Ma, amikor bringa helyett BKV kellett menjek az egyetemre, a Metropol újság olvasói levelek rovatában az alábbit találtam.

Nem teljesen tiszta a történet, valszeg kicsit bonyolultabb a helyzet a felvázoltnál (pl. miért nem volt helyszínelés), mindenesetre mégis kinyílt a bicska a zsebemben, amikor olvastam.

A szerkesztőségbe küldtem egy mailt, hogy ha tudják, akkor továbbítsák a szerzőnek az MK jogsegélyszolgálati lehetőségét.

Tehát a levél:
A gázolót védi a törvény
2008. FEBRUÁR 21-ÉN reggel kerékpárral közlekedtem a Váci úton a WestEnd City Centernél a Lehel tér irányába. A Balzac utcai kereszteződéshez érve pirosra váltott a jelzőlámpa, én lassítottam, hogy megálljak. Ekkor dudálás mellett hátulról belém szállt és elütött egy Rover típusú gépkocsi. Az ütközés következtében métereket repültem, egy csigolyám eltört, a kerékpárom totálkáros lett. Napokra kórházba kerültem, és azóta is gyógyszeres meg fizikoterápiás kezelés alatt állok. Nyugtatót és más gyógyszereket is szedek, mert lelkileg is megviselt a baleset.
Rendőri helyszínelés nem történt. A kb. 1 óra elteltével kiérkező járőr közölte velem, hogy el fog meszelni! 53 éves elmúltam, 30 éve van jogosítványom, még soha senkit el nem ütöttem. Az eset óta elmarasztalt engem a VI. kerületi kapitányság és a Varsányi Irén utcai szabálysértési bíróság bírónője is, először írásban, aztán tárgyaláson, a tények félremagyarázása miatt.
A tárgyalás idén április 21-én volt, amikor a gázoló is megjelent, aki egyébként a hatóság szerint a sértett. A gázoló adatai titkosak! Elmondta bíróságon, hogy ez már nem az első esete, amikor meg kell magát védenie a kerékpárosokkal szemben.
A kerékpárost mindenáron a legrövidebb időn belül meg kell előzni, mert csak bajt okoznak – mondta. Kihallgatása végén kijelentette, hogy én egy csóró senki vagyok, aki kártérítés reményében szándékosan üttette el magát. Az, hogy a megengedett sebesség többszörösével haladt a városban, és hogy piros lámpánál is előzni akarta a kerékpárt, senkit sem érdekel. Többször is a kerékpárosokra vonatkozó sértő kijelentéseket tett!
Vajon miért lehetséges ez a sértő megkülönböztetés a kerékpárosok rovására a hivatalos szerveknél? Nem tudom, kihez fordulhatnék, hogy engem mentesítsenek az elmarasztalás alól, a gázolót meg kellően vonják felelősségre, hogy harmadszor már ne üthessen el senkit büntetlenül, vagy egyáltalán ne legyen rá esélye.
SZILÁGYI IMRE, Budapest

megjelent: Metropol, 2009.05.05.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
err képe

Ez igy eros... - errorka

Ez igy eros...

- errorka

2
pata képe

Eléggé zavaros, hogy

Eléggé zavaros, hogy miért marasztalták el, a "tények félremagyarázása" nem büntetőjogi kategória. Sok benne a hangulatkeltő elem, pl

Kihallgatása végén kijelentette, hogy én egy csóró senki vagyok, aki kártérítés reményében szándékosan üttette el magát.

ez a bíróságot kutyára nem szokta érdekelni, legfeljebb a beszélő ellen hangolja, szóval nem emiatt ítélték el. A hátulról belemennek az emberbe jellegű baleset pedig általában a legtisztább szokott lenni jogilag. Szóval nagyon gyanús, hogy valamit elhallgat a illető. Amúgy pedig ha már megvolt a fellebbezés, akkor az MK ügyvédje se fog tudni mit csinálni.

3
Shag_Beckur képe

"A hátulról belemennek az

"A hátulról belemennek az emberbe jellegű baleset pedig általában a legtisztább szokott lenni jogilag."

Ezáltal felmerül az emberben a jogos kérdés. Miben volt sáros a bringás? 1-2 sör? 1-2 feles? Beszédült a kocsi elé? Más esetet nem tudok elképzelni, hogy őt hozzák ki hibásnak.

4
j_gergo képe

„Beszédült a kocsi elé?

„Beszédült a kocsi elé? Más esetet nem tudok elképzelni, hogy őt hozzák ki hibásnak.”

Pedig elképzelhető ilyen eset: pl, ha nem a legkülsőbb sávban van a biciklis (erre utal egy komment itt, sajnos a képet leszedték). Ha a Váci úton és nem a Lehel úton akart továbbmenni (ezt a Balzac u. magassságában már el kell dönteni), akkor minimum a külső+1 sávban kell mennie. Márpedig ezt a KRESZ tiltja.

Tehát könnyen lehet, hogy egy teljesen jószándékkal a megfelelő sávban tekerő biciklist elüt az autó, akkor eleve a biciklist hozzák ki hibásnak, mert nem a külső sávban volt.

Ha a külső sávban lett volna, és onnan megy egyenesen tovább a Váci úton, akkor is elütnék, és valszeg akkor is hibás lenne (ugyanis akkor a jobbra, a Lehel útra kanyarodó sávból ment volna egyenesen tovább a Váci útra).

Persze ez csak is egy elmélet, és szintén nem magyarázza meg, hogy az autós ellen miért nem indult eljárás. Talán, mert a jegyzőkönyvbe nem került bele a pirosra váltó lámpa, és a gázba tapo sofőr? Talán a fekvő, eszméletlen, stb biciklisnek nem volt alkalma mindezt időben bediktálni? Ezek ugyanúgy találgatások, mint az, hogy mennyit ivott a bringás.

5
Shag_Beckur képe

"Persze ez csak is egy

"Persze ez csak is egy elmélet, és szintén nem magyarázza meg, hogy az autós ellen miért nem indult eljárás."

IRC-n erre is született elmélet. Egyik szerint az autós "rendes volt" és "jól viselkedett", vagy vannak "barátai".

A másik szerint, lehet, hogy külön vették a két esetet (gázolás és piroson áthaladás) mert mondjuk a gázolásban nem az autós volt a hibás (beszédült elé a biciklis), de a saját jogos kis büntetését megkapja a piroson áthajtásért.

Nem tudom én se, találgatok, ötleteket vetek fel. Egy ilyen cikk alapján mást nem lehet tenni.

6
Prof.gruppetto.hu képe

Nincs olyan szabály, hogy

Nincs olyan szabály, hogy mindig a külső sávban kell menni bringával. Ugyanúgy kell a sávokban haladni, mint bármilyen más járművel.

www.gruppetto.hu

7
Stefidzsi képe

Pont ezért írtam az

Pont ezért írtam az elején, hogy nem teljesen tiszta a történet. Én is azt érzem, hogy vmi azért hiányzik a sztoriból.
_______________________________
..:BringAlap:.. - egy lap a bringás alapokról

8
j_gergo képe

A hátulról belemennek az

A hátulról belemennek az emberbe jellegű baleset pedig általában a legtisztább szokott lenni jogilag.

Jogilag igen. De csak akkor, ha két nagy járműről van szól, ahol tisztán látszik, hogy ki hol állt. Egy földön fekvő biciklisnek a fekvő járművéről baromira nem látszik az, hogy honnan jött hová. Nekem szerencsém volt egy balesetnél, mert sok segítő biciklista volt velem tanúnak, és az autós se volt faszfej. Ha egyedül van a biciklista, akkor a kiérkező rendőrt a földön fekve egy kicsit nehezebben tudja befolyásolni.

Ha pedig a tényállást már rosszul veszik fel, onnantól a bíróságon se tudja a jogait érvényesíteni.

9
sdd- képe

innen pedig eltuntek a fotok

innen pedig eltuntek a fotok az esetrol, pedig voltak

10
sdd- képe

irtam Matyinak,

irtam Matyinak, megjavitotta

megyek - jovok

11
Gabika képe

Egyszerűen nem akarom

Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy a szabályosan közlekedő kerékpáros hogy lehetne ilyen szituban hibás. Szerintem itt van még valami, amit nem írtak le.

-----------
"...mert, minél nagyobb a gumicsizma, annál nagyobb a riszpekt!"

12
ICEDON képe

Igazatok van. De azt tudom

Igazatok van. De azt tudom mondani, hogy míg egy autósnak van karosszériája, a kerékpárosnak nincs.
Ezért, ha a kerékpáros is volt a hibás, próbáljunk meg úgy közlekedni, hogy ő nem védett semmivel, mint (PL:autós). Lehet, hogy nem hiszitek el, de vannak olyan vezetők akik, ha nem is akarnak nagy sérülést okozni de heccből bennük van hogy "Jól megszop@tom ezt a kerékpárost. Na ez a szörnyű. Ilyenkor tehetsz te bár mit, ha szerencséd van megúszod karcolásokkal, ha nem akkor....
ICEDON

13
Hemü képe

Én

Én elhiszem.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

14
ICEDON képe

Mikor olvashatunk arról,

Mikor olvashatunk arról, hogy egy szerencsétlen autóst halálra gázolt egy kerékpáros? Ugye milyen nevetséges? Nem szeretnék ilyet olvasni, félreértés ne essék, csak gondolkodjunk már.
ICEDON

15
Névtelen képe

A szerkesztőségbe küldtem

A szerkesztőségbe küldtem egy mailt, hogy ha tudják, akkor továbbítsák a szerzőnek az MK jogsegélyszolgálati lehetőségét.

nagyon rendes vagy!

16
BeMark képe

Azt hiszem, hogy

Azt hiszem, hogy megtaláltam az IWIW-en a levélírót, írtam neki közvetlenül a kerékpárosklub jogsegélyszolgálatáról.

A találgatások pedig annyira övön aluliak. Volt egy eset. Nem ismerjük a részleteket, ezért ne is ítéljünk!

17
alisca képe

Volt bent nálunk, be is

Volt bent nálunk, be is lépett MK-ba. Nem tudom, most hogy áll a dolog, de azt hiszem, lefutott ügy, ezért az ügyvédünk sem tud segíteni. A részleteket én sem ismerem, nem voltam bent, amikor bent járt...
alisca

--------------------------
'Let the force be with you!'

18
zsoltee képe

Ha megtudsz valamit, írd

Ha megtudsz valamit, írd meg légyszíves!

Zsoltee

19
pata képe

A találgatások pedig

A találgatások pedig annyira övön aluliak. Volt egy eset. Nem ismerjük a részleteket, ezért ne is ítéljünk!

Ha valaki segítséget kér, akkor minimálisan elvárható lenne a részletek ismertetése. Ha valaki ezt elmulasztja, akkor nem tudunk mást mint találgatni, akármilyen csúnya és övön aluli dolog is ez. Úgy lehetett volna megelőzni, hogy beszámol minden releváns részletről.

Amúgy még most se késő, eljöhet ide és megírhat mindent, és akkor hátha valaki tud neki valami okosat mondani, vagy legalább ha rajta nem is tudunk segíteni, akkor tanulságul szolgál másoknak.

20
zsoltee képe

nem tudunk mást mint

nem tudunk mást mint találgatni, akármilyen csúnya és övön aluli dolog is ez

őőő... oké, de vesd össze ezt a cigányozós topikokkal ;) ha ott történik ilyen találgatás, akkor te is elítéled, de alapból lealkoholistázni egy bringást, az normális vajon?

Zsoltee

21
Cseya képe

Ehe.

Ehe.

22
pata képe

Jogos, lealkoholistázni

Jogos, lealkoholistázni szükségtelen. De azért csak érdekelne, miért őt marasztaltál el.

23
Batman képe

Engem is elütöttek

Engem is elütöttek hátulról, és engem is hibásnak hoztak ki (rendőrség, majd bíróság tárgyalás nélkül, majd bíróság tárgyaláson). Elmeséljem?

24
Hemü képe

Légyszíves! _______///Hemü

Légyszíves!

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

25
zsoltee képe

Meséld! Zsoltee

Meséld!

Zsoltee

26
jenessanyi képe

Ez engem is érdekelne.

Ez engem is érdekelne.

27
Gabika képe

Mesélj

Mesélj lécci!

-----------
"...mert, minél nagyobb a gumicsizma, annál nagyobb a riszpekt!"

28
Szilágyi Imre képe

Kedves

Kedves hozzászólók!
Szeretném a kételyeket eloszlatni, nem iszom sosem alkoholt, de mégcsak nem is dohányzok. Valóban a Váci u irányában akartam haladni, ezért húzódtam be a középsö sávba, mert késöbb amikor forgalom is van problémás. Hátra tekintve megláttam a fölüljáróról leérkezö gépkocsit ebben a sávban, és ekkor kb 200 m-re volt tölem.behuzódtam a belsö sávba. kb még 150 m-t tudtam haladni amikor a Balzac u-i lámpa pirosra váltott. Dudálás kiséretében elütött az utánam csuszó gépjármü. Lefényképeztem a féknyomát, cca 40 m-es volt, mikor megtudtam, hogy nem lesz helyszinelés. Természetesen az ügyemben a helyszinre érkezö rendörjárör, a helyszint biztosító határörök, az esetet közvetve látó szemböl közlekedö hölgy, az utasával is titkos és le tagadták. A hölgy tanu nyilatkozatot is tett. A gázoló mindenáron ragaszkodik ahhoz, hogy én hátranézés nélkül váltottam egszerre 2sávot. Ha ezt mind jól látta végképpen érthetetlen, miért gázolt el, amikor 4sávban 2-en voltunk összesen. Kérdés miért nem vonták be a helyszínen a jogosítványát. Miért csak 5-k felszólításra volt hajlandó a szondát normálisan megfújni, és a rendör mért nézegette sokáig a szondát. Köszönöm a figyelmet.

29
zsoltee képe

Durva sztori! Biztos nem

Durva sztori! Biztos nem volt senkinek se az ismerőse a gázoló és/vagy pénzt sem adott az illetékes hatóságnak :P

Most így utólag nem tudom mit tudnál még tenni, én tuti megmozgattam volna minden követ, nem tudom elviselni az igazságtalanságot.

Zsoltee

30
Gabika képe

szerintem valakit megkent a

szerintem valakit megkent a csóka

-----------
"...mert, minél nagyobb a gumicsizma, annál nagyobb a riszpekt!"

31
D.Kriszta képe

Érthetetlen, miért nem

Érthetetlen, miért nem volt helyszínelés, feltételeztem ez balesetnél kötelező, azt sem értem, hogy ha pirosnál álláskor hajtott beléd hátulról, hogy lehet egyáltalán vitatni a sofőr vétkességét?
Hasonló helyzetem volt nekem is, már sárgára váltott a lámpa, messze voltam, tudtam nem érek át, lassítottam, megálltam a pirosnál, majd szinte ugyanabban a pillanatban satufékezett mögöttem egy autó. Nem értem miért feltételezik, hogy a piroson átmegyek

32
szimre képe

bringás. 10 éve járok

bringás. 10 éve járok főleg a városban bringával nap-mint nap. Volt amikor régebben párhuzamosan gépkocsival is. Az általad leírtakat kiegészítem.
Amennyiben lendületből áthajtok a sárgán, még legalább 5-6 gépkocsinak muszáj ezt megtennie utánam, már nyilvánvalóan pirosban. És tülkölnek és villognak,és útban vagyok nekik,leszorítanak, pedig a következő pirosnál muszáj megállniuk, ennyi
szia

33
pata képe

Fura, hogy a te ügyvéded

Fura, hogy a te ügyvéded nem kapaszkodott abba bele (vagy igen, csak nem sikerült?), hogy nem volt helyszínelés. Mindenesetre az iratokat (jegyzőkönyvek, ítélet) beszkennelhetnéd, és felrakhatnád.

az esetet közvetve látó szemböl közlekedö hölgy, az utasával is titkos és le tagadták

A végét nem tudom értelmezni ("az utasával is titkos"), de nekem fura hogy vadidegen emberek összeesküdnek ellened. Megértem hogy fel vagy háborodva, de amíg iratokat nem látok, addig nem hiszem el teljesen a te változatodat (amiben tkp mindenki összeesküdött ellened), nem nagyon áll össze.

34
Batman képe

Nos, a történet tavaly

Nos, a történet tavaly áprilisi.

Szintén a 13. kerület, a Reitter Ferenc utca és a Rokolya utca kereszteződése, délelőtt kábé fél 10, száraz út, jó látási viszonyok.

Aki nem ismeri a helyszínt: a Reitter a Róbert Károly körúttól meg északnak, Újpest felé. Kétszer két sávos, a menetirányokat középen egy kábé 2 méter széles fűsáv (emelt szegéllyel) válaszja el. Én észak felé haladtam. A kérdéses helyen a pálya (csak a menetirány szerinti jobb oldalról beszélek) kábé 7 méter széles. Logikailag két sáv van, ezek között semmiféle választóvonal nincs (még szaggatott sem). Mivel a járda mellett végig parkolnak, gyakorlatilag egy (elég széles, kábé 5 méter) sávról lehet beszélni a fűsáv (baloldalt) és a parkoló autók (jobboldalt) között. Két személyeautó nem férne el egymás mellett, a közelben lakom, sosem láttam még olyat, aki megpróbálta volna "háromsávosként" (két haladós + 1 parkoló sáv) értelmezni a dolgot.

Én a jobboldalon haladtam, a parkoló autók mellett, és közeledtem a Rokolya utcához. Ez egy keresztező mellékutca, ami a Reittertől jobbra és balra is kábé 8 méter széles. A kereszteződésnél a Reitter két menetirányát elválasztó fűsáv megszakad (hogy a Reittert keresztező forgalom át tudjon "vágni" a főúton), majd a kereszteződés utén tovább folytatódik. A kereszteződésnél a mellékutca minkét oldalán (azaz a kereszteződés előtt és az után is) zebra van, ennek szélessége 3-3 méter, tehát a "lyuk" kábé 14 méter hosszú ( fűsáv - 14 méter aszfalt - újra fűsáv) és két méter széles (ennyi ugyebár a fűsáv szélessége).

Tehát közeledtem a kerszteződéshez (a pálya jobb oldalán, a parkoló autók mellett) és nagy ívben balra be akartam fordulni a Rokolya utcába. Ehhez ugyebár szabály szerint balra kell húzódni (persze irányjelzés, kellő körültekintés, stb.) mellett. Ez itt konkrétan azt jelenti, hogy "be kell húzódni" a fűsáv mellé. Ez meg is történt, a manőver előtt hátrapislantottam jön-e valaki mellettem-mögöttem, aki rossz néven vehetné, ha "áthúznék" előtte a sáv egyik oldaláról a másikra). A behúzódást a parkoló autók mellől kezdtem meg (ennek még lesz jelentősége) és a fűsáv mellett fejeztem be, azaz a (felém eső) zebrához érve már "belül" voltam.

Emlékeztetőül: a pálya kábé 5 méter széles, tehát ha a parkoló autók mellett (jobboldalt) halad 1 bringa plusz a "belül" (a fűsáv mellett) halad még 1 bringa, középen marad kábé 2 és fél méter, ahol egy autó akár még két bringa között is átfér. Itt azonban erről nem volt szó, ugyanis amikor nagyjából a keresztező Rokolya utca középvonalához értem, és befordultam volna a két menetirány közé (a "senki földjére") hátulról elkezdett tolni valaki. Emlékszem is az érzésre, valami ilyesmi volt: "Dehát én be akartam kanyarodni, miért megyek előre??? Asszem el vagyok ütve..." A mögöttem levő jármű áttolt a kereszteződés túloldalán levő zebrán (eddig nagyjából sikerült egyenesben tartani a bringát), majd egyszer csak "kitekeredett" a kormány a kezemből, az első kerék beblokkolt, én pedig egy előreszaltó keretében 3-4 méter repülés után a hátamon értem földet, lábbal észak felé.

(jön a folytatás)

35
Batman képe

Amikor felálltam,, és

Amikor felálltam,, és hátranéztem, ki is döntött föl, akkor láttam először a "tettest": egy "elég nagy kisteherautó", nem egy Kamaz, de nem is egy Barkas. Konkrétan egy hosszúplatós, ponyvás Renault Master volt, amiből egy elég rémült kepű csóka kászálódott elő.

Három dologban volt szerencsém: egyrészt volt a hátamon egy hátizsák, tehát ténylegesen nem a hátamra estem, hanem a hátizsákra, másrészt a teherautó csak a bringát érte, engem nem, harmadrészt pedig a felboruló és az oldalán továbbcsúszó bringa nem talált el, hanem "elsodródott" mellettem.

Itt kell elmondanom, hogy nem "klasszikus", tekerős bringáról van szó, hanem egy kínai ún. elektromos bicikliről (lehet fújolni :))). Ez egy olyan szerzet, aminek 300 Wattos elektromos motorja van plusz lehet pedállal tekerni, és a Kresz szerint kerékpárnak számít (lásd II. számú melléklet, 2/r pont, a kerékpár definiciója). Ez is hozzájárult ahhoz, hogy bár egy kábé 2 tonnás teherautó jött nekem hátulról, nem jutott el a gerincemig, hanem "csak" lebontotta először a csomagtartót, aztán a hátsó lámpát, megtörte a bringa műanyag burkolatát, majd elérve hátsó kereket, eldeformálta a futóművet...

Ennyit a balesetről magáról. Ezután elkövettem egy hibát (most már tudom, hogy hiba volt, ilyet senki nem csináljon: mivel ekkor még nem láttam, hogy a hátsó futómű eldeformálódott (így a bringa gyakorlatilag használhatatlanná vált, kuka), felállítottam és kitoltam a járdára, gondolván, hogy oké, ez megtörtént, törött némi műanyag, de nagy baj nincs, szépen félreállunk (hadd menjen a forgalom, hely van bőven), és megdumáljuk a dolgot. A teherautó vezetője megkérdezte, hogy akkor hívjunk-e mentőt-rendőrt, elsőre úgy tűnt nem szükséges. Aztán amikor lehajoltam, hogy alaposan szemügyre vegyem a járdára kitolt és sztenderre feltámasztott bringát, egyszerűen nem tudtam felállni. Nem tudom, mi szükség van a hát izmaira ahhoz, hogy az ember felálljon guggolásból, de nekem baromira megfájdult a jobb lapockám környéke, gyakorlatilag nem tudtam megmozdítani a jobb karomat, és nem tudtam felegyenesedni...

Úgyhogy megkértem a teherautó vezetőjét, ugyan mégiscsak hívjon mentőt, meg persze rendőrt...

A mentő megjött pár perc alatt, látva, hogy nem tudok felegyenesedni, hordágy, arra valahogy ráegyengettek, majd beemeltek a mentőautóba. Közben megjött egy rendőrjárőr (Rendőr I. és Rendőr II.) akik felvették az adataimat, feltettek egy-két kérdést, természetesen megszondáztattak (haha - szilveszterkor ittam utoljára, két doboz sört, dehát ezt persze nem tudhatták, lehettem volna Alkesz Béla kerékpáros ön- és közveszélyes is), majd megegyeztek a mentősökkel, hogy akkor engem tulajdonképpen akár vihetnek is, ők majd megvárják a helyszínelőket. Úgyhogy én a helyszínről mentővel el, kettes számú hiba: ha lehet, maradj a helyszínen, mert akkor egyből meg tudod cáfolni az ellenfél hazugságait.

(jön a folytatás)

36
szimre képe

bringás, próbáltam

bringás, próbáltam ideírni nem sikerült, beírtam a saját blogomba, de még fejleszteni fogom, és tettem fel képeket is, szimre

37
Batman képe

A kórházban kiderült,

A kórházban kiderült, hogy a hátfájás sima zúzódás, a fejemen van ugyan egy seb, amit az aszfaltra érkezve szereztem (egy öltés + tetanusz), de a röntgen szerint gerincsérülés nincs. Ezzel együtt a röntgenasztalra fel és onnan le csak segítséggel sikerült a dolog, plusz az ing/farmerdzseki le- és felvétele is elég fájdalmasan sikerült csak, de nagy gond szerencsére nem volt. Azt persze úgy kellett megkérdeznem, hogy akkor most hol is vagyok, és az hol van, hogy anyunak meg tudjam mondani, hova jöjjön értem, miután a papírmunkával is végeztek a doktorok. Eközben megérkezett a sebészetre Rendőr III. és Rendőr IV. - gondolom ők lehettek a "helyszínelők" (CSI), akiknek feltehetően meg kellett tudniuk a kórháztól, mi történt velem. A találkozás örömére mindjárt ki is kérdeztek, ott a kórház folyosóján, állva, a lift előtt. Ez egy amolyan kérdés-felelet formájában folyt, az én izlésemnek kicsit agresszív stílusban, szemmel láthatóan arra törekedve, hogy gyorsan találjanak valamit, amit én követtem el. Ezt akkor nem tartottam furcsának, gondoltam ez a dolguk, ezeket a kérdéseket kell feltenniük (indexeltem-e?, hátranéztem-e? mennyire néztem hátra??? - ez utóbbin kicsit el is polemizáltunk, mert én nem értettem, hogy hogy lehet a "mennyire nézett hátra?" kérdésre egzakt választ adni, egyáltalán milyen mértékegységben kell megadni a kérdéses adatot: méterben, másodpercben, radiánban, esetleg kiloWattban, de azért a beszélgetés alapvetően jó hangulatban zajlott). Amíg az egyik egy hordágyra támaszkodva írt egy formanyomtatványra, addig a másik kérdezett, én meg válaszolgattam, gyanútlanul. Az utolsó előtti kérdésük az volt, hogy szondát fújtam-e és milyen eredménnyel, amit egy kicsit szintén furcsálltam, hiszen egy rendőr szondáztatott meg, az eredményt is tőle, a rendőrtől tudom (negatív :))), akkor miért kérdezik meg tőlem és írják le, amit válaszolok? Később rájöttem, hogy ez nem ugyanaz a csapat, akik közül eggyel már találkoztam a nap folyamán. Az utolsó kérdésük az volt, hogy felelősnek érzem-e magamat, mondtam nekik: hátulról nekem jön egy autó, hogy a fenébe lennék már felelős, röviden nem, majd egy hirtelen mozdulattal megfordították a papírt, "itt írja alá, meg itt", majd távoztak.

Itt követtem el a harmadik hibát, ilyet senki ne kövessen : ránéztem a papírra, elolvastam a tetejét, valami ilyesmi volt "Jegyzőkönyv a baleset résztvevőjének elmondásáról", aláhúzva, hogy "Vallomást kívánok tenni" (vagy valami hasonló ártalmatlannak tűnő szöveg, ezt kellett aláírnom először), aztán a lap közepén Rendőr III. olvashatatlan kézírásával amit leírt FIGYELEM!!! Nem amit elmondtam - hiszen én nem mondtam el semmit, csak kérdésekre válaszoltam - hanem amit leírt ebből. A lap alján a Felelősnek érzem magam/Nem érzem magam felelősnek, aláhúzva a "Nem érzem magamat felelősnek", itt kellett aláírnom másodszor.

Mielőtt elfutottak volna, megkérdeztem, mi fog történni most, erre a válasz valami ilyesmi volt: "Szabálysértési eljárás fog indulni, be fogjuk idézni...", majd távoztak.

Fontos tanulság, én sajnos a magam kárán tanultam meg: még a rendőrnek sem szabad hinni!!! Azt gondolod, azt írja le, amit mondasz? NEM. Tehát el kell olvasni, ha nem tudod elolvasni a kézírását, fel kell olvastatni (mondom most, nem tudom, adott esetben hogy lehet ezt egy rendőrnek elővezetni). Aztán végig kell gondolni azt, hogy AKI MAJD ELOLVASSA, MIT FOG EBBŐL MEGÉRTENI. Ha pedig úgy gondolod, hogy a dolog félreérthető, tehát nem azt lehet kiolvasni a szövegből, amit el akartál mondatni, akkor ÚJRA KELL ÍRATNI AZ EGÉSZET (ezt sem tudom, hogy lehet elérni, de legközelebb ha ilyen helyzetbe kerülök, meg fogom próbálni). És hogy a későbbiekben ne tegyél magadnak szemrehányást célszerű SAJÁT KEZŰLEG LERAJZOLNI, mi történt. Egy biztosítós kárbejelentőn le KELL rajzolni a járművek mozgását és megjelölni az ütközés körülményeit, a rajz többet mond, mint egy szöveg, ezt MEG KELL TENNI EGY BALESET UTÁNI RENDŐRSÉGI "kihallgatás" ESETÉN IS, mert az elég kevés, hogy ELMONDOD, mi történt és ezt MÁSVALAKI írja le.

Én akkor még mindezeket nem tudtam, amíg anyura vártam, aki majd hazavisz, azon morfondíroztam magamban, hogy jóvan, nyilván egy ideig eltart, mire kapok egy papírt a rendőrségtől, amivel elmehetek a teherautós kötelező biztosítójához, és elkezdhetek velük alkudozni, hogy most akkor mekkora is a károm... Az biztosnak látszott, hogy az új bringát a családi kasszából kell majd megvenni, aztán a végén biztos nem kapok a biztosítótól annyit, amennyiért a régi bringát el tudtam volna adni és venni egy újabb típust, plusz az időpocsékolás, amit a biztosítóhoz, meg a rendőrségre járás jelent, de legalább nem gyilkoltak meg, sőt még nyomorék se lettem, ez is valami...

(Nem gondoltam volna, hogy ilyen hosszú a történet, bocs, majd holnap folytatom. Következik a rendőrséges-bíróságos rész...)

38
pata képe

Hát a nem megfelelő

Hát a nem megfelelő tényállás aláírásával követted el a legnagyobb hibát. Egyetlen kiutad az lehetne, ha érvelni tudnál amellett hogy nem voltál akkor olyan állapotban, hogy felmérd mit írsz alá (pl ha a zárójelentésedben van egy agyrázkódás, vagy ilyesmi). De ezt már régebben meg kellett volna tenni, most már eléggé elveszett ügy.

Ügyvédhez fordultál (mármint akkor amikor még segíthetett volna valamit)? Eléggé az benyomásom, hogy nem. Ezért szuper dolog az MK tagság, többek közt.

39
szimre képe

patának a válasz! A belsö

patának a válasz!
A belsö sávban voltam amikor elgázoltak hátulról. Láttam a középsöben hogy jön a gk, kb 200 m-re volt akkor tölem. még nagyjából 100 m-t tettem meg egyenesen haladva amikor utánam csúszott, a ROVER és dudálásmellett elgázolt. Repültem métereket, elvesztettem az eszméletem. A gázoló nem segített nekem. A blogomba tettem képeket.

40
szimre képe

Mégegyszer patának

Mégegyszer patának válasz:
A bíróságon esélyünk sem volt a bírónö annyira ellenséges volt velem. Mikor ingerülten kezdtem el beszélni, mert nyugtató mellet is 200 volt a vérnyomásom meg akart fenyíteni. Beigérte, hogy lesz újabb tárgyalás ahol müszaki igazságügyi szakértöi vélemény is lesz. A végén kijelentette, hogy döntött nem lesz újabb tárgyalás. A gázoló mindenkit megsértett, birónöt,ügyvédemet, engem, de neki mindent elhitt. Nos szkennelni nem tudok, de ha tudsz segíteni mindenröl készitek fénymásolatot. Az elsö rendörségi határozat 4hónap alatt érkezett meg hozzám. Arról szólt, hogy szabálysértést követtem el, a járdán kellet volna tekernem, vagy a nemlétezö buszsávban. A birónö elsö tárgyalás nélküli határozata, meg arról szólt, hogy 8napon belüli könnyü sérülést szenvedtem,és nekimentem az utánam jövö gépjármünek. Mindig a gk vezetöje volt a sértett. Konklúzió: 4napig voltam kórházba, még 2hétig szurkáltam magam nehogy trombózist kapjak. Hónapokig nem bírtam a hátamon feküdni, és reggel négykézláb másztam ki az ágyból. Mai napig fájdalomcsillapítót, és egyebeket szedek. A 12-es csigolyám körbe repedt,és 2/3-ára összenyomódott. Nekem a kerékpár a mindenem volt, mindenhova azzal jártam. Mégegy érdekesség a rendörségröl. Ha kerékpárral bármilyen igazoltatásos helyzetbe kerülsz, a rendör elsö szava, személyi, második jogosítvány. TÖLED a nemkötelezöt elvenné, a gázolójét mégcsak megsem nézte. Engem szondáztatott meg elsönek, a gázoló sokadik felszólításra fújta csak meg értékelhetöen,és akkor is sokáig nézegette a rendör a szondát. Szóval amit szabad jupiternek nemszabad a kisökörnek, autó nélkül az embert semmibe veszik..
nézd meg a képeket a blogomban majd, köszi

41
pata képe

Megnéztem a képeket,

Megnéztem a képeket, biciklit ábrázolnak, nem sok infót ad sem a tényállásról, sem az eljárásról.

Sajnálom, hogy idegileg is megviselt meg minden, de továbbra sem vagyok meggyőződve hogy mindenki összeesküdött ellened, mert nagyon nem áll össze az egész. Legfeljebb azt tartom lehetségesnek, hogy nagyon sok hibát vétettél te is az eljárás során, és végül rádhúzták az egészet, de ez is ingatag magyarázat. Pl nagy baromság a bíróval ingerülten beszélni, stb, de még ez is kevés ahhoz, hogy úgy elmarasztaljanak hogy te teljesen ártatlan vagy.

Ilyen helyzetekben a legjobb, ha az ember ügyvédhez fordul. Rajtad ez már nem segít, persze. Jobbulást, remélem majd tudsz bringázni ha felépülsz.

PS.: válasz gombbal tudsz válaszolni, akkor közvetlenül a másik hozzászólás alá kerül.

42
szimre képe

Azt hiszem nem egy

Azt hiszem nem egy hullámhosszon vagyunk, és én semmit sem tudok rólad. Ki vagy? Miért ítélkezel felettem? De egyet javasolnék neked a jövőre vonatkozólag: ha segíteni nem tudsz inkább hallgass. A neten sok hozzád hasonló van aki szeret névtelenül mások dolgába beleszólni. Adatokat kérsz tőlem, minek? Megszüntettem a blogomat, és holnapig gondolkozok kilépek innen az egész oldalról is, mert amint beléptem ide páran kedvesen beszóltak nekem. Ameddig úgy érzem, hogy igazságtalanság ért menni fogok, és igyekszem magam megvédeni. Rájöttem az érdekeimet, csak magam védhetem meg, esetleg elmeszakértőhöz is fordulhatok, ahogyan egyik kedves levélíró ajánlotta nekem.
Ha tökéletes ember lennék, az egész esemény nem történt volna meg velem, nem ütnek el. Mivel nem az vagyok, jólesett volna mások támogatása, jóindulata, megértése. Itt ezt nem kaptam meg. Volt aki szerint ittasan kanyarodtam a gépjármü elé, hát erröl az egészröl ennyit. Bízom abban, hogy újsüttetü jóakaróim közül senki nem jár majd úgy, hogy hátulról elütik, és ezért még a tökéletes államaparátus el is itéli. Plusz a kerékpáros társadalom egy része is. Maradok tisztelettel, bringás

43
pata képe

Megszüntettem a blogomat,

Megszüntettem a blogomat, és holnapig gondolkozok kilépek

Felesleges fenyegetni ezzel, senkit nem fog meghatni.

amint beléptem ide páran kedvesen beszóltak nekem

Mert nem teljesen értik az általad felvázolt történetet, sok benne a hézag. Nem várhatod el emberektől, hogy automatikusan a te oldaladra álljanak csak azért, mert te is bringás vagy.

Erre nem azt lépted, hogy elmagyarázod mi történt pontosan, hanem a másik fél személyes adatait raktad ki a netre, ami egy újabb jogsértés (hacsak nem hatalmazott fel előre, ezt kétlem). Az eddig itt bemutatott viselkedésedből számomra egyáltalán nem egyértelmű, hogy te áldozat lennél, hiszen itt is rögtön egy ilyen lépéssel indítottál.

44
szimre képe

bringás, minek fenyegetnék

bringás, minek fenyegetnék bárkit is? Kérdés: nem vagy esetleg gépjármüvezetö is egyben, mert nagyon úgy néz ki a hozzáállásod, hogy is-is! Ide is kacsingatsz,meg oda is, remélem ezzel nem sértettelek meg:XD
Példa: a zebrán nem áttolom a bringát, hanem áttekerek. A zebrához közeledő gépjármű nem lassít, mert szabálytalankodok. Egyes vélemények szerint jogosan üt el, mert először én szabálytalankodtam. kutyára nem kell nézni, hogy mennyivel közelítette meg a zebrát,és azt sem hogy mennyivel közlekedett, MERT: a rendőrség szerint és szerinted is csak a bringás nem ismeri a KRESZT és szabálytalankodik állandóan.
Az én olvasatomban ez önbíráskodás, és amíg csak a bringások felelősségét nézik bármit meg lehet tenni ellenük. MINDEN BALESETBEN 2 SZEREPLŐ VAN.
A rendőrség által letagadott tanú így fogalmazott, hogy: ÖRÜLJEK, HOGY ÉLETBEN MARADTAM. Tiszta gépjármüvezetöi mentalitás.
Még1x és utoljára elmondom neked, hogy 30 éve ven jogosítványom,és abból majdnem 20 évet aktívan levezettem, ÉN arra vagyok büszke, hogy senkit SOHA EL NEM ÜTÖTTEM. RÖVIDEN ENNYI

45
zsoltee képe

pata ilyen

pata ilyen szkeptikus-tényfeltáró, ne sértődj meg a mondatain ;)

nagyon fura a történeted, de én el tudom képzelni, hogy így mennek a dolgok kis hazánkban :(

Zsoltee

46
pata képe

Eredetileg még hajlottam

Eredetileg még hajlottam arra hogy az illető korrekt ember csak rosszul sült el neki a szitu, egészen amíg ezt meg nem láttam.

47
zsoltee képe

Nem volt szép húzás, de

Nem volt szép húzás, de gondolj bele, mennyire el lehet keseredve, miután mindenki vele akart kibaszni.

Zsoltee

48
Gabika képe

ezt tényleg nem kellett

ezt tényleg nem kellett volna.

-----------
"...mert, minél nagyobb a gumicsizma, annál nagyobb a riszpekt!"

49
BeMark képe

Remélem neked és nekem sem

Remélem neked és nekem sem kell soha megtudnunk, hogy mit cselekednél a helyében. De lehet, hogy éppen ezt, elkeseredettségünkben.

Könnyű a gép mögül osztani az észt, és a részleteket követelni. Pedig sokkal inkább a segítségünkre lenne szüksége! Te mit tettél érte?

50
szimre képe

bringás. huuu jó sokáig

bringás. huuu jó sokáig fent vagytok, talán munka miatt? Én 3naponként 24-ezek megszoktam már. Szóval a szkeptikus vélemények helye a szkeptikus oldal,olyan is van:) De nembaj ki mérgelődtem magam ahelyett, hogy elmentem volna kis hűs esti tekerésre. A gond csak az 1hete nagyon fáj a derekam megint. És ez sosem fog elmúlni, időnként előjön bármit csinálok is, gyógyszerek mellet is. Amíg a balesetben résztvevők közül csak az egyiket vizsgálják,mert így egyszerűbb SOSEM LESZ IGAZSÁG!

51
Cseya képe

Szerintem ne lépj ki, sokat

Szerintem ne lépj ki, sokat tanulhatsz, tapasztalhatsz ebből az oldalból, rosszindulatú senkiháziak meg mindenhol vannak, mint tapasztalhattad is, kár lenne őket tényezőként elismerni.

52
szimre képe

bringás. Köszönöm a

bringás. Köszönöm a bátorítást.
Szerencsére ez az oldal is olyan, mint az egész magyar közélet, amennyi párt (hozzászóló) -annyiféle örök igazság, és a kerékpárosok is megosztottak. Ez nem baj csak kellemetlen...
Ha így van az ember mit várhat az állam apparátustól? Kevesebb, mint 24 óra alatt kiderült, hogy a mérgemet tudom max itt levezetni, segítségre nem számíthatok. Hasznos tapasztalat volt.
Netán még idegesebb leszek, ha minden írásra reagálok:) LOL
még egyszer köszi a válaszod!

53
Batman képe

(A 2009-05-07 18:34

(A 2009-05-07 18:34 bejegyzés folytatása)

Az eset után vártam, hogy majdcsak jön egy ajánlott levél a rendőrségtől, egy idézés vagy mi, gondoltam egy két-héten belül megérkezik. Közben a hátfájásom nagyjából elmúlt, megvettem az új bringát, és továbbra is bringával jártam dolgozni. Az eset után úgy egy hónappal, amikor már azon gondolkodtam, fel kellene hívni a yardot, hogy most akkor mi van? megérkezett a levelük. Természetesen a szokásos módon kaptam meg: egy csütörtök este fél hétkor a melóból hazaérve a nejem a kezembe nyomta a postás értesítőjét, mely szerint ajánlott levelem jött. Mivel a posta 7-ig van nyitva, leviharzottam, hogy átvegyem a levelet. A levelet, amelyben a legnagyobb megdöbbenésemre nem egy idézés, hanem egy határozat volt. A határozatban a 13. kerületi kapitányság közölte, hogy "a rendelkezésére álló iratok alapján megállapítja, hogy személyi sérüléssel járó közlekedési baleset okoztam", amiért 70.000 Ft szabálysértési bírsággal sújt. A határozat ellen 8 napon belül kifogást nyújthatok be, amihez hozzátették, hogy a kifogással csak akkor foglalkoznak, ha abban új bizonyítékokat és/vagy tanúkat tudok felvonultatni. A határozat indoklása szerint megsértettem a KRESZ azon pontjait, amelyek a kanyarodás (asszem 29. paragrafus) és az elsőbbségadás (asszem 31. paragrafus, de lehet, hogy fordítva) szabályait definiálják.

Ez több okból is felnyomta bennem az ideget:

  • a baleset attól lett személyi sérüléses, hogy ÉN sérültem meg. Ha a teherautó ügyesebben üt el, és meghalok, akkor halálos közúti baleset okozása miatt büntetnek meg???
  • a bringám értéke mondjuk 50.000 Ft, ez megy a kukába, egy hasonló új bringa pedig kábé 140.000 Ft, amihez képest egy 70.000 Ft-os bírság olyan (mondjuk autós nyelvre lefordítva), mintha egy újonnan 3 milliós, használtan 1.000.000 Ft-ot érő autó tulajdonosát (a balesetben ő sérül meg, nem a másik fél) hasonló indokkal 1.500.000 Ft-ra büntetnek úgy, hogy nem is ő volt a hibás.
  • több mint egy hónappal az eset után hogyan gondolják, hogy új "bizonyítékokat" vagy tanúkat tudok előhúzni a kalapból akkor, amikor a helyszínen gyakorlatilag körül sem tudtam nézni és senkivel nem tudtam beszélni (merhogy elvitt a mentő), ráadásul pont a rendőrség az, aki a tetthelyen található "bizonyítékokat" kötelessége összeszedni illetve tanúkat találni.
  • adtak nyolc napot arra, hogy benyújtsak egy kifogást. Számoljunk: mivel hülye fejjel egy adott hét csütörtökén este 7-kor átvettem a határozatot, az jön ki, hogy a következő hét csütörtöke az utolsó nap, amikor a "kifogást" postára adhatom. Ehhez viszont jól jönne egy ügyvéd, hiszen nekem mint "civilnek" fogalmam sincs arról, mi is az a "kifogás", és hogy kell annak kinéznie. Civilként (abban a lelkiállapotban) alighanem azzal kezdtem volna a szöveget, hogy "Idefigyejjetek köcsögök!"... Nyilvánvaló volt, hogy villámgyorsan le kell akasztanom egy ügyvédet valahonnan, kérnem kell egy időpontot sürgősséggel, hogy egyáltalán meg tudjam beszélni vele a dolgot, aztán neki (vagy nekem) meg kell írni a "kifogást", és el kell küldeni. Elég szűknek tűnt az idő ahhoz képest, hogy egyetlen ügyvédet sem ismerek. Annyi látszott csak biztosnak, hogy az ügyvéd kapásból pénzbe fog kerülni még akkor is, ha csak tanácsot ad...
  • a határozatban az állt, hogy "a rendelkezésemre álló iratok alapján". Nos, nekem fogalmam sem volt, hogy mi áll a rendelkezésére az illetőnek, hiszen még azt sem tudtam pontosan, hogy az én "kihallgatásomon" mi került a papírra, lévén még abból sem volt a kezemben egy példány, hogy elolvashassam - hiszen az általam aláírt papírt Rendőr III. és Rendőr IV. magával vitte, nekem pedig nem adtak másolatot. Az igaz, hogy a határozatban volt egy utalás arra, hogy "az iratokba betekinthet", ami megintcsak arra mutatott, hogy ügyvédi közreműködésre van szükség, hiszen fogalmam sincs arról, hogy hova kell mennem, mik a jogaim, egyáltalán hogy történik egy ilyen "iratbetekintés". Már láttam magamat, amint egy rendőrkapitányság portáján próbálok szót érteni egy portással (rendőrrel vagy rendőrportással, mindegy), majd órákat álldogálok egy linóleumos folyosón egy ajtó előtt, esetleg ide-oda küldözgetnek egy hivatali épületben...
  • hogy a pics&ba lehet, hogy engem a baleset óta gyakorlatilag meg sem kérdeztek (ahogy Rendőr III. annak idején jósolta: "szabálysértési eljárás fog indulni, magát pedig be fogják idézni"), hiszen nem hívtak be, hogy bármiféle váddal szembesítsenek, vagy az "elmondásomban" levő "kérdéses pontokat" tisztázzák - szemmel láthatóan nem voltak számukra kérdéses pontok, megelégedtek egy kábé 8 soros macskakaparással (amit nem én írtam), azzal, együtt, hogy a teherautó hátulról talált el, meg aztán én eset után azt mondtam, hogy a "balesetért nem vagyok felelős".
  • mivel pontosan tudtam, hogy a kanyarodást szabályosan hajtottam végre (pontosabban nem hajtottam végre, mert csak a "behúzódásig" jutottam, a "kanyarodást" magát már meg sem tudtam kezdeni), az pedig elég valószínűtlennek tűnt, hogy a mögöttem jövővel szemben elsőbbségadási kötelezettségem lenne, el sem tudtam képzelni, mire alapozza a rendőrség az egészet...

Felmerült bennem ugyan, hogy simán hagyhatnám a fenébe a dolgot, befizetem a büntit, és akkor megszabadulok az összes problémától, csakhát a dolog anyagi része eléggé idegesített. Bukom a bringát (mondjuk 50.000) plusz a 70.000 büntetés, ez eddig 120.000. Ráadásul eszembe jutott az is, hogy mi lesz akkor, ha a rendőrségi határozat "jogerőre emelkedése" után egyszer csak kapok egy levelet a Kiss és társa Ügyvédi irodától, hogy hamár hivatalosan én vagyok a hunyó, akkor leszek szíves kifizetni mondjuk 250.000 Ft-ot a teherautó (cégautó, egy cégnek pedig általában kéznél vannak az ügyvédek, esetleg átalányban, tehát egy bírósági ügy a cégnek nem okoz gondot) javítási költségeként, merhogy állításuk szerint a sérülések kijavítása csak a sofőrfülke teljes újrafényezésével volt lehetséges (természetesen márkaszervízben), nekem pedig -mint kerékpárosnak- kötelező felelősségbiztosításom nincs, tehát a "baleset okozójaként" én állom a cehhet. Ellenkező esetben beperelnek, aztán járhatok a bíróságra, ami megintcsak idő és pénz... Mivel pedig a kérdéses pénzösszegek (lévén három gyerek otthon) valójában a családi kasszából fizetendők, nagyon nem mindegy mennyi az annyi...

Úgy gondoltam, a hatóság ott követte el a hibát, hogy túl nagy számot mondott, mert egy 10.000-es bírságot talán lenyeltem volna (bár a tényleges károm akkor is 50.000 fölötti), befizetem, aztán hagyom a fenébe az egészet. (Persze lehet, hogy akkor később okozott volna álmatlan éjszakákat a hosszú tömött sorokban érkező cég-ügyvédek rémképe).

Ha harc, hát legyen harc, mondtam magamban, a holnapi napot (meló helyett) azzal töltjük, hogy keresünk egy olyan ügyvédet, aki legalább arra képes, hogy hétfőre vagy keddre adjon egy időpontot, ahol elő tudom vezetni a problémát, aztán majd meglátjuk mit tanácsol...

(Folyt köv. Ha valaki unja a sztorit, szóljatok hogy hagyjam abba... Bár szerintem lehet belőle tanulni, ha mást nem, akkor azt, hogy kábé mi történik egy ilyen esetben, és mire kell vigyáznia egy bringásnak, aki hasonló helyzetbe kerül...)

54
zsoltee képe

Engem érdekel a folytatás,

Engem érdekel a folytatás, tényleg tanulságos lehet.

Zsoltee

55
Lathor képe

+1, a tanulság szerintem

+1, a tanulság szerintem már megvan, hogy nagyon nézd meg mit írsz alá, mert a rendőrben se bízhatsz :(

56
szimre képe

bringás. Ismerős eljárás

bringás. Ismerős eljárás amin keresztülmész. Csak tapasztalatból annyit tudok mondani neked, hogy ügyvédben ne bízzál. Nekem a sikerdíjas ügyvéd nagyon elbagatelizálta a dolgaimat. Vmilyen jogsegélyszolgálathoz próbálj fordulni, mert többe fog a hús kerülni, mint a leves. A rendőrséggel szemben nincs esélyed, ha eldöntöttek vmit tartják magukat. Utána átküldik az ügyed a bíróságra, az látatlanban ugyanúgy elmeszel téged, fellebbezésnek helye nincs. Ha szerencséd van nem emeli a büntetésed nagyságát. Ha mégis tárgyalásra kerül sor ellenséges hangulatú kihallgatásra számíthatsz, mint annak idején az átkosban. Bünözöként tekintenek majd rád, mert gondot okoztál nekik.
Ügyvéd, min 80 rugót kér elöre, és alkalmanként 10-et. Ez a jobbik eset, de van olyan is aki alkalmanként akármennyit kér, mert úgyis kilátástalan az ügy. Ezt bármelyik előre megmondja neked, amelyik korrekt. Tehát jobban jársz, ha lenyeled a békát, és próbálsz megnyugodni, az állam aparátusnak túlkicsi porszem 1kerékpáros, csak a gond van vele. Mindig a könnyebb ellenállás felé húz, rendörség-bíróság.
Mind a saját meghurcoltatásom alapján írom jóindulattal, hogy elözd meg magadnak a sok csalódást amin én keresztülmentem tavaly február óta. -velem pontosan ugyanígy packáztak, csak már több tortúrán vagyok túl- te megúsztad, nekem maradandó sérülésem lett, mégis elitélnek. Ez a lényeg, a gázoló meg megússza, sztem a biztosítók keze is benne van ebben, nehogy a kötelezö alapján kártérítést kelljen fizetniük. Kemény állam ez minden üzleten csak nyerni akar, évekig fog tartani, ha makacs vagy... szia

57
err képe

Te Imre. Most mindenfele

Te Imre. Most mindenfele bantas nelkul, tok komolyan gondolom, hogy lehet, hogy segitseg kellene Neked. Szemmel lathatoan (olvashatoan) finom leszek, qrvara megviselt ez a baleset. Meg tudlak erteni, noha meg mindig nem derult ki kulso szemlelokent a teljes igazsag, de szerintem lenyegtelen.

Aki hatulrol jon, aze a felelosseg. Mondom, en is beleszalltam egy autoba, ami a kihalt koruton satuzott, es engem vettek elo. Nem volt semmi ketseg, fel sem merult a gondolat senkiben sem, hogy esetleg megkerdezni a sofort, hogy vajon miert satuzott. En jottem hatulrol, tema lezarva.

De most nem ez a lenyeg, hanem az, hogy erezni, hogy valami bekattant nalad. Nem birsz elszakadni a tematol (ismet hozzateszem, hogy megertem, nem konnyu ez), es folyamatosan "sulykolod" a negativumokat, mindenkire. Akar hasznos ez, es azert teszed, hogy megelozz vele valami nagyobb bajt, akar artalmas...

Probald meg valahogy lekuzdeni ezt. Tudom, mondani konnyu, de hidd el, sokan vegigmentunk mar itt kemeny dolgokon. Van, amikor artasz magadnak, ha beletorodsz a dolgokba, de ez a Te esetedben most nem igy van. Sokkal inkabb hasznalna. Fogj egy tollat, es tegyel oda egy nagy pottyot a sztori vegere, es kezdj egy uj tortenetbe, ami remelhetoleg sokkal vidamabban zarul majd...

- errorka

58
MaCS_70 képe

Halihó! Vigyázz, Imre,

Halihó!

Vigyázz, Imre, mert a szégyenfalon azzal, hogy megadtad a gázoló adatait, bűncselekményt követtél el.

Üdv: MaCS

59
err képe

Engem is erdekel a

Engem is erdekel a folytatas, meg meg vagyunk paran...

- errorka

60
Batman képe

(a 2009-05-08 14:29

(a 2009-05-08 14:29 bejegyzés folytatása)

Mielőtt folytatnám a történetet, először szeretnék néhány dologra reagálni, ami a kollégáktól hangzott el:

Először is mindenkinek, aki szerint szimre "bekattant": ahogy látom az ő történetét, úgy gondolom, hogy kábé pont olyan mint az enyém. Még el sem meséltem a teljes sztorit, tökéletesen megjósolta a végét. Hogy miért? Mert általánosított abból, ami vele történt. Úgy gondolta, hogy ha vele így bántak, akkor más bringással pontosan ugyanígy fognak bánni. És igaza van! Az általánosítás gyakran félrevisz, egyedi esetekből von le az ember következtetéseket, amik hibásak... Ebben az esetben azonban, sajnos, szimre "általánosítása" úgy tűnik megállja a helyét. Épp azért mesélem el én is a saját történetemet, hogy legyen "még egy" eset, ami ugyanarra mutat. És így már két eset lesz , amiből "általánosítani" lehet... Nagyon az a gyanúm, hogy van még harmadik, negyedik, stb. eset is, csak azok a bringások nem bukkantak rá erre a blogbejegyzésre...

Másodszor: az én "ügyem" akárcsak szimréé már lezárult, pont ezt akarom elmesélni, hogy hogyan (annyit már elárultam az imént, hogy kábé úgy, ahogy szimre "ügye"). Tehát senki ne törje a fejét azon, hogy mit kellene csinálnom, köszi már túl vagyok rajta :) Csak azért írom le a történetet, mert úgy gondolom, mások tanulhatnak belőle - meg persze én is a hozzászólásokból.

Harmadszor: többen szóba hozták az MK jogsegélyszolgálatát, mint lehetőséget. Miután a rendőrségi határozatot kézhez kaptam (ami egy csütörtök este történt), másnap az egyik kollégám (aki szintén bringás) javasolta, hogy próbálkozzam ezen a vonalon. Nem tettem, ez lehet, hogy hiba volt. Ezzel együtt ha a jelenlévők közül valaki ismeri ezt a bizonyos jogsegélyszolgálatot (netán pont annak a munkatársa), biztos meg tudja mondani, hogy egy pénteki kapcsolatfelvételi próbálkozás esetén (mondjuk e-mailben) lett volna-e esélyem arra, hogy a hatóság által előírt 8 napon belül kapcsolatba tudjak lépni egy olyan, a jogsegélyszolgálattal kapcsolatban álló ügyvéddel, aki a rendelkezésemre álló 8 napon belül (tehát a következő csütörtökig) érdemben rá tudott volna mozdulni az ügyre. Merhamondjuk egy érdeklődő e-mailre a következő (lévén péntek után a hétvége következik) hétfőn kapok egy visszakérdést, és a hét elejét e-mailezéssel töltöm, akkor alighanem kifutottam volna az időből. Jobb ötletnek tűnt még pénteken körberohangálni, szerezni egy telefonszámot, és még aznap időpontot egyeztetni egy ügyvéddel (kolléga ismerősének ismerőse) a következő hét elejére, mint "online" megpróbálni felvenni a kapcsolatot ezzel a bizonyos jogsegélyszolgálattal. Nos, lehetséges, hogy ebben hibáztam, de ezt most már nem tudhatom...

Negyedszer: elnézést mindenkitől, akit érdekel a dolog, ha nem tudok minden nap új folytatással szolgálni, de rá kellett jönnöm, hogy ha érthetően akarom leírni a sztorit, akkor részletesnek kell lennem, az viszont sok szöveget és időt jelent. És mivel napközben meló van, este meg család, ezért nem biztos, hogy minden nap van 40-50 percem arra, hogy megírjam a következő fejezetet. Annyit azért ígérhetek, hogy még 4-5 folytatás és a végere érek, tehát jövő hét végéig ide kerül az egész történet. Lesz benne ügyvédezés, rendőrségezés, bíróságozás, meg minden. Meztelen nő és kardozás mondjuk nem lesz, ezért előre is elnézést kérek :)

(folyt. köv.)

61
Batman képe

(a 2009-05-11 12:26

(a 2009-05-11 12:26 bejegyzés folytatása)

Sikerült is egy ügyvédet találni (ismerős ismerősének az ismerőse), aki először szerdára adott volna időpontot, de mivel sikerült megértetni vele, hogy a "kifogásolás" határideje csütörtök, így végülis kiegyeztünk egy hétfői időpontban.

A hétfői találkozáskor oda lyukadtunk ki, hogy mivel én ugyan elmondtam neki, hogy mi történt, azért nem ártana megnézni, mi is van a rendőrség kezében. Miután tisztáztuk a dolog anyagi részét (erről kicsit később), megállapodtunk abban, hogy az ügyvédbojtárja másnap kihozza az anyagot a rendőrségről, szerdán újra találkozunk, eldöntjük, hogy érdemes-e belevágni, és ha igen, akkor elkészítjük a benyújtandó "kifogást".

Ami a dolog anyagi részét illeti, kiderült, hogy ez az ügy "büntetőjogi" eset, ami azt jelenti, hogy ha "nyerek", az ügyvédi költséget akkor is bukom. Az, hogy "perköltség", az csak "polgári peres" ügyekben játszik, tehát csak abban az esetben állja a "vesztes" a "győztes" költségeit. Tehát ha megvádolnak valakit mondjuk gyilkossággal, és ő kicsenget a védőügyvédnek 5 millió forintot a jogi védelemért, azt akkor is bukja, ha a védője jól megvédi, azaz kiderül, hogy nem a delikvens a gyilkos. Ezt őszintén szólva nehezen tudom elfogadni, örülnék, ha valaki jól megmondaná, hogy nem így van...

Ami az iratbetekintést illeti, az úgy nézett ki, hogy az ügyvédbojtár bement a rendőrségre, és ott lefénymásolták (gondolom a hivatali ezeréves fénymásolón) neki a "teljes anyagot". Ennek én akkor örültem, mert -ha már fizetek-, legalább elintéznek helyettem ezt-azt. Később kiderült, hogy ezen a ponton hibát követtem el. A kezembe kapott dosszié tartalmazta ugyanis a helyszínelők által a helyszínen készített fényképeket is - fénymásolatban. Namost egy fekete aszfalton talált guminyomról készült fotó fénymásolatban gyakorlatilag nulla információtartalommal bír. Ugyanígy semmit sem lehet látni egy fekete műanyag lökhárítót ábrázoló fotó fénymásolatán.TANULSÁG: HASONLÓ ESETBEN HA BÁRKI BEMEGY A RENDŐRSÉGRE, VIGYEN MAGÁVAL EGY DIGITÁLIS FÉNYKÉPEZŐGÉPET ÉS FÉNYKÉPEZZE LE AZ IRATANYAGBAN TALÁLHATÓ ÖSSZES FOTÓT!!! Feltételezem, az "iratbetekintés" azt jelenti, hogy lehetőség van kézbevenni az eredeti iratokat - vagy ha ez nem így lenne, és csak a fénymásolatot adják oda, akkor ki kell verni a balhét a fotók eredetije miatt. Nem tudom, hogy néz ki a helyzet ilyenkor, de legközelebb biztos nem fogom sajnálni az időt arra, hogy az ügyvéddel bemenjek a rendőrségre, és addig nem jövök ki, amíg az eredetivel megegyező értékű anyag nincs a kezemben...

Így ugyanis az történt, hogy azt a rendőrség által készített, és általuk -elvileg- áttanulmányozott fotót, ami a napnál is világosabban bizonyította, hogy a teherautó vezetője hazudott, ÉS EZT A RENDŐRSÉG BESZOPTA, én csak a bíróságon láttam először teljes pompájában. Sajnos az események azt bizonyították, hogy a tárgyaláson (az igazságszolgáltatás működéséből kifolyólag) már gyakorlatilag nem tudtam olyat mondani, amivel változtatni tudtam volna a dolog kimenetelén - de erről majd később...

(folyt. köv.)

62
Batman képe

(a 2009-05-20 00:16

(a 2009-05-20 00:16 bejegyzés folytatása)

A szerdai napon tehát megint ügyvédeztem. Átnéztem a rendőrségről kihozott másolatot, és első elolvasása után teljesen megnyugodtam. Azért nyugodtam meg, mert kiderült az anyagból, hogy a teherautó vezetője a helyszínen akkorát hazudott, amit -hittem én akkor- simán meg tudok cáfolni, még így utólag is. Ráadásul fénykép is volt róla (a helyszínelők készítették), amint éppen hazudik...

Elolvastam a saját "elmondásomat" is, csak hogy tisztában legyek azzal, hogy mit is mondtam. Illetve azt, hogy mit írtak le a rend derék őrei, és mit is írtam én alá. Nos, a kettő nem igazán fedte egymást, mert abban teljesen biztos voltam, hogy nem írtak le mindent. Persze egy 15 perces beszélgetést nem is lehet 8-10 sorban szóról szóra leírni, ez csak amolyan "kivonatnak" tűnt. Annyi bizonyos volt, hogy elég félreérthetővé sikerült tenniük a dolgot. A határozatban utaltak is arra, hogy én a KANYARODÁS előtt "nem néztem hátra", én viszont kifejezetten emlékeztem a polémiára, amit Rendőr III.-mal folytattam a BEHÚZÓDÁS előtti hátranézés témakörében. Ezzel együtt hazudni nem hazudtak, viszont a leírás simán félreérthető lett. A pontos megfogalmazás alighanem az lenne, hogy az én "elmondásomból" pont a lényeg nem derült ki. Szerencsére azt a mondatomat leírták, amiben azt mondtam, hogy a "teherautó hátulról nekem ütközött". Ezzel együtt a határozatból az derült ki, hogy leírva ugyan le volt, de mintha senki nem vette volna észre...

A sofőr verziója pedig összefoglalva az alábbi volt: a kerékpáros (azaz én) a parkoló autók mellett haladt jobbra húzódva a sávban, közben AZ UTCA TÚLOLDALÁRA TEKINTGETETT. Amikor a parkoló autók "elfogytak" (a zebra előtt el kellett, hogy fogyjanak, hiszen sem a zebrán, sem az előtt bizonyos távolságban nem szabad parkolni), a kerékpáros LEHÚZÓDOTT A JÁRDA MELLÉ, majd a kereszteződésbe érve kábé a mellékutca tengelyénél VÁRATLANUL, IRÁNYJELZÉS és KÖRÜLTEKINTÉS NÉLKÜL bekanyarodott őeléje, és ő bár HANGJELZÉST IS ADOTT és NAGYON FÉKEZETT IS, az összeütközést már nem tudta elkerülni. Az ütközés helyét a sofőr a kereszteződés UTÁNI zebrára tette, erről fénykép is van, amint a zebrán állva bemutatja, ahogy a kerékpáros az ő haladási irányára MERŐLEGESEN közlekedik a zebrán, amikor SAJNOS az ütközés történt...

Ez volt tehát az öngyilkos kamikaze kerékpárosról szóló mese, amit a rendőrség beszopott. Mivel itt bringásokról van szó, mindenki számára nyilvánvaló, hogy ad 1: a parkoló autók közötti "lukakba" nem húzódunk ki, mert baromi veszélyes onnan visszajönni. Ad 2: a mögöttünk jövő forgalmat vagy tükörből ellenőrizzük (ha van), vagy a "szemünk sarkából", a fejünket 60-90 fokkal balra fordítva, de semmiképpen sem tekerjük el 180 fokkal a fejünket, és nem nézünk "hátra" - mert ez fizikailag lehetetlen (lásd a "hátranézett-nem nézett hátra" problémát, amit a rendőrök is feszegettek, és amiről maga a sofőr mondta el "burkoltan", hogy megtörtént: a kerékpáros az utca "túloldalára" tekintgetett). A mögöttünk jövő pedig nem láthatja, hogy hová nézünk - mert nem látja a szemünket, csak a fejünk mozgását látja. Aztán ezt vagy letagadja, vagy nem. Vagy -mint a konkrét példában- azt mondja, hogy "az utca túloldalára tekintgettünk". Ad 3: ha egy utcába BE akarunk kanyarodni, nem a zebrán megyünk át a túloldalra, mert a zebra a járdára vezet. Ad 4: ha egy teherautó oldalról talál el egy bringást, akkor az a bringás meghal.

Alighanem ez utóbbit érezhette a csóka is, és ezért tolta el az ütközés helyét a zebrára, ugyanis a teherautó a zebrán túl állt meg kábé másfél méterrel. De a valóságban ez alighanem mindegy, mert oldalirányban egyetlen centit sem lehet eltolni egy bringát - ha teherautóval oldalról nekimész, feldől, és te ráhajtasz. Ha valami csoda folytán mégiscsak neki tudsz menni úgy, hogy a bringa a bringással együtt "elrepüljön", akkor egyrészt összetöröd a bringás bal oldalát (bal váll, felkar, könyök, csipő, comb és térd) ahol nekimész, majd a bringa a jobb oldalára esik, amikoris összetörik a bringás jobb oldala (jobb váll, felkar, könyök, csipő, comb és térd, plusz a fej jobb oldala). Ehhez képest -és ezt a rendőrség pontosan tudta, hiszen kikérték a látlkeletet a kórháztól- nekem a hátam közepe (a jobb lapocka gerinc felőli oldala) fájt, plusz volt egy kábé centis sérülés a fejem közepén hátul. És persze ott voltak a bringáról készült fotók, ahol a burkolat sérülései (nevezetesen, hogy a hátsó kerék mögötti rész "le lett bontva", a bal oldala pedig gyakorlatilag sértetlen maradt) megintcsak hihetetlenné teszik a pali meséjét. Ha viszont a sofőr hazudott, akkor egy logikusan gondolkodó embernek minimum azt a kérdést fel kellene tennie, hogy: De miért is hazudott az illető???

Szumma szummárum: az ellenfél hihetetlennek tűnő meséjén felbátorodva megállapodtam az ügyvéddel, hogy hadd menjen: megírjuk a kifogást, amiben ezeket a dolgokat felsoroljuk mint "új tényeket" (amik persze a rendőrségnek is a kezében voltak, mi is tőlük tudjuk), mellékeljük a saját tulajdonú orvosi látletetemet, mint "dokumentumot", oszt meglátjuk mit lép erre a rendőrség. Az ügyvéd ugyan próbált lehűteni, hogy nagy valószínűség szerint a rendőrség (mint a határozatot szerv, akinek a kifogást benyújtjuk) az ég adta egy világon semmit sem fog tenni, legkevésbé visszavonni nem fogja a saját határozatát, hanem egyszerűen hozzácsapja a kifogásunkat az anyaghoz, és átpasszolja az ügyet a bíróságra. Mindegy, mondtam erre, ha tárgyalás, akkor legyen tárgyalás, úgysem láttam még olyat. Az ügyvéddel megállapodtam, hogy fizetek x összeget az eddigiekért és ha tárgyalásra kerül sor, akkor még y összeget a tárgyaláson való jogi képviseletért. Ők pedig szépen legépelik és másnap - a 8 napos határidőt betartva- postára adják a "kifogást".

Egy dolog miatt volt csak rossz érzésem: ennyire nyilvánvaló hazugságot miért nem vett észre a rendőrség, és miért nem cáfolták meg akár rögtön a helyszínelők a teherautósofőr meséjét? Miért szopták be az egész történetet annak ellenére, hogy teljes nonszensz - és ez attól teljesen független, hogy én mit mondtam, illetve hogy azt elhiszik-e...

A rossz érzésemet azzal hessegettem el, hogy nekem könnyű, hiszen én TUDOM, HOGY MI TÖRTÉNT, aki viszont nem volt ott az esetnél (márpedig a rendőrök nem voltask ott), annak tényleg csak az iratok (és utólag készült fényképek) állnak a rendelkezésére. Számomra az a "tény", ami történt, számukra viszont az a "tény", ami a kezükben van. Ebből kellett (volna) "kitalálniuk" mi történt. Szemmel láthatóan nem sikerült nekik, de ne adjuk fel, és segítsünk nekik abban, hogy rájöjjenek. Ehhez persze szükség lett volna arra, hogy valaki rá AKARJON jönni, mi történt, mielőtt eldönti, ki a hunyó az ügyben. A későbbiekben kiderült, hogy a hivatalos szervekben egyáltalán nem volt ilyen motiváció...

(folyt. köv.)

63
Batman képe

(a 2009-05-20 00:42

(a 2009-05-20 00:42 bejegyzés folytatása)

Eltelt a nyár, majd elérkezett az ősz, és az ősz meghozta az újabb hivatalos levelet - immár a bíróságról. A levelet, ami egy itéletet tartalmazott. Nem, nem egy tárgyalásra szóló idézést, hanem egy itéletet. Kicsit kezdett a dolog a Tanú c. filmre emlékeztetni, felrémlett bennem az a jelenet, amelyben Virág elvtárs a tárgyalás előtti a nagy kapkodásban a vallomás helyett az itéletet emeli ki aktatáskájából...

Levelében a bíróság egyrészt arról értesített, hogy tárgyalás megtartása nélkül elbírálta az ügyet (minek az, nemigaz??? - az ügyvéd a "pergazdaságossági szempontok figyelembevételével" kifejezést használta erre a húzásra), és helyben hagyta a rendőrségi határozat azon részét, ami a "felelősség megállapítására" vonatkozott (vagyis elfogadta a rendőrség verzióját - ami ugyebár megegyezett a teherautóvezető meséjével), megváltoztatta viszont a pénzbüntetés mértékét: 70.00 forintról 10.000 forintra mérsékelte az összeget. Az itélet indoklása tartalmazott egy szellemes megjegyzést is arra nézve, hogy az eset utáni "elmondásom" és a kifogásban leírt változatom között sikerült egy "ellentmondásra" bukkanniuk, ismét csak a hátranézett/nem-nézett-hátra kérdésben. Nevezetesen az eset után készült "elmondásomban" azt mondtam, hogy a teherautót csak az ütközés után láttam meg először, és a kanyarodás előtt nem néztem hátra (legalábbis ezt írta le Rendőr III., és ez alapvetően igaz is volt, hiszen miután már bent voltam a menetirányokat elválasztó fűsáv mellett, nem az volt a kérdés, hogy jön-e mögöttem valami, hanem az, hogy jön-e szembe valami), a kifogásban viszont azt állítottam, hogy a behúzódás megkezdése előtt előtt hátranéztem (ami szintén igaz volt, sőt ezt elmondtam az első alkalommal is - csak Rendőr III. ezt nem írta le). Finoman a szememre vetették, hogy ezt az "ellentmondást" a kifogásban "nem oldottam föl".

Utólag alaposabban végiggondolva az eljárás ezen szakasza a süketek párbeszédére emlékeztetett, aholis a bíróság mintha meg sem hallotta volna az ellenérveimet (amikkel a tények és a rendőrségi "esetleírás" közötti "ellentmondásra" próbáltam rávilágítani - ha már az "ellentmondás" kifejezést használjuk), ugyanakkor kaptam egy szemrehányást azért, mert nem válaszoltam meg egy olyan kérdést, amit fel sem tettek. Talán tartottak volna egy tárgyalást, akkor megkérdezhették volna, hogy hogyan tudom feloldani ezt az általuk vélt "ellentmondást"...

Első olvasásra viszont az ugrott be, hogy "ezek meg akarnak venni kilóra". Adnak 60.000 forintot, csak ne feszegessem tovább a dolgot, hagyjam őket békén. Először megpróbáltak levenni 70.000-re, nem jött be. Elkezdtem ugrálni, ezért megelégszenek 10.000-rel is. Az ügyvéd is így gondolta, mert amikor elolvasta a bírósági itéletet, annyit mondott: Győztünk! Én meg azt mondtam neki, nem győztünk, mert eszerint az itélet szerint még mindig én vagyok a hunyó, ami egyrészt bántja az igazságérzetemet, másrészt megintcsak felmerül a kártérítési felelősség kérdése, azaz a jövőben ezügyben felbukkanó, hosszú tömött sorokban érkező cég-ügyvédek rémképe (ezt lehet, hogy nem kellett volna elmondani az én ügyvédemnek - hiszen ő maga is ügyvéd :))). Úgyhogy azt mondtam, menjünk a másodfokra, hiszen ha ez a "tárgyalás megtartása nélkül" hozott itélet volt az első fok, akkor legyen már egy igazi tárgyalás is, csak-csak sikerül kierőszakolnom azt, hogy valaki meghallja, amit mondok...

Mivel ráadásul az ügyvéd azt mondta, "súlyosabb" itélet nem születhet másodfokon, mint az elsőn, max. helyben hagyják a 10.000-es büntit, úgyhogy ezt az itéletet kapásból megfellebeztük. Ez egyrészt azt jelentette, hogy az ügyvédnek a tárgyalási procedúra miatt megint fizetnem kell, így pedig már lassan ott tartok anyagilag, mintha elsőre befizettem volna a 70.000-es bírságot, másrészt viszont úgy éreztem, hogy így megteszek minden tőlem telhetőt, nem csak elfogadom, amit művelnek velem...

Az esélyekkel kapcsolatban úgy gondoltam (kicsit pókeres észjárással), hogy az, hogy az ellenfél engedett (itt már nem a teherautósofőr és nem is a rendőrség volt az ellenfél, hanem a bíróság), az arra utal, hogy pontosan tudja, hogy nekem van igazam. Tehát lehet tovább ütni a vasat, és el lehet érni a győzelmet. Amire nem gondoltam, az az volt, hogy esetleg mindezek ellenére a bíróság olyan itéletet hoz, amilyet akar, nekem pedig elfogynak a lehetőségeim...

(Nomármost, mivel elég sok időbe telik a történet leírása, arra kérném a tisztelt publikumot - ha van egyáltalán -, hogy valami módon fejezze ki érdeklődését, mondjuk legaslább egy "hajrá Béla!" hozzászólással. Ha ez megtörténik, akkor megírom az utolsó részt is, ha viszont nincs látható érdeklődés, akkor itt a vége...)

64
adamekp képe

Engem érdekel, úgyhogy

Engem érdekel, úgyhogy hajrá Béla!

üdv adamekp

65
RaptoR képe

Itt abba ne hagyd!

Itt abba ne hagyd! Tanulságos történet. Hajrá Béla!

66
err képe

Hajra Bela! - errorka

Hajra Bela!

- errorka

67
Stefidzsi képe

Hajrá Béla! Ha már ennyit

Hajrá Béla!
Ha már ennyit vesződtél vele, akkor ne hagyd ki a végét sem!

Arra is gondoltam, hogy a történetedet egy blogbejegyzésbe össze kéne hozni, hogy egy helyen, egyben, megszakítás nélkül meglegyen. Ha nincs kedved ezért regisztrálni, akkor összehozom a bejegyzést, ha mondasz neki egy címet és akkor kimásolgatom az eddig leírtakat.
_______________________________
..:BringAlap:.. - egy lap a bringás alapokról

68
urga képe

hajrá, hajrá!

hajrá, hajrá!

69
Lathor képe

hajrá Béla!

hajrá Béla!

70
zsoltee képe

+1 Zsoltee

+1

Zsoltee

71
elfroland képe

Végigolvastam mindet.

Végigolvastam mindet. Tanulságos, és érdekel a vége is. Béláim az úrban, hajrá! :-)

72
youdit képe

+1, sokunkat érdekel.

+1, sokunkat érdekel.

73
Prof.gruppetto.hu képe

Engem is érdekel a sztori

Engem is érdekel a sztori folytatása.

www.gruppetto.hu

74
Batman képe

Köszönöm a támogatást,

Köszönöm a támogatást, hamarosan jövök a bíróságos résszel...

És elnézést a kihagyásért, de a múlt héten szabin voltam a gyerekekkel...

75
Batman képe

Nos, a bírósági

Nos, a bírósági tárgyalás a következőképpen nézett ki:

BP, II. ker, Varsányi Irén utca, idézés adott nap délelőttjére. Meg is jelentünk az ügyvéddel, öltöny-nyakkendő, ahogy kell. Eljött anyu is, megfigyelőként. Meg persze ott volt a teherautósofőr, mint tanu, természetesen, hiszen ő csak véletlenül volt jelen a balesetnél, épp arra járt, aztán látta, hogy mi történt..

Mielőtt bementünk volna a tárgyalóterembe, próbáltam kifaggatni az ügyvédet, hogy milyen kimenetelek lehetségesek. Hiszen ha most sikerülne bebizonyítani, hoigy nem én voltam a hülye, akkor a formális logika szabályai szerint a teherautósofőr volt az. Olyan papírt viszont biztos nem fogunk kapni a bíróságtól, ami erről szólna, hiszen vicces lenne, ha egy bírósági tárgyalás végén a tanut hoznák ki bűnösként... Az ügyvéd nem adott (nem tudott vagy nem akart adni) konkrét választ, azt mondta, majd meglátjuk, hogy dönt a bíróság. Gyakorlatilag itt kellett volna felállni és hazamenni, hiszen alaposabban végiggondolva a dolgot, nyilvánvaló volt, hogy a bíróság helyben fogja hagyni a saját elsőfokű itéletét. Elvileg a logikus kimenetel az lett volna (már amennyiben sikerül meggyőzni a bíróságot, hogy nem én vagyok a hunyó), hogy "új eljárás lefolytatására kötelezi a rendőrséget", vagyis visszadobja nekik az ügyet azzal, hogy "elégtelen, leülhet". Azonban nem így történt, és ez végülis várható (vagy legalábbis utólag többféleképpen is megmagyarázható) volt.

A tárgyaláson bebizonyítottuk, hogy nem én voltam a hülye, a "tanu" hazudott, a rendőrség pedig szar munkát végzett. A legjobb rész az volt, amikor a bíró dossziéjában megláttuk az egyik rendőrségi fotót, ami a teherautó első lökhárítóját ábrázolta, amin szépen meg lehetett szemlélni a bringám hátsó kerekének a nyomát: ott volt felrajzolva az egész futófelület, bordázattal, mindennel. Ez ugyebár azért volt érdekes (gyengébbek kedvéért mondom), mert a teharautósofőr (és a rendőrség) verziója szerint én "keresztbebringáztam" a teherautó előtt, ezzel szemben én azt állítottam, hogy "ugyanabban az irányban álltunk" az ütközés pillanatában , és a teherautó hátulról jött nekem. A fotótól azért lettem kicsit ideges, mert ugyanez a fotó nekem is megvolt, csakhogy fénymásolatban, amin viszont a gumilenyomat nem látszott. Ha ezt még a rendőrségnek benyújtott "kifogás" elkészítése előtt láttam volna, akkor talán még a rendőrséget magát rá lehetett volna venni arra, hogy ne csináljon hülyét magából, és gondolják át alaposabban az ügyet. Ezért írtam az korábban jó tanácsként, hogy A RENDŐRSÉGI IRATBETEKINTÉSKOR VIGYÜNK MAGUNKKAL FÉNYKÉPEZŐGÉPET, mert a fotók fénymásolataival nem sokra megyünk. A tárgyalás során érdekes volt még az, hogy a bíró többször is a tanú szájába rágta azt, hogy bármely kérdésre nyugodtam válaszolhatja azt, hogy "Már nem emlékszem", hiszen neki nem kötelessége emlékeznie, ő csak egy tanú.

Szintén érdekessége egy ilyen "szabálysértési eljárásnak" az, hogy csak nyomaiban emlékeztet egy "igazi" (amerikai filmekben látható) bírósági tárgyalásra. Itt ugyanis nem a klasszikus vádló-védő-bíró hármas van. Gyakorlatilag nem lehet tudni, ki ellen kell harcolni: nincs vádló, gyakorlatilag vád sincs, nyomozás (vagyis valamiféle effektív vizsgálat) nem volt, a vádat senki nem próbálja bebizonyítani, ezzel a "vádlottnak" illetve védőjének sincs lehetősége rámutatni arra, hogy a "vád" egy baromság, mert a vádló (aki ugyebár nincs is) nem tudja bebizonyítani, illetve az általa összetákolt "bizonyítás" simán cáfolható. A rendőrség összeszedte az adatokat, amiket össze kell szednie ilyen esetben, aztán eldöntötte, ki volt a hunyó, írt néhány sort, amit elnevezett "feljelentésnek", ez alapján aztán egy másik rendőr kiszabott valamiféle bírságot. Ezt a bírságot a bíróság csökkentette ugyan, de azt, hogy mi történt valójában, és hogy a rendőrök azt jelentették-e fel, akit kellett, azzal a bíróság már nem foglalkozott - sem első-, sem másodfokon. Úgyhogy az egész egy gesztus volt az igazságszolgáltatás részéről: ha már jogom van tárgyalást kérni, akkor ezt a kérésemet teljesítik (ha már annyira akarom), jegyzőkönyvet is vezetnek, meg beszélhetek is, aztán viszont hoznak egy itéletet (ami pont ugyanaz, mint az eredeti rendőrségi határozat), és utána kuss, mert"az itélet ellen fellebezésnek helye nincs".

A bíró egyébként a tárgyalás közben a lökhárítón látható keréknyom hatására annyit motyogott, hogy "jó, akkor nem az volt a baj, hogy elékanyarodott, hanem az, hogy a manővert túl gyorsan hajtotta végre". Lényeg az, hogy ugyanazok a paragrafusok (kanyarodás szabályainak megsértése + elsőbbségadás szabályainak megsértése) ugyanúgy megálljanak, mint az "elékanyarodás" esetében. A végül kézhez levélben kapott itéletben aztán erről nem esett szó, talán a bíró úgy érezte, ez már egy kicsit erős lenne. Nekem úgy tűnik most már, hogy a bíróság egyfajta bújócskát játszott: minden lépésben egyszerre ismertetik a vádat, majd utána itéletet és ezután közlik az itélet indoklását - ami logikailag a vád bizonyítása lenne, és még az itélethozatal előtt ismertetni illene a "vádlottal", hogy az védekezhessen ellene. Ílymódon viszont minden vád ellen már csak az itélet után tudok védekezni - ez volt a rendőrségi határozat esetében a "kifogásolás", majd az elsőfokú bírósági határozat esetében a "fellebezés", és így volt ezt végül a másodfokú itélet esetében is - amikor viszont már nem tudtam újabb kört futni. A hatóság azt játszotta, hogy hozott egy itéletet és mellé mondott egy baromságot indoklásnak. Ezt én a következő lépésben megcáfoltam, erre megismételte az itéletet, és egy másik baromsággal indokolta. Erre én megint mondtam, hogy ez egy baromság, erre megismételte az itéletet, és mondott egy harmadik hülye indokot. És ezt addig csinálták, amíg végül nem maradt több dobásom. Végülis ügyesen csinálták: elsőfokon tárgyalás nélkül hoztak itéletet, úgyhogy egy dobást még ravaszul el is vettek tőlem... Nem tudom, hogy lehet ezt elérni, de aki ilyen ügybe keveredik, annak valahogy meg kell próbálnia a rendőrségi határozat megkifogásolása után egyből tárgyalást kérnie - mert a "tárgyalás megtartása nélkül" hozott elsőfokú itélettel a vádlott egy "körből kimarad"! Nem tudom lehetséges-e ez, talán egy megfelelően tapasztalt ügyvéd el tudja érni...

A dolognak ugyanakkor van egy "statisztikai jellegű" megközelítése is: ha egy ilyen esetben a rendőrök megbüntetik A-t, majd a bíróság visszadobja az ügyet, és kiderül, B volt a hunyó, akkor az ugye 50 százalékos eredmény a rendőrségnek: 1 határozatuk megállja a helyét (a második, a B elleni), egy viszont nem (az első, azaz A elleni). Ugyanez vonatkozik a bírósági első- illetve másodfokú határozatokra is: ha az ellenem elsőfokon hozott határozatot másodfokon megváltoztatják, akkor az rontja a bíróság statisztikáját, hiszen az ügy a "másodfokon megváltoztatott elsőfokú itéletek" halmazába kerül, ami azért biztos lerontja a bíróság "bizonyítványát". Ha a rendőri vagy bírói munka "minősége" kerül szóba, akkor mégiscsak jobb egy olyan statisztikát mutogatni, amiben az szerepel, hogy "az adott évben a rendőrségi határozatok 99.5 százalékát a bíróság helybenhagyta", vagy "az elsőfokon hozott itéleteket a másodfok csak 0.3 százalékban változtatta meg", azaz a "magyar rendőri (bírói) munka hatékonysága Európában a 2. (3. vagy 6.) helyen áll".

Anyunak (aki ugye "nézőként" volt jelen a tárgyaláson) szintén volt egy érdekes meglátása az ügyről. Ő ugyanis azt mondta, hogy kivülről nézve szemmel látható volt, hogy nekem van igazam (és ezt egész jól be is bizonyítottuk), de ő elég hamar rájött, hogy ettől függetlenül a bíróság engem fog kihozni hunyónak. És miután erre rájött, a tárgyalás végéig azt próbálta kitalálni, hogy vajon miért? És végül egy egész jó megfejtéssel állt elő. Szerinte a bíróság (mivel alapvetően az egész ügyet bagatellnek tekintette - bár egy 100-150 ezer forintos bukta azért egy embernek elég nagy érvágás) azt mérlegelte, hogy "melyik irányba" lenne komolyabb következménye az itéletnek. Ha a bringást itélem el, akkor kap egy 10-es büntit, oszt jónapot, ha viszont az autóst, akkor elképzelhető, hogy be kell vonni a jogsiját, hiszen nyilván megszegett valamilyen szabályokat és ezzel személyi sérüléses balesetet okozott. Ez pedig - tekintve, hogy az illető "hivatásos" sofőr, vagy legalábbis olyan munkája van, amihez teherautót kell vezetni, tehát számára a jogsi létkérdés - elég komoly anyagi és esetleg megélhetési gondokat okozhat az illetőnek és ha családfenntartó, akkor a családjának is... Ez egy amolyan "bírói közfelfogás", egy amolyan automatizmus, ami ilyen esetekben "életbe lép". Hogy igaza volt-e anyunak, azt nem tudom, talán igen. Engem mindenesetre sikerült megnyugtatnia annyiban, hogy túltegyem magam a dolgon, és ne keressem tovább azt, hogy mit kellett volna másképp csinálnom az egész jogi procedúra (a kifogások, fellebezések és maga a tárgyalás) során. Végülis túléltem, amit lehet megtettem, de ha egyszer ilyen esetekben a bíróság "így szokott" itélni, akkor úgysem volt esélyem...

Ehhez kapcsolódik egy másik statisztika (én már hallottam érvként) bringásügyben, mégpedig az, hogy "a gépkocsi/kerékpár balesetek x százalékában a kerékpáros volt a hibás"... Merugyebár a kerékpárosok nem ismerik/ nem tartják be a KRESZ-t, stb. ilyet talán már mindenki hallott autósok vs. bringások vitában. Nos, ha még egyszer valaki nekem szegezi ezt az érvet, akkor ki fogom javítani: nem ennyi százalékban volt a bringás a hibás, hanem ennyi százalékban itélték el a bringást - ami nem ugyanaz, ahogy ezt az én esetem is mutatja...

(vége)

76
Lathor képe

Köszi! Hosszú volt, de

Köszi! Hosszú volt, de megérte, bár remélhetőleg nem kell majd felhasználni a tanulságokat.

77
err képe

Koszonjuk a beszamolot.

Koszonjuk a beszamolot. Tanulsagos.

- errorka

78
MaCS_70 képe

Halihó! Néhány dolgot

Halihó!

Néhány dolgot helyre kellene tenni:

1. Nem igazán létfontosságú, de a csütörtökön átvett irat nyolc napos határideje következő pénteken jár le.

2. Az eljárás sajnos általában így néz ki: a rendőrség elmeszel, kifogásra is szinte automatikusan elmeszel (új adatok gyűjtésével egyébként nem érdemes foglalkozni, úgyis csak a bíróságon nézik meg őket), érdemi esélyed a bíróság előtt van.

3. Ha hoznak egy tárgyaláson kívüli végzést, plusz esélyt kapsz arra, hogy kifejtsd a mondandódat.

4. Esetedben a teharautó-sofőrnek már nem volt veszteni valója, mivel vele szemben már régen elévült az ügy, ha Te vétlen lettél volna, vele szemben már nem lehetett volna eljárást indítani.

5. Végül minden egy tárgyaláson dől el, mondhatni, az egész eljárás ténylegesen egyfokú, a kezdeti két hatósági fok csak dísz. Én a Varsányiban eddig egy szakállas, szemüveges bírót simertem, aki viszont kifejezetten korrekt volt.

Üdv: MaCS

79
stp1 képe

esetleg blogba másolni?

esetleg blogba másolni? egyben meglesz legalább :)

80
zsoltee képe

+1 és egy picit

+1

és egy picit tagoltabban, kiscímekkel, bulvárosan :) tényleg tanulságos sztori!

Zsoltee

81
Tucsok84 képe

Lehet hülyeség, de én ugy

Lehet hülyeség, de én ugy tudom bringával nem lehet besorolgatni balra nagy ívbe fordulás esetén a kereszteződésben elvileg meg kellene állni és a zebrán vagy nem zebrán áttolni a bringát. KRESZ szerint elvileg így van, ha jól tudom. Tudom, hogy ez gyakorlatban kicsit nehezen kivitelezhető én sem szoktam zebrán tolni a bringát és beszoktam sorolni.
De nekem onnan is kicsit sántít a dolog, hogy hátranéztél és elvileg szabad volt, egy olyan elektromos bringán még tükrök is vannak. Ahhoz, hogy átérj és a füves sziget takarásába kerülj nem kell sok idő. Ennek ellenére a sofőr is hibás, hogy megtolt ha nagyon béna akkor is inkább parkoló kocsit zúzzon meg, mint egy bringást.

82
Shag_Beckur képe

54. § (4) Kerékpárral a)

54. §

(4) Kerékpárral

a) a kerékpársávról - kivéve, ha jelzőtábla erre utasítást ad, továbbá ha a kerékpársávot a balra bekanyarodás céljából az úttest felező vonalának közelében helyezték el - vagy,

b) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

c) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

83
Szabó Péter képe

"kerékpárútról a vele

"kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni"

Na, ezt valaki rajzolja már le nekem, mert egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy lehet bekanyarodni a párhuzamosra.

84
Shag_Beckur képe

Szerintem alárendelt,

Szerintem alárendelt, fölérendelt utak esetén bekanyarodásról van szó. Persze tévedhetek.

Vagy lehet, hogy két, fizikailag különválaszott út esetén van bekanyarodás, hiába egyenrangúak? Passz.

85
Hemü képe

Ha az út mellett jobboldalt

Ha az út mellett jobboldalt kerékpárút van, akkor arról nem kanyarodhatunk balra a kereszteződésben. Csak slendriánul van megfogalmazva ez is.

Az én kérdésem:
Ha az út mellett baloldalt kerékpárút van, akkor arról kanyarodhatok-e jobbra a kereszteződésben?
+1:
Gyalog-és kerékpárútról szabad?
+2:
A párhuzamos útra besorolni szabad?

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /