Válaszvideó Baló 1972-es örömteli közvetítésére a Rákóczi úti villamos megszüntetéséről - a belvárosi autópálya megszületéséről.
Csak most, csak Budapestről, 2009-ből...

http://www.youtube.com/watch?v=vAwMDfjAUo8

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Kisember képe

Ügyes!

Ügyes!

2
hf képe

Áron, ez zseniális! Annyi

Áron, ez zseniális!
Annyi változtatást hadd javasoljak, hogy NE vedd le Baló hangját, amikor elkezdődik a "jelen" rész!

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

3
Kuku képe

szerintem a zaj mindennél

szerintem a zaj mindennél szebben mutatja az előnyöket

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

4
Tomacher képe

+1 Sőt, én mindkét hangot

+1

Sőt, én mindkét hangot alatta hagynám...

------------
Life is Random

5
chmtx képe

+1 meg +1 Úgy lenne az

+1 meg +1

Úgy lenne az igazi, ha a zaj is hallatszana, meg Baló mormogása is.

Dávid
www.polopokol.hu

6
hf képe

én is így

én is így képzeltem!
Áron! A tömeg véleményének nem állhatsz ellen! ;)

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

7
SzCiklon képe

WOW. Zsír. Tessék

WOW. Zsír. Tessék terjeszteni.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...

8
feb képe

Sajnálom, hogy kivágták

Sajnálom, hogy kivágták az eredeti indokokat. Én meghagytam volna azt, és aláraktam volna a mosatani felvételeket.

Ugyanakkor az, hogy 72-ben ezt tartották jónak (valósan vagy sem), nem jelenti, hogy 37 év múlva is megállja a helyét.

Rajtam példul még nem lehet számonkérni 37 évvel ezelőtti véleményemet, de el tudom képzelni, hogy jelentős változások lesznek...

10
Hubor72 képe

Rajtam már igen. Akkoriban

Rajtam már igen. Akkoriban nagyon sokat büfiztettek, manapság már képes vagyok visszatartani. :-) Ja és a pelust sem hordom már. :-)

11
Kisember képe

Nem akarlak elkeseríteni,

Nem akarlak elkeseríteni, de lehet, hogy egyszer megint fogod. :))

12
Hubor72 képe

Felmerült bennem is. :-)

Felmerült bennem is. :-)

13
bardoczi képe

és lesz majd az is, amikor

és lesz majd az is, amikor megint nem tudod majd visszatartani...:)

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

14
bardoczi képe

nekem a következő tűnt

nekem a következő tűnt fel: a filmben látszik: ekkor már a villamos nyomvonalon is fel volt festve egy-egy forgalmi sáv, azaz ott is lehetett autózni!! Sőt néhány snittben az eredeti videón be-be sorol egy-egy autó a villamossal azonos sávba. Ugyanakkor a film szövege beígéri a szélső buszsávot, amit a szöveg szerint autósnak majd csak kanyarodásra lehet használni. (tudjuk mi lett belőle). Vagyis Baló Gyurink, ha kicsit többszört átolvasta volna a neki a pártközpontból telexen átnyomott stencilt, akkor talán megvilágosodik, hogy a villamos megszüntetése kurvára semmit nem oszt, nem szoroz a gépjármű közelekedés terén.

Lehet hogy egyébként át is olvasta és ezért készült így a film, hiszen akkor szavakban az ellenvéleményt (Váci koszt nélkül) nem lehetett kifejteni. Erősíti bennem ezt az összeesküvés elméletet az a rendkívül didaktikus és tollbamondás-szerű felolvasás, ami teljesen Baló személyiségével ellentétes. Ettől neki több esze van/volt. Tényleg az az ember érzése, mintha felmondaná a leckét, vagy ahogy Kükü fogalmazott: pisztolyt szorítottak a halántékához felolvasás közben. Ezzel szemben a vágóképek teljesen mást üzennek. Ez akár egy szépen komponált kordokumentumként is értékelhető a sorok között olvasás korából.

A válaszvideó egyébként zseniális, én még néhány kormos falat és néhány Rákóczira nyíló lakás zárt ablak melletti zaját is felvettem volna, de ez már maximalizmus. Esetleg az életét a Rákóczin leélő idős elhunyt boncolását a szénfekete tüdőlebeny eltávolítása közben (bocs, kicsit belelovaltam magam)

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

15
PTeker képe

Valóságos sajnos, és

Valóságos sajnos, és milyen embertelen a jelen (poros, kietlen, emberek és zöld nélkül)

16
feb képe

Bezzeg régen :) Az eredeti

Bezzeg régen :)

Az eredeti videón 1.03 környékén a gyalog próbál átmenni a zebrán, majd az első sáv után inkább visszamenekül a járdára.

17
err képe

En is neztem, ja. Meg a

En is neztem, ja. Meg a tancos postban is volt hogy huzodtak ki a tancosok az ut szelere, de nem volt kepes megallni az autoval a joember.

Igazandibol hogyismondjam. Hoztak akkor egy dontst, jo otletnek bizonyult, es talan meg is allta a helyet egy darabig.

DE!

Az emberi hujeseg ellen hozhatsz barmilyen dontest... Hiaba probalod meg tarkitani a tomegkozlekedest, mindig van (ertsd: rengeteg ember), aki keres kibuvot, es esszerutlenul autoba ul. Ettol fuggetlenul a vezetes dontese meg lehet jo. (Nem csak errol az esetrol beszelek most :))

- errorka

18
dezso képe

Kittűnő, kittűnő,

Kittűnő, kittűnő, kéremszépen.

Azt az apróságot viszont javasolnám, hogy mondjuk az MK-nak dobjunk össze egy állványra valót, azt lehetne kölcsönözni. Akkor a telés képek sem fognak rázkódni (bár mondjuk a Kossuth Lajos utcán elég földrengést okoznak az autók...). No, ez csak úgy eszembe jutott.

19
Gabika képe

Állványt tudok adni

Állványt tudok adni kölcsönbe, ha arról van szó.

-----------
bigtétényi kerékpáros bandita

20
aron képe

ja, állvány nekem is van,

ja, állvány nekem is van, de ezt nem is mk-s, hanem önszorgalomból délutáni ügyintézés közben dobtam össze fényképezőgéppel. mármint annyira kiakadtam az eredetin, hogy erős késztetést éreztem rája:)

meg igazából esti mulatság előtt sietve volt időm megvágni mert aztán vidékre mentem reggel, és nem volt több időm baszkodni, meg nekem így jött be jobban, de gondoltam a hang megtartására is. csak rövidebbet akartam az eredetinél is.

na de örülök ha teccik, lehet nyomatni

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

21
er13a18 képe

:)

:)

22
phorvath képe

Az a baj, hogy autóval pl.

Az a baj, hogy autóval pl. a BAH-tól a Keletiig még mindig a Hegyalja út - Erzsébet híd - Rákóczi út a legrövidebb és leggyorsabb útvonal a dugó ellenére is. Ezt az átmenő autópályát csak nagyon drasztikus intézkedésekkel lehetne felszámolni

A leggyorsabb megoldás az Erzsébet híd lerombolása lenne, akkor biztosan nem lenne ott semmi forgalom. A sávok számának csökkentése lassú, és lehet, hogy utána is maradna dugó.

Az ideális megoldás a Rákóczi út teljes lezárása lenne, csak villamos járhatna arra és bicikli természetesen. Az ország legszebb sétálóutcája lehetne, fákkal, padokkal és kerthelyiségekkel.

Kérdés, hogy szükség lenne-e a jelenlegi átmenő autóforgalom számára egy alagútra. Azt gondolom, hogy nem, mert az még inkább konzerválná az autózás jelenlegi előnyét.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

23
Prof.gruppetto.hu képe

Dugó mindig lesz, hacsak

Dugó mindig lesz, hacsak magát a közlekedési igényt nem számolod fel valahogy. Most autóval van dugó, de ha azt valahogy kiszorítod, lesz helyette bringás meg gyalogos dugó. (A tömött busz/villamos is egyfajta gyalogos dugó.) A városi lét velejárója a tömeg és annak torlódása, az csak a várossal együtt szüntethető meg...

www.gruppetto.hu

24
urga képe

igen. a városi lét olyan,

igen. a városi lét olyan, amilyen (ebbe most ne menjünk bele...) de szvsz sokkal kellemesebb, amikor autók helyett gyalogosok és biciklisek alkotnak tömeget (részben OFF egyszer voltam a Sziget fesztiválon (téríteni... :D )

A tömeg rendezvényeket általában nem szeretem, ezért meglepett, hogy mennyire nem zavart a sokaság, mert nagyon emberi volt (mindenki gyalog, zöld területen, vidáman, jó időben).

25
steerio képe

Egyfajta, csakhogy az autó

Egyfajta, csakhogy az autó nyolc négyzetmétert követel 1.2 emberenként. Ugyanannyi ember villamoson/biciklin sokkal kevesebb helyet foglal, tehát ugyanakkora dugó jóval nagyobb közlekedési igény esetén alakul csak ki.

26
zsoltee képe

Van az 10 m2 is ha

Van az 10 m2 is ha betartják a követési távolságot...

Zsoltee

27
Prof.gruppetto.hu képe

Na most ezt tényleg nekem

Na most ezt tényleg nekem akarod megmagyarázni? :) A figyelmet arra kívántam felhívni, hogy a dugó nem fog megszűnni, csak amikor a város is. Az viszont tényleg nem mindegy, hogy milyen fajta dugó van...
Inkább azt mondjad, hogy mér' nem válaszolsz a levelemre a millis cuccokkal kapcsolatban!. :)

www.gruppetto.hu

28
steerio képe

Ja, nem konkrétan neked,

Ja, nem konkrétan neked, rólad tudom, hogy tudod. Olvassa viszont más is.

Utóbbit meg azért, mert egy pöcs vagyok, aki folyton elolvas emaileket/sms-eket, aztán elkezd valamit csinálni és elfelejt válaszolni rájuk. :D

29
zsoltee képe

klikk a csillagra még az

klikk a csillagra még az olvasás elején, ha fontos v. válaszolni kell...

Zsoltee

30
ders képe

Tök jó lett!

Tök jó lett!

31
elfroland képe

Áron ez kiba jó lett!!!

Áron ez kiba jó lett!!!

32
-------- képe

Szuper a videó, gratula!

Szuper a videó, gratula! Ennek kapcsán eszembe jut a Bajcsy-Zsilinszky úti villamosvonal megszűntetése, az is megérne egy misét.

33
mcysh képe

:-) === bácsi a biciklin

:-)
===
bácsi a biciklin

34
Sápa-tag képe

Nagyon jó lett! Respect!

Nagyon jó lett! Respect!

35
Nagy_Matessz képe

:):) BALÓ GYŐŐRGY VAGYOK!

:):) BALÓ GYŐŐRGY VAGYOK! :D
Hát aranyos, igaz ez a felvétel 1972-ben készült.
Ami érdekes, hogy ha megnézitek minden autóban 1 ember ül. Ez luxus szerintem. Barátomat hallgatom állandóan hogy fu már megint mennyit költött benzinre. Havonta 40-50e és az csak benzin.
Egy kiflitt nem ettél még.

-------------------------------------------

"Vezethetem én főnök? Bunkó vagy Bákszi"

36
err képe

Mondom en, hogy nagy a

Mondom en, hogy nagy a jolet...

- errorka

37
Puding képe

öregapáim meséiből

öregapáim meséiből hallottam, hogy amíg nem volt a Böskehídon és a Rákóczin buszsáv, addig nem volt dugó (legalábbis nem ekkora), mert a három sáv átengedte azt az autómennyiséget. Akkor. Ez a mennyiség azóta nőtt, az áteresztőképesség csökkent. És ennek csak egyik feléről tehetnek az autósok.

38
kovácske képe

a videó nekem nem tetszik.

a videó nekem nem tetszik. szívesen megtudtam volna belőle, mi a frappáns, szépen elmondott válasz baló villamosellenes érveire harmincakárhány év távlatából. ehhez képest nem hogy a címben ígért válaszból nem hangzik el egy szó sem, de az egykori villamos-megszüntetést alátámasztó érveket is pont kivágtad a videóból. annyi látszik az egészből, hogy harmincvalahány évvel ezelőtthöz képest ma sokkal nagyobb a forgalom és színes a felvétel. sajnálom, nekem ez csalódás.

39
jurta képe

+1 :-(

+1 :-(

40
jenessanyi képe

Szerintem ehhez a videóhoz

Szerintem ehhez a videóhoz nem kell kommentár hogy leszűrje valaki a lényeget. A videón látszik hogy gyakorlatilag semmi sem teljesült abból amit Baló mondott, és még az ott lévő épületek is teljesen tönkrementek, a belvárosi autópálya kialakulása miatt, mivel így jelentősen csökkent a gyalogosforgalom.

Az érvek amiket felhozott:

- aki villamossal menne, az úgyis metróval fog
- nagyobb a metró kapacitása
- helyette lesznek környezetbarátabb buszok, amik kényelmesebbek is
- 2x-esére fog nőni az autósok átlagsebessége
- megoldódik vele a keleti? áteresztőképesség

A videóból tökéletesen látszik hogy:

- óriási dugó van, és araszolnak az autók
- a metró és a busz teherbíróképessége még mindig kevés, nagy a tumultus a buszokon, és a dugótól a busz sem halad (a villamos haladna)
- tönkrementek az ottani boltok, tettek affelé egy lépést hogy a belváros is egy autópálya legyen, ház alakú akadályokkal

De ennek a leszűréséhez nem hinném hogy olyan nagy agyi kapacitás, vagy nagy megfigyelőképesség kellene :)

41
kovácske képe

lehet, hogy csak a kellő

lehet, hogy csak a kellő háttérismereteim hiányoznak, de azt gondolom, hogy önmagában az, ami a videóból kiderül, miszerint 35 év alatt az autók és emberek száma megnőtt, még nem teszi egyértelművé, hogy annak idején nem javult a forgalom a villamos megszüntetésével. azért gondolom ezt kevésnek, mert pl. ahol ma van villamos, ott is megnőtt az emberek és autók száma, vagyis valamiféle összehasonlítás nélkül a videót néző nem tudja meg, hogy miben jobb az az útvonal, ahol jár a villamos. ez így olyan, mintha a egy fittneszklubot azzal kritizálnának, hogy "ilyen volt - ilyen lett" fotóra kitennének egy fiatalembert, meg egy járókeretes öreg bácsit, azt sugallva, hogy minden változás a két kép között a kritizált fittneszklub miatt következett be.

az épületek tönkremenetele egyrészt gondolom a légszennyezés miatt van, ha ugyanarra gondolunk, ami bizony éppúgy jelen van ott is, ahol jár villamos.
a boltok bezárása meg legalább részben a rendszerváltáshoz kapcsolódó gazdasági változások következménye (szocialista áruház - talán az úttörő, vagy melyik volt ott?).
szóval még mindig felszínesnek gondolom a videót, mivel csak azt győzi meg a mondanivalójáról, aki eleve, mindenáron, valódi érvek nélkül is hajlandó hinni benne.

42
bardoczi képe

tényleg hiányosak a

tényleg hiányosak a háttérismereteid, mert 37(!) év alatt az autók száma megnőtt, de az emberek száma viszont csökkent (mármint a Budapesten élőké.) Nagyjából 300.000-el(!). Akik nagyjából azért mentek el mert úgy gondolták, hogy majd autóval be tudnak jönni. Nagyjából ugyanitt kell keresni a boltok bezárását is (nem lehet megállni, nem lehet sétálni, nem lehet árut feltölteni, zaj van, büdös van, nincs árnyék.) Az egy igen erős agymosoda eredménye, a úgy hiszed, a szocializmus bukása szükségszerűen a Rákóczi úti boltok bukását is jelenti, merthogy az egyik neve az volt: úttörő áruház. Menj el a nagyon szocialista Párizsba és vegyél reggel kenyeret a kenyérboltban, sajtot a sajtboltban, sonkát a hentesnél és paradicsomot a sarki fűszeresnél. Majd reggelizz egy jóízűt és utána térj be kávéra a kávéházba. Nem kell sokat menned, egymás mellett lesz minden, a belvárosban, köszönik jól megvannak és beszűkített sávok mentén jól megélnek.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

43
kovácske képe

köszönöm a választ: EZ a

köszönöm a választ: EZ a gondolatmenet meggyőző. épp EZT hiányoltam a videóból. (most már, a kommentekkel kiegészítve számomra is befogadhatóvá vált az üzenete:)

44
bardoczi képe

én kérek elnézést az

én kérek elnézést az indulatos hangnemért. talpig úriember vagy.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

45
kovácske képe

"talpig úr":D néha...

"talpig úr":D
néha... (biztos vagyok benne, hogy legalább annyiszor te is:)
off:
ma megnéztem a millit.

46
jenessanyi képe

+1, én is kicsit

+1, én is kicsit indulatosan fogalmaztam :)

47
aron képe

http://urbanista.blog.hu/2009

http://urbanista.blog.hu/2009/06/14/rakoczi_ut_balo_gyorgy_jelenti_1972_...

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

48
bardoczi képe

Áron bátyám! Feltettem a

Áron bátyám! Feltettem a videod az ÉF-re Kristin Faurest Broadway lezárást elemző cikke alá. Többek közt ez a kóstolgató komment született, amire gondolom páraknak van válasza. Nekem is volt.

"Megnéztem a youtube videot. Na ilyenkor lehet kiakadni teljesen. Rosszabbak vagytok, mint POLITIKUSOK, komolyan mondom. Ilyen oltári nagy csúsztatást csak politikai reklámokban láthatunk. 1972-t összehasonlítja 2009-el, és azt állítja hogy pl. a Rossmann bezárásáról a villamos hiánya tehet. Szóval szerintem ne is menjünk bele a részletekbe, mert minek? (gépkocsiszám, tömegközlekedési adatok, ezen belül a metróé, elkerülőutak hiánya stb stb. stb., amikről legkevésbé a villamos megléte vagy hiánya tehet.) Aki ennyira sötét, és manipulatív, azzal még szóba sem érdemes állni. És könyörgöm, mikor látjátok már be, hogy ha minden utcában járna is villamos, az emberek akkor is AUTÓVAL közlekednének, mert ugyanis ez nem ezen múlik, hanem egyéb lélektani okai vannak????!

ha esetleg tényleg lenne pár keresetlen szavatok:
http://www.epiteszforum.hu/node/12848

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga