PM10 film



Vizsgafilmként a PM10 témáról csináltam egy szösszenetet, amit végre sikerült feltenni a vimeora. Nézzétek meg, töltsétek le! Ha erre jár egy arra hivatott, legyen szíves embeddelni a videót, fogalmam sincs hogy kell itt.


PM10 - Hungarian version from Adam Baki on Vimeo.

http://vimeo.com/5155199

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
falepa képe
falepa (nem ellenőrzött)
1 k, 2009-06-16 13:11

Maximum respect! Ezt mindenkinek látnia kell.

Shag_Beckur képe
Shag_Beckur
2 k, 2009-06-16 13:19

Jók a vágások, szépek a képek.

Kicsit lassú, bár témája miatt nem is lehetne más, így szerintem csak a kíváncsiak fogják megnézni végig.

Attól függetlenül jó.

xoner képe
xoner
3 k, 2009-06-16 13:26

Nagyon, nagyon jó!
Én mindennap levetíteném az embereknek, amíg meg nem értik, hogy ez a valóság.
Csak gratulálni tudok hozzá!

SpeckoHU képe
SpeckoHU
4 k, 2009-06-16 13:35

Technikailag nagyon jó, szuper.

A mondanivalót még lehetett volna kicsit gyúrni.
Megvolt a problémafelvetés, de igazi megoldás nincs kifejtve.

Szabadság, szerelem, sebesség

Kuku képe
Kuku
5 k, 2009-06-16 14:00

Én a BKV-t hiányolom belőle valamilyen fordulattal. Többször visszajön a bringa, de a legnagyobb modal split szelet kimaradt. De amúgy nagyon profi.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

Vitéz képe
Vitéz
6 k, 2009-06-16 13:39

Szép lett.
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)

-ogre- képe
-ogre-
7 k, 2009-06-16 14:05

nagyon jó kis munka.
arra azért kíváncsi lennék, hogy ha beleveszem az összehasonlításba a gyalogosokat, annak mi lesz az eredménye. ha kiderülne, hogy gyalog is jobb, mint kocsival, akkor sokkal általánosabb lenne, és nem lehetne azt mondani, hogy ez megint egy biciklis propaganda szöveg. :) nem mintha bajom lenne vele, csak a legalapvetőbb közlekedési formát rendszeresen kifelejtjük. ;)

×
ogreflikker

antitodo képe
antitodo
8 k, 2009-06-16 14:14

Nagyon jó! Fel kellene rakni a YouTube-ra és onnan mindenki lemásolhatja. Én felraknám a CM MySpace oldalára, ahhoz viszont url v. embed kód kell.
---

www.myspace.com/criticalmassbudapest

---
xxx
Run Forrest, run!

errorka képe
errorka
9 k, 2009-06-16 14:21

Nagyon jo lett, gratula. Terjesztem is izibe...

- errorka

antitodo képe
antitodo
10 k, 2009-06-16 14:24

sikerült felrakni a CM myspace-ra.
---

www.myspace.com/criticalmassbudapest

---
xxx
Run Forrest, run!

H.L. képe
H.L.
11 k, 2009-06-16 15:50

sztem gyenge, sorry.

De a többség oda van érte, szóval nincs gáz. :)

aron képe
aron
12 cs, 2009-06-18 00:47

nem para, de ilyenkor meg is kell magyarázni:)

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

Tomacher képe
Tomacher
13 k, 2009-06-16 16:19

A videó nagyon szép, az üzenet is jó, csak valahogy nem teljesen jön át. Nincs benne direkt megoldás, csak utal rá, hogy pl bringával elkerülhető, de én ezt a vonalat erőltetném. Az embereknek nem jó, ha azt mondjuk, hogy "te hülye vagy és meg fogsz halni!". Adni kell nekik alternatívákat, és ebben jó példa ugyan a bringa de nem egyedüli. Én is beleraktam volna a tömegközlekedést.

A video készítőjének meg nagyon nagy respect, ha valaki veszi a fáradtságot, és végignézi, az sokat tanulhat belőle!

------------
Life is Random

Marcio képe
Marcio
14 k, 2009-06-16 16:26

Jó lett gratlula :)

lrdr képe
lrdr
15 k, 2009-06-16 16:33

Rideg. Kicsit bringa-autó hamis dilemmára épül (ami felesleges provokáció is lehet), és "ha már a ki a felelős" téma feljön (ami jó), esetleg el lehetett volna sütni az évi 160-180 nap (vs. 35) c. bonbont is, noha megértem, h ebbe a keretbe kevésbé fér bele.
Ugyanakkor az egységsugarú ungarische user tájékozottsági szintjét, hozzáállását remekül sikerült megragadni, amihez gratulálok. Továbbá szvsz ennél szájbarágósabbnak sem kell lenni a megoldást illetően - aki egy ilyen végignézése után sem kezd el gondolkodni, azon max. a villamosszék segíthet.

