Durga linkelt egy kerékpárszámlálós bejegyzést a Kerékagyról. Jó is hogy előjött a dolog, mert régebben a fővárostól konkrét ígéreteket kaptunk arra hogy Budapesten is lesz 1-2 ilyen berendezés. A Bem rakpart konkrétan fel is merült mint egyik helyszín. Jó lenne ha az Kerékpárosklub felmelegítené a dolgot. Olyan kellene amit lehet neten is figyelni, a statisztikákkal együtt (csapadék, hőmérséklet, napszak). A Kerékagyon egy hozzászóló linkelte a bringás utcabútorgyártó katalógusát is. Vannak benne jó dolgok.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Aha persze képe

Peeeerszeeee. Pont ilyen

Peeeerszeeee. Pont ilyen fasságokra kéne pénzt költeni. Gratulálok. Jó dolguk van a bicikliseknek Budapesten, ha már ilyen baromságokra szórnának ki pénzt.

2
aron képe

aha te is egy lehetsz a sok

aha te is egy lehetsz a sok értelmes ember közül.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

3
Hotyhogy képe

Az a baromság, hogy az

Az a baromság, hogy az autósoknak ezrével állítanak fel drága költségű cölöpöket a járda szélén, hogy azok meg mindig kinyűjék őket, büntetlenül.

Meg az is baromság, hogy költséges festékcsíkokat festenek le nekik járdára, úttestre, hogy azon belül parkoljanak, de mégis nagy sokaságuk áthágja azokat a csíkokat, büntető következmények nélkül.

A ritka és a felettiekhez viszonyítva sokkal mérsékeltebb költségű bicajszámláló szerintem nem baromság.

4
Oversize Load képe

Majd fizetik a zótósok a

Majd fizetik a zótósok a dugódíjból.

5
chmtx képe

Az miért lenne jó, ha

Az miért lenne jó, ha lennének ilyen forgalomszámláló masinák?

Dávid
www.polopokol.hu

6
Kuku képe

Mert 4 éve nincsenek

Mert 4 éve nincsenek hiteles adataink a budapestiek kerékpározási szokásairól (évszak, napszak, időjárás), a bringások számának növekedéséről. Például az eddig csak szemmel látható, de nem mért CM napi, és azutáni bringás boom-ot is látnánk. Lehetne mérni a KAMBA kampányok hatékonyságát. Ezen kívül lelkesítő és érdekes is lenne látni hogy hányan (és egyre többen) bringáznak az útvonalamon.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

7
lord képe

Ha politikai oldalról nem

Ha politikai oldalról nem megy, próbáljuk az üzleti felől. Nincs valakinek kapacitása levelet írni a cégnek? info@tmi-produkter.se

Kb. hogy itt ez a szép ország kiaknázatlan kapacitással, adományozzanak* egy számlálót mert a számok birtokában megalapozottabban tudunk lobbizni a biciklis infráért, ami nekik piac.

* keressenek üzleti partnert

8
Csöre képe

Szerintem simán vevő lenne

Szerintem simán vevő lenne egy ilyen reklámfelületre valamelyik Wellness, fitnessel, foglalkozó cég...

http://www.whiplash.blogol.hu

9
pata képe

Szerintem ez elég ködös

Szerintem ez elég ködös üzleti tervnek :-)

2 millió a közúti infrastruktúrában aprópénz. Ha egy város nem fog erre ennyit kinyögni, akkor irreális abban reménykedni, hogy majd más biciklis infráért igen és akkor mekkora nagy piac leszünk - emellett még ha lennénk is, azon a piacon osztozni kell másokkal, akik szintén utcabútort csinálnak.

Egy normális utat látok: valaki (pl önkormányzat, utak kezelője) megfinanszírozza és megveszi. Esetleg rak rá reklámot, abból talán kijön a biztosítás (mert kell, van esélye hogy valamelyik bunkó ráparkol).

10
Kuku képe

És az milyen üzleti terv

És az milyen üzleti terv alapnak, hogy telepítse, vagy esetleg csak szálljon bele valami multi aki bringázásra (mint PR tevékenység) amúgy is költ?
Az MK egyre több ilyennel is kapcsolatban van ha jól tudom, és épp az a probléma, hogy szívesebben támogatnak konkrét projekteket. Ez elég konkrét, és kézzel fogható.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

11
pata képe

Hát az már nagyon jó,

Hát az már nagyon jó, szerintem. Főleg ha befestheti céges színekre, és kirakhat rá egy logót, "a bringaszámlálást a ... támogatja". Egy elég forgalmas útvonalon a kétmillió egy ilyen jó PRt hozó akcióért aprópénz (különösen ha beleveszed, hogy ügyes PRosok gondoskodnak róla, hogy pár újságcikk is szülessen, ahol mellékesen megemlítik a céget).

Gondolom ezek az utcabútorok elég tartósak (vandalizmus), és át lehet őket pemzlizni néha (graffiti, ami szintén vandalizmus).

12
lord képe

Ez nem üzleti terv, csak

Ez nem üzleti terv, csak egy ötlet. Majd a cég(ek) vezetői kidolgozzák a konstrukciót.
Létezik a DBO meg a Skandináv Ház, nekik pont az is dolguk, hogy összehozzák a partnereket.

# támogassa az együttműködést a skandináv országok és Magyarország hivatalai, intézményei és szervezetei, valamint magánemberek között
# segítse a skandináv országok intézményeit és vállalatait magyarországi projektek, befektetések és üzletkötések létrehozásában
# segítsen a skandináv országokból származó tudás, know-how és technológia terjesztésében

13
dova képe

Azt próbáltátok már,

Azt próbáltátok már, hogy webkamerát raktok a forgalmas keróút mellett dolgozó valamelyik ismerős irodájába?
Esetleg egy kis szoftveres izé, ami számolgatja a videón az áthaladásokat?
Mindezt csak azért kérdem, mert Szegeden én ilyesmiben gondolkodom.
Ha van programozó vagy hozzáértő, szívesen veszem az ötleteket, mert a magyar Amszterdamban (Szeged Botka László szerint) igencsak soká számíthatunk hivatalos mérésre.

Volt már egy próbám, csak az ámítógép nem akarta a jót, ami a másfél napos videjó (illetve nem jó) végén derült ki. :(

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

14
Nuvanda képe

Gondolom kéne vmi

Gondolom kéne vmi mozgásérzékelő is, hogy akkor vegyen, amikor elmegy előtte vki. Máskülönben nézheted végig a napi felvételt. :-)
Gondolom ahhoz már több kell, hogy a gyalogosokat kiszűrje mondjuk sebesség alapján. Bár ezt lehet végignézéssel is kiszűrni.

Cégünknél most megy egy megbizhatósági teszt egy vákuumban mozgó kütyünek, videóval vesszük, hogy lehessen tudni mikor romlott el. Célszerű darabolni a video fájlt, mert máskülönben nagyon hosszú lesz. Pár perc alatt megírta vki, hogy 4 óránként mentsen a program, így simán ráfér több hetes teszt is a vinyóra, ami addig 1 nap alatt tele lett.

15
. képe

Gondolom csak pénzkérdés,

Gondolom csak pénzkérdés, hogy ne kelljen előtte ülni. Ha van olyan szoftver, ami arcról felismer embereket a mozgó tömegben, akkor valószínűleg a biciklista számolást is meg lehet oldani.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

16
Nuvanda képe

Ha van vkinek ilyen

Ha van vkinek ilyen szoftvere, akkor tényleg egyszerű. Szóval ha vki tud ilyet ingyen, akkor csinálhatunk olcsón egy számláló rendszert.

17
adamekp képe

szoftver, ami arcról

szoftver, ami arcról felismer embereket a mozgó tömegben
Automatizált Láttalak ám topik! :D

üdv adamekp

18
lord képe

http://www.chambers-electroni

http://www.chambers-electronics.com/bike_counter_rb.htm
Az eredeti topicban linkelte valaki. Ez jó megoldás?

19
Névtelen képe

ez itt a reklám helye. (sok

ez itt a reklám helye. (sok más gyártó katalógusában vannak jó dolgok...)

20
Kuku képe

Linkeld be azt is

Linkeld be azt is Szurkapiszka. Nagyon nagy reklám egy dán utcabútor cég katalógusát egy magyar civil blogra kitenni. Mindjárt mindenki elektronyos bringatárolóért rohan gondolkodás nélkül.
áááh...

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

21
aron képe

ja bocsánat, amiért nem

ja bocsánat, amiért nem szóltam, hogy eladtam a cm-et a Demszky-Karó- és Rusztikus Pad Gyártók Országos Szövetségének. most kicsit haragszanak rád. bocsi...

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

22
pata képe

Basszus, tegnap meg nekem

Basszus, tegnap meg nekem adtad el. Úgy érzem valakit átvertek. Akkor most a Lánchíd se az enyém? Pedig már elkezdtem gondolkozni azon, milyen színűre fessem.

24
aron képe

welcome to the dirty life of

welcome to the dirty life of business :)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

25
pata képe

Nagyon jó ötlet lenne. A

Nagyon jó ötlet lenne. A belinkelt számláló nagyon látványos (kár hogy csak annyit tudok svédül hogy kötbullar és systembolaget :-).

Azok, akik a "minek erre költeni" vonalat kezdik el nyomni, gondolkozzanak el azon, hogy mit termel a masina. Információt. Az információ pedig érték, mert birtokában okosabban tudunk cselekedni. Ha van információ a forgalomról, akkor annak megfelelően lehet tervezni az infrastruktúrát.

26
Hotyhogy képe

"kár hogy csak annyit

"kár hogy csak annyit tudok svédül hogy kötbullar és systembolaget"

A Google a képes világszótárunk! :)

http://images.google.co.uk/images?hl=en&safe=off&q=%C3%A4gg&um=1&ie=UTF-...

27
mcysh képe

köttbullar

köttbullar (bocs)
===
bácsi a biciklin

28
Oversize Load képe

Alkesz-e vagy? Bocs,

Alkesz-e vagy?
Bocs, systembolaget után kihagyhatatlan :DD

29
pata képe

Az SB boltjaiban (nem a

Az SB boltjaiban (nem a belvárosiakban, hanem a külső kerületekben) tényleg lehet látni kicsit lerobbant alkeszokat, általában a nagy kiszerelésű (3l) bort meg ilyesmiket vásárolnak. Én egyedül előre ízesített forralt bort (glögg) szoktam venni, ha télen járok arra :-)

30
Kuku képe

Ez egy holland cucc.

Ez egy holland cucc. Magasan, oszlopra szerelt így vandálbiztos is.

Te vagy az
X. kerékpáros ma
X. kerékpáros idén
Köszönjük a hozzájárulásodat az élhetőbb belvároshoz.
(vagy valami ilyesmi)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

31
pata képe

Most már AKAROK egy ilyet

Most már AKAROK egy ilyet :-)

Ez is két millióba kerül?

32
Kuku képe

Sajnos azt nem tudom, de én

Sajnos azt nem tudom, de én is nagyon ráindultam.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

33
hf képe

A legnagyobb gond, hogy hova

A legnagyobb gond, hogy hova telepítsük. MK közlek listán is ez volt a vita annak idején.
Ugyanis az eredményeket pont mi magunk korrumpáljuk az úton biciklizés szokásával.
Jó hely lenne pl. az Újpesti rakparti bringaút, pl. azért, mert ott tényleg nem éri meg lemenni az útra, tehát aki ott végigmegy, a bringaúton megy, és a gyalogosok se nagyon mennek rajta. Szóval elég jól mérhető.
De még itt is erősen csökkenti az eredményeket a konkurens útvonal Pannónia utca-Hegedűs Gyula utca páros, ahol legalább még egyszer annyi bringás jár. Az autókkal közösen, tehát technikai eszközökkel mérhetetlenül.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

34
László János képe

Valóban, már beszéltünk

Valóban, már beszéltünk erről az MK-ban, és tényleg nem született a részünkről olyan jeveslat a helyről, amit oda tudtunk volna adni az illetékeseknek, hogy ezt kérjük. Az egyik azt mondta, hogy ettől nem lesz a számlálás értéke reprezentatív, még ezt-és ezt kellene hozzá, a másik, hogy felesleges pénzkidobás,de legfőképpen azt nem tudtuk megmondani, hogy hová?

Jó lenne tehát nekünk eljutni a hely kiválasztásához!

A reklámól rajta annyit, hogy van a Fővárosnak egy megállapodása egy céggel, akik a peronokat telepítik, hogy úgy kb 25 évig (!!!) nem telepíthet senki más reklámfelületet a városban megállókba és körülött asszem 100 m sugarú körben, csak ők. És ez komoly!

János

35
aron képe

bem

36
László János képe

Nézzük: ha a rakparti

Nézzük: ha a rakparti keróútra tesszük, akkor mi valóban látjuk, hogy hányan használjuk, még arra is kapunk adatot, ho gy időről időre mennyivel növekszik a száma a bicajosoknak OTT.
Viszont az a cél nem valósul meg, hogy AZOK lássák, akiket a bicajra akarunk ültetni, az autósok. Erre jó a Kükü által feltett holland ketyere.
Pedig ez a második cél lenne fontosabb, tehát a "kommunikációs cél", mert a számláláshoz sok helyszín kellene, az autókat meg a gyalogosokat is számolni ugyanott, stb.
János

37
Kuku képe

Nem kell ezt

Nem kell ezt túlparázni.
Nem megszámolnia kell a bringásokat, hanem tendenciákat mutatni. Tudom hogy minden mintavételen lehet tökéletesíteni, de most ne a rakparti gyalogosok számlálásával, és az úton tekerőkkel legyünk elfoglalva. Majd lemegyünk ötször egy órát és megnézzük hányan mennek a Bem rakpart úőttestjén, és akkor szorozhatjuk 1-2 évig azzal a szorzóval.
Majd ha sok ilyen cuccunk lesz, akkor vacakolhatunk, de az elsőt sos tegyük le mert később minden adat kincs lesz, így meg nem lesz semmi adat.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

38
Nuvanda képe

Ha az oszlopra helyezhetőt

Ha az oszlopra helyezhetőt nézzük, azt akár időnként új helyre lehetne telepíteni, amíg nem lesz belőle sok.

39
Kuku képe

Az érzékelő hurok az

Az érzékelő hurok az aszfalt alatt van, az fix költség. Persze ettől még a kijelző vándorolhat...

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

40
KAMA3 képe

Technikailag nem egy

Technikailag nem egy ördöngösség ez, szerintem az érzékelőt akár egy villanypóznára is ki lehet rakni. Olyan elven működik mint az áruházi lopásjelző berendezések. Egy induktív hurkot elhangol az áthaladó test. Más mértékű elhangolódást okoz a gyalogos, és más mértékűt a kerékpár. Szerintem a 2 milla reális piaci ár. És ezt a megoldás át is lehet telepíteni adott esetben más útszakaszokra.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

41
hf képe

Okosat mondasz, Kükü! hf,

Okosat mondasz, Kükü!

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

42
adamekp képe

8togon: Te vagy ma az x-edik

8togon: Te vagy ma az x-edik és idén az y-odik, aki a parkoló autók mellett idegurultál, hogy megnyomd a gombot, amitől úgyse kapsz zöldet. :)

üdv adamekp

43
Gabi képe

2 millióért? Annyiért én

2 millióért? Annyiért én is kiállok számolgatni vazz. És még ocsmány reklámokat is akartok rá? Nem elég, hogy a fél várost összeragasztgattátok a matricáitokkal, amit utána lehetetlen nyom nélkül eltávolítani. Tényleg túl jó dolguk van a bicikliseknek it Demszkygrádban.

44
KAMA3 képe

Akkor te a holdon élsz?

Akkor te a holdon élsz? Mert nem itt, az biztos.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

45
Gabi képe

De sajnos itt.

De sajnos itt.

46
gaze képe

akkor a valóság

akkor a valóság érzékeléseddel lehet a gond...

kavintont, mákteát, vagy rövid kötelet tudok ajánlani..

jó dolguk van a bicikliseknek.. néha mozdulj ki országhatáron kívülre. addig nincs összehasonlítási alapod. (bár, ilyen objektív látásmóddal az se sokat érne)

47
Lunkwill képe

Szerintem nagyszerű ötlet!

Szerintem nagyszerű ötlet! Gondoljunk bele, milyen jó lenne, ha lennének megbízható adataink mondjuk 2000-től kezdve havi bontásban a budapesten (és természetesen más településeken) kerékpárral közlekedők számának alakulásáról! Természetesen nem a konkrét számérték lenne az érdekes, hanem a tendencia. Azaz, hányszor többen tekernek ma, mint 5 éve, hányszor többen tekernek nyáron, mint télen, stb. Ehhez persze a lehető legforgalmasabb kerékpáros útvonalra kellene telepíteni az eszközt. A Bem rakpart kerékpárútja például ilyen.

Magán befektetőknek szerintem akkor érné meg támogatni, ha kifejezetten kerékpárhoz kapcsolódó üzletről van szó. A készülék valószínűleg népszerű lenne bringás körökben, és egy szponzor számára fontos, hogy naponta - remélhetőleg - több ezer bringás lássa a logóját pozitív gondolatokkal társítva.

48
gaze képe

mindenféleképpen

mindenféleképpen legyen.

kis országunkban egyébként is alapvető a "fikciózás".
mérések és adatok nélkül hoznak döntéseket, monitorozás és utóélet követés nélkül, össze és vissza.
minden kincset ér ami hiteles adatokat mutat.

49
Kuku képe

Írtam a két MK-val közös

Írtam a két MK-val közös Telekomos kontaktunknak (a tavalyi Fenntarthatósági konferenciáról és a Kambáról ismerjük őket) és figyelmükbe ajánlottam ezt a dolgot. Nagyon oda voltak, tetszett mindkettőjüknek, de gondolom ez még csak egy folyamat kezdete és pár értekezleten meg prezentáción át kell futnia, hogy bólintsanak és pénzt költsenek. Szóval még csak egy esély.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

50
toreki képe

Én is utánaérdeklődtem,

Én is utánaérdeklődtem, hogy ilyen cuccokat hogyan lehetne itthon készíteni. Várom a válaszokat a cégektől. Szerintem 2 milla nagyon sok egy ilyen számlálóra.