Elkészült a Margitsziget stratégiai terve. A stratégia szerint a Margitsziget a Világörökség része lesz, várhatóan 1-1,5 éven belül, az idős faállományt lecserélik a klímaváltozás hatásait figyelembe vevő fafajtákkal, kivilágítják a futókört, térfigyelő kamerarendszert telepítenek, kerékpáros hidat vernek.

A stratégia kitér arra, hogy a szükségtelen aszfaltrészeket el kell bontani, előnyben részesítve a gyalogos és kerékpáros közlekedést. Ehhez kapcsolódva javasol egy gyalogos-kerékpáros hidat a XIII. kerületi Dráva utca térségében.

http://index.hu/belfold/budapest/2009/02/20/cedrusligetek_lesznek_a_marg...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
aron képe

az a híd nagyon jó lenne!

az a híd nagyon jó lenne! plusz, ha a kolosy tér felé is csinálnának egyet az nagyon feldobná a budai oldalnak azt a részét.
azt viszont nem értem, hogy ha már körbekameráznak mindent (miafasznak...), akkor pl. minek kell lekeríteni még több területet...

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

2
Csöre képe

Arról nem is szólva, hogy

Arról nem is szólva, hogy ha bekamerázzák, azzal valószínüleg megszűnik a sötétedés után ott andalgó fiatal párok háát...úgymond cselekvési szabadsága:)
Szvsz a kerítgetést, én is hülyeségnek tartom, azzal nagyon elrondítanák a sziget hangulatát, és még tartok attól is hogy túlzottan kiritkíthatják a fákat, és persze hogy nem feltétlen fognak csakis beteg fákat kivágni.
Láttunk már hasonló faírtásokat, ahol erre hivatkozva egészséges fákat vágtak ki.

http://www.whiplash.blogol.hu

3
alterego képe

Tetszik az otlet. Tul sok

Tetszik az otlet. Tul sok ott a beton.
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets

http://www.kerekparosklub.org/del-pest

4
j_gergo képe

Na, először a Margit-hidi

Na, először a Margit-hidi kerékpármicsodát lássuk meg, mert ígéretből sok van, a megvalósulás során viszont ezek több lépcsőben olvadnak el.

5
solaitid lusta képe

a dráva utcai gyalogoshíd

a dráva utcai gyalogoshíd régebbi terv már, és szerintem nagy hiba lenne. van két híd a margitszigetre, minek nagyon sok pénzből egy harmadik, ráadásul olyan, amit autós nem használhat (miközben a többi hídon kb állandó a dugó), ráadásul teljesen hülye irányból indul.

varoskepp.blog.hu
hetibeton.blog.hu

6
jazzpeta képe

Ezt ugye te sem gondoltad

Ezt ugye te sem gondoltad komolyan (még távolról sem), hogy csináljunk egy autós hidat amin ismét állni fog a dugó és pontosan Budapest belvárosának utolsó elviselhető levegőjű helyének (és kikapcsolódási-sportolási pontjának) közepén megy keresztül? :)

Jóhogynemmár alagút a sziget alatt :D

7
solaitid képe

nézd, egy híd

nézd, egy híd megépítése elég sok pénz. ha már sok pénzt ölünk egy hídba, akkor miért nem olyat építünk, aminek van értelme?
ezt nyilvánvalóan nem a margitsziget fölé gondolom.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

8
jazzpeta képe

De ha nem oda gondolod akkor

De ha nem oda gondolod akkor köze nincs a topichoz vagy a cm-hez!

Mellesleg egy kerékpáros-gyalogos híd nagyságrendekkel olcsóbb, mivel nem kell akkor terhelést elviselnie.

9
solaitid képe

nem értelek. itt a

nem értelek. itt a bejegyzés, hogy gyalogoshidat akar a 13ker. leírom, hogy ez rossz ötlet, Te meg megvádolsz, hogy ennek nincs köze a bejegyzéshez.
de ok, hagyjuk ezt, hogy szerintem nem jó ötlet gyalogoshidat építeni budapesten azért amiért.

de van már két híd erre a szigetre, minek még egy, ráadásul a dráva utca felől? dráva utca?? ki menne onnan a szigetre? aron fenn említi a kolosy teret, az még mindig jobb lenne, ha már mindenképp.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

10
hf képe

Annyiban egyetértek veled,

Annyiban egyetértek veled, hogy ha már gyalogos híd akkor több értelme lenne a Parlament-Batthyány között.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

11
solaitid képe

ez most lehet, hogy egy

ez most lehet, hogy egy elhamarkodott vélemény lesz tőlem. :)

de nem lenne túl hosszú az gyalogoshídnak? értem ezt úgy, hogy túl nagy táv lenne a gyalogosnépeknek. és akkor megint ott vagyunk, hogy minek?

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

12
hf képe

1. nem túl hosszú, 381m

1. nem túl hosszú, 381m http://www.gmap-pedometer.com/?r=2576453
2. azért mert (szerintem) jelentős a keresztirányú forgalmi igény, és a hidak túl messze vannak mindkét irányban

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

13
sagan képe

A többi hídon nem láttál

A többi hídon nem láttál még gyalogost??
A híd hosszát megszabja a folyó szélessége,lehet olyat is csinálni,amelyik csak a folyó közepéig megy,de praktikusabb ha mindkét partot összeköti.

----------------------
"All this (Bogotá's) pedestrian infrastructure shows respect for human dignity. We’re telling people, “You are important" - Enrique Peñalosa

14
j_gergo képe

"praktikusabb ha mindkét

"praktikusabb ha mindkét partot összeköti."

:-D

15
jazzpeta képe

Olvass vissza, nem foglaltam

Olvass vissza, nem foglaltam állást a híddal kapcsolatban (egyébként ellenzem mert hülyeség). Arra reagáltam, hogy szerinted azért vacak, mert "autóknak nem alkalmas és erre minek adjunk pénzt".

Amikor meg közölted, hogy máshol legyen autós híd, NA ARRA írtam, hogy azt meg nem itt kell megvitatni, mert ez kizárólag a Margitszigetről szól.

Gyúrj rá a szövegértésre, mert nagyon nem mindegy, hogy mire érted a dolgokat. Nekem csak az autós vonnallal volt problémám, meg hogy máshol hol legyen autós híd (sehol szerintem, inkább gyalogos-kerékpáros hidak kellenenének a belvárosba elsősorba -> lánchíd -> turisztika, stb.).

16
solaitid képe

akkor megpróbálom

akkor megpróbálom mégegyszer, hogy Te is megértsd.

azért írtam, hogy szerintem már csak azért is rossz ötlet margisztrigetre vezető gyaloghidat építeni a dráva utca felől, mert szerintem (1) budapesten rossz ötlet gyaloghidat építeni: bár sok pénzbe volna a városnak, közel sem érné meg, hiszen gyalogoshíd lévén a már meglévő hidak állapotán nem javítana. továbbá pont itt, ahol (2) vezet már két híd a szigetre: minek egy harmadik (sok pénzért, miközben...), ráadásul (3) rossz helyen?

nem írtam, hogy szeretnék akárhova is akármilyen hidat.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

17
Tomacher képe

Az, hogy nem javít a

Az, hogy nem javít a helyzeten (akár autós szemszögből is...) sajnos csak hozzáállás kérdése.
Elvileg javíthatna, gyakorlatilag nem fog, mert Budapesten semmi nem tudna javítani, csak az emberek hozzáállása. Ha építünk még 16db autós hidat, akkor annyival több autó jönne be, és megint állna minden. nem ez a jó megoldás, hanem rá kell erőltetni az emberekre, hogy az autóikat csak akkor használják, ha az szükséges.

Szerintem.

------------
Life is Random

18
jazzpeta képe

Utoljára: nem mondtam, hogy

Utoljára: nem mondtam, hogy a gyaloghidat támogatom, nem védtem, hülyeségnek tartom. CSAK ÉS KIZÁRÓLAG AZT TETTEM SZÓVAL, HOGY AZ ÉRVELÉSED HÜLYESÉG: MAGYARUL, HOGY AZÉRT NE ÉPÍTSÜNK (GYALOGOS)HIDAT, MERT AZ AUTÓSOK NEM TUDNAK RAJTA HALADNI.

Most tökmindegy, hogy hol (Margit sziget, Belváros), de nehogymár egy beruházásnál kötelező legyen azt nézni, hogy az autósoknak is jó legyen.

Amit támogatok: a lánchíd közforgalomtól való lezárása lenne (csak kerékpár, bkv és max. taxi), nem új hidak felhúzása.

19
solaitid képe

ember, nyögd már ki, hogy

ember, nyögd már ki, hogy miért hülyeség, és ne csak engem olts.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

20
jazzpeta képe

Én befejeztem, olvasd el az

Én befejeztem, olvasd el az eredeti hozzászólásodat.

