Tegnap híres lett egy újságkihordó. Ehhez egy élet munkája helyett elég volt egy szabálytalanság, mikor áttolta dupla teherkosaras megpakolt biciklijét a Budaörsi úton. Azon a Budaörsi úton, ahol az átkelési lehetőség egy két emelet magas lépcsős felüljáróban merül ki (reggel 9-kor takarítva vagy nem...). Az újságokkal teli bicikli van vagy 40 kiló, a lépcsők csúszósak. Emberünk inkább megvárta míg úgy kiürül az út, hogy a belátható 400 méteren 2 autó van rajta, majd biciklijét tolva átkelt az úton. Nem is sejtette hogy szabálytalanságát egy webkamerát nézegető szemfüles blogger printscreenje nyakoncsípi. Ennyi elég is az index címlaphoz, de nem a blogrollban, hanem harmadik országos főhírként, a következő címmel: Bringás ámokfutó az M1-M7-esen. Ebből kb. egy szó igaz: "az". Gyalogosan tologatta a bringát (talán egész nap), valószínűleg körültekintő volt, és egy 70-es sebességkorlátozású belterületi főutvonalon kelt át, nem autópályán. Ahogy kell, jött is utána az 4-500 kommentes vita, amiben többen is remélik, hogy ezt az "állatot" (*,*,*,stb.) legközelebb valaki elüti (*,*,*,stb.). Mások bizonyítékot látnak a képben, hogy a biciklistáknak kötelező KRESZ vizsga kell, mintha csak abból tudhatná meg felnőtt emberünk hogy 4 sávoson biciklit áttolni tilos. Vajon ha jukkát vagy autógumit cipelt volna és nem biciklit, akkor hír lett volna? Soha.
Jöjjön már a tavasz! :)
Megszakítjuk adásunkat! Biciklit toltak át egy úton!!!
- Kuku blogja
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges




Hozzászólások
A legszebb,hogy másfél napig a címlapon volt,miközben más hírek folyamatosan tűntek el a süllyesztőben.
Bezzeg amikor helyreigazításra kötelezték az indexet,azt gyorsan levették a megjelenés után.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.
Hogy van az a "nem osztogatnak, fosztogatnak?" __________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Ahogy nézem, a belső sávban közeledő autósnak ha a megengedett tempóval haladt, akkor fékeznie kellett, hogy elkerüljön egy valószínüleg halálos kimenetelű balesetet.
Szóval igaz, hogy ferdít az Index. De hogy Kükü se pártatlan ebben a postban, az is hétszentség.
Honnan tudod, hogy nem állt meg a gyalogos és engedte el a legbelsőben jövő autót? Megtehette, mert a belső előttiben nem jött semmi.
Hogy mi történt pontosan csak a videóból derülne ki...
_______________________________
BringAlap-om
Újpest blogja - Terjesztd!
Városi cirkálóm
Teljesen mindegy.
(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.
Nem hogy nem akadályozhatja, nem is zavarhatja a járműforgalmat. Egy 4 sávos út közepén álldogáló gyalog viszont baromi zavaró. Főleg a hókásás úton.
Ezt ugyanaz az ember írja aki ennél sokkal kisebb kényelemért behajtani tilosba teker, és mindezt lefilmezi majd feltölti a netre? Ugyan, lazulj már el. Ez farizeus duma.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Te írtad, hogy mindenki követ el szabálytalanságokat :)
Másrészt nem érzem egy súlycsoportnak a nyári, verőfényes napsütésben egy 50 méteres, budaörsi, kihalt egyirányú, 20-as korlátozású utcában tekerést egy szürke időben, csúszós, latyakos, hókásás, 4 sávos úton, 70-es megengedettnél belső sávban jövő autóval átszambázást. Persze lehet, hogy csak én élek a kettősmércével. Vagy mégse?
(És akkor még nem is filmeztem :P)
Még nem láttad a felüljáró lépcsőjét. Ha azon letaposott kijegesedett volt a 20 centis hó (valószínű) akkor ez veszélytelenebb volt, más választás meg nincs.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Csak azoknak, akik nem tudják, hogy ez hol történt: link. Kb. a Hotel Wien feliratnál.
Kb. 300 méterrel arrébb ott az aluljáró is. Mondjuk abban nem vagyok biztos, hogy van járda, vagy bicikliút.
Szerk: bringautak.hu alapján van bringaút.
Nincs járda vagy bicikliút. Azazhogy van, csak az nem megy át alatta, és közlekedésre alkalmatlan.
A Budaörsi út másik oldalára születni kell.
Bringautakon be van rajzolva alatta is.
Szerinted tegnap reggel az utóbbi 5-6 év legnagyobb hóesése után a városban hol volt bringaút reggel 9-kor? Az Aluljáró 400 méter, pontosabban 2x400, dagonyában. Ez pedig 2x15 méter volt letakarítva.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Valószínűleg nem volt más választása.
Gondolom,nem viccből ment ott át (és tuti,hogy félt közben).
http://kep.tar.hu/norbonc
Nem vagyok pártatlan. A józan ész pártján állok. Gondolkodtam ezen a dolgon, és egyáltalán nem tartom halálos veszélynek. Ez az ember ott áll, és valószínűleg megvárta mindkét autót, és ezért volt ideje printscreent nyomni a srácnak. Én senkiről sem gondolom hogy öngyilkos, csak aki maga állítja. A józan ésszel és minden valószínűséggel ellentétes, hogy ez az ember előreszegezett fejjel átment ezen az úton. Egyáltalán mennyit kell várni itt hogy 2 autó jöjjön a 3-400 méternyi 4 sávban szombat délelőtt? Szerintem perceket várt, és az úton is nagyon figyelt az autókra, akik tuti hogy látták őt, mert más tárgy, más autók nem voltak előttük. Az út szemmel láthatóan szinte tiszta, látszanak a csíkok.
Ja és futárként vittem eleget a felüljárón a bringám, el tudom képzelni milyen lehet 2x15 kiló reklámújsággal ugyanezt egész éjszakás havazás után. Veszélyesebb.
Egyszerűen iszonyatos túlzásnak érzem ami itt történt. Ennyi szabálytalanságot minden ember megcsinál az életében, de szerintem 50x, ha nem is éppen ezt.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
A csíkok látszanak. Meg a hó.
Túlzás. Igen, túlzás. De miben más ez, mint a szabálytalanul bringaúton parkoló? Hiszen néha mindenki megszegi a szabályokat, néha mindenki zavarja egy picit a másikat. Persze körültekintően. De hogy én 50x elkültdem volna a kurva anyjába magamban azt, aki síkos, havas úton előttem lófrál át a 70-es korlátozás alatt, az is biztos. Pedig békés ember vagyok, de a képen látható, az nem épeszű cselekedet.
Mindenki pontosan meg tudja saccolni, hogy nem fogják elütni. Az a párszáz ember is, akiket úgy ütöttek el, hogy rohantak át a 2x3 sávos úton. Azt tudják, hogy nem üthetik el őket. Sajnos ez a tudás néha hamis. És a baleseti statisztika és a lelkiismeretükkel küzdők száma egyre nő.
Te is rohantál már át 2-3 sávos úton. Ez 99,9%.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Így van. De nem havas, csúszós úton, úgy, hogy jönnek. Mióta vezetek azóta meg egyáltalán nem, csak ha tényleg kihalt a környék. Nulla, azaz nulla autónál. Mert tudom, hogy milyen szar a sofőrnek, ha puhatestűek játszanak orosz rulettet az úttesten. Nem úgy, hogy tőlem 60 méterre még jön egy autó. Jobban féltem én annál az életem mostmár.
Mióta vezetsz azóta nem akkora gond az átkelés. Egy gyalogos napi szinten többször kerül ilyen döntési helyzetbe.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Ez akkor lenne igaz, ha mindenhova autóval járnék.
Ezeken a szakaszokon sosem szállsz ki, csak átsuhansz (ha nincs dugó). Viszont a két oldalán emberek élnek, és mozognának.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Azt nem mondtam, hogy itt jók az átkelési lehetőségek. Ami a laktanyánál van gyalogátkelő, az is szörnyű. Ellenben a fenti eset számomra nem elfogadható. Ebben a formában nem.
Szerk: Kb. a BAH-tól a föld alá kéne vinni az M1-M7 forgalmát, hogy ott normális átkelési lehetőség legyen. A sugaras főúthálózat átka.
Ha másvalaki szabálytalan, az számodra nem elfogadható. Amikor épp te vagy az, az viszont igen.
Erről ennyit.
-
Zsurmi
Ahahah :D
Ügyesebben trollkodsz, mint én:)
Én vagyok a trollnak trollja! Na és ki az én trollom? A trollnak trolljának trollja?
:)
-
Zsurmi
Egyikünk sem volt ott, így nehéz megítélni. Lehet az ABS és valaki ébersége mentette meg az bringás életét. Esetleg mindenki zavarása nélkül átment. Talán nem volt más épeszű választása. Nem akarom megítélni.
Csak egy csúsztatásra gondolnám felhívni a figyelmet:
A 70es korlátozást asszem azért írtad, mert "ott ennyire gyorsan száguldó autók" vannak, öngyilkosjelölt, aki közéjük merészkedik.
SZVSZ az a nemnorma, aki itt hetvennel megy. Te írtad, hogy ez egy "síkos, havas út". Lehet hülyeséget csinált, de a táblára ne hivatkozzatok szerintem.
Bringaúton parkolónak általában van más választás, pár méterrel odább. Neki talán nem volt. Talán volt. Frász tudja.
"Esetleg mindenki zavarása nélkül átment."
varos.blogteren végeztem kis számítást.
"Google maps és a felismerhető tájékozódási pontok (fa, szembe a "kapu") alapján a távolság 30, max. 35 méter.
A csúszós úton mérsékelt sebesség mondjuk 40. Reális. 30 méter 40km/h-val, ami 11,1 m/s, kb. 3 másodperc."
Szintén ottani kommentemből:
"...átkelhet, de a gépjármű forgalom ZAVARÁSA nélkül. Nekem egy 30 (de akár 50) méterrel előttem kolbászoló gyalogos is elég zavaró (gyk. rá kell figyelnem, hogy mit fog csinálni, nem a forgalom többi résztvevőjére)."
Mielőtt valaki beleköt, erre célzok: (8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.
Neked az jött le, hogy közel van, a gyalogosnak aki ott volt -és nem használt gugli térképet, tájékozódási pontokat-pedig az hogy elég biztonságos számára az áthaladás.
Minden relatív.
Hallottam már sok olyan halálos gázolásról a hírekben, ahol a gyalogos azt hitte, hogy biztonságos átkelni.
Én meg sok olyanról, ahol azt hitte az autóvezető, hogy biztonságosan át tud hajtani a zebrán. Évente kb. 800 ilyen történik. 48-an tavaly bele is haltak.
Mindenféléről hall az ember...
--------------------------
www.barzongorista.eu
Erről beszélek.
Ez a 800 olyan szabálytalan autós volt,aki a magyar szabályozás szerint is vétkes fél volt a zebrán gázolásban. Ráadásul 40-50 szabályosan közlekedő ember halálát okozva.
Szóval miről beszélsz?
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.
