"A balesetet szenvedett biciklis, ha bizonyíthatóan vétlen az ütközésben, vagyoni és nem vagyoni kártérítésre jogosult. A kerékpáros jogi ügyekre specializálódott ügyvéd, Nagy Péter szerint a biztosítók újabban akár milliós összegeket is hajlandók fizetni, hogy elkerüljék a pert."

A teljes cikk a Kerékagyon

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
kossuth képe

A forrást azért illene

A forrást azért illene megjelölni...

--
kossuth - himmel.hu

2
Kuku képe

Átszerkesztettem

Átszerkesztettem én.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

3
antitodo képe

ok, legközelebb figyelni

ok, legközelebb figyelni fogok a részletekre. köszi kükü.
---

www.myspace.com/criticalmassbudapest

---
xxx
Run Forrest, run!

4
stp1 képe

okafogyottá vált

okafogyottá vált

5
Kuku képe

Ez az ügyvéd nagyon profi.

Ez az ügyvéd nagyon profi. Van olyan futárunk akinek millió feletti összeget alkudott ki az autóvezető kötelező biztosítójával. Persze ehhez az kell hogy ne a bringás legyen a szabálytalan.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

6
Perillustris képe

Szabályos pajtás? Ezt

Szabályos pajtás? Ezt senkinek nem adod be Kükü, mert a bringásokátmennekapiroson.

7
Kuku képe

Tagadok.

Tagadok. :)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

8
norbijúzer képe

na, de rég léptem be a

na, de rég léptem be a CM-re is, de most megláttam az RSS olvasómban ezt a cikket és gondoltam megosztom a tapasztalatom.

én is Nagy Péternél jártam, miután egy korábbi baleset miatt 1-2 hónap betegállományra kényszerültem és a pajtinál ajánlották őt.
Az első beszélgetésen azt mondta, hogy ilyen esetekben a vagyoni kár (a konkrétan forintosítható összeg, pl bringa, munkabér kiesés, ruházat, egyéb költségek, pl gyógyszerek) mellett kb 2 millát is ki lehet csikarni a biztosítótól nem vagyoni kár címen. merthát azért mégis csak elég nagy trauma egy komoly baleset, főleg ha hónapokig gyógyulgat belőle az ember és ha életreszóló nyomokat hagy a testén...

az én esetemben majdnem egy évig tartott a huzavona az ügyvédi iroda és a vétkes sofőr biztosítója (uniqua) között, mire nagy nehezen a biztosító fizetett 300ezret (még mielőtt a bíróságig fajult volna az ügy), amiből az ügyvédi sikerdíj is lejött.

mivel akkor nagyon szükség volt erre a pénzre, ezért nem kötözködtem tovább bírósági résszel, mert inkább ez az összeg most, hogy kihúzzon a szarból, mint fél év múlva kitudja mennyi...

így utólag ez az összeg nevetséges, ha azt is nézem, hogy a baleset utóhatása soha nem fog elmúlni, a térdem már soha nem lesz a régi, nem bírja azt a terhelést és hidegben könnyen bekrepál. emiatt kellett otthagynom a pajtát tavaly ősszel és ezután fél év munkanélküliség jött (és ott van még a két "szép" sebhely a bőrömön, amik egy életre meglátszanak), szóval az a kis háromszázezer máris nevetséges "kártérítésnek" tűnik.

úgyhogy számomra a tanulság: sajna nem minden biztosítótól lehet tényleg rendes kártérítést kicsikarni :/

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

9
Kuku képe

Hát igen, az idő. Mennyi

Hát igen, az idő. Mennyi lett volna a végéig, évek?

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

10
feb képe

Vajon egy MK taggal -akinek

Vajon egy MK taggal -akinek ugyi az unika a baleset biztosítója- is ugyanígy szőröztek volna?

11
Perillustris képe

Persze. Hiszen minden

Persze. Hiszen minden biztosító alapelve, hogy a lehető legkevesebbet fizesse ki.

12
norbijúzer képe

akkor még simán MK tag

akkor még simán MK tag voltam.
(leszek is majd újra, csak most másra kell a zsé, nem fér bele a tagsági díj megújítás a költségvetésbe :/ )

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

13
antitodo képe

Ha tovább mész a

Ha tovább mész a bíróságra, mi lett volna a különbség (forintban)?
---

www.myspace.com/criticalmassbudapest

---
xxx
Run Forrest, run!

14
Perillustris képe

Ez sosem derül ki, de

Ez sosem derül ki, de minden bizonnyal legalább a két-háromszorosa.

__________________________________________
A város annyira meg van terhelve beruházásokkal, hogy óvatosan kell bánni az olyan rendezvényekkel, amelyek zavarják az autósok forgalmát.

15
norbijúzer képe

nem lehet tudni

nem lehet tudni azt.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

16
pata képe

Nagyon helyes. Ahogy az

Nagyon helyes. Ahogy az ország civilizálódik, fel fog menni ez még 5-10 millióig is.

17
Cseya képe

Ahogy nézem, mire teljesen

Ahogy nézem, mire teljesen civilizálódunk nem lesz mit enni. Illetve miből.

18
Kuku képe

Akkor a balesetekből kell

Akkor a balesetekből kell megélni. :I

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

19
Perillustris képe

Fú bazze, lebiztosítózzuk

Fú bazze, lebiztosítózzuk a bringámat? :)

20
zach képe

Csak nehogy megszaporodjanak

Csak nehogy megszaporodjanak a hirtelen autó elé "szabályosan" ugrók ...

__________________________
Lehetsz te is donor!

Közös KV

21
feb képe

Mint az egyik Kusturica film

Mint az egyik Kusturica film elején?

Zebrán sajnos nagyon könnyen össze lehet hozni egy olyat. Bringát tolva, vagy anélkül is.

Én 1-2 milkáért nem szereznék maradandó sérülést. Van már így is elég varrásnyom rajtam

22
Perillustris képe

Szarul is elsülhet, szóval

Szarul is elsülhet, szóval nem hiszem, hogy tömegessé válna a dolog. Persze ha valaki halálos beteg és a családját akarja támogatni...

23
Kuku képe

Régen ment ez Amerikában.

Régen ment ez Amerikában. Pár arc gyakran így intézte el magának a "sabbaticalt". Aztán amikor elutazgatták, visszaálltak.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

24
j_gergo képe

Az a baj, hogy a jelenlegi

Az a baj, hogy a jelenlegi KRESz mellett nagyon nehéz egy bringásnak vétlenül balesetet szenvedni, nem hinném, hogy az ilyen jellegű biztosítási csalásból üzletet lehetne csinálni. A biciklisre vonatkozó szabályok nagy része korlátozó jellegű, centire meg van szabva, hogy az útnak mely részén lehetünk egyáltalán, ha táblát raknak ki, akkor pedig az is minket kötelez elsőbbségadásra, stb.

Pl.: egy gyalogosnak mindig elsőbbsége van a zebrán, tehát, ha elütik, akkor a bíróságon már biztosan neki lesz igaza (vagy az örökösének...). Egy bicikliút-úttest találkozásnál azonban már 95%, hogy a biciklisnek le kellett volna szállnia, és elsőbbséget kellett volna adnia. Ugyanez a helyzet ott, ahol nincs bringaút: ha a bringás nem az úttest jobb szélén haladt BÁRMILYEN okból, akkor máris részben felelős lesz, és a felelősség mértéke szerint csökken a biztosító által kifizetett összeg.

25
Névtelen!!! képe

Ja, ez tényleg baj. Át

Ja, ez tényleg baj. Át kéne írni a KRESZ-t, hogy könnyebben lehessen vétlenül balesetet szenvedni a bringásoknak.

26
Perillustris képe

Az a baj, hogy a jelenlegi

Az a baj, hogy a jelenlegi KRESz mellett nagyon nehéz egy bringásnak vétlenül balesetet szenvedni

Ne hülyüljél már! Szinte az összes "jobbhorog" típusú balesetnél vétlen a kerékpáros. A 95% is erős túlzás.

27
j_gergo képe

Ha kinn van a kerékpárút

Ha kinn van a kerékpárút vége tábla a kereszteződés előtt, akkor már nem vétlen. Ha a kerékpáros az úttesten ment, és az álló kocsisort jobbról előzte, akkor sem. Ha az álló kocsisort balról előzte, és úgy ütik el, akkor meg azért nem vétlen. Gyakorlatilag álló kocsisort sehogy sem lehet előzni, csak tolva a járdán.

Anélkül, hogy százalékokkal dobálóznék, tudom, hogy átlagos belvárosi utam során az út nagy részén részben szabályt megszegve haladok. Szigorú jobbratartás: hogyan kanyarodsz balra többsávos úton? Áll a dugó, hogyan előzöd be? Bicikliút vége tábla, te leszállsz? 15 méter bringaút az úttest túloldalán, te áttolod a biciklit a túloldalra? Az ilyen szakaszokon annak tudatában tekerek át, hogy ha valaki bekokózva tajtrészegen átmegy rajtam 80-nal, akkor legalább részben felelős leszek. És a baleset körülményeinek felmérésénél baromira számít, hogy valaki az úttesten fekszik keresztben törött lábbal, vagy a majdnem sértetlen autóból kászólódik ki. Mert ahogy a cikk is említi, a helyszíni jegyzőkönyvnél sok minden eldől már.

28
Nuvanda képe

Nem néztem utánna, de

Nem néztem utánna, de szerintem bármiféle jobbratartási szabály nem jelenti azt, hogy ha arra visz az utam, nem kanyarodhatok balra. És ehhez előtte balra kell húzodnom a sávban vagy a balra kanyarodó sávba kell beállnom.

29
j_gergo képe

A kerékpárosklub

A kerékpárosklub honlapján elég jól össze van foglalva, hogy mi a gond. A jobbra tartás és néhány más alapelv minden közlekedőnek egyaránt elő van írva, a kerékpárosokra viszont külön szabályok is vonatkoznak, ezek kivétel nélkül korlátozó jellegűek (ld. a vélemény 3. pontja). Ezek a külön szabályok veszélyes magatartást írnak elő (haladj az útpadkán, haladj a sáv legszélén!), és helyzetedet rontják a bíróságon.

30
Perillustris képe

Elárulom, hogy simán balra

Elárulom, hogy simán balra kanyarodhatsz a kanyarodósávból.

31
Nuvanda képe

A jobbra tartás és a balra

A jobbra tartás és a balra kanyarodás nálam nincs összefüggésben.

Én is szeretném, ha a KRESZ jobban kerékpárbarát lenne, de én nem erre reagáltam.

32
Perillustris képe

Azt írtad, nagyon nehéz.

Azt írtad, nagyon nehéz. Menj végig a Váci úti kerékpárút Duna Pláza és Shell kút közötti egyirányú szakaszán, s 3 percen belül megtudod mennyire az. Ha szerencséd van, túléled.

33
Vegha képe

Engem az érdekelne ebben a

Engem az érdekelne ebben a témában, hogy ha van egy Uniqa-nál kötött baleset biztosításom, van egy Uniqa által biztosított MK tagsággal együtt járó kerékpáros baleset biztosításom és összetalálkozok egy vétkes Uniqas autóval, akkor hány réteget gombolhatok le róluk ? Mert az első kettő csillagállás ugyanis adott. A harmadik már csak hab lenne a tortán, de attól függetlenül is, mindhárom kötvényben szereplő kártérítést jár nekem egyszerre ?

34
pata képe

Kicsit össze vagy

Kicsit össze vagy zavarodva. Az MK tagsággal járó biztosítás felelősségbiztosítás, akkor lép be ha te okozol kárt.

Ha nem te vagy a vétkes, akkor a másik fél felelős az általa okozott kárért. Helyette lép be az ő felelősségbiztosítója.

A balesetbiztosításod fizethet ezen túl, nem kártérítésként, hanem pusztán a káreseményre.

Abszolút semmi jelentősége nincs, hogy mind Uniqua-e vagy nem.

35
feb képe

Kicsit össze vagy

Kicsit össze vagy zavarodva. Az MK tagsággal járó biztosítás felelősségbiztosítás, akkor lép be ha te okozol kárt.

minden tagunk (...) biztosítva van kerékpáros balesetek esetére, valamint rendelkezik károkozói felelősségi biztosítással is.

36
pata képe

Ezt nem tudtam, kösz. Úgy

Ezt nem tudtam, kösz. Úgy néz ki hogy a területi hatály Európa (mármint a baleset-, és nem a felelősségbiztosításra), ami jó dolog.

37
Vegha képe

2.2 A biztosító

2.2 A biztosító kockázatviselésének területi hatálya
A biztosítási fedezet Magyarországra terjed ki.

38
pata képe

Fura.

Fura. Ügyféltájékoztató 2. oldala:

Milyen terjedelmű a biztosítási védelem?
A kockázatviselés területi hatálya a balesetbiztosítások esetén a Európa összes országa, a felelősségbiztosítás esetén pedig Magyarország. A biztosítás a nap bármely szakában bekövetkező biztosítási eseményeket magában foglalja.

39
Vegha képe

ez tényleg ellentmondásos.

ez tényleg ellentmondásos. ha nem felejtem el akkor szólni fogok nekik.