A minap lejött SzabóZ a negyedik emeletről, hogy van egy jó sztorija, de mivel közlekedés, írjuk meg inkább mi. Hát jó, de nehogy valami unalmas szarral etess!
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/ketgyoker/
Legalább kibeszélik a bajukat és tán megnyugodnak.












Megértem a Winkler
Megértem a Winkler álláspontját is, de csak azért, mert olyan rohadt nagy empata vagyok. :->
Nem hiszem, hogy a Totalcar mérvadó lenne bringás ügyekben, a cikk nem mentes némi benzines elfogultságtól, szetereotipizálástól, meg úgy egyébként is.
Szerintem nem sok szóra érdemes.
---
Allez, allez!
+1 egyébként az érdekes
+1
egyébként az érdekes lesz, hogy hogyan bizonyítják a biciklis részéről a garázdaságot, ugyanis maradandó eredmény (horpadás vagy bármi) nincs, csak annyi, hogy a bringás a kezével az autóra csapott.
a megvert bringáson meg gondolom keletkeztek sérülések...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
szerintem akad pár gyökér
szerintem akad pár gyökér a helyszínen, aki szívesen tanúskodik vica versa.
Kíváló cikk. Gúnyosan
Kíváló cikk. Gúnyosan rávilágít a bringás kettősmércére.
"Ne csapkodjuk már mások autóit, ne büntessük a többi közlekedőt és ne akarjunk nevelni, legfeljebb személyes példamutatással."
Ez a mondat különösen érdekes, fontos alapigazságot tartalmaz.
Mint ahogy teljes cikk tele
Mint ahogy teljes cikk tele van általánosítással, ahogy a Te hozzászólásod is!
Mi az, hogy "bringás kettősmérce"? Igen vannak akik kettős mércével mérnek. Az egyik bringás, a másik autós, a harmadik gyalogos. Röviden ember. De ne legyen már minden bringás kettősmércés, mint ahogy nem minden autós gyilkos, pedig van köztük egy pár, aki embert ütött és ölt!
Hogy én is idézzek: "ők (bringások nagy része) afféle kétkerekű Pol-Potok: se autójuk, se jogsijuk, viszont akkor másnak se legyen már" Tegye már fel a kezét, aki ebbe a kategóriába érzi magát!
Mint mondtam, gúnyos a
Mint mondtam, gúnyos a hangvétel. Ugyanúgy idézhetnéd a CM-es bringaemelés helyetti BMW kulcs eldobálást :)
És esetleg, ha a cikk miatti sértődöttséget félretéve a lényeget ragadnátok meg, az sokat számítana.
"Ne csapkodjuk már mások autóit, ne büntessük a többi közlekedőt és ne akarjunk nevelni, legfeljebb személyes példamutatással." (... tök mindegy, hogy bringás, autós, motoros, gyalogos vagy...)
Megtettem, hidd el. Mármint
Megtettem, hidd el. Mármint megragadtam a lényeget. Nem most, már régóta. Megköszönöm, mosolygok, elengedem, stb... Csak tudod ha valaki vakarózik, telefonál vagy egyszerűen bunkó, és ezzel az életemre tör, akkor én is odacsapok. Ijedtemben.
Ha ezt nem tudod elfogadni, akkor gondold csak végig mit tennél, ha egy 10 tonnás kamion keresztezné a védett útvonaladat, és csak az utolsó pillanatban erős vészfékezéssel úsznád meg a halált. Valami ilyesmire gondoltam: http://auto.indavideo.hu/video/Pirelli_reklam
Lehet, hogy akkor nem működne a személyes példamutatás?
Őszintén: ha Te az
Őszintén: ha Te az lennél, fel tennéd a kezed ?
:)
De nem vagyok. Honnan
De nem vagyok. Honnan tudjam, hogy feltenném-e? :)
a kérdés nem arra
a kérdés nem arra vonatkozott, hogy az vagy-e.
Zűrzavaros nyelvezetű,
Zűrzavaros nyelvezetű, nehezen olvasható cikk. Azok a részek tűntek fel nekem ahol a biciklist általában csórónak mutatja a szerző.
