Az utóbbi időben egyre többször kerülnek elő bringás bejegyzések a "Sláger Rádió, veled vagyok" transzparenst a homlokán viselő, jobb időkben több tízezres látogatottságú oldalon (bkvfigyelo.blog.hu)

Az olvasottak alapján a készítő a saját területén minden elismerést megérdemel, többek közt neki köszönhetően kerültek fel az elsősegélydobozok a buszokra, de például graffitisek kézre kerítése, vagy a járművek kamerás védelme érdekében tett munkájáról is folyamatosan érkeznek biztató hírek, viszont egyre többször téved olyan területre, amihez egyáltalán nem ért:

Az első bringás postok még a BKV gondjaihoz szervesen kapcsolódó, objektívnek nevezhető írások voltak (ezeket nem is linkeltem, többnyire buszos leszorításokról szólnak), de az egyre nagyobb számú, szélsőségesen bringás ellenes autós komment hatására idővel megjelentek a kerékpárosokat illető különféle állandó jelzők (szabálytalan, veszélyeztető, kamikaze), leegyszerűsítő, erőszakos és egyoldalú megközelítések, és a közösségi közlekedés problémáiról szóló tartalmukat elvesztve lassan már semmi másról nem szólnak ezek az postok, mint a motorizált közlekedők szemszögéből világgá kürtölni, hogy a kerékpáros társadalom miféle velejéig romlott, emberiségellenes népség, akiknek a félreállítása érdekében bármilyen eszköz megengedett, sőt példa értékű.

(a lépten-nyomon előforduló "szabálytalan kerékpáros" kifejezéshez kapcsolódóan érdemes tudni, hogy a blog írója egy régebbi hozzászólása szerint néha maga is közlekedik kerékpárral, de mindig igyekszik "jó" bringás lenni, ezért ha teheti, nem megy le az útra, inkább a járdát használja...)

Nem tudom mit lehetne ez ellen tenni, ezek az írások rengeteg emberhez eljutnak, és az átlagnál mindig több kommenet generáló (azaz magasabb látogatottságot hozó) kerékpáros bejegyzések minden bizonnyal újabb és újabb hasonló anyagok létrehozására bíztatják a készítőt (érdemes megfigyelni, hogy az idő előrehaladtával hogyan válik egyre bátrabbá a postok hangvétele)

http://bkvfigyelo.blog.hu/2008/11/13/hajtas_pajtas_tojik_a_kresz_re?full...

http://bkvfigyelo.blog.hu/2009/08/27/meg_szerencse_hogy_nem_lehet_bicikl...

http://bkvfigyelo.blog.hu/2009/09/16/hiaba_az_ellenorzes_meg_mindig_bici...

http://bkvfigyelo.blog.hu/2009/10/01/megpofozna_a_villamossinen_tekero_b...

http://bkvfigyelo.blog.hu/2009/10/27/megtolta_az_utkozovel_a_szabalytala...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Törölt felhasználó képe

Tennivalók: 1. Nem olvasol

Tennivalók:
1. Nem olvasol biciklist fikázó blogokat, hozzászólásokat, mert csak magadban erősíted az ellenségképet. "Aki korpa közé keveredik, megeszik a disznók."
2. Szabályosan közlekedsz kerékpárral, és a barátaidat is erre neveled. Legyen menő barátságosan, segítően közlekedni (és élni).
3. Minnél több embert próbálsz rávenni a kerékpározásra. Segítesz nekik a vásárlásban, a használatban, a szabályos és biztonságos közlekedés megtanulásában. Leljék örömüket a tekerésben, élvezzék, hogy lehet másként is élni.
__________________
Mert így kerek a világ.

2
Bendzsó képe

Rock"n"Roll A városi

Rock"n"Roll
A városi ficsúr

+1

3
lrdr képe

+1 Ajánlom a Leszarom

+1
Ajánlom a Leszarom tabletta szedését.

4
beked képe

Bár elolvasva az eddigi

Bár elolvasva az eddigi kommenteket a hozzászólásom már felesleges, de azért a te kommentedre reagálnék.

Az én véleményem az, hogy igenis olvasni kell azokat a bejegyzéseket, amik rólunk szólnak. Akkor is, és főleg akkor, ha negatívan taglalnak minket. Ugyanis véleményem szerint ezzel meglátjuk mások véleményét és a bringához való viszonyát, egy jó cikk esetében olyan valós problémákkal is szembesülünk, amelyek brignán ülve talán nem tünnek fől. Végül, és ezt tartom az egyik legfonosabb érvemnek, kommentekkel tehetünk azért, hogy egy valótlan, vagy tájékozatlanságból fakadó becsmérlő cikk esetében hangoztatni tudjuk véleményünket, ezzel felhívva a blogoló és a kommentelők figyelmét is arra, hogy az adott bejegyzés tartalma vitatható, ill elmondani, az adott szituáció jogosságát, jogtalanságát stb.
Jó pléldának tartom erre Antibringa blogját (valószínüleg nem egyezik meg azzal a személlyel, aki itt kommentelt ezzel a névvel), aki nyitottan ált a bringás bejegyzésekhez és valóban megpróbálta megérteni, hogy a neki nem tetszó szituációk miért is történnek.
Aki nem teker, az jogosan nem érti meg, hogy miért nem megy valaki a jól látható bringaúton, miért húzódik be kanyar előtt középre, ha eddig volt szives szélen menni, vagy miért megy a buszsávban vagy sinek között.
Jó ha tudják, miért tesszük és jó, ha tudjuk, mi és miért zavar másokat.
Ez az én véleményem.

5
Törölt felhasználó képe

Egy-egy problémára

Egy-egy problémára többféle megoldás van, egyik talán hatékonyabb mint a másik. Én a tettekben hiszek, a szavakban ritkán. Tudást, erőt és kitartást kívánok azoknak, akik felveszik a szó-harcot!
__________________
Mert így kerek a világ.

6
Shag_Beckur képe

Nem értem mi a baj. Valós

Nem értem mi a baj. Valós problémákat boncolgatnak a postok.

7
err képe

En azert csak ovatosan

En azert csak ovatosan fogadom be ezt a villamos megtolta sztorit. Nem nagyon hiszem, hogy barki szo nelkul hagyta volna (meg ha elotte szabalytalankodott is azzal, hogy a sinre ment). Arrol ne is beszeljunk, hogy 2 villamos nem mehet egymashoz olyan kozel, hogy csak egy cangas legyen kozottuk. En spec nem is lattam meg ilyet, ilyenkor ugyanis megallnak, ha kell akkor 20 meterre a megallotol, aztan megy az idle.

A Margit-hidrol meg tudunk mi is. Ki lett vesezve 600x.

Egesz egyszeruen az a tre, hogy ujabb nagy latogatottsagu oldalon "kampanyolnak" ellenunk. Pedig a normalisabb fajta rendszeresen elengedi a buszokat, ha a helyzet ugy kivanja, es meg sorolhatnam. Gyikok meg mindenhol vannak.

Miert nem ir a BKVfigyelo arrol, hogy hany gazolas es gyorshajtas tortenik egy nap, es hany orat allnak a dugoban a jonepek, ahelyett, hogy BKV-ra szallnanak? Ez utobbi legalabb a profiljaba vagna. (Szerk.: tudom, mert nem profilja :))

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

8
Csabba képe

Teljesen igazad van! Én

Teljesen igazad van! Én még hozzászolnék anyit, ha esetleg több kerékpárút lenne Budapesten akkor biztos hogy nem a járdán, a villamossinen és az úttesten közlekednének a többiek! Én Budakesziről minden nap bicajjal járok be pestre 86,7%-ban az úttesten vagyok kénytelen közlekedni ami azon a szakaszon életveszélyes!

9
Kuku képe

+1 Szem előtt vagyunk, új

+1

Szem előtt vagyunk, új faj vagyunk a dzsungelben, foglalkoznak velünk. Én a BKV Figyelős srácot nem érzem bringásellenesnek. A bejegyzések is több hónap alatt jöttek, ennyi belefér. Ráadásul pozitív írásai is vannak, szóval kiegyensúlyozottnak mondható.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

10
Lfj képe

Opcionális lehetőség,

Opcionális lehetőség, hogy PM-ben a saját blogján keresztül, higgadtan elmondod Neki (is) a véleményed.
(Egyébként azért nem szólok jobban bele, mert nem látom objektíven a blog helyzetét, viselkedését, társadalmi elfogadottságát.)
________________________
"Élő szövet a fémvázon!"