ses képe
ses
16 k, 2009-06-16 16:38

+1 nekem is tetszik, respect, csak így tovább

fixipít

pixel képe
pixel
17 k, 2009-06-16 16:48

Kb. 20 ismerősömből 20 nem tudta, mi a PM10, ezért lett ez a téma. Itt nincs megoldás, én nem is javasolhatok, a tömegközlekedésre meg ugyanaz érvényes, mint az autóra, erre rájön bárki magától. Én senkit nem akarok leszoktatni az autóról, csak tudatosabbá kívánom tenni az embereket, ha már a szmogriadónál nem sikerült 0 infót sem átadni szerveinknek arról, hogy miről is van szó. Azt szeretném, ha legalább egy kérdés megszületne abban, aki megnézi, de én távol tartom magam attól, hogy megoldásokat találjak ki - ráadásul egy ilyen belső monológnál nem hiszem, hogy bárki azon morfondírozna, milyen jó is lenne javítani a tömegközlekedésen; őt csak az érdekli, hogy vele miért történt ez.

dobákpeti képe
dobákpeti
18 sze, 2009-06-17 14:44

Mit értesz az alatt, hogy: "a tömegközlekedésre meg ugyanaz érvényes, mint az autóra"?

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

pixel képe
pixel
19 sze, 2009-06-17 18:36

Mindegy, hogy autóban ülsz vagy buszban, ugyanazt szívod.
Persze beszélhetnénk arról, hogy ha többen járnának BKV-val, és gázüzemű buszok lennének, meg kolbászból lenne a kerítés, akkor mi lenne, de ez most nem erről szólt. Miért nem? Mert ez egy nem racionális film azoknak, akik nem racionális okokból használnak autót. Őket egyetlen dolog gondolkodtathatja el erről, és az a saját egészségük.

Shag_Beckur képe
Shag_Beckur
20 sze, 2009-06-17 20:40

"Őket egyetlen dolog gondolkodtathatja el erről, és az a saját egészségük."

Még az se.

pixel képe
pixel
21 cs, 2009-06-18 00:21

Ezért a feltételes mód.
Az emberi psziché sajnos eleve úgy van programozva, hogy csak közvetlen veszélyre reagál. Látható az eredmény.

Shag_Beckur képe
Shag_Beckur
22 cs, 2009-06-18 00:27

Ja, értem. "Gondolkodtatját" olvastam.

Egyébként ld. én, meg sok-sok embert. Dohányzom, pedig tudom, hogy a saját síromat ásom vele. mégse bírom csak úgy letenni.

Érik, érik, de még nem megy.

dobákpeti képe
dobákpeti
23 cs, 2009-06-18 12:54

Sejtettem hogy erre gondoltál.
Ezzel én annyiban vitatkoznék, hogy a buszon még a bringához képest is magasabban vagy, ahol ugye alacsonyabb a koncentráció. Meg a legtöbb buszon/villamoson nyitva vannak az ablakok, jár a levegő, ami talán szintén segít a helyzeten. Persze ezek csak találgatások részemről.
Mint ahogy az is, hogy ha az előzőekben igazam van esetleg, akkor a légkondis buszok/villamosok a legkárosabbak, mert azok sem szellőznek...
A Vector ezt nem mérte véletlenül?

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

ders képe
ders
24 k, 2009-06-16 17:00

Nekem is tetszett!

Viszont nem akarsz belőle egy max. két perces rövidített internet-user-friendly verziót készíteni?

Azt sokkal többen megnéznének, és így nagyobb hatást is el lehetne érni...

pixel képe
pixel
25 cs, 2009-06-18 02:07

Ebből sajnos nem lehet 2 percet csinálni, klipes pörgőagy-kompatibilis dolgot meg nem akarok. Akinek látnia kell, az meg fogja nézni.
Nézd meg az egyik kedvenc rövidfilmem - a hatás eléréséhez kell a hosszú alapozás - http://www.youtube.com/watch?v=wifr5sgBXGo

Gabika képe
Gabika
26 p, 2009-06-19 12:51

szerintem ebből nem szabad 2 percest készíteni, ez így ahogy van tökjó.

-----------
bigtétényi kerékpáros bandita

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
27 k, 2009-06-16 17:28

Ismet egy koncepcios, egyoldalu, onmagat es az ertelmes bicajosokat lejarato propagandafilmet lathattunk. Muveszi helyett - tehetseg hianyaban - muveszkedo, informativ helyett - informaciok hianyaban - hatasvadasz megoldasokkal.
Olyan sztereotip autostipust fest le ami legfeljebb csak az alkoto fejeben letezik, egy betegseg - aminek jellemzoen _nem_ az autozas az oka - okakent egyedul az autozast jeloli meg.
A tajekozatlansag, az elvakultsag es a feltunesi vagy gyilkos kevereke - gyilkos mert csak elvakultsagot szit megertes helyett.

errorka képe
errorka
28 k, 2009-06-16 20:50

A sztereotip autostipusbol naponta tobbezer rostokol sok-sok orat dugoban. De azert en meghallgatnam az ellenvelemenyed, mely nem ilyen flame-indito jellegu, hanem valami informativ, tenyekkel alatamasztott, szeterotipiakat eloszlatos muremek. De az se baj, ha csak par ertelmes mondatot irsz a temaban, tenyfeltaro celzattal :)

