Budapest egyik legszebb és legbalesetveszélyesebb sétánya található a budai rakparton, a Margit híd és az Erzsébet híd közt.

Éppen négy éve így írtuk a budapesti kerékpárutakat felderítő cikksorozatunkban a területről: „Ahogy az arénában a hálós-pajzsos harcol a dárdással, úgy küzdenek itt a gyalogosok a kerékpárosokkal. A járdán kijelölt kerékpársáv állandó lelki és fizikai tréningje segít, hogy az emberek ezen a vidéken ne tunyuljanak el annyira, mint nyugaton, állapította meg a holland, miközben a csatárláncban közlekedő gyalogosokat kerülgette a rakparton. Ez az út egyébként csak akkor lenne EU-kompatibilis, ha a kerékpárosok tolnák a biciklit, a gyalogosok pedig a korláthoz lapulva, libasorban közlekednének” – néztük a helyzetet egy képzeletbeli hollandként.
Már magyarként csillant fel a szemünk, amikor a közelmúltban a budai gyűjtőcsatorna építési munkálatai miatt felbontották a sétányt. A munka ugyan átmeneti kényelmetlenséget jelent, de bíztunk abban, hogy a város nem építi vissza az eredeti, orvosi szakvéleményekkel is igazolhatóan rossz utat.

Ezen a szakaszon ugyanis gyakoriak voltak a balesetek, ami érthető, ha egyetlen, szűk sávba kényszerítik a bicikliseket, a gyalogosokat és az ábrándos tekintettel a pesti panorámát bámuló turistákat.
Bizakodásunk addig tartott, míg a Kiadó kocsmába telepített kerékpáros fotósunk felhívta a figyelmünket az első kerület lapjában a következő részletre: „A polgármester sajnálatosnak nevezte, hogy a sokmilliárdos rakparti főgyűjtő-csatornaépítést követő felszíni helyreállítási munkákba nem fért bele egy elkülönített kerékpárút kiépítése, így továbbra is balesetveszélyes marad a közös gyalogos-biciklis útvonal. Ez ügyben már a közlekedési miniszterhez is levelet intézett, aki szerint azonban elfogadhatóak a jelenlegi állapotok.”

Folytatódik a gladiátorharc

Tárcsáztuk az első kerületi önkormányzatot, ahol megtudtuk, a terület fővárosi tulajdonban van, így nekik nincs beleszólásuk sem a tervezésbe sem a kivitelezésbe.

A Városháza érdeklődésünkre viszont egy konkrétumokat, terveket, praktikus és esztétikai munkákat részletező levéllel lepett meg minket. A dokumentum (amely posztunk végén olvasható) tüzetes szövegelemzés után kiderült: a sikerpropaganda lényege annyi, hogy a bicikliút egyes részeken szélesebb járdán fut majd, egy sárga csíkkal elválasztva a gyalogosoktól.

A Lánchíd előtti és utáni 7-800 méteres részen azonban "a járda nem szélesíthető", így itt még sárga csík sem lesz. A legszűkebb részen egyszerűen újra összeeresztik a nagy sebességgel érkező kerékpárosokat, a járókelőket és a Parlament fotózásával elfoglalt turistákat.
Kötelező lenne

A fentiek nem egyeznek a Magyar Kerékpáros Klub terveivel, mondta a szervezet vezetője, László János. Az MKK a fővárosnál többször kérvényezte a terület átalakítását. Javaslataikat előadták a minden pénteken esedékes városházi egyeztetéseken is. A főváros ennek ellenére nem foglalkozott a kéréssel.

László János elismerte, hogy a területen nem egyszerű elkülöníteni a kerékpáros és a gyalogos forgalmat, itt több kell egy felfestett sárga csíknál. A járda ugyanis keskeny, így a gyalogosok és biciklisek semmiképpen nem férnek el egymás mellett.

A Kerékpáros Klub javaslatai közt szerepel, hogy a Fő utcán alakítsanak ki kerékpársávokat. Egyes szakaszokon a nemzetközileg is bevált módszerek alkalmazásával a villamossínek közt vezethetne az út, míg az Erzsébet híd környékén újra elég széles a járda, hogy egymás mellett legyen a járda és a kerékpárút.

A javaslatokkal annak ellenére sem foglalkoztak, mondta László János, hogy ezen a területen törvényi kötelezettség van a megfelelő szélességű, járdától elválasztott kerékpárútra. A budai rakpart ugyanis az EuroVelo kerékpárút-hálózat része, és így ha ezen a területen munkálatok indulnak meg, akkor ott a törvényben rögzített módon építhetik csak vissza a bicikliutat.

Épül-szépül a felső rakpart

A Városháza levele

"A budai főgyűjtőcsatorna építési munkálatainak befejeztével az Erzsébet tér és a Batthyány tér között a felső rakpart egységes arculatot kap, így egy szebb, barátságosabb városrészt alakítunk ki a fővárosiak számára. A munkálatok során a villamosmegállókban térkő-burkolatot, talajtakaró cserjéket, új padokat és új hulladékgyűjtőket helyezünk el, a biciklisek számára pedig a Batthyány tér és a Halász utca között 1,8 méter széles, elválasztott kerékpárutat építünk. A Halász utca és az Ybl Miklós tér között a járda nem szélesíthető ki, így az elválasztott kerékpárút – amelyet sárga útburkolati jel határol el - az Ybl Miklós tér és a Döbrentei tér között folytatódik. Az Erzsébet híd alatti átvezetésnél szintén a gyalogos forgalomtól elválasztott kerékpárút épül.

A városvezetés elkötelezett a kerékpáros úthálózat fejlesztése iránt, ezért Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes előterjesztése alapján tíz Európai Uniós pályázatot nyújt be a Fővárosi Önkormányzat július elején, így 2009-ben mintegy 27 km kerékpáros útvonal kialakítása kezdődik meg. A javasolt szakaszok illeszkednek Budapest kerékpáros főhálózatának fejlesztési tervébe, és a meglévő, illetve a következő években tervezett hálózati elemekkel együtt összefüggő rendszert alkotnak. A pályázatokat várhatóan 2009 októberében bírálja el a Pro Régió Ügynökség, így a kivitelezés befejezése áthúzódhat a jövő évre. A pályázati támogatás lehetséges maximuma 80 százalék, az uniós pályázat azonban nem támogatja a beruházás valamennyi elemét, így azokat az elemeket, amelyek a közlekedés biztonságát növelik (például a közvilágítás, a forgalomcsillapító küszöbök kiépítése) a főváros saját forrásból biztosítja."

http://kerekagy.blog.hu/2009/07/01/ujraepitik_a_balesetveszelyes_jardat_...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
miló képe

LOL Nem baj az, ha éberek

LOL

Nem baj az, ha éberek vagyunk, még ha mindennap próbára kell tenni eme képességünket e honban.:)

LOL

"A járdán kijelölt kerékpársáv állandó lelki és fizikai tréningje segít, hogy az emberek ezen a vidéken ne tunyuljanak el annyira, mint nyugaton, állapította meg a holland, miközben a csatárláncban közlekedő gyalogosokat kerülgette a rakparton."

2
shutruk képe

Beszerzek egy csengőt...

Beszerzek egy csengőt... Nem is... autódudát... nem... kamiondudát... nem... egy rohadt nagy hajókürtöt, és amíg ott száguldok, végig húzni fogom a zsinórját...
És beszerzek egy tartalék dobhártyát is, de hajókürtöt mindenképp.

----

Zöld Mali Cobra alias Ella

3
j_gergo képe

remélem a főutcára utal

remélem a főutcára utal az "ott". Mert járdán gyalogosok közt száguldani és dudával ijesztgetni taplóság. Akkor is, ha a te "térfeleden" vannak. A járda a gyalogosoké, a járdára felfestett bringautat az ő területükből vették el. Nem az ott gyereket sétáltató anyuka a felelős azért a szarért amit most visszaépítenek, ne rajta állj bosszút.

4
shutruk képe

De ha nem jelzem, hogy

De ha nem jelzem, hogy jövök, akkor abból baleset lesz, és bár én ezzel foglalkozok, mégsem osztogatnám a névjegyemet örömmel egy balesetet követően, mert utólagosan nem fizet a biztosító.
Én, ha gyalogos vagyok, és látok egy sárga csíkot, amin mondjuk még kerékpár szimbólum is van, akkor nem megyek ott. De ez persze csak egy ideális világban működik, és én sem szoktam "ijesztgetni" embereket.

----

Zöld Mali Cobra alias Ella

5
j_gergo képe

Te mehetsz az úttesten, a

Te mehetsz az úttesten, a gyalogos nem. A gyalogosnak csak az a járda van. Hiába osztották ketté, attól nem lesz szélesebb, pont arra elég, hogy egy család sétáljon rajta.

A sárga csík egyébként lóf*szt nem ér, van olyan, hogy a bicikli a bal oldalra van festve, majd 50 méter múlva a festőember elfelejti, és onnantól jobbra. Komolytalan.

Ja, és a rühellem azt, amikor a Lánchíd járdáján csengetnek a biciklisek a gyalogosokra. A híd járdáján végképp a gyalogos az úr, ha haladni akar a biciklista, menjen az úttestre, ha járdázni, akkor menjen a gyalog mögött, amíg el nem engedik.

6
Ji-ten képe

Teljesen egyetértek. A

Teljesen egyetértek. A legtahóbb dolog viszont az, amikor a járdán eleve olyan gyorsan megy valaki, hogy kénytelen legyen félreugrani szinte a gyalogos.

A legtahóbb dolog mindig az eggyel alattunk levőn, eggyel nálunk gyengébben leverni a port.

Demszkyéktől amúgy nem vártam mást, mint szépen megfogalmazott nagy semmit. Tudjuk, nincs az a dolog, amit ő ne viselne a lelkén...bicikliúttól terepjárók parkolásáig, rakparti autósztrádától a zöld ligetekig, elég csak a Városligeti masszív dzsuvára pillantani...vagy szippantgatni a levegőből a forgalomba állított ősroncs BKV-buszok között, ami jó, ha nem roppan menet közben ketté.

7
Ji-ten képe

A legtahóbbak azok, akik

A legtahóbbak azok, akik pl. az Andrássy járdaszigetén (osztott út gyalogosnak-kerékpárosnak) egymás mellett bicikliznek ketten, én mögöttük, leelőzném a beszélgető párost, pedig nem vagyok gyorsan száguldó, de ráadásnak szemben is jön egy biciklis, szlalombábunak nézve az ott jövő-menő gyalogosokat.

A tahó mindig azt hiszi, ő van a világ kellős közepében, és minden, de minden csak miatta, ő érte van. A többi pusztuljon, vagy váljon köddé, vagy bármi. Ezek az állatok szoktak az Andrássy úti keskeny szakaszon (Oktogon-Bajcsy) a kedvük szerinti oldalon tekerni. Baloldalon felefelé a Bajcsyra, jobboldalon lefelé a Hősökre. Ezek az igazi nagy bunkó tapló állatok. Trendi kis taplók.

A legteslegtahóbbak azok, akik annyira toleránsak, hogy nem csengetnek ám a rossz helyen menő gyalogosra, hanem szaltóznak, ugratnak, jobbról előznek, benyargalnak a tényleges gyalogosok közé stb. megmutatva, hogy ők milyen faszagyerekek, milyen ügyesek, és mennyire gyalogospártiak.
Arra viszont nincs esze, hogy belegondoljon abba, hogy jobbról leelőzni egy másik biciklist, a jobbkézszabályos országban, mekkora tahóság, taplóság!!!!

8
peet képe

Ott lassan kell menni. Nincs

Ott lassan kell menni. Nincs más gyógyír. Szűk a hely és ha csengetsz sem tudnak hova menni az utadból, max. felülnek a betonfalra, vagy felmásznak a kandelláberre. Mire utat engednek, bőven le kell lassítanod a tempójukra, szóval fölösleges a száguldás meg a hajódudálás. Arra való a Fő utca.

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

9
aaaaaaaa képe

akik állandóan a fő

akik állandóan a fő utcát emlegetik, mint alternatív útvonalat a rakparti bicikliút helyett, azok mindig csak a fő utca két vége között közlekednek? aki esetleg tovább is megy, meg tudja mondani, hogy hány lámpa van a margit híd és a szabadság híd között, aminél meg kell állni? és a plusz tekergések...
szerintem inkább az alsó rakpart, ha valaki nagyon haladni akar.
az meg, hogy miből mit vettek el, nézőpont kérdése. én úgy gondolom, hogy a kerékpárútból vették el a járdát, ezért a gyalogosok is figyeljenek, hogy merre lépkednek, nyugodtan le lehet csengetni őket. a kicsikre meg figyeljenek a szülők, néhány éves gyerekek úgyis ritkán sétálnak egyedül a rakparton.

10
mcysh képe

én úgy gondolom, hogy a

én úgy gondolom, hogy a kerékpárútból vették el a járdát
Ez ténykérdés. Hiába gondolod úgy, hogy kétszer kettő az öt, nem lesz belőle alternatív számtan.
===
bácsi a biciklin

11
AttentoRedaz képe

én úgy gondolom, hogy a

én úgy gondolom, hogy a kerékpárútból vették el a járdát

Egy frászt. Ez egy sétány. A nevét a sétálásról kapta.

nyugodtan le lehet csengetni őket

Mások meg úgy gondolják, hogy a bicikliseket nyugodtan le lehet dudálni

a kicsikre meg figyeljenek a szülők

Na ez aztán a hozzáállás... Te figyelj rájuk, mert te jössz egy nagy nehéz fém járművel, és te vagy képes súlyos sérülést okozni egy gyereknek.
Nem lehet 100 %-osan vigyázni a gyerekekre, mert a gyerekek roppant kiszámíthatatlanok. Ezt megtanulod majd, ha lesz neked is.
Megoldás: Járművek az úton (vagy elkülönített kerékpárúton), gyalogok a járdán. Ennyi.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciklista

12
miló képe

"én úgy gondolom, hogy a

"én úgy gondolom, hogy a kerékpárútból vették el a járdát"

MC@ Ez tény...:))
Attento@ Frászt

Melyik az igaz, valaki megmagyarázná!:D

A gyerekekre vigyázni kell és kibaszottul kiszámíthatatlanok, szal könnyen takarásból előléphet, mondjuk kerós elé és minnyá lincs hangulat veszi körül a Rakpartot.

Amúgy meg tökre jó ez a Demszki építkezés jó lassú, szar és még 3x drágább mint másutt.
És a végtermék is közel súrolja a fekalé kifejezést (szigorúan kerékpáros szempontokból) legtöbbször.
De van egy másik oldala is. Például az szerintem, hogy sokunk útra kényszerülünk, alternatív útvonalakat keresünk és nem lesz para Pesten közlekedni még útesten sem, vagyis megszoknak minket a a motorichusok:)

13
AttentoRedaz képe

mcysh is úgy érti, hogy

mcysh is úgy érti, hogy kanyo gondolhat amit akar, attól még az nem lesz igaz, tehát járdából lett lecsípve az a gyász.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciklista

14
miló képe

Oké akkor én vagyok a

Oké akkor én vagyok a hülye, de akkor miért írtad, h frászt?:DDD
Amúgy tervezett átadás neki mikor lesz?

15
mcysh képe

Azért írta, mert a

Azért írta, mert a járdából vették el a kerékpárutat, és nem fordítva, ahogy Kanyó gondolja.
===
bácsi a biciklin

16
AttentoRedaz képe

Mert én az idézetre

Mert én az idézetre írtam, nem mcysh válaszára.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciklista

17
mcysh képe

Szoktak nálunk a diákok

Szoktak nálunk a diákok érvelési térképet készíteni. Az sem bír alaposabb lenni. :-) Azt hiszem, ezt a témát kimerítettük.
===
bácsi a biciklin

18
aaaaaaaa képe

igazából faszság ez a mit

igazából faszság ez a mit miből vettek el kérdés. ilyen alapon már szinte sehol nem lehetne kerékpárutat, kerékpársávot építeni, mert mindenhol el kell venni valamiből. ha kitették a táblát, hogy közös az út, akkor közösen kell használni. ha 8 gyalogos egymás mellett sétálva elfoglalja, az megnehezíti a közös használatot, és teljesen elfogadható erre a gyalogost figyelmeztetni.

"Mások meg úgy gondolják, hogy a bicikliseket nyugodtan le lehet dudálni"
dudáljanak is le, ha kiszámíthatatlanul, össze-vissza kolbászolok az utakon, vagy egymás mellett haladva elfoglaljuk az utat. mert az az út is közös, de ez nem jelenti azt, hogy ok nélkül akadályozhatod a másikat.

a gyerekes rész nem volt komoly, mellettük az úttesten is lelassítok. esetleg az a része, hogy tényleg figyelhetnének rájuk jobban a szülők _is_ (természetesen ez nem vonatkozik azokra, akik annyira figyelnek, hogy jobban már nem tudnának).

19
mcysh képe

Szerintem meg igenis van

Szerintem meg igenis van értelme a kérdésnek. Alaphelyzetben minden tér a gyalogosoké. Mivel a modern korban elkezdtünk egyre intenzívebben és egyre nagyobb batár járművekkel császkálni, köttetett egy alku az utak felosztására: a járda a gyalogosoké, az úttest a járműveké. Ebből a gyalogjárók egyértelműen vesztesen kerültek ki, illetve ellenértékként azt kapták, hogy amíg meghúzzák magukat, nem lapítják ki őket. Minden igazságtalansága ellenére ez a helyzet adott, és kevés remény van a megváltoztatására.

Mármost ha az úttest a járműveké, és ha úttestből vesznek el kerékpársávot, az szimpla osztozkodás: eddig közösen voltunk rajta, most te itt, én ott. Ha viszont a járdából vesszük el, azzal a gyalogosok terét csökkentjük tovább, újabb erőszakot követve el rajtuk. Még kisebb helyre kell meghúzniuk magukat, hogy ne üssék el őket.

Számomra a biciklizés azért a legszimpatikusabb közlekedési mód, mert a bicikli a legemberibb jármű. Nem zárod el magad falakkal a külvilágtól, nem teszel szert a testedénél lényegesen nagyobb tömegre, sebességre vagy erőre. Része maradsz a téged körülvevő világnak, érzed a szagokat, látsz minden irányba, ki tudod kerülni a csigát azút közepén, és így tovább. Egyszerűen nem fér össze ezzel a gyalogosokkal szembeni erőfitogtatás. Aki erőzni akar, vegyen magának autót.

===
bácsi a biciklin

20
aaaaaaaa képe

ez nem erőfitogtatás,

ez nem erőfitogtatás, hanem a kresz által nem tiltott helyeken, és módon való közlekedés. amint leszedik a gyalog- és kerékpárút táblákat, nem megyek többet arra, de addig...
egyébként reggelente alig jár arra gyalogos, nagyrészt bicikliseket kell kerülgetni, délután meg már nem sietek.

21
gex képe

aki esetleg tovább is megy,

aki esetleg tovább is megy, meg tudja mondani, hogy hány lámpa van a margit híd és a szabadság híd között, aminél meg kell állni?
ha jól számolok fejben akkor a margit hídtól a gellért térig összesen 8 lámpa van, ebből a 8. a szabadság híd lábánál. ;)

22
Lunkwill képe

Nem csak a Fő utcát

Nem csak a Fő utcát emlegetjük, hanem általában az úttestet a járda helyett. Attól, hogy az a járda egyenesebb, még nem feltétlenül gyorsabb. Én északról jövet a Batyinál térek át a Fő utcára. Valóban, át kell kelnem egy úttesten és meg kell tenni vagy 100 extra métert. Ezt bőven ellensúlyozza, hogy lehet haladni. Jópárszor volt már olyan, hogy még a Batthyány tér előtt megelőzött valaki, majd valahol a Gellért tér előtt ismét utolért. Ő ment végig a járdán és én jóval lassabban tekertem, mint ő ott, ahol lehetett rendesen menni.

Szándékosan írtam járdát, mert azt a rakparti izét semmi esetre sem lehet kerékpárútnak titulálni, akármi van kitáblázva. Még járdának is csak jóindulattal nevezhető.

23
aron képe

én pl elég gyorsan tudok

én pl elég gyorsan tudok végigszáguldani a margithídtól a gellért térig a fő utcát érintve az úton. eredmény: kevesebb stressz, gyorsabb közlekedés, nagyobb endorfin felhő, csodálkozó gyalogosokat kerülgető bringások pillantásai a járdáról, hogy jéé de jó neki!

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

24
AttentoRedaz képe

Ha jelzed, hogy jössz, a

Ha jelzed, hogy jössz, a gyalogos 80 %-ban nem arra mozdul, amerre kéne. Festhetnek a járdára akármit, nem várhatod el egy gyerektől, hogy értse-tudja-betartsa. Tudom, hogy vicceltél a dudával kapcsolatban, de nem mindenki érti: ez járda, és a járda a gyalogosoké. Aki biciklizik, és haladni szeretne, csak a közúton mehet. Amíg a bringások nagy része járdázik, verhetjük mi magunkat, aktívkodhatunk szabadidőben, túrót nem érünk el vele, mert kevesen vagyunk. Ha most szépen minden bringás lejönne az útra, be is lehetne fejezni a küzdést, mert meglenne a kritikus tömeg. Pl a körút külső sáv automatikusan bringasávvá alakulna, és még festékre se kéne költeni.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciklista

25
sagan képe

A tegnapi csúcsban nekem se

A tegnapi csúcsban nekem se volt kedvem a körúton tekerni, a Margiton a járdán mentem gyalogtempóban aztán Alkotmány-Podmaniczky vonalon. (Így csak a kereszteződésben bennragadt egyedek kívántak elgázolni). Szóval sokszor jó lenne az a sáv.

Az autósoktól nem lehetne megkérdezni mit szeretnének jobban 2x2-ben haladni vagy 2x1-ben haladni a szélén meg parkolni. Mindkét esetben elférne a bringasáv a legnagyobb,de legkedvezőtlenebb kihasználtságú rész pedig,az övék maradna.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

26
fori képe

A többsávos utakat már

A többsávos utakat már most úgy használom, mintha a külső sáv a bringásoké lenne: kocsival belső sávban (kivétel jobbkanyar), bringával külső ill. motoros sáv. Legtöbb autós kollegám, haverom is rájött már, hogy fölösleges a külső sávval próbálkozni, mert olyan sűrűn kéne visszamenni az előzés miatt a belsőbe, hogy az úgy már macerás.
Kezdjük elérni a célt :)

27
Bendzsó képe

Rock"n"Roll Igazad van!!Én

Rock"n"Roll

Igazad van!!Én is egyetértek veled!!

28
shutruk képe

Én most egy tahó paraszt

Én most egy tahó paraszt lettem? :S
Én minden sérelmemet magamba fojtom, sosem mászok a gyalogosok hátára, megköszönöm, ha elengednek...
Ha tudom, hogy ekkora lavinát indít a viccnek szánt hajókürtöm, akkor nem írom ide. :)

----

Zöld Mali Cobra alias Ella

29
elfroland képe

"A Halász utca és az Ybl

"A Halász utca és az Ybl Miklós tér között a járda nem szélesíthető ki"

A Magrit-hídnál a Dunát is fel lehetett tölteni egy plusz sáv kedvéért itt meg egy méter széles könnyűszerkezetes baszt sem képesek odatákolni ami megbír pár száz kilót?
Nemár...

30
fori képe

A gyalogosoktól sárga

A gyalogosoktól sárga csíkkal elkülönített kerékpárútat építenek?
Ennek melyik része igaz?
A sárga csíktól még nem lesz belőle kerékpárút, max. "gyalog- és kerékpárút", ahol max. 20 km/h-val lehet menni.
Ezen mit fognak építeni? A sárga csíkot? Vagy tesznek oda rázós térkövet? Esetleg macskakővel kiemelik, ezzel biztosítva a lassú tempót?

Mellesleg a villamossínek közt vezetett kerékpárat sem támogatnám. Mert nem biztos, hogy a kevés tapasztalattal rendelkező bringások tudják, hogy milyen szögben lehet biztonságosan keresztezni a sineket. Vagy erre van vmi megoldás?

31
pixel képe

Előnyben a Szilágyi

Előnyben a Szilágyi Erzsébet fasoron edzőttek...

32
bonnie képe

Honnan jön ez a max

Honnan jön ez a max 20?
bonnie

33
aaaaaaaa képe

ez a gyalogos-kerékpáros

ez a gyalogos-kerékpáros zóna kerékpárosok számára kijelölt részére vonatkozik, a gyalog- és kerékpárútra nem igaz.

34
bonnie képe

tudsz ilyen zónát (mondjuk

tudsz ilyen zónát (mondjuk térképpel) mutatni?

bonnie

35
Flicka képe

Nekem úgy rémlik, hogy a

Nekem úgy rémlik, hogy a XVIII. kerületben láttam ilyet, az 500-as utcák közül valamelyik. Meg a XI. kerületben Őrmezőnek a családi házas részén.

Flicka

36
aaaaaaaa képe

nem tudok, de Flicka

nem tudok, de Flicka válaszában van két lehetséges hely is.
szeretnél ilyen helyen biciklizni? vagy ha csak a tábla érdekel, így néz ki:
http://www.kreszdoktor.hu/img//100.png

37
Flicka képe

Én viszont ez esetben

Én viszont ez esetben elnézést kérek, mert hirtelen a „Lakó-pihenő övezet” táblára gondoltam. Övezet, övezet...
Ez esetben viszont lehet, hogy a bonnie által említett tényleg nem létezik Budapesten.

Flicka

38
marla képe

ez is olyan, mint a

ez is olyan, mint a körforgalmon átmenő villamossín? ki látott olyat? mert szerintem csak a mesében. ami ez esetben a kresz...

---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?

39
mcysh képe

Kiskoromban (70-es évek)

Kiskoromban (70-es évek) talán ha egy körforgalom létezett az országban. És kb. ugyanannyi bicikliút.
===
bácsi a biciklin

40
alcedo képe

Szerintem az egyetlen

Szerintem az egyetlen körforgalom a Clark Ádám téren volt, de az sem körforgalomként működött. Bicikliút az országban volt több helyen is, csak Budapesten épült az első (és sokáig az utolsó) a Veres Péter úton. (Az is a Munkásszálló, mai CEU kollégium után kezdődött és talán a Mátyásföld repülőtér HÉV megállóig tartott.)

41
kanyo. képe

a körforgalmat a tábla

a körforgalmat a tábla jelöli, nem az, hogy kör alakú és muskátlik vannak a közepébe ültetve. egy egész teret is körbevehet, akár szögletesen is. valahol már láttam ilyet.

42
fori képe

Csak hogy ott egy jó

Csak hogy ott egy jó darabig nem a körforgalomra vonatkozó szabályok voltak érvényben, mert nem minden leágazásnál a bent lévőnek volt elsőbbsége. Ez szép macisajtokkal ki is volt táblázva, de aki csak a kör alakot látta meg, könnyen tévedett. Gondolom pont a sok baleset miatt alakították (vissza?) körforgalommá.

43
sagan képe

El kell látogatni Szegedre

El kell látogatni Szegedre és kettőt is láthatsz egyszerre :).Sőt az új villamosprojektben lesz többsávos-lámpás-villamosos giga körforgalom is :)

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

44
marla képe

Voltam már, de nem tűnt

Voltam már, de nem tűnt fel. Akkor Szeged ezek szerint egy mesevilág része. smile.

---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?

45
aron képe

szegeden a dugó

szegeden a dugó téren

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

46
kanyo. képe

annyiban közel jártál,

annyiban közel jártál, hogy ott is 20 km/h a max., minden járműre.
ezen kívül:
"Ha az úton járda nincs, a gyalogosok az utat teljes szélességében használhatják, a járművek forgalmát azonban szükségtelenül nem akadályozhatják"
a csatárláncban sétálás itt is szükségtelen akadályozásnak számít, így figyelmeztetésképpen a csengő, duda, fékkar kattogtatása itt sem tahóság.
kresz vizsgát, és/vagy google használat vizsgát a bicikliseknek! :) (ez nem Neked szólt, csak eszembe jutott)

47
Flicka képe

bonnie, hétvégén

bonnie, hétvégén csináltam: a tábla létezik :)

Flicka

48
bonnie képe

szuper! látom egy képbe

szuper! látom egy képbe belefért a vége tábla is ;) hol van ez?
bonnie

49
Flicka képe

Az út másik felén is volt

Az út másik felén is volt egy ilyen táblapár.
Szolnokon láttam, egy felújított főtér jellegű helyen. Utcanevet nem tudok mondani, csak turistáskodtam. Az utcák a környéken egyébként sétálóutcák, csak a buszok és a taxik mehetnek be.

Flicka

50
fori képe

Ezt tényleg elnéztem.

Ezt tényleg elnéztem. Tényleg csak a zónára vonatkozik (még). De én például támogatnám azt a szabályt, hogy járdán max. 10, "gyalog- és kerékpárúton" max. 20 legyen a sebességhatár, és ne legyen kötelező használni a bringautat/sávot. Ill. ne legyen korlátozva a max. sebesség az úttesten haladó bringásnak külön, hanem a gépjárművekre is vonatkozó sebességhatárt kelljen nekünk is betartani. Így nyugodtan haladhatunk szabályosan a forgalommal, és a város kívül lehetne szabályosan edzeni.

51
dezso képe

Mondjuk biciklire abszolút

Mondjuk biciklire abszolút sebességkorlátozást bevetni kicsit fura, minthogy a kötelező felszerelései közül hiányzik a sebességmérő, ergo nem tudod, mennyivel mész. (Tudom, vannak kivételek, 50 km/h meg ilyenek.)

52
bonnie képe

el bizony.. bonnie

el bizony..
bonnie

53
gaze képe

kakszakerek. nincs több

kakszakerek.
nincs több mondandóm.

54
Bendzsó képe

Rock"n"Roll Én pont ott

Rock"n"Roll

Én pont ott taknyoltam,ahol a híd alatt megy a villamos és nagyon-nagyon örülnék ha már kész lenne!!

55
j_gergo képe

OFF: lehetne, hogy az olyan

OFF: lehetne, hogy az olyan blogot, online cikket, ami pozitív hozzáállással kezeli a bringástémákat

1) egy bekezdésben összefoglaljunk
2) és az eredeti forrást belinkeljük annak, aki végig akarja olvasni?

Semmiből nem áll elmenni az eredeti megjelenési helyre, és ott elolvasni, növelve ezzel a blog olvasottságát. Ezzel talán elősegítjük azt is, hogy a biciklis témák méginkább központi szerephez jussanak.

Az összefoglalás meg annak lenne jó, aki siet.

56
Koge képe

En egy nyari szezonon

En egy nyari szezonon keresztul ott mentem meloba bmx-el tapasztalataim a kovetkezok. sok wannabe biciklista akinek fingja nincs a kozlekedes meneterol, keptelen behuzni a feket nyomja a kurva csengojet, amikor felfoghatna hogy ott az ut, a gyalogosnak igenis elsobbsege van (hadd nezze mar szerencsetlen turista a dunat, azert jott ide), akinek nem tetszik , ne uljon bringara.

es az a kibaszott csengo, torkon tudnam rugni a sok parasztot aki nem fogja fel a lanchidon hogy nem lecsengetni kell a 70 eves japanokat hanem megall es megvarja mig elmegy, , tegnapelott egy gyoker oltonyos critical mass matricas tahot orditottam le mert vegig huzta mogottem a kurva csengojet.

TANULJATOK MEG TURELMESEN KOZLEKEDNI. A JARDA NEM NEKTEK VAN KITALALVA, VISELKEDJETEK UGY IS RAJTA

57
AttentoRedaz képe

+1 A hangvétel kisé nyers,

+1
A hangvétel kisé nyers, de néha engem is kegyetlenül fel tudnak b...ni
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciklista

58
peet képe

+100 Senki sem említi, hogy

+100

Senki sem említi, hogy a turista az ország hírét hazaviszi.
A pénzét meg itt hagyja. --> Adóbevétel.
Ha jó a hír, többen jönnek, többet költenek, abból több adó jön be, amiből talán több jut majd a mi céljainkra is.

Szóval aki lecsengeti az öreg japánt a híd járdájáról, meg a bringaúton sétáló német csoportot, az nem csak magáról állít ki bizonyítványt.

A másik meg az, hogy a gyalogos annyira nincs tisztában azzal, hogy kerékpárúton sétál, hogy amikor a minap tisztes távolságból finoman egyet rápingeltem, eltelt kb. 4 másodperc, mire leesett neki, hogy hopp most nekem jeleztek?

Járdán egyébként nincs csengő, ezt fel kéne fogni. Arra van a szánk. "Bocsánat, szabad lesz?". Ez többet ér bármilyen csengőnél.

Rossz látni, hogy amikor osztott bringaúton a babakocsis anyuka meglátja, hogy jövök mögötte, akkor kétségbeesetten húzódik be a bokorba, nénik lapulnak a falhoz. Biztos volt pár rossz tapasztalatuk már :(
Ilyenkor mindig mosolygok és mondom, hogy "csak nyugodtan, nem sietek". Utána meg "köszönöm".

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

59
shutruk képe

OFF: Majd ha a hazámban nem

OFF: Majd ha a hazámban nem turistaként kezelnek, és végre a magyar érdekek kerülnek előtérbe egyes népcsoportok érdekeivel szemben, na engem onnantól érdekel, hogy a japán turista hova mit visz.
Addig viszont szívem szerint kitenném a "zárva" táblát a határra, és rendet raknék (a magunkfajtákkal) idebent. Ezt követően lehetne jönni Dunát fényképezni.

----

Zöld Mali Cobra alias Ella

60
j_gergo képe

Köszönjük, Emese

Köszönjük, Emese

61
Lunkwill képe

Gondolom szeretnéd, ha

Gondolom szeretnéd, ha külföldön járva magad is hasonlóan tapló, kirekesztő hozzáállással találkoznál...

62
shutruk képe

Nem szoktam külföldre

Nem szoktam külföldre látogatni, mert
1. Munka itt is van.
2. Gyönyörű helyek itt is vannak, és amíg nem láttam mindet, minek menjek máshova.

----

Zöld Mali Cobra alias Ella

63
gaze képe

fényes bölcsességed

fényes bölcsességed ragyogjon egész odáig míg eme fényes bölcsesség szavatossága elér...

64
mcysh képe

Kibújt a szög a

Kibújt a szög a zsákból.
===
bibsi a biciklin

65
AttentoRedaz képe

:D Ajánlom szíves

:D
Ajánlom szíves figyelmedbe találmányom, egy erős drótot, melyet a pajeszba be kell fonni, majd a pajesszal együtt ívesen kifelé hajlítani. Magam is ezt használom, és így 10 biciklizésből 10-szer a pajeszt a lánc nem kapta be. A szabadalmaztatott Pajesz lecsüngés-gátló meg fogja változtatni az életed!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciklista

66
mcysh képe

Az orrom akkor is beleakad a

Az orrom akkor is beleakad a kormányba.
===
bácsi a biciklin

67
shutruk képe

Már azt hittem, csak velem

Már azt hittem, csak velem történik ilyesmi. :D
Kétszer vágtam eddig orrba magam kormánnyal. :D
Ismered a plébánosos-rabbis-kipufogós viccet?

----

Zöld Mali Cobra alias Ella

68
mcysh képe

Remélem, van rá esély,

Remélem, van rá esély, hogy ne ismerjem meg.
===
bácsi a biciklin

69
shutruk képe

Ezt mondhattad volna egy

Ezt mondhattad volna egy hangyányit kedvesebben is. Mindegy. Konklúzió levonva.

----

Zöld Mali Cobra alias Ella

70
aron képe

hogy a kiinduló témából

hogy a kiinduló témából MÉG CSAK MOST jutottunk el a magyar lelemény eme fenségességeiig!
hiába nem érünk mink még fel az index kommentek szintjéig...

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

71
Mr.Saint képe

Ráadásul ezt a trágya

Ráadásul ezt a trágya budai rakpartit még EuroVelo 6-nak is van pofájuk kitáblázni :S Röhej... Ide egy sávot az alsó rakpartból, vagy az egészet, és akkor lesz hely a gyalogosoknak és a bringásoknak is. Az autósok, meg vegyenek bringát és tekerjenek... Persze tudom.. Pesten minden autós zongorát költöztet...

72
gaze képe

ez kb onvedelem, marmint, az

ez kb onvedelem, marmint, az utszakasz egyetlen vedelme, hogy eurovelonak van kikialtva (pl ezert is lehet ezzel is ervelni, hogy na ne csinaljatok mar a hulyet gyerekek...)
szal, inkabb legyen minden ut eurovelo ut :)

73
Perillustris képe

A javaslatokkal annak

A javaslatokkal annak ellenére sem foglalkoztak, mondta László János, hogy ezen a területen törvényi kötelezettség van a megfelelő szélességű, járdától elválasztott kerékpárútra.

Politikusok. Ők döntenek a törvényről.

74
gaze képe

igen, de EU-s torvenyek

igen, de EU-s torvenyek vonatkoznak ra.
hatha az hat...

75
Névtelen!!! képe

Nyafi, nyafi, nyafi.

Nyafi, nyafi, nyafi.

76
gaze képe

milyen jellegu oromet okoz

milyen jellegu oromet okoz neked ezen forum rendszeres latogatasa?
vagy ez valamifele kamaszos dac?

77
mcysh képe

Nem Kükü írja ezeket,

Nem Kükü írja ezeket, hogy feldobja az oldalt?
===
bácsi a biciklin

78
gaze képe

erre mar kottettek

erre mar kottettek fogadasok...

79
dhpage képe

biztossss a zindexesss

biztossss a zindexesss bérkommentelők...vagyis az MKK-sok no. :)))

az nem lehet, hogy ilyen emberek léteznek! az nem lehet, nem tudom elhinni!

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

80
fori képe

Tegnap este nagyon békés

Tegnap este nagyon békés tempóban tekrtem ezen a förmedvényen É felé minden egyes járókelőnél lelassítva és messziről kikerülve. A Szilágyi Dezső térhez érve egy külföldi hölgy mögé értem, aki túrista lévén a tőle várható nézelődős fényképezgetős tempóban sétálta JÁRDA közepén. Szinte állóra lassítottam, hogy szép csendben, ráijesztés nélkül kikerüljem. Amikor pont odaértem mellé (kicsit még mögé) a mögöttem már régóta haladó bringás srác berántotta a féket és megcsúsztatta a poros feltúrt részen a kerekét. Szegény néni szinte halálra ijedt, és azzal a lendülettel beugrott elém. Esélyem nem maradt megállni azon az 1-2 centin. Elkezdet sűrűn elnézést kérni, ahogy én is tettem. Szarul éreztem magam, hogy majdnem felborítottam, ugyanis az 1. kerékre ágaskodó bringám kormánya kicsit beleakadt a ruhájába/táskájába. Ki is mentem után rögtön a villamossínre, pláne, hogy kb. 50m-re voltam a célomtól.
Ezennel megkérnélek, kedves....-nek nem mondható bringás srác, hogy meg ne próbáld mégegyszer!!! Mert akármennyire is sietsz, utólérlek és visszaküldelek a Dunával a melegebb égtályakra! A bringádat nem bántom, az nem tehet róla, hogy ilyen gyökér vagy. Azt sajnálnám is!
Ha sietsz, válaszd az utat, vagy a vizet, vagy a levegőt, de ne játssz mások idegeivel (nem az enyémet féltem).

Aki a másfél bringa széles részen képtelen megvárni, hogy a szemből érkező és már az útszűkületben haladó bringás társa, vagy akár gyalogos átérjen, szarjon sünt! Ha én megyek veled szembe (nem pedig megvárom, félrehúzódva, hogy majdnem fellökve a másikat árérj) úgy jársz, mint az előbb említett pedáltárs!

Utálom az ilyen gyökereket, akármilyen járművel is közlekedjenek.
(szerk) Nektek srácok erős szembeszelet, mindenki másnak körhátszelet!

81
miló képe

Jujj, tegnap ott jöttünk

Jujj, tegnap ott jöttünk el, de a villamos sínen 11.-kor (PM) és még akkor is sokan voltak a járdán.
Szal az non-stop használhatatlan, ezért is kerülöm el legtöbbször, amúgy ilyen faszoktól óvakodni kell és előre számítani ilyet, hogy a gyalogossal szembe lévő kerékpárost látja és hozzá igazítja magát, jó esetben. Hátulra már kevésbé ezért is kell óvatosan menni, vagy megállni, ha látsz előlről jövőt.

De amúgy azt a szar kupacot, amit kerékpár és gyalogos izének hívják, meghagyom a gyalogosoknak én meg villamos síneken tekerek, csak hogy mostanság pár gyalogos is így gondolja, meg pár autós:(

82
Lompi képe

Na ezért megyek inkább az

Na ezért megyek inkább az úttesten az autók között. :)
Igaz ritkán megyek 40 alatt a városban. :)
Akárhonnan is nézem, sok kerékpárút tábla és felfestés van, de az így jelölt utak kerékpáros közlekedésre, főleg országúti bringák számára többnyire alkalmatlan. :(

83
KésmárkiM képe

Érdekes, 2007-2008 telén

Érdekes, 2007-2008 telén semmi ilyen probléma nem volt, végig jól lehetett menni. Minden nap arra jártam. Most megint megnéztem, és elég horror. A feltúrástól eltekintve is, a kerékpáros forgalom nagyon megnövekedett.

Várható volt hogy a város ezt a bicikliutat kinövi, de gyorsan. 4-5 éve tökéletesen jó volt még. Most kellene előre gondolkodni, és valahol elhelyezni egy 2-3 méter széles bicikliutat, végig a Duna mentén. Lehet hogy az is kevés lenne újabb 1-2 év múlva.

84
miló képe

Igen, kéne, de még

Igen, kéne, de még visszafele gondolkodnak.

85
fori képe

Az alsó RakParkot

Az alsó RakParkot akaroooom! Akkor még a Margit hidat se biztos, hogy át kéne fúrni a budai oldalon.

86
newmodelakos képe

+1 ráférne a városra egy

+1
ráférne a városra egy bringás 'sztráda' a duna mentén.
szem a látvány miatt is elég ütős lenne, meg még több hajó jönne, ami előtt már ott lennének lekötve a kölcsönbicók - ahogy azt a múltkor Zsó-fival láttuk a Batyin.
elképzelem ahogy a túristák természetesen felpattannak a bicókra és irány a város bármely pontja/hídja...
mi lehetne itt, attyavilág....