Most akkor az egyik fél szabálytalanságát egy másikéval próbáljuk elkendőzni?
Nem. Arra akarok célozni, hogy az nem érv, hogy hallottam...
--------------------------
www.barzongorista.eu
A "hallottam" komment arra vonatkozott, hogy az, hogy valaki azt HISZI, hogy biztonságosan át tud kelni, nem feltétlenül teljesedik be.
A balesetek nagytöbbsége azért következik be, mert az okozó azt hitte.
Azt hitte: megfelelően választotta meg a sebességet, mág átfér azon a sárgán, hogy jobbról nem jön senki, a villamos majd meg áll a megállóban, stb., stb., stb.,
A gyalogos a jelek szerint nem hitte, hanem tudta hogy biztonságosan át ér a túloldalra.
Nem kell tovább ragozni ezt a dolgot.
Ő is biztos volt benne.
Ennek mi köze a Budaörsi úton kerékpárt áttoló gyalogoshoz?
Ennek a hit és a bizonyosság kérdéséhez van köze.
Piere Curie és Antoni Gaudí is azt hitte, de nekik sincs semmi közük a Budaörsi úti gyalogoshoz.
Neki, bizonyossága volt.
Legyen igazad.
Ez jó érv!
Ilyet én is tudok.
Ők is azt hitték:
www.langlovagok.hu
--------------------------
www.barzongorista.eu
Majd a gyorshajtásos topicba. Most a tilosban átkelésről van szó.
Te írtad,hogy hallottál olyanról,ahol a gyalogos azt hitte biztonságos átkelni. 800 ember azt hitte a kijelölt gyalogátkelőhelyen biztonságos átkelni, 50 ember már nem él.Ez nem kendőzés, ez tény.
Nem az eredeti beírásra reakció,hanem a te hozzászólásodra.
Tegnap,ha nem figyelek engem is elgázolt volna egy kedves autós a zebrán,miközben nekem zöld jelzésem volt. Látott is,mert mikor mutattam a lámpára visszaintegetett,de megállni nem állt meg.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.
"hanem a te hozzászólásodra"
Az én hozzászólásom, mint fentebb írtam, arra vonatkozik, hogy amit HISZ az ember és ami a VALÓSÁG az néha, vagy gyakran (nézőpont kérdése) nem egyezik.
Lehet, hogy a képen látható úriember azt HITTE, hogy ez biztonságos és uralja a helyzetet. Lehet. Sőt, lehet az is, hogy mikor átért, elgondolkozott dobogó szívvel, hogy "hú bazdmeg, ez közel volt" és levonta a tanulságot és többet ilyet nem csinál. Sajnos ez kevésbé valószínű, hiszen az emberekben alapvető gondolat a "velem ez nem történhet meg". Ezáltal sokan olyan hajmeresztő mutatványokra képesek, ami ha a túlélési ösztön működne, eszükbe se jutna.
Jó én meg azt hittem nem fogok elesni a hóban,most meg mégis két lila folt van a lábamon.
Egy autó előtt estem el, balra kanyarodás közben a rosszul eltakarított hó miatt, kicsúszott alólam a bringa. Nekem is az volt a konklúzió,hogy jobban kell figyelni, illetve legközelebb biztonságosabb megoldást keresni.
De a fenti eset kapcsán szerintem az a lényeg:
1. Az esemény méretéhez képest túl nagy sajtóvisszhangot kapott.
2. Ha szabálytalan is a kerékpárt áttoló ember,attól még nem kell elütni.
Ezáltal sokan olyan hajmeresztő mutatványokra képesek, ami ha a túlélési ösztön működne, eszükbe se jutna.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.
Én is hallottam már ezt-azt, de azt nem hallottam, hogy a jelzett időpontban gyalogost gázoltak volna a Budaörsi út azon a szakaszán.
Azt, hogy ki, mit hallott, ez ügyben teljesen mindegy.
Ja értem. Tehát csak abban az esetben veszélyes valami, ha gázolással végződik.
Nem jól érted.
Mivel nem voltál ott, nem voltál az eset résztvevője, látója, ezért az amit számításaiddal, feltevéseiddel állítasz, csak fikciók.
Azokkal pedig már tele a padlás.
Ahahah :D
Szóval az TÉNY, hogy biztonságosan átkelt és nem zavart senkit és senki nem volt veszélyben, de a hihetőbb verzió, miszerint zavarta a közlekedést és veszélyhelyzetet teremtett az fikció?
Vagy most min megy a vita?
Hát azért hogy hetvenes korlátozás van, az szerintem, és a KRESZ szerint is azt jelenti, hogy ennyi a maximálisan megengedett sebesség, de a KRESZ azt is mondja, hogy útviszonyoknak megfelelően kell közlekedni, tehát ha az átkelő veszélyt jelent mert 70-nel nem tudok megállni rendesen, vagy lassítani, pedig messziről látom, az azt jelenti, hogy túl gyorsan mész, tehát te is megszeged a KRESZ-t.
Mellesleg múltkor a nagy hóban én az Üllőin közlekedtem a Népliget mellett, mert a kerékpárút le volt fagyva, és a laptoppal a hátamon nem volt kedvem tanyálni egy nagyot. (Hozzáteszem ismét, hogy szerintem a KRESZ arra is kitér, hogy ha nem tudom használni a bicikliutat, akkor mehetek az úttesten, pl. túl sok gyalogos van, de szerintem ide tartozik a túl sok jég is.) Egy kedves tanulóvezető oktató volt olyan kedves, hogy kikiabáljon a mellettem elhaladó kocsiból, hogy ott a bicikliút, de persze az ilyenek sosem állnak meg, hogy meg lehessen velük kulturáltan beszélni, hogy mihelyst letakarítja valaki a bicikliutat, én nem fogok fölöslegesen az Üllőin tekeregni, ahogy eddig sem tettem. Hozzáteszem, helyenként még most is iszonyat jeges, úgy, hogy kikerülni is nehéz, de most legalább ezt a latyak el is takarja...