- errorka

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
29 sze, 2009-06-17 13:18

Szoval nem csak autoban szivsz PM10-et. Hanem bicajozva is jo sokat, mivel fizikai munkat vegzel tobb velego kell, melyebre szivod, igy sokkal nagyobb kart is teszel magadban. E ha a maszkod (ami 100 bringasbol 1-en van) ki is szuri a PM10-et, ugye ott van a PM2.5 meg a PM1 ami szinten 'halalos' csak semmi sem szuri ki, es ezert a film is hallgat rola. Mint arrol is hogy nem csak a PM10 karos a tudore hanem pld az ipari termeles sok szennyezese is.
A bemutatott naiv autos hozzaallas mesterkelt.
A PM10 koncentracio amikor az illeto gyerek volt meg kozel sem volt ekkora - nem volt ekkora forgalom. A tizede volt. Es ugyanugy szivtak a buszmegalloban, villamoson is.
Nem csak PM10-tol kapsz tudorakot, jellemzoen sokkal gyakoribb a donahyzas, sot a passziv dohanyzas sulya. Meg az egyeb mergezo anyagoke, amiket nem belelegzel hanem megeszel-megiszol csak a tudoben okoznak kart.
Az Alagut talan ha 200 meter az orszag uthalozata sokezer kilometer, szoval ez egy kiragadott, torz, szandekosan ilyesztegeto adat. Es ebbol altalanosit. Ha pedig lehuzod az ablakot az auto is kitisztul, nem kell orakig szivni a rossz levegot. Lehetne szelloztetni is az Alagutat, csak az illetekes hivatal nincs sehol.
A varosban PM10 terheles is csokkentheto lenne pld tobb zoldterulettel (irodahazak, bevasarlokozpontok helyett), az utak rendszeres tisztan tartasaval.
A belso levego keringetes pedig minden autoban szeriatartozek. Nem jon be semmi es kesz. Ha kiersz a nagy forgalombol kiszelloztetsz - regi trukk. Errol csak szandekosan nem lehet tudomast venni.

errorka képe
errorka
30 sze, 2009-06-17 13:31

Mar most latom, hogy meddo vita, ugyhogy hanyagolom is. Jo dolog, hogy megtudtam, hogy milyen trukkok vannak.

Mindjart szerzek is autot, es beallok a dugoba. Max. letekerem az ablakot, es a csunya gonosz rossz dolgok huss, kirepulnek, es marad a rozsaillat, az egeszseg...

- errorka, aki szeretne, ha par autos kiszallna, elmenne a termeszetbe (nem autoval) 2 orara, es visszajonne a belvarosba, es rajonne, hogy mennyire hanyadek a levego minosege, es mennyire meg lehet fulladni, es talan elgondolkodna, hogy nem szeriatartozekokkal kell okoskodni, meg ablakot letekerni, hanem esszeruen autozni

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
31 cs, 2009-06-18 13:46

Nekem is van bicajom, megsem lettem hulye ontelt sznob tole.
Bar ez meddo vita ugyhogy inkabb veszek egyet (jo dragat) es elcsapok par gyerekkocsit a zberan, vagy eluttetem magam a 15-os busszal.

errorka képe
errorka
32 cs, 2009-06-18 14:06

Buszos projectet tamogatom :P

Egyebkent nem tartod ironikusnak, hogy szerinted a tobb zold terulet, a fak, stb. megoldas lenne a problemara, mikozben mindenhol irtjak ezeket, hogy jol leaszfaltozhassak az egesz varost?

Tisztelet azoknak a teruleteknek (illetve kepviseloiknek), ahol ezt nem hagyjak. Sztem ez gyaszos.

A bringa egyelore nem statuszszimbolum, de majd az lesz, es akkor elsok kozott lehetsz huje ontelt sznob. Ha el nem b*sz addig a 15-os...

- errorka

pixel képe
pixel
33 sze, 2009-06-17 13:49

"Szoval nem csak autoban szivsz PM10-et. Hanem bicajozva is jo sokat, mivel fizikai munkat vegzel tobb velego kell, melyebre szivod, igy sokkal nagyobb kart is teszel magadban."

7-8 éve végeztek egy tanulmányt Bécsben arról, melyik közlekedő mennyire van kitéve a szennyezésnek. Nem fogod nekem elhinni, de a bringás jött ki belőle a legjobban. Éppen azért, mert mozog, ilyenkor a szervezet öntisztulási képessége sokkal erősebb, mint egy helyben ülve.

Egy sima robogó után a nyílt utcán is hatalmas PM10 értéket mértek a vectorosok, nézd meg a videókat. http://www.vectorproject.eu/

Az autósok többsége feltekert ablakkal megy, nyáron légkondizik, télen fűt. A belső keringetés 10 perc után már fojtogató (az én autómban mindenesetre), másrészt ha a városban indulsz, nem biztos hogy jobban jársz vele.

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
34 cs, 2009-06-18 13:52

Sajnos a vectoros oldalrol reg. nelkul nem toltheto le erdemi info, reg. meg nem mukodik.
De megelekszek egy olyan kimutatassal is (amit nem tudtatok eddig felmutatni) hogy az autosok hullanak tudorakban mint a legyek.

