Empirikus tapasztalataim alapján a következő megállapítást teszem a megfigyeltekkel kapcsolatban:

egy kerékpáros így megy át a piroson (rendszerint):
a lámpa előtt megáll, lelassít nagyon, óvatoskodva előrecsordogál a kereszthez, 360-ban körbetekintget, és óvatosan de határozottan átsomfordál a piros lámpán, mielőtt az ellenirányú autósor zöldet kapna. Keresztirányú forgalom hiányában ugyanez csak jobbra-balra és át. Kis ívben jobbra kanyar esetén szintén némi forgolódás és átcsorgás. (a gyalogok közötti szlalom a piroson egyénfüggő).

egy autós így megy át a piroson: folyamatos sárgánál kiadós kövérgázt ad, hogy a lehető legnagyobb sebességget elérve haladjon át a lámpa alatt, mely rendszerint ekkor már piros.

Tehát adott egy mx 100-120 kilónyi vas mely lassan átcsorog, és adott egy min. másféltonnás száguldó tömeg.

Jelent ez valamit?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Don Kartács képe

E=mc2 ? lehet a

E=mc2 ? lehet a sebességből adódó fényeltolódás miatt zöldnek látja a pirosat...

http://www.fullyloadedtouring.com/

2
Hot Hog képe

Már előtte, színvaksági

Már előtte, színvaksági próbán vesz részt a jogosítványt megszerezni kívánó magyar autós.

KRESZ-Hatósági-Főszemszakorvos:

'El tudja olvasni a színes pontokba ágyazott számot?'

Autós:

"Nem. Ez mind zöld pont!"

KRESZ-Hatósági-Főszemszakorvos:

"Nagyszerű! Megfelel."

http://en.wikipedia.org/wiki/Ishihara_color_testhttp://en.wikipedia.org/...

3
Perillustris képe

A színtévesztés nem

A színtévesztés nem kizáró ok jogsinál.

4
Hotyhogy képe

Ez különös. Akkor

Ez különös. Akkor valószínűleg abból vizsgáznak, hogy a legfelső, középső meg a legalsó lencsék fényénél mit kell vagy szabad tenniük. Színek említése felesleges is. :-)

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

5
Cseya képe

Így van. Mondjuk tök

Így van. Mondjuk tök sötétben érdekes lehet megállapítani, hogy az a fényes lencse most hol is van a közepeshez képest...

6
feb képe

Tehát adott egy max 100-120

Tehát adott egy max 100-120 kilónyi vas...

Terminátor?

7
Kisember képe

"Mi ebből a tanulság? Az

"Mi ebből a tanulság?
Az égvilágon semmi."

8
Neelix képe

azt jelenti demagóg ez a

azt jelenti demagóg ez a bejegyzés...
- kerképáros = szent, kinek feje felett glória lebeg
- autós = maga a sátán

Jelenleg a KRESZ szabályai érvényesek bringásra is. Az pedig, ha jól tudom nem engedi a piroson átcsordogálást.

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

9
pata képe

A bejegyzés csak sima

A bejegyzés csak sima állításokat tesz, a demagógiát már te tetted hozzá, hogy aztán felháborodhass rajta.

10
Neelix képe

Hol írtam, hogy fel vagyok

Hol írtam, hogy fel vagyok háborodva?

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

11
Lompi képe

Magam részéről a piros

Magam részéről a piros lámpát tiszteletben tartom. Legfeljebb akkor megyek át rajta, ha áll, vagy egyáltalán nincs forgalom. Az Andrássyn meg a szervízutakon gurulok, az Oktogon után meg az úttesten megyek, és ott több helyen is van, amikor piros a lámpa, de alatta a gyalog és bringás lámpa meg zöld. Na akkor egyenes irányban továbbhajtok, mert keresztforgalom ilyenkor nincs, de a piros lámpánál álló autós csúnyán néz rám ekkor. :)

12
Shag_Beckur képe

Magyarázzuk a

Magyarázzuk a bizonyítványt?

13
gaze képe

hol van itt

hol van itt allasfoglalas?

szubjektiv szovegertelmezes.
mostanaban nagyon divatos.

14
Shag_Beckur képe

"a lámpa előtt megáll,

"a lámpa előtt megáll, lelassít nagyon, óvatoskodva előrecsordogál a kereszthez, 360-ban körbetekintget"

Én is tudom, te is tudod, ők is tudják, hogy ez így hazugság, csúnya, demagóg általánosítás.

Ha valaki egy ilyet leír, az egyben állásfoglalás is. Nem véletlenül ferdít valaki, csak akkor, ha az számára kedvezőbb végeredményt ad.

15
gaze képe

A további dialógus

A további dialógus értelmetlen.
Syntax error.

16
Shag_Beckur képe

Értem.

Értem.

17
Lunkwill képe

Bizony. Ráadásul két tök

Bizony. Ráadásul két tök különböző szituációt hasonlít össze. Az autós közvetlenül a zöld után(i sárga után) próbál átslisszolni, a bringás viszont már pirosnál ér oda. Gyanítom, ha egy autós bringás módra a tök pirosnál lelassítva körülnézne, majd miután meggyőződött róla, hogy senki nem jön átmenne, akkor is megkövezés tárgyát képezné itt.

18
Kuku képe

Ez természetes. Autóval

Ez természetes. Autóval nem tudsz úgy felmérni egy kereszteződést, hogy bele nem tolnád a motorteret. Ha meg is tennéd, iszonyú nehézkesen tudnál kimanőverezni belőle gáz esetén. Lomha, nehezen fordul, korlátozott a kilátásod...
Biciklivel rengeteg dolgot tehetsz.
Akár le is ugorhatsz, kitolhatod, 2 másodperc alatt 180 fokot fordulhatsz,mindenfelé akadálytalanul látsz, és hallasz.
Amikor autót vezetek, mindez teljesen nyilvánvaló. Leglazábban pedig egy gyalogos megy át a piroson, mert ő lát, hall, manőverezik a legjobban. És úgy javul a szabálykövetése ahogy öregszik. Nem véletlenül.

Egyébként sokéves tapasztalatom, hogy villogó sárgán veszélyesebb átbringázni mint piroson.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

19
miló képe

Egyébként sokéves

Egyébként sokéves tapasztalatom, hogy villogó sárgán veszélyesebb átbringázni mint piroson.

Persze, mert lámpák váltása nem biciklire van tervezve és gyorsabban vált, mint ahogy halad.
2 variáció eshet meg, ritkább rád gyorsítanak és elüthetnek, vagy a gyakrabb, hogy a kereszteződésből indulók ütnek el, vagy a gyalogosok már az utolsó kocsi után rögtön indulnak, arra még lassítani is kell és a keresztből jövőknek több esélyük van elütni.
Szerintem.

20
Kuku képe

Ja, nem úgy értem.

Ja, nem úgy értem. Meghibásodott vagy kikapcsolt lámpánál villogó sárgára gondoltam.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

21
brozer képe

A sárga nem akkor villog,

A sárga nem akkor villog, amikor vált (legalábbis Magyarországon). A sárga villogó az a kereszteződés ahol úgy van lámpa hogy éppen nincs.

22
SzCiklon képe

Magyarországon nem villog a

Magyarországon nem villog a sárga lámpaváltáskor...
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...

23
Cseya képe

Ezzel nem kell betolnod a

Ezzel nem kell betolnod a motorteret.

24
Kuku képe

Viszont betolhatom az

Viszont betolhatom az egészet. :)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

25
Cseya képe

Ez jó!

Ez jó!

26
Lunkwill képe

Egy csomó olyan

Egy csomó olyan kereszteződés van, amit autóból is teljesen belátsz anélkül is, hogy az orrát betolnád és meg tudsz győződni róla, hogy nem jön senki. Sok helyen még megállni sem kellene ehhez.

Még sosem láttam ilyen a piroson áthajtás előtt leugró, biciklit kitoló és 180 fokot forduló biciklistát. :)

27
csergo képe

Megnézhetsz legközelebb,

Megnézhetsz legközelebb, mikor elfelejtem begombolni a zsebem és kibiciklizem belőle a tobacco.. :)

-

Wanna, wanna.. Gonna sounds better..

28
Kuku képe

Az egy lehetőség, ami

Az egy lehetőség, ami miatt jobban be mer csorogni.
Például mégis jön az autó balról, bringás jobbravált, máris az útpadka mellett áll, el is tűnt az útból. Ezt autóval nem lehet megcsinálni, mert 8-10 négyzetméter és 10+ méter a fordulóköre.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

29
pixelaalborg képe

Csak hát ha az autós nem

Csak hát ha az autós nem tudja, hogy a bringás megjátssza ezt a manővert, és automatikusan elrántja a kormányt, frontálisan elkapva a szembesávban jövőt... nem kéne ezzel játszani. Piroson csak ott megyek át, ahol a pirosnak forgalmi okai vannak (hogy aztán az autók zöldhullámon lovagolhassanak végig, ld. Margit krt), de nem jöhet semmi keresztből. Ehhez ismerni kell a várost, de aki minden nap közlekedik egy útvonalon, az hamar kiismeri. Hozzátenném, hogy a lámpák beállítása néhol napfüggő, tizenéve volt hogy rutinból mentem át egy piroson, és a keresztnek mégiscsak zöldje volt, nem sokon múlt...

30
er13a18 képe

sztem nem napfüggő némely

sztem nem napfüggő némely lámpa beállítása, hanem napszak

31
Cseya képe

Is.

Is.

32
Kuku képe

Most azt értem, hogy el

Most azt értem, hogy el lehet képzelni ilyeneket, de nem kerül rá sor.
Amikor elrontok egy ilyen kereszteződést, az nem centiken múlik, hanem akkor is átérnék lazán, csak már nem teszem meg, mert ijesztés lenne, vagy a másik akadályozása a kresz adta előnyében.
Ugyanez autóval nem igaz, mert a hátramenetbe kapcsolás, vagy más szerencsétlenkedés annyi idő, hogy az biztos hogy meghaladja az előre kiszámíthatóság határait.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

33
Lunkwill képe

Mi az, hogy mégis jön, ha

Mi az, hogy mégis jön, ha már meggyőződtél róla, hogy nem jön? Én csak azt mondom, van olyan kereszteződés, ahol kocsiból is 100%-ig belátni és teljes biztonsággal át lehetne csorogni a piroson, mégis főbenjáró bűn lenne.

34
fori képe

Ha ezzel a teknikával megy

Ha ezzel a teknikával megy át az autós a piroson, valószínűleg még akkor átér, amikor a keresztforgalom még nem indult el, tehát kicsi a veszély. Tapasztalataim szerint viszont a piros lámpát figyelmen kívül hagyó bringások akkor is átmennek, amikor már/még lehet keresztbe forgalom, és sajnos nem is olyan körültekintően teszik ezt, mint ahogy leírtad. Ilyenek miatt többször volt már rá példa, hogy majdnem elcsaptam egy pedáltársat (kocsival is, ill. bicajjal is).

35
gaze képe

a westend ferdinand

a westend ferdinand feluljaro feloli zebrajanal rendszeres a mar elindult gyalogosok kozott atszakito autovezeto.

bizony, aki nem nez korul amikor tilosban jar, konnyen rafazhat.

36
Attila111 képe

Naponta van olyan, hogy ha

Naponta van olyan, hogy ha azonnal indulnék kocsival a zöldön, a keresztbe "narancssárgán" jövő autót elkaszálnám.

37
Don Kartács képe

Minden piroson áthajtás

Minden piroson áthajtás demoralizáló erővel hat a közlekedés résztvevőire.Pillanatok alatt dönti romba mások azon munkáját ami a civilizált közlekedés elősegítéséért tesz - ami élhetővé teszi a hétköznapokat.

http://www.fullyloadedtouring.com/

38
gaze képe

mint minden olyan szituacio

mint minden olyan szituacio amikor a szabalyszegoket nem buntetik meg, es nyugodtan ronthatjak ovabb a jatekot.
ha ez tartosan igy van, akkor egy ido utan a szabalyok valtoznak meg.

de az is egy dimenzio, hogy minden szabaly ugy jo-e ahogy van.

39
Don Kartács képe

Mi alakítjuk a szabályokat

Mi alakítjuk a szabályokat a viselkedésünkkel, agresszív megnyilvánulásokra agresszív lesz a válasz .Kérdés hogy egy kellemesen közlekedhető városban tekerünk, vagy egy olyanon ahol az ököljog és a lóerő a nyerő,tehát ökölrázás helyett szabályok tiszteletbentartása, udvariasság, stb.Aztán beindul a dominó mert rájön xyz hogy sokkal jobb így közlekedni mint állandóan fájtolni mindenért.
Nekem nagyon bejött az hogy sorban állnak az emberek a buszmegállóban és tolakodás nélkül fel lehet szállni.Mindez úgy működik hogy elkezdek sorba állni - és teljesen mindegy hogy hányadikként,)

Egy szabály sem jó semmire,ha nem tartják be.

http://www.fullyloadedtouring.com/

40
gaze képe

ezek a kerdesek a piros

ezek a kerdesek a piros lampatol igen messzire vezetnek, es instant valaszt amugy sem lehet ra adni, mert bitang komplex dolgok.
es nem is valtoztathatoak egyik naprol a masikra :)

annyit mondanek, hogy az okoljog elterjedtsege rendszerint egyenes aranyban all a jovokep hianyaval.

41
Don Kartács képe

Az a piros nem tart

Az a piros nem tart örökké.A Buddhává válás pillanatában zöldre vált a lámpa:)
http://www.fullyloadedtouring.com/

42
lrdr képe

Bitang komplexek? Nemtom,

Bitang komplexek? Nemtom, nekem csak két kérdés jut eszembe róluk:

-Kinek árt az, ha egy 90°-ban elforgatható elsőbbségadás kötelező táblaként értelmezem őket?
-A piros lámpák ölnek-e embereket, úgy általában?

Sztem. ezekre egyszerű a válasz.

43
Shag_Beckur képe

Ha elkezdessz ideológiát

Ha elkezdessz ideológiát gyártani a szabálytalanságaidra, akkor miért szemét köcsög az, aki elkezd ideológiát gyártani a saját szabálytalanságára?

44
Kuku képe

Ideológiát nem csak

Ideológiát nem csak gyártani lehet. Az ideológia világnézeti eszmék egységes elméletté szervezett rendszere. Vagyis te vagy aki csúsztatsz, és ezen gúnyolódsz, próbálva lejáratni valamit amivel te nem értesz egyet. Nyugodtan mondd hogy nem értesz egyet vele, tiszteletben tartom. Ki mondhatna bármit arra hogy te nem mész át a piroson? Jól teszed. Biztonságosan közlekedsz.
Nekem is van ilyen rendszer a fejemben. Nagyon biztonságos, ahogy az is hogy te megállsz minden pirosnál. Az egy másik rendszer. Szerencsés is vagy, mert a tiédet nem büntetik.
Szeretném itt megjegyezni, hogy 200 ezer kilométert bringáztam a legkisebb baleset elszenvedése vagy okozása nélkül, és 50 ezer kilométert vezettem szintén balesetmentesen. A kettőt teljesen másképp csinálom, és mindkettő működik.Ezen kívül van tapasztalatom a munkám miatt más emberek 16 év alatt biciklivel megtett kb.25-30 millió kilométeréről, az elszenvedett vagy okozott baleseteikről. Teljes mértékben alátámasztják az ideológiámat. Miközben természetesen egyáltalán nem cáfolják a tiédet.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

45
Shag_Beckur képe

Terelsz és

Terelsz és maszatolsz.

Csúnya dolog.

46
Kuku képe

Gondolj amit akarsz. Sosem

Gondolj amit akarsz. Sosem fogom felfogni, hogy hogyan lehet emberek ezreiről eleve azt feltételezni, hogy nem akarnak vigyázni a maguk biztonságára. Kb. olyan mintha abból indulnék ki, hogy mivel a nap első ránézésre citromsárga, az egy nagy citrom. Hidd el, hogy nem azért megyek át a piroson mert azt akarom hogy bajom essen.
Miben maszatolok? Azt állítom hogy szabályosan közlekedek? Nem.
Akkor mi a maszatolás? Hogy bevallom hogy szabálytalan vagyok? Szerintem ebben te maszatolsz. Ugyanolyan szabálytalan vagy mint én, csak ott ülsz névtelenül egy gép előtt, annak biztos tudatában hogy úgysem derül ki rólad. Szerintem te terelsz. Jussak eszedbe a minden szabálytalanságnál amit elkövetsz. És még jófej vagyok, mert az élet nem csak a KRESZ, hanem van még pármillió törvénye és szabálya, amik közül te is ugyanannyit sértettél már meg mint én.
Az én értékrendemben a csúnya dolog az, amivel ártok valakinek. Talán az az lenne ha azt írnám, hogy gyerünk mindenki át a piroson, de ez nagyon távol áll tőlem.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

47
Shag_Beckur képe

http://vholdr.com/node/35462

http://vholdr.com/node/35462

12:00-nál. Volt értelme a lánynak átmenni a piroson? 13:20-nál meg is előzöm kényelmes tempóban. Ennek volt értelme? Nem.

14:40 detto. 15:15 detto. Mennyit nyert vele? 1 percet? 20 másodpercet?

Szerk: Sőt, most veszem észre. Miután János kórháznál álltam egy másfél-két percet, 18:16-nál megint utólértem a lányt. Értem én, hogy ha valaki csak korzózik, akkor hamarabb odajut valahova, ha átmegy a piroson, de inkább két lámpa közt kellene gyorsnak lenni, nem piroson átvágtatva.

Ugyanúgy, ahogy autóval se lakotton belül kell behozni a lemaradást, hanem országúton kívül (ismerjük azt a fajtát, aki országúton is és lakotton belül is 70-nel megy. Az ilyen szarjon sünt).

48
Kuku képe

És annak mi az értelme,

És annak mi az értelme, hogy 55-el jössz le ezen a Budakeszin? Ez már önmagában kresz sértés, mert nem az útviszonyoknak megfelelően vezettél, de ha kétségeid támadnának, akkor a 30-as táblánál ezek is feloldódnak.
Farizeus, szevasz. Egy vagy közülünk. Szabálytalan mint mindenki.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

49
Shag_Beckur képe

Őőő, ez most a 30-as

Őőő, ez most a 30-as tábla topic, vagy a piroson áthajtok topic?:)

Ésszerűségről beszéltem. Ésszerűtlen piroson áthajtani, mint a mellékelt ábra is mutatja. Csak az emerek nem gondolkoznak.

50
Kuku képe

Jajj, mekkora öngól. Nem

Jajj, mekkora öngól. Nem reméltem, hogy azonnal felteszel egy videót. és bebuksz.. :DDD
Összehasonlítod magad egy örömbringázó lánnyal. Gratulálok.
Ha ő megáll, magához képest sokat veszít, Értelmetlenül. Ha én bringáztam volna ott, akkor aznap már nem látsz. :) De én ott nem bringázok, mert a Szilágyin fékezés és kereszteződés nélkül gurulhatok a Kútvölgyiig. A járda meg legyen a gyalogosoké.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

51
Shag_Beckur képe

Ha a lány nem bírja a

Ha a lány nem bírja a tempót, akkor vegyen BKV bérletet, ilyen egyszerű. De ne gurulgasson át piroson, érted.

Azért mert kocsival sietek, nem mehetek 100-zal a városon belül (Pedig én mindenre figyelek és előre látok 10 percet a jövőbe!!!!11111oneone)

52
miló képe

Eddig nem szóltam bele a

Eddig nem szóltam bele a vitátokba, csak olvasgattam, meg kell, hogy mondjam ilyen öngólt még nem láttam, na de mindegy is...:-):D:D:D:D:D

Ez a beszólás meg különösen nem tetszik, mi az hogy nem bírja és ezért ne biciklizzen, azért kell megszokni és bírni fogja az is lehet, hogy nem rég csinálja és azért gyenguska?!

És ha utóléred őt(ő pirosokon át, te zöldeken)
akkor mi van? Ő szíve joga, mit csinál és ha neki így jó akkor legyen. Gondolom figyelmeztetted, hogy megszegi a kreszt? Mert ha nem, akkor ne zavarjon.