Összegezve az a baj, hogy a kontextusukból kiragadott példákkal jönnek a saját igazukat hajtogató, de az orruk hegyén túl nem látó "okosak" miközben fogalmuk sincsen a körülményekről.
Én azt nem értettem, a Kerékagy mi a kénköves atyaúristenért ír egy ilyen baromságról egyáltalán? ÚP kiadta ukázba?
-----------------------
www.every7years.net
Egyébként ez az M1-M7-ről bevezető szakasz Centrum felé, a 139-es megállójának környéke.
50 méterre van a felüljáró.
Ami 90% hogy a 20 centis éjszakai hó után egy 40 kilós megrakott biciklivel sokkal veszélyesebb mint kivárni egy szünetet az autók közt. Én biztos vagyok benne hogy nem szórakozásból ment át itt. Ez a munkája, minden nap erre jár.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
a munkánkra hivatkozva megszeghetjük a közlekedési szabályokat?
a bringasávra parkoló áruszállítók is "csak a munkájukat végzik"...
Engem az sem zavar. Ha nincs hol megállnia akkor tegye. Szerintem ennyi belefér.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Miattuk nem is idegesítem magamat, ha tényleg dolgozás van. Index, hátranéz, kerülök.
Spec mindenféle autósok sokkal durvábban tudnak 2X2 sávon átkelni, ha csak a másik oldalon találtak parkolót. Onnan lehet felismerni őket, hogy alul vannak öltözve a -10-hez, slusszkulcsot szegeznek előre a kezükben, és úgy mennek át a gyorsforgalmin, mintha zebra lenne alájuk festve. Gondolkodtam is a minap, hogy autósoknak gyalogosságból jogsit kéne letenni arra az esetre, ha kiszállnak néha.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Mindkettő egyformán szabálytalan. De lásd már be, hogy az a hír, hogy "Kovács Jenő taxijával a záróvonalon keresztül fordult meg a Rákóczi úton hétfőn éjszaka félkettőkor" nem lenne az indexen másfél napig kiemelt helyen. Pedig súlyosságát, veszélyességét és szabálytalanságát tekintve hasonló kategóriában vannak.
A Budaörsi út pedig NEM sztráda, még csak nem is bevezető szakasz, a képen látható, hogy a hetes út leágazása előtt történt az eset. Szoktam ezen a szakaszon biciklizni, persze hosszába, ugyanis a sógoromékat csak így tudom meglátogatni. Nincs más út.
"még csak nem is bevezető szakasz"
ezt hogy érted?
az indextől pedig ki várt többet?
kb. ugyanaz a színvonal, mint a blikk.
Attól hogy címlapos, még nem kéne követendő példaként beállítani az úriember közlekedési szokásait.
"még belefér"
"csak a munkáját végzi"
stb...
Bevezető szakasznak szerintem a 100-as korlátozású budaörsi rész számít. Ez 70-es táblával, az első betorkolló út után, leállósáv nélkül, buszmegállókkal nem az, vagy ha igen, akkor a Kossuth Lajos utca is az.
Természetesen nem példa. Mondta ezt valaki? Ha a gyerekemet kapnám ilyenen, fél évre elvenném a biciklijét. De mozgalmat is indítanék az emberibb átkelésért.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Kedves makimajom.
Bringás vagyok és áruszállító/költöztető. Ahol lehet igyekszünk elkerülni a szabálytalan parkolást, de van ahol nem lehet. Ilyen esetekben igyekszünk minél gyorsabban befejezni a munkát, hogy a lehető legrövidebb ideig tartsuk fel a forgalmat - legyen az bringás vagy autós.
Ha egy teljes lakást kell költöztetni a Kiskörúton vagy a Rákóczi úton, akkor nem fogunk két utcával arréb megállni. Hanem ráparkolunk a bicikliútra vagy a buszsávra. Vészvillogó ki, plató le, és rohanás. Ebből még sosem volt gond. Tudod miért? Mert látják, hogy egy kétajtós szekrénnyel a hátunkon jövünk ki a lépcsőházból, azért.
És tudod, rajtam nem múlik, én két utcát is elsétálok a szekrénnyel. Csakhogy az jóval többe kerül. És a megrendelő nem fogja kifizetni. Te sem fizetnéd ki. Hanem majd megrendeli azt, aki megcsinálja olcsóbban: a bringaútra/buszsávra parkolva. Utána meg hőbörög az interneten.
Nem azt mondom, hogy a munkára hivatkozva megszeghetőek a szabályok. De gondolom te sem azt mondod, hogy ahol nem lehet szabályosan megállni, oda ne szállítsanak árut, vagy onnan ne költözzenek az emberek...
Szerintem ennyi rugalmasság belefér. Ha szerinted nem, akkor is javasolnám, hogy előbb a BMW-s meg Mercedes-es "vállalkozókat" zargasd, akik gyrosozni álltak meg a bicikliúton. Ha végeztél, majd beszélünk, jó?
ez a baj hogy a giroszozó is ezt gondolja, hogy "ennyi rugalmasság belefér"
Nem. Az a baj, hogy feljebb még az áruszállítókat ekézted, most meg egybemosod őket azokkal akik nem dolgoznak. Nekem ez a "rugalmasság" nem fér bele.
az csak egy példa volt, nyilván nem csak az áruszállítók parkolnak bringasávra.
Ugyanúgy helytelen ez bárkitől, akár másokat költöztet, aki nem akarja megfizetni a kicsivel drágább, de szabályos szállítást, akár azért mert éppen megéhezett...
Gondolom téged sem az zavar ha valaki BÉEMVÉVEL áll oda a giroszoshoz, hanem akármilyen autóval...
Igen. Ha azért áll oda, mert képtelen 2 percet sétálni a gyrosért, akkor jogos. Sőt, matricát a szélvédőre/motorháztetőre. Csak jellemzően nem a kispolszki tulajdonosa áll meg paraszt módon, hanem valamelyik nagy-és-drága-német-autóm-van-nekem-minden-lehet(TM) típusú szubhumán.
Csak sajnos gyakran leszarják a kerékpáros és gyalogosforgalmat és azt zavarják, pedig pl az úttesten sokkal kevésbé lennének zavaróak. Pl. a Bajcsyn a külső sávban simán elfér a teherautó, és senkit sem tart fel, míg a kapubeálló elé állva gyakran a gyalogosok sem férnek el.
Aha. Ezek miatt van az, hogy a háromsávos utak gyakorlatilag kétsávosak, a kétsávosak meg egyre szűkülnek (ld. Bartók).
Aha, ezek miatt. És? Mi is ezzel a baj??? Persze tudom, beszűkül az úttest és dugó lesz a Bajcsyn, mert a szerencsétlen kismama miatt nem lehet a járdán keresztbe parkolni. A saját kölykének csinálja a szmogot!
_________________
Csupa erő, csupa izom! Minden reggel biciklizom...
Például az, hogy mondjuk a Bartókon Gellérttől Móricz felé nekem tökéletesen megfelelne a külső sáv, de valakinek állandóan csak egy pillanatra meg kell állnia ezáltal a Villányira kanyarodáshoz rögtön két sávváltás is szükséges?
Vagy az, hogy azokat a sávokat FORGALMI sávoknak hívják, nem VÉSZVILLOGVA BEUGROK, MINDJÁRT JÖVÖK sávoknak?
De fordítsuk meg a kérdést. Kit zavar a biciklisávon parkoló? Hiszen csak egy sávváltás és ki is kerülte a kétkerekű...
az ilyen esetekre van a kozteruletfoglalasi engedely megkerese... ami bizonyara macerasabb dolog, mint odamenni, es nekiallni a melonak.
de ha te azt mondod, hogy most jo okod van ra, akkro masrkor mas mondhatja ugyanezt - ezekszerint teljesen jogosan.
az mar mas teszta, hogy idehaza milyen a hivatalok burokraciaja.
de most erted, mindenki tud jo okot mondani arra, hogy miert szeg eppen szabalyt.
(a topic egyebkent arrol szol leginkabb, hogy mennyire fals informaciokat nyomott a media, es hogy milyen hihetetlen veszelynek allitotta be a tortenteket. azt nem vitatja, hogy szabalyszeges tortent. meg mielott...)
szal: kozetruletfoglalasi engedely fel orara amig a koltozes tart.
Pontosan melyik szabály került megszegésre? Csak hogy tisztán lássunk...
www.gruppetto.hu
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól 21. § (8)
Egy állóképből hogyan tudtad megállapítani, hogy megvalósult-e a zavarás? Elég valószínű, hogy a hókásás úton nem 70-nel tekert az a két autó.
www.gruppetto.hu
Fentebb számoltam. 40 km/h reális ilyen úton, azzal 30-35 méter ~3 mp. A 30-35 méter a Google Maps és a felismerhető tereptárgyak, a busz és a sávelválasztó csíkok által is nagyságrendileg megvan.
És azt beleszámoltad a képletbe, hogy az út szélén álldogáló gyalogost észrevéve esetleg mind a két jármű vezetője jelezte, hogy átengedi? Szóval a kép alapján csak azt tudjuk, hogy ott volt a 2 autó, fogalmad sincs, hogy mennyivel mentek. Lehet, hogy álltak.
www.gruppetto.hu
Sőt, lehet, hogy holnap nyári, verőfényes 30 fok lesz.
Csak nem túl valószínű.
A valószínűség semmit nem mond a tényekről. Konkrét esetekben a tények hiányát pedig nem pótolhatod valószínűségekkel. Most egy konkrét esetről beszélünk.
www.gruppetto.hu
"A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják."
"(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud."
"(9) A gyalogosnak tilos
g) az úttesten áthaladni, ha a közelben gyalogos alul- vagy felüljáró van."
Ezek a tények. A többi csak mellébeszélés. Ld. még Occam borotvája.
A tényeket nem szabályok írják le, hiába erőlködsz. Az egyetlen tény, ami megállapítható, hogy a 3 jármű egy adott pillanatban a képen látható helyen tartózkodott. A többi mind spekuláció. Occam borotvája is csak egy elmélet, nem szolgál tényekkel.
www.gruppetto.hu
Oké.
Megyek, csinálok salátát.
az eredeti postnál írja bizonyos derabitz:
"(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,
Lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),
b) egyéb helyen bárhol, a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át."
(1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól)
Tény, hogy a KRESZ tartalmazza a következőket is:
(9) A gyalogosnak tilos...g) az úttesten áthaladni, ha a közelben gyalogos alul- vagy felüljáró van.
A közelben meghatározás elég relatív."
Talán ez.
Gyere el egyszer költöztetni velem. Komolyan. Arra a "fél órára". (Egy lakás felpakolása két óránál kezdődik, fél órában az albérletből viszed el a dobozaidat.)
Közterületfoglalási engedély a Ráday utcába és hasonló helyekre kell, ahová tényleg nem lehet máshogy bejutni. Oda szereztünk is. De mondom, gyere el, tölts egy napot a "másik oldalon", mindjárt más lesz a leányzó fekvése. Elég militáns bringás vagyok - pl. én már üvöltöztem a bringaúton parkoló kopasz mercissel - és kergetett már meg taxis is de pl. vészvillogóval bicikliúton parkoló teherautóssal sosem álltam le balhézni. Azért mert tudom milyen időre menni, úgy hogy a megrendelő szorítja a töködet, épp hogy kijössz a bérből és még parkolóhely sincs.
De ez a vita teljesen értelmetlen, arról nem is beszélve, hogy totál offtopic. Konkrét tapasztalatok nélkül nem hinném, hogy érdemes elektronokat pazarolni.
Amikor én voltam sofőr és szállító jómunkásember, akkor mindig nyitva hagytam a furgon hátsó ajtaját, hogy lássák, pakolok. Igaz, csak papírt vittem, azt meg lopja el, aki elbírja. :)
--------------------------
www.barzongorista.eu
Ugye? :)
("fuvaros kollégák, szevasztok!")
Budapesten mindenki meg tudja magyarázni, hogy miért kell neki tilosban parkolnia. A csúcs ez volt: a G-roby az Andrássyn a bringagyalogon - meg a képen nem látszik, de egy másik esetben a buszöbölben - parkolva szállított házhoz. Hogy budapest belvárosában, a világörökség részét képező (ha-ha!) Andrássyn bringagyalogon+parksávon (amit az 2009 tavaszán már újra sem vetettek!) autóval szállít házhoz élelmiszerbolti cuccot! Hogy nem képes a tag elbattyogni a közeli boltba, a G-Roby meg vállalja a dolgot! Komolyan mondom, hogy tisztára el vannak tájolva az emberek.
http://parkolo.freeblog.hu/archives/2008/06/25/Mindent_megtesz/
A pénzszállítóról - neki közel kell állni a bankhoz, de az összes banki meg örző védő menedzser el nem intézné a szabályos szállítást, hanem "így tudja megoldani":
http://nincsszabaly.blog.hu/2009/02/18/penzszallitok_ismet
http://parkolo.freeblog.hu/archives/2009/02/06/Kerekparsav_mindenkinek/
A taxisokról meg ne is beszéljünk, mert ők meg az utasokra hivatkoznak, hogy még azt is elvárják, hogy szembe menjenek be az egyirányú utcába....
Jó nagy trágyahegy, nem tudom mit lehet ezzel kezdeni, de már nagyon elegem van belőle. Szégyellheti magát minden illetékes, meg polgár is, aki még egy adagot tesz hozzá....
Egyszer szóljál be egy kopasz nagy darab taxisnak, majd meglátjuk kedved lesz-e még ilyeneket művelni?!
Nem értem a rinyát, engem sose érdekelt, hogy kresz megszegi-e vagy sem, ameddig nem akadályoz és biztonságos marad.
Pl. Az első képen látszik hová parkolt, egy kevésbé forgalmas időpontban kerékpáros és gyalogos elférnek egymás mellett, és ha még nem kereszteződés közvetlen közelébe teszi, annak még örülni is tudok...
Vagy az Oktogon felé, már majdnem ott a taxisok rendre elállják a biciklisávot, régebben nem örültem neki, ma se, de nem tud érdekelni, megyek az autók mögött velük, még gyorsabb is, ugyanis nem kell még egy lámpát várakozni.
Bunkóságnak az, sokszor csak lustaságból állnak úgy, ahogy, de van úgy, hogy muszáj, ha szállít valamit. Azt megértem.
"Egyszer szóljál be egy kopasz nagy darab taxisnak, majd meglátjuk kedved lesz-e még ilyeneket művelni?!"
Le szoktam fotózni a kopaszmerciseket, meg a taxisokat is, meg a diplomatákat is. Sőt, elküldöm a taxis cégeknek is, és eddig csak a Taxi4 vezetője nem értette, mi a különbség egy komoly világvárosi taxiscég társadalmi felelőssége és egy falka hiéna között. A diplomatákkal kapcsolatban meg csak a külügy flegmázik, de még ők sem merik azt leírni, hogy nincs igazam, csak azt, hogy nem akkora a probléma, hogy felvállalják a konfliktus a gyökér diplomatákkal. Ami persze kötelességmulasztás, remélem rájuk fogják hamarosan olvasni. Ha egyszer "elmegy a kedvem" ettől, az az olyan mentalitás miatt lesz, amit a fenti hozzászólásod tükröz, mert Zsurmi fentebbi sértegetése. Az, hogy még itt is ilyen hozzászólásokat kell olvasnom. Ezért tart itt az ország....
http://parkolo.freeblog.hu/archives/2009/01/14/Taxis_es_kopasz_mercis/
Jól teszed, engem te se zavarsz, ha fotózol, mint a kopasz mercis se, ameddig nem csinál veszélyes szitut (centizgetés, figyelmetlen vezetés stb)
De amit te csinálsz annak örülök, csak túlzásba viszed, mint olyanokkal, hogy a szállító szabálynak megfelelően parkoljon, mikor neki egy célja van, minél közelebb állni a célponthoz, ki tudja milyen nehéz dolgokat kell be/odacipelniük!!!
Azért csinálom, mert szerintem az a káosz a túlzás, ami a városban van. Az úrvezetők rutinból állnak meg bringasávon, buszöbölben és az illetékesek semmit nem tesznek. Jellemzően azokat fotózom akik hónapok óta ugyanott, ugyanzt elkövetik. Az illetékeseknek meg azért küldöm el, hogy lássák: mennyire nem teszik a dolgukat.
A szállítókkal kapcsolatban: nem állok meg ott, hogy a jó dolgos Kisemberféléket fikázzam, bár nem mindenki olyan felfilágosult és jóindulatú mint ő. Elküldöm a kifogásomat a cégnek is és a fővárosi illetékeseknek is. Ugyanis a normális rakodás feltételeit nekik kell kialakitani, nem a söfőröknek.
Az a túlzás, hogy a rengeteg felelős, cégvezető és hatóság nem végzi el a dolgát. Sajnos generációk születnek, szoknak bele ebbe a magyar átoknak gondolt trehányságba és ezzel fenntartják azt. Ez a túlzás.... szerintem.
A szállítókkal kapcsolatban: nem állok meg ott, hogy a jó dolgos Kisemberféléket fikázzam, bár nem mindenki olyan felfilágosult és jóindulatú mint ő. Elküldöm a kifogásomat a cégnek is és a fővárosi illetékeseknek is. Ugyanis a normális rakodás feltételeit nekik kell kialakitani, nem a söfőröknek
És a Groby dolgos kisembereivel mi van? Őket nem fikázod? Dehogynem.
-
Zsurmi
Hogy budapest belvárosában, a világörökség részét képező (ha-ha!) Andrássyn bringagyalogon+parksávon (amit az 2009 tavaszán már újra sem vetettek!) autóval szállít házhoz élelmiszerbolti cuccot! Hogy nem képes a tag elbattyogni a közeli boltba, a G-Roby meg vállalja a dolgot!
Autóval szállít házhoz élelmiszert! Botrányos!!!
Szállíts haza karton sört, vízet, gyümilevet stb. autó nélkül! Idióta.
A Groby sem a sarki bolt alternatívája, hanem a szupermarketé. Nem kell autó hozzá. Egy baj van vele: nincs versenytársa.
A szabálytalan parkolás dolgában igazad van.
Csakhogy. Pont a belvárosban a helybeli ingyen parkolók sokszor minden helyet elfoglalnak. Ezért kellenek drága és időkorlátos parkolóhelyek.
-
Zsurmi
Szegény banyatankos nénik, akik busszal mennek a hiperbe, nem tudják, hogy kocsi nélkül nem is léteznek... :D
Na igen. Kár, hogy nem készítettem képet, a múltkor a BAM reggelire készített 12 tepsi kakaóscsiga hozzávalóihoz csupán félig telt meg a banyaboo...
Spanyolországban _mindenki_ banyatankkal vásárol. Nekem is csak akkor kényelmetlen, mikor fel kell emelnem a járdaszegélynél, de majd megtanulok bunny-hoppolni vele :-))), olyankor maximálisan átérzem a babakocsisok és tolószékesek problémáját.
__________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Kedves Zsurmi! Ha már mindenképpen ragaszkodsz hozzá, hogy valaki kettőnk közül idióta, akkor te vagy az. Egy normális városban még az üzletek árufeltöltését is hajnalban oldják meg és nem a csúcsforgalomban buszöbölben, másodikként állva stb. stb. Egy normális városban dugódíjat fizetettnek, hogy ne érje meg Grobyval hozatni a cuccot a város széléről a belvárosba parksávon meg buszöbölbe beállva, amikor szemben van a másik oldalon az élelmiszeráruház. Egy normális városban a Panoráma busz nem a bringasávon meg a buszöbölben álldogálva várja az utasait olyan buszokkal, hogy háturlól nem is lehet látni a füsttül meg a koromtól, amit kibocsátanak, csakazért, mert a cégtulaj valami cimbi a bkv-val vagy mittudomén milyen alapon levajazzák... Ez mind idiótizmus ugyanúgy, mint az, ha valaki ezt meg akarja védeni vagy magyarázni, hogy ez jól van így.
http://parkolo.freeblog.hu/archives/2009/02/20/Match_meccs_2/
http://nincsszabaly.blog.hu/2009/04/27/andrassy_2
http://nincsszabaly.blog.hu/2009/05/26/match_2
http://varos.blogter.hu/277321/mit_keresnek_a_varosnezo_buszok_a_buszmeg...
http://nincsszabaly.blog.hu/2009/04/23/kerekparut
http://nincsszabaly.blog.hu/2009/08/31/busszal_a_buszsavban
Ezek mind dolgoznak....
Azért vagy idióta, mert nem ismered fel a saját érdekeidet, és háborogsz azért, emi igazából jó neked!
A Groby házhoz szállítja az élelmiszert a végfelhasználókhoz. Tehát az autózást helyettesíti! Pont olyan, mintha 5 ember/család elmenne teszkózni. De 5 autó helyett 1 furgon szeli az utakat. Forgalom-csillapít.
Ez az elfajzott fogyasztói magatartás: a sűrűn lakott (és remélhetőleg egyre forgalom-csillapított) belvárosban valaki nem az autójával intézi a nagy-bevásárlást: hanem házhoz szállíttat.
Én is használtam, mert nincs autóm és a belvárosban szoktam lakni.
Persze a Groby is ugyanúgy parkol, mint minden más személyautó: hol szabályosan, hol szabálytalanul. De nem ezért hülyéztelek le.
-
Zsurmi
(radasul fent nevezett hazhozszallito uzletei a belvarosban vannak... )
Ha te azt gondolod, hogy a belvárosban az a jó megoldás, hogy G-roby félék szállítsák ki a lakásokba a heti nagybevásárlást, akkor tényleg idióta vagy. A belváros tele van boltokkal, ahová a szállítást éjszaka szokás megoldani teherautókkal. És a belvárosi boltból nem autóval kell átszállítani a lakásokba a heti nagybevásárlást.
Eleve ez a nagybevásárlás nem városi dolog: a városokban mindig is kisebb, napi bevásárlások voltak tipikusak. A boltok fel sem voltak készülve rá, elég ha megnézed, mekkora kosarakkal voltak felszerelve. Ez az egész egy autóval elterjedt szokás, ami az usa elővárosaiban alakult ki.
De amilyen idióta vagy felesleges is tovább magyaráznom; hátha valaki majd el tudja neked mondani úgy, hogy te is felfogd.
Ha te azt gondolod, hogy a belvárosban az a jó megoldás, hogy G-roby félék szállítsák ki a lakásokba a heti nagybevásárlást,
Jó hát, ilyenekkel.
Szerintem is furcsa ötlet, ha már házhoz hozzák, cangát is választhatták volna eszközül.
Ez mekkora!!!
________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Az k**** jó lenne, biztos befér 5 megrendelő bevásárlása egy körrel egy bringa kosarába! Nagyon gazdaságos lenne!
Persze, ha le lenne zárva a fél belváros, akkor abban a speciális helyzetben oda talán az a legjobb (ha a bi- és tricikli szabadon közlekedhet).
De az még egy képzeletbeli állapot!
-
Zsurmi
Gondolkodni azt nem tudsz.
A sarki bolt nem alternatívája a nagy bevásárlóközpontnak! Nem ugyanaz a választék, nem ugyanaz az ár, nem ugyanaz a mennyiség!
Ez az új sötétzöld mantra? A helyben termelt élelmiszer után a helyben árult élelmiszer a jobb?
Idehaza sehol nem éjszaka szállítanak árut az idealizált kis boltokba! Ez lenne a cél, mert kevésbé zavarja a forgalmat. De pont emiatt a kis bolt drágább is.
Mivel a lehetőség meg van egy ideje, az igény is megvan az egyszeri nagy bevásárlásra, a rendszeres kisebb mellett. Pont mert kevesebbet kell szívni a rendszeres kisebbel. Nem kell minden nap liter tejet, gyümilevet, kólát anyám kínját cipelni a cekkerben. Csak hogy pótolva legyen a készlet.
Te valami múltbeli, képzelt vagy idealizált állapot alapján állítasz fel értékrendet. Ezért is vagy még idióta.
-
Zsurmi
(mivel a milós vitakultúrához én nem érek fel, ezért csak egy kis offolás: én pl azért is használom a grobyt (reklám) mert pl utólag, fizetés előtt tök kényelmesen át lehet nézni a kosarat, így nem veszek meg egy csomó olyan baromságot amit az elején még beledobáltam, de amikor látom, hogy mennyi a végösszeg, akkor nekiállok szelektálni.
Ezen felül további előnye, hogy amíg a nagy pakkokat (6-os víz) egy marketben beteszem a kocsiba-felteszem a szalagra-visszateszem a kosárba-be a csomagtartóba-ki a csomagtartóba-be a kamrába helyett egyszerűen rámutatok a kamrára, hogy oda legyen szíves és a srác teljesen természetesen oda is dobja be. /ballonos vízet nem veszek, de ez hosszú történet/).
Szóval vannak előnyei a házhozszállításnak. Munkahelyeket teremt, stb...
Ezt az előnyét én is felismertem. Eldöntöm mennyit költök és kihúzom a felesleget. Igazából ezen lehet spórolni.
-
Zsurmi
Szerencsére már van, ahol éjjel szállítanak. Tegnap éjjel 10magasságában a Blahán a Match-ba érkezett éppen áru.
bonnie
jajj ne farassz mar ezzel a "gyere azt ismerd meg..." nezd, nekem tok mindegy, hogy hany ora kipakolni egy lakast, nem en mondtam neked, hogy legyel koltozteto, vagy hogy ne intezzetek el elore, hogy hova parkoltok. (meg a jardara is felhajthattok ha elore inteziktek, sok lehetoseg van, ugyan nem a legkenyelmesebb es kis elore tervezest igenyel /sokszor dobozolas kerdese is, hogy ne szatyronkent porogjenek a cuccok.../)
magyarazata, inditeka meg a kopasz mercisnek is van, hogy miert parkol a bringautra/savra. csak ezek olyanok ugye, mint a segg.. ha ismered a mondast (mindenkinek van, de senki sem kivancsi a masikera).
es kepzeld, kajakra ismerem a masik oldalt, rengetegszer intezunk behajtasi engedelyeket, kozter foglalasokat, sok ilyen ganet. kamionokat ramolunk ki 20 perc alatt, pakeszok kerdese, jo szervezes, amikor mar nem sakkozol a platon, hogy mi hova, talan kene meg egy ringli, stb. hanem adjak teszik, mennek.
szinpadok, traverzek, mobilkonyhak, sok mindent szoktunk ide-oda pattintani.
de ami a lenyeges: milyen jogon foglalja be a butorpakolo azt a kozos teret? (ha illegalba parkoltok, akkor gondolom parkolasi dijat sem fizettek. persze ez csak feltetelezes).
a popcorn arus ugy gondolja, hogy beall az andrassyn a bringautra, akkor az tok oke, mert neki epp ez kell a munkajahoz?
elhiszem, hogy kaosz van a varosban, meg burokracia, stb. de attol biztos nem lesz kisebb ha mindenki dob ra meg egy lapattal (plane amikor ez olyan indokkal tortenik, hogy "de hat ok is ezt csinaljak". ez nem rad vonatkozik).
nekem ez most pont olyan, mint a bkv-n blicceles.
Szerintem az ázsiai gyerekeket az dolgoztatja aki az általuk készített terméket megveszi/megrendeli. Az adócsalást az tartja életben aki a bérteher-különbséggel olcsóbb szürke szolgáltatót rendeli