A mai napon sikerült a városházán megnéznünk a Margit híd (remélhetőleg) legújabb felújítási terveit, amelyek tartalmazták a kerékpáros létesítményeket, forgalomtechnikai megoldásokat.
Örömmel tapasztaltuk, hogy a Közlekedési Munkacsoportunk (KMCS) által javasolt megoldások szinte mindegyike szerepel a rajzokon.
Röviden összefoglalva a javaslataink története:
1. Eredendően azt kértük még 2007 végén, amikor a tervezés megindult, hogy legyen mindkét oldalon sáv, és a szigetre való átjutást Budáról a lámpás átkelőnél oldják meg, megfelelő szélességű várakozó hely kialakításával.
2. Kiderült, hogy a kért sávot a híd szerkezeti adottságai miatt nem lehet az út szintjén megoldani, bele kellett egyeznünk abba, hogy a járda magasságában legyen (egyirányú kerékpárút), de lesz a gyalogosoktól elválasztó kiemelkedő elem.
3. Aztán kiderült, hogy nem lehet maradéktalanul megoldani a Budáról jövő, a szigetre tekerni akarók várakozását a lámpánál, sem a hely miatt, sem a kétfázisú lámpa miatt.
4. Ekkor merült fel, hogy a szigetre menőknek legyen az északi oldalon kétirányú a kerékpárút. Ezt úgy fogadtuk el, ha ennek speciális forgalomtechnikáját is megoldják. Ebben is sikerült megállapodni.
A fenti kronológiai sorrend tehát azért fontos, mert nem gondoltuk-mondtuk soha, hogy az északi kétirányú kerékpárút helyettesítheti a menetiránynak megfelelő, sávban történő kerékpáros közlekedést.
Mi tehát a helyzet most: megtervezték mindkét oldal kerékpárútját, az északin kétirányút, a megfelelő kialakítással, például a budai oldalon olyan hosszan elnyúló menetirányváltással, ami biztonságossá teszi a Margit körútra egyenesen haladónak a keresztezést, besorolást.
Ugyancsak megtervezték a déli oldali egyirányú kerékpárutat is, levezető és felvezető tisztességesen kialakítva, CSAK ÉPPEN NEM készítik el az elválasztást, és jogilag nem hozzák létre a létesítményt. Magyarul: közlekedjünk arra, és bajlódjunk mi a rend őreivel, hogy szabályosan vagy szabálytalanul használjuk a járdát. Ezek szerint ez már megfelelően biztonságos megoldás a tervtanács szerint, ÍGY NEM ZAVARJUK A GYALOGOSOKAT!
Összegezve: azt kell már csak elérnünk, hogy amit megterveztek, azt vállalják is fel, készüljön el az elválasztás, táblázzák ki, fessék fel a megfelelő jeleket, és ne érveljenek mondjuk a tervezők az ellen a megoldás ellen, amit közben már meg is terveztek!












na én ezt most nem
na én ezt most nem értem.
akkor a déli odlalon a járdán vezetne a kerékpársáv?
Igen, és északon is,
Igen, és északon is, aminek az oka az hogy a híd fémszerkezete miatt nem szélesíthető az útpálya. Ez itt nem akkora gond, ha tisztességesen elzárják a gyalogosok elől. Ugyanis a hídfőhöz érve lemegy az úttest szintére és úgy megy tovább.
De a gyalogoktól le kell pucolni. A 4 méteres járdát kell felosztani. 1,30 a sáv, a többi a gyalogosoké.
Adalék:
Lánchíd járda 2,20, Petőfi 2,10, Árpád 2,40
Margit híd északi és déli járda gyalogos forgalma: 5:1
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
ha mondjuk a villanyoszlop
ha mondjuk a villanyoszlop kabelek nemilyen fel meteres bohomok lennenek, hanem be lennenek pakolva a villamospalyak kozepere, akkor mar lenne is hely savnak, legyen az barmilyen szintben. persze itt mar uigye felmerul, hogy oda lehet-e azokat pakolni vagy akarmi, de ha a mashol megoldhato az ilyesmi, akkor talan itt is.
ha van felszini kenyelmes atjutasi lehetoseg, akkor az eszaki oldalon eleg csak az mhb es a sziget lejaro kozott ketiranyusitani...
bar akkor meg mindig ott a kerdes, hogy akkor a hidrol levezeto szakaszokat milyen szellemisegben epitik meg: egy jovobeli koruti kerekparsavra tervezve, vagy a szokasos budapesti styleban: kerekparut a semmibe.
jelzeserteku lesz..
A felújítás során az
A felújítás során az oszlopok (korhű kandeláberek) a híd közepére kerülnek, mint egykor.
Amúgy a déli oldallal kapcsolatban van egy gyanúm: megtervezték, ahogy mondtátok, de valaki nem engedte meg, h a tervek megvalósuljanak...
A híd szélére (korlát),
A híd szélére (korlát), nem a közepére. Legalábbis régen ott voltak.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Az 5:1 a számok szintjén
Az 5:1 a számok szintjén mit jelent?
júniusi szombaton kb.
júniusi szombaton kb. 750:150 óránként
a pajtában van az MK adatos levelem
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Bicósokról nem készült
Bicósokról nem készült felmérés?
jól értem, hogy budáról
jól értem, hogy budáról a szigetig kétirányú az északi oldalon? a déli oldal pedig egyirányú pest irányába, csak éppen járda, nem kerékpár út/sáv akármi?
pf... csúnya leszek, de
pf... csúnya leszek, de teszek ezekre a majmokra, én továbbra is rakom az úton. azok érdekében, akiknek szükségük van a bringaútra, remélem sikerült minél jobb megoldást kicsikarni ezekből a tehetségtelen barmokból.
www.myspace.com/loudsociety
namost ha valaki lerajzolná
namost ha valaki lerajzolná 3vonallal, amiről János ír, akkor hálás lennék..
bonnie
Ha jól értem, a déli
Ha jól értem, a déli kerékpársávból az elválasztószegélykő és a táblázás hiányzik. Ez utólag is pótolható (2x annyi költségért)
De akkor mit beszéltek arról a tervezők, hogy műszaki okok miatt nem megoldható a sáv? Vagy csak "nem bontották ki az igazság minden részletét"
Nekem is ez nem világos,
Nekem is ez nem világos, nem értem, hogy az alábbi két állítás közül melyik igaz:
1) A déli járdát nem lehet szélesíteni, mert akkor a szobrokat és a talapzatot is baszogatni kéne, ami drága. Az északi oldalon ugyanezt a járdaszélesítést megcsinálják. Ezért a déli oldalon nem alakítanak ki (egyirányú) kerékpárutat
2) A déli járda szélessége akkora lesz, mint a KK által elfogadott tervekben, csak éppen nem jelölik ki rajta a kerékpárutat.
Érteni vélem csak fel nem
Érteni vélem csak fel nem foghatom..:)
Északi oldal rendben van.Ott a kerékpárút,elválasztva a gyalogosoktól,két irányban,hogy aki Budáról megy a szigetre az könnyebben bejusson.Ok.
A déli oldalon is van kerékpárút,hogy aki Budáról megy Pestre annak is veri hepi legyen.Ok.
Ezek után rájönnek a "tanácsnokok",hogy a déli oldalon nem is kell elválasztani fizikailag a bicikliseket a gyalogosoktól,hanem jók leszünk összeengedve úgy mint a város egyik szégyenfoltján a:budai rakparton?!
Komolyan ez most valami vicc,vagy rosszul értek valamit mert csak kínomban nevetek...
Gonolkodj el ezen!
A felújítás eredménye
A felújítás eredménye tehát az lesz, hogy a mostani járdaszélességet elosztják a kerékpárosok és a gyalogosok között, mindkét oldalon?
Szerinted a mostani
Szerinted a mostani járdaszélesség 4m? Gondolkozz...
hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Nem tudom, most mennyi.
Nem tudom, most mennyi.
Még mindig nem értem,
Még mindig nem értem, igaz, nem láttam a terveket.
Honnan lesz a plusz hely a kerékpárutaknak?
Össze lehetne foglalni röviden?
(előtte és utána helyzet a járdák és az úttest szélességére)
Azt hiszem délen igen,
Azt hiszem délen igen, északon szélesítenek. De majd a tervekből derül ki hogy tényleg mi lesz.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Azt hiszem, a nekem a
Azt hiszem, a nekem a legeslegfontosabb az, hogy előkészítse a terepet a nagykörtén lévő bringasávnak. Tehát két oldali és legalább a végén az útra jól rávezetett.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő
Nem értem. A rakpart
Nem értem. A rakpart bôvitésénél volt pénz is, terv is, megoldás is ahhoz, hogy a Dunából egy darabot még levágjanak. Azt feltöltötték, és a boldog autós társadalomnak megoldották a problémáját Akkor a bicikliseknek miért nem képesek egy rendes 1,5 méteres toldással segíteni? A mai építési technikák sok mindent lehetôvé tesznek. Ez megint egyszerû simlizés, és meglátjátok, egy olyan kerékpár út fog épülni, ami kicsi is, nem is lesz jó, de a miénk. Az autósoknak meg majd bôvítenek tovább.
Ibrahim jól mondja. Meg.
Ibrahim jól mondja. Meg.
ahogy megkapjuk a rajzokat,
ahogy megkapjuk a rajzokat, az Mk oldalon közzé tesszük.
Jó lenne egy rajz, mert
Jó lenne egy rajz, mert ebből nem sokat értek és ahogy nézem nem is vagyok ezzel egyedül. Amíg nincs hivatalos rajz lehetne egy kézi, emlékből, beszkennelve. Az is sokat segítene.
Én csak azt nem értem,
Én csak azt nem értem, hogy ha egyszer van hely a sávnak, akkor azt miért nem lehet az útpálya és a járda szintje közé tervezni, ezáltal fizikailag leválasztani. Tehát rendes szintben eltolt kerékpársávot csinálni, mint a dánoknál. Így:
http://picasaweb.google.com/martika.szucs/SzakiKRTKoppenhGa#522168683815...
Mert a járda szintjét az
Mert a járda szintjét az acélszerkezet határozza meg. Persze lehet a járdajárdára tenni plusz 5-10 centi betont, de gondolom annak nem örül a híd. Ettől még egy éve volt ilyen ígéret is.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Olyan igéretre nem
Olyan igéretre nem emlékszem, hogy a járda burkolatát vastagítják! A járda egy konzol, a szakemberek szerint nem bír el egyetlen kiló többletet sem!