11
Attila11111 képe

A látogatottság a lényeg,

A látogatottság a lényeg, azt meg csak ilyen uszító posztokkal tudja elérni az a féreg (aki mellesleg a megintallunkvazze blogot is megpróbálta ellopni.)

Aki a láger rádiót hallgatja, az amúgy sem ember, nincs értelme vele kommunikálni!

12
guk képe

Aki a Slágert hallgatja az

Aki a Slágert hallgatja az nem ember és nincs értelme vele kommunikálni??? Ezt nem teljesen értem. Mi alapján mondod ezt? Egyébként is feltűnt hogy megy itt a fikázás ezekkel a most beszűntetett adókkal kapcsolatban. Miért is? Nem hallgatok rádiót, örülnék ha valaki felvilágosítana.

14
guk képe

Ez érthető is, köszi a

Ez érthető is, köszi a linkeket. Egyik-másikról én is értesültem. Az oké hogy a Sláger felvállalta ezt a két parasztot, Boros-Bochkort én sem csípem, de attól még ne legyen már valaki szar ember, mert meg akar hallgatni egy LGT-számot, vagy bármi.

Béke.

15
Törölt felhasználó képe

LGT!? :-) Szólj. (bár

LGT!? :-) Szólj. (bár sugározni nem tudom...)
__________________
Mert így kerek a világ.

16
varkocs képe

Na és az Opera Unite az

Na és az Opera Unite az smafu?
________
http://kerekparosklub.hu/contested-streets-copenhagen

17
Törölt felhasználó képe

OFF. A böngészővel

OFF. A böngészővel böngészni akarok, nem szerverkedni, másrészt nem vagyok jogosult a szerzői joggal védett zenék megosztására (sem). (nem vagyok ennyire jogkövető, de próbálok méginkább azzá válni - még ha nem is értek egyett az adott jogszabállyal)
__________________
Mert így kerek a világ.

18
varkocs képe

Na és az Opera Unite az

Na és az Opera Unite az smafu?
________
http://kerekparosklub.hu/contested-streets-copenhagen

19
Lfj képe

Igazából, mindenhol a

Igazából, mindenhol a látogatottság a lényeg, és emiatt úgy szar az egész ahogy van. Majd rájönnek ott is!
Sokan épp ezért nem nézik az ezekre hajazó adókat sem! (Nem véletlenül nem írtam ki, hogy _kereskedelmi_.)
De!
Attila11111 (nem ellenőrzött) írta:
Aki a láger rádiót hallgatja, az amúgy sem ember, nincs értelme vele kommunikálni!
Tényleg nem növünk túl ezen a témán? "Négyheteregisztráltálmégkussolj","lágerrádióthallgatszkussolj". Miért kell az embert arról megítélni, (jelen esetben arról a rádióról) amit hallgat?
Már csak azért sem értem, mert én pont leszarom az
összes: mindenzenébebelepofázós-reggelviccelődős-erőltetetttelefonálgatós, s egyéb műsorokat, de az örökzöld zenéket attól kedvelhetem nem?
Hogy megerősítésképp erre írjak egy nagyszerű, és konkrét példát is: a RiseFM-et hallgatom amikor csak tudom. (Igaz, mostanában csak sztrímen, mert egy rohadt kalózadó sugároz helyette.) Reggel 10-ig a Morning Call megy, ami ilyen ébresztősó vagymifene. Ígyhát 10-ig be se kapcsolom a rágyiót. De van, hogy utána se, sőt hetekig nem.
Namost, a kérdésem akkor az: én mi vagyok, ha lágerrádiót és rájzefemet hallgatok, amikor zene van, és a pofázást, reklámot lehalkítom/kikapcsolom?
________________________
"Élő szövet a fémvázon!"

20
lazac képe

Elolvastam a belinkelt

Elolvastam a belinkelt cikkeket, egyáltalán nem látom túlzónak egyiket sem, sőt. Biciklin ülve is zavarnak ezek a jelenségek, fura, hogy szerinted mindez lázítás...

Mikor a körúton hátulról belémjött egy biciklis, mert a sárgán NEM téptem át az egyik kereszteződésnél (előtte 30+ tempót mentem), még neki állt feljebb. Én azóta nem azt nézem, ki mivel közlekedik, hanem hogyan.

21
BKV Figyelő képe

Szia G-Attila! Sziasztok

Szia G-Attila! Sziasztok többiek!

Először is köszi a bejegyzést, az ilyen jól megírt kritikákból tanul legtöbbet az ember. Külön köszönet, hogy a pozitív dolgokat is kiemelted, így akik esetleg nem ismerik a blogot nem gondolják, hogy itt csak a felesleges "fikázás" megy.

Jól írod, magam is kerékpározok, van egy "montim" és egy BMX-em. Előbbit hosszabb utakra használom, utóbbit akkor kapom a hónom alá ha bejövök Érdről a városba és nincs kedvem BKV-zni. Feldobom a vonatra, Kelenföldön ledobom és hadd szóljon:)

Nem tartom magam bringaellenesnek, sőt! Arra próbálom felhívni az olvasók figyelmét, hogy a BKV és a kerékpár együtt jó páros. Volt ilyen posztom is, sajnálom, hogy ezt nem linkelted. ( http://bkvfigyelo.blog.hu/2009/09/24/poggyasz_e_az_osszehajtott_bicikli )

A blog indulásánál felvetettem azt is, hogy vezessék be a kerékpár bérletet. Írtam a BKV-nak és a városvezetésnek is. Kicsit ennek is köszönhető, hogy később "piacra dobták" az 500 forintos bérletet, ami igen baráti ár.

A szabálytalan biciklisekről sok poszt születik, én is írtam róluk kettőt a Margit híd lezárásakor, ezt linkelted is. A BKV-figyelőt leginkább budapestiek olvassák, ezért is jelenik meg havonta, kéthavonta egy-egy olyan poszt, ami nem igazán köthető a BKV-hoz, de a fővárosiakat érdekelheti.

Először a hídon száguldozó kerékpárosokról írtam, mert nem szeretem, ha lecsengetnek amikor szabályosan közlekedem. (Igen, amikor biciklivel megyek akkor is törekszem arra, hogy a Kresz szabályait betartsam). Arra kértem a bicikliseket legyenek türelmesek, kevés a hely. Nem telt el 4-5 nap, meg is volt az első baleset, majd a rendőrség bekeményített. A baleset is arra mutat rá, hogy valós problémákról írtam napokkal ezelőtt, nem ártatlan bicikliseket bántottam...

Itt emelem ki, hogy az oldalletöltések száma és a látogatottság engem nem érdekel. Én ezt a blogot 2007-ben hobbiból hoztam létre, és most sem több. Nem ebből élek, nem is célom ebből megélni, nem keresek vele. És sem az Indexszel sem más céggel nem állok szerződésben. Úgyhogy az ilyen vádakat lehetőleg kerüljük...

Kicsit össze-vissza lett, remélem érthető a lényeg. Ha nem akkor várom a kérdéseket:)

Szia Attila11111!

Nem lopás, ha az ember a blogot, melyet átadnak neki átteszi egy másik címre, ahol a régi szerkesztő is elérheti azt. Kicsit olvass utána az előzményeknek és ne írj hülyeséget. Vagyis írhatsz, de magadat égeted.

A Slágeres és a férges beszólásodra pedig nem reagálok, az itt hozzászólók 99 százaléka ebből leszűri milyen ember is lehetsz.

22
Shag_Beckur képe

Hajrá! Index címlapról

Hajrá!

Index címlapról szoktalak olvasni, onnan természetesen nem kommentelek, mert fölösleges, elvész a tömegben.

De jó amit csinálsz, így tovább.

23
csako képe

Ha nem keresel vele, akkor

Ha nem keresel vele, akkor minek vannak rajta reklámok?

24
BKV Figyelő képe

Olvass utána a Blog.hu

Olvass utána a Blog.hu hirdetési rendszereinek és utána kérdezz. Nem az én hirdetéseim futnak, hanem a Blog.hu-é. Az én 50 százalékomon nincs reklám.

25
Cox képe

Most elejétől a végéig

Most elejétől a végéig visszaolvasva az első benyomásom: túlreagáltam.
Kicsit meglepődtem a hozzászólásokon, éppen fordítva jött a hideg-meleg, mint akiktől számítottam rá. Én a jövő alakítása szempontjából továbbra is olyan fontosnak érzem ezeket az írásokat, mint például azokat a pár napja- hete megjelent sajtóhíreket, amik szerint a közösségi közlekedés és a gyalogosok által hónapok óta használt Kálvin Tér "holnaptól, x év után, végre újra járható lesz" utalva arra, hogy holnaptól már autókkal is lehet arra menni. Szerintem nem szerencsés ez így.

Kedves Figyelő:
Nem lett szétesett, ebből a kritikából én is sokat tanultam.
A lényeg, és talán szerencsésebb lett volna csak ezt megírnom, de a blogon a sok komment között az eddigi 1-2 ilyen írásom gyorsan elsüllyedt:

Rengetegen tekernek kivilágítatlanul, másokat feltartva, balesetveszélyesn, és okkal számíthatok arra, hogy ha miattuk egyszer sajtónyilvánosságot kapó baleset történik, az ők kiszűréséhez szüksges erők többszörösét igénybe véve esetleg kitiltják az adott területről az _összes_ kerékpárost, köztük azokat is (elsősorban azokat) akik a saját bőrükön szerzett tapasztalatok alapján választották legkevésbé veszélyesként az adott útvonalat.

Külföldön, de lassan már nálunk is rájönnek, hogy bizonyos körümények között be lehet és érdemes engedni a busz és villamospályákra a kerékpárosok erre alkalmas részét, hiszen bizonyos sebesség fölött (persze a megengedett alatt) más hely híján ez a legbiztonságosabb. Ezért lenne fontos, hogy a mindenkire vonatkozó tiltások és életszerűtlen szabályok betartásáért vívott szélmalomharc helyett az autósokhoz hasonlóan itt is a blogon is szereplő hülyék kiszűrésére koncentrálnának az általánosítások helyett. (a jól megépített kerékpársávok talán a legjobb kompromisszumok, de ilyen sajnos kevés helyen van)

Margit híd. Az itteni gyalog és kerékpárút a széleségében és a forgalmában nem, ennek megfelelően az egy napra eső balesetek számában sem különbözött sok más társától, csak éppen szem előtt volt. Ezután a kerékpározás megszüntetésének sajtóhíre és indoklása megint teljesen téves irányba terelte az emberek kerékpározásról szóló ismereteit. Az ehhez kapcsolódó valós probléma szerintem nem a híd kerékpárútja, hanem az ország összes olyan kerékpárútja, amiken szintén jelentős gyalogosforgalom zajlik. Ezek használata egyenlőre sok esetben kötelező, és kerékpárosok ezrei használják is őket, néhányan állatként száguldva, teljes biztonságérzettel.

Egyébként ezzel lezártnak tekintem a blog és a kerékpárosok kapcsolatához köthető tevékenységemet, Neked további sikeres munkát kívánok.

26
BKV Figyelő képe

Nagyjából akkor úgy néz

Nagyjából akkor úgy néz ki egyetértünk ;)

Egyébként van egy FN-es blogom, (amiért szintén nem fizetnek), itt a legutóbbi poszt is a kerékpárosokkal foglalkozott, egy -szerintem- jól kialakított bicikli utat mutattam be:

http://bpkozlekedes.blog.fn.hu/bejegyzes/Milyen_a_jo_kerekparut_Ilyen/11...

Ha van kedved olvasd el ezt is:)

27
Krisi képe

csak annyit fűznék hozzá,

csak annyit fűznék hozzá, hogy ha lehetne, akkor ne említsük már egy lapon a köcsög bicikliseket a szabálytalan biciklisekkel! A kettő nagyon nem ugyanaz!
Mert lehet ám szabályosan is úgy közlekedni, hogy közben másokat veszélyeztetünk, meg lehet úgy szabálytalankodni, hogy közben figyelünk egymásra - gondolok itt az összes többi közlekedőre.

Lazacnak meg hatalmas plusszeggy: "Én nem azt nézem, ki mivel közlekedik, hanem hogyan."