A járművezetők engem mindíg kinéznek maguknak januárban?
Arról nem is beszélve, hogy a hülye sofőr az Alba Volán alkalmazottja és éppen járatos buszt vezetett. Nem is írok mást, már megtettem, írtam a Volánnak. Várom válaszukat...
Tisztelt Alba Volán!
A mai napon (2009. január 3.) 15 óra 15 perc körül kerékpárral haladtam a Király soron, az útkanyarulat és a Huba köz buszmegálló között. Körülbelül, 30-35 km/h sebességgel, szabályosan közlekedtem. Mögöttem egy járatos busz haladt.
A busz előzésbe kezdett, majd megjelent a vállamtól (és a kormányvégtől) 10-20 cm távolságra a busz eleje. Ekkor rákiabáltam a buszsofőrre és közben erősen fékeznem kellett, hogy egy esetleges halálos kimenetelű balesetet elkerüljek.
A busz sofőrje erre megállt az út közepén, félre sem húzódott. Mivel irányjelzés sem volt, ezért mögötte vártam, mi fog történni (nem bíztam ezek után a sofőrben, nem mertem a szabálytalanul megálló járművet megelőzni). A busz a megállótól néhány 10 méterre állt meg. A sofőr leszállt és minősíthetetlen hangnemben kérte rajtam számon a következőket:
-én hogy beszélek vele (ilyen helyzetben nem hiszem, hogy sokan kiabálnák azt, hogy "Legyen szíves távolabb menni"). Meghallgathattam, hogy "Mi a kurva anyámat képzelek, stb.)
-miért versenyzek (ezt nem értem)
-kacsáztam (nem igaz, bár erre még a KRESZ is kitér)
-neki úgy kellett megelőznie, hogy átlépte a záróvonalat
Majd "kultúráltan" elköszöntünk egymástól, a busz szintén indexelés nélkül elindult, a megállóba nem állt be.
A busz rendszáma: HSX-426.
Amennyiben az esetet nem sikerül megnyugtatóan rendezni, úgy rendőrségi feljelentést teszek az ügyben.
Nem szeretném, hogy egy ámokfutó buszsofőr balesetet okozzon. Most is csak annak köszönhető, hogy el tudtam kerülni a balesetet, hogy évi több ezer kilométert tekerek városi körülmények között. E nélkül beláthatatlan dolgok történhettek volna.
Várom válaszukat!












Engem egyszer XI. kerület a
Engem egyszer XI. kerület a Bartók Béla uton szórított le nagyon durván egy BKV busz. Éjszaka volt, 0 forgalom, ki voltam világítva. A járdasziget (úgy emlékszem az, vagy valami felező) és köztem dudálva ment el. Éppenhogy elfértem. Amúgy ott a pályaudvar környékén nem ez volt az első eset.
Egyébként válaszolnak is
Egyébként válaszolnak is ezekre az levelekre a címzettek? Mert már nem az első amit belinkelve látok itt a honlapon, de válasz még csak ritkán jött:(
_________________________
Bringasávokat budapestre!
A BKV mindig válaszol
A BKV mindig válaszol valami formalevéllel, súlyosabb esetben ki is vizsgálják, de az már kérdéses, hogy milyen hatékonysággal.
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Az Alba Volán szokott
Az Alba Volán szokott válaszolni.
A miért vagyok gyorsabb a busznál érvrendszerűtől a "megvontuk a negyedéves prémiumot"-ig eléggé sokféle válasz volt, eddig egy esetet leszámítva korrektek voltak.
---
http://htmmblog.enba.hu/
Hát, sajnálom, hogy ez
Hát, sajnálom, hogy ez történt Veled... Remélem sikerül "megnyugtatóan rendezni az esetet".
Ezzel a dologgal kicsit felkavartál, mivel az öcsém most kezdi biciklis karrierjét Fváron. Persze nem az úttesten közlekedik majd, de akkor is félek a farkasok közé engedni. Azt hittem Fvár nem az a vérengző város... Mondjuk bpesti biciklisként nem tudom miért vagyok meglepődve a sztorin.
Bocs, az alábbiak csak
Bocs, az alábbiak csak lazán kapcsolódnak a bejegyzésedhez.
Pár napja én is jártam ezen a szakaszon. Rokonlátogatóban voltam Fehérváron, Velencéig mentem vonattal, onnan biciklivel tovább.
Nem akartam a hetesen szabálytalankodni, ezért az északi part felől, az új pákozdi kerékpárúton közelítettem meg a várost, ami szerény véleményem szerint botrányosan rossz kialakítású és állapotú. Mint valami elfuserált szinuszgörbe, egyre másra a leglehetetlenebb és legveszélyesebb helyeken keresztezi az úttestet, a városon belül olykor perceket kell várni, mire a lámpák egymásutánján átvergődik az ember. A Dinnyés és Pákozd közötti szakasz még erre is ráver; négy-öt kilométer pusztai kerékpározás után jön egy aluljáró, "áthaladás csak saját felelősségre". Viszont a madárrajok csodaszépek.
Szavam ne feledjem: három nap alatt keresztül-kasul bejártam Fehérvárt, és a következőket figyeltem meg:
1. az autós közlekedési morál lényegesen rosszabb, mint Budapesten, a kerékpáros elsőbbsége jószerivel ismeretlen, a dudahasználat pedig a Távol-Keletet idézi;
2. a kerékpárutak szinte kizárólag arra vannak, hogy a biciklist betereljék a gyalogosok közé (kerékpársávot nem láttam);
3. kerékpárosok az évnek ebben a szakában elvétve akadnak a forgalomban.
(Az infrastruktúrában az egyetlen üdítő kivétel a Maroshegyre kivezető kerékpárút volt. Nem könnyen találtam meg az előzetes instrukciók ellenére sem; ha jól emlékszem, a Bakony utca meghosszabbításaként indul, és pillanatok alatt át lehet érni Maroshegyre, ráadásul kellemesen rurális környezetben.)
Fehérváron nőttem fel, több mint húsz éven át kerékpároztam ott kisebb megszakításokkal (a Jancsártól az Öreghegyig simán gyorsabb voltam, mint a 24-es! :-)), iszonyú érzés ezt a leépülést látni. Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer biztonságosabbnak fogom gondolni a budapesti kerékpározást a fehérvárinál.
Még valami: ezúton üdvözlöm azt a jegyvizsgálót, aki a fentebb leírtakra Kelenföldtől Velencéig már figyelmeztetett. Ő is mesélt hasonló történetet őt leszorító buszosról.
Tiszta szívből kívánom, hogy sikerüljön visszahódítani Fehérárt a bringáknak! :-)
===
bácsi a biciklin
Az agárdi bringaút
Az agárdi bringaút tényleg halál. Az aluljáró már le is van fagyva, mert rá van vezetve a csapadék, csak úgy.
Ha lesz időm még világosban, holnap körbefényképezem, egy postot megér a blogba.
Éppen ma jártam arra. A vasúti átjárónál olyan karám van, mint a gyalogoknál. Éppen át lehet tolni a gépet. Visszafelé persze már kint mentem, de folyamatosan dudáltak rám, hogy miért nem a bringagyalogon megyek. Persze, mert az autós nem vette észre, hogy a kerékpárral behajtani tilos óta volt egy kereszteződés. Mondjuk ez csak egy volt és szabályosan előzött, ha a vasúti átjárót nem számítom ;]
Ez azért is rossz, mert aki Pákozdról (vagy -ra, mint anyukám) jár dologzni, annak továbbra sincs kerékpárút, pedig pont nekik kellene, mert félnek a forgalomban. Arról nem is beszélve, hogy nyáron megintcsak halál lesz az a szakasz, mert nincs árnyék, csak tarló lesz mellette.
...de csak megint felhúzom magam.
A 24-es vonal jó, szeretek arra menni. Mondjuk egy panaszlevelwemet a volán egyszer azzal ignorált, hogy a sofőrnek nem tetszett, hogy gyorsabb voltam a busznál.
---
http://htmmblog.enba.hu/
"az autós nem vette észre,
"az autós nem vette észre, hogy a kerékpárral behajtani tilos óta volt egy kereszteződés."
Szerintem azt nem oldja fel a kereszteződés. Én legalábbis csak ezt találtam a KRESZ-ben:
"14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
c) „Megfordulni tilos” (29. ábra)
d) „Sebességkorlátozás” (30. ábra)
e) „Legkisebb követési távolság” (31. ábra)
f) „Előzni tilos” (32. ábra)
g) „Tehergépkocsival előzni tilos” (33. ábra)
(6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja."
Az említett tábla a v pontban található.
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Ezzel elgondolkodtattál. De
Ezzel elgondolkodtattál.
De eszerint a logika szerint, ha a következő kereszteződésből jövök, honnan kell tudnom, hogy az előző kereszteződésben milyen tábla volt?
---
http://htmmblog.enba.hu/
Kérdés azonban, hogy a
Kérdés azonban, hogy a kereszteződés honnan jön, lásd mondjuk az autópálya-lehajtót.
üdv adamekp
Karácsony másnapján
Karácsony másnapján mentünk Fehérvárra mi is családdal. Mosolyogtam is hogy milyen szép bringautak vannak. Aztán én is felfigyeltem az oldalváltásokra. Láttam olyat, ahol egy kereszteződésnél kétszer kell megállni a közlek. lámpánál. Ez már nem tetszett annyira. Viszont én eddig úgy tapasztaltam, hogy a vidéki bringautak jobb minőségűek (talán mert újabbak?) mint a budapesti társaik.
_________________________
Bringasávokat budapestre!
természetesen ez csak egy
természetesen ez csak egy állítás... illetve csak egyik oldalról...
feljelentés esetén, kíváncsi lennék hogyan bizonyítja a kedves posztíró... viszont ha bebukja, akkor visszafele ül a kártérítés rágalmazásért és egyebekért...
ettől függetlenül átérzem a xar helyzetet, engem (kocsival voltam) szorított rá a BKV busz az úttest közepén lévő járdára, mert neki hirtelen 4 sávot kellett váltania, mert majd balra fordul 5-600 méter után... szóval nagyon sietős volt neki... persze még neki állt feljebb... csak azért nem lett a képébe taposva, mert céges volt a kocsi, így még én üthetem meg a bokám "céghez nem méltó viselkedés" címszó alatt... mókás...
Úgy tudom, polgári peres
Úgy tudom, polgári peres ellentámadás csak akkor fenyeget, ha nevesítve van a feljelentett személy. Itt a feljelentő nem tudhatja, ki vezette a buszt, ezért mindenképpen ismeretlen tettes ellen megy a feljelentés. Magwassal kéne felvenni a kapcsolatot, neki van gyakorlata.
===
bácsi a biciklin
Tanúd van? Anélkül nem
Tanúd van?
Anélkül nem sokat ér a feljelentés :(
Annyit mindenképpen ér,
Annyit mindenképpen ér, hogy kellemetlen helyzetbe hozza az Alba Volánt.
===
bácsi a biciklin
Nem igazán van
Nem igazán van tanú.
Tudom, hogy esélyem sincs, amíg nem veszek sisakkamerát.
Viszont ha behívják egy interjúra, talán elgondolkozik egy kicsit.
Ő azt mondja, hogy nem, én azt, hogy igen aztán elfelejti az egészet a rendőrség. Esetleg megptróbálnak engem elmeszelni figyelmetlen közlekedés szabálysértésért, mint a múltkor...
---
http://htmmblog.enba.hu/
Nekem szerencsére az
Nekem szerencsére az utóbbi időben csak jó tapasztalatom van a helyi buszosokkal (Miskolci Városi Közlekedési Zrt).
Én úgy tapasztaltam, hogy annyira nem centizik ki a távolságot a kormány és a busz között... van egy kellemes méter is. Ráadásul megköszönik, ha kiengedem őket magam elé. Nincs nagy prolémázás semmin sem, pedig mostanában nincs túl meleg, és énis majd lefagyok a drótszamárról...
Respect is Everything
Versenyeztél. Megáll az
Versenyeztél. Megáll az eszem. Ha 15-20 km/h-val cammogsz átlépheti a záróvonalat?
Nah, válaszoltak. Itt
Nah, válaszoltak.
Itt van:
http://htmmblog.enba.hu/link/?id=522
Ha lusta vagy kattintani:
Tisztelt Tóth László Úr!
A panaszát kivizsgáltam, a gépkocsivezetőt meghallgattam, vele jegyzőkönyvet vettem fel.
A gépkocsivezető által elmondottakat csak részben tudtam elfogadni, ezért a gépkocsivezetőt szóban figyelmeztettem és felhívtam a figyelmét, hogy a közlekedési szabályokat figyelmesebben tartsa be.
Az Önnel történt kellemetlenség miatt elnézését kérem és remélem, hogy a továbbiakban hasonló esetek nem fordulnak elő.
Tisztelettel.
Erős István
üzemvezető
---
http://htmmblog.enba.hu/
ez tök jó! reméljük a
ez tök jó!
reméljük a valóségban is megtörtént ez a beszélgetés és nem csak leírták.
Boci
----------
MK-Belváros
...akrat icob, icoB
3:-O