A városvezetők tervei szerint a legzsúfoltabb utakat egy évtizeden belül párhuzamos utakkal tehermentesítenék, egyes helyeken kétszintes pályákat építenének, sőt hídszerkezeteken még a vasútvonalak fölé is autókat terelnének.

Teljes cikk a HVG-n

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
pata képe

Stockholmban így

Stockholmban így csinálták, a központban van kétszintes rész, szerintem nagyon nem jött be.

2
szabomikulas képe

Az valamiért nem jut

Az valamiért nem jut eszükbe, hogy egy sávnyi villamos simán 3-4 autópályasávnyi kapacitást ad, de nem kell neki autópálya. Városi sávból akár 10 sáv is kiváltható egy sávnyi villamossal. De metróval még durvábbat lehet csinálni, 20 sáv kapacitása sem gond, Moszkvában szerintem ennél nagyobb forgalmú metró is van. Az illetékesek gondolom WC-re is autóval mennek, azért nem látják, hogy lenne sokkal jobb megoldás is.

Örülök, hogy nem ott élek.

3
mcysh képe

Jaj, istenem. Ezek szerint

Jaj, istenem. Ezek szerint Budapesten is lehet még rosszabb.
===
bácsi a biciklin

4
szabomikulas képe

A 4-es metrónak legalább

A 4-es metrónak legalább annyi előnye van, hogy ilyenekre itt nem lesz pénz. :)

5
csupi_ képe

Moszkva bicajos szempontból

Moszkva bicajos szempontból járhatatlan: voltam ott nyáron pár napot, nem mertem volna bicajozni, igazi keleti stílusban vezetnek.
Elvétve láttam egy-egy kerékpárost, és lefotóztam az _egyetlen_ kerékpáros infrastruktúrát, amit találtam (sárga csík egy amúgy is kis forgalmú, inkább gyalogosok által használt úton) - ha így folytatják, még ez a néhány kerékpáros is eltűnik. De a metrójuk irigylésre méltó!

6
lord képe

ilyen? cycling in moscow

ilyen?

cycling in moscow traffic (p2)
http://www.youtube.com/watch?v=v2uTpkEiJDc

Bicycle ride around Moscow (Part 1)
http://www.youtube.com/watch?v=xBqDr0QU2mY

Moscow Bicycle Ride
http://www.youtube.com/watch?v=oxPSYie9IG4

7
csupi_ képe

Ezeken a videókon majdnem

Ezeken a videókon majdnem olyan, mint Bp; mi inkább a belvárosban jártunk, ott elég nagy a közlekedési káosz, és egy átkelésnél ott tökéletes a kaszkadőr-gyalogos érzés (10 év Bp után is). Ami furcsa volt, hogy dugó helyett haladtak az autók, hiába voltak sokan.
Viszont dícséretes, ami az utolsó videón is látszik, hogy minden alul- és felüljáró lépcsőjén ott egy sín, amin tolhatod a bicajt / babakocsit.

8
lord képe

Nagyot változhatott ott

Nagyot változhatott ott (is) a világ, mióta utoljára arrafelé jártam. A századforduló környékén a gyér forgalomtól lazán lehetett volna biciklizni, ha hagyják, de nem nagyon hagyták. Vidéken esetleg, de külföldinek ott se nagyon. Odesszában konkrétan 2 bicót láttam, azt is a kikötőben. Péterváron talán egyet sem. Délre meg a vallási szokások/elvárások/előírások is belejátszottak abba, hogy tulajdonképpen senki nem kerekezett. A kettő között pedig irdatlan meredek hegyek voltak :) Mongóliában meg csak lovak :)
Na mindegy, szép emlékek, sorry.