A Margit hídon a legtöbb bringás figyelembe vette hogy háromszoros gyalogos és bringás forgalom mellett nem lehet gyorsan tekerni. A kb. 10-15% szlalom és csengőkirály miatt mostantól mindenki tolhatja. Ezúton is kérünk, hogy minden gyalogos mögötti/előtti szűk helyzetben állj meg, de egyébként se siess a hídon az ő rovásukra, mert így teljesen jogos minden korlátozás és ellenőrzés. Ezzel magadnak és az összes többi járdán közlekedőnek is megkeseríted az életét, csakúgy mint ezentúl a 2x több helyet igénylő biciklitolással. Talán ha ma megjön az eszed, holnap nem tiltják meg az áttolást is. Akinek nem inge, ne mossa ki...













Kívánom, hogy
Kívánom, hogy
teflonidegek
teflonidegek :)
www.elheto.blogspot.com
Azzal együtt, hogy igazad
Azzal együtt, hogy igazad van, a rendőröknek is lehetne annyi esze, hogy a száguldozást tiltja, nem a bringázást.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
persze, meg azért valljuk
persze, meg azért valljuk be törvényszerű volt, hogy ha összezárják a bringásokat a gyalogosokkal, akkor előbb-utóbb ez lesz belőle.
Sokféleképpen lehetett volna ezt kezelni, de a jelen helyzetben a rendőrség teszi a dolgát, és tulajdonképpen igazuk is van.
------------
Life is Random
Azért jó ez, mert
Azért jó ez, mert tökéletesen példázza, hogy a KERÉKPÁR JÁRMŰ. Az úttesten a helye.
Érdekes módon, a lánchíd
Érdekes módon, a lánchíd meg a rakpart esetében nem törvényszerű.
-
Zsurmi
Nemtom, én hétvégén
Nemtom, én hétvégén mentem a rakparti bringagyalogon egy felnőttel meg egy ötévessel, és hát ezerszer inkább a Hungárián mennék oda-vissza, mint ott. Én majdnem elestem kétszer.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
dettó. batyitól
dettó. batyitól lánchídig, az az izé életveszélyes!!
egy ismerősöm arra vitt..de többet nem húz már be senki sem csőbe.
Én ha arra megyek, ahol
Én ha arra megyek, ahol lehet, sínen rakom... katasztrófa az a helyzet -.-
---
Piros punk fixi, kék Timbuk2, de lássatok ám :)
Ha Margit-híd felől
Ha Margit-híd felől jössz, akkor kerüljetek a Kacsa utca-Varsányi utcai bringaúton, aztán fel a Retek utcán a lámpáig, onnét egyenest le a Déliig vezető bringaúton, utána Attila út-Krisztina krt.-i bringaút. És már ki is kerültétek a budai rakparti bringagyászt. :-) Ugyanezt megteheted visszafelé is. :-)
----
Ha egy ALPHA montival messziről jön/mögötted lefékez/véletlenül neked megy/elnézést kér Tőled/ismer Téged, és Rád köszön egy (nap)szemüveges srác, it's Me.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07
Jaj, azokat ne is említsd,
Jaj, azokat ne is említsd, borzalmasak :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
akkor marad a csilingelős
akkor marad a csilingelős sárga villamos effektus :D
----
Ha egy ALPHA montival messziről jön/mögötted lefékez/véletlenül neked megy/elnézést kér Tőled/ismer Téged, és Rád köszön egy (nap)szemüveges srác, it's Me.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07
Fő utca. Nem kell ragozni.
Fő utca. Nem kell ragozni. Csak megragni.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A. Pali.
Biciklista
+1 még fasza buszsávot is
+1
még fasza buszsávot is festettek fel, így lehet haladni :)
négyszer kezdtem el
négyszer kezdtem el megfogalmazni ezt a commentet, és mindannyiszor úgy döntöttem, hogy nem küldöm el.
------------
Life is Random
A média felfújta, ezért
A média felfújta, ezért lezárták a Margit hidat
A híd elején elhelyezett kerékpárút tábla nem érvényes - mondta el az egyik intézkedő rendőr munkatársunknak, hozzátéve, hogy a mai nap folyamán a helyszínre mennek a "fejesek" s leszerelik a kerékpárút táblákat.
Biztos én vagyok a hülye,
Biztos én vagyok a hülye, de ha valamit a média felfúj, az egyben azt is jelenti, hogy valójában nem akkora a probléma, nem?
A kérdés persze költői...
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
nem. az onnantól válik
nem. az onnantól válik igazán problémává. lásd bkv vékkielégítések...
ebben az országban épp az a lényeg, hogy soha semmi se tudódjon ki.
Én is megkérdeztem a
Én is megkérdeztem a rendőrt, miért is kell leszállni, hiszen kint van a közös út tábla. Azt mondta, volt egy riport a tévében, őket baszták le, és ezért. Kérdeztem ez tök jó, ezek szerint a TV2 határozza meg a KRESZ-t, és irányítja a rendőrséget? Erre csak a kezét tárta szét...
nomad 2009-09-14 16:18
:)
A média a 09.04-én
A média a 09.04-én történt bringás-elsodorta-kisgyerek baleset miatt fújta fel az ügyet:
Itt is írnak róla: http://kerekagy.blog.hu/2009/09/14/a_margit_hidon_mindenkit_leparancsoln...
Kábé erre számítottunk, nem? Hülye bringás (és teszem hozzá robogós-motoros is!) nem gyalogosbarát módon közlekedik, száguldozik, csenget-dudál-elsodor, ahelyett, hogy örülne, hogy legalább átmehet és nincs kapásból kitiltva. Most megkaptuk.
Köszi mindenkinek ill. annak, akinek...! :P
-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)
Szó sem volt erről.
Szó sem volt erről.
(értelmezhetetlen a
(értelmezhetetlen a hozzászólásod, legalábbis számomra)
-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)
Bocs. Csak annyit mondtam,
Bocs. Csak annyit mondtam, hogy a tegnapi "felfújásban" - amire ma hivatkozva rendőröket állítottak a hídhoz - szó nem volt 10 napja elsodort kislányról.
Mostanra már sztem látod
Mostanra már sztem látod Te is, hogy mire gondoltam :) Ez az ügy (ismét) az információ-zsonglőrködés iskolapéldája.
Kezdték vasárnap a bringás témát, mert ugye itt a mobilitási hét, meg az MK BAM kampány nyitó stb. Egy úttal megkérdezték László Jánost, mit szól a margit híd problémához. Oké, lement, vidámak vagyunk, csomó bringás megjelenés, sálálá. Majd utóbb tálalnak egy balesetes hírt, hogy fúúú, azok a gonosz bringások (ez egy szépen előre megírt sorrend szerint ment direkt fordított időrendben). Így mi marad meg az összes híből végül? Az hogy bunkó bringások... :-/
Késssz. Köszönjük.
-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)
Látom :) És szerintem is
Látom :) És szerintem is kb így. Azért mondtam, amit, mert most nem a szokásos csúsztatás + manipuláció zajlott, hanem hamis hírt gyártottak. Ez a lépés kétségbeesésre és - talán az abból fakadó - gátlástalanságra utal.
valami ilyesmit akartam én
valami ilyesmit akartam én is beírni, csak nincs időm és kapacitásom.
Ezt hívják kollektív
Ezt hívják kollektív büntetésnek.
Egy esetben tudom elfogadni: ha ezentúl lehet menni az úton. Semmi nem indokolja hogy ne lehessen.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
A járdán nem tilos futni.
A járdán nem tilos futni. Futás közben szabad kerékpárt tolni. És gyalog is szabad csengetni.
Szálljon le mindenki a kerékpárról és futva tolja át a kerékpárt! Ugye gyalogosan még nem tilos a "szlalomozás"?
Az idióta rendőri vezetők szerencsére nem a zebrán büntetik az autósokat, mert sz sértené a szent autóforgalmat.
azon a hídon még a futók
azon a hídon még a futók sem futnak, nem hogy kerékpárnyi méretű csomagot cipelő gyalogosok...
A Retek utcai gyászon
A Retek utcai gyászon pontosan ez a helyzet. Semmivel sem szélesebb, mint a margitka járdája. Rakpart még rosszabb. Tudja mindenki. Ezek tényleg bulvárhíradók hatására cselekednek, az igények, lehetőségek felmérése, előrejelzése, megoldások keresése teljes mértékben hiányzik az eszköztárukból?
Le van ez pontosan mérve?
Le van ez pontosan mérve? Ha valaki ad egy normális mérőszalagot szívesen rááldozok a mérésre egy órát.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
kb. 2x olyan széles mind a
kb. 2x olyan széles mind a gyalog- mind a bringás rész.
Számold bele a belogó
Számold bele a belogó kocsiorrokat, a járdán parkoló pizzafutár-robogókat, az út közepén lévő oszlopokat, a kukákat, a boltok előtt álló füstölő eladólányokat.
azt hittem itt most a
azt hittem itt most a hasznos(ítható) területről van szó. a retek utcainál sacc/kb. 2 m széles a bringaút és 2m a gyalogút. asszem a margit-hídinak ebből csak 2m jutott.
a retkest szívesen lemérem, ha tényleg ezen akarunk vitatkozni, de a Margit nekem túl nagy kitérő lenne csak emiatt.
Nem értek ezzel egyet, hogy
Nem értek ezzel egyet, hogy nekik kéne megköszönni. Szándékosan húztak csőbe ezzel minket, hiszen ez történt:
1. mi is átmehetünk, ott, ahol a villamos és a taxi, hiszen elférünk
2. mégsem mehetünk át, mert VESZÉLYES
3. bringagyalogot hoztak létre, bár évek óta mondjuk, hogy ne csináljanak ilyeneket, mert VESZÉLYES
4. Rájöttek, hogy tényleg veszélyes.
5. A megoldás nem az lett, hogy visszatértek az általunk eredetileg javasolt verzióhoz, hanem közlik, hogy a bringások veszélyesen közlekednek, ezért csak tolják szépen.
GYÁSZ! Ugyanakkor ettől kezdve minden alkalmat meg kell ragadnunk, hogy ujjal mutogassunk: a rendőrség szerint és veszélyes a bringagyalog.
Szeretnénk a gyalogosokat békén hagyni, és az úton menni, mint a többi jármű!
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
+1 Teljesen igaz. Minden
+1
Teljesen igaz. Minden fórumon az orruk elé kell nyomni: a rendőrség szerint is veszélyes a bringagyalogút!
··································
fekete Sprint outi - kék sisak
(bocs, félrement.)
(bocs, félrement.)
alapvetően igazad van, de
alapvetően igazad van, de azért szerintem érdemes ezt még boncolgatni.
TE belátod, hogy neked mennyire jó 10km/h-val átgurulni a busz/villamos után, ezért ahogyan TE átmész, az nem veszélyes.
Ugyanakkor TE azt is belátod, ha a járdán kell menned, akkor azt mások veszélyeztetése nélkül illik/kell tenned, és ezért TE ott sem okozol veszélyhelyzetet.
Na most azt ugye tudjuk, hogy vannak akik a járdán sem tudnak kulturáltan közlekedni, veszélyeztetve ezzel a többi közlekedőt. Miből gondolod, hogy ők ezt az úton szigorú sebességkorlátozást (és a józan logikát) figyelembe véve nem veszélyeztetik a többi közlekedőt?
Igen ki kellett volna próbálni, volt rá lehetőség, és ugyan így lehetett volna utólag korlátozni. Viszont abban már nem vagyok, és te sem lehetsz biztos, hogy nem ugyan ez lett volna a vége.
Sajnos.
------------
Life is Random
Azok az emberek, akik a
Azok az emberek, akik a margithíd járdáján halnak meg, nem a Jászai Mari téren születnek, és ülnek biciklire.
Nincs az a választási lehetőség, amit sugall a hozzászólás, hogy vagy veszélyesen megy az úton, és veszélyeztet, vagy a járdán tol, és akkor mindenkinek jó.
Nyilván, amíg eljut a Margit hídig, megy az úton, a sínen, a járdán, ugyanabban a stílusban, ahogy a Margit hídon. A bunkómód közlekedő bringás is az úton van a legnagyobb biztonságban, és így veszélyezteti legkevésbé a többieket. Ráadásul így megtanul az úton közlekedni, ahelyett, hogy a babakocsi/kutya/nagymama-kerülgetési skilljeit fejlesztené.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Nyilván haladnak ők is
Nyilván haladnak ők is úttesten, de egyfelől nem tudjuk, hogy ott hogyan/mit csinálnak, másfelől egy lezárt, éppen felújítás alatt álló útfelületre (értsd: építési területre) én sem biztos, hogy jó szívvel felengednék bárkit.
Arról nem is beszélve, ha egy óvatlan mozdulattal a busz alá kerül (mert valljuk be, ilyen esetben leginkább a szabálytalanul/parasztul közlekedő van a legnagyobb veszélyben), akkor azért elő illik venni valakit, meg magyarázkodni kell, hogy miért engedték fel oda a bringásokat, stb...
Ezzel együtt tartom azt a véleményemet, hogy ki kellett volna próbálni még az elején.
------------
Life is Random
A Verseny utcában, vagy a
A Verseny utcában, vagy a Rákosrendezőnél nem töri össze magát azon a macskakövön? Oda "jó szívvel beengednél bárkit"? Nem? Akkor tiltsuk ki őket.
Hülye emberek veszélyesen közlekednek autóval bárhol. Tiltsuk be az autózást. Tessék tolni.
Ugye, mekkora hülyeség?
Ahol egy taxi meg egy villamos elfér úgy, hogy nincs közben felszedett sín meg betonkeverő (mert azokon ugye nem tud áthatolni), ott egy bicikli is elfér. És a biciklis is képes tartani a 10 km/órát, a járdán a gyalogosok között sem okozott nekik nehézséget (szerző itt felsóhajt).
ezt tudjuk, sőt a főváros
ezt tudjuk, sőt a főváros is tudja, és csak azért sem engednek oda.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Hogy kerül a busz alá? A
Hogy kerül a busz alá? A szembe jövő busz másik sávban megy, a mögötte jövő meg tartson megfelelő követési távot. Ő is csak 10km/h-val mehet, akkor hogy éri utol a bringást?
+1 Az egész hülye szitut
+1
Az egész hülye szitut az okozta, hogy a bringásokat oda akarták rakni ahova nem valók.
Egyszer egy designkönyvben olvastam valami olyasmit, hogy ha valamilyen eszközt a célközönség nem tud normálisan használni, akkor nem az ő hibája, hanem vacak a design. Ez szerintem igaz minden közlekedési infrára/megoldásra is.
Meg az, hogy egy csomó
Meg az, hogy egy csomó büdös tapló tahó gyökér ijesztgette, fellökte és leanyázta őket hússzal-huszonöttel tépve, valljuk be.
A motivációt értem, éppenséggel csak a reakció rossz. Ha már odarakják ezt a halom rendőrt, akkor azok büntessék a szlalomozó tahókat húszezer forintra, a többieket meg hagyják békén, aszt jónapot.
Vagy hadd menjünk már végre az úton.
mondok mégjobbat. hadd
mondok mégjobbat.
hadd menjünk az úton, és a rendőrök szedjék ki onnan a gyorshajtókat, és büntessék meg.
------------
Life is Random
Én most csak az
Én most csak az aláírásomat szeretném közzétenni...
===
Petya | keReket fel!
A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.
Ezzel a véleménnyel sem
Ezzel a véleménnyel sem tudok maradéktalanul egyetérteni. Persze én is nagyon örülnék, ha a bringások átlagosan kulturáltabbak lennének a közlekedésben, mint a többi típusú közlekedő, próbálok én is tenni érte (ld. szeretetplakát), de ez NEM a mi feladatunk!
Ez a döntéshozók és a rendőrség feladata, és pl. úgy kezdődik, hogy nem hozunk létre olyan infrastruktúrát, amibe eleve vele van kódolva a balesetveszély és a konfliktus (bringajárda), valamint nem szoktatjuk a kezdő bringásokat a járdára.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
+1 Nekünk, a jó példán
+1
Nekünk, a jó példán kívül, semmi eszközünk a "neveléshez", olyan csak a rendőrségnek etc van.
Frappáns demonstrációk.
Frappáns demonstrációk. (Lásd: holttér, Erzsébet híd)
Kellő médiamegjelenéssel.
Csak akarni kell.
===
Petya | keReket fel!
A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.
Úgy érzem nem érted,
Úgy érzem nem érted, hogyan szerveződik a CM. Pár hiteles ember megfogalmaz egy célt, emberek beállnak mögéjük, szabadidejüket áldozzák rá.
Ha azt írod, hogy "csak akarni kell", akkor nem veszed figyelembe hogy sokan pl nem akarják amit te akarsz. Te attól még akarhatod, csak ezek az emberek nem fognak mögéd beállni. Ha azt gondolod, hogy itt ez a sok ember és milyen tuti lenne ha a te elképzeléseidet valósítanák meg, akkor tévhitben élsz. Az ő idejükkel te nem tudsz gazdálkodni, csak a sajátoddal.
Hajrá, menj és demonstrálj, jelenj meg a médiában, nem akadályoz meg benne senki.
Köszönöm az oktatást
Köszönöm az oktatást tanár úr!
===
Petya | keReket fel!
A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.
tudod pata, ő legalább
tudod pata, ő legalább akarja, te meg sz*rsz az egészre.
hát nem is értem, miért lenne fontos a kulturált kerékpáros közlekedés..
"Hajrá, menj és demonstrálj, jelenj meg a médiában, nem akadályoz meg benne senki."
annnnnnyira szerencsétlen vagy...
www.elheto.blogspot.com
Honnan tudod, hogy mit tesz
Honnan tudod, hogy mit tesz pata, és milyen részt vállalt eddig ezekben a dolgokban? Ismered?
Sokan már úgy állnak a CM-hez, mintha egy szolgáltatás lenne: te megmondod, szerinted mit kéne csinálni, és majd a CM megcsinálja. Ez nem működik, mert a CM nem egy egyesület vagy hatóság.
Ha van egy jó ötleted, ami szerinted hasznos, azt bizony neked kell megvalósítanod. Ez a fórum jó hely, hogy szerezz támogatókat, kapj tanácsokat, segítsen szervezni a megmozdulásokat.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
nem tudom, de kioktató és
nem tudom, de kioktató és antiszociális én is tudok lenni.
szerintem a srác nem kényszerít senkit, hanem bedobott egy ötletet (lehet h félreérthetően fogalmazott) és most éppen megvitatjuk :)
szerinted gyorsabban kapnánk kerékpárutat, jobb kreszt, nyalókát, nem tudom mit, ha látványosan javulna a kerékpáros közlekedési morál?
természetesen ez nem kizárólag a bringásokon múlik, de egy kicsit azért lehet rajta javítani...
www.elheto.blogspot.com
Szerintem meg arrogáns
Szerintem meg arrogáns bedobni, hogy "csak akarni kell", azt sugallja hogy kis erőfeszítés kell hozzá, de az érintettek még azt se képesek megtenni. Egyik se igaz. Ha ezt nem mondja, akkor lett volna a "van egy ötletem" kategória, de mondta, így már szúrja a szemet.
te is arrogáns
te is arrogáns voltál.
egyébként pedig SZERINTEM igaza van: te szoktál szólni a szabálytalankodó bringásoknak?
én nem, pedig bizony kéne..
www.elheto.blogspot.com
te is arrogáns
te is arrogáns voltál
amilyen az adjonisten, etc.
egyébként pedig SZERINTEM igaza van: te szoktál szólni a szabálytalankodó bringásoknak?
Szerintem rögtön nincs igaza, amint olyan állítást fogalmaz meg amely arra vonatkozik hogy én hogy rendelkezem a szabadidőmmel, vagy mit csinálok közlekedés közben (amíg a szabályokat betartom). Azzal semmi bajom, hogy neki kedve van hozzá és csinálja, de hogy másokon kérje számon, az fura.
Részemről hiszek a specializációban: amíg a rendőrök nem foglalkoznak elméleti közgazdaságtannal, addig nekem sem dolgom rendőrködni.
"amíg a rendőrök nem
"amíg a rendőrök nem foglalkoznak elméleti közgazdaságtannal, addig nekem sem dolgom rendőrködni"
Hú, egy csomóféleképp tudnám adaptálni ezt az állítást a saját életemre :)
Adóbevalláskor: "Én biológus vagyok, nem adójogász"
Rakparti bringagyalogútépítőknek: "Én kerékpáros vagyok, nem akrobata"
stb.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
nagypofájú biológus, de
nagypofájú biológus, de legalább csinos.. :)
(vicc, humor, kacsintás, nem felkapni a vizet..)
www.elheto.blogspot.com
Kár volt elvinnem más
Kár volt elvinnem más irányba a témát.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
nyugi csak vicceltem, nem is
nyugi csak vicceltem, nem is vagy csinos. :)
beszélhetünk a niche-ről is..
www.elheto.blogspot.com
Nem lehetne inkább, hogy a
Nem lehetne inkább, hogy a kerékpározással összefüggő témákról beszélgessünk, személyeskedés nélkül?
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
hát kiesik a szemem, de nem
hát kiesik a szemem, de nem találom, h mire gondolsz, amikor ő a te szabad időddel rendelkezik..
működhet, ha teszi mindenki a dolgát (mint ahogy nem teszi)
www.elheto.blogspot.com
+1, "csak akarni" nem kerül
+1, "csak akarni" nem kerül semmi időbe :)
szerinted gyorsabban
szerinted gyorsabban kapnánk kerékpárutat, jobb kreszt, nyalókát, nem tudom mit, ha látványosan javulna a kerékpáros közlekedési morál?
Nem. Eleve zsákutca abba belemenni, hogy majd "a bringások" (en bloc) legyenek jók, és akkor lesz buksisimogatás. Következők miatt:
1) Többséget a vacak infra tereli szabálytalankodásra (mint pl ezen a hídon). Ezzel szépen előáll az, hogy bármikor lehet olyan szitut csinálni a döntéshozóknak, hogy tele legyen szabálytalankodókkal, aztán lehet mutogatni.
2) Ha jó is az infra, állatok mindig vannak, minden közlekedési eszközön. Fura lenne, ha emiatt a többieket büntetnék.
3) A politikusok/döntéshozók nem a "jóságot" jutalmazzák, hanem az érdekérvényesítő képességet.
a megítélés biztosan jobb
a megítélés biztosan jobb lenne és nem hiszem h az nagyon hátráltatná a dolgokat..
ok, hogy lobbi és politika, de pl. 6 kerekes tátra előtt nem kéne szlalomozni (majd össze sz*rtam magam a látványtól), meg igazából ha lenne jó kis minőségi bringaút, sokan akkor is az autók között kacsáznának (fíling, tökös vagyok, szubkult...)
www.elheto.blogspot.com
Ez prekoncepció. Nagyon sok
Ez prekoncepció.
Nagyon sok más ok miatt lehet figyelmen kívül hagyni egy bringautat. Láthatóság, elsőbbségi és sebességi viszonyok, stb.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
lehet h az, de attól még
lehet h az, de attól még lemennek brahiból az autók közé, még ha más nem is kényszeríti rá.. bár amiket én látok az biztosan csak elenyésző a nagy egészhez képest..
www.elheto.blogspot.com
Akármilyen "jó kis
Akármilyen "jó kis minőségi" az a bringaút, városon belül elég gyakran keresztez mindenféle úttestet. Ezen pontok mindegyike balesetveszélyes, mert ahelyett, hogy együtt haladnál a járművekkel (ahol látnak) mindenféle takarásból vagy hülye szögből kerülsz eléjük (így nem látnak).
Megoldás lehet erre, ha minden kereszteződésnél jól megállsz és te tekered ki a nyakad, de szerintem a harmadiknál ezt megunja mindenki.
Én speciel két elég földhözragadt okból megyek az úton bicikliút mellett is: egyrészt nem csak sétabiciklizésen vagyok az esetek nagyobb részében, tehát sietek valahova és ezért gyorsan megyek, másrészt meg féltem az életemet. Nem "brahiból" meg a "szubkult" miatt.
ebben igazad van. biztosan
ebben igazad van.
biztosan te is láttál már arra példát, amiről beszélek.
www.elheto.blogspot.com
Igen, két település
Igen, két település között, ahol nincsenek keresztező utak. Mi Budapestre koncentrálunk, ott az Árpád híd északi járdája kivételével nem láttam még ilyet, ami csak éppen egy fokkal jobb, mint a kamionautópályának használt úttest. Ez pedig elég kis százalék.
újra a prekoncepció: "még
újra a prekoncepció:
"még ha más nem is kényszeríti rá"
Ezt csak úgy ellenőrizheted ha rákérdezel. Addig nyuszika porszívója.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
. (ismétlés)
.
(ismétlés)
Félreérted. Nekem is
Félreérted. Nekem is fontos mint végcél, csak úgy gondolom hogy annyira, de annyira nincs hozzá eszközünk, hogy az eredmény/ráfordítás arány igen kicsi lenne.
De mivel ezek a dolgok szubjektívek, teljesen elfogadható számomra hogy neki meg már ennyi is elég. Akkor hajrá, csinálja. Ezzel mi a gond?
Szerintem amúgy egy civil mozgalom halálát jelenti amikor emberek elkezdik kitalálni hogy másoknak az ő gondolataikat kellene megvalósítani, és aki ezzel nem ért egyet, az gonosz, felelőtlen, lesajnálandó, etc. Vagy a B variáns, miszerint ha nem úgy csináljátok hogy az én feltételeimnek megfeleljen (ui ez is elhangzott itt), akkor ne csináljatok semmit.
"..de annyira nincs hozzá
"..de annyira nincs hozzá eszközünk, hogy az eredmény/ráfordítás arány igen kicsi lenne.."
az baj. de tényleg.
az egy remek cél (tényleg az!), h kerékpárt adunk mindenkinek, de nem mutatjuk meg, hogyan kell vele közlekedni.
"De mivel ezek a dolgok szubjektívek, teljesen elfogadható számomra hogy neki meg már ennyi is elég. Akkor hajrá, csinálja."
ő hisz benne és még nem fásult bele minden másba. és figyelj, hátha bejön neki..
"Ezzel mi a gond?"
amivel engem is megtalálnak. a stílus. :)
"Szerintem amúgy egy civil mozgalom halálát..."
jó, persze igazad van.
de sztem ez is csak egy olyan vita, mint bármelyik másik topikban, nézet- és véleménykülönbség. nézd, legalább foglalkozunk egymás véleményével :)
(sokszor már ez is vmi)
www.elheto.blogspot.com
+1 (únjátok már?) -
+1
(únjátok már?)
-
Zsurmi
Az a baj, hogy annyira
Az a baj, hogy annyira megfoghatatlan a kultúrált közlekedés mint fogalom. Én pl. nem tartom annak a sajátomat, de tudom hogy van akinek a haja égnek áll tőle. Kb. addig vagyunk sokan közös nevezőn hogy tiszteljük a többi közlekedőt, ne veszélyeztessük magunkat és őket. De hogy ez mit is jelent...
Sokan szinte drótot feszítenének a járdára a bringásoknak, én pedig azt gondolom, hogy van egy időszak amíg belefér a járda, és ezt a saját példámból tudom.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Ha jól emlékszem Kükü
Ha jól emlékszem Kükü írta valamelyik - talán épp az általam indított járdázós témájú - fórumban, hogy előbb legyünk sokan (az se baj, ha a járdán), aztán majd úgyis átszoknak az útra, meg megtanulják a módit. (Bocs ha nem pont így, nincs időm kikeresni.)
Szerintem ha a járdán bringázik a "kritikus tömeg" 2/3-a, nem csoda, ha a bringautakat a járdára fogják pakolni ezután is. Vagy oda se.
Másrészt szerintem rohadtul nem cél, hogy a gyalogosok is fújjanak ránk, pedig most már szerintem a sok centizős szlalomkirály miatt elértük a tűréshatárt. Én szégyellem magam helyettük.
Szóval nagyon itt volna az ideje egy harsány és eredmény orientált járda helyett útra nevelő kampánynak a cm részéről. És ne mutogassunk másra, mert azok úgysem fogják megtenni ("döntéshozók és a rendőrség").
Ha sikerült CM-nek a bringázást divatba hoznia, miért ne lehetne ezt a célt is elérnünk?
===
Petya | keReket fel!
A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.
+1 --------------------------
+1
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-
és hogyan képzeled azt
és hogyan képzeled azt el?
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Lásd pata-nak írt
Lásd pata-nak írt válaszomat.
===
Petya | keReket fel!
A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.
Tavaszi CM legyen erre
De szerintem pont neked nem kell tovább sorolnom, csináltál már hasonlót.
===
Petya | keReket fel!
A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.
Tavaszi CM legyen erre
Tavaszi CM legyen erre kihegyezve. (mottó lehetne: Járművel vagyunk, az úton a helyünk. Ez kifelé-befelé egyértelmű üzenet.)
de hát itt az őszi cm ami pont a közlekedésről szól...
de nem befelé
de nem befelé kommunikál
szerintem egyébként ez egy szélmalomharc, de csinálható
a körúton haladókkal nagyon finoman, javasolva, beszélgetve lehet foglalkozni, de ahogy elmész, jönnek az újak, akik ott fogják kezdeni
ennél hasznosabb kerékpársávot követelni a körútra
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Ha sokan lemennek az útra,
Ha sokan lemennek az útra, az újak látni fogják a mintát és előbb-utóbb azt fogják követni. Én látom értelmét ennek az akciónak, de csak úgy, ha a rendőrséggel és médiával együtt csináljuk.
a média oké, a rendőrség
a média oké, a rendőrség ehhez rugalmatlan, ahogy te is.
bármennyire is igazad van a járdán bunkózással, kontraproduktív erőből kezelni
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Noh, akkor a lelkesedést
Noh, akkor a lelkesedést meglovagolva :) kérdezem is rögtön, hogy melyik munkacsoportba szeretnél mostantól aktívan részt venni?
Kresz okatatás (elmélet és kicsi gyakorlat), Bebringázás (Kresz és közlekedés oktatás élőben), Kresz módosítási kérelmek előkészítése, bringás ügyek képviselete, demonstrációk szervezést, van még bőven! ;-) szólj, hogy miben tudsz segíteni és adunk feladaT!
Izenj itt v. privát, hogy miben tudsz / szeretnél közreműködni és akkor összekapcsollak a megfelelő emberekkel!
-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)
hát ez az. tökre nem
hát ez az.
tökre nem látom a megoldást. tényleg.
csak egyet nem szeretek a fröcsögést ami el szokott harapózni meg a nagy rendszabályoztatást. abból aztán semmi se lesz, az lepattan mindenkiről.
amúgy illemkódex tavaly szeptemberi cm előtt is volt, sztem most is
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Mivel Magyarországon az egy
Mivel Magyarországon az egy főre jutó bunkók aránya kettő (by Hofi), ezért teljesen nyilvánvaló, hogy amint minél több a kerékpáros, annál több köztük a bunkó is. Egy különbség van az autós bunkó és a biciklis bunkó között: a biciklis bunkó kisebb kárt tud csinálni. Nem az ő érdeme, egyszerű fizika: kisebb a tömege és a sebessége.
Örülnünk kell, hogy ez a gond felmerült, mert ez azt jelenti, olyan számosan vagyunk már a városban, hogy ez látható gondot jelent.
Előbb-utóbb a számunk ki fogja kényszeríteni a megfelelő szabályozást, ahogy az autók növekedésének a száma is kikényszerítette.
Én annyit mondtam, hogy a
Én annyit mondtam, hogy a járda egy legtöbb bringásnak kihagyhatatlan csirkenevelde. Mire kakasok meg tyúkok lesznek leszoknak róla, de ha a biztonságérzetét a rendszer nem adja meg neki az úttesten, hanem erre úgy kell rájönnie, akkor nincs min csodálkozni és nagyon finoman kell megkörnyékezni. A 2/3 pedig egy nagyon erős túlzás. Kevés útszakaszra igaz. A körút egy részére, a Margit hídra, stb. Összképet tekintve szerintem nem bringáznak sokan a járdán. Mérhetnénk utcákat, de meglepne ha 20%-nál rosszabb eredményt kapnánk. Nálunk a Király utcában ez 5% alatt van, és nagyon látható rajtuk hogy kezdők. De hopp, milyen is a Király utca? WOL. És itt jön az úttechnikus felelőssége...
Egy rossz rendszerben számonkérni a szabálykövetést vagy etikát olyan mint éhhalál szélén lévő embert megvetni gyümölcslopásért.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
"Én annyit mondtam, hogy a
"Én annyit mondtam, hogy a járda egy legtöbb bringásnak kihagyhatatlan csirkenevelde. Mire kakasok meg tyúkok lesznek leszoknak róla"
Én meg azt látom, hogy életerős fiatalemberek száguldoznak a járdán, pl. a Szt István krt még most is, amikor egyáltalán nincs forgalom.
A Margithíd járdáján a felújítás előtt is gyakori volt a full-spandexben tekerő sportoló.
Inkább az lehet az oka, hogy a meglévő bicikliutak jelentős része járdán van, ezáltal egyrészt megszokják a járdázást, másrészt a bringaút nem megfelelően megtervezett végeinél a legegyszerűbb módon haladnak tovább a járdán (pl. az MHB-nál konkrétan oda vezetik a bringást, különben le kell ugratni a forgalomba, vagy pl. a Bajcsyn a Nyugati felé 6 sávot kéne keresztezni, hogy a jó oldalra jussanak.)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Ültünk múltkor egy
Ültünk múltkor egy teraszon a Szt. István körúton, és panaszkodtam a járdán tekerő DH-sok miatt, meg cikizgettem őket hogy a zuhanáshoz bátrak, de az úton tekeréshez nem. Aztán a beszélgetőtársaim rábillentettek, hogy egy DH gumi, sisak, nyereg, kormány, vázgeometria szinte alkalmatlan az úton tekerésre. Egyrészt anatómiailag, másrészt a sebességkülönbség is sokkal nagyobb. Azóta kb. úgy nézek rá mint a vívókra, akik tokban viszik haza a sporteszközt. Ettől persze még nem kell hogy bunkók legyenek, de fiatalság bolondság, én kukákat gyújtogattam kiskoromban és fradistákkal teli trolikat dobáltam macskakővel, ő meg centizget. Kinőttem, kinövi.
Újra megjegyzem, ez egy elég útvonalspecifikus probléma, és egyáltalán nem járdáznak szörnyen sokan Budapesten általában. Amiből az is következik, hogy esetleg mégis patának van igaza, és a rendszer váltja ki a reakciót.
A bringautas részt teljesen osztom.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Járkáltam a múltkor az
Járkáltam a múltkor az Újlipótvárosban, és panaszkodtam a járdán parkoló SUV-k miatt, aztán beszélgetőtársaim rábillentettek, hogy egy ekkora autó szinte alkalmatlan a szabályos parkolásra. Ugyanis hatalmas. Azóta kb. úgy nézek rájuk, mint azokra az arcokra, akik egy palackban raknak össze egy hajót, hiszen milliméterre a falhoz megállítani az autót igazi művészet! Én régen táblákat loptam, ő meg kismamákat kényszerít az útra babakocsival. Kinőttem, kinövi.
Újra megjegyzem, ez egy elég városrészspecifikus probléma, és egyáltalán nem parkolnak szörnyen sokan Budapesten általában.
Komolyra fordítva: Kükü, a körúton járdán bunkózók (sőt, a DH-s géppel ezt művelők) elenyésző része budai természetvédelmi területeket tönkretenni igyekvő vagy abból hazafelé tartó sportember. A legnagyobb részük montival meg városi bringával van, ami amúgy teljesen irreleváns.
Ezek mezei bunkók, akik a "nálam erősebbek vannak ott" és a "nálam gyengébbek vannak ott" közül az utóbbit választják. Kár szépíteni.
De legközelebb, ha összefutunk arrafelé, meghívlak egy zellersalira és egy pohár ayranra a Szerájban, aztán megfigyelünk, tanulmányi kirándulunk ott egy öt percet. :)
Á, messze nem a dh-sok a
Á, messze nem a dh-sok a többség.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
én kukákat gyújtogattam
én kukákat gyújtogattam kiskoromban
Megvagy gecci, nekem kellett eloltanom bazze! http://www.origo.hu/itthon/20090914-gyujtogatot-fogtak-el-a-rendorok-ujp...
Bocs Kükü, de ameddig
Bocs Kükü, de ameddig kinövik, addig elég sok gyalogosban tudnak kárt tenni. Engem, aki eddig azt hittem, hogy nem vagyok agresszív, mostanra addig juttattak, hogy leginkább szedném le őket a kurva drága dh bringáikról, bukóval együtt, mert akiken kb átgázolnak, azokon nincs védő felszerelés. sétáltass gyereket a körúti járdákon, és majd nem leszel ennyire elnéző.
Semmi gond, ilyen egy
Semmi gond, ilyen egy önszabályozó rendszer. Van az a mennyiség a járdán amit a gyalogos had már nem tűr el.
Persze jobb lenne enélkül, de legrosszabb esetben ez egy gát.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Aztán a
Aztán a beszélgetőtársaim rábillentettek, hogy egy DH gumi, sisak, nyereg, kormány, vázgeometria szinte alkalmatlan az úton tekerésre.
És járdán bringázásra alkalmas? Ez nem indok a járdán bunkózásra.
Én meg most növök bele, hogy száguldozó DH-sokat (meg futárokat) rugdossak le a járdáról. A lányom 6 hónapos, úgyhogy jogos önvédelem. Majd ha nyugdíjas leszek, kinövöm.
sok szerencsét, kiváló
sok szerencsét, kiváló megoldás
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Ebben egyet tudok érteni,
Ebben egyet tudok érteni, nekem fura az hogy úttesten haladásra "alkalmatlan", de a járdán simán száguldoznak vele, WTF? A járdán valamitől mégis felgyorsulnak ezek a cuccok?
Úttesten is lehet menni lassan, Bpesten is látsz pl idősebb embereket camping bicajon nyugisan tekerni az úton, ha ők tudnak lassan is menni ott, akkor a DH-s gyerekek miért nem?
ülj rá egyszer egy igazi
ülj rá egyszer egy igazi dh bringára...
amúgy a biztonságod nagyban függ a sebességkülönbségtől, ezekkel meg nem lehet tartósan 20 felett menni
és a járdán sem száguldoznak, hanem 15-20-al szlalomoznak, ami persze idegesítő (de ezt sem csinálja mindegyikük)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
és a járdán sem
és a járdán sem száguldoznak, hanem 15-20-al szlalomoznak
Annyival 1) már úton is simán lehet menni, 2) gyalogosokra viszont tényleg nagyon veszélyes.
amúgy a biztonságod nagyban függ a sebességkülönbségtől, ezekkel meg nem lehet tartósan 20 felett menni
Nem tudom honnan van neked az, hogy 20 alatt ne menjen vki az útra. Van ahol ne, de sok helyen normálisan megteheti. Vagy ha végképp nem akarja, akkor maradjon a járdán, de 10 alatt. Vagy a DH az egy olyan konstrukció, amivel se 20 felett, se 10 alatt nem lehet menni? :-P
Ha ezt nem érzitek
Ha ezt nem érzitek feladatotoknak akkor meg ne ösztönözzétek az embereket bringázásra sem, mert rohadtul nem hiányzik még 10-20.000 járdázó öngyilkosjelölt.
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-
A lehető legnagyobb
A lehető legnagyobb +1!
===
Petya | keReket fel!
A CM mozgalom következő legfontosabb feladata, hogy az általa bringára ültetett tömegeket rávegye a kulturált közlekedésre.
Még egyszer mondom, nem azt
Még egyszer mondom, nem azt mondom, hogy nem szeretném, nem csinálnám.
De ez nem a mi dolgunk lenne!
Minthogy az sem, hogy műszakilag megtervezzem a biztonságos brigás infrát. Mindezzel azért kell foglalkoznunk, mert a döntéshozók ebben az ügyben teljesen inkompetensek.
Azért hangsúlyozom ezt, mert a főtörzs szájából már elhangzott, hogy "Hát majd tárgyaljanak a civilek! Nekik van patrónusuk is a tv2nél."
Hát nem. A következő az lesz, hogy a civilek a hibásak a bringások okozta balesetekért.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
@Krisztab. Nem a főtörzs
@Krisztab.
Nem a főtörzs szájából. Dr. Vízvári György ezredeséből, aki a fővárosi közlekedésrendészet parancsnoka. Tegnap 10 óra, a pesti hídfőnél. Ez és az egyébként vicces beszélgetésünk más részletei azt a benyomást keltették, hogy a valódi döntéshozót meg sem érinti a kerékpáros szervezetek által vitt, szerintem üdítően tárgyszerű és széles látókörű szakmapolitikai diskurzus. Ellenben sejthetően jelentősen befolyásolja, mit lát a tévében. Ami azért probléma, mert ő nem az utca embere, hanem egy szakpolitikai apparátus vezetője.
Egyébként bemutatkoztunk egymásnak, végighallgatott, végighallgattam, és elviselte, hogy azt mondom neki, szerintem elmenekül az érdemi indoklás és társadalmi párbeszéd elől. Finomabb dizájnnal, a kooperációt erősítő lépésekkel többre szerintem jutnának.
Értelek én, csak itt
Értelek én, csak itt ezerszer több ezerszer kreatívabb ember lakik, mint a városházán, és tuti kitaláltok erre is valami fasza megoldást. Én is agyalok, de én kicsi vagyok és jelentéktelen. :)
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-
Már azzal is segítesz,
Már azzal is segítesz, hogy érted, hogy EZ nem a CM / bringások dolga :)
Minden egyéb (elmagyarázod a családod-barátaid-szomszédaidnak) ill. beszállsz a munkába, az már plusz.
-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)
"Ha ezt nem érzitek
"Ha ezt nem érzitek feladatotoknak"
Különben meg elég rosszul veszi ki magát itt a cm-en az, hogy vki azt mondja, ez a TI feladatotok. Ha TE a magadénak érzed, csináld meg, kapcsolódj be, szervezd meg, örülj. Hiszen te vagy a CM.
A CM amúgy kirakta a gyalogos <3 bringás plakátot, évek óta rajta van a matricán/szórólapon, hogy ne járdázz, ne sínezz, vegyél lámpát. Tavaly előfordult, hogy a CM-en Nyugatinál visszafordult egy srác a járdán, hogy "Ne járdázzak? De miért?"
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Én sosem ösztönöztem
Én sosem ösztönöztem túlzóan senkit a bringázásra, max. megkérdeztem kollégákat, hogy "Ti miért nem". Nálam a kerékpáros aktivizmus kb. 1 éve kihalt. Az elött matricáztam plakátoltam besegítettem itt-ott, aztán rájöttem, hogy annyira nem szeretem az embereket, hogy az ő bajaikkal is foglalkozzak, meg van a magam szarkupaca amit lapátolok, nem ez a lényeg. Szóval nem én vagyok a cm, nem is akarom megmondani mit csináljatok, csak a véleményemet nyilvánítom nagy ritkán ki. Nekem például a járdázás egy elég érzékeny pontom, és aláírom, senki nem az útra születik, de aki már van annyira mokány, hogy a járdán száguldozzon, az letakaródhat a kocsik közé igazán. Volt már nem 1 ilyen konfliktusom...
Tudom sok munka van a cm-ben meg nagyon fasza közösség vagytok, télleg le a kalappal, de én ebben sosem leszek benne. Miért? Mert a magam feje után megyek és nem érdekel, hogy pesten mi jó az embereknek és mi nem. Az mk-t is kb ilyesmi miatt hagytam ott, de ez más történet... (Sokat tekerek pesten, de nem ott lakom)
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-
Fenti kommentem ezután
Fenti kommentem ezután annyival kiegészítve, hogy a lényeg TE VAGY, utána minden más csak bónusz és akció. Ha TE jól csinálod, akkor példát mutatsz, még akkor is, ha nem nyomatod, nem kampányolsz, nem győzködsz.
De ha ráérzel az ízére és itt a CM-en megtalálod a támogatást / segítő pedál társakat, már nyeregben is vagy.
-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)
Erre nem gondoltam. Mosoly
Erre nem gondoltam. Mosoly került az arcomra.
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-
Ja meg amióta ilyen rohadt
Ja meg amióta ilyen rohadt sok a bringás, azóta kapom meg sok embertől lenézően, hogy "Ja szóval te is bringás vagy ehh..." és azóta van sokkal több konfliktusom is gyalogosként járdázókkal stb..stb.. Szóval engem dühít, hogy egy parasztnak tartanak, a "sok szemét bringás miatt", holott én már akkor a 2-es úton raktam amikor a kisköcsög csak rajzolni tanulta az autót...
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-
Néha engem is dühít, hogy
Néha engem is dühít, hogy mások miatt ítélnek meg. De többnyire már leszoktam róla. Akinek eleve rossz a gondolkodásmódja, és nem fogja fel, hogy a bringások (vegák, zsidók, kábítószerhasználók, akárkik) nem egy homogén massza egyféle viselkedéssel, egyféle véleménnyel. annak úgysem tudnék megfelelni, és már nem is akarok.
Abból, hogy téged ez zavar, arra következtetek, hogy mégsem igaz, hogy téged nem érdekelnek más emberek problémái.
Én is úgy vagyok "aktivista", hogy zavar 1-2 dolog, és egy ideje rájöttem, hogy tudok ellenük tenni másokkal együtt. Különben én sem beszélek rá senkit a bringázásra a baráti körből. Idővel rájönnek maguktól :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Szerintem ezzel a szöveggel
Szerintem ezzel a szöveggel igazad is lehet, de alkalmatlan vagy arra amit el szeretnél érni. Eleve azt feltételezni hogy öngyilkosjelöltek...
Ennek pont az ellenkezője igaz, és nagyon gondos, magukra kényesen vigyázó emberek, akik alulinformáltak a közlekedés valós (nem vélt) veszélyeiről.
Szóval előként itt a CM-en kellene elterjeszteni azt a hozzáállást, ami elsősorban ezeknek az embereknek a megértésére épít, és nem a lesöprésükre a járdáról. Utóbbi eredményes lehet de jó nagy öngól.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Akkor kijavítom
Akkor kijavítom hullajelöltre... na jó félre a fekete humorral...
Igen ez egy jó ötlet, mint a "Hogyan ne üttesd el magad" féle kiadványok születése, terjesztése is. Rengeteg komámnak mutogattam már, sokuk csodálkozva nézte, hogy milyen igaz.
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-
Kicsit olyan ez, mint amikor
Kicsit olyan ez, mint amikor "a kábítószerekről" beszélnek egy kalap alatt, pedig sokféle van, másféle hatásmechanizmussal, és másféle okokból is tolják őket különböző emberek. Ugyanígy a "járdázók" se homogén massza.
Vannak anyukák gyerekkel, vannak kezdők, akik még félnek, vannak, akik simán leszarnak mindenki mást, és bizony vannak nettó bunkók, akik náluk gyengébbeken szeretnek hatalmaskodni, rajtuk szeretik kiélni a frusztrációikat (akárcsak a zebrára rágyorsító autós).
Van ezek közül, aki senkit sem zavar, a többi meg mind más nyelvet beszél (utóbbi például a nyaklevesét).
Mi speciel fogtunk magunkat,
Mi speciel fogtunk magunkat, és kimentünk plakátokat ragasztani a híd két végére a járdához, mint azt tudod. Kriszta olyan ügyesen bánik a Corellel, mint Kükü az ecsettel, én meg egész vállalható tapétaragasztót keverek. Nehéz lenne tehát azt állítani bármelyikünkről, hogy nem érzi fontosnak ezt a dolgot.
És ettől még továbbra sem tetszik az "ezt kéne, azt kéne, csináljátok" hozzáállás. Tessék, szabad az út, lehet csinálni, szervezni. Ha jó az ötlet, amit kidolgoztál, mások is mennek majd segíteni neked.
Én úgy gondolom, hogy tízezerből egy embert tudsz elérni a szórólapozással, így az a környezetre nagyobb terhelést jelent, mint amennyi hasznot hoz. Szélmalomharc lenne mindenkihez egyenként odamenni.
Egyetértek abban Küküvel, hogy fordítsuk figyelmünket a nagykörúti kerékpársáv meg hasonlók felé. A Gogolon, Kassákon, Alkotmányon nem járdáznak.
A CM-et nem én csinálom,
A CM-et nem én csinálom, nem vagyok akkora aktivista, ezért sem mondtam, hogy "csináljuk", csak a véleményem mondtam el, és télleg le a kalappal előttetek, hogy ennyi energiátok, lelkesedésetek és szívetek van.
Én lokálisan cselekszem úgymond, az ismerősöket térítgetem jó útra, nálam itt ki is merülnek az ötletek.
------------------------------------------------
-Én nem gyorsan bringázom, hanem lassan repülök-
Ezt úgy is meg lehet tenni,
Ezt úgy is meg lehet tenni, hogy a CM nyomást gyakorol a döntéshozókra és végrehajtókra, hogy tegyék a dolgukat (ld. zebra akció).
most malmozunk épp,
most malmozunk épp, bocs.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Akkor gyakorold, kezdd el,
Akkor gyakorold, kezdd el, szervezz zebraakciót. Vagy szerinted ki "a CM"?
Megválaszolom: TE MAGAD, meg itt mindenki.
Én nem :) -- Le a lusta
Én nem :)
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Nem értek veled egyet.
Nem értek veled egyet. Szerintem a CM egyetlen feladata, hogy minél több ember biciklizzen.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
bezony. infrától
bezony. infrától függetlenül.
www.elheto.blogspot.com
Annyit elfogadok, hogy az
Annyit elfogadok, hogy az egyik legfontosabb feladata. Korántsem a legfontosabb, mert eszköztelen. Mindig csak a jó szóra hajló embereket fogja elérni, akik viszont talán már most sem bunkók. Ha viszont eszközökért nyúl (rendőri ellenőrzés, hasonlók), akkor kockák kezébe teszi az ügyet, akik nem képesek aszerint mérlegelni hogy ki bunkó vagy nem, mert ilyet nem lehet leírni egy reggeli parancsnoki utasításba.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
helló lánchíd..
helló lánchíd..
Pareto-elv helló, mi? Az
Pareto-elv helló, mi?
Az igazi baj, hogy az országban kb. minden szabályozás így születik.
A véleményem sanciman vonatkozó blogjában tekinthető meg, Perillustris kifejtése alatti +1 formájában.
Szóval, ide is leírom. Nem
Szóval, ide is leírom. Nem miattuk kell tolni, hanem a rendőrök miatt. Tegye fel a kezét akit egy szlalomozó kerékpáros szállított le. Naugye! A rendőr szállít le. Ne vesszük már el a józan eszünket!
Ja, tényleg. Frappáns.
Ja, tényleg. Frappáns.
http://kerekagy.blog.hu/2009/
http://kerekagy.blog.hu/2009/09/14/a_margit_hidon_mindenkit_leparancsoln...
azt mondta a rendőrség, hogy szeptember 6-án egy 4 éves kislányt sodort el egy biciklis, ezért a keményítés.
[BPCity]
és mi tartott 1 hétig??
és mi tartott 1 hétig??
Nem akartak értelmetlen
Nem akartak értelmetlen korlátozást bevezetni, míg teljesen biztosak nem lettek a történtekben?
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
:) Nem vagy te ennyire naiv.
:) Nem vagy te ennyire naiv.
Zebrán átlag hetente
Zebrán átlag hetente gázolnak valakit halálra (és nem csak könnyű sérülést szenved).
Mégsem látom az óriási szigorítást.
Három rendőrrel? -- Le a
Három rendőrrel?
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Legyen 1 a hídon, és még
Legyen 1 a hídon, és még mindig marad 2 zebra.
Ha jól tudom, rendőr csak
Ha jól tudom, rendőr csak párban intézkedhet.
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Ezt honnan veszed?
Ezt honnan veszed? Jogszabály esetleg?
"Ha jól tudom..." Ebben
"Ha jól tudom..."
Ebben szerintem benne van, hogy akár rosszul is tudhatom.
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
egyedül is intézkedhet,
egyedül is intézkedhet, még civilben is.
ha ránt egy flekót, azzal szolgálatba helyezi magát.
www.elheto.blogspot.com
Persze, azt tudom. Valami
Persze, azt tudom.
Valami olyasmi rémlik, hogy a korrupció ellen is vannak kettesével beosztva a járőrök, de mondom, lehet hülyeséget beszélek.
Mondjuk az fix, hogy egyedül kószáló rendőr nem gyakori. Inkább 2-3 áll / ül a kocsiban. Még a motoros rendőrök is párban járnak, meg ha jól tudom, a bringás is.
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Persze, hiszen két rendőr
Persze, hiszen két rendőr szava erősebb, mint egyé. A helyszínen is, de a tárgyaláson főleg.
Ez a testis unus, testis
Ez a testis unus, testis nullus (egy tanú nem tanú) elv a római jogból. Nem új dolog és nem csak rendőrre áll.
en nagyon kedvesen,
en nagyon kedvesen, kulturaltan, aranyosan, udvariasan haladtam azon a jardan eddig. ezutan lanchidazas lesz...
Az úton menj majd,
Az úton menj majd, kérlek.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A. Pali.
Biciklista
termeszetesen.
termeszetesen.
És ha fogom a bringát,
És ha fogom a bringát, felkapom vállra, megyek vele és fordulásnál orrbavág valakit, a másik vége meg amikor visszafordulok megnézni, hogy mi lett az orrba vágottal, tarkón csap valakit, az nem veszélyes?
Tiltsák be a kerékpár/létra/facsemete/seprű/bármi_hosszú cucc kézben, járdán cipelését is!
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.
Ne olyan hangosan.
Ne olyan hangosan.
Talán, ha eltakarítanák a
Talán, ha eltakarítanák a Buda felé menő sávokból a csókos urak ottan parkírozó Ajudijait, akkor nem kellene összezsúfolni egy 1,5m széles sávba összezsúfolni a biciklist, robogóst, gyalogost... Hihetetlen, hogy a híd északi részén gyakorlatilag semmi nem történik. Néhány kupac összehányt szerszám meg építőanyag, és nagy fekete autók vannak ott. Ennyi. Szégyen.
Az ideiglenes síneket
Az ideiglenes síneket építik a déli térfélen. Ha majd már azon jár a villamos, el tudják kezdeni az északi térfél bontását. Addig is lepakolták oda a majdan felhasználandó építőanyagokat.
Én nagyon bízom benne, hogy az építési területet leválasztó, járdát erősen szűkítő kerítést a sínépítés befejeztével elbontják majd.
A *mindenhol* ott parkoló - nem csak - Audikat inkább nem kommentálnám.
Ma reggel egyébként kíváncsiságból áttoltam. Öt perccel kellett korábban indulnom, és nem fájt. Sőt, mivel szép napsütéses reggelünk volt, kifejezetten kellemes séta volt.
Talán mondanom se kell, a hídvégeket kivéve végig jöttek-mentek a nyeregben ülve tekerők (gyökkettőzők és szlalomkirályok egyaránt). Biztos elfelejtettek 5 perccel hamarabb elindulni.
6É futás
www.6efutas.hu
Én nem tudok leszállni.
Én nem tudok leszállni. Gyökkettőzök, és nagyon szeretem. A bringát tolva esetlenebb vagyok és több helyet foglalok. Nem érzem emiatt rosszfejnek magam.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
és a személyes példád?
és a személyes példád? :)
Én nem szeretnék farizeus
Én nem szeretnék farizeus lenni. Így példa sem. Előre megmondom mindenkinek, én szabálytalan vagyok. Néha bunkó is hirtelen helyzetekben, de az zavar és igyekszem levedleni.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Én nem tudok
Én nem tudok leszállni.
Bizonyára jó okod van rá.
Gyökkettőzök, és nagyon szeretem.
Én is gyökkettőztem a betiltós hisztiig. Most elkerülöm vagy tolom (lefelé roller). Ha lecseng a dolog, megint gyökkettőzni szeretnék (fogok).
A bringát tolva esetlenebb vagyok és több helyet foglalok.
Egyetértek.
Nem érzem emiatt rosszfejnek magam.
Én meg amiatt nem érzem rossz fejnek magam, hogy végig tolom (lefelé roller), és nem ülök fel csakazértis, rendőrtől-rendőrig.
Hurrá, ezek szerint mindketten jófejek vagyünk! :-)
6É futás
www.6efutas.hu
Ubi fogalmazta ezt
Ubi fogalmazta ezt jól.
Feltalálták a kereket, hogy aki használja energiát spóroljon, időt nyerjen. Ott van a kerék a kezemben, és tolom. Ez engem nem picit frusztrál. Ezért inkább gyökkettőzök. :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Itt a közelben is halálra
Itt a közelben is halálra gázoltak idén egy nénit, mégsem kell az autókat kézzel áttolni rajta...Vajon csak én érzem úgy, ha van tíz opció egy témára akkor az önkénykormányzat kapásból a legjobban életellenesebbet valósítja meg ami lehetőleg a legdrágább is egyben?
„Aurea mediocritas"
Pacsi, a hídon
Pacsi,
a hídon történtekről mi tehetünk. Nem te nem én hanem mi, bringások. A kerékpárutak építéséről meg az a véleményem, hogy a politikai lobbi erősebb. Te hol,és milyen adót fizetsz a bringa után?
Miből húznak nagyobbat? Az autó vagy a bringa fenntartásából. Ja és állítólag a benzin 5%-át kerékpárútra kellene költeni vagy nem?
Én azt tudom hogy pl.
Én azt tudom hogy pl. Prágában, de más nyeurópai városban se nem a bringából, se nem az autóadókból kaszálják a nagyot, hanem az IDEGENFORGALOMBÓL.
Budapestnek minden adottsága meg is lenne. van történelme, építészete, földrajzi adottságai, műemlékei. El tudod képzelni a körutat 2x1 sávval, parkolósáv nélkül, bringasávval? Az így kapott +8 méter mondjuk az egyik felének a 6 méteres járdájához? Európa egyik legmenőbb korzója lenne. Vagy a rakpartot legalább úgy mint Londonban, de jobb példák is vannak...
Ezek tényleg aranyat érnének, káros hatások nélkül.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Amit "húznak" az
Amit "húznak" az autózásból, annak sokszorosa elmegy a káros hatások ellensúlyozására, vagy a következményeinek orvoslására, a szétbaszott utaktól a balesetek miatt kiesett munkaórákon át a megfeketedett házfalakig és tüdőkig.
Az, hogy évente csak a belső égésű motorok által keltett légszennyezés közvetlen következményeképp idő előtt meghal Budapesten 2000 ember, az nincs ingyen.
Pont ez a lényeg.Vegyél
Pont ez a lényeg.Vegyél autót, fizess adót.Tunyulj el, legyél tüdőbeteg elhízott idegbeteg ember mert az sok gyógyszert fogyaszt.Kellenek autópályák , elkerülőszakaszok mert ezek bevételeiből élnek a "haverok", aztán milyen jó is a szennyezett környezet mert lesz mit helyrehozni irgalmatlan áron ami szintén bevétel majd valakinek.Lehetőleg jelzálogra vedd az autót, mert mikor lebetegszik a nyavalyákkal sújtott tested, akkor valószínűleg kirúgnak - és mivel nem tudod fizetni a részleteket még a házadból is kipakolnak.De itt még nincsen vége - valamennyire felépülsz és ismét hasznos tagja lehetsz a "társadalomnak" immár mint a kilátástalanságtól alkoholistává/drogfüggővé vált mintafogyasztó.
„Aurea mediocritas"
http://www.nelegyhulye.com/
http://www.nelegyhulye.com/
ma a király utcában egy
ma a király utcában egy haverom boltjában álltam (belső szakasz) és épp azt hallom, hogy egy menő csávó menő bringán hátrafelé ordít valakinek a járdán gurulva, hogy "legközelebb elgázollak!"
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
De azzal a biciklivel nem
De azzal a biciklivel nem lehet az úton menni, és ő különben is fél!!!4!!négy!
ja, nem dh-s volt és
ja, nem dh-s volt és korából ítélve már tudnia kéne gondolkodni...
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
mi vittük ki a népet az
mi vittük ki a népet az utcára, de persze nem felelhetünk minden tapló parasztért. de változtathatunk rajta. a hogyant nem tudom, de hogy kéne azt érzem. még mindig jó, ha mi (cm, mk) csináljuk. (azt már tudom, hogy készül egy bringavideó)
az a para, hogy mivel a főváros ott etsz keresztbe ahol akar (margithidat is nekik köszönhetjük most). tök irracionális érvek alapján. de tényleg. nincs magyarázat.
örülünk a bringázó tömegnek, de az egész nagyon ellenünk fordítható. nagyon. nem ellene, mert én a jégen is elbringázok. azt aki kipróbálta és ráérzett. szidják a bringást, mert nem tartja be az ódivatú szabályokat? nem megy az úton, mert a barmok a járdára szoktatták? de húzzon az útra mégis? le fogja tenni. dupla szorítás...faszom.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Fessünk bringasávokat.
Fessünk bringasávokat. Csak ez a megoldás. A nép leszarja, ki festette oda. Rámegy, oszt azon teker. Én spec éjszakánként ráérek.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A. Pali.
Biciklista
+1 A festékbe is adok
+1
A festékbe is adok pénzt.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Szívesen
Szívesen besegítek.Festékbe én is beruházok.
„Aurea mediocritas"
Szerintem nem kell magunkat
Szerintem nem kell magunkat okolnunk. Mi megtesszük, amit tudunk.
A kerékpározás terjesztésében több résztvevőnek kell együttműködnie:
1. Önkormányzat: infrastruktúra megteremtése: kerékpársávok, WOL, buszsávok megnyitása
2. Jogalkotó: a Kresz korszerűsítése, kerékpáros-baráttá tétele
3. Rendőrség: a Kresz betarttatása autósokkal, gyalogosokkal és bringásokkal
4. Sajtó: népszerűsítés, reklám, imídzsalakítás
5. Civil szervezetek: népszerűsítés, rendezvények, imídzsalakítás, ismeretterjesztő kiadványok készítése
Mindezek közül eddig egyedül a sajtó és a civil szervezetek tették a dolgukat, a rendőrség elvétve tesz valamit, a jogalkotó utoljára 2 éve, az önkormányzat meg gyakran éppen keresztbetesz.
N.B. Két éve tervben volt, hogy az aláírásomban szereplő két irományt az MK kiadja valamilyen ingyenes kiadvány formájában. Nem tudod véletlenül, történt vele azóta valami?
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
nem tudom. hát a sajtó
nem tudom.
hát a sajtó tényleg teszi a dolgát, na de hogyan:)
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
nem talalom a LIKE gombot...
nem talalom a LIKE gombot... :)
Felmerült már az autós
Felmerült már az autós magazinok, horrible dictu az autógyárak felelőssége a bunkó sofőrök miatt?
ne beszélj románul, mert
ne beszélj románul, mert nem értem
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Te csak halkan:
Te csak halkan: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090914/koszonjuk-kedves-szlalomki...
Hol küzdöttek/küzdenek
Hol küzdöttek/küzdenek még a járdázással széles e kerek világon? Ismer valaki jó példákat, szlogeneket, képeket, bevált módszereket, sikeres kampányokat?
Van egy tutira bevált
Van egy tutira bevált módszer: ha a rendőr elkap, megbüntet. Európa szerencsésebb felén bevált. Sőt, még a zebrák esetén is működik.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Szerintem ez rossz
Szerintem ez rossz módszer.
Olyan mint a kötelező bukósisak, vagy munkatáborban a kápó. Hacsak nem politikusok és döntéshozók megbüntetésére gondolsz. :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Úgy hívják biciklisáv.
Úgy hívják biciklisáv. :)
Szerintem (csak vélemény) a járdázás átmeneti probléma, és ott alakul ki ahol hirtelen nő a kerékpárosok száma. Igazából ilyenkor kár is a tünetekkel foglalkozni, ezerrel az okokkal kellene inkább.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
OK, átmeneti és az is
OK, átmeneti és az is világos, hogy az infráért kell harcolni, de humorral/kedvességgel azért csak elviselhetőbbé tehető az átmeneti időszak. Talán még a folyamat is meggyorsítható.
Frankfurt környékén
Frankfurt környékén jócskán voltak bringagyalogok. Sok helyen sima járda alá kiegészítés kerékpárral szabad. A buszmegállóban se kanyarították ki,hanem belevezették a várakozók közé. A dolog csak azért lehetett működőképes,mert valahogy jobban eloszlott a tömeg. Nem volt egyik helyen se olyan embersűrűség, mint a Retek utcán pl.
Ez a mainzi megoldás nagyon nem tetszett.
http://www.delmagyar.hu/forum-kepek/214/B2132471.jpg
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Törvénnyel és a rend
Törvénnyel és a rend őrével küzdenek rendesen.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/lancashire/8217095.stm
Ez egy fantasztikusan jól hangzó szlogen például:
...a person shall be guilty of an offence if he : "shall wilfully ride upon any footpath or causeway by the side of any road made or set apart for the use or accommodation of foot-passengers or shall wilfully lead or drive any carriage of any description upon any such footpath or causeway".
http://www.camdencyclists.org.uk/info/tips/rules/pavement
Nem tudok elnéző és
Nem tudok elnéző és türelmes lenni a járdán tekerőkkel. sztem akik tolerálják, azok máshol laknak, nem a körút környékén. ha gyalog megyek, akkor szinte biztos, hogy lesz aki lecsönget a járdáról. ne! ha én tudok tekerni az úttesten, akkor bárkinek sikerülhet. nehogy a gyalogosokat kelljen a járdán bukóval és térdvédővel felszerelni. tehát úgy gondolom, hogy a cm elérte, hogy sokan bringáznak, ezért a cm-nek van felelőssége is, mint pl, hogy az alapvető együttélési szabályokra felhívja a figyelmet. ilyen a járdán tekerés tiltása is.
Kb. nonstop ezt
Kb. nonstop ezt tesszük.
És pont azokra nincs hatással akik téged zavarnak. A tilalom felől közelítve pedig borítékolható hogy nem lehet eredményt elérni. Akkor már inkább a verés, mert azzal lehet. :) Először értsd meg mi van a fejükben és miért. Elég logikus: járdán biciklizésre nevelték a bicikliutak, járdán biciklizésre nevelte az antibringás körút, sőt még az anyukája is gyerekkorában, ehhez pedig (a csengős/centizős) esetleg teljesen más van a fejében az egészről mint neked, ezügyben képzett embernek. Amíg nem érted meg azt az embert, addig tök eredménytelen leszel. Azaz dühből nem fog menni, még ha érthető is a dühöd.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
jó, ez volt. de hogyan
jó, ez volt. de hogyan tovább? én nem vagyok különösebben képzett, csak egyszerűen igyekszem a környezetem kívánalmainak megfelelni, hiszen akkor lehetek kvázi biztonságban. (hehe) de figyelj Kükü, ami a körúton megy az gyalázatos. nem mondhatjuk azt, hogy ez azért van mert valaki azt mondta, hogy bringa úton ne legyen. azóta mást is mondtak, én azt veszem észre, hogy egyre inkább konfliktusmentesen lehet közlekedni az úttesten meg minden. de a gyalog és a gyereke hadd legyen már nyugodtan a járdán!
Innen lehet elindulni... Te
Innen lehet elindulni...
Te már észrevetted hogy egyre inkább konfliktusmentesen lehet közlekedni az úttesten. De aki még parázik az ezt nem tapasztalhatta meg.
Most azon egyezkedünk páran, hogy először szórólapozzunk pár hétig, és utána stencilezzünk a járdára, vagy fordítva. Ha minden jól megy, lesz egy honlap, olyan igazi statisztikás, győzködős, magyarázós. Erre építenénk utána mindent.
Sőt elsőre nem is tanítani kellene őket, hanem kérdezni. Miért jár a járdán? Tudja e hogy... Stb. Ha megértettük mi a racionális oka rá, akkor a lebeszélős propaganda is jobban célzott lehet és könnyebb.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
jó, ez volt. de hogyan
jó, ez volt. de hogyan tovább? én nem vagyok különösebben képzett, csak egyszerűen igyekszem a környezetem kívánalmainak megfelelni, hiszen akkor lehetek kvázi biztonságban. (hehe) de figyelj Kükü, ami a körúton megy az gyalázatos. nem mondhatjuk azt, hogy ez azért van mert valaki azt mondta, hogy bringa úton ne legyen. azóta mást is mondtak, én azt veszem észre, hogy egyre inkább konfliktusmentesen lehet közlekedni az úttesten meg minden. de a gyalog és a gyereke hadd legyen már nyugodtan a járdán!
Na és tovább: ha a zebra
Na és tovább: ha a zebra az, ahol a gyalog átkelhet különösebb cirkuszi attrakció nélkül, akkor a járda az, ahol elbámészkodva és felelőtlenül sétálgathat is. hagyjuk már meg neki ezt!
Itt is lehet védeni a
Itt is lehet védeni a körutat:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090915/regi-rendezoket-keresunk
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
menjek? nincs pólóm, de ha
menjek? nincs pólóm, de ha nem kell, akkor szívesen.
menjek? nincs pólóm, de ha
menjek? nincs pólóm, de ha nem kell, akkor szívesen.
valamiért néha kettőt
valamiért néha kettőt tesz ki. bocs!
Állítólag nem is volt
Állítólag nem is volt baleset:
http://varos.blogter.hu/366648/margit_hid_legenda_az_elsodort_kislany
Gáz, mert költözik az
Gáz, mert költözik az iroda, és arra kell nekem is mennem, ha nem akarok nagykörutazni.
figyi Kükü, én értem,
figyi Kükü, én értem, hogy mérges vagy, meg minden, de ez a "köszöndatársadnak"-szöveg a legaljasabb pedagógusi szlogen, amivel keserítették az életünket gyerekként. azon kívül, hogy maximálisra növeli a frusztrációt meg a gyűlölködést a csoporton belül, semmi más haszna nincs. szóval lehet, hogy rosszul alakul a margithidas ügy, de ez sztem egy nagyon elhibázott retorika.
más: én is mindennap arra jártam munkába, de mióta buherálják, azóta inkább az árpádon jövök Budára, és a budai rakparton végig. Nem ekerjátok megnézni, és írni róla, mert én meg azon húztam fel magam, hogy a vadonatúj szakaszon, ahol lett volna lehetőség normálisan megcsinálni, miért vezetik egymáson a gyalogos és a biciklis utat (végig lámpaoszlopokkal nehezítve).
bocs, ha esetleg ez már volt téma, eddig kevéssé ismertem a blogot, s most nem nyaltam át visszamenőleg, majd olvasgatok.
a legaljasabb pedagógusi
a legaljasabb pedagógusi szlogen
Valóban. A párja meg az "Ezt miért kaptam? -> Tudod te azt jól!" :-P
Légy szíves mesélj! Mi a
Légy szíves mesélj! Mi a helyzet most a budai rakparton?
pedagógusi szlogennek lehet
pedagógusi szlogennek lehet hogy aljas, de Kükü nem a tanár, aki büntet (jelen esetben a rendőrség tetszeleg ebben a szerepben), hanem az egyik indokolatlanul megbüntetett diák...
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Nos valamennyire igazad van,
Nos valamennyire igazad van, bocsánat a felesleges indulatokért. Ez tudod fertőző, és a Margit hídon emberről emberről terjed. Az oka valószínűleg az, hogy igyekeztünk mindent megtenni, és mégis nagyon felháborító jeleneteket látsz ha pár percet eltöltesz a hídon.
Másrészt viszont úgy érzem hogy néha meg kell írni az ilyet, mert ebből kiderül, hogy a közösségre nézve következményei vannak az egyén tetteinek. Nem vagyok waldorf párti. Úgy gondolom, hogy a frusztráció nem egy eleve rossz dolog, hanem az élet része, ami csak túlzott mértékben káros, kis adagban hasznos, előre visz. Mint a láz. A frusztráció teljes kiiktatása a szocializációt gátolja. Márpedig egy közösségben ez elsőrangú kérdés. Mindegy, ez már nagyon off, ebben nem kell egyetértenünk. Az indulatbeszéd viszont nyilván elfogadhatatlan, és haszontalan.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
ja, és még egy
ja, és még egy apróság.
ne cseszegessük már azokat, akik csöngetnek, legalább itt ne. a csengő a bicikli kötelező tartozéka. persze nem a kürt! ha csöngetek, akkor annak csöngetek, aki háttal van nekem, ezért nem láthat, szemkontaktust nem tudok felvenni, és így jelzem udvariasan, hogy biciklivel vagyok mögötte. nemúgy,hogy kiabálok, "hétebocsi, magaott, elnézést, khm khm" hanem a csengővel, mert ez egy egyezményes jel. hogy ne akkor kapjon szívrohamot, és kezdjen jobbra-balra szambázni, mikor már mellette vagyok. szóval a csengő nem támadás, hanem előzékenység. mivel ő gyalogos, ezért joga van bambulni meg nemfigyelni, de mindkettőnknek jó, ha számít rá, hogy jövök. nem azért mert harminccal jövök, vagy mert nem tudom kikerülni, ha nem tapad a falra, hanem csak mert biciklivel.
persze mindig van, aki ideges, és beszól, hogy minek csöngetsz, de az valószinűleg azért is beszólna, hogy miért nem csöngetsz. vagy miért ilyen halkan, vagy miért ilyen hangosan. vagy miért ilyen későn. vagy miért ilyen korán.
mindennapi tapasztalat. kicsit feszkós a nép, persze érthetően.
hogy kerülsz mellé? mit
hogy kerülsz mellé? mit keresel a járdán? (vonatkoztassunk most el a Margithídtól!)
bonnie
bonnie, nem kell támadni,
bonnie, nem kell támadni, mellékerülhetek ezer más módon. pl az említettem eset, amikor egymáson vezetik gyalogos és a bicikliutat. pl másik eset, amikor egymás mellett vezetik, de a gyalogosnak jobban tetszik a piros út, vagy nem ismeri a terepet, és inkább ott megy. pl olyan szakaszok, ahol elvileg bicikliút van, de nagy a keresztbe-hosszába gyalogosforgalom. pl az olyan út, ahol nekem nincs lehetőségem vagy merszem az autóforgalom miatt az úttesten menni. pl az olyan, ahol annyira rossz minőségű az úttest széle, hogy biciklivel jóformán járhatatlan. szóval előfordul ilyesmi, egy városban létezünk.
lord: a margitszigettel szemben lévő szakaszra gondolok, árpád és margó között, kb onnan, ahol átjössz a felüljárón a hév fölött, a margit-hídig.
ha járdán van felfestve
ha járdán van felfestve sárga csíkkal, vagy piros aszfalttal, akkor is, a járda a gyalogosoké.
nem szép dolog lecsegnetni őket.
ha ilyen szituba kerülök: lassítás, észrevesznek, elengednek, megköszönöm. nagyon jól szokott működni.
a csengetést egy esetben tartom helyénvalónak, amit nem látsz be, s nehogy valakit elüss, vagy valakinval ütközz.
én ha a bajcsyn a
én ha a bajcsyn a bringaúton megyek rácsengetek messziről, menjen már, nem fogok megállni 5 percenként...
marguerita esetében felvetődik a jel és jelentése közti különbség.
járdán (pl margit) sosem csöngetek, hanem beállok mögé, vagy lassan kerülök. mögötte lassan tekerve úgyis észrevesz, mert a tekintetem kiégeti a tarkóját:) azért nem csengetek, mert vendég vagyok, így nem akarom zavarni. amikor félreáll nyomok egy köszit.
de pl olaszok nem azért dudálnak/csengetnek minden sarkon mert bunkó állatok, hanem a "heló jövök" jelentéssel bír a csengő.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
mögötte lassan tekerve
mögötte lassan tekerve úgyis észrevesz, mert a tekintetem kiégeti a tarkóját:)
a sebességkülönbségből adódóan nagyobb egy gyalogos aurája, így jobban tudja használni a periférikus látómezejét is. ezért alakul ki pl. a csőlátás az autóvezetőknél : )
igyekszem én is a helló
igyekszem én is a helló jövö vagy inkább a helló, ismerlek jelentést kapcsolni a dudálókhoz. vajh' egy talján veszett el bennem? :)
Egy gyalogosnak kell
Egy gyalogosnak kell számítani arra hogy jössz, de nem a te érdekedben, hanem a sajátjában. Szerintem most a hídon nincs helye csengetésnek. Ami elfogadható, az a lépésben rollerozás, verbális kommunikáció, az elengedést minden esetben megköszönéssel kiegészítve.
Értem ezalatt hogy gurulsz, mögé érsz, gurulsz vele 20-30 métert, majd ha nem jön senki, egy bocs, balról kerülök, és egy nagy köszönöm szépen. Szerintem ez akkor se ciki ha büntet érte a rendőr.
Viszont te csengetsz egyet, a következő is, és mire 10 perc alatt átgyalogol, átél 5-6 csengetést és 5-6 kicentizést, ami után egy picit is frusztrált gyalogos nagyon frusztrált lesz. ;)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
akkor valszeg itt az
akkor valszeg itt az értelmezésbeli különbség forrása, én nem LEcsengetek, hanem csengetek.
egyébként ezt érdekes összevetni azzal, ahogy az autósok nálunk Magyarországon használják a dudát, és ahogyan sok más helyen (pl én az olaszoknál tapasztaltam). Lehet, hogy nem azt jelenti, hogy "kotródj", vagy hogy "anyád", hanem hogy "figyi, én is itt vagyok, ugye látod?". Nem kell minden helyzetbe belefeszülni ezerrel.
Azon múlik, hogy aki jelez, és akinek jeleznek, hasonlóképpen értelmezze.
Sztem érdemes kicsit nálunk is ebben az irányban változtatni, én rajta vagyok az ügyön. :)
többek között ezért csengetek, és nem beszélgetek biciklizés közben.
és azt honnan tudja egy
és azt honnan tudja egy gyalog közlekedő megkülönböztetni, hogy most csengetsz neki, vagy lecsengeted?
egy tuti, ha elég közelről csinálod, akkor halálra fog rémülni, s ugrik egyet, ha nincs szerencséd pont eléd.
De szerintem abszolút nem
De szerintem abszolút nem mondta, hogy közelről csinálja. Ha már ilyen koherensen leírta, miért csenget, akkor feltételezem hogy nem a gyalogok háta mögé lopakodva okozgat szívrohamot :-)
ezaz * mindig van hátszél,
ezaz
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Szerintem nem kell
Szerintem nem kell változtatni ezen. Műlt héten Rómában bringáztam, és nagyon élveztem. De itt mást jelent. Olaszban a villogás jelenti az ellenkezőjét.
Ez amit írsz, akkor működne, ha lenne időd velük megbeszélni, és megértenék mi a kommunikációs célod. Ennek hiányában csak tüskét hagysz valakiben.
"én nem LEcsengetek, hanem csengetek"
"én"!
De itt nem ez számít, hanem Ő. Azaz hogy Ő hogyan éli meg. És hát láttuk a riportokat, olvastuk a blogokat és fórumokat, sok ember sértésnek éli meg.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
sok ember mindent
sok ember mindent sértésként él meg, ami történik vele az életben! :) sok embernek mindenre az azonnali reakciója az anyázás. de bármennyire leverő velük találkozni, talán még mindig ők a kevés a tényleg sokhoz képest. azokhoz a szerencsésekhez, akik nem látnak támadást minden apró hétköznapi interakcióban.
de viccen kívül, még egy ilyen határtalan egyszerű eszközzel mint a csengő többféleképpen lehet jelezni. ahogy én tapasztalom, kevesen veszik személyes sértésnek, ha utat kérek vele. és akik igen, azok valszeg ígyis-úgyis utálkoznak, nekik alkalmuk van utánamkiabálni.
az elengedés megköszönését pedig nem zárja ki a csengő, kiegészíthetik egymást.
ha valakinek van igénye rá, és jelzi, megbeszélem vele szóban is, hogy most egy olyan közlekedési helyzet van, amiben én azt szeretném, ha biztonságosan elmehetnék mellette.
aki előttem, nekem háttal gyalogol, annak nem kötelessége az én biciklim surrogására fülelnie. sem nem kötelező a szavakkal megszólításokat magára vennie. lehet a fülében zene. beszélgethet a barátaival éppen. lehet csoportban. lehet spicces. lehet, verset mond magában, mittomén. ezer oka lehet, hogy nem vesz észre. a csöngetés egyértelműen jelzi, hogy mögötte bicilivel vagyok, és nem nagyon lehet máshogy értelmezni. a köhécselés, elnézéskérés, megbeszélés, nem jelzi ugyanezt egyértelműen, csak amikor már tényleg közel vagyok.
a biciklicsengő az egy csengő. nem fegyver, nem fenyegetés, nem agresszió, hanem egy egyértelműen azonosító hangjelzés, ami messzebbről tud jelezni, mint ha beszélek. szerencsére nem csak én értelmezem így.
na, hosszú lett, bocs, mosmár tényleg abbahagyom
A járdán vendég vagy ott
A járdán vendég vagy ott alap,hogy nem csöngetünk, ha nem mersz a forgalomba menni akkor menjél a gyalog mögött gyalogtempóban addig,amíg biztonságosan nem tudod kikerülni.
A bringagyalog esetében a gyalog nem tehet róla,hogy nagyokosok elcsalták a járdája felét. Ha véletlenül rossz oldalon megy kibírom és nem csöngetek.
A bringaúton pedig nem csengetem le az odatévedő gyalogot,mert lehet ott nincs keresnivalója és nekem elsőbbségem lenne. De egy kis előzékenység senkinek sem fog megártani.
Persze lehetne mondani,hogy legyen a gyalog is figyelmesebb és van is benne igazság,de ezeken a helyeken a kerékpáros az erősebb fél így neki kell vigyázni a gyengébb félre még ha szabálytalan is.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Szerintem igazad van
Szerintem igazad van általában egy csengetésnél, de nincs igazad a Margit hídnál. Itt a 800 méteren annyi impulzus ér egy gyalogost, hogy azon joggal akad ki. Itt most libasorban kell menni, és ha adódik lehetőség az előzésre akkor finoman megtenni. Ha nem, akkor tap, tap, tap...
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
igen, tényleg kicsit
igen, tényleg kicsit keverednek a dolgok a hozzászólásokban,
én ezt a hosszú tördelt okfejtést már nem a margit-híd kapcsán írtam, hanem általában a csengetés mint olyanról, a margit-hidat már Bonnie első szemrehányásánál elhagytam. bocs, kicsit off is lett emiatt.
látom a friss postodban, hogy lassú és munkás attitűdváltást szeretnél te is, hát én is ilyesmi miatt írtam meg a kommenteket. örülök a beszélgetésnek és sok sikert!
háát, rám a frászt
háát, rám a frászt szokta hozni egy autó akkor is, ha csak azért dudál rám, mert jelzi, hogy jön, s igazából nem is oktatni akar, se nem leparancsolni a járdára
francba, hogy nem néztem
francba, hogy nem néztem lejjebb...
nem ismerjük mi egymást, vagy mi ez?:)
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
meglehetazt! ;) komolyan! de
meglehetazt! ;)
komolyan!
de mostmár beszéljen más.
Na megnéztem a drága
Na megnéztem a drága Margit hidat szépen tolva a kerékpárt. És ez majdnem mindenkinek sikerült,a maradék bringás is lassan ment,néhány technikás ember pedig rollerezett a biciklivel. Szerintem a bringagyalogos táblás+CM plakátos időszakban is egész kulturáltak voltak a bringások a gyalogosokkal.A gyökkettő és a tolás között nem érzek túl nagy átjutási idő különbséget,szóval tolni fogom ezután,ha arra járok.
Legyen meg az örömük :)).
Hazafelé este az Erzsébet hídon jöttem át szabályosan a buszsáv mellett a középső sávban.Elég mérsékelt volt a forgalom. Azért a biztonság kedvéért ketten ledudáltak, taxis jobbról előzött,de biztos ez kellett még nekik a nap végére,hogy nyugodtan tudják álomra hajtani a fejüket.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
"Csengőkirály" -
"Csengőkirály" - akárhányszor rámcsengetnek, szándékosan eléállok, hogy le kelljen szállnia. valaha még én is mentem a a Critical Mass-al, de a csengőkirályok megiuáltatták velem a bringát, mint járművet. Gyalogos vagyok, és naponta többször le akarnak tolni a járdáról, ahol tudtommal nem közlekedhetnek JÁRMŰVEK.
lekonyulószájbácsi nem
lekonyulószájbácsi nem örül:(
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Szmájlinéni, a 40
Szmájlinéni, a 40 kilóddal és 12-13 évesnek megfelelő testalkatoddal nem kéne idegeneket provokálni az utcán. Van erre egy jó rész a Keresztapából, azokról, akik szinte provokálják, hogy áldozatok legyenek. Sajnos nem tudom fejből idézni. Nem fog vigasztalni, hogy neked volt igazad...