Az egyértelmű, hogy az autósok okozzák a legtöbb balesetet. Az viszont meglepő, hogy a második hely a kerékpárosoké.

Jelentősen csökkent a balesetek száma az idei évben, derült ki az Országos Balesetmegelőzési Bizottság tegnapi sajtótájékoztatóján. 1014-gyel kevesebb eset történt az idei év első kilenc hónapjában, mint tavaly ugyanennyi idő alatt. 609 fő, azaz 106-tal kevesebb ember vesztette életét a balesetekben.

Arról azonban még nem szóltunk, hogy kik és hogyan okozzák a baleseteket mifelénk. A legtöbb baleset továbbra is a gyorshajtáshoz köthető. Az esetek negyede (26%) a száguldásra vezethető vissza. Ezt követi az elsőbbségi jog meg nem adásához köthető esetek száma (23%), de kiemelkedőek a kanyarodás szabályainak megszegése (15%) miatt bekövetkező balesetek is.

Jó hír, hogy az ittasan okozott közúti balesetek száma csökkent 2009 első kilenc hónapjában. A rögzített 1614 eset 3,7%-os javulást mutat tavalyhoz képest. A Zéró tolerancia tavalyi bevezetése óta a helyszínen 14174 vezetői engedélyt vettek el a rendőrök.

A baleseteket okozók csoportjainak vizsgálata során megállapítható, hogy a legtöbb eseményt 2009 első kilenc hónapjában továbbra is a személygépkocsi-vezetők okozták (61%). Ez nem meglepő, az viszont igen, hogy őket a kerékpárosok követik. A biciklisek megelőzik a tehergépkocsi-vezetőket, a gyalogosokat és motorosokat is.

Forrás:
http://www.vezess.hu/hirek/teherutosnal_is_veszelyesebb_biciklis/21087/

Szemléltető táblázat:

Személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek száma az okozók szerint
(ezért köszi Don Kartács-nak :-) )

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
feb képe

Aki balesetet okoz, az

Aki balesetet okoz, az veszélyes - nyilván.
Tehát ha neaggyisten ráhajtok egy gyalogos lábára, az 1 baleset, és 1 baleset ez is.

Darab-darab. Kerékpár = VESZÉLY!!!

2
Oleever07 képe

na igen, ez a baleset (ami a

na igen, ez a baleset (ami a linkben van) pont az ellenpéldája ennek a cikknek
----
Ha egy ALPHA montival messziről jön/mögötted lefékez/véletlenül neked megy/elnézést kér Tőled/ismer Téged, és Rád köszön egy (nap)szemüveges srác, it's Me.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07

3
sagan képe

Olyan országban,ahol a

Olyan országban,ahol a zebrán átkelő gyalogos is lehet balesetokozó az ilyen statisztikákat eléggé fenntartással kell kezelni.
Az idióta kivitelezésű kerékpárutak miatt (védett úton egyenesen haladó kerékpárosnak EAK tábla a mellékútnál stb.) pedig sok esetben könnyű a kerékpárosra ráverni a dolgot.
Kíváncsi vagyok,hogy a Bodnár esetben ki volt okozónak kihozva,nem lennék meglepve,ha nem a gyorshajtó,hanem az ittas bringás.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
RAZOR

4
bdave képe

A kerékpáros volt

A kerékpáros volt többnyire a hibás. Se lámpa, se fényvisszaverő kabát, ittas állapot, ráadásul a záróvonalon hajtott egy két irányú útszakasznál.
__________
Jazzműhely

5
err képe

Volt lathatosagi melleny, es

Volt lathatosagi melleny, es sehol sem latom leirva, hogy nem volt kivilagitva (sot, eloszor talan azt irtak, hogy ki volt, de ebben nem vagyok biztos), csak hogy megszegett tobb KRESZ szabalyt, es a felezovonal mellett tekert.

Kivancsi lennek, mi az a tobb KRESZ szabaly...

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

6
Lathor képe

Meg arról is szó volt,

Meg arról is szó volt, hogy az áldozat testvére találta meg a cipőjét és a lámpát, viszont az ítélet szerint nem volt kivilágítva.

7
urga képe

Olyan országban,ahol a

Olyan országban,ahol a zebrán átkelő gyalogos is lehet balesetokozó az ilyen statisztikákat eléggé fenntartással kell kezelni.

+1

8
vnorb képe

Igen sajnos ez nagyon gáz,

Igen sajnos ez nagyon gáz, lásd a pécsi hölgy esetét a bíróságon. Az említett kerékpáros gázolásnál simán az kerül a statisztikába, hogy a kerékpáros okozott halálos balesetet (magának).
A statisztikákat meg az rontja le szerintem ilyen módon, hogy nagyon sok falusi baleset van hajnalonként kivilágítatlanul kukásmellény nélkül az országutakon, vagy a városi járdázásokkor gyalogosfellökés.
Ha meg kis baleset van városban (kerékpáros megkoccolása, vagy fellökése, leszorítás stb) akkor meg macera mentőt/rendőrt hívni. Így ezek nem kerülnek be a statisztikákba. (No és ebből jóval több van, mint a halálosokból)

9
err képe

Mennyivel elozzuk meg?

Mennyivel elozzuk meg? Irhattak volna a tobbi "nepcsoporthoz" is szazalekot.

Egyebkent meg nincs ezzel gond, abbol a szempontbol, hogy egyre tobben bringaznak. Nyilvan nem fognak csokkenni a balesetek.

A merteken lehet vitatkozni, meg belekotni, de sztem folosleges, mert aztan ha valaki ide teved, csak azt latja, hogy megint megmagyarazzuk a tutit. En ertem mi a difi, mas is erti, sokan viszont nem. Bar ok meg nem is fognak idetevedni, plane nem elolvasni :P

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

10
Lathor képe

Bizony úgyhogy ne szólj

Bizony úgyhogy ne szólj be! :)

11
fbobe képe

Engem érdekelne a halált

Engem érdekelne a halált okozó balesetek okozóinak eloszlása is, az szerintem többet mond a veszélyességről, mint a teljes arány. Persze ha abban is megelőzzük a teherautósokat... :)

12
Don Kartács képe

KSH - Személysérüléses

KSH - Személysérüléses közúti közlekedési balesetek az okozók szerint

http://portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/tabl2_05_04...

- A piros zizi az ízlelőbimbó ingerlő -

13
Oleever07 képe

köszi a táblázatot, be is

köszi a táblázatot, be is tettem a blogba :-)
----
Ha egy ALPHA montival messziről jön/mögötted lefékez/véletlenül neked megy/elnézést kér Tőled/ismer Téged, és Rád köszön egy (nap)szemüveges srác, it's Me.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07

14
Don Kartács képe

Sajnos arról nem találtam

Sajnos arról nem találtam adatot, hogyan oszlik meg a sérülések nagysága az okozók arányában.Amúgy nincs mit, 3gombnyomás volt.)

- A piros zizi az ízlelőbimbó ingerlő -

15
sagan képe

Érdekes megnézni a havi

Érdekes megnézni a havi bontást. A 2008-as adatsor szerint téli kerékpárral okozott balesetek száma fele/negyede a máj-jún-júl csúcsnak. Nyilván akkor kevesebb bringás van,de lehet a tapasztaltabbak maradnak egész évben a nyeregben. A teherautósok viszont egész évben egyenletesen teljesítenek. Összeadtam: 2008-ban összes kerékpáros okozó 1752 db teherszállító jármű okozó 1708 db,ez aztán markán különbség. A bicikli tényleg rohadtul veszélyesebb.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
RAZOR

16
sagan képe

dupla ----------------------

dupla

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
RAZOR

17
Addel képe

Amíg pl. itt a CM-on is

Amíg pl. itt a CM-on is lehetett olyan történeteket olvasni amikor egy a piros lámpánál álló kerékpárost eltolt a mögötte érkező autó, és miután a kerékpárost elvitte a mentő és az ottmaradt autós és helyszínelő rendőr azt ókumlálta ki hogy "az a hibás aki nincs ott" alapon a kerékpáros lett a bűnös, addig én az ilyen statisztikákat feltétellel kezelném.
Meg mikor a Bodnár féle esetnél a rendőrség azt nyilatkozza, hogy azt nem tudni hogy az autós ivott-e, mert még nincs eredménye a vérvizsgálatnak, de a biciklis ittas volt.
És nem egy ilyet olvastam.

18
err képe

Mindenhol azt irjak, hogy

Mindenhol azt irjak, hogy egybol szondaztattak, es nem volt ittas.

Piroslampas gazolas, amit itt is olvashattunk, az telitalalat...

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

19
wenson4.0 képe

Az autósok teljesen

Az autósok teljesen másképp gondolkoznak mint mi,múltkor hazafelé egy kanyar előtt intettem, hogy fordulni fogok,(előtte hátranéztem:kb.80 méterre döcög egy ócska kisbusz,meg egy sportautós készül megelőzni)
megvártam míg a sportautós elhúz, aztán kanyarodtam,amint befordultam hallom, hogy engem anyáz a kisbuszos amikor semmi sem történt.Ki érti?Talán azt hitte, hogy bemutatok?Mert messziről ordibált.Lehet, hogy ezért vannak a balesetek is, mert az autósok agya másra van beállva.

20
Krisi képe

Ez most biciklis

Ez most biciklis részrehajlás lesz, amit általában ellenzek (mint ahogy minden fajta részrehajlást), de őszintén szólva inkább egy bringás csapjon el, mint egy IFA. Vagy mint egy másfél tonnás autó. De még annak se örülnék, ha egy kéccáh kilós motor jönne belém. Persze egy biciklis is tud nagy rombolást véghez vinni, de ha már választani kell...
Csak sajnos nem lehet választani :(

21
tekerek@elek.mo képe

Ha már úgyis módosítják

Ha már úgyis módosítják a kreszt: 1 legyen kötelező legalább a KRESZ vizsga a közúton bicajozáshoz. Ellenőrizzék a kötelező tartozékokat a rendőrök. Büntessék a szabálytalankodó bicajost.
Amikor az úttesten kerekezik valaki, miközben az úttal párhuzamosan ott a kerékpárút ( autósok pénzéből építve) akkor legyen joga az autósnak a kerékpár kerekét kiszúrni. :)
Akkora szája van a bicajosoknak, de Ők maguk okozzák a balesetveszélyes helyzeteket a tudatlanságukkal, a szándékos szabálysértésükkel. Nagyon ritkán látni szabályosan kerékpározót. Amikor balesetet okoznak, szép csendben elkerekeznek nyomtalanul. A kerékpárutakat nem használják, de még többet szeretnének. Legyen. DE VALAMIVEL ŐK IS JÁRULJANAK HOZZÁ. TANULJANAK MEG KÖZLEKEDNI. Hordják magukkal az elsősegély csomagot és a kresz vizsgájukat. Legyen rajtuk védősisak,láthatósági mellény. Legyen kötelező a műszaki vizsga, mivel a közlekedésben vesznek részt. Adózzanak a kerékpárosok is és fizetős kerékpármegőrzőkben lehessen csak lezárni a bicajt. (mint a parkolóautomata) Tisztelt állambácsi sok pénzt lehetne az államkasszába betenni a bicajosok zsebéből is. Én nagyon sokat bringáztam ifjukoromban, akkor még nem csináltunk ekkora cirkuszt, egyszerűen tudomásul vettük, hogy az úttesten autók, a járdán meg a gyalogosok vannak többségben és övék az elsőbbség!
Életveszélyes, ahogy egyes mai bicajosok száguldoznak a járdákon! Fellöknek idős embereket, kisgyerekeket, aztán eltűnnek!
Én nagyon sokat bringáztam ifjukoromban, akkor még nem csináltunk ekkora cirkuszt, egyszerűen tudomásul vettük, hogy az úttesten autók, a járdán meg a gyalogosok vannak többségben és övék az elsőbbség!
Életveszélyes, ahogy egyes mai bicajosok száguldoznak a járdákon! Fellöknek idős embereket, kisgyerekeket, aztán eltűnnek!
Ma is átautóztam fél Magyarországot. Tapasztalat: A fővárosi kerekezők felelőtlenül cikáznak mint a villám. Az úgymond vidékiek, akiket a Pesti szuperbringások lenéznek, nyugodtan, megfontoltan és szabályosan közlekednek. Ők tudják, hogy az is egy veszélyes közlekedési eszköz, mint az autó. Ők tudnak jelezni, merre akarnak menni, és ismerik a KRESZT. Ezért a sarkon leszállnak és áttolják a bicajt a zebrán. Nekik szívesen adnék több kerékpárutat. De a pesti hőzöngőknek semmit amíg nem tudnak viselkedni, közlekedni.

22
Névtelen1 képe

Kakkantanak a behajtani

Kakkantanak a behajtani tilosra is. Ma 2 bicaj az alagútban.
Mi a haverokkal fotózzuk és majd közzétesszük az ilyeneket a honlapunkon.

23
sagan képe

Normális országban

Normális országban autóval behajtani tilos lenne az alagúton,szóval addig örülj,amíg használhatod és mérgezheted magad és mások levegőjét.
A behajtani tilos pedig azért kell többnyire,mert a parkoló autók miatt nem fér el két autó egymással szemben a szűkebb utcákon,de persze nálunk mások miatt az egy nyomtávú,szennyezést nem okozó közlekedési formát is büntetik.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
RAZOR

24
Addel képe

Mert az autósokat olyan

Mert az autósokat olyan nagyon érdekli a behajtani tilos mi ?

http://home.tvnet.hu/~ngyula/20090827(003).jpg

Szinte minden nap erre megyek haza és nagyon ritka, hogy nem áll az utcában autó.

25
lajhár képe

Az alagútnál hol van

Az alagútnál hol van behajtani tilos?

Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

26
sagan képe

A két végén,de sajnos

A két végén,de sajnos csak bringatilos :(.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
RAZOR

27
Perillustris képe

Kockázatok és

Kockázatok és mellékhatésok tekintetében...

28
Oversize Load képe

Majd ha fagy, pontosabban...

Majd ha fagy, pontosabban... Most jöjjenek a tipikus autós kifogások kiforgatásai :))
- nem vonják le fizetésemből az SZJA-t (úgy is erre az önkéntes mozgássérült parazita kaszt igényeinek kielégítésére fordítanák)
- egész évben nyeregben maradó kerékpárosoknak ÁFA nélkül adnak mindent, mert 1 lyukas petákkal sem vagyunk hajlandó az autópálya és autóút építést finanszírozni
- tiltsák ki a közutakról a jelenleg legveszélyesebb közlekedési módot :DD
- autópályán és autóúton kívül sehol ne lehessen autózni :DD
- nevetséges pár hónap helyett minimum 5 évre vonják be a jogosítványokat a balesetet okozóktól
- dugódíjat minden nagyvárosban szedjék :D
- a kerékpárúton/sávon parkoló gépjárművek rongálását ismerjék el a jogos önvédelemnek :DD
- automata sorompót minden szeparált kerékpárút - úttest kereszteződésbe, mely a kerékpáros érkezésekor zár függetlenül más sávok zöld jelzésétől :DD
- automata védelmi rendszerek tegyék lehetetlenné a kerékpárúton/sávon motorozást
Jó étvágyat :DDD

29
steerio képe

Fizetek SZJA-t, fizetek

Fizetek SZJA-t, fizetek ÁFÁt ugyanúgy, mint te.

Utánam azonban nem kell embereket gyógykezelni, utakat rendbehozni, kiesett munkaidőket fizetni, fekete házfalakat rendbehozni, stb.

Kapaszkodj meg, az autózásod költségeinek csak 15%-át fizeted még így is, ugyanis a fenti károk kompenzálásához hozzájárulnak a többiek is.

Az autózás többet elvisz az államkasszából, mint amennyi bejön belőle.

Ilyen körülmények között ezt az "autósok pénzéből" mantrát, ami az összes tudatlan szájából jön, nem szeretném hallani.

A bringások meg valóban szabálytalanok, csak úgy, pontosan ugyanolyan arányban, mint az összes többi járművezető.

30
Oversize Load képe

+1

+1

31
drótszamár képe

Én beírtam a véleményem

Én beírtam a véleményem a vezess.hu-ra. Mert szerintem érdemes az autósokkal akik nem bicikliznek beszélgetni. Ide ők nem jönnek olvasni maximum csak beszólni.

32
Frenki képe

Részben kapcsolódik csak

Részben kapcsolódik csak ide, de de leírom.Az idén kétszer gázoltak el,a második az első esetnek szinte a Copy-ja volt.Viszont a második után jöttem rá mi a baj.
Álljon itt tanuságul mindkettő:
1 Februárban jeges, esős, hideg időben elázott cipő és kére fagyott kezekkel próbálok minél gyorsabban tempózni Csepel déli részére, kivilágítva.Ott ahol a Szent István park után jobbra van egy MC szar, áll a felező vonal előtt olyan 50 cm-re egy sötét autó.Szembe sávban senki, az autó meg áll, nem szeretnék sebességet csökkenteni a hideg miatt (vissza is kell jönni szinte rögtön), a kocsi nem mozdul, én kilegyezőzök balra a sávig, mikor pont előtte vagyok elindul és fellök a hűtőrácscsal, vagy idommal a középcsapinál.Kettőt pattanok,védjegy szerű pc-s fejvédőm kiválóan hárít, a vállam fölött egyszer hátulról látom a kormányvéget,egyszer előlről a homlokcsövet.Megállunk az út szélén, felnézek:egy 40-50-es Cleopátra hajú csaj kanyarodik balra a szabadkikötő felé és rám se néz, elhajt.Azóta se tudom tudja-e elgázolt.Sokáig agyaltam, ki volt a hibás, mire egy hónap múlva az egyik rendőr barátom azt mondta, hiába állt a felező vonalnál, ő állt, és nem kezdhet úgy manővert, hogy nem bizonyosodik meg arról, hogy nem veszélyeztet mást.Abba bele lehet kötni, hogy én minek hajtottam elé, de az csak engem veszélyeztetett, és a cselekmény súlya nem akkora a mérlegelésnél, mint az övé, és itt a cserbennhagyásról még nem is beszéltünk.
2. eset.
A korábbiakkal felvértezve, halál nyugalommal, jövök két hete a körút felől a Városliget felé a Kir. utcában egy montival, ismét teljes fénydíszben.Autó a Halló Bár utáni kersztutcából kihajt a felezőig, kb 80 cm marad.Eléhajtok, erre a jobb elsővel ellök szerencsére most nem esek el.Iszonyú csattanás, kocsi satu, nem tud tőlem tovább menni.Ránézek az 50-es fickóra, és mondom:"te, egyenes úton megyek irányváltoztatás nélkül, neked meg ott a macisajt!"Az ürge hebeg-habog, én félrehúzódom vizsgálni a gépet, hátul kattog, elől üt, csávó meg el.Az eseteken elgondolkodva, a következőre jutottam:
Van egy veszélyes autós vezetési mód, az elsőbbségadásra kötelezett úton történő kihajtáskor.Az ember úgy látja, nem lát ki (2. eset)ill, ha a szabályos helyen áll, akkor a neki balról jövők nem fogják kiengedni (1, és 2-es eset).Mit csinál?Kihajt a felező elé olyan 50-80 cm-re, hogy el ne vigyék a kocsija orrát jobbról a másik sávban, és megnyugszik:balról már senki nem fér el, és csak jobbra figyel a kihajtásra.
Túl azon, hogy szabálytalanul korlátozza azt a sávot akinek elsőbbséget kell adnia, a figyelmét is beszűkíti.
Ezért nem tűnt fel a két sofőrnek a közvetlenül a motorháztető távolságában előtte áthaladó én.Egészen pontosan, mivel nem vagyok Cancellera, és kell azért olyan 10 mp a körúttól a kerszteződésig montival nekem, nos szemből számított, balra 270 fokban fogalmuk sincsen mi van előttük-melletük.
Nagyon veszélyes,tanuljatok belőle!

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

33
phorvath képe

Néha érdemes fékezni. Sok

Néha érdemes fékezni. Sok kellemetlenségtől megkímélhet.

Én a fenti helyzetekben inkább megállok, és megvárom, hogy elhajtson a keresztbeálló autó. Pár másodperc veszteség csak, viszont az autó elé hajtás nagyon veszélyes. Néhány másodpercen belül ugyanis biztosan elindul, és akkor elüt, mint ezt tapasztaltad is.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

34
Perillustris képe

Azt jóindulatúan elfelejti

Azt jóindulatúan elfelejti mindenki a fenti számokkal való érveléskor, hogy ebben azok az autós-autós koccanások, meghúzások, törések nincsenek benne, amiknél nincs hatósági intézkedés, azaz sima betétlapcserével intéződik el az ügy, mert nincs személyi sérülés vagy meg tudnak egyezni a felek.

Ezekkel együtt már nem lenne ilyen szép az arány. Ami torzít, hogy kerékpárossal történő ütközés esetén szinte mindig szükség van mentőkre, rendőrökre, így ezek jelentős többsége bekerül a statisztikába.

35
Oversize Load képe

+1 Esetleg betétlapcsere

+1
Esetleg betétlapcsere nélkül végződik. Áll ki a szűk helyről, "véletlenül" megnyomja a hátsó szomszéd rendszámtábláját és gyorsan elkotor.

36
Shag_Beckur képe

Azt jóindulatúan elfelejti

Azt jóindulatúan elfelejti mindenki a fenti érveléskor, hogy ebben nincsenek benne azok a biciklis-biciklis, biciklis-gyalogos, biciklis-egyéb jármű balesetek, melynél nem kellett rendőrt hívni, mert a biciklis vagy elhajtott, vagy meg tudtak egyezni.

37
steerio képe

"melynél nem kellett

"melynél nem kellett rendőrt hívni, mert a biciklis vagy elhajtott.."

Azért ha engem cserbenhagynak, én rendőrt hívok... az megint más, ha az meg lebeszél a feljelentésről, mert nem akar dolgozni ("tudja mit, maga elesett a padkában, jó?")

38
Shag_Beckur képe

Nem tudom, hogy hogy

Nem tudom, hogy hogy készítik ezeket a statisztikákat, illetve milyen adatokkal dolgoznak.

Van egy olyan érzésem, ha nincs meg mindkét fél, akkor nem lehet eljárást indítani, tehát döntés se születhet a felelőség kérdéséről. Gondolom ezek az ügyek nem jelennek meg a statisztikában.

39
Lathor képe

ha nincs meg mindkét fél,

ha nincs meg mindkét fél, akkor nem lehet eljárást indítani???
Cserbenhagyást tipikusan ismeretlen tettes ellen indítják, tanúvallomások alapján meg vagy megtalálják vagy nem, ha nem akkor is ki lehet találni ki volt a felelős tanúk meg pl. féknyom alapján.

40
Zsurmi képe

A kerékpárosok okozta

A kerékpárosok okozta balesetek számát tessék elosztani mondjuk kettővel, mert az áldozatot elég könnyű hibáztatni. Főleg ha már elvitte a mentő, eszméletlen vagy épp halott. No meg a biciklis "mindig" szabálytalan...

Az összevetéshez meg kell nézni, hogy a forgalommérés/becslés szerint hány km tettek meg az adott évben, ehhez képest mennyi az általuk okozott baleset és az mennyit változott az előző évhez képest. Ja, hogy idehaza nincs hivatalos biciklis forgalom-számlálás? Így könnyebb a "kívánt" eredményt kihozni.

A cikk szépen elterel a tényről, hogy a személyautók még mindig többször annyi balesetet okoznak.

-
Zsurmi

41
bvere képe

jaj de nem szeressem az

jaj de nem szeressem az ilyen statisztikákat, ebből bármire következtetni csak olyan penge logikával lehet, mint amilyet a vendég hozzászólók is produkáltak…

de ha már itt a felelőtlenségre célozgatnak, akkor próbálkozzanak inkább olyan statisztikával, hogy pl.: adott járműtípus esetében az összes személysérüléses balesetek mekkora hányadában találták az adott jármű vezetőjét felelősnek… na persze ilyen statisztika 2009re még nem készült, DE 2008ban… ha pusztán a balesetet okozó járművek (okozott balesetek száma szerinti) sorrendjét nézzük a kerékpárosok már akkor is „verték” a teherautósokat :) ezért is merem „illusztrációként” felhozni a 2008as adatokat…
tehát személysérüléses balesetek száma okozók szerint:
személygépkocsi: 12112
kerékpáros: 1752
teherautós: 1708

és akkor el lehet gondolkozni viszont azon, hogy az ilyen semmitmondó statisztika mellett, találunk ám ilyet is:

teherautós balesetek száma: 3270
ebből a teherautós okozta a balesetet: 1708
tehát balesetért felelős teherautósok aránya: 52%

kerékpáros balesetek száma: 3413
ebből a kerékpáros okozta a balesetet: 1752
tehát a balesetért felelős kerékpárosok aránya: 51%

khm, na akkor melyik jármű esetében nagyobb a balesetekért felelősök aránya? mily „meglepő”, hogy nagy különbség biza nincs is, bezzeg az autósok…

személygépkocsival természetesen ebben továbbra is első helyen, (12112/20890) 58% a hibásnak ítélt autós

(na persze emögött is jó csomó minden van, szóval ezek a statisztikák sem mindig mutatnak túl messzire)
ha vkit érdekelne:
http://portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/idoszaki/baleset/baleset08.pdf

ja és akkor nézzük már meg azt is, hogy kitől is van okuk inkább „félni” a gyalogosoknak:
a személygépkocsival okozott balesetek 12,5%-a gyalogosgázolás
a kerékpárral okozott balesetek 3%-a gyalogosgázolás

hozzátéve, mindez úgy – és ezzel nem felmenteni akarom a balesetek okozóit – hogy pedig a kerékpárosok és a gyalogosok az olyan találmányoknak köszönhetően, mint a kerékpárút gyakrabban közlekednek egymás mellé kényszerítve…

emellett én meg szorgalmaznám, hogy az autósok részarányosan fizessék meg a felelőtlen autóhasználatból származó általános egészségügyi, valamint a természetes és épített környezeti károk költségeit – a dugódíj így asszem elég magas lenne. Tekintettel viszont arra, hogy ezek a költségek – véleményem szerint – megfizethetetlenek, ráadásul egyeseknek még a parkolási és úthasználati költségek megfizetése is fáj, az egyetlen megoldás az lehet, ha illető ember többször leteszi a kocsiját (és utazik vagy nem utazik de mással), alaposan átgondolja az autóhasználati szokásait…

42
László Péter képe

Kedves tudatlan nem

Kedves tudatlan nem regisztrált hozzászólónk már megint az adóra hivatkozik...
Az utat nem csak az út adóból építik... másrészt volt már vagy itt vagy a kerékagyon egy cikk, ahol a kerekes barátunk kiszámolta hozzávetőlegesen, mekkora teljesítményt képvisel a biciklin... kb 60Ft körüli összeg jött ki. Ennyit én is nagyon szívesen fizetek ha kell, de a csekk kiküldése többe kerül...
Az viszont tény, hogy pár kerekes társunk jobban figyelhetne. 10 éve kerekezek a fővárosban, a legjobb tudásom szerint közlekedek és mindenhol figyelek, ennek eredménye képpen elmondhatom, hogy csak egyszer toltak meg hátulról egy elsőbbség adás táblánál.
Sajnos az is igaz,hogy 2x sikerült gyalogost gázolni... egyszer a nagy körúton a blahán a mekinél,mert a gyalogosok,mint a marhák átmentek a piroson, másodszor egy öreglányt a stadionoknál,mert családdal együtt sétáltak a kerépárúton és nem láttam a bokor miatt.
Természetesen leszálltam a bicikliről és amiben tudtam segítettem és ott maradtam volna akkor is ha mentőt/rendőrt hívtak volna akkor is.

a 10 év alatt ugyanakkor sok esetben láttam kerékpárost piroson átmenni, út közepén tekerni, este lámpa nélkül közlekedni, lakott területen kívül kukás mellény nélkül kóvájogni...

szóval én amondó vagyok, hogy vannak köztünk is felelőtlen emberek, akik egyszer a saját bőrükön fogják megérezni, hogy nem kifizetődő

Viszont az is igaz,hogy sok esetben ha nincs megfelelő rutin, akkor már rég valamelyik busz vagy autó alatt végeztem volna...

Andrássin kilökött ajtó a kerékpár sávra... természetesen én lettem volna a hibás...
Nagy körúton szintén kicsapott ajtó...
szűk utcán 60 körüli sebességgel egy busz előzött a kormányomtól kb 5-10 centire elhúzva...

Figyelni kell minden esetben!

//////////////////////////////////////////////////////

Magellan Crater+6 szólamú sziréna+ködlámpa...tiszta városi bicaj

43
steerio képe

Ne essünk abba a hibába,

Ne essünk abba a hibába, hogy mi is kasztokban gondolkodunk, majd elkezdjük úgy vélni, hogy a közénk tartozók mind kiváló KRESZ-ismerők és előzékeny, kulturált báránykák.

Van köztünk ilyen is, olyan is.

Bár sok dolog, amit leírtatok, gyakori (a kerékpáros automatikus felelőssé tétele stb.), én azért elmondanám, hogy napi szinten látok hajmeresztő dolgokat biciklisektől. Igen, autósoktól is.

Mindkét "fél" ott követi el a hibát, hogy az ilyen beszélgetéseknél előhozza a "majd ha az autósok/biciklisek betartják" kártyát. Nem, nem ettől függ.

A kerékpárosok által előidézett balesetek oka hármas: tapasztalatlanság, KRESZ nem ismerete illetve beleszarás/kivagyiság. Legutóbbin nem tudunk változtatni (és közlekedési eszköztől tökfüggetlen), az első kettőn igen:

KRESZ- ÉS KERÉKPÁROS OKTATÁST AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁKBA! Ahogy mindig mondjuk.

44
névtel len képe

Tisztelet a kivételnek, de

Tisztelet a kivételnek, de tényleg a biciklisek a létszámukhoz képest aránytalanul szabálytalanok az autósokkal összehasonlítva. Én igyekszem vigyázni rájuk, figyelek és elengedem őket de mélyen felháborít a kultúrálatlanságuk Itt ismét tisztelet a kivételnek. DE addíg, míg a szabálytalankodó száguldozó cserbenhagyó van többségben, addíg a többiek is egy kalap alá lesznek véve az autós társadalom szemében. A motorosok nagyrésze normálisan közlekedik, így az autósok többsége is segít nekik. De a bicajosok olyan szinten ingerlik az autósok többségét a szabálytalankodásukkal, hogy több esetben látom a szándékos betartást is ellenük. Főleg amikor ott a kerékpársáv és - többnyire a futár és a "sportoló" felszerelésben tekerők nem látnak el odáig.

45
steerio képe

De ezt tényleg ennyiszer le

De ezt tényleg ennyiszer le kell írni? Te bicikliútra gondolsz, és azért nem tekerünk azon, mert veszélyes.

Mert amikor jobbra kanyarodsz, nem látsz minket a tipikusan kétirányú, elválasztott szaron, ahol ki kéne tekerned a nyakad, hogy beláss, vagy még takarásban is vagyunk.

A legtöbb halálos baleset elválasztott bicikliúton, zöldnél történik. Értem, persze, álljunk meg minden kereszteződésnél, ahol lámpa szerint is elsőbbségünk van.

Aha. Te megállnál kiemelt úton haladva minden kereszteződésnél? Pedig téged motor visz, nem a saját erőd.

Aztán meg: sok olyan kereszteződés van, ahol még megállva, nyakat tekerve se látjuk be a lekanyarodó utat - amin jöhet olyan sofőr, aki mit sem tud a bicikliút létéről.

Ha nem látsz meg, meghalunk.

Ezenkívül: a bicikliút gyalogosok közé dob vagy már eleve ott vezet, megszűnik, rázós, hiányos térköves, hótól nem megtisztított, csúszós, beláthatatlan, dudva által benőtt, vagy egész egyszerűen nem arra vezet, amerre nekünk dolgunk van. Sőt, ennél még durvább is tud lenni.

Egyszer próbáld ki, csak egyszer, és soha többé senkit nem fogsz felzavarni a bicikliútra.

Mi nem is szeretnénk ilyeneket építtetni városon belül. Kerékpársávot vagy szélesebb külső sávot javaslunk, amihez nem kell más, csak festék. Csak tudod, abból nincs mit ellopni, ezért ritkán készül ilyesmi..

46
Oleever07 képe

ez az oszlopos bringaizé

ez az oszlopos bringaizé hol van? :-)
----
Ha egy ALPHA montival messziről jön/mögötted lefékez/véletlenül neked megy/elnézést kér Tőled/ismer Téged, és Rád köszön egy (nap)szemüveges srác, it's Me.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07