Volt ez a történet, a fogaskerekűnél.
S mit az ég, épp ott üldögéltem Én is.
Moraviat olvasgatva, könyvemből fel-fel pillantva szemléltem a tülekedést.
Mielőtt Kóka Úr megérkezett volna, persze az izgalmas jelenet már lefutott.
Történt ugyanis, hogy egy kerékpáros srác outijával megpróbált beszállni a másik kocsiba, mondván, ő nem tud még három másik szerelvényt kivárni, csak azért, hogy eleget tegyen a "szabályos 8 kerékpár felvitel" törvényének, amikor emellett szinte üres mindkét szerelvény (utas tényleg alig volt).
Erre persze a bkv-s dolgozónak álcázott barátunk nem volt rest, utána iszkolt és bizony magántulajdon ide vagy oda, ő biza kirángatta azt a szép outit a kocsiból. (Szerencséje volt ezzel a fiúval, ha az enyémhez ért volna, most már biztos gipszelt kézzel kalimpálna).
Kerékpáros barátunk rögvest be is ment az irodába panaszt tenni. Eközben az első szerelvény kiviharzott a megállóból.
Helyén, a peronon maradt a tömeg kerékpárjaival.
Nem sokkal később ismét befutott egy szerelvény. S már-már kezdődött volna a "szigorúan csak nyolc" jelenet, amikor könyvemből felpillantva a következő szavakat intéztem sorstársaimhoz:
"Első kerék kiszed, onnantól kezdve nem kerékpár, hanem csomag. Tehát szinte annyi megy fel belőlük, amennyi csak akar. Hajrá!"
S lett nagy sürgés forgás, kerekek kerültek távol a váztól, s pillanatok alatt üres lett a peron.
Szegény bkv-s barátunk csak a fejét fogta, de erre már nem tudott mit mondani. Közben befutott Kóka Úr is, aki már csak a szerelvény mindkét kocsijában, az egymás hegyén és hátán lógó bringásoknak volt szemtanúja.
Bkv-s barátunk első sikeres feltartóztatási akcióját én magam is lefotografáltam, ezennel közszemlére is bocsátom.
Tipikus történet. Nekem ott hirtelen a "rettenesen szánalmas" jelző jutott az eszembe róla.
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| DSCF0777_2.JPG | 213.85 kB |
| DSCF0778_2.JPG | 234.48 kB |












hiába na... nem mindnekinek
hiába na... nem mindnekinek osztottak észt...
--
Kerékpárbolt adatbázis
Mi van, csökken a boltlista
Mi van, csökken a boltlista látogatottsága? :-)
===
bácsi a biciklin
Pár éve még durvább volt
Pár éve még durvább volt a helyzet: akkor 2-3 kigyúrt kopasz biztonsági őr játszotta az istent az első napokban, de pár hét alatt egész normális emberekké alakultak, és annyi biciklit engedtek be, amennyi csak befért a kijelölt tárolóba.
És hogy valami építő jellegűt is mondjak: tavasztól őszig főleg jó idő esetén napközben lehetne kialakítani pár bicikliszállításra optimalizált szerelvényt, ahol alapból mondjuk nem egy, hanem két tároló lenne kialakítva, ezzel sok bosszúságot megspórolhatnának.
Aztán télen meg estefelé mehetnének a megszokott kocsik, és mindenki boldog lenne.
Tök érdekes a két
Tök érdekes a két verziót egymás után olvasni. Jaj, kinek higgyek.
===
bácsi a biciklin
Természetesen annak, aki
Természetesen annak, aki hangosabban ír;)
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
meg fel is lehet tekerni.
meg fel is lehet tekerni.
12 darabra maximalizálták
12 darabra maximalizálták (nem hivatalosan) a szállítóható kerékpárok számát. ezzel visszaélni szerintem a parasztságon túl tesz.
annak a kétszerese is
annak a kétszerese is befér a hátsó, kijelölt részbe.
persze, de akkor a hátsó
persze, de akkor a hátsó ajtó közlekedésre nuku! felmerült már itt, hogy jó lenne a fogaskerekűt bringával nem igénybevevő utasok érdekeinek védelme. ezen logika mentén haladva a 12 kompromisszumos megoldás. pl. ha lenne gyerekem és a bringaszállítós kocsiba kényszerülnék, nem biztos hogy beültetném a hátsó ajtó felőli ülésekre, miközben a kapaszkodókról 16tonnás alumájnum szörnyetegek leselkednek az apró termetűekre.
úgy értem, belülre a
úgy értem, belülre a peront nem is használva beférne több. az a 12 elég szellős.
hát, a traktorok
hát, a traktorok tisztességesen kitöltik a helyet. néha megszámolom őket a karámban és 12nél tovább még nem jutottam. fixi, outi vázakkal, spdkel lehet hogy el lehetne érni a 16ot, de én olyat még nem láttam.
Nos egy kis segítség lenne
Nos egy kis segítség lenne itthon is, ha már 1x ki vala
találva ! Bár nem Ungarise, de király mekkoldás !
A BKV erre sem vevő egyébként !
Katt a linkre :
http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/Deutschland~Zahnradbahne...
ugyan! ez biztosan legalabb
ugyan! ez biztosan legalabb tizenhatcsrillio forintba kerulne (kozbeszerzessel, ugye...) arra pedig nincs penze a bkvanak!
mert ez elott meg uj formaruha tervezoi palyazati tanacsadasra kell kolteni....
Bazmeg, hogy legyen egy
Bazmeg, hogy legyen egy cég, aminek mindent megér, hogy a saját fogyasztóit elkergesse, aztán szalad sírni, hogy ennyi meg annyi milliárd hiány van, na, ez a hungarikum.
Mondjuk, én azokat sem értem, akik hegynek fel képesek bringa helyett fogassal menni, de ez legyen az én bajom.
+1 (Mondjuk az x5 tetején
+1
(Mondjuk az x5 tetején felvivés-otthon elmesélés mekkorát bringázásnál 1 fokozattal jobb.)
habár az alapvető
habár az alapvető problémát nem ez jelenti, de vagyunk néhányan, akik a hegyen laknak.
régen én se értettem, de
régen én se értettem, de mióta kicsit szétszedtem a térdem, a fél XIIker-t fogassal közelítem meg.
aki meg fent lakik és naponta megrakja, azt meg pláne megértem, ha 60 év múlva is szeretne térdet.
persze a déhások más tészta, és igen, ők vannak sokan, de nem csak.
hehe az a kép. milyen
hehe az a kép. milyen bárgyú a csávó :-)
aki szerint fel lehet
aki szerint fel lehet tekerni...
ehhez a hozzáálláshoz csak annyit tudnék hozzáfűzni, hogy akkor a párhuzamosan fektetett víznyelők miatt se kell sírni, mert az meg az ő bringájuk "fogyatékossága", hogy elakad.
pfff
pfff
fáj az igazság?
fáj az igazság?
És igen! Nem feltétlen a
És igen!
Nem feltétlen a dh-sokat kell lenézni csak! Mi is bringázunk, ez is egy sport, és nem a felfele tekerésről szól!
Tomi
Ez övön aluli volt! De
Ez övön aluli volt! De ettől még igaz. :)))
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Azért kicsit a BKV
Azért kicsit a BKV védelmében elmondanám, hogy anno mikor először lehetett szállítani és valóban népszerű lett (nagyrészt dh, kisebbrészt hobbisták által), akkor valóban még a fogasról (értsd a kapaszkodókra üléssel fellógatott bringák) is kerékpárok lógtak.
A gyalogos utasok ülései között, a vezetőfülke mögött, bárhol ahol helyet találtak.
Persze a gyalogos utasok meg mászhattak át az olajos-saras bringákon, nagy örömükre.
Na ennek a valóban káosz jellegű szállításnak próbáltak végetvetni a biztonsági szolgálat létrehozásával. Az elején a vezető próbálta jobb belátásra bírni a bringásokat, hogy nem indul el addig amíg nincs rend, de mivel kötött a menetrend sokat ezzel nem tudott játszani.
http://www.freeweb.hu/dhpage/
hát igen. bkvéknál még
hát igen. bkvéknál még szocializmus van. a fogyasztói igény nem érdekes, mi nem alkalmazkodunk ahhoz, nehogy jobb legyen nekünk. aztán lehet hazamenni.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic