"A balesetet szenvedett biciklis, ha bizonyíthatóan vétlen az ütközésben, vagyoni és nem vagyoni kártérítésre jogosult. A kerékpáros jogi ügyekre specializálódott ügyvéd, Nagy Péter szerint a biztosítók újabban akár milliós összegeket is hajlandók fizetni, hogy elkerüljék a pert."
A teljes cikk a Kerékagyon












A forrást azért illene
A forrást azért illene megjelölni...
--
kossuth - himmel.hu
Átszerkesztettem
Átszerkesztettem én.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
ok, legközelebb figyelni
ok, legközelebb figyelni fogok a részletekre. köszi kükü.
---
www.myspace.com/criticalmassbudapest
---
xxx
Run Forrest, run!
okafogyottá vált
okafogyottá vált
Ez az ügyvéd nagyon profi.
Ez az ügyvéd nagyon profi. Van olyan futárunk akinek millió feletti összeget alkudott ki az autóvezető kötelező biztosítójával. Persze ehhez az kell hogy ne a bringás legyen a szabálytalan.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Szabályos pajtás? Ezt
Szabályos pajtás? Ezt senkinek nem adod be Kükü, mert a bringásokátmennekapiroson.
Tagadok.
Tagadok. :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
na, de rég léptem be a
na, de rég léptem be a CM-re is, de most megláttam az RSS olvasómban ezt a cikket és gondoltam megosztom a tapasztalatom.
én is Nagy Péternél jártam, miután egy korábbi baleset miatt 1-2 hónap betegállományra kényszerültem és a pajtinál ajánlották őt.
Az első beszélgetésen azt mondta, hogy ilyen esetekben a vagyoni kár (a konkrétan forintosítható összeg, pl bringa, munkabér kiesés, ruházat, egyéb költségek, pl gyógyszerek) mellett kb 2 millát is ki lehet csikarni a biztosítótól nem vagyoni kár címen. merthát azért mégis csak elég nagy trauma egy komoly baleset, főleg ha hónapokig gyógyulgat belőle az ember és ha életreszóló nyomokat hagy a testén...
az én esetemben majdnem egy évig tartott a huzavona az ügyvédi iroda és a vétkes sofőr biztosítója (uniqua) között, mire nagy nehezen a biztosító fizetett 300ezret (még mielőtt a bíróságig fajult volna az ügy), amiből az ügyvédi sikerdíj is lejött.
mivel akkor nagyon szükség volt erre a pénzre, ezért nem kötözködtem tovább bírósági résszel, mert inkább ez az összeg most, hogy kihúzzon a szarból, mint fél év múlva kitudja mennyi...
így utólag ez az összeg nevetséges, ha azt is nézem, hogy a baleset utóhatása soha nem fog elmúlni, a térdem már soha nem lesz a régi, nem bírja azt a terhelést és hidegben könnyen bekrepál. emiatt kellett otthagynom a pajtát tavaly ősszel és ezután fél év munkanélküliség jött (és ott van még a két "szép" sebhely a bőrömön, amik egy életre meglátszanak), szóval az a kis háromszázezer máris nevetséges "kártérítésnek" tűnik.
úgyhogy számomra a tanulság: sajna nem minden biztosítótól lehet tényleg rendes kártérítést kicsikarni :/
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Hát igen, az idő. Mennyi
Hát igen, az idő. Mennyi lett volna a végéig, évek?
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Vajon egy MK taggal -akinek
Vajon egy MK taggal -akinek ugyi az unika a baleset biztosítója- is ugyanígy szőröztek volna?
Persze. Hiszen minden
Persze. Hiszen minden biztosító alapelve, hogy a lehető legkevesebbet fizesse ki.
akkor még simán MK tag
akkor még simán MK tag voltam.
(leszek is majd újra, csak most másra kell a zsé, nem fér bele a tagsági díj megújítás a költségvetésbe :/ )
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Ha tovább mész a
Ha tovább mész a bíróságra, mi lett volna a különbség (forintban)?
---
www.myspace.com/criticalmassbudapest
---
xxx
Run Forrest, run!
Ez sosem derül ki, de
Ez sosem derül ki, de minden bizonnyal legalább a két-háromszorosa.
__________________________________________
A város annyira meg van terhelve beruházásokkal, hogy óvatosan kell bánni az olyan rendezvényekkel, amelyek zavarják az autósok forgalmát.
nem lehet tudni
nem lehet tudni azt.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Nagyon helyes. Ahogy az
Nagyon helyes. Ahogy az ország civilizálódik, fel fog menni ez még 5-10 millióig is.
Ahogy nézem, mire teljesen
Ahogy nézem, mire teljesen civilizálódunk nem lesz mit enni. Illetve miből.
Akkor a balesetekből kell
Akkor a balesetekből kell megélni. :I
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Fú bazze, lebiztosítózzuk
Fú bazze, lebiztosítózzuk a bringámat? :)
Csak nehogy megszaporodjanak
Csak nehogy megszaporodjanak a hirtelen autó elé "szabályosan" ugrók ...
__________________________
Lehetsz te is donor!
Közös KV
Mint az egyik Kusturica film
Mint az egyik Kusturica film elején?
Zebrán sajnos nagyon könnyen össze lehet hozni egy olyat. Bringát tolva, vagy anélkül is.
Én 1-2 milkáért nem szereznék maradandó sérülést. Van már így is elég varrásnyom rajtam
Szarul is elsülhet, szóval
Szarul is elsülhet, szóval nem hiszem, hogy tömegessé válna a dolog. Persze ha valaki halálos beteg és a családját akarja támogatni...
Régen ment ez Amerikában.
Régen ment ez Amerikában. Pár arc gyakran így intézte el magának a "sabbaticalt". Aztán amikor elutazgatták, visszaálltak.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Az a baj, hogy a jelenlegi
Az a baj, hogy a jelenlegi KRESz mellett nagyon nehéz egy bringásnak vétlenül balesetet szenvedni, nem hinném, hogy az ilyen jellegű biztosítási csalásból üzletet lehetne csinálni. A biciklisre vonatkozó szabályok nagy része korlátozó jellegű, centire meg van szabva, hogy az útnak mely részén lehetünk egyáltalán, ha táblát raknak ki, akkor pedig az is minket kötelez elsőbbségadásra, stb.
Pl.: egy gyalogosnak mindig elsőbbsége van a zebrán, tehát, ha elütik, akkor a bíróságon már biztosan neki lesz igaza (vagy az örökösének...). Egy bicikliút-úttest találkozásnál azonban már 95%, hogy a biciklisnek le kellett volna szállnia, és elsőbbséget kellett volna adnia. Ugyanez a helyzet ott, ahol nincs bringaút: ha a bringás nem az úttest jobb szélén haladt BÁRMILYEN okból, akkor máris részben felelős lesz, és a felelősség mértéke szerint csökken a biztosító által kifizetett összeg.
Ja, ez tényleg baj. Át
Ja, ez tényleg baj. Át kéne írni a KRESZ-t, hogy könnyebben lehessen vétlenül balesetet szenvedni a bringásoknak.
Az a baj, hogy a jelenlegi
Az a baj, hogy a jelenlegi KRESz mellett nagyon nehéz egy bringásnak vétlenül balesetet szenvedni
Ne hülyüljél már! Szinte az összes "jobbhorog" típusú balesetnél vétlen a kerékpáros. A 95% is erős túlzás.
Ha kinn van a kerékpárút
Ha kinn van a kerékpárút vége tábla a kereszteződés előtt, akkor már nem vétlen. Ha a kerékpáros az úttesten ment, és az álló kocsisort jobbról előzte, akkor sem. Ha az álló kocsisort balról előzte, és úgy ütik el, akkor meg azért nem vétlen. Gyakorlatilag álló kocsisort sehogy sem lehet előzni, csak tolva a járdán.
Anélkül, hogy százalékokkal dobálóznék, tudom, hogy átlagos belvárosi utam során az út nagy részén részben szabályt megszegve haladok. Szigorú jobbratartás: hogyan kanyarodsz balra többsávos úton? Áll a dugó, hogyan előzöd be? Bicikliút vége tábla, te leszállsz? 15 méter bringaút az úttest túloldalán, te áttolod a biciklit a túloldalra? Az ilyen szakaszokon annak tudatában tekerek át, hogy ha valaki bekokózva tajtrészegen átmegy rajtam 80-nal, akkor legalább részben felelős leszek. És a baleset körülményeinek felmérésénél baromira számít, hogy valaki az úttesten fekszik keresztben törött lábbal, vagy a majdnem sértetlen autóból kászólódik ki. Mert ahogy a cikk is említi, a helyszíni jegyzőkönyvnél sok minden eldől már.
Nem néztem utánna, de
Nem néztem utánna, de szerintem bármiféle jobbratartási szabály nem jelenti azt, hogy ha arra visz az utam, nem kanyarodhatok balra. És ehhez előtte balra kell húzodnom a sávban vagy a balra kanyarodó sávba kell beállnom.
A kerékpárosklub
A kerékpárosklub honlapján elég jól össze van foglalva, hogy mi a gond. A jobbra tartás és néhány más alapelv minden közlekedőnek egyaránt elő van írva, a kerékpárosokra viszont külön szabályok is vonatkoznak, ezek kivétel nélkül korlátozó jellegűek (ld. a vélemény 3. pontja). Ezek a külön szabályok veszélyes magatartást írnak elő (haladj az útpadkán, haladj a sáv legszélén!), és helyzetedet rontják a bíróságon.
Elárulom, hogy simán balra
Elárulom, hogy simán balra kanyarodhatsz a kanyarodósávból.
A jobbra tartás és a balra
A jobbra tartás és a balra kanyarodás nálam nincs összefüggésben.
Én is szeretném, ha a KRESZ jobban kerékpárbarát lenne, de én nem erre reagáltam.
Azt írtad, nagyon nehéz.
Azt írtad, nagyon nehéz. Menj végig a Váci úti kerékpárút Duna Pláza és Shell kút közötti egyirányú szakaszán, s 3 percen belül megtudod mennyire az. Ha szerencséd van, túléled.
Engem az érdekelne ebben a
Engem az érdekelne ebben a témában, hogy ha van egy Uniqa-nál kötött baleset biztosításom, van egy Uniqa által biztosított MK tagsággal együtt járó kerékpáros baleset biztosításom és összetalálkozok egy vétkes Uniqas autóval, akkor hány réteget gombolhatok le róluk ? Mert az első kettő csillagállás ugyanis adott. A harmadik már csak hab lenne a tortán, de attól függetlenül is, mindhárom kötvényben szereplő kártérítést jár nekem egyszerre ?
Kicsit össze vagy
Kicsit össze vagy zavarodva. Az MK tagsággal járó biztosítás felelősségbiztosítás, akkor lép be ha te okozol kárt.
Ha nem te vagy a vétkes, akkor a másik fél felelős az általa okozott kárért. Helyette lép be az ő felelősségbiztosítója.
A balesetbiztosításod fizethet ezen túl, nem kártérítésként, hanem pusztán a káreseményre.
Abszolút semmi jelentősége nincs, hogy mind Uniqua-e vagy nem.
Kicsit össze vagy
Kicsit össze vagy zavarodva. Az MK tagsággal járó biztosítás felelősségbiztosítás, akkor lép be ha te okozol kárt.
minden tagunk (...) biztosítva van kerékpáros balesetek esetére, valamint rendelkezik károkozói felelősségi biztosítással is.
Ezt nem tudtam, kösz. Úgy
Ezt nem tudtam, kösz. Úgy néz ki hogy a területi hatály Európa (mármint a baleset-, és nem a felelősségbiztosításra), ami jó dolog.
2.2 A biztosító
2.2 A biztosító kockázatviselésének területi hatálya
A biztosítási fedezet Magyarországra terjed ki.
Fura.
Fura. Ügyféltájékoztató 2. oldala:
Milyen terjedelmű a biztosítási védelem?
A kockázatviselés területi hatálya a balesetbiztosítások esetén a Európa összes országa, a felelősségbiztosítás esetén pedig Magyarország. A biztosítás a nap bármely szakában bekövetkező biztosítási eseményeket magában foglalja.
ez tényleg ellentmondásos.
ez tényleg ellentmondásos. ha nem felejtem el akkor szólni fogok nekik.