Az a kérdésem, hogy honnan és milyen módon tudnám a küllőfűzés tudományát elsajátítani, ha már egyszer megfogalmazódott bennem az a fajta igény.
Arra gondoltam, hogy veszek egy felnit, egy agyat, meg egy marék küllőt és a konyhában elfűzögetek csöndes őszi estéken. Állítólag a 4-5-ik már sikerül szokott.
Annyit már kiderítettem, hogy van radiális, meg 2,3,4 kereszteződéses fűzés, de azt már nem, hogy melyiknek mi az előnye, hátránya. Azt is tudom, hogy van ennyi-annyi lyukszámú felni, meg agy, de nem tudom, ha több a lyuk, vagyis a küllő, akkor az miért jobb vagy miért rosszabb. Másszóval milyet válasszak?
Na, a gyakorlati kivitelezéshez meg totálisan fű vagyok.
Tudnáok valami irodalmat, linket, gurut stb.. ajánlani mind az elméleti, mind a gyakorlati kérdéseimre?
Péter












pavansolj: http://www.freeweb
pavansolj:
http://www.freeweb.hu/fulopkerek/Bike%20Lite/sp_kerek.htm
-----------
bigtétényi kerékpáros bandita
jutyubon van egy csomó
jutyubon van egy csomó videó 3 keresztes fűzésről, ez a legáltalánosabb. alapvetően igaz az, hogy azonos minőséget figyelembe véve a több küllős, több keresztes fűzés erősebb, viszont mivel ez több anyagot igényel, nehezebb, és nagyobb a légellenállása. ha nem akarsz versenyezni, és a tömege nem elsődleges szempont, alkalmazd a 3 keresztest. segítséget is ehhez találsz a legtöbb helyen.
küllőhossz számításra is rengeteg forrást fel lehet lelni, de ha egy normális boltba mész vásárolni, ott pikk-pakk meg fogják mondani, hogy a választott agyhoz és felnihez milyen hosszú küllőre lesz szükséged.
ha pedig van egy kis érzéked a bütyköléshez, már az első fűzés is tökéletesen fog sikerülni.
én az itt található
én az itt található linkek alapján raktam össze. nagyon pepecs meló, de ha sikerül akkor jutalmazd meg magad valamivel :-)
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081015/velemenyt-kernek-hozzaerto...
Ez nagyon tetszett. Ez
Ez nagyon tetszett. Ez alapján tényleg meg lehet csinálni. És a srácoknak is jó a humoruk :-)
Jé, még senki se linkelt
Jé, még senki se linkelt sheldon brownt.
<><><><><><><><><><><><>
sárga-fekete-sárga-fekete-sárga
<><><><><><><><><><><><>
http://www.wheelpro.co.uk/whe
http://www.wheelpro.co.uk/wheelbuilding/book.php
Szia Zyzka! Én Bp-en a
Szia Zyzka!
Én Bp-en a belvárosban rendelek, valamelyik nap szívesen megmutatom a fűzést ha érdekel.Elhozod a kereked, és szimpla esteben egy fél óra alatt megvagyunk.
Nekem olyan 18-19 után jó hétköznap.
Keress meg privátban ha gondolod.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Szia! Szívesen
Szia!
Szívesen meglátogatnám a doktor urat rendelési időben.
Írj az E-mil címemre és akkor már tudni fogom, hogy hova kell vissza írnom :-)
zomboryp kukuc freemail pont hu
Általában aradiális és a
Általában aradiális és a 3-as keresztez szokták alakalmazni, a 4-es inkább tandem bringákon szokott lenni. A radiális az ugye nem egy nagy science, a 3-as keresz meg kis odafigyeléssel pillanatok alatt elsajátítható, és független a felni lyukszámától, a technika ua.
Vannak róla könyvek videók, és a DT-Swiss is kiadott egy oktató DVD-t.
Találkoztam 60 küllős
Találkoztam 60 küllős 4-keresztes BMX-ekkel itt felénk... :)
Hm.. az már majdnem
Hm.. az már majdnem telikerék...
A négykeresztest inkább
A négykeresztest inkább bmx-eken alkalmazzák ;) (már csak azért is, mert abból több van mint tandemből :D)
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
A kedvencem a
A kedvencem a csavartküllős, volt is régen egy bicajom, amin olyan volt, nagyon szerettem.
Ja, igen. Én mindig másik
Ja, igen. Én mindig másik kerék alapján kezdtem el fűzni, de a küllőmérettel mindig bajban voltam.
off (bocsánat de ezt most
off (bocsánat de ezt most sokan olvassátok :P)
ma vettem küülőket, görbék voltak. az eladó azt mondta hogy be lettek fűzve egy kerékbe, csak hosszúak lettek úgyhogy nem lett centírozva és kifűzték.
gáz vagy nem gáz? (mondtam hogy hogy ha ahol a kereket fűzik kinevetnek akkor visszaviszem, azt mondták oké.)
a keréképítés az nekem fehér folt.
/off
Milyen köllő? DT-t simán
Milyen köllő? DT-t simán be lehet fűzni újra egy ezres után is...legalábbis nekem sikerült még anno.
A görbeség nem gáz, egy-két küllőt főzés közben is meghajlítasz.
Ha nem kötöttek rá csomót, akkor semmi baja nem lesz a kerekednek.
Az más kérdés, hogy boltosnak illene új cuccot adni....
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
fekete dt champion. 40%-kal
fekete dt champion. 40%-kal olcsóbban adta szóval ha semmi gond nincs a görbeséggel akkor nekem tökéletesen megfelel.
köszi!
Nekem az lenne a kérdésem,
Nekem az lenne a kérdésem, hogy ha a menetes racsnis rendszerű agyamat le akarnám cserélni kazettásra, mert akarok a 14-esnél kisebb fogaskereket, mert főleg outra használom a montim és nem bírom lejtőn kihajtani mert nincs több fokozat, akkor az a teendő, hogy leszedem a gumit, kiszedem a küllőket, és befűzöm egy új, kazettás, gyorszáras agyba, meg veszek új fogaskoszorút, meg váltókart, és elméletileg ha nem megarange fogaskoszorút veszek akkor működni fog a váltókarommal is? Persze lehet, hogy kicsit hajlítani kéne a vázon, ahogy Sheldon Brown is írja? És a Mach1 EXE abroncsra melyik a legvékonyabb külső, amit rá lehene tenni? Most 1.9-es van rajta. És belsőt kéne cserélni? Ez most lehet kicsit sok volt :D
Lehet a neten bogarászni,
Lehet a neten bogarászni, de nem összehasonlítható azzal mint ha vennél egy jó könyvet. Pl Musson, olcsó, szuper, és már ma olvashatod.
Musson könyve alapján
Musson könyve alapján fűztem meg mindkét kerekemet, teljesen egyedül. 600km óta pont ugyanolyanok mint amikor megfűztem őket. Ráadásul én elsőnek olcsó cuccokból fűztem a hátsó kerekem: 10ft-os küllők, B+ agy és felni, és kifogástalanul teszi a dolgát. Jó, a másik már DT-vel van fűzve, Mach1 felni régi pályaaggyal, de attól nem olyan nagy teljesítmény hogy jól végzi a dolgát. 70 kiló vagyok, ált. olyan 10-20 kiló van még nálam plusszban. Nem bántam meg hogy ez alapján a könyv alapján dolgoztam.
Mindenkinek nagyon szépen
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segítséget. Ennyi hasznos infót nem is vártam, ráadásul ilyen rövid idő alatt. Remélem hamarosan eldicsekedhetek, az első saját, fűzött kerekemmel :-)
Várhatok még segítséget
Várhatok még segítséget az előbbi kérdésben annak ellenére, hogy patával másutt összekaptam? Amúgy hogy hívják azt a másik blogot, ahol biciklisekről készült képeket postolnak? És c betűs. :) Köszi!
szájkülsikk
szájkülsikk
Azaz, köszi!
Azaz, köszi!
gyerekek, egy olyan
gyerekek, egy olyan kérdésem van, hogy ha egy kerékhez azt írják: egyenes/lapított küllő az mit takar?
A lapított küllőnek
A lapított küllőnek kisebb a légellenállása. De ahhoz, hogy ezt érzékeljed, nagyon gyorsan kell ám tekerned!
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Kis légellenállású
Kis légellenállású lencse vagy cseppszerű kersztmetszetű a küllő szára.A cetrír kulcs mellé kell egy egy ellentartó kulcs is a küllőszárat megfogni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"