"A híd korlátja a hídfők parapetfalaihoz csatlakozik. A hídpálya keresztmetszetét 15,7 m széles kocsipálya és kétoldalt 3,5-3,5 m széles járda alkotta. Utóbbiból 1-1 m kerékpárút volt, magasságilag mind az úttesttől, mind a járdától elkülönítve. A villamos felsővezetékek és az úttest fölé függesztett izzólámpatestek közös tartóoszlopai a járdaszegélyek mellett voltak elhelyezve."

Forrás:
sulinet.hu

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Névtelen képe

ezen én nem látom...

ezen én nem látom...

2
norbijúzer képe

aztán gondolom a széles

aztán gondolom a széles járdát legyalulták, hogy legyen mégegy autó sáv és így alakult ki a mostani keskeny járda, bringasáv nélkül.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
csóróbringás

3
lord képe

A cikk írja, hogy amikor a

A cikk írja, hogy amikor a háború után újjáépítették a kocsipálya szélessége 15,7 m-ről 18,0 m-re, a kerékpárutat is magába foglaló járdáké (oldalanként) 3,5 m-ről 3,8 m-re, a teljes szélesség 22,7-ről 25,6 m-re módosult. A hídpálya korábbi nagyobb emelkedőjét 2,5 %-ra sikerült csökkenteni.

A kerékpárutakat 1979-80. években szüntették meg. Amikor felújították a hídpályát, a teljes pályaszerkezetet és ennek során a híd keresztmetszete is módosult. Az új keresztmetszetben az úttest szélessége 20,4 m, a kétoldali járdáké 2,6- 2,6 m lett.
+ A vágánysáv kiképzése az úttestével azonos, arra gépkocsik is ráhajthatnak. Ily módon az úttest mindkét irányban 3-3 kocsisor közlekedésére alkalmas.

4
lord képe

http://www.budapestfolyoirat.

http://www.budapestfolyoirat.hu/images/dunahidakstat.jpg

Régen csak a Láncon nem volt bringaforgalom

5
radirpok.w képe

Ez a kép nagyon jó

Ez a kép nagyon jó :)
Janó

6
j_gergo képe

A járda keskenyebb lett, a

A járda keskenyebb lett, a bringasáv megszűnt: feltartóztathatatlan a technikai haladás. Még mindig lehetne fejleszteni, motorossávot a járda helyére, a gyalogosok úgyis mehetnek villamossal.

7
Csöre képe

Szomorú ez egy

Szomorú ez egy olyasvalakinek mint én, akinek a Petőfi híd járdája egy keskeny valamit jelentett mindig is, amit szalagkorlát választ el az autópályától... szomorú hogy száz éves fotókon, milyen gyönyörű és élhető város képét lehet látni, sétáló emberekkel, csilingelő villamossal, és ehhez képest manapság, csak a kosz, bűz, és autók mindenfele, a sétáló emberek meg valahogy egyre inkább eltűnnek...

http://www.whiplash.blogol.hu

8
Prof.gruppetto.hu képe

Azért térdig járni a

Azért térdig járni a lószarban és az utcára öntött szennyvízben sem lehetett kellemes. :) Minden korszaknak megvannak a maga árnyoldalai is.

www.gruppetto.hu

9
Csöre képe

Azért a XX. század

Azért a XX. század hajnalán már volt csatornarendszer a városban, és szerintem a lószart is megoldották valahogy:) (valamikor láttam ilyen zsákszerűséget a lovaknak a fenekére...) de szvsz inkább néhány 100 méterenként némi lószar mint 5 méterenként kutyaszar, és szmog mindenütt...

http://www.whiplash.blogol.hu

10
Prof.gruppetto.hu képe

Az, hogy már volt

Az, hogy már volt csatornázás, nem egyenértékű azzal, hogy az utcák már tiszták lettek volna. :)
A századelő éppenhogy a vad csatornaépítés korszaka volt még, messze volt az általános csatornázottság.
http://www.fcsm.hu/content/index.php/72

Budapestre vonatkozóan, - meg úgy általában is - nehéz megbízható adatokat találni a lovas korszakról, de egyes cikkekben említés szintjén szerepelnek olyan adatok, miszerint Anglia városaiban évi 6 millió (!) tonna lótrágya keletkezett, és pl. New Yorkban évi 12 ezer lótetem eltakarítását kellett megoldani. Szóval nem volt éppen fenékig tejfel a lovas korszak, egymást érték a városokban a kolera és tífusz járványok.

www.gruppetto.hu

11
Névtelenszemi képe

A lószar még ma sincs

A lószar még ma sincs megoldva:) Múlthéten vittem egy csomagot a Lajos utcán,és a lovaskocsi után maradt szarrakást csak alig sikerült kikerülnöm. Vicces volt...

12
lord képe

Kükü linkjét lapozgatva a

Kükü linkjét lapozgatva a többi hídról is találni érdekeseket.

Erzsébet híd:
A forgalom zömét a villamosok és a kerékpárosok alkotják (1930-as évek), 13. kép

Árpád híd:
A pályázóknak javaslatot kellett tenniük a jövőben esetleg megépítendő gyorsvasútnak a hídon való átvezetésére és szerkezeti kialakítására is. Ugyancsak előírta a pályázat a kétoldali kerékpárút tervezését is.

A híd teljes szélességét 27,6 m-re tervezték, ebből 18,8 m villamosvágánysávot is magába foglaló kocsipálya és kétoldalt 3,4-3,4 m a járda. A kocsipálya és a járdák közötti 1-1 m-es sávot kerékpárpályák foglalták el.

Ahogy az Erzsébet hídon, úgy az Árpád hídon sem váltak be a járdákba beépített vasbeton pallók. Ennek a szerkezetnek a cseréjét egybefogták annak a tapasztalatnak a hasznosításával, hogy a hídon a kerékpárosok forgalma elérte azt a szintet, melynél célszerű azt a kocsiforgalomtól elkülöníteni. :)) A híd északi oldalán a járdát 2003-ban kerékpárúttá alakították át és a vasbetonpallós szerkezetet mindenütt acéllemezzel cserélték fel.

De a legdurvább a forgalmi adatok összevetése, bár kicsit csalós a táblázat.

A budapesti hidak gyalogosforgalma (millió/év)
1931-ben 33,6 >>> 1965-ben 10,7
Az mennyi? Kb. 30 ezer/nap? Harmadára csökkent 30 év alatt.

A budapesti hidak közúti járműforgalma (ezer/nap)
1931-ben 27,7 >>> 1966-ban 128,3
(2002-ben 602)

A budapesti hidak villamos utasforgalma (ezer/nap)
1933-ban 208,6 >>> 1965-ben 461,6
(2002-ben már csak 364,9)

A budapesti hidak autóbusz utasforgalma (ezer/nap)
1937-ben 73,2 >>> 1965-ben 395,3
(2002-ben már csak 175,2)

13
Perillustris képe

Annak idején kissé

Annak idején kissé optimistának tűntek azok a vélemények, amelyek alapján az eredetileg 2x2 közúti nyomsávra tervezett hidat 2x3 nyomsáv szélességgel építették meg. Hamarosan beigazolódott azonban, hogy erre a szélességre szükség volt, mint ahogy azt is igazolta a fejlődés, hogy a mindkét parti feljárót, a helyi forgalom igényein kívül, a fővárost körülölelő üdülő-lakóterület igényeit is figyelembe vevő módon építsék ki.

14
Hotyhogy képe

Vagy ezt nézzétek meg

Vagy ezt nézzétek meg még. Phantazmagórikus képek a híd és villamos pálya építésének idejéből.

Akit érdekel a Karinthy, az a Körtér felé néző képet is böngészheti. Nemkommandósok: ismerős? A távolban még a Villányi úti Szent Imre templom se látszik, mert az akkor még meg se épült.

A hídról lejtő lejáró képén a Lágymányosi Dohánygyár látszik, magas kéményestől. Sehol még a Műegyetem ma Kármánról elnevezett kollégiuma jobbról, csak a nagy semmi.

http://kozlekedes.tar.hu/drgyulai/verp0000.htm

15
hf képe

Kár, hogy már eltűntek a

Kár, hogy már eltűntek a sulinetes cikkek! :(

16
Kuku képe

ott van

ott van az:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:POoz8mFbuL0J:www.su...

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

17
SzCiklon képe

Miért tűntek el? Én Lord

Miért tűntek el? Én Lord cuccait is meg akarom nézni! :-(
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!