"Kirekesztik az átrobogókat a belvárosból"
Legjobban ez tetszett:
"A bicikliseknek nem jelölnek ki új, elkülönített kerékpárutakat, de az egyirányú autósáv kiszélesítésével megadják a lehetőséget a forgalmi iránnyal szemben való kerekezésre"
Teljes cikk az indexen:
http://index.hu/belfold/budapest/2009/07/02/kirekesztik_az_atrobogokat_a...
Várom a napot, mikor elkészül. Megyek felavatni :)) Szembe az autós forgalommal :) Az Október 6. utcába minden munkanap mennem kell. Pár hete még kifejezetten csatatérre emlékeztető látványt nyújtott. Lassan kezd kibontakozni az új rend. Végre valaki megkavarta az állóvizet.












Csak ne ilyen lenne a
Csak ne ilyen lenne a burkolat...
........................
Formaharc és sci-fi.
Mi a baj vele? Legalább nem
Mi a baj vele? Legalább nem kockakő, mint a verespálnéban.
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?
Hát azért 23-as gumikkal
Hát azért 23-as gumikkal ráz mint a fene...ha már bringabarát hellyé akarják varázsolni.
De nem szeretnék panaszkodni, tényleg jobb mint a kockakő, és egyébként is, nagyon fasza lesz! :-)
........................
Formaharc és sci-fi.
Azt megfigyeltétek, hogy
Azt megfigyeltétek, hogy mennyivel jobb a levegő és kisebb a zaj ezekben az utcákban már most, amikor a munkák folynak? Pedig föltúrták a földet, por van meg légkalapács-zaj.
Te most viccelsz, ugye? Ha
Te most viccelsz, ugye? Ha ajánlhatok egy programot, nézd meg, hogy mi történik minden nap a Veres Pálné utcában.
Sokat nem szoktam használni az autómat, de ha még akarnám, akkor sem tudnék kiállni, mert reggeltől estig beton dugó van az egész utcában. Nem panaszkodásból mondom, mert király lesz itt minden, ha kész lesz, de ablakot addig nem nyitok.
A déli belváros most egy katasztrófa.
Én a Petőfi S utcára
Én a Petőfi S utcára gondoltam, ahol eddig 1-2 sáv szélességben folyt a gyorsulási verseny a lámpák között, életveszély, járdáról leszédülő túristákra dudáltak a taxisok, stb. Most meg lehet hegyet mászni, pallókon egyensúlyozni, néhány munkagép jár csak, és benzingőz sincs. Gyalogosként még így is kellemesebb. Biciklit mondjuk nem vinnék ide egy ideig.
Nekem elég sűrűn kell
Nekem elég sűrűn kell autóval járnom Fehérvárról Pestre és mivel a közvetlen célom a Városház utca, így én is a Petőfi utcán szoktam menni. Ezért duplán, kerékpárosként és autósként is érdekel az új rend. Ma megnéztem az építkezést, végigsétáltam az építési terület közepén. A világos kő szerintem gyönyörű, de nem vennék rá mérget, hogy nem fog csúszni. Igaz, ez a gyalogoké lesz :) Jó pár részen a lerakott út mentén meg volt magasítva a járda széle. Remélem ez átmeneti és tényleg nem lesz padka és szintkülönbség. Én bízom benne, hogy szép és élhető belváros fog kialakulni.
a csúszásgátlásra én is
a csúszásgátlásra én is rákérdeztem, azt válaszolták, hogy lerakás után egy gyémántizével (polírozó) fel fogják érdesíteni a felületet, ami ettől olyan lesz, mint ami most a Bécsi utcában van - és nem olyan, mint ami az Erzsébet téren. A mészkő azonban elég gyorsan kopik, szal nekem is vannak fenntartásaim.
A hivatalos szöveg szerint járda és útburkolat szintben lesz, padka nincs, néhány helyen azonban lesz kiemelt szegély (növénykazetták a berendezési sávban)
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
Csak azok a
Csak azok a kommentek...
Megtudtuk, hogy tömegközlekedni sem lehet kosztümben és zakóban.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Csodát tettem! Csodát
Csodát tettem! Csodát tettem!
Milyen zakóban? Már
Milyen zakóban? Már országos zakóhiány van a benzináremelés miatt!
Épp most akartam beidézni.
Épp most akartam beidézni. :-)
Kifelejtetted a laptopot. :-)
És azt is megtudtuk, hogy
És azt is megtudtuk, hogy aki bringával jár, az büdös. :)
Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos
És a laptopok is brutál
És a laptopok is brutál nehezek...
ma hozzam ert valaki a
ma hozzam ert valaki a combinon....
úgy olvastam, hogy "hozzám
úgy olvastam, hogy "hozzám ért valaki a combimon"
===
bácsi a biciklin
én simán combomom-nak :)
én simán combomom-nak :)
Én is az hittem valaki
Én is az hittem valaki megfogta a combját :)
Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos
Az MK marha sokat izmozott
Az MK marha sokat izmozott ezen a terven, hogy kerékparosbarát legyen. Pl ezért nem lett kockakő...
Jár is érte a masszív
Jár is érte a masszív köszönet!
Ha elkészül, együtt bulizunk majd rajta.
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
nem akarok kötözködni, de
nem akarok kötözködni, de a főépítész mintha azt mondta volna, hogy neki a bicikli szívügye, eszükbe nem jutott nem-biciklibarátra csinálni a főutcát; a veres pálné utca az egy elhibázott koncepció volt, de végig kellett csinálni, mert a ferencieknél már ott volt a kockakő. ezt csak azért mondom, hogy vannak jó emberek a hivatalokban, szóval izmozni pont talán nem kellett.
------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu
Virág meg tudja mondani,
Virág meg tudja mondani, hogy mennyire kellett izmozni, nekem ez volt a benyomásom.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Gratulálok Nagy Attilának,
Gratulálok Nagy Attilának, sikerült kibaszni a biztosítékot a nagyszerű felvezetéssel; hogyaszongya Budapest Szív. De a kommentek is színvonalasak(ilyenkor mondja Sajó, hogy én vagyok a hülye, hogy leülök magával...)
Az index egy trágya
Az index egy trágya bulvárlap. Szándékosan uszítanak és hangulatot keltenek a nézettség érdekében.
"ne adj' Isten a
"ne adj' Isten a szerencsétlenje kosztümben, öltönyben jár dolgozni laptoppal, így a tömegközlekedés szóba se jöhet"
ROTFL
Ez nekem is kiszúrta a
Ez nekem is kiszúrta a szemem. Mi történik az öltönnyel és a kosztümmel a villamoson?? (És az autóban?) Vagy az a baj, hogy cipelni kell a laptoptáskát?
A kerékpár nem
A kerékpár nem közlekedési alternatíva a kocsival szemben!
Csak a hobbibiciglistáknak megfelelő. Nem használható esőben, hidegben, hóban. Az elmúlt hetek időjárását figyelve, ha reggel elindulnék munkába, akkor nem lehetek abban biztos, hogy munka után is szárazon érhetnék haza.
Tehát egy évben jó, ha összesen két 3 hónapnyi nap ideális a kerékpárral munkába járásra.
Tehát ha esik, akkor a BKV
Tehát ha esik, akkor a BKV sem jó, hiszen ki tudja esik-e majd aznap.
Gondolom ahogy az esernyőről, úgy a kerékpáros esőruházatról sem hallott még. :))
Nekem az évi esőkabát használatom (kb. mindennapi tekeréssel) talán ha 20 lehet összesen. Vagyis amikor fel kell venni, mert pont menet közben kap el.
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
dettó, tavaly szeptember
dettó, tavaly szeptember elejétől november közepéig havonta kb 2-3 esős nap volt. azóta nemigen számoltam, de még így monszun idején sem tűnik többnek - az meg, hogy napközben esik, kit érdekel?
esőruházat rulez! :-)
A kegyetlen eső már a
A kegyetlen eső már a bádogdobozokat sem kíméli.
A vég kezdete:
"A Béke teret is elöntötte a víz. Az emberek vízben ültek a kocsijukban, többen sírtak az autójuk mellett, jelentette tudósítónk."
http://index.hu/bulvar/hirek/2009/07/03/viz_ontotte_el_budapestet/
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Ez nyilván bőven elegendő
Ez nyilván bőven elegendő indok arra, hogy az V. kerület ne építsen sétálóutcát.
le tudja ezt valaki
le tudja ezt valaki forditani dan es holland nyelvre?
mert ugytunik, daniaban es hollandiaban meg nem hallottak hogy a bicikli nem alkalmas a munkabajarasra.
de hat mi majd megosztjuk veluk a bolcsesseget!
