300 forint lesz a BKV-menetjegy



Büdös, koszos és igénytelen a budapesti tömegközlekedés...és még emelni is kell az árakat? Ha ez így megy tovább, még nagyobb dugók lesznek a városban, mert ilyen árak mellett az autósok nem fognak tömegközlekedni.

http://index.hu/belfold/budapest/2009/05/18/300_forint_lesz_a_bkv-menetj...

"Ennek alapján a vonaljegyért 290 helyett 300 forintot, a gyűjtőjegyért 2600 forint helyett 2700 forintot, a metrószakaszjegyért 240 helyett 250 forintot, a havi bérletért 9000 helyett 9400 forintot, míg a tanuló-nyugdíjas bérletért 3550 forint helyett 3700 forintot kellene fizetni. A díjemelésről a fővárosi közgyűlésnek kell döntést hoznia."

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Ypse képe
Ypse
1 k, 2009-05-19 11:19

Ezért nem veszek többet bérletet.(eddig is félig bliccelve jártam.),ezek után teljesen átállok a 2kerekű közlekedésre....

Bordó Trek 970-es srác Zöld Sisakban.
NightRider minden szombat este

SpeckoHU képe
SpeckoHU
2 k, 2009-05-19 11:34

Egyszerűen hidegen hagy a dolog.

Szabadság, szerelem, sebesség

PTeker képe
PTeker
3 k, 2009-05-19 11:48

Két jegy és megvan egy belső ára, nagyon jó, sőt ...

Stiggs képe
Stiggs
4 k, 2009-05-19 12:03

Hát ezzel nem fognak rávenni arra, hogy ha Pestre kell mennem a határon megálljak valami nem létező p+r ben fizessek a nem örzött parkolásért egy ezrest, és lerakjam a kocsit. Mondjuk kőbányán megállok, és Dórival megyünk mondjuk KKK-ba. Az oda 3 jegy fejenként vissza 3 jegy fejenként. Az ugye 12 buszjegy ami 3600 Ft + parkolás összesen 4600 Ft 18 liter benya, hát ennyiböl oda vissza megjárom Eger Budapestet kocsival )Eger Barkóczy -KKK-mamutparkoló - Eger BArkóczy ) , pesten meg nem tartok bringát, és nem is szívesen tekerek 25 km-t egy tárgyalásra menet, nyakkedbősen öltönyösen. És ez már nem környezettudatosság, hanem pénzügyi kérdés, és praktikum is, nem jó felé megy ez a dolog. Mondjuk ha lenne 1000 Ft a napi P+R és adnának mellé egy BKV napijegyet, már elgondolkoztatna, de így ez rohadt drága! Sokkal olcsóbb, bevergődni a Mamutig, és óránként 200-ért a mélygarázsban parkolni (mindíg van hely), és még kényelmesebb is. Lehet kövezni :-)
Stiggs

Neelix képe
Neelix
5 k, 2009-05-19 12:08

+1

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

Ultra képe
Ultra (nem ellenőrzött)
6 k, 2009-05-19 12:12

Mondjuk ha lenne 1000 Ft a napi P+R és adnának mellé egy BKV napijegyet, már elgondolkoztatna

Esetleg ha realistabb szamokban gondolkodnank, ha kerhetem.

Stiggs képe
Stiggs
7 k, 2009-05-19 12:22

MOndjuk 1550 volt 2008 ban egy BKV napijegy, Az átszoktatásban segítene ha nem kerülne 5x annyiba a parkolás és a szívás a BKV-val mint simán bemenni a célhoz a bádogdobozzal együtt, és ott parkolni.(kb 600 Ft összesen)
Mivel ketten vagyunk így is kell venni egy másik napijegyet az már 2500 ez sem kevés pénz. HA nem akarják hogy bemenjek akkor előnyösebb ajánlat kell mint a bemenős, ennyi, ennél reálisabb nem tudok lenni. De egye fene legyen annyi mint 1 napijegy!
Stiggs

Sheffy képe
Sheffy
8 k, 2009-05-19 12:15

+1
Egyet értek egyre jobban megy afelé a dolog hogy kocsival olcsóbb mint tömeg közlekedéssel és a komfortról meg ne is beszéljünk.

miló képe
miló
9 k, 2009-05-19 12:16

Kövezni??? Esetleg a Demszkyt!
Amúgy egyetértek veled, mert abszurd ami a városban van, tessék itt az eredménye 20 év liberális politikának, ne hagyjuk, hogy továbbra is ők vezessenek meg minket.

Másik.: Hogy a BKV olyan lassú és drága is, de ezek mellett más is rákényszerít, hogy ne használjam csak ha feltétlenül szükséges a büdössége és sokszor teli van, mint a hócipőm vele.
Az autósok megszokott kényelmét legalább részben pótolnia kellene, mert különben nem sokan szállnak át. ÉS mellette sok kerékpárút is kéne, ha speciel építettek volna még 1000kilcsit= 30milliárd "csak" és a városban mindenhol lehetne tekerni bringaúton... És a metró költsége 20szorosa. Amiért még fizetni is kell el se készül.
Nem is tudom, ha Demszkyék olyan iskolába jártak volna, ahol számolni is megtanították volna, akkor most minden rendben lenne és most is tekernék, de sajnos nem.:(

SpeckoHU képe
SpeckoHU
10 k, 2009-05-19 12:29

Szvsz egyszerűen csökkenteni kell a város áteresztőképességét.
A BKV vagy autó kérdés városi viszonylatban nem csak a kényelemről és gazdaságosságról szól.
Itt arról van szó, hogy annyira sok autó van a városban, hogy ez gondokat okoz (légszennyezés, zaj, dugók).
Nyilván az lenne a jobb, ha a BKV annyira minőségi lenne, hogy olyan legyen, mintha autóban ülnél (elég futurisztikusan hangzik), de ha nem megy, akkor egyszerűen korlátozni kell az autók beengedését a városba.

Szabadság, szerelem, sebesség

feb képe
feb
11 k, 2009-05-19 12:36

Lehet, hogy a 4600 Ft elég 18 liter benya ára, viszont a tönkrebXXXXtt levegő értékét nehéz Forintosítani.
Meg a városlakók életét, akik N évvel kevesebbet élnek (mint élhetnének normális levegőt szívva), és Z összeggel többet költenek (mind maguk, mind az adófizetők pénzéből az állam) egészségügyi kiadásra.

Természetesen nem neked kellene egyensúlyt teremtened az árak közt, de azért nem árt tisztában lenni a döntésed következményeivel.

Jó demagóg lett, mi?

Neelix képe
Neelix
12 k, 2009-05-19 12:44

elmegy :)

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

Stiggs képe
Stiggs
13 k, 2009-05-19 12:48

Egyébként én is demagóg , és direkt! A tényekkel árakkal tisztában vagyok jómagam is, és ha több napra megyek pestre akkor BKV-zok, de ha még azon a napon vissza is kell jönnöm, hát a 3 és fél óra BKV-s nyomorgást már annyira nem szeretném.
A lényeg persze az, hogy ha a Pestiek jóléte lenne a célja a választott képviselőiknek, polgármestereiknek, már réges régen nem kéne, hogy bárkinek is megérje bemenni a belvárba kocsival. De én inkább azt látom, hogy még több zsozsót a parkolási cégeknek, hogy jusson Ferrarira, még drágább jegyeket, mert van egy réteg akinek csak erre futja úgyis meg fogja venni (már ameddig futja), de érdemi lépést egyet sem tenni! Hát ezért (is) léptem le Peströl :-)ÉS élek egy autómentes belvárosban másfél éve :-)
Stiggs

Shag_Beckur képe
Shag_Beckur
14 k, 2009-05-19 23:14

"A lényeg persze az, hogy ha a Pestiek jóléte lenne a célja a választott képviselőiknek, polgármestereiknek, már réges régen nem kéne, hogy bárkinek is megérje bemenni a belvárba kocsival."

Mennyire igaz.

Ha érdekük lenne, már rég lenne Budaörsnél, Budakeszinél stb. P+R, ha érdekük lenne, akkor összekötötték volna a Gödöllői HÉV-et a 2-es metróval, ha érdekük lenne, akkor a 2-es metró (vagy a 4-es, akár mindkettő) Budaörsig járna stb.

De nem, nem az élhetőbb város a céljuk, csak a lehúzás.

Cseya képe
Cseya
15 sze, 2009-05-20 20:14

Jó példa erre, hogy a kettes metró és a gödöllői hév összekötését ugyanaz a díszes kompánia kiáltotta ki technikailag kivitelezhetetlennek, akik lazán belefogtak egy a Nyugati pályaudvar környékét teljesen kibelező tervezetnek (Kormányzati Negyed).

Hotyhogy képe
Hotyhogy
16 k, 2009-05-19 12:50

Ért itt valaki a spekulációhoz? Tudna modellezni egy, a BKV jegyek árának remélt emelkedésére épített meggazdagodási sémát?

Lehetne ezt időben visszamenőre is kiterjeszteni, hogy lássuk, mit mulasztottunk el.

Mekkora lenne a haszna annak a spekulánsnak aki befektetett egy vonaljegybe egy évvel ezelőtt, és azt most haszonért eladná a folyó áron?

S érdemes e most venni BKV jegyet azzal a reménnyel, hogy busás haszonért értékesítjük azt majd évek múlva?

Továbbá, miként hathat a haszon mértékére még az infláció is? Van bárkinek valami előre jelzése erre a sémára? :D

__________________________________________________
Nem voltam ott ahol nem kellett lennem. Nem tettem azt amit nem kellett tennem.

Stiggs képe
Stiggs
17 k, 2009-05-19 12:52

hehe, én még emlélkszem hogy 1 forintost kellett bedobni a metro bejáratánál az összecsapkodó gépbe, és mehettél... Most ugyanez több mint 1 EURO, duuurvaaa!
Stiggs

fbobe képe
fbobe
18 k, 2009-05-19 12:56

:)

sagan képe
sagan
19 k, 2009-05-19 18:49

Tavaly vettem 5db 10-es tömböt (235ft/jegy) áron. 270-ért tépek ki neked belőle egy jegyet. :DD.
(Na jó elismerem dolgozni kell még a szisztémán.)

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

stp1 képe
stp1
20 k, 2009-05-19 19:29

kitéphető, de csak akkor érvényes ha veled van a tömb (és néha kérik is ha külön lyukasztod) :P

Cseya képe
Cseya
21 k, 2009-05-19 20:28

Mostanság már nem így van.

bringasalsa képe
bringasalsa
22 k, 2009-05-19 13:03

Megtehetném, hogy mindennap autóval menjek melózni. 5 killa oda, 5 killa vissza. Városból kifele, tehát dugó sincs. A Reitter pedig jó minőségű. És még fizeti is a cég. De nem teszem. Helyette bringázom. És naponta szívom a benzingőzt, tehát még be kell ruháznom egy jóféle maszkra. De ha este buliba megyek, autóval megyek. 1. biztonságosabb. 2. olcsóbb. 3. gyorsabb.
Ha napközben a belvárosban kell közlekedni, bringával teszem, mert mással nem is lehet. Mennék bkv-val is, de nem éri meg anyagilag.

*********************************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?

zso-fi képe
zso-fi
23 k, 2009-05-19 13:11

a legnagyobb gond az, hogy nagyon sokan nem vesznek jegyet...mert rengetegen utaznak a bkv-val...és ha mindenki megvenné a jegyet, bérletet, akkor nem ennyibe kerülne...
valahonnan pedig pénz kell, így azok szívnak megint, akik becsületesen megveszik...

valahogy még mindig abban a hitben vannak sokan, hogy a szolgáltatások ingyenesek...
vagy az "én miért fizessek, ha más nem fizet"...
be kellene látni, hogy saját magunk alatt vágjuk a fát...

és ez nem csak a bkv esetében van így, hanem az adófizetéssel...stbstb...

miló képe
miló
24 k, 2009-05-19 13:14

Ez lett volna több évvel ez előtt, ma már nem érvényes.
Milyen szolidaritásról beszélünk, akkor ha mindenki szegényedik (na jó a gazdagodik nem sőt) akkor mért kéne megvenni a jegyet amikor kajára se telik már lassan. Itt már bojkott marad nem szolidaritás.

Loos képe
Loos
25 k, 2009-05-19 15:54

Én is így látom. Pofátlanul emelnek, és az arcunkba másznak minden szinten. Volt már olyan is, hogy a buszvezető a pirosnál rágurult a hátsó kerekemre, és még nekem kellett 10.000 pénzt fizetnem. Az én szememben ezek UFÓ-k, és nem szolgáltatók, így szökőévenként, ha bringa, vagy esőruha híján ráfanyalodok a villamosra, a BKV ne reméljen tőlem semmit.

Gabika képe
Gabika
26 k, 2009-05-19 16:58

"Volt már olyan is, hogy a buszvezető a pirosnál rágurult a hátsó kerekemre, és még nekem kellett 10.000 pénzt fizetnem."

Akarsz róla beszélni? Engem érdekelne a sztori.

-----------
"...mert, minél nagyobb a gumicsizma, annál nagyobb a riszpekt!"

Loos képe
Loos
27 szo, 2009-05-30 02:04

Bocs, hogy eddig nem válaszoltam, nem volt rá lehetőségem. A gépem szét volt szedve, én meg csak a Giro-t néztem. Látom Te is Mencsovnak drukkolsz. Íme a teljes történet.

Helyszín:Kossuth Lajos utca a Ferenciek tere után az Astoria felé. Én a külső sáv szélén, a buszsáv mellett haladok. Mögöttem busz, előttem lámpás gyalogátjáró, a jelzés ekkor váltott pirosra. - ÚJRATERVEZÉS! - Inkább a járdán teszem meg az utamból hátramaradt 57 métert. Jobb kezet lendít. (Nem ideológiai meggondolásból.) Belövöm magamnak a padkát. Mindvégig csökken a sebességem. Mikor a buszsáv közepénél tartok, egyszercsak megáll alattam a bicó, és azt hallom, hogy KRRRzs! Forró leheletet érzek a nyakamon. Hátranézek, hát bizony a piros hetes. A lökhárító begyűrte maga alá a hátsó kereket, így paripám megmaradt abban a helyzetben, amiben a baj érte. Ezért megfizetsz, te kedves öreg buszvezető bácsi! - Gondoltam magamban. - Máris elkezdtem szemtanút keresni a tömegben, de hiába. Aki 1 méterre állt, az nem látott semmit, a tömeg pedig elfolyt. Sebaj! A helyzet így is no comment. - Tévedtem. - A szembesítésen a legócskább koncepciós eljárás várt. Olyan szinten folyt a "társalgás", mint pl.: Busz nem fékezhet hirtelen, mert az utasok megsérülhetnek. (Mi az a köv. távolság?) stb. A rendőrnő végig úgy viselkedett, mintha a becsületét sértettem volna meg. Tilos a buszsávot használni. - Mondta. - Megkérdeztem tőle, hogy ha a járdán nem, és az úttesten sem, mert a szélén buszsáv van, akkor hol biciklizzek? Erre ez volt a válasz: Te választottad ezt a közlekedési alternatívát. Megköszöntem szépen, és szomorkásan hazagurultam. Van egy szint, ahova még pénzért sem süllyednék. Tán nem is lett volna értelme.

Shag_Beckur képe
Shag_Beckur
28 szo, 2009-05-30 03:06

29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.

Meg jó kérdés, hogy volt-e szaggatott csík, vagy folyamatos záróvonal volt-e.

Loos képe
Loos
29 v, 2009-05-31 18:51

Nem kellett volna megvárnom a következő buszt is, hogy annak is megadjam az elsőbbséget?

Nem 5 centiről vágtam be a busz elé, nem vagyok hülye, komoly távolság volt köztünk. Előttünk piros volt a lámpa, és tízszer meg tudott volna állni, ha akar. (Én kb. 5-tel mentem, ő meg 8-cal.) Persze rám lehet húzni a szar paragrafust. A hatóság is ezt tette.

Amúgy, ha eltekintünk a törvény szövegében a jármű, sáv, stb. megnevezésektől, akkor el lehet képzelni olyat is, hogy jössz ki a boltból, ráfordulnál a járdára, de kapsz egy szép szabályos medvepuszit, mert Józsika útjába álltál, aki egyenes vonalban közlekedett.

Nem teljesen ide vág, de szerintem nem a törvényekhez való görcsös ragaszkodás által lesz emberibb az élet.

miló képe
miló
30 k, 2009-05-19 17:50

Ha rád gurul a busznak semmilyen baja nem lesz akkor milyen pénzt kell neked fizetni, jah és a ártatlan fizet alapon játszottátok???

Loos képe
Loos
31 szo, 2009-05-30 02:09

Az volt a poén, hogy aki látta a helyszínt, az is mind az én vállamat veregette. Csak a buszvezető, meg a rendőrnő volt problémás.

miló képe
miló
32 k, 2009-05-19 13:12

BKV egy sz*r, de jobban ki nem lehetett próbálni, nyáron júl 4től lezárják a főutakat augusztusig.
És pont akkor emelik a jegy árakat is.
Szerintem ez már kísérlet, kísérleteznek rajtunk hogyan viselkedünk. Ha viszont az akkor az ember fia akár hogy dönthet, miszerint egy kísérletben minden alternatíva benne rejlik. Ha meg nem törődésből basszák megint el vagy egyszerűen nem értenek hozzá, akkor én is ezt fogom mondani majd az ellenőrnek, hogy nem törődésből nem vettem jegyet bocs, lehet tovább menni van még utas.
Úgyhogy én már bojkottálok!

Zsurmi képe
Zsurmi
33 k, 2009-05-19 13:30

A BKV jeggyel nem az a baj, hogy 300 ft, hanem hogy csak 1 vonalon lehet vele utazni. A tömegközlekedés átszállásokkal jár és ezt teljesen figyelmen kívül hagyja.

Már megint nem látjátok a fától az erdőt.

A BKV régóta egy lefele tartó spirálban van (kevesebb utas, kevés fejlesztés ("minek", úgyis autózni akar "mindenki"), öregedő járműpark, drágább fenntartás (pazarlás). A tulaj nem rak bele csak úgy plusz (köz)pénzt (mert elfolyik), tehát a fenntartás romlik, koszosak a buszok, lerobbannak stb. A tulaj (BP. önkormányzat) amúgy is hülye és velejéig romlott.

Amikor meg megpróbálja valaki kicsit rendbe tenni a céget, akkor jön a műbalhé, hogy miért fizet tanácsadásért a BKV (max. az éves hiány 16-od részét), a sok meg hülye bedől a bili-viharnak.

Csak megjegyzem egy tanácsadó cég abból él, hogy okos embereket foglalkoztat, akik tudnak pl. szervezni. Ilyen emberek már nem nagyon vannak egy állami vállalatnál, így a BKV-nál sem.

Aki nyafog, hogy miért emelkedik a jegyár emlékezzen rá, hogy vélekedett amikor megpróbált egy BKV vezér kezdeni valamit a céggel. Ha nyafogott a tanácsadás miatt, tett valamit azért, hogy emelkedjen a jegyár.

-
Zsurmi

miló képe
miló
34 k, 2009-05-19 13:47

Én már rég nem hiszek nekik és azért vannak ott hogy megoldják milliókért, akkor ne tessék elvállalni ha nem ért hozzá, nem külső szakértőre kell költeni százmilliókat, hanem megfelelő szakembereket kell alkalmazni.PONT

Krisztab. képe
Krisztab.
35 k, 2009-05-19 16:57

Nekem mindegy, ha nem tudok bringázni, már most sem éri meg bkv-val bemenni dolgozni anyagilag :)

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

feb képe
feb
36 k, 2009-05-19 17:23

Miért, többe kerül a bérlet, mint a fizetés?

miló képe
miló
37 k, 2009-05-19 17:54

Még nem, de jövőre már milliárdosok fizetéséhez lesz igazítva. :)

Wilika képe
Wilika
38 k, 2009-05-19 21:03

Lesz évesbérlet-adó.
Mert hát a kulákokat meg kell fejni. :D
_____________________________
http://wilika.hu

jszakolczai képe
jszakolczai
39 k, 2009-05-19 18:14

Pontosan 2 hónapig sikerült BKV-mentes életet élni, de tegnap meg kellett szakítani, mert elhagytam a lakatkulcsom. :)

Amúgy nekem a tanuló bérlet nagyon megérné (sokkal többet költök havonta a bringámra), de tekerni jó, és még a vonatnál is gyorsabb Dunakesziről.

zsoltee képe
zsoltee
40 szo, 2009-05-30 14:33

kb. 12 hónapja nem veszem igénybe a BKV szolgáltatásait (na jó egy kivétel volt, akkor is 2006-os 20-as gyűjtőből használtam el az utolsó darabot :D) és jól esett, hogy nem kellett foglalkozni a BKV hülyeségeivel...

szeptembertől lehet hogy nem lesz újra ilyen szerencsém :S

Zsoltee