21
solaitid képe

:)) -------------------------

:))

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

22
gaze képe

öö, nem akarnék

öö, nem akarnék beledumálni, de azon mi nem érthető, hogy: "egy GYALOGHÍD azért rossz, mert az autósok nem használhatják?" (mármint, hogy ez miért ......... érvelés)

23
-ogre- képe

egy hsz-t már akartam írni

egy hsz-t már akartam írni ehhez, de töröltem, most mégis.
egy gyalogos híd építése a dunán töredéke egy közúti vagy vasúti hídénak. nagyságrendileg pontosan nem tudom (utánajárhatok, ha érdekel), de simán el tudom képzelni, hogy tizedébe, vagy akár csak egy századába kerüljön, mivel sokkal kisebb terhelés kell neki, könnyebb szerkezetet igényel, kevesebb alapanyag, stb.
ha ezt az elképzelést megcsinálják, az beleillik az mk délbudai kezdeményezésébe, amibe a délpestiek is beszálltak, hogy tegyük bringával átjárhatóvá a budapesti hidakat. igen, át lehet most is menni, de nem mindegy, hogy milyen infra fogadja a másik oldalra érkezőt. és még szó sem esett arról, hogy adott esetben egy hídon is lehet kerékpárosbarát megoldásokat alkalmazni. pl lánchídon sebességkorlátozást, mert amúgy is áll rajta a dugó, ha viszont hivatalosan csak 30cal, mehetnek, oda már be lehet engedni a kerékpárost is, és nem zavarja senki a turistákat a járdán...
egy szó, mint száz, szerintem van létjogosultsága egy ilyen hídnak, ha más miatt nem is, csak hogy élhetőbb legyen a város.

×
ogreflikker

24
solaitid képe

nem értem, az utolsó

nem értem, az utolsó mondatig mintha a meglévő hidak átalakításáról írnál! ami jó.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

25
jazzpeta képe

Lánchíddal kapcsolatban

Lánchíddal kapcsolatban ajánlom a rabicos levelezést (rabic.org). Szerintem már haladás, hogy legalább páran megfontolták, de még messze vagyunk :D

26
-ogre- képe

akkor rosszul fogalmaztam,

akkor rosszul fogalmaztam, illetve sehogy :)
a meglévő hidak kerékpárosbaráttá tételét szvsz jól kiegészítheti egy teljesen új, csak gyalogos és kerékpárforgalomra épített híd. erre pedig ideális "célpont" a margitsziget, mert oda úgysem kocsival megy az ember. :)

×
ogreflikker

27
hf képe

"ráadásul olyan, amit

"ráadásul olyan, amit autós nem használhat"

szerintem empmapó-titkosügynökkel van dolgunk :D
A nevem Bond. Empmapó Bond.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

28
solaitid képe

most már legalább tudom,

most már legalább tudom, hogy Te konstruktivitásodról és kommunikációs készségedről vagy híres. (csak hogy nehogy elkövessem a főpolghelyettes hibáját, aki nem válaszolt)

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

29
hf képe

Ember! Te nagyon nem érted

Ember! Te nagyon nem érted a tréfát!
peace ;)

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

30
Kuku képe

na, ebben meg

na, ebben meg egyetértünk
én is örülnék a hídnak, de én sem látom értelmét egy ekkora beruházásnak ennyi előnyért

jó, ha dúskálnánk a pénzben akkor hajrá, de ennek az ára több milliárd forint, amiből gyönyörűen meg lehetne csinálni egy észak-déli pesti zöld korzót és bringafolyosót parkosítással, és ami nekem most fontosabb lenne, egy-egy FOKA öböl és Rákos patak feletti kis híddal

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

31
hf képe

+1 hf, aki arra fordítja a

+1

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

32
aron képe

hülye irányból? miért

33
solaitid képe

nagyon kevesen használnák,

nagyon kevesen használnák, szerintem. semmi nincs a környéken, ami indokolná, hogy ezt a hidat preferáljam a könnyen megközelíthető margit/árpád híddal szemben.
persze ha odaépülne hirtelen az újlipótvárosi tate, akkor ok. de akkor már miért ne épüljön oda híd nélkül?

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

34
Peta képe

Te nem preferálnád, más

Te nem preferálnád, más meg igen. Vagy csak ott épüljön híd, ahol neked is jó? :)

35
solaitid képe

igen, erről van

igen, erről van szó.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

36
lord képe

Ami azt illeti, ippeg épül

Ami azt illeti, ippeg épül oda valami
http://epiteszforum.hu/node/11126

37
aron képe

meg elég sokan laknak ott,

meg elég sokan laknak ott, akik nem feltétlen bicikliznek, vagy fognak biciklizni. nem tudom eldönteni.
de az biztos, hogy jobb lenne, mint ami sokkal közelebbinek tűnik: az alsó rakpart meghosszabbítása a Dagály utcáig!!!!!!!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

38
dzsuz képe

Éna az Árpád híd Pesti

Éna az Árpád híd Pesti oldaláról mennék a Szabadsághíd Budai-jára... és fordítva. De alapvetően mindegyik hídon utálok átmenni, mert pont az autós mivoltukból adódóan kissé nehézkes a rá- és a lehajtás. Én örülnék egy egyszerűbb megoldásnak. Persze azzal én sem értek egyet, hogy most erre költsenek pénzt. Inkább szép sárga csíkokat az aszfaltra!

Dzsúz

"Kertész leszek, fát nevelek..."

39
Zsurmi képe

Szerinted használnák

Szerinted használnák kevesen. Egy híd építésénél hatástanulmányt is szoktak végezni.

Mivel a híd drágának néz ki (60 milliárd, lásd lentebb). Lehet, hogy ahhoz képest használnák kevesen, mint amennyibe kerül.

-
Zsurmi

40
solaitid képe

baszkikám! igazam volt!

baszkikám! igazam volt! úristen! :)

(egyébként a hatástanulmányról a 4es metró jutott eszembe)

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

41
lord képe

Beugrott, hol olvastam már

Beugrott, hol olvastam már a Tate Modernt ebben az összefüggésben:
A Dráva utca - egy, a Margit-szigetre vezető gyalogoshíddal - Budapest egyik gyalogos-főútvonalává válhat, mely két nagy budapesti közparkot, a Városligetet és a Margit-szigetet köti össze. Ezt a szerepét erősítheti a jelenlegi hőerőmű "Budapest-Tate-Modern"-típusú átalakulása, a Hősök terei múzeumkomplexummal való együttműködése.

42
aron képe

" Itt kell megteremteni a

" Itt kell megteremteni a lakóterületek és a Duna ma szinte teljesen hiányzó kapcsolatát.

A terv változatokban tartalmazza az alsó rakpart meghosszabbítását, a Duna-part parkjellegét megőrző Népfürdő utcai közúti alagút javaslatát."

én ebben azért nem látom az értelmi kapcsolatot, mert hülye vagyok, vagy mert késő van?

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

43
Peta képe

Ha alagút lesz, megmarad a

Ha alagút lesz, megmarad a kapcsolat. Mármint ahol jelenleg van, pl Árpád híd töve. Nem?

44
aron képe

ja... meg ennek az

ja...
meg ennek az alagútnak kb. annyi értelme lenne, mint 100 gyalogos hídnak egymást keresztezve... de már nagyon örülnek neki előre.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

45
Peta képe

A teljes partra alagút

A teljes partra alagút kéne... Gyaloghíd-költségből elkezdhetnék, és élvezet lenne a kialakítandó parkban sétálgatni a pesti parton is.

46
aron képe

haat, én ennél azért

haat, én ennél azért idealistább lennék...

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

47
lord képe

Az urbanista blog szerint

Az urbanista blog szerint valami készül a Népfürdő utcában.

48
kzol képe

Elárulnád, miért fáj

Elárulnád, miért fáj annyira ez a híd? Teljesen jól megközelíthető, jó helyen van (a sziget felénél, aki a Vizafogó déli részén és Újlipót északi részén lakik, az könnyen kimehetne a szigetre, amit én így nem teszek meg, mert csak az fél óra, hogy odajussak (a Városligetbe se indulok el, mert a Podmaniczkynál ott a vasúti aluljáró, meg az egész gáz szakasz a Váci úttól odáig).
Sőt, kellene oda még egy autós átjárási lehetőség is Budára (alagút praktikusan) és igen, ha minden jól megy, akkor a Pannónia általános iskola egy részéből művelődési / közösségi ház lesz, az is növeli a környék ázsióját. Az már csak szép álom, hogy a Dráva - Kárpát - Révész - Népfürdő négyszög is kulturális funkciójú legyen, de bár úgy lenne.

49
lajhár képe

Talán hetven milliárd

Talán hetven milliárd forintnak perpill lenne jobb helye. Pl ezzel modernizálni lehetne a BKV teljes buszállományát, vagy rendbe lehetne hozni valamelyik másik szar állapotban levő közparkot (népliget). Persze nagyon nehéz prioritásokat felállítani, de valahogy ez a híd nekem is túlzásnak tűnik. Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

50
Kuku képe

Vagy tízmilliárdból 50

Vagy tízmilliárdból 50 évig üzemeltetni egy BKV jeggyel üzemelő révet a Dráva utcánál, a maradék 60 milliárdból pedig megcsinálni Budapest teljes kerékpáros infráját.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

51
pata képe

Ne is mondd, mert ezt

Ne is mondd, mert ezt összevetem a négyes metró árával és sírvafakadok. Bár az utóbbi lassan akkora, hogy minden budapesti lakos kaphatott volna belőle egy egyszerűbb bringát.

52
lajhár képe

600000000000/2000000=300000..

600000000000/2000000=300000... érdekes fogalmaid vannak az egyszerübb bringákról :)

Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

53
lajhár képe

"az idős faállományt

"az idős faállományt lecserélik a klímaváltozás hatásait figyelembe vevő fafajtákkal"

Ajajajjajajajaajjajaaajaaajjj!!! Itt valami kurva nagy gebaszt érzek! Valamelyik politikus anyósának leánykori nevén van egy cég, akitól a főváros vásárol kétszáz banánfát darabonként ötmillióért, kivágják a platánokat és a banán meg kifagy az első télen? Vagy mit jelentsen ez???

Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

54
jazzpeta képe

Nekem is bűzlik az egész.

Nekem is bűzlik az egész. Mint a 26-os busz :D

55
lajhár képe

Elolvastam az egészet.

Elolvastam az egészet. "tartos fagy hányában???" ezek hülyék? kicsit OFF, de ezek még nem fogták fel, hogy globális klimabillegés van, ami jelenlleg globálisan tényleg felmelegedéssel jár, de azt ex katedra kijelenteni, hogy akkor most Budapesten a jövőben nem lesznek tartós fagyok télen, hát ez kicsit tulzott magabiztosságra vall...
"Az a baj ezzel a világgal, hogy az okosaknak mindíg kétségeik vannak, a hülyék meg holtbiztosak az igazukban..."

Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

56
lrdr képe

+1. Eddig én is úgy

+1. Eddig én is úgy tudtam, hogy a felmelegedés lényege nem az, hogy az átlag felmegy pár tizeddel, hanem a szélsőségek durva felerősödése - ld. a mellékelt ábrát.
Ha csak annyit írtak volna, hogy a klímaváltozással kompatibilisabb fafajok, akkor O.K. lenne.

57
Gida képe

ez a fas dolog nekem is

ez a fas dolog nekem is megbokte a szememet.
Elvarazsolt, hogy budapesten meg lehetseges fakivagasrol egyaltalan beszelni.

gida

58
bardoczi képe

Budapesten az elmúlt

Budapesten az elmúlt évtizedben nem voltak tartós fagyok. Ennek indikátorai azok a délszaki kártevők, amik a térségre eddig nem voltak jellemzőek, de most át tudnak itt telelni és egyre nagyobb károkat okoznak. A kijelentés tehát nem ex katedra, hanem a Főkert növényvédelmi tapasztalatait, és a Corvinus Egyetem dendrológiai tanszékének kutatásait mutatja. A folyamat azért tekinthető a jövőben is folytatódónak, mert a városi zöldfelületek aránya folyamatosan csökken, és a helyét beton foglalja el. A házak fűtése, a csatornák párolgása, a szmog üvegháztartó szerepe, a sötét felületek hőtermelő hatása miatt
a városban már 4-5 fokkal mindig melegebb van, mint a környékén. Ezért budapest klímája növényzet szempontjából a félsivatag (csapadékellátás) és a szubmediterrán (hőháztartás) felé mozdult el.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

59
lajhár képe

Képzeld, tudtam :). Csak

Képzeld, tudtam :). Csak itt nem-csak- arról volt szó, hogy védekezni kell a változó éghajlat miatt megjelenő új kártevők ellen- ami helyes - hanem arról is, hogy a melegedés miatt olyan fafajok is túlélőképessé válhatnak, amik eddig nem, és hogy hurráhurrá. Na most, ezzel némikép bajom van. Amúgy a szivarfa meg aplatán sem őshonos, nem ez itt agond. csak attól félek-és nem mondhatod, ennek nincs alapja- hogy ez az egész pénzügyileg motiváltan, indokolatlan fakivágáshoz és inaddekvát faültetéshez vezet. Ha úgy gondolod, ez nem így van, legyen igazad. Tényleg.

Amúgy ha a zöldfelülete aránya nőne, az aszfalt és betoné csökkene, máég aszmoig is csökkennem, hát nagyon tudnék örülnni. Kár, hogy már így kell kalkulálni, ahogy. Budapest, baszd meg...

Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

60
bardoczi képe

Okés, csak gondoltam

Okés, csak gondoltam magyarázom a bizonyítványt, ha ez a kérdés felvetődött, mert én is részt vettem a stratégia írásában. Ettől persze még nincs igazam, és lehet hogy lesz indokolatlan fakivágás a Margitszigeten valamikor, de azt nem a stratégia készítője (FŐKERT) fogja elkövetni, hanem azok a korlátoltak, akik EB-t, VB-t, Olimpiát álmodoznak a Margitszigetre. Aminek meg ez a stratégia ellen feszül.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

61
feb képe

Csak a Főkert részében

Csak a Főkert részében vettél részt, vagy az egész stratégiában?

62
bardoczi képe

A Főkert csinálta az

A Főkert csinálta az egészet, így a kérdés okafogyott. Az indexes cikknek a valósághoz nincs köze: a bulvárújságírás oszlopos példája. Sajnálom, hogy az index a nézettség érdekében ilyen alacsony szintre is merészkedik. A cikkben egyébként a címet önmaguk is cáfolják.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

63
ggg képe

Az öreg fákat csak ne

Az öreg fákat csak ne bántsák! Legyenek ott, ameddig bírják! Új fák telepítésére van hely és szükség amúgy is.

64
lajhár képe

Én is ezt mondom. Ha

Én is ezt mondom. Ha kivágják azokat a fákat, amik alatt még Arany írta az Őszikéket, és valami trendu mediterrán bigyót ültetnek a helyére, hát morci leszek.

Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

65
Anser képe

Az új "fafajták"(sic) is

Az új "fafajták"(sic) is szépek és idősek lesznek, majd meglátod 2-300 év múlva.

66
lajhár képe

Fafajta? Fel se tünnt...az

Fafajta? Fel se tünnt...az olyan, mint a kutyafaj?

Ha nem agynak ki...ültessenek oda, ahol van hely, de ha kivágnak fákat, mert öreg, beteg, veszélyes stb. akkor a jó anyájukat nekik!Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

67
alcedo képe

Rosszabb, mert a kutyafaj

Rosszabb, mert a kutyafaj majdnem értelmezhető egy túlhaladott tudományos vita értelmében. (Lásd: lupus és aureus "vérű" kutyák). A "fafajta" megkülönböztetés használata különböző törzsekbe tartozó növények esetében azonban sokat elárul egy ilyen terv komolyságáról. Ha nincs szerencsénk, a papírra vetője még azt is elmondja egyszer, hogy mi az általa prognosztizált klímának megfelelő "fajta".

(Persze vannak nemesített fajtái egyes fásszárú fajoknak, de ebben a kontextusban olyan, amiért egy gyanútlan fordítót is tettlegességgel fenyegetne bármely valamelyest hozzáértő olvasó.)

68
lajhár képe

Szvsz a vita nem

Szvsz a vita nem túlhaladott, ebből akartam Phd-t írni. Nagyon Off, de ha akarod, privátban megírom.

Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

69
alcedo képe

Sikerült meglepned, sosem

Sikerült meglepned, sosem gondoltam, hogy itt hallok ilyen kérdésekről. (Persze pusztán azért, mert elég kevesen folytatnak taxonómiai szempontból releváns kutatásokat a teljes népesség százalékában Magyarországon. :) )

Mea culpa, nem akartam az érzékenységedet sérteni. A fenti kijelentés valójában nem személyes meggyőződésemet tükrözte, csak -mint megannyi esetben teszi ezt hibásan avagy szükségképpen az ember nem szűken vett kutatási területén- kvázi elfogadtam a többségi vélekedést. Nagyon érdekel, persze, de önző érdeklődésem miatt azért nem kérhetem, hogy szakmai tanulmányt írj csak ezért. :)

70
dezso képe

Különben engem is

Különben engem is érdekelne a kérdés, úgyhogy írjon csak :)

71
lajhár képe

Holnap, OFF-ba

Holnap, OFF-ba írok.

Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

72
bardoczi képe

Ami alatt Arany írta az

Ami alatt Arany írta az Őszikket, az sajnos már régen elpusztult...

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

73
lajhár képe

Bigyó, szimbolikus, meg

Bigyó, szimbolikus, meg hangulati, meg izé akart lenni, te kákán csomó, namá :)

Ádám

74
bardoczi képe

A mondat szerencsétlen, de

A mondat szerencsétlen, de azt tudnotok kell, hogy a szigeten kábé 200-250 olyan beteg, kiöregedett fa van, amit a szentlélek tart meg a helyén. Az adat ráadásul becsült, mert a FŐKERT-nek arra sincs pénze, hogy a teljes faállományt felmérje fakoppos eljárással. Főleg az ostorfák vannak baromi rossz állapotban, de a nemes nyarak és fenyők is kókadoznak, a vadgesztenyéket meg megtámadta a mediterránból felvándorolt aknázómoly. Ezek pontosan azért tudnak itt kitelelni, mert ténylegesen nem volt az utóbbi évtizedben nagy és tartós fagy. Annyira nem, hogy tulipánok virágoztak ki tél kellős közepén. Szóval értem az aggodalmat, de azt kell mondjam, hogy a Főkertnél harcosabb faültető nincs Budapesten, ezt tapasztalatból mondom: végighallgattam már pár üvöltözést városvezetők és a Főkert vezetői között. Ugyanakkor az Erzsébet téri fakidőlés miatt kicsit félnek. Mert a szigeten ez még nagyobb gebasz lenne. Tudomásul kell vennei azt is, hogy a Margitsziget közpark. Nem dzsungel, nem természeti alakulat, nem erdő. A közparkot pedig kezelni kell. Ebbe a fakivágás éppen úgy bele tartozik, mint a faültetés.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

75
lajhár képe

Legyen igazad. Csak sajnos

Legyen igazad. Csak sajnos láttunk már pár tarvágás "beteg a fa" ürügyén, gyönyörű fővárosunkban. Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

76
bardoczi képe

Tekintettel arra, hogy a

Tekintettel arra, hogy a Margitsziget kiemelt közpark, és ezt a státuszát a stratégia csak megerősíti, sőt védett történeti parknak akarja felterjeszteni, itt ettől a dologtól talán kevésbé kell tartani. Persze az ördög nem alszik.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

77
alcedo képe

Én a durva és értelmetlen

Én a durva és értelmetlen csonkolást is rosszul viselem. Persze nem pusztul bele a fa, de levélindexe és esztétikai értéke nem lesz ugyanaz. (ld. Benczúr u. környéke, néhány éve).

Természetesen tudom, hogy a FŐKERT sok rendkívül elkötelezett munkatárssal rendelkezik, én is találkoztam többekkel közülük.

78
mcysh képe

Mi az a levélindex? (Az is

Mi az a levélindex? (Az is jó, ha csak adsz egy linket hozzá, a gugli nem tette meg ezt a szívességet.)
===
bácsi a biciklin

79
lord képe

A levél hossza és

A levél hossza és szélessége közötti hányados. Ugyanolyan jellemzője, mint pl. az alakja vagy a színe és ha nem olyan, mint a nagykönyvben, akkor nem is úgy néz ki, mint illenék.

80
alcedo képe

Jéé, ilyet is régen

Jéé, ilyet is régen láttam, tényleg nem dobja fel a gugli.

Én nem a morfológiai indexre gondoltam, hanem a párologtatás szempontjából jelentős levélindexre / levélfelületi indexre. Az angol irodalom LAI néven ismeri. LAI=összes levélfelület (m2) / talajfelület (m2).
Sok mindenre használják, de a városi klíma szempontjából talán legfontosabb az evaporációs / transpirációs felületi hányados, azaz a felszíni és a levélfelületi párologtatási felület (és hűtő hatás) közti drámai különbség, amihez hozzáadódik, hogy a leveleken a gyökerek által elért, jóval nagyobb mennyiségű víz is elpárolog, jóval egyenletesebb időbeli eloszlásban.

81
lord képe

Aha. Félrevitt, hogy

Aha. Félrevitt, hogy esztétikai értékről írtál :)

82
Hotyhogy képe

Levélfelület index

Levélfelület index kifejezéssel keress magyar nyelvű szövegben.

83
mcysh képe

Mindhármótoknak

Mindhármótoknak köszönöm!
===
bácsi a biciklin

84
alcedo képe

El kellene bújdokolnom, ha

El kellene bújdokolnom, ha nemes nyarakat vagy fenyőket kéne védelmembe venni (leszámítva az utóbbiakból a védett kertek védett egyedeit), az ostorfáknak pedig hálás lehet az ember, ha a belső Andrássy út körülményeit elviselik, de várostűrő fajként nem elsősorban a Margitszigeten van a helyük. A ciprusliget azonban elég durva ötlet szerintem a Margitszigetre, cédrusból is van már (egyébként tényleg nagyon szép) védett példány Budapesten, de talán nem kellene a Margitszigeten azt sem erőltetni. Tekintettel arra, hogy a hazai fajok ellenállóképességét leginkább érintő vízháztartási problémák aligha érintik a Margitszigetet, igazán lehet a lombos fajok közül válogatni. Mert szép a honos társulások (!) bemutatásának terve, de talán nem véletlen az aggodalom, ha a FŐKERT nyilatkozó magas beosztású illetékese a pálmák és ciprusok közül válogat.
Én sem mondom, hogy egy kertben ne legyenek egzóták. A hivatkozott juharlevelű platánok habitusa például gyönyörűen díszít a Kodály Köröndön éppúgy, mint a köröndi fáknál nagyobb fikuszok mellett -mondjuk- Buenos Airesben. Azonban azt sem gondolom, hogy a mértéket a pálmáknál kéne meghúzni.

Más téma, de az anyag meglátásom szerint nem mentes az ellentmondásoktól, kicsit olyan, mintha különböző ágazatok képviselői rakták (nem pedig gyúrták) volna egybe. Ilyen a terhelés-közlekedési feltárás kérdésköre. Természetesen az egyéb zöldfelületek fejlesztése jelenthetne megoldást, de értelemszerűen az nem része a stratégiának a hivatkozáson túlmutató mértékben. A nagyrendezvények csökkentése persze ebbe az irányba hathat, majd megnézzük az eredményeit.
Az ökológiai funkciók erősítése is elnagyoltnak tűnik ahhoz képest, hogy egy Ramsari folyosó fontos stepping stone-ja (van erre jó magyar kifejezés?), vagy a már megfigyelt fajokhoz képest.

85
bardoczi képe

A ciprusliget egy valóban

A ciprusliget egy valóban durva 5let. ilyet a stratégia nem is tartlamaz, csak egyes bulvárfirkászok kedves kreálmánya, semmi egyéb. Nem szabad bedőlni neki, gondolom jó sok agysejtet elpazaroltak egy olyan cikk megírására, ami úgymond feldobhatja a cikk olvasottságát. Szegény zindex! A Főkert illetékes pont hogy cáfolja a dolgot, érdemes a mondatfűzést figyelni: a felületes olvasó (így úgy látszik te is) simán bedől a trükknek, mert már vörös posztóként lebeg előtte a cím, mint megszellőztetett álhír.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

86
mcysh képe

Zindex? === bácsi a

Zindex?
===
bácsi a biciklin

87
bardoczi képe

(bazz)index rövidítve

(bazz)index rövidítve :)

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

88
Attila111 képe

Ez a híd szerintem is

Ez a híd szerintem is pénzkidobás. Tucatnyi más helyen lenne szükség gyalogos-kerékpáros hídra a Dunán. Pl. Csepel-Budafok, Szentendre, Vác stb.
Meg lehet ezt is építeni, ha más túl sok a pénz, de máshol ez az összeg jobban hasznosulna.

89
bardoczi képe

A híd polémiához: A

A híd polémiához: A Stratégiának azért muszáj tartalmaznia, mert a XIII. ker IVS-e tartalmazza. Ettől azonban a készítők nem feltétlen értenek vele egyet. Már csak azért is, mert 60 milliárdba kerüle a legegyszerűbb szerkezet. A híd kérdés egyébként még úgy is felmerül, hogy a szájbabaszott közlekedési rendszerterv tartlmaz egy M5 nyomvonalat, ami lazán végiggangolna a Margitsziget alatt vízbázisokat szétdúlva, és egy megállót hagyva a szigeten. Ennek forgalmi szempontból lehet alternatívája a Szent István parki megálló + onnan gyaloghíd a Szigetre. A híd alternatívájaként még felmerült lanovka, ami olcsó, viszont csúnya, és komp, amihez meg le kéne tudni jutni az alsó rakparthoz. A Dráva utcai hídat a kerület azért nyomja, mert ott valami giga projektben gondolkozik + össze akarja kötni gyalogosan hosszú távon a Városligetet és a Margitszigetet.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

90
Peta képe

Ki találta ki ezt a

Ki találta ki ezt a 60mrd-ot?? Alig olcsóbb, mint a Megyeri híd 70-je.

91
bardoczi képe

A BFVT Kft közlekedés

A BFVT Kft közlekedés szakértői és a FŐMTERV végzett becsléseket. Azért ilyen drága mert a hajózóút miatt magas vezetésű kell legyen a megfelelő rámpákkal + az áthidalás távolsága kizár egyszerűbb megoldásokat. A 60 mrd egyébként (és bocs a pontatlanságért) egy Dráva utcai és egy Kolosy téri gyalog és kerékpár híd együttes költségére vonatkozik. Merthogy erről is szó van.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

92
RoGeR képe

A 60 milliárdot kicsit

A 60 milliárdot kicsit erősnek érzem egy gyalog-kerékpáros hídnak. A 2 km hosszú, 2*3 sávos Megyeri-híd volt 100 méteres pillérekkel 70 milliárd.
Oké, legyen egy mutatós híd (ne csak sima generendahíd), de nem hiszem, hogy 300 méternél hosszabb lenne és 8-10 méternél szélesebb (ezen elfér két tűzoltóautó egymás mellett). Szerintem egy ilyen híd nem több, mint 8-10 milliárd Ft.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

93
aron képe

milyen giga projektben

milyen giga projektben gondolkodik?
én arról tudok, hogy meg akarják hosszabbítani az alsó rakpartot, azt viszont nagyon meg kéne akadályozni

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

94
lord képe

Erre a gigára gondolhatott?

