Egy szomorú állatorvosi ló történet, hogyan vesznek el az ügyek a Fővárosi Önkormányzat zegzugos folyosóin. Hogyan pazarolnak el pármillió forintot a semmire, pedig akár jóra is lehetett volna fordítani.
2008-ban, Budapesten, egy széles út mellett a járdán alakítanak ki bicikliutat 2 sarok hosszan, se előtte, se utána semmi.
Olvassátok:
http://kerekparosklub.hu/ujabb-hasznalhatatlan-bicikliut-a-semmibol-senk...
Frissítés: A fővárosi illetékeseket szóban és írásban is felszólítottuk, hogy azonnal hagyják abba az építkezést. Ez 12-én történt, azóta várjuk a választ.












Én csak hálás lehetek,
Én csak hálás lehetek, mert ezek újabb és újabb lökést adnak, hogy innen el kell húzni a vérbe.
El kell húzni persze. De
El kell húzni persze. De miért pont neked? Miért pont nekünk?
Igazi konstruktív
Igazi konstruktív hozzászólást hallhattunk. Még véletlenül sem a "tenni a javulás érdekében"-hez megy az a lökés, nem igaz?
Kisembert ne bántsd, ő
Kisembert ne bántsd, ő igazán sokat tesz értünk!
Csak kicsit most elkeseredett, de reméljük majd elmúlik!
hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
valaki csak szignalta az
valaki csak szignalta az engedelyezest, az alvallalkozo kifizeteset.
ideje lenne hogy azt tegyuk amit George Bush felelt a francia attase azon kerdesere, hogy allnak a dolgok a kozel-keleten: 2Seggeket rugunk szet"
Emberek. Mielőtt mindenki
Emberek. Mielőtt mindenki sikítva emigrálna, ne ítéljetek félinformációk alapján. Én is elszórnék pár morzsát.
Az, hogy sem előtte, sem utána semmi, NEM IGAZ.
Ez a bicikliút a Váci út sarkától a felső rakparton vezető bicikliútig tart, így a Dráva utca teljes hosszában lesz bicikliút.
A Dráva utca összesen 5 utcasarok. A Váci út sarkán épülő irodaháznál állítólag feltétel volt a kerékpárút kialakítása, ugyanígy a mellette lévő, hamarosan felújításra kerülő parknál. Ez már 2 utcasarok. A duna felöli oldalon, egy utcasaroknyi szakaszon már most is van bicikliút (de ez igazából csak egy sárga csík a járdán), ez már 3. Az e két szakasz közötti 2 háztömbnyi szakaszon pedig a járda melletti füves sávtól vesznek el területet, így lesz összekötve a Váci út a Dunaparttal.
Az építkezés során kivágtak egy fél fát, és kiirtottak egy csomó bokrot. Legalábbis ennyit láttam.
A lényegen nem változtat, de arra sem vennék mérget, hogy a képen látható kőbol kirakott út lesz a kerékpárút, mivel a mellette lévő járda annyira rossz állapotban van, hogy valószínüleg azt is kicserélik, tehát az is lehet, hogy a mostani járda helyén lesz a bicikliút.
A Dráva utca folytatása a Dózsa György út, ahol egy szakaszon már van kerékpáros+BUSZ sáv, egy másik szakaszon pedig kerékpárút a Hősök teréig. Lehet, hogy a távoli jövőben (egy messzi messzi galakszisban) a Dózsa György úton is megcsinálják az összeköttetést, de ez lehet, hogy csak az én kis buksimban létezik.
A Magyar Kerékpáros Klub fórumán máris hisztirohamot kaptak, hogy a bekanyarodó autók miatt balesetveszélyes, és ők kétoldali bicikliutat akarnak, ezért lobbizni fognak, hogy a mostani építkezést ne fejezzék így be. Megjegyezném, hogy a másik oldalon a járdán már nincsen hely, külön kerékpársáv csak a parkolósáv kárára férne el. (Tudom, egyesek szerint le kéne zárni a belvárost, de ez még csak a belváros határa.) Szóval nem tartom szerencsésnek, hogy egy kerékpáros érdekvédelmi szervezet kerékpárút építés ellen lépjan fel.
http://kerekparosklub.hu/ujabb-hasznalhatatlan-bicikliut-a-semmibol-senk...
A Kerékagyon is megjelent egy poszt, de ők csak az akkor aktuális helyzetképről számoltak be, ezért félrevezető az ő térképükön bejelölt szakasz hossza.
http://kerekagy.blog.hu/2008/11/11/mintha_bicikliutat_epitenenek
Egyebet nem mondhatok. Kérem kapcsojja ki.
Én szerencsésnek tartom,
Én szerencsésnek tartom, ha fellép ellene. Ugyanis sok kerékpárút van, ami rosszabb helyzetet idéz elő, mintha nem lenne, ráadásul ha valahol van egy szinte használhatatlan kerékpárút, akkorott még nehezebb lesz elérni, hogy valami használhatót építsenek a helyére. Úgyhogy szerintem legyen csak a Kerékpárosklub maximalista és ne támogasson olyan megoldást, aminél lehetne sokkal jobbat is csinálni.
Teljesen egyetértek veled.
Teljesen egyetértek veled.
Nagyon ritkán ragadtatom
Nagyon ritkán ragadtatom magam ilyesmire, de basszus te hülyeségeket beszélsz.
Ami meg a fákat illeti, szerinted Az építkezés során kivágtak egy fél fát, és kiirtottak egy csomó bokrot.Legalábbis ennyit láttam.
Mások, pedig másképp látták.
"basszus te hülyeségeket
"basszus te hülyeségeket beszélsz"
Kifejtenéd, hogy mivel nem értesz egyet?
"Mások, pedig másképp látták."
Amiről a belinkelt fórumon beszélnek, az a parkban végzett év elei munkálatokra vonatkozik. Ott valóban kivágtak egy csomó fát, állítólag korhadtak voltak, amiről én nem vagyok meggyőződve. Állítólag a kivágások előtt fotókkal dokumentáltak mindent, lehet, hogy utána lehetne nézni.
A fél fa, és a bokrok (lehet hogy volt több is, de én csak ennyit láttam) amiről most írtam, azok közvetlenül a most épülő kerékpárút nyomvonalán voltak útban.
"A Magyar Kerékpáros Klub
"A Magyar Kerékpáros Klub fórumán máris hisztirohamot kaptak, hogy a bekanyarodó autók miatt balesetveszélyes, és ők kétoldali bicikliutat akarnak"
A bemásolt hivatkozás szerint az MKK kerékpársávot szeretne mindkét oldalon. A különbség egyetlen szó, de a gyakorlatban lényeges. Idézni csak pontosan, szépen,...
"Szóval nem tartom szerencsésnek, hogy egy kerékpáros érdekvédelmi szervezet kerékpárút építés ellen lépjan fel."
Ha az USA-ban elhatároznák, hogy külön buszjáratokat indítanak a feketéknek (és a többi buszra azon túl nem szállhatnának fel) valószínűleg egyetlen fekete sem tartaná előrelépésnek. Nem kell csodálkozni, ha a kerékpárosok sem örülnek, amikor saját létesítményeket kapnak, de ezekkel valójában rosszabb körülmények közé kerülnek, mint előtte.
(a budapesti kerékpárúthálózat mindenre alkalmas- botladozásra, evickélésre, bukdácsolásra - csak éppen kerékpározásra nem. Ez azért gond, mert a kerékpáros közlekedés fő vonzereje a városban az (lenne), hogy egyszerű és gyors.)
"ők kétoldali bicikliutat
"ők kétoldali bicikliutat akarnak"
ha már a pontos tényekről beszélünk, akkor olvad el, hogy kerékpárSÁV-ot akarnak.
Lehet nem tűnik nagy dolognak, hogy út vagy sáv, csak épp ebben van a lényeg.
kerékpárút a városba csak igen ritkán célszerű, itt a kerékpársáv (tudod, ami az úttesten halad) kultiválandó, mert így az autósok is jobban látják a kerékpárosokat, blabla, ezer helyen le van írva a mondóka.
Azt meg hogy a XXI. században "kerékpáros infrastruktúrának " nevezzünk egy itt-ott-amott fel-fel bukkanó kis bringautas, sávo, majd sárgacsíkos agybaszt, ne haragudj ezt nem írom alá.
Van ennek szakirodalma, technológiája, bevált és letesztelt megoldásai, ráadásul egy totál partner szakmai szervezet is jár hozzá, itt tényleg csak az illetékes elvtárs uraknak kellett volna megírniuk egy e-mailt, vagy felemelni a telefont. A hülyeségeket köszönjük, nem kérjük.
sárgacsíkos
sárgacsíkos agybaszt
Tudtam, hogy valami eddig hiányzott, mert nem volt ilyen találó kifejezés ezekre a műtárgyakra. Most már van, és végre két szóban össze tudom foglalni a lényegüket: sárgacsíkos agybasz.
Köszönöm!
Van itten egy szervezet,
Van itten egy szervezet, amelyik speciálisan erre van kitalálva, hogy a kerékpárosoknak a városban jó legyen. Szakmailag a helyükön vannak, jól kommunikálnak, egyre több embert tudnak a hátuk mögött.
Megkérdezték őket, hogy hogyan legyen megcsinálva? Nem.
Jó lesz így a kerékpárosoknak? Nem.
Demokrácia ez így? Lófaszt (Hogy Ö.I.-t idézzem.
Kedves
Kedves Azérteznemígyvan!
Légy szíves látogass el az Alkotmány utcába. Olyat szeretnénk!
Tudod mit, el sem kell menned odáig, nézd meg itt:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080815/alkotmany-utca
Üdv:
hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
kerékpár út - sáv Ezt
kerékpár út - sáv
Ezt elnéztem, de a lényegen semmit sem változtat.
A Dráva utca 2*2 sávos, plusz 2 parkolósáv. A sávok annyira keskenyek, hogy az arra járó trolik folyton nyomják a dudát, ha bármi kilóg eléjük. Légyszíves ne gyertek itt az Alkotmány utcával, mert az itt nem fér el.
A parkolósáv kerékpárúttá alakítása nem lehet megoldás (bár ezt lehet hogy hiába magyarázom egy ilyen fórumon), ez a fizető parkoló övezet határa, a munkaidő kezdetén és végén van egy kis rotáció, de napközben és éjjszaka szinte lehetetlen szabad parkolóhelyet találni. A fizető övezet kiterjesztését inkább hanyagoljuk, ráadásul az éjjszakai ingyenes időszakban is minden tele van, úgyhogy nem sokat segítene.
A két külső sáv kerékpársávvá alakítása még reménytelenebb lenne. Például a mostani munkálatok miatt időnként elfoglalták a külső sávot a munkagépekkel és azonnal feltorlódott az egész utca.
Sokat írtok itt a srágacsíkos járdamegosztásró. Akkor mégegyszer. A most épülő kerékpárút a járda melletti külön út lesz, szó sincs a járdával közös gyalogoskerülgetésről.
Összefoglalva: újabb kerékpárÚT épül a Dráva utcán. Egyoldali kerékpárút, az útkereszteződésekben bekanyarodó autókkal, de más megoldás nincs. Kerékpárút máshova nem fér el, a kerékpársávnak pedig sokkal nagyobb lenne a kára, mint a haszna.
VAGY EZ, VAGY SEMMI.
"parkolósáv
"parkolósáv kerékpárúttá alakítása nem lehet megoldás"
Ööö, miért is nem?
"A fizető övezet kiterjesztését inkább hanyagoljuk"
Miért is?
A mi utcánk (3 perc a Blahától) nem volt fizetős, egymás hegyén-hátán álltak az autók. Aztán fizetős lett, azóta napközben mindig van egy-két szabad hely.
Azután azt csinálták, hogy a mindkét oldalon halszálkás parkolásból az egyiket úttal párhuzamossá tették, hogy jobban elférjen a busz. És láss csodát, nem nőtt a zsúfoltság.
Az autók annyi parkolóhelyet foglalnak el, amennyi van. Ha kevesebb van, akkor kevesebbet, ha több, akkor többet. Mint ahogy otthon sincs olyan polc, amelyik előbb-utóbb teli ne lenne.
Tehát szerinted az a normális, hogy az úttesten ÁLLÓ autók miatt épüljön egy veszélyesebb és kevésbé használható út a kerékpárosoknak?
Ez kb. olyan, mintha az M1-M7 bevezető szakaszán a bevásárlóközpontoknál kitennél egy 50-es táblát, hogy az autók meg tudjanak állni a leállósávban.
És utána azt mondani, hogy nincs más megoldás, vagy ez, vagy semmi.
Örülök, hogy nálatok a
Örülök, hogy nálatok a fizetős parkolás megoldotta a problémát.
Itt viszont annyi az autó, hogy este, ha a szokottnál később érsz haza akkor körözhetsz a ház körül, hogy meg tudj állni. Este. Amikor már nem kell fizetni. De tudtam, hogy egy ilyen fórumon hiába beszélek itt bármi olyan dologról, ami az autósoknak jó, a bicikliseknek meg nem.
Esetleg a meglévő parkolóövezet visszaszorítása hozhatna némi fellélegzést, de ez egyes döntéshozó pozícióban lévő személyeknek komoly anyagi hátránnyal járna, ezért inkább a további bővítéssel próbálnak célt érni, csak hát ez egy öngerjesztő folyamat, az övezet határán mindig szívni fognak. Mi is akkor kezdtünk el szívni, amikor ide ért az övezet, de átgondolva a helyzetet, az övezet kiterjesztését kihagynám. Persze ez inkább már egy autós forum témája lehetne.
Szerintem a parkolósáv megszűntetésének nincs realitása. De harcoljatok csak az új bicikliút ellen, aztán majd nem marad sem bicikliút sem biciklisáv.
Kicsit ellentmondsz
Kicsit ellentmondsz önmagadnak. Azt mondtad, akkor kezdtetek el szívni, mikor odaért a fizetős övezet, aztán meg azt mondod, hogy éjszaka van gond, mikor meg sehol sem fizetős.
Hidd el, itt könnyebb megállni éjszaka is, mióta fizetős lett. Többek között azért, mert eltűntek azok az autók, melyeket - valami furcsa oknál fogva - itt tároltak a tulajdonosaik. Ha ott laksz, oda vagy bejelentve, neked csak jó a fizetős övezet, hiszen te ingyen állsz meg ott. (Vagy ha sikerül szerezned mozgássérült parkolókártyát)
"de ez egyes döntéshozó pozícióban lévő személyeknek komoly anyagi hátránnyal járna,"
Tehát érvként az igazad mellett a korrupciót hozod fel.
Hidd el, én nem vagyok elvakult bölcsész biciklis. Autózom eleget, a foglalkozásom miatt muszáj (figyelem! Pontos J), de az úttest a közlekedésre való.
Pont az a lényeg: ha nincs
Pont az a lényeg: ha nincs se bicikliút, se biciklisáv, akkor átlag autós szemében jogosan vagy az úttesten, mégha ez esetleg bosszantja is. Ha biciklisáv van-olyan, amin nem parkolnak egyfolytában, mint sok helyen-akkor az kis menyország, de ha a járdán van egy bringaizé, akkor az a legrosszabb (ha csak nem állati forgalmas helyen vagyunk, mnt külső körút, ahol azért mégsem szivesen megy az ember forgalomban), mert azon menni lassú, veszélyes és sokszor méltánytalanúl veszi el a gyalogosoktól a járdafelületet, viszont borzolja a vezetők idegeit, ha mégis az úttesten mész, és nem használod az "ő adójából épített" remek infrastruktúrát. Mert nem tudhatja, milyen szar azon menni, ha nem próbálta. És akkor jön egyes polgártársak részéről a ledudálás-lecentiés, amire persze ez a helyzet sem mentség, de magyarázat.
"De harcoljatok csak az új bicikliút ellen, aztán majd nem marad sem bicikliút sem biciklisáv."
Na, lehet, hogy a sem jobb megoldás, mint a szemkiszúros parasztvakítás.
Ádám
ha a szokottnál később
ha a szokottnál később érsz haza akkor körözhetsz a ház körül, hogy meg tudj állni. Este. Amikor már nem kell fizetni
Tehát akkor lehet parkolni amikor fizetni kell (ha oda vagy bejelentve akkor neked nem kell fizetni és akkor neked jó), ha nem fizetős akkor nem tudsz parkolni.
Gondolom nem oda vagy bejelentve ezért zavar a helyzet, vagy az olcsóbb biztosítás miatt más nevén van az autó, így jártál.
De tudtam, hogy egy ilyen fórumon hiába beszélek itt bármi olyan dologról, ami az autósoknak jó, a bicikliseknek meg nem.
Kifogytál az érvekből és jön a mellébeszélés. Az előzőt is onnan tudom, hogy nekem is van autóm, nem kell valakit elvakult autógyűlölőnek nézni csak azért, mert ide regisztrált és szeretne biciklivel is normálisan közlekedni, mert többnyire az a megfelelőbb számára.
de ez egyes döntéshozó pozícióban lévő személyeknek komoly anyagi hátránnyal járna
Mi se szeretjük őket, de emiatt nem fogunk gondolkodás nélkül bólogatni, hogy jól beszélsz testvér.
A parkolás nem alapjog, ha
A parkolás nem alapjog, ha nem tudod megoldani a lakásod környékén, akkor rossz helyen laksz, vagy felelőtlenül vettél autót. (Értsd: amikor autót veszel, akkor NEKED kell gondoskodnod arról, hogy legyen hol tárolnod!)
Egyébként az "összefüggő" infrastruktúráról csak annyit kérdeznék, hogy szerinted a Dózsa 100 méteres, egyébként az ellenkező oldalon, és csak egyik irányba létező busz-kerékpársávjába hogyan kerül át a kerékpáros? Teleportál? Vagy 3 lámpán keresztül vezetve fog átkelni egyik oldalról a másikra?... Az ilyet nem közlekedésnek hívják, hanem kibaszásnak.
www.gruppetto.hu
aztán majd nem marad sem
aztán majd nem marad sem bicikliút sem biciklisáv
Még mindig jobb lenne.
===
bácsi a biciklin
kerékpár út - sáv Ezt
kerékpár út - sáv
Ezt elnéztem, de a lényegen semmit sem változtat.
Dehogynem, pont ez a lényeg, utána kell olvasni vagy tekerni pár ezret és megérted.
"más megoldás nincs." ???
"más megoldás nincs."
??? Néhány sorral feljebb Te írtad:"trolik folyton nyomják a dudát, ha bármi kilóg eléjük."
Ha megszüntetnék a parkoló sávot (ha sáv, akkor miért parkolásra használják, miért nem közlekedésre?) és bringasávvá neveznék ki, mindjárt megoldódna a trolik és a bringások problémája is. Van megoldás.
"A parkolósáv kerékpárúttá alakítása nem lehet megoldás"
Tényleg nem. Csak kerékpársávvá.
Komolyan nem értem: tényleg azért építenek milliókból (milliárdokból) sávokat, hogy ott parkolni lehessen???? A parkolóházakban is lehet parkolni. Sőt! Mélygarázsokban is. Itt is, ott is fizetni kell. Ott egy sáv. Használni szeretnénk. Közlekedésre. Azért van.
Ha már megépítették azt a sávot, nem lenne olcsóbb egy sárga csík és piktogram felfestése ahelyett, hogy kivágnak növényzetet és felesleges beruházásba kezdenek???
És inkább VAGY SEMMI!
****************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?
Miért nem lehet akkor a
Miért nem lehet akkor a kerékpárút-marhaság helyét parkolónak kinevezni, és az így felszabadult parkolósávot biciklisávvá tenni?
Fel kéne már fogni végre, hogy a biciklisek IS az úton szeretnének biciklizni, nem pedig az út mellett kacskaringózó járdán.
"Megjegyezném, hogy a
"Megjegyezném, hogy a másik oldalon a járdán már nincsen hely, külön kerékpársáv csak a parkolósáv kárára férne el."
miért olyan egyértelmű, hogy csak a járdán lehet bringasáv??
kösz, nem szeretnék a járdán biciklizni.
Arra céloztam, hogy a
Arra céloztam, hogy a túloldalon nincs hely ahoz, hogy a járdából leválasszanak egy sávot külön kerékpárÚTnak. A most épülő kerékpárÚT sem a járdán fut, hanem mellette, külön útként, a korábbi zöldterület kárára.
A kerékpárSÁVnak - amit az MK szorgalmaz - az úttesten nincsen elég hely.
"A korábbi zöldterület
"A korábbi zöldterület kárára" Hallelúja!!! Úgy is sok olyan ocsmány növény meg túlzó méretü park van Budapesten. Végre sikerült visszaszorítani ezt a mindenhol gusztustalanúl burjánzó zöldséget.
Ádm
a parkban sem szertnék
a parkban sem szertnék biciklizni.
Viszont szeretnék sétálni FÁK és BOKROK között, üldögélni egy pokrócon a FÜVÖN!
ha az autó elfér, és még parkolnak is rajta, akkor van hely az úttesten.
"A kerékpárSÁVnak - amit
"A kerékpárSÁVnak - amit az MK szorgalmaz - az úttesten nincsen elég hely."
Soha nem lesz az úttesten hely a kerékpárosoknak, ha az autós közlekedés alapból elsőbbséget élvez ( 18 méter útszélességből 18-at elfoglal). Ez még nem ok arra, hogy a kerékpárosokat elküldjük a Holdra! (járdára, parkba, kerülőutakra...). Ne csodálkozz, ha ezt egy kerékpáros szervezet kifogásolja.
Kedves Azérteznemígyvan!
Kedves Azérteznemígyvan!
"A Magyar Kerékpáros Klub fórumán máris hisztirohamot kaptak, hogy a bekanyarodó autók miatt balesetveszélyes"
Az neked hiszti, ha vki nem akarja kockáztatni az életét a rossz helyre épített bicikliút miatt? Rengeteg ilyen baleset történik (halálos is volt már), nem kívánom hogy saját tapasztalatból győződjél meg róla, hogy nem véletlenül agitálunk a járdás bicikliút ellen.
Nekem egyébként ez annyit jelent, hogy még 1 út kiesett, amit használhatok (ugyanis úgy tervezem meg az útvonalam, hogy a lehető legkevesebb bringaút essen bele).
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Hali! Elsőre tényleg
Hali!
Elsőre tényleg nehezen érthető, de mára én is tapasztalom, hogy sok helyen a kerékpárútnak nevezett sárga csíkok több bajt okoznak, mintha nem lenne ott semmi.
Az említett szakaszt én is láttam. Valóban vannak a környéken sárga csíkok itt-ott, de azt én nem nevezném kerékpárútnak.
Én sem örülök, ha oda a park mellé teszik a kerékpárutat, igaz én nem sűrűn járok arra.
Tényleg nem szabad hagyni, hogy összevissza sárga csíkokat fessenek, mert az úton sokszor tényleg jobban és néha még biztonságosabban is lehet haladni, néha még olyan koca bicikliseknek is, mint én vagyok.
Úgyhogy én szívesen benne lennék abban, hogy bizonyos indokolt helyeken felszámoljuk a kerékpárutat, azaz levakarjuk a sárga csíkot és leszereljük a táblákat.
Néha muszály radikális megoldásokat alkalmazni.
Ne járdázz!!!
Azérteznemígyvan-nak egy
Azérteznemígyvan-nak egy dologban igaza van. A trolik miatt elképzelhető hogy tényleg nem fér el a kerékpársáv, ezért lehet hogy jobb megoldás lenne az autóbusz- és kerékpársáv, vagy a sima közös felületű út piktogram jelzéssel.
De ezt ne én mondjam meg, hanem az MK közlekedési szakemberei.
Viszont hogy nincsen hely, abban nincs igaza: 2x2 sáv + 1-1 parkolósáv van. Ez rengeteg, főleg, hogy nem is olyan nagy a forgalom rajta.
hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
A parkolósáv helyén
A parkolósáv helyén lehetne...
De egy széles kerékpár-buszsávban benne vagyok. De ahhoz is el kell venni a parkolósávot.
Hát igen, az úton parkolni luxus...
Mondok jobbat: parkolósáv
Mondok jobbat:
parkolósáv marad, úgyis odaparkolnak mert erős a parkolási igény.
a 2 sáv között ne legyen elválasztóvonal, így dinamikusan felosztódik ahogy igény van rá (troli szélesebb, kerékpárost kikerülik).
Tapasztalatom szerint, ha nem szűk, hanem széles sáv van, kevésbé idegesek az autósok mert nem érzik beszorítva magukat - nyugodtabban kerülnek.
A kerékpárosok helyét pedig piktogrammal lehet kijelölni az úton, a sáv kötöttségei nélkül.
Nos, hogy tetszik?
Tudom hogy nagyon progresszív, meg nincs ilyen jelenleg a kreszben, stb. de tök jól működne.
hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Egész Szentpétervár
Egész Szentpétervár ilyen, és mégis mindenki ideges. És itt ugyanaz a közlekedési kultúra. Ráadásul így megállnának a második sorban is, mondván, úgyis elég széles az utca. :(
Valójában ezt a vitát az
Valójában ezt a vitát az MK közlekedési munkacsoportjával kéne lefolytatnunk, ők a szakemberek.
Azt javaslom menj végig a Reitter Ferenc utcán, az az iskolapélda WOL-ra. Gyönyörű, kényelmes, mindenki elfér, és még csak nem is direkt csinálták :)
A 2diknak beparkolás nem érv: kerékpársávra, buszsávra, sima sávra, mindenre ráállnak, aki bunkó az bunkó.
hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
„ Kicsit ellentmondsz
„ Kicsit ellentmondsz önmagadnak. Azt mondtad, akkor kezdtetek el szívni, mikor odaért a fizetős övezet, aztán meg azt mondod, hogy éjszaka van gond, mikor meg sehol sem fizetős. ”
Éjjel is és nappal is gond van. És valóban van benne ellentmondás, de a fizetős övezetből akkor sem kérek (bár valószínűleg előbb-utóbb itt is bevezetik). Ez a parkolási probléma a fizető övezet miatt keletkezett, és ezek után azzal orvosolni… (Ennél már csak kedvencem, a kerékbilincs a nagyobb találmány.) Nem csak elvből irritáló a gondolat, de az ittlakók is szívnak, ha vendég jön hozzájuk, vagy ha céges autóval kell járniuk. És az új zónahatáron megint megszivatnak egy csomó embert.
„ Vagy ha sikerül szerezned mozgássérült parkolókártyát ”
Bocs, de ez még viccnek is rossz (ha annak szántad).
„ "A korábbi zöldterület kárára" Hallelúja!!! ”
„ a parkban sem szertnék biciklizni ”
Nem azért mondtam, mert örülök neki, sőt. A kivágott bokrok a földszinti lakásokat takarták a járókelők kíváncsi tekintete elől, most biztosan repesnek az örömtől a lakók.
„ az úttest a közlekedésre való ”
„ A parkolás nem alapjog ”
„ NEKED kell gondoskodnod arról, hogy legyen hol tárolnod ”
„ az úton parkolni luxus ”
Mit szólnátok, ha a kilakatolt bringákra is büntit kapnátok, ha nem fizettek. Vagy kerékbilincset. Vagy a bringatárolók helyére buszsávot építenének, mert a bringatárolás nem alapjog, és ott egyébként is inkább közlekedni kell.
„ de ha a járdán van egy bringaizé, akkor az a legrosszabb ”
Mégegyszer: ez nem a járdán lesz, hanem mellette.
Busz sávot pedig akkor kell építeni, ha szükség van rá. Itt nincs rá szükség. Nem nagy a forgalom? De nagy. És amint bármi akadály, baleset, vagy építkezés akár csak egy kis szakaszt elvesz a szélső sávból, feltorlódik az egész utca. A 2*2 sávból nem lehet elvenni.
Ha az MK szerint „a "levegőbe" építenek egy siralmas valamit”, akkor miért érné meg több száz (mittudoménmennyi) parkolóhely megszüntetése árán egy kevésbé siralmas valamit a levegőbe építeni?
"Mit szólnátok, ha a
"Mit szólnátok, ha a kilakatolt bringákra is büntit kapnátok,"
Ez egy kicsit demagógan hangzik, mikor mindannyian tudjuk, hogy mennyivel jobb a városnak, hogy ott nem 3 autó, hanem 3 bicikli parkol.
"Nem csak elvből irritáló a gondolat, de az ittlakók is szívnak, ha vendég jön hozzájuk, vagy ha céges autóval kell járniuk."
Kell??! Senkinek nem KELL céges autóval járnia. Bejut a céghez és ott szépen felveszi az autót, ha azt használja a munkájához. Elég szomorú egyébként, hogy több ezren járnak rendszerszerűen céges autóval munkába, a munkáltató által támogatva. De ez egy másik téma.
"Busz sávot pedig akkor kell építeni, ha szükség van rá. Itt nincs rá szükség. Nem nagy a forgalom? De nagy. És amint bármi akadály, baleset, vagy építkezés akár csak egy kis szakaszt elvesz a szélső sávból, feltorlódik az egész utca. A 2*2 sávból nem lehet elvenni."
Ezt nem lehet ilyen egyértelműen kijelenteni. Ha a Dózsa végén eleve csak egy sáv megy tovább, vagy valamilyen más eszközzel megnehezítik az átjutást, máris el lehet terelni innen a forgalmat, hiszen lakóövezetről van szó. Semmi keresnivalója itt az alsó rakpart és a Dózsa közötti átmenő forgalomnak.
"akkor miért érné meg több száz (mittudoménmennyi) parkolóhely megszüntetése árán egy kevésbé siralmas valamit a levegőbe építeni?"
A sáv nem a levegőbe épülne, hanem végig a Dráván (legalábbis így lenne értelme).
A parkoló sáv
A parkoló sáv megszűntetéséről ha lehet, nem ejtenék több szót, mert ezen a fórumon reménytelen. Ha lenne realitása, már a fél városban kerékpársávok lennének a parkoló autók helyett, és nem ott a "semmiben" akarnák ezt megvalósítani, ahol éppen bicikliutat építenek a járda mellett.
Nem csak a gonosz környezetszennyező cégautó fizet a parkolásért, hanem a látogatóba érkező rokonok, ismerősök. Tudom, ők is jöjjenek inkább biciklivel. A fizetőparkolás minden gondot megold, és ááááá, nem lopják el a kifizetett pénz 80%-át.
" Ha a Dózsa végén eleve csak egy sáv megy tovább, vagy valamilyen más eszközzel megnehezítik az átjutást, máris el lehet terelni innen a forgalmat, hiszen lakóövezetről van szó. Semmi keresnivalója itt az alsó rakpart és a Dózsa közötti átmenő forgalomnak. "
Jóóóóó ötleeeeet. Tudsz még ilyeneket? Tudom, le kell zárni a belvárost.
" A sáv nem a levegőbe épülne, hanem végig a Dráván (legalábbis így lenne értelme). "
A mostani kerékpárút is végig fog menni.
a látogatóba érkező
a látogatóba érkező rokonok, ismerősök
Hétköznap, nap közben, látogatóba, japersze, talán inkább a közelben dolgoznak.
Felesleges félremagyarázni, tudjuk mit jelent a fizetős parkolás.
"Ha lenne realitása, már a
"Ha lenne realitása, már a fél városban kerékpársávok lennének a parkoló autók helyett"
Húhha...
Nem biztos, hogy el kell
Nem biztos, hogy el kell venni a parkolósávot. Csak le kell szűkíteni 2,5-2,6 méter szélességűre.
A belső sáv is max 2,75 méter lehetne, így a külső forgalmi sáv szélesedhetne elég sokat. Remek kis WOL vagy ajánlott kerékpársáv lehetőség.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
amióta a környékünkön
amióta a környékünkön használják, én nagyon szeretem a kerékbilincset :)
mindig azok kapják, akik felállnak a járdára, vagy "kiszélesítik" a parkolót a kerszteződésre is, vagy csak a süllyesztett patkára.
nem csak egy mikuláscsomatot kap az illető, amit vagy befizet, vagy eldob
hanem ugyanúgy ő is fel van tartva, mint azok, akiket ő tartott fel a tilosban parkolásával, és kénytelen fizetni is.
A kerékbilincs azért
A kerékbilincs azért zseniális, mert egy fogalmat akadályozó autó rögzítése tényleg megoldja a problémát.
A másik gyakori szituáció, amikor a forgalmat egyáltalán nem akadályozó autót bilincselnek meg, mert szabály szerint meg lehet. Például a Duna Pláza mellett, a Meder utcában több éven keresztül parkoltak az autók a járdán, a fák között. Mögöttük még bőven volt hely a gyalogosoknak is, senkit nem zavartak, csak a Pláza fizető parkolójának volt oka panaszra. Most felújították a járdát, a felét kirakták demszky oszlopokkal, a másik felé viszont továbbra is ott kínálják magukat a kis zigzugok a fák között, ahova gyalogos sosem megy be, de kb 2 autónyi leaszfaltozott terület csábítja a sofőröket, akik már 5 éve ott parkoltak. És akkor arrasétálván egy friss vasárnap reggelen, a kihalt utcán megjelennek a bilincselők. Ráállnak a kerékpárútra, mert ugye ők a dolgukat végzik, nem holmi bevásárlásaikat intézik és felteszik a 17000 Ft-ot érő erényövet. Az arra járó, őket számonkérő biciklis nem nagyon zavarja őket. Háromnegyed óra múlva, a bilincs leszedéséhez is a kerékpárúton álltak meg. Ki zavarta jobban a forgalmat. A bűnös vagy a büntető?
Több helyen, ahol bárki gyanútlanul leparkolna, láttam a falra / járdára festeve a hely lakók által odamázolt feliratot: vigyázat kerékbilincs!
A kerékbilincs eltávolításának díja a fővárosban 14 400 Ft Ez nem bírság, csupán az intézkedés kezelési költsége. Erre jön rá a szabálysértés helyszíni bírsága, amely 3000–20 000 Ft-ig terjedhet. Tehát a szabálytalan autós kifizet 17400 Ft-ot, hogy az a 3000 Ft biztosan be legyen fizetve. Igen, igazad van. A kerékbilincs tényleg egy szeretni való dolog.
"A másik gyakori
"A másik gyakori szituáció, amikor a forgalmat egyáltalán nem akadályozó autót bilincselnek meg"
sajnos csak forgalomban tudsz gondolkodni. mást nem zavarhat? nem akadályozhat?
nem kívánom senkinek, hogy kerekesszékes legyen és úgy próbáljon meg közlekedni a 10-20 cm-s patkákon, de nem nagy empatikus készség kell ahhoz, hogy belegondoljon, mennyire bosszantó és milyen akadályokat állít az, ha az utcasarkonként az a 80-100cm-s sülyesztés is éppen "foglalt"
ha kínálgatják magukat parkolásra, ha nem
* www.criticalmass.hu/lakat
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
annyira nem volt jó ötlet
annyira nem volt jó ötlet pont most kipróbálni ezt... köszi ;)
Aha, és ha odabilincselnek
Aha, és ha odabilincselnek egy autót, akkor a kerekesszékesnek jobb lesz.
igen, mert nem tud elhajtani
igen, mert nem tud elhajtani bünti nélkül, remélhetőleg "tanul" az esetből, és legközelebb nem fog odaállni, nem okoz fennakadást
ha valaki tilosba jár, vállja a következményeit.
de most, hogy mondod, lehet jobb lenne, ha inkább elvinnék az autókat, így egyből megszűnik a probléma, s ugyanúgy elkerülhetetlen a büntetés
"jobb lenne, ha inkább
"jobb lenne, ha inkább elvinnék az autókat, így egyből megszűnik a probléma, s ugyanúgy elkerülhetetlen a büntetés"
Végre valamiben egyet értünk. Egyébként régebben már volt ilyen, csak akkor az alvállalkozó lopóautók mennyiségre kaptak jutalékot, ezér valahogy mindíg a telepük környékén volt csak rend. A belvárosba már drága lett volna bemenni és körülnézni.
Úgyis odaállna más. Így
Úgyis odaállna más. Így legfeljeb egy-két napra van elállva a süllyesztés, és utána jó ideig nincs.
===
bácsi a biciklin
+ 17eFt
+ 17eFt
Gonosz
Gonosz
a szabályok betartás
a szabályok betartás gonoszság?
csak egy kis egymára figyelés kellene ebben az országban, annyival élhetőbb lenne.
Nem, hanem hogy még
Nem, hanem hogy még odaszúrtad azt a 17e Ft-ot is, amiből, mint már írtam 3000 Ft a büntetés, a többi a lesben álló bilincselő profitja.
arra írtam, hogyha úgyis
arra írtam, hogyha úgyis odaáll más.
akkor újabb 17eFt
az, hogy hogyan nyúlják le a pénzeket, az más tészta :( abban nem mennék most bele.
minden esetre ha nem mások hátrányára szertnénk egy kis előnyhöz jutni, nah az volna jó!
"Mégegyszer: ez nem a
"Mégegyszer: ez nem a járdán lesz, hanem mellette."
Ja igen. Persze. egy lejtős kővel elválasztva. Láttál, használtál már te éeltben bármikor iylesmit? Tudom ajánlani a Bajcsyt, ott éppenhogy betonfal nincs építve a járda és a bicikliútnak nevezett járda közé.
"Ha az MK szerint „a "levegőbe" építenek egy siralmas valamit”, akkor miért érné meg több száz (mittudoménmennyi) parkolóhely megszüntetése árán egy kevésbé siralmas valamit a levegőbe építeni?"
Van egy olyan szó, hogy hálózat. A Dózsa György úton egy irodaház építésekor a főváros azt kérte, építsenek ott is bicikliutat a járdára. Ezt szerencsére megtudta időben az MK, így lett a dologból busz-kerékpársáv. Szakmailag, közlekedési szempontból (gyalogosnak, biciklisnek, autósnak is) sokkal jobb megoldás. Namármost csináltak egy ilyen teljesen múltszázadi izét a Drávára, ezzel teljesen elvágva a lehetőségét annak, hogy kontinuusan a jó megoldás legyen végigvezetve. Meglátod, csakis közlekedési konfliktusok lesznek ebből, a bicikliseket meg alaposan megszivatják vele. Majd szidod a biciklist, aki 30-al megy a járdán (mert ez járda, akárminek nevezzék), aztán átrepeszt az aluljárón, hogy végre normálisan haladhasson tovább az úton. És tényleg nem lóg már a levegőbe, mert a munkások mindjárt elérik a Népfürdő és a Kárpát közti járdára festett sárga jeleket, amit úgy kéne megszüntetni, ahogy van!
Tudod mi is közlekedünk. Ha te átmész a szomszédodhoz, előtte nem mész le a földszintre, csinálsz 10 fekvőtámaszt és sétálsz vissza lépcsőn, és utána kopogsz be.
azértezmégiscsakígyvan
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
És valóban van benne
És valóban van benne ellentmondás, de a fizetős övezetből akkor sem kérek
Te nem vagy bejelentve, vagy az autó van más nevén?
Vagy ha sikerül szerezned mozgássérült parkolókártyát ”
Bocs, de ez még viccnek is rossz (ha annak szántad).
Nem vicc, nem kiérdemelésről volt szó, hanem "szerzésről", amiért mostanság rabosítottak egy RTL-es riportert is, szépen felvették, hogy lehet ilyet vásárolni.
A többire már válaszoltak.
" Felesleges
" Felesleges félremagyarázni, tudjuk mit jelent a fizetős parkolás. "
Ha tudod, mit jelent a fizetős parkolás, akkor mit értetlenkedsz?
Hát, éppenséggel nem
Hát, éppenséggel nem értetlenkedik, hanem megpróbálja veled is megértetni...
www.gruppetto.hu
Én boldogan fizetnék a
Én boldogan fizetnék a bringatárolóért a parkolási díjjal és a használat értékével arányosan, HA LENNE tároló! Buszsávot pedig kizárólag forgalmi sáv helyére szabad "építeni", mert az autóval (persze a bringával) közlekedés sem alapjog!
www.gruppetto.hu
Érdekes, hozzám naponta
Érdekes, hozzám naponta jönnek emberek, s még egyik se panaszkodott, hogy fizetni kell. Megszokták.
A kerékpárom napi 23 órában a lakásban van. Max. 1-2 órát van az utcán, ebből kb. 20 percet "parkol" közterületen. Aki azzal jár munkába, az is be szokta tenni magánterületre. Te felviszed az autót a lakásodba, vagy beállsz vele a garázsodba?
Ha valaki csak fél órára-órára áll meg, akkor nem hiszem, hogy zavarná a kifizetendő 150-200 ft. Engem sem szokott, mikor nem a saját autómmal parkolok a ház előtt.
Egyébként én támogatom, hogy minden bicikli legyen regisztrálva, s utána fizessünk adót/kötelező biztosítást, mint Svájcban. Itt: http://www.admin.ch/ch/d/sr/7/741.31.de.pdf 23.
oldal
Az ottani díj kb. 5 frank, 1000 ft per év.
Itthon lehetne 500 ft.
"Vagy a bringatárolók
"Vagy a bringatárolók helyére buszsávot építenének"
Haha, ha minden bringatáróló helyére buszsávot építenének, akkor talán ráparkolhatna egy busz, jól feldarabolva. Ha viszont csak az autóparkolók 5%-a lenne bringaút, már hátra is dőlhetnénk: Bp bringával használható várossá vált. Érzed az árnyalatnyi különbséget?
Egyébként kedves Azérteznemígyvan, örülök, hogy köztünk vagy, de tényleg. Talán megérted a bringások álláspontját. Talán. Jó, hogy figyelsz ránk. Lehet kipróbálni, bringára ülni, 1 óra múlva megérted, amiről itt oly sokan próbálnak írni neked.
Az árnyalatnyi
Az árnyalatnyi különbséget érzem, de csak azt akartam, hogy az elvet értsétek meg.
Egyébként azthiszem értem, mit akarnak a bringások. Minél gyorsabban, minél biztonságosabban haladni, minél kevesebb megszakítással.
Csakhogy ez egy 2 milliós nagyváros, amit nem most kezdtek el építeni. Az új építkezéseknek korlátot szabnak a szűk helyek. Ha adott egy kihasznált út és mellette egy "kihasználatlan" (nemvéletlenülvanidézőjelben!) füves sáv, akkor logikusabb oda építeni az új bicikliutat, annak ellenére is, hogy így kényelmetlenebb lesz a kerékpárosoknak. De ez tűnik a legkisebb rossznak, tudom, ti ezzel nem értetek egyet. (Már előre érzem, hogy ebből fikázás lesz.) Bocsesz.
Nem, nem fikázunk,
Nem, nem fikázunk, legalábbis nekem nem áll szándékomban.
De mi is csak azt szeretnénk, ha elvet megértenéd.
És teljesen jól látod: "Minél gyorsabban, minél biztonságosabban haladni".
Az autós nem ezt akarja? Neki megépítik. Nekünk nem... Ugyanis amit nekünk "építenek" ott egy pont máris sérül: a biztonságunk. És nem csak a miénk. A gyalogoké is.
"logikusabb oda építeni"
Más előnye nincs is.
"kényelmetlenebb lesz a kerékpárosoknak"
Nem a kényelmetlenség a fő probléma. Ezt fentebb kifejtettem.
************************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?
A "logikusabb" miért nincs
A "logikusabb" miért nincs idézőjelben nálad? Vagy egyetértesz vele? Az általad legkisebb rossz pár év múlva eltüntetné városunk amúgy is csekély zöldterületét.
+1 -- Ne éljünk már
+1 -- Ne éljünk már folyton vissza ezzel a szóval. Nem szinonimája annak, hogy "ha a következményekbe nem gondolunk bele, egyszerűbbnek tűnik"
===
bácsi a biciklin
Nem lesz fikázás, ez nem
Nem lesz fikázás, ez nem az a site. Megfigyelted, hogy itt senki sem küldött el sehová csak azért, mert más a véleményed?
Értem én, hogy "logikusabb", de kinek, milyen időtávon, és miért. Ha elfogadod, hogy nem az autó az egyetlen közlekedési eszköz, akkor meg fogod érteni miről beszélünk. Addig sajnos csak azt látod, hogy már megint dugó van és nem lehet haladni.
Egy útvonalon éppen annyi autó jár egy amennyi még pont elfér - feltéve ha nem korlátozzuk, és nem kínálunk alternatívát. Ezért korlátozni kell buszsávokkal, behajtási díjjal és alternatívát kell kínálni kerékpáros infrastruktúrával, jobb bkv-val. De nem olyan bringautat kell építeni, mint ami most készül!
Tényleg pattanj inkább bringára egyszer! Megértesz mindent :)
Mire jó a kétoldalon
Mire jó a kétoldalon vezetett kerékpár sáv, ha parkolonak használják a kedves autoshock.
Lásd Karinthy Frigyes út...
"Busz sávot pedig akkor
"Busz sávot pedig akkor kell építeni, ha szükség van rá. Itt nincs rá szükség. Nem nagy a forgalom? De nagy. És amint bármi akadály, baleset, vagy építkezés akár csak egy kis szakaszt elvesz a szélső sávból, feltorlódik az egész utca."
Most szükség van buszsávra, vagy nincs? Ha nagy a forgalom, és gyakoriak a torlódások, akkor szükség van rá.
Frissítettem új infókkal,
Frissítettem új infókkal, és a régi rosszakat töröltem a honlapunkon:
http://kerekparosklub.hu/ujabb-hasznalhatatlan-bicikliut-a-semmibol-senk...
olvassátok szeretettel, nézzetek hozzá képeket, van nekünk hozá az is, csodálatosak...
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Nem értem, miért nem a 2
Nem értem, miért nem a 2 autósávot vezetik el a trolimegálló mögött...
www.gruppetto.hu
Azt a betyár úristenit! Ki
Azt a betyár úristenit!
Ki volt az a fasz aki ezt a szart tervezte?
Úgy kanyarog mint valami kurva szerpentin.
Most felment bennem a pumpa! Menjenek az anyukajuk hatsokertjebe akik erre a moslekra azt mondjak "kerekparos fejlesztes".
Es plane hogy kotelezo lesz hasznalni. Na FUCK OFF!
Nem az a fasz, aki
Nem az a fasz, aki megtervezte, hanem aki jóváhagyta. Hogyan lehetne kideríteni, ki az?
Nem lehet ezt
Nem lehet ezt megakadályozni? Épüljön járda ott szép szélesen, de ne ez az osztott gyalogkerékpárút alias járda.
Utána lehetne egyéb megoldásokon agyalni.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Lányok, srácok, útba
Lányok, srácok, útba ejtsük a helyet a vasárnapi szülinapi túrán?
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Persze de én csukott
Persze de én csukott szemmel megyek. Látni sem akarom.
Vigyázzatok majd rám!
hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
" Úgy kanyarog mint
" Úgy kanyarog mint valami kurva szerpentin. "
Amit a fotókon láttok, és ami úgy kanyarog, mint valami kurva szerpentin AZ NEM BICIKLIÚT, HANEM JÁRDA.
Eddig még egy centi bicikliút sem épült.
Szerintem a bicikliút a mostani járda helyén lesz. Ezt abból vélem feltételezni, hogy a most épült betontégla út a trolimegállónál megtorpan, és azt keresztezve a megállót hátulról megkerülve egy kerékpárút szegélye látszik kirajzolódni.
(Ha valaki tudja, hogy ez kerületi vagy fővárosi fejlesztés, az tegye meg, hogy megosztja velünk.)
megosztja velünk 1.
megosztja velünk
1. Kikkel?
2. Miért nem regisztráltok?
3. XG PND
===
bácsi a biciklin
akkor az eddig jarda lesz a
akkor az eddig jarda lesz a bringaut?
akkor ezekszerint a kerekparutat a troli megallo ELOTT vezetik el, es mogotte a jardat?
teged fizetnek a varoshazarol, hogy ennyire veded ezt az EGYERTELMUEN rossz tervet? tenyleg gyanus vagy nekem...
esz ervekkel nem vedheto, a szakmai indokok ellene szolnak, es a temaban erintett kozosseg is total ellenkezik. Akkor ez szerinted realis? Vagy mindenki hulye, csak te vagy helikopter, es ez nem egy ujabb elbaszott kerekparos ganyolasra elszort adoforintok, hanem valami istenaldasa, es talan meg koszonolevelet is irjunk az onkormanyzatnak?
indulj el ujra a kalyhatol es rajossz, hogy ez az egesz olyan szinten rossz megoldas, hogy magad sem fogod erteni miert mondogattad azt bizonytalanul, hogy megsem olyan rossz.
Szerinted a bringaút, ami
Szerinted a bringaút, ami az úttest felé esik majd a buszmegálló előtt megy el? Nem!
Oldalt vált a bringaút és a járda, megkerüli a buszmegállót, majd vissza.
Az 6. és 8. képen látszik, hogy hol és hogy lesz az átvezetés.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Azt szerettem volna
Azt szerettem volna kommunikálni, hogy az eddig megépített beton kocka út lesz az új járda, ami a trolimegállónál megtorpan, és azt keresztezi a majdani bicikliút, amelynek eddig még csak a szegélykövei vannak meg és amely a trolimegállót hátulról kerüli meg, de ezt a részt leszámítva az úttest és az új járda között fog haladni.
http://picasaweb.google.com/MK.eszakpest/BringaizPTSADrVaUtcBan#52681038...
(De annak a lehetősége is fennáll, hogy tévedek, vagy hazudok.)
Hát azért ez kurva jól
Hát azért ez kurva jól néz ám ki: 10 méteres szakaszon kétszer keresztezi egymást a járda és a bicikliút? Szerinted ez mennyire praktikus? Mert hogy a gyalogosoknak, a tömegközlekedőknek és a bicikliseknek rossz, az biztos. És ugye aki autózik, az is kiszáll néha a kocsiból, és akkor ő is gyalogos.
Miért védesz egy nyilvánvalóan szar megoldást?
Nem vagyok sem helikopter
Nem vagyok sem helikopter és a városházáról sem fizetnek sajnos. Kályha sincsen, csak ez a rohadt távfűtés.
A kerékpárút a mostani járda helyén lesz, sima aszfalt burkolatot kap, így seperc alatt el fog készülni (állítólag már a jövő héten átadják), a trolimegállót hátulról megkerüli, így 2X keresztezi majd a vele párhuzamosan vezetett új betonkocka járdát.
És nem védem én ezt a bicikliutat. Felőlem menjetek ki, veressétek össze magatokat a rendőrökkel, demonstráljatok, vagy amit akartok. Végülis még időben vagytok, mert a kerékpárutat még el sem kezdték. Ha rendőröket akartok dobálni, ne az új járdát szedjétek fel, ha lehet. És ha már ekkora környezetvédők vagytok, a helyi lakók biztosan örülnének a régi járda helyén egy füves zöld sávnak, akár még ősfákat is telepíthetnétek oda. Na akkor mindenki hepi lenne, aztán vagy lesz ott egyszer kerékpárSÁV, vagy nem.
Ha rendőröket akartok
Ha rendőröket akartok dobálni...
Azért ez nem így van. :-)
===
bácsi a biciklin
annyira nem érted a
annyira nem érted a lényeget, hogy az egészen elképesztő
Te kerékpározol? Az itt
Te kerékpározol?
Az itt fórumozók többsége igen. Meglehetősen egybehangzóan tiltakozunk a fenti megoldás ellen. Nem gyanús ez neked?
Megpróbálom akkor megint:
Bicikliút: elkülönített cucc
Kerékpársáv: az úttesten vezetett kerékpáros infra. lehet szintben megemelt, de mo-n leginkább jó ha festék csík van
Városban a legtöbb esetben (mint pl itt is) jobb megoldás a sávon vezetni a bicikliseket, mert így az autósok látják őket, számítanak rájuk. Egy szeparált úton a kereszteződésbe mindenféle takarásból bukkan elő a kerékpáros, az autós nem számít rá. Potenciális veszélyforrás, a baleset-konfliktus csak idő kérdése.
Ez a technikai, tapasztalati része.
Az ideológiai: a kerékpár jármű, a forgalom része. Tehát nem eldugdosva (mint egyfajta zavaró tényezőtől megszabadulva) kell kezelni a városi forgalomszervezés dimenzióiban, hanem mint egy alternatív közlekedési formát aminek vannak rá jellemző sajátosságai. Erre vannak szakemberek, szakirodalom, szakirányú tudományok, sőt, még egy valag hasznos KRESZ tábla is rendelkezésünkre állna, csak hogy érzékeltessem mennyire nem pénzkérdése a kerékpárinfrastruktúra fejlesztése. (de mielőtt: nem, a görkorisoknak nem kell külön görkori sáv, de talán hagyjuk a demagógiát. Hiszen rendőröken sem akarunk dobálni.......... Ha érted itt mire utalok...)
Szóval: a bicikliút nemjó megoldás. Ahhoz viszont fontos a városfejlesztés, élhetőbb élettér szempontjából - és a befizetett helyi és személyi adónk szempontjából is, hogy ne egy hibás fejlesztést adjanak át.
Azok az idők már elmúltak, hogy örlüjünk hogy ennyi van...
Meg hát, inkább a váltoizatlan állapot, mint egy rossz megoldás.
Akkor ennek tükrében indulj el újra a kályhától.
Ha rendőröket akartok
Ha rendőröket akartok dobálni
A másikat idióta tahóként kezelni nem a kulturált vita része, kanyarodjunk vissza.
Szerintem zseniális, hogy
Szerintem zseniális, hogy még az egy irányba tartóknak is tudnak kereszteződést csinálni, mintha nem lenne így is sok az útvonalon...
Egyébként ha a gyalogos járda kacskaringózik, akkor az összes gyalogos a valamivel egyenesebb, és emiatt rövidebb bringaúton fog majd menni, ami azért érthető is.
A buszmegállót egyébként el fogják bontani, vagy egyből tesznek egy hálót mellé, hogy felfogja a takarásból kilépő gyalogosokat?
Úgy érzem kellene nyomtatni szórólapokat, és előre elnézést kérni a gyalogosoktól, hogy mi nem ezt akartuk, de ha átadják, arra kell mennünk (kitáblázástól függően)...
ez az utolsó bekezdés
ez az utolsó bekezdés mekkora ötlet!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Csak fölsorolásszerűen -
Csak fölsorolásszerűen
- ott nem épül bicikliút, mert kb. 170 méter az egész és semmihez sem kapcsolódik
- nem jó gyakorlat gyalogostól vagy zöldből elvenni a helyet, miközben autók parkolnak közterületen ingyen
- az új (Váci-Dráva sarok) irodaházban 650 férőhelyes mélygarázs lesz, tessék odamenni
- a régebben épült környékbeli irodaházak mélygarázsának kapacitása 1250-3500 között van attól függően, hogy ki beszél. Tessék odamenni.
- "beton kocka út lesz az új járda, ami a trolimegállónál megtorpan" és a gyalogossal mi lesz? megtorpan ő is? elrepül? teleportál?
- "és azt keresztezi a majdani bicikliút" de miért keresztezi? ilyen agylob van a Váci jobb oldalán kifelé is, de még nem bírtam rájönni, hogy miért jó ez.
- neked miért nem fura, hogy az itt megszólaló napi szinten bringázó 50 emberből 51 egyöntetűen állítja, hogy ez egy baromság?
- OK, a főváros ezt is elbaszta, de ez miért elegendő indok arra, hogy végigerőltessen egy rossz megoldást? (tudjuk, van ebben gyakorlata, lásd pl. M4, budai rakpart szélesítése >> egyiknél sem használtak az ésszerű érvek)
Én azt akarom egyébként, hogy ezt ne építsék meg. Ha mégis megépítik, akkor ne számítsák bele a statisztikába. Ne lobogtassák, hogy x km bicikliutat építettek.
„Én azt akarom
„Én azt akarom egyébként, hogy ezt ne építsék meg. Ha mégis megépítik, akkor ne számítsák bele a statisztikába. Ne lobogtassák, hogy x km bicikliutat építettek.”
AMi a legfontosabb: ne rakjanak rá KRESZ-táblát. Se kerékpárút-táblát, se gyalog- és kerékpárút táblát. Ha mégis kiraknak rá, akkor kötelező használni. Ez azt jelenti, hogy BÁRMI baleset történik veled az úttesten, egyből hibás vagy, mert nem a kijelölt bicikliúton mentél, függetlenül attól, hogy egyébként követtél-e el szabálysértést.
Amúgy meg megépíthetik, jó lesz görkorizni, gyerekeknek háromkerekűvel gurulni, stb.
Egy táblát - ugye - 2
Egy táblát - ugye - 2 csavar rögzít.
Legeslegutolsó
Legeslegutolsó lehetőség.
===
bácsi a biciklin
Én nem mondtam semmit :)
Én nem mondtam semmit :)
Egy döntést tudnod kell
Egy döntést tudnod kell meghozni annyi idő alatt, mint egy kardvágás.
Amúgy, közeledünk feléje, az aszfalt fortyog...
Minden reggel érzem az illatán, hogy ejj biza, valakinek sürgős, hogy a karácsonyi síelés előtt ki tudja számlázni a melót. De ez persze csak - figyeldoda! - inszinuáció.
Igen, így pontosabb :) A
Igen, így pontosabb :)
A megépítést cakkumpakk értettem, tehát táblákkal, lámpákkal kompletten készre nem pedig csupaszon a betoncsíkot.
És akkor most mi lesz? Van
És akkor most mi lesz? Van valakinek valami terve?
A fővárosi illetékeseket
A fővárosi illetékeseket szóban és írásban is felszólítottuk, hogy azonnal hagyják abba az építkezést. Ez 12-én történt, azóta várjuk a választ.
hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Ha jól láttam a
Ha jól láttam a Röppenytyűn is ilyet kezdtek el csinálni a Rozsnyai út magasságában...
Hiába, a XIII. kerület nagyon szereti a bingásokat csak ezeknek a hülyéknek semmi se jó... :-)
az más. a kassákos-gogolos
az más. a kassákos-gogolos útvonal része, csak ott még nem sikerült kiharcolni a biciklisávot. régi ügy, de most kezdték el. amúgy már a kassákon is dolgoznak
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
képek a helyszínről
képek a helyszínről
egyébként ez azért
egyébként ez azért különösen vicces, mert rohadt hosszan sikerült kiharcolni egy kerékpársávos megoldást a kassák lajos utcára és a gogolra.
közte a pap károlyon és a röppentyűn egy oldali bicikliút lesz, de a göncöl utcán újra a régi kétoldali sáv marad (ami olyan, amilyen...)
a röppentyűn van egy rövid szakasz, ahol már van egy viacoloros csoda, azt a benzinkút építette oda pár éve.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
azt sem kell mondani, hogy a
azt sem kell mondani, hogy a másik oldalra átmenő gyalogosok a zebrához hol fognak állni? igen, az út felőli járda szakaszon, ami mostantól bicikliút lesz...
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Képek a Dráva utcáról.
Képek a Dráva utcáról. Pont, mint ami a Röppentyűn épül. Én nagyon nem szeretnék ilyet a Papp Károlyra se.
újabb képek a mai
újabb képek a mai állapotokról. már aszfaltoznak.
http://picasaweb.google.hu/MK.eszakpest/BringaizPTSADrVaUtcBan#
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Legalább nem viakolor, lol.
Legalább nem viakolor, lol.
ti mit tennétek? (kaján
ti mit tennétek?
(kaján vigyor, mert már ügyködünk:)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Esőtáncot jártok, hogy ne
Esőtáncot jártok, hogy ne lehessen aszfaltozni? :)
Vagy mégjobb: ültessünk
Vagy mégjobb: ültessünk oda egy komplett fasort, amíg még nincs leaszfaltozva.
szponzorálja a főkert rt?
szponzorálja a főkert rt? :)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
"A XIII., DRÁVA utcában
"A XIII., DRÁVA utcában megváltozott a forgalmi rend a Pannónia utcai és a Kárpát utcai kereszteződésben: mindkét helyen külön balra kanyarodó sávot alakítottak ki és átprogramozták a jelzőlámpát. Kérjük, figyeljék az új jelzéseket!
A Dráva utcából mindkét irányból - a Váci út, illetve a rakpart felől - érkezők külön jelzésre kanyarodhatnak balra a Pannónia utcába, illetve a Váci út felől jövők a Kárpát utcába."
budapest.hu
Na járt valaki arrafelé?
Na járt valaki arrafelé?
Vasárnap reggel tekerek a
Vasárnap reggel tekerek a néptelen Dráván, erre az egyszál arrafelé haladó jármű ledudált. Lámpánál rövid diskurzus (kerékpárút, de nem, stb), majd visszafelé a döbbenet, táblák fent, de nem letakarva. Én úgy tudtam, elértük a megszüntetését azaz kötelezővé tételét, de látom nem. Kérdem én, akkor most mi van? És ha tényleg nem kerékpárút, akkor ki és mikor szedi le a táblákat? Ha meg az akkor feleslegesen demonstráltam anno?
(azért ide írom, mert az MK új honlapja még ugye nincs kész, a régit meg nem olvasom :) )
új nap virradt... majd
új nap virradt... majd mostantól minden jobb lesz. Lehet.
LOL -------------------------
LOL
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Szerintem mélytorok lesz.
Szerintem mélytorok lesz.
fene tudja... ha mar annyi
fene tudja...
ha mar annyi lesz, hogy nem epitenek szar infrakat, az autoforgalomban valamekkora korlatozast elernek, nem uszitjak ra a rendorseget a bringasokra, esetleg a veke javaslataival megkombozzak a bringa+tomegkozlekedes kombinacioit, akkor mar elorebb leszunk.
oke, ebben azert van par vodor talan, meg lehet.
de a bringasok novekedesi uteme jovo nyarra amugy is bemattolja az ilyen "budapest nem lesz bringas-varos" tuskulasokat. (valahol konzervativsagnak neveztek az ilyen, nem is bringaellenesseg, hanem a bringazas nem-tamogatasat (...) de szerintem hulyeseg, siman belefer a konzervativizmusba az elhetobb varosi kozlekedes).
szoval elso lepcsoben lassuk a margit hidat, meg a jovo evre tervezett koltsegvetesi teteleket...
meg barmi 'lehet'. muhahaha.
Jövőre visszatérünk rá,
Jövőre visszatérünk rá, annyi elég hogy lássuk merre is mennek a dolgok.
egen, de a jovo evi
egen, de a jovo evi koltsegvetest most hatarozzak meg...
szoval eberseg elvt... a figyelem nem lankadhat!
Hm. Cseya és gaze
Hm. Cseya és gaze egyetértenek. Hová lesz a világ.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
bringában szoktunk.
bringában szoktunk.
Segítesz leszedni a
Segítesz leszedni a táblákat még hajnalban? :D