Update 4: 2012.12.05. "[a] forgalomkorlátozások sokkal kevesebb torlódást okoznak, mint amire számítani lehetett"
Update 3: 2011.06.01. "a reggeli káosz egyelőre elmaradt"
Update 2: 2009.09.01. Egyelőre nincsenek dugók Budapesten
Update: 2009.08.31. Ma sem volt gigadugó a Margit híd miatt
2009.08.24. Margit híd: az első napot megúszta Budapest
Érthetetlen, miért tart több, mint negyven évig felfogni, hogy ha egy városi keresztmetszeten helytakarékos közlekedési módokat részesítünk előnyben, akkor nem hogy elmarad a káosz, de valódi javulás történik.
(pl. Margit hídon sűrített villamos gyalogos és kerékpáros közlekedéssel, vagy Thököly úton Dózsa és Keleti között busz-út.)
Válogatás menetrendszerűen meglepődő újságírókból és "szakértőkből" (jöhet még a kommentekbe):
2007.05.17. Elmaradt a káosz (korlátozások a Baross téren)
2007.05.14. Elmaradt a káosz, Érdeklődés hiányában elmaradt a dugó (lezárták a pesti alsórakpartot)
2005.09.22. Elmaradt a káosz az autómentes napon
2005.03.08. Elmaradt a közlekedési káosz a Baross téren, A dugó elmaradt
További 10 nemzetközi példa 1964-től 97-ig (12. oldal).












Tudtam hogy így lesz,
Tudtam hogy így lesz, mostantól kezünkben az aduász érv és folyamatosan ezt fogjuk mondani.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
+1
+1
Azért ne tegyünk
Azért ne tegyünk elhamarkodott kijelentéseket, mert még pofára esünk. A mai káosz elmaradásában én is szinte biztos voltam, de:
Egyrészt pár nap alatt egyre többen döntenek majd úgy, hogy "ha nincs is dugó, akkor én is visszaülök a kocsiba", másrészt ma még sokan vannak szabin, harmadrészt pedig jövő keddtől iskolakezdés...
Szóval lesz még itt jujj. Persze csak azoknak akik nem elég felkészültek, és nem tudják(/akarják) pl. bringával megoldani a közlekedést...
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Egyrészt pár nap alatt
Egyrészt pár nap alatt egyre többen döntenek majd úgy, hogy "ha nincs is dugó, akkor én is visszaülök a kocsiba",
Ez egy teljesen természetes folyamat. Lesz itt még hullámzás, de egy idő után beáll a forgalom ugyanarra, ami azelőtt volt. A lényeg az, hogy a lezárás után is ugyanakkora dugó lesz, mint előtte. Vagyis ez arra érv, hogy a városi úthálózat áteresztőképességének csökkenése nem okoz káoszt. (És megfordítva arra is példa, hogy az áteresztőképesség növekedése nem oldja meg a dugókat, hiszen a híd kinyitásakor sem fog megszűnni a dugó).
A jelen helyzet szerintem
A jelen helyzet szerintem azért speciális, mert nem egy egyszerű szűkítésről van szó, hanem durva beavatkozásról.
A Margit ugye 2x2 sáv, nagyon fontos része az úthálózatnak, és elég sokszor be is dugul. De most nem csak ez tűnt el, de a körúti villamos is erősen korlátozott lesz ezen a szakaszon a 10km/órás korlátozás miatt, így aki esetleg ezzel akarja majd kiváltani az ezirányú autózást, könnyen csalódhat.
A bringázásról pedig már ma is kiderült, hogy komoly akadályokba ütközik a hídon, így akinek muszáj itt átkelnie a napi rutin útvonala közben, nem biztos, hogy túl sok kellemes élménnyel gazdagodik. (Persze az útja többi része kompenzálhatja, szóval ez nem ennyire egyértelmű.)
Teljesen egyetértek abban, hogy úthálózatbővítéssel nem lehet dugókat felszámolni (legalábbis hosszútávon), de egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez fordítva is maradéktalanul igaz.
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
http://criticalmass.hu/blogbe
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090314/nagyvarosi-utcak-visszahod...
és még csak most jön a
és még csak most jön a sulikezdés... lesz itt még káosz... bár ne lenne igazam
Boci
----------
MK-Belváros
...akrat icob, icoB
3:-O
Ezt soha nem értettem. Mi
Ezt soha nem értettem.
Mi köze az iskolának az autóforgalomhoz?
17 éves koromig egyszer sem ültem autóba, hogy eljussak az általános iskoláig, majd a gimnáziumig. Utána is csak azt hiszem kb. háromszor, mikor tényleg nagy gáz volt.
Ált. isi: gyalog 10 perc
Gimnázium: metró + villamos kombó.
És az osztálytársaim 99 %-a így járt.
viszont van, aki messze
viszont van, aki messze jár. nálunk pl a 60 fős évfolyamon végzősként mondjuk ha azt mondom, hogy 15 ember kocsival járt, az nem durva. köztük én is, mert haver pontosan 3 percre lakott, és egyébként is kocsival ment, szóval fölvett az egy órás bringaút vagy ugyanilyen hosszú buszút helyett. kisiskolásokat gyakran viszik kocsival, oviba is mondjuk, ha apuka-anyuka egyébként is megy a munkahelyre, akkor inkább ledobja előtte. ez sajnos így megy. néha még akkor is, ha tényleg 10 perc lenne a gyereknek, mert útba esik. és ugye ez mind reggel 7-kor dugítja be a várost.
ekkor van tipikusan az az eset, amit viszont én sosem értettem, hogy ha 7kor indul az ember, akkor pont beér, ha 10 perccel korábban, akkor fél órával előbb, ha 10 perccel később, akkor meg soha. és inkább ülünk a dugóban, mint hogy 10 perccel korábban induljunk.
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?
Mert ma már az autó köré
Mert ma már az autó köré szervezik az emberek az életüket. A szabad iskolaválasztással+autóval nem gond, ha olyan helyen van a suli, ahová egyébként 1 óra lenne az út...
Nekem egyszerű dolgom volt, mert a városomban 4 középsuli is volt, miközben a város egy kb. 2 km sugarú körben helyezkedik el. De ma ismét hazalátogatva azt látom, hogy az emberek már fingani is kocsival mennek!
az emberek már fingani is
az emberek már fingani is kocsival mennek
Ez megmagyarázza, miért van olyan büdös dugóban :-)
Csak néhány példa, hogy
Csak néhány példa, hogy honnan tudtak bebuszozni a svábhegyi gimimbe: Zsámbék, Göd, Érd, Árpádföld. Jó, oké, a sznob német anyukák a hétszemélyessel vitték a csemetéjüket a Rózsadombról.
Ó, hány szomszédom
Ó, hány szomszédom fejtette ki, hogy ők, ha megszakadnak sem tudják mással vinni a gyereket, mint kocsival. Azt egyszerűen lehetetlen megoldani! Csak ezért vesz egy másik autót a feleségnek is. stb. stb.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
sajnos +1 ------------ Life
sajnos +1
------------
Life is Random
Akinek gyereke van, az akkor
Akinek gyereke van, az akkor megy nyaralni, akkor vesz ki szabadságot, amikor a gyereknek szünet van. Így egész nyáron eloszlanak a szabadságok, de legkésőbb szept. elsején minden gyerekes szülő visszamegy a dolgozni.
Plusz ehhez jön, hogy nagyon sokan kocsival viszik a gyereket iskolába, így míg nyáron "csak" egyenesen a munkába megy be az autóján, szeptembertől van egy plusz kör az iskola felé.
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
De ha ezentúl nem ér rá
De ha ezentúl nem ér rá 7kor hanem már hajnali 6kor ki kell vernie a csemetét az ágyából, hogy a dugóban araszolva időben megtegyék azt a pluszt kört talán van esélye, hogy inkább vesz neki pár ezerért egy bérletet. Naiv-e vagyok.
Ez lenne a
Ez lenne a normális.
Viszont az autó akkora státuszszimbólum, hogy nagyon sokaknak sokkal kevésbé ciki a dugóban araszolni, mint bkv-ra ülni/ültetni a gyereket...
Az ismerőseimen is látom (huszonéves, de lassan 30, főiskoláról/egyetemről pár éve kikerült korosztály), hogy fejlődésnek fogják fel, ha lecserélhetik a bkv-t kocsira - végleg. Mintha az egy alsóbb státusz lenne, ha bkv-val utazol. Ha pedig beáll az autós rutin, és mondjuk már bérlete sincs, onnantól nem is nagyon tud bkv-ban gondolkodni, ha vhova el kell jutni.
És akkor arról még nem is beszéltem, hogy a havi bérleten kívül nem nagyon éri meg mással használni a bkv-t...
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Igen: A busz büdös, sokan
Igen:
A busz büdös, sokan vannak rajta, gusztustalan. Meg várni kell rá. És különben is autóval megyek akkor miért ne dobnám ki közben a gyereket is? (gyerek meg majd alszik a kocsiban)
Nem baj. Bízom az emberek
Nem baj. Bízom az emberek józan ítélőképességében meg a körzetesített iskolákban ;)
Engem gyerekkoromban
Engem gyerekkoromban hurcoltak autóval, utáltam, mert apámnak korán bent kellett lennie a munkahelyén, előtte lerakott, kb én voltam az első az iskolában.
Bennem meg fel sem merült, hogy lehetne bringázni az iskolába. Ez valami tudathasadásszerű volt, mert utána hazajöttem és bringáztam a környéken a haverokkal.
A szuburbanizáció egyik
A szuburbanizáció egyik legdurvább következménye hogy ma már kell hozzá autó.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
2009.08.31. Ma sem volt
2009.08.31. Ma sem volt gigadugó a Margit híd miatt
de majd holnap. nyilván.
viszont ha holnap sem lesz
viszont ha holnap sem lesz akkor többé senki nem mondhatja hogy azért nem lehet bringasáv a hídon mert szegény autósok hatalmas dugókat kellene hogy átéljenek.
látszólag az egész híd nélkül tök jól elvannak, ha visszakapnának egy sávot még örülhetnének is. ;)
hát, ha holnap összedől a
hát, ha holnap összedől a város, akkor is nyilvánvalóvá vált, hogy a forgalom modellezésében inkompetens emberek vannak vezető pozícióban.
A nagykörúton viccen kívül előnyös lenne kettőből egy autóssávot hagyni, még a dugókat is csökkentené, az egyéb kellemes hatásairól nem is beszélve. Fájdalmas ugyanakkor belegondolni, milyen sok ember biztos benne - a fenti szakemberekkel együtt - hogy ez kizárólag káoszt okozhat.
Ugyanis miért építettük az autópályákat, ha nem azért, hogy azon álljanak reggelente az ingázók, és ne a belvárosban (1-nél több sávon)?
Mondhatják, majd lesz más
Mondhatják, majd lesz más kifogás.
-
Zsurmi
Mondhatják, majd lesz más
Mondhatják, majd lesz más kifogás.
-
Zsurmi
Már holnap van, és befelé
Már holnap van, és befelé nem láttam semmi extra dugót, pláne nem a Margit-híd környékén... A körút gyönyörűen járható, pláne bringával.
www.gruppetto.hu
Holnap van, iskolakezdés
Holnap van, iskolakezdés van:
2009.09.01. Egyelőre nincsenek dugók Budapesten
Disappearing Traffic
Disappearing Traffic
Hát ez tanulságos volt,
Hát ez tanulságos volt, kösz hogy belinkelted. Szívemet melengetik az olyan mondatok, hogy introducing traffic restrictions in the central area has reduced through-traffic, while the number of people visiting has increased. Ha ez egyszer átmenne a köztudatba, akkor a nagykörtén a boltosok üvöltenének az infráért :-)
sötétek mint az
sötétek mint az országút, sajnos.
És még csak 7 éve
És még csak 7 éve írták...
www.gruppetto.hu
Ja, ma már szept. 2., és
Ja, ma már szept. 2., és még mindig nincs nagyobb dugó, mint volt.
www.gruppetto.hu
De majd lesz. Az
De majd lesz. Az apokalipszis négy lovasa már száguld Budapest felé, a forgalomkorlátozások hatására megszűnik az élelmiszerellátás, felüti a fejét a bubópestis, a lakosok egymást fogják öldösni és Ikvai-Szabó Imre arcképe jelenik majd meg a frissen sütött almás pitéken.
A Beton Istene megharagudott ránk. A katasztrófa egyetlen módon kerülhető el, ha gyorsan áldozunk neki, pl építünk valami nagy hatsávos biszbaszt a város közepére, nem fontos az se hogy menjen valahonnan valahová, csak legyen. Akkor talán megkegyelmez.
Én szóltam.
Ikvai-Szabó Imre arcképe
Ikvai-Szabó Imre arcképe jelenik majd meg a frissen sütött almás pitéken
Megérdemli. Csak sikerült összehoznia a műdugót.
Na jó, ma délután már
Na jó, ma délután már kemény volt a helyzet a nagykörúton. De csak a Nyugatitól a Blaha felé, éppen a lezárt hídtól távolodó irányban. Ugyanilyen dugókra tavalyról is emlékszem, akkor nem volt lezárva a Margit.
www.gruppetto.hu
2012 december
2012 december 5.
http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-533691
megint meglepődtek:)
köszönet törzsmókusnak a linkkért.
----------
sárga vót az...!
köszi, beraktam!
köszi, beraktam!
http://criticalmass.hu/blogbe
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20121016/mar-megint-nem-omlott-ossz...
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20130326/ferenciek-tere-megint-nem-...
... :)