RakPark! Vasárnap délutáni piknik a Duna parton



Itt egy felhívás egy vasárnapi eseményre, nem CM szervezés, de nagyon jó:

RakPark!

Volt egyszer egy folyó, annak két partja, úgy hívták, hogy Duna part. Hajdanán köves volt, gyalogosok és lovak jártak rajta.
Ahogy telt-múlt az idő, kövei megkoptak, a lovak is eltűntek, új járművek vették át a terepet. Az emberek sem merészkedtek már oda két lábon járva, és lassan hátat fordítottak szeretett folyójuknak. Azóta már csak képeslapokról nézik, messziről fotózzák ezt a szép folyamot, de hogy más városokhoz hasonlóan közelről is élvezzék? Elvetik a gondolatot.

2008-ban viszont lezárták a rakpartot, és elkezdték a budai főgyűjtő csatorna építését. A lezárt szakaszokon egyből megjelentek a város lakói. Ki szerelmesen andalogva, ki napozva, ki kutyájával, babakocsival, görkorival, biciklivel, horgászva és futva, vagy csak a folyóra egy nagyot csodálkozva. Közben az autóforgalom máshova terelődött, a NATO-csúcs miatt még a pesti rakpart sem működött. A várt káosz elmaradt, Budapest lakói megoldották, hogy másfelé, máshogyan menjenek.

Tetszik ez az állapot? Használnád a Duna- partod?
Gyere 2008. november 2-án, a rakpart autóforgalomnak való átadása előtti utolsó vasárnap délután 3-kor a Batthyány térre!

Egy flashmob rövid idejére megmutatjuk a városnak és a világnak, hogy a Duna partjára szükség van, de nem úgy, ahogy eddig. Gyere el a családdal, barátokkal, szerelmeddel, ellenségeddel, görkoriddal, bicikliddel, kutyáddal, szobanövényeddel, pokrócoddal, kajával, akármiddel. Hozz tollast, frizbit, focilabdát, és csináljuk együtt azt, amit egy modern, haladó város vízpartján csinálnánk!
Ha autóval jössz, az sem baj, hiszen a vízpart mindenkié, csak a kocsit ne hozd magaddal a rakpartra:)

Kérjük, követeljük vissza a Duna-partot!

Szóval ez egy nagyon jó kis megmozdulat lesz:) Gyertek minél többen, terjesszétek az infót körlevélben, üzenőfalon, emilben, sms-ben... Figyelem! Ez nem csak biciklis esemény, így nem lesz bringaemelés sem, az autósokat is szeretettel várják, hiszen a Duna mindenkié. Csak nem úgy, mint most.

RakPark! november 2, Batthiány tér, 15:00Ulm, Duna

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
mcysh képe
mcysh
1 sze, 2008-10-29 01:48

Megyek.
===
bácsi a biciklin

Knecht képe
Knecht
2 sze, 2008-10-29 11:45

+1

Drody képe
Drody
3 sze, 2008-10-29 12:04

+2

........................
Formaharc és sci-fi.

addisz képe
addisz
4 szo, 2008-11-01 01:55

+3 :)

________________________________________
Nyekergő pedál, sok-sok matrica, gyönyörű rózsaszín bukó. Felfele lihegve, mindig. - ez én, addisz

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
6 sze, 2008-10-29 11:06

"A várt káosz elmaradt, Budapest lakói megoldották, hogy másfelé, máshogyan menjenek."

teljesen egyetértek azzal, hogy a rakpartot vissza kell adni az embereknek, de ehhez a mondathoz azért annyit tennék hozzá, hogy én a fő utcában lakom, és a lezárás óta nálunk iszonyatos dugó van, reggel 6-kor felkelek már az araszoló kocsisor brummogására.

radirpok képe
radirpok
7 sze, 2008-10-29 16:10

+1

Az idézett mondat meg egész egyszerűen hazugság. De úgy nézem, erre hiába próbáljuk felhívni n-edszer is a tisztelt CM aktivisták figyelmét, szép te lehetsz, de okos...

aron képe
aron
8 sze, 2008-10-29 21:24

mi ebben a hazugság? hogy még mi is ráugrottunk a nagyban beharangozott, de később óriási hipergigantojujdenagy káoszra?

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

Cseya képe
Cseya
9 sze, 2008-10-29 18:40

A Fő utcát is vissza kell adni az embereknek. Meg a mondat eleji nagy kezdőbetűt.

jeremy spark képe
jeremy spark
10 sze, 2008-10-29 11:51

Bár ez pont ebben a topkban kicsit OFF,azé megpróbálkozom vele:)

http://i237.photobucket.com/albums/ff172/jeremy_brulee_spark/My%20sight/...

Beépített gépágyút a kerékpárokra!

Drody képe
Drody
11 sze, 2008-10-29 12:08

"...2008. november 2-án, a rakpart autóforgalomnak való átadása előtti utolsó vasárnap..."

Nehogymán a jövő héten átadják az autósoknak! :-D Ez azért nagyon vicc. Ott még van legalább egy év munka, pláne, ha ebben az ütemben haladnak.

........................
Formaharc és sci-fi.

Drody képe
Drody
13 sze, 2008-10-29 13:54

Óriasi...

........................
Formaharc és sci-fi.

Kengusz képe
Kengusz (nem ellenőrzött)
14 sze, 2008-10-29 12:16

+3

Krisztab. képe
Krisztab.
15 sze, 2008-10-29 12:22

Gondoltunk forraltbor-osztásra, termosz/vastag (visszaválthatós) PET palack adományokat szívesen fogadunk :)

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

Gida képe
Gida
16 sze, 2008-10-29 13:23

ha ures kell, akkor nekem van nagyon sok (szelektiven gyujtom es meg nem vittem el a buborekhoz). Ha jo, akkor hova vigyem? A termoszom pedig szerintem a gebicsben van meg minnnig. :)

gida

Krisztab. képe
Krisztab.
17 cs, 2008-10-30 03:16

Írtam neked a kapcsolatfelvételen :)

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

Törzsmókus képe
Törzsmókus
18 p, 2008-10-31 21:48

Valszeg nem tudok ott lenni, de szívesen adok kölcsön termoszt eme nemes célra! Aki illetékesnek érzi magát, keressen meg.

szoszke47 képe
szoszke47
19 sze, 2008-10-29 12:33

+4

addisz képe
addisz
20 szo, 2008-11-01 01:57

Upsz, akkor fentebb a +3-mal nagyon lemaradtam... Így jár az, aki nem jár a végére....vagymi....hmmm

________________________________________
Nyekergő pedál, sok-sok matrica, gyönyörű rózsaszín bukó. Felfele lihegve, mindig. - ez én, addisz

BDzsH - városképp.blog.hu képe
BDzsH - városképp.blog.hu (nem ellenőrzött)
22 sze, 2008-10-29 14:03

Remek lenne a parton sétálgatni, meg minden, de ne feledjük azt el, hogy Budapest jelenlegi úthálózatának szüksége van a rakparti útra sajnos. Ezen lehet segíteni, de ehhez komoly beruházásoknak (Batthyány térig közlekedő villamosok vonalának meghosszabbítása Margit híd és onnan Vörösvári útig, M0 Nyugati-szektor megépülte, elővárosi közlekedés fejlesztése) kell megvalósulnia, hogy realitássá emelkedjen ez a nemes cél. Mert mindaddig csak azt érnénk el, hogy például a Fő utca lakói fuldokolhatnának a borzalmas légszennyezésben. És ugye nem vagyunk annyira önzők, hogy a mi sétálgatásunkért másnak az egészségét kell áldoznia. Hosszútávon amúgy a Fő utcában sem kívánatos az átmenő forgalom (sőt, semmiféle autós forgalom nem az) úgyhogy lesznek itt még nehézségek.

Csak egy kicsit gondolkodjunk el! Ettől függetlenül maximálisan egyetértek a kezdeményezés céljával, csak lenne ennek pár feltétele!

mondjukorsi képe
mondjukorsi
23 sze, 2008-10-29 14:25

hát persze, mindennek vannak feltételei. a rakpart autóknak való visszaadásának például az lenne a feltétele, hogy az egész rakpart fölé építsenek alagutat, hogy az iszonyatos zaj és bűz ne a városlakókat érje. érted... mer ahogy az nonszensz lenne, ha a rakpartot minden további fejlesztés nélkül hirtelen a gyalogosoknak adnák, úgy az is nonszensz, hogy autók mindennapos dugója áll rajta és a felső rakparton sétálók azt szívják és hallgatják. csak ezt a nonszenszet már megszoktuk, nem követelünk fejlesztéseket. (dehogynem.) nem kötözködöm veled, de érted a lényeget. az emberek mutassák meg, hogy mire van szükségük, a feltételeket pedig teremtse meg a tisztelt főváros!

bardoczi képe
bardoczi
24 sze, 2008-10-29 17:24

gondolom az alsó rakpart fölé építenéd az alagutat. Problémák ezzel: Az alsó rakpart árvízi szempontból nem bevédett, az árterület része. Ha ennek űrszelvényébe építesz egy műtárgyat, akkor lecsökkented az árvízkori állapot eddigi keresztmetszetét, azaz visszaduzzasztod a folyót, ami még nagyobb árvízszintet, ad abszurdum a mostani felső rakpart fölöttit produkálná.
2. A Budai alsó rakparton vannak bizonyos szakaszok, ahol az alsó rakpart és a felső rakpart közötti magasságkülönbség nincs egy teherautónyi magas, ezért egyszerű lefedéssel ez nem oldható meg. Az alsó rakpart mélyebre ásásával sem, mert mi van például az Ördög-árok dunai becsatlakozásával? Az alagutat mégse vezetheted át egy patak torkolaton.

Ugyanakkor az egy reálisabb, bár költségesebb megoldás lenne, ha a felső rakpart és a fő utca alatt építenének egy-egy kétsávos, egyárnyú alagutat, a fő utcát csak helyi gyűjtőútként (átmenő forgalom az alagútban), a felső rakpartot, pedig villamos+gyalogos+kerékpáros tengelyként használnák. Ebben az esetben az alsó rakpart teljes egészében valódi városi térré fejlődhetne. Ráadásul a forgalmi alagút mentén befért volna a felső rakpart falába a budai főgyűjtő, ami így egy jól karban tartható közműalagútat eredményezett volna. Hogy mindez ez pénz? Egyrészt, amikor kigondolták a szennyvíz főgyűjtő létesítését, akkor e lehetőséget komolyan nem viszgálták, pedig jó eséllyel pályázhatott volna rá a város, így csak az önrészbe került volna, ráadásul hatásai a városra nagyságrendekkel nagyobbak, mint a 4-es metróé lesznek. Másrészt a viziváros egésze oyan mértékben felértékelődő területté válna (gondoljunk bele: duna part, csillapított forgalom, jobb levegő, stb.) hogy az ott képződött városi bevételek (lakásfelértékelődés illetékei, adófizetői beköltözés) még az önrészt is bőven visszahozták volna. Ha a volna nem volna...

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

Skeletron_ képe
Skeletron_ (nem ellenőrzött)
25 sze, 2008-10-29 14:49

http://epiteszforum.hu/imagelist/gallery%26nid=6271%26img_id=30966

Ez de durva... ilyen kellene!

BDzsH - városképp.blog.hu képe
BDzsH - városképp.blog.hu (nem ellenőrzött)
26 sze, 2008-10-29 15:29

Alagút? Hümm... Nem szeretnék itt alagutat. Azzal bebetonozod ide ezt a közlekedési szokást, sokkal célszerűbb volna, ha az átmenőforgalom valahol el tudná kerülni ezt a környéket, másrészt meg kisebb lenne. Ha az alagutat megépíted annak lesz legalább két kijárata, a kijáratoknál pedig ugyanez a jelenség - mármint a bűz és mocsok - fokozottan fog jelentkezni. A föld alá eldugni, ami kínos, ez szerintem sosem jó taktika. (Az persze más, amikor a terepviszonyok miatt épül alagút - pl. a Budai-hegység alatt esetleg) Ráadásul mivel az alagút feltételezem nagyon jól közlekedhető kis útszakasz lenne, további forgalmat vonzana ide, csak épp a felszín alá. A szellőzést pedig meg kell oldani, ergo jobb levegőt sem kapsz.

bardoczi képe
bardoczi
27 sze, 2008-10-29 17:32

ebben sok megalapozatlan városi legenda van. Ugyan az alagút két kijárata büdös és zajos lesz, de ha jól választod meg, akkor kevéssé zavar, mint egy felszíni forgalom. Az alagút falára ugyanakkor lerakódik egy csomó égéstermék, azaz az már nem a levegőt szennyezi. Zajcsökkentő hatása pedig óriási. Gondolj bele mit jelentene az egész viziváros számára mindez. Nem kell messze menni, hogy lásd mindezt élőben működni. Elég Bécsig (UNO City). A budai alsó rakpart jelen állapotában a be nem fejezett M0 budai lezárása lesz a Gázgyártól a Lágymányosi hídig. Alternatívája a budai tájvédelmi körzetet felértékelő (ezen keresztül beépítő) M0 nyugati szektor. Két szar közül melyiket válasszuk? Az alagút csak akkor vonz ide további forgalmat, ha az alsó rakparton maradnak forgalmi sávok. Ha a jelenleg forgalom kerülne a felszín alá, az további forgalmat nem vonz, egyet viszont elér: az alagutakból nem lehet minden bokornál kiágazni (mint azt teszi az alsó rakpart). Ergó az alagutat tényleg csak az használná. aki az átmenő forgalomban vesz részt.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

BDzsH - városképp.blog.hu képe
BDzsH - városképp.blog.hu (nem ellenőrzött)
28 sze, 2008-10-29 19:18

A városi legenda pont az, hogy az alagút megold mindent. Nem, nem oldja meg, sőt sok esetben a közlekedési szokások bebetonozásához vezet. Azt pedig ugye nem akarnánk. Az autósok pedig ugyanúgy szívnák odabenn az alagútban a "jó levegőt", vagy ők dögöljenek meg? Nem tartom előremutató megoldásnak az alagutat ezen a helyen, a Bécsi UNO City működését nem ismerem bevallom, de megnéztem most róla amit találtam. Háát, nem vagyok biztos benne, hogy ugyanarról a szituációról volna szó itt is. Az egy nagyon alacsony beépítettségű területnek látszik a mi Vizivárosunkhoz képest.

Én azt mondom keressük a megoldást egyrészt térben máshol, másrészt az alternatív közlekedési módokban.

bardoczi képe
bardoczi
29 sze, 2008-10-29 19:29

Nem állítottam, hogy megold mindent. De ha az alagút nem többlet kapacitásként jelentkezik, akkor többlet forgalmat nem vonz, viszont lokálisan hatékonyan tisztít. Az alagútban ülő autósok egy bádogdobozban ülnek, amin van pár légszűrő. Nem a teljes dózis kapják, ugyanakkor egy laza belvárosi dugóban is ülnek az autóban emberek, és ők is kapnak legalább akkora dózist az arcukba, mint egy alagútban autózó. Az UNO City magasabb beépítettségű, mint a viziváros, tele van szórva magasházakkal. Veled ellentétben én ismerem, és hidd el nekem, a szituáció hasonló, a megoldás gyökeresen más, ami azt eredményezi, hogy az UNO City alsó rakpartján gyalogos forgalom, kávézók és kikötők vannak, a budai alsó rakparton pedig kamioncsordák.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

BDzsH - városképp.blog.hu képe
BDzsH - városképp.blog.hu (nem ellenőrzött)
30 sze, 2008-10-29 20:19

Nem jelentkezik többlet kapacitásként? Már hogyne jelentkezne.

1. Nem lesz lámpa, sőt semmiféle zavaró forgalom.
2. Hamár építünk nagyon okosan meg lesz oldva az egész, nem úgy mint most a rakpart.
3. Sőt, az is lehet, hogy nem fognak megelégedni akkor a 2*1 sávval, hamár építünk.

A kijáratokhoz óriási forgalmat vonzol, azok környékén tartósan tönkreteszed a Dunapartot, vagyis másodrendű dologként kezeled a nem belvárosi Dunapartokat, az ott pihenni vágyókat. Ezt pedig nem szabadna! Te magad is úgy fogalmazol, lokálisan tisztít. Ez igaz, de nem szabad figyelmen kívül hagyni más területeket sem.

Ha Te a hosszú alagutakban nem szoktad a kocsiban ülve is azonnal megérezni a borzalmas kinti levegőt, akkor szerencsés vagy, azt kell hogy mondjam.

Az UNO City-t meg sajna nem ismerem, úgyhogy nem tudok veled vitába szállni ezügyben.

bardoczi képe
bardoczi
31 cs, 2008-10-30 12:44

Figyelj: elmondtam a peremfeltételeit annak, hogy mikor nem jelentkezik többlet kapacitás. De vegyük sorra ezt a felvetéseid tükrében:
1. nem lesz lámpa, de nem lesz LEÁGAZÁS SEM (fizikailag nem tud lenni). Azaz szépen elválik az átmenő és a helyi forgalom. Attól viszont ne arts, hogy semmi zavarás nem lesz: van elég sok roncsautó az utakon, ami lerobbanhat, van elég sok figyeletlen vagy vad sofőr, aki ütközni fog, az alagútban is lesz, ami a forgalmat lassítsa.
2. Ha már építünk, akkor nekem az "okosság" feltételezi azt, hogy előtte legyen egy stratégiai cél: ami nem a forgalom mennyiségének növelésében, hanem minőségének növelésében + a belvárosi lakókörnyezet állapotának a javításában merül ki.
3. Én 2x1 sávról a felső rakpart alatt egy irányban (alsó rakpart kiváltása) és 2X1 sávról a fő utca alatt (Fő utcai átmenő forgalom kiváltása) beszélek. Több fizikailag nem fér el. A felszínen maradna egy egy irányú, egy sávos gyűjtőút, az alsó rakpart pedig forgalommentes, zöldfelületekkel teli zónává alakulhat. Ez az a program, ami nem bővíti a kapacitást, viszont a jelenleginél sokkal jobb környezeti feltételeket jelent. Persze mindehhez csak akkor szabad hozzákezdeni, ha "megelégednek" e forgalmi sávokkal. Ld. 2. pont.

E két alagút kijáratához nagyságrendileg ugyanolyan forgalom társul, ami jelen pillanatban áthalad a Margit híd és az Erzsébet híd rakparti szelvényében. Az én elképzelésemben e két hely környékén kellene lennie az alagút kijáratoknak. Az egyik vég tehát a tabán, ami nem lakott, a másik vég pedig egy egyébként is végletekig terhelt Dunapart, ahol eddig se élvezték nagyon az emberek a rakparti sétafikát. Az alagút befoglaló méretei (kialakításának fizikai lehetőségei) garantálják, hogy több autó nem fér, mint most. A nem belvárosi dunapartokat nem én kezelem másodrendűként, nem én irányítottam rájuk forgalmat, nem én akarom ezt továbbfejleszteni, azok léteznek, vannak, többnyire használhatatlanok jelenleg is. Ezzel szemben javasoltam egy megoldást, ami változtat a belvárosi Duna part használatán pozitív értelemben, de nem ront egy esetleges alagút kijárat mai forgalmi képén.

Sajnos/szerencsére nem rendelkezem cabrioval, így a hosszú alagutakban, amelyeket horvátországban, olaszországban eddig tapasztaltam, nem éreztem meg a borzalmas kinti levegőt. Minden autóban van szűrőbetét. Dugóban ülve ellenben érzem azt alagút nélkül is. Többek között ezért nem használom az autót budapesten. Ha pedig úgy merül fel a kérdés, hogy ki szívjon több benzingőzt: a vizivárosi lakos, aki elszenvedi, hogy a teljes budai tranzitforgalom átgangol rajta, vagy az autós aki mindezt okozza, akkor nekem elsőre a második szimpatikusabb - tudom kegyetlen vagyok. Már csak azért is, mert a másodiknak van választása. (például kerül, leteszi az autót, stb.) Az elsőnek csak annyi, hogy elköltözik. De akkor ő is be fog járni a városba, hogy mások életét nyomorítsa hasonló módon. + Az alagutakban van gépészet, levegőcserélő, amire szintén szerelhető légszűrő. Kérlek nézd meg a bécsi példát, meg fog győzni. Ha van lehetőséged, akkor látogass el Avignonba vagy Stuttgartba is: mindkét város olyan mint az ementáli: alul csorognak az autócsordák (ott a helyük), felül zajlik az élet, eszméletlen parkok, kedves kis utcák, JÓ LEVEGŐ. Párizs (La Defence negyed) is megér egy misét, de Boston (The Big Dig) is egy jó példa.
Uno City ügyben segítek. Klikk ide.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

vándorkecske képe
vándorkecske
32 p, 2008-10-31 13:15

1. teljesen egyetértek
2. csodállak a türelmedért

Mimimano képe
Mimimano (nem ellenőrzött)
33 sze, 2008-10-29 15:33

Nem, természetesen nem szeretnénk, én legalábbis biztos nem, hogy a Fő utca lakói szagolják azt a bűzt és nézegessék azt a kocsisort, ami mostanában ott van. Már csak azért sem, mert én is arrafelé lakom, és tényleg iszonyatos a dugó, és sok a türelmetlen, piroson áthajtó autós. Főleg a vásárcsarnok előtti részen, ahol azért elég sokan közlekednek gyalogosan. Legjobb lesz, ha lezárják azt is.
Ahogy megszokták már az autósok, hogy a rakparton nem lehet menni, ehhez is hozzászoknának egy idő után.

gaze képe
gaze
34 sze, 2008-10-29 16:31

azert ott speciel pont volt valami utfeujitas is a fo utca elejen...
az autos forgalom valami borzalom rossz atfolyasi kepesseggel bir.
nyugati feluljaro alatt egy masfel meteres darabon felturtak az aszfaltot, igy a korutra kanyarodoknak egy savot beljebb, majd vissza kellett jonniuk. hat, a westendig allt a sor az elso napokban.

es igen, az autozas is megtalalja maganak az utakat mint a viz, csak sirni konnyebb, mint elfogadni, hogy elobb-utobb MINDENFELEKEPPEN lesz valami megoldas, addig kell kibirni a kellemetlenseget.

ja, es tenyleg nem kotelezo autoval elni.

de a tipikus autos szemelyleirasat mar olvashattuk Lipileetol :)

aron képe
aron
35 sze, 2008-10-29 15:49

na a koponyeg.hu éppen 20 fokot jósol, úgyhogy lehet, hogy napozóágyak és pokrócok is jöhetnek kis uzsi kosárral:D

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
36 sze, 2008-10-29 16:30

"Nem CM szervezés" - de azért be lesz jelentve, minden legális?

aron képe
aron
37 sze, 2008-10-29 21:32

mi ne lenne legális? a kutyasétáltatás, vagy a tollasozás?

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

hf képe
hf
38 sze, 2008-10-29 19:03

Tedd be ezt a képemet is:
A Duna partja Ulmnál: http://kerekparosklub.hu/files/ulm_dunapart1.jpg

hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

lujka képe
lujka
39 cs, 2008-10-30 02:46

megyek, megyek. pokróc, laptop, szívében vidéki városi csaj, adott esetben piknikkosárral.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő

solaitid képe
solaitid
40 cs, 2008-10-30 12:42

ez tök jó, csak semmi értelme. de tényleg tök jó.
http://varoskepp.blog.hu/2008/10/29/rakpark_1

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu

gaze képe
gaze
41 cs, 2008-10-30 14:36

tehát ha nem lesz egy csapásra sétáló övezet az egész dunapart megyeri hídtól csepelig, akkor nincs is ertelme semminek, ez csak egy aranyoskodas?

tekintsd ezt szimpla kiserletnek, igenyfelmeresnek, hogy menynire erdekli az embereket a dolog, meg lehet-e valositani par percre azt amit elkepzelunk, ilyesmi.

es a koponyag.hu 19 fokot mond vasarnapra.

mondjukorsi képe
mondjukorsi
42 cs, 2008-10-30 15:56

ez jó :) én az alagút-ötletet csak azért írtam, hogy példát hozzak arra, mindenféleképpen kell fejlesztés, akár autóké marad az aksó rakpart, akár nem. gőzöm se volt arról, milyen tervek voltak korábban és nem gondoltam végig, hogyan is működne egy ilyen, úgyhogy jó volt a sok szakértő és szakértősködő hozzászólást olvasni!

a lényeg, hogy aki az alsó rakpartot maguknak követelő nemautósoktól javaslatokat vár az így felmerülő problémák megoldására, az ugyanígy a rakpartot maguknak követelő autósoktól is kérjen ilyet, hiszen az is problémákkal jár. (pont azokkal, amikkel eddig együtt voltunk kénytelenek élni.)

ezt azért írom, hogy kikerüljük az ilyen "vagdalkozásokat". például majd amikor lejönnek a Fő utca lakói "ellentüntetni". muszáj, hogy érezzék, hogy mi nem leszarjuk őket és nem azt akarjuk kommunikálni, hogy a rakpart autók elől való lezárásával minden megoldódna. de a további lépeseket ne nekünk kelljen kitalálni (hanem a nemlétező szakértők, na itt bukik az egész, tudom), mi csak egy igényt jelzünk.

kurvajó lenne, a Fő utcaiak is támogatnák a Rakparkot!

bardoczi képe
bardoczi
43 cs, 2008-10-30 18:02

Elnézést a vagdalkozásokért, ha ez nekem lenne címezve. Mondjukorsi, az alternatív utakat kereső mozgalmak ott szoktak bedőlni, ha nem alkalmaznak szakértőket és nem mutatnak fel megvalósítható, kidolgozott, a jelenlegi megoldást lehetséges alternatíváját kínáló megoldásokat. Mégpedig olyan részletekbe menően, hogy azon aki fogást keres, az se találjon. Ebből ténylegesen kilépni csak akkor lehet, hogy aki változást akar elérni, annak legyenek a kezében ne csak "az a baj" típusú táblák, hanem "így kéne" típusú molinók is. Mert ha nincsenek, vagy az ellenterv gyenge, és nem állja ki az erősen ellenérdekelt felek kritikáját, akkor magát az alternatív mozgalmat minősítik felhőszurkálóknak. Ezzel együtt az akcióval egyetértek, mert az pozitív üzenetet hordoz (mi lenne annál pozitívabb, mint használni a várost emberi léptékű dolgokra?). De ha valaki tényleg akar változást is, az mutasson kikezdhetetlen alternatívát. Olyat, aminek ráadásul van tömegbázisa.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

gaze képe
gaze
44 cs, 2008-10-30 18:23

copygeneralban 200 forint az A0as fekafeher fenymasolat, ez mar molino meret.
szerintem akinek vannak, vagy hozzafer, vagy akar, akkro az printeljen par latvanytervet a hogyan ken kategoriaban, es akar a helyszinen egy minimal workshopot vagy kerekasztal rogtonozni.
okeoke, siman lehet hogy csak vita meg egymas szavaba vagdosas lenne, de ez alapvetoen minden szituban benne van amikor nem lehet kikapcsolni a masik mikrofonjat.. :)

nos, epiteszforum odateszi szekhelyet vasarnapra? :)

aron képe
aron
45 cs, 2008-10-30 18:27

na nem lenne rossz pár jó példát magunkkal vinni.
bardoczi, orsi arra gondolt, hogy mivel nem vagyunk szakértők, ezért nem akarunk hülyeséget beszélni, az sokkal inkább kikezdhetőbb, mint ha utána kezdődne a diskurzus a megfelelő emberekkel.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

bardoczi képe
bardoczi
46 cs, 2008-10-30 18:38

nagyon szeretné, de vidéken van dóga. családi. Viszont ad a dolognak publicitást (felkérés folyamatban) + az itt leírt elképzelésre van pár, a szeretem budapestet! mozgalom 2005-ös pályázatára beadott látványterv is a tarsolyban, amit jómagam, Gábor Péter és Kauker Szilvia jegyzünk. Ezeket szívesen felajánlom vitaalapnak a szervezők részére. innen elérhető átnézésre, jobb felbontást tudok adni. mail címem Áronnál.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

gaze képe
gaze
47 cs, 2008-10-30 18:58

hehe, ezeket mar akkor kiszurtam, mivel keszultek ezek? funny, hogy egy latvanytervben nem is az elkepzeles fogott meg legelosszor, hanem a rajzolasi stilus.

ja igen, anno annyit szoptam ezekkel az anyagokkal, amikor az octogonba kellett tordelni oket... 70 megas pdf-ek, tele vektorral. hjajj.. regi szep idok.

szoval mivel keszult a cucc?

bardoczi képe
bardoczi
48 p, 2008-10-31 09:29

erős mix: archicad, autocad, corel, photoshop :) vigasztaljon: mi is szoptunk! A látványokat Kauker Szilvi csinálta. Művész a lelkem :)

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

mondjukorsi képe
mondjukorsi
49 cs, 2008-10-30 19:00

Áron megmagyarázott, köszi. egyébként igazad van abban, hogy kellenek az alternatívák. de említetted a tömegbázist: ez a vasárnapi esemény (az én értelmezésem szerint) előbb ENNEK az alternatívának a tömegbázisát igyekszik felmérni, illetve (már magának a felhívának a terjesztésével) megteremteni. nekem az a legizgibb, hogy vajon hányan leszünk.

kikezdhetetlen alternatívát márpedig nem fogok mutatni sem én, sem más. szerintem _semmire_ nem létezik kikezdhetetlen alternatíva, amíg érdekkülönbségek vannak. az államnak pl. bármilyen alternatívát mutathatok bármiről, amiben a lakosság teljes mértékben egyetért, amíg neki az az elsődleges szempont, hogy óccsó legyen és a családból valakinek a zsebébe folyhasson a pénz belőle...

és ezen kívül is, mindennek vannak "negatív" hatásai, velejárói. ahogy az sem kikezdhetetlen "alternatíva" (=valóság), hogy az alsó rakpartot autók használják. vagy a város többi utcáját. nekem ez az alternatíva eléggé kikezdi a tüdőmet minden áldott nap.

bardoczi képe
bardoczi
50 p, 2008-10-31 09:32

Ok. módosítok: legalább annyira kikezdhetetlen MŰSZAKILAG, és városgazdálkodásilag mint a jelenlegi. Mert az "ellenfél" műszaki és közgazdasági. Az ő fegyverével kell őt legyőzni tudni.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

solaitid képe
solaitid
51 cs, 2008-10-30 17:56

ne viccelj, mondom, hogy a dolog pozitív.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu

gaze képe
gaze
52 cs, 2008-10-30 18:26

igen. meg azt is hogy semmi ertelme.

/ha semmi ertelme, akkor hogyan lehetne pozitiv? /

solaitid képe
solaitid
53 cs, 2008-10-30 20:25

ja mert minden fekete vagy fehér - most tényleg meg akarsz győzni róla, hogy tulajdonképpen nem is tartom pozitívnak a happeninget? leírtam, hogy mit gondolok róla, reklámozom, és én is ott leszek.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu

gaze képe
gaze
54 cs, 2008-10-30 22:18

ha azt mondod "semmi" az egy elegge vegletes kifejezes. (fekete vagy feher...)
nem akarlak meggyozni.
viszont ha leirsz valamit, akkor maradj kovetkezetes.
gondolatolvasasban meg gyenge vagyok.

nya, tok jo lesz vasarnap.
konygaz, happening, vagy nagy budos semmi?
olyan izgi :)

solaitid képe
solaitid
55 p, 2008-10-31 01:10

ok, én azért elmegyek vasárnap, Te pedig verd a nyálad kedvedre. csók.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu

aron képe
aron
56 p, 2008-10-31 01:37

hú, ennyire azért nem durva a helyzet:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

gaze képe
gaze
57 p, 2008-10-31 02:47

ertem. tehat ha a jovoben valamirol velemnyt irsz, akkor azt a fentiek szerint ertelmezzem?

a "nyalvers" meg szerintem kicsit eros ebben a kontextusban, mondhatnam: valogasd mega szavaidat.

solaitid képe
solaitid
58 p, 2008-10-31 11:15

ja, Te reagáltál az írásomra? ne haragudj, nem vettem észre. azért figyeld, mi volt az első válaszom neked.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu

gaze képe
gaze
59 p, 2008-10-31 02:52

mielott felszivod itt magad ezen:

"én azért elmegyek vasárnap"

Tok jo, mert akkor mar minimum ketten leszunk ott!

BDzsH - városképp.blog.hu képe
BDzsH - városképp.blog.hu (nem ellenőrzött)
60 cs, 2008-10-30 21:39

Sétálóóóhííd??? A hajam égnek áll... A Lánchíd középtengelyébe ültetett fáktól meg szintúgy.

aron képe
aron
61 p, 2008-10-31 01:35

mi abban a rossz? londonban is szörnyű, meg prágában a károly-híd:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

petiz képe
petiz
62 p, 2008-10-31 04:36

néha nem árt belegondolni, miért épült ide egy város. talán azért, hogy itt élj, itt töltsd a mindennapjaidat, és nem pedig azért, hogy a város kellős közepét használjd autópályának.
tipikus autós hozzáállás a: "megint lezárták a lánchidat" vajon miért zárták le? azért, mert itt élsz, és laksz a városban. ha arra akarod használni a lakhelyedet, hogy autózz, akkor inkább költözz egy autópálya melletti pihenőbe. ott kezdődik, hogy be sem kéne autóval hajtani a városba. dugódíjat!
________________________________________

Jövünk Amszterdam, jövünk, felzárkózunk!

kerekparosklub.hu/eszak-pest

aron képe
aron
63 p, 2008-10-31 10:50

sztem bzsdh nem elvetelmült autófüggő, de azért ez a pihenős szöveg nagy volt:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

bardoczi képe
bardoczi
64 p, 2008-10-31 11:18

van egy elég sokat idézgedett arisztoteleszi mondat, ami most idevág:

"a város nem pusztán az együttélés kedvéért alapíttatott, hanem az emberhez méltó élet céljából"

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

BDzsH - városképp.blog.hu képe
BDzsH - városképp.blog.hu (nem ellenőrzött)
65 szo, 2008-11-01 03:13

Kedves petiz!

Ez a város azért épült ide, mert mert ez a hely alkalmas volt régóta az emberi létezésre, és útvonalak találkozásánál feküdt. A rómaiak, vagy elődeik nemigen gondolkodtak szerintem még a kerékpáros - autós ellentét mentén. Ennyit az urbanisztikáról.

Amúgy nem hogy autóm, jogosítványom sincsen. Kicsit zavarosnak találom, hogy azt, hogy a Lánchidat azért zárják le, mert én itt élek. Nem! A Lánchidat azért zárják le, mert a turisztikai versenyfutásban, és Prága bálványozása közepette jó eszköz ez, és még - amint látszik - szavazatokat is lehet vele szerezni. Speciel engem hidegen hagy a Lánchíd lezárása, nem szeretem a tömeget. De jó eseménynek tartom, és szükségesnek a turizmus fellendítése érdekében.

Bár megtehetném, de az autósok nevében nem fogok védekezni, azt meghagyom nekik.

bardoczi képe
bardoczi
66 p, 2008-10-31 09:37

háát igen, ott kicsit elszállt a grafikus képzelete. A dolog egyébkénnt úgy tudna működni, és ez nem látszik a grafikából, ha a lánchíd fejmagasságban végig húzódó rácsos tartóira áthidalókat (fa pallók) raknánk, alá pedig nagy ültetőládákat (amiből kinőne a fa). Hídfőknél rámpa a mostani járószintre. A most járdáknak használt utvonalak ekkor kerékpárutakká válhatnak. A lánchíd gyalogosítása egyébként időről-időre felmerül, ennek erőtlen főpróbája a hétvégenkénti lezárás.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

Törzsmókus képe
Törzsmókus
67 p, 2008-10-31 23:06

> A most járdáknak használt utvonalak ekkor kerékpárutakká válhatnak
NEEE
utálok pillért kerülgetni

a Lánchíd különben is busz- és bringáshíd lesz, neem?

bardoczi képe
bardoczi
68 k, 2008-11-04 00:31

és gyalogosokat, vagy autókat? Valamit-valamiért.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

BDzsH - városkepp.blog.hu képe
BDzsH - városkepp.blog.hu (nem ellenőrzött)
69 szo, 2008-11-01 02:58

Azt a merevítő szerkezetet egészen biztosan ki lehetne váltani, az 1911-12-es átépítéskor építették be, mert addigra már nehezebb (és több) járművek is használták a hidat, mint a gyalogosok, és hintók.

Ha a műemlékvédelem nem tekinti a híd történeti értékkel bíró részének, akkor át lehet építeni úgy a szerkezetet a mai technikák mellett, hogy 1. kiváltsuk ezt, vagy legalább 2. kisebb legyen. Így megoldható ez a dilemma.

Fa pallók, és a merevítőbe ültetett fák szerintem a műemlék hidunk megcsúfolásai lennének. Isten óvja ettől a Lánchidat.

bardoczi képe
bardoczi
70 k, 2008-11-04 00:34

teljesen igazad van. a kettő költségvonzata azonban nem arányítható. Az én verzióm meg van fél milliárdból és variábilis, a tiédet úgy 20 milliárdra saccolom.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

Péter [PSP] képe
Péter [PSP] (nem ellenőrzött)
71 p, 2008-10-31 00:15

Én is ott leszek.

aron képe
aron
72 p, 2008-10-31 03:00

legújabb hírek szerint lesz egy kisebb ünnepélyes ceremónia, melynek keretében átadásra kerül a rakpart az azt használó pestieknek! nemzetiszín szalag, meg minden...;)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

Toti képe
Toti
73 p, 2008-10-31 11:07

Hali!

Ha csak azok használnák a városban az autót, akiknek tényleg szükségük van rá, akkor ők bőven elférnének.

A többieket pedig csak nagyon jó tömegközlekedésel lehetne kirángatni a kocsijukból.

Fejleszteni kell a BKV-t. De nagyon. Addig úgysem változik semmi.

Ne járdázz!!!

hf képe
hf
74 p, 2008-10-31 17:53

"Fejleszteni kell a BKV-t. De nagyon. "
Így van.

"Addig úgysem változik semmi."
Ez nem igaz. A változásnak elsősorban az emberek fejében kell lezajlani. Máshol nem derogál az embereknek együtt utazni más emberekkel, nálunk megy megy a "fúj, büdös BKV" duma. Pedig szerintem a BKV nem rossz, sőt jó ha a járatsűrűséget, letakartságot nézed. Persze még sokkal jobbnak kéne lennie tisztaságban, átszállások számának csökkentésében, de ez is nyilván egy folyamat.
Ha megfigyeled, a BKV már nem csinál azt amit akar, pár éve még azt csinálta. Szóval, van fejlődés.

hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

gaze képe
gaze
75 p, 2008-10-31 18:13

hat, ahol a megkerdezettek 71%-a azt tartja a legjobbnak ha SENKIBEN sem bizol, akkor ott, abban az orszagban hogyan lehet kozossegi kozlekedesrol beszelni?

/ebbe a senkiben sem biznibe szerintem beletartozik erosen a ne is foglalkozzz senkivel, csak a sajat erdeked nezd. a szabalyok, normak csak a luzereknek vannak. az osszefogas gyengeseg. stb. /

Csaberos képe
Csaberos
76 p, 2008-10-31 13:43

A mostani közlekedési helyzet a hibás alapfeltételek miatt apránként nem javítható, alapjaiban rossz.
Vagyis teljesen rossz nyom az alternatív útvonalak keresése meg egyéb nyögdécselés, nem vezet sehova.

Mi is ez a hibás alapfeltevés? Az, hogy az autók uralma a várostervezési koncepció alapja. Ez NEM IGAZ.

Ami megbújik mögötte, az kettős: az emberi oldalon a lustaság, birtoklási vágy, erőszak stbstb kiélése, de főleg a változásoktól, változtatástól való félelem,
A gazdasági oldalon: anyagi, politikai, hatalmi érdekkörök nagyon ügyes manipulációi a mostani helyzet fenntartására.

Sebaj, a kapitalista gazdaság összeomlásával az autóőrületnek is vége lesz 1-2 éven belül :)

Hogy gyakorlati síkra tereljem: igenis, LE KELL ZÁRNI, vagy jelentősen forgalomkorlátozni városon belül a lehető legtöbb utat a magánautók elől, és CSAK EZ fogja kikényszeríteni a tömegközlekedés megfelelő szintre fejlesztését.
Szerencsére ez a folyamat a véget nem érő útépítésekkel már elindult :)

Bye, BIKE!

aron képe
aron
77 szo, 2008-11-01 00:31

jelentem a rakpart ma is tele volt bringásokkal görisekkel, babakocsisokkal, futókkal, sétálókkal...

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

aron képe
aron
78 szo, 2008-11-01 01:00

korán reggel felhívtak a klubrádiótól a dologról: http://klubradio.hu/klubmp3/klub20081031-082904.mp3 7.30-től.

ezután az egyik közlekedési infóban mátyási 'élőbenavárosból' györgy volt kedves beszólni, hogy holnaptól (nem igaz) már nem lehet tollasozni, mert végre újra lehet majd közlekedni a rakparton.hehe

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

lord képe
lord
79 szo, 2008-11-01 14:48

ügyi vagy :)

aron képe
aron
80 szo, 2008-11-01 15:00

inkább álmos voltam. hogy a számomat meg honnan nyomozták ki, az rejtély.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

Törzsmókus képe
Törzsmókus
81 szo, 2008-11-01 23:32

Google a barátjuk

addisz képe
addisz
82 szo, 2008-11-01 02:03

Én megyek, csak így, simán, nem alkotok köré ideológiát, hogy így kéne máskor is, meg nem kéne, meg van értelme, meg nincs. Megyek, mert k*rv*ra élveztem az utóbbi időben, hogy kizárólag kismamák, nyugdíjas párok, futók, görkorizni tanuló gyerkőcök használták az alsó rakpartot, meg persze mi is, bringások. Igen, én elhiszem, hogy ez egy fontos útvonal, meg muszáj, meg minden, de nem érdekel. Mert lehet másként is, ez látszott. Sétálva, tekerve, gurulva, bottal, babakocsival. És olyan csend volt, meg nyugalom.

________________________________________
Nyekergő pedál, sok-sok matrica, gyönyörű rózsaszín bukó. Felfele lihegve, mindig. - ez én, addisz

aron képe
aron
83 szo, 2008-11-01 14:34

jesssszzz!
erről van szó:D

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

Péter [PSP] képe
Péter [PSP] (nem ellenőrzött)
84 szo, 2008-11-01 19:42

+1

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
85 szo, 2008-11-01 13:20

Miért "átadás" előtt van az össznépi piknik? Miért nem az "átadás" napján, vagy "átadás" helyett?

gaze képe
gaze
86 szo, 2008-11-01 14:03

szerda délben tömegrendezvény? sanszos lenne... :)

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
87 v, 2008-11-02 12:42

Én minden nap bringával járok, de egy ekkora baromságot még nem hallottam! Tipikus dögöljön meg a másik gondolkodásmód. A rakpart az autóké, told át a zebrán bringádat, ülj le a lépcsőkre, és szívj el egy cigit, kedves kitaláló!

Cseya képe
Cseya
88 v, 2008-11-02 13:23

Gyere máskor is, jó a társaság!
(úgyse jössz)

mcysh képe
mcysh
89 v, 2008-11-02 14:54

A rakpart az autóké
+1 -- Ha nem így volna, nem kellene elvenni tőlük.
===
bácsi a biciklin

aron képe
aron
90 v, 2008-11-02 13:31
Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
91 v, 2008-11-02 22:58
gyozo képe
gyozo
92 v, 2008-11-02 15:53

+2 ember
Az idő(járás) nekünk dolgozik...

SagiK képe
SagiK
93 v, 2008-11-02 19:28

Lányommal mi is kinéztünk.
--
Kérlek segíts bővíteni

aron képe
aron
94 v, 2008-11-02 19:37

hát ez ÓRIÁSI volt!!!!
Nagyon köszi mindenkinek, aki eljött!

igazából nem történt semmi, mindenki azt csinált, amit akart, nem volt semmiféle szervezettség, és így működött. eennyi:)

én már tényleg nem is tudom mire való a szervezett tüntetések, bekeretezett demók. mindenki jól érezte magát, és nem is volt szó többről. nem kellett több, és ennyi volt az egész:D hihhetettlenn:)

visszhangokat azért majd gyűjtsük, kiváncsi vagyok mi lesz a reakció. (amúgy ez: hát igen, de hát ugye körgyűrű, meg triplagyűrű, meg gyűrűsférgek itt hülyültek, de a legújabb fejlesztési elképzelések között már így megy úgy...)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

Matt képe
Matt
95 v, 2008-11-02 20:03

Képek:

http://picasaweb.google.com/MattKepek/RakPark#

"Like the sign says,
speed's just a question of money."

mcysh képe
mcysh
96 h, 2008-11-03 18:35

Az utolsó kép az én szerény hozzájárulásom a piknikhez. Köszi, Matt! :-)
===
bácsi a biciklin

domakowsky képe
domakowsky (nem ellenőrzött)
97 v, 2008-11-02 20:42

Azt tudja valaki, hogy egy ilyen esemény a gyülekezési törvény hatálya alá esik-e? vagy ezt is be kell jelenteni előre?

SagiK képe
SagiK
98 v, 2008-11-02 20:55

Nem tudom, de megmondom őszintén, igazán nem is érdekel. Oda megyek bicajozni a lányommal, ahova nekünk jól esik.
És itt nekünk nagyon jól esett. :)))
--
Kérlek segíts bővíteni

aron képe
aron
99 v, 2008-11-02 21:09

erről van szó. az út le volt zárva. csak azt csináltuk, amit eddig is mindenki. csak most sokan együtt.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

mcysh képe
mcysh
100 v, 2008-11-02 21:46

Köszönöm.
===
bácsi a biciklin

qkac képe
qkac
101 v, 2008-11-02 23:03

egyéni véleményem a következő: szánalmasan kevesen voltunk, egy-két gyalog, a többség bringás. (többség: értsd legalább 20-30) ennyire érdekli ez a dolog az embereket (semennyire). egy nagy 0 (nulla) volt... 10-szer ennyi ember is lehetett volna, de nem volt. ez jelent valamit. az emberek nem akarják, hogy ne legyen autós forgalom a rakparton (ha akarják, nem tesznek érte semmit). van egy internetes közösségi oldal, ahova az egész jobban illene: www.szanalmas.hu

aron képe
aron
102 v, 2008-11-02 23:22

aha. jó hogy ennyire okos vagy. te hol, és milyen módon hirdetted? erről ennyit. fikázni könnyű. sztem meg kurvajó volt, csomó kisgyerek, idős is volt.persze bringásból is sok volt, mivel a cm-en kint volt. ha majd ennyire spíler leszel a szanalmasnál, előre kitehetnéd oda is.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

qkac képe
qkac
103 h, 2008-11-03 00:01

látom nem vetted le, hogy miről is írok: az emberek nagy-nagy többsége semmit nem tesz meg azért, amit szeretne, ez a szánalmas...

gaze képe
gaze
104 h, 2008-11-03 00:11

te, ugyanazon a rendezvenyen vettunk reszt?
vagy te azt vartad, hogy ott lesz tobb ezer ember es demszky gabor konnyek kozott hasonlik meg vilag elott es kitiltja az autokat a rakpartrol?
azert szerintem helyen kezeld az esemenyeket es merlegeld, hogy a szavak amiket hasznalsz, azok valoban azt jelentik-e amit szerettel vona kifejezni.

sztem nagyon karaj volt.

mcysh képe
mcysh
105 h, 2008-11-03 15:23

Szerintem sokan voltunk.
===
bácsi a biciklin

Cso képe
Cso
106 v, 2008-11-02 23:07

voltam jó volt, láttam Lúj "rajzát", meg találkoztam egy mostmár kedves ismerőssel, akivel utána bringáztunk, beszélgettünk meg "söröztünk" kicsit (csak én ittam sört, ő vizet)

s bizom benne, hogy megtalálja a bringáit, aki osztogatta a szórólapot a lopott kerókról!!! meg azt aki ellopta...

---------------------------------------------------------

Cso! on the road...

Please don't hit me!

lujka képe
lujka
107 v, 2008-11-02 23:53

az volata rajza volt szerintem, én csak Kenny-modellfeküdtem. ;-)

Nagyon jó volt krétázni, lufizni, piknikezni. Még dolgozni is, de azért jó volt látni a régi arcokat még ha csak egy-két köszönés erejéig is.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő

bringasalsa képe
bringasalsa
108 h, 2008-11-03 00:22

"Kenny-modellfeküdtem."
Téged rajzoltak körbe, mint a Doszpot?

*********************************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?

lujka képe
lujka
109 h, 2008-11-03 00:31

jaja! :)

De szép lett, nem?

Piros biciklit kaptam!

Kitől is? :)

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő

bringasalsa képe
bringasalsa
110 h, 2008-11-03 00:20

"mostmár kedves ismerőssel"

:D :D
Ez jól esett! Köszönöm!

**************************************
2 lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?

Cso képe
Cso
111 h, 2008-11-03 01:20

= )

---------------------------------------------------------

Cso! on the road...

Please don't hit me!

lujka képe
lujka
112 v, 2008-11-02 23:57

és várjuk a képeket! :)

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő

lord képe
lord
113 h, 2008-11-03 00:11

Hát ez egy újabb nagyszerű élmény volt :))

Aki mikrofonnal közelített annak mondtam, hogy mi csak pogácsázunk itten a parton, há mi ebben az extra. Süt a nap és csönd van. Körpanoráma, hombre. Hát nem lenne jó mindig így? Vagy legalább hétvégente?

Aki meg kamerával jött és kérte, hogy ide meg oda álljunk, annak finoman tudtára adtam, hogy mi tulajdonképpen és mindent összevetve nem nagyon csípjük, ha szervezni akarnak meg előírni, hogy hol legyünk és ott mit csináljunk ;)

anziksz:

- végre csönd lehetne, erre itt őrjöngenek a jetskivel, ki/be kellene őket tiltani
- azért mennek V-alakban, mert Vándormadarak.
- baleset történt?
- nahát, még soha nem láttam ilyen közelről a Parlamentet.
- milyen szép zöld a Duna!
- vihetek a mézes puszedliből is? adok érte egy lufit*
- a kutyád fölzabálta a ropinkat
- adok helyette máktortát
- föl kellett volna itt takarítania valakinek, nagyon sok az üvegcserép
- úgysem fogják hagyni, hogy sétány legyen, mert nem értik meg, hogy az emberek itt élni akarnak
- jajdeédes! kisfiú, kislány?
- maguk hol vették a zsírkrétát? nem büntetnek meg, ha én is rajzolok?
- hú, de régen éreztem a víz illatát
- idejön néhány fiatal és azt hiszik, forradalmat csinálnak
- nincs egy piros villogód kölcsibe?
- azt hiszik, hagyják maguknak, hogy itt igyanak, amikor a téren ott a sok kocsma?
- maguk melyik párttól jöttek?
- hol a büfé?

*amúgy ez a lufi honnan jött?

aron képe
aron
114 h, 2008-11-03 00:13

....most láttam először, ahogy felkapcsolják a lánchíd fényeit....

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

Perillustris képe
Perillustris
115 h, 2008-11-03 03:09

Világos?

solaitid képe
solaitid
116 h, 2008-11-03 09:18

ja azt hallottuk :)

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu

addisz képe
addisz
117 h, 2008-11-03 00:28

Ígéretemhez híven én is voltam, családdal, labdával, jókedvvel :).
Nem volt tömeg, ami egyáltalán nem baj, volt viszont tollas, frizbi, kutyák, gyerkőcök és sok-sok mosoly!
Komolyan, mindenki (értsd=MINDENKI) vigyorgott, élvezte a novemberi tavaszt, fotózott, barátkozott, beszélgetett. El tudnám képzelni minden vasárnapomat hasonló légkörben.

________________________________________
Nyekergő pedál, sok-sok matrica, gyönyörű rózsaszín bukó. Felfele lihegve, mindig. - ez én, addisz

x-fegyver képe
x-fegyver
118 h, 2008-11-03 00:44

kicsit nekem is felemás érzéseim voltak és megosztom ha nem gond.
és jó lenne nem megsértődni rögtön csakmert kevésbé vagyok hurráoptimista....
szóval minden tökjó volt és nagyon jót dumáltunk és söröztünk, jó arcok és klafa gépek, meg ilyenek.
de ami engem is zavart,(amit kukac is írt, fura nekem lejött),h az emberek még 1 kellemes vasárnap du is inkább otthon maradnak barátoközt, meg forma1 meg ilyen szarokat bámulva, minthogy tömegesen lejöttek volna...
de persze miért jöttek volna.
mivel én nem vagyok szervező így nem tudom milyen háttér meló ment, csak azt tudom,h én mindenhol kitettem, ahol tudtam és minden cimbinek szóltam.
ennyi.
viszont a hozzáállást furcsállom...nekem kicsit érdekes ez a "nem kellett több, csak mindenki jól érezte magát és ennyi". ez rendben van, de akkor miért fontosak a visszajelzések, ha csak egy könnyed piknikről volt szó?
erről kinek és miért kéne beszámolni?
nem értem.
minden ilyen dolgot támogatok és legyen több és több, de valahol úgyérzem el kéne dönteni,h a szervezők mit is akarnak...
a rendezvény pikniknek 5-ös, amit "képviselni" akart, annak meg...nem.
én ezt így éreztem.
viszont azt is gondolom,h ebből a dologból még így is lehetett volna még akármi is, v esetleg bármi, de ez a nagyfokú érdektelenség...mindegy, borítékolható volt.
szánalmas, de nem meglepő.
de azért én jól éreztem magam.
köfi az élményt!
-----------------------------------------------
"...tudja,én már nem hiszek se törvényben,se igazságban.de egyvalamiben hiszek.a Batmanben."

addisz képe
addisz
119 h, 2008-11-03 01:07

Bár nem voltam szervező, csak igyekeztem terjeszteni a dolgot, én úgy gondolom, hogy nem is akartak egy jó pikniknél többet összehozni most a tényleges "rendezők" (ha volt egyáltalán ilyen).
Néha talán túl sokat, túl visszhangosat várunk olyan eseményektől, amik pusztán csak jók és természetesnek kellene lenniük (pl. dumcsi és séta a Duna partján).
Persze, hogy nem jöttek el annyian, mint egy cm-re, nem is ez volt a cél, csak megmutatni, hogy ezt a szakaszt lehet így is használni, működik, sőt, sokan kifejezetten örülnek is neki (pl. én :)).
De nem okoskodom tovább, majd reagálnak a szervezők.

________________________________________
Nyekergő pedál, sok-sok matrica, gyönyörű rózsaszín bukó. Felfele lihegve, mindig. - ez én, addisz

aron képe
aron
120 h, 2008-11-03 01:13

valahogy annyira egy húron pendülünk most:)

amúgy én sokkal kisebb visszhangra gondoltam. ahhoz képest elég sok sajtóorgánum ott volt, kiváncsi vagyok mennyit gyűjtünk össze majd.

nekem speciel elegem lett a terelős, hőbörgős, helyeslős tüntetésekből. kimentünk és jóléreztük magunkat. ezt lehetett volna egy demonstráción is, amire eljön 100 ember, állva végighallgatja és elmegy. na az lebőgés

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

addisz képe
addisz
121 sze, 2008-11-05 02:09

igen, igen :) (mármint az egy húron pendülés... meg a többi is)
________________________________________
Nyekergő pedál, sok-sok matrica, gyönyörű rózsaszín bukó. Felfele lihegve, mindig. - ez én, addisz

gaze képe
gaze
122 h, 2008-11-03 01:21

sztem ezt (a helyszinen) magunknak csinaltuk, hogy akik ott vannak, azokk jol erezzek magukat, meg hogy majd (kesobb) legyenek kepek, legyen egy referencia pont amire lehet hivatkozni. sztem kb itt is a 200 ember volt a kituzott cel, es asszem a terv tul is lett teljesitve.
minden hetvegere jutna valami ilyesmi, klasszabb hely lenne ez az orszag :)

rakpartot pedig at fogjak adni az autoknak.

lord képe
lord
123 h, 2008-11-03 01:51

viszont a hozzáállást furcsállom...nekem kicsit érdekes ez a "nem kellett több, csak mindenki jól érezte magát és ennyi". ez rendben van, de akkor miért fontosak a visszajelzések

Én meg azt nem értem, hogy neked ez miért furcsa :)
Ha egy maroknyi ember jól érzi magát, arról miért nem fontos reflektálni?

Péter [PSP] képe
Péter [PSP] (nem ellenőrzött)
125 h, 2008-11-03 01:12

Én jól éreztem magam. És még sokan mások is. Talán ennyi elég is lenne.

De tényleg, kicsit a Duna felé fordulva elképzeltem, ahogy a városlakók felfedezik meguknak ezt a sétányt, világörökségbe illő látképpel, autók nélkül csenddel és relatíve jó levegővel, kicsit más országban éreztem magam. Egy jobb országban. Barátságos emberek között, ahol tényleg sütire cserélheted a lufit és nem a hiteltörlesztés a legfontosabb téma, hanem a közösség, a vasárnap délután, a zsírkréta, a szabadság.

Ha szervezők és hangosbemondó is lett volna, már nem lett volna ugyanilyen. Ebben (még ha kicsit szerintem is kevesen voltunk, bár a Margitsziget tele volt emberekkel amikor mentem, amit azért lássuk be nehéz otthagyni egy rakpartért, ahol MÉG nincs olyan élet) pont az volt a szép, hogy az emberek odamentek, és felfedezték maguknak az élményt. Nem szabta meg senki hogy mit csináljanak, hogy mikor mi legyen, egyszerűen kaptak egy programjavaslatot vasárnapra, és sokan eljöttek és megéreztek a lehetőség mámorító illatát. Mert biztos vagyok benne hogy aki ott volt, azt valamilyen szinten elragadta az élmény. Mint engem, ahogy egy pillanatra a Parlament és a Lánchíd felé nézve elképzeltem csendes nyári estéken a korzózó szerelmespárokat, triciklizó lurkókat és a kávézók és grillesek teraszain üldögélő lakókat, vagy a karácsony előtt a Duna mentén hosszan elnyúló karácsonyi vásár mesés zenés mézeskalács illatú forgatagát, tavaszi csalóka meleg napokat. Ugye milyen más lenne?

Legyen egyszer ilyen.

Péter [PSP] képe
Péter [PSP] (nem ellenőrzött)
126 h, 2008-11-03 01:26

Ez azért gáz, hogy vannak akik ennyit olvasnak az egészről... : http://index.hu/kultur/eletmod/rakpark1102

Kuku képe
Kuku
127 h, 2008-11-03 02:41

Ez egy nagyon jó cikk. Sokkal többet hoz nekünk mint egy száraz beszámoló.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

Péter [PSP] képe
Péter [PSP] (nem ellenőrzött)
128 h, 2008-11-03 02:55

Most, hogy többedszerre elolvastam, már én is értem ;)

aron képe
aron
129 h, 2008-11-03 03:19

ja, látom már frissült, most már tényleg egyre jobb:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

pixel képe
pixel
130 h, 2008-11-03 01:27

Földes is írt az indexre. Nem tudom, hogy ezt komolyan így is gondolja, vagy csak ez volt a megrendelés. Inkább az utóbbira tippelek, különben nagyot fogok csalódni. Eddig nem ezt a tipikus beszűkült hozzáállást mutatta.

http://index.hu/kultur/eletmod/rakpark1102

aron képe
aron
131 h, 2008-11-03 01:39

sztem vicces. nem igazán, de azért vicces.

*

www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

hf képe
hf
132 h, 2008-11-03 10:13

szerintem nagyon jó volt és szétröhögtem rajta magam!!!

"Budapest vezetése szerencsére nem gyermekekért aggodó kismamákból és fantaszta biciklistákból áll, hanem tapasztalt, ötvenes-hatvanas férfiakból, akik fegyelmezetten tudják kezelni még az olyan kérdéseket is, mint az Audijaikban testet öltő kapuzárási pánik." :))))

hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

gaze képe
gaze
133 h, 2008-11-03 01:44

don't panic, ez ironikus cucc, csak nem derul ki azonnal.
amikor ovlastam bennem is felemtn a pumpa, hogy anyad, aztan vegigolvastam hogy minden szavarol tudjak valami anyazosat mondani, es a vegere osszeallt a kep.
csak epp aki ezreleket sem erdeklodik az ugy es kozvetlen elettere felol, az nem vevo az atteteles humorra melyben fontos dolgokra mutatnak ra, szimplan onigazoalst nyer, hogy na o megmondta, hogy ezek kocsogok.
ami ezzel egyeduli baj, hogy akollegainak, ismeroseinek, csaladtagjainak is ezt adja tovabb, es igy az irona eltunik, es ugymond komolyan lesz veve.

nem vagyok benne biztos, hogy most es ezzel az uggyel kapcsolatban kellett volna ezt a format valasztani.
veszterhes bulvar idoket elunk, egybites uzenetekkel, csinjan kell banni a gondolkodast igenylo zsurnalisztikaval...

városjáró képe
városjáró
134 h, 2008-11-03 01:49

Földes természetesen ironizál, de azért van jóadag igazság is a szavai mögött. Főleg a nemre, korra való utalásában talál telibe. És ez jellemző szinte az összes fővárosi ökotiltakozásra. Melyek gyakran olyan utópista álmokban gondolkodnak, amik kvázi azonmód el is hiteltelenítik a törekvéseket. Arról nem is beszélve, hogy nem ritkán igen nagy az átfedés a különböző megmozdulások szervezöi/ötletgazdái között. Ez természetesen önmagában még nem volna baj, de a városi összefogás, együttgondolkodás szempontjából nagyon-nagyon szomorú.

Vagy csak én lettem hirtelen kiöregedett :(

------------------------------------------------------------
Persze az irrealitásból kell ahhoz elindulni, hogy a sok értetlenkedő, gáncsolás után valami kis morzsa mégis megmaradhasson az alapvetésekből.

aron képe
aron
135 h, 2008-11-03 02:15

eléggé bonyolult társadalmi kérdések mezejére tévedsz barátom, amik persze engem is nagyon foglalkoztatnak, de még a cm szervere se lenne sztem elég a kibontásukra:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

városjáró képe
városjáró
136 h, 2008-11-03 02:34

Hát ugye, ha az ember elkezd agyalni a világ forgásán, könnyen nehéz társadalmi kérdések mezejére téved :)

Csak hát a legtöbb emberkének pestbuda szerte kisebb gondja nagyobb - még ha lokálpatrióta is a lelkem (sőt, akkor tán méginkább) -, minthogy a rakpart sétány lesz-e holnaptól vagy senem. Nap-nap után érik pofonok az egyszerű béke- és nyugalomszerető népeket. Hol egy újabb lakópark, hol egy újabb erdőírtás, hol egy lebetonozott rét, hol egy kivágott fasor, hol egy zöldterületre rábővített hipermarket képében - hol a tökömtuggy még miben. A rakpart ügye már csak savanyú hab a romlott tortán.

Krisztab. képe
Krisztab.
137 h, 2008-11-03 02:47

Ugyan már, szerintem remek ez a cikk, én jót mosolyogtam rajta :) Ne veszítsétek már el a humorotokat :)

"Nem tudják, milyen komoly dolod egy Audit vezetni"
"nem lesz több üldögélés"

lol :)

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

x-fegyver képe
x-fegyver
138 h, 2008-11-03 01:38

amire picit utalni volt próbáltam, nem a piknik hangulattal volt a probléma, mert ez a felhívásban is olvasható és még én is fogtam:)
hanem talán kaphatott volna nagyobb összefogást a dolog különböző civilszervektől, akiknek talán még érdekük egy általunk preferált dunaparti látkép...
(ha van ilyen egyáltalán. de ezt ti úgyis jobban tudjátok)
a tömeggel ebben az esetben nem lett volna gondom, mert szerintem elég hosszú a raki,h elférjünk rajta mindnyájan. (csak a kocsik nem férnek el, az emberek igen:)
szóval én itt igazából az összefogást "hiányoltam" ami talán többeket mozgatott volna meg. (mert bár a tökjól hangzik,h eccermajd magától jobb lesz, de most még ott tartunk,h főleg a tömeges dolgok kapnak komoly figyelmet és aszem a figyelemfelkeltés talán még kitűzött cél volt...bár így a posztokat olvasva, már nem vagyok biztos semmiben:)
sajnálom, h rögtön a transzparenseskandálos, "vonuljunk a parlament elé" dolog ugrott be a postomra, de nem erre gondoltam...

-----------------------------------------------
"...tudja,én már nem hiszek se törvényben,se igazságban.de egyvalamiben hiszek.a Batmanben."

aron képe
aron
139 h, 2008-11-03 01:41

ja, az már nem a te posztodra ugrott be. csak úgy általában.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

gaze képe
gaze
140 h, 2008-11-03 01:48

haboruban mindig az elerendo celok megjelolesevel kezd...

szoval, a mai akcioban mi volt a cel:
demonstralando hogy mi lenne ha nem lenne autozas a rakparton.
nem konkretan autoellensseg, vagy hogy jovo heten ne adjak at az autoknak, semmi ilyesmi, szimplan egy piknik, es hogy menynire vevok ilyesmire az emberek.
ez sztem maximalisan bejott.

a rakpartot most igy is, ugy is atadjak az autoforgalomnak, mert a jelenlegi tre helyzetben nincs alternativaja.
(a gond epp az hogy nincs neki..)
de erre Mekis kollegatol ideznek: "ha meg esetleg megsem adjak at szerdan, akkor a MI ajanlatunk (a piknik verzio) meg mindig all"

de a mai piknikkel kapcsolatban cska piknik reszt szabad ertekelni, mas celokat elvarni tole nem fair, es nem is vezet eredmenyre.
teccik erteni? :)

x-fegyver képe
x-fegyver
141 h, 2008-11-03 02:00

viszont ez az indexes gagyi kicsit az én félelmeimet támasztja alá.
a gond az,h ez kifelé ennyire komolytalan tud lenni.
és "mi" vagyunk a fantaszták...mert atozni jó!
de sajnos, magamnak ellentmondva,h 50 000-ren vannak kint, akkor 50 000-ren vannak lehülyézve.
testületileg:)
(tényleg nem irigylem a "szervezőket". iszonyú az ellenszél)
amit saját tapasztalatból hozzá tudok tenni a dologból,h például az asszony, aki elte tétékás sehol nem tudott erről a huncut kis mókáról.
az én kérdésem az lenne,h fösulikkal, gimikkel, egyetemekkel nem lehetne valami kontaktot összehozni? akik saját berkeiken belül legalább felhívás szintjén infot tudnának áramoltatni?
(gyanítom sok ujjat nem tudok mondani, csak gondolkodom)
-----------------------------------------------
"...tudja,én már nem hiszek se törvényben,se igazságban.de egyvalamiben hiszek.a Batmanben."

BDzsH - városképp.blog.hu képe
BDzsH - városképp.blog.hu (nem ellenőrzött)
142 h, 2008-11-03 02:19

Végül én is jelen voltam a happeningen!

Szerintem a szándék felmutatás volt fontos a rendezvényben, csak kérdés mennyire sikerül ennek a "felmutatásnak" elérnie a döntéshozók és a közvélemény ingerküszöbét. Sajnos aligha hiszem, hogy túlzottan.

A Duna és a város kapcsolata sajnos sokkal régebbről táplálkozik, mint hogy azt egy ilyen változtatással egycsapásra meg lehessen oldani. Ez egy súlyos tízmilliárdokba kerülő projekt lenne, ami sokkal mélyebb átalakításokat kellene, hogy magával hozzon, mint az autók kitiltása.

A szervezőknek sem ártott volna valami célt, követelést meghatározni, mint pusztán a rakpart visszaadása az "embereknek". Ez így túl tág, és kellő módon félreértelmezhető. Követelésnek sokkal megfelelőbb lett volna mondjuk az, hogy végre kezdjen el a városháza komolyan foglalkozni a rakpartok sorsával, és készítsen terveket a város és a folyó kapcsolatrendszerének újraértelmezésére, amiben legyen nagyobb szerepe a rekreációs felületek megteremtésének.

Névtelenember képe
Névtelenember (nem ellenőrzött)
143 h, 2008-11-03 10:59

erre az lenne a hivatalos válasz, hogy foglalkozik. Úgy hívják Partraszállás. Csakhát az egy nagy lufi.

ders képe
ders
144 h, 2008-11-03 02:30

Sajnálom, hogy nem tudtam Pesten lenni..
Királyok voltatok!

Kuku képe
Kuku
145 h, 2008-11-03 02:46

Jó lehetett. Földes András képein látom hogy ott volt a holland kultúrattasé is. Ez szuper jófejség.
Bár ezek a hollandok úgy látszik nem tanulnak, mindig árterekben gondolkodnak.... :)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

Karago képe
Karago
146 k, 2008-11-04 01:09

Meg polderekben. De tán mi is tudunk valami olyasmit összehozni: a Műegyetem főépülete már elkezdett süllyedni... :(
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

Krisztab. képe
Krisztab.
147 h, 2008-11-03 02:48

Szuper volt, egy régi álmom vált valóra ezzel a demóval :)

Köszi mindenkinek, aki eljött!

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

Perillustris képe
Perillustris
148 h, 2008-11-03 03:05

OFF

Figyelj Kriszta, most akkor kell a műláb beépített sörnyitóval és kukorica-pattogtatóval, vagy sem?

ON

Krisztab. képe
Krisztab.
149 h, 2008-11-03 03:12

OFF

perill, az új boka kéne, tudod, amit ígértél transzplantációra, már megkaptam a fűrészt, jelentkezz, amint tudsz! Magyar vér!

/OFF

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

Kuku képe
Kuku
150 k, 2008-11-04 00:33

Perillnek a fejét javaslom. Kamerás.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

Perillustris képe
Perillustris
151 h, 2008-11-03 03:02

Változatlanul állítom, hogy ez így gyenge szellőcske volt. Nem a szervezőkkel van a baj, akik rengetegen tettek a sikerért, hanem a városlakókkal, akik érdektelenné váltak évek alatt. Nem hiszik, hogy elérhetnek valamit, s nem is gondolják túl rosszul.

Örülök annak, hogy mindenki jól érezte magát, de ne felejtsük el: az újranyitás napjától napi több tízezer autós fogja bizonyítani, hogy kell nekik a rakpart. Tetszik, nem tetszik, a mérleg másik oldalára a mai 200-250 ember kerül.

Ugye nem kell leírnom, merre billen a mérleg nyelve a döntéshozók agyában?

__________________________________________
A város annyira meg van terhelve beruházásokkal, hogy óvatosan kell bánni az olyan rendezvényekkel, amelyek zavarják az autósok forgalmát.

aron képe
aron
152 h, 2008-11-03 03:10

az aki autóval dönget majd ott, ahol ma emberek jól érezték magukat ugyanúgy érintett az ügyben. az ő érdeke is, hogy lemehessen hétvégén tollasozni a kisfiával. ez tökre nem ellentétes egymással.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

szabomikulas képe
szabomikulas
153 h, 2008-11-03 03:34

A nagy részük nem lakik közel a rakparthoz, így aztán nem akar ott tollasozni. Általában az emberek támogatják azt, hogy autómentes területeket alakítsanak ki. A saját házuk előtti út legyen autómentes, de persze ők azért oda is mehessenek autóval.

Perillustris képe
Perillustris
154 h, 2008-11-03 03:39

az aki autóval dönget majd ott, ahol ma emberek jól érezték magukat ugyanúgy érintett az ügyben

Na, ezt nyomd le a torkukon! ;)

aron képe
aron
155 h, 2008-11-03 03:44

csak le kell menniük és meglátják.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

errorka képe
errorka
157 h, 2008-11-03 06:05

Nekem leginkabb az tunt fel, hogy csond volt. De nem olyan mela kuss. Olyan emberi csond. Az az elvezheto fajta. Gyerekkacagas, kutyaugatas, emberi hangok, amiket olyan reg hallott az ember, hogy nagyon (legalabbis a varosi cangas). Hogy ez miert is tetszett? Hazafele alig jottunk parszaz metert, bringaut melle ert a forgalom, es kesz. Kiabalni kellett, hogy ertse a mogottem jovo, hogy mirol gagyogok. Aztan inkabb csendben tekertem elotte. Pedig mennyivel jobb volt, mig lehetett dumazni... Letszamra en kicsit tobbet vartam, de boven jo volt igy.

Apropo. Szinten hazafele tekerve... Vannak meg 50-100 meteres szakaszok, amik sehol nincsenek, oriasi lukak, tobb meteres vackerajok szerteszet... Ha nem az egeszet adjak at (amit biztosra veszek), akkor lehet majd meg ilyen. Talan akik elsore nem mertek eljonni, hogy jaj ki kell mozdulni, meg jaj mi lesz, odamennek szetverik oket akarmi, azok most felmerhettek a terepet...

F1 miatt meg otthon maradas az olyan kamuduma. En varos tulvegere hazaertem boven (igaz nem voltam kint vegig), de siman megerte kimenni :) Kosz a szervezoknek a "szervezetlen" (talan a kotetlen programos jobban ideillik) osszejovetelt :)

Lord ezek a szovegek nagyon jok :)

- errorka

Karago képe
Karago
158 k, 2008-11-04 01:33

+1
Pont ez tünt fel nekem is: a csönd.
Egyébként jól éreztük magunkat, jó idő volt, bár jó kevesen voltunk...
Köszönet a szervezőknek az ötletért.
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

László János képe
László János
159 h, 2008-11-03 10:38

Kösz a kitalálónak, kinn voltunk, a lányommal összeszedtünk otthon egy csomó játékot, labda, ugrókötél, madzag, meg főleg kréta, kijöttünk, jót játszottunk, és főleg jókat dumáltunk.
Nekem ez volt a lényeg: itt egy darab felület, ahol símán meg lehet állni beszélgetni, nem akadályozom ezzel a forgalmat (mint pl a járdamaradékon, ahol éppen nem autó áll). Mert ma a közterületek elosztásánál ELSŐSORBAN az AUTÓK igényeit elégítik ki, és legutolsó sorban az EMEREKÉT. Eredmény: nem beszélünk egymással, nézzük otthon a TV-t, ülünk az autónkban, és utáljuk egymást.
Tegnap arról is beszélgettünk, amiről itt többen írtok, hogy tényleg hatalmas az érdektelenség a közügyek iránt. Az én generációm, meg a kicsit fiatalabbak jól megtanulták a maguk korában, hogy nem a te dolgod a közügy, csak ülj a lakásodban meg a hétvégi házadban, majd mi (a párt) elintéz mindent. De miért nem jönnek a később szocializálódtak?
Valakivel arról beszéltünk, hogy a fiatalok társaságban sör mellett arról dumálnak, hogy mit kéne tenni, de maguk másnap reggel már nem érzik a tettvágyat, nem is tudják talán, hogy összefüggés van az esti témájuk meg a között, hogy reggel a boltban szólnak, hogy ne tegyék a kiflijét, amit mindjárt megesz, nejlonba!
Amikor a stop szmog akciókat szerveztük, akkor is azt éreztük, hogy a lakosság, akiket egyébként az téma legjobban érint, nem jön demonstrálni, még ha tud róla, akkor sem. Mindíg "egymás között" vagyunk, minden arc ismerős.
Persze van itt egy téma meg mozgalom, amire sokan ugranak-jönnek, hát ugye a bicikli meg a CM. Nem véletlen, hogy mindenki az országban, aki a céljához tömeget szeretne az utcára, hívja Küküt, hogy segítsen a CM. Mert ez a mozgalom valahogy sikeres volt azoknak az embereknek az összegyűjtésében, akiknek közösek a céljaik. Kellet hozzá jó sok év, egy csomó Kükü meg Sinya Meg Áron meg Feri meg ....És baromi sok meló.

HIRDETÉS: keressük azokat az aktivistákat, akik a gyalogos mozgalom élére állnak, és végig csinálják azt a melót, amit a bicikisek az utóbbi nehány évben.
János

városjáró képe
városjáró
160 h, 2008-11-03 11:55

...

solaitid képe
solaitid
161 h, 2008-11-03 14:48

zebrafestésre pl vevő vagyok. de tanácsokat legalábbis megköszönnék, hogy adott szakaszon zebrát kieröltetni hogy lehet. zebrátlan úttest gyalogosforgalomának számlálásában és az eredmény lobogtatásában gondolkozom eddig :)

ez a rakpartos piknik nagyon jó volt, csak épp konkrétum híjján valahogy egy céltalan murinak tűnt. miért voltunk ott? hogy ne adják vissza az autóknak a rakpartot. de most tényleg? az egész rakpartot? és akkor mi lesz az autókkal, de méginkább, mi lesz a rakparttal? vagy nem is, és csak figyelemfelkeltettünk? ezzel inkább nem is a bürokrácia, de a városlakók felé akartunk kommunikálni valamit? a tudatosságot, és, hogy vegyék észre, hogy itt a duna?

a célbadobós izét meg köszönjük!

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu

gaze képe
gaze
162 h, 2008-11-03 21:09

jah, 20 dobasbol 60 pontot szedtem ossze.. tragikus voltam.

mcysh képe
mcysh
163 h, 2008-11-03 23:32

Gyakorolj minden hétköznap! :-)
===
bácsi a biciklin

gaze képe
gaze
164 h, 2008-11-03 21:05

Gyalogolj minden hétköznap!

lord képe
lord
165 k, 2008-11-04 23:28

hmmm ha lenne a MK-nak gyalogos tagozata ;)

Sospalcika képe
Sospalcika (nem ellenőrzött)
167 h, 2008-11-03 13:14

Mi is kint voltunk az ismerősökkel...

harmonikas képe
harmonikas (nem ellenőrzött)
168 h, 2008-11-03 17:17

Kicsit kevesen voltak a hétvégi megmozduláson. De csak így tovább!!! Lesz még autómentes rakpart, belváros, Budapest..

MÁs. Közzétette a főváros a dugódíjas tanulmányokat. Sokáig dugdósták, de végre publikus.

Kommentáljátok a www.dugodij.hu -n az elemzést.

aron képe
aron
169 h, 2008-11-03 21:12

ma olyan jót napoztam délben krétarajzok mellett:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

boci képe
boci
170 h, 2008-11-03 22:29

míg más dolgozik... pfff... ingyenélő... ;-D

Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O

aron képe
aron
171 h, 2008-11-03 23:15

phőőőőőőőőőőőőőőőőőő!!!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

AnserAnser képe
AnserAnser (nem ellenőrzött)
172 h, 2008-11-03 21:32

Azért a délelőtti Kossuth rádiós riportsorozat sem volt nokedli, ahol a naponta autózó (nem mozgáskorlátozott, nem magatehetlen nagyszülöket szállító)fehérgalléros közlekedési szakemberek és városvezetök bizonygatták, hogy a RakPark egy szimpatikus hülyeség, mert hogy a növekvő autóforgalmat ki kell szolgálni, meg hogy a szegény Fő utcai lakosok...
Állítom, hogy ha csak az autózna, aki tényleg rá van szorulva, akkor a Nagykörúton is lehetne tollasozni.

aron képe
aron
173 h, 2008-11-03 21:53

itt lesz valahol 10.00 után.
http://real1.radio.hu/kossuth/ vki mutassa meg, most videót vágok a rakparkról.
plusz írott: http://www.mr1-kossuth.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=5581...

meg a lánchíd rádió is kint volt, nem találja vki a honlapjukon az anyagot? én nem.

ez nagyon tetszik:
http://hvg.hu/videok/20081103_video_rakpart.aspx

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

lujka képe
lujka
174 h, 2008-11-03 22:07

fúúú, ez a hvg-s mennyire jó!

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő

boci képe
boci
175 h, 2008-11-03 22:41

jujj de jó a hvgs. főleg, ahogy rögtön a legelején elsuhanok a háttérben :D

Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O

lord képe
lord
176 h, 2008-11-03 23:23

képek még
http://www.zoom.hu/BIGpicture_index.php?id=94

Cso képe
Cso
177 k, 2008-11-04 17:40

ezek nagyon jó képek!!!

---------------------------------------------------------

Cso! on the road...

Please don't hit me!

Cseya képe
Cseya
178 k, 2008-11-04 00:16

Jó kis videó, jó anyag. Bár hogy ezt az összejövetelt flashmobnak titulálják, ez elég rossz ízű, ez azért nem mérhető össze holmi degenerált párnacsatával vagy metródiszkóval.

alterego képe
alterego
179 k, 2008-11-04 18:12

Bocsi, de en ugy kaptam az uzit a cm-tol, hogy flashmob.
Mashol nem is hallottam rola.
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets

mcysh képe
mcysh
180 h, 2008-11-03 23:59

Most jut eszembe, hogy egy rokonom hamvait a Margit-szigetről a Dunába szórtuk, ez volt a végakarata. Úgyhogy nekem ez akár halottak napi buli is lehetett volna. Na majd holnap bedobok egy szál virágot.
===
bácsi a biciklin

Cseya képe
Cseya
181 k, 2008-11-04 00:14

A "halottak napi bulik" nagyon ütősek tudnak lenni...

aron képe
aron
182 k, 2008-11-04 15:52

felhívtam a főpolgármesteri hivatal sajtóosztályát, és azt mondták, holnap 15-kor adják át a létesítményt. kinek van kedve lejönni és szabályosan használni a duna-partot? tehát átsétálni a zebrán a csúcsforgalomban, andalogni a szmogban, stbstbstb

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

er13a18 képe
er13a18
183 k, 2008-11-04 16:09

kedv az lenne, de a hétköznap délután, hát az nem megy.

alisca képe
alisca
184 k, 2008-11-04 18:36

ha nem omlik rám egy halom munka, akkor 5-ig belefér...
ha nem változik a szándékod, keress holnap kora délután (1 körül) és egyeztetünk
alisca

--------------------------
'Let the force be with you!'

mcysh képe
mcysh
185 sze, 2008-11-05 10:31

http://index.hu/politika/belfold/budapest/bpesthirek/368308/?main&rnd=19...
Van képük azt írni, hogy "járható".
===
bácsi a biciklin

gaze képe
gaze
186 sze, 2008-11-05 22:49
mcysh képe
mcysh
187 cs, 2008-11-06 00:32

Igen, kopaszfolt. Na és?! :-P
===
bácsi a biciklin

er13a18 képe
er13a18
188 sze, 2008-11-05 12:37

tegnap este a lánchíd dél felé, két öltönyős külföldi zenész sétálgatott a még lezárt szakaszon
olyan jó hangulata volt :))

aron képe
aron
189 sze, 2008-11-05 22:22

a megnyitott szakaszról nem siekrült letakarítani a port, így olyan ködfelhő van a rakpart fölött, hogy én, (bár csak a felső rakparton mentem két kört a meghirdetett, és végül fél órával előbb tartott átadásra), hogy 2 órával később is köhögtem és az orromból fújtam a port. video coming soon

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

lord képe
lord
190 cs, 2008-11-06 01:47

Kultúrpart - video:
http://www.kulturpart.hu/mozgopart/6428/legy_szabad_a_rakparton

.