Az a kérdésem, hogy honnan és milyen módon tudnám a küllőfűzés tudományát elsajátítani, ha már egyszer megfogalmazódott bennem az a fajta igény.
Arra gondoltam, hogy veszek egy felnit, egy agyat, meg egy marék küllőt és a konyhában elfűzögetek csöndes őszi estéken. Állítólag a 4-5-ik már sikerül szokott.

Annyit már kiderítettem, hogy van radiális, meg 2,3,4 kereszteződéses fűzés, de azt már nem, hogy melyiknek mi az előnye, hátránya. Azt is tudom, hogy van ennyi-annyi lyukszámú felni, meg agy, de nem tudom, ha több a lyuk, vagyis a küllő, akkor az miért jobb vagy miért rosszabb. Másszóval milyet válasszak?
Na, a gyakorlati kivitelezéshez meg totálisan fű vagyok.
Tudnáok valami irodalmat, linket, gurut stb.. ajánlani mind az elméleti, mind a gyakorlati kérdéseimre?

Péter

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Gabika képe

pavansolj: http://www.freeweb

pavansolj:
http://www.freeweb.hu/fulopkerek/Bike%20Lite/sp_kerek.htm
-----------
bigtétényi kerékpáros bandita

2
qkac képe

jutyubon van egy csomó

jutyubon van egy csomó videó 3 keresztes fűzésről, ez a legáltalánosabb. alapvetően igaz az, hogy azonos minőséget figyelembe véve a több küllős, több keresztes fűzés erősebb, viszont mivel ez több anyagot igényel, nehezebb, és nagyobb a légellenállása. ha nem akarsz versenyezni, és a tömege nem elsődleges szempont, alkalmazd a 3 keresztest. segítséget is ehhez találsz a legtöbb helyen.

küllőhossz számításra is rengeteg forrást fel lehet lelni, de ha egy normális boltba mész vásárolni, ott pikk-pakk meg fogják mondani, hogy a választott agyhoz és felnihez milyen hosszú küllőre lesz szükséged.

ha pedig van egy kis érzéked a bütyköléshez, már az első fűzés is tökéletesen fog sikerülni.

3
Tibor_Nesze képe

én az itt található

én az itt található linkek alapján raktam össze. nagyon pepecs meló, de ha sikerül akkor jutalmazd meg magad valamivel :-)

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081015/velemenyt-kernek-hozzaerto...

4
Zyzka képe

Ez nagyon tetszett. Ez

Ez nagyon tetszett. Ez alapján tényleg meg lehet csinálni. És a srácoknak is jó a humoruk :-)

5
Komótos képe

Jé, még senki se linkelt

Jé, még senki se linkelt sheldon brownt.

<><><><><><><><><><><><>
sárga-fekete-sárga-fekete-sárga
<><><><><><><><><><><><>

7
Frenki képe

Szia Zyzka! Én Bp-en a

Szia Zyzka!
Én Bp-en a belvárosban rendelek, valamelyik nap szívesen megmutatom a fűzést ha érdekel.Elhozod a kereked, és szimpla esteben egy fél óra alatt megvagyunk.
Nekem olyan 18-19 után jó hétköznap.
Keress meg privátban ha gondolod.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

8
Zyzka képe

Szia! Szívesen

Szia!
Szívesen meglátogatnám a doktor urat rendelési időben.
Írj az E-mil címemre és akkor már tudni fogom, hogy hova kell vissza írnom :-)
zomboryp kukuc freemail pont hu

9
Mr.Saint képe

Általában aradiális és a

Általában aradiális és a 3-as keresztez szokták alakalmazni, a 4-es inkább tandem bringákon szokott lenni. A radiális az ugye nem egy nagy science, a 3-as keresz meg kis odafigyeléssel pillanatok alatt elsajátítható, és független a felni lyukszámától, a technika ua.

Vannak róla könyvek videók, és a DT-Swiss is kiadott egy oktató DVD-t.

10
IPG képe

Találkoztam 60 küllős

Találkoztam 60 küllős 4-keresztes BMX-ekkel itt felénk... :)

11
Mr.Saint képe

Hm.. az már majdnem

Hm.. az már majdnem telikerék...

12
Vitéz képe

A négykeresztest inkább

A négykeresztest inkább bmx-eken alkalmazzák ;) (már csak azért is, mert abból több van mint tandemből :D)
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)

13
tiftif képe

A kedvencem a

A kedvencem a csavartküllős, volt is régen egy bicajom, amin olyan volt, nagyon szerettem.

14
tiftif képe

Ja, igen. Én mindig másik

Ja, igen. Én mindig másik kerék alapján kezdtem el fűzni, de a küllőmérettel mindig bajban voltam.

15
gex képe

off (bocsánat de ezt most

off (bocsánat de ezt most sokan olvassátok :P)
ma vettem küülőket, görbék voltak. az eladó azt mondta hogy be lettek fűzve egy kerékbe, csak hosszúak lettek úgyhogy nem lett centírozva és kifűzték.

gáz vagy nem gáz? (mondtam hogy hogy ha ahol a kereket fűzik kinevetnek akkor visszaviszem, azt mondták oké.)

a keréképítés az nekem fehér folt.
/off

16
Vitéz képe

Milyen köllő? DT-t simán

Milyen köllő? DT-t simán be lehet fűzni újra egy ezres után is...legalábbis nekem sikerült még anno.

A görbeség nem gáz, egy-két küllőt főzés közben is meghajlítasz.
Ha nem kötöttek rá csomót, akkor semmi baja nem lesz a kerekednek.

Az más kérdés, hogy boltosnak illene új cuccot adni....
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)

17
gex képe

fekete dt champion. 40%-kal

fekete dt champion. 40%-kal olcsóbban adta szóval ha semmi gond nincs a görbeséggel akkor nekem tökéletesen megfelel.

köszi!

18
T0mBd1gg3R képe

Nekem az lenne a kérdésem,

Nekem az lenne a kérdésem, hogy ha a menetes racsnis rendszerű agyamat le akarnám cserélni kazettásra, mert akarok a 14-esnél kisebb fogaskereket, mert főleg outra használom a montim és nem bírom lejtőn kihajtani mert nincs több fokozat, akkor az a teendő, hogy leszedem a gumit, kiszedem a küllőket, és befűzöm egy új, kazettás, gyorszáras agyba, meg veszek új fogaskoszorút, meg váltókart, és elméletileg ha nem megarange fogaskoszorút veszek akkor működni fog a váltókarommal is? Persze lehet, hogy kicsit hajlítani kéne a vázon, ahogy Sheldon Brown is írja? És a Mach1 EXE abroncsra melyik a legvékonyabb külső, amit rá lehene tenni? Most 1.9-es van rajta. És belsőt kéne cserélni? Ez most lehet kicsit sok volt :D

19
pata képe

Lehet a neten bogarászni,

Lehet a neten bogarászni, de nem összehasonlítható azzal mint ha vennél egy jó könyvet. Pl Musson, olcsó, szuper, és már ma olvashatod.

20
jenessanyi képe

Musson könyve alapján

Musson könyve alapján fűztem meg mindkét kerekemet, teljesen egyedül. 600km óta pont ugyanolyanok mint amikor megfűztem őket. Ráadásul én elsőnek olcsó cuccokból fűztem a hátsó kerekem: 10ft-os küllők, B+ agy és felni, és kifogástalanul teszi a dolgát. Jó, a másik már DT-vel van fűzve, Mach1 felni régi pályaaggyal, de attól nem olyan nagy teljesítmény hogy jól végzi a dolgát. 70 kiló vagyok, ált. olyan 10-20 kiló van még nálam plusszban. Nem bántam meg hogy ez alapján a könyv alapján dolgoztam.

21
Zyzka képe

Mindenkinek nagyon szépen

Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segítséget. Ennyi hasznos infót nem is vártam, ráadásul ilyen rövid idő alatt. Remélem hamarosan eldicsekedhetek, az első saját, fűzött kerekemmel :-)

22
T0mBd1gg3R képe

Várhatok még segítséget

Várhatok még segítséget az előbbi kérdésben annak ellenére, hogy patával másutt összekaptam? Amúgy hogy hívják azt a másik blogot, ahol biciklisekről készült képeket postolnak? És c betűs. :) Köszi!

23
qkac képe

szájkülsikk

24
T0mBd1gg3R képe

Azaz, köszi!

Azaz, köszi!

25
lucika0615 képe

gyerekek, egy olyan

gyerekek, egy olyan kérdésem van, hogy ha egy kerékhez azt írják: egyenes/lapított küllő az mit takar?

26
monster képe

A lapított küllőnek

A lapított küllőnek kisebb a légellenállása. De ahhoz, hogy ezt érzékeljed, nagyon gyorsan kell ám tekerned!
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

27
Frenki képe

Kis légellenállású

Kis légellenállású lencse vagy cseppszerű kersztmetszetű a küllő szára.A cetrír kulcs mellé kell egy egy ellentartó kulcs is a küllőszárat megfogni.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"