uk munkahelyre...
De több szem, többet ért meg :)












A bringások közel fele (49
A bringások közel fele (49 százalék) az időjárástól függetlenül kerékpározik
Ez a szívemet melengeti. Éppen most fűzöm a kereket a téli bicajomhoz :-)
Nekem az elsődleges tanulsága az a felmérésnek, hogy az idősebb (főleg vidéki) korosztály simán kerékpározik mindenhova, tehát Magyarország nagy része mind domborzatilag, mint éghajlat tekintetében alkalmas közlekedési célú (tehát nem rekreációs) kerékpározásra. Hogy kerékpároznak-e az emberek, az főleg attitűd kérdése. Az attitűdök pedig, ha nem is könnyen, de változhatnak, ezért ha jó irányba mennek a dolgok, akkor egyre többen fognak kerékpározni.
Na ja, vidéken sokan
Na ja, vidéken sokan cangáznak. Én legutóbb Balatonkenesén voltam Kedvesemmel, a nászutunkon, és ott is sokan rakták... Ennek persze főleg praktikus okai vannak; no tudatosság, meg ilyenek. Mondhatjuk persze, hogy amíg valaki valamit jól csinál, addig mind1, hogy ez miért teszi, csakhogy az emberek vidéken sztem főleg azért kerekeznek, mert a kisebb településeken nincsenek helyi járatok. (BKV-szerűség) Ha lennének, rövid idő alatt ellustulnának, úgy mint a pestiek (nagy része). Hmmm.... lehet, hogy a hírhedt, eredeti BKV paraméterkönyv még jót is tenne fővárosunk eltunyult lakosságának? ;)
-----------
I'm
taking a ride
with my best friend...
(Gepida 100-as folding, gyökkettővel... :)
hát.. most ki lesz iktatva
hát.. most ki lesz iktatva a 18-as villamos, a 2-es villamos egy eve kiherelve, a 47-49 szinten...
lezart szabi hid /no temegkozlekedes/, most jon a margit-hid, ahol aaaaaaaaaaallitolag a villamos kozlekedes fent lesz tartva.... de elovehetjuk a beszuntetett villamost a tokholy uton (mert hogyjon a 4-es metro)...
szal ha a tomegkozleekedes alapjan itelnem meg a bicajozasi kedvet, akkor mar most siman lehetne mindenkinek nyeregbe pattannia.
de nem is az a gond, hogy a budapestiek (helyi lakosok) autokazzak tele a varost, hanem hogy MINDENKI itt autokazik. elovarosbol, athalado forgalomkent, teherforgalom, barmi.
pedig a szabad ter (jo levego, stb) is tekintheto termeszeti kozjonak, amiert az itt elok sztem tok nyugodtan szedhetnenek vamot azoktol akik ezeket toluk "elveszik" (anno is tok normalis volt hogy egy varosba valo belepesnel kapupenzt fizetett aki jott..)
dugodij.