A Margit hídon a legtöbb bringás figyelembe vette hogy háromszoros gyalogos és bringás forgalom mellett nem lehet gyorsan tekerni. A kb. 10-15% szlalom és csengőkirály miatt mostantól mindenki tolhatja. Ezúton is kérünk, hogy minden gyalogos mögötti/előtti szűk helyzetben állj meg, de egyébként se siess a hídon az ő rovásukra, mert így teljesen jogos minden korlátozás és ellenőrzés. Ezzel magadnak és az összes többi járdán közlekedőnek is megkeseríted az életét, csakúgy mint ezentúl a 2x több helyet igénylő biciklitolással. Talán ha ma megjön az eszed, holnap nem tiltják meg az áttolást is. Akinek nem inge, ne mossa ki...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
lord képe

Kívánom, hogy

Kívánom, hogy

2
barett képe

teflonidegek

teflonidegek :)

www.elheto.blogspot.com

3
hf képe

Azzal együtt, hogy igazad

Azzal együtt, hogy igazad van, a rendőröknek is lehetne annyi esze, hogy a száguldozást tiltja, nem a bringázást.

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

4
Tomacher képe

persze, meg azért valljuk

persze, meg azért valljuk be törvényszerű volt, hogy ha összezárják a bringásokat a gyalogosokkal, akkor előbb-utóbb ez lesz belőle.

Sokféleképpen lehetett volna ezt kezelni, de a jelen helyzetben a rendőrség teszi a dolgát, és tulajdonképpen igazuk is van.

------------
Life is Random

5
Kisember képe

Azért jó ez, mert

Azért jó ez, mert tökéletesen példázza, hogy a KERÉKPÁR JÁRMŰ. Az úttesten a helye.

6
Zsurmi képe

Érdekes módon, a lánchíd

Érdekes módon, a lánchíd meg a rakpart esetében nem törvényszerű.

-
Zsurmi

7
Krisztab. képe

Nemtom, én hétvégén

Nemtom, én hétvégén mentem a rakparti bringagyalogon egy felnőttel meg egy ötévessel, és hát ezerszer inkább a Hungárián mennék oda-vissza, mint ott. Én majdnem elestem kétszer.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

8
er13a18 képe

dettó. batyitól

dettó. batyitól lánchídig, az az izé életveszélyes!!
egy ismerősöm arra vitt..de többet nem húz már be senki sem csőbe.

9
Kovács képe

Én ha arra megyek, ahol

Én ha arra megyek, ahol lehet, sínen rakom... katasztrófa az a helyzet -.-
---
Piros punk fixi, kék Timbuk2, de lássatok ám :)

10
Oleever07 képe

Ha Margit-híd felől

Ha Margit-híd felől jössz, akkor kerüljetek a Kacsa utca-Varsányi utcai bringaúton, aztán fel a Retek utcán a lámpáig, onnét egyenest le a Déliig vezető bringaúton, utána Attila út-Krisztina krt.-i bringaút. És már ki is kerültétek a budai rakparti bringagyászt. :-) Ugyanezt megteheted visszafelé is. :-)
----
Ha egy ALPHA montival messziről jön/mögötted lefékez/véletlenül neked megy/elnézést kér Tőled/ismer Téged, és Rád köszön egy (nap)szemüveges srác, it's Me.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07

11
Krisztab. képe

Jaj, azokat ne is említsd,

Jaj, azokat ne is említsd, borzalmasak :)

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

12
Oleever07 képe

akkor marad a csilingelős

akkor marad a csilingelős sárga villamos effektus :D
----
Ha egy ALPHA montival messziről jön/mögötted lefékez/véletlenül neked megy/elnézést kér Tőled/ismer Téged, és Rád köszön egy (nap)szemüveges srác, it's Me.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07

13
AttentoRedaz képe

Fő utca. Nem kell ragozni.

Fő utca. Nem kell ragozni. Csak megragni.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciklista

14
er13a18 képe

+1 még fasza buszsávot is

+1
még fasza buszsávot is festettek fel, így lehet haladni :)

15
Tomacher képe

négyszer kezdtem el

négyszer kezdtem el megfogalmazni ezt a commentet, és mindannyiszor úgy döntöttem, hogy nem küldöm el.

------------
Life is Random

16
lord képe

A média felfújta, ezért

A média felfújta, ezért lezárták a Margit hidat

A híd elején elhelyezett kerékpárút tábla nem érvényes - mondta el az egyik intézkedő rendőr munkatársunknak, hozzátéve, hogy a mai nap folyamán a helyszínre mennek a "fejesek" s leszerelik a kerékpárút táblákat.

17
dobákpeti képe

Biztos én vagyok a hülye,

Biztos én vagyok a hülye, de ha valamit a média felfúj, az egyben azt is jelenti, hogy valójában nem akkora a probléma, nem?
A kérdés persze költői...

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

18
Vegha képe

nem. az onnantól válik

nem. az onnantól válik igazán problémává. lásd bkv vékkielégítések...
ebben az országban épp az a lényeg, hogy soha semmi se tudódjon ki.

19
lord képe

Én is megkérdeztem a

Én is megkérdeztem a rendőrt, miért is kell leszállni, hiszen kint van a közös út tábla. Azt mondta, volt egy riport a tévében, őket baszták le, és ezért. Kérdeztem ez tök jó, ezek szerint a TV2 határozza meg a KRESZ-t, és irányítja a rendőrséget? Erre csak a kezét tárta szét...

nomad 2009-09-14 16:18

:)

20
Szter képe

A média a 09.04-én

A média a 09.04-én történt bringás-elsodorta-kisgyerek baleset miatt fújta fel az ügyet:
Itt is írnak róla: http://kerekagy.blog.hu/2009/09/14/a_margit_hidon_mindenkit_leparancsoln...

Kábé erre számítottunk, nem? Hülye bringás (és teszem hozzá robogós-motoros is!) nem gyalogosbarát módon közlekedik, száguldozik, csenget-dudál-elsodor, ahelyett, hogy örülne, hogy legalább átmehet és nincs kapásból kitiltva. Most megkaptuk.

Köszi mindenkinek ill. annak, akinek...! :P

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

21
lord képe

Szó sem volt erről.

Szó sem volt erről.

22
Szter képe

(értelmezhetetlen a

(értelmezhetetlen a hozzászólásod, legalábbis számomra)

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

23
lord képe

Bocs. Csak annyit mondtam,

Bocs. Csak annyit mondtam, hogy a tegnapi "felfújásban" - amire ma hivatkozva rendőröket állítottak a hídhoz - szó nem volt 10 napja elsodort kislányról.

24
Szter képe

Mostanra már sztem látod

Mostanra már sztem látod Te is, hogy mire gondoltam :) Ez az ügy (ismét) az információ-zsonglőrködés iskolapéldája.

Kezdték vasárnap a bringás témát, mert ugye itt a mobilitási hét, meg az MK BAM kampány nyitó stb. Egy úttal megkérdezték László Jánost, mit szól a margit híd problémához. Oké, lement, vidámak vagyunk, csomó bringás megjelenés, sálálá. Majd utóbb tálalnak egy balesetes hírt, hogy fúúú, azok a gonosz bringások (ez egy szépen előre megírt sorrend szerint ment direkt fordított időrendben). Így mi marad meg az összes híből végül? Az hogy bunkó bringások... :-/

Késssz. Köszönjük.

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

25
lord képe

Látom :) És szerintem is

Látom :) És szerintem is kb így. Azért mondtam, amit, mert most nem a szokásos csúsztatás + manipuláció zajlott, hanem hamis hírt gyártottak. Ez a lépés kétségbeesésre és - talán az abból fakadó - gátlástalanságra utal.

26
Nesze nincs bejelentkezve képe

valami ilyesmit akartam én

valami ilyesmit akartam én is beírni, csak nincs időm és kapacitásom.

27
hf képe

Ezt hívják kollektív

Ezt hívják kollektív büntetésnek.

Egy esetben tudom elfogadni: ha ezentúl lehet menni az úton. Semmi nem indokolja hogy ne lehessen.

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

28
Attila111 képe

A járdán nem tilos futni.

A járdán nem tilos futni. Futás közben szabad kerékpárt tolni. És gyalog is szabad csengetni.
Szálljon le mindenki a kerékpárról és futva tolja át a kerékpárt! Ugye gyalogosan még nem tilos a "szlalomozás"?

Az idióta rendőri vezetők szerencsére nem a zebrán büntetik az autósokat, mert sz sértené a szent autóforgalmat.

29
Vegha képe

azon a hídon még a futók

azon a hídon még a futók sem futnak, nem hogy kerékpárnyi méretű csomagot cipelő gyalogosok...

30
pixel képe

A Retek utcai gyászon

A Retek utcai gyászon pontosan ez a helyzet. Semmivel sem szélesebb, mint a margitka járdája. Rakpart még rosszabb. Tudja mindenki. Ezek tényleg bulvárhíradók hatására cselekednek, az igények, lehetőségek felmérése, előrejelzése, megoldások keresése teljes mértékben hiányzik az eszköztárukból?

31
sagan képe

Le van ez pontosan mérve?

Le van ez pontosan mérve? Ha valaki ad egy normális mérőszalagot szívesen rááldozok a mérésre egy órát.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

32
Vegha képe

kb. 2x olyan széles mind a

kb. 2x olyan széles mind a gyalog- mind a bringás rész.

33
pixel képe

Számold bele a belogó

Számold bele a belogó kocsiorrokat, a járdán parkoló pizzafutár-robogókat, az út közepén lévő oszlopokat, a kukákat, a boltok előtt álló füstölő eladólányokat.

34
Vegha képe

azt hittem itt most a

azt hittem itt most a hasznos(ítható) területről van szó. a retek utcainál sacc/kb. 2 m széles a bringaút és 2m a gyalogút. asszem a margit-hídinak ebből csak 2m jutott.
a retkest szívesen lemérem, ha tényleg ezen akarunk vitatkozni, de a Margit nekem túl nagy kitérő lenne csak emiatt.

35
Krisztab. képe

Nem értek ezzel egyet, hogy

Nem értek ezzel egyet, hogy nekik kéne megköszönni. Szándékosan húztak csőbe ezzel minket, hiszen ez történt:

1. mi is átmehetünk, ott, ahol a villamos és a taxi, hiszen elférünk

2. mégsem mehetünk át, mert VESZÉLYES

3. bringagyalogot hoztak létre, bár évek óta mondjuk, hogy ne csináljanak ilyeneket, mert VESZÉLYES

4. Rájöttek, hogy tényleg veszélyes.

5. A megoldás nem az lett, hogy visszatértek az általunk eredetileg javasolt verzióhoz, hanem közlik, hogy a bringások veszélyesen közlekednek, ezért csak tolják szépen.

GYÁSZ! Ugyanakkor ettől kezdve minden alkalmat meg kell ragadnunk, hogy ujjal mutogassunk: a rendőrség szerint és veszélyes a bringagyalog.

Szeretnénk a gyalogosokat békén hagyni, és az úton menni, mint a többi jármű!

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

36
argile képe

+1 Teljesen igaz. Minden

+1
Teljesen igaz. Minden fórumon az orruk elé kell nyomni: a rendőrség szerint is veszélyes a bringagyalogút!

··································
fekete Sprint outi - kék sisak

37
Vegha képe

(bocs, félrement.)

(bocs, félrement.)

38
Tomacher képe

alapvetően igazad van, de

alapvetően igazad van, de azért szerintem érdemes ezt még boncolgatni.

TE belátod, hogy neked mennyire jó 10km/h-val átgurulni a busz/villamos után, ezért ahogyan TE átmész, az nem veszélyes.
Ugyanakkor TE azt is belátod, ha a járdán kell menned, akkor azt mások veszélyeztetése nélkül illik/kell tenned, és ezért TE ott sem okozol veszélyhelyzetet.

Na most azt ugye tudjuk, hogy vannak akik a járdán sem tudnak kulturáltan közlekedni, veszélyeztetve ezzel a többi közlekedőt. Miből gondolod, hogy ők ezt az úton szigorú sebességkorlátozást (és a józan logikát) figyelembe véve nem veszélyeztetik a többi közlekedőt?

Igen ki kellett volna próbálni, volt rá lehetőség, és ugyan így lehetett volna utólag korlátozni. Viszont abban már nem vagyok, és te sem lehetsz biztos, hogy nem ugyan ez lett volna a vége.

Sajnos.

------------
Life is Random

39
Krisztab. képe

Azok az emberek, akik a

Azok az emberek, akik a margithíd járdáján halnak meg, nem a Jászai Mari téren születnek, és ülnek biciklire.

Nincs az a választási lehetőség, amit sugall a hozzászólás, hogy vagy veszélyesen megy az úton, és veszélyeztet, vagy a járdán tol, és akkor mindenkinek jó.

Nyilván, amíg eljut a Margit hídig, megy az úton, a sínen, a járdán, ugyanabban a stílusban, ahogy a Margit hídon. A bunkómód közlekedő bringás is az úton van a legnagyobb biztonságban, és így veszélyezteti legkevésbé a többieket. Ráadásul így megtanul az úton közlekedni, ahelyett, hogy a babakocsi/kutya/nagymama-kerülgetési skilljeit fejlesztené.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

40
Tomacher képe

Nyilván haladnak ők is

Nyilván haladnak ők is úttesten, de egyfelől nem tudjuk, hogy ott hogyan/mit csinálnak, másfelől egy lezárt, éppen felújítás alatt álló útfelületre (értsd: építési területre) én sem biztos, hogy jó szívvel felengednék bárkit.

Arról nem is beszélve, ha egy óvatlan mozdulattal a busz alá kerül (mert valljuk be, ilyen esetben leginkább a szabálytalanul/parasztul közlekedő van a legnagyobb veszélyben), akkor azért elő illik venni valakit, meg magyarázkodni kell, hogy miért engedték fel oda a bringásokat, stb...

Ezzel együtt tartom azt a véleményemet, hogy ki kellett volna próbálni még az elején.

------------
Life is Random

41
steerio képe

A Verseny utcában, vagy a

A Verseny utcában, vagy a Rákosrendezőnél nem töri össze magát azon a macskakövön? Oda "jó szívvel beengednél bárkit"? Nem? Akkor tiltsuk ki őket.

Hülye emberek veszélyesen közlekednek autóval bárhol. Tiltsuk be az autózást. Tessék tolni.

Ugye, mekkora hülyeség?

Ahol egy taxi meg egy villamos elfér úgy, hogy nincs közben felszedett sín meg betonkeverő (mert azokon ugye nem tud áthatolni), ott egy bicikli is elfér. És a biciklis is képes tartani a 10 km/órát, a járdán a gyalogosok között sem okozott nekik nehézséget (szerző itt felsóhajt).

42
aron képe

ezt tudjuk, sőt a főváros

ezt tudjuk, sőt a főváros is tudja, és csak azért sem engednek oda.

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

43
toreki képe

Hogy kerül a busz alá? A

Hogy kerül a busz alá? A szembe jövő busz másik sávban megy, a mögötte jövő meg tartson megfelelő követési távot. Ő is csak 10km/h-val mehet, akkor hogy éri utol a bringást?

44
pata képe

+1 Az egész hülye szitut

+1

Az egész hülye szitut az okozta, hogy a bringásokat oda akarták rakni ahova nem valók.

Egyszer egy designkönyvben olvastam valami olyasmit, hogy ha valamilyen eszközt a célközönség nem tud normálisan használni, akkor nem az ő hibája, hanem vacak a design. Ez szerintem igaz minden közlekedési infrára/megoldásra is.

45
steerio képe

Meg az, hogy egy csomó

Meg az, hogy egy csomó büdös tapló tahó gyökér ijesztgette, fellökte és leanyázta őket hússzal-huszonöttel tépve, valljuk be.

A motivációt értem, éppenséggel csak a reakció rossz. Ha már odarakják ezt a halom rendőrt, akkor azok büntessék a szlalomozó tahókat húszezer forintra, a többieket meg hagyják békén, aszt jónapot.

Vagy hadd menjünk már végre az úton.

46
Tomacher képe

mondok mégjobbat. hadd

mondok mégjobbat.

hadd menjünk az úton, és a rendőrök szedjék ki onnan a gyorshajtókat, és büntessék meg.

------------
Life is Random

47
hpetya képe

Én most csak az

Én most csak az aláírásomat szeretném közzétenni...

===
Petya | keReket fel!

A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.

48
Krisztab. képe

Ezzel a véleménnyel sem

Ezzel a véleménnyel sem tudok maradéktalanul egyetérteni. Persze én is nagyon örülnék, ha a bringások átlagosan kulturáltabbak lennének a közlekedésben, mint a többi típusú közlekedő, próbálok én is tenni érte (ld. szeretetplakát), de ez NEM a mi feladatunk!

Ez a döntéshozók és a rendőrség feladata, és pl. úgy kezdődik, hogy nem hozunk létre olyan infrastruktúrát, amibe eleve vele van kódolva a balesetveszély és a konfliktus (bringajárda), valamint nem szoktatjuk a kezdő bringásokat a járdára.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

49
pata képe

+1 Nekünk, a jó példán

+1

Nekünk, a jó példán kívül, semmi eszközünk a "neveléshez", olyan csak a rendőrségnek etc van.

50
hpetya képe

Frappáns demonstrációk.

Frappáns demonstrációk. (Lásd: holttér, Erzsébet híd)
Kellő médiamegjelenéssel.
Csak akarni kell.

===
Petya | keReket fel!

A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.

51
pata képe

Úgy érzem nem érted,

Úgy érzem nem érted, hogyan szerveződik a CM. Pár hiteles ember megfogalmaz egy célt, emberek beállnak mögéjük, szabadidejüket áldozzák rá.

Ha azt írod, hogy "csak akarni kell", akkor nem veszed figyelembe hogy sokan pl nem akarják amit te akarsz. Te attól még akarhatod, csak ezek az emberek nem fognak mögéd beállni. Ha azt gondolod, hogy itt ez a sok ember és milyen tuti lenne ha a te elképzeléseidet valósítanák meg, akkor tévhitben élsz. Az ő idejükkel te nem tudsz gazdálkodni, csak a sajátoddal.

Hajrá, menj és demonstrálj, jelenj meg a médiában, nem akadályoz meg benne senki.

52
hpetya képe

Köszönöm az oktatást

Köszönöm az oktatást tanár úr!

===
Petya | keReket fel!

A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.

53
barett képe

tudod pata, ő legalább

tudod pata, ő legalább akarja, te meg sz*rsz az egészre.
hát nem is értem, miért lenne fontos a kulturált kerékpáros közlekedés..

"Hajrá, menj és demonstrálj, jelenj meg a médiában, nem akadályoz meg benne senki."
annnnnnyira szerencsétlen vagy...

www.elheto.blogspot.com

54
Krisztab. képe

Honnan tudod, hogy mit tesz

Honnan tudod, hogy mit tesz pata, és milyen részt vállalt eddig ezekben a dolgokban? Ismered?

Sokan már úgy állnak a CM-hez, mintha egy szolgáltatás lenne: te megmondod, szerinted mit kéne csinálni, és majd a CM megcsinálja. Ez nem működik, mert a CM nem egy egyesület vagy hatóság.

Ha van egy jó ötleted, ami szerinted hasznos, azt bizony neked kell megvalósítanod. Ez a fórum jó hely, hogy szerezz támogatókat, kapj tanácsokat, segítsen szervezni a megmozdulásokat.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

55
barett képe

nem tudom, de kioktató és

nem tudom, de kioktató és antiszociális én is tudok lenni.
szerintem a srác nem kényszerít senkit, hanem bedobott egy ötletet (lehet h félreérthetően fogalmazott) és most éppen megvitatjuk :)

szerinted gyorsabban kapnánk kerékpárutat, jobb kreszt, nyalókát, nem tudom mit, ha látványosan javulna a kerékpáros közlekedési morál?
természetesen ez nem kizárólag a bringásokon múlik, de egy kicsit azért lehet rajta javítani...

www.elheto.blogspot.com

56
pata képe

Szerintem meg arrogáns

Szerintem meg arrogáns bedobni, hogy "csak akarni kell", azt sugallja hogy kis erőfeszítés kell hozzá, de az érintettek még azt se képesek megtenni. Egyik se igaz. Ha ezt nem mondja, akkor lett volna a "van egy ötletem" kategória, de mondta, így már szúrja a szemet.

57
barett képe

te is arrogáns

te is arrogáns voltál.
egyébként pedig SZERINTEM igaza van: te szoktál szólni a szabálytalankodó bringásoknak?
én nem, pedig bizony kéne..

www.elheto.blogspot.com

58
pata képe

te is arrogáns

te is arrogáns voltál

amilyen az adjonisten, etc.

egyébként pedig SZERINTEM igaza van: te szoktál szólni a szabálytalankodó bringásoknak?

Szerintem rögtön nincs igaza, amint olyan állítást fogalmaz meg amely arra vonatkozik hogy én hogy rendelkezem a szabadidőmmel, vagy mit csinálok közlekedés közben (amíg a szabályokat betartom). Azzal semmi bajom, hogy neki kedve van hozzá és csinálja, de hogy másokon kérje számon, az fura.

Részemről hiszek a specializációban: amíg a rendőrök nem foglalkoznak elméleti közgazdaságtannal, addig nekem sem dolgom rendőrködni.

59
Krisztab. képe

"amíg a rendőrök nem

"amíg a rendőrök nem foglalkoznak elméleti közgazdaságtannal, addig nekem sem dolgom rendőrködni"

Hú, egy csomóféleképp tudnám adaptálni ezt az állítást a saját életemre :)

Adóbevalláskor: "Én biológus vagyok, nem adójogász"

Rakparti bringagyalogútépítőknek: "Én kerékpáros vagyok, nem akrobata"

stb.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

60
barett képe

nagypofájú biológus, de

nagypofájú biológus, de legalább csinos.. :)
(vicc, humor, kacsintás, nem felkapni a vizet..)

www.elheto.blogspot.com

61
Krisztab. képe

Kár volt elvinnem más

Kár volt elvinnem más irányba a témát.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

62
barett képe

nyugi csak vicceltem, nem is

nyugi csak vicceltem, nem is vagy csinos. :)
beszélhetünk a niche-ről is..

www.elheto.blogspot.com

63
Krisztab. képe

Nem lehetne inkább, hogy a

Nem lehetne inkább, hogy a kerékpározással összefüggő témákról beszélgessünk, személyeskedés nélkül?

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

64
barett képe

hát kiesik a szemem, de nem

hát kiesik a szemem, de nem találom, h mire gondolsz, amikor ő a te szabad időddel rendelkezik..

működhet, ha teszi mindenki a dolgát (mint ahogy nem teszi)

www.elheto.blogspot.com

65
toreki képe

+1, "csak akarni" nem kerül

+1, "csak akarni" nem kerül semmi időbe :)

66
pata képe

szerinted gyorsabban

szerinted gyorsabban kapnánk kerékpárutat, jobb kreszt, nyalókát, nem tudom mit, ha látványosan javulna a kerékpáros közlekedési morál?

Nem. Eleve zsákutca abba belemenni, hogy majd "a bringások" (en bloc) legyenek jók, és akkor lesz buksisimogatás. Következők miatt:

1) Többséget a vacak infra tereli szabálytalankodásra (mint pl ezen a hídon). Ezzel szépen előáll az, hogy bármikor lehet olyan szitut csinálni a döntéshozóknak, hogy tele legyen szabálytalankodókkal, aztán lehet mutogatni.

2) Ha jó is az infra, állatok mindig vannak, minden közlekedési eszközön. Fura lenne, ha emiatt a többieket büntetnék.

3) A politikusok/döntéshozók nem a "jóságot" jutalmazzák, hanem az érdekérvényesítő képességet.

67
barett képe

a megítélés biztosan jobb

a megítélés biztosan jobb lenne és nem hiszem h az nagyon hátráltatná a dolgokat..

ok, hogy lobbi és politika, de pl. 6 kerekes tátra előtt nem kéne szlalomozni (majd össze sz*rtam magam a látványtól), meg igazából ha lenne jó kis minőségi bringaút, sokan akkor is az autók között kacsáznának (fíling, tökös vagyok, szubkult...)

www.elheto.blogspot.com

68
Kuku képe

Ez prekoncepció. Nagyon sok

Ez prekoncepció.
Nagyon sok más ok miatt lehet figyelmen kívül hagyni egy bringautat. Láthatóság, elsőbbségi és sebességi viszonyok, stb.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

69
barett képe

lehet h az, de attól még

lehet h az, de attól még lemennek brahiból az autók közé, még ha más nem is kényszeríti rá.. bár amiket én látok az biztosan csak elenyésző a nagy egészhez képest..

www.elheto.blogspot.com

70
steerio képe

Akármilyen "jó kis

Akármilyen "jó kis minőségi" az a bringaút, városon belül elég gyakran keresztez mindenféle úttestet. Ezen pontok mindegyike balesetveszélyes, mert ahelyett, hogy együtt haladnál a járművekkel (ahol látnak) mindenféle takarásból vagy hülye szögből kerülsz eléjük (így nem látnak).

Megoldás lehet erre, ha minden kereszteződésnél jól megállsz és te tekered ki a nyakad, de szerintem a harmadiknál ezt megunja mindenki.

Én speciel két elég földhözragadt okból megyek az úton bicikliút mellett is: egyrészt nem csak sétabiciklizésen vagyok az esetek nagyobb részében, tehát sietek valahova és ezért gyorsan megyek, másrészt meg féltem az életemet. Nem "brahiból" meg a "szubkult" miatt.

71
barett képe

ebben igazad van. biztosan

ebben igazad van.
biztosan te is láttál már arra példát, amiről beszélek.

www.elheto.blogspot.com

72
steerio képe

Igen, két település

Igen, két település között, ahol nincsenek keresztező utak. Mi Budapestre koncentrálunk, ott az Árpád híd északi járdája kivételével nem láttam még ilyet, ami csak éppen egy fokkal jobb, mint a kamionautópályának használt úttest. Ez pedig elég kis százalék.

73
Kuku képe

újra a prekoncepció: "még

újra a prekoncepció:
"még ha más nem is kényszeríti rá"

Ezt csak úgy ellenőrizheted ha rákérdezel. Addig nyuszika porszívója.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

74
barett képe

. (ismétlés)

.
(ismétlés)

75
pata képe

Félreérted. Nekem is

Félreérted. Nekem is fontos mint végcél, csak úgy gondolom hogy annyira, de annyira nincs hozzá eszközünk, hogy az eredmény/ráfordítás arány igen kicsi lenne.

De mivel ezek a dolgok szubjektívek, teljesen elfogadható számomra hogy neki meg már ennyi is elég. Akkor hajrá, csinálja. Ezzel mi a gond?

Szerintem amúgy egy civil mozgalom halálát jelenti amikor emberek elkezdik kitalálni hogy másoknak az ő gondolataikat kellene megvalósítani, és aki ezzel nem ért egyet, az gonosz, felelőtlen, lesajnálandó, etc. Vagy a B variáns, miszerint ha nem úgy csináljátok hogy az én feltételeimnek megfeleljen (ui ez is elhangzott itt), akkor ne csináljatok semmit.

76
barett képe

"..de annyira nincs hozzá

"..de annyira nincs hozzá eszközünk, hogy az eredmény/ráfordítás arány igen kicsi lenne.."
az baj. de tényleg.
az egy remek cél (tényleg az!), h kerékpárt adunk mindenkinek, de nem mutatjuk meg, hogyan kell vele közlekedni.

"De mivel ezek a dolgok szubjektívek, teljesen elfogadható számomra hogy neki meg már ennyi is elég. Akkor hajrá, csinálja."
ő hisz benne és még nem fásult bele minden másba. és figyelj, hátha bejön neki..

"Ezzel mi a gond?"
amivel engem is megtalálnak. a stílus. :)

"Szerintem amúgy egy civil mozgalom halálát..."
jó, persze igazad van.
de sztem ez is csak egy olyan vita, mint bármelyik másik topikban, nézet- és véleménykülönbség. nézd, legalább foglalkozunk egymás véleményével :)
(sokszor már ez is vmi)

www.elheto.blogspot.com

77
Zsurmi képe

+1 (únjátok már?) -

+1
(únjátok már?)

-
Zsurmi

78
Kuku képe

Az a baj, hogy annyira

Az a baj, hogy annyira megfoghatatlan a kultúrált közlekedés mint fogalom. Én pl. nem tartom annak a sajátomat, de tudom hogy van akinek a haja égnek áll tőle. Kb. addig vagyunk sokan közös nevezőn hogy tiszteljük a többi közlekedőt, ne veszélyeztessük magunkat és őket. De hogy ez mit is jelent...
Sokan szinte drótot feszítenének a járdára a bringásoknak, én pedig azt gondolom, hogy van egy időszak amíg belefér a járda, és ezt a saját példámból tudom.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

79
hpetya képe

Ha jól emlékszem Kükü

Ha jól emlékszem Kükü írta valamelyik - talán épp az általam indított járdázós témájú - fórumban, hogy előbb legyünk sokan (az se baj, ha a járdán), aztán majd úgyis átszoknak az útra, meg megtanulják a módit. (Bocs ha nem pont így, nincs időm kikeresni.)

Szerintem ha a járdán bringázik a "kritikus tömeg" 2/3-a, nem csoda, ha a bringautakat a járdára fogják pakolni ezután is. Vagy oda se.

Másrészt szerintem rohadtul nem cél, hogy a gyalogosok is fújjanak ránk, pedig most már szerintem a sok centizős szlalomkirály miatt elértük a tűréshatárt. Én szégyellem magam helyettük.

Szóval nagyon itt volna az ideje egy harsány és eredmény orientált járda helyett útra nevelő kampánynak a cm részéről. És ne mutogassunk másra, mert azok úgysem fogják megtenni ("döntéshozók és a rendőrség").

Ha sikerült CM-nek a bringázást divatba hoznia, miért ne lehetne ezt a célt is elérnünk?

===
Petya | keReket fel!

A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.

80
Mr.Pocok képe

+1 --------------------------

+1
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-

81
aron képe

és hogyan képzeled azt

és hogyan képzeled azt el?

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

82
hpetya képe

Lásd pata-nak írt

Lásd pata-nak írt válaszomat.

===
Petya | keReket fel!

A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.

83
hpetya képe

Tavaszi CM legyen erre

  • Tavaszi CM legyen erre kihegyezve. (mottó lehetne: Járművel vagyunk, az úton a helyünk. Ez kifelé-befelé egyértelmű üzenet.)
  • A zebraakcióhoz hasonló, de persze nem feljelentős megmozdulás a körút járdáin. Babakocsit, nagymamát, tolószékest centizők és/vagy lecsengetők megállítása, kis szóbeli magyarázat szórólappal megspékelve.
  • CM matrica hátán, plakáton néhány pontos illemkódex.

De szerintem pont neked nem kell tovább sorolnom, csináltál már hasonlót.

===
Petya | keReket fel!

A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.

84
gex képe

Tavaszi CM legyen erre

Tavaszi CM legyen erre kihegyezve. (mottó lehetne: Járművel vagyunk, az úton a helyünk. Ez kifelé-befelé egyértelmű üzenet.)
de hát itt az őszi cm ami pont a közlekedésről szól...

85
Kuku képe

de nem befelé

de nem befelé kommunikál

szerintem egyébként ez egy szélmalomharc, de csinálható
a körúton haladókkal nagyon finoman, javasolva, beszélgetve lehet foglalkozni, de ahogy elmész, jönnek az újak, akik ott fogják kezdeni

ennél hasznosabb kerékpársávot követelni a körútra

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

86
toreki képe

Ha sokan lemennek az útra,

Ha sokan lemennek az útra, az újak látni fogják a mintát és előbb-utóbb azt fogják követni. Én látom értelmét ennek az akciónak, de csak úgy, ha a rendőrséggel és médiával együtt csináljuk.

87
Kuku képe

a média oké, a rendőrség

a média oké, a rendőrség ehhez rugalmatlan, ahogy te is.
bármennyire is igazad van a járdán bunkózással, kontraproduktív erőből kezelni

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

88
Szter képe

Noh, akkor a lelkesedést

Noh, akkor a lelkesedést meglovagolva :) kérdezem is rögtön, hogy melyik munkacsoportba szeretnél mostantól aktívan részt venni?

Kresz okatatás (elmélet és kicsi gyakorlat), Bebringázás (Kresz és közlekedés oktatás élőben), Kresz módosítási kérelmek előkészítése, bringás ügyek képviselete, demonstrációk szervezést, van még bőven! ;-) szólj, hogy miben tudsz segíteni és adunk feladaT!

Izenj itt v. privát, hogy miben tudsz / szeretnél közreműködni és akkor összekapcsollak a megfelelő emberekkel!

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

89
aron képe

hát ez az. tökre nem

hát ez az.
tökre nem látom a megoldást. tényleg.
csak egyet nem szeretek a fröcsögést ami el szokott harapózni meg a nagy rendszabályoztatást. abból aztán semmi se lesz, az lepattan mindenkiről.

amúgy illemkódex tavaly szeptemberi cm előtt is volt, sztem most is

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

90
Kisember képe

Mivel Magyarországon az egy

Mivel Magyarországon az egy főre jutó bunkók aránya kettő (by Hofi), ezért teljesen nyilvánvaló, hogy amint minél több a kerékpáros, annál több köztük a bunkó is. Egy különbség van az autós bunkó és a biciklis bunkó között: a biciklis bunkó kisebb kárt tud csinálni. Nem az ő érdeme, egyszerű fizika: kisebb a tömege és a sebessége.
Örülnünk kell, hogy ez a gond felmerült, mert ez azt jelenti, olyan számosan vagyunk már a városban, hogy ez látható gondot jelent.
Előbb-utóbb a számunk ki fogja kényszeríteni a megfelelő szabályozást, ahogy az autók növekedésének a száma is kikényszerítette.

91
Kuku képe

Én annyit mondtam, hogy a

Én annyit mondtam, hogy a járda egy legtöbb bringásnak kihagyhatatlan csirkenevelde. Mire kakasok meg tyúkok lesznek leszoknak róla, de ha a biztonságérzetét a rendszer nem adja meg neki az úttesten, hanem erre úgy kell rájönnie, akkor nincs min csodálkozni és nagyon finoman kell megkörnyékezni. A 2/3 pedig egy nagyon erős túlzás. Kevés útszakaszra igaz. A körút egy részére, a Margit hídra, stb. Összképet tekintve szerintem nem bringáznak sokan a járdán. Mérhetnénk utcákat, de meglepne ha 20%-nál rosszabb eredményt kapnánk. Nálunk a Király utcában ez 5% alatt van, és nagyon látható rajtuk hogy kezdők. De hopp, milyen is a Király utca? WOL. És itt jön az úttechnikus felelőssége...
Egy rossz rendszerben számonkérni a szabálykövetést vagy etikát olyan mint éhhalál szélén lévő embert megvetni gyümölcslopásért.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

92
Krisztab. képe

"Én annyit mondtam, hogy a

"Én annyit mondtam, hogy a járda egy legtöbb bringásnak kihagyhatatlan csirkenevelde. Mire kakasok meg tyúkok lesznek leszoknak róla"

Én meg azt látom, hogy életerős fiatalemberek száguldoznak a járdán, pl. a Szt István krt még most is, amikor egyáltalán nincs forgalom.

A Margithíd járdáján a felújítás előtt is gyakori volt a full-spandexben tekerő sportoló.

Inkább az lehet az oka, hogy a meglévő bicikliutak jelentős része járdán van, ezáltal egyrészt megszokják a járdázást, másrészt a bringaút nem megfelelően megtervezett végeinél a legegyszerűbb módon haladnak tovább a járdán (pl. az MHB-nál konkrétan oda vezetik a bringást, különben le kell ugratni a forgalomba, vagy pl. a Bajcsyn a Nyugati felé 6 sávot kéne keresztezni, hogy a jó oldalra jussanak.)

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

93
Kuku képe

Ültünk múltkor egy

Ültünk múltkor egy teraszon a Szt. István körúton, és panaszkodtam a járdán tekerő DH-sok miatt, meg cikizgettem őket hogy a zuhanáshoz bátrak, de az úton tekeréshez nem. Aztán a beszélgetőtársaim rábillentettek, hogy egy DH gumi, sisak, nyereg, kormány, vázgeometria szinte alkalmatlan az úton tekerésre. Egyrészt anatómiailag, másrészt a sebességkülönbség is sokkal nagyobb. Azóta kb. úgy nézek rá mint a vívókra, akik tokban viszik haza a sporteszközt. Ettől persze még nem kell hogy bunkók legyenek, de fiatalság bolondság, én kukákat gyújtogattam kiskoromban és fradistákkal teli trolikat dobáltam macskakővel, ő meg centizget. Kinőttem, kinövi.
Újra megjegyzem, ez egy elég útvonalspecifikus probléma, és egyáltalán nem járdáznak szörnyen sokan Budapesten általában. Amiből az is következik, hogy esetleg mégis patának van igaza, és a rendszer váltja ki a reakciót.
A bringautas részt teljesen osztom.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

94
steerio képe

Járkáltam a múltkor az

Járkáltam a múltkor az Újlipótvárosban, és panaszkodtam a járdán parkoló SUV-k miatt, aztán beszélgetőtársaim rábillentettek, hogy egy ekkora autó szinte alkalmatlan a szabályos parkolásra. Ugyanis hatalmas. Azóta kb. úgy nézek rájuk, mint azokra az arcokra, akik egy palackban raknak össze egy hajót, hiszen milliméterre a falhoz megállítani az autót igazi művészet! Én régen táblákat loptam, ő meg kismamákat kényszerít az útra babakocsival. Kinőttem, kinövi.

Újra megjegyzem, ez egy elég városrészspecifikus probléma, és egyáltalán nem parkolnak szörnyen sokan Budapesten általában.

Komolyra fordítva: Kükü, a körúton járdán bunkózók (sőt, a DH-s géppel ezt művelők) elenyésző része budai természetvédelmi területeket tönkretenni igyekvő vagy abból hazafelé tartó sportember. A legnagyobb részük montival meg városi bringával van, ami amúgy teljesen irreleváns.

Ezek mezei bunkók, akik a "nálam erősebbek vannak ott" és a "nálam gyengébbek vannak ott" közül az utóbbit választják. Kár szépíteni.

De legközelebb, ha összefutunk arrafelé, meghívlak egy zellersalira és egy pohár ayranra a Szerájban, aztán megfigyelünk, tanulmányi kirándulunk ott egy öt percet. :)

95
Krisztab. képe

Á, messze nem a dh-sok a

Á, messze nem a dh-sok a többség.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

96
Perillustris képe

én kukákat gyújtogattam

én kukákat gyújtogattam kiskoromban

Megvagy gecci, nekem kellett eloltanom bazze! http://www.origo.hu/itthon/20090914-gyujtogatot-fogtak-el-a-rendorok-ujp...

97
dm képe

Bocs Kükü, de ameddig

Bocs Kükü, de ameddig kinövik, addig elég sok gyalogosban tudnak kárt tenni. Engem, aki eddig azt hittem, hogy nem vagyok agresszív, mostanra addig juttattak, hogy leginkább szedném le őket a kurva drága dh bringáikról, bukóval együtt, mert akiken kb átgázolnak, azokon nincs védő felszerelés. sétáltass gyereket a körúti járdákon, és majd nem leszel ennyire elnéző.

98
Kuku képe

Semmi gond, ilyen egy

Semmi gond, ilyen egy önszabályozó rendszer. Van az a mennyiség a járdán amit a gyalogos had már nem tűr el.
Persze jobb lenne enélkül, de legrosszabb esetben ez egy gát.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

99
toreki képe

Aztán a

Aztán a beszélgetőtársaim rábillentettek, hogy egy DH gumi, sisak, nyereg, kormány, vázgeometria szinte alkalmatlan az úton tekerésre.

És járdán bringázásra alkalmas? Ez nem indok a járdán bunkózásra.

Én meg most növök bele, hogy száguldozó DH-sokat (meg futárokat) rugdossak le a járdáról. A lányom 6 hónapos, úgyhogy jogos önvédelem. Majd ha nyugdíjas leszek, kinövöm.

100
Kuku képe

sok szerencsét, kiváló

sok szerencsét, kiváló megoldás

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

101
pata képe

Ebben egyet tudok érteni,

Ebben egyet tudok érteni, nekem fura az hogy úttesten haladásra "alkalmatlan", de a járdán simán száguldoznak vele, WTF? A járdán valamitől mégis felgyorsulnak ezek a cuccok?

Úttesten is lehet menni lassan, Bpesten is látsz pl idősebb embereket camping bicajon nyugisan tekerni az úton, ha ők tudnak lassan is menni ott, akkor a DH-s gyerekek miért nem?

102
Kuku képe

ülj rá egyszer egy igazi

ülj rá egyszer egy igazi dh bringára...

amúgy a biztonságod nagyban függ a sebességkülönbségtől, ezekkel meg nem lehet tartósan 20 felett menni

és a járdán sem száguldoznak, hanem 15-20-al szlalomoznak, ami persze idegesítő (de ezt sem csinálja mindegyikük)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

103
pata képe

és a járdán sem

és a járdán sem száguldoznak, hanem 15-20-al szlalomoznak

Annyival 1) már úton is simán lehet menni, 2) gyalogosokra viszont tényleg nagyon veszélyes.

amúgy a biztonságod nagyban függ a sebességkülönbségtől, ezekkel meg nem lehet tartósan 20 felett menni

Nem tudom honnan van neked az, hogy 20 alatt ne menjen vki az útra. Van ahol ne, de sok helyen normálisan megteheti. Vagy ha végképp nem akarja, akkor maradjon a járdán, de 10 alatt. Vagy a DH az egy olyan konstrukció, amivel se 20 felett, se 10 alatt nem lehet menni? :-P

104
Mr.Pocok képe

Ha ezt nem érzitek

Ha ezt nem érzitek feladatotoknak akkor meg ne ösztönözzétek az embereket bringázásra sem, mert rohadtul nem hiányzik még 10-20.000 járdázó öngyilkosjelölt.
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-

105
hpetya képe

A lehető legnagyobb

A lehető legnagyobb +1!
===
Petya | keReket fel!

A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.

106
Krisztab. képe

Még egyszer mondom, nem azt

Még egyszer mondom, nem azt mondom, hogy nem szeretném, nem csinálnám.

De ez nem a mi dolgunk lenne!

Minthogy az sem, hogy műszakilag megtervezzem a biztonságos brigás infrát. Mindezzel azért kell foglalkoznunk, mert a döntéshozók ebben az ügyben teljesen inkompetensek.

Azért hangsúlyozom ezt, mert a főtörzs szájából már elhangzott, hogy "Hát majd tárgyaljanak a civilek! Nekik van patrónusuk is a tv2nél."

Hát nem. A következő az lesz, hogy a civilek a hibásak a bringások okozta balesetekért.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

107
vajdapeterblog képe

@Krisztab. Nem a főtörzs

@Krisztab.

Nem a főtörzs szájából. Dr. Vízvári György ezredeséből, aki a fővárosi közlekedésrendészet parancsnoka. Tegnap 10 óra, a pesti hídfőnél. Ez és az egyébként vicces beszélgetésünk más részletei azt a benyomást keltették, hogy a valódi döntéshozót meg sem érinti a kerékpáros szervezetek által vitt, szerintem üdítően tárgyszerű és széles látókörű szakmapolitikai diskurzus. Ellenben sejthetően jelentősen befolyásolja, mit lát a tévében. Ami azért probléma, mert ő nem az utca embere, hanem egy szakpolitikai apparátus vezetője.

Egyébként bemutatkoztunk egymásnak, végighallgatott, végighallgattam, és elviselte, hogy azt mondom neki, szerintem elmenekül az érdemi indoklás és társadalmi párbeszéd elől. Finomabb dizájnnal, a kooperációt erősítő lépésekkel többre szerintem jutnának.

108
Mr.Pocok képe

Értelek én, csak itt

Értelek én, csak itt ezerszer több ezerszer kreatívabb ember lakik, mint a városházán, és tuti kitaláltok erre is valami fasza megoldást. Én is agyalok, de én kicsi vagyok és jelentéktelen. :)
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-

109
Szter képe

Már azzal is segítesz,

Már azzal is segítesz, hogy érted, hogy EZ nem a CM / bringások dolga :)

Minden egyéb (elmagyarázod a családod-barátaid-szomszédaidnak) ill. beszállsz a munkába, az már plusz.

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

110
Krisztab. képe

"Ha ezt nem érzitek

"Ha ezt nem érzitek feladatotoknak"

Különben meg elég rosszul veszi ki magát itt a cm-en az, hogy vki azt mondja, ez a TI feladatotok. Ha TE a magadénak érzed, csináld meg, kapcsolódj be, szervezd meg, örülj. Hiszen te vagy a CM.

A CM amúgy kirakta a gyalogos <3 bringás plakátot, évek óta rajta van a matricán/szórólapon, hogy ne járdázz, ne sínezz, vegyél lámpát. Tavaly előfordult, hogy a CM-en Nyugatinál visszafordult egy srác a járdán, hogy "Ne járdázzak? De miért?"

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

111
Mr.Pocok képe

Én sosem ösztönöztem

Én sosem ösztönöztem túlzóan senkit a bringázásra, max. megkérdeztem kollégákat, hogy "Ti miért nem". Nálam a kerékpáros aktivizmus kb. 1 éve kihalt. Az elött matricáztam plakátoltam besegítettem itt-ott, aztán rájöttem, hogy annyira nem szeretem az embereket, hogy az ő bajaikkal is foglalkozzak, meg van a magam szarkupaca amit lapátolok, nem ez a lényeg. Szóval nem én vagyok a cm, nem is akarom megmondani mit csináljatok, csak a véleményemet nyilvánítom nagy ritkán ki. Nekem például a járdázás egy elég érzékeny pontom, és aláírom, senki nem az útra születik, de aki már van annyira mokány, hogy a járdán száguldozzon, az letakaródhat a kocsik közé igazán. Volt már nem 1 ilyen konfliktusom...

Tudom sok munka van a cm-ben meg nagyon fasza közösség vagytok, télleg le a kalappal, de én ebben sosem leszek benne. Miért? Mert a magam feje után megyek és nem érdekel, hogy pesten mi jó az embereknek és mi nem. Az mk-t is kb ilyesmi miatt hagytam ott, de ez más történet... (Sokat tekerek pesten, de nem ott lakom)
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-

112
Szter képe

Fenti kommentem ezután

Fenti kommentem ezután annyival kiegészítve, hogy a lényeg TE VAGY, utána minden más csak bónusz és akció. Ha TE jól csinálod, akkor példát mutatsz, még akkor is, ha nem nyomatod, nem kampányolsz, nem győzködsz.

De ha ráérzel az ízére és itt a CM-en megtalálod a támogatást / segítő pedál társakat, már nyeregben is vagy.

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

113
Mr.Pocok képe

Erre nem gondoltam. Mosoly

Erre nem gondoltam. Mosoly került az arcomra.
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-

114
Mr.Pocok képe

Ja meg amióta ilyen rohadt

Ja meg amióta ilyen rohadt sok a bringás, azóta kapom meg sok embertől lenézően, hogy "Ja szóval te is bringás vagy ehh..." és azóta van sokkal több konfliktusom is gyalogosként járdázókkal stb..stb.. Szóval engem dühít, hogy egy parasztnak tartanak, a "sok szemét bringás miatt", holott én már akkor a 2-es úton raktam amikor a kisköcsög csak rajzolni tanulta az autót...
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-

115
Krisztab. képe

Néha engem is dühít, hogy

Néha engem is dühít, hogy mások miatt ítélnek meg. De többnyire már leszoktam róla. Akinek eleve rossz a gondolkodásmódja, és nem fogja fel, hogy a bringások (vegák, zsidók, kábítószerhasználók, akárkik) nem egy homogén massza egyféle viselkedéssel, egyféle véleménnyel. annak úgysem tudnék megfelelni, és már nem is akarok.

Abból, hogy téged ez zavar, arra következtetek, hogy mégsem igaz, hogy téged nem érdekelnek más emberek problémái.

Én is úgy vagyok "aktivista", hogy zavar 1-2 dolog, és egy ideje rájöttem, hogy tudok ellenük tenni másokkal együtt. Különben én sem beszélek rá senkit a bringázásra a baráti körből. Idővel rájönnek maguktól :)

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

116
Kuku képe

Szerintem ezzel a szöveggel

Szerintem ezzel a szöveggel igazad is lehet, de alkalmatlan vagy arra amit el szeretnél érni. Eleve azt feltételezni hogy öngyilkosjelöltek...
Ennek pont az ellenkezője igaz, és nagyon gondos, magukra kényesen vigyázó emberek, akik alulinformáltak a közlekedés valós (nem vélt) veszélyeiről.
Szóval előként itt a CM-en kellene elterjeszteni azt a hozzáállást, ami elsősorban ezeknek az embereknek a megértésére épít, és nem a lesöprésükre a járdáról. Utóbbi eredményes lehet de jó nagy öngól.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

117
Mr.Pocok képe

Akkor kijavítom

Akkor kijavítom hullajelöltre... na jó félre a fekete humorral...
Igen ez egy jó ötlet, mint a "Hogyan ne üttesd el magad" féle kiadványok születése, terjesztése is. Rengeteg komámnak mutogattam már, sokuk csodálkozva nézte, hogy milyen igaz.
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-

118
steerio képe

Kicsit olyan ez, mint amikor

Kicsit olyan ez, mint amikor "a kábítószerekről" beszélnek egy kalap alatt, pedig sokféle van, másféle hatásmechanizmussal, és másféle okokból is tolják őket különböző emberek. Ugyanígy a "járdázók" se homogén massza.

Vannak anyukák gyerekkel, vannak kezdők, akik még félnek, vannak, akik simán leszarnak mindenki mást, és bizony vannak nettó bunkók, akik náluk gyengébbeken szeretnek hatalmaskodni, rajtuk szeretik kiélni a frusztrációikat (akárcsak a zebrára rágyorsító autós).

Van ezek közül, aki senkit sem zavar, a többi meg mind más nyelvet beszél (utóbbi például a nyaklevesét).

119
steerio képe

Mi speciel fogtunk magunkat,

Mi speciel fogtunk magunkat, és kimentünk plakátokat ragasztani a híd két végére a járdához, mint azt tudod. Kriszta olyan ügyesen bánik a Corellel, mint Kükü az ecsettel, én meg egész vállalható tapétaragasztót keverek. Nehéz lenne tehát azt állítani bármelyikünkről, hogy nem érzi fontosnak ezt a dolgot.

És ettől még továbbra sem tetszik az "ezt kéne, azt kéne, csináljátok" hozzáállás. Tessék, szabad az út, lehet csinálni, szervezni. Ha jó az ötlet, amit kidolgoztál, mások is mennek majd segíteni neked.

Én úgy gondolom, hogy tízezerből egy embert tudsz elérni a szórólapozással, így az a környezetre nagyobb terhelést jelent, mint amennyi hasznot hoz. Szélmalomharc lenne mindenkihez egyenként odamenni.

Egyetértek abban Küküvel, hogy fordítsuk figyelmünket a nagykörúti kerékpársáv meg hasonlók felé. A Gogolon, Kassákon, Alkotmányon nem járdáznak.

120
Mr.Pocok képe

A CM-et nem én csinálom,

A CM-et nem én csinálom, nem vagyok akkora aktivista, ezért sem mondtam, hogy "csináljuk", csak a véleményem mondtam el, és télleg le a kalappal előttetek, hogy ennyi energiátok, lelkesedésetek és szívetek van.
Én lokálisan cselekszem úgymond, az ismerősöket térítgetem jó útra, nálam itt ki is merülnek az ötletek.
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-

121
toreki képe

Ezt úgy is meg lehet tenni,

Ezt úgy is meg lehet tenni, hogy a CM nyomást gyakorol a döntéshozókra és végrehajtókra, hogy tegyék a dolgukat (ld. zebra akció).

122
Kuku képe

most malmozunk épp,

most malmozunk épp, bocs.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

123
steerio képe

Akkor gyakorold, kezdd el,

Akkor gyakorold, kezdd el, szervezz zebraakciót. Vagy szerinted ki "a CM"?

Megválaszolom: TE MAGAD, meg itt mindenki.

124
Shag_Beckur képe

Én nem :) -- Le a lusta

Én nem :)

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

125
hf képe

Nem értek veled egyet.

Nem értek veled egyet. Szerintem a CM egyetlen feladata, hogy minél több ember biciklizzen.

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

126
barett képe

bezony. infrától

bezony. infrától függetlenül.

www.elheto.blogspot.com

127
Kuku képe

Annyit elfogadok, hogy az

Annyit elfogadok, hogy az egyik legfontosabb feladata. Korántsem a legfontosabb, mert eszköztelen. Mindig csak a jó szóra hajló embereket fogja elérni, akik viszont talán már most sem bunkók. Ha viszont eszközökért nyúl (rendőri ellenőrzés, hasonlók), akkor kockák kezébe teszi az ügyet, akik nem képesek aszerint mérlegelni hogy ki bunkó vagy nem, mert ilyet nem lehet leírni egy reggeli parancsnoki utasításba.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

128
er13a18 képe

helló lánchíd..

helló lánchíd..

129
lrdr képe

Pareto-elv helló, mi? Az

Pareto-elv helló, mi?
Az igazi baj, hogy az országban kb. minden szabályozás így születik.

A véleményem sanciman vonatkozó blogjában tekinthető meg, Perillustris kifejtése alatti +1 formájában.

130
Petyo61 képe

Szóval, ide is leírom. Nem

Szóval, ide is leírom. Nem miattuk kell tolni, hanem a rendőrök miatt. Tegye fel a kezét akit egy szlalomozó kerékpáros szállított le. Naugye! A rendőr szállít le. Ne vesszük már el a józan eszünket!

131
Perillustris képe

Ja, tényleg. Frappáns.

Ja, tényleg. Frappáns.

132
darthwalk képe

http://kerekagy.blog.hu/2009/

http://kerekagy.blog.hu/2009/09/14/a_margit_hidon_mindenkit_leparancsoln...

azt mondta a rendőrség, hogy szeptember 6-án egy 4 éves kislányt sodort el egy biciklis, ezért a keményítés.

[BPCity]

133
er13a18 képe

és mi tartott 1 hétig??

és mi tartott 1 hétig??

134
Shag_Beckur képe

Nem akartak értelmetlen

Nem akartak értelmetlen korlátozást bevezetni, míg teljesen biztosak nem lettek a történtekben?

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

135
Lathor képe

:) Nem vagy te ennyire naiv.

:) Nem vagy te ennyire naiv.

136
Attila111 képe

Zebrán átlag hetente

Zebrán átlag hetente gázolnak valakit halálra (és nem csak könnyű sérülést szenved).
Mégsem látom az óriási szigorítást.

137
Shag_Beckur képe

Három rendőrrel? -- Le a

Három rendőrrel?

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

138
Lathor képe

Legyen 1 a hídon, és még

Legyen 1 a hídon, és még mindig marad 2 zebra.

139
Shag_Beckur képe

Ha jól tudom, rendőr csak

Ha jól tudom, rendőr csak párban intézkedhet.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

140
pata képe

Ezt honnan veszed?

Ezt honnan veszed? Jogszabály esetleg?

141
Shag_Beckur képe

"Ha jól tudom..." Ebben

"Ha jól tudom..."

Ebben szerintem benne van, hogy akár rosszul is tudhatom.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

142
barett képe

egyedül is intézkedhet,

egyedül is intézkedhet, még civilben is.
ha ránt egy flekót, azzal szolgálatba helyezi magát.

www.elheto.blogspot.com

143
Shag_Beckur képe

Persze, azt tudom. Valami

Persze, azt tudom.

Valami olyasmi rémlik, hogy a korrupció ellen is vannak kettesével beosztva a járőrök, de mondom, lehet hülyeséget beszélek.

Mondjuk az fix, hogy egyedül kószáló rendőr nem gyakori. Inkább 2-3 áll / ül a kocsiban. Még a motoros rendőrök is párban járnak, meg ha jól tudom, a bringás is.

--

Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!

144
Perillustris képe

Persze, hiszen két rendőr

Persze, hiszen két rendőr szava erősebb, mint egyé. A helyszínen is, de a tárgyaláson főleg.

145
steerio képe

Ez a testis unus, testis

Ez a testis unus, testis nullus (egy tanú nem tanú) elv a római jogból. Nem új dolog és nem csak rendőrre áll.

146
levin képe

en nagyon kedvesen,

en nagyon kedvesen, kulturaltan, aranyosan, udvariasan haladtam azon a jardan eddig. ezutan lanchidazas lesz...

147
AttentoRedaz képe

Az úton menj majd,

Az úton menj majd, kérlek.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciklista

148
levin képe

termeszetesen.

termeszetesen.

149
peet képe

És ha fogom a bringát,

És ha fogom a bringát, felkapom vállra, megyek vele és fordulásnál orrbavág valakit, a másik vége meg amikor visszafordulok megnézni, hogy mi lett az orrba vágottal, tarkón csap valakit, az nem veszélyes?

Tiltsák be a kerékpár/létra/facsemete/seprű/bármi_hosszú cucc kézben, járdán cipelését is!

Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.

150
steerio képe

Ne olyan hangosan.

Ne olyan hangosan.

151
jszakolczai képe

Talán, ha eltakarítanák a

Talán, ha eltakarítanák a Buda felé menő sávokból a csókos urak ottan parkírozó Ajudijait, akkor nem kellene összezsúfolni egy 1,5m széles sávba összezsúfolni a biciklist, robogóst, gyalogost... Hihetetlen, hogy a híd északi részén gyakorlatilag semmi nem történik. Néhány kupac összehányt szerszám meg építőanyag, és nagy fekete autók vannak ott. Ennyi. Szégyen.

152
KoBold72 képe

Az ideiglenes síneket

Az ideiglenes síneket építik a déli térfélen. Ha majd már azon jár a villamos, el tudják kezdeni az északi térfél bontását. Addig is lepakolták oda a majdan felhasználandó építőanyagokat.
Én nagyon bízom benne, hogy az építési területet leválasztó, járdát erősen szűkítő kerítést a sínépítés befejeztével elbontják majd.

A *mindenhol* ott parkoló - nem csak - Audikat inkább nem kommentálnám.

Ma reggel egyébként kíváncsiságból áttoltam. Öt perccel kellett korábban indulnom, és nem fájt. Sőt, mivel szép napsütéses reggelünk volt, kifejezetten kellemes séta volt.
Talán mondanom se kell, a hídvégeket kivéve végig jöttek-mentek a nyeregben ülve tekerők (gyökkettőzők és szlalomkirályok egyaránt). Biztos elfelejtettek 5 perccel hamarabb elindulni.

6É futás
www.6efutas.hu

153
Kuku képe

Én nem tudok leszállni.

Én nem tudok leszállni. Gyökkettőzök, és nagyon szeretem. A bringát tolva esetlenebb vagyok és több helyet foglalok. Nem érzem emiatt rosszfejnek magam.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

154
toreki képe

és a személyes példád?

és a személyes példád? :)

155
Kuku képe

Én nem szeretnék farizeus

Én nem szeretnék farizeus lenni. Így példa sem. Előre megmondom mindenkinek, én szabálytalan vagyok. Néha bunkó is hirtelen helyzetekben, de az zavar és igyekszem levedleni.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

156
KoBold72 képe

Én nem tudok

Én nem tudok leszállni.
Bizonyára jó okod van rá.

Gyökkettőzök, és nagyon szeretem.
Én is gyökkettőztem a betiltós hisztiig. Most elkerülöm vagy tolom (lefelé roller). Ha lecseng a dolog, megint gyökkettőzni szeretnék (fogok).

A bringát tolva esetlenebb vagyok és több helyet foglalok.
Egyetértek.

Nem érzem emiatt rosszfejnek magam.
Én meg amiatt nem érzem rossz fejnek magam, hogy végig tolom (lefelé roller), és nem ülök fel csakazértis, rendőrtől-rendőrig.
Hurrá, ezek szerint mindketten jófejek vagyünk! :-)

6É futás
www.6efutas.hu

157
Kuku képe

Ubi fogalmazta ezt

Ubi fogalmazta ezt jól.
Feltalálták a kereket, hogy aki használja energiát spóroljon, időt nyerjen. Ott van a kerék a kezemben, és tolom. Ez engem nem picit frusztrál. Ezért inkább gyökkettőzök. :)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

158
Don Kartács képe

Itt a közelben is halálra

Itt a közelben is halálra gázoltak idén egy nénit, mégsem kell az autókat kézzel áttolni rajta...Vajon csak én érzem úgy, ha van tíz opció egy témára akkor az önkénykormányzat kapásból a legjobban életellenesebbet valósítja meg ami lehetőleg a legdrágább is egyben?

„Aurea mediocritas"

159
fradizoli képe

Pacsi, a hídon

Pacsi,
a hídon történtekről mi tehetünk. Nem te nem én hanem mi, bringások. A kerékpárutak építéséről meg az a véleményem, hogy a politikai lobbi erősebb. Te hol,és milyen adót fizetsz a bringa után?
Miből húznak nagyobbat? Az autó vagy a bringa fenntartásából. Ja és állítólag a benzin 5%-át kerékpárútra kellene költeni vagy nem?

160
Kuku képe

Én azt tudom hogy pl.

Én azt tudom hogy pl. Prágában, de más nyeurópai városban se nem a bringából, se nem az autóadókból kaszálják a nagyot, hanem az IDEGENFORGALOMBÓL.
Budapestnek minden adottsága meg is lenne. van történelme, építészete, földrajzi adottságai, műemlékei. El tudod képzelni a körutat 2x1 sávval, parkolósáv nélkül, bringasávval? Az így kapott +8 méter mondjuk az egyik felének a 6 méteres járdájához? Európa egyik legmenőbb korzója lenne. Vagy a rakpartot legalább úgy mint Londonban, de jobb példák is vannak...
Ezek tényleg aranyat érnének, káros hatások nélkül.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

161
steerio képe

Amit "húznak" az

Amit "húznak" az autózásból, annak sokszorosa elmegy a káros hatások ellensúlyozására, vagy a következményeinek orvoslására, a szétbaszott utaktól a balesetek miatt kiesett munkaórákon át a megfeketedett házfalakig és tüdőkig.

Az, hogy évente csak a belső égésű motorok által keltett légszennyezés közvetlen következményeképp idő előtt meghal Budapesten 2000 ember, az nincs ingyen.

162
Don Kartács képe

Pont ez a lényeg.Vegyél

Pont ez a lényeg.Vegyél autót, fizess adót.Tunyulj el, legyél tüdőbeteg elhízott idegbeteg ember mert az sok gyógyszert fogyaszt.Kellenek autópályák , elkerülőszakaszok mert ezek bevételeiből élnek a "haverok", aztán milyen jó is a szennyezett környezet mert lesz mit helyrehozni irgalmatlan áron ami szintén bevétel majd valakinek.Lehetőleg jelzálogra vedd az autót, mert mikor lebetegszik a nyavalyákkal sújtott tested, akkor valószínűleg kirúgnak - és mivel nem tudod fizetni a részleteket még a házadból is kipakolnak.De itt még nincsen vége - valamennyire felépülsz és ismét hasznos tagja lehetsz a "társadalomnak" immár mint a kilátástalanságtól alkoholistává/drogfüggővé vált mintafogyasztó.

„Aurea mediocritas"

164
aron képe

ma a király utcában egy

ma a király utcában egy haverom boltjában álltam (belső szakasz) és épp azt hallom, hogy egy menő csávó menő bringán hátrafelé ordít valakinek a járdán gurulva, hogy "legközelebb elgázollak!"

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

165
steerio képe

De azzal a biciklivel nem

De azzal a biciklivel nem lehet az úton menni, és ő különben is fél!!!4!!négy!

166
aron képe

ja, nem dh-s volt és

ja, nem dh-s volt és korából ítélve már tudnia kéne gondolkodni...

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

167
aron képe

mi vittük ki a népet az

mi vittük ki a népet az utcára, de persze nem felelhetünk minden tapló parasztért. de változtathatunk rajta. a hogyant nem tudom, de hogy kéne azt érzem. még mindig jó, ha mi (cm, mk) csináljuk. (azt már tudom, hogy készül egy bringavideó)
az a para, hogy mivel a főváros ott etsz keresztbe ahol akar (margithidat is nekik köszönhetjük most). tök irracionális érvek alapján. de tényleg. nincs magyarázat.
örülünk a bringázó tömegnek, de az egész nagyon ellenünk fordítható. nagyon. nem ellene, mert én a jégen is elbringázok. azt aki kipróbálta és ráérzett. szidják a bringást, mert nem tartja be az ódivatú szabályokat? nem megy az úton, mert a barmok a járdára szoktatták? de húzzon az útra mégis? le fogja tenni. dupla szorítás...faszom.

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

168
AttentoRedaz képe

Fessünk bringasávokat.

Fessünk bringasávokat. Csak ez a megoldás. A nép leszarja, ki festette oda. Rámegy, oszt azon teker. Én spec éjszakánként ráérek.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciklista

169
sagan képe

+1 A festékbe is adok

+1
A festékbe is adok pénzt.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

170
Don Kartács képe

Szívesen

Szívesen besegítek.Festékbe én is beruházok.

„Aurea mediocritas"

171
phorvath képe

Szerintem nem kell magunkat

Szerintem nem kell magunkat okolnunk. Mi megtesszük, amit tudunk.

A kerékpározás terjesztésében több résztvevőnek kell együttműködnie:

1. Önkormányzat: infrastruktúra megteremtése: kerékpársávok, WOL, buszsávok megnyitása

2. Jogalkotó: a Kresz korszerűsítése, kerékpáros-baráttá tétele

3. Rendőrség: a Kresz betarttatása autósokkal, gyalogosokkal és bringásokkal

4. Sajtó: népszerűsítés, reklám, imídzsalakítás

5. Civil szervezetek: népszerűsítés, rendezvények, imídzsalakítás, ismeretterjesztő kiadványok készítése

Mindezek közül eddig egyedül a sajtó és a civil szervezetek tették a dolgukat, a rendőrség elvétve tesz valamit, a jogalkotó utoljára 2 éve, az önkormányzat meg gyakran éppen keresztbetesz.

N.B. Két éve tervben volt, hogy az aláírásomban szereplő két irományt az MK kiadja valamilyen ingyenes kiadvány formájában. Nem tudod véletlenül, történt vele azóta valami?

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

172
aron képe

nem tudom. hát a sajtó

nem tudom.
hát a sajtó tényleg teszi a dolgát, na de hogyan:)

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

173
gaze képe

nem talalom a LIKE gombot...

nem talalom a LIKE gombot... :)

174
Perillustris képe

Felmerült már az autós

Felmerült már az autós magazinok, horrible dictu az autógyárak felelőssége a bunkó sofőrök miatt?

175
Kuku képe

ne beszélj románul, mert

ne beszélj románul, mert nem értem

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

177
lord képe

Hol küzdöttek/küzdenek

Hol küzdöttek/küzdenek még a járdázással széles e kerek világon? Ismer valaki jó példákat, szlogeneket, képeket, bevált módszereket, sikeres kampányokat?

178
phorvath képe

Van egy tutira bevált

Van egy tutira bevált módszer: ha a rendőr elkap, megbüntet. Európa szerencsésebb felén bevált. Sőt, még a zebrák esetén is működik.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

179
Kuku képe

Szerintem ez rossz

Szerintem ez rossz módszer.
Olyan mint a kötelező bukósisak, vagy munkatáborban a kápó. Hacsak nem politikusok és döntéshozók megbüntetésére gondolsz. :)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

180
Kuku képe

Úgy hívják biciklisáv.

Úgy hívják biciklisáv. :)
Szerintem (csak vélemény) a járdázás átmeneti probléma, és ott alakul ki ahol hirtelen nő a kerékpárosok száma. Igazából ilyenkor kár is a tünetekkel foglalkozni, ezerrel az okokkal kellene inkább.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

181
lord képe

OK, átmeneti és az is

OK, átmeneti és az is világos, hogy az infráért kell harcolni, de humorral/kedvességgel azért csak elviselhetőbbé tehető az átmeneti időszak. Talán még a folyamat is meggyorsítható.

182
sagan képe

Frankfurt környékén

Frankfurt környékén jócskán voltak bringagyalogok. Sok helyen sima járda alá kiegészítés kerékpárral szabad. A buszmegállóban se kanyarították ki,hanem belevezették a várakozók közé. A dolog csak azért lehetett működőképes,mert valahogy jobban eloszlott a tömeg. Nem volt egyik helyen se olyan embersűrűség, mint a Retek utcán pl.
Ez a mainzi megoldás nagyon nem tetszett.
http://www.delmagyar.hu/forum-kepek/214/B2132471.jpg

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

183
Hotyhogy képe

Törvénnyel és a rend

Törvénnyel és a rend őrével küzdenek rendesen.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/lancashire/8217095.stm

Ez egy fantasztikusan jól hangzó szlogen például:

...a person shall be guilty of an offence if he : "shall wilfully ride upon any footpath or causeway by the side of any road made or set apart for the use or accommodation of foot-passengers or shall wilfully lead or drive any carriage of any description upon any such footpath or causeway".

http://www.camdencyclists.org.uk/info/tips/rules/pavement

184
dm képe

Nem tudok elnéző és

Nem tudok elnéző és türelmes lenni a járdán tekerőkkel. sztem akik tolerálják, azok máshol laknak, nem a körút környékén. ha gyalog megyek, akkor szinte biztos, hogy lesz aki lecsönget a járdáról. ne! ha én tudok tekerni az úttesten, akkor bárkinek sikerülhet. nehogy a gyalogosokat kelljen a járdán bukóval és térdvédővel felszerelni. tehát úgy gondolom, hogy a cm elérte, hogy sokan bringáznak, ezért a cm-nek van felelőssége is, mint pl, hogy az alapvető együttélési szabályokra felhívja a figyelmet. ilyen a járdán tekerés tiltása is.

185
Kuku képe

Kb. nonstop ezt

Kb. nonstop ezt tesszük.
És pont azokra nincs hatással akik téged zavarnak. A tilalom felől közelítve pedig borítékolható hogy nem lehet eredményt elérni. Akkor már inkább a verés, mert azzal lehet. :) Először értsd meg mi van a fejükben és miért. Elég logikus: járdán biciklizésre nevelték a bicikliutak, járdán biciklizésre nevelte az antibringás körút, sőt még az anyukája is gyerekkorában, ehhez pedig (a csengős/centizős) esetleg teljesen más van a fejében az egészről mint neked, ezügyben képzett embernek. Amíg nem érted meg azt az embert, addig tök eredménytelen leszel. Azaz dühből nem fog menni, még ha érthető is a dühöd.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

186
dm képe

jó, ez volt. de hogyan

jó, ez volt. de hogyan tovább? én nem vagyok különösebben képzett, csak egyszerűen igyekszem a környezetem kívánalmainak megfelelni, hiszen akkor lehetek kvázi biztonságban. (hehe) de figyelj Kükü, ami a körúton megy az gyalázatos. nem mondhatjuk azt, hogy ez azért van mert valaki azt mondta, hogy bringa úton ne legyen. azóta mást is mondtak, én azt veszem észre, hogy egyre inkább konfliktusmentesen lehet közlekedni az úttesten meg minden. de a gyalog és a gyereke hadd legyen már nyugodtan a járdán!

187
Kuku képe

Innen lehet elindulni... Te

Innen lehet elindulni...
Te már észrevetted hogy egyre inkább konfliktusmentesen lehet közlekedni az úttesten. De aki még parázik az ezt nem tapasztalhatta meg.
Most azon egyezkedünk páran, hogy először szórólapozzunk pár hétig, és utána stencilezzünk a járdára, vagy fordítva. Ha minden jól megy, lesz egy honlap, olyan igazi statisztikás, győzködős, magyarázós. Erre építenénk utána mindent.
Sőt elsőre nem is tanítani kellene őket, hanem kérdezni. Miért jár a járdán? Tudja e hogy... Stb. Ha megértettük mi a racionális oka rá, akkor a lebeszélős propaganda is jobban célzott lehet és könnyebb.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

188
dm képe

jó, ez volt. de hogyan

jó, ez volt. de hogyan tovább? én nem vagyok különösebben képzett, csak egyszerűen igyekszem a környezetem kívánalmainak megfelelni, hiszen akkor lehetek kvázi biztonságban. (hehe) de figyelj Kükü, ami a körúton megy az gyalázatos. nem mondhatjuk azt, hogy ez azért van mert valaki azt mondta, hogy bringa úton ne legyen. azóta mást is mondtak, én azt veszem észre, hogy egyre inkább konfliktusmentesen lehet közlekedni az úttesten meg minden. de a gyalog és a gyereke hadd legyen már nyugodtan a járdán!

189
dm képe

Na és tovább: ha a zebra

Na és tovább: ha a zebra az, ahol a gyalog átkelhet különösebb cirkuszi attrakció nélkül, akkor a járda az, ahol elbámészkodva és felelőtlenül sétálgathat is. hagyjuk már meg neki ezt!

190
Kuku képe

Itt is lehet védeni a

Itt is lehet védeni a körutat:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090915/regi-rendezoket-keresunk

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

191
dm képe

menjek? nincs pólóm, de ha

menjek? nincs pólóm, de ha nem kell, akkor szívesen.

192
dm képe

menjek? nincs pólóm, de ha

menjek? nincs pólóm, de ha nem kell, akkor szívesen.

193
dm képe

valamiért néha kettőt

valamiért néha kettőt tesz ki. bocs!

194
Névtelen képe

Állítólag nem is volt

195
alterego képe

Gáz, mert költözik az

Gáz, mert költözik az iroda, és arra kell nekem is mennem, ha nem akarok nagykörutazni.

196
marguerite képe

figyi Kükü, én értem,

figyi Kükü, én értem, hogy mérges vagy, meg minden, de ez a "köszöndatársadnak"-szöveg a legaljasabb pedagógusi szlogen, amivel keserítették az életünket gyerekként. azon kívül, hogy maximálisra növeli a frusztrációt meg a gyűlölködést a csoporton belül, semmi más haszna nincs. szóval lehet, hogy rosszul alakul a margithidas ügy, de ez sztem egy nagyon elhibázott retorika.

más: én is mindennap arra jártam munkába, de mióta buherálják, azóta inkább az árpádon jövök Budára, és a budai rakparton végig. Nem ekerjátok megnézni, és írni róla, mert én meg azon húztam fel magam, hogy a vadonatúj szakaszon, ahol lett volna lehetőség normálisan megcsinálni, miért vezetik egymáson a gyalogos és a biciklis utat (végig lámpaoszlopokkal nehezítve).

bocs, ha esetleg ez már volt téma, eddig kevéssé ismertem a blogot, s most nem nyaltam át visszamenőleg, majd olvasgatok.

197
pata képe

a legaljasabb pedagógusi

a legaljasabb pedagógusi szlogen

Valóban. A párja meg az "Ezt miért kaptam? -> Tudod te azt jól!" :-P

198
lord képe

Légy szíves mesélj! Mi a

Légy szíves mesélj! Mi a helyzet most a budai rakparton?

199
dobákpeti képe

pedagógusi szlogennek lehet

pedagógusi szlogennek lehet hogy aljas, de Kükü nem a tanár, aki büntet (jelen esetben a rendőrség tetszeleg ebben a szerepben), hanem az egyik indokolatlanul megbüntetett diák...

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

200
Kuku képe

Nos valamennyire igazad van,

Nos valamennyire igazad van, bocsánat a felesleges indulatokért. Ez tudod fertőző, és a Margit hídon emberről emberről terjed. Az oka valószínűleg az, hogy igyekeztünk mindent megtenni, és mégis nagyon felháborító jeleneteket látsz ha pár percet eltöltesz a hídon.
Másrészt viszont úgy érzem hogy néha meg kell írni az ilyet, mert ebből kiderül, hogy a közösségre nézve következményei vannak az egyén tetteinek. Nem vagyok waldorf párti. Úgy gondolom, hogy a frusztráció nem egy eleve rossz dolog, hanem az élet része, ami csak túlzott mértékben káros, kis adagban hasznos, előre visz. Mint a láz. A frusztráció teljes kiiktatása a szocializációt gátolja. Márpedig egy közösségben ez elsőrangú kérdés. Mindegy, ez már nagyon off, ebben nem kell egyetértenünk. Az indulatbeszéd viszont nyilván elfogadhatatlan, és haszontalan.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

201
marguerite képe

ja, és még egy

ja, és még egy apróság.
ne cseszegessük már azokat, akik csöngetnek, legalább itt ne. a csengő a bicikli kötelező tartozéka. persze nem a kürt! ha csöngetek, akkor annak csöngetek, aki háttal van nekem, ezért nem láthat, szemkontaktust nem tudok felvenni, és így jelzem udvariasan, hogy biciklivel vagyok mögötte. nemúgy,hogy kiabálok, "hétebocsi, magaott, elnézést, khm khm" hanem a csengővel, mert ez egy egyezményes jel. hogy ne akkor kapjon szívrohamot, és kezdjen jobbra-balra szambázni, mikor már mellette vagyok. szóval a csengő nem támadás, hanem előzékenység. mivel ő gyalogos, ezért joga van bambulni meg nemfigyelni, de mindkettőnknek jó, ha számít rá, hogy jövök. nem azért mert harminccal jövök, vagy mert nem tudom kikerülni, ha nem tapad a falra, hanem csak mert biciklivel.

persze mindig van, aki ideges, és beszól, hogy minek csöngetsz, de az valószinűleg azért is beszólna, hogy miért nem csöngetsz. vagy miért ilyen halkan, vagy miért ilyen hangosan. vagy miért ilyen későn. vagy miért ilyen korán.
mindennapi tapasztalat. kicsit feszkós a nép, persze érthetően.

202
bonnie képe

hogy kerülsz mellé? mit

hogy kerülsz mellé? mit keresel a járdán? (vonatkoztassunk most el a Margithídtól!)
bonnie

203
marguerite képe

bonnie, nem kell támadni,

bonnie, nem kell támadni, mellékerülhetek ezer más módon. pl az említettem eset, amikor egymáson vezetik gyalogos és a bicikliutat. pl másik eset, amikor egymás mellett vezetik, de a gyalogosnak jobban tetszik a piros út, vagy nem ismeri a terepet, és inkább ott megy. pl olyan szakaszok, ahol elvileg bicikliút van, de nagy a keresztbe-hosszába gyalogosforgalom. pl az olyan út, ahol nekem nincs lehetőségem vagy merszem az autóforgalom miatt az úttesten menni. pl az olyan, ahol annyira rossz minőségű az úttest széle, hogy biciklivel jóformán járhatatlan. szóval előfordul ilyesmi, egy városban létezünk.

lord: a margitszigettel szemben lévő szakaszra gondolok, árpád és margó között, kb onnan, ahol átjössz a felüljárón a hév fölött, a margit-hídig.

204
er13a18 képe

ha járdán van felfestve

ha járdán van felfestve sárga csíkkal, vagy piros aszfalttal, akkor is, a járda a gyalogosoké.
nem szép dolog lecsegnetni őket.
ha ilyen szituba kerülök: lassítás, észrevesznek, elengednek, megköszönöm. nagyon jól szokott működni.

a csengetést egy esetben tartom helyénvalónak, amit nem látsz be, s nehogy valakit elüss, vagy valakinval ütközz.

205
aron képe

én ha a bajcsyn a

én ha a bajcsyn a bringaúton megyek rácsengetek messziről, menjen már, nem fogok megállni 5 percenként...

marguerita esetében felvetődik a jel és jelentése közti különbség.
járdán (pl margit) sosem csöngetek, hanem beállok mögé, vagy lassan kerülök. mögötte lassan tekerve úgyis észrevesz, mert a tekintetem kiégeti a tarkóját:) azért nem csengetek, mert vendég vagyok, így nem akarom zavarni. amikor félreáll nyomok egy köszit.
de pl olaszok nem azért dudálnak/csengetnek minden sarkon mert bunkó állatok, hanem a "heló jövök" jelentéssel bír a csengő.

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

206
Vegha képe

mögötte lassan tekerve

mögötte lassan tekerve úgyis észrevesz, mert a tekintetem kiégeti a tarkóját:)

a sebességkülönbségből adódóan nagyobb egy gyalogos aurája, így jobban tudja használni a periférikus látómezejét is. ezért alakul ki pl. a csőlátás az autóvezetőknél : )

207
er13a18 képe

igyekszem én is a helló

igyekszem én is a helló jövö vagy inkább a helló, ismerlek jelentést kapcsolni a dudálókhoz. vajh' egy talján veszett el bennem? :)

208
Kuku képe

Egy gyalogosnak kell

Egy gyalogosnak kell számítani arra hogy jössz, de nem a te érdekedben, hanem a sajátjában. Szerintem most a hídon nincs helye csengetésnek. Ami elfogadható, az a lépésben rollerozás, verbális kommunikáció, az elengedést minden esetben megköszönéssel kiegészítve.
Értem ezalatt hogy gurulsz, mögé érsz, gurulsz vele 20-30 métert, majd ha nem jön senki, egy bocs, balról kerülök, és egy nagy köszönöm szépen. Szerintem ez akkor se ciki ha büntet érte a rendőr.
Viszont te csengetsz egyet, a következő is, és mire 10 perc alatt átgyalogol, átél 5-6 csengetést és 5-6 kicentizést, ami után egy picit is frusztrált gyalogos nagyon frusztrált lesz. ;)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

209
marguerite képe

akkor valszeg itt az

akkor valszeg itt az értelmezésbeli különbség forrása, én nem LEcsengetek, hanem csengetek.

egyébként ezt érdekes összevetni azzal, ahogy az autósok nálunk Magyarországon használják a dudát, és ahogyan sok más helyen (pl én az olaszoknál tapasztaltam). Lehet, hogy nem azt jelenti, hogy "kotródj", vagy hogy "anyád", hanem hogy "figyi, én is itt vagyok, ugye látod?". Nem kell minden helyzetbe belefeszülni ezerrel.
Azon múlik, hogy aki jelez, és akinek jeleznek, hasonlóképpen értelmezze.
Sztem érdemes kicsit nálunk is ebben az irányban változtatni, én rajta vagyok az ügyön. :)
többek között ezért csengetek, és nem beszélgetek biciklizés közben.

210
er13a18 képe

és azt honnan tudja egy

és azt honnan tudja egy gyalog közlekedő megkülönböztetni, hogy most csengetsz neki, vagy lecsengeted?
egy tuti, ha elég közelről csinálod, akkor halálra fog rémülni, s ugrik egyet, ha nincs szerencséd pont eléd.

211
pata képe

De szerintem abszolút nem

De szerintem abszolút nem mondta, hogy közelről csinálja. Ha már ilyen koherensen leírta, miért csenget, akkor feltételezem hogy nem a gyalogok háta mögé lopakodva okozgat szívrohamot :-)

212
aron képe

ezaz * mindig van hátszél,

ezaz

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

213
Kuku képe

Szerintem nem kell

Szerintem nem kell változtatni ezen. Műlt héten Rómában bringáztam, és nagyon élveztem. De itt mást jelent. Olaszban a villogás jelenti az ellenkezőjét.
Ez amit írsz, akkor működne, ha lenne időd velük megbeszélni, és megértenék mi a kommunikációs célod. Ennek hiányában csak tüskét hagysz valakiben.

"én nem LEcsengetek, hanem csengetek"
"én"!
De itt nem ez számít, hanem Ő. Azaz hogy Ő hogyan éli meg. És hát láttuk a riportokat, olvastuk a blogokat és fórumokat, sok ember sértésnek éli meg.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

214
marguerite képe

sok ember mindent

sok ember mindent sértésként él meg, ami történik vele az életben! :) sok embernek mindenre az azonnali reakciója az anyázás. de bármennyire leverő velük találkozni, talán még mindig ők a kevés a tényleg sokhoz képest. azokhoz a szerencsésekhez, akik nem látnak támadást minden apró hétköznapi interakcióban.

de viccen kívül, még egy ilyen határtalan egyszerű eszközzel mint a csengő többféleképpen lehet jelezni. ahogy én tapasztalom, kevesen veszik személyes sértésnek, ha utat kérek vele. és akik igen, azok valszeg ígyis-úgyis utálkoznak, nekik alkalmuk van utánamkiabálni.

az elengedés megköszönését pedig nem zárja ki a csengő, kiegészíthetik egymást.
ha valakinek van igénye rá, és jelzi, megbeszélem vele szóban is, hogy most egy olyan közlekedési helyzet van, amiben én azt szeretném, ha biztonságosan elmehetnék mellette.

aki előttem, nekem háttal gyalogol, annak nem kötelessége az én biciklim surrogására fülelnie. sem nem kötelező a szavakkal megszólításokat magára vennie. lehet a fülében zene. beszélgethet a barátaival éppen. lehet csoportban. lehet spicces. lehet, verset mond magában, mittomén. ezer oka lehet, hogy nem vesz észre. a csöngetés egyértelműen jelzi, hogy mögötte bicilivel vagyok, és nem nagyon lehet máshogy értelmezni. a köhécselés, elnézéskérés, megbeszélés, nem jelzi ugyanezt egyértelműen, csak amikor már tényleg közel vagyok.
a biciklicsengő az egy csengő. nem fegyver, nem fenyegetés, nem agresszió, hanem egy egyértelműen azonosító hangjelzés, ami messzebbről tud jelezni, mint ha beszélek. szerencsére nem csak én értelmezem így.

na, hosszú lett, bocs, mosmár tényleg abbahagyom

215
sagan képe

A járdán vendég vagy ott

A járdán vendég vagy ott alap,hogy nem csöngetünk, ha nem mersz a forgalomba menni akkor menjél a gyalog mögött gyalogtempóban addig,amíg biztonságosan nem tudod kikerülni.
A bringagyalog esetében a gyalog nem tehet róla,hogy nagyokosok elcsalták a járdája felét. Ha véletlenül rossz oldalon megy kibírom és nem csöngetek.
A bringaúton pedig nem csengetem le az odatévedő gyalogot,mert lehet ott nincs keresnivalója és nekem elsőbbségem lenne. De egy kis előzékenység senkinek sem fog megártani.
Persze lehetne mondani,hogy legyen a gyalog is figyelmesebb és van is benne igazság,de ezeken a helyeken a kerékpáros az erősebb fél így neki kell vigyázni a gyengébb félre még ha szabálytalan is.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

216
Kuku képe

Szerintem igazad van

Szerintem igazad van általában egy csengetésnél, de nincs igazad a Margit hídnál. Itt a 800 méteren annyi impulzus ér egy gyalogost, hogy azon joggal akad ki. Itt most libasorban kell menni, és ha adódik lehetőség az előzésre akkor finoman megtenni. Ha nem, akkor tap, tap, tap...

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

217
marguerite képe

igen, tényleg kicsit

igen, tényleg kicsit keverednek a dolgok a hozzászólásokban,
én ezt a hosszú tördelt okfejtést már nem a margit-híd kapcsán írtam, hanem általában a csengetés mint olyanról, a margit-hidat már Bonnie első szemrehányásánál elhagytam. bocs, kicsit off is lett emiatt.

látom a friss postodban, hogy lassú és munkás attitűdváltást szeretnél te is, hát én is ilyesmi miatt írtam meg a kommenteket. örülök a beszélgetésnek és sok sikert!

218
er13a18 képe

háát, rám a frászt

háát, rám a frászt szokta hozni egy autó akkor is, ha csak azért dudál rám, mert jelzi, hogy jön, s igazából nem is oktatni akar, se nem leparancsolni a járdára

219
aron képe

francba, hogy nem néztem

francba, hogy nem néztem lejjebb...
nem ismerjük mi egymást, vagy mi ez?:)

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

220
marguerite képe

meglehetazt! ;) komolyan! de

meglehetazt! ;)
komolyan!

de mostmár beszéljen más.

221
sagan képe

Na megnéztem a drága

Na megnéztem a drága Margit hidat szépen tolva a kerékpárt. És ez majdnem mindenkinek sikerült,a maradék bringás is lassan ment,néhány technikás ember pedig rollerezett a biciklivel. Szerintem a bringagyalogos táblás+CM plakátos időszakban is egész kulturáltak voltak a bringások a gyalogosokkal.A gyökkettő és a tolás között nem érzek túl nagy átjutási idő különbséget,szóval tolni fogom ezután,ha arra járok.
Legyen meg az örömük :)).
Hazafelé este az Erzsébet hídon jöttem át szabályosan a buszsáv mellett a középső sávban.Elég mérsékelt volt a forgalom. Azért a biztonság kedvéért ketten ledudáltak, taxis jobbról előzött,de biztos ez kellett még nekik a nap végére,hogy nyugodtan tudják álomra hajtani a fejüket.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

222
Szmájlinéni képe

"Csengőkirály" -

"Csengőkirály" - akárhányszor rámcsengetnek, szándékosan eléállok, hogy le kelljen szállnia. valaha még én is mentem a a Critical Mass-al, de a csengőkirályok megiuáltatták velem a bringát, mint járművet. Gyalogos vagyok, és naponta többször le akarnak tolni a járdáról, ahol tudtommal nem közlekedhetnek JÁRMŰVEK.

223
aron képe

lekonyulószájbácsi nem

lekonyulószájbácsi nem örül:(

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic

224
Erik* képe

Szmájlinéni, a 40

Szmájlinéni, a 40 kilóddal és 12-13 évesnek megfelelő testalkatoddal nem kéne idegeneket provokálni az utcán. Van erre egy jó rész a Keresztapából, azokról, akik szinte provokálják, hogy áldozatok legyenek. Sajnos nem tudom fejből idézni. Nem fog vigasztalni, hogy neked volt igazad...