Teljesen átszervezik Budapest egyik belvárosi kerületének közlekedését a biciklisek érdekében. A VII. kerületet átszelő utak közepén külön kerékpársávokat festenek fel, nyolc egyirányú utcában pedig a forgalommal szemben is lehetővé teszik a behajtást a kerékpárosoknak. Az autósokat addig külön jelzőtáblákkal és útburkolati jelekkel készíti fel az erzsébetvárosi önkormányzat.

http://www.rtlhirek.hu/cikk/230810

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
kare777 képe

'nyolc egyirányú utcában

'nyolc egyirányú utcában pedig a forgalommal szemben is lehetővé teszik a behajtást a kerékpárosoknak'

Szép. De mi is fejlesszük magunkat kerékpározás gyakorlata terén, mert az utakat tudni kell használni, nem csak bolyongani rajta.

3
proof88 képe

Remélem, a Huszár utca is

Remélem, a Huszár utca is benne lesz. Nem szép dolog, de rendszeresen bemegyek a jelölt helyen a Huszár utcába, forgalommal szemben. A gugli mapen meg rosszul van jelölve, mert az utcának csak a 2. fele megy a Rákóczi út felé, az első fele ellentétes irányba megy. Mindig nagyon vigyázok, bár ez egészen lassú utca, persze tudom ez nem indok, hogy bemenjek, de sajnos nem találok jobb utat ahhoz, hogy átmenjek a Rákóczin.
Ugyanis a 8. kerületi Práter utcából teljesen szabályosan szoktam eljutni Újpestre, sőt a Dunakeszi Auchanig is, viszont visszafelé akad néhány probléma. Odaúton a Rákóczit úgy keresztezem, hogy a linkelt térképen is látható Luther utcából rámegyek a Rákóczira, onnan meg egyből be a Szövetség utcába. Visszafelé viszont semmilyen ötletem nincs, nem értem egyáltalán miért kell ilyen kacifántosan csinálni az utakat. Mert a Rákócziról tudomásom szerint sehol nem tudok balra kanyarodni a linkelt szakaszon. Ezért azt szoktam csinálni visszafelé, hogy szabálytalanul bemegyek a Huszár utcába, és a végén rá a járdára, de ott le szoktam szállni, nem ijesztgetek senkit és a zebrán szoktam áttolni a biciklit, majd felszállok rá és folytatom utam a Kenyérmező utcában, majd illegálban megint szembeforgalommal megyek a Szilágyi utcához, onnantól már szabályos. Szóval nekem ez a hely problémás.

http://people.inf.elte.hu/proof88

4
Prof.gruppetto.hu képe

Miért nem mész ki a

Miért nem mész ki a Rottenbillerre? Ott keresztezheted a Rákóczit simán, alul is, felül is, ahol szívesebben tekersz. Aztán az első szimpatikus utcán be jobbra. Mondjuk az sem mindegy, hogy a Práter melyik végébe mész, mert lehet olyan is, hogy egyszerűbb a körút felől közelíteni.

www.gruppetto.hu

5
mcysh képe

alul is Nincs az most

alul is
Nincs az most lezárva?
===
bácsi a biciklin

6
bonnie képe

nincs. bonnie

nincs.
bonnie

7
alcedo képe

Hivatalosan le van zárva a

Hivatalosan le van zárva a Rottenbiller-Fiumei irány alul. Korábban se volt túl biztonságos, mivel jobbról telezölddel kanyarodtak a Fiumeire, amikor át lehetett jutni, most katasztrófa.

8
Prof.gruppetto.hu képe

Mióta van lezárva? Nem

Mióta van lezárva? Nem emlékszem, mikor jártam arra utoljára, de maximum 2-3 hónapja, és akkor még nem volt.

www.gruppetto.hu

9
dobákpeti képe

Szerintem 2-3 hónap alatt

Szerintem 2-3 hónap alatt legalább 5x átvariálták a közlekedési rendet a Keletinél. Vmi metrót, vagy mit próbálnak oda építeni. :)

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

10
Prof.gruppetto.hu képe

Én csak földalatti

Én csak földalatti villamosról hallottam... (Ami 500 méterenként megáll, azt nem hívják metrónak...)

www.gruppetto.hu

11
dobákpeti képe

Logikus amit írsz, de hát

Logikus amit írsz, de hát mióta jellemző a logika a budapesti városfeljesztésre?

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

12
proof88 képe

A Rottenbilleren szoktam

A Rottenbilleren szoktam menni a Damjanichról, csak a Wesselényibe szoktam kanyarodni. :D
De a Rákóczin kéne túljutnom. Mondjuk ha a Fiumein megyek tovább, aztán bekanyarodok a Légszesz vagy valamelyik utcába, az jó lehet, kérdés mennyire macskaköves. :S

http://people.inf.elte.hu/proof88

13
Prof.gruppetto.hu képe

Meg kell nézni, nincs más

Meg kell nézni, nincs más megoldás. :)

www.gruppetto.hu

14
lord képe

Utálom a párhuzamos

Utálom a párhuzamos topicokat. Mindig a másikban válaszolok, nem ott, ahol kéne.

15
SiMoon820902 képe

A mellékelt képen az

A mellékelt képen az miért jó, hogy középen van a bringaút? A szembe jövő autók és az ajtót kinyitó parkoló autók között nem vicces tekerni. Ha a bringaút lenne a "felső" szélen az nem ok?

16
j_gergo képe

Röviden: NEM. 1) A képen

Röviden: NEM.

1) A képen nincs bringaút, csak bringasáv
2) A felső szél a járda. A járdára se sávot, se utat!
3) A járda és a parkoló autók közé se rakunk semmit, ami biciklivel kapcsolatos, mert ott még ki se tudnál kerülni egy rádnyitódó ajtót. (Jártál már az Andrássyn?)
4) Pont így (lesz) jó, ahogy a képen van. (Már csak azért is, mert a sokunkat képviselő egyesület direkt így kérte, és a cca 500 rendszeresen bicikliző tag véleménye, valamint a külföldi városok példája elég súlyos érv)
5) PND.

A parkoló autóktól tarts oldaltávolságot. A szembeforgalom miatt meg kár panaszkodni, hiszen direkt a mi kedvünkért teszik kétirányúvá az utcát, persze, hogy jönnek szembe :-)

17
mcysh képe

Már 600 :-) === bácsi a

Már 600 :-)
===
bácsi a biciklin

18
wackor képe

a PND mindig a harmadik.

a PND mindig a harmadik.

19
spag képe

(én értem a parkoló

(én értem a parkoló autótól "lefelé" lévő szagatott bringasávot, külön előnye, hogy az autóban ülők szemben ülnek a bringással így látják egymást, továbbá ha ki is nyílik az ajtó és a bringás sem tartott oldaltávolságot, akkor is "csak" nagyot esik a bringás, de nem kampózik bele az élébe vagy a kocsiba.

természetesen a kereszteződéseknél az ellenirányú bringás sávja szükséges ahhoz, hogy a kifele jövő bicik/gépjárművek a bekanyarodókra gondolva (i.e. nem a baloldalon) álljanak meg.)

amit nem értek:
a "jobb oldalon" a jobbra menő bringásnak miért indokolt a sáv? az Advanced Stop Line eleve egy ellentmondásos dolog, mert bár azt propagálja hogy álljunk az autós elé (és ne mellé) hogy lásson, mégis a jobbról előzést is támogatja egyben (és kb csak lámpánál van értelme). Ez a sáv viszont csak a jobbról előzést reklámozza.

Miért nem elegendő egy újabb, az utca kezdeténél lévővel azonos piktogram, ami jelezné a bringás helyét az út közepén, de nem bíztatna a kereszteződéshez közel semmiféle előzésre?

20
NévtelenBalco képe

Szerintem pont az a lényege

Szerintem pont az a lényege a sávnak, hogy úgy szabad jobbról előzni!

Egyébként ha ez így folytatódik lassan nem a hegyekbe megyünk biciklizni nyáron, hanem Pestre! :)
(csak a szmoggal kezdenének már valamit)

21
spag képe

értem hogy így szabályos

értem hogy így szabályos lenne jobbról előzni, de mindig meg kell gondolni azt ha egy bringásnak jobbról előzést akarunk tanítani. a bringautak a járdázást tanították meg neki.

a bringabarát intézkedések egyben a szmogot is csökkentik, nem? :)

22
Zsurmi képe

Az nem jobbról előzés:

Az nem jobbról előzés: párhuzamos közlekedés.

-
Zsurmi

23
spag képe

jo én nem azt mondtam h ez

jo én nem azt mondtam h ez rossz, hanem h csak indokolt esetben. az egy jó kérdés, hogy akarunk-e bringás szembeforgalmon felül párhuzamos közlekedést a kazinczy utcában. de attól még szerintem nagyon jók a tervek, az alábbiakban csak két további ötletemet rajzoltam le.

24
Prof.gruppetto.hu képe

Azt tegyük hozzá, hogy

Azt tegyük hozzá, hogy egyes helyeken teljesen szabályos a bringával történő jobbról előzés. (Pl. Portland, Oregon, USA).

www.gruppetto.hu

25
Kuku képe

Ha nem múlik a lelkesedés,

Ha nem múlik a lelkesedés, itt is az lesz. Csak rajtunk múlik.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

26
aron képe

nekem ez örök

nekem ez örök para.
inkább csak akkor előzök jobbról, ha nem férek el baloldalt. egyrészt mert tilos és ezért sem, meg amúgy sem számítanak rád jobbról. ha vezetek néha, én sem igazán figyelem, ezt vettem észre.
plusz az utas inkább kipattan anélkül h. körülnézne mint a vezető.
ez persze két sáv között menésre nem vonatkozik. de akkor se jobbszélen, ahogy azt sokan nyomják a károly krt-on az astoria előtt.

csomót szlalomozok is emiatt.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

27
mcysh képe

egyrészt mert tilos Balról

egyrészt mert tilos
Balról is tilos sávon belül előzni. A másrészt a fontos szerintem.
===
bácsi a biciklin

28
aron képe

"Balról is tilos sávon

"Balról is tilos sávon belül előzni."

leszarom.

"A másrészt a fontos szerintem"

ja.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

29
Prof.gruppetto.hu képe

Miért is tilos? Hol van ez

Miért is tilos? Hol van ez leírva a KRESZ-ben? Csak megfelelő oldaltávolság tartása van előírva, kötelező sávváltás nem. Csak párhuzamos közlekedés esetén tilos egy sávban több járműnek haladni.

www.gruppetto.hu

30
mcysh képe

Hátt.. akkor most jól

Hátt.. akkor most jól beégtem. Nem a kreszben olvastam, hanem itt tanultam ezen a fórumon. Elnézést.
===
bácsi a biciklin

31
Zsurmi képe

Bringával (egy nyomon

Bringával (egy nyomon haladó jármű) tilos sávon belül előzni. Lehet, működik, de tilos.

-
Zsurmi

32
RoGeR képe

Pont ez az, hogy ezek a

Pont ez az, hogy ezek a dolgok változnak majd. Magamon érzem, hogy a periférikus látásom egyre hamarabb megtalálja a motorost és a bringást.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

33
er13a18 képe

sztem akkor biztonságosabb

sztem akkor biztonságosabb jobbról előzni, ha úgy érsz a lámpához, hogy nem tudod mióta van piros.
ilynekor inkább jobbról csorgok előre, mert azt nem szeretem, mikor jobbról is ballról is megindul a kocsisor

34
Kuku képe

Szerintem ez akkor

Szerintem ez akkor veszélyes ha nem számítasz rá. Olyan mint a bicikliút. Egyáltalán nem veszélyes, ha tudod milyen veszélyes. Akkor már csak lassú.
A nyomvonal, a sebesség és a körülmények olyan hozzávalók, amikből kifőzöd a biztonság-levest.
Ha 3-al előzöl jobbról, az nem veszélyes, ha 2-vel guruló autót egyenes szakaszon, az sem, kereszteződésnél viszont mindkettő nagyon az. Szóval itt is azt gondolom hogy az egymásra figyelés, együttélés a forgalommal és a tapasztalatszerzés többet jelent és jobban véd a szabálynál. Aki pedig csak úgy elmegy jobbról, ezekkel nem foglalkozva az elég zizi.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

35
aron képe

"olyan hozzávalók,

"olyan hozzávalók, amikből kifőzöd a biztonság-levest."

Kükü, ezek már hiányoztak, de most tényleg azt hiszem, hogy elérted a csúcsot! :D

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

36
j_gergo képe

„amit nem értek:a "jobb

„amit nem értek:a "jobb oldalon" a jobbra menő bringásnak miért indokolt a sáv?”

A Wesselényire az autók biztosan nem kanyarodhatnak jobbra, hiszen az egyirányú utca. Ebben az esetben tehát NEM veszélyes az, hogy a biciklis bemegy az autó mellé jobbra, hiszen nem kaphat jobbhorgot. Előnye a megoldásnak az, hogy a lomhábban induló biciklis mögött nem tülköl a türelmetlen autós.

37
spag képe

ebben igazad van, hogy ha ez

ebben igazad van, hogy ha ez a rajz csak arra vonatkozik ha a keresztutca balra egyirányú, akkor jobbhorogveszély nincsen, és valóban látszik a terveken hogy ellenkező esetben erre is gondoltak (pl Dob utca # nagykörút)

azonban ebben a konkrét esetben mégis kimaradt egy lehetőség: a balra kanyarodó bringás. neki kéne egy sávban maradásra bátorító piktogram, vagy a sáv kiszélesítése ASL-lé az autók előtt, a máshova tervezettekhez hasonlóan.

38
Prof.gruppetto.hu képe

Csak egy kis pontosítás: a

Csak egy kis pontosítás: a PND mindig a 3. pont! :)

www.gruppetto.hu

39
KAMA3 képe

És miből gondolod, hogy a

És miből gondolod, hogy a "felső szélen" nem parkolónak használnák az autósok mint az Andrássy úton?

Az említett útszakaszon megtekintheted, és kipróbálhatod miért nem jó ha a "felső szélen" vezetik a bringautat.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

40
Zsurmi képe

Biztos fogják, de az ilyen

Biztos fogják, de az ilyen ellen csak az elszállítás (AKA: lopóautó) segít.

-
Zsurmi

41
spag képe

sajnos nincs lopóautó

sajnos nincs lopóautó manapság üzemben pesten afaik.

szerencsére megfelelő tervezés is segíthet. két megoldás jut az eszembe: 1) ha fizikailag lehetetlen a ráparkolás 2) triviálisnak tűnik de gondoljuk végig: nem parkolnak úgy az út közepén, hogy még egy sávnyi autó se férne el.

például: a Karinthyn rendszeresen parkolnak, ezt tudjuk. de mégsem parkolnak azokon a szakaszokon, ahol emiatt a forgalom valóban megállna. pl móricz fele a villamosvégállomásnál.

amennyiben az autós sáv és a bringasáv közösen olyan széles, hogy már nem fér el rajta két autó egymás mellett (és védve vannak a szegélyek, vagy parkolnak), nem fognak tudni ráparkolni. én úgy látom, a fenti terv is ilyen.

42
pata képe

Azért kell középre, hogy

Azért kell középre, hogy a jobbra kanyarodó autók se sodorjanak el, ha a sávszélről egyenesen mennél. Ez egy igen jó megoldás, sok bringás városban (pl Stockholm) láttam már, szerintem beválik.

Úgy néz ki valaki nagyon jól megtervezte ezeket az infrastruktúrákat, MK volt?

43
spag képe

szerintem te a Dob utca #

szerintem te a Dob utca # nagykörút tervre (ill az ilyet ábrázoló külfödi képre) gondolsz, simoon pedig a cikkhez berakott rajzon a folyószakaszon a parkoló autók melletti útra.

44
pata képe

Ja hogy az külföld, ezt

Ja hogy az külföld, ezt nem vettem észre. De remélem hamarosan belföld lesz :-)

45
hajoacs_nologin képe

Bevallom, hogy nem nagyon

Bevallom, hogy nem nagyon szeretem Hunvald Györgyöt, kerületéről eddig az ingatlan panamákat leszámítva nem sokat tudtunk.
Szerintem ezekkel a döntésekkel (amelyek jók) előre menekül, ügyesen pozícionálja át saját és kerülete image-t.
Számomra most az a kérdés, hogy személyén keresztül tudnánk-e mozgósítani a többi polgármestert?
- Mennyire elfogadott a szocik körében?
- Lenne-e hatása a jobboldali vezetésű kerületekre?
- Személyét összekötni Zugló polgármesterével és kettejükre építeni valamit?

46
bonnie képe

ő merte először

ő merte először meglépni, hogy felszámoljon pár parkolóhelyet a p-s bringatárolók kedvéért.
bonnie

47
RoGeR képe

Ő vállalt be 500 tárolót

Ő vállalt be 500 tárolót első körben. Azóta leglább két kerületben indult el hasonló, reméljük lesz folytatása is.
Remélhetőleg ezzel a húzással is elindít valamit.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

48
Zsurmi képe

Jegyezzük meg a nevét. Az

Jegyezzük meg a nevét. Az ilyen hozzáállásért "kreditpont" jár.

-
Zsurmi

49
stipkovits7 képe

Nekem sem volt eddig a szoci

Nekem sem volt eddig a szoci polgármester nagyon kedves, de az ilyen hozzáállással és konkrét intézkedésekkel lehet bizonyítani a választók előtt. Rá kell ébreszteni a politikusokat, hogy ha szavazatot és rokonszenvet akarnak szerezni akkor ne a gulyáságyút üzemeljék be 4évente, hanem a mindennapokban bizonyítva szerezzék meg a támogatást. Le a kalappal a 7. kerület előtt és ne felejtsük a Zuglót sem, ahol most készülnek meglépni azt amire eddig évtizedeken keresztül várni kellett Budapesten. Ja és emellett Demszky lehúzhatja magát a WC-n mert ő szart se tett eddig a főpolgármesteri hivatallal egyetemben néhány elkúrt mikroméretű bringautat leszámítva...

50
j_gergo képe

Azért ne nagyon

Azért ne nagyon lelkesedjetek, az itt már említett csúnya ingatlanpanamákban nyakig benne lehet:

...a döntés végrehajtásáért pedig Hunvald György szocialista polgármester felelt. Az ügyvéd úgy fogalmazott: az előbbiek miatt "csodálkoznék, ha a gyanúsításokból kimaradna a polgármester, sőt, akár a jegyző felelőssége is fennállhat", hiszen ő ellenjegyezte az ingatlaneladásokról szóló előterjesztéseket. (innen)

Ennek persze semmi köze a bicikli-ügyhöz, de azért egy gagyi-lakóparkká átépített negyedben nem tudna megvigasztalni semmilyen tökéletes biciklis létesítmény.

51
aron képe

na, pont ezt mondtuk, hogy

na, pont ezt mondtuk, hogy azért nem kell imádni, mert épp így épít imázst. de remélem előbb kész lesznek ezek a dolgok, és utána bukik meg:P

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

52
Gida képe

meg soha nem orultem annak,

meg soha nem orultem annak, hogy a fovarosban ilyen sok ekkora onallo hataskorrel rendelkezo kerulet van!!! Ez az elso alkalom. :))))

gida

53
pata képe

Akartam írni egy positive

Akartam írni egy positive feedback e-mailt a képviselőknek vagy Hunvaldnak, de azért annyira még nem tört be Magyarországra a progresszió hogy e-mail címük legyen, vagy legalábbis <30s ki lehessen deríteni :-)

54
dezso képe

Fordulj a RaBichoz!

Fordulj a RaBichoz!

56
Zsurmi képe

Tessék küldeni rövid

Tessék küldeni rövid köszönő levelet!

-
Zsurmi

57
Egy erre tévedt autós képe

A fenti kép alapján, ha

A fenti kép alapján, ha én neaggyisten behajtok egy autóval az egy irányú utcába, és le akarok parkolni a bal oldalra, akkor azt egy szembe forgalmú sávon keresztül kell megtennem. Ez KRESZ-ileg így jól lesz?

58
Joe Forster/STA képe

Ja. Ugyanúgy, mintha egy

Ja. Ugyanúgy, mintha egy kétirányú utcában csak hozzád képest a másik oldalon lenne parkoló.

59
Egy erre tévedt autós képe

Na az nem jó, mert azt pont

Na az nem jó, mert azt pont tiltja a KRESZ.

60
proof88 képe

Megfordulni szabad!

Megfordulni szabad! :)

http://people.inf.elte.hu/proof88

61
toreki képe

Az már egyirányúban

Az már egyirányúban szembe haladás lenne, amit viszont tilt a kresz. Van ahol büntették a parkoló autókat, mert egyirányúbna szembe álltak a menetiránnyal. Ugyanis csak akkor tud úgy beállni, ha a tilso oldalról jött be.

62
toreki képe

A szembesávon történő

A szembesávon történő balra kanyarodást sem tiltja, meg a kapuba történő beállást sem (kivéve ha záróvonal van). Azért szaggatott, hogy itt se tiltsa a parkolást.

63
szabomikulas képe

"40. § (1) Járművel

"40. § (1) Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell.

(2) Egyirányú forgalmi úton az úttest bal szélén - ha közúti jelzésből más nem következik - akkor szabad megállni, ha a jármű mellett az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely marad."

Tehát: ha valahogyan jelzik, hogy lehet, vagy ha elég széles az út, akkor igen.

64
Egy erre tévedt autós képe

Ja, mondjuk ez hivatalosan

Ja, mondjuk ez hivatalosan 'Egyirányú forgalmi út', mivel kék négyzet alakú tábla van az elején, benne fehér nyíllal, alatta kiegészítő táblával.
Akkó no problémó.

65
Franci képe

Vki a "nagyok" közül, pl

Vki a "nagyok" közül, pl László János,vagy Kükü, dobhatna egy levelet az önkormányzatnak,vagy annak aki ezt jováhagyta, hogy "köszönjük szépen".
Lássák, hogy végre örülünk,nem csak a kárrogás megy mindig.

66
Kuku képe

Én a saját nevemben írtam

Én a saját nevemben írtam egyet. Ha akartok, írjatok, de nem szeretnék más nevében lelkesedni. Amúgy is hatékonyabb ha többen írnak. A pozitív levéldömping is beég a fejekbe. :)
Én spag linkje alapján erre a címre írtam:
hunvald.gyorgy@erzsebatvaros.hu

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

67
mcysh képe

írtam én is === bácsi a

írtam én is
===
bácsi a biciklin