Díszköves lesz a Budai rakparti bringagyász (majd 1x vmikor)



Borzalmas állapotban van Budapest egyik legfontosabb és legforgalmasabb kerékpárútja, egyben a város második számú Duna-korzója a másfél éve kezdődött felújítási munkák miatt. A villamospálya felújítása jelentős késéssel ugyan, de elkészült az Erzsébet híd és a Batthyány tér között, de a kapcsolódó munkákat a beruházó félbehagyta. A környékbeli lakók is háborognak.

tovább az [Index]-re

Amit még kiemelnék:
A tájékoztatás szerint az eredeti aszfaltburkolatú járda és kerékpárút díszkő burkolatot kap. A korzó és a kerékpárút funkció elkülönítését a rendelkezésre álló hely szabta meg, így azok egymástól optikailag lesznek elválasztva (futó kősor, piktogramok).

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
sagan képe
sagan
1 p, 2009-10-09 14:34

Optikailag elválasztva = Nem ér semmit,de legalább jó drága a kivitelezése.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

PTeker képe
PTeker
2 p, 2009-10-09 14:42

"A terület jelenleg munkaterület, amelyet ideiglenes jelleggel állítottak helyre és a főgyűjtő beruházáshoz kapcsolódó munkálatok kivitelezője felel érte."

Tehát jogszerűen használom az úttestet! Jogszerűen !!!!

Díszkő,köszi nem kérünk belőle.

Perillustris képe
Perillustris
3 p, 2009-10-09 16:08

Ahogyan felújítás előtt is, ugyanis az gyalog- és kerékpárút. Azon a helyen a gyalogosok forgalma mindig akkora, hogy jogos és ésszerű az úttest használata.

PTeker képe
PTeker
4 p, 2009-10-09 14:50

Én azt hallottam nem lesz semmi szerda délután az érintett Budai úton ahol jogosan lehet kerékpárral közlekedni, mert az arra kijelölt hely nem alkalmas mivel építési terület.
Tehát szerdán nem lesz semmi, ti is hallottátok?

vaandor képe
vaandor
5 p, 2009-10-09 15:07

Nem, nem hallottuk. :-)

De komolyra fordítva: NAGYON nem szerdára tenném! Az a Thököly út (újjá)születésnapja, és nem kéne elrontani a buliját. Van még elég nap a héten!

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

PTeker képe
PTeker
6 p, 2009-10-09 15:18

Teljesen igazad van, 2 hét múlva szerda, akkor remélem nem lesz eső sem és semmi sem. (köszi hogy szóltál)

Mark74 képe
Mark74 (nem ellenőrzött)
7 p, 2009-10-09 14:56

A futó kősort különösen várom.

vaandor képe
vaandor
8 p, 2009-10-09 14:58

Mindenki arról beszél, hogy a "korzót" ledíszkövezni hiba.
Nem, nem ez a hiba. Hanem rávezetni a biciklis forgalmat!

Ha aszfaltot tesznek oda, akkor sem lesz jó, mint ahogy soha nem is volt az!
Inkább a MEGFELELŐ kerékpáros infra kialakításáról kéne beszélni*! Gondolok itt leginkább sávra a Bem rakparton, Lánchíd utcán. Még a helyreállítási beruházás keretében!
De ha van jobb ötlet, hallgatom.

*Sandítok itt csendben az MK felé is... Mi is itt a helyzet?

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

tgz képe
tgz
9 p, 2009-10-09 15:07

Díszkő b+, jó lesz nekem a Fő utca meg a Bem rakpart.

- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.

dybi képe
dybi
10 p, 2009-10-09 15:20

Akkor most, hogy is van ez?
Van egy elfogadott, engedélyezett terv.
Ezt csak félig hajtják végre.
Csinálnak egy új tervet.
Új közbeszerzési eljárás.
Új kivitelező. (Ha valami nem sikerül majd mutogathatnak egymásra)
Alig fog többe kerülni a duplájánál.

Lehet, hogy most kellene kirúgni az összes résztvevőt aki hunyó ebben a témában.

üdv dybi

PTeker képe
PTeker
11 p, 2009-10-09 15:46

vaandornak +1 MK(-val) egyeztetett velük?
AMúgy meg ott van az úttest, ráadásul most jogosan.

Attila11111 képe
Attila11111 (nem ellenőrzött)
12 p, 2009-10-09 15:30

A 3 m széles sétányból lesz 1,5 m-es kerékpárút és 1,5 m széles gyalogosrész?
A turistacsoportok meg ott fognak a másfél méteren nyomorogni?

A fő úton bővel elférnének a kerékpársávok vagy kerékpáros nyomok.

gabe. képe
gabe.
13 p, 2009-10-09 15:49

Tökre így van, hogy új nyomvonal kellene azon a szakaszon, hogy ne kelljen nyomorogni a gyalogos turistákkal meg a "villamossal" a Lánc híd alatt.
De valószínűleg ez nem fog meg valósulni.
Koncentráljunk arra, hogy ne merjék viacolorral kirakni a kerékpáros utat, úgy egyébként sehol se.

László Péter képe
László Péter
14 p, 2009-10-09 18:29

Azon a részen kerítést és láncot tettem volna fel azelőtt is, mivel amikor a jó túristák simán kivágják a kezüket,mert mutogatnak és azzal a lendülettel viszem el a kezét, akkor van pár morcos arckifejezés...

Hmmm díszkő... remélem olyan, mint a móricz zsigán, ami a legkisebb nedvesség hatására koripályává válik...

//////////////////////////////////////////////////////

Magellan Crater+6 szólamú sziréna+ködlámpa...tiszta városi bicaj

Povi_ képe
Povi_ (nem ellenőrzött)
15 p, 2009-10-09 16:04

Legyen viacolor, mit bánom én...
Csak ne legyen EZ bicikliút.

bardoczi képe
bardoczi
16 p, 2009-10-09 17:34

1ébként a lánchíd alatti villamos átbújás déli ívének nagyobb sugarú kiképzése se lett volna a holdraszállással egyenértékű mérnöki feladat: igaz támfalat kellet volna hozzá átépíteni, de cserébe az EUROVELO6-NAK NEM EGY 30 CM-ES KABARÉ SZŰKÜLETEN kéne végiggangolnia. Teljes csőd lenne a térkövezés, a villamossínek közötti legsilányabb minőségű térkő helyett is lehetett volna aszfaltban gondolkodni: olcsóbb is lenne, bringaútnak is alkalmassá tehető volna. A rakparti gyalogút persze térkövezhető lehet, így ahol kényszerűen összefolyik a korzó a kerékpárúttal, ott egy szintben történő elválasztás és a más burkolatminőség jótékonyan tudna érvényesülni. A Varsányi Irén utcában a full piros kerékpárút kijelölés óta nagyságrendileg oldódtak a konfliktusok gyalogosok és kerékpárások között. A rakparti fák viszont halálra vannak ítélve. A mostantól számított 2 éven belül vagy kipusztulnak, vagy valaki fejére dőlnek egy vihar után, ezt most borítékolom. Ez van, ha egy közmű ügyosztály és egy kommunális cég akar környezetrendezni. BEZZEG LYON!

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

Oleever07 képe
Oleever07
17 p, 2009-10-09 22:37

Gyere el ide a Ráckevei Duna melletti EuroVelo 6-os útvonalnak nevezett valamire a Lágymányosi híd után, na az aztán az igazi európai minőségű kerékpárút. :D
Egyébként támogatom a korzó felújítását, csak ne legyen ez az idegrázogatós térkő, mert azt baromira utálom, meg eleve kimegy a helyéről, ld. Könyves Kálmán krt.-on a Fék utcánál, pontosabban az autószalon előtti bringagyászt.
----
Ha egy ALPHA montival messziről jön/mögötted lefékez/véletlenül neked megy/elnézést kér Tőled/ismer Téged, és Rád köszön egy (nap)szemüveges srác, it's Me.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07

Bencze képe
Bencze
18 szo, 2009-10-10 00:14

Úristen, mentem rajta picit mert gyalogost kerültem és zörgött alattam az összes kő, az valami érdekes élmény volt :D

Oleever07 képe
Oleever07
19 szo, 2009-10-10 01:40

ugye, ugye milyen jó volt, olyan élményed lehetett, mintha Bécsben lennél a Donauinsel-i bicikliúton, vagy Amszterdamban. :-) de ez a minőség folytatódik Soroksár déli részén és Dunaharasztin is a Ráckevei Duna mentén :-)
----
Ha egy ALPHA montival messziről jön/mögötted lefékez/véletlenül neked megy/elnézést kér Tőled/ismer Téged, és Rád köszön egy (nap)szemüveges srác, it's Me.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07

Don Kartács képe
Don Kartács
20 p, 2009-10-09 20:15

Díszkó burkolat? Az olyan hipnotikus hatású felület lehet?Lesz tükrös gömb,működ és villanófények is? Mindenesetre ha szép nagyra hagyják a hézagokat a kövek közt, az ütemes fejrázás már meglesz.Micsoda fertő ! Ezért érdemes lesz ünneplőbe öltözni:)

http://www.youtube.com/watch?v=150TX5uJVCY&feature=related

„Aurea mediocritas"

Bencze képe
Bencze
21 p, 2009-10-09 22:20

Csak az a baj, hogy ha nem tudják megcsinálni rendesen, akkor NEM kéne pénzt költeni rá (mármint annál többet ne, mint amit a gyalogosokra akarnak költeni).
A pénz oda kellene menjen, ahol tudnak is normális, közlekedésre alkalmas biciklisávot csinálni...

Hű most jöttem vissza 18 kerből, az Üllőin jó lenne egy biciklisáv, ott eléggé tolják az autósok :D

BodorÁdám képe
BodorÁdám (nem ellenőrzött)
22 szo, 2009-10-10 11:43

Sziasztok

A 2003. évi XXVI. Törvény az (Országos Területrendezési Tervről) 2008-as módosítása alapján az annak 1/6 mellékletében szereplő 6. Alsó-Dunamente kerékpárút (6-os jelű Euro Velo® - 6.A: Budapest - Dunaharaszti - Taksony - Dunavarsány - …. - Mohács - Kölked - (Horvátország), illetve 6.B: Budapest - Érd - Százhalombatta - Tököl - Szigethalom – Dunavarsány) útvonalát Budapesten a Duna-parton a Főpolgármesteri hivatal által is elfogadott, KKK által elkészített (http://www.kkk.gov.hu/pages/index.jsf?p=2&id=3887) nyomvonal mentén biztosítani kell. A jogszabály pontos szövege szerint:
„Az országos műszaki infrastruktúra-hálózatok nyomvonalait és az egyedi építmények helyét a kiemelt térségi és megyei területrendezési tervekben, valamint az érintett települések településszerkezeti tervében kell meghatározni.”
„Az 1/4-7. és 1/11. számú mellékletekben szereplő országos műszaki infrastruktúra-hálózatok elemeit és az egyedi építményeket az ott felsorolt, a térbeli rend szempontjából meghatározó települések közigazgatási területét érintve, az országos szerkezeti terv figyelembevételével, az engedélyezési eljárás során felmerülő ágazati szempontok és követelmények miatt szükséges korrekciókkal kell megvalósítani.”
Ennek az útvonalnak az ágazati követelményeit a kerékpárforgalmi létesítményekre vonatkozó hatályos útügyi műszaki előírás (ÚT 2-1.203.) adja meg, annak is 4.2. pontja. Ez alapján belterületen közös – gyalogos kerékpáros létesítmény (elválasztott vagy elválasztás nélküli gykp) nem létesíthető, a két irányú kerékpáros forgalomnak, legalább 2 önálló sávot, összesen legalább 2,6 m szélességben biztosítani kell.
Összefoglalva: A Duna-parton önálló (és nem gyalogosokkal közös) kerékpáros létesítmény létesítését kell megoldani, annak helyet kell biztosítani. Amennyiben ezt a Főváros nem teszi meg, úgy megsérti az Országos Területrendezési Törvényt.
A KKK kerékpáros koordinátora már írt levelet a Főpolgármesteri Hivatal illetékeseinek az EV6 Duna-parti szakaszának tarthatatlan állapota miatt, én is elmondtam László Jánosnak (MK) a jogi lehetőségeket, de kérdés, hogy van-e olyan állami, vagy civil szervezet aki jogi eljárás megindítására is vállalkozna?

Üdv
Bodor Ádám

gaze képe
gaze
23 v, 2009-10-11 23:58

en miert olvasok itt mindig "díszlövés"-t?

er13a18 képe
er13a18
24 h, 2009-10-12 22:14

kiket akarsz kilőni?