Ha jól emlékszem, mi is sokat beszéltünk erről a zebráról. De legalábbis a Budaörsiről.
http://index.hu/video/2009/07/03/halalzebra/
Bocs, de még hozzádobok egy bátrabbat magwastól és perillustristól a Gyömrői útról. (Kükü):
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Ha jól emlékszem, mi is sokat beszéltünk erről a zebráról. De legalábbis a Budaörsiről.
http://index.hu/video/2009/07/03/halalzebra/
Bocs, de még hozzádobok egy bátrabbat magwastól és perillustristól a Gyömrői útról. (Kükü):
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Szörnyű egy hely. Valamit
Szörnyű egy hely. Valamit ki kéne találni oda.
Lassítani? Megállni? Ha
Lassítani? Megállni? Ha jól tudom a gépjárműveken is van fék.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Pl.
Pl.
Akkor mi akadályozza a
Akkor mi akadályozza a gyakorlati alkalmazást?
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Én nem tudom. Kérdezd azt,
Én nem tudom. Kérdezd azt, aki nem áll meg.
... _________________________
...
_____________________________
http://wilika.hu
A félelem, hogyha
A félelem, hogyha megállsz, hátulról beléd mennek és összetörik az autódat + lehet ebből kifolyólag még a gyalogon is átmész és az ezeket követő macera.
Az egy hülye százat csinál tipikus esete.
Light in the night..
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
http://www.imeem.com/grin00
Ez olyan szánalmas
Ez olyan szánalmas kifogás. Ha valaki meg akar állni, lassíthat szépen fokozatosan, akkor nem mennek belé jobban, mint akármilyen fogalmi helyzetben.
Ez csak egy sejtés, ami
Ez csak egy sejtés, ami talán igaz lehet. Akármilyen szánalmas is.
Light in the night..
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
http://www.imeem.com/grin00
Ha valami hülyeség, akkor
Ha valami hülyeség, akkor hogy lehet "igaz"?
Egyszerű. Igaznak
Egyszerű. Igaznak gondolják.
Light in the night..
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
http://www.imeem.com/grin00
Szerintem úgy érti: igaz
Szerintem úgy érti: igaz lehet a sejtés, hogy amiatt a hülyeség miatt nem állnak meg. Nem a hülyeség lehet igaz, hanem a sejtés.
===
bácsi a biciklin
Köszönöm bácsi. :)
Köszönöm bácsi. :)
Ez nem indok. Előre ki
Ez nem indok. Előre ki szokták táblázni a gyalogátkelőhelyet, a megengedett (illetve látási és útviszonyoknak megfelelő) sebességről le lehet úgy lassítani, hogy nem veszélyezteted a mögöttes forgalmat.
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.
Azoknak mond, akik nem
Azoknak mond, akik nem lassítanak. :)
Light in the night..
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
http://www.imeem.com/grin00
Nekik mondom. :) Meg azoknak
Nekik mondom. :) Meg azoknak akik megértőek velük.
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.
Shag. Ezennel felkérlek egy
Shag. Ezennel felkérlek egy nemes feladatra. Állj keresztbe ott az autóddal, mikor már összegyűlik egy kupac ember. :D
Light in the night..
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
http://www.imeem.com/grin00
kávé helyett...
kávé helyett...
Egyébként egy
Egyébként egy stopperórás várakozást csináltam volna inkább. A műanyag székben olvasás/sakkozás nem igazán jelez átkelési szándékot. A jelenet meg nem volt annyira vicces,mint amilyen hiteltelen.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Aki nap mint nap arrajár,
Aki nap mint nap arrajár, annak hiteles.
+1 Amúgy biztos nagyon
+1
Amúgy biztos nagyon szimpi lehetek, vagy csak mázlim van, de valahányszor arra járok, 10-20 mp-en belül megállnak, ami azért nem vészes, és rögtön a másik oldalon jövő is lelassít... Veszélyes az tény, és biztos volt rá példa, hogy hihetetlen sokat kell várni, vagy épp elütöttek valakit, de hogy pont ez legyen "halálzebra", és hogy ezt egy sakkozóval és üldögélő emberrel kelljen demonstrálni, az azért roppant érdekes...
---------------------------------------------------
Én megrakom, Te meg tekered és mindketten szívunk;-)
(Fánival a hátamon gurulok)
én is járok arra, és
én is járok arra, és teljesen jogosnak érzem a videót, nem állnak meg.
én már az úttesten szoktam várakozni, szépen "lassan lelépek a kocsik elé", csak úgy hajlandóak. sokszor persze anyázva
Rock"n"Roll Én az ilyen
Rock"n"Roll
Én az ilyen helyeken úgy kellek át,hogy lelépek,mert a kressz szerint akkor kell megállni,ha biztos,hogy átmegyünk a zebrán...Hogy jó vagy rossz szabály...?!
Nem egésszen. Ugyanis
Nem egésszen. Ugyanis elsőbséget kell adni a gyalogosnak.
Na most, ha a gyalog 20 centire van a zerbrától és 3km/h-val megy, a jármű meg 3 méterre van és 60-al megy akkor hogy fog elsőbbséget adni?
Először is ha vezet valaki
Először is ha vezet valaki az utat figyelje. Ha zebrát közelítesz meg autóval akkor meg a járdákat,hogy áll-e ott valaki vagy szándékszik-e lelépni. Értelemszerűen féktávon belül már nincs mit tenni. De nézd már meg az alsó képet. A srác már rég a zebrán sétál és a másik irányból még úgy húznak el mint az állat. Párhuzamos közlekedésnél pedig,ha a másik sávban megáll egy jármű a zebránál, köteles vagy te is megállni. Ha pedig egy 2X2 sávos útnál a másik oldalon elkezd átkelni a delikvens és te a saját oldaladon a legszélén mész akkor is meg kell állnod, kivéve ha a zebra az útközepén járdaszigettel van ellátva. Ennyi. Erre nincs magyarázat.
Saját jövőd megformálása a saját kezedben van…és minden nap szőheted szövetét.
Nem ismerem azt a zebrát,
Nem ismerem azt a zebrát, de egy ilyen helyen számos megoldás létezik arra, hogy a gyalogosok átkelését segítsék, az egyik ilyen a lámpa, ami nem állna semmiből (van ott egy gyalogátkelőre figyelmeztető villogó sárga lámpa, tehát az jelzőlámpa feltételei is biztosítva vannak már most), vagy meg lehetne emelni azt a zebrát, és akkor fekvőrendőrként üzemelne, vagy a két sáv közé be kéne rakni egy járdaszigetet, és kikerültetni mindkét kocsisorral, ezzel lassításra kényszerítve őket.
Az index meg hozza a formáját... látványosan buta, és hatásvadász a videó.
------------
Life is Random
"látványosan buta, és
"látványosan buta, és hatásvadász a videó"
Viszont foglalkozik vele, és felhívja a figyelmet a problémára. Ha mi dumálunk, annak jelentősen kisebb (=semmi) a hatása.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Tudom, hogy a birka népnek
Tudom, hogy a birka népnek ez kell, hogy felfogják, de ettől még (illetve így méginkább) zavar...
------------
Life is Random
szerintem is szar a
szerintem is szar a riport.
a ket videobol tokeletesen latszik, hogy ki mennyire torekedett a valosag feltarasara, es ki mennyire valami latvany elemre.
mo-n az ujsagiras bulvart, bertollnoksagot jelent, a tartalmasan irok inkabb valami szemelyes hobbikent vegzik tevekenyseguket...
oknyomozas, tenyfeltaras, meg a demokracia orkutyaja... hagyja' ma' :)
A lámpa nem megoldás, mert
A lámpa nem megoldás, mert most is csak ott állnak meg, ahol lámpa van. A random kihelyezett fényképezők a zebra mögött hatékonyabbak lennének. Csak a rend éber őreinek végre fel kellene ébreniük...
Nem, az nem jó megoldás,
Nem, az nem jó megoldás, hogy arra várunk, mikor állnak le a rendőrök büntetni, mert te is tudod, hogy nem fognak.
A jó megoldás az lenne, ha mindenki saját magától előzékeny tudna lenni, ami nem működik. A rendőröknek "ébereknek" kéne lenni, de nem megy nekik.
Mutogathatunk a rendőrökre, a közteresekre, a tűzoltókra, vagy a pékekre, hogy figyeljenek oda a másikra, de nem fognak. Ilyenek vagyunk, szarunk a világba.
------------
Life is Random
...és ezért van rengeteg
...és ezért van rengeteg fekvőrendör mert a 30-as tábla nekünk kevés.
...és ezért kell végigkarózni a járdákat mert a titás nekünk kevés.
...és ezért kell egy halom trafipax mert semmi másból nem értünk.
Az igazi gond a fejekben van nem az utakon...
Elképzelhető jövő-beli
Elképzelhető jövő-beli körülmények egy lehetséges, jóirányú változásra a magyar közlekedési kultúrában:
1. A térség gyarmati, helytartói stb. csatolmányává válik valamely fejlettebb kultúrájú hatalomnak (Ukrajna? Oroszország? Kína? ;-D), és azáltal átveszi azt a fejlettebb kultúrát.
2. A térség lakossága, egyre növekvő jövedelme révén, többet utazik, különböző országokat látogat, és az ottani jó kultúrát megismerve és magáévá téve, azt visszatérése után hasznosan terjeszti népe között.
3. A fejlődő, tisztuló, szépülő és ezért hívogató térségbe jó közlekedési kultúrájú látogatók érkeznek nagy számban. Utazók, túristák, üzletemberek, művészek, telepesek, és ezek példamutatón állítják ki észrevehetően másféle, fejlettebb közlekedési kultúrájukat. Ez megragadhatja a lakosság fogékony rétegének képzeletét, akik átvehetik és gyakorolhatják onnantól azt a magasabb rendű kultúrát.
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
...és mennyi pénzt
...és mennyi pénzt költünk el feleslegesen, amiből mennyivel jobb is lehetne itt élni...
------------
Life is Random
.. de mennyivel jobb sírni
.. de mennyivel jobb sírni azon hogy ezek csak a pénzbehajtás aljas formái melyekkel kihúzzák a rendes autós/bringás zsebéből a pénzetet. :-D
...csak az autóséból,
...csak az autóséból, köztudottan a bringás nem fizet adót...
------------
Life is Random
+1
+1
szerintem nem a
szerintem nem a körülményeket kéne megváltoztatni, hanem fejben kéne lépni egyet előre
Én még sose voltam ennél
Én még sose voltam ennél a zebránál, de elképzeltem, hogy Budaörsi út és Nagyszőlős utca sarka... Húú, mondom, ez tényleg egy lehetetlen hely arra, hogy átkelhess a zebrán.
Nekem a BMX-es gyerek tetszett a legjobban a videóból. Az megmondta a tutit. :DDD (és végül is igaza van :-) )
---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/view_play_list?p=7532B3C4A21D2CBA
videók a mostani CM-ről, illetve egyéb más videók: http://www.youtube.com/user/Oleever07
Ja, csak kár, hogy zebrán
Ja, csak kár, hogy zebrán nem kéne tekerni... igaz, itt ez kellett a túléléshez :-/
Az az útszakasz az emberek
Az az útszakasz az emberek képzeletében autópálya bevezető szakaszként él, ahol egyesek szerint a legkisebb sebesség a 130 Km/h.
Oda vagy nyomógombos lámpa, vagy a zebra előtt 30 m-re rázókő (mint amilyen a vasúti átkelők előtt van).
Kerületi lévén sokat
Kerületi lévén sokat járok arra, ismerem a helyet.
130-cal ritkásan mennek, főleg, hogy azért azon a környéken (előrébb v. pont ott sokszor mértek/mérnek a zsaruk) 60-as tábla van, így a 80-90 a reális érték, de szarakodók mindig vannak. A videón is látszik, hogy senki nem megy 130-cal. Esélytelen a sok nyomorék autóvezető miatt.
Jómagam mindig figyelek, és átengedek ott..
A videó tényleg szánalmas, színjáték az egész, és a valóságtól távol áll valóban. Amikor úgy csinál, hogy át akar kelni, akkor így jó méterrel hátrébb áll a szegélytől, így sehol senkit nem engednek át...
Nyomógombos lámpa volna a legrosszabb megoldás. Ugyanis mint más is ismeri a helyet, előrébb a Fehérló utcánál van egy lámpa. Ami kétpercenként megállítja a kocsisort (dugó esetén persze semmit se ér), így mindig van üresjárat átjutni. Tegyük fel, nyomógombos lámpa elkészül, a gyalog odaér, megnyomja, fenti lámpa feltartja az autóáradatot, üresjáratba gyalog át, mert nem várja ki a zöldet, majd mire odaér a kocsisor, bevált pirosra és megállítja a sort, mert perccel korábban a gyalog szabálytalanul átment.
Nem kell oda lámpa, figyelni kell, ahogy a videó végén a fickó is mondta.
------------------------------
1. Forza AS Roma per sempre!
2. Scott Contessa 50, kedvesen csak Scotty drágám :)
3. Fehér Specialized Air Force 3 bukó :)
ki figyeljen kire? meg ez
ki figyeljen kire?
meg ez igy szep es jo hogy figyelni kene, de a gond epp abbol van, hogy NEM figyelnek. megoldas? mert persze, jo lenne ha figyelenek... csak jelenleg ez a valosaggal osszeegyeztethetetlen.
Egyáltalán nem
Egyáltalán nem összeegyeztethetetlen, egyre többen engednek át, ill. egyre több, aki autós is és bringás is, ez is sokat javít a morálon. Lóvé meg úgysincs mindenhova lámpát tenni. Nevetséges, milyen helyekre akarnak emberek lámpát (nem feltétlen erre a zebrára értem), de eléggé jól informált vagyok a témában, hoyg tudjam, nem ez volna itt a megoldás. De látszik, a lényegen te is átsiklottál.
------------------------------
1. Forza AS Roma per sempre!
2. Scott Contessa 50, kedvesen csak Scotty drágám :)
3. Fehér Specialized Air Force 3 bukó :)
latom, egyre jobban javula
latom, egyre jobban javula helyzet.
azert keszulnek ilyen riportok, mert a helyzet javul.
a masodik video pedig tokre meg is gyoz rola.
ez a "lenyegen atsiklottal" szoveg alatamasztas nelkul csak ures, am rendszeresen bevett frazis.
60-as tábla van, így a
60-as tábla van, így a 80-90 a reális érték
60-as táblánál 60 a reális érték. 80-90 (sőt már 70 is) irreális.
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.
+1 Bár ő úgy érthette,
+1
Bár ő úgy érthette, hogy a szabálytalanul túlsebességgel száguldók sebességét 60-as táblánál reálisan nem 130-ra hanem csak 80-90-re lehet becsülni a megszokott és perverzül normálisnak tekintett tömeges magyar törvénysértés légkörében.
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
Igen, erre gondoltam...
Igen, erre gondoltam...
------------------------------
1. Forza AS Roma per sempre!
2. Scott Contessa 50, kedvesen csak Scotty drágám :)
3. Fehér Specialized Air Force 3 bukó :)
Nagyjából minden zebrán
Nagyjából minden zebrán ez van. Ha lelépéssel nem kényszeríted ki hogy megálljanak, akkor akár le is fekhetsz aludni. A babakocsit viszont nem tolom be az idióták elé, ezért állandóan tervezni kell az útvonalat, hogy lehetőleg lámpás átkelőn menjünk át. De így meg a legforgalmasabb és legrosszabb levegőjű helyeken várunk a lámpánál. Kiültetném sakkozni a városvezetőket legalább havonta egy napra egy-egy ilyen átkelőhöz, hogy nézzenek már körül egy kicsit a városukban.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
A székes, sakkos,
A székes, sakkos, szunyókálós riport-eszköz szerintem gügyüli ilyen komisz helyzetben, ahol gügyüliség helyett szüntelen botrány híreivel kellene a médiának lemondásáig korbácsolnia a közlekedési minisztert.
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
Nincs ellenemre a humoros
Nincs ellenemre a humoros megközelítés, de törött gerinccel és halálesetekkel együtt említve valóban visszatetsző érzést kelthet jóérzésű emberekben. Szerencsére a témában nincs hiány korbácsoló(igaz nem lemondásig, tehát inkább csak újsággal csapkodó) riportokból sem, így ez sem billentette ki most a súlypontjából. Viszont így esetleg többen megnézik.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Hozzászólás magwas
Hozzászólás magwas videója alatt:
bukottmernok (1 week ago)
Voltam Prágában. Ott nincs is zebra, ugyanis mindenhol felüljáró van a gyalogosoknak. Sőt, még kereszteződés sincs, hanem mindenhol körforgalom. MAX BIZTONSÁG... Nálunk meg az autósok a bűnbakok, holott a 21. században a zebrának nincs létjogosultsága.
Ez hülyeség. Általában
Ez hülyeség. Általában meg se kéne állni zebránál, elég lenne megfelelő követési távolságnál lassítani (ha működne a bizalmi elv és el merne indulni a gyalogos).
Mindenki jobban járna, csak nagyon sokan nem törődnek a gyalogátkelővel. Nem nézi, van-e gyalogos, "majd a következő átengedi" stb.
Ha meg le is lép a gyalogos
Ha meg le is lép a gyalogos a zebrára, akkor is inkább kikerüli, de nem veszi el a lábát a gázpedálról...
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
Erre csak annyit tudok
Erre csak annyit tudok írni, hogy örülök hogy nem mindenki gondolkozik így...
Nénike meg mássza meg a felüljárót a bevásárlókocsijával igaz? Vagy inkább kérje meg a fiát hogy vigye autóval a sarki boltba nem?
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
Azért az a nick sokat
Azért az a nick sokat elmond :-)
Hja, elég azt elolvasni, a
Hja, elég azt elolvasni, a komment már fölösleges is. :)))))))
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Szerintem ő valami más
Szerintem ő valami más városban járt. Mert hogy Prágában én 1db felüljáróra és körforgalomra nem emlékszem, az hótziher :) Pedig voltam ott 2x is, csak emlékeznék legalább 1-re. Zebrából meg kereszteződéből viszont annál több, meg jó sok macskakő a belvárosban, szép lezárt sétálóutcákkal.
Szerintem ő valami más
Szerintem ő valami más városban járt.
Lehet hogy erre gondolt. De felüljáró ott sincs :-)
Én biztos egy másik
Én biztos egy másik Prágában jártam, mert rengeteg zebra van és kereszteződésből sincs hiány. Lámpa viszont szinte sehol sincs. Rettegtem is, hogy fogok átjutni egyik oldalról a másikra és tadaaaam, ott használják az autósok a féket (nem csikorogva) a BMW-s, az Audis és egyéb ilyesforma rétegtől a normálisabb 4 kerekűig m-i-n-d-e-n-k-i.
Jah németeknél is ezt
Jah németeknél is ezt tapasztaltam. Forgalmas út, zebra, teszek egy lépést az úttest felé és azonnal beleállnak a fékbe. De nem csikorog, nem vészfékezik... Valahogy meg tud állni a zebra előtt, ördöngős praktikák ezek... :)
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.
Meséljek Svájcról? ;-) Az
Meséljek Svájcról? ;-)
Az talán elmond valamit a közlekedési kultúráról, hogy a svájci gyerekek 6 éves koruktól egyedül mennek iskolába. :-)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
6 éves kor előtt meg oviba
6 éves kor előtt meg oviba mennek egyedül? :P
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?
Lámpa kell oda, amit aztán
Lámpa kell oda, amit aztán megnyom a gyalogos. Mivel ritkán jár arra ember, ez nem okozna különösebb gondot. Főleg mivel előtte nem sokkal úgy is van egy lámpa, azzal akár össze is lehet hangolni a kézi vezérlést.
Természetesen hatásvadász, a bulvárnak ez a dolga. Valószínűleg a Greenpeace aktivistákról sem tudnánk hogy léteznek, ha bármilyen figyelemfelkeltés okán pusztán csak otthon horgolnának. ;)
Természetesen sok hasonló van még, de a problémára felhívni a figyelmet elég egy zebra is.
Foglalkoznak vele és ez már önmagában jó.
u.i. nekem rohadtul nem szoktak ott megállni, minap is teljesen elcsodálkoztam, amikor úgy 5 perc után valaki hajlandó volt megállni...kerülöm is azt a szakaszt, ha tudom.
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
en speciel egy forgalmi
en speciel egy forgalmi vizsgat buktam azert mert egy ilyen kietlen tajon, ameere rendszeresen vitt az oktato, pont a vizsgan akart valaki atkelni, es a villogo sargarol nem vettem eszre, hogy az kivetelesen folyamatos sarga, igy a kocsi segge mar piroson jott at. meg ib buktam ugye jol.
ezzel csak azt akarom mondani, hogy siman eloferdulhet, hogy nem is erzekelik, hogy ott most lampa tema van, meg hogy nem ugyanaz az orokcsorda jaras van, mint amit megszoktak. muuuuu
ez van, nagy tomegben az ember buta es onzo. autoban ez meg hatvanyozottan, mert bezarva a dobozva, no kapcsolat a kulvilaggal, mindezt meg ilyen feregjaratokban terelgetve (az utakat ertem ezalattal, mert nem arra mesz amerre csak akarsz, mint pl gyalog vagy bicajjal) szoval ertheto.
Ha jól tudom, vagy
Ha jól tudom, vagy legalább tapasztaltam, erre is van megoldás. Petőfi híd budai hídfője. Mindig mindenki ott ment át a felszínen a villamostól, nem az aluljárón. Először kitáblázták, hogy "Forgalmi rend változás" elég feltűnően és felfestették a zebrát, aztán raktak nyomós lámpát, most meg ha jól emlékszem rendesen vált már. Megszokásból közlekedőknek volt idő átszokni, aki nem megy arra annak meg nem feltűnő, hogy változott valami. Azért ott is elég gyorsan mennek. Ja, és egy hétig minden fővinformos rádiós hír bemondta. Megoldható.
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?
persze hogy megoldhato
persze hogy megoldhato :)
emberek elnek a sivatagban meg a homezokon, minden megoldhato.
de lathatod hogy nalunk az auto nelkuli let nem megoldhato.
mar a bkv sem alkalmas az oltonyben laptoppal valo kozlekedesre (varom, hogy mikor irja le valaki, hogy meg az auto sem...)
Hát a sorozatos dugók
Hát a sorozatos dugók miatt már elgondolkoztam egy pöpec bőrüléses légkondis helikopteren...asszem benézek a szalonba, válságban olcsóbb, mennek tönkre a gyárak... :)))
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
minden nap arra jövök
minden nap arra jövök haza. betolom az első kereket elég agresszíven, általában működik, perceket sosem kell várnom.
meg ezt máshol is írtam, hogy én kamikáze módon átmegyek mindenhol ahol elsőbbségem van. elüt, ő baja. várom már eléggé, hogy valami őrült autósnak tönkretegyem az életét ezzel. mert nem tanulta meg a kreszt.
nem tudom hogy van ez, de nálunk ezért ordított a legjobban az oktató, hogy gyalogos van a zebra közelében, megállunk, satufék is akár. és érdekes módon ma is ezt látom (pont elmegy a közelben egy tanulós útvonal), hogy ott a tanulóvezető mindig elenged, ha meg nem, akkor utána ordít vele az oktatója. ahogy valakinek jogsi van a kezében ez automatikusan kitörlődik az agyából vagy mi?
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?
Nekem az tűnt fel hogy a
Nekem az tűnt fel hogy a legtöbben úgy gondolják, hogy csak akkor kell szabályosan vezetni ha az oktatód látja, vagy van a közelben rendőr. De már az utóbbi sem mindenkire igaz.
miert mindig csak nagy es
miert mindig csak nagy es draga autokat latok minden tovabbi nelkul jardan, zebran parkolni?
(pedig a logika azt mondana, hogy az ilyen autosnak van felnivaloja, mert az o kocsijat dragabb kijavitani egy jardas parkolas-kulcsos vegighuzas utan. amire sokan mondjak hogy tusko dolog, de egyreszt a zebran parkolas is az, masreszt ettol meg ugyanugy gurul az auto kereke, nem lesz balesetveszelyes. ellenben hatha kialakul a "mindent azert megsem szabad" erzet..)
"miert mindig csak nagy es
"miert mindig csak nagy es draga autokat latok minden tovabbi nelkul jardan, zebran parkolni?"
Szelektív látás?
oh, tuloztam: 90%-ban nagy
oh, tuloztam: 90%-ban nagy es draga autok.
Szerintem csak
Szerintem csak feltűnőbbek, emiatt könnyebben megjegyzi az ember. De egyszer majd készítek egy nem hivatalos statisztikát. Tévedhetek is.
"én kamikáze módon
"én kamikáze módon átmegyek mindenhol ahol elsőbbségem van. elüt, ő baja."
Tolószékből a káröröm se annyira jóleső...
jé, valahogy mindig
jé, valahogy mindig mindenki ezzel jön. koporsóból is jó lesz a káröröm, szeretem az extrém helyzeteket. de ezt már megbeszéltük.
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?
Nekem teljesen mindegy, hogy
Nekem teljesen mindegy, hogy ki milyen okból ütteti el magát, csak ne lássam.
Majd szólok, hogy még
Majd szólok, hogy még véletlenül se gyere arra, amikor akciózom. Bár amúgy ha jól lőttem be te jársz ennél a zebránál, nem? (Bp-Budaörs útvonalként?)
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?
Így van, járok
Így van, járok arra.
Köszönöm, hogy nem az érzékelési területemen akarod eüttetni magad, kedves tőled.
(Költői kérdés: hány halálos baleset lenne megúszható, ha az emberek megértenék, hogy az elsőbbségről lemondani nem szégyen, hanem túlélési ösztön?)
Az a baj, hogy sokszor
Az a baj, hogy sokszor (speciel zebrán nem, de biciklivel a kereszteződésben annál inkább) az elsőbbségről való lemondással is okozhatsz balesetveszélyt.
===
bácsi a biciklin
Persze, van olyan eset,
Persze, van olyan eset, amikor ez fennáll. Pl gyerekek átengedése az úton, ahol nincs gyalogátkelő, de ha a szembejövő nem kapcsol, akkor csúnya vége lehet.
Fentivel csak annyit akartam mondani, hogy az ember igazsága, jogos előnyének kiharcolása nem éri meg a súlyos, halálos sérülés kockázatát. Akár hajszárítóval is játszhatna a kádban, majd utána jól bepereli a céget, ha nem volt rendesen szigetelve. Már, ha túléli.
Mármint én? Néha
Mármint én? Néha észreveszem, hogy úgy vasaltam a hajam, hogy belelógott a kábel egy lavór vízbe... Úgy látszik ez nálam természetes ösztön, hogy meg akarok halni... De amúgy a hajszárítóra rá van írva, hogy ne használjuk vízben. Meg a mekis pite dobozára is, hogy meleg a töltelék...
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?
Nem feltétlen rád
Nem feltétlen rád gondoltam, hanem úgy általánosságban. Közben eszembe jutott, hogy a hajszárítós példa, az általad említett miatt nem jó.
15-16 éves koromban én is átgyalogoltam mindenhol, ahol elsőbbségem volt, hogy "jól megmutassam", detto ugyanezzel a mentalitással ("majd szar lesz neki is, ha elüt"). Aztán ahogy elhagytam a 18-20-at, rájöttem, hogy nem ér ennyit az egész. Annyi helyzet van, amibe belehalhat az ember, nem kell növelni a számukat.
Gondolom németeknél se a ragyások érték el ilyen módszerekkel a gyalogátkelők tiszteletét, hanem a hatóságok magas büntetési tételekkel és szigorú ellenőrzésekkel.
Jó, hogy a németeket és
Jó, hogy a németeket és nem más nemzetet hoztad fel erre a többek által sokszor ismételt gondolatmenetre, nyugati országok mai autós kultúráinak állítólagos erős kezű rendőri kikovácsolásáról a múltban.
Míg Németország valóban fejlett, európai, és nyugati kultúrájú ország ma, és az volt valamikor a rég múltban, e kultúrájában tragikus szakadást élt meg a történelmi léptékű közelmúltban. E barbár sötétkora miatt én nem is hivatkoznék rá következő érveimben.
Egy bosszantó félreértést veszek észre azon elmélkedőknél, akik mindig ugyanazt hangoztatják, hogy nyugati országoknál is ugyanilyen komisz, embertelen autózás lenne ma mint Magyarországon, ha az ottani szigorú rendőrség nem irtott volna ki olyan magatartást valamikor a múltban.
Nem győzök ellent mondani ennek a naiv és téves felfogásnak. A legtöbb fejlett és történelmileg szelíd kultúrájú európai országban, a háborúk ellenére sem volt olyan negatív embertípus formáló kultúrális szakadás, mint a kommunizmus-tarolta Magyarországon.
Bele kellene gondolniuk a tévedőknek ebbe a hitükből következő értelmetlenségbe:
A múltban, ugyanúgy mint ahogy az ma kellene Magyarországon, vad dán, svéd és svájci autósokat állítottak meg dán, svéd és svájci rendőrök a zebráknál.
Ezek a komisz, kegyetlen, erőszakos és bunkó dán, svéd és svájci autósok meg akarták gyilkolni szelíd és barátságos dán, svéd és svájci polgártársaikat az utakon.
Hangosan berregtették masináikat, kisebbségi komplexusukban mutogatva képzelt magas társadalmi helyzetüket, gazdagságukat, hogy lám, nyugati kocsira is telik nekik.
És száguldoztak, és el akarták ütni a gyalogosokat a zebrán! Mindezt a barbár, elállatiasodott lakosságú, harminc-negyven-ötven évvel ezelőtti Balkán-Dániában, Balkán-Svédországban és Balkán-Svájcban!
Így akarták ezek az általánosan rendes és szelíd kultúrájú dánoktól, svédektől és svájciaktól eltérő bunkó és állatias dánok, svédek és svájciak nemzeteik kultúráját azon az alacsony szinten tartani a múltban, amilyen alacsony szinten a magyar közlekedési kultúra most áll.
Te elhiszed ezt?
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
Akkor ne szólj meg minket
Akkor ne szólj meg minket 15-20 éveseket, akikben még megvan az a vakmerőség ami benned is megvolt ennyi idősen. Gondolom neked is mondták az idősebbek hogy ne csináld, mégse kerültél tolókocsiba. Majd mi is lenyugszunk idővel, de néha kell az adrenalin...
;)
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
mekis pite eh :-) === bácsi
mekis pite
eh :-)
===
bácsi a biciklin
Wáá, reméletem, hogy nem
Wáá, reméletem, hogy nem veszed észre, mondtam is A-nak, hogy visszajövök kijavítani de addigra SB már válaszolt. Nekem sok-sok hónap és egy néhány perces magyarázás kellett ahhoz, hogy leessen a párhuzam, magamtól eszembe sem jutott volna. Így jó?
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?
Persze, nem rád haragszom,
Persze, nem rád haragszom, hanem a magyar nyelvre! :-)
===
bácsi a biciklin
Káröröm ide, vagy oda:
Káröröm ide, vagy oda: azért én sajnálnálak +
utálnék virágot hordani, pont ehhez a zebrához! :+
+1: nem kéne még egy
+1: nem kéne még egy szellembicikli.
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.
"...gyalogos van a zebra
"...gyalogos van a zebra közelében, megállunk, satufék is akár."
Az már régen rossz, ha stufék kell. Olyankor az autós figyelt ugyan, de mégsem figyelt eléggé. Javítania kell még autóvezetői képességét.
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
egyszer jártam arra,
egyszer jártam arra, kevésbé gyakorlott hugom is velem volt. erős 'krvanyád' hozzáállással lehetett csak átmenni, le se szarták, ha bringát félig betoltam a zebrára, kicentizik inkább, de nem állnak meg.
a Hungária is vicces 2x4
a Hungária is vicces 2x4 sávon amikor nem üzemelnek a lámpák. :D
A legutóbbi gyalogos
A legutóbbi gyalogos átkelésemkor egy balatoni zebrán, nagy sebességgel, kormányrántással kimanőverezett engem egy magyar rendszámú gépkocsi vezetője, pedig én akkor már az út közepén jártam.
Ha nem álltam volna meg gyorsan, kényszerűségből néhány centire a kocsija oldalától, akkor elsodort volna engem az a veszélyes, ámokfutó bűnöző.
Akkor gondoltam arra, hogy egy szivacsot kellene hordoznom a kezemben, váll és nyak magasságban készen tartva azt mindig a zebrán, letörölni magamról a riadalom miatt engem kiverő verejtéket.
Arra is gondoltam, hogy akár egy szivacs méretű üres kartondobozt is hordozhatnék szivacs helyett. Abba meg különféle könnyű dolgot, például egy pár szeretkező mezei poloskát, szállíthatnék.
Szivacsnak és kartondoboznak így egyaránt békés, jogszerű, ártatlan és veszélytelen célja lenne az én kezemben. Kendvenc színem a téglavörös. Szivacsomat vagy kartondobozomat is ilyen színben képzelem el.
Kíváncsi lennék, hogy milyen hatással lenne az én szép téglavörös, könnyű súlyú, kezemben vállmagasságban ingatott szivacsom vagy papírdobozom azokra az autósokra, akik fenyegetőn, megfélemlítő akarattal, megállási szándékot nem mutatva robognak felém a magyar zebrákon.
http://themagicwarehouse.com/FO2716/Sponge-Brick.html
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
Átitatni valami vörös
Átitatni valami vörös trutyival a szivacsot, és ha veszélyeztet a zebrán, akkor rávágni a szélvédőjére. KOppanás, vörös izé fröccsen a szélvédőre. Pár hónapig biztos hogy lassan fogja megközelíteni azt a zebrát...
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
tényleg, mekkora lenne,
tényleg, mekkora lenne, kiásunk hullákat, kenünk rájuk kecsapot, és bedobjuk egy autó elé:)
Előszöris, ugyebár az
Előszöris, ugyebár az autós nem gondolatolvasó.
Másodszor, jómagam is utálom azt a helyet, még akkor is, ha én várakozás nélkül megyek át a bicajt magam előtt tolva. Néhány napja a Duna Plázánál villogott sárgán a lámpa (2x3 sáv), egy autó sem lassított, pedig egész kis tömeg várt már átkelésre a zebránál. Az előbbi módszerrel "utat törtem" nekik, hálásak voltak.
Harmadszor, szerintem a videó jó. Tökéletesen érzékelteti, amit minden arra vagy hasonló helyeken járó tapasztal, hogy akár kiolvashatsz egy újságot is, mire valaki átenged. A sakkozós jelenet persze túlzó, de a riport alapvetően nem a szakmának készült, tehát ezt felesleges az Index szemére vetni.
melyik szakma foglalkozik a
melyik szakma foglalkozik a zebran atkeles lelektanaval? :)
sztem ez az eltulzas azert volt helytelen ebben a riportban, mert ahogy a ti videotok is mutatja: a valosag sokkal sokkolobb, mint ez a sakkozos-flair szekes hulyeseg. ezaltal pedig a helyzet komolysaga kerdojelezodik meg ("ja persze, ujsagot is olvashat, mi? lofaszt, annyira azert nem rossz a helyzet, nincs is akkora gond." /5-10 perc es mar at is tud jutni.../)
Szoval nekem ezert volt "szar".
Nekem túl ovisnak, túl
Nekem túl ovisnak, túl gügyülinek és nem helyénvalónak tűnt az a hülyéskedés. De mindamellett mégis, itt szerencsére megbocsájtható.
Háborús bűnökről tudósítók se úgy kommentálják az akasztani valók bűneit, hogy "Hát ez csúnya volt, tényleg nem szép viselkedés tőlük. A hadifogoly az életéért könyörgött [riporter eljátszik egy teátrális rimánkodást], mégis halálra kínozták őt."
Én, aki szeretem a viccet, nem ismerek tréfát igazi botrányos, igazságtalan dolgokban. Lagymatag humor nem oda való, ahol le kellene csapni a törvény legzordabb szigorával.
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
Budapest minden zebrajanal
Budapest minden zebrajanal igy zugnal el az autok, ez szerintem csak akkor fog valtozni ha kegyetlen modon kiszorjak a jellemhibas, ostoba, vezetesre alkalmatlan embereket a forgalombol es az igy megmaradt 10% ot pedig vas szigoral figyelik es felugyelik.
+1 Örülök, hogy te is
+1
Örülök, hogy te is jellemhibának látod az óvatlan, túl gyors, és elsőbbség adást elmulasztó, szabálytalan autóvezetést a zebrákon és azok közelében.
Ezt így kellene megoldani valóban a mai Magyarországon, ahogyan leírtad.
Hozzáteszem, hogy erre soha nem volt ily radikálisan vagy program szerűen szükség sok fejlett kultúrájú országban, mert ott társadalmi kísérlet és történelmi szakadás nélkül alakult folyamatosan a lakosság jobbára egészséges közlekedési kultúrája.
E szemléletem ellenzői azt is vallhatják, hogy úgy, ahogy minden autós rendőri büntetés félelmétől viselkedik csak rendesen a nyugati országokban is, az összes vásárló azért nem lop, azért nem tolvajkodik az üzletekben, mert ott kamerák és biztonsági őrök vannak.
Máskülönben én magam, te magad, és mindannyiunk itt a CM-en, és az egész emberi társadalom minden egyede, fejlett vagy fejletlen, nyugati vagy keleti országbeli, mind tolvajok lennénk, azon téves elv kiterjesztése szerint.
Csak a megfigyelő kamerák, a rendőrség és a törvény tarthat vissza minden egyes embert, és nem pedig az ő erkölcse is, attól, hogy ő áruházi tolvaj, vagy szabálytalan autós legyen!
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
Újabban a margit hídnál
Újabban a margit hídnál is necces átmenni, mióta sárgán villognak a bringaizé végén a lámpák.
Light in the night..
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
http://www.imeem.com/grin00
+kedves a macisajt is a
+kedves a macisajt is a bringást segíti. Inkább átváltoztam ott gyalogossá,bringát nyomtam magam előtt,amíg átértem szemből kb. 6 bringás is át tudott haladni.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Mindez kicsit nehezebb, ha
Mindez kicsit nehezebb, ha egyedül vagy. :)
Mikor már látják, hogy gyülekeznek az emberek, többnyire észbe kapnak. :)
A macisajt meg mit sem ér, ha figyelembe sem veszik. Ha ezt tennék, az első ott toporgó ember láttán megállnának. :)
Light in the night..
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
http://www.imeem.com/grin00
A macisajt a bringásnak van
A macisajt a bringásnak van abban a kereszteződésben.
Egyedül mentem a Duna felé, míg a bringaút kanyarjában már többen várakoztak az átkelésre.
Igaz le kellett szállnom viszont várakozás nélkül át tudtam haladni.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Úgy értettem hogy teljesen
Úgy értettem hogy teljesen egyedül. Egyik oldalt sincs rajtad kívül senki. Megálltam ott és számolgattam hány autós nem enged át. Minddel próbáltam keresni a szemkontaktot, de mintha ott se lettem volna. 10-nél jártam, mikor jött egy kolléga és kidugva az első kerekét, átment. Autók fékeztek veszettül, majd azt mondtam : így könnyű. :)
Én arra voltam kíváncsi, hogy hányadik autós gondolkodik úgy, hogy : Háhh! Ott egy bringás, engedjük át, hogy tudjon haladni ő is.
Ha több lenne az ilyesfajta előzékeny gondolkodás, ahelyett, hogy "leszarom a másikat, csak én tudjak haladni", jobb lenne a közérzet.
Milliószor játszok autósokkal, kamionosokkal, buszosokkal, taxisokkal oda-vissza működő előzékenységi játékot menet közben.
Jól működik. Ő segít, én is segítek ha úgy adódik, mindenki happy és tud haladni ahelyett , hogy szidjuk egymást.
Persze vannak zsigerparasztok is, akiknél ez nem nyerő.
Csak egy példa : Szűk utcákban pl, ahol mindkét oldalt parkolnak autók, útszűkítéseknél ahol van egy autónyi vagy annál kicsivel nagyobb hely.
Haladok, de hallom, hogy mögöttem jönnek.
Nem előz, nem vág be elém, nem tol le, nem centiz, hanem megvár.
Ilyenkor szoktam azt csinálni, hogy először is hátraintek, megköszönöm, kicsit beletaposok, majd az első lehetőségnél kihúzódok amennyire csak lehet és intek, hogy menjen/ek.
Ezeket legtöbb esetben elakadás jelzővel illetik. Segített, türelmes volt, segítettem.
Nem kerül senkinek sem különösebb erőfeszítésébe és mindenki mosolyogva megy tovább. :)
Ezen lenne a hangsúly, hogy ne küzdeni kelljen azért, hogy eljuss a-ból b-be, hanem az, hogy zsigerből jöjjön az előzékenység.
Ezt egy ilyen zebránál is meg lehetne csinálni és nem úgy átmenni rajta, hogy vagy elütnek, vagy nem.
Light in the night..
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
http://www.imeem.com/grin00
Ja azt 3 mp alatt
Ja azt 3 mp alatt felmértem,hogy senki sem fog lemondani az elsőbbségéről,hogy a bringások átkelhessenek, azért választottam inkább a gyalog üzemmódot.
Az előzékenység szerintem is fontos a bringagyalogon se szoktam csengetni ha rossz oldalon megy a gyalogos (nem ő tehet róla,hogy valakik azt hiszik,hogy a járdára festett sárga csík megoldja a kerékpáros problémát).
Szombaton egy kedves hölgy 5x dudált rám a Szent István körúton,mert nem tudott sávon belül leelőzni és három autó elhaladása után mehetett csak a belső sávba. Leginkább az frusztrálta,hogy az első duda után még jobban kihúzódtam a sávközépre nehogy lecentizzen. Persze mellémérve már volt pár másodperce,hogy számonkérje az esetet.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Technikailag kellene ott
Technikailag kellene ott lassítani a forgalom sebességét. Nem lehet másképp megállni a gyalogosnak - ha az ott szokásos 60-70-nel mész, mire az előtted haladóktól meglátod, hogy a zebránál gyalogos van, már nem tudsz megállni biztonságosan. Szűkítés, 40-50, és megoldódik a probléma.
+1
+1
Pontosan így van. 60 a
Pontosan így van. 60 a megengedett, és eléggé későn lehet meglátni, ha a zebra szélén áll valaki. Ilyenkor a másodpercnél rövidebb idő alatt kell dönteni, figyelembe véve azt is, hogy a mögötted jövő betartja-e a követési távolságot.
Nagyon rossz hely, autóval vagy kerékpárral egyaránt utálom. Ott bizony lassítani kellene a forgalmat. Az autósok (ilyen többségben) nem vadállatok, egyszerűen senki nem akar tömegbalesetet okozni egy túl erős fékezéssel. Ez a lélektani válasz a kérdésre, hogy miért nem állnak meg.
Túl erős fékezés helyett
Túl erős fékezés helyett időben végrehajtott enyhe fékezés kell. Vagy, akár fékezés helyett is, egy mód az enyhébb fokú lelassulásra a gáz elvétele vagy levétele.
Időben lehet a sebességkorlát alatti törvényes és biztonságos sebességről egy még biztonságosabb sebességre lelassulni ezekkel a módszerekkel egy ismert zebra megközelítésekor.
Nem hiszem, hogy tömegbaleset okozásától fél a legtöbb bűnöző típusú autós aki szabálytalanul, túl gyors sebességre gyorsult fel és nem akar arról lelassulni, és azt hazudja, hogy azzal tömegbalesetet okozhat.
A követési távolság hátunk mögötti, mások által való be nem tartása ellen ajánlanék egy módszert. Lassuljunk le óvatosan, fokozatosan. Igazítsuk sebességünket a hátunk mögött haladó aktuális követési távolságához. Ha ez idegesíti őt, akkor majd megunja és megelőz minket.
Egy eszköz hasznos lenne itt. Érzékelős, automatikus rendszerű, vagy egyszerű kézi kapcsolós hátsó fénykijelző, feliratos vagy másféle, ami a túl szoros követését jelezné a mögöttünk haladónak. De a "Kopj le, fiam!" vagy "Namivan vazze, a s*gg*mbe akarsz jönni?" üzenetek túl provokálók lehetnek, és nem ajánlom őket. :D
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
Igen, úgy is kellene
Igen, úgy is kellene csökkenteni, ha valamily forgalomcsillapító eszközt értettél "technikailag" alatt. Ilyen revízió mellett még szigorú rendszeres rendőri ellenőrzést is kellene ott folytatni, kemény bírságolásokkal.
Mivel tudomásom szerint ez a hely egy fővárosi, lakott területi útvonal, a jelen sebességkorlát 50 km/h.
Ha ott 60-70 km/h szokásos sebességet figyeltél meg, akkor ott tömeges szabálysértésről és veszélyeztetésről lehet szó. Az autósok zöme, vagy talán kivétel nélkül mindegyik, bűnös gondatlansággal, túlsebességgel hajt ezek szerint ott.
Ha csak egyetlen normális is lenne minden századikuk között, akkor ez a néhány jó ember 50-nel haladna, lassan és óvatosan, dacolva a mögötte haladó, akkor elképzelhetően vadul dudáló, dühös őrültekkel akik nem tudnának miatta gyorsabban hajtani.
A kevés jó autós így moderálhatná az általános ámokfutást annak a zebrának a közelében.
Emellett azt hiszem, hogy az ott haladó autósok többsége rendszeresen jár arra és ismeri a helyi körülményeket és tudja, hogy ott van az a zebra. Erősen hiszem, hogy nem váratlanul bukkan elő számukra az a zebra, és le tudnának előrelátón lassulni a közelében, ha akarnának.
Legtöbbjük nem akar, és ezt a rossz választásukat szabad akaratukból teszik, és nem azért, mert valaki más erőszakkal fenyegeti őket hátulról, például belerohanással a járműveikbe.
Ha egy becsületét visszavágyó ember le akar lassulni a megengedett sebességkorlát alatti sebességre, akkor az lelassul. A becsületes eleve túl sem lépi azt. Egy becstelen, gyáva, rossz akaratú bűnöző nem lassul le, és kifogást talál arra.
Szabad akaratából a rosszat választja és azt hazudja magának és a világnak, hogy nem lehetett a jót választania mert őt is csak kényszerítették mások.
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
"Ha ott 60-70 km/h szokásos
"Ha ott 60-70 km/h szokásos sebességet figyeltél meg, akkor ott tömeges szabálysértésről és veszélyeztetésről lehet szó."
"26. §
(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni."
FYI: ~BAH-tól 60-as tábla van kint. ~Nagyszőlőstól van 70.
Köszi az infót. Ezt nem
Köszi az infót. Ezt nem tudtam, hogy külön táblák vannak ott kint. Nem tudom, hogy hol van ez a zebra pontosan, a BAH és Nagyszőlős viszonylatában. Melyik korlát érvényes akkor ennek a zebrának a környezetében?
Az ismeretem iménti hiánya nem érvényteleníti azt a részt ami ezt a területet jól ismerő autós többség zebra-közeli, hiányolt óvatosságának szükségét tárgyalja.
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
Azt hiszem, a zebra előtt
Azt hiszem, a zebra előtt mintha lenne egy 50-es. De a táblák nem sokat érnek. Nagyon élvezetes az írásaid olvasása, de mintha nem lennél tisztában a budapesti realitással. Ha nincs dugó, 60 az alap, 70-100 pedig nem kirívó eset. Ha hazafele a Szilágyin 50-nel megyek, letolnak. Ezt kizárólag technikailag (szűkítés, rázópad) és egyben sokkal komolyabb traffipaxolással lehetne visszaszorítani.
Tudom, hogy milyen
Tudom, hogy milyen közveszélyes a budapesti járművezetők nagy hányada. Láttam már az álló sor mellett a szembejövő sávban, piroson átizmozó bűnöző típusú autóvezetőt.
Láttam esztelen sebességgel gyorshajtó autóst, motorost és járdázó biciklist is. Nem egyszer láttam már bősz berregéssel túlgyorsuló, és több száz méterre a hátsó kerekére felálló motorkerékpárost.
A zebránál meg nem álló vezetők mintha kevesebben lennének talán már. De erre még nem fogadok, hogy ez biztosan így van, csupán így éreztem legutóbb.
A város és az ország teljesen anarchikus közúti rendjének a hatósági helyretétele még nem kezdődött meg. Ami megkezdődhetett, az mímelés, degenerált majomkodás.
Rendőröket láttam vidéken, akik elbeszélgettek a szabálysértőkkel, például tiltott irányba kanyarodókkal. Kérdésemre elmondták, hogy nem büntetnek, hanem csak szóban figyelmeztetnek.
Így nem lehet eredményt elérni ily alacsony szintről. Tehát én is figyelmeztetem a kreténeket, a felelős hatóságokat, szóban: Ejnye-bejnye, ha ez így megy tovább, akkor baj lesz. :-)
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
nekem van egy rosz bringám.
nekem van egy rosz bringám. sokszor gondoltam rá, hogy felkeresek ilyen helyeket, és aki nem adja meg az elsőbbséget, mikor már bőven az út közepén vagyok, elétolom a bringát. és egyből rendőr. akár csinálhatnánk tömegbalesetet is. nem akar valaki csatlakozni? fel is vesszük videóra. csak egyszerűen élünk az elsőbbségünkkel. szóval igazából senki nem szólhat egy szót sem.
Jó ötlet. Erre már én is
Jó ötlet. Erre már én is gondoltam. :) Benne vagyok. :) A többit emilben, nehogy kitudódjon. :)
Nem kell túlszervezni. A
Nem kell túlszervezni. A bringát magad előtt tolva ide-oda közlekedsz. Természetesen szigorúan tömegbaleset-okozási szándék nélkül.
__________________________________________
A város annyira meg van terhelve beruházásokkal, hogy óvatosan kell bánni az olyan rendezvényekkel, amelyek zavarják az autósok forgalmát.
a tömegbalesetet úgy
a tömegbalesetet úgy értettem, hogy több bringát üttetünk el egyszerre:)
csak óvatosan === bácsi a
csak óvatosan
===
bácsi a biciklin
Sajnos ez az autós morál
Sajnos ez az autós morál primitív balkáni jelenség. Lenne, ha... de nem az, ez csupán a magyar KRESZ be nem tartatásából, kemény büntetések hiányából ered. Tipikus magyar jelenség. Pl. Romániában az összes autó megáll, ha egy gyalogos megáll a zebránál, sőt Nagyváradon a zebra túlsó végén a járdaszigeten vártam volna, hogy a külön pályán lévő akkor induló villamos elhaladjon. Ez volt nekem az igazi meglepetés: MEGÁLLT, és intett, menjek át. Itt meg a gyalogosok közé hajt a jobbra kanyarodó autó, még lámpás kereszteződésben is. Egyik példa lehet akár a Dózsa - Vágány x. Olaszban ha elütnek egy bringást, a koma komoly kártérítést fizet a magas büntetés mellett. Vigyáznak is nagyon ránk. :)
Autósokkal vitázva, mikor azzal jönnek, hogy mi is sértünk szabályt, én mindig ezt mondom. Igazad van. Csak az a bökkenő, ha te sértesz szabályt, én halok meg a bringán. Ha én sértek szabályt, akkor is én halok meg a bringán. Erre a sok pléhdobozos tahó rögtön nem tud válaszolni, csak elsunnyognak a fenébe. :)
"Morál" alapján tárgyalni
"Morál" alapján tárgyalni a kérdést majd balkánozni teljesen félrevezető. Nem morál kérdése, hanem szabályok és azok betartatása (szankciók, gyakori ellenőrzés) oldja meg ezeket a dolgokat mindenhol. A német autósok se azért állnak meg, mert ők olyan morális és fejlett lények, hanem azért mert tudják, hogy akit elkapnak, az keményen fizethet utána, ha meg elüt valakit, akkor a bíróság nem sokáig fog tanakodni hogy ki is volt a hibás. Ha Magyarországon holnaptól ellenőriznék és betartatnák a szabályokat, itt is mindenki megadná az elsőbbséget, pedig egy hajszállal nem lenne "becsületesebb" vagy "morálisabb" ember.
+1 (De miért van az, hogy
+1
(De miért van az, hogy másutt betartatják a szabályokat, itt meg nem? Valahogy mégiscsak visszakanyarodik a dolog a morálhoz, nem?)
Pontosan. Gyilkolni sem
Pontosan.
Gyilkolni sem azért nem gyilkolunk össze-vissza, mert büntetik, hanem azért, mert az életet tiszteljük. Ez a morál. Az az autós, aki ezerrel száguld, miközben mindenkit veszélyeztet - pl zárón átlép, gyalogosok közé hajt, nem ad meg elsőbbséget, szabálytalanul előz, eléd vág stb - az tulajdonképpen potenciális gyilkos. Csak ennek nincs tudatában. Ha erre rájön - akár szigorúbb büntetésekkel - akkor kialakulhat egy közlekedési morál. Addig meg nem sok különbség van az így közlekedők és a bekattant aggyal mindenkire lövöldözők között.
egy hajszállal nem lenne
egy hajszállal nem lenne "becsületesebb" vagy "morálisabb" ember
Kezdetben nem lenne az. Talán hosszú távon sem. De az unokája már nem fogja tudni, hogy azért állunk meg, mert különben fizetünk, csak azt, hogy meg kell állni, slussz-passz. És ez már morálnövekedés a javából.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A. Pali.
Biciklista
+1 Pedig pata, az ő
+1
Pedig pata, az ő korábbi leírása szerint, amerikai kisvárosban is élvezhette előnyét annak a fejlett autós morálnak amivel egy általában rendes autós közösség viselkedik a többi közlekedőkkel szemben, rendőr jelenléte nélkül is.
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
Nem hiszem, hogy olyat
Nem hiszem, hogy olyat írtam volna, hogy ne lenne rendőr. Kollégámat pl pár hónapja bírságolták meg $125-re, mert tiltott helyen fordult meg. Van rendőri jelenlét, rutinellenőrzések (pl köt. fel. biztosítást ellenőriznek), ilyesmik.
Amerikában van még egy jelentős anyagi ösztönző is, hogy óvatos légy: a károkozó (vagy annak biztosítója) alapból viseli a költségeket. Ha valakit elütsz, és beviszik az ügyeletre, csinálnak neki mondjuk egy CT-t, akkor tízezer dollár környékéről indul majd a számla, és még csak nem is kezelték, és persze jön a kiesett munkajövedelem, nem vagyoni kár, etc. A vétkes felelősségbiztosítója persze kifizeti, csak azután jóval magasabb díjjal fog vele akármelyik biztosító szerződést kötni.
Magyarországon még soha nem hallottam olyat, hogy a TB bevasalta volna a kezelés költségeit a vétkes félen (de lehet hogy én vagyok tájékozatlan). Pedig elvileg a jogi keret meglenne rá.
Természetesen, nem azt
Természetesen, nem azt írtad és én sem úgy értettem, hogy azt írtad, hogy Amerikában nincs rendőr.
Pár hónapja, itt valamelyik blogban olvastam az igaz és nekem is szívmelengető esetedről amit megemlítettél.
Egy csöndes kis utcában kifordultál vagy be a bicajoddal, és megállt neked, és elengedett téged egy autós, pedig nem is volt a közelben rendőr, mert nem kellett neki rendőri jelenlét ehhez a szabályos viselkedéséhez ott, abban az országban. Ez volt a lényege annak az írásodnak.
Frissítés. Itt van, megtaláltam. Kicsit kevertem a pozitív eseteidet az emlékezetemben. Az autóst svédországban dícsérted, múlt nyáron. :-)
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090405/valtozik-gyorshajtok-bunte...
Én hiszek a belülről jövő önfegyelemben, ami különböző térségek lakosságainál különböző szinteken tapasztalható. Ugyanakkor a külső fegyelmezés szükségében is hiszek. A kettő együtt működik jól, ilyen vagy olyan arányban.
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
az unokája már nem fogja
az unokája már nem fogja tudni
Ebben nem értek veled egyet. "Normális" országokból származó emberek simán képesek nagyon hamar visszavedleni barommá Magyarországon. Nem mindenki, csak az a kis százalék, aki Mo-n is megvan.
Valóban internalizál az ember normákat, de ez akkor hatásos ha megvan a szankció. A legtöbb ember így alapból átvált arra hogy "becsületes" lesz, mert olyan kevéssé éri meg nem így tenni hogy már nem is gondol rá. De ez nagyon hamar fel tud lazulni.
+1 Azt hiszem Brecht mondott
+1
Azt hiszem Brecht mondott olyasmit, hogy ha jók a törvények, az embereknek nem kell jónak lenniük :)
Vigyázzunk Brechttel. Ő a
Vigyázzunk Brechttel. Ő a humanitás hamis affektálásával mondhatott ilyesmit, ahogyan koromfekete piszkot is gyűjtött mosdatlan körmei alá, hogy proletárnak lássék.
Ez a különben intelligens ember, ha ilyesmit mondott valóban, akkor vagy hátborzongató cinizmussal értette a néhány rossz ember, például Sztálin által diktált törvényeket, mint "jó" törvényeket, vagy elárulta a tudattalattijában mégis elfogadott Istentől jövő törvényeket.
Egyik esetben sem venném túl komolyan azt a tételt, hogy az embereknek nem kell jóknak lenniük, ha a törvények jók.
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
Meglátó Mindkét zebra
Meglátó
Mindkét zebra ismerős, sokat járok arra. A Budaőrsi úton bringával, de eddig csak egy alkalommal mentem át azon a zeberán. Valóban félelmetes az átkelés. A film azonban arra hívja fel a figyelmet (és ez a lényeg)hogy az autósok nagy többsége a csorda elméletet vallja, illetve azt, hogy a jogsival és az autóval együtt megvásárolta magának az utat is.
Megoldás lehet egy jelzőlámpa "odaalkotása".
A másik helyen, a Gyömrőin, ha jól megfigyelitek egy hatalmas virágkoszorú van feltéve a villanyoszlopra. Története, már több mint egy éves. Egy esős hétköznap délután egy fiatal lány ment át a zebrán és egy autós halálra gázolta úgy, hogy ezután még ketten keresztül hajtottak a holttesten. Én is éppen akkor jártam arra, de már csak a fekete foliával letakart testet láttam.
A koszorút, talán minden nap, a lány vőlegénye frissíti.Négy-öt nap múlva lett volna az esküvőjük.
Néhány kilóméterrel feljebb Ferihegy 1 előtt, szintén a zebrán pár éve, hasonló eset történt. Egy stuwit gázoltak ott halálra.A sors iróniája, hogy neki másnap lett volna az esküvője.
Mivel ez akkor ott már, vagy az 5. halálos gyalogos gázolás volt, a repteresek összefogtak és ennek eredménye lett egy jelzőlámpa.
Az autósok zöme ennek ellenére ott még mindíg 1000-el hajt át, de ha pirosra vált a közlekedési lámpa, azért legalább megállnak.
Vajon miért kell többeknek ahhoz meghalnia, hogy lépjen valamely önkormányzat, és néhány autósban megmozduljon a lelkiismeret?
a VOLT fesztiválon
a VOLT fesztiválon találkoztam a Wilfing Áron Egyesülettel
(http://aron.wilfing.hu
a 23 éves soproni fiatalembert tavaly gázolta (zebrán) halálra egy 27 éves sofőr. a gyalogos/kerékpáros közlekedésbiztonságra fókuszáló egyesületet az ő emlékére hozták létre barátai.)
egy rövidke tesztért cserébe fényvisszaverő karszalagot kaptam tőlük, ami egyébként hasznosnak bizonyult, mert a szűk Harkai úton sötétben is száguldozott néhány agyament
az emlékoldalon idézett cikk szerint 2007-ben országosan 3453 gázolásos baleset volt, ebből 902 gyalogosátkelőn, 2006-ban ugyanezek az adatok: 3491 és 787.
azt nem tudom, hogy azóta megépült-e ott a fekvőrendőrös zebra vagy kapott-e lámpát az átkelő.
az viszont feltűnő, hogy a támogatók között nem szerepel az önkormányzat
Az "átkosban" nőttem fel,
Az "átkosban" nőttem fel, s így az első érdekes élményem Párizsban volt, ahol is gyalog egy kereszteződéshez lassan, elgondolkozva közelítettem, és nagyon elcsodálkoztam, mikor egy szép, fekete autó - mert ez is megmaradt - megállt az úttesten, és haláli türelemmel szinte lecsalt maga elé. Tán először tettem meg az átkelést az itthon megszokott futólépés (iszkiri) nélkül, mert ott kevéssé fért volna bele a helyzet eleganciájába.
Hotyhogy és mások eszmefuttatása szerintem is helytálló a hazai helyzet különleges gyarlóságáról, amely miértjét is tudni vélem ...
Zebra autós oldalról:
- ott a jónép már az autópályára készül, sebességben is
- egy enyhe lejő van, mely a sebesség fokozására késztet: 4-5. sebesség
a támfal miatt váratlanul éri az autóst a zebra felbukkanása
- a két, egyirányú sávon (szembeforgalom nélkül, mint az autópályán) megállni váratlanul, értelmetlennek tűnik
- ha a másik sávban mennek ezerrel, akkor a gyalogost lecsalni veszélyeztetés-gyanús stb.
Számomra ebből az jön ki, hogy ha az autók közlekedési feltételeinek létjogosultságát is elfogadjuk: senkinek sincs igaza, vagy fordítva, a megoldást pedig az okosakra, addig is a Gondviselésre bíznám.
Párszor jártam már azon a
Párszor jártam már azon a zebrán. Szerintem ugyanúgy át lehet menni, mint más zebrákon. Csak hát nyilván nem fog senki megállni, ha ücsörög meg sakkozik valaki az útszélén. Illetve én is úgy emlékszem, hogy egy távolabbi lámpa miatt eleve vannak kisebb szünetek. Szóval a kevésbé bátraknak ez a lehetőség is adott.
nálad a pont(:
nálad a pont(:
Amíg a rendőrség
Amíg a rendőrség politikai megrendeléseket teljesít, nem fog javulni a morál, mert nem a valódi munkájukat végzik a rendőrök. A parlament előtti egyfős tüntetésen elszállítják a tüntető autóját, de a villamossínen vagy kerékpárúton órákig lehet parkolni.
én pedig ma megtudtam egy
én pedig ma megtudtam egy fórumból, hogy a környezetvédelem az egy populista dolog.
ugye csak érdemes
ugye csak érdemes fórumokat olvasni, okosodik az ember :-)
kékharis Majdnem ilyen
kékharis
Majdnem ilyen frankó a budai Rác fürdőnél lévő zebra, amelyen kerékpárút is átvezet. Elvileg lehetne a lámpán jelezni az átkelési szándékot, de a gomb persze nem működik, a lámpa akkor vált, amikor ő akar, a kelleténél sokkal ritkábban. Ezért mindenki megy tökön-paszulyon át, amikor úgy ítéli meg, hogy még átfér. (Aztán néha téved, mert jön valami barom ezerrel.) Pár napja elütöttek itt egy kerékpárost, az elmúlt években meg egy csomó gyalogost is. Évek óta nem sikerül elérni, hogy úgy állítsák be a lámpát, hogy az átkelni szándékozó tényleg meg tudja állítani a kocsisort. Ha meg sárgán villog, vagy nem működik a berendezés, az Isten legyen irgalmas annak, aki át akar jutni a buszmegállóból a villamoshoz, vagy fordítva.
jól látom a csokrot bal
jól látom a csokrot bal oldalt a tábla alatt????
talán ez a legsokatmondóbb a videóban
Sok tényező mellett a
Sok tényező mellett a láthatóság is gondot okoz, lehet rosz helyen van a figyelemfelkeltő tábla aminek szerintem a színeivel is gond van. Azért egy gyalogátkelőhely potenciális veszélyforrás amit illene valami élénkebb színnel kiemelni mint a kék/fehér fekete kombináció.A zebra sem mindíg látható jól.Ezeken lehetne változtatni pl egy olyan bevált gyalogátkelőhely rendszerrel ami megkülönböztetne 2 fajta átkelőt. Az egyik típusú az autóknak adná meg az elsőbbséget amellett hogy lassításra kényszerítené az autóst egy sávszűkítéssel , és kialakítva a két sáv közt a gyalogosoknak egy védett zónát. A másik variációban pedig hasonlóan lassításra kényszerítené az autóst a sávszűkítés mellett opcionálisanfekvőrendőrrel, és megállásra ha éppen gyalogos halad át.Ezt jelölhetné a zebra, és itt kőkeményen büntetném aki megszegi az elsőbbségadás kötelezettségét ideiglenes jogsielvétellel akár. Az átkelőhelyeket pedig a láthatósági mellény színeivel ellátott éjjel világító naaagy oszlopokkal kellene kiemelni. Mint azt az általam etalonnak tekintett Angliában:) lásd a képet->
http://www.rogerwendell.com/images/unitedkingdom/uk_night_lighting_pedes...
Már elkezdték sok helyen
Már elkezdték sok helyen felfesteni a fontosabb helyekre a piros alapon fehér csíkos gyalogátkelőket. Figyelemfelkeltő.
Leszarják. _ _ _ _ _ _ _ _
Leszarják.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A. Pali.
Biciklista
A kép amit mellékeltél,
A kép amit mellékeltél, az egy forgalmi sziget. Ez elsődlegesen nem gyalogátkelő célra, hanem forgalomcsillapító célra tervezett létesítmény.
A helyi szabályok szerint nem csak kijelölt átkelő helyeknél, és akadályozatlanul elsőbbségükben ott, hanem bárhol átkelhetnek a gyalogosok az utcán, a forgalmat ők nem akadályozva olyankor.
Ezért tehát itt is átkelhetnek, és emiatt ésszerű kivágott középső résszel építeni ezeket a szigeteket, hogy ne kelljen föl és le lépkedniük. De figyelmesen megállva középen, két útnak kell tekinteniük a keresztezett helyet.
http://www.tfl.gov.uk/corporate/projectsandschemes/communityandeducation...
Gyalogátkelő helyek figyelemfelhívó lámpája a Belisha beacon, amit legalább párban vagy többesével szerelnek fel bizonyos típusú átkelőknél.
Leslie Hore-Belisha, volt Brit közlekedési miniszter vezette be, nagy eredménnyel a közlekedési balesetek csökkentésére.
http://www.belishabeacons.com/Belisha_Beacons_Package.html
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
Thx az infót! Én nem
Thx az infót! Én nem olvastam utána ugyan csak láttam élőben az útkialakításokat.Zebránál mindenki megáll ott, és többnyire lassít előtte függetlenül hogy áll-e valaki a közelében. Egy alkalommal láttam csak hogy valaki áthajtott zebrán, volt is akkora közfelháborodás hogy öröm volt nézni:) Ráadásul ledudálták a többi autósok is az illetőt:)
Munkából adódóan sokat
Munkából adódóan sokat vezetek kisteherautót. Notórius zebránál megálló vagyok. sajnos az utóbbi időben rendszeressé vált, hogy én megállok, a mögöttem haladó anyázva, csikorgó kerekekkel gyorsítva kielőz belső sávban. Eddig csak azért nem ütöttek még le mellettem gyalogost, mert egyrészt roppant gyanakvóak, másrészt integetni szoktam, hogy még ne induljanak el. Pár hete úgy állok meg kétsávos úton, hogy behúzódok középre, és két sávot blokkolok a zebra előtt. Három sávhoz sajnos kicsi az autó. Átkérem magam kamionra.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A. Pali.
Biciklista
Amit cselekszel, az úgy
Amit cselekszel, az úgy helyes az ember szemében. Igazságos, jó és tiszteletre méltó vagy. Lelkiismereted tiszta marad igy, hogy becsületes életúton jársz, és felelős pozíciód ott megérdemelt.
A melletted elhúzó, gyalogosokat veszélyeztető vezetők bűnébn jottányi részed sem lehet, ha ne adj Isten elütnek akkor valakit. Helyesen nem követed a cinikus, önmagyarázó utját a gyengéknek, akik értelmetlen gyalogoscsalogatást szajkóznak.
Ha egyre többen lennének olyanok mint te, akkor a helyzet egyszer végre normálisba billenne majd.
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
Rézpista! Elismerésem:)Alá
Rézpista!
Elismerésem:)Alád tankot kellene adni, az jó széles:D
Minden tiszteletem Pali!
Minden tiszteletem Pali!
Eddig azt gondoltam, elég
Eddig azt gondoltam, elég nagy kamu ez az indexes videó, de:
épp tegnap estefelé történt, hogy a Budafoki úton mentem kocsival (60-as táblánál), és láttam, amint egy gyalogos a zebrához közelít. Nyilvánvaló volt, hogy át akar menni. Élénk volt a forgalom, 2-3 kocsi előttem lassítás nélkül haladt tovább. Én már lassítottam (kb 100 méterre úgyis piros volt a lámpa), amikor a gyalogos hirtelen előkapott egy könyvet, és elkezdte olvasgatni. Mire megálltam, már teljesen belemélyedt az olvasásba. Eltelt pár másodperc, amikor elkezdte magát kényelmetlenül érezni, zavartan felnézett, egy pillanatig nem tudta hová tenni a zebra előtt álló autót. Aztán megköszönte és átment. :)