Annyit azért tudnotok kell,
Annyit azért tudnotok kell, hogy a sajtótájékoztatón egészen pontosan az hangzott el: "az egyirányú sávnál szélesebb burkolati szélességgel a lehetőségét adjuk egy későbbi kerékpáros szembeforgalomnak". Az új főutcán azonban az elkészültekor nem lesznek erre buzdító burkolati piktogrammok, maximum kitáblázás, mert ehhez módosítani kell a KRESZ-t. Egyszóval a kerület előre gondolkodik abban, hogy később lehet majd ez a forgalmi rend, de tabut nem sikerült törnie. Annyi azonban bizonyos: Rogán (és tegyük hozzá: a Főváros, mert ez közös szoc-lib-polgári projekt és ez benne az igazi csoda) az V.-kerben keresztirányban megcsinálja szép csendben a "műdugót" aminek azért örülhetünk. 1ébként Ikvai csapata úgy tervezte (még a "műdugó" kiszivárogtatás előtt), hogy Rogánnal együtt jelentik be az intézkedéscsomagot, de akkor jött az origós "leleplező cikk", amire Tarlós 10 percen belül bemondta, hogy "elmebeteg ötlet", ezzel be is tette a kaput a közös bejelentés előtt. Ezek mellett még épül-szépül a Vámház és a Múzeum krt is, ahonnan a gyalogos felületek számára szintén nagy visszafoglalás lesz az autósoktól, szóval lesz nagy koppanás, mikor kész a projekt, és az autós forgalom nem kapja vissza "jogos" területeit. A belváros, mint élettér viszont iszonyatosan felértékelődik.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
:)
:)
8)
8)
Egész szép műdugót
Egész szép műdugót csinált a Duna is a rakpartokon. Köcsög Duna, monnyolne! :)
KRESZ módosítás plusz 1
KRESZ módosítás plusz 1 ok, miért tekerhet el az őszi CM a Parlament előtt.
Vámház, Múzeum... btw
Vámház, Múzeum... btw arról mit lehet tudni, hogy van Egeraat hvg interjúban azt mondta, ő 2+2 sávra akarta a Károly körutat csökkenteni, de ez nem tetszett az illetékes elvtársaknak?
Ugyanakkor volt itt Ferenciek terének álcázva egy egész barátságos rendezési terv a Károly körútra.
Arról azt lehet tudni, hogy
Arról azt lehet tudni, hogy a tervek készen állnak, megvalósítani megakarják, most mentek el pézt kérni rá brüsszelbe. Egeraat meg kamuzik. Az ördög meg a részletekben.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
jee :) de azt nem értem,
jee :)
de azt nem értem, hogy erről miért most volt sajttáj, miért most van az újságokban, miközben az alapkőletétel kb egy hónapja volt, és van ahol már kész az új burkolat.
------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu
hogy senki nem kapcsolja
hogy senki nem kapcsolja össze még véletlenül se a műdugóval. De ez csak az én összeesküvés-elméletem. Meg szerintem még mostanáig folyt a kozmetika utcabutorozás ügyben, ha megnézed, akkor a mostani látványokon már nem az "ostorlámpa" van, de nem is a "boulevard" nevű archaizáló rettenet, hanem valami "kompromisszum".
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
nem, ezeken az ipari
nem, ezeken az ipari szarság van, amire esküdözött a cselovszki, hogy azt azért mégsem, akkor inkább a historizáló. szóval itt is nyert a köh...
viszont félsiker, hogy a pollerek, padok, bringatárolók stb. átmentek eredeti designnal.
nem pont így keveredik össze a műdugóval? hol volt akkor még szó műdugóról...
szerintem inkább csak most ért rá a rogán :)
------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu
Hát ja. És még sok
Hát ja. És még sok egyébben sem sikerült az áttörés, de minden poént előre nem lövök le.
A műdugó mizériát, így ezzel a névvel május 18-án robbantotta ki az origo, most meg már júliust írunk. Ubi szezon van, sok autós valahol éppen a vízparton próbálja regenerálni az a dugók okozta agykárosodását és nem olvas. Meg volt némi hiszti az árvíz, meg a lehetetlen forgalmi helyzet miatt (mintha pont 20 éve nem lenne az egész lehetetlen). A sajtáj egyébként meg olyan infómegosztós volt, hogy amikor jön a nagy szeptemberi hirig, akkor legalább egy-egy ember legyen minden lapnál, aki nem ír élből bődület faszságokat a projektről. Mindenesetre ez a hozzáállás már kicsikét közelebb van Bloombergéhez (Brodway lezárás kommunikációja) mint a Városháza hátvédharcai műdugó ügyben.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga