Életbe lépett a főváros szmogriadóra vonatkozó rendelete



Az új szabályozás alapján már reális esélye van a szmogriadó elrendelésének. Riasztás esetén páratlan napokon csak a páratlan rendszámú, páros napokon páros és 0-ás rendszámú autók közlekedhetnek Budapesten.

cikk a totalcar-on:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szmogriado/

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
tkacsa képe
tkacsa
1 v, 2008-12-28 18:26

2-vel lejjebb ugyanez van...
http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081228/eletbe-lepett-fovaros-...

becherpig képe
becherpig
2 k, 2008-12-30 03:42

igen, bocs, keson vettem eszre, pedig direkt figyeltem :/
---
!úgyis megdöglünk mind!

PTeker képe
PTeker
3 h, 2008-12-29 00:17

Hiszem ha látom azaz érzem. (De szerintem... ) mindegy nemn akarok kishitü lenni. És különben is ki ellenrzi majd?

Redford képe
Redford (nem ellenőrzött)
4 h, 2008-12-29 00:50

"És különben is ki ellenrzi majd?"

Hát az attól függ milyen napon kérded.

PTeker képe
PTeker
5 h, 2008-12-29 00:57

Mert? melyik az a nap amikor meg lehet csinálni?

Makakk0 képe
Makakk0
6 h, 2008-12-29 11:20

Ha sikerül, akkor jó ötlet!
________________
Bringasávot mindenhova!
Bringalap - Bringások honlapja

KésmárkiM képe
KésmárkiM
7 h, 2008-12-29 16:23

Szerencsére nekünk két kocsink van: egyiknek páros, másiknak páratlan a rendszáma. Így szmogriadó esetén sem kell a vonatot használnom. De egyébként is csak az Osztyapenkóig jövök be kocsival, onnantól bicikli.

Persze szívesen hagynám a kocsit a Budapest táblán kívül, de nem igazán tudom, hol lehetne az M1-M7 mellett. Budaörs rendkívül zsúfolt, parkolóhely alig van, a nagyáruházak parkolói meg a vásárlóknak vannak (nem hiszem hogy jó szemmel néznék, ha minden nap ott parkolnék egész nap). Van valakinek tippje esetleg, hogy hol van Budapest táblán kívül őrzött P+R parkoló, alacsony árakkal, jó közlekedési kapcsolattal? Az elmúlt 18 évben minden évben kellett volna épüljön legalább 1 ilyen. Akkor most lehet hogy a szmogriadóra sem volna szükség.

A vonattal meg az a bajom, hogy amit legutóbb (kb. 2 hónapja, Székesfehérvár-Budapest személy) próbáltam, annak én már marhaszállításra sem adnék engedélyt, nemhogy embereket vigyen. A személyzetről nem beszélve. Szóval én ragaszkodom az autó nyújtotta tisztasághoz, majd 2-3 év múlva megint megpróbálom a MÁV szolgáltatásait, hátha.

Busz szóba sem jöhet: biciklit nem lehet feltenni.

hf képe
hf
8 k, 2008-12-30 00:54

"a nagyáruházak parkolói meg a vásárlóknak vannak (nem hiszem hogy jó szemmel néznék, ha minden nap ott parkolnék egész nap)"
Hát ezt egyik áruházban sem veszik észre, az tuti!

"Busz szóba sem jöhet: biciklit nem lehet feltenni."
De ott lehet hagyni lezárva, vagy lehet vinni összecsukható bringát.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

steerio képe
steerio
9 k, 2008-12-30 14:46

Otthagyni fix helyen, kifigyelhető fix napirenddel, kiszolgáltatva lopásnak és rongálásnak, persze. Nem tenném, ha van más választásom.

Vagy hát jó, akkor összecsukható bringa, amilyen olcsó, annyira remek menettulajdonságai vannak (jó, a 7 kilós keskenygumis kerékpáromhoz viszonyítva).

KésmárkiM képe
KésmárkiM
10 k, 2008-12-30 17:58

Sajnos ragaszkodom a biciklimhez. Ezt otthagyni minden nap nem merném, egy leharcolt kontrás csatagép pedig közel nem okozna ekkora örömet a napi közlekedésben.

hf képe
hf
11 sze, 2008-12-31 12:12

15-30eFt között lehet kapni tök jó városi bringákat használtan. Ehhez hozzá kell számolni 30eFt-ért egy Kryptonite New York Fahgettaboudit láncot.
Olcsó bringa, drága lánc kombó: ezt tuti nem viszik el sehonnan. Ha pl. vasútállomásnál kéne hagynom bringát, tuti ezt csinálnám.
Az, hogy egy bringa mennyire kényelmes, és mennyire "okoz örömet a napi közlekedésben" az a beállításokon múlik.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

pata képe
pata
12 sze, 2008-12-31 18:07

Nekem van egy ilyen láncom, de csak a valóban gázos helyeken használom, mert kb 4 kiló :-)

hf képe
hf
13 p, 2009-01-02 00:07

Viszont tuti nem viszik el a bringát.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

zsoltee képe
zsoltee
14 v, 2009-01-04 23:16

Szerintem ez már őrültség. 70ezres bringára bőven jó a normális 7ezer ft-os U-lakat Bp-en. A lánc nevében nem véletlenül New York van és nem Budapest.

Zsoltee

chmtx képe
chmtx
15 k, 2008-12-30 16:31

"Szóval én ragaszkodom az autó nyújtotta tisztasághoz"

Ezzel csak az a baj, hogy az autó csak neked, a benne ülőnek nyújt tisztaságot, a környezetet viszont sok minden másnál jobban szennyezi.

Ami számodra tisztaság az az én számomra szennyezés.

A tömegközlekedési eszközök közül az egy főre eső legkisebb károsanyag kibocsátása a vasútnak van. Amikor vonatra ülsz, akkor ezt is mérlegelned kell, nem csak a te szempontjaidat.

Még a vonatoknál jóval szennyezőbb buszokon is a 100 kilométerenként egy főre jutó benzinfogyasztás kb 0,5 liter, míg autóban ez átlagosan 6-12 liter körül van, azaz ki lehet számolni, hogy ki mennyivel járul hozzá az élőhelyeink tönkretételéhez.

Ne haragudj, hogy ilyen belemenős vagyok, de a kényelemre és a tisztaságra vonatkozó érvek ideje lejárt. A környezetrombolás fékezése mindenki ügye. Minden egyes autó számít.

Dávid
www.polopokol.hu

KésmárkiM képe
KésmárkiM
16 k, 2008-12-30 17:52

Megértelek, de tényleg. Tekints engem egy kispolgárnak a sok közül. A kispolgároknak tudvalevően nehéz a fejük, kissé konzervatív a gondolkodásuk, szeretik a kényelmet és a biztonságot.

Viszont adtam esélyt a MÁV-nak, de azt az esélyt a MÁV elpuskázta. Én pedig még nem tudtam belátni, hogy a bolygó megmentése érdekében nekem mocsokban kelljen minden nap másfél órát utaznom. Túl nagy dolgot kell összevetni egy hatásában túl kicsi dologgal: nem könnyű ez.

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ha nekem nem megy (pedig Budapest határán belül csak biciklivel járok), akkor más hozzám hasonló kispolgároknak sem fog menni.

A kispolgár pedig szerencsére elég egyszerűen működik: észérvek, alternatívák, anyagi megfontolások mentén elég jól irányítható volna. Ugyanis racionális alapon hozza meg a döntéseit, nem pusztán környezetvédelmi lelkesedésből.

urga képe
urga
17 k, 2008-12-30 18:03

A kispolgár egyet mégis tehet: feliratkozik a legelső környezetvédelmi szervezetbe, amelyik rokonszenves neki. Miután elküldte levelét a MÁV vezérigazgatójának arról, hogy miért ül kocsiba nap, mint nap.

pata képe
pata
18 k, 2008-12-30 18:11

A MÁV tipikusan az a szervezet, ahol senkit nem fog érdekelni, miért ültél kocsiba aznap. A vezérigazgató és az összes MÁVos dolgozó megteheti, hogy magasról tegyen rá hogy az utasok mennyire használják a vonatot. A szocializmus egyik utolsó nagy zárványa, immár két évtizede gyakorlatilag háborítatlanul.

urga képe
urga
19 k, 2008-12-30 20:46

Válaszolnia kell rá, így legalább egy munkatársa elolvassa majd. És semmibe nem kerül egyúttal néhány napilapnak is elküldeni, hogy megmozgathasson valamit más kispolgárokban is.

aron képe
aron
20 k, 2008-12-30 22:13

ez nagyon így van, és sajnos még nagy is hozzá a pofájuk.
viszont úgy lehet a dolgot elkezdeni, ahogy urga mondja. vagy valahogy úgy.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

Lathor képe
Lathor
21 sze, 2008-12-31 03:19

pedig Budapest határán belül csak biciklivel járok
És neked a MÁV a mocskos, Bphez képest???

dJw__ képe
dJw__ (nem ellenőrzött)
22 k, 2008-12-30 01:31

A cikkben:
"Jövőre már a dugódíj bevezetésével kíván foglalkozni a főváros. Lehet, hogy már a városhatár átlépéséért, vagy csak a belvárosi kerületekbe való bejutáshoz kell fizetni, de a hídpénz bevezetése is egy alternatíva."

hídpénz... asszem a feudalizmus idején volt ilyesmi... no meg persze vám is volt, ha átlépted a telekhatárt. Jó irányba haladunk azt hiszem... :/

No meg persze a hídpénz az majd a gyalogosokra is fog vonatkozni? pff... kemény világ ez a miénk...

--
Bringás boltok adatbázisa: www.bringazz.hu

pata képe
pata
23 k, 2008-12-30 02:07

Középkorban is volt kerék. Aki most kereket használ, az középkori?

A hídpénz egy hatékony módja egy adófajta behajtásának. A stockholmi dugódíj beszedőpontjai közül egyesek hidaknál vannak. Szeretném ha Budapest ott tartana, mint a szerinted feudalizmushoz kapcsolódó módszereket használó Stockholm.

dJw__ képe
dJw__ (nem ellenőrzött)
24 p, 2009-01-02 14:45

Pata, kérlek... Stockholm sem attól olyan menő, mert dugódíj meg hídpénz van. Azért nem kellene keverni a szezont a fazonnal :)

A hídpénz után mi lesz a következő? Kémény adó?

Csak hogy értsd, nem a fejlődéssel és a dugók megszüntetésével van bajom, hanem a megoldással. Adóztassuk meg a parasztokat, mert azok úgyis olyan birkák, hogy csendben kifizetik. Na tessék. Adózz akkor helyettem is majd, kérlek ;)

Bringaboltok adatbázisa: www.bringazz.hu

tade22 képe
tade22 (nem ellenőrzött)
25 k, 2008-12-30 15:49

Ma a budapesti légszennyezettség mértéke (szálló por koncentrátuma) jóval a határérték felett van!!!
Lásd itt: http://www.idokep.hu/?oldal=legszenny, és a Levegő munkacsoport honlapján: http://www.levego.hu/#showNews(2026)

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
26 k, 2008-12-30 16:37

Nagyon rossz a levegő Budapesten

Két nap múlva javulhat a helyzet, megélénkül a szél, kisöpri a port.
http://index.hu/politika/belfold/antsz081230/

Kisöpri? Hova?

Leviathan képe
Leviathan
27 k, 2008-12-30 16:54

Na.

Szerintem ezt az szmog cuccot az első 3 hétben ellenőrzik a zsaruk, aztán ugyanúgy le lesz ****va mint a mobilozás vezetés közben...stb. És majd azt mondják, hogy nincs rá pénz. Szokásos itthoni játék. Jó is lehetne ez a rendelet, csak tudni kéne betartatni. Ami szvsz nem fog menni.

vélemények?

-=Szerintem=-

tade22 képe
tade22 (nem ellenőrzött)
28 k, 2008-12-30 17:23

Leviathan, hát sajnos én is ettől félek, hogy nem lesz betartatva...pedig milyen jó kis bírságpénzeket szedhetnének ezért a rendőrök:)))
Kissé optimistán abban reménykedem - nyugodtan hívj naivnak -, hogy ma is a rádió óránként bemondja, milyen riasztó a légszennyezettség, ez hátha arra sarkallja majd az autósok 3-5%-át, hogy ne használjanak autót...hátha...

aron képe
aron
29 k, 2008-12-30 22:12

a rádió max annyit képes majd az emebreknek eljuttatni, hogy a nagymamát zárjátok a lakásba, a gyerekkel meg vigyázzatok, le ne tekerje a kocsi ablakát, mert bejön a büdös.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

hf képe
hf
30 sze, 2008-12-31 12:07

Tegnap autóztam a városban, este 10-kor, és lehetetlen volt megoldani, hogy ne jöjjön be a kocsiba a büdös, mivel ha belső keringetésre állítod, azonnal párásodni kezd... ennyit az autósok nagy dumájáról, hogy ők kényelmesen ülnek és kizárják a büdöset.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

Ji-ten képe
Ji-ten (nem ellenőrzött)
31 cs, 2009-01-01 15:14

Igen, bemondta, milyen rosszak a levegőviszonyok.
És azt mondta, hogy ne vigyük a gyerekeket az utcára, és akinek idült hörghurutja vagy asztmája van, vagy aki csak teheti, maradjon otthon, nem menjen az utcára.

És akinek a belvárosra nyílik az ablaka, arról ugyan nem szólnak soha külön, de evidens: az dögöljön meg.

Ez a megoldás ebben a városban. Dícséret a vezetőinek... Lassú elgázosítás. Nem hard módon, nem nagyhangon, lassan ölő méreggel, alattomosan:
tehetetlenséggel, cinizmussal, képmutatással, lagymatagsággal, erőtlenséggel, gyávasággal.