Például, a biciklisnek nem telik autóra vagy sztereó zajforrásra benne, azért van neki csak óccsó biciglije meg fülhallgatós lejátszója. Ez téves és nagyon vagyon-központú értékszemléletre vall.
Ne felejtsük, hogy Teréz Anyának egy szári, egy pár szandál és egy pléh vödör volt minden világi tulajdontárgya. S valószínű, hogy az egész billiomos de szabálytalan magyar autós banda foltnak se jó az ő száriján.
A kiemelt modatoddal egyet értek, és fontos alapigazság valóban a példamutatás az önjelölt nevelő magatartás helyett.
De azt hiszem, hogy az autóra rácsapás az egy figyelmeztető, védekező cselekedet az azonnal fenyegető veszély pillanatában, vagyis amikor az autós majdnem megöli közlekedő társát, a biciklist.
Ilyenkor nagyon is kellhet a kiáltás és rácsapás. Egy bíró szerint a gumiabroncsok kilyukasztása is jogos önvédelem ilyen pillanatokban.
Az autóra csapkodás valóban helytelen dühös csapkodás ha felindultan állunk és csapkodva vitatkozunk amikor a veszély elmúlt már.
__________________________________________________
Hotyhogy DgL., B.T. (DíszgépLakatos, Betanított Tudós)
Tudja például, hogy E = mc2 és a2-b2 = (a-b)(a+b).
(A második hosszabb, tehát jóval nehezebb.)
Zűrzavaros nyelvezetű,
Zűrzavaros nyelvezetű, nehezen olvasható
Bagoly mondá :-)
:D __________________________
:D
__________________________________________________
Hotyhogy DgL., B.T. (DíszgépLakatos, Betanított Tudós)
Tudja például, hogy E = mc2 és a2-b2 = (a-b)(a+b).
(A második hosszabb, tehát jóval nehezebb.)
Ha valaki autókat csapdos,
Ha valaki autókat csapdos, akkor szerintem vagy arra kell felkészülnie, hogy minél ügyesebben elmeneküljön, vagy arra, hogy megvédje magát akár az egybenyakú SUV-tulajdonosoktól is. Én sem szeretném ha a biciklimre ütne valaki.
Egyébként van sok igazság abban, amit Winkler ír: ha az autósok a bicikliúton parkolnak, akkor sok biciklis azonnal rendőrért kiált, míg a piroson teljes lelki nyugalommal áthajtó vagy éjszaka világítás nélkül kerekező kerékpáros megbüntetését sokszor zaklatásnak tekintjük ("nincs jobb dolga?!")
Persze tudom én hogy egyszerű szabály volna a "négy kerék rossz, két kerék jó". De kicsit túlontúl egyszerű is.
Ha valaki magára ismert volna Winkler cikkéből, és egy kis önvizsgálatot tart, már megérte megírnia.
Én konkrétan a
Én konkrétan a szabálytalanul közlekedő bringásokat is szoktam osztani:D....Ideális környezet az ismerkedéshez
piroson teljes lelki
piroson teljes lelki nyugalommal áthajtó vagy éjszaka világítás nélkül kerekező kerékpáros megbüntetését sokszor zaklatásnak tekintjük
Ezt meg ki mondta, hogy mind így tekintjük? A világítás nélküli, piroson áthaladó bringások biztosan. És, az mérvadó?
-
Zsurmi
Voltak ilyen jellegű
Voltak ilyen jellegű hozzászólások. Nem is kevés. Meglehet hogy ezek különvélemények, de ha valaki véletlenszerűen beleolvas a CM fórumokba, fog ilyesmivel találkozni. Emiatt használtam a többes szám első személyt, mert a közösség tagjának érzem magam, és valamennyire (nagyon kicsit) felelősnek a többiek véleménynyilvánításáért. Is.
Én meg azt tudom
Én meg azt tudom mondani,hogy szerintem mindenkivel előfordul egyszer,hogy eltörik valami odabenn és bumm....és ez kell is. Nem tarthatja az ember örökké magában a szart. Furcsamód többnyire figyelmes autóssal találkozom, de nálam is elsült már az ötujjú....persze csak a kocsi kapott,de ott nyomok is maradtak. Nem minden esetben figyelmetlenség a baj okozója. Ahol szándéskosság van,ott oda kell baszni és kész. Ez persze egyéni vélemény.
Ideális környezet az ismerkedéshez
Jó cikk ez, nekem nem jön
Jó cikk ez, nekem nem jön le mi a baj vele.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Az általánosítás.
Az általánosítás.
Igen értem, de szerintem
Igen értem, de szerintem kívülről nézve tényleg ilyenek vagyunk. Ha azok akik néha maguk is szabálytalankodnak, nem írnának ide másokról, akkor alig esne szó autóvezetőkről.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Még azt is
Még azt is megkockáztatnám, hogy Budapesten az átlagbringás többször szeg szabályt, mint az átlagautós. Csak kevesebb a következménye, ha bringával robog valaki 25-el a járdán a gyalogosok között, mint ha egy kocsival tenné ugyanezt.
Persze tudom hogy egyesek pont ezzel magyarázzák, miért "szabad" a bringásnak, de ez nekem elég gyengén hangzik.
Ez igaz lehet, de miért
Ez igaz lehet, de miért arról beszélünk, hogy a bringás szabálytanakodik-e vagy sem? És a cikk is miért ezt emeli ki? Majdnem megölt egy autós egy bringást. A bringás nem jól reagálta le az esetet, de mégis mit kellett volna tennie? Én legalábbis mosolyogni nem tudok az ilyen szituációkban.
Tudom hogy ezt a "majdnem
Tudom hogy ezt a "majdnem megölt" dolgot mindig be szokás dobni, de az adott cikkben nincs szó arról hogy bárki megölt volna valakit, és a rekonstrukció is elég furán jönne ki azzal a csapkodással.
Kicsit úgy érzem, hogy a bringások nagyon bőkezűen osztogatják a "majdnem megölt" matricát, míg amikor a járdán kicentiz egy gyalogost a bringás, akkor szó sincs ilyesmiről, bringás végig ura a helyzetnek, tudja mit csinál, meg különbenisfutár.
Hát szerintem téged is
Hát szerintem téged is majdnem megölnek nap, mint nap. Csak azért nem történik meg, mert tudjuk, hogy mire kell figyelni, és ki tudjuk védeni a problémás eseteket.
De hogy egy úton ne lehessen végigmenni úgy, hogy ne kelljen jobbra-balra pillantgatni, az után kutatva, hogy honnan jön az egy tonnás vakarózó, az azért nem a normális állapot. Ezt elfogadni nagyon nehéz.
De ha el is fogadjuk, akkor lehetőleg ne arról szóljon a cikk, és ez a blog sem, hogy köcsögbringás szabálytan!
Hát szerintem téged is
Hát szerintem téged is majdnem megölnek nap, mint nap.
Talán, de ezen az alapon a gyalogosokat még többször "majdnem megölik", az autósokat meg csak azért nem, mert a fémdoboz valamennyire véd, nekik "majdnem nekimennek". Tudom hogy vacak a magyar közlekedési morál, és mindenki kerül nap mint nap olyan helyzetekbe, amivel kis képzelőerővel potenciális halálesetet tud magának fabrikálni, de erre nem megoldás hogy elkezdem csépelni a másik járművét. Főleg akkor, ha végülis nem történt baj.
után kutatva, hogy honnan jön az egy tonnás vakarózó, az azért nem a normális állapot. Ezt elfogadni nagyon nehéz.
Ezzel egyetértek, de szerintem nem csak bringásokat érinti, hanem mindenkit.
[...] mert tudjuk, hogy mire
[...] mert tudjuk, hogy mire kell figyelni, és ki tudjuk védeni a problémás eseteket.
Ezt közlekedésnek hívják. Persze nem csak a bringásnak kell kivédenie.
De hogy egy úton ne lehessen végigmenni úgy, hogy ne kelljen jobbra-balra pillantgatni, az után kutatva, hogy honnan jön az egy tonnás vakarózó, az azért nem a normális állapot. Ezt elfogadni nagyon nehéz.
