Írtam egy képes beszámolót (ma készült fotókkal) a tavaly nyáron átadott Kisfalud-Velence kerékpárútról. Hát, nem igazán tetszik!
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Írtam egy képes beszámolót (ma készült fotókkal) a tavaly nyáron átadott Kisfalud-Velence kerékpárútról. Hát, nem igazán tetszik!
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Brr bazz, jól kivédték,
Brr bazz, jól kivédték, hogy hétvégikerékpárosnak ki kelljen fizetni a kórházi ellátást, amikor beleront az aluljáró korlátján keresztül a patakba a jég miatt.
Nagyon elrettentő.
És olyan bosszantó, hogy nincs annyi eszük, hogy olyat (is) kérjenek fel a tervezőbrigádba, aki nem csak 3-9 éves koráig ült biciklin a nagymama udvarában pestszenlőrincbelsőn...
Há ne dobják már ki a pénzünket.
És akkor azt mondják, hogy mit ugrálnak ezek a bolond autóakadályozók, most kaptak 4km utat enyié-annyié. Mivel ők nem használják, így nem tudják, hogy funkcionálisan defektes, így mondhatják is.
Mi meg főhetünk a levünkben.
jajh, demérges ez
szasza
----->0-0<-----
Remain cleated!
Bringán utazom: klassz! nagyon klassz! sőt: first class!
A duda figyelmeztető, nem pedig nevelő eszköz!
ELTEker
Uhhh... Az M7 által
Uhhh... Az M7 által táplált tükörjég azért mindenen túltesz :(
-------------------------------------------------
Ezüst Merida, fekete bukó, és az alábbi Bagaboo:
http://www.flickr.com/photos/papics/3118074537/
http://papics.eu/
Azért a beszámoló
Azért a beszámoló szerintem túlzás. A vasúti átjáró tényleg gáz, főleg hogy olyan átjáróknál, ahol megy is vonat, meg tudták oldani labirintkorlát nélkül.
A téli sózás meg szintén probléma, de valljuk be, télen nem bicikliznek tömegek a Velencei-tóra. Mondjuk az útfenntartást akkor is meg kell oldani, de a mai módszerekkel (NaCl az útra) ez inkább a fáknak rossz, mint a bicikliseknek jó. Szóval legyen jégmentesítés, de kíméletes anyaggal.
A többi megjegyzés szerintem kötözködés.
1. Azért nem Pákozd felé megy az út, mert eleve azzal a céllal épült, hogy Fehérvárról el lehessen menni a tóra fürdeni. A Pákozd-Fehérvár útvonal inkább a pákozdiaknak lenne jó, szerintem az egy másik dolog, szintén hasznos, de most nem erre költöttek.
2. AZ M7-keresztezést a patakmederben (a vízbefolyástól eltekintve) nem nagyon lehetett jobban megoldani, külföldön is láttam ilyet, szerintem korrekt.
3. A huplinál levő gázló alapvetően traktoroknak van, így tudják megközelíteni a szántóföldet. Szerintem ne kössünk bele.
4. Az éles kanyarra fel lehetne hívni a figyelmet, bár ilyen lehet, hogy még Nyugat-Európában sincs. Lehet, hogy nem lenne sokkal több költség, de ez már kicsit kezd elmenni a luxusbringaút kategóriába :-)
5. A bringaút keleti végétől kijelölt út tényleg nem túl forgalmas, szerintem pénzkidobás lett volna oda bármit építeni. Az utat fel lehetne újítani, de az is jogos, hogy erre bringaútpályázatból nem adnak pénzt.
Az már más kérdés, hogy az egységsugarú magyar turista ezen nem mer menni. A nyáron többeket láttam, akik a bringaút itteni végéhez elhozták a biciklit kocsival, majd mentek egyet az új bringaúton (!)
6. A Demszky-oszlop azér' van, hogy az ótók ne menjenek be. Igaz, eredetileg kettő volt belőle, így pont nem lehetett tőle elférni, de lelkes barátunk (sajnos már nem emlékszem, ki) beírt az önkormányzatnak, és kijavították. Az a trapéz alakú cucc szerintem jobb lenne, nem tudom, miért nem olyat raktak ide.
7. Fatelepítés nem kötelező a bicikliút mellé. Lehetne persze, meg ez tényleg egy szeles környék, de biz' az pénzbe kerül.
Szóval az egész beszámolóban semmi pozitív nincs, ami szerintem nem jogos. A kisfaludi rész szerintem sem a legjobb, de a patak menti szakasz elég jól sikerült.
Na pont ezeket gondoltam én
Na pont ezeket gondoltam én is a beszámoló kapcsán. Aki évente háromszor kimegy Fehérvárról a Velencei tóra bringával annak jobb, mint az út. Jobban is megépíthették volna, valóban, de kicsit nekünk semmi sem jó íze van a dolognak...
Az autópálya lefolyót pl. be kell jelenteni, és javítani fogják.
Ki az illetékes? Bejelentem
Ki az illetékes? Bejelentem akkor a fényképek alapján.
---
http://htmmblog.enba.hu/
Az M7-esé és műtárgyaié
Az M7-esé és műtárgyaié az Állami Autópályakezelő Zrt.
http://www.aak.hu
Igen, a megjegyzés jogos, a
Igen, a megjegyzés jogos, a cikkben szándékosan lehúzni akartam az utat. Nem tetszik ez a megoldás.
Nem értem, hogy kinek épült. Mert a kezdőket az a kis útszakasz is elrettentheti.
1: Én jobban örültem volna neki, hogy megépül Pákozdig és akkor ott forgalomban megyünk a dinnyési úton. Így a Pákozdiaknak is jó, aki meg mer menni azon az úton, annak mindegy, hogy 2 vagy 4 km-t megy rajta szerintem. És akkor két legyet ütöttek volna egy csapásra.
2: igen
3: tudom, gondolom azért is koszos.
4: nem az a gondom, hogy éles a kanyar. Hanem az, hogy közvetlenül mellette árok van (igaz ezt nem túl jól adja vissza a fénykép).
5: úgy indult, hogy el tudsz menni a tóig. Én mindenhonnan ezt hallottam. Így nem. Ami nem baj, csak mindenki mást várt, pont a bátortalanabbak miatt.
6: tudom, de miért kell ez? Azt el tudják kerülni az autósok, a keréknyomoból ítélve el is szokták. Csináltam róla fényképet, csak nem tartottam elég érdekesnek. Ha pedig megkerülhető, akkor minek...
7: a fatelepítés nem kötelező, de korábban voltak jó magas bokrok, amik adtak árnyékot. Azokat kiirtották, gondoltam majd lesz másik helyette. Nem lett.
---
http://htmmblog.enba.hu/
Nem tudtam, hogy korábban
Nem tudtam, hogy korábban voltak bokrok. Ez esetben rossz pont.
Szerintem ha felfestenek egy sávot vagy ilyesmit azon a kis forgalmú úton, akkor a bátortalanabbak is rámerészkednek. Most nem tudom kapásból ennek az útnak a járműforgalmát, de más országokban sem végig mennek külön bicikliúton a kerékpáros túraútvonalak. Nehogy már a bátortalanok miatt dobjunk ki még 50-100 milliót.
+1, kiegészítve annyival,
+1, kiegészítve annyival, hogy ha nem labirint van, akkor biztosítani kellett volna a vasúti átjárót, és az alsó hangon 20 misi. Mivel az egész kp út 133-ba volt, így azt 600m bringaút bánta volna. Ja, a labirint el sem romlik.
bocs, a +1 airdace
bocs, a +1 airdace hozzászólásához ment volna
Szerintem is átestél a ló
Szerintem is átestél a ló túloldalára. Kinyújtják a kisujjukat, erre leharapod a karjukat.
Airdace már nagyjából leírta a gondolataimat. de azért hozzáteszek még néhány apróságot.
1. Az út valóban a tó és Fehérvár összekötésére, nem pedig Fehérvár és Pákozd összekötésére született.
Elsősorban turisztikai célú. Ezért is jó, hogy széles, sima, lehet kényelmesen, beszélgetve, egymás mellett menni. Nem pedig emlekedőnek kaptatva, szembeszélben, kátyúkat kerülgetve. Ezek miatt rühelltem Pákozd felé kerülni.
5. Azért szerintem a Pákozd-Dinnyés (köz)úttal a minőségén kívül nincs nagy gond. Szerintem nincs olyan elrettentő forgalom rajta, hogy egy "egységsugarú" magyar turista ne merjen rámenni.
6. Én voltam, aki figyelmeztette az önkormányzatot a rossz pollertelepítésre. ld. itt
Ha már egyszer még mindig ott van az a nyamvadt sínpár, valami biztosítást muszáj csinálni, és ez a vasúti labirint pedig még mindig szélesebb, mint az átlagos. Szóval szerintem ezzel így ebben a formában nincs gond.
Kishazánkban a kerékpárutak még mindig gazdátlanok, így nem meglepő, hogy nem megoldott a takarításuk. Persze ez nem azt jelenti, hogy jó ez így. A tükörjég szerintem is elég gáz, de így hirtelen nem tudnák az elkerülésére jó megoldást találni.
Sz.fehérvár-Velencei tó viszonylatban ezen kívül kb. minden sokkal inkább gyász. Akár Kisfaludot, akár Sz.fehérvárt, akár Gárdonyt, akár Velencét nézed.
A kisfaludi bringagyalog potenciális veszélyforrás a keresztutcáival. Beláthatatlanok az utcák, ráadásul fehérvár felől érkezve jó nagy slunggal tudsz döngetni a lejtőn. Szóval para.
Fehérvár meg a bringagyalogos műtárgyaival egy külön mise. Teli van pakolva minden út a bringával behajtani tilos táblákkal, nem lehet normálisan egyenesen Aból Bbe menni, mert rákényszerítenek a hülye kacskaringózó, rossz minőségű járdás bringagyalogokra. Ráadásul ezek alárendeltek az autóknak, így nekem mindig elsőbbséget kell adnom nekik. (pl. áruházak)
Ezeket a csodákat túlélve kijutottál a városból, végigmentél a posztban szereplő új úton. Elmentél közúton Dinnyés felé, aztán Gárdonyba a leginkább gyász bringagyászon jutsz be.
A fentebb linkelt korábbi posztomban már írtam róla, de itt van egy jellemző kép. És ez még egy istenes szakasza.
Aztán Gárdony megint teli van bringával behajtani tilos táblákkal, holott a főút mentén végig van sárga vonal felfestve az út kétoldalára (egykori bringasávok?) + csomó helyen 30as táblák, forgalomlassitó zebraszigetek. De nem! Fel kell menjek a járdára... [Persze most ezek a sávok teli vannak szeméttel :(]
A velencei strandon keresztülvezetett bringaútról már nem is beszélve...
Mindenestere, ha érzel egy kis elhivatottságot a fehérvári bringautak iránt, menj el a Városfejlesztési Igazgatóságra, és nézd meg az Alsóvárosi kerékpárút terveit. Amikor augusztusban leveleztem az önkorival, az egyik válaszukban egy ilyet küldtek:
"Tájékoztatom, hogy az Alsóvárosi kerékpárút kiépítésére - a kivitelező kiválasztására – a közbeszerzési eljárás folyamatban van. A tervek Igazgatóságunkon ügyfélfogadási időben ( hétfő 13-15, szerda 8-12 és 13-16, péntek 8-12) megtekinthetők."
Én már akkor sajna nem tudtam elmenni, mert csak 1 hónapot voltam lent szakmai gyakon.
Ha kell segítség, akkor az MK közlekedési munkacsoportja biztos segít. (jó lenne vmi elektronikus tervdokumentációt keríteni)
ui: bocs, hogy hosszú voltam
_______________________________
..:BringAlap:.. - az új weboldalam, ami nem azonos Makakk0 oldalával!
bringacsapda az inkább!
bringacsapda az inkább!
"A kerékpárutat mindenki
"A kerékpárutat mindenki csak saját felelőségére használhatja"
Hát ez kiba jó, mindjárt leesek a székről :-DDDD
Ha nem lenne fotó akkor az mondanám hogy:
-Márpedig ilyen tábla nincs! :-)
Amúgy tényleg kicsit szőrszálat hasogatsz de az tény hogy vannak hülye megoldások.
Az a vízátfolyós a legdurvább. Simán el lehetne vezetni a bringaút alatt...ha akarnák...
Ez jobb?
Ez jobb? (Fertő-tó)
_______________________________
..:BringAlap:.. - az új weboldalam, ami nem azonos Makakk0 oldalával!
:-D Ha csak németül lenne
:-D
Ha csak németül lenne kiírva akkor veszettül keresném azokat a melleket melyekre felhívja a figyelmemet a tábla. :-)
valahol meg ki se
valahol meg ki se táblázzák, csak rádbízzák, hogy szabálytalan leszel, vagy tönkreteszed a géped...
http://keroutinform.freeblog.hu/archives/2008/05/04/Visegrad_meg_vissza/
Boci
----------
MK-Belváros
...akrat icob, icoB
3:-O