XaB képe
XaB
35 k, 2009-06-16 18:32

Huhhh...én elhűltem a videótól. Nem nagyon vagyok hajlandó innentől autóba ülni, szerencsére nem is kell. 25km-en belül minden megvan ami kell. Gyorsan le kéne ezt vetíteni sok helyen. Mindenkit felelőssé kell tenni a saját káros anyag kibocsájtásáért!!!

XaB

-----------------------------
zöld-fehér-piros Dancelli
Supercorsa, sárga sisak.
hátszelet! ragmeg!
***kevés fék, sok tapasztalat :)***by jady

Shag_Beckur képe
Shag_Beckur
36 k, 2009-06-16 18:46

Így van! Tiltsuk be a BKV buszokat!

XaB képe
XaB
37 k, 2009-06-16 18:52

OK az is mehet. Azéert első körben az autósok csüccsenjenek át mert bár nem ismerem a régi ikaruszok értékeit de 50 autóét biztos nem haladja meg.

XaB

-----------------------------
zöld-fehér-piros Dancelli
Supercorsa, sárga sisak.
hátszelet! ragmeg!
***kevés fék, sok tapasztalat :)***by jady

Shag_Beckur képe
Shag_Beckur
38 k, 2009-06-16 19:43

Nemrég elmélkedtem erről egy kicsit.

BeMark képe
BeMark
39 k, 2009-06-16 22:55

Egyszer én is szeretném önmagamat idézni :)

Kuku képe
Kuku
40 sze, 2009-06-17 00:52

A buszok üresen is járni fognak, és csak picivel szennyeznek kevesebbet. Ezért a szmogegyenlegük sokkal jobb egy emberre vetítve mint az autónak.

A BKV járműállománya nagyban összefügg a kihasználtságával, és a rajta utazó társadalmi réteg érdekérvényesítő erejével. Bármelyik változik (belátás vagy kényszer hatására) a járművek állapota javulni fog.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

müzli képe
müzli
41 k, 2009-06-16 20:06

Nekem nagyon tetszett! Szerintem ütős lett, és mindenkinek látni kéne, iskolákban is vetíteni kéne. Csak gratulálni tudok!!

Felkerült YouTube-ra is!

Még 1x grat!!

---
NightRide :)

toreki képe
toreki
42 h, 2009-06-22 20:02

moziban film előtt a reklámok helyett

vercse képe
vercse
43 k, 2009-06-16 20:34

Ahogy a tudatlan autós az mondja a maszkra: "mintha érne is bármit" majd a megvilágosult "az autóban nincs az a szürő ami ezt kiszűri", azt sugallja hogy a kerékpáros maszkja jó, de kocsira már ilyet nem lehet rakni. Szerintem rendben van, hogy vannak támogatók, de azt ne állítsd, hogy ez jobb mint a másik mosópor!

Nekem is tetszett.

NévtelenLrdr képe
NévtelenLrdr (nem ellenőrzött)
44 k, 2009-06-16 23:04

Igazad is van, meg nem is. Mert konkrétan a Respro ugye sima ffp1, uakkor egy Ffp3-as munkavédelmi félálarc párszáz, max 1-2ezer ft.
Ugyanakkor egy hasonló képességű (de akár ffp1-es) utastérlevegő-szűrő talán még a prémiumkategóriában sem széria, egyébként pedig komolyan feláras extra, ha ugyan elérhető gyárilag.
Úh. szerintem _átlagban_ elfogadható egy ilyen erősségű "csúsztatás".

pixel képe
pixel
45 sze, 2009-06-17 00:50

Hol láttad, hogy a Respro ffp1? Kerestem, de semmilyen hivatalos infót nem találtam arról, mit szűr ki valójában. Olyan infók viszont voltak, hogy az igazán durva PM1-2,5 részecskéket a jóisten se szűri ki semmivel. A film amúgy nem állít semmit a bringás maszkok hatékonyságáról. Én sem vagyok biztos abban, hogy van értelme felvenni.

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
46 sze, 2009-06-17 01:37

Ezt viszont szerintem a filmben is ki lehetett volna fejteni, kb. "azt mondták, a beépített pollenszűrőn csak a tiszta levegő jön be, de az csak a százszor akkora részecskéknek áll az útjába" szinten, a legtöbben ugyanis ezzel szoktak hárítani.

Más már írta a 35 nap túllépését, ami szintén fontos, de talán még az eü. határértéket lehetett volna feszegetni, hogy pm10-nél kisebbre nincs is, mert nem létezik olyan kis koncentráció, ami még nem okoz tartós károsodást.

Egyébként tényleg nagyon jó!

Névtelen123 képe
Névtelen123 (nem ellenőrzött)
47 sze, 2009-06-17 13:00

Na ezert kell bekapcsolni a belso levego keringetest, ezt meg a hulyek is tudjak (kiveve akiknek soha sem volt autojuk csak beszelnek rola).
Persze a buszmegalloban (a forgalomtol 2 meterre) acsorogni napi 1 orat (mikozben passzivdohanyzol is mert nincs hova menekulni a dohanyosok elol) es buszozni egy ujabb orat biztos egeszsegesebb mint autoban ulni egy felet.
Van olyan felmeres hogy a tudorakosok kozott nagyobb az autosok aranya? Ha van ide vele, ha nincs, ne hazudozzunk mar osszevissza!

Lathor képe
Lathor
48 sze, 2009-06-17 14:17

Légyszíves áruld el hol lehet friss hegyilevegő tartályokat kapni ami folyamatosan feltölti levegővel a belső keringetést.

Belső keringetésnél két lehetőség van:
1. nem zár tökéletesen, ekkor van oxigén, de PM10 is.
2. tökéletesen zár, ekkor kevesebb lesz az oxigén, a tüdőd meg egyre hatékonyabban szűri ki az oxigén mellett a PM10et is a bezárt levegőből.

Segít valamit a helyzeten, de megoldásként kezelni önámítás.

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
49 cs, 2009-06-18 14:00

Zar annyira jol hogy pld. semmilyen szag nem jon be rajta. Zar olyan jol mint a szobad ablaka. Nem kell folyamatosan hasznalni; eleg ha idonkent kiszelloztetsz.
Egyebkent meg az csak jo neked ha hullanak az autosok nem? Most miert akarod meggyozni oket ilyen ostoba ervekkel?

Lathor képe
Lathor
50 cs, 2009-06-18 14:23

Zar olyan jol mint a szobad ablaka
Honnan tudnád milyen jól zár, ablak és ablak közt nagyon nagy különbség van, ismerős pár milláért úgy leszigetelte az összes ablakot, hogy utána meg be kellett építeni egy szellőzőt, hogy este se fulladjanak meg.

eleg ha idonkent kiszelloztetsz
És hol? Lemaradtam valamiről és a benzinkútaknál van oxigénsátor? A belső keringető arra jó, hogy ha a sz*r levegő már elviselhetetlenül büdös akkor bezárd magad a sz*r megszokottan büdös levegővel.

Shag_Beckur képe
Shag_Beckur
51 cs, 2009-06-18 14:28

A belső keringető arra jó, hogy ha látod hogy épp utólérsz egy szakadt Ikarust, amiből ömlik a korom, akkor időben bekapcsolod és nem kell szívnod azt a sok szart.

Lathor képe
Lathor
52 cs, 2009-06-18 14:32

Én is ezt mondom, szívod a megszokott sok sz*rt amit addig szívtál ahelyett a még több sz*r helyett ami már neked is sok.

Kuku képe
Kuku
53 p, 2009-06-19 01:53

A belső keringető az amit sosem kapcsolsz be, mert a szagról jut eszedbe hogy be kellene, de addigra kb. mindegy, vagy csak bezárod a rossz levegőbe magad. Sok sofőr mellett ültem már, és én is vezetek, de olyat aki következetesen kapcsolagatta volna, még nem láttam. Esetleg kifejleszthetnék automatára, az segíthetne, de természetesen az is látszat/félmegoldás lenne.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

Shag_Beckur képe
Shag_Beckur
54 p, 2009-06-19 02:33

Ami hirtelen jön, pl. trágyaszag, az ellen nem lehet mit tenni. Ha KAMA3, régi Ikarus mögé érsz és épp eszedbe jut, akkor hasznos.

Nekem általában eszembe jut, persze néha én is elfeljtem. Akkor jöhet a követési távolság növelése, előzés, vagy félreállás, mire messze lesz.

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
55 cs, 2009-06-18 19:04

Tudod mit? Inkabb tenyleg ne autozz. Mindenki csak rosszul jarna vele...

dobákpeti képe
dobákpeti
56 sze, 2009-06-17 15:12

Szerinted tényleg légmentesen zár a belső keringetés? Akkor vajon mit szív be egy autóban 4-5 ember, ha belső keringetés van? Szerinted mennyi időre elég egy kocsi utasterének a levegője 4-5 embernek? Tényleg feltételezed az autógyártókról, hogy ekkora kockázatnak tennék ki a vásárlóikat?
Vagy csak szimplán nem gondolkodsz?

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

Tomacher képe
Tomacher
57 sze, 2009-06-17 18:01

Mikor láttál utoljára 5 embert egy autóban?

egyébként igazad van.

------------
Life is Random

dobákpeti képe
dobákpeti
58 cs, 2009-06-18 12:59

Tegyük fel, hogy elindul egy 5 tagú család Budapestről Bécsbe kocsival. Belső keringetés bekapcs, mert ortó a budapesti levegő. Aztán a városból kiérve elfelejtik kikapcsolni, és úgy mennek Bécsig. Namost, ha az a kocsi légmentesen zár, akkor addigra biztosan megfulladnak, vagy balesetben meghalnak az M1-esen, mikor elájul a sofőr.
Szóval nem az a lényeg, hogy milyen gyakran ül 5 ember az autóban, hanem hogy van rá mód, és a ha légmentesen zár a cucc, akkor ez az 5 ember igen gyorsan elhasználja az oxigént.

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

ders képe
ders
59 cs, 2009-06-18 02:04

Ez nem egy tudományos dokumentumfilm orvosoknak.

Az emberek azt gondolják, hogy az autó megvédi őket a város káros levegőjétől.
Ez nem igaz (bárhogy is csűrjük-csavarjuk)
Tehát el kell mondani nekik, hogy nem igaz. Méghozzá úgy, ahogy a legeredményesebben eljut az üzenet az emberek tudatába.
És az ilyesmi (legyen belőle rövidebb verzió is!!)

(amúgy a te példádat folytatva: vagy biciklizni 15 percet..)

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
60 cs, 2009-06-18 14:06

Ez nem egy tudományos dokumentumfilm orvosoknak.
Nem, ez egy progandafilm az onigazolasra vagyo autofob bicajosoknak. Masra nem is jo.

Na uncsi ez a tema, meg a kozonseg is birka meg eleg sotet is - oruljetek csak szepen tovabb magatoknak, fo az akolmeleg!

ders képe
ders
61 cs, 2009-06-18 18:21

Helyesen: propagandafilm élhetőbb városban lakni vágyó, és ezért tenni is képes embertől alul- (vagy félre)informált embereknek.
És erre jó, és ezért jó.

Amúgy a frusztráltság ellen is jó a bicikli, ajánlom.

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
62 cs, 2009-06-18 19:10

Ha jo akkor miert van tele az osszes bringas blog frusztralt, autosokra frocsogo bicajosokkal? "Segitseg !Meg akartak olni! Most epp PM10-zel!"
LOL.

ders képe
ders
63 cs, 2009-06-18 20:50

Nem csak engem ölnek meg, hanem mindenkit, beleértve önmagukat is.

Hol is a frusztráltság abban, ha ez ellen fellép az ember? Ha személyes rábeszéléssel, akkor azzal, ha propagandával lehet, akkor azzal kell.

Az entellektüel énednek egy kis olvasnivaló:
http://www.iiasa.ac.at/rains/CAFE_files/baseline3v2.pdf
21. old, bal oldali ábra.

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
64 p, 2009-06-19 00:20

Persze, rossz a PM10 - bar ez a doksi a PM2.5-rol szol csak - csak epp arrol nincs egy arva szo sem hogy ezert a szemelygepjarmu-forgalom lenne a felelos.
De ha te ezt latod valahol benne, akkor legyszi AZT jelold meg forraskent es ne mast.
Arrol sincsen benne szo hogy az autosoknal nagyobb lenne a varhato elettartam-csokkenes. De ha van errol forrasod, szivesen elolvasom.

urga képe
urga
65 p, 2009-06-19 00:32

Kérd el a KVVM-től a legújabb adatokat (A hazai közúti, vasúti, légi és vízi közlekedés országos, regionális, és lokális emissziókataszterének
meghatározása a ...-as évre vonatkozóan).
Táblázatokkal, mert sajnos azok nincsenek fenn a honlapjukon.

ezt is böngészheted, ha van türelmed:

A közlekedési környezetvédelem helyzete és jövőbeli alakulása 1999-től 2020-ig

2.1. Levegőszennyezés

A közlekedés - elsősorban a közúti közlekedés - okozta levegőszennyezés az egyik legnagyobb környezetvédelmi probléma az egész világon.

A közlekedésből eredő légszennyezést általánosan az összes kibocsátott légszennyező anyag mennyiségével (levegőemisszió) kt/évben szokták megadni. A fejlett országokban a levegőszennyezés - gázkomponenstől függően 40-80%-ért felelős a közlekedés, Magyarországon ez az arány 40-60 %. Jórészt a közlekedésből származnak az egészségre
különösen káros, toxikus rákkeltő szennyező anyagok.

http://www.nkth.gov.hu/letolt/kutat/tep/kozlek/meszarosne.pdf

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
66 p, 2009-06-19 11:19

A KVV-tol majd elkered te, en nem fogok a ti hulyesegeitek utan koslatni.
A masik doksi:
Ez mind 1997-es adat, tehat 12 eves allapotokat tukroz. Mar az is eleg ego hogy egyaltalan idezel belole. De hogy lasd mennyire nem vagy kepben, itt egy masik idezet ebbol a doksibol, ami megmutatja mennire naprakesz infokbol epitesz legvarakat (4. oldal alja):
A személygépkocsi állomány összetétele még mindig kedvezőtlen, igen magas a nagy
károsanyag emissziójú kétütemű motorok és katalizátor nélküli négyüteműek részaránya.
Az emisszió szempontjából viszont kedvező, hogy az új, kis emissziójú személygépkocsik
futásteljesítménye jóval nagyobb, 2-3 szorosa az öreg, elavult autókénak.
Hasonlóan kedvezőtlen a tehergépkocsi- és autóbusz állomány korösszetétele.
A 10 % legkorszerűtlenebb, legrégibb jármű okozza a légszennyezés kb. 50 %-át.

Se ketutemu nincsen mar szinte egy se, se katalizator nelkuli 4 utemu. Kiveve a BKV buszokat.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
67 p, 2009-06-19 11:32

Cserébe sokszorosára nőtt a forgalom és a járműállomány, a teherforgalom is jelentősen nőtt. És ugyancsak jelentősen megnőtt a diesel üzemű járművek aránya, ami PM10-ben igencsak erős... Az, hogy nem lehet friss hazai statisztikákat és elemzéseket fellelni a témában éppenséggel elég sokat elárul arról, hogy mennyire a szőnyeg alá söprése folyik a témának. Szerencsére helyette vannak EU projektek, amelyekből ki lehet indulni. (És ezt ott meg is teszik.)

www.gruppetto.hu

dobákpeti képe
dobákpeti
68 p, 2009-06-19 11:41

Eltelt 12 év, többnyire eltűntek a kétütemű meg a katalizátor nélküli autók, a légszennyezettség (azon belül is főleg a PM10 és társai koncentrációja)) meg durvább, mint valaha. Hmm...
De segítek: azóta jöttek divatba a kis fogyasztású, de azért "szépen" kormoló dízelek.

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

urga képe
urga
69 p, 2009-06-19 21:56

Ez mind 1997-es adat, tehat 12 eves allapotokat tukroz.

szerinted a forgalom azóta nőtt, vagy csökkkent? és a dízellel működő kocsik aránya?

a tanulmány fő megállapítása - a közúti közlekedéssel sok rákkeltő anyagot eregetünk a levegőbe - sajnos ma is áll.

pixel képe
pixel
70 p, 2009-06-19 00:49

http://www.tiszta.levego.hu/pm10.html

Névtelen képe
Névtelen (nem ellenőrzött)
71 p, 2009-06-19 11:06

Sajnos ez a doksi ugy kezdodik hogy "A Levegő Munkacsoport". Innentol kezdve az egesz hiteltelen, nem relevans.
Elmondtam 1000-szer hogy mi tamasztana ala a filmet, de ilyen kimutatast nem tudtatok felmutatni. Ezert nem tudtatok megcafolni hogy a film hazugsag lenne.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
72 p, 2009-06-19 11:25

Ez a te egyéni szoc. problémád. Nyilván a magukat fejlettnek tartok Ny.Eu-i városokban is hatásvadász filmek hatására kezdték el a városokból kiszorítani a gépjárműforgalmat. Esetleg mehetnél oda is sírni, hogy jól átverték őket.

www.gruppetto.hu

marla képe
marla
73 p, 2009-06-19 11:45

off: (és léci vedd is annak, a kötekedéstől is off) szerinted létezik olyan, hogy egyéni szociális probléma? azmiaz? egyéni vagy szociális?? (azért érdekel, mert volt egy tanárom, aki rendszeresen használta, és egyszer már nagyon dühösek voltuk rá, hogy folyton ezzel olt, és mondtuk neki, hogy ilyen nincs is, azóta nem használja...) :P
off off.

---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?

pixel képe
pixel
74 p, 2009-06-19 15:14

Pedig ha vennéd a fáradságot, találnál benne jónéhány kimutatást, hivatkozást, amit a LM összegyűjtött, és nem készített.
Amúgy a célját elérte a film Nálad is. Dühös vagy és foglalkozol vele. Ha biztos lennél magadban, nem törődnél az egésszel.

Lathor képe
Lathor
75 sze, 2009-06-17 11:29

De ha egyszer tényleg jobb az egyik mosópor. Kérdezd meg akármelyik autózó ismerősöd, hogy mikor cserélt utastérhez levegőszűrőt, meg tudja-e mi az aktív szén és mire való, ha nem csak bamba nézéseket meg kibúvókat kapsz válaszként akkor kifogtál egy nagyon nagyon ritka példányt.

Nagy_Matessz képe
Nagy_Matessz
76 k, 2009-06-16 23:17

Nagyon-nagyon. Nehéz is rá szót találnom.
Azok az apró szarok, amiket ezek kibocsájtanak. Tegnap pl nyugati, busz mellet állok, rakom aztán busz megelőz és teligáz.
Hát aki bagózik az annak a kipufogójára cuppanjon rá!
Abból 2 slukk és hatóra!.
Lehetnének olyan napok hogy NO AUTO!
Senki se mehet be a városba autóval! Bár ezt kivitelezni,meg ha valaki bemegy, hogyan kompenzálni.

-------------------------------------------

"Vezethetem én főnök? Bunkó vagy Bákszi"

müzli képe
müzli
77 k, 2009-06-16 23:29

Nem igaz, hogy nem lehet kivitelezni, mert én úgy tudom, vannak országok, ahol már kitűnően működik ez a módszer... Városban nincs autó vagy városban nincs autó hétvégén...

---
NightRide :)

papicspeter képe
papicspeter
78 k, 2009-06-16 23:24

Reméljük az egyértelműen sikeres vizsga után is fogsz még hasonló filmeket készíteni. Maxi respect!!!!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
NightRider on a Merida with a Bagaboo @ papics.eu

stp1 képe
stp1
79 sze, 2009-06-17 03:05

nagyon jó lett :)

lord képe
lord
80 sze, 2009-06-17 06:19

A város peremén, ahol élek,
beomló alkonyokon
mint pici denevérek, puha
szárnyakon száll a korom,
s lerakódik, mint a guanó,
keményen, vastagon.

(1933)

sagan képe
sagan
81 sze, 2009-06-17 11:17

A jelenlegi aktuális változatban már:
A város közepén, ahol élek...
(Egyébként remekül megragadja ez a pár sor a videó hangulatát)

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

dhorvath képe
dhorvath
82 sze, 2009-06-17 07:42

Mikor lesz a tévében és mikor lesz állandó helye az MK honlapon?

(Szerintem az elejét nem kéne ennyire depressziósan indítani, jobb lenne a diagnózisnál belassulni. A biciklizést meg csak képileg említeném a bkv-val(troli, hév(bicikliszállítás)), máv-val(nyugatinál dugóból bezoomolni ahogy száll le valaki a biciklijével a vonatról) együtt. Esetleg a tömegközlekedős biciklis rész lehetne gyógyulás után a főhőssel, hogy ne a mind megdöglünk legyen az üzenete.)

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

Gabika képe
Gabika
83 sze, 2009-06-17 15:55

Tetszik nagyon, gratulálok a készítőnek.

-----------
bigtétényi kerékpáros bandita

zsoltee képe
zsoltee
84 sze, 2009-06-17 17:53

+1

Zsoltee

á_k_o_s képe
á_k_o_s
85 sze, 2009-06-17 19:51

Nagyon jó kisfilm. Gratulálok hozzá. Terjeszteni kell és én fogom is :D

http://akiweb.uw.hu/

Oleever07 képe
Oleever07
86 sze, 2009-06-17 22:03

én is a gratulálók köréhez csatlakozom, nagyon szuper videó lett, remélem a vizsgán is sok pontot szerzel, legalább meggyőzöd a vizsgabiztost is hogy bringázzon :D:D

bringadam képe
bringadam
87 sze, 2009-06-17 22:06

Nagyon jó! Én nem térek magamhoz. engem "megtérítene" ha már nem "tértem" volna meg.

--------------------
Fekete-szürke Mongoose Rockadile

aron képe
aron
88 cs, 2009-06-18 00:45

GRATULÁLOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

urga képe
urga
89 cs, 2009-06-18 09:52

nagyszerű film, felráz. A légszennyezés valóban megbetegít és öl (a szívbetegségek kockázatát még jobban növeli, mint a tüdőrákét, bár azt nehezebb elmagyarázni...).

A legjobban az tetszik, hogy a látszólagos szomorú, lehangoló tényfeltárás mögött átjön, mennyire nem kell elfogadni ezt az állapotot, mennyire nem természetes a mocskos levegő. Elkelne még pár ilyen film!

ui: hozzánk is lehet jönni filmezni -a tüdőmet egyelőre nem - de az ajtófélfákon összegyűlt kormon hetekig csámcsoghatna egy rákkutató csoport. A dízelmotorok ontják, folyamatosan újratermelődik, és mindent megfest: függönyt, falakat (huzatcsíkok), ablakot. Hihetetlen, hogy a tüdőnkbe ugyanez megy :(((

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
90 cs, 2009-06-18 10:38

Jöttem még egyszer megdicsérni. Egy olyan ismerősöm is továbbposztolta iwiw üzenőfalon, akinek a profilján a szabadidős résznél - többek között - ez olvasható: "nyomom a gázpedált"... Ha neki átjött, akkor szerintem a többségnek át fog. :)

www.gruppetto.hu

Makakk0 képe
Makakk0
91 h, 2009-06-22 13:20

Eddig mindenkinek akinek mutattam tetszett, és megértették. Nekem is... Az iwiw jó ötlet. ddig csak a honlapomon a hét videója :-)
________________
Bringasávot minden útra! - Tájbringa edzőpálya!!!

Makakk0 képe
Makakk0
92 h, 2009-06-22 17:22

Terjed mint a kolera... felraktam, és már ismerőseim is kirakták az üzenőfalra!
________________
Bringasávot minden útra! - Tájbringa edzőpálya!!!

urga képe
urga
93 cs, 2009-06-18 13:17

Vizsgafilmként a PM10 témáról csináltam egy szösszenetet

milyen vizsga? emészt a kiváncsiság :)

pixel képe
pixel
94 p, 2009-06-19 22:01

HSC-s filmsuli, de ott semm olyasmit nem tanítottak, ami egy ilyen készítéséhez kell, szóval nem releváns :)

gyurxi551 képe
gyurxi551
95 k, 2009-07-21 21:38

Grat! Nagyon jó film!

zenmacska képe
zenmacska
96 cs, 2009-08-20 01:22

Gyönyörű film, nagyon szépen megcsináltad. Hogy tetszett a tanaraknak?

Engem is totál elgondolkodtatott, és megrendített. Szerintem úgy jó, ahogy van :)

Sajnos az embereknek - akik néha mellesleg autósok is - totál nem esik le, hogy a környezetvédelem valójában embervédelem, hanem valami elvont dolognak tartják, amin csak a féleszű hippik rugóznak állandóan, de nekik, köszönik szépen, fontosabb dolguk van, és különben is, ki nem szarja le. De, mivel - gyanítom, velük ellentétben - én világlátott ember vagyok, tudom, hogy ez a gondolkodásmód nem genetikailag kódolt hülyeség, és le lehet szokni róla, máshol már megtették.

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts