Teljesen átszervezik Budapest egyik belvárosi kerületének közlekedését a biciklisek érdekében. A VII. kerületet átszelő utak közepén külön kerékpársávokat festenek fel, nyolc egyirányú utcában pedig a forgalommal szemben is lehetővé teszik a behajtást a kerékpárosoknak. Az autósokat addig külön jelzőtáblákkal és útburkolati jelekkel készíti fel az erzsébetvárosi önkormányzat.
http://www.rtlhirek.hu/cikk/230810












'nyolc egyirányú utcában
'nyolc egyirányú utcában pedig a forgalommal szemben is lehetővé teszik a behajtást a kerékpárosoknak'
Szép. De mi is fejlesszük magunkat kerékpározás gyakorlata terén, mert az utakat tudni kell használni, nem csak bolyongani rajta.
http://criticalmass.hu/blogbe
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081119/minden-egyiranyu-ketiranyu
Remélem, a Huszár utca is
Remélem, a Huszár utca is benne lesz. Nem szép dolog, de rendszeresen bemegyek a jelölt helyen a Huszár utcába, forgalommal szemben. A gugli mapen meg rosszul van jelölve, mert az utcának csak a 2. fele megy a Rákóczi út felé, az első fele ellentétes irányba megy. Mindig nagyon vigyázok, bár ez egészen lassú utca, persze tudom ez nem indok, hogy bemenjek, de sajnos nem találok jobb utat ahhoz, hogy átmenjek a Rákóczin.
Ugyanis a 8. kerületi Práter utcából teljesen szabályosan szoktam eljutni Újpestre, sőt a Dunakeszi Auchanig is, viszont visszafelé akad néhány probléma. Odaúton a Rákóczit úgy keresztezem, hogy a linkelt térképen is látható Luther utcából rámegyek a Rákóczira, onnan meg egyből be a Szövetség utcába. Visszafelé viszont semmilyen ötletem nincs, nem értem egyáltalán miért kell ilyen kacifántosan csinálni az utakat. Mert a Rákócziról tudomásom szerint sehol nem tudok balra kanyarodni a linkelt szakaszon. Ezért azt szoktam csinálni visszafelé, hogy szabálytalanul bemegyek a Huszár utcába, és a végén rá a járdára, de ott le szoktam szállni, nem ijesztgetek senkit és a zebrán szoktam áttolni a biciklit, majd felszállok rá és folytatom utam a Kenyérmező utcában, majd illegálban megint szembeforgalommal megyek a Szilágyi utcához, onnantól már szabályos. Szóval nekem ez a hely problémás.
http://people.inf.elte.hu/proof88
Miért nem mész ki a
Miért nem mész ki a Rottenbillerre? Ott keresztezheted a Rákóczit simán, alul is, felül is, ahol szívesebben tekersz. Aztán az első szimpatikus utcán be jobbra. Mondjuk az sem mindegy, hogy a Práter melyik végébe mész, mert lehet olyan is, hogy egyszerűbb a körút felől közelíteni.
www.gruppetto.hu
alul is Nincs az most
alul is
Nincs az most lezárva?
===
bácsi a biciklin
nincs. bonnie
nincs.
bonnie
Hivatalosan le van zárva a
Hivatalosan le van zárva a Rottenbiller-Fiumei irány alul. Korábban se volt túl biztonságos, mivel jobbról telezölddel kanyarodtak a Fiumeire, amikor át lehetett jutni, most katasztrófa.
Mióta van lezárva? Nem
Mióta van lezárva? Nem emlékszem, mikor jártam arra utoljára, de maximum 2-3 hónapja, és akkor még nem volt.
www.gruppetto.hu
Szerintem 2-3 hónap alatt
Szerintem 2-3 hónap alatt legalább 5x átvariálták a közlekedési rendet a Keletinél. Vmi metrót, vagy mit próbálnak oda építeni. :)
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Én csak földalatti
Én csak földalatti villamosról hallottam... (Ami 500 méterenként megáll, azt nem hívják metrónak...)
www.gruppetto.hu
Logikus amit írsz, de hát
Logikus amit írsz, de hát mióta jellemző a logika a budapesti városfeljesztésre?
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
A Rottenbilleren szoktam
A Rottenbilleren szoktam menni a Damjanichról, csak a Wesselényibe szoktam kanyarodni. :D
De a Rákóczin kéne túljutnom. Mondjuk ha a Fiumein megyek tovább, aztán bekanyarodok a Légszesz vagy valamelyik utcába, az jó lehet, kérdés mennyire macskaköves. :S
http://people.inf.elte.hu/proof88
Meg kell nézni, nincs más
Meg kell nézni, nincs más megoldás. :)
www.gruppetto.hu
Utálom a párhuzamos
Utálom a párhuzamos topicokat. Mindig a másikban válaszolok, nem ott, ahol kéne.
A mellékelt képen az
A mellékelt képen az miért jó, hogy középen van a bringaút? A szembe jövő autók és az ajtót kinyitó parkoló autók között nem vicces tekerni. Ha a bringaút lenne a "felső" szélen az nem ok?
Röviden: NEM. 1) A képen
Röviden: NEM.
1) A képen nincs bringaút, csak bringasáv
2) A felső szél a járda. A járdára se sávot, se utat!
3) A járda és a parkoló autók közé se rakunk semmit, ami biciklivel kapcsolatos, mert ott még ki se tudnál kerülni egy rádnyitódó ajtót. (Jártál már az Andrássyn?)
4) Pont így (lesz) jó, ahogy a képen van. (Már csak azért is, mert a sokunkat képviselő egyesület direkt így kérte, és a cca 500 rendszeresen bicikliző tag véleménye, valamint a külföldi városok példája elég súlyos érv)
5) PND.
A parkoló autóktól tarts oldaltávolságot. A szembeforgalom miatt meg kár panaszkodni, hiszen direkt a mi kedvünkért teszik kétirányúvá az utcát, persze, hogy jönnek szembe :-)
Már 600 :-) === bácsi a
Már 600 :-)
===
bácsi a biciklin
a PND mindig a harmadik.
a PND mindig a harmadik.
(én értem a parkoló
(én értem a parkoló autótól "lefelé" lévő szagatott bringasávot, külön előnye, hogy az autóban ülők szemben ülnek a bringással így látják egymást, továbbá ha ki is nyílik az ajtó és a bringás sem tartott oldaltávolságot, akkor is "csak" nagyot esik a bringás, de nem kampózik bele az élébe vagy a kocsiba.
természetesen a kereszteződéseknél az ellenirányú bringás sávja szükséges ahhoz, hogy a kifele jövő bicik/gépjárművek a bekanyarodókra gondolva (i.e. nem a baloldalon) álljanak meg.)
amit nem értek:
a "jobb oldalon" a jobbra menő bringásnak miért indokolt a sáv? az Advanced Stop Line eleve egy ellentmondásos dolog, mert bár azt propagálja hogy álljunk az autós elé (és ne mellé) hogy lásson, mégis a jobbról előzést is támogatja egyben (és kb csak lámpánál van értelme). Ez a sáv viszont csak a jobbról előzést reklámozza.
Miért nem elegendő egy újabb, az utca kezdeténél lévővel azonos piktogram, ami jelezné a bringás helyét az út közepén, de nem bíztatna a kereszteződéshez közel semmiféle előzésre?
Szerintem pont az a lényege
Szerintem pont az a lényege a sávnak, hogy úgy szabad jobbról előzni!
Egyébként ha ez így folytatódik lassan nem a hegyekbe megyünk biciklizni nyáron, hanem Pestre! :)
(csak a szmoggal kezdenének már valamit)
értem hogy így szabályos
értem hogy így szabályos lenne jobbról előzni, de mindig meg kell gondolni azt ha egy bringásnak jobbról előzést akarunk tanítani. a bringautak a járdázást tanították meg neki.
a bringabarát intézkedések egyben a szmogot is csökkentik, nem? :)
Az nem jobbról előzés:
Az nem jobbról előzés: párhuzamos közlekedés.
-
Zsurmi
jo én nem azt mondtam h ez
jo én nem azt mondtam h ez rossz, hanem h csak indokolt esetben. az egy jó kérdés, hogy akarunk-e bringás szembeforgalmon felül párhuzamos közlekedést a kazinczy utcában. de attól még szerintem nagyon jók a tervek, az alábbiakban csak két további ötletemet rajzoltam le.
Azt tegyük hozzá, hogy
Azt tegyük hozzá, hogy egyes helyeken teljesen szabályos a bringával történő jobbról előzés. (Pl. Portland, Oregon, USA).
www.gruppetto.hu
Ha nem múlik a lelkesedés,
Ha nem múlik a lelkesedés, itt is az lesz. Csak rajtunk múlik.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
nekem ez örök
nekem ez örök para.
inkább csak akkor előzök jobbról, ha nem férek el baloldalt. egyrészt mert tilos és ezért sem, meg amúgy sem számítanak rád jobbról. ha vezetek néha, én sem igazán figyelem, ezt vettem észre.
plusz az utas inkább kipattan anélkül h. körülnézne mint a vezető.
ez persze két sáv között menésre nem vonatkozik. de akkor se jobbszélen, ahogy azt sokan nyomják a károly krt-on az astoria előtt.
csomót szlalomozok is emiatt.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
egyrészt mert tilos Balról
egyrészt mert tilos
Balról is tilos sávon belül előzni. A másrészt a fontos szerintem.
===
bácsi a biciklin
"Balról is tilos sávon
"Balról is tilos sávon belül előzni."
leszarom.
"A másrészt a fontos szerintem"
ja.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Miért is tilos? Hol van ez
Miért is tilos? Hol van ez leírva a KRESZ-ben? Csak megfelelő oldaltávolság tartása van előírva, kötelező sávváltás nem. Csak párhuzamos közlekedés esetén tilos egy sávban több járműnek haladni.
www.gruppetto.hu
Hátt.. akkor most jól
Hátt.. akkor most jól beégtem. Nem a kreszben olvastam, hanem itt tanultam ezen a fórumon. Elnézést.
===
bácsi a biciklin
Bringával (egy nyomon
Bringával (egy nyomon haladó jármű) tilos sávon belül előzni. Lehet, működik, de tilos.
-
Zsurmi
Pont ez az, hogy ezek a
Pont ez az, hogy ezek a dolgok változnak majd. Magamon érzem, hogy a periférikus látásom egyre hamarabb megtalálja a motorost és a bringást.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
sztem akkor biztonságosabb
sztem akkor biztonságosabb jobbról előzni, ha úgy érsz a lámpához, hogy nem tudod mióta van piros.
ilynekor inkább jobbról csorgok előre, mert azt nem szeretem, mikor jobbról is ballról is megindul a kocsisor
Szerintem ez akkor
Szerintem ez akkor veszélyes ha nem számítasz rá. Olyan mint a bicikliút. Egyáltalán nem veszélyes, ha tudod milyen veszélyes. Akkor már csak lassú.
A nyomvonal, a sebesség és a körülmények olyan hozzávalók, amikből kifőzöd a biztonság-levest.
Ha 3-al előzöl jobbról, az nem veszélyes, ha 2-vel guruló autót egyenes szakaszon, az sem, kereszteződésnél viszont mindkettő nagyon az. Szóval itt is azt gondolom hogy az egymásra figyelés, együttélés a forgalommal és a tapasztalatszerzés többet jelent és jobban véd a szabálynál. Aki pedig csak úgy elmegy jobbról, ezekkel nem foglalkozva az elég zizi.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
"olyan hozzávalók,
"olyan hozzávalók, amikből kifőzöd a biztonság-levest."
Kükü, ezek már hiányoztak, de most tényleg azt hiszem, hogy elérted a csúcsot! :D
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
„amit nem értek:a "jobb
„amit nem értek:a "jobb oldalon" a jobbra menő bringásnak miért indokolt a sáv?”
A Wesselényire az autók biztosan nem kanyarodhatnak jobbra, hiszen az egyirányú utca. Ebben az esetben tehát NEM veszélyes az, hogy a biciklis bemegy az autó mellé jobbra, hiszen nem kaphat jobbhorgot. Előnye a megoldásnak az, hogy a lomhábban induló biciklis mögött nem tülköl a türelmetlen autós.
ebben igazad van, hogy ha ez
ebben igazad van, hogy ha ez a rajz csak arra vonatkozik ha a keresztutca balra egyirányú, akkor jobbhorogveszély nincsen, és valóban látszik a terveken hogy ellenkező esetben erre is gondoltak (pl Dob utca # nagykörút)
azonban ebben a konkrét esetben mégis kimaradt egy lehetőség: a balra kanyarodó bringás. neki kéne egy sávban maradásra bátorító piktogram, vagy a sáv kiszélesítése ASL-lé az autók előtt, a máshova tervezettekhez hasonlóan.
Csak egy kis pontosítás: a
Csak egy kis pontosítás: a PND mindig a 3. pont! :)
www.gruppetto.hu
És miből gondolod, hogy a
És miből gondolod, hogy a "felső szélen" nem parkolónak használnák az autósok mint az Andrássy úton?
Az említett útszakaszon megtekintheted, és kipróbálhatod miért nem jó ha a "felső szélen" vezetik a bringautat.
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
Biztos fogják, de az ilyen
Biztos fogják, de az ilyen ellen csak az elszállítás (AKA: lopóautó) segít.
-
Zsurmi
sajnos nincs lopóautó
sajnos nincs lopóautó manapság üzemben pesten afaik.
szerencsére megfelelő tervezés is segíthet. két megoldás jut az eszembe: 1) ha fizikailag lehetetlen a ráparkolás 2) triviálisnak tűnik de gondoljuk végig: nem parkolnak úgy az út közepén, hogy még egy sávnyi autó se férne el.
például: a Karinthyn rendszeresen parkolnak, ezt tudjuk. de mégsem parkolnak azokon a szakaszokon, ahol emiatt a forgalom valóban megállna. pl móricz fele a villamosvégállomásnál.
amennyiben az autós sáv és a bringasáv közösen olyan széles, hogy már nem fér el rajta két autó egymás mellett (és védve vannak a szegélyek, vagy parkolnak), nem fognak tudni ráparkolni. én úgy látom, a fenti terv is ilyen.
Azért kell középre, hogy
Azért kell középre, hogy a jobbra kanyarodó autók se sodorjanak el, ha a sávszélről egyenesen mennél. Ez egy igen jó megoldás, sok bringás városban (pl Stockholm) láttam már, szerintem beválik.
Úgy néz ki valaki nagyon jól megtervezte ezeket az infrastruktúrákat, MK volt?
szerintem te a Dob utca #
szerintem te a Dob utca # nagykörút tervre (ill az ilyet ábrázoló külfödi képre) gondolsz, simoon pedig a cikkhez berakott rajzon a folyószakaszon a parkoló autók melletti útra.
Ja hogy az külföld, ezt
Ja hogy az külföld, ezt nem vettem észre. De remélem hamarosan belföld lesz :-)
Bevallom, hogy nem nagyon
Bevallom, hogy nem nagyon szeretem Hunvald Györgyöt, kerületéről eddig az ingatlan panamákat leszámítva nem sokat tudtunk.
Szerintem ezekkel a döntésekkel (amelyek jók) előre menekül, ügyesen pozícionálja át saját és kerülete image-t.
Számomra most az a kérdés, hogy személyén keresztül tudnánk-e mozgósítani a többi polgármestert?
- Mennyire elfogadott a szocik körében?
- Lenne-e hatása a jobboldali vezetésű kerületekre?
- Személyét összekötni Zugló polgármesterével és kettejükre építeni valamit?
ő merte először
ő merte először meglépni, hogy felszámoljon pár parkolóhelyet a p-s bringatárolók kedvéért.
bonnie
Ő vállalt be 500 tárolót
Ő vállalt be 500 tárolót első körben. Azóta leglább két kerületben indult el hasonló, reméljük lesz folytatása is.
Remélhetőleg ezzel a húzással is elindít valamit.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Jegyezzük meg a nevét. Az
Jegyezzük meg a nevét. Az ilyen hozzáállásért "kreditpont" jár.
-
Zsurmi
Nekem sem volt eddig a szoci
Nekem sem volt eddig a szoci polgármester nagyon kedves, de az ilyen hozzáállással és konkrét intézkedésekkel lehet bizonyítani a választók előtt. Rá kell ébreszteni a politikusokat, hogy ha szavazatot és rokonszenvet akarnak szerezni akkor ne a gulyáságyút üzemeljék be 4évente, hanem a mindennapokban bizonyítva szerezzék meg a támogatást. Le a kalappal a 7. kerület előtt és ne felejtsük a Zuglót sem, ahol most készülnek meglépni azt amire eddig évtizedeken keresztül várni kellett Budapesten. Ja és emellett Demszky lehúzhatja magát a WC-n mert ő szart se tett eddig a főpolgármesteri hivatallal egyetemben néhány elkúrt mikroméretű bringautat leszámítva...
Azért ne nagyon
Azért ne nagyon lelkesedjetek, az itt már említett csúnya ingatlanpanamákban nyakig benne lehet:
...a döntés végrehajtásáért pedig Hunvald György szocialista polgármester felelt. Az ügyvéd úgy fogalmazott: az előbbiek miatt "csodálkoznék, ha a gyanúsításokból kimaradna a polgármester, sőt, akár a jegyző felelőssége is fennállhat", hiszen ő ellenjegyezte az ingatlaneladásokról szóló előterjesztéseket. (innen)
Ennek persze semmi köze a bicikli-ügyhöz, de azért egy gagyi-lakóparkká átépített negyedben nem tudna megvigasztalni semmilyen tökéletes biciklis létesítmény.
na, pont ezt mondtuk, hogy
na, pont ezt mondtuk, hogy azért nem kell imádni, mert épp így épít imázst. de remélem előbb kész lesznek ezek a dolgok, és utána bukik meg:P
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
meg soha nem orultem annak,
meg soha nem orultem annak, hogy a fovarosban ilyen sok ekkora onallo hataskorrel rendelkezo kerulet van!!! Ez az elso alkalom. :))))
gida
Akartam írni egy positive
Akartam írni egy positive feedback e-mailt a képviselőknek vagy Hunvaldnak, de azért annyira még nem tört be Magyarországra a progresszió hogy e-mail címük legyen, vagy legalábbis <30s ki lehessen deríteni :-)
Fordulj a RaBichoz!
Fordulj a RaBichoz!
http://mszp.hu/tagok/hunvald-
http://mszp.hu/tagok/hunvald-gyorgy
http://www.onkornet.hu/index.html?terulet_id=6809
Tessék küldeni rövid
Tessék küldeni rövid köszönő levelet!
-
Zsurmi
A fenti kép alapján, ha
A fenti kép alapján, ha én neaggyisten behajtok egy autóval az egy irányú utcába, és le akarok parkolni a bal oldalra, akkor azt egy szembe forgalmú sávon keresztül kell megtennem. Ez KRESZ-ileg így jól lesz?
Ja. Ugyanúgy, mintha egy
Ja. Ugyanúgy, mintha egy kétirányú utcában csak hozzád képest a másik oldalon lenne parkoló.
Na az nem jó, mert azt pont
Na az nem jó, mert azt pont tiltja a KRESZ.
Megfordulni szabad!
Megfordulni szabad! :)
http://people.inf.elte.hu/proof88
Az már egyirányúban
Az már egyirányúban szembe haladás lenne, amit viszont tilt a kresz. Van ahol büntették a parkoló autókat, mert egyirányúbna szembe álltak a menetiránnyal. Ugyanis csak akkor tud úgy beállni, ha a tilso oldalról jött be.
A szembesávon történő
A szembesávon történő balra kanyarodást sem tiltja, meg a kapuba történő beállást sem (kivéve ha záróvonal van). Azért szaggatott, hogy itt se tiltsa a parkolást.
"40. § (1) Járművel
"40. § (1) Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell.
(2) Egyirányú forgalmi úton az úttest bal szélén - ha közúti jelzésből más nem következik - akkor szabad megállni, ha a jármű mellett az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely marad."
Tehát: ha valahogyan jelzik, hogy lehet, vagy ha elég széles az út, akkor igen.
Ja, mondjuk ez hivatalosan
Ja, mondjuk ez hivatalosan 'Egyirányú forgalmi út', mivel kék négyzet alakú tábla van az elején, benne fehér nyíllal, alatta kiegészítő táblával.
Akkó no problémó.
Vki a "nagyok" közül, pl
Vki a "nagyok" közül, pl László János,vagy Kükü, dobhatna egy levelet az önkormányzatnak,vagy annak aki ezt jováhagyta, hogy "köszönjük szépen".
Lássák, hogy végre örülünk,nem csak a kárrogás megy mindig.
Én a saját nevemben írtam
Én a saját nevemben írtam egyet. Ha akartok, írjatok, de nem szeretnék más nevében lelkesedni. Amúgy is hatékonyabb ha többen írnak. A pozitív levéldömping is beég a fejekbe. :)
Én spag linkje alapján erre a címre írtam:
hunvald.gyorgy@erzsebatvaros.hu
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
írtam én is === bácsi a
írtam én is
===
bácsi a biciklin