A Kecskeméti utca-Szabadság tér-Honvéd utca tengelyről van szó.
Biciklibarát dimenzióban mozogtak a tervezők: minden becsatlakozó mellékutcánál, sőt, még azok közé is terveznek bringatárolókat. Külön biciklisáv nem lesz, de szélesebbre tervezik az úttestet, hogy a vonatkozó KRESZ-változtatás életbe lépése után a kerékpárosoknak elegendő hely legyen. Ez a szabálymódosítás lehetővé teszi a biciklisták számára (csak a biciklisták számára) a forgalommal szembeni behajtást is a megfelelő szélességű egyirányú utcákba. A leendő bicikliút az Apáczai Csere János utcában és a hamarosan megvalósuló biciklisáv a Kiskörút parkolósávjának helyén nem a főutca projekt része, és nem is a kerület asztala.
http://varoskepp.blog.hu/2009/04/23/a_belvaros_uj_foutcaja_most_tenyleg
és van 100 anyázó autóskomment













Az ottlakóknak, arra
Az ottlakóknak, arra gyaloglóknak/biciklizőknek jobb lesz. A kicsit arrébb lakóknak rosszabb lesz, mert ott nagyobb lesz a dugó.
A dugó így is egyre
A dugó így is egyre nagyobb lesz. Válság ide vagy oda, egyre több az autó, egyre több a városból kiköltöző. Ha négy sávon lehet átszelni a Belvárost, akkor négy sáv lesz tele álló és pöfögő autóval, ha csak 1 sávon lehet átszelni, akkor az lesz tele. Azokon a helyeken, ahol pár évtizede az autók akadálymentes továbbjutását minden eszközzel segítették (BAK csomópont felüljáró, sok sáv, stb..), ott sosincs dugó? Dehogynincs.
A Belváros sztrádásítása óriási hiba volt, és ez a projekt egy kis lépés ennek helyrehozására.
Itt is volt dugó, ott is
Itt is volt dugó, ott is volt dugó. Most itt nem lesz dugó, ott viszont nagyobb dugó lesz. Aki itt lakik, annak jó, aki ott lakik, annak nem jó. Aki csak átmenne itt vagy ott, annak sem jó.
Tévedés. Egy útvonal
Tévedés. Egy útvonal megszűnése nem annyi a hatása, hogy másfelé mennek az emberek. Egy ilyen intézkedés hatására egy csomó utazás létre sem jön. A máshova tolódott dugó miatt pedig van aki más közlekedési módot választ.
Pont úgy, ahogy új útvonalak új utazási igényeket szülnek...
www.gruppetto.hu
Annak, hogy a célforgalom
Annak, hogy a célforgalom nem fog odamenni, biztosan nagyon fognak örülni az ottani bolttulajdonosok. Az átmenő forgalom meg negyedórával többet ül a dugóban, de megoldja. Klassz lesz. Azt nem lehetne, hogy azt az utcát is lezárják ahol én lakom?
A sétálóutcákban
A sétálóutcákban jellemzően fellendül a forgalom.
===
bácsi a biciklin
A célforgalom ezután is
A célforgalom ezután is odamehet, nem lesz lezárva az utca, lesznek parkolók is, sőt mélygarázs is, csak nem lehet keresztben áthajtani a kerületen. Amúgy meg tényleg általános tapasztalat Amszterdamtól Bogotáig, hogy a boltok forgalma nő, ha javul a környezet és nő a gyalogosforgalom.
Az átmenő forgalom pedig általában kreatív, és aki az Erzsébet-hídon ment át, az ezentúl a Petőfin vagy a Lágymányosin fog menni, stb stb. A forgalom mindig alkalmazkodik, ezt láthattuk a lezárásoknál is, ezt elismerik a forgalomszervezők is. Egy hétig óriási torlódások voltak, de mikor megtalálták az alternatív utakat, akkor visszaállt minden az előző állapotba.
__________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
olvassátok el a cikket,
olvassátok el a cikket, rengeteg olyan kérdést tesztek itt fel, amire választ kapnátok.
a lezárt utcákba behajthatnak majd a helyi vállalkozások. az átmenő forgalmat pedig ha zavarja a dugó, ne üljön autóba.
------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu
jaj már! Bizonyosan a Váci
jaj már! Bizonyosan a Váci út, a Ráday, a Szent István Bazilika, meg a Veres Pálné utca forgalmát is nagyon siratják azok a szegény bolttulajdonosok. Attól lett nekik ugyanis nagyon jó. A Rákóczi utca is mennyire pezseg boltilag, mióta városi autópályát csináltak belőle.
(Az átmenő forgalom meg legalább elgondolkodik egy hét után, hogy tényleg kocsiba üljön-e vagy elég az egyébként belvárosban kiváló tömegközlekedés neki.)
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
dehát autó nélkül nem
dehát autó nélkül nem lehet vásárolni!
------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu
Francba! tényleg! De akkor
Francba! tényleg! De akkor én hogy bírok életben maradni? :)
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
Fognak neki, mert a mindent
Fognak neki, mert a mindent megölő gépjárműforgalom helyett nagyságrendekkel nagyobb gyalogos és kerékpáros forgalom költözik oda, akik sokkal többet vásárolnak. A kínálaton persze lehet, hogy változtatni kell.
Az átmenő forgalom egy része megszűnik, mert az az egy rész már nem akar többet a dugóban ülni. Összességében pedig kisebb lesz a dugó. (Ugyanis csökken a terület, amit elfoglal a gépjárműforgalom.)
www.gruppetto.hu
Lásd: így nézett ki a
Lásd: így nézett ki a Vörösmarty tér 1960-ban. Aztán elvitték onnan a 9-es buszt és végállomását, megszüntették az autóforgalmat és azóta is nagyon örülnek az ottani bolttulajdonsok :)
******************************
Körte kedveli a vizuális érveket
De ha ezt is macskakővel
De ha ezt is macskakővel burkolják, mint pl. a Veres Pálnét, akkor én nem fogok arra járni.
Nem macskakővel fogják,
Nem macskakővel fogják, hanem olyasmi lesz, mint a Deák Ferenc utca (Fashion street), csak kicsit tagoltabb (fák, parkolók, buszmegálló, bicajtárolók), de egy szintben. Szóval olyan Ráday utca-szerűség, csak minőségibb (gránit és mészkő) burkolattal, modern utcabútorokkal --> képek
Direkt a biciklisek miatt lesz 4m a szélesség, és a burkolat is járható (bár ebben más praktikus szempontok is közrejátszottak).
A főépítész is elismerte, hogy a Veres Pálné elihibázott dolog volt, csak azért lett kockakő, mert a Ferenciek tere felőli vége már azzal lett leburkolva.
Most folyik egyes VIII. kerületi utcák csillapításának tervezése, jó lenne ott is elérni ezeket.
_________________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Na ez valóban zsír
Na ez valóban zsír lenne!
Csak azért lényeges, mert ide járok a Papnöveldébe suliba/kolesz is itt van; igaz, júniusi érettségi után egy nagy pápá a helynek. De azért mégis fontos, hogy legyen kihasználtsága.
A Kossuth Lajos utca alatti alagutakat is megrenoválják egyébként? Csak mert azokat a szakaszokat nem olvastam egy leírásban sem.
Kifejezetten jó légkalapácszajban érettségizni. :)
Az alagút egyelőre marad,
Az alagút egyelőre marad, de lesz egy zebra is felette a Kossuth utcán. Azt még én sem értem, hogy ha a Károlyi M. utca/Petőfi utca csillapított lesz, akkor hogy jön ehhez a megmaradó alagút, de valahogy biztos megoldják.
_____________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Minden alagút
Minden alagút bringaalagút! :)
"hogy jön ehhez a
"hogy jön ehhez a megmaradó alagút?"
Sehogy.
Ahogy te is írod: EGYELŐRE marad. Amíg a rakpartról nincs más út a hídra, addig meghagyják. A későbbiekben ezt a szerepet a Márc.15. téri lehajtó kéirányúsítása* venné át. De hol van az még...!
*Ehhez persze kell egy lámpás csomópont is fent, a Váci utca előtt. Terv itt
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Na, ezt vágom, viszont úgy
Na, ezt vágom, viszont úgy tudom, hogy ugyan az alagút marad, viszont az Egyetem téren lesz egy süllyedő oszlop, ami csak a buszt és az ott lakókat engedi tovább a Ferenciek tere felé. Azt meg kötve hiszem, hogy azért, mert nincs kész a Március 15. téri felhajtó, a vadiúj gránitburkolatos utcára ráengedik majd a teljes átmenő forgalmat. Legalábbis várható (mivel ez kerületi projekt, a Március 15. tér meg fővárosi), hogy a kerület nem fog engedni ez ügyben a fővárosnak.
_______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Az utolsó előtti képen
Az utolsó előtti képen (Petőfi Sándor utca) baloldalt pollerek állnak a kőtömb előtt?
És mögötte az a három vízcseppalakú valami egymáshoz hegesztve csak nem bringatároló?
A kőtömbök
A kőtömbök valószínűleg nem lesznek, a kerület elvetette őket, mondván hogy belebotlanának az emberek. Pollerek viszont lesznek, a design szerint ilyen ferdék. Így ha elhajlítják az autók, nem lesz feltűnő :-D
A vízcsepp alakú cucc valóban bringatároló. Ebből a szügből kicsit megtévesztő az alakja, valójában egy 8-ast kapott kereket mintáz, szerintem zseniális.
___________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Köszi! Bár az nem
Köszi!
Bár az nem világos, pontosan hogyan botlanának is el a zemberek egy derékig érő mázsás kőtömbben :)
A ferde poller amúgy nagyon nagyon nagyon nagyon nembejövős.
Én nagyon örülök ennek,
Én nagyon örülök ennek, mert ezeken a szűk utcákon nem lehet normálisan se sétálni a járdán, se bringázni az úton. Büdös és zajos is, a parkolási szokásokról nem is beszélve.
________________________________________
Nyekergő pedál, sok-sok matrica, gyönyörű rózsaszín bukó. Felfele lihegve, mindig. - ez én, addisz
nyamm. :) - Ms. Critica
nyamm. :)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP
"Join the joyride!"
Külön biciklisáv nem
Külön biciklisáv nem lesz, de szélesebbre tervezik az úttestet, hogy a vonatkozó KRESZ-változtatás életbe lépése után a kerékpárosoknak elegendő hely legyen.
Ha a "Fő utca" tengelyén ez tényleg megvalósul, az V. kerület büszkén mondhatja majd, hogy a leghaladóbb kerület Budapesten. A bringásbarát főutca pedig az egész országban minden városnak példa lehet.
Az MK csapata rengeteget fáradozott és tárgyalt, hogy a terveket az utolsó pillanatban biciklis szempontból elfogadhatóvá alakítsák.
Nagyon-nagyon remélem, hogy tényleg ilyen lesz.
hiszem, ha látom!
hiszem, ha látom!
Már elkezdték - annak
Már elkezdték - annak ellenére, hogy a kapcsolódó infrák (metró, híd, mélygarázs) még sehol -, mert köti őket* az EU szerződés-elszámolás.
* őket vagy minket?
sose tudom, hogyan érezzek közösséget azzal, amit nélkülem döntöttek el.
Kiegészítésként
Kiegészítésként Városjáró beszámolója:
http://varosjaro.blog.hu/2009/04/23/folampai_utcaprojket_avagy_bentjartu...
>vonatkozó
>vonatkozó KRESZ-változtatás életbe lépése
valaki tudna erről valami bővebbet írni ?
mik lesznek azok amik változnak a bringára vetítve ?
Itt valószínűleg arra
Itt valószínűleg arra gondolhatnak, hogy ma a szabályok szerint csak akkor lehet egyirányú utcába a szembe behajtást engedélyezni, ha erre fel van festve egy sáv is a bicikliseknek, ill. megvan a megfelelő szélesség. Mondjuk utóbbi itt teljesül, de a tervek szerint itt semmilyen felfestés nem lesz (zebra sem), a gyakorlatban egy felületként működik majd az utca (pollerek - aka Demszkykarók - viszont lesznek, mert az előírás).
Nyugat-Európában már sok helyen megnyitották az egyirányú utcákat a bicikliseknek, olyanokat is, ahol 2,5 méter a szélesség. Ezt kellene elérni itthon is, mert indult most ilyen projekt, hogy Bp-en is legyenek ilyen utcák, de nagyon húzódoznak a tervezők/hatóságok, hogy nem elég a szélesség.
_____________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
azért aggályoskodok, mert
azért aggályoskodok, mert az új szabályok azok mindig hoznak valami finoman szólva ésszerűtlent, betarthatatlant vagy szivatást.
az egyirányúval szembe ?
nem is gondoltam volna hogy ilyet is el lehetne érni ebben a szocikapikomm. országban.
ami nem rossz, viszont ami tényleg szűk az egy kicsit problémás lehet a szemből jövő terepjárós parasztokkal.
bár eddig még engem nem dudált le senki sem az egyirányúban szembe, de az is igaz ha jöttek akkor beálltam két autó közé és nem zavartam őket.
Micsoda hülyeség....
hát én egyirányba megyek az egyirányú utcában, csak nézőpont kérdése :))))
pedig létezik ilyen kresz
pedig létezik ilyen kresz tábla. Behajtani tilos, alatt kieg: kivéve kerékpár. Vessetek meg, de én bizony a tábla nélkül is szoktam így használni egyirányú utcákat a belvárosban. Modelman rulez!
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
http://tenyek.tv2.hu/Belfold/
http://tenyek.tv2.hu/Belfold/TenyekCikkek/2009-04-23-belvaros
**********
Körte
Van benne egy igen fura
Van benne egy igen fura megoldás, konkrétan az Erzsébet-hídra való eljutást a Gerlóczy u.-Városház u. útvonalon oldanák meg. Bár szerintem inkább újságírói pongyolaság, mert ez még viccnek is rossz (a Gerlóczy u. a Semmelweis u. és a Városház u. között járdával együtt is alig 4m széles). Az Astoriánál meg egyébként is lehet jobbra kanyarodni a híd felé.
____________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
„A fő cél az volt, hogy
„A fő cél az volt, hogy ha ránézünk valamire, az keltsen bennünk asszociációt. Ilyen a kreatív, modern város.” - mondta Cselovszki Zoltán, a belváros főépítésze - Épp ezért a kerékpártároló egy földbe nyomott kör, mely egy nyolcast kapott biciklikerékre emlékeztet
Milyen lesz ez?
(104 darabot terveznek belőlük kihelyezni.)
Guberálásgátló kuka,
Guberálásgátló kuka, LOL! Ha ránézek, asszociációt kelt bennem a guberálással. Ami egy kihívás, hogy megmutasák, csak azért is tudnak guberálni belőlük. :-)
A vicces kerékpártárolóról viszont alacsony tégla oszlopos autóparkolókra, amikről meg leszerelt autókerekekre asszociálok. Vissza kell valahogy adnunk a szívatást. :D
__________________________________________
Budap - Budaper - Budapest - A legbudapabb város!
Ilyen lesz a nyolcast kapott
Ilyen lesz a nyolcast kapott biciklikerék.
A másik típus meg ilyen
(a többi terv itt)
Budapest új főutcáján
Budapest új főutcáján tartott biciklis bejárást a Magyar Kerékpárosklub - Metropol
Mindenki elégedett Budapest új főutcájával - InfoRádió