A városvezetők tervei szerint a legzsúfoltabb utakat egy évtizeden belül párhuzamos utakkal tehermentesítenék, egyes helyeken kétszintes pályákat építenének, sőt hídszerkezeteken még a vasútvonalak fölé is autókat terelnének.
Teljes cikk a HVG-n
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
A városvezetők tervei szerint a legzsúfoltabb utakat egy évtizeden belül párhuzamos utakkal tehermentesítenék, egyes helyeken kétszintes pályákat építenének, sőt hídszerkezeteken még a vasútvonalak fölé is autókat terelnének.
Teljes cikk a HVG-n
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Stockholmban így
Stockholmban így csinálták, a központban van kétszintes rész, szerintem nagyon nem jött be.
Az valamiért nem jut
Az valamiért nem jut eszükbe, hogy egy sávnyi villamos simán 3-4 autópályasávnyi kapacitást ad, de nem kell neki autópálya. Városi sávból akár 10 sáv is kiváltható egy sávnyi villamossal. De metróval még durvábbat lehet csinálni, 20 sáv kapacitása sem gond, Moszkvában szerintem ennél nagyobb forgalmú metró is van. Az illetékesek gondolom WC-re is autóval mennek, azért nem látják, hogy lenne sokkal jobb megoldás is.
Örülök, hogy nem ott élek.
Jaj, istenem. Ezek szerint
Jaj, istenem. Ezek szerint Budapesten is lehet még rosszabb.
===
bácsi a biciklin
A 4-es metrónak legalább
A 4-es metrónak legalább annyi előnye van, hogy ilyenekre itt nem lesz pénz. :)
Moszkva bicajos szempontból
Moszkva bicajos szempontból járhatatlan: voltam ott nyáron pár napot, nem mertem volna bicajozni, igazi keleti stílusban vezetnek.
Elvétve láttam egy-egy kerékpárost, és lefotóztam az _egyetlen_ kerékpáros infrastruktúrát, amit találtam (sárga csík egy amúgy is kis forgalmú, inkább gyalogosok által használt úton) - ha így folytatják, még ez a néhány kerékpáros is eltűnik. De a metrójuk irigylésre méltó!
ilyen? cycling in moscow
ilyen?
cycling in moscow traffic (p2)
http://www.youtube.com/watch?v=v2uTpkEiJDc
Bicycle ride around Moscow (Part 1)
http://www.youtube.com/watch?v=xBqDr0QU2mY
Moscow Bicycle Ride
http://www.youtube.com/watch?v=oxPSYie9IG4
Ezeken a videókon majdnem
Ezeken a videókon majdnem olyan, mint Bp; mi inkább a belvárosban jártunk, ott elég nagy a közlekedési káosz, és egy átkelésnél ott tökéletes a kaszkadőr-gyalogos érzés (10 év Bp után is). Ami furcsa volt, hogy dugó helyett haladtak az autók, hiába voltak sokan.
Viszont dícséretes, ami az utolsó videón is látszik, hogy minden alul- és felüljáró lépcsőjén ott egy sín, amin tolhatod a bicajt / babakocsit.
Nagyot változhatott ott
Nagyot változhatott ott (is) a világ, mióta utoljára arrafelé jártam. A századforduló környékén a gyér forgalomtól lazán lehetett volna biciklizni, ha hagyják, de nem nagyon hagyták. Vidéken esetleg, de külföldinek ott se nagyon. Odesszában konkrétan 2 bicót láttam, azt is a kikötőben. Péterváron talán egyet sem. Délre meg a vallási szokások/elvárások/előírások is belejátszottak abba, hogy tulajdonképpen senki nem kerekezett. A kettő között pedig irdatlan meredek hegyek voltak :) Mongóliában meg csak lovak :)
Na mindegy, szép emlékek, sorry.