Erre a gigára gondolhatott?

95
Peta képe

Nem értem, miért

Nem értem, miért mondjátok, h a Dráva felől felesleges lenne. Van ott egy giga lakótelep, jó kis bicajút :D, meg a Pannónia u. környéke, szal lenne forgalma. Sztem pont Buda felé lenne kisebb kihasználtság, de mindegy. És kellenek gyalogoshídak, nem 1 nem 2. Igen, fajlagosan drágább. De a belső kerületek gyalogosforgalmának a növelése a cél, nem az autósé. Autók számára is használtható híd esetén még egy lenne, ahol áll a dugó. Állandó forgalom elve ugyebár.

96
At képe

Szerintem: -Az új híd nem

Szerintem:
-Az új híd nem illeszkedne a környezetbe, a sziget a két hídjával tökéletesen megközelíthető, átjárható.
viszont mind a Margiton, mind az Árpádon lenne mit fejleszteni. Az Árpád még a könnyebbik része, mert csak burkolatcsere kell, ill a diletációkat csinálják meg normálisan, plusz tiltsák ki a gyalogos forgalmat az északi oldalról. A Margiton meg tudjuk milyen tervek láttak napvilágot, remélhetőleg valami értelmeset hoznak ki belőle.
-Jelen helyzetben pedig valóban túlzott költség lenne akár 1 új gyalogos híd is. Persze mihez képest... mindenesetre sok praktikusabb helyen lehetne inkább ilyen alkalmatosság.

további szép hétvégét.

97
Zsurmi képe

Szerintem meg az városban

Szerintem meg az városban araszoló autótömeg nem illik a környezetébe.

-
Zsurmi

98
jazzpeta képe

A gyalogosforgalom most is

A gyalogosforgalom most is ki van tiltva az északi járdáról (kerékpárÚT), nem ér semmit.

A Margit híd meg szintén szar lett, soha a büdös életbe nem lehet rendesen illeszteni egy esetlegesen körúton futó bringasávba.

Véleményem szerint a Lánchidat és Szabadság-hidat kellene forgalomcsökkenteni (csak kerékpár, bkv és gyalogos, esetleg taxi).

99
tkacsa képe

Az autosnak nemke'ne bemenni

Az autosnak nemke'ne bemenni a Szent Istvan vagy Margit korutig kocsival,h futni tudjon 1-kort a szigeten,hanem csak a gyalog hidig es azon kornyeken tudna parkolni Dozsa Gyorgy ut vagy Kolosy-terig.
Erre hivatkozva lehetne kovetkezo lepeskent a 4-6korut menti autoparkolokat megszuntetni.Helyere bicikli utat.

100
Gida képe

nem tudom, h tenlyeg van-e

nem tudom, h tenlyeg van-e ertelme a drava utcanal hidnak.
az emberek tulnyomo tobsege a 4-6os vonalarol nyomul a szigetre, es igy muszaj nekik a margiton bemenni.
nem hiszem, hogy sokan elcikk-cakkoznak a drava utcaig, h gyalog bemehessenek, mikozben mar amugy is kenytelenek voltak elmenni a 4-6ig, h a dunat megkozelithessek.
gida

101
tkacsa képe

Igen,mert jelen pillanat ott

Igen,mert jelen pillanat ott van hid ezert ott megy at a legtobb.
A japan turista is a hosok-tere felol egyenest mehetne Dozsa Gyorgyon Margitszigetre,vagy akik az Eszak feloli kulvarosbol jonnek pl Pomaz,Szentendre...Vac...

A riksa Garazsom Andrassy-Izabella sarkon volt,melo elott vagy utan szivesen mennek at ezen a gyaloghidon hazafele fateromekhoz Uromre,vagy csajomhoz Obudara.
Velem egyutt -1 lenne a Margithidon.Csak,h minelinkabb keruljem a belvarost.

102
Perillustris képe

Nem lesz ott

Nem lesz ott gyalogos-kerékpáros híd a következő 20 évben, ezt magabiztosan ki merem jelenteni. Jómagam nem is támogatom.

103
tkacsa képe

Biciklisfutaroknak is jobb

Biciklisfutaroknak is jobb lenne a kialasi idejuk.kevesebbet kene tekerni.
De ezis csak a fakivagos fazisig jut majd...a gyalog hidra +nem lesz penz...
Pedig Londonban eleg sokan hasznaljak a gyaloghidat.

104
solaitid képe

londonban a millenium bridge

londonban a millenium bridge a st paul'st és a tate modernt összekötő út része, ami azért más tészta, mint a dráva utca.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

105
Zsurmi képe

Londonnak vannak megújúlt

Londonnak vannak megújúlt részei, Budapestnek csak lerobbantak.

Nem ugyanazok az körülmények, nem egyenértékű a kettő.

-
Zsurmi

106
solaitid képe

mivan??? --------------------

mivan???

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

107
Zsurmi képe

Mennyire más eset a két

Mennyire más eset a két város.

-
Zsurmi

108
solaitid képe

teljesen, nem is én hoztam

teljesen, nem is én hoztam fel. de nem azért más, mert bp lerobbant lenne.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

109
gaze képe

"mert bp lerobbant

"mert bp lerobbant lenne."

ööö.. most ezt úgy érted, hogy bp nem lerobbant?
Tiranához képest?

bp-n még a forgalmas turista helyek is lerobbantak.
gondold csak meg.. turistunk megérkezika nyugatiba, irány a metró (mi más), első flasht a nyugati aluljáróban kapja.
de a lanchid kornyeken is vannak "hianyossagok", plane amig oda eljut.

szoval ezekre en azert azt mondom, hogy lerobbant.

110
Zsurmi képe

Mielőtt lett volna vonat

Mielőtt lett volna vonat Ferihegyre, a kökit látta.

-
Zsurmi

111
Zsurmi képe

Te nem itt élsz? Vagy csak

Te nem itt élsz? Vagy csak egy kicsit jobb környéken laksz.

-
Zsurmi

112
gaze képe

hat, az m.bridge-en kb 3

hat, az m.bridge-en kb 3 perc atsetalni.

a gyaloghidak idezesenel vegyuk figyelembe, hogy milyen folyon ivelnek at.
temze, spree, grachtok amsterdamban... ezeknel azert boduletesen nagyobb (szelesebb) a Duna.

113
solaitid képe

igen. ezért írtam fenn,

igen. ezért írtam fenn, hogy a duna túl széles, mert túl széles.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

114
hf képe

Csak éppen vaktában,

Csak éppen vaktában, mérés nélkül beszéltél (a válaszomat meg mintha oda sem írtam volna, most megint ismétled)
Batyinál: 381m http://www.gmap-pedometer.com/?r=2576453 Ez 4,5perc séta.
Dráva utcánál: 173m http://www.gmap-pedometer.com/?r=2577927 Ez 2 perc séta.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

115
sagan képe

A Batyisba azért

A Batyisba azért betrükköznének egy S kanyart a dizájn kedvéért.
tavalyi összefoglaló az urbaninstán

http://urbanista.blog.hu/2008/09/15/gyalogos_hid_a_duna_felett

----------------------
"All this (Bogotá's) pedestrian infrastructure shows respect for human dignity. We’re telling people, “You are important" - Enrique Peñalosa

116
solaitid képe

írtam is, hogy vaktában,

írtam is, hogy vaktában, mérés nélkül beszélek! de ezzel a számmal sem tudok többet kezdeni, hogy 381m, ezért sem válaszoltam. én soknak érzem; lehet, hogy tévedek.

de ez a link király, nem ismertem, kösz.
a prágai károly híd 185m, a millenium bridge londonban 200m

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

117
BDzsH képe

Ez mind szép és jó, csak

Ez mind szép és jó, csak Te meg voltál olyan ügyes és elmérted, illetve alulmérted az értékeket.

A Dráva utca és a Margit sziget között a folyómeder szélessége épp nincs meg 280 méter. A térkép, a sziget partvonalát rossz helyen veszi fel, és Te beleestél ennek a csapdájába.

118
tkacsa képe

Bicikli utat (hidat) akarnak

Bicikli utat (hidat) akarnak epiteni nekunk BICIKLISEKNEK,mi meg lebeszeljuk oket.
Mikor fogunk vegre elore nezni es nem hatra...
Hajra Magyarok:)

119
jazzpeta képe

A hülye pazarló

A hülye pazarló megoldásokat, amikor fillérekből lehetne jót is (körút bringasáv) minek kéne támogatnunk? Hogy aztán azt mondhassák, hogy mi akartuk a fost?

Szerintem pont azzal, hogy tudatosan átgondoljuk, megvitatjuk és cselekszünk adott esetben vagyunk előremutatóak - elhagyva a főleg fővárosi birka többséget.

A Margit-híd - Árpád-híd amúgy is egy lófing táv bármilyen bringásnak (10-15 perc), nem ez a legégetőbb infrastruktúrális probléma (még akár a Margitszigettel sem).

120
At képe

Szívemből szóltál! +1 az

Szívemből szóltál!
+1 az érvelés miatt!
;)

121
lajhár képe

Ha csinálnak nekem valamit,

Ha csinálnak nekem valamit, ami drága, és nem olyan fontos, mi nt kismilló dolog, ami sokkal fontosabb és olcsóbb lenne, akkor tiltakozom. Ez a józan ész. Egy ilyen híd kibaszott drága, még ha olcsóbb is, mint egy autós híd. Ha majd van jó bicajossáv a nagykörúton, bicjjal jól átjárható hidak, hidrogéncellás busz jár a szigeten, milló ember, környezet és bicajosbarát beruházás megvalósult, akkor köszönjük szépen, kérjük a hidat, de jelen helyzetben ez picit túlzás. porhintés, hogy utánna húsz évig hallgathassuk: "kaptatok külön hidat a szigetre, mit akartok még, most aztán elég legyen!"

Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

122
Attila111 képe

A haveroknak szükségük

A haveroknak szükségük van a pénzre, de egy újabb völgyhíd már pofátlanság lenne. Úgyis divat most zöldnek lenni, jól jön majd a bringások szavazata a választáson.

123
sagan képe

Egy 100 milliárdos zöld

Egy 100 milliárdos zöld projektet már beterveztek.
"A klímaváltozás sürgetővé teszi a csongrádi vízlépcső megépítését"
http://nol.hu/lap/zold/lap-20090219-20090219-42

----------------------
"All this (Bogotá's) pedestrian infrastructure shows respect for human dignity. We’re telling people, “You are important" - Enrique Peñalosa

124
Attila111 képe

Ennél már csak az a jobb,

Ennél már csak az a jobb, hogy "több levegőt tisztít meg a kocsi légszűrője, mint amennyi szennyező anyagot kibocsát"

125
Perillustris képe

Gablini ur azt is kiagyalta,

Gablini ur azt is kiagyalta, hogy ha egy 10-15 eves autot lecserelnek, az vedi a kornyezetet, ezert milyen jo, ha szazezrekkel tamogatja ezt a kormany. Vagyis az adofizetok.

127
Zsurmi képe

Te mindig olyan jól

Te mindig olyan jól informált vagy. :-\

-
Zsurmi

128
mcysh képe

Vö. pár éve: metrót

Vö. pár éve: metrót akarnak építeni nekünk Budapestieknek, néhány okostojás meg nyafog, hogy hasznosabban is el lehetne költeni azt a pénzt.
===
bácsi a biciklin

129
Perillustris képe

Talán mert így van. Erre

Talán mert így van. Erre nem gondoltál?

130
pata képe

Szerintem mcysh ironizált,

Szerintem mcysh ironizált, olvasd el mire válaszol.

131
mcysh képe

Bocs, még mindig nem

Bocs, még mindig nem szoktam hozzá, hogy írásban nem hallatszik az irónia. Tehát kifejtve: pár éve még néhány okostojás nyavalygásának hangzott, ami ma már mindenki számára nyilvánvaló. Szerintem nagyon kézenfekvő a párhuzam azokkal a méregdrága kerékpáros presztizsberuházásokkal, amelyek évekkel visszavethetik az értelmes és lényegesen olcsóbb fejlesztéseket.
===
bácsi a biciklin

132
KGyST képe

Na, ez tipikusan az a terv,

Na, ez tipikusan az a terv, amiben egy jó momentum sincsen, olyan igazi polgármesteri hivatali kockafej-gyártmány. Elmondom, hogyan képzeli el, aki kitalálta:

1. A bringások javasolhatnak, amit akarnak, mi meg építünk, amit mi akarunk.
2. Ha hőbörögni fognak, hogy a Margit-híd használhatatlan (mert úgyis el fogjuk cseszni, csak, hogy látsszék, ki a főnök), akkor rámutathatunk, hogy nesztek, itt a híd, pofa be. Hogy nem ér át a Dunán? Kit zavar?
3. A bicikli sporteszköz, menjenek sportolni a Margitszigetre, el a kezekkel a Körútról, oda bringás ne menjen. Zavarják a forgalmat.
4. Persze, hogy kivágunk minden fát.

Úgyhogy ez valami, ami ellen igazán tiltakoznunk kellene. És ha tiltakozunk, figyeljétek meg, sértve fogják mondani, hogy elvesszük a gyalogosoktól az útjukat.

133
Attila111 képe

5. Mit reklamálnak ezek a

5. Mit reklamálnak ezek a bringások kerékpársávért, amikor már 5 mrd ft-ot fizettünk a hídjukért (az autósok adójából).

Ennyiből kijönne egy 30 e db-os ingyenes kerékpárkölcsönző hálózat.

134
Karago képe

2. pontnak még

2. pontnak még valószínűbb: ...a Margit-híd használhatatlan (mert úgyis el fogjuk cseszni, csak, hogy látsszék, ki a főnök), akkor rámutathatunk, hogy nesztek, itt a híd terve, pofa be. Majd egyszer elkészíti valaki, valamiből. Kit zavar?

- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

135
tkacsa képe

Utalom a bicikli utat,nekem

Utalom a bicikli utat,nekem ne egy sarga csik mondjameg,h igenis uljek biciklire...igyis-ugyis az aszfalton tekerek,mivel tiszta aszfalt az egesz belvaros.Erre mondja egy videki suttyo,h betonfeju.
De a hidtol lehetne folytatasa a bicikli utnak a Varosligetig.
Keresztul Dozsa Gyorgy,Hosok tere,Felvonulasi ter...

136
feb képe

Kicsit furcsáltam ezt az

Kicsit furcsáltam ezt az indexes cikket, ui. nem volt hozzá semmi rendes hivatkozás. Pedig ha elkészült a stratégiai terv, azt nyugodtan megoszthatnák velünk is...

Megnéztem az MTI oldalát is, ott sem volt a friss hírek közt semmi a Margitszigetről.

Majd megnéztem a 2008 augusztusában készült Margitsziget Stratégiai Terve című blogot, és az ott lévő dokumentum tartalmazza az összes jelen indexes cikkben szereplő dolgot.

Lehetséges, hogy feldobtak egy majd fél éves hírt?

Amúgy úgy tűnik, a buszok lecserélése trolira nem jutott a tanulmány készítőinek eszébe.

137
solaitid képe

ez még a 13.ker integrált

ez még a 13.ker integrált városfejlesztési stratégiájának része, ami (a kiadvány) 2008 júliusi.

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

138
bardoczi képe

A stratégiai terv

A stratégiai terv elkészült ugyan, de még nincs elfogadva. Az más kérdés, hogy valóban meg kéne osztani a benne rejlő dolgokat a civilekkel. Annyit mondhatok, hogy ezért tervezői oldalról folyamatosan harcolunk de annyit is mondhatok, hogy az átlag fővárosi ügyosztály három dologtól kap sikítófrászt: határidő, felelős, civil nyilvánosság. Ez ügyben a palávert a Környezetvédelmi Ügyosztálynál és Hagyónál kell verni, mert ő a megbízó. Legutóbb egyébként azért nem került az anyag a közgyűlés elé, mert "nem volt rá idő". (Megjegyzem, hogy a stratégia a buszok lecserélését trolira tartalmazza)

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

139
RoGeR képe

Jobban örülnék az

Jobban örülnék az Alberfalvi-hídnak. Közúttal, villamossal, stb. Cserébe át lehetne adni a kerékpárosoknak az egyik belvárosi hidat.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

140
gyurigyerek képe

:DDDDDDDDDDDD Öcsééém!! A

:DDDDDDDDDDDD

Öcsééém!!
A margit híd majdnem leszakad a villamosok alatt jelenleg.
A központi út a szigeten a két híd között hihetetlenül szar minőségű, még erre sincs pénz.
Graffitiket eltávolítani az aluljárókból sincs pénz.
Egy játszóteret eltávolítani, mert jött az úszó ebé, volt pénz......
Tele van a sziget kihasználatlan elkerített helyekkel, ahova bármi mást is lehetne felhúzni...
Erre itt ez a hülye elbaszott terv hidakkal!:D
Igen! Világítsuk ki egész évben midnen éjszaka a teljes szigetet, nem elég a 65%át fizetni az adónkból még kell!
Figyeljen minden oszlopon kamera, hogy még itt se érezd magad "távol a várostól", érezd csak hogy még itt is figyelnek a kékek!
Szerintem így jó ahogy van.Több gyalogos közeg kell a s zigetre max. Foglalkozzanak inkább a népligettel, vagy városligettel, na ott lenne mit fejleszteni...

141
Zsurmi képe

A margit híd majdnem

A margit híd majdnem leszakad a villamosok alatt jelenleg.
A központi út a szigeten a két híd között hihetetlenül szar minőségű, még erre sincs pénz.

Van. A Margit-híd felújítását eldöntötték, költségvetésbe betervezték. A Szabadság-híd befejezését várják.

Nem kéne feleslegesen nyafogni, mert nem érdekel.

-
Zsurmi

142
gaze képe

"Graffitiket eltávolítani

"Graffitiket eltávolítani az aluljárókból sincs pénz"

hmm. a jászai mari alulban rendszeresen a következő zajlik: újrafestik az egész szart, kb 1 napig érintetlen, majd az első tag megjelenésétől fogva exponenciális ütemben újra graffitibe borul az egész, kb 2 hét és ugyanúgy néz ki, mint előtte. és akkor ezt eljátszák max félévente (hogy mennyit számláz ezért az alvállalkozó, meg se merem saccolni)
szóval, ERRE rohadtul ne is költsenek, mert totálisan értelmetlen.
írjanak ki művészeti pályázatot az aluljáró dekoratív kifestésére, előszűrős kurátori zsűri után internetes szavazással a felkért művészt/csoportot illetően, és pár évre le van tudva az egész, és jól is néz ki. (és még olcsóbb is, mint egy kiadós kis közbeszerzés)
ja, és a környezet magáénak érezheti azt a teret ami gyakorlatilag a sajátja (vicces amikor a rendőr el akarja zavarnia breakeseket, pedig ha valami fontos, akkor hogy a lakosság magáénak érezze a köztereket)

miközben anglia (de barcelona, berlin, stb) iszonyú jól profitál abból, hogy teret enged és kihasználja az alulról érkező művészeti formulákat, addig mo-n holdudvaros kishercegek mosatják kefével meg nyugdíjassal a realitást.

143
pata képe

írjanak ki művészeti

írjanak ki művészeti pályázatot az aluljáró dekoratív kifestésére, előszűrős kurátori zsűri után internetes szavazással a felkért művészt/csoportot illetően, és pár évre le van tudva az egész

Gondolod? Szerintem arra is elkezdene tagelni a sok szerencsétlen kisköcsög. A graffiti arról szól, hogy nyomot szeretnék hagyni a világon (eddig OK), de szánalmas kis lúzer vagyok aki csak addig jut el hogy krikszkrakszokat firkál a falakra, többet nem engednek a képességeim.

kihasználja az alulról érkező művészeti formulákat

Nem tudom mi művészet a tagelésben.

144
stp1 képe

szerintem itt a graffitin

szerintem itt a graffitin van a hangsúly ami művészet, a tagelés nem az.

*
Downhill is the light in the life!
&
Downhill is a way of life!
*

145
gaze képe

a szines rajzokra is lehet

a szines rajzokra is lehet tagelni, csak egyreszt ez a tapasztalatok szerint ezerszer ritkabb, plane ha egy osszefuggo,komplex alkotasrol van szo, masreszt a szines-kusza abrak kozott nem olyan zavaro meg egy beletageles sem. (a sok szin es forma kioltja egymast, igy tenyleg nem kelti azt a sivarsag erzetet amit alapvetoen kelt).

a tagelesben mia muveszet?
visszakerdezek: mi a muveszet?
mert hogy erre a kerdesre ezer eve sem tudnak pontos valaszt adni.
de gondolom nem is az szokott zavarni a tagelesben, hogy most egy 2002-es hamburgi bubble new skool betuvel rakja kia nevet a kis toy, radasul a masodik betunel rossz a kapcsolodas es a dupla alahuzas mar regesreg lejart, hanem szimplan az, hogy olyan helyre kerult ahova nem nagyon lett megkerdezve, hogy akarjak-e a nepek, hogy keruljon (de ez elmondhato lakoparkokrol, melygarazsokrol, eromuvekrol is..)

de talan majd egyszer hozzunk letre egy graffiti topicot, mert az is kb olyan oromteli tema mint a piros lampa vagy a sisak kerdese.

szerk:
ehunn-e: http://www.criticalmass.hu/forum/20090222/graffiti

addig is: http://picasaweb.google.hu/gaze762/Berlin#

146
Attila111 képe

A tagelés ugyanaz, mint

A tagelés ugyanaz, mint amikor a kutyák az összes fát és oszlopot levizelik. Látja a másik lúzer tages köcsög, hogy a másik ott járt.

147
Hotyhogy képe

Masok szepen megtervezett

Masok szepen megtervezett falaira es feluleteire ne firkaljon senki. Legyen az mind vedve, hogy gyonyorkodtethesse a szemet azoknak akiknek keszult, es ugy ahogy az keszult.

Ne legyen semmilyen megvaltoztatasuk ott az alkotasoknak tiszteletlen megvetese az alkotoiknak.

Vedelmukre a rendorseg, a polgarorseg es a lakossag egyutt keljen fel, es falfirkasz vandalok nyerjenek szigoru, elrettento buntetest.

Ne csak nepuralmi kepviselok tanacskozo epuletei vagy miniszteriumai oriztessenek vigyazo orseggel ily ronda bemocskolasoktol, hanem a nep aluljaroi es lakohazai is.

Minden mufaj szabadon gyakorolhato, es epithetunk magunknak egy teglafalat amit aztan befesthetunk kedvunkre. Nem tisztesseges es nem szep dolog mas falat keretlenul befestenunk.

Pont ugy nem, ahogyan nem rendes dolog mas festmenyere beleegyezese nelkul rafesteni, vagy masnak a kifaragott szobrabol sajat szobrunkat faragni hasonloan, mintha ezeket csak alap vaszonnak, nyers kotombnek tekintenenk onkenyes muveszetunkhoz.

Az elidegenedett es onkifejezesre vagyodo ifjusag ugy lenne megsegitheto, hogy eroltetes nelkul esztetikai idealokat tanithatunk es ertek rendeket ismertethetunk meg veluk.

Ezekkel olyan muveszi kifejezesekre vezethetjuk oket, melyeknek egyaltalan nem szuksegszeru konvencionalisaknak vagy konzervativnak es dohosnak lenniuk az o lazado ifjui idealizmusukkal es forradalmukkal szemben.

Rendben van az, ha valamely ifjusaggal foglalkozo tarsadalmi szovetseg biztosit egy-egy teruletet nekik falak epitesre es azoknak befestesere, peldaul egy, mar arra a celra is kifejezetten tervezett autoparkoloban.

A kozteri zeneles es tancolas pedig mas tema, es sajnalattal hallom, hogy rendorok elzavarhatnak ott tancolo fiatalokat.

Ha nem ervenyes egy kulon mellek torveny arra a teruletre, es ha nincs rendzavaras vagy buntett a zenelesuk es tancolasuk mellett, akkor nem lehet oka senkinek sem betiltani azt amit csinalnak ott a maguk es a jarokelok szorakozasara.

148
aron képe

ez mind nagyon szép és

ez mind nagyon szép és jó, csak nem működik.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

149
Hotyhogy képe

Valoban semmi nem mukodik

Valoban semmi nem mukodik tokeletesen, altalaban. Mukodjon tehat minden akkor legalabb valamennyire.

A nep tanitoi, jogalkotoi, rendorei es birai dolgozzanak rendesen, es csokkentsek az ilyesfajta vandalizmusnak is az elofordulasat.

150
gyurigyerek képe

Nem azt irtam hogy a híd

Nem azt irtam hogy a híd felújítására nincs pénz, hanem hogy még az sincs felújítva (akkor mi a szart akarnak a többivel) , ráadásul a központi út felújításával sem törődtek eddig pedig már mióta csupa repedezett az egész.
Legközelebb több figyelmességet,mielőtt megszólaLOL :D

151
tkacsa képe

2011-ben Romabol jon a Pa'pa

2011-ben Romabol jon a Pa'pa Magyarorszagra.
http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=259128
Esztergom-Parkany kozt szivesen latnank egy "Nemzetkozi" Kerékpáros-gyalogos hidat.
Kozvetlen Bazilikatol a szintugy kozvetlen vele szembe levo Parkany setalo utcaig.
Maria Valeria-hidon tilos biciklizni,nemegyszer buntettekmeg ott bicikliseket (nemzetkozileg)
Bazilika Duna feloli betonlepcsojetol Parkany setalo utcajaig es ez pont (kozvetlen) vele szembe van.

Ezalkalombol (is) keszulhetne a kerékpáros-gyalogos híd...
Elsore valamelyik Pa'pa nevet adnank neki hi-hi,de ha a tortenelembe is jobban belegondolunk a legtutibb a "Szent Istvan Kerékpáros-gyalogos híd" lenne:)

Ezen kornyeken nem nyavajognanak a helybeliek a hidepites veget,hanem orulnenek,h vegre ezen kornyeken is tortenik valami "nemzetkozileg" a sok evtizedes tortenelmi szarakodas utan.
Budapest = boseg zavara,tulsok hid van:)

Koszi Egom kornyekbeliek neveben is a "Szent Istvan Nemzetkozi Kerékpáros-gyalogos hídat":)
:)

152
tkacsa képe

Epiteszmernok keszithetne

Epiteszmernok keszithetne errol tervrajzot,megkoszonnenk:)
Mind a 2oldalrol Egom+Parkany:)

Vagy felrakni az "epitesz forumra" Bogota melle:)

153
tkacsa képe

PL: A hidnak min2oldalon 2-2

PL:
A hidnak min2oldalon 2-2 fel/le jaroja lenne ami egy "VILLASKULCSRA" emlekeztetne.

154
tkacsa képe

Vagy: Hid formaja = Francia

Vagy: Hid formaja = Francia kulcs

(Tervrajzokhoz alapotletkent:)

155
lord képe

(Esztergomnak ott a

(Esztergomnak ott a megújult Lépcsős híd. Vagy mégsem?)

156
ATA képe

Tervezni azt nagyon tudnak

Tervezni azt nagyon tudnak (meg fizetni érte...)! Megvalósitani nem igazán. Különben, ez nagy hülyeség! Minek? Inkább költsék másra, hasznosabbra. Egy hid nem olcsó (a tervezése sem), nem szabad játszani a pénzzel!

157
bardoczi képe

Most harcolunk a

Most harcolunk a Fővárossal, hogy a készülő Margitsziget Kerületi Szabályozási Terv Környezeti Vizsgálatát legyen már oly szíves közszemlére kirakni a honlapján és a XIII. ker. honlapon, ahogy a jogszabály is rendelkezik róla, hogy a "köz" reagálhasson rá. Állítólag folyamatban van. Ebben például ez a híd kérdés is részletesen körül van járva pro és kontra. Még lehetséges híd megoldásokat is tartalmaz.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

158
SzCiklon képe

"Állítólag folyamatban

"Állítólag folyamatban van."
Baromi nehéz gyártani egy pdf-et, és kirakni egy honlapra. Ez tényleg folyamatot igényel :-)
_________________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!

http://www.facebook.com/profile.php?id=1577723032

159
bardoczi képe

Ráadásul a pdf-et már

Ráadásul a pdf-et már legyártottuk. :)
Mondjuk annak lenne értelme, ha fórum opció is társulna hozzá, ahol hozzá lehet szólni...lehet hogy ezen dolgoznak :)

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

160
szabomikulas képe

Ha megvan a PDF amit a

Ha megvan a PDF amit a törvény szerint ki kéne rakniuk, akkor simán ki kell rakni. Akár névtelenül is lehet.

161
Peta képe

Nem akarod ide kirakni a

Nem akarod ide kirakni a pdf-et? Névtelenül hsz-elhetnél, még csak nem is sértődnénk meg :DD

162
bardoczi képe

elébb várjuk meg a

elébb várjuk meg a hivatalos utat. Ha az befuccsol, akkor símán kirakom.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

163
solaitid képe

én megtaláltam a 13ker

én megtaláltam a 13ker ivs-ben az akárhanyadik oldalon két szóban megemlítve :-)

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

164
tkacsa képe

"Lanc-hidat

"Lanc-hidat kicsiben"kizarolag kerekpar-gyalogosoknak=automentes!
Vagy ahoz hasonlito vasszerkezetu kerekparos hid.

165
Löpapp képe

Sziasztok! Bocs, h itt is

Sziasztok!
Bocs, h itt is megkérdezem, de nem tud vki bicajos állást?Futárkodás, szerelés, eladói állás, ilyesmi?Bp és környéke (Törökbálint, Budaörs, Érd, Diósd) érdekelne. lopapp17@citromail.hu Köszi
_________________________________
Éljenek a bringás csajok!

166
pata képe

Hagyd már abba a fórum

Hagyd már abba a fórum teleszemetelését.

167
Löpapp képe

Ok ne haragudj, abbahagytam

Ok ne haragudj, abbahagytam csak kell a meló.Ennyi!
_________________________________
Éljenek a bringás csajok!

168
jazzpeta képe

Ha így folytatod, akkor egy

Ha így folytatod, akkor egy komoly bicajos sem fog neked munkát adni. Én pl. tudnék értékesítői-szevizes munkát (sajnos én egyetem miatt passzoltam), de nem fogok egy ilyen nyomulós karaktert beajánlani mint te.

169
Hotyhogy képe

Már abbahagyta. Már

Már abbahagyta. Már megbánhatta. Már jó útra akarhat térni és sikeres is lehet abban. Nem nyerhet vissza már soha bizalmat? :-)

170
Löpapp képe

Hánnekedmegmibajodvan?Csak

Hánnekedmegmibajodvan?Csak kéne a meló és nem találtam bicajos állást (a Hajtiknál sincs felvétel), így gondoltam megkérdezem itt.A bringások általában segítenek egymásnak és gondoltam rákérdezek egy-két helyen.Ha neked ez nyomulás akkor így jártam.Nem tom miért gond neked, hogy megkérdeztem.Gondolom a hellyel van bajod, de sok helyet néztem már 0 sikerrel, ezért gondoltam erre a megoldásra.De ha ez nagyon zavar akkor BOCSÁNAT nem akartam megbántani a kis lelked.
_________________________________
Éljenek a bringás csajok!

171
pata képe

nem akartam megbántani a

nem akartam megbántani a kis lelked

Ez a hangnem felesleges. Igaza van, hogy rádszólt, nem illik agyonpostolni különféle fórumokat ilyesmikkel, ez kicsit bunkóság, lehet hogy te ezt nem tudtad, most már tudod. Sok sikert az álláskeresésben, de te is jobban jársz ha megfelelő módon teszed ezt, nem random postolsz ide-oda, az visszatetsző.

172
feb képe

Majd írd meg, hol

Majd írd meg, hol helyezkedsz el.

Tuti nem fogom odavinni a bringámat javítani.

173
Löpapp képe

Ok sorry

Ok sorry mindenkitől!
_________________________________
Éljenek a bringás csajok!

174
feb képe

Tanuld meg használni a

Tanuld meg használni a Válasz gombot kérlek!

175
lord képe

(Egy másik Duna-híd: 62

(Egy másik Duna-híd: 62 százalékos részvételi arány mellett 82% ragaszkodik autós hídhoz Szigetmonostoron. Az a gyalogos híd 1,5 milliárdba került volna.)

176
Névtelen!!! képe

- Kerékpáros híd a

- Kerékpáros híd a bicikliseknek nem kell. Sőt, még ők tiltakoznak.
- Az újpesti rakparti bicikliút meghosszabbítása a Váci útig a bicikliseknek nem kell. Sőt, még ők tiltakoznak.
- Mi kell a bicikliseknek? Bizony, bizony: kinetikus bicikliszobor a Dunára. Az nagyon jó lenne.
(Tanulság: ha nepközben unatkozol, és akarsz egy jót röhögni, nézz fel a CM honlapjára. Sok vicces ember jár arra.)

177
aron képe

elsőre érdemes

elsőre érdemes elgondolkozni, utánaolvasgatni, aztán írogatni. ha már úgyis ráérsz.

szia aron voltam!!!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

178
Zsurmi képe

Azért mert te nem látod

Azért mert te nem látod át a témát, nem tájékozódtál a "biciklisek" tudhatják mi jó nekik. Az általad elképzelhetőkön túl is léteznek megoldások.

Ez nem foci, nem érthet hozzá mindenki. Ja várj! A focihoz se ért mindenki, csak majd mindenki azt képzeli.

-
Zsurmi

179
Névtelen!!! képe

Tudom tudom srácok. Ezek

Tudom tudom srácok. Ezek rendkívül komplikált dolgok.

180
Peta képe

Nem tetszik, hogy sokan

Nem tetszik, hogy sokan tiltakoznak egy feleslegesnek vélt beruházás ellen, ami a TE adódból készülne el? Inkább örülj!

181
Csaba ( 16 éwes ) képe

Sztem tök jo lenne, mert

Sztem tök jo lenne, mert azért jocskán wannak itt lakosok, nem pár panel wan erre fele, 10 emeletesek is...
Jo pár suli is, és idősebbek is wannak
Wan aki itt lakik és nics ideje kimenni a szigetre, mert 30 percet kell gyalogolnia
Csak azért ellenzitek, mert nem ismeritek a helyzetet, és magatok környezetét akarnátok fejleszteni...
Nem csak magatokkal kéne törődni, hanem a másik wéleménye szerint is sztem
Én gimnazista wagyok, itt lakom pont wele szembe, csak tudom hogy nem lenne értelmetlen.

183
dragonbali képe

Soaitid! Még szép, hogy

Soaitid!
Még szép, hogy megéri és jó befektetés a gyalogos-kerékpáros híd megépítése!
Végre a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak nem az autók kipufogó gázát kéne szívják! 100%-ig jó döntés csak lenne már kész! :)
A Dráva utca is jó döntés (befektetés) mert ott van a Hélia szálloda s még nagyobb (pénzes) forgalma lesz a Margit szigetnek!
Peta!
Inkább ez készüljön el az én adómból mint a politikusok villája és autója!!!

184
Peta képe

Én nem vagyok a terv ellen

Én nem vagyok a terv ellen :) De eléggé jegelődni látszik, 2 éves a topik. :D Azóta elkészült a közösségi ház is ott, kár, h egy sulit bontottak miatta le.

185
tkacsa képe

Sulinegyedet is

Sulinegyedet is kialakithatnanak...ott margitszigeten...

186
tkacsa képe

Sulinegyedet is

Sulinegyedet is kialakithatnanak...ott margitszigeten...