János
akkor gyorsan leállok a
akkor gyorsan leállok a csokikrémmel:)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Vajon hogy bírja ki akkor
Vajon hogy bírja ki akkor augusztus 20-át? :O
www.gruppetto.hu
mai szabvány alapján
mai szabvány alapján külön kell arra is tervezni, nyilván régen is volt ilyen.
Oké, de a két dolog
Oké, de a két dolog egyszerre nem teljesülhet. Mármint hogy elbírja az aug 20-i tömeget, de nem bír el egy kg pluszt sem.
www.gruppetto.hu
Csak akkor nincs sem autó,
Csak akkor nincs sem autó, sem villamos a hídon...
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
ezzel azert en meg nem
ezzel azert en meg nem vagyok meggyozve.. jol nezunk ki ha egy hidat olyanra terveznek, hogy kilokon muljon az osszeomlasa..
röviden:
röviden: teherkombinációkra terveznek.
minden tehernek van egy parciális biztonsági tényezője.
mivel egyszerre úgysem fog minden maxon üzemelni, ezért az adott teherkombinációknál van egy kiemelt teher, a többinél pedig egy csökkentő parciális tényezőt használnak.
Feltételezhetően a kiemelt önsúlyból adódó teherkombináció lett a mértékadó; így hivatalosan tényleg nem bír ki egy kilóval többet sem(bár nem tudom, hogy mekkora bizotnságot hagytak benne még így is, bár nagy valószínűséggel kb semmit; épp azért van a sok biztonsági tényező, hogy utána azon felül már ne kelljen méretezni.)
egyébként létezik olyan,
egyébként létezik olyan, hogy használhatósági határállapot, amit szintén ellenőrizni kell.
Pl lehet hogy teljesen stabil és biztonságos lenne a járda akkor is, ha a vége kb 10cm-t süllyedne a gyalogosok súlyától. Az elmozdulásokra is vannak határértékek, amiket szintén be kell tartani.
Mivel nem tűnik viccesnek
Mivel nem tűnik viccesnek amit írtok: gondolom úgy kell érteni, a konzolra nem kerülhet több állandó terhelés.
Aug 20-án a plusz kilók és a tömeg is rajt lenne. Ezt nem vállalják.
-
Zsurmi
Csak le ne szakadjon 5 év
Csak le ne szakadjon 5 év múlva a sűrű kerékpáros forgalomtól... :-\
-
Zsurmi
Itt van 2 kép a
Itt van 2 kép a kompromisszumos tervről, amit most felrúgtak. Még korábban találtam asszem a FŐMTERV honlapján egy pdf-ben.
http://picasaweb.google.com/airdace/Margithid#5266699347053389810
http://picasaweb.google.com/airdace/Margithid#5266699368741286850
Tehát oszlop lesz középen is meg a járda+kerékpárút szélén is.
Igen, a déli járdát nem szélesítik, mert 1. drága, 2. nem látszanának a szobrok. Ettől még persze lehetne ott egy egyirányú bringaút, amint a megállapodásban is szerepelt, de "városképileg", meg a turisták miatt ez "nem javasolt".
Ami nekem sem világos, hogy milyen "forgalomtechnikai elemeket" töröltek a tervből?
Én két dolgot nem
Én két dolgot nem értek:
1. Minek kell az északi oldalon kerékpárút Budáról Pestre, ha van a déli oldalon és van gyalogátkelő?
2. Nekem nagyon keskenynek tűnik a déli oldalon lévő kerékpárút.
Ezt nem az MK kérte (ha
Ezt nem az MK kérte (ha jól tudom), hanem a főváros. Az indoklás szerint a déli oldalon nem lett volna hely az átkelésre várakozó bicikliseknek. Most meg persze erre mutogatva akarják elfelejteni a déli oldali bringautat. Valóban keskeny (1m), mivel a gyalogosoknak 1,7m jut (az arányokat lehetne javítani), de mivel egyirányú, ezért még talán elmegy. Tény, hogy valószínűleg nem lehet rajta megelőzni egy lassabb biciklist...
Budáról Pestre nem kell az
Budáról Pestre nem kell az északi oldalon, de Budáról a szigetre igen.
A déli oldal egyirányú, 1,0 méter széles. Figyelni kell, nem lehet előzni, de ezt el kell/lehet viselni szerintem.
Mondjuk jó lenne, ha gyalogkerékpárút lenne kitáblázva... :)
---
Bringasávot a Nagykörútra!
ha budáról kell, akkor
ha budáról kell, akkor pestre miért nem? egyáltalán kell a kétirányú?
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
És aki a Szigetről
És aki a Szigetről szeretne hazajutni a pesti oldalra, az micsináljon?
Amúgy én arra jöttem rá, hogy igazából csak Budáról Pestre kell elválasztott út északon, és emellett az úttesten kell kerékpársáv mindkét oldalon. Így nem keresztezik egymást a szigetre menők az egyenesen haladókkal sehol sem. Ha technikai okokból (ahogy állandóan hazudják) muszáj a járda szintjén vinni ezeket, akkor is érdemes az északi oldalon az úttest oldalán vinni a Buda felé menő irányt. (Kvázi balos közlekedést csinálni a két biciklis iránynak.)
www.gruppetto.hu
Buda->Sziget már
Buda->Sziget már elhangzott: a zebránál délről várakozó, a járdát elálló bringások kiküszöbölésére kell.
Sziget->Pest azért nem lenne szükséges, mert a zebrán átkelve azonnal el tudnának menni a "sávon" Pest felé. Várakozás csak a zebra északi felén alakulhatna ki, de ott több a hely. De azért jobb, hogy ott is el lehet menni Pestnek.
(Talán a rakparttal való kapcsolat miatt is?)
A balos közlekedést nem vállalják be. Még a jobbost sem minden bringás érti/tartja. (lásd Váci út, Andrássy út)
A Buda-Pest vonalban ott van
A Buda-Pest vonalban ott van a Sziget középen. :) Aki a Szigetről akar Pestre menni, azt miért akarod átküldeni a másik oldalra?
Nem valódi balos közlekedésről van szó, mivel az egyik irány a járdán, a másik az úttesten menne. Ha szigorúan nézed, már a kétirányú bringaút is balos közlekedés a szemből jövő autókhoz képest... Szóval kell valami látványos elválasztás a két irány között, és akkor fel sem merül a dolog.
www.gruppetto.hu
Talán azért, mert aki nem
Talán azért, mert aki nem a rakpartra kanyarodni (hanem a körúton tovább haladna), annak nem kell átvergődnie később valahogy, valahol a túloldalra. A másik oldalon a lekanyarodón és az úttesten elérhető a rakparti kerékpár(-gyalog)út.
-
Zsurmi
Persze, de aki észak felé
Persze, de aki észak felé akar tovább menni a pesti parton, (és aki a Margit szigetről jön, annak szerintem legalább 1/3-a valószínűleg ezt akarja,) azt minek küldöd át az úttest másik oldalára, hogy utána újra át kelljen bújnia alatta? A gyalogátkelő akkor is megmarad azoknak, akik a többi útirányt választják. Ha viszont kihagyod a szigetről Pestre menő északi utat, akkor az előbbieknek nem marad normális lehetőségük, csak az általad leírt.
www.gruppetto.hu
A kétirányú
A kétirányú kerékpárúttal pont a hídról egyenesen lehajtók (azon egyenesen Pest-Buda irányba átkelők) szívják a legtöbbet.
A forgalommal szemben van az az irány. Az egyenesen átkelő és a kerékpárútra felhajtóknak plusz gond. Pont ott, ahol az autósok is felhajtanak és áthajtanak a kerékpárútra felvezető sávon át. Bonyolult és konfliktusteli helynek néz ki.
A déli oldalra átküldéssel csak kicsit többet kell tekerni, de ugyanannyi helyen kell megállni/elsőbbséget adni.
De ez mind csak elmélkedés, hiszen a lámpán átkelési lehetőség biztosan nem (járdázással persze igen), déli oldalon kerékpárút pedig valószínüleg nem lesz.
-
Zsurmi
zsenialis terv: bekurnak a
zsenialis terv: bekurnak a jardara par lampaoszlopot, ahelyett, hogy a korlatba epitenek be oket, ahol nem foglal helyet, amig a jardabol - lathatoan - minden centi szamit. zsenialis.
buszke vagyok ra hogy budapesti vagyok. komolyan. ilyen foepiteszekelle, tervtanacsokkal.. ocsem...
+1 és amikor már egész
+1
és amikor már egész Budapest mumifikálódott a kipufogógáztól, az is a világörökség része lesz?
Igen, arra célzok, hogy ha a tarajos sellők miatt nem lehet tisztességes biciklisáv, akkor segítek levésni a Dunába az egészet, aztán felőlem Mohácsig görgesse a sodrás a fejüket.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Az még javaslatként sem
Az még javaslatként sem merült fel, hogy a külső sáv helyett legyen kerékpársáv? Mert a többi megoldás szerintem csak a szar újabb bebetonozása lesz.
Egyetértek. Engem is
Egyetértek.
Engem is érdekel: felmerült?
Így mennyivel lenne olcsóbb a beruházás?
Vagy: mennyivel drágább megtartani mindkét büdösítő sávot?
Nem zavarják-e az álló vasdobozok városképörökségunescolag?
János felvetette, írta
János felvetette, írta korábban valahol. A fogadtatást nem részletezte, de szerintem ki lehet találni.
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Igen, már ki lett
Igen, már ki lett tárgyalva. Sáv nem fér el, mert autóktól nem vesznek el egyet (SZVSZ erre várni kell 20 évet), sávot szűkíeni nem lehet, a járda pedig konzolon van ami nem tud szintben lenni az úttestel.
Az eddig ismertek alapján elég egyértelmű, sem az úttest szintje, sem a járdaszint sem emelhető. Csak a konzolon lév járda szélesíthető valamelyest.
Feltételezem az sem engedhető meg, hogy a konzolra autók hajtsanak (mert hát a kerékpársávra rá lehet hajtani).
-
Zsurmi
nya, most mar vegre
nya, most mar vegre osszeallt a kep.
es a jardabol nem lehet "lecsiszolni" vagy valamilyen uton modon lejebb venni?
Ja, vagy az hogy 'konzol' azt jelenti, hogy a jarda magassaga adott, es nem lehet vele semmit se kezdeni? ez azert furcsa lenne nekem.. ha mar ujra pakoljak azt a jardat, akkor csak lehet hatni ra, hogy alacsonyabb-magasabb legyen..
Mondjuk ha ra tudnanak hajtani az autok,akkro granataltan az lenne, hogy allandoan azon rohadnanak a kocsik, akik azt hiszik, hogy azzal a 30 centivel ki tudjak kerulni az elottuk levot. mert elozni kell!
Anyagilag pedig ugy meg vagyunk viselve...
A híd szerkezete az
A híd szerkezete az úttestre van méretezve (ráhagyással), a konzol pedig egy kiegészítésnek tűnik (nem nétem utána) amit a ráhagyás tesz lehetővé. Kisebb terhelésre (gyalogos, kerékpár) alkalmas.
Nem vagyok építőmérnök, de nyilván oka van miért olyan vastag járda vagy útfelület, miért ott van a konzol.
Nem lehet csak úgy megvastagítani, vékonyítani, emelni valamit. Az ilyesmitől épületek dőlnek össze, emberek halnak meg.
-
Zsurmi
De a hidat ki lehet
De a hidat ki lehet egyenesíteni, hogy be tudják venni a kanyart a 70-nel száguldozó AUTÓSOK is...
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
hmm.. ebbe bele sem
hmm.. ebbe bele sem gondoltam..
egyebkent tenyleg furcsa(szanalmas) ilyesmikre hivatkozni hogy latkep meg oroksegvedelem, mikozben 120 eves muemleki epuleteket dozerolnak el hogy talapalattnyi parkot csinaljanak a helyen, vagy eladni kilora a komplett zsidonegyedet, es a sor vegtelen hosszu.
Es itt egy fontos momentum: rohadtul nincs hitele az ilyen kamukifogasoknak ettol a budapesti varosvezetestol, mert semmilyen szinten nem kovetkezetesek (itt lehet, ott nem, madj kitalaljuk, stb)
Igen, szepek a szobrok, a Margit-hid nagyon klassz kis hid, talan a kedvenc hidam, de ha azok a csori szobrok allnak a fejlodes utjaba (varosi kerekparos kozlekedes) akkor 1, szemelyesen adom at Kükünek a vésőt, 2, a XXI. szézadban vagyunk, épp 600 milliárdot kültünk el egy kajak értelmetlen projektre, úgyhogy tessék szépen nyílt pályázatot kiirni arra, hogy hogyan lakhat egyszerre jól a kecske is meg a káposzka is, vagyis: legyen sáv és maradjanak meg a szobrok.
(amikor üvegbuborékot kellett volna csinálni az elágazásba, akkor senki le se szarta a szobrokat, most meg rohadtul fontosak lettek, mármint, a déli oldalon.
Tényleg a bicska nyílik ki az ember zsebében.
Huhh, ezt vegyük
Huhh, ezt vegyük választási ígéretnek?
Tudom, hogy népszerű dolog a műemlékvédelmet macerálni, de mi lenne, ha ahelyett, hogy Békásmegyert vagy Kelet Berlint csinálnánk a városból esetleg valamiféle képzett tervező a műemléki értékek fenntartása mellett tervezné meg a híd közlekedési funkcióit a 21. századra szabva?
Esetleg vitatkozzunk az autósokkal, műemlékvédőkkel, gyalogosokkal, motorosokkal, étteremtulajdonosokkal, meg mindenkivel úgy egyáltalán, ahelyett, hogy várostervezést meg közlekedésszervezést követelnénk azoktól, akiknek ez a feladata lenne. Tutira örülni fognak neki, ha lefoglaljuk magunkat. A bulvárba is lesz cím: Tán a Mátyás templom helyére is bringaút kéne?
bár a felülnézeten nincs
bár a felülnézeten nincs rajta, azért feltételezem, hogy a pirossal jelölt lámpaszlopok csak a pilléreknél lesznek, persze nem lehet tudni pontosan. máshol nem hinném, hogy megbírná a konzol.
Ami nekem sem világos, hogy
Ami nekem sem világos, hogy milyen "forgalomtechnikai elemeket" töröltek a tervből?
Én úgy értem, hogy ilyen elem:
-a fel-lehajtás + besorolás lehetősége (főleg a rámpa)
-a felfestés: terelővonalak, piktogramok, zebra, helyenként akár a pálya színezése
-fizikai elválasztás a járdától: jelen esetben csak demszkicicik jönnek szóba.
János leírásából úgy veszem ki, hogy az utóbbi kettő maradna le a déli oldalról. Ekkor persze kérdéses, hogy képzelik a nem létező kerékpárút pesti lesorolását a forgalomba? (Ez amúgy is kritikus pont.)
Egyébként az oszlopok tényleg hülye helyen vannak! Ha a kp.út és a járda közé* kerülnének, akkor a rajz alapján további 80 cm-t lehetne szétosztani. (50 az "útpadka", 40 az oszlop helye, cserébe a 30-as elválasztósáv 40-re nőne, de látványosabb is lenne!)
*Nem beszélve arról, ha a villamos-oszlopokra vagy a külső korlátba kerülnének.
KicsitOff: Ugye az MHB északi felén a rakpart->park->sziget irányú forgalom elsőbbséget ad majd a Pest/sziget->Margit körút iránynak? Elég ott az autókra figyelni...
Kösz a képeket! A zebrát
Kösz a képeket!
A zebrát sem értem a közepén. Miért vannak egymáshoz képest eltolva?
Szerintem a következő lesz
Szerintem a következő lesz a Margit-hídon:
Az úton fogom rakni mivel:
1. Szeretek haladni 20-35 km/h között haladni.
2. a kerékpár úton semmi kedven nem lesz a gyalogokat és a nállam lassabb kerékpárosokat kerülgetni. Sőt egy 80 cm-es sávban nem is lehet.
3. Punk's not dead.
4. A déli oldalon a kerosok nem fognak átevickélni a budai hídfőn az északi oldalra (+5 perc) és el fogják állni a gyalogokkal eggyüt a zebránál a kerékpár útnak nevezett akármit hogy átjussanak szigetre. ( 1/1000 Azaz egy az ezerhez fogadom ezt le!) Ha átadás után nyáron egy hétvégi nap megnézem és ha nem a fenti módon lesz akkor 50 000 Ft-ot tudhat magáénak az MK, ha vesztek akkor egy kávét kérnék.
5. Valamint csodálni fogják a panorámát (ami nem baj csak ne elöttem tegyék mikor haladnék).
6. Az autók ugyan úgy mint eddig állnifognak a dugóban és szennyezik a környezetett.
Még valami az úttestett nem lehetne meg emelni mint tették annó a Pethőfi híd esetében?
"Tíz évvel később - az 1979-80. években - felújították a hídpályát, a teljes pályaszerkezetet, annak erős korrodálása miatt átépítették és részleges forgalomkorlátozással újjáépítették a vasbeton pályalemezt. Ennek során a híd keresztmetszete is módosult. Megszűntek a kerékpárutak, helyükön az úttest szélessége növekedett. Hogy ez lehetővé váljék, a hídtengelyben a pályaszintet 25 cm-rel meg kellett emelni, hogy a kisebb szélességű járdák és a korlátok magassága változatlan maradhasson. Az új keresztmetszetben az úttest szélessége 20,4 m, a kétoldali járdáké 2,62,6 m. Az úttest szélességi mérete a 6,4 m széles vágánysávot is magában foglalja. A villamos vágány az új vasbeton lemezben elhelyezett síncsatornás tömbsín volt. A vágánysáv kiképzése az úttestével azonos, arra gépkocsik is ráhajthatnak. Ily módon az úttest mindkét irányban 3-3 kocsisor közlekedésére alkalmas. A pályaszerkezet átépítése 1979. szeptember és 1980. április között részleges forgalomkorlátozás mellett történt, a Hídépítő Vállalat kivitelezésében, Petik Ernő irányításával. Átépült a Boráros téri gyalogos aluljáró rendszer."
http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/Tudomanyos_ismeretterjeszto_kiadva...
haggyma
------------------
http://bringapolo.extra.hu
http://kojo.extra.hu
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
1.: Ezt majd a tapasztalat
1.: Ezt majd a tapasztalat dönti el, lehet-e. Elvileg lehet...
2.: A déli sáv 1 m széles, és ahol nincs villanyoszlop, (kb. 20 m-es szakaszok) ott további 90 cm "csapódik hozzá", előzéshez pont jó lehet. (Északon ugyanez, csak ott 2*90cm a két bringás sáv.)
A gyalogosok ellen pedig épp a jelenlegi téma: a bringás rész és a járda látványos + fizikai (demszki-cici?) szeparálása lenne az esély!
3.: Nem hát!
4.: Jól szólsz: Nagyon fontos eleme lehet a felújításnak, hogy az MHB áldatlan helyzetét javítsa!
Én azt hallottam, hogy megfúrnák a hídfő pillérét, így a Batyi-MHB kpút kvázi nyílegyenesen haladhat majd tovább északra. Ezzel az "5 perces" átkelés max. félre csökkenhet, és cserébe a híd közepén nem kell várakozni.
5.,6.: Igen, ez várható. Hogy előtted-e? Lásd 1.,2. pontok.
Nocsak, már szombaton is
Nocsak, már szombaton is dolgoznak a városházán?!
hétfőn éjfélkor nem fog
hétfőn éjfélkor nem fog a jászai parkjában gyülekezni egy nemzetközi aktivistákból (mekkora már!) álló csoport, és nem várnak oda sok pesti segítőt, hogy felfessenek pár piktogramot a hídra.
a terveim szerint én sajnos ott leszek, ezért jó lenne, ha valaki nem vinne fényképezőt meg videózót és nem örökítené meg ezt az akciót.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Hétfő 0h (ami már
Hétfő 0h (ami már elmúlt) vagy hétfő 24h? Egyébként is, melyik hétfő? :) (De most komolyan...)
www.gruppetto.hu
neked ma
neked ma 23.59-kor:)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Nem volt valami?
Nem volt valami?
Háát... Nem voltunk ott.
Háát...
Nem voltunk ott. Nem találkoztunk senkivel. Nem csináljuk meg hétvégén vagy jövő héten jobban.
Szombat éjjel esetleg?
Szombat éjjel esetleg?
Szó se lehet róla. Én se
Szó se lehet róla. Én se mennék.
===
bácsi a biciklin
"Ez kizárt dolog mert nem
"Ez kizárt dolog mert nem tudom."
(gyk: http://www.youtube.com/watch?v=jR9BPSqFQZE )
Azt azért még szeretném
Azt azért még szeretném látni, hogy a két végén a 4 db rámpa hogy is fog kinézni? Ha jövök a hídon, és mondjuk átérek Budára Pestről a jobb (azaz északi) oldalon, akkor ugye keresztezem a hídról lehajtó autók útját. Van egy olyan baljós előérzetem, hogy nem nekem (azaz egyenesen haladónak) lesz elsőbbségem, sőt, még tolni is kell a bringát...
Nem nagyon látom világosan, hogy pontosan milyen forgalomtechnikai megoldásokat fognak alkalmazni a hídfőkön.
Ez engem is érdekelne, bár
Ez engem is érdekelne, bár János a bejegyzésben mintha pont ezt dícsérte volna. (Kérdés, hogy a bringa-bringa vagy a bringa-autó keresztezésre mondta-e.)
Szerintem akkor lehet jól megoldani, ha - a mai, ideiglenes helyzethez hasonlóan - megszűnik a középső sávból a jobbra kanyarodás! (A park körüli út 2. sávja születhet később is.)
És még ekkor is fontos a kialakítás: először menjen le a bringasáv az út szintjére, haladjon ott együtt, és csak ezután szülessen a másik oldalán a kanyarodósáv. Így reális, hogy észreveszi a lekanyarodó autós. Plusz addigra én bringán már indexelek is balra, hiszen rövidesen besorolnék.
Bringás-bringás viszonylatban pedig a körúti iránynak legyen elsőbbsége a Pozsonyival, a szigettel és a Germanus parkkal szemben.
"Így reális, hogy
"Így reális, hogy észreveszi a lekanyarodó autós. Plusz addigra én bringán már indexelek is balra, hiszen rövidesen besorolnék."
Szerintem meg menjen tovább a bringasáv még 20 métert, tehát egyenesen haladva keresztezze a jobbra kanyarodó sávot, ezáltal a kerékpárosnak lesz elsőbbsége. Valahogy úgy, mint az Alkotmány úti kerékpársávon van. Így a legtisztább megoldás, mert ugye az autóvezetők megszokták, hogy kanyarodó járművel elsőbbséget adunk. Öööö, megszokták??
Természetesen így értem
Természetesen így értem én is!
Csak plusz elemként említettem, hogy én a 10-20 méterrel későbbi besorolásom ürügyén már integetnék, mert azért a kanyarodó sofőrök figyelmében még így sem feltétlenül bízom.
Pont ezért nem szabadna, hogy a középső sávból is közvetlenül kanyarodjanak jobbra: ott még kevésbé veszik észre a bringást, mint a kanyarodósávba soroláskor.
Egy bringalehajtó egy
Egy bringalehajtó egy hídról. Bocsánat, zoomoljatok ki és nézzétek meg a település nevét.
üdv adamekp
én szkeptikus vagyok a
én szkeptikus vagyok a táblák és felfestések által védett megoldásokat illetően - bár ezzel messzívan szembemegyek sok előző állításommal, De!!!: amennyiben azok nincsenek "megvédve". Kamera, fekvő rendőr, ilyesmik.
Mo-n nem kultúrált magas értelmiképességű türelmes és lojális autóvezetők vannak túlsúlyban, hanem szimplán a közelekedési háborúban kisebbségi komplexus miatt frusztrált idegbetegek, hatalmi mámorral...
muszály leírni: tisztelet a kivételnek..
Tényleg, ti is észrevettétek, hogy az autóvolánja mögé ülve mintha gyökeresen megváltozna az ember személyisége? A nyugis ideges lesz,a szelíd agresszív, a békés vadállat...
Ezt vizsgálták már a brit tudósok?
Engem a kocsiban a
Engem a kocsiban a bezártság zavar, na meg persze az, hogy előre kell nézni, már a tükörbe is csak pillantgatni lehet. Ha bringán oldalra nézek, akkor is látom még, hogy van-e előttem mozgás.
(Ja igen: a fenti kép saját; hihetetlen élmény volt ott bringázni.)
üdv adamekp
Nem tudom, próbáltad-e
Nem tudom, próbáltad-e már. Marha frusztráló. Igazából az embert az idegesíti nagyon, hogy már a huszadik tolakodós bunkó vágott be elé szabálytalanul. Ilyenkor már nem engedi be a szerencsétlen, rossz sávot választó mazsolát sem. A jobbról előző biciklis meg egyenesen szikra a lőporos hordóba.
Én vagy 7-8 évig jártam Budapesten kocsival, nap mint nap. Évi 30.000 kilométereket.
A gond tényleg azzal a relatíve kevés agresszív tolakodóval van, akik beállnak a kereszteződésbe, buszsávon, villamossínen előznek, stb. Németországban például hasonló méretű dugók (meg nagyobbak) vannak a nagyvárosokban, de nincs tolakodás, és az az egész közlekedésre nagyon jótékony hatással van. Olaszországban meg megy mindenki amerre lát, ott az a szokás, azzal élnek együtt. Minálunk az emberek többsége szabálytisztelő volna, és nagyon nehezen veszik be az "individualistákat". Emiatt a sok idegesség. A többség valószínűleg vállról indítható rakétával intézné el a villamossínen elévágó X5-öst vagy Q7-est. Szerintem teljes joggal egyébként.
Ebből jelenleg biciklivel lehet kiszállni, a BKV kb. ugyanez, csak még pitiánerebb, idegesítőbb módon (lásd: kriptatöltelékek élethalálharca az ülésért).
jogsim van, de sose
jogsim van, de sose vezettem. mar a tanulovezetest is ruhelltem.
azota viszont azt latom, hogy aki markolja a kormanyt, abban tenyleg alapveto valtozasok kovetkeznek be, szemlyisegugyileg.
Nincs igazad! Én pl.
Nincs igazad!
Én pl. rendszeresen vezetek, s nem érzem úgy, hogy agresszívabb lennék (mondjuk biciklin meg gyalog is eléggé az vagyok). Inkább a lehetőségek változnak meg. Az alapvető személyiségjegyek kiütköznek, hiszen:
1. Védett térben van az illető, egy darabka otthon, ahol ugye nem kell "viselkedni"
2. Hatalom van a kezében. Csak egy kis mozdulat a lábbal, s máris tonnákat mozdít meg, amit egyébként csak fáradságos munkával tudna.
E miatt a két ok miatt úgy érzi, okosabb, erősebb, jobb, mint a többiek. Egyfajta intelligencia kell, hogy a közlekedést továbbra is társasjátéknak tekintsd. Az meg itt Nyugat-Balkánon ritka jószág.
Bocs János, ha beleszóltam a mesterségedbe. :))
Ez egy borzasztó
Ez egy borzasztó megoldás. Ennél az MK sokkal jobbat javasolt. A képen látható járdás bringaizét réveti az autók elé keresztbe. Egy ponton találkozik a biciklis és az autós, és ott van a csatt. Azért piros, mert fel kell rá hívni a figyelmet külön is: a választott infrastruktúra annyira természetellenes az autósoknak, hogy a pirosítás nélkül észre sem vennék, hogy ott gyalogosnál gyorsabbaknak is elsőbbséget kell adniuk.
Az ilyen keresztezések helyett mindig jobb megoldás a fonódás. Így a főútvonalon balra tartó bringás és az egyenesen lehajtó autós egy hosszabb szakaszon keresztezi egymást, és foglal el védhető pozíciót. Az útra lerakott kerékpársávra ráhajtó autós megakadályozza, hogy a kerékpáros veszélyesen jobbról az előzésébe kezdjen. Ugyanígy a kerékpáros helyezkedésével (ill. puszta ottlétével) megakadályozhatja, hogy hirtelen ráhúzzák a kormányt, ilyenkor az autós a kp-os sebességére lassít, és mögötte araszol.
Az Egyesült Államok különféle államaiban eltérő szabályozás van érvényben. Azokban az államokban, ahol a mienkhez hasonló, a fonódást tiltó a szabályozás, sokkal több, és súlyosabb jobb horog típusú baleset van.
De nehogy azt higgyétek, hogy ez mindenki számára ennyire egyértelmű. Olyannyira nem, hogy a Magyar Kerékpárosklub KRESZ-javaslataiban nem fogjátok megtalálni azt a pontot, amely szükséges lenne egy ilyen fonódós megoldás kialakításához. A vázlatban még benne volt.... (én akkor láttam utoljára, aztán sok dolgom volt, a javaslat meg alakulgatott)
Ott, Heidelbergben több
Ott, Heidelbergben több bringást láttam, mint autóst. Ott hozzá vannak szokva a kerósokhoz, mindig számítanak rájuk. Ha kell, az egyirányú utcában, szemben, két sáv között is.
(A hídtesten [kétoldali egyirányú] is piros az aszfalt, s a sávok kivételével a többi kerékpáros úton is.)
üdv adamekp
Ássunk alagutat a duna
Ássunk alagutat a duna alatt.
Úgy érted, hogy az
Úgy érted, hogy az autóknak, ugye? :) Ez jó ötlet!
www.gruppetto.hu
Ássanak az autósok
Ássanak az autósok maguknak...
Egyébként kéne, de az ilyet nem hitelből és EU pénzből kell. Meg kell termelni azt a többletet, amiből kijön. Ez pedig nem történt meg.
Még az életszínvonalt se megtermelt többletből fedezzük, hanem hitelből.
-
Zsurmi
Ott van már nekik kiásva,
Ott van már nekik kiásva, csak egy másik hídnál. :)
www.gruppetto.hu
"A Főmterv'TT Zrt. vezette
"A Főmterv'TT Zrt. vezette konzorcium tervezheti a budapesti Margit híd felújítását és a kapcsolódó közlekedési rendszer fejlesztését, és végezheti a tervezői művezetés feladatait ..."
"A nyertes konzorcium tagjai: MSC Mérnöki Tervező és Tanácsadó Kft., CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt., Pont-TERV Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt., és a konzorciumot vezető Főmterv'TT Zrt."
"a főhíd szélessége 27,30 méter"
http://portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=114453