A HVG 2009.09.07.-i cikke.
Sajnos nem találom a szoros jobbra tartás feloldásának tervezetét:( Vajon miért kell körömrágva az utolsó pillanatig semmi biztosat sem tudva várakozni, egy olyan szabályra ami nem is biztos hogy jó nekünk.

( Külön nyehehe a 18.hozzászólás )

http://hvg.hu/cegauto/20090907_kresz_szabalyok.aspx?FullComment=true#com...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Neelix képe

"Másrészt én bevezetném,

"Másrészt én bevezetném, hogy kerékpáros csak forgalommal szemben haladhat mindenhol. Több előnye van: most a tipikus és veszélyes forgalmai helyzetekben az egyik résztvevő háttal van, nem látja a másik viselkedését, nem tud rá reagálni, elkerülni. Szembe forgalom esetén az előzés pillanatszerű, nem fordul elő veszélyes egymás mellett haladás. A kerékpár ugyanolyan széles akkor is ha előre vagy szemből jön, más forgalmi "sávot" használ. További előny, hogy a kerékpárosok feladják a legveszélyesebb balra fordulási manövert és inkább leszállnak a kerékpárral és áttolják az úton - ez sokkal biztonságosabb, de jelenleg minden hülye úgy gondolja, hogy tud balra fordulni..."

LOL :D

----
twitter

2
feb képe

A hatályos KRESZ szerint:

A hatályos KRESZ szerint:

25. § (2)... kerékpárral, ... - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni.

Mi ezzel a probléma, ha a forgalmi helyzet nem teszi lehetővé (példul dugó van), nem kell az úttest jobb széléhez húzódni.

3
Torpedo képe

Ez a szorosan húzódás

Ez a szorosan húzódás főleg a kretén módon megalkotott útpadka miatt húzós. Ahol van ész - és egy kis empátia - ott szelíd, íves vagy letört szegélyt építenek be. Én már az egész világon mellőzném ezt a magas, éles dolgot. Mongóliában - úgy néz ki - fejlettebbek nálunk ebben is.

4
Shag_Beckur képe

Nem csak amiatt, hanem az

Nem csak amiatt, hanem az utak állapota miatt is. Az utak széle általában rossz minőségű, töredezett, kátyús. Így vagy az ember hátsója és kerekei bánják a szorosan jobbratartást, vagy lehet 5-10 méterenként kacsázni egy-egy nagyobb úthibánál, csatornafedőnél, ami nem igazán biztonságos.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

5
nomad képe

No de mikor kell a KRESZ

No de mikor kell a KRESZ szerint szorosan az út jobb szélén haladni? "Ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik". Szóval no para.

Egyébként az új tervezetben már nincs benne a szorosan szó...

6
Krisi képe

Az hagyján, de még a

Az hagyján, de még a motorosnak is jobbra kell húzódnia a kresz szerint. De miért? Már egy 250-es motor is gyorsabb bármelyik átlagos autónál, szóval nem tart fel senkit.Egy civil ruhás rendőr múltkor elkezdte nekem magyarázni, hogy ne menjek középen. Majdnem kiröhögtem. Aztán elkezdtem neki magyarázni, hogy ha a sáv jobb oldalán megyek, akkor 3 komoly probléma is adódhat:

1: valaki megelőz 2centi oldaltávval

2: valamelyik szembejövőnek esetleg olyan ötlete támad, hogy "á, ez csak egy biciklis/motoros, ettől még simán megelőzöm az előttem haladót, úgyis elférünk"

3: Punks Not Dead

(már rég megszoktam, hogy alig tartanak oldaltávot az engem megelőző autósok, de ma a körúton tekertem, és egy piros Citroen C3-as szőke hölgyvezetője kb. súrolta az oldalam. Majdnem befostam, pedig már hozzászoktam az ilyenekhez)