53
brozer képe

Ha nem bírja a tempót ez

Ha nem bírja a tempót

ez szúrt szemet. Milyen tempót? A tiédet vagyis a te kocsid motorjáét?

A sebességgel van elbaszva ez az egész. Ha városon belül 20-30 km/órában (már ez is milyen determináló, hogy kilométerben és órában számoljuk a helyváltoztatást*) lenne maximalizálva akkor sokkal de sokkal emberibb és így élhetőbb is lenne minden településünk.

* egynapi járóföld? alig fertályóra a homokfutóval? estére megjárod hegynek föl is? kutyafuttában? egy köpésre van?

54
Shag_Beckur képe

Azt a tempót, amivel

Azt a tempót, amivel odaér, ahova igyekszik. Láthatóan nem sietett, így csak az általános "baszok az egészre" mentalitás miatt csorgott át a piroson. Tök feleslegesen, mert, ha kicsit jobban hajtja magát, akkor bőven beéri a saját tempóját még megállásokkal is.

Jahogy, valaki azt hiszi, hogy a biciklizés relax-élménymozgás? Lófaszt. Közlekedés.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

55
miló képe

Jahogy, valaki azt hiszi,

Jahogy, valaki azt hiszi, hogy a biciklizés relax-élménymozgás? Lófaszt. Közlekedés.

Képzeld vannak olyan hülyék és azt hiszik, hogy élménymozgás más szóval sportolás.

Közlekedésben meg nincs előírva, hogy mennyivel szabad, kivéve az autópályákon, hogy 60 felett, sehol másutt nincs.

56
er13a18 képe

Ha ő megáll, magához

Ha ő megáll, magához képest sokat veszít, Értelmetlenül
pont ezt akartam
sok energia a felesleges megállás, aztán újra elindulás. én sztem legtöbbször ezért megyek át

57
Shag_Beckur képe

Akkor neked bizony nem való

Akkor neked bizony nem való a bicikli.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

58
csergo képe

Szerintem kicsit visszás,

Szerintem kicsit visszás, ha valaki ráül egy lóra, az pedig pillanatok alatt hatalmasra nő alatta. Szerintem lehet, hogy kicit hamari ítéletek születhetnek így. És végül: szerintem a "szerintem" egy hasznos szó. E!

Szerintem..

-

Wanna, wanna.. Gonna sounds better..

59
Shag_Beckur képe

"Azért megyek át a piroson

"Azért megyek át a piroson kocsival, mert a sok megállás, elindulás miatt megnőne az átlagfogyasztásom!"

Na ne már, nagyon gyenge érv ez. Másrészt komolyan mondom. Aki nem bírja fizikailag, annak NEM VALÓ a bicikli! BKV bérlet 9000 Ft, erőlködni se kell, elvisz bárhova nulla erőkifejtéssel.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

60
er13a18 képe

ha gyenge, ha nem gyenge,

ha gyenge, ha nem gyenge, attól még így van. mmint nem az aútós verzió, amire átírtad..hanem amit még én.

és tényleg, szlovéniában volt olyan hegy, amit nem bírtam fizikailag... oda bár lihegve, de feltoltam a bringámat.

61
Kuku képe

Egyszer próbaképp állj

Egyszer próbaképp állj meg egy nyugisabb, akár kertvárosi kereszteződésben autóval, olyan mélyen, ahogy a vonalnál a lámpánál szoktál és nézz körül. Utána szállj ki, és csak úgy gyalog állj meg azon a ponton, ahol a bringás be szokott nézni a pirosokba. Ég és föld. Mindent látsz.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

62
er13a18 képe

háát az lehet

háát az lehet

63
Kuku képe

Amúgy a harmincas

Amúgy a harmincas táblánál ésszerű volt a gyorshajtás? Utána 2 percet álltál a remíznél a sorban. Hahaha....
Na jó, nem forgatom benned a kést. Ma is jobb kedvem lett már ennyitől.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

64
Shag_Beckur képe

Btw, ott honnan tudod, hogy

Btw, ott honnan tudod, hogy mennyivel megyek?:)

65
Kuku képe

Tudod a rutin.

Tudod a rutin. :)
Kilométerórával futárkodtam vagy 5 évig. Meg persze a Budakeszi 51-ben van a filmarchivum, meg az 55/...-ben is volt egy nagyobb cégünk, gyakran volt fuvar arra.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

66
Shag_Beckur képe

135 fok torzít ;)

135 fok torzít ;)

67
Kuku képe

A teret? Mert akkor nobel!

A teret? Mert akkor nobel! :))

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

68
Shag_Beckur képe

Hát nem? Nézd meg, a

Hát nem? Nézd meg, a szélén sokkal sűrűbb!! ;)

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

69
pata képe

Ma is jobb kedvem lett már

Ma is jobb kedvem lett már ennyitől.

Nekem is, jó volt reggel olvasni :-P

70
gaze képe

na ja. Ekkora

na ja. Ekkora ön-tökönrúgást ritkán lát az ember.

71
Kuku képe

Na az előbb

Na az előbb megállítottam, most folytattam a filmnézést. Ez a lány szerintem sokkal kevesebb frusztrációt szedett össze ugyanazon az úton. Ő 20-al végigtekerte, gondosan benézett a keresztekbe, és örömbringázott. Ezzel szemben te megraktad, fékeztél százszor. Ez a lány nagymama korában is boldog biciklista lesz, te pedig sovány biciklista. :)))
Vicces ahogy a töküres keresztben átsétálnak a gyalogosok, átgurul a lány, te pedig ott állsz és durrogsz ezen, miközben a Budakeszi szanaszét töredezett lejtőjén 55-el nyomtad, a 30-as táblánál meg biciklivel 35-40-el.
A z élet nem egy börtönudvar, és te nem egy smasszer vagy benne. Take it easy... :)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

72
Shag_Beckur képe

El nem tudod képzelni,

El nem tudod képzelni, mennyire nyugodt voltam (elfelejted, hogy autót is vezetek. Nekem a piros nem a gyalogos, "átrohanunk eszetlenül a piroson", hanem a forgalomszabályzó piros, ahol lehet kicsit agyilag lazítani) :) Sőt, örömmel töltött el a tudat, hogy normálisan megállva a lámpánál is gyorsabb voltam a szabálytalankodónál :)

Sőt, az okosan belenézett a keresztekbe kimerült annyiban, hogy benézett balra :)

Gyalogok mennyi előnyt szedtek össze? 30-40 métert? Gratulálok, ezért igazán érdemes volt átmászkálni a piroson.

És akinek a sok megállás, elindulás gondot okoz, az vegyen BKV bérletet, a bicikli nem neki való. NEM kötelező biciklire ülni. Egy bizonyos erőnlétet feltételez, ami, ha nincs meg, akkor veszett fejsze nyele. Szóval megkérnék minden kedves piroson áthajtót: Ha frusztrál az állandó megállás-elindulás, akkor add el a biciklit, mindenki jobban jár vele!

73
Kuku képe

Terelsz, maszatolsz...

Terelsz, maszatolsz... :DDD

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

74
Shag_Beckur képe

Dehogyis, én végig ontopic

Dehogyis, én végig ontopic vagyok :)

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

75
Kuku képe

:))) ------------------------

:)))

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

76
Kalapácsos képe

Annyira jól agitálsz,hogy

Annyira jól agitálsz,hogy eladnám neked a bicómat.
Meg veszed?

Gondolkodj el ezen!

77
Shag_Beckur képe

Milyen bringa? Vagy most mi,

Milyen bringa? Vagy most mi, hogy?

Gondolkozom, hogy ha szeptembertől megint elkezdek nyelvet tanulni, akkor szerzek valami könnyű SS-t, vagy outit és azzal járok be órára. Kérdés, hogy outi mennyire bírja a 90 kilómat meg a szar utakat, mennyire lesz benne 8-as.

Autósklubba lassan ideje belépnem Sárgaangyal miatt, lehet MK-ba is befogok. Meglátjuk majd.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

78
Kalapácsos képe

"Szóval megkérnék minden

"Szóval megkérnék minden kedves piroson áthajtót: Ha frusztrál az állandó megállás-elindulás, akkor add el a biciklit, mindenki jobban jár vele!"

Teljesen kész vagyok tudod...:))

"Gondolkodj el ezen!

79
Shag_Beckur képe

Sajnos ezt komolyan gondolom

Sajnos ezt komolyan gondolom :) Ha frusztrál, hogy meg kell állni, akkor nem vagy alkalmas járművezetésre :)

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

80
Kuku képe

Amikor tényleg meg kell

Amikor tényleg meg kell állni, engem az nem frusztrál. ;)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

81
Shag_Beckur képe

Amikor pirosra vált, akkor

Amikor pirosra vált, akkor tényleg meg kell állni :)

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

82
Kalapácsos képe

Nyugodj meg Laci,csak nagyon

Nyugodj meg Laci,csak nagyon lusta vagyok,és komolytalan:))

Gondolkodj el ezen!

83
Shag_Beckur képe

Laci?:) -- Le a lusta

Laci?:)

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

84
Drody képe

Bírni fogja, a lényeg a

Bírni fogja, a lényeg a jó erős kerekek.

........................
Formaharc és sci-fi.

85
Shag_Beckur képe

Köszi! Akkor lehet, hogy

Köszi! Akkor lehet, hogy szerzek egyet, már csak az a kérdés, hogy SS, vagy outi, SS-t nem biztos, hogy meg tudom hajtani Istenhegyin felfele :) De ez már egy másik topic témája :)

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

86
Kuku képe

Aztán most hogy tovább

Aztán most hogy tovább nézem, a lány ÁLLDOGÁL az ezredes utcai PIROSNÁL, miközben igazságosztó hősünk milyen megoldást választ?
25-30-al bicikliútról letérve továbbszáguld a JÁRDÁN, ami nyilván ugyanolyan veszélyes, csak nem magára nézve. De előtte a bicikliúton is a járdarészt találtad meg többször (talán annyira iszonyodsz a piros színtől). :))
Szóval ha eredményt kell hirdetni...
szabálytalan SB - szabálytalan biciklis lány
3:1

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

87
Shag_Beckur képe

Járdán csak igen

Járdán csak igen figyelmesen (és ahogy a videó végén láthattad, ha gyalogos van, leszállással és tolással) :)

A bringaúttal meg mellélőttél, tudom, biciklis körökben nem ismert a jobbratarts, de az autósok még hallottak róla :P

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

88
Kuku képe

Óóóó,

Óóóó, igen?
16:50
:DDDD
Ott aztán elvált a búza a korpától. :))))

Amúgy az Ezredes és a Moszkva között járdán mentél, és 25-30-al. Utána meg zebra, temészeteseen nem tolva.
És akkor 19:30-nál a behajtani tilos, kivéve villamos már csak hab a tortán. Jól van leülhetsz. :)))
Ezt a linket mentem a kedvenceim közé.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

89
Shag_Beckur képe

Látod, ha valaki felül

Látod, ha valaki felül biciklire, máris magasról szarik a szabályokra :) Csak asszimilálódom ;)

Amúgy az nem 20-30, hanem 15-20 :)

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

90
Kuku képe

Ez nem így van. Csak más

Ez nem így van. Csak más rendszer szerint közlekedsz. Hogy bókoljak is, nagyon jól nyomod. Ugyan rakod neki a beláthatóan üres járdán, de különösen figyelmes vagy még azokkal is akik a bicikliúton gyalogolnak.
Azaz ha szabálytalankodsz is több helyen, az én "kreszvizsgámon" 5-öst kapnál.
Tudod:
1. vigyázz mások és a magad épségére
2. senkit se ijessz, vagy akadályozz a kresz adta jogaiban
Ez az én kresz szabálykönyvem. Én ez alapján állok meg a zöldnél is a nyugis néninek, és ez alapján csúszok át pár piroson. Ezeket is megszegem néha figyelmetlenségből, de az akkor bánt is ha észreveszem magamon.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

91
Kuku képe

"Járdán csak igen

"Járdán csak igen figyelmesen"
"Pirosban csak körültekintően"
érzed..? :)))

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

92
Shag_Beckur képe

Bár járdán szabad

Bár járdán szabad bringázni, piroson át nem. De azonkívül érzem, igen :)

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

93
Kuku képe

Na akkor én le is szálltam

Na akkor én le is szálltam rólad.
És egyébként mind a 6 típusú szabálytalanságodat elkövettem már én is, pontosan ugyanazokon a helyeken is. Csak hogy kerek legyek.
Egyet gondolnék át ma már, az pedig a bringaút "folytatása" 30-al a Moszkva zebráig. Én a Szilágyit használom végig.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

94
Shag_Beckur képe

Szilágyin menjen végig az

Szilágyin menjen végig az akinek két anyja van. Még kocsival se szeretek arra menni, túl szűkek a sávok.

Másrészt, mint mondtam, itt a pirosazásról volt szó. Ha arra kérdezel rá, hogy 50-55tel le szabad-e jönni Bkeszi úton, aztmondom igen. Nem szabályos, de belefér. Szerintem a piros nem fér bele.

15-20 km/h-val szintén nem fér bele a járdázás, az FAIL, de nem véletlenül tartottam balra.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

95
Kuku képe

Ugyan, legfeljebb néha rád

Ugyan, legfeljebb néha rád dudálnak. De a szűk sáv, sokszor biztonságosabb. Van is egy ilyen úttechnikai megoldás bringás közlekedésre.
De nézd vissza a videór elejét. A kátyús Budakeszin záróvonalas részen is mindenki sávon belül, index nélkül előz, persze többen is átlógnak a túlsóba, miközben te 40 körül vagy a kátyús úton.
Na az szerintem jóval izgalmasabb mint a Szilágyi.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

96
Shag_Beckur képe

Igen, amikor begyorsultam

Igen, amikor begyorsultam lefele, akkor hátranéztem, hátsó kerekem mellett egy motorháztető 30 centire. Na ott mutattam, hogy mivan, le is maradt (nem középső ujj, hanem kérdően tartott kéz).

Sávon belül szerencsére nem nagyon akartak, azért szaggatottat átlépték, azt nem éreztem annyira gáznak. Ha nem is teljes sávval, de fél sávval előznek, az már jó.

Rám meg ne dudáljanak, hanem kapják be :) Utálom a dudálást, kocsival is.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

97
Kuku képe

Az biza nem 15-20, de ettől

Az biza nem 15-20, de ettől még nem gondollak hasfelmetsző jacknek. Szerintem a Budakeszi egy részén kívül mindenhol jó sebességtartományban hajtottál.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

98
Shag_Beckur képe

De 30 se volt :) Amúgy nem

De 30 se volt :) Amúgy nem szokásom járdázni, Moszkváról kifele pl. toltuk a bringát külön kérésemre.

Móricz környékén szoktam ledöbbenni mennyien járdáznak, meg Villányin, ahol pedig tök frankón lehet rakni az úton.

És itt most megvallom, eddig úgy mentem BAH-tól Villányi felé, hoy bal szélre húzódva. Szabálytalan, de talán a legbiztonságosabb, hiszen én megyek tovább Villányi felé, aki akar, ki tud kerülni jobbról, de a megállóknál és a Villányi kereszteződésnél a jobbratarts az halál.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

99
Kuku képe

Ismerem a helyzetet. Váci

Ismerem a helyzetet. Váci Lehel sarok sorolás a Váci felé kb. ugyanez. Ezért már pirosban indulok. Tudom hogy a gyalogoszöld villogását kell fejben folytatni, és ha eléri a hármat akkor start a pirosba. Az pont elég az átsorolásra. Csak a Csanádyból jövő sárgapirosba gyorsítókra kell közben kinézni, biztos ami biztos alapon.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

100
IPG képe

Érdekes ez a "minden

Érdekes ez a "minden helyszínre megvan a technológia" játék. :)
Azon a helyszínen speciel úgy nyomom, hogyha érkezek a felüljáróról, maradok sávban, és az egyik középső sávból gyors starttal tartom az irányt. Ha meg nem fentről jövök, és besorolni se sikerül, akkor egy karika a templom körül. :)
Csak folyton mondogatják nekem, hogy csak egyszer változzon meg a lámpaprogram... :S

101
Kuku képe

Ezért nem a lámpa a

Ezért nem a lámpa a lényeg. Mindig mindenhonnan jöhet minden. Még zöldben is. Ez is alap. :)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

102
Krisztab. képe

Aha, engem ott pont a

Aha, engem ott pont a bringaút miatt ütöttek el. Ha végigmegyek a Szilágyin az úton, semmi bajom nem lett volna.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

103
Shag_Beckur képe

Bringaút

Bringaút kereszteződésnél mindig lassítottam, féken a kezem, körbenézés többször is.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

104
Krisztab. képe

Ahogy a hozzászólásokból

Ahogy a hozzászólásokból kiveszem, azt a kereszteződést inkább te is kihagytad :P

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

105
Törlésemet kérem képe

Nagyon állat ez a videó,

Nagyon állat ez a videó, nameg a kamera is...
Asszem, mi rokonlelkek vagyunk.
(Már ami a kütyüket illeti...)

Sanci
---------------------------------------
Fekete KTM Funline Trekking
Szürke-fekete Uvex sisak

106
Shag_Beckur képe

Köszi :) Hasznos cucc,

Köszi :)

Hasznos cucc, leginkább arra jó, hogy Kükü belémkössön ;)

Amúgy tényleg tök jó, vissza lehet nézni, hogy mit, hol csesztem el, el lehet gondolkozni rajta, hogy érdemes-e Budakeszi úton lejönnöm, ha épp nem sietek, hanem inkább Tündérhegyi-Istenhegyi (sokkal jobb) :)

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

107
Kuku képe

Félre ne érts, ez nem

Félre ne érts, ez nem kötözködés, de olyan nagy boldogság amikor kiderül hogy a hóhérnak is zugpálinkafőzdéje van. :)
Annyira zavar hogy mindenki a másik szabálytalanságaival foglalkozik, miközben a magáét talán észre sem veszi.
Itt ezt akartam érzékeltetni. 10 percen belül hatféleképp szegted meg a KRESZ-t, de a videót azért linkelted be hogy bemutasd vele valakinek az egyféle szabálytalanságát. Érted, ez így pont a sokat emlegetett kettősmérce.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

108
Shag_Beckur képe

Én elvagyok, jót

Én elvagyok, jót szájkaratézunk :)

Itt most a pirosozásról volt szó. Szerintem ésszerűtlen és a piros az tilos. Az hogy 50-55-tel jövök lefele, nem gond (habár azon a burkolaton életveszély). Majd, ha lesz gyorshajtásos topic, akkor elnézést kérek.

Járda? Nem volt senki, 2x-esen figyeltem, két kezem a fékeken. Bár így visszanézve, lehet jobban jártam volna, ha a kislány mellett beállok útra és úgy kanyarodok el a kocsikkal, közben esetleg meghívom a lányt kávézni.

Videót meg ezen szabálytalanságok tudatával linkeltem be, tudtam, hogy valaki le fog rá csapni. Ezzel leginkább az volt a célom, hogy bemutassam a topic kezdőben kijelentett "200% figyelem, 360-ban körbenéz" ellenpéldáját. És azt, hogy NINCS értelme átmenni a piroson.

Siettem én is Moszkvára, késésben voltam. De ez nem jelenti azt, hogy átmászkálhatnék a piroson. NEM. Az meg külön gyönyör, ha valaki olyan megy át piroson aki láthatólag nem siet (lány, hiszen alig alig tekergélte azt a pedált, erőt nem fejtett ki).

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

109
brozer képe

Na sikerült megnézni a

Na sikerült megnézni a videot, visszavonom a kocsid motorjára tett megjegyzést.
- egy hős vagy, hogy betoltad Budakesziről, gratutálok
- az útminőség kriminális
- a Szilágyi "bringaút" katasztrófa. erősen meg kellene ütni annak a fejét aki kitalálta
- jókor nézel körbe, kb pont ott, ahol én is :) bár én jobbra többet szoktam sasolni
- örülök, hogy te se kínlódsz Nyúl ezredesnél, hanem okosan letolod a Krisztináig bár én onnantól nem a síneken szoktam kínlódni
- bónusz: a Szilágyin miért állnak a padok a bűzös dugó felé? miért nem a minimális gyep irányába néznek? ezt sose értettem

110
Shag_Beckur képe

:) Lefele nem volt gáz,

:)

Lefele nem volt gáz, visszafele trükkösebb :) Ott inkább vagy Istenhegyi, vagy Diósárok - Bélakirály, de Budakeszi úton, a szűk sávokon menjen felfele akinek két anyja van.

Útminőség az tényleg gázos, ha nem sietek, van időm, akkor inkább Tündérhegyi és Istenhegyin le. Móriczra általában így járok.

Szilágyi bringaút nem annyira vészes, ahogy észrevettem, figyelni kell. De az alap, ha az ember járművet vezet, egyáltalán közlekedik.

Körbenézést köszi, bár a kamera a fejemet követi, nem a szememet, néztem jobbra is :) Nyúlnál nem tudom, hogy azt hogy gondolták, nem kicsit gázos a dolog.

Padok meg gondolom a nyitottabb tér felé néznek, én se szeretném, ha háttal a forgalomnak kéne ülnöm :) Paranoia, de jobb ha a hátam "védve van" :)

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

111
miló képe

Hol mész fel? Én a

Hol mész fel? Én a Budakeszin, a Jánoshegyi útig, ott feltekerek a Normafáig és utána gurulás.

Lefele nem volt gáz, visszafele trükkösebb :) Ott inkább vagy Istenhegyi, vagy Diósárok - Bélakirály, de Budakeszi úton, a szűk sávokon menjen felfele akinek két anyja van.

Akkor nekem két anyám van sőt 3 mert Diósárkon is mentem már fel:-)

112
lrdr képe

Hogy mit? És kit neveztem

Hogy mit? És kit neveztem szemét köcsögnek? *-)
Biztos nem tévesztesz össze vkivel?

113
Shag_Beckur képe

"Te" mint általános alany

"Te" mint általános alany :)

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

114
fori képe

Mégis hogy fog változni a

Mégis hogy fog változni a szabály? A pirosnál lehet menni, és a zöldnél kell megállni? Nem mondom, hogy nincs olyan szabály aminek nincs értelme, vagy módosításra szorulna, de a piros, akkor is tilos marad. Aki siet, az tekerjen gyorsabban, ne pedig a szabályokat szegje meg! Ha elrántom a kormányt és mást ütök el, vagy én sérülök, akkor is megmarad a fejekben, hogy a bringás max. magát veszélyezteti a "max 100-120 kilónyi vas"-sal?

115
Kisember képe

Azt hiszem, Kaliforniában

Azt hiszem, Kaliforniában lehet azt csinálni, hogy éjjel, mikor kicsi a forgalom, lépésben átmehetsz a piroson. Nyilvánvalóan azért, mert még mindig kevesebben haltak meg balesetben, mint ahány embert kiraboltak az álló autóban.

116
Zsurmi képe

Nekem erről az jut eszembe,

Nekem erről az jut eszembe, hogy a kötelességeket egyformán mérik, de az előnyöket az autó kapja.

-
Zsurmi

117
kóbor képe

+ rengeteg ezt szajkózom

+ rengeteg

ezt szajkózom jó ideje már mindenhol.

emberek! mindenben majmoljuk a ju-esz-é-t, akkor vegyük észre azt is, hogy ott a piros lámpa csak stop táblának minősül a kerékpárosok számára, több államban is...
ha másért nem, legalább ezért barátkozzatok meg a gondolattal.
____________
háccelet

118
pata képe

Ez nekem fura, nem kevered

Ez nekem fura, nem kevered valamivel? USA-ban sok államban van right turn on red, lehet menni pirosnal jobbra ha tabla nem tiltja es nem jonnek keresztbe, de mindenkire vonatkozik, nem csak kerekparosokra. Tobbi pirosnal ugyanugy meg kell allni, mint az autosoknak, erdekes is lenne maskent ;-P

119
shutruk képe

"100-120 kilónyi

"100-120 kilónyi vas"

Ahaaa, akkor ezért olyan kevés a bringás esőben... Félnek a rozsdától.
Aki meg teker ilyenkor is, az bizonyára aluminiumból van, vagy krómozott acélból.
Hammerite-al kell kenni magunkat, és nincs para.

A vita a piroslámpázásról tök értelmetlen. Aki csinálja, és elcsapják, utána már nem fogja. Aki meg elég intelligens más hibájából tanulni, az úgyse megy át piroson.
Van a harmadik kategória is, akik ismerik vazsut, és az ő tisztelete miatt nem mennek át piroson.

Egy USA-ban élő barátom nem hallott ilyenről, hogy piroslámpa bringásra nem vonatkozna... De lehet hogy New York-ban mások a szabályok.

----

Zöld Mali Cobra alias Ella

120
gaze képe

ez nem vita.

ez nem vita.

121
SpeckoHU képe

Miért, mi történt

Miért, mi történt vazsuval?

Szabadság, szerelem, sebesség

122
shutruk képe

Hogyhogy mi történt? :D

Hogyhogy mi történt? :D Neveli a bringásokat.

----

Zöld Mali Cobra alias Ella

123
AttentoRedaz képe

Ezek a többé-kevésbé

Ezek a többé-kevésbé ártalmatlan csínytevések szép lassan meg fognak szűnni, amikor kiépül egy normális, használható infra a bicikliseknek. Akkor majd elmúlik belőlünk ez a kamaszos dac, és lázadás, ami egy 60 éves biciklis tatát is elővesz, amikor rájön, hogy ő, mint alternatív közlekedő, a társadalom jó része által le van szarva. Akkor úgy érzi, hogy jó, ha szerintetek törvényen kívüli vagyok, akkor úgy is teszek. Afféle modern kori Rúzsasándorkodás ez, semmi más.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciklista

124
Shag_Beckur képe

Mosonmagyaróváron és

Mosonmagyaróváron és környékén nem úgy tűnt, hogy a 60 éves papa nagyon ki lenne rekesztve. Szeged és környékén, Kecskeméten szintén nem.

125
AttentoRedaz képe

Móvárt nem tudom, rég nem

Móvárt nem tudom, rég nem jártam arra. Szeged, kérdezd meg Dovát, ő nálam jobban el tudja mondani. Kecskemét, no itt is nagy hagyománya volt a rendesen úton biciklizésnek, most meg felpakoltak mindent a járdára, életveszélyes megoldásokkal fűszerezve. "No takaríccsuk csak el a zatóútról ezt a szemetet"
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciklista

126
gaze képe

most nem azert de

most nem azert de koppenhagaban, aminel bringabaratabb varost nem tudok elkepzelni se, na hat ott is olyan nyugalommal mentek at a piroson mint a vesz. mondjuk, legtobbszor jobbra kis ivben. de azt kb ugy, hogy fel a jardara, aztan jobbra el.
szal infra-infra...

127
peet képe

Nincs különbség a piroson

Nincs különbség a piroson áthajtó járművek között. Kivéve a megkülönböztető jelzéssel ellátottak, ha használják a megkülönböztető jelzést (hang+fény), akkor nekik szabad.

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

128
Törlésemet kérem képe

Egy hely van, ahol mindig

Egy hely van, ahol mindig átmegyek a piroson - kivéve, amikor véletlenül épp zöld - és ez a Szabadság híd Gellért tér felőli végén a zebra. Amikor elengedi az egyeneseket és a hídra éppen senki nem kanyarodik fel, nem látom értelmét, hogy álljak, mint a Bálám szamara.
Valaki nagyon elbarkácsolta ott a bringás lámpát, és főleg télen rádfagy a kabát azalatt az 5 perc alatt (költői túlzás), amire méltóztatik átváltani. Így aztán ha nem jön semmi, átmegyek.

Persze ettől még szabálytalan...

Sanci
---------------------------------------
Fekete KTM Funline Trekking
Szürke-fekete Uvex sisak

129
gaze képe

azert ezt erdekes volt

azert ezt erdekes volt latni, hogy egy total semmit sem kijelento cikkbe ki, mit, es mennyire latott bele :)

azt elmondanam, hogy az "egy hulye biciklis kevesbe veszelyes, mint egy hulye autos" aforizma jutott az eszembe amikor ezt a megfigyelest abszolvaltam.

az hogy a piros lampan atmenni (meg hat ugye tobbfele lampas szituacio letezik...) jelenleg szabalytalan, szerintem, senki sem vitatja (erdekes is lenne).
hogy bizonyos szituaciokban valoban szukseges-e a megallas es varakozas, az az igazi kerdes.
ertitek, az idok valtoznak. a szabalyok is.

Dr Öveges

130
heylou képe

Személy szerint rühellem

Személy szerint rühellem azokat a bringásokat, akik átmennek a piroson. Pont azért küzdünk, hogy fogadják el, hogy a kerékpár ugyanolyan jármű, a forgalom része, blabla és akkor mivel mi kicsik, fürgék és ügyesek vagyunk, mindent szabad a haladás érdekében? Hát ne már...
Ma reggel két bringás (egyik jobbról, másik balról) kikerült, miközben várakoztam a pirosnál és simán átszáguldottak az úton. Még ők lette volna felháborodva, ha elüti őket egy autós, vagy teszem azt egy szabályosan közlekedő bringás...
A másik istenbarma, aki kikerülve folyamatosan átmegy a piroson, hogy megelőzzön, de közben gyök 2-vel halad...

Szerintem a hülye biciklis van olyan veszélyes, mint egy hülye autós.

131
Frajti képe

+1 Solo la AS Roma per

+1

Solo la AS Roma per sempre!

133
pata képe

Pont azért küzdünk, hogy

Pont azért küzdünk, hogy fogadják el, hogy a kerékpár ugyanolyan jármű, a forgalom része

Kérlek csak a magad nevében beszélj. Én nem küzdök azért, hogy a kerékpár ugyanolyan jármű (ennek kb annyi értelme van, mint azért küzdeni, hogy a piros kék legyen), pl soha nem akarok vele autópályára menni, ilyesmik. A "forgalom része" már vállalhatóbb.

134
heylou képe

A küzdelmet képletesen

A küzdelmet képletesen értettem nem vassal villával :-) Én sem vagyok aktivista, csupán a forgalom része (ha hagyják).

135
Kuku képe

"Még ők lette volna

"Még ők lette volna felháborodva, ha elüti őket egy autós."

Eddig a mondatig tök hiteles álláspont. Innen viszont nyuszika porszívója. Egészen biztos vagyok benne, hogy ennek az ellenkezője igaz. Vagy ezt csak a hatás kedvéért írtad az egészhez?

Egyébként a bicikli nem ugyanolyan jármű. Pl. biciklis városokban tizedennyi lámpára lenne szükség. Nézz meg pár videót Hanoi közlekedéséről, utána párat Kairóéról. Teljesen más a kettő. Teljesen. Én pl. autóval sosem közlekednék úgy mint biciklivel, még akkor sem ha egy rendőr sem lenne a városban.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

136
hf képe

Nem akartam beleszólni a

Nem akartam beleszólni a csíkvitába (vékony csík hozzászólásokra gondolok), de azért így a végére néhány meglátás:

Szerintem a piroslámpázáshoz két dolog kell:
1. Sok tapasztalat (évekig naponta járjon bringával) - Szerintem mindenki szabályosan, piros lámpánál megállva és bringautakon kezdi, aztán fokozatosan megváltozik.
2. Bizonyos attitűd - Ebben nem vagyok biztos, lehet hogy idővel még a legszabálykövetőbb ember is rájön, hogy tök értelmetlen egy üres zebra előtt álldogálnia amit csak azért tettek oda, mert az autók különben nem engednék át a gyalogosokat.

Ja, és egy igazi piroslámpázó már van annyira tapasztalt, hogy az ilyen vitákba nem megy bele. Én is egyre inkább ilyen vagyok, tudom, hogy mennyire nem értik meg az emberek ezt, mert nem teljesül az 1. feltétel náluk, nem változtak meg úgy ahogy én. Úgyhogy inkább el sem kezdem a vitát. Gondoljon Shag (illetve bárki) bármit, nem érdekel.

Illetve van egy olyan megállapításom is, hogy Mo-on soha nem lesz olyan rend mint 1-2, tőlünk északabbra lévő országban. Éltem Angliában, tudom miről beszélek. Egyszerűen itt más az emberek attitűdje, és itt nincs meg az akarat arra, hogy rend legyen. Szeretném én is, hogy kicsit jobban rend legyen, és törekednünk is kell rá, de csak az értelmes szintig. A járdára parkolás NEM értelmes szint!

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

137
SpeckoHU képe

Szerintem azért nem

Szerintem azért nem szerencsés dolog a piroson átmenés, mert ez oda vezet, hogy minél többen, minél több szabályt megszegjenek, ami egyáltalán nem egy biztonságos állapothoz vezet.

Szabadság, szerelem, sebesség

138
pata képe

mert ez oda vezet Nekem nem

mert ez oda vezet

Nekem nem tiszta, miért vezetne oda. Bár én általánosan szkeptikus vagyok a slippery slope érvelésekkel azóta, hogy általánosban harmadikos koromban az osztályfőnököm megjósolta hogy valszeg börtönben fogom végezni :-)

139
mcysh képe

De sokan látnák szívesen

De sokan látnák szívesen ezen a fórumon, ahogy bilincsbe verve visznek! :-)
===
bácsi a biciklin

140
pata képe

Jólvan, ha mégis

Jólvan, ha mégis megtörténik egyszer akkor gondoskodom a médiájelenlétről :-)

141
SpeckoHU képe

Mert az autósnak ez azt

Mert az autósnak ez azt jelentheti, hogy a bringásnak nem fontos a saját testi épsége, így nem figyel rá annyira, mint figyelhetne.

Úgy gondolom, hogy a piroson áthajtás egy kritikus szabályszegés.
Meglehetősen nehéz így bármilyen figyelmességet kérni az autósoktól, ha egyértelműen bevalljuk, hogy mi átmegyünk a piroson.

Szabadság, szerelem, sebesség

142
pata képe

Mert az autósnak ez azt

Mert az autósnak ez azt jelentheti

De miért? Ha azt látja, hogy valaki a fentebb leírt óvatos és józan módon átmegy egy piroson, akkor semmi oka nincs azt hinni hogy nem vigyáz magára, sőt.

Egyébként meg ha még azt is hihetné, hogy nekem nem fontos a saját testi épségem, akkor lazán el fog ütni vagy mi? Nem így működik, eddig se az tartotta vissza az autósok 99%-át hogy nekem mi fontos.

143
SpeckoHU képe

1. Nem tudom, hogy hol

1. Nem tudom, hogy hol élsz, de a piroson átmenés (akármilyen formában) a köztudatban meglehetősen messze áll attól, hogy vigyázok magamra.

2. Szerintem a biztonságos oldaltávolság nélküli előzést simán maga után vonhatja.

Szabadság, szerelem, sebesség

144
pata képe

1: akkor nem olvastad el ezt

1: akkor nem olvastad el ezt a topicot, innentől számomra értelmetlen folytatni ezt a diskurzust.

2: szerintem nincs összefüggés, továbbra sem értem miért kapcsolod össze a kettőt. "Ja, ennek úgyse fontos az élete, akkor elütöm?"

145
SpeckoHU képe

1. Ja hogy ez a topic a

1. Ja hogy ez a topic a köztudatot reprezentálja?
Na ez érdekes.

2. Nem várhatod el a másiktól, hogy vigyázzon rád, ha te nem vigyázol.
Tudom, hogy te vigyázol magadra, amikor a piroson átmész, de a másiknak ez azt jelenti, hogy nem vigyázol.

Szabadság, szerelem, sebesség

146
gaze képe

mi az a köztudat? olyan

mi az a köztudat?
olyan mint a közhangulat?

147
SpeckoHU képe

A szex vajon

A szex vajon miii?

Szabadság, szerelem, sebesség

148
brozer képe

2. ha én azt látom, hogy a

2.
ha én azt látom, hogy a másik "nem vigyáz magára" akkor aggódom érte és még jobban odafigyelek rá + még azt is próbálom megérteni miért csinálja, hátha én látom rosszul.
2.a/
ha azt látom, hogy a másik nem vigyáz másokra, akkor aggódom érte meg a másokért stb lásd előző pont

149
Don Kartács képe

Többsávos út, zöldre

Többsávos út, zöldre váltó lámpa belső sávosoknak - miközben a piroson áthaladó bringás nem látja az amúgy eddig üresen lévő sorba éppen megérkező autót aki ki is használja a zöldet és nem fékez - persze ő sem látja a bringást a jobbon lévő kocsisortól.Padlófék - hátulról beleszáll még két másik.Bringás elteker, 3-4ccázezres kárt...jobb esetben.

http://www.fullyloadedtouring.com/

150
pata képe

Kifelejtetted, hogy hátul

Kifelejtetted, hogy hátul ült egy terhes nő, szívrohamban meghalt, gyerek dettó, apja öngyilkos lett, nagyapa megkeseredett, belevetette magát a bakonyi erdőbe, azóta menyéthúson él, és kiránduló apácákat erőszakol meg.

151
Shag_Beckur képe

Amikor elfogynak az érvek,

Amikor elfogynak az érvek, jön az eltúlzással nevetségessé tétel...

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

152
Kuku képe

Hogy ráismertél erre a

Hogy ráismertél erre a technikára. :DDD

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

153
SzCiklon képe

Ráadásul a menyét védett

Ráadásul a menyét védett állat.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...

154
hf képe

Példádban van egy

Példádban van egy tévedés: "áthaladó bringás nem látja"
Csak úgy megyek át a piroson, hogy minden irányban mindent megnézek.

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

155
Shag_Beckur képe

Te. De nem mindenki. -- Le a

Te.

De nem mindenki.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

156
gaze képe

"De nem

"De nem mindenki."

Nahát.... Azért raktározzuk el ezt a kifejezést Segg szájából, egészen biztosan tudjuk majd még használni egy jövőbeli érvelési orgazmusnál.

157
Shag_Beckur képe

Imádom amikor kifogysz az

Imádom amikor kifogysz az érvekből és elkezdessz személyeskedni :)

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

158
Kuku képe

Ahogy nem mindenki tud

Ahogy nem mindenki tud egyenesen tekerve karjelzést adni, vagy hátranézni sem. Ugyanolyan balesetet okozhat ezzel. A bringásnál ilyen szempontból sokkal több múlik a rutinján mint a szabálykövetésén.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

159
Kuku képe

Én Budapesten egyre több

Én Budapesten egyre több szabálytalan bringást, és egyre kevesebb agresszív autós reakciót látok. Sőt egyre jobban figyelnek rám. Dudaszót már csak kéthetente hallok, míg régen ilyen gyakorisággal kergettek meg autóval. Valami hibás lehet ebben az elméletben, ha a gyakorlat nem támasztja alá.
Régen a CM után biciklisták jöttek oda hozzám, hogy az útlezárások miatt épp hogy a bringázás elfogadottsága fog csökkenni, és csak meggyűlölik az emberek a kerékpározást. Ezek az érvek is eltűntek mára.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

160
gaze képe

hat ez meg nincs kizarva...

hat ez meg nincs kizarva...

161
Kuku képe

Nekem is ez az egyetlen

Nekem is ez az egyetlen ellenérvem, így nagyon sokat rágódtam rajta. De arra jutottam, hogy nem ez a borítékolható végkifejlet. Ugyanis megint abból indul ki, hogy a pirosozó nem törődik az életével, ami abszolút téves alapfeltevés. Látszik is hogy vannak lámpák, amin egy bringás sem megy át. Ha törődik, akkor viszont csak akkor megy át a piroson, ha az nem veszélyes művelet. Ha többen leszünk, és sokan mennek át, akkor az veszélyes lesz, mert foglaltak lesznek a menekülőutak, nem lehet olyan könnyen előrejutni, és más akadályozó tényezők. Márpedig egy rutinos piroslámpás a legelső zavaró tényező esetén is leteszi a lábát és megvárja a zöldet.
Szóval én arra jutottam, hogy ahogy besűrűsödünk, egy határpont után egyre szabályozottabbak leszünk.
Hangyaboly. :)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

162
mcysh képe

Van az alleycates piroson

Van az alleycates piroson átrongyolás, meg van az, amiről Gaze ír. Nagyon nagy a különbség. A biciklisták világszerte átmennek a piroson, nem mind, de elég sokan ahhoz, hogy megalapozott legyen az általános kijelentés. Az autós közlekedés esetében az eltérő sebesesség, manőverezhetőség, látási viszonyok stb. miatt az ésszerű, visszafogott pirosozás fel sem merül. (Biciklis szemszögből: lámpák az autók miatt és a számukra vannak kitéve.)

A bejegyzésben én azt érzem csúsztatásnak, hogy a normális biciklis pirosozást állítja szembe az autósokéval, pedig tapasztalatom szerint a biciklis közlekedésben körülbelül ugyanakkora a felelőtlen pirosozók aránya, mint az autósban. Én úgy fogalmaznék: a biciklis rendszerint nem vagy ésszerűen pirosozik, az autós rendszerint nem pirosozik. Nem hangzik jobban? Mondjuk ezzel az a baj, hogy kevésbé alkalmas flamelésre.

@SB: Sapere aude. A szabályokat nem csak betartani, de értelmezni és alakítani is lehet.

===
bácsi a biciklin

163
Don Kartács képe

"Sapere aude. A szabályokat

"Sapere aude. A szabályokat nem csak betartani, de értelmezni és alakítani is lehet."

Erre csak azt tudom mondani hogy mikor átrongyol ésszel a rutinos bringás, és neadjisten megy utána egy kevésbé tapasztalt aki úgy gondolja hogy akkor ő is mehet/belefér és széjjelcsapja a fejét egy kocsi...Lehet úgy hozzáállni hogy 'minek jött utánam?Felnőtt ember - nézzen körül ő is' meg másképpen. Bele lehet csalogatni másokat könnyen egy veszélyes szituba - szerintem nem kéne.
A piros lámpa elég egyértelműen értelmezhető - meg kell állni.Egy hete vasalták ki a szomszédomat, a gázoló értelmezte magának a stoptáblát - másképpen.Azzal ha átmész rajta nem alakítod hanem felrúgod a szabályt.Alakítani különböző fórumokon szokták.

http://www.fullyloadedtouring.com/

164
pata képe

Lehet úgy hozzáállni hogy

Lehet úgy hozzáállni hogy 'minek jött utánam?Felnőtt ember - nézzen körül ő is' meg másképpen

Nem, számomra csak az első módon lehet hozzáállni, a második nem konzisztens. Kicsit kezd gyengülni az érvelés, amikor arról kezdünk beszélni hogy azért ne csináljak valamit mert egy másik felnőtt elkezd utánozni és akkor neki rossz lesz. WTF?

165
SpeckoHU képe

És mi van a nem

És mi van a nem felnőttekkel?

Szabadság, szerelem, sebesség

166
pata képe

Látom hogy exponenciálisan

Látom hogy exponenciálisan megyünk lefelé az érvelés színvonalában. Autók közé se menjek ugye, mert mi van ha meglát Pistike a rolleren és jön utánam?

Jöhet az "amikor átmész a piroson, isten megöl egy kiscicát".

167
Don Kartács képe

Neked súlyosan sérült a

Neked súlyosan sérült a valóságérzékelésed.

http://www.fullyloadedtouring.com/

168
SpeckoHU képe

Ha nem tudsz hozzátenni a

Ha nem tudsz hozzátenni a témához, akkor ne írj.

Szabadság, szerelem, sebesség

169
Kuku képe

Szerintem a legmagasabb

Szerintem a legmagasabb szinten érvel. Mégcsak állást sem foglalt, azt sem tudni ő átmegy e a piroson, csak az érvelési rendszerhibákkal és bugokkal kapcsolatban foglalt állást, de ez nyilván szakmai ártalom.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

170
Don Kartács képe

Akkor azt kell hogy mondjam

Akkor azt kell hogy mondjam - te nem partnerként közlekedsz.KCT?

http://www.fullyloadedtouring.com/

171
Shag_Beckur képe

Ugye ismered a

Ugye ismered a birka-effektust? Amit tömöttebb gyalogátkelőn lehet megfigyelni. Egy elindul, a többi, mint a birka megy utána a piroson keresztül.

Tényleg nem azé a felelőség, aki először elindult, hiszen ő valószínüleg körbe nézett. De számításaim szerint egy ilyen akcióval lehet nyerni átlagosan 15-25 másodpercet.

Tök megéri.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

172
SzCiklon képe

Ismerem a birka-effektust.

Ismerem a birka-effektust. Az autós eufémizmus ezt hívja "relatív gyorshajtásnak". Pl. Az Árpád-hídon a középső sávban megyek nyolcvannal a hetvenes táblánál (természetesen kocsival :-))) ), és ledudálnak. __________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...

173
Kuku képe

Ez az utánzó sokkal előbb

Ez az utánzó sokkal előbb meghal herointúladagolásban, vagy partvisnyeles síugrásban. Ilyen alapon maga a városi biciklizés népszerűsítése is felelőtlenség, hiszen épp a bicikliutakon van a legtöbb gázolás.

A stoptábla autóval bizony egy nagyon rossz szabály. Ott kell megállnod, ahol nem látsz be a kereszteződésbe. Itt elvileg el kell töltened egy pillanatot állva (feleslegesen, mert városban nem látsz semmit). Aztán előregurulsz, és akkor látsz be, amikor a motortér már benne van a kereszteződésben. Ez szerintem minden autóvezetőt bezavar, egy bizonyos szintig, mert nem logikus. Aztán a gyengébb idegzetűek néha hülyeséget csinálnak, és lutriznak.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

174
gaze képe

minden bogár rovar

minden bogár rovar kategória.

azon méláztam a fenti sorokban, hogy ha egy autó megy át a piroson, akkor azt jó eséllyel a fent vázolt módon teszi.
ha a biciklis megy áta piroson (és abból indulunk ki, hogy nem kamikáze vagy leming) akkor azt szintén a fenti módon teszi.
Bizonyára van olyan bicajos is aki látva a sárgát, odatapos neki, hogy átslisszoljon. (ezzel kapcs lehet érdekes, hogy "csak" 100 kiló mozog a tilosban 30-al, és nem másfél tonna 70-el).

valóban, piroson átcsorgó autóst még nem láttam (na jó, de, a nyugati felüljáró alatt rendszeresen átcsorogtak a taxisok, a legnagyobb nyugalommal)
de hosszú sárgába belerongyolót napi szinten. (simán van olyan, hogy az én seggem már piroson megy át és még utána jön át két kocsi)

Tehát az eset nem azt elemzi, hogy ki mennyire megy át, hanem amikor átmegy, akkor azt hogyan teszi.

175
marla képe

néha elgondolkozom, hogy

néha elgondolkozom, hogy jobb dolgom lenne lemingként, mint városi biciklistaként... :)

---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?

176
gaze képe

flame ügyben pedig még

flame ügyben pedig még írom a bukósisakos topicot...

177
Pot22 képe

Szerintem amikor valaki

Szerintem amikor valaki bringázni kezd, szépen tartson be minden szabályt, legyen óvatos. Aztán idővel mindenki tapasztaltabb lesz, megismeri a napi útvonalát, és a város gyakran látogatott részeit. Megismeri önmagát, a tempóját, tudni fogja, hogy vajon lehetséges-e zöldhullámon végigmenni egy útvonalon, vagy még Armstrongnak sem menne. Ekkor kezd leegyszerűsödni minden, tudod, hogy hogyan váltanak a lámpák, érdemes-e odalépni, vagy át lehet-e menni bizonyos piros lámpákon biztonságosan. Előre gondolkozol, hogy a tapasztalataid alapján érdemes-e bizonyos dologkat nem a kresz merev szabályai szerint csinálni. Fontos még figyelni magadra, mert ha fáradt, és dekoncentrált vagy, könnyen hibázhatsz, még akkor is, ha mindent szbályszerűen csinálsz, mert a figyelmetlenség könnyen mások szabálytalankodásának áldozatává tehet. Ekkor mindig lassabban megyek, esetleg más útvonal, mindenhol megállok, mert tudom, hogy könnyen hibázhatok. Valamint még egy fontos dolog, amit nem tudom hányan tapasztaltak, létezik egy bizonyos érzék, ami nekem a városi bringázástól kiélesedett. Nehéz ezt elmagyarázni, mint minden nem tudományos dolgot, de valahogy olyan kis jövőbelátás, mint a pókembernek, csak kevésbé látványos. Pl.: fékezel valahol, ahol nem lenne okod rá, és ekkor elédlép valahonnan egy gyalogos, akit nagyobb sebességgel már lehet, hogy nem tudnál kikerülni. Nem tudok sok példát mondani, mert egyik sem látványos, de valahogy érzi az ember a forgalmat az autókat, beépül a rendszerbe, minden érzékszerve segíti.
Ismeretlen részeken nem megyek át piroson, legfejebb ha csak a gyalogosok miatt piros, de egy sincsen sehol.
A lényeg, hogy óvatosan elkezdve az ember a városi közlekedésben saját, és mások hibáiból tanulva, másoktól tanulva egy fejlett szintet érhet el, ami nem feltétlenül ragaszkodik minden esetben a kreszkönyvhöz, de a nagy tapasztalat, és a magasfokú figyelem miatt akár biztonságosabb is, mint a szabályok merev betartása.
A szabályokra azonban nagy szükség van, azok kell hogy képezzék az alapokat.

178
Kuku képe

+1 --------------------------

+1

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

179
pata képe

Ez egy nagyon jó

Ez egy nagyon jó összefoglaló.

Pont ma reggel voltak ilyen gondolataim, amikor láttam egy futárt nagyon szépen és simán besorolni az Andrássyn (Kodály köröndnél), megszegett pár szabályt (pl egy piroson is átment), se senkit nem tartott fel és nem veszélyeztetett, magát se. Én pl tudom magamról, hogy nekem nincs (még) rutinom ilyesmihez, szóval én nem csinálom, de kb láttam hogy ő a manőver melyik részét miért csinálta úgy, és nem gondolom hogy bármi alapom lenne csesztetni mert technikailag szabályt szegett.

180
brozer képe

+ 1! csak én nem

+ 1!

csak én nem pókembernek, hanem sámán-üzemmódnak hívom magamban :)

181
Hotyhogy képe

Amikor valaki autózni kezd,

Amikor valaki autózni kezd, ő is ugyanúgy, mint egy kezdő biciklis, tartson be minden szabályt. S amikor már tapasztalt autóssá válik ugyanúgy, mint egy tapasztalt biciklis, akkor is, ugyanúgy mint a biciklis, ő is tartson be minden szabályt.

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

182
miló képe

Te még nem tudod? A

Te még nem tudod?
A szabályok azért vannak, hogy megszegjék őket!:-)

183
Hotyhogy képe

Akkor ne bunkózzuk csak a

Akkor ne bunkózzuk csak a veszélyesen szabálytalan autósokat. Bunkózzunk le minden veszélyesen szabálytalan biciklist is. S általában bunkózzunk le igazságosan és részrehajlás nélkül minden ilyen embert, járművétől függetlenül.

Tehát kezdem: Tegnap, késő sötét esti Szent Gellért téri gyalogsétám során, minden percben számos veszélyes és bunkó biciklis centizett engem váratlanul ki a járdán.

Hússzal-harminccal suhantak el mellettem a szállóval szembeni felső rakparti járdán, ahol teljes jogommal élve, gyalog forgolódva, nem figyelve járműforgalomra, fényképezgetve kolbászoltam.

Értem a fanyar viccet, és ártalmatlannak is veszem azt tőled, de cinikus lenne komolyan védeni a védhetelent. Ezek a biciklisek bunkók voltak mind, egytől egyig, és nem különbek a bunkó autósoktól, akik el akarnak ütni engem a zebrán.

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

184
miló képe

+1

+1

185
Névtelen képe

Igen, van különbség.

Igen, van különbség. Lásd 3-as villamos, és betonkeverő a Nagykőrösi útnál. Betonkeverő át a piroson,villamos oldalról bele, 3 súlyos sérült, 80 milliós kár a villamosban, ami egyenlő a selejtezéssel...

186
er13a18 képe

szvsz a piros az tilos, az

szvsz a piros az tilos, az áthajtás módja közti különbséget meg mindenki tudja

187
csergo képe

Shag_Beckur 36 cs,

Shag_Beckur 36
cs, 2009-08-06 12:57

"Azért megyek át a piroson kocsival, mert a sok megállás, elindulás miatt megnőne az átlagfogyasztásom!"

Na ne már, nagyon gyenge érv ez. Másrészt komolyan mondom. Aki nem bírja fizikailag, annak NEM VALÓ a bicikli! BKV bérlet 9000 Ft, erőlködni se kell, elvisz bárhova nulla erőkifejtéssel.

Egyrészt az átlagfogyasztást valóban lehet optimalizálni, ha nem csak a padlógáz/satufék-kombót használod. Ezt persze meg lehet tenni pirosozás nélkül is, tény.

Másrészt komolyan mondom, hogy némi rutin kicit felülírhat néhány kőbe vésettnek tűnő elvet, ideát, persze a rutin megszerzése nem hipp und hopp történik, viszont igét hirdetni és ítéletet mondani még utána is necces, hát még elötte.. De ez persze csak az én véleményem..
Viszont szeretném ha látnád, hogy a mérce nem te vagy, illetve hogy nem a te erőbeosztásod a vánendonli evör, és pláne nem te vagy, aki kihirdetheti, kinek való bicikli és kinek nem.

Szerintem.

-

Wanna, wanna.. Gonna sounds better..

188
Hotyhogy képe

1) Meglássátok, ez egy

1) Meglássátok, ez egy szélére kitolódó, elkeskenyedő hozzászólásokban gazdag blog lesz!

2) Lehetséges, hogy a latin argumentum ad kifejezés is fel fog bukkanni különböző más latin szavak előtt, ezekkel jelölvén meg az itt pereskedők okoskodva egymásnak az ingatag okoskodásait.

3) Piroson pedig ne menjen át se gyalogos, se bicilkis, se autós, se mozdonyvezető, se pilóta. Miért ne? Mert ez a szabály! ;-P

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

189
Don Kartács képe

Vajon miért tilos előzni

Vajon miért tilos előzni külszíni exkavátorral balról Boeing 747-est zebrán? :D

http://www.youtube.com/watch?v=0h3RujufaI0&feature=related

http://www.fullyloadedtouring.com/

190
Hotyhogy képe

Jó kérdés. Mellesleg a

Jó kérdés. Mellesleg a pilótáknak is mindig jól körül kell nézniük a zebrán:

http://www.boston.com/news/local/breaking_news/emas-1.jpg

A második képpel kapcsolatban szinte látom, ahogy a vezető leugrik ruganyossan, fíjjatalossan a vezetőfülkéből. Megrugdossa kicsit a bal első gumit, és megelégedve konstatálja a keréknyomást. Visszakapaszkodik fürgén, két szökkenő lépéssel a magosba, és kellemesen hörgő, sziszegő szelephangú motorral elsöpör. :-)

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

191
Don Kartács képe

Ki kéne menni Ferihegyre

Ki kéne menni Ferihegyre olyan zebránátkelős videót csinálni - mivel javarészt külföldi pilóták, zebra előtt tuti megállnak :) Ha Malév gép jön akkor meg kitoljuk elé a bicajt?

http://www.fullyloadedtouring.com/

192
Cseya képe

Felháborító, hogy neked

Felháborító, hogy neked mindenhez van képed!
Vagy videód.

193
siz képe

Épp a tegnapi napon

Épp a tegnapi napon történt velem a Móriczon, hogy mentem át a zöldet mutató zebrán a Bartók Béla úton, majd észrevettem, hogy lekéstem a villamost (47), amihez siettem. Azzal a lendülettel visszafordultam a 49-es villamoshoz - még mindig zöldnél. Majdnem egy bringás alá, aki "óvatosan de határozottan átsomfordál"t a neki-piroson. Sikerült megtorpannom lábujjhegyen, de ha kicsit lendületesebben megyek és nem veszem észre, nagy eséllyel ütközünk - túl közel lettem volna ahhoz, hogy kerülni tudjon.
Nem általánosítok, és nem akarom szidni a bringásokat, én is van, hogy nyeregbe pattanok, csak egy jelzés arra, hogy igenis lehet olyan helyzet, amikor nem vezet jóra az átsomfordálás, és a gyalogosok viselkedése (is) lehet kiszámíthatatlan és érdemes bármilyen reakcióra felkészülni bringásként.

194
Csomb képe

Mi a különbség a piroson

Mi a különbség a piroson áthajtó autós és tehervonat között? Arányaiban ugyan ez, tehát akkor mehetnek ők is, amúgy pedig már minden leírtak előttem.

195
Tibology képe

A lampa elott megall, majd

A lampa elott megall, majd lelassit nagyon...
ahamm :)

196
darthwalk képe

ma szépen, ahogy gaze

ma szépen, ahogy gaze leírja, átcsorogtam egy zebrán (a batyi piac előtt) mire átcsorogtam váltott a lámpa én meg fortyogtam magamban, hogy ezért jól megállíthatna a rendőr.

Pot22-nek nagyon igaza van abban, hogy mindenki tud legalább 1 lámpát amin simán át lehet menni, mert egy ritkán használt zebra (pl a Szent Imre kórház előtt), vagy egy olyan forgalmi helyzetet ahol nem kell szigorúan értelmezni a kresz-t, ez rendben is van (elvégre ~40 éves jogszabályról beszélünk, biztos vannak elavult részei).

azonban rendkívül aggasztónak tartom azt a gyakorlatot, konkrétan kamikaze harcosoknak hívom őket magamban, akik a lámpa előtt álló kocsisort az elméjükből kikapcsolva végigelőzik, majd eltűnnek a kereszteződésben.

volt ma egy csávó, aki a gellért után a bartókon kilőtt (hosszabb bongyor haj, valami bringástáska), visszaelőztem simán, mert lassan ment "fefelé", aztán a körtéren halál pofátlanul, de tényleg, át a sötétbordó lámpán (én már ott állok a pirosnál másodpercek óta, nyugiban), zumm keresztül (közben kanyarodnak rá a bartókra).

egy igazi donor, persze megint lehagytam a kosztolányi után, majd fogja magát és átrombol keresztbe a tétényire.

ha magára ismer a figura (bukója nem volt), akkor holnap álljon már meg a szentimrében, adja le legalább az egyik veséjét, amíg nem késő.

ez persze nem csak azért (hasznos) káros (mert ha szerencsésen üti el a busz akkor valaki új szívet kap) mert megöli magát, hanem képzeld el az autóst, aki megáll szépen a pirosnál és azt látja bentről hogy a drótszamarasok hetykén szarnak az egészre.

[BPCity]

197
Prof.gruppetto.hu képe

Elképzeltem. Nagyon szar

Elképzeltem. Nagyon szar neki, az biztos, de ehhez semmi köze a bringásnak.

www.gruppetto.hu

198
Shag_Beckur képe

Mivel a bringás az

Mivel a bringás az elkövető, szerinted kinek van akkor köze hozzá, ha neki nem?:D

LOL

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

199
Prof.gruppetto.hu képe

Hát nem ettől lesz szar

Hát nem ettől lesz szar nekik. Aki emiatt rosszul érzi magát, annak már előtte is volt valami baja. Engem pl. állatira nem érdekel, hogy te hányszor mentél át életedben a piros lámpán gyalog/biciklivel, nem ettől lettél szar ember.

www.gruppetto.hu

200
zenmacska képe

Naja. Nekem ezzel az

Naja. Nekem ezzel az átcsorgással mindig az a bajom, hogy mi lenne, ha az autósok is elkezdenék a saját belátásukra bízni, hogy na most akkor át lehet-e menni ezen a piroson, vagy sem. Elvégre van, hogy nekik is úgy kell megállni pl. a zebra előtt, hogy a környéken sincs gyalogos. Vagy keresztbe nem jön semmi. (Más kérdés, hogy ilyen helyen minek van lámpa.)

A srác, akiről írtál, valószínű, már beállt donornak, és elsőként az agyát adományozta el. :)

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts