Fejezzük be a Stefániás ügyet!



Jepe épp kiakadt az indymedián - joggal - azon, hogy a Stefánia/Thököly sarok pont ugyanolyan mint a gázolás, GB állítás és sajtófelhajtás előtt. A leghatékonyabb eszköz talán az lenne, ha egy levelet írnánk az illetékeseknek (mindnek), amiben ELŐRE FIGYELMEZTETJÜK őket arra hogy bármikor megismétlődhet a baleset, és az ő felelősségük lenne ezt megakadályozni. Kitérnénk a törvényi és politikai felelősségre és arra is, hogy egy esetleges újabb baleset esetén ezt a levelet sajtóközleményben nyilvánosságra hozzuk. Ezután a levél másolatát a legilletékesebb emberig vagy titkárságáig futárral kézbesítenénk, a másolatát közvetlen a levélen aláírással átvetetve. Akár a levél feladását is sajtózhatjuk. Ez segíthetne az ügyön. De jöhet más ötlet is, vagy paragrafusok...

Fotó: jepe/indymedia.hu

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
AttentoRedaz képe
AttentoRedaz
1 k, 2008-12-23 12:11

Látom magam előtt az illetékest feltartott kézzel hátrálni a futár elől:
"Kérem, nekem nem tartozik a hatáskörömbe ilyet aláírni!!!"

_________________________

Priority for People, rather than automobiles

hf képe
hf
2 k, 2008-12-23 12:20

Az a BMW mindig ott áll... A sarkon, a járdán. az az ő bérelt helye. Mert ő megteheti.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

BeMark képe
BeMark
3 k, 2008-12-23 12:36

Minden nap látom én is. Feljelentjük?

Mert megtehetjük!

hf képe
hf
4 k, 2008-12-23 12:46

Én nagyon ritkán járok arra, de ha igen, akkor mindig ott áll. Szóval valaki olyannal jelentsd fel aki gyakrabban jár arra.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

BeMark képe
BeMark
5 k, 2008-12-23 12:53

ok...

van jelentkező?

-ogre- képe
-ogre-
6 k, 2008-12-23 13:58

az ha minden igaz a sarki étterem tulajáé, vagy kisfőnökéé. még azt is el tudom képzelni, hogy tényleg van valami engedélye :(

Attila111 képe
Attila111 (nem ellenőrzött)
7 k, 2008-12-23 19:11

Vajon mennyibe kerülhet egy ilyen kocsinak az újrafényezése? A parkolóhelyen megspórolt pénz elég lesz rá?

adamekp képe
adamekp
8 k, 2008-12-23 17:33

FERI-01? Lebuktál! :)

üdv adamekp

hf képe
hf
9 k, 2008-12-23 17:43

Vártam ezt a poént :)

De én nem ilyennel járok, hanem egy háromszor ekkora terepjáróval! :)

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

_WoL_ képe
_WoL_
10 cs, 2008-12-25 20:25

mééér! mi lett a kamionoddal? azt már csak vidéki kis utakra használod vagy bevásárláshoz?

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

hf képe
hf
11 cs, 2008-12-25 23:56

azzal megyek 1liter tejért a szomszéd kisboltba! :)

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

Kuku képe
Kuku
12 p, 2008-12-26 17:08

Én sem mernék mással átkelni azon a durva úton ami elválaszt tőle.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

adamekp képe
adamekp
13 p, 2008-12-26 19:01

És akkor jön az ökör dilemma: a rokiparkoló viszont az úton innen van.

üdv adamekp

Vehicular cyclist képe
Vehicular cyclist
14 k, 2008-12-23 22:55

Arra gondoltam, hogy ki kellene lépni ebből a feljelentősdiből. Nem azért, mintha nem kellene ezt is meg a többi ősembert is jól feljelenteni, hanem azért, mert itt már sokkal többről van szó: arről, hogy az illetékesek látványosan és öntudatosan letojnak mindent, ami a legelemibb kötelességük lenne.

Ha egyes tahókat feljelentünk, az pont olyan, hogy hát a hatóságok teszik a dolgukat, csak éppen nem lehetnek ott minden utcasarkon, ezért az általun fel nem ismert szabálytalanságot az arra járók bejelentik. Mint svájcban, egy sötét külvárosi mellékutcában, hogy a tag rááll fél kerékkel a szomszéd kukájának a helyére.

De mi van nálunk? Az, hogy konkrétan FERI-01-gyel átlósan ott van a Zuglói rendőrkapitányság. A szemük láttára folyik a sarkon az, amiről írtok. És nem tesznek ellene semmit. Itt nem Ferit kell - csak - feljelenteni, sokkal többről van szó: a rendőrségnek kellene cselednie, de nem csinálja. Őket kell elsősorban feljelenteni, mert Feri az ő teremtményük az összes többi paraszttal együtt. Ehelyett még mindig kulturszociólógust játszanak a rendőrségi vezetők, és megérteni akarják ferit, hátha majd jobb belátásra tér - az unokája. Aki így persze még nagyobb paraszt lesz.

hf képe
hf
15 sze, 2008-12-24 00:00

Teljesen igazad van abban, amit mondasz. De mit lehetne konkrétan tenni?
Mert bár a rendőrségnek kötelessége rendet tartani általában, de nem kötelessége FERI-01-et megbüntetni konkrétan. És semelyik másikat sem. Azzal megspékelve a dolog, hogy a rendőrök nem is foglalkoznak ilyenekkel, mivel ez szerintük a közteresek dolga.
Tehát, fel lehet jelenteni? Nem tudom, nem vagyok jogász.

Esetleg azt lehetne tenni, hogy dokumentálni bizonyítható módon fél-egy évig minden nap, hogy Feri ott áll, esetleg néha elsuhanó rendőrautókkal együtt lefényképezve, majd ezután feljelenteni a rendőröket, hogy soha nem büntették meg.
Mondjuk ez olyan LMP-s dolog lenne, meg lehetne kérdezni őket is.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

alcedo képe
alcedo
16 sze, 2008-12-24 04:20

A kérdés az, hogy az a tucatnyi rendőr, aki naponta kiáll onnan autóval, ezelőtt a tőlük elvárható gondossággal körülnéznek, a tőlük elvárható szakmai felkészültséggel tudják-e azonosítani, hogy a helyzet szabálysértő. A munkaügyi bíróság előtt a munkavállalónak, vagy a következő baleset kapcsán az államigazgatási körben elkövetett mulasztás peranyagának vizsgálatakor a rendőrség képviselőjének erre kéne válaszolniuk. (Persze a végén nem ők mondják ki a végső szót.)

A teljes igazság kedvéért azt is hozzá kell tenni, hogy anyagilag, személyi állományilag és a vezetők példáján át is le lehet építeni, zülleszteni egy-egy hatóságot, majd utána kérdőre is lehet vonni, vagy az intézkedését meg lehet akadályozni törvényileg, ha kicsúszik a határidőből. Ez a káosz és jogbizonytalanság teljes diadala.

Itt a kettő szerintem együtt érvényesül. Más lehetőségünk nem lévén szerintem nem menthető fel (jogilag, erkölcsileg) sem a központ, a költségvetést és a szabályozást farigcsálók, sem a nem intézkedők: az empátia itt csak az egymásra mutogatást erősíti.

A közteresekről csak annyit, hogy eljárhatnak, ha az érintett terület kezelője az őket foglalkoztató önkormányzat, de attól a rendőröknek joga és kötelessége a közlekedés biztonságát szabálysértéssel veszélyeztető "ügyfelekkel" szemben fellépni.

Vehicular cyclist képe
Vehicular cyclist
17 sze, 2008-12-24 11:08

Azért kellene a hatóságok ellen mulasztásos eljárást indítani, mert annak eredményeként meszelnék el őket, mint nemtörődöm társáságot, akik miatt idáig fajultak a dolgok.

A feri-01 félék különösen kártékonyak, mert semmi sem rombolja a a magyar nép jogállamba vetett hitét, illetve a közlekedők szabálykövető magatartásra való hajlamát, mint az ilyenek, akik a rendőrség szeme láttára tesznek minden szabályra. Ugyanakkor a feri-01 féle esetekben nem lehet hivatkozás az, ami rutinból megy az illetékeseknek: nem lehetnek ott minden sarkon, nem láthatnak minden szabálytalanságot: ez nem igaz feri-01-re és társaira, mert pofátlanul ott parkol tilosban az orruk előtt.

Más estekben, amikor a gyökér nem a rendőrkapitánysággal átlósan tahóskodik, ezeket le lehet fényképezni és folyamatosan küldeni a hatóságoknak. Ezekkel lehet bizonyítani aztán, hogy a hatóságok tudtak róla, mégsem tettek semmit. A szokásos kifogás nem ér, mert kaptak infót bőven időben. Aztán egy külső vizsgálat azt is ki kellene hogy derítse: ki landoltatta a bejelentéseket a papírkosárba és miért.

Jó lenne, ha a Kerékpáros klub az élére állna ezeknek az akcióknak a szakértelmével és tekintélyével. Nálunk a hatóságok szemében a kerékpáros még mindig valami fordított baseball sapkás hülyegyerek, aki a gyalogosok között cikázva versenyez a gördeszkással kivilágítatlanul.

hf képe
hf
18 sze, 2008-12-24 11:47

Ha gyakran beküldöd nekik, akkor el fogják küldeni, szerintem. És ezzel kerülünk közelebb a célunkhoz: hogy a rendőrség végezze a dolgát.

Jobb stratégia lenne, ha lefényképeznénk folyamatosan, hónapokon keresztül (+2 tanú, jegyzőkönyv), és utána támadnánk meg őket.

Ha alakulna erre egy akciócsoport, én (vagy valaki az ÉP-ből) szívesen részt vennénk rajta.

Valaki álljon az élére: találjon ki egy helyet és egy időpontot (januárban) a feladatra, és hirdesse meg itt.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

Vehicular cyclist képe
Vehicular cyclist
19 cs, 2009-01-01 15:31

Kb. tavaly május óta fotózom a napi útvonalamon a tilosban parkolókat, különösen a kerékpársávon, a kpsáv-buszöböl kombókban, az Andrássy virágágyásban parkolókat és a különösen tahó diplomata rendszámosokat (nem mind tahó, én a tahókat fotózom).
A fotókat el is küldöm a köztereseknek, a külügynek és esetleg az érintett cégnek, ha céges a gyökér (taxis, fehér furgonos stb.).
Vannak jó tapasztalataim is egyes cégekkel, de helyzet összessgégében nem javul. Főleg a közteresek és a külügy nem tesz semmit a rendszeresen szabálytalankodókkal szemben. A rendőrség azért más nálam - rosszabb -, mert nincs még egy email címe sem, ahová képet lehetne küldeni és még a sima egyirányú email ablakukba írt emailemre sem válaszolnak.

Namost a felhalmozott sok email és fotó a bizonyíték arra, hogy időben küldtem képet és mégis rendszeresen azonos autók parkolnak tahó módon ugyanott, ugyanúgy, elég bizonyíték arra, hogy mulasztanak a fenti hatóságok. Ezt szeretném hivatalossá tenni, de főleg megváltoztatni.

aron képe
aron
20 cs, 2009-01-01 17:47

ez tök jó alapja lenne egy ilyen akciócsoportnak. ahogy autósok lopott autókat nyomoznak. mi a neve, gepárd akciócsoport vagy mi.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

hf képe
hf
21 p, 2009-01-02 00:56

Ja, én is ilyenre gondoltam. Nem kéne hozzá más, mint egy pár lelkes ember, és valaki, aki megszervezi. Ki vállalja?

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

aron képe
aron
22 p, 2009-01-02 01:01

és ez gondolom ilyen napi tapasztalatok alapján is mehetne, ahogy látja mindenki napmintnap ezeket a dolgokat. semmiféle plusz kommandózás nem kell hozzá.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

Vehicular cyclist képe
Vehicular cyclist
23 p, 2009-01-02 04:07

Pontosan. Megkérdezem, mit szól hozzá László János a Kerékpárosklub nevében. A jövő hét első felében találkozom vele. Több szervezet még jobb lenne, hiszen ez messze nem csak kerékpáros ügy. Úgy látszik, hogy az illetékesek nem hajlandók lépni komoly társadalmi nyomás és fenyegetőzés nélkül, inkább sodródnak valami általuk feltételezett medián közvéleménnyel. Hát akkor kapják meg a nyomást meg a fenyegetőzést!

Egyébként jónéhány fotót lehozott több blogter. Nem tudom illik-e itt kereszthivatkozni, úgyhogy most nem teszem.

aron képe
aron
24 p, 2009-01-02 18:33

ezeket kéne vhogy összerántani, és az ilyen téren működő emberekkel összehozni vmiféle kis csapat félét, mint anno a tolvajfogás, és akkor nesze

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

er13a18 képe
er13a18
25 szo, 2009-01-03 16:46

csináljatok egy új topikot neki, s aki szokott fotózni, vagy volna hajlandósága, akkor ott tud jelentkezni.
meg egy linket, ahova fel lehet tölteni a képeket. összegyűjteni. pl kerületenként
aztán mondjuk havi rendszerességgel lehet "postázni" az illetékeseknek. mondjuk elég csak a linket
hm. lehet kódszavasra kéne csinálni, hogy a személyiségi jogokat ne sértse, hogy a nagynyilvánosságra van hozva a rendszám.

aron képe
aron
26 szo, 2009-01-03 18:55

én nem értek ehhez, és most nincs rá időm. de ha vki csinál, akkor beszállok:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

er13a18 képe
er13a18
27 szo, 2009-01-03 19:12

höhö, engem se lehet egy szg-es gurunak nevezni ;)
egy új bejegyzést szívesen írok rá, aztán majdcsak lesz valami..

Vehicular cyclist képe
Vehicular cyclist
28 v, 2009-01-04 01:23

Én is beszállnék. Már alig várom. A kaput egy paraszt diplomata tette be, aki amikor lefotóztam hogy tizedszerre ugyanott tilosban parokol akadályozva a trolikat, ávósnak, meg ilyeneknek nevezett. Hát mondom ez nem igaz: a saját országomban egy ilyen jött-ment nyálgép ávósozzon. A külügy meg mossa kezeit. Hát akkor feljelentem mindkettójüket a többivel együtt.

chmtx képe
chmtx
29 v, 2008-12-28 19:55

Vehicular cyclist! Tökéletesen egyetértek.

És hogy akkor mit lehetne tenni? Talán be kéne menni az átellenben lévő rendőrkapitányságra, és megkérdezni, hogy ők észrevették-e már azt a Feri-01-et odaát, és ha igen, akkor mikor terveznek ellene tenni valamit. :)

Dávid
www.polopokol.hu

hf képe
hf
30 k, 2008-12-23 12:24

Lehet valamit tudni az ítéletről? Mert ha az megszületik, az kiváló alkalom a befejezésre. Előre látom, hogy 2 év felmentettet kap a gyilkos.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

BeMark képe
BeMark
31 k, 2008-12-23 13:10

Nem rossz gondolat, de ezért megjegyezném, hogy nem veszélyesebb ez a kereszteződés, mint bármelyik másik a városban. Sajnos itt történt _A_ baleset, de megtörténhetett volna bárhol másutt is. Sőt! Pl. egyel beljebb a város felé, a Stefániát keresztező bringaút az Ajtósi-Stefánia sarkán konkrétan sokkal veszélyesebb, és az átépítésére is lehet reális alternatívát mutatni.

A reális alternatíva egyébként fontos, ha bármit elkezdünk az ügyben. Ugyanis mit lehetne tenni a Stefánia-Thököly sarkon? Majdnem semmit. Ki lehetne venni azt az oszlopot, amin a GB áll, meg lehetne szüntetni a telefonfülkét, ami a BMW mögött is látszik a képen, de még mindig nem teljesül, hogy a kerékpáros és az autós idejében lássa egymást! Persze tudom, a sáv lenne a jó megoldás. Most nyáron újították fel a Stefániát, az adott szakaszon buszsáv lett, bringasávra még csak nem is gondoltak, sőt a kialakított padkát is utólag kellett lejjebb tenni az Ajtósinál, annyira nem gondoltak ránk! (A Stefánián parkoló autók miatt én nem is tartom jó ötletnek a sávot, de tudom, ezzel itt kisebbségben vagyok, és nincs is igazam :)

Nézzük pl. az alternatívát a Ajtósi-Stefánia sarokra. Itt teljesen felesleges a bringautat átvezetni a Stefánián, hanem egyenesen az Stefániáról az Ajtósit keresztezve lehetne a Ligetbe jutni. Egyel kevesebb lámpa a bringásoknak, és biztonságosan megoldható az átkelés. Ez reálisan megvalósítható cél.

Krisztab. képe
Krisztab.
32 k, 2008-12-23 13:18

1. Át lehetne programozni a lámpát.
2. Le lehetne vinni a bringautat az úttestre, hiszen az ott egy tökéletes wol.
3. Tudod.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

BeMark képe
BeMark
33 k, 2008-12-23 13:38

A lámpát tényleg át lehetne programozni. Ez igaz. A másik kettőben nem hiszek :)

A lámpa átprogramozása egyébként a Stefánia-Ifjúság út kereszteződésben bevált. Ugyan nem külön kap zöldet a bringaút és a kanyarodó autós, de legalább a bringás 3-4 másodperccel előbb kapja meg a zöldet, ami alatt majdnem átér. Régen minden nap veszélyes volt ott, egyszer meg is löktek, azóta nincs baj. (Persze, ha zöldbe ér oda a bringás, akkor továbbra is veszélyes.) Az is igaz, hogy az átprogramozás óta állandó dugó alakult ki a kereszteződésben, de az már nem a mi bajunk :)

kpeternemotthonrol képe
kpeternemotthonrol (nem ellenőrzött)
34 k, 2008-12-23 13:52

én járok arra rendszeresen és segítek a feljelentésben szívesen, még lehet képem is van korábbról a kérdéses hely és autóval.

Zizz71 képe
Zizz71
35 k, 2008-12-23 14:00

Van ott az étteremben egy srác/picér?/, még a nyáron feltűnt, hogy minden nap (lehet, hogy többször is?) fotót készített a kereszteződésről. Neki aztán jópár képe lehet az itt parkolókról.

Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos-láthatatlan

aron képe
aron
36 k, 2008-12-23 16:30

nem is rossz ötlet. esetleg csatoljuk hozzá a penalosa videót? vagy az menjen külön, karácsonyi ajándéknak?

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

aron képe
aron
37 k, 2008-12-23 19:11

egy haverom készít egy filmet "szellembiciklik budapesten" címmel, múltkor láttam egy eléggé nyers vágását, nagyon jó lesz.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

solaitid képe
solaitid
38 k, 2008-12-23 20:06

banyek, már olyan sok van?

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu

aron képe
aron
39 k, 2008-12-23 21:31

pont az lesz jó a filmben, hogy nem sorra veszi az összes eddigi és mostani gb-t, hanem, hogy nagyon jól utánamegy az egész kérdéskörnek, és a biciklizésnek magának

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

Körte képe
Körte
40 sze, 2008-12-24 03:18

De jöhet más ötlet is, vagy paragrafusok...

Paragrafusokat sajna nem tudok, de az LMP, TASz körül biztosan vannak jogértő emberek.

Ellenben. Mi a helyzet a PPS (Project for Public Spaces, Közösségi Terek Program) környékén? Ott nem lehetne ezzel keresnivalónk?
http://www.pps.org/

Itthon az Ökotárs (http://www.okotars.hu/hu/hir41?) kezdte idén nyomatni, anno a Levegő Munkacsoport is kapart valamit (http://www.lelegzet.hu/archivum/1996/04/1019.hpp), meg a Studio Metrop. is beletette a lábát, de azt most nem keresem meg.

Körte képe
Körte
41 sze, 2008-12-24 03:20

A Studionak ezt sikerült korcsosítania az alapötletből.

Körte képe
Körte
42 sze, 2008-12-24 03:32

Jó lenne, ha megnyernénk a nemzetközi biciklis konferencia házigazda-szerepét. A rákövetkező évben pedig a Gyalogosokét :) http://www.walk21.com

HORBI képe
HORBI
43 sze, 2008-12-24 11:43

Én mindennap arra járok, és nem csak a Feri-01 szokott ott állni, van hogy 2-3 autó is feláll ott a járdára, a szemből jóvó gyalogosok alig tudnak átjönni. Én már párszor gondoltam, hogy hazafelé jövet bemegyek a rendőrségre és megkérem, hogy jöjjenek ki és csináljanak valamit, de nem mertem megtenni. Lehet, hogy beszari vagyok nő létemre, de Isten tudja, hogy kit takarhat ez a Feri-01???? És ráadásul az ott parkolókkal már többször volt összetűzésem, mert a lámpánál állva várakoztam a zöldre, ráadásul mellettem állt egy anyuka babakocsival, és a szemből jövő forgalomból egy autó jött, és felállt a söröző mellé. Úgy ugrottunk félre, és az autós még fel is volt háborodva, hogy miért nem megyünk el onnan gyorsabban. Még neki állt feljebb. Pedig mi csak a zöld lámpára vártunk.....Szóval tényleg kellene valamit tenni. Én már csak úgy megyek át bárhol a zöldön, hogy előtte alaposan körülnézek, hogy még valami barom nem megy-e át a piroson, mert megtanultam, hogy a zöld nem mindig zöld. Ez van.

dova képe
dova
45 p, 2008-12-26 15:56

Amikor ennyire tulkokat látok, akik látványosan nagy ívben leszarják a közösséget, a szabályokat, akkor mindig elgondolkodom, hogy biztosan helytelen dolog az önbíráskodás?
Miért ne találhatna "főhősünk" az emberére?
Nem lenne sokkalta célravezetőbb pl. szarrá törni vagy összegraffitizni az ilyen autót miután többször szóltunk a tulajdonosnak és az instant jogi lehetőségeket is kimerítettük? (közterületesek és rendőrök eredménytelen kihívása)

Miért kell a kizsákmányolás ezen módját bamba bírka módjára eltűrnünk?

Kizsákmányolás alatt azt értem, hogy pl. a gyalogosoknak kell kerülgetnie az autót a járdán. Az autó vezetője elspórolt x időt és energiát abból, hogy szabályosan letegye a pléhcsigáját, ennek hatására a "gyalogosok százainak" kell y időt és energiát beáldoznia a kocsi kerülgetésére.
Nem kérdéses, hogy x>y. Ezért szokták az ilyen tulkok azt kérdezni, hogy "Mi van, nem fér el?". Az viszont biztos, hogy az y*n(gyalogosok száma) nagyságrendekkel nagyobb x-nél, tehát az egyén számára nyereséggel járó akció a társadalom összessége számára veszteség. Az érdekessége az, hogy a társadalom vesztesége nagyobb mint az egyén nyeresége, tehát mindenki veszít az ügyön.
...és a nem materiális vetületekről még egy szót sem ejtettem!

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

mcysh képe
mcysh
46 p, 2008-12-26 16:54

Miért ne találhatna "főhősünk" az emberére?

Én nem akarok egy ilyennek az embere lenni. Nem akarom elismerni mint ellenfelet, nem akarok egy szinten lenni vele, nem akarok az ő fegyvereivel harcolni. Érted. Ha az a baj, hogy túl sok tulok van az utcákon, ezen nem segíthetsz azzal, ha te is tulokká válsz.

A matrica, zsírkréta, Wilika-féle ragasztószalag egy dolog. Autót törni egy másik dolog.

===
bácsi a biciklin

haggyma képe
haggyma
47 v, 2008-12-28 21:09

A jard a stadionok felé van a stefánia másik oldalán kb 100-150 méterre az ominozus saroktól.
Lehet hogy mindenkinek aki szabálytalan gépjárművel találkozik a sarkon be kellen úgrani oda és kicibálni öket, hogy végezzék a dolgukat.

haggyma
------------------
http://bringapolo.extra.hu
http://kojo.extra.hu
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

PTeker képe
PTeker
48 sze, 2008-12-24 18:57

Megnéztem a fényképet amit korábban készítettem, egy másik autó van rajta de az említett helyen a járda és kerékpárosoknak kijelölt "út" kellős közepén. Amennyiben kell a fénykép szívesen rendelkezésére bocsájtom magammal együtt. (olvasható a rendszám, személyiségi jogokat nem sért) teljesen használható.

Mátyásföldön bementem a rendőrségre és nem hajtottak el, ezt csak arra írom hogy aki bemegy és bejelent valakit semmi képpen sem érhet kellemetlen meglepetés, mert hisz (többek közt) mi vagyunk az elszenvedő fél.

aron képe
aron
49 sze, 2008-12-24 21:10

kurva nagy köveket kéne odatenni a járda szélére

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

lujka képe
lujka
50 cs, 2008-12-25 17:00

én már hívtam oda parkoló autó miatt köztereseket.
ha akarunk, akár ezeknek is utánanézhetünk.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MK-KP: titkárnő

dova képe
dova
51 p, 2008-12-26 15:37

OFF
Wooow!
Micsoda fordulat, csak most látom, MKKP vs. MK-KP ügyben.
:)
ON

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

lujka képe
lujka
52 p, 2008-12-26 19:04

engedelmeskedtem a tömegnyomásnak. :)
de azért a szívemben mkkp marad. :)

bár linkelni ezt látványosabban lehet.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MK-KP: titkárnő

-katka- képe
-katka-
53 h, 2008-12-29 20:36

Köztereseket én is hívtam már többször is (Szegedi úti és Könyves K. körúti bringagyász közepén parkolóhoz), de annyi volt a reakció a telefonban, hogy majd kiküldenek valakit...
Egy Stefánia sarkán parkoló miatt 1x felhívtuk a XIV. ker yardot, hogy ugorjanak már ki megnézni mizújs a szomszédjukban, akkor annyi volt a válasz, hogy most nincs elég ember, majd kinéznek.

Kövezzetek meg, de régebben a Stefánián futottam ki a Ligetbe, és mivel a hideg bántja az orromat és torkomat, rendszeresen megköpködtem azokat az avtókat, akik az utamban parkoltak (én voltam a szabályosan közlekedő). Nagyon csúnya dolog, de egyébiránt tehetetlennek éreztem magam.

hf képe
hf
54 sze, 2008-12-31 01:28

akkormár inkább matrica

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

dova képe
dova
55 sze, 2008-12-31 22:30

Őőőő.
Az hogy tisztíccsa az orrod? :))))

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

dova képe
dova
56 p, 2008-12-26 16:03

A feljelentéseknél figyeljetek oda arra, hogy a jelenlegi törvény szerint max. 6 hónap áll rendelkezésre a szabálysértési ügy lefolytatására, tehát 4-5 hónapnál régebbi fotókkal nem tudtok eredményesek lenni, mert a sorsuk kapásból lezárás(kuka) a törvényre hivatkozással.

1999. évi LXIX. törvény
a szabálysértésekről

"11. § (1) Nincs helye felelősségre vonásnak, ha a cselekmény elkövetése óta hat hónap eltelt (elévülés)."

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

RoGeR képe
RoGeR
57 p, 2008-12-26 18:13

Volt eredménye az egyéni akciódnak?

---
Bringasávot a Nagykörútra!

dova képe
dova
58 szo, 2008-12-27 00:08

Nincs és nem is lesz (önkéntes) visszajelzés, mert erre nincs kötelezettsége a hatóságnak. (Nem vagyok sértett.)
Azért fogok érdeklődni az illetékesnél, biztos, ami biztos.

Egy meglepő esetről azért mégis beszámolhatok.
Az egyik szabálytalanul várakozó autó vezetőjét kértem meg még dec. közepén, hogy álljon el a kerósáv mellől mert kitakarja a kerékpárosokat. Az első kérdése az volt, hogy "Maga a Dovalovszki András?".
Kicccsit meglepődtem?!
Azt hittem, a rendőrség kiadta neki a nevem a feljelentésből, kérésem ellenére.

Kiderült, hogy ő áttételesen ismer, figyeli a "munkásságom" :)) és kb. egyetértünk dolgokban (élhetőbb város + ilyesmik) csak ő az a típus, aki azt szajkózza, hogy nem rajta múlik, hanem a vezetőkön, így ő nem tesz érte.
"... meg különben is itt lakunk, hol parkoljak?"

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

lujka képe
lujka
59 szo, 2008-12-27 00:25

ezt hívják rejtett tartaléknak? :)

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MK-KP: titkárnő

hf képe
hf
60 szo, 2008-12-27 12:11

Már híres ember vagy! :)

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

dova képe
dova
61 szo, 2008-12-27 12:56

...vagy hírhedt. :(

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

Kilfenora képe
Kilfenora (nem ellenőrzött)
62 v, 2008-12-28 19:59

27-én olvasom ezt a cikket, a hozzászólásokat, aztán itt Káposztáson, a környéken sétálva meglátom FERI-01-et. A Megyeri út külső részén, a körforgalom után. Most speciel szabályosan parkolt.

adamekp képe
adamekp
63 h, 2008-12-29 01:09

hf, tényleg nincs benne a kezed? ;)

üdv adamekp

hf képe
hf
64 h, 2008-12-29 01:14

Nem-nem! Az béna kocsi! Mondom, én egy ilyennel járok:
http://socaltrucks.com/forsale/images/ryan_auborn1.jpg
:)

Kilfenora, nem jössz hozzánk az MKÉP-be? Dobj nekem egy mailt: eszak-pest kukuc kerekparosklub.hu

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

_WoL_ képe
_WoL_
65 h, 2008-12-29 23:36

a nagykörtén, a blaha/dohány után az oktogon felé menő oldalon parkol egy közel hasonló paraméterekkel rendelkező dolog. szép fehér - ezek szerint nem ez a tied...

amúgy felteszem, ha lehetne atombombával közlekedni, akkor biztos olyannal is találkoznánk az utakon. vagy a kerékpárúton/sávon/rokiparkolóban leparkolva.

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

aron képe
aron
66 h, 2008-12-29 23:38

az a gyrososé sztem. és valószínűleg örökbérlete van, mert mindig csak ő szokott ott állni:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

Kuku képe
Kuku
67 sze, 2009-01-14 02:09

Ez már annyira magas hogy nem is zavaró, sőt ha végig ilyenek parkolnának a bringautakon, direkt jó lenne, szárazon tekerhetnék rajtuk esőben.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

kotol ádám képe
kotol ádám (nem ellenőrzött)
68 sze, 2009-01-14 01:30

Sziasztok!
Tulajdonképpen mit akartok tönkretenni ezen a bmw-n? Ez egy bmw m5. Az alapára 28 millió kocsinak. Mit érnénk vele ha megkarcolnánk és leöntenénk? lemosatja és lefényezteti a tulaj újra. Nem hiszemh földhöz vágja az az 50 ezer forint. A rendőrség pedig ha eddig nem csinált semmit, ez után sem fog. Sajnos amig ilyen a kormány, addig az ország is ilyen marad. Én személyszerint nem foglalkozom az ilyenekkel. Ha nekem lenne autóm és odaállnék engem megbüntetnének. Ezért ha akarnám sem tehetném meg. Ő megteheti ki tudja miért!? Én inkább nem szólók az ilyeneknek, karcolgatni pedig biztos nem fogom ezeket az autókat, mert ha elkapnak nem vaszínű, hogy jól járok.... Sajnos most ez a legkissebb probléma az országban...ami egyre rosszab és egyre szegényebb.

BeMark képe
BeMark
69 sze, 2009-01-14 11:37

Megnéztem valamelyik nap az a helyet, ahol ez a BMW parkol (úgy, ahogy a képen is látszik). Hát, ha nagyon akarjuk, akkor szabálytalan, de csak ha nagyon akarjuk. Azaz szabályosan parkolt oda.

Korábban sokszor parkolt a járdán, a a gyalogátkelőhely mellé, ahol az autóst is zavarta a biciklisek észrevételében. Ez most nem az az eset.

_WoL_ képe
_WoL_
70 v, 2009-01-18 13:07

Sajnos amig ilyen a kormány, addig az ország is ilyen marad.

ok, erősen off, de röviden ideimhóznék egyet: én ezt éppen (vagy majdnem teljesen) fordítva látom (amivel nem kormányaink bármelyikét akarnám mentegetni): sztem a regnáló politikai elit nagyjából tükrözi az ország (a közgondolkodás, a közmorál) állapotát; igaz az, h mi válsztottuk és tartjuk hatalmon őket. sok ember képes agyatlan pártkatonaként (vagy csak egyszerűen érzelmi alapon) szavazni, és jellemzően nem hajlandó észrevenni a saját oldala hibáit. vagy, ami talán még rosszabb, azt elfogadhatónak tartja.
a már sokszor megénekelt következmények nélküli ország az, ahol élünk, és a mindennapi tapasztalatok jó része is ezt erősíti meg. ez az a hely, ahol elfogadott, sőt, sikk adót elkerülni, ahol kb büntetlenül lehet bringasávon parkolni, reflexből potyázni a bkv-n (mindemellett panaszkodni a bkv színvonalára), első rendszámot leszedve áthágni a sebességkorlátozásokat, ha elkap a rendőr, akkor okosba' megoldani a dolgot, vagy csak simán közpénzből feltölteni a pártkasszákat (mindegyiket, a mennyiséget csak a hozzáférés mértéke korlátozza).

azzal mondjuk egyetértek, h a regnáló politikai réteg is sugározza vissza ezt a fajta értéknélküliséget (vagy torz értékeket) – és itt talán megint csak oldalfüggetlenül.

változás rövid távon nem várható, jópár generációs projekt ez.

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

BeMark képe
BeMark
71 sze, 2009-01-14 11:40

Kicsit elkanyarodtak a hozzászólások ebben a topikban az eredeti témától. Pedig érdekes az eredeti téma: tudunk-e javasolni megoldást a kereszteződés átszervezésére, és át tudjuk-e nyomni a javaslatunkat az illetékeseken?

dhorvath képe
dhorvath
72 v, 2009-01-18 13:33

Javasolni tudunk, átnyomni legföljebb fánkot tudunk rajtuk.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!