Nem tudom én elfogadtam: ha, ma idehaza a mostani úthálózaton bringázni akarok, nekem jobban kell figyelni. Akkor és ott nem foglalkozok mással, mint, hogy mi történik körülöttem.
Mérlegelem, hogy mikor előzzek, húzódjak jobbra, balra. Mikor kanyarodjak sávot váltva, indirekt módon, vagy előre csorgás után a sor elé.
Hol férek el, milyen gyorsan mehetek.
Mérlegelgetem, érdemes-e "középső" sávra menni, vagy lépésben haladni. Az az előnyöm megvan, legtöbbször messzire előre látok, nincs több holtterem, mint egy gyalogosnak.
A hátrányok ismertek. Most még jóval többet kell beleadni, mint "páncélozott" társainknak.
Ami óta szinte mindig élénk narancs vagy láthatósági színekben "pompázok", sokkal kevesebb konfliktus ér az utakon. Mert könnyen észre vesznek. Pedig nem szeretem az élénk színű ruhákat.
Amíg konkrétan nem veszélyeztetnek, megpróbálok türelmes lenni. A gyalogosokkal is. Meg kellett szokni ezt is!
-
Zsurmi
+1 Tessék minden
+1
Tessék minden járdázónak vigyázni a gyalogra!
Tessék minden autósnak vigyázni a bringásra!
Tessék minden teherautósnak vigyázni mindenkire!
Tessék mindenkinek vigyáznia magára is!
-
Zsurmi
Budapesten? Itt mindenki a
Budapesten? Itt mindenki a lehető legtöbbször szabálytalankodik, ha úgy érzi, hogy azt biztonságosan és a büntetés veszélye nélkül megteheti és ezzel előrébb jut. Csak másféle szabálysértéseket hajtanak végre a bringások, gyalogosok és az autósok.
Bringás: Lámpanélküliség, pirosozás, járdázás, motorossáv
Autó: Szabálytalan parkolás, kereszteződésben ragadás, narancssárgán átmenés, zebránál elsőbbség meg nem adása
Gyalogos: piroson átszaladás, keróúton sétálás, stb
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Tegnap a Szabadság hídon
Tegnap a Szabadság hídon gyalogoltam és legalább három aggresszív bringás szorított le, söpört el majdnem.
A pesti oldalon két kis építkezési gyaloghídon is átrobogott egy velem szemben, majdnem elütve ha nem ugrottam volna előle el.
__________________________________________________
Hotyhogy DgL., B.T. (DíszgépLakatos, Betanított Tudós)
Tudja például, hogy E = mc2 és a2-b2 = (a-b)(a+b).
(A második hosszabb, tehát jóval nehezebb.)
Én azt szeretném ha
Én azt szeretném ha mindenkinek szabadna, és senki sem élne ezzel vissza. Utópia, mint a világbéke. Engem a szabályok nem izgatnak, helyette nagyon igyekszem figyelni a mások és magam testi épségére. Azaz a szabályok céljára. Gondolkodás nélkül átmegyek a piroson, ha ezzel senkit sem veszélyeztetek, de szó nélkül hátulról kerülöm a piroson átkolbászoló gyalogost, és mosolygok rá ha ez nekem nem veszélyes. Miért álljon ő is a pirosban? 100-ból 1x pedig én is bunkó vagyok (figyelmetlenség, elbambulás), és olyankor szégyellem magam. Nem akarom mentegetni magam, de mást mártogatni sem. Ha néha mégis elkövetem, akkor az tényleg ciki.
Azt vettem észre hogy mindannyian a saját rossz szokásainkat szeretjük legjobban másokon észrevenni. Fiatalon a tavalyi bunkóságunkat vesszük észre másban ma, öregen viszont már az egy órával vagy 10 perccel azelőttit is.
Ezért ez egy értelmetlen flame. Főleg hogy a budapesti autóvezetők az egyre több szabálytalanságunkat egyre jobban tolerálják.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
+1 az egészre, de főleg az
+1 az egészre, de főleg az utolsó mondatra!
Még azt is
Még azt is megkockáztatnám, hogy Budapesten az átlagbringás többször szeg szabályt, mint az átlagautós.
Szerintem nem, s lehet, nem is érdemes méregetni.
Már az alapfelvetés
Már az alapfelvetés elveszi az élét az írásnak. A kollégája képviseli a bringásokat, ami után ez egy véleményütköztetés marad, hiszen egy hiteles ellenvéleménynek feszül neki. Ettől az egész nem tud már olyan lenni mint a múltkori bruce lee-s népszabis láncfűrészes írás. Nálam marad winkler a képkeretben, és azért nem vágom ki, mert megsózta ipodos és bmwkulcsos túlzásokkal. Szokott így írni.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
én kihúzom a karácsonykor
én kihúzom a karácsonykor üdvözölendők listájáról.
A cikkel az a gondom, hogy írhatta volna azt is, hogy két arc összeveszett a közértben sorban állás közben, és ahogy egymás kefírjeit lyukasztgatták ki, közben összefröcsköltek másokat.
Hát, valamire biztos jó.
Hát, valamire biztos jó. Végülis az derül ki belőle, hogy a bringások bunkók és csórók, a mercisek bunkók, a nők hülyék, csak Winkler okos :)
Mondjuk ha hasonló színvonalon akarnék kommunikálni, akkor azt mondanám, hogy a 69-esről szóló részből lehet következtetni arra, hogy mi Winkler problémája.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Tapasztalatom szerint a
Tapasztalatom szerint a bringások egy részében él valami morális felsőbbrendűség- és elnyomástudat. Ők az üldözöttek, akikre mindenki vadászik, de ők a tutijófiúk is, akik védik a környezetet, és csak akkor szabálytalankodnak amikor "biztonságos" (az ő megítélésük szerint, persze).
Mivel egyre több ember bringázik, ez egyre kevésbé van így, bringások között is sok a szabálytalan bunkó. Szóval ha a cikk arra jó, hogy néhány ember (nem te, meg általában nem az itt hozzászólók) magába néz egy kicsit, és ezentúl nem alapból azt reagálja minden bringás-(gyalogos|autós|.*) konfliktusra hogy ott a bringás az ártatlan, szenvedő fél, akkor már megérte.
Valószínűtlennek tartom,
Valószínűtlennek tartom, hogy egy bunkó bringás elolvassa ezt a cikket, amiben ilyenek vannak, hogy
Mikor ellenben a biciklis útra kél, fülében üvölt az iPod, hogy ha már autóra nem telt, legalább a hifi meglegyen,
és ettől hirtelen magába néz és jobb útra tér :D
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
:-) De azt el tudom
:-)
De azt el tudom képzelni, hogy az a kollégája, aki először odament hozzá a bringássztorin méltatlankodni, elolvassa és mikor legközelebb bringásbeszámolót hall arról, hogy mit és hogyan kellett csapkodni, akkor esetleg megkérdezi a bringást hogy mégis, miért. Akkor a dolog indirekten hat.
Ilyenkor mindig arra gondolok, hogy én is voltam már hibás. Látogatóban egy svéd városban, kétes állapotú kölcsönbringán, merőlegesnek elsőbbsége, fékezek, bowden elszakad, lábfék, majdnem kivasaltak, de az autós vészfékezett, megúsztam. Ekkor az autós kihajolt, csóválta a fejét, mondott valamit svédül, látta hogy nem értem, erre a hüvelyk- és mutatóujjával mutatta, hogy ennyin múlott hogy nem ütött el. Nem csapkodott, nem üvöltött, pedig utóbbit még fel sem róttam volna neki, eléggé elcseszi az ember napját ha elüt valakit.
:)) "a 69-esről szóló
:)) "a 69-esről szóló részből lehet következtetni arra, hogy mi Winkler problémája."
Azt azért nem értem, hogy minek van sok benzingőzt eregető járműje, mikor őt is zavarja a szmog sportolás közben.
Nem mintha az a fajta ember
Nem mintha az a fajta ember lenne, akinek a védelmére kell sietni, de több megnyilvánulásából ítélve olyan embernek gondolnám a cikkírót, aki a többséggel ellentétben tudja, hogy mikor és mire kell használni AZ autót.
sajnálom, hogy a legtöbb ember csak a nem szokványos, spontán prosztó stílust látja másokban, az pedig homályba vész, hogy tök jó dolgokról is szó esik.
Nem örülök a
Nem örülök a sztereotípiák felemlegetésének, mert nem szerencsés olyan ember tollából olvasni, akire annyian hallgatnak mint a Winklerre "autós oldalon".
Viszont teljesen helyes a meglátása a bunkóságot illetően... sajnos.
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Tökéletesen egyet értek a
Tökéletesen egyet értek a cikk íróival, és igazat adok nekik lehet azt mondani hogy általánosítás de pontosan ti is ugyan úgy általánosítotok az autósokkal szemben.
Én egyet értek velük és nagyon jól meg van írva a cikk nekem tetszett és mellettük állok!
__________________--=<(Sheffy)>=--_______________
"Kerékpározz úgy, hogy ha autós szemmel néznéd a közlekedésed ne legyen, mit felróhatsz magaddal szemben!"
"A KRESZ egyaránt vonatkozik autósra és kerékpárosra!"
-----------------
Magellan Hydra'08 -
"...ti is ugyan úgy
"...ti is ugyan úgy általánosítotok az autósokkal szemben"
Haha, még szerencse, hogy Te aztán nem esel az általánosítás bűnébe! :)
A "Ti" az úgy amblokk
A "Ti" az úgy amblokk minden fórumozó Sheffyn kívül? :D
"hátramenetbe kapcsolt,
"hátramenetbe kapcsolt, megpróbálta elütni a bringást"
A bunkó bringás meg rácsapott az autóra anyagi kárt sem okozva. Erre a gyilkossági kísérlet végül is teljesen jogos reakció. Hülye bunkó bringás! Kellett neki csapkodnia...csak sajnos nem talált.
<off>
Nem vagyok hajlandó olyan cikket komolyan venni, ahol a kerékpárt biciglinek írják.
</off>
---
http://htmmblog.enba.hu/
Lehet egyszerre mindkét
Lehet egyszerre mindkét fél bunkó. Attól hogy az autós bunkó, a bringás nem lesz kevésbé bunkó, hiába próbálod felmenteni vagy áldozatként beállítani.
Nem akarom felmenteni,
Nem akarom felmenteni, mindössze a rátolatás az autóra csapással nem annyira van összhangban az én értékítéletem szerint. Mindössze ennyire próbáltam célozni.
---
http://htmmblog.enba.hu/
Ez egy teljesen igazságos
Ez egy teljesen igazságos szituáció.
Az autós megérdemelte az anyagi kárt, mindkettő megérdemli, hogy bíróságra rohangáljon...
------------
Life is Random
Én kopogni szoktam akkor,
Én kopogni szoktam akkor, amikor valaki tonnás vassal keresztbeáll a bringaúton, ahol éppen nekem van elsőbbségem (és 5 mp-nyi zöldidőm, hogy átjussak). Az is garázdaság?
Csak mert a vonatkozó köhém rendelet csengőt engedélyez a biciklin, ami ugye a bádogkaszniba nem jut be. Autós rámdudálhat "veszélyelhárítás" címén akkorát, hogy leesek a bringáról, én meg csendben várjam meg, míg ő arrébb méltóztatik menni. Hát egy nagy lófaszt.
Remélem az autós gyökér felelősségbiztosítója nem fog fizetni szándékos balesetokozás miatt, és fizetheti a törést.
Ja, és mégegy: egész addig nem vagyok hajlandó egyenlő mércével mérni autóst és bringást, amíg a KRESZ egyenlőtlenül mér minket. Ha közlekedni akarok Budapesten, akkor a KRESZ szabályok és a kihelyezett forgalomirányító eszközök miatt 90%-ban szabálytalanul KELL mennem (járhatatlan de kötelezően használandó bicikliutak, biciklizni tilos táblák, ellentmondó KRESZ szabályok, mint a jobbratartás, stb...). Tehát ha elüt egy szabálytalan autós, akkor is LEGFELJEBB 50-50% a felelősség (saját tapasztalat). Tehát NEM, nem vagyok hajlandó egyenlő mércével mérni. Jelen esetben a következő lehetett a helyzet:
1) ha a biciklista az úttesten teker, rádudálnak, leszorítják, és az autós morális felsőbbrendűséggel kioktatják, hogy a bicikliúton a helye, "neki épült".
2) ha a bicikliúton megy, akkor nem veszik észre, persze nem direkt.
Amúgy amikor közlekedek
Amúgy amikor közlekedek (és nem kommentet írok), akkor nem vagyok ennyire ingerült, együttműködök minden jófej közlekedővel, igyexem a konfliktust elkerülni, megköszönöm, ha beengednek, stb... A legtöbb autós is jófej.
Ami zavar, a tudat, hogy ha mindennek ellenére MÉGIS baleset történik. Mert akkor kijön a rendőr, és előre tudom, hogy legalább 3 szabályt szegtem meg, mert mondjuk balra kanyarodás miatt belső sávban voltam, nem használtam bicikliutat és nincs hátsó prizmám (csak piros fényvisszaverő matricám).
Hát szerelj föl egy
Hát szerelj föl egy hátsó prizmát :)
******************
Körte megoldja
Akkor már csak átlag 2
Akkor már csak átlag 2 szabálytalanság. Amúgy küllőprizma és lámpa az mindigvan. Meg tele a bringa izlésesen feltett fényvisszaverőkkel, előre fehéren, hátulra pirosan veri vissza a fényt...
teljesen jó cikk, korrekt.
teljesen jó cikk, korrekt.
szerintem meg minden közlekedő követ el szabálytalanságokat, akárhogy is vesszük. Nem feltétlenül direkt teszi/tesszük, de van, meg kell próbálni ennek ellenére is a legbiztonságosabb közlekedésre törekedni. Nem mindig megy, de együtt kell vele élni. Vagy akinek nem megy, annak marad a tömegközlekedés, ami már nem az utas felelőssége (mielőtt belekötne valaki, ismerek olyat, aki éppen a sok szabálytalan közlekedő miatt nem vezet, semmilyen járművet se -nem mondok véleményt róla, ez is egy álláspont, még ha sajátos is).
ez a winkler teljesen jó
ez a winkler teljesen jó arc, legalább valaki helyére tette a dolgot, mértékadó autós körökből is (meg a kuku a bringásból), és jól is ír, pár könyve meg is jelent, a stílusát is bírom, bár ez mind csak magánügy...
üdv zsurmi!
r4hu:
veterán profi autós
veterán bringás
notórius gyalogos
elvetemült BKV bliccelő
ingyenélő "gyökér"
Szerintem jó cikk. A
Szerintem jó cikk. A nagyvonalú általánosítás része a gonzo-stílusnak, engem nem zavar, hallom benne az (ön)iróniát.
Tetszik, hogy hajlandó bringás fejel gondolkodni. A bringás azt gonolja, szabad átcsorognia (már a szóválasztás is tök jó, nem átrongyolnia, átcsorognia), talán mert bicikliből jobban kilátni (a téri metaforika itt autósra sikeredett; biciklin nincs kint és bent, épp ez az egyik fő különbség az autóval szemben, na sebaj). Szóval keres egy ésszerű okot, amivel fel ugyan nem menti a pirosozást, miért is tenné, de ezerszer jobb, mint rögtönítélő kollégái.
===
bácsi a biciklin
Sajnos nem minden olvasója
Sajnos nem minden olvasója néz utána a stilisztikának, csak az általánosítás vésődik tovább bele az agyába. Gyanítom, hogy az ilyen olvasóból van több...
piroslámpák: ha kicsi a
piroslámpák: ha kicsi a forgalom, vagy csak egy gyalogátkelőnél van a lámpa és nincsen gyalog, éjszaka szintén, ha nincsen forgalom. Ezek, talán