"Jujj, hangok! Mi ez? Félek! Apa segíts!" - Két és fél éves kislányom szavai ezek, ha meghall valami új, ismeretlen hangot.
Ma áttekertem Dunakeszire, az egyik könyvesbolt szépséghibás könyvkiárusítására. A bolt előtt lakatolás, lámpa le, kilóméteróra le, aztán nagy lendülettel irány a bolt. Ugyanazzal a lendülettel pattantam vissza az ajtóról: Zárva. A csudába. Miközben raktam el a lakatot, egy idősebb úrral váltottam pár szót. Vett itt sok könyvet, most Ő sem jutott be. Helyette elsétál a 0-ás hídra, megnézi a Dunát, mondja. Jó ötlet, én is! További szép estét, viszlát! - és megcéloztam a körforgalmat.
A hídról a látvány lenyűgöző. Szélesen szétterülő folyó, itt-ott párafelhőbe burkolózva. Áttekertem Budára és némán néztem, ahogy az egyik parti nyaraló udvarába kajakkal hajt be a tulaj.
Egy dolog zavarta csak meg a vasárnap esti idillt.

A régebben csendes hajtásból periodikus kattanások kezdtek hallatszani. Jujj, hangok! Mi ez?

Az egyik hang egy magas, éles TIKK, mint amikor egy vékony rugalmas acéllemezt elhajlítok, majd elengedem és az egy másik fémnek csapódik. Tikk. Tikk. Tikk. Lánctányér-körönként egy, mindig ugyanott, terheléstől annyiban függ, hogy üresjáratban és minimális nyomatéknál nem hallani. Egész nagy nyomatéknál duplázódik és Tik-tikk, Tik-tikk jelzi, hogy merre járok. Mintha a bal lábam felől hallanám. Mi lehet ez? Monoblokk? Hajtómű?

A másik hang sokkal nyomasztóbb. Ez hátulról jön és KLATTY-jellege van. Esetleg KLANG! Főleg akkor jelentkezik, ha üresjárat után jól odalépek neki.

Megfigyeltem egy harmadik hangot is, mióta újra lett fűzve az első kerék. Forgás közben hangja van az agynak. Tititi-tititi-tititi. Exage agy van elöl.

Ezeket azóta hallom, hogy kihoztam a gépet a szervízből.

Jujj, hangok!! Mi ez? Segítsetek! :)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Hotyhogy képe

Hangokat rezgő dolgok

Hangokat rezgő dolgok keltenek hanghordozó közegben. A rezgést energia okozza. Rezgés és hangok zeneszerszámok esetében kellenek, míg máshol nem mindig kívánatosak.

Míg gépek szokásos zaja megengedhető fokú súrlódásból is eredhet, mégis energia vész minden szükségtelen hangkeltéssel el.

Szokatlan zaj pedig bizonyosan mutat a gépezetek betegségére, amit ki kell vizsgálni ha nem akarunk egyre rosszabbodó állapotokat és végül egy előrelátható végzetes meghibásodást.

Szóval, "periodikus kattanások". Mily mozgással figyelhető meg szinkronos periodicitásuk? Forgasd meg egyenként minden egyes forgó alkatrészét a masinának, és állapítsd meg e valószínű szinkronicitást valamelyikkel.

Ott összefüggést állapíthatsz meg. De tartsd észben a modulo arithmetika szerepét és figyelj a forgó alkatrészek, például lánc és lánckerék hosszabb periódusú ismétlődő kapcsolatba kerülésére is. Itt, ritkán bár, de egy bizonyos fog vagy fogköz kapcsolata lehet rendellenes egy bizonyos láncszemmel csak.

"TIKK". Hát, igen. Ez lehet egy kis... mi is? Minden! "Tik-tikk". Ajjaj... Ez már rosszabb.

"KLATTY" és "KLANG!" már komoly. Megriasztasz! :D "Tititi-tititi-tititi"" pedig már kínosan nevetséges. Nagy bajok vannak a bicajoddal, de még nagyobb baj, hogy nem tudok igazán segíteni.

Szerintem szét kellene szedni alkatrészeire és megvizsgálni. Ez a hajtóműre főleg érvényes, a leírásodból. Lehetséges, hogy a golyóival vannak problémák.

De ne ijedj meg, csak vicceltem. Dolgok nem stimmelnek, de rendbe lehet hozni gondos vizsgálattal és megállapítással, és egy-egy alkatrész cseréjével vagy újraszerelésével. :-)

__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.

2
peet képe

:D Folyamatban. :D Gyanús,

:D Folyamatban. :D

Gyanús, hogy 52-es tányér fogai túlságosan elkoptak. Van néhány, ami kopottabb a többinél. Lehet, hogy kéne fordítani rajta 90 fokot.

A klattyogáskor használt hátsó lánckeréken pedig az egyik fog rövidebb, mint a többi. Sőt, az a fog szögletes. Mintha le lenne törve belőle. Létezik ilyen? Megpróbálom lefényképezni. Vajon ez okozza a szokatlan zajt?

A monoblokk hajtókarok nélkül nem simán forog, hanem érzek némi darabosságot. Odalett a csapágyazás?

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

3
Kuku képe

Vannak váltást segítő

Vannak váltást segítő fogak, amik gyárilag torzak. Általában itt ugrik le a lánc ha váltasz.

Nem biztos hogy ez az ok, de bogarászd végig a láncot, hátha egy szemből kifigyelt a stift, vagy az egyik láncgörgő eltörött. Ez okozhat elöl hátul kattanásokat.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

4
peet képe

Köszi, közben rájöttem a

Köszi, közben rájöttem a gyárilag torz fogakra.

A láncot holnap átnézem. A stecklámpa fényénél túl sok mindent nem látnék már.

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

5
Hotyhogy képe

"Vannak váltást segítő

"Vannak váltást segítő fogak, amik gyárilag torzak."

Hát, éppen ezekkel kapcsolatban volt egy jó beolvasásom a minap a bicikliboltban, ahova acél lánckerék után mentem be érdeklődni, Pata részére.

Nézegettem a modern bringák lánckerekeit, és mind úgy nézett ki számomra mint a kutya vacsorája. Az elismert érdemű, de kezdettől fogva alig ideális és sok kompromisszumu derailleur rendszer nagyot fejlődött, még több tökéletlenséget belevonva az elvébe.

Különböző lánc leugrasztó fog-geometriákkal, kimunkálásokkal és szegecsekkel vannak tarkítva ezek a vézna könnyűfém, láncváltásra kitervelt lánckerekek.

Megmondtam a magamét, mert én az aluminiumot nem tartom lánckerekekhez elég jónak, és a lánckerekek síkjától kényszerűen eltérő lánc síkokat sem tartom elég jónak a gépészeti elvek tisztaságáért.

Zárt, bolygóműves vagy hasonló rendszerű váltókat szeretek, vagy egy sebességet, melyeknél két klasszikus acél lánckerék és egy lánc áll tökéletes és állandó összeszereltségben.

Ilyennél nincs elkeskenyítés, hogy elférjen több is, nincs vékonyka, hitvány lánc, nincs zűrzavaros és csúnya kinézetű, modern foggeometria. S nincs ugráló, súrlódó lánc sem, annak sok megbízhatatlan pillanatnyi átmeneti állapotaival.

__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.

6
kombany képe

Oké, akkor Te maradj a

Oké, akkor Te maradj a fixidnél, és próbálj meg azzal végigcsinálni egy Tour -t, vagy csak egy Zempléni kerékpártúrát.. :D

7
Hotyhogy képe

Nem kell fixinek vagy

Nem kell fixinek vagy sebességváltó nélkülinek lennie egy bicajnak ahhoz, hogy tartósan a lehető legkiválóbb minőségű anyagból, vagyis alkalmas acélból legyenek a lánckerekei.

Az én öreg bringám egy klasszikus, agyváltós Pashley, aminek váza is és lánckerekei is acélból készültek. Nem is volt soha más bringám, mint ilyen anyagokból készült vázuak és lánckereküek.

Tudom, hogy régimódi vagyok, de rokon lelküek velem azok a klasszikus kerékpár gyártók akik ezeken a vonalakon készítik még ma is a legmagasabb minőségű termékeiket.

Azzal nagy igazságot hintettél el, bár nem a valós okot sugallva, hogy miért is rezegnék én egy zempléni túrán, akár egy szuper könnyű technikai csodán vagy akár az én nehéz vasparipámon.

Mivel nem szoktam a zempléni halálmenethez hasonlót, asszem csúnyán föltörne a s*gg*em, ha azt nem hetekig és sűrű megállásokkal tenném fogadóknál, megkóstolni minden helyi mustot és komlószörpöt. :D

__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.

8
Komótos képe

Olyan olvasmányos formában

Olyan olvasmányos formában tudod előadni még az ilyen szerelési kérdéseket is, hogy mostantól mindig olvasni fogom a blogodat.

<><><><><><><><><><><><>
sárga-fekete-sárga-fekete-sárga
<><><><><><><><><><><><>

9
peet képe

:) Védd

:)

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

10
peet képe

Az tűnt még fel, hogy

Az tűnt még fel, hogy kialakulóban van egy szép 8-as a hajtóműben. Velem van a baj, amiért ez a mumus kísért? Lassan már nem tudom beállítani a váltót úgy, hogy ne érjen hozzá egyik vagy másik oldalon a lánc.

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

11
phorvath képe

Nem valószínű, hogy a

Nem valószínű, hogy a hajtómű hajlott el. Sokkal valószínűbb a monoblokk kopása. :-(

Az első agynál meg kellene nézni a csapágyhézagot. Lehet, hogy túl szoros vagy túl laza. Nekem a kónuszok kopása (berágódása) okozott ilyet, de 100 forintért lehetett újakat kapni.

A fenti tünetek nagyon azt mutatják, hogy egy komplett hajtáslánc cserének nézel elébe. monoblokk, hajtómű, lánc, kazetta, sőt, lehet, hogy hátsó agy is. Ez kb. 10000 km után reális.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

12
peet képe

Köszi. Nem tudom, hány

Köszi.

Nem tudom, hány km-t ment vele az előző tulaj. Versenyzett vele (triatlon), szóval lehet, hogy az edzésekkel, versenyekkel együtt meg is van az a 10ezer.

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

13
peet képe

felteszem a fájó

felteszem a fájó kérdést: egy ilyen komplett csere minőségi alkatrészekre (a jelenleginél mondjuk nem rosszabbakra, most shimano 105-ös agy van hátul, nem tudom milyen 6 sebis kazetta, 6/7 sebességeshez való lánc, shimano Ötvenvalahány/Negyvenvalahány acél ha jól emlékszem a hajtómű.) mennyiből jön ki?

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

14
Oversize Load képe

Nem akarlak elkeseríteni, a

Nem akarlak elkeseríteni, a második hang nálam kazettatest cserét szokott előrejelezni. Kezdetek kezdetén nem érzem a talpamon az ugrást. Szép lassan sűrűsödik a gyakorisága (sokszor 10 km-ről indul, végül pár km alatt többször előfordul :( ez van), majd előbb-utóbb kialakul az ugrál a lánc feeling. Új, keveset futott hajtásnál kifejezetten idegesít, mert már tudom, mi a vége. Szervizben megvizsgáltatom a kazettatestet. Rendszeresen ugyanaz a probléma. Elkopott a belbecs, ugrál a kilincsmű :(
Tavaly a totális használhatatlanságig nyúztam a pár éve befűzött FH-RM40 agyat. Hattyúdala alatt elkezdtek használhatatlanná válni a fokozatok. Először elszállt a hatodik (13 fogas, CS-HG30 sor, 11-28). Következett az ötödik (15), rövid időn belül a harmadik (21). Maradt 2 használható fokozat :( Indulás alsó sor negyedikkel (38/18), jól kipörgetni aztán díszsortűz a Macerával hetedikbe (38/11). 48-as nagy tányérral se tudtam haladni az ugrálás miatt :(
Szétszedték szervizben a cuccot. Eltették nekem a srácok a fémdarabokat, ami ledarálódott odabent a kazettatestben. Még 300 km-t ment. Az első 180 nagyjából probléma mentesre sikerült. Majd villámgyorsan lejátszódott az előző hattyúdalos műsor, 300 km-nél ment kukába az agy :( Nem volt cserealkatrész, kénytelen voltam Deore-ra váltani.
Összesen 6400 km-t futott az FH-RM40. A Deore se sokkal jobb. Bár túlszárnyalta elődje futásteljesítményét pár százassal, sűrűn hallom a KLANG!-ot :(

15
Cseya képe

Ugyanez, én Deoréről

Ugyanez, én Deoréről végül Novatecre váltottam, az két évig húzta. De ha kazettacserére fordul a dolog, akkor annak is lőttek, párszáz kilométert lehet így még nyerni, de nem érdemes.

16
Oversize Load képe

Hány kilométert tettél a

Hány kilométert tettél a Novatecbe 2 év alatt?

17
Cseya képe

Huszonnégyezret két téli

Huszonnégyezret két téli menettel súlyosbítva.

18
Oversize Load képe

Típusszámra emlékszel?

Típusszámra emlékszel?

19
Cseya képe

D042SB

D042SB

20
Hotyhogy képe

Hátborzongató eset.

Hátborzongató eset. Hattyúdal, ledarálódott fémdarabok... :-)

__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.

21
Cseya képe

Jó ez az új aláírás.

Jó ez az új aláírás. Sejtem, valami parázs vita előzhette meg.

22
Hotyhogy képe

Nem igazán, csak magyar

Nem igazán, csak magyar nyelvet hallottam pár napig, onnan merítettem új, adekvált szókincset. ;-)

__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.

23
Oversize Load képe

Idegtépő időszaknak

Idegtépő időszaknak éltem meg :(

24
Kuku képe

Én az XT-t vittem el a

Én az XT-t vittem el a végsőkig.
Ez azt jelentette, hogy az utolsó 1,5 kilométert hazáig már rollerezni kellett mert egyáltalán nem akadt. Persze volt benne vagy 10 ezer km, de azért én többet vártam tőle. Régen egy STX is tovább bírta.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

25
peet képe

Hátul 105ös agy van. Ezt a

Hátul 105ös agy van. Ezt a hibát mi okozza? Ütés, elégtelen kenés, anyagfáradás, túlterhelés, rossz láncvonal. . .? Nem értem.

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

26
marla képe

ha ez fórum lenne

ha ez fórum lenne ideírnám, hogy amióta elolvastam ezt a blogod nálam is surrog minden. neten keresztül is együttérez a bringám a tieddel? vagy csak rám hoztad a rossz óment?

---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?

27
peet képe

Együttérzés lesz ez,

Együttérzés lesz ez, szerintem. :) Tudod, a biciklinek lelke van.

A hátsó KLANG egyébként tegnap hazafelé már nem volt hallható és ma sem jött elő. Lehet, hogy a vasárnap éjszakai karbantartást, törődést hálálta meg ezzel. :)

Most megint nagyon kezes a Gepárd, ma melóba jövet egy rövidebb szakaszon felpörgettem 45-re és teljesen rendben volt. Csak azt bántam, hogy le kell kanyarodnom és nem mehetek tovább ennyivel.

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

28
NévtelenLrdr képe

Az első sokminden lehet,

Az első sokminden lehet, bár a leírás alapján nincs teljesen "előttem" a hang,de alighanem halódik a monoblokk, és az imbolygó lánkerkekről a váltást könnyítő fogaknál le akar ugrani alánc,de aztán mégsem.
A második kilincsmű halódás
A 3. jó eséllyel semmi káros - esetleg kicsit kevés a zsír az agyban/kimaradt 1-2 golyó a szervízkor? De iylen hangja szokott lenni agyaknak-már ha erről a halk ketyegésszerű dologról beszélünk...

29
peet képe

Köszönöm! Az imbolygó

Köszönöm!

Az imbolygó lánckerék és a monoblokk halódás között van összefüggés? Megfigyeltem, hogy a tengely kitér a nyugalmi síkjából, ha megterhelem a pedált. Ezt okozhatja a monoblokk kopása, gyengesége, vagy ez pusztán a váz rugalmas csavarodása?

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

30
stp1 képe

ez a gyenge

ez a gyenge négyszögtengely átka. egyszerűen ennyire rugalmas.

31
peet képe

Kiderült a hajtáslánc

Kiderült a hajtáslánc eleje felől hallható mechanikai zajok eredete! Mára olyan rossz lett a helyzet, hogy nem mertem nagyobb nyomatékkal tekerni, annyira zavart a recsegés. Ezáltal lassú, lomha csigának éreztem magam.
Begurultam egy bringaboltba - direkt nem írok nevet - és megmutattam a szakinak. Azt mondta, recseg a monoblokk, csere. Ötezer munkadíjjal. Nem nyugodtam bele és felhívtam A Kerékpárboltot. Megtudtam, hogy ottfelejtettem a baleseti helyreállításról szóló számlát és a szakértői véleményt a kárról, szóval mindenképp ugorjak be. Mondtam neki, hogy odalett a monoblokk, amire őszintén nagyot csodálkozott a vonal másik végén.
Viszonylag messze voltam a Reittertől, ezért előbb elvánszorogtam a Somogyi Bélán a szervizbe, majd onnan Körút-Andrássy-Dózsa György-Vágány-Dévényi-Tatai-Nemtommilyenutca-Reitter, A zöld tábla alatt fék, megállás.
Első megközelítés: pedálcsere. Próbakör, pénzfelvét, megint recseg. Akkor a hajtókar lenne? Nyomatékkulcs, húz-húz-húz, próbáljam ki, jelezzek vissza. Fizetek, kimegyek, felszállok, rálépek --> Csend!
Nincs semmi recsegés. Se kattanás. Újra csendben tekerek, újra át tudom adni az erőt! Vége a csigalétnek! :) Újra Gepárdként száguld a kicsikém. Megarespect A Kerékpárboltnak!

Talán az autósok is osztoztak bánatomban, később örömömben, de senki nem dudált rám. Megadták az elsőbbséget, beengedtek a sávokba, sőt, volt aki lemondott az övéről, pedig szinte állóra fékeztem, hogy elengedjem. Még vissza is fordultam jelentőségteljesen a mackósajtomra nézve, hogy köszi, de hát akkor ezt most miért is?

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

32
. képe

Szóval végül is nem

Szóval végül is nem engedted el az övét ő meg lemondott róla? :)

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

33
mcysh képe

Ilyen recsegős hajtókaros

Ilyen recsegős hajtókaros problémám nekem is volt. Tényleg roppant kellemetlen, az ember nem mer beletaposni, mert fél, hogy szétesik a hajtómű. Az utánhúzás mindig csak egy-két napig segített. Aztán egyszer otthagytam pár órára a szerelőmnél a biciklit, nem tudom, mit csinált vele, de azóta nem recseg.
===
bácsi a biciklin

34
Zizz71 képe

Én is ugyanígy jártam,

Én is ugyanígy jártam, pont a CM előtt. Először csak hajtókar csere volt, és pont két nap múlva újra kezdődött a recsegés. Mire a CM-ről hazaértem már az agyamra ment :(. Végül monoblokk csere lett belőle.

Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos

35
pata képe

Csak akkor tudod jól

Csak akkor tudod jól meghúzni, ha rendesen be van zsírozva.

36
Hotyhogy képe

Örülök, hogy

Örülök, hogy megoldódott. De a titokzat megmaradt. Hogy okozhatta az az egy rendellenesség azt a sokféle hangzást? A titok még mindig megválaszolásra vár. A dossziét még ne zárjuk le. :D

__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.

37
peet képe

Mégsem oldódott meg.

Mégsem oldódott meg. Szervizben várja a gyógyulást.

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

38
Zizz71 képe

Végül mégis monoblokk?

Végül mégis monoblokk? Vagy még nincs kész a diagnózis?

Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos

39
Hotyhogy képe

Monntam! A Loch Ness-i

Monntam!

A Loch Ness-i szörny se tűnik csak úgy el. Valaki előjön évtizedek után és azt mondja, hogy a híres fénykép amit csinált, az nem is a szörnyről van, hanem makettes trükkfelvétel.

És az emberek ezt elhiszik! Elhiszik, minden bizonyíték nélkül, mert olyan egyszerűek. Azt akarják hinni, és nem azt, hogy a felvétel igazi, és a szörny él és virul.

Sose higyj valaminek a hirtelen eltűnésében! Krrr... katt... ping-ping... klang! :D

__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.

40
peet képe

A dolog messzebbre vezet,

A dolog messzebbre vezet, mint a monoblokk.

Hívtak a szervizből, hogy el van csavarodva a váz. Nem párhuzamosak a tengelyek, a láncvonal teljesen el van menve. Remek. Így adta vissza nekem az előző szerviz, ahova a baleset után beadtam. Azt mondták járt vázépítőnél is, és rendbe lett hozva. És hogy a hátsó villa is fura volt, azt is helyre tették. Mi van? Így tették helyre? Teljesen ki vagyok akadva! Így nem csoda, ha sikerült lenulláznom a monoblokkot, és kezdem érteni, miért fáj a bal térdem 2 napja.

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

41
SpeckoHU képe

Bennem az is felmerült,

Bennem az is felmerült, hogy a baleset előtt is lehettek problémái.

Szabadság, szerelem, sebesség

42
peet képe

Ezt én kizárom, mert

Ezt én kizárom, mert jelenleg, ha a kistányér-kiskónusz állásra váltok, akkor belelóg (!!) a nagytányér a láncvonalba.

Ebből következtettem arra, hogy szöget zár be a két tengely egymással.

A baleset előtt ilyen nem volt.

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

43
BenJoe képe

Tegnapelőtt cseréltettem a

Tegnapelőtt cseréltettem a hajtóművet az eredeti 42 fogút nagyobbra. Semmi baj nem volt az eredetivel, csak szerettem volna jobban haladni a bringával. Az új 48-assal immáron tegnap megtettem egy 70 km-es túrát. Először pici kotyogásra lettem figyelmes a bal oldalon, majd az út végére recsegett ropogott az egész, úgyhogy én sem mertem igazán taposni a pedált. Amint időm engedi visszaviszem a boltba ahol szerelték. Az eredményekről majd beszámolok. Ja és csak 250 Km van a cangában...

44
Cseya képe

Hát jó, mert ez így elég

Hát jó, mert ez így elég kevés. Egyébként gyanítom nem az új tányérnak van hozzá köze.

45
BenJoe képe

Az új tányérral együtt

Az új tányérral együtt új hajtókar került fel. A tányérral nincs is gond.

46
BenJoe képe

A boltban: szétszedés,

A boltban: szétszedés, csavar meghúzása, majd teszt kör: Jobban kotyog mint előtte.
Szétszed megken, új próba: Még mindig kotyog.
Szétszed új (komolyabb) középrész, próba: Most már rendben. Volt egy kevés víz is benne...