Van itt ez a poshadt állóviz Budapesten, amibe mi, bicajosok dobtunk bele egy kis követ többek között azzal, hogy körbe küldtük a Bogota filmet. Részben ennek a következménye a terv az ideiglenes forgalomcsillapításra, ami - persze negatív tartalommal - ilyen hatalmas hullámokat keltett.
A Magyar Kerékpárosklub álláspontja itt olvasható:
http://kerekparosklub.hu/mesterseges-dugo-budapesten-ki-kiserletezik-kin
Ti hogy gondoljátok?

János

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
j_gergo képe

Nagyon jó, szívemből

Nagyon jó, szívemből szólt.

Egy apróság bántja csak a szememet, mégpedig a „felesleges” „idézőjelek” „használata”.

2
aron képe

hát pedig sztem azok

hát pedig sztem azok tényleg csak "szakemberek"

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

3
urga képe

Tényleg szakemberek, csak

Tényleg szakemberek, csak az autós közlekedésre szakosodtak. "Autós közlekedési szakemberek" ;)

4
atomboy képe

Nagyon jol osszefoglaltad a

Nagyon jol osszefoglaltad a mondanivalot, szivesen latnam viszont a sajtoban. De nemcsak Budapesten kell ez a megoldas, tobb videki varosban is problemas a sok auto.

atomboy

5
Névtelen hf képe

Naná, hogy egyetértünk,

Naná, hogy egyetértünk, bár nem teljesen értem mire való ez a bejegyzés, már van legalább 4, sokszáz hozzászólással. Ott eléggé kifejtettük a véleményünket.

6
LaCitta képe

Aszzem János

Aszzem János hozzászólásából azért érezhető, hogy máshová tette a hangsúlyt mint a korábbi blogbejegyzések. Nagyon is.
Volt már (n)agyon szakmaizós, (n)agyon politizálós. Ez más. Nem arról szól a cikk, hogy jó-e a terv (vagy legalábbis a terv sajtóban kószáló lőzungos változata) és agonizál azon, hogy jajj már megint szar az egész elképzelés.

Ez egy felrázó írás, hogy mindenki kapjon már észbe. Kicsit konstruktívabb hozzáállásra sarkall... Itt i, meg mindenhol ahol várhatóan meg fog jelenni.

("Most végre van itt Budapesten néhány ember, aki úgy gondolta, legalább egy pár napra ki kéne próbálni, milyen az, ha egy nagy forgalmú utat (mit keres egy autópálya a belváros közepén?) kicsit átalakítunk olyanra, hogy lehessen ott sétálni, bicajozni, még közlekedni is. (Mert a közlekedés minden híresztelés ellenére nem az autók folyamát, hanem az emberek A-ból B-be eljutását jelenti!). Meg is indult a nehéztüzérség az ötlet ellen. A fő vád: ne tessék kísérletezni a lakosság kárára, mert ennek természetesen csak kára, áldozatai lesznek.)

Inkább apátia?

7
sagan képe

Az itt kommentelők

Az itt kommentelők jelentős része napi szinten kerékpározik a jelenlegi feltételrendszerek ellenére is. Az apatikusokat inkább a dugóban meg a városházán keresd.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

8
LaCitta képe

Nem támadok hahó. :D És

Nem támadok hahó. :D És olvastam a 650 komment jelentős részét.

9
hf képe

János írt egy tök jó

János írt egy tök jó cikket erről, a kerékpárosklub weboldalán főcikk. Én minden szavával egyetértek, szerintem meg kéne jelentetni egy olvasottabb napilapban, kicsit gondolkozzanak már el a hőzöngők! Vagy ha nem ők, akkor a jóérzésű emberek.

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

10
László János képe

Kösz, tényleg erről

Kösz, tényleg erről akartam írni, és nem a konkrét tervről.
Talán mindennél nagyobb probléma, naponta észleljük, és nem is tudunk igazán mit kezdeni vele, hogy azok, akiknek tervezni kéne, akiknek engedélyezni, akiknek prioritásokat meghatározni, azok vagy nem értenek hozzá, vagy nem áll érdekülben változtatni, vagy félnek, vagy "tudja, de azt is, hogy nem fogják engedélyezni", stb. (hú, még egy idézőjel)

János

11
H.L. képe

A Gallup felmérése az

A Gallup felmérése az európai városok összehasonlításáról, amire a szerző hivatkozik, hol tekinthető meg?

Amúgy a lényeget nagyon megragadta: a "szakemberek" hozzáállása.

Az egyetemeken többnyire olyan tanárok tanítanak, akik 20 éve elvégezték az egyetemet, majd ottmaradtak PHD-zni, és utána tanítanak, uyganazt, amit tanultak. Kevés az olyan, aki pl Brüsszelbe dolgozott új projektek megvalósításán, és majd utána állt be tanárnak, szóval őskövuletek tanítanak elavult dolgokat.
És ezek képzik a jövőt...

(Kicsit off: Elég arra gondolni, hogy az egyetemeken mennyit kell harcolni egy-egy normális bringatárolóért. Nálunk még mindig nincs, és kiírták, hogy a kukához se kössem, mert hogy néz már ki egy vadiúj épületnél.)

Tudjuk mi a jövő, meg hogy milyen út vezet oda. Ezek a kövületek nem tudják megakadályozni, hogy Magyarország is Nyugat legyen, csak annyit tudnak elérni, hogy késleltetik.

Ami rém idegesítő.

12
Ji-ten képe

A kontraszelekció nem

A kontraszelekció nem annyira generációs kérdés. Tudod te, bizonyos "őskövületektől" mennyit lehet tanulni? Nem az őskövülettel van a baj: a minőséggel, és az kortól független. A kor előrehaladtával egyeseknél egyre csak nagyobb a tudás és tapasztalat... Szóval nem az a baj, hogy 20 éve végeztek stb. Hanem az, hogy a 20 évvel ezelőtti remek párttagkönyves, a Rákosi és Kádár-rendszerben kiemelkedett "értelmiségi" tanszékvezetők (vörös plecsnis érdemrendek alapján kiemelt káderek és protezsáltjaik) olyanokat vettek oda kis samesznek maguk mellé, akiktől nem kellett szakmailag félni... Ezek a mai "nagy öregek".

13
allegra képe

a kontraszelekciónak is van

a kontraszelekciónak is van selejtje

ezt is itt olvastam valahol, de nagyon megtettszett:))

14
pata képe

egyetemeken többnyire olyan

egyetemeken többnyire olyan tanárok tanítanak, akik 20 éve elvégezték az egyetemet, majd ottmaradtak PHD-zni

Ez olyan elcseszett oktatási rendszerek sajátossága, ahol nincs verseny egyetemek között. Mo-n teljesen szokásos, hogy valaki elvégzi az alapképzést, ugyanott PhDzik, ugyanott lesz adjunktus, majd onnan temetik. Amerikában pl sok tudományterületen többé-kevésbé policy, hogy egyetem nem veszi fel PhD-zni ott alapképzést végzett diákját, majd a PhD-st pedig nem veszi fel oktatónak azonnal. Mindenkinek legyen külső megmérettetés.

Ez inkább rendszerhiba, mint generációs kérdés, hiszen normális egyetemeken a tapasztalt idősebb oktatók fontosak. Hozzájön amit Ji-ten is mondott: kb 40 évig fontosabb volt a helyezkedni tudás, mint a szakértelem, így a kontraszelektáltak vannak most felül. Ha megnézel egy nemzetközi top 50 egyetemet, akkor senki, de senki nem akar tanszékvezető vagy dékán lenni, mert addig se tud kutatni, nyűg az egész. Mo-n pedig élethalálharc megy ezekért a posztokért.

Az egyetemek funkciója többek között, hogy tudásközpontok: ott vannak szakemberek, akik tudnak okosakat mondani. Ezek hiánya miatt Mo szív sok területen, a közlekedésnél csak egy példa.

15
Prof.gruppetto.hu képe

Biztos, hogy az a jó, ha

Biztos, hogy az a jó, ha Magyarország "Nyugat" lesz? Én inkább szelektálnék, és ami ott jó, azt vegyük át, de van egy csomó dolog, amire nem vágyom onnan.

www.gruppetto.hu

16
spag képe

- (bocs rossz helyre)

- (bocs rossz helyre)

18
sagan képe

Egyébként két dolgot

Egyébként két dolgot felejtenek el a tisztelt szakértők/döntéshozók.

1. A mai világban már könnyű a viszonylag távol élő,de hasonló gondolkodású embereket közösségbe szervezni. Ezek a közösségek képesek sok szakmai ismeretet is felhalmozni és érdeket is érvényesíteni.
(Ha pl. az időjárás érdekel akkor már nem a hivatalos oldalt nézem,hanem a jóval profibb időképet)
2. Lehetőség van szinte bármilyen információ megszerzésére. Láthatom a bogotai Cicloviát, a koppenhágai hétköznapokat stb. Már el sem kell utazni külföldre mégis számtalan példát megismerhetünk.

Így fel tudjuk tenni a kérdést,hogy itt miért ne lehetne javítani dolgokon és van egy közösség is ami a választ is megköveteli.
A változás be fog következni, hiába halogatják. Nekik lesz fájdalmasabb az intézkedéseket meghozni.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

19
allegra képe

Egyetértek a

Egyetértek a helyzetrajzzal, csak az utolsó mondat ("Nekik lesz fájdalmasabb az intézkedéseket meghozni.") nem fér a fejembe.
Miért?
Miért lesz fájdalmasabb nekik az intézkedéseket meghozni?

20
H.L. képe

Amúgy a városvezetésnek

Amúgy a városvezetésnek most kellene bringásítani a várost, nincs vesztenivalójuk, nem kellene, hogy a népszerűséggel törődjenek. Mélyponton vannak így is, a kövi választást nyilván bukják, legalább csináljanak valami értelmeset - sztem ezért merték az értelmesebbek javasolni a műdugót.

Tarlóst kéne most győzködni, elég kockamérnök, és néhány nyilatkozata alapján tőle sem lehet sok jóra számítani bringás ügyben...

21
allegra képe

Tarlóst győzködni?

Tarlóst győzködni?

22
LaCitta képe

A Közlekedés Fővárosi

A Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft.-től a Levegő Munkacsoport közvetítésével érkezett egy hozzászólás Hajós Balázstól az építészfórumra

Az ötletgazda megszólalását rokon kommentje alatt találjátok.

23
hf képe

Értelmes hozzászólás,

Értelmes hozzászólás, én bemásolom:

Tisztelt Építészfórum!
Örömmel vettük, hogy a "Nyári belvárosi forgalomcsillapítás - Mobilitási hónap" nevezetű projekt felkeltette érdeklődésüket. Ám a terv közlekedési munkarészét készítő csapat tagjaként, némi műszaki pontosítással szeretnék élni, hiszen a tények megfelelő ismerete nélkül, bármit véleményezni - nehéz.

Ahogyan Önök is állították, mi is felkiáltunk: Végre!

A fővárosban végre elindult egy olyan szemlélet, mely nem a jelenlegi közúti forgalom megfelelő lebonyolítását tűzte ki célként maga elé, hanem egy fenntartható, környezettudatos és mindenki számára mobilitási lehetőségeket biztosító város vízióját. A belvárosi forgalomcsillapítás, nem most merült fel először - a szakmában évek óta diskurzus tárgyát képezi.

A közlekedési menedzsment hasonló felfogású irányzata szerint, a közlekedési igények befolyásolása sokkal inkább eszközévé válhat egy dinamikus és fluid városi közlekedésnek, mint további sávok létesítése - és ezáltal további forgalom generálása.

Az önök által is említett modal-split (a közlekedési módok közötti megoszlás, általában százalékban kifejezve) változtatására, csak és kizárólag olyan radikális közlekedési intézkedésekkel van lehetőség, mint a tervezett nyári beavatkozás. A hazánkban még igen alacsony szintű közlekedési kultúra, melyben az autó - mint az egyéni szabadság eszköze - jelenti a mobilitást, minden szempontból rossz és kerülendő irányokba mutat. Nemzetközi példák sora bizonyítja, hogy csak olyan megoldások árán lehet az egyéni közlekedőket közösségi közlekedésre "kényszeríteni", melyek közlekedésileg hátrányos helyzeteket előidézve szemléltetik a tömegközlekedés időnyereségként jelentkező előnyeit.

Mivel az az Önök cikkéből is kiderül, hogy a beavatkozás központi akcióterülete a Kossuth Lajos utca lesz, így az ott közlekedők számával szemléltetve mutatnám be a projekt, koránt sem gigászi voltát. Az Erzsébet híd jelenleg a városi hídforgalmak (melybe beleszámít az M2 és a hidakon közlekedő összes közösségi és privát jármű utasainak a száma is) 18,9%-át bonyolítja. Csak közösségi közlekedőket tekintve ez az arány 18,3%, csak közúti utasokat tekintve 15,2% (Évi átlagos napi forgalmakra számolva - melyekhez képest a nyári forgalom egy 0,8-0,85 körüli tényezővel egészül ki). A modal-split a szakaszon 55% a közösségi közlekedők javára. Mivel a beavatkozás a közösségi közlekedőket csak pozitívan érinti, így azokkal nem érdemes tovább foglalkozni. A 15,2%- os közúti közlekedőktől elvett kapacitás - azaz az irányonként egy-egy sáv elvétele - után 7,6% kapacitás hiány jelentkezik. Tehát modal-shift (azaz modális eltolódás =közösségi közlekedésre átülők) számítása és a nyári forgalmi mélypont figyelembevétele nélkül a közúti közlekedők alig több mint 7%-át érintik a változások.

A 7%-al szemben, a közterek megnövekedése, a zaj és légszennyezés csökkenése, a város szempontjából lényegesen fontosabb mutatók, melyek nélkül hiába bármilyen erőfeszítés egy európai jellegű és élhető város irányába.
Sokan az M0 - gyűrű hiányát említik fő ellenérvként, hiszen ha tiltunk valamint, akkor miért nem adunk alternatívát. A kérdés jogos. Az M0 kérdése egy rossz örökség csökevénye, melyet jelen állapotban kénytelenek vagyunk elfogadni, és nem ölbe-tett kézzel nem tenni semmit a város érdekében.

Az Önök cikkében állítottal szemben a Rakpart a kezdeti javaslatokkal ellentétben, kikerült az akcióterületek közül.

Üdvözlettel,
Hajós Balázs
Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft.
Közösségi Közlekedési Forgalom és Hálózatfejlesztési Kutatási Iroda

24
pfm képe

szvsz amúgy sokat ront a

szvsz amúgy sokat ront a terv népszerűségén, hogy mesterséges dugónak nevezik, _forgalomcsillapítás_ helyett

25
spag képe

pontosan. es innentol kezdve

pontosan. es innentol kezdve halott ugy.

visszaut, ha "dugoval" es busz+bringara "kenyszeritessel" akar valaki varost fejleszteni, es egyben azt is mutatja, hogy nem latja a lenyeget.

En szeretnem ezeket a szavakat minel gyorsabban elfelejteni, mert borzasztoan negativ uzenet.

26
sagan képe

A kerékagyon is megjelent.

A kerékagyon is megjelent. Jönnek is hozzá a habzó szájú kommentek. Kávé helyett kiváló.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

27
LaCitta képe

Már csak azt kéne tudni,

Már csak azt kéne tudni, mennire reprezentatívak az ott összegyűltek és késbe dőlnék.:(

28
deniel képe

baromira nem az, ha az

baromira nem az, ha az index, totalcar meg egyéb hasonló fórumok reprezentatívak lennének akkor a városi közlekedés háború lenne és bringán csak pár km-et élnél túl, de ez a valóságban nem így van :)
ezen kívül egy csomó hozzászóló érvelésén látszik, hogy majd szétrobban a dühtől és frusztrációtól amit itt akar levezetni ill görcsösen kapaszkodnak a kényelmes autóüléseikbe, mások meg csak egyszerűen nem akarják megérteni az észérvéket vagy nem is tudják elképzelni, hogy milyen lehetne Budapest kisebb autóforgalommal

29
LaCitta képe

"bringán csak pár km-et

"bringán csak pár km-et élnél túl"
...Azért érnek meglepetések :D

30
BeMark képe

megegy

megegy

31
jahshaka képe

valami mazochista roham

valami mazochista roham tört rám és végigolvastam a kerékagyas cikk kommentjeit - azóta is verem a fejemet a falba.

a legsúlyosabb az a "hétköznap biciklis" hozzászóló, aki elhatárolódik a "criticalmassos hülyegyerekektől", hogy az ő nevében ne szervezgessenek, és már szégyelli is magát "ezek miatt". aztán erre érkezik öt válaszkomment, hogy "jaj tudtam hogy vannak azért rendes biciklisek". ááááá

32
merkerdavid képe

Teljesen egyetértek a

Teljesen egyetértek a levéllel. Elképesztő, hogy minden valamire való ötletet megpróbálnak szűklátókörűségből megölni. Úristen, a Hegyalja úton legyen buszsáv, hát ez már több a soknál. Még a végén javulna a közösségi közlekedés... :)
------
XIII. kerület másként:
ilyenmasholnincs.blog.hu

33
allegra képe

jaja, ilyen az, amikor egy

jaja, ilyen az, amikor egy városnak/városrésznek* nincs hosszútávú koncepciója, de még közlekedési se.

* csak neked mondom, hogy a XIII. kerületnek sincs

34
tatjana képe

Én támogatom a

Én támogatom a forgalomcsillapítást , de ma elgondolkodtam, hogy pl a körúton 0 forgalom mellett, irdatlanul sokan járdáztak. Pedig télleg alig lézengtek az autók. Szóval azon is kéne gondolkodni, hogy forgalomcsillapítás esetén hogy lehet rábírni az embereket a bicajozásra, és a nemjárdázásra. Kölcsönzők adjanak kedvezményt.. vagy nem is tudom. Összekéne gyűjteni a konkrét érveket, hogy miért nem bringázok, és azokra reagálni. Nyilván aki atomlusta, az inkább kifizet bármit, és elcsücsül bármennyit az autójában, de vannak potenciális majdnembringázók, akik a szmogtól, autóktól félnek, nem tudnak lakatolni nincs pénzük bicajra... nem is tudják milyen. Nekik kéne vmi példát bemutatni, hogy BÁRKI képes, leginkább a belvárosban eljutni A-ból B-be, csak az első lépés ami nagyon nehéz. HA erre az időszakra, lenne vmi kapmány (MK) .. Még töprengek rajta. De egyenlőre csak a mindennapi bringázók és mindennapi autósok acsarkodnak, aminek nincs sok értelme. Perspektívát kell mutatni. Szerintem. de lehet h hülye vagyok. :)

35
IPG képe

"A kapacitásnövelés

"A kapacitásnövelés forgalomnövekedéssel jár."

Szerintem ha a Nagykörúton van bringasáv, megfelelő infrastruktúra, akkor a járdázók is le fognak oda menni, akik eddig nem mertek a kocsik között tekerni. Aki tényleg "járdagyászos", azaz direkt járdázik, mert neki az a laza, vagy mert ő tanknak hiszi magát, azzal nincs mit kezdeni.

36
LaCitta képe

Nem vagy hüje :D Az MK

Nem vagy hüje :D

Az MK erről is szól, mármint a pozitív üzenetes kampányokról.

A bringa-promóról most csak annyit, hogy a sok balhézás közepette (és még azt követően is egy ideig) lenne egy kis utóíze annak, ha elindulna egy hittérítő jellegű "bárki képes bringázni" kampány, erre a megmozdulásra alapozva. De lehet csak azért gondolom, mert én nem bírom a választási kampányokat sem.

Perspektívát még mindig úgy adnék a biciklizésnek, hogy a "bringázz inkább te is" üzenetet távolabb tartom a könnyen botrányba fulladó közügyektől (azaz nem fűzöm rá őket) és közel a mindennapokhoz.

De lehet én vagyok hüje :D
_____________________

37
allegra képe

a "bringázz inkább te is"

a "bringázz inkább te is" üzenetet tényleg nagyon- de nagyon távol kellene tartani :(

38
sagan képe

Azt hiszem a városházán

Azt hiszem a városházán már holnap kezdhetnék Boulderrel felvenni a kapcsolatot.
http://www.bouldercolorado.gov/index.php?option=com_content&task=view&id...

"BIKE:
Two wheels.
Fresh air.
More than 300 city miles dedicated for bikeways.

The possibilities are limitless."

http://www.streetfilms.org/archives/boulder-goes-bike-platinum/
http://www.streetsblog.org/2008/10/15/streetfilms-jump-aboard-the-boulde...

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

39
sagan képe

Úgy látom New York-ban is

Úgy látom New York-ban is anti-car fertőzés terjed ;)
http://www.nyc.gov/html/dot/html/about/broadway.shtml
http://www.streetsblog.org/2009/05/24/car-free-space-is-an-instant-hit-o...

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

40
KGyST képe

Magával a műdugóval

Magával a műdugóval kapcsolatban nekem három észrevételem van:

1. Kicsit furcsállottam a lezárt útvonalakat, mert ahogy nézem, ezek mind Belvárosi utak. Nekem ezzel az a bajom, hogy ha a közepén blokkolod a rendszert, akkor a dugó végig fog állni az egész városban befelé, összességében több szmogot termelve, mint ha nem lenne csillapítás. Szvsz a város határában, a bejövő nagy utakat kellene blokkolni, mert így az ott dekkolók ritkán lakott területek orra alá pöfögnek.
2. Nagyon hiányolom a lezárt utak közül a rakpartokat, az tudott volna igazán látványos és élhető várost teremteni. Akár plázzsal, akár bringaúttal.
3. Jó lett volna tudatosítani, hogy az ilyen-olyan beruházások megvalósulását várni, mint a csillapítás szükséges előfeltételét, szó szerint végtelen ciklust okoz, mert egyik sem old meg semmit.

41
pata képe

ha a közepén blokkolod a

ha a közepén blokkolod a rendszert, akkor a dugó végig fog állni az egész városban befelé, összességében több szmogot termelve

Ugyan. Az autóforgalom endogén. Ha nem lehet haladni, akkor nem mennek annyian arra.

42
RoGeR képe

1. Pont ez lenne az érdeke

1. Pont ez lenne az érdeke a tervnek. A Hungárián belül forgalomcsillapít és tol ki a Hungáriára meg az M0-ra forgalmat.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

43
kegyi képe

Probalj meg autoval

Probalj meg autoval felhajtani a Megyeri-hidra csucsidoben pl. Bekasmegyer felol...
Egy savot epitettek erre. Gratulalok a tervezoknek! Annyi nem tudja elvezetni a pesti forgalmat (igy sem)...
Budakalaszon elek (a to kozeleben) es van, hogy idaig torlodas van a hid miatt. Olyankor a levego tisztasaga igen kivalo. Ugyhogy ezzel a problema csak attolodik ide a belvarosbol.
A masik, hogy csucsidoben mennyien utaznak a HEV-en. Nem csodalom, hogy nem vonzo az utazas ezen formaja sokaknak... En is azert kezdtem el tekerni, mert neha embertelen a tomegkozlekedes.
Ezen kivul lehetne P+R parkolot csinalni, hogy Bp hataran belul a suritett jaratokkal kenyelmesen gyorsan lehessen kozlekedni. Igy teremtve vetelytarsat az autozasnak. Sokan jarnak be Leanyfalu, Tahi, Pilisszentlaszlo stb. felol, akiknek egyedul a busz az alternativa az auto mellett. Oket kene buzditani, hogy szalljanak at, ne legyen, hogy "ha mar autoba ultem, vegig azzal megyek".
Most latszolag jol ellentmondtam magamnak, de csak azt szerettem volna erzekeltetni, hogy az M0 jelen formajaban itt nem vesz reszt a forgalom eltereleseben, valamint megelozo beruhazasok kellenenek meglatasom szerint a forgalomcsillapitas elott.

/me

44
bardoczi képe

Mit tegyünk? a politika

Mit tegyünk? a politika éppen úgy elsíbolta a P+R parkolókat mint a kerékpárutakat. A parkolási pénzekből a parkoló társaságok és az oda delegált "rokonok" fejlesztése történik. Esetleg még futja néhány "szavazz rám!" plakátra...ha pedig nagyon nagy a gáz, akkor építenek P+R-t a belvárosban, combino-t a körúton és belvárosi metrót. Mert logikus: ott nincs tömegközlekedés....

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

45
kegyi képe

Ebben igazad van! Csak

Ebben igazad van!
Csak szerintem igy nem sok ertelme van a forgalomkorlatozasnak, mert pl csucsidoben megtellne a HEV mar Bp hatara elott es nem lehetne kozlekedni.
A bicikliutakrol meg annyi, hogy az EuroVelo egyes szakaszain nem lehet kozlekedni. Es buszken ki is irajk, hogy ott megy...
A Kerekparosklub reszerol meg szerintem nem jo otlet ezt a tervet propagalni, mert ezzel nem ultetnek at senkit biciklire az autosok kozul. En elsodleges celkzonsegnek pedig oket tartom.

/me

46
Prof.gruppetto.hu képe

A HÉV (és minden

A HÉV (és minden közlekedési útvonal) mindig megtelik csúcsidőben. Ezen semmilyen fejlesztés nem tud változtatni, ez egy alapvető sajátossága a nagyvárosi közlekedésnek.

www.gruppetto.hu

47
bardoczi képe

zindexnek (Bazz) elküldted

zindexnek (Bazz) elküldted János? Ott a helye, abban a válogatásban. Egyébként én úgy gondolom, hogy nem volt a szándék komoly, mert akkor a sajtótájékoztatón az átvitt üzenet nem a "mesterséges dugó", hanem a "több élettér nektek Budapesten élők" lett volna.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

48
hlaura képe

Amikor annak idején

Amikor annak idején Fehérváron leszűkítettek egy elég nagy forgalmú utcát, pár hétig hangos volt a sajtó, meg anyáztak az autósok, aztán ennyi. Megszokták. Épp az előbb tekertem végig ezen az úton és totál nyugalmas volt. Persze ez nem a főváros... Én azok véleményét osztom, akik azt mondják, hogy csak radikális eszközökkel lehet célt érni. Amikor pár éve a Blahánál csak egy sáv volt járható valami miatt, egy nap után átszoktam az autóról a vonattal való feljárásra.

49
Zyzka képe

Nagyon jó cikk, nekem

Nagyon jó cikk, nekem tetszik, csak az a baj, hogy kissé későn született. Szerintem az alapvető probléma egy jó ötlet rossz kommunikációjában keressendő. Minden médiában, újságban, de még itt a CM fórumon is MESTERSÉGES DUGÓ szalagcímmel hírdették a tervet. Majd utánna írtak a sávlezárásokról, parkolásról, biciglisávról stb.. (vagyis a kivitelezésről) és csak ezek után az okokról, majd magyarázat képpen, hogy ez tulajdon képpen milyen jó lesz az embereknek (majdnem hogy mentegetőzésnek hangott).

Szerintem sok ember már el sem jutott odáig, hogy ez miért jó, vagy miért szükséges, csak arra gondolt hoyg milyen hülyeség a meglévő dugókat tovább súlyosbítani "mesterséges dugókkal". Már a szalgcímen úgy felmérgesítette magát, agytekervényei mélyéből minden előítéletétt előkotorva, hogy már nem is figyelt a cikk tartalmára. (Persze lehet azt mondani, hogy az emberek hülyék, de mégis csak ők az igazi mass :))
Szerintem messze nem lett volna ekkora felháborodás, és talán a projekt is megvalósulhatott volna (úgy értem a tervezett időben) ha mondjuk előbb lett volna a probléma felvetése, majd erre megoldást találva a több parkoló, illetve bicigli sáv ötlete, akár a meglévő útsávok lezárásának árán is. És nem MESTERSÉGES DÚGÓ szalagcímet adni, hanem pl. MEGOLDÁS A BELVÁROSI KÁOSZRA címet.

Amit leírtam nem kritikának szántam, csak a véleményemet szerettem volna leírni arról, hogy szerintem miért ütközött ekkora ellenállásba a projekt. És ha egy kicsi igazság is vagyon benne, akkor talán a következőkben nagyobb figyelem fog a kommunikációra is fordítódni.

(bocsi ha nem elég összeszedett az iromány, de hát éppen dolgozok :))

50
urga képe

Szerintem sok ember már el

Szerintem sok ember már el sem jutott odáig, hogy ez miért jó, vagy miért szükséges, csak arra gondolt hoyg milyen hülyeség a meglévő dugókat tovább súlyosbítani "mesterséges dugókkal". Már a szalgcímen úgy felmérgesítette magát, agytekervényei mélyéből minden előítéletétt előkotorva, hogy már nem is figyelt a cikk tartalmára.

Így van. Ahogy többen írták, innentől befellegzett az egésznek. De szvsz eleve nem volt mögötte politikai akarat, sőt! inkább örökre el akarták ásatni a témát *. Ellenkező esetben nem így fogtak volna hozzá a "tájékoztatásnak" (lásd 4-es metró, M0, ajtópályákról szóló sajtóközleményeket, sajtót)

*szerencsére nem miattuk kel fel a nap

51
Nyáry Krisztián képe

Szerintem túl egyszerű

Szerintem túl egyszerű magyarázat, hogy ez egy előre megtervezett összeesküvés volt, és direkt így akarták. Én belülről éltem végig a folyamatot. Akik a városházán ezt támogatták (szakértők, civilek és politikusok) alig várták, hogy a dolog megvalósuljon. Az ellenzők hatékonyabbak voltak: nekik köszönhető az idő előtti kiszivárogtatás, és a műdugó, mesterséges dugó szalagcím az első hírekben, ami miatt végül a projekt megbukott.

Ezután már csak kármentő kommunikáció volt: nem sok sikerrel. Ez biztos a mi hibánk, de sokat segített volna, ha múlt héten a Levegő munkacsoport mellett a támogató szervezetek is megszólalnak, nem csak az ellenzők. Így talán elkerülehető lett volna, hogy az ötletgazda magára maradjon több tucat ellenzővel szemben.

52
bardoczi képe

Nyílván aki

Nyílván aki kiszivárogtatta, az is ellenző volt? Vagy ez hogy? És miért kellett a sajtótájékoztatón a "mesterséges dugó" szöveget elővenni? Nincs a főpolgi-helyettesek mellett egy képzett kommunikátor? vagy éppen nyaralt? (ohh bocsi, hisz te vagy az.) Egy hét alatt kirobban és el is meszelik a kabinet ülésén. Pikk-pakk hatékonyság. Ennyi idő alatt mennyi támogató civil szervezet képes mozgósítani a sajtócsatornáit, ha egyébként nem tud előzetesen semmit a dologról? László Jánosnak és az ombudsmannak is csak hétfőre sikerült megírni téziseit (gondolom semmit nem tudtak az ügyről, pedig ha tudtak volna). Hétfőre már így is lett támogató szöveg is, de ekkora már a kabinet döntött. Szerintem kabinet döntés még nem született ilyen gyorsan. Szóval nehéz elhinni a dolog véletlenszerűségét: túl sok a véletlen. De ne nekem legyen igazam...

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

53
Nyáry Krisztián képe

Nyílván aki

Nyílván aki kiszivárogtatta, az is ellenző volt? Vagy ez hogy?
Gondolom, más nem lehetett, hiszen egy, a vélt hátrányokat kihangsúlyozó cikk jelent meg kedd este először az Origón mesterséges dugó címmel. Ezt reggelre minden online médium és hírügynökség átvette.

És miért kellett a sajtótájékoztatón a "mesterséges dugó" szöveget elővenni?
A sajtótájékoztatót a nagy médiaérdeklődés miatt másnak kellett megtartani a tervezettnél bő egy héttel korábban. Ikvai-Szabó Imre (főp.h.), Lukács András (Levegő mkcs.) és Bősze Sándor (Közlekedés Kft.) arról beszéltek, hogy nem mesterséges dugókat akarunk, hanem élhető belvárost, buszsávval, kerékpárúttal, teraszokkal. A budapest.hu-n elérhető az erről szóló tudósítás, a tanulmánnyal együtt, - egyetlen szó sincs benne mesterséges dugóról: http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=news&artname=20090519-cikk-levego

Nincs a főpolgi-helyettesek mellett egy képzett kommunikátor? vagy éppen nyaralt?
Van, én vagyok az egyik. Biztos lehetett volna jobban, érthetőbben kommunikálni, de ekkora ellenszélben szinte bármit csinálhattunk volna. Miközben az ország egyik legjobb közlekedéstervező cége készítette el (ingyen) a terveket, a hírek arról szóltak, hogy a közlekedési szakmai en bloc ellenzi az egészet. Pedig csak egy piaci konkurensük írta le a véléményét az indexnek.

Egy hét alatt kirobban és el is meszelik a kabinet ülésen.
Egy ilyen döntéshez is 33+1 szavazat szükséges a közgyűlésben. Az elmúlt héten bőven kiderült, hogy ez nincs meg. Először a Fidesz, aztán az MDF nyilatkozott arról, hogy nem támogatják, majd az MSZP és az SZDSZ egy-egy szakpolitikusa is. Ráadásul kifarolt belőle a korábban támogató V. kerület is, akik nélkül nem lehetett volna belevágni. Ennyi bőven elég, hogy elbukjon. Ha Ikvai-Szabó Imre beterjeszti, jó ha 9-10 szavazatot kap.

Ennyi idő alatt mennyi támogató civil szervezet képes mozgósítani a sajtócsatornáit, ha egyébként nem tud előzetesen semmit a dologról?

Körülbelül húsz szervezet volt bevonva az előkészítésbe. A civilek mellett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, a helybeli üzlettulajdonosok, a BKV, a BRFK, a kerületek, és mások. Az egyik tanulság éppen az, hogy ahol ennyien ülnek egy asztal körül, ott mindig lesz ellenérdekelt fél.

László Jánosnak és az ombudsmannak is csak hétfőre sikerült megírni téziseit (gondolom semmit nem tudtak az ügyről, pedig ha tudtak volna). Hétfőn, amikor már a kabinet döntött.

Az ombudsmant nem tudom, nem is tudhatom, de Jánosék természetesen benne voltak az előkészítésben.

Szerintem kabinet döntés még nem született ilyen gyorsan. Szóval nehéz elhinni a dolog véletlenszerűségét: túl sok a véletlen. De ne nekem legyen igazam...

Tényleg azzal vádolja Lukács Andrást, hogy egy nagyszabású összeesküvéshez asszisztált? Ez könnyebb lezárása lenne az ügynek, de szerintem - a mi sok hibánk mellett - önök (támogató civilek) is hozzájárultak az ötlet bukásához azzal, hogy csöndben maradtak. Tudom, hogy a hatalmi helyzetben lévőket támogatni nem szimpatikus dolog, de talán egy jó ötletet igen.

54
Nyáry Krisztián képe

Természetesen nem másnak,

Természetesen nem másnak, hanem másnap kellett megtartani...

55
Nyáry Krisztián képe

Természetesen nem másnak,

Természetesen nem másnak, hanem másnap kellett megtartani...

56
RoGeR képe

Induszkét kérdés: A VEKE

Induszkét kérdés: A VEKE miért nem volt bevonva?
Legalábbis azt nyilatkoztak, hogy ők erről semmit se tudtak.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

57
Nyáry Krisztián képe

Előbb-utóbb ők is be

Előbb-utóbb ők is be lettek volna vonva, de a szervezők abból indultak ki, hogy elsőre húsz szervezet is elég egy asztalnál. Mint kiderült, sok is volt.

58
gaze képe

es pont a VEKE maradt ki egy

es pont a VEKE maradt ki egy tomegkozlekedest erinto projektbol?

hat, erre nem adhatok kettest.

59
aron képe

20 szervezet elég, nem a

20 szervezet elég, nem a súlyuk és szakéártelmük a fontos...
Krisztiánnak Jánosék védelmében pedig: ők a velocity-n voltak Brüsszelben a ,múlt héten, ahogy azt követhettük végig a kerekparosklub.hu -n

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

60
sagan képe

Plusz János cikke már

Plusz János cikke már szombaton megjelent. Vasárnap itt ás a kerékagyon (index főoldal) is.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

61
bardoczi képe

egyrészt köszönöm a

egyrészt köszönöm a válaszokat, most egy métert nőttél a szememben, másrészt meg ezt pont így, ebben a KÁTÉ formában letisztázva kéne /kellett volna elküldeni a médiákoknak (még most se késő). Illetve jobb lett volna, ha annak ellenére vár a kabinet, hogy ilyen szavazati arányok látszanak előzetesen és még nyüstölni a kommunikációt. Hiszen éppen ma kezdtek megjelengetni a támogató ellenvélemények. Nemet kiáltani végtére is mindig könnyebb, mint valódi véleményt megfogalmazni. Ahhoz idő kell.

Az a baj, ha a sajtótájékoztatón az is hangzik el: "nem mesterséges dugót akarunk", akkor abból simán kreál a médiamunkás mesterséges dugót a nem szócska elhagyásával. Régen rossz. A budapest.hu-t meg tudod ki olvassa? Olyan rossz a portál felépítése és a keresőmotor, hogy ember legyen a talpán, aki ott bármit megtalál.

Lukács Andrást én nem vádolom semmivel, én inkább a koalíción belüli politikai játszma lehetőségét vetem fel, amiben az LMCS a balhét viszi el. Jómagam az ügyben nem maradtam egyébként csöndben: jegyzek egy elemző cikket a dologról. Ebben leírtam: az ötlet miért nem jó, miért féloldalas, mit kellene hozzátenni.

Továbbá saját véleményem, hogy egy ilyet nem megpróbálni eltitkolni kell, hanem sokat-sokat beszélgetni róla nyíltan és közvéleménykutatásokra, monitoring mérésekre hivatkozva előállni aztán ötletekkel. Penalosanak se sikerült egy hét alatt megváltani a világot, még neki is kellett hozzá 3 év.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

62
urga képe

Az a baj, ha a

Az a baj, ha a sajtótájékoztatón az is hangzik el: "nem mesterséges dugót akarunk", akkor abból simán kreál a médiamunkás mesterséges dugót a nem szócska elhagyásával. Régen rossz.

Igen, pontosan, és ehhez még rosszindulat/ellentétes érdek sem kell (ami itt azért van). 'Környezetvédelem és média' órán hozták fel nekünk példaként anno egy amerikai cég esetét, aki milliós értékű reklámokkal bizonygatta, hogy egy terméke nem okoz rákot. A kampány után felméréseket készítették a reklám hatásáról. Az emberek többsége csak annyit jegyzett meg, hogy rák, és a cég nevét. Azóta nem csinálnak tagadó reklámot...

63
Nyáry Krisztián képe

Természetesen, a sajtó

Természetesen, a sajtó elég részletes, szájbarágós anyagot kapott. De - szintén természetesen - senkit sem érdekelt, hogy abban mi van, csak az, hogy "miért kell mesterséges dugót csinálni?" Nem tudom, hogy a nyilatkozók egyáltalán szájukra vették-e egyáltalán ezt a szóösszetételt, de a kérdések csak erre vonatkoztak.

Off (A budapest.hu kötelező hazai pálya, de nem erre építünk. A keresőmotor tényleg rossz, de ez adottság, közbeszerzés kéne hozzá, és nem akarok kormányszóvivő.hu ügyet.)ON

Nem eltitkolni akartuk az előkészítését, hanem akkor előállni, amikor majdnem minden készen áll. Természetesen közvélemény-kutatás is lett volna, több is, végig az egy hónap alatt.

Hogy eláruljak egy kulisszatitkot: úgy terveztük, hogy Rogán Antallal közösen jelentjük be, mert így nincs reflexből politikai elutasítás. (A kerület az előkészítés alatt támogató volt.) Mivel a kényszerű sajtótájékoztató után 10 perccel Tarlós István csípőből agyrémnek minősítette a dolgot, erre esély sem maradt. Aztán lényegében abban a sorrendben, ahogy a jobb- és baloldali média hangosan elítélte a javaslatot, kiállt mögüle az összes jobb- és baloldali politikus. Maradt Ikvai, akinek mértékadó fórumok is a fejét követelték.

Lehet mélázni azon (mélázok is), hogy ha a legelején előállunk vele, akkor miben lett volna más a fogadtatás. Valószínűleg semmiben.

Lehetne még izmozni, bevinni a közgyűlés elé, de én láttam már jópár hasonló javaslatot elvérezni: amire már ilyen erősen kimondta a média a fatvát, az el nem menekül:)

64
bardoczi képe

Én 1ébként úgy látom,

Én 1ébként úgy látom, hogy tarlósbácsi vétójából még nem feltétlenül következik a rogánrükverc, pacsirták csicsergik, hogy rogán fontolgat némi főpolgármester jelölti ambíciót (amihez köztünk szólva jó antré lehetett volna ez az ügy, mint tarlós joviális szürkesége melletti energikus ellenpontozás, egyébként is nagyítóval kell keresni az ellenzékben azokat a nyilatkozatokat, amelyek némi együttműködési hajlandóságról tanúskodnak).

A közvélemény kutatásokat pedig én nem a projekt idejére értettem (ott is kell persze) hanem azt megelőzően a városi közlekedésről, tömegközlekedésről, dugódíjról, jegyárról, ingázásról, rakpartról ésatöbbi.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

65
pata képe

lehetett volna jobban,

lehetett volna jobban, érthetőbben kommunikálni, de ekkora ellenszélben szinte bármit csinálhattunk volna

Ez nagyon olcsó önfelmentés. Az ellenszél azért lehetett ekkora, mert vagy szándékosan, vagy inkompetencia-alapon el lett rontva a kommunikációs része. Ha okosan megcsináltátok volna, akkor számos civil szervezet ki tudott volna állni mellettetek.

önök (támogató civilek) is hozzájárultak az ötlet bukásához azzal, hogy csöndben maradtak

Civil szervezetek se tudnak azonnal mozdulni. Időbe telik megfogalmazni egy álláspontot, elhelyezni a sajtóban, stb. Nem fair számonkérni rajtuk, hogy nem álltak ki az ötlet mellett, mikor alig volt rá idejük.

66
gaze képe

azt mondani, hogy "NEM",

azt mondani, hogy "NEM", kcisit egyszerubb, mitn azt mondani, hogy "azert mert..."

Én azon döbbenek itt, hogy hol voltak a tüntetések? hol égtek az autók? hol voltak a balhék? halálos áldozatok?
ma már ennyi se kell idehaza, és kiszállnak egy ilyen intézkedésből??? Hát milyen emberek ülnek a városházán, bassza meg a nyuszi?
Valami coccialista útépítő múmia csúnyát mondott, tarlós "gumicsizma" pifta nem tetszeset fejezte ki? (mivel szemben nem?)
durva.
azt kell gondolnom, hogy a tisztes városvezetők (már amennyiben nem eredetileg is ez volt a céljuk - eleve halvaszületett ötlettel kiixelni a zöldeket, ellenségeket, stb-t) hogy ez a terv az index fórum kommentelői tiltakozásán bukott el.
Ez magasztalás az indexnek, a béka seggétől még lejjebb való rúgás a városházának.

mit lehet még ide mondani..

67
alcedo képe

+1

+1

68
bardoczi képe

azt akartam még írni, hogy

azt akartam még írni, hogy ez a katekézisbe rendezett szöveg annyira őszinte, hogy teljesen új színt vinne a nyakatekert politikusi "kommunikációba". Másrészt meg simán védekezésre kényszerítené a a frakciókat és a megnyilvánuló "közlekedéstudósokat" is. Az még egy érdekes fordulat lehetne a vitában, így viszont félő hogy nemcsak hogy elül, de hirtelen szent tabuvá változik jópár évre, amihez majd senki nem mer nyúlni, nehogy megégesse magát. Ettől féltem én ezt a kiindulópontnak jó, de nem eléggé kiforrott elképzelést.

Meg még azt is gondolom, hogy ha létezik a frakciófegyelem nevű dolog, és Ikvai csak a véleményvezéreket meggyőzi a koalícióból, akkor azért nem alakul ki a külső szemlélőnek az a véleménye, hogy Ikvai, Hagyó, Demszky, Lakos, Molnár még csak nem is beszélgetett erről előzetesen és a sajtóban üzengetnek egymásnak.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

69
Nyáry Krisztián képe

A magam részéről én a

A magam részéről én a sajtónak is ezen a nyelven fogalmazok, és szerintem Ikvai Szabó Imre sem maszatolt. Egy híradóban ugyanakkor átlagosan hét másodperce van: ez egy mondat összesen, és azt vágják be, amire a másik nyilatkozónál találnak ellenmondatot. Az ellenzők is árnyaltabban fogalmaztak többnyire, de mindkét részről a fekete-fehér verzió jött le a végén, mint általában.

A belső ügyeket nem teregethetem itt ki, de annyit mondhatok, hogy volt olyan politikus, aki az elején lelkesen támogatta a dolgot, de a médiavisszhang hatására még lelkesebben utasította el. Egy ilyen ügyben majdnem minden a sajtón múlik: a politikusok nem szívesen mennek szembe feleslegesen a közhangulattal.

70
bardoczi képe

Nos Ikvai több

Nos Ikvai több kommunikációs hibát is vétett szerintem. Például: "Előrelátható volt, hogy az ügy nem kap politikai támogatást" c. mondat azt az érzetet kelti: így volt tervezve.

Ezek mellett pedig ismételni tudom amit már máshol leírtam: szerintem ma azt kéne tudatosítani ennek a városnak a polgáraiban és vezetőiben, hogy a mesterséges dugó kísérlet már közel két esztendeje tart (4-es metró, főgyűjtő, kiskörút, szabadság híd berhuzások) és még néhány évig tartani is fog.

Ehhez képest a város nem állt fejre, működik, nagyobb torlódás csak egyes újabb szakaszok kiiktatása után keletkezik max egy hónapig, majd a helyzet visszaáll az eredeti dugószintre. Ez pedig csak úgy lehetséges, hogy a városlakók stratégiát tudtak váltani. Azaz a forgalmi sávok szűkítése működik, csak jelenleg ezt senki nem monitorozza. Pedig kéne. Ma például nem tudják megmondani a város felelős vezetői, hogy mennyien közlekednek a városban kerékpárral. Az utolsó mérés több mint 10 éves. Párizsban havi adatok állnak rendelkezésre. Ugyancsak nem tudják pontosan mennyi az ingázó forgalom, mennyien tömegközlekednek, mennyien autóznak és egy hogy változott a lezárások tükrében.

Ehhez képest a teljes információhiányhoz képest mondanak sületlenségeket a Tarlós Istvánok (hogy nem forgalomcsillapítani kell, hanem utakat építeni) Lakos Imrék (hogy a terv minden ésszerűséget és szakmaiságot nélkülöz) és Molnár Gyulák (hogy a forgalom nem "elpárologni" fog, hanem megjelenni a Gellért tér környékén), valamint állítanak hitelesnek mondott Közlekedéstudományi Intézetből vérbeli begyöpösödött íróasztal emberkék a budapesti forgalmi helyzetről egysíkú feltételezéseket valós adatok és a nyugat-európai tendenciák ismerete nélkül.

Igazából arra mégiscsak jó ez a hatalmas tömegpszihózis, hogy ha valaki veszi a fáradságot és végigcaplat az egyes netes fórumok elllenérvein, hogy miért nem lehet és mit nem lehet és mit okozna, akkor csinos kis munkacsomagot lehet összegyűjteni, hogy mit kéne valódi mérésekkel megcáfolni, míg ez az ingyenes kísérlet (lezárások) tartanak.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

71
aron képe

"a politikusok nem szívesen

"a politikusok nem szívesen mennek szembe feleslegesen a közhangulattal."

akkor a mi fletónk egy perverz volt:)

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

72
gaze képe

gyurcsanyt

gyurcsanyt polgarmesternek?
ehe

73
spag képe

Es az uzlettulajdonosok

Es az uzlettulajdonosok nyomasara lettek volna parkolohelyek a terv kereteben? A felszini es/vagy nagykoruton belul parkolohelyek letesitesenek otlete komoly hianyossaga a tervnek.

Ezek eppen, hogy forgalmat generalnak, azt pedig sajnos nehez elkepzelni, hogy a tovabbi parkolodijak a varoshoz folynanak be, es ne egy maganceghez.

74
gaze képe

szoval a civilek miatt

szoval a civilek miatt bukott el a dolog, akik nem emeltek fel a szavukat.

nem tudom Ön/Te mennyire vagy nagy kommunikátor (bár ha ennek a projektnek a kezelése Öntől/Tőled függött, akkor most inkább csendben maradok) de kicsit vicces köpködni azokra, akik miatt egyáltalán az egészbe bele lehetett kezdeni. Gondolom az Autóklub nem egy erős támasza az ilyen "műdugós" (azért az, hogy ez terjedt el, na az nem kicsi komm hiba volt, gyak nyitott szívvel jött a világra a gyermek akinek csatába kellett máris indulnia az anyja emlői helyett) projektek propagálásának.

Azt tessék már megérteni, kedves köztisztviselőségileg foglalkoztatott urak, hogy a látszat ellenére vannak VALÓDI civilek is, akik nem tudnak 7/24-ben ezeken a dolgokon pörögni, nem fizetett munkaidőben ülnek a tárgyalóasztaloknál a szakértőkkel megtámogatott felmérésekre bökdösve.
Akarat van, jó szándék, lelkesedés. Idő, pénz, az nincs. Ezek a malmok lassabban őrölnek, de legalább hosszútávon vállalhatóan.

Szóval az elmúlt egy hét után rákenni az egészet a civilekre...
Ön/Te tudja/tudod.

75
Nyáry Krisztián képe

Ha megnézed, fél mondatom

Ha megnézed, fél mondatom volt arról, hogy sokat segített volna, ha a támogatók is olyan hangosan szólalnak meg, mint az ellenzők. Nem kentem a dolgot a civilekre. Természetesen mi hibáztunk, hiszen nekünk nem sikerült.

(Egy kicsit emlékeztet a dolog a szmogriadóra. Ott is csak az ellenvélemények jelentek meg napokig, bár a greenpece-es és más civil támogatók telefonon azért jelezték, hogy "veletek vagyunk". Volt, aki kerek-perec megmondta, hogy az ő tagságuk körében negatív visszhangja lenne, ha bármilyen ügyben hangosan a Főváros mellé állnának.)

76
spag képe

Egy kicsit emlékeztet a

Egy kicsit emlékeztet a dolog a szmogriadóra.

Abban, hogy azt is félvállról vállalta fel és szervezte meg a város, hogy ne legyen sikeres és legközelebb már ne legyen meg a társadalmi támogatottsága? Nem feltétlenül környezetromboló céllal, hanem egyszerűen lustaságból?

Már bocs.

77
spag képe

azon felül, hogy nem tudom,

azon felül, hogy nem tudom, minek kellett volna civil támogatás a szmogriadó mögé, amikor a városnak törvényi kötelessége (lett volna).

78
allegra képe

ahm, melyik is az a 20 civil

ahm, melyik is az a 20 civil szervezet?

79
lord képe

Köszönöm, nagyon

Köszönöm, nagyon tanulságos 20 oldal volt.

Ezt a BRFK – BKV – FKF közös irányításmenedzsmentet nem lehetne mindettől függetlenül létrehozni? Meg a plázaparkolós buszokat?

Azt lehet tudni, mit értett a Közlekedési Ügyosztály azon, hogy Készüljön Havaria terv?

80
urga képe

Szerintem túl egyszerű

Szerintem túl egyszerű magyarázat, hogy ez egy előre megtervezett összeesküvés volt, és direkt így akarták.

ki használta előszőr a mesterséges dugó kifejezést? mi szerepelt az eredeti sajtóközleményben?

ha hisz valamiben egy politikus, városvezetés, szakemberi gárda, és ért is ahhoz, amit csinál, akkor simán elad egy témát a sajtónak. Itt a dolog annál egyszerűbb volt, hogy csak az igazat kellett volna mondani! (az emberek többsége nyer a buszsávokkal, járdaszélesítéssel, kerékpársávokkal).

81
Nyáry Krisztián képe

Az eredeti sajtóanyagot

Az eredeti sajtóanyagot belinkeltem az előbbi válaszomban. Természetesen, nincs benne szó mesterséges dugóról. Ha elolvassa láthatja, hogy éppen azt mondtuk, amit ön is javasol. Az igazat.

82
LaCitta képe

Minden tiszteletem, de

Minden tiszteletem, de ezért mondjuk mi (is) sokaknak (többek között ISZI-nek is) hogy a társadalmasítás nem a sajtóban, és nem a kész tervek civilek általi megtámogatásával kezdődik.
______________________
Today I agree or not

83
Nyáry Krisztián képe

Egyetértünk. Ezért nem

Egyetértünk. Ezért nem egy kész hivatali tervhez kerestünk utólag támogatókat, hanem egy civil szervezet (Levegő Mcs.) javaslatához készíttettünk egy mérnökcéggel műszaki tervet, és erről az anyagról kértük ki társadalmi szervezetek véleményét. Ezeket be is építettük a véglegesítés alatt álló projektbe, sőt, a kommunikációt is zömmel civilekre bíztuk volna. Ez ment ki idő előtt, ebből lett "íróasztal mögött ülő hivatalnokok agyréme".

84
LaCitta képe

Ez jó. Egy extra lépés

Ez jó. Egy extra lépés lehet szerencsésebb kimenetelt szült volna:
1. Probléma elismerése- volt
2. Civil javaslat (LMcs)felkarolása- volt
3. Kétoldalú, tudatformáló, stb kommunikáció város - lakosság között (még a terv véglegesítése előtt, a civil szervezeteken kívüli plénumokon is, mert biza nem minden ember "civil lefedett")
4. Mérnökségi műszaki terv elkészítése - volt
5. Civil csatornákon és sajtón inicializáló kommunikáció (idáig nem jutottunk el)

___________________
De lehet én vagyok naiv hogy elhiszem: ami arrébb működik itt is tudna

85
aron képe

"a kommunikációt is

"a kommunikációt is zömmel civilekre bíztuk volna."

a főváros projektjét? miért?

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

86
Nyáry Krisztián képe

Elsősorban közbeszerzési

Elsősorban közbeszerzési okok miatt. A Fővárosnak két hete van költségvetése, egy kommunikációs ügynökség kiválasztása pedig két hónap minimum. Ezért az LMCS és mások kaptak volna támogatást, és a kommunikációt közösen végeztük volna.

87
bardoczi képe

szerintem ezt a jelen

szerintem ezt a jelen helyzetben rettentően jól lehetne kommunikálni

http://www.epiteszforum.hu/node/12726

és itt vannak a sajtóvisszhangok:
http://www.nytimes.com/2009/05/25/nyregion/25bway.html?_r=1
http://www.nytimes.com/2009/05/26/arts/design/26clos.html?_r=2&hp

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

88
aron képe

tudod jól, hogy az lmcs a

tudod jól, hogy az lmcs a köz szemében sötétzöld kategória egyik legelutasítottabb szakmai és hozzáértő szervezete. rájuk bíztátok volna?
most ez komoly?

mi van a közbeszerzéssel? inkább egy profi cég helyett a civilek végezzék a piszkos melót a szakmai után ingyen?

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

89
spag képe

Nem ingyen, és ez is kivert

Nem ingyen, és ez is kivert volna néhány biztosítékot amugy.

90
gaze képe

te jó isten... már

te jó isten...

már bocs.

na, legközelebbre van egy uncsitesóm, kicsit lassú, de jó srác. ha esetleg akad valami hidegburkoló meló, akkro szóltjatok lécci. a hidegburkoláshoz ugyan nem ért, de a közbeszerzés miatt, meg hát majd csak megoldja....

ha érted mire gondolok.

91
allegra képe

és kikre?

és kikre?

92
allegra képe

"sokat segített volna, ha

"sokat segített volna, ha múlt héten a Levegő munkacsoport mellett a támogató szervezetek is megszólalnak"

ez biztos így van, de kik ők? kik azok az Ikvai-Szabó által is belengetett több, mint 20 civil szervezet?

93
gaze képe

nya, meg is boldogult az

nya, meg is boldogult az elkepzeles.
ennyi magyarorszag.
1 felvetes, 1 het obegatas (tuntetes se volt, nem gyujtottak fel semmit) es ennyi. off.

ez az orszag tenyleg az osszeomlasra van itelve.
de inkabb stilusos lenne az osszeszart es magaalhugyozott hajas tokaval belefulladni a sajat okadekaba, egy ocska vasuti klozetton.

94
Tomacher képe

így. én is ezen húztam

így. én is ezen húztam fel magam a minap...

------------
Life is Random

95
allegra képe

"ez az orszag tenyleg az

"ez az orszag tenyleg az osszeomlasra van itelve"

te kis optimista :)
ez az ország már réges régen összeomlott.
engem pl nap mint nap meglep, hogy hellyel-közzel még járnak a vonatok és hellyel-közzel még lehet kenyeret kapni.

96
bardoczi képe

bocsát az OFFtopicért, de

bocsát az OFFtopicért, de egyszer valaki felrakott ide egy sor holland videót abból a reklámszériából, ami a kerékpárral a munkába kampányt népszerűsítette. No ebből keresem azt, amikor egy pszichológusnál még a foltokról is az autó jut egy dagadt pali eszébe, majd megtanítják ráülni a biciklire és egy földöntúli mosollyal távozik. Tudja valaki hol az a videó az internet fekeketlen bugyraiban? HELP!!!! Nem találom.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

97
aron képe

gaze tette fel * mindig van

gaze tette fel

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

98
bardoczi képe

ok, már megtaláltam.

ok, már megtaláltam. kösz.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

99
bardoczi képe

New York City egy teljesen

New York City egy teljesen hasonló akciót indított be "Zöld lámpát a város szívének" címmel. A programot, melynek kísérleti időszaka 2009 május 3-án kezdődik és egész nyáron, valamint őszön át tart (!), Michael R. Bloomberg polgármester és Janette Sadik-Khan közlekedésért felelős biztos jelentette be 2009 áprilisában.

A program érinti a teljes Broadway-t, valamint a Herald és a Times square területét, amelyekett a nyár folyamántöbb szakaszban lezárnak az autós forgalom elől. A kísérlettől előzetesen azt várják, hogy:

• a megmaradt keresztező útvonalakon a forgalmi jelzőlámpák 66%-al több ideig lehetnek zöldek

• A Hatodik és a Hetedik sugárúton jelentősen javul a forgalom

• Biztonságosabb és egyszerűbb lesz az átkelés a gyalogosok részére

• 70 ezer napi használónak ad gyorsabbbuszos tömegközlekedési lehetőséget

Két város, kétféle kommunikáció. Pedig istenigazából egy "mesterséges dugóval" több hónapra lezárják a Broadway-t...

Forrás és bővebb információ: New York City DOT

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

100
bardoczi képe

Az első lezárt nap a Times

Az első lezárt nap a Times square-en
http://gothamist.com/2009/05/24/greenlight_for_midtown_gets_under_w.php

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

101
spag képe

továbbá http://www.streetsb

102
bardoczi képe

a streetblogos cikkben

a streetblogos cikkben találtam. Már megint ez a Penalosa, meg az ő Bogotája. Terjeszti itt a vírust. Felháborító!

"The changes underway in New York City right now are pretty breathtaking and livable streets advocates deserve some credit too. Yesterday I couldn't help but think back to a January 2005 dinner at Mark Gorton's Upper West Side apartment. Former Bogotá Mayor Enrique Peñalosa was the guest of honor. Transportation Alternatives' new executive director Paul Steely White set up the event and Jody Gorton cooked up a delicious meal for Times Square Alliance president Tim Tompkins and about fifteen advocates and civic leaders.

The topic of discussion that evening was Broadway and it's potential to be a truly great, pedestrian-only public space. Peñalosa believed it was possible and he was inspirational in laying out the vision."

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

103
aron képe

és ez örökre így

és ez örökre így marad??
(megőrültek ezek????:)

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

104
bardoczi képe

http://www.epiteszforum.hu/no

http://www.epiteszforum.hu/node/12724

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

105
allegra képe

Kedves Krisztián Örülök,

Kedves Krisztián

Örülök, hogy idejött(él) válaszolni [bár a civilekre vonatkozó kérdéseimre pont nem], engem most az érdekel, hogyan tovább.

Lehetne még izmozni, bevinni a közgyűlés elé, de én láttam már jópár hasonló javaslatot elvérezni: amire már ilyen erősen kimondta a média a fatvát, az el nem menekül

Ez azt jelenti, hogy soha többet? Hogy marad minden a régiben? Vagy?

106
aron képe

2 nap alatt 600+ tag lett a

2 nap alatt 600+ tag lett a facebook csoportban. remélem vmire jó lesz.
http://www.facebook.com/group.php?gid=84981263537

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

107
allegra képe

ezt most nekem válaszoltad?

ezt most nekem válaszoltad? biztos jó lesz valamire :)

Talán rosszul fogalmaztam: az érdekel, hogy mi lesz a tervvel. Szűkítik pl. csak Kossuth? Átnyergelnek a rakpartra? Vagy tényleg ennyiben hagyják?

108
aron képe

ja, nem, ez csak úgy

ja, nem, ez csak úgy jött:)

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

109
bardoczi képe

Ekler Dezső Ember és Háza

Ekler Dezső Ember és Háza című, 2000-ben kiadott kötetében rögzít egy 1995-ben vele készített interjút. Ugyanerről a következőket mondja: "...Hogy miért így történik, az csakis a hadigazdaságból érthető meg. Akárcsak a város jelenségei. Nagyanyám szegény, aki 25 éve halott, ha kiállna az út szélére a Margit hídnál, s látná azt a ménkű nagy forgalmat, azt kérdezné, fiam, talán háború van? Hova megy ez a sok autó? Az ivarérett férfiak munkával tölthető idejük döntő részét autóban ülve, fuvarosként élik. Érthetetlen. Ki dolgozik? Az emberek többsége fuvaros létre van kárhoztatva. Cipeli önmagát, az árut. Oda meg vissza. Ez az élet. Nem marad ideje a családjára, a barátaira, a szüleire, hanem fuvaroz. Fáradt tőle és rosszkedvű. Mégis elhiszi, hogy ez volna a fejlődés..."

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga