Én nem is szeretnék semmi különöset hozzátenni. Szerintem kétségbeejtő ami itt folyik. (és az is ami sajnos nem)
Alapvető probléma, hogy akik ennek a legnagyobb kárát látják azok pont mi biciklisták vagyunk tekintve, hogy nekünk nincs a bringába építve légszűrő és ráadásul a mi szervezetünk tekerés közben jobban ki van téve a káros anyagoknak.
http://www.idokep.hu/?oldal=hirek&id=372
http://www.idokep.hu/?oldal=legszenny
Eléggé rosszul néz ki. =(
Aki teheti használjon maszkot. Resprot vagy 3M-et. A tüdőráknál mindenesetre jobb...












Ne hidd, hogy az autósok
Ne hidd, hogy az autósok jobban járnak. A beépített légszűrő kb. annyit ér, mint szarnak a pofon.
Volt erről egy jó cikk a népszabi onlájn, majd valaki remélem belinkeli.
De igaz, hogy nem jó ez, nagyon nem jó. Valaki lehetne már elég tökös ahhoz, hogy bemondja: "Holnap akkor lezárjuk a belvárost az autók elől"
Szép is lenne...
ámen! :)
ámen! :)
Az összes Vector-projekttel
Az összes Vector-projekttel kapcsolatos cikk az MK-honlapon:
http://kerekparosklub.hu/navigacio/projektek/vector
Szemelvény:
Sokakban él az a tévhit, hogy a főváros szennyezett levegője ártalmasabb a kerékpárosok szervezetére, mint a gyalogosra vagy az autósra. Az Európai Unió által támogatott VECTOR projekt áprilisban egy kerékpárra és egy autóba szerelt műszer segítségével mérte meg Budapesten a levegő finompor-szennyezettségét (lásd keretes írásunkat). A mérések során kiderült, egy köbcentiméter fővárosi levegőben átlagosan 30-40 ezer porszemcse található, ami tízszer több a Hamburgban mért adatoknál. Ez kivétel nélkül mindenkire halálos veszélyt jelent, mégis tévhit, hogy a kerékpározókra fokozottan ártalmas a budapesti levegő.
A VECTOR mérései szerint ugyan is ez egyáltalán nem a kerékpárral közlekedőket veszélyezteti leginkább, hanem a kisgyerme ke ket és az autóval közlekedőket. A legszembetűnőbb különbség a kerékpáros mérésekhez képest az volt, hogy a zárt légterű járműben folyamatosan nőtt a koncentráció, míg a kerékpárost a forgalomban lényegesen kevesebb ideig érték a szennyező anyagok. Nem is beszélve arról, hogy míg egy kerékpáros megválaszthatja az útvonalat, addig az autós akár órákig is ülhet a dugóban, a 10 mikrométernél kisebb részecskéket pedig az autókba épített szűrők sem tudják kiszűrni.”
Hmmm... Hátha másért nem
Hmmm... Hátha másért nem ezt is az autósok tudtára kellene adni valahogy. Az a baj, hogy a témával a TV-k abszolute nem foglalkoznak akárhogy is nézzük. Folyton csak a politikát nyomják nap mint nap, de a környezetünkről soha egy árva szó sem esik. A híradók is igen csak nagy tévhitben élnek. Azt hogy gizike mit csinált parasztpusztán azt közvetítik, meg a pártoldali blablát is igen csak nyomják, de arról soha egy szót sem ejtenek, hogy mi az amit beszívsz levegő helyett és hogy ez ellen is tenni kéne valamit.
Ha meg netán véletlen egy egész műsort szentelnek egy ilyennek egyik-másik téven, akkor meg öszötönösem mindenki fogja és elkapcsol, mondván hogy ez nem az ő dolga és foglalkozzanak vele azok akiknek ez a munkája. Odáig viszont már nem jut el neki, hogy önmaga ellensége és más nem tud vele mit kezdeni.
Kösz, pont erre gondoltam
Kösz, pont erre gondoltam
"A levegő minősége
"A levegő minősége Budapesten az elmúlt 24 órában tiszta volt, az OMSZ előrejelzése alapján a helyzet nem változik. [Egészségügyi kockázat alacsony, különleges elővigyázatosság nem szükséges]."
A KVVM szerint ez volt a jellemzo egesznap
Hát a műszerek szerint meg
Hát a műszerek szerint meg nem igazán. A másik baj, hogy hiába szabunk meg határértékeket attól a korom, az ólom, a kártány, a nitrogén-oxidok, a kén-dioxid stb. ugyan olyan mérgezőek maradnak.
Butaságnak tartom ezt a megengedett határérték dolgot pláne akkor, ha az ember egészségéről van szó.
Én csak azt kérdezném,
Én csak azt kérdezném, hogy hol lehetne megnézni más nagy városok légszennyezettségi adatait? Gondolok itt bécs párizs london ......csak, hogy tudjunk mihez viszonyítani....remélem tud segíteni valaki.
Sajnos nem tudom, hol lehet
Sajnos nem tudom, hol lehet ilyen infókat találni, de azért megpróbálok utánajárni a dolognak. A másik probléma, hogy hiába van megadva ott is egy légszennyezettségi adat sajnos lehet (és több mint valószínű) másként viszonyítják ezeket a mért értékeket.
Találtam egyet neked:
http://www.airqualitynow.eu/comparing_home.php
Hogy szerény hazánk miért nincs rajta EU tagállam lévén, azt nem tudom... o0
Tudom, hogy ez biciklis
Tudom, hogy ez biciklis fórum. És ilyen szemszögből közelítünk meg sok mindent.
De nem győzöm hangoztatni, hogy annak a gyalázatos politikának, amit a városvezetés a levegőszennyezettséggel művel hosszú évek óta, a lakosok, a belvárosban lakók a leginkább kárvallottai.
Nem az autósok, nem a biciklisek, nem is a gyalogosok, akik odavetődnek, de esetleg máshol laknak. Azok, akik nap mint nap ezt a levegőt kénytelenk szívni, mert ebben a levegőben élnek.
A belső kerületekben milliószámra élnek emberek. Akiket gyakorlatilag finoman, csendesen, lassan mérgeznek. Jóravaló, finom úriembernek tűnő, aljas gengszterek.
Városvezetésnek hívják őket.
Az a baj, hogy nem csak a
Az a baj, hogy nem csak a városvezetéssel van itt a probléma... Sajnos itt minden fejben van egy kis probléma, amik egymást erősítik.
Mindenesetre Vector ide vagy
Mindenesetre Vector ide vagy oda, a Hungárián végigkerekezve én mindig érzem a hatást. Úgyhogy vettem egy maszkot, ami viszont gondolom mindenkit elrettent a bringázástól aki látja... Ezért viszont nem hordom mindig.
Viszont ebben a maszkban meg kb tisztább a levegő amit beszívok mint az alpokban, és ezt a hatást szintén érezni amikor hazaérek, nem vicc! Úgyhogy amióta megvan, a közérzetem a legszennyezettebb napokon a legjobb, amikor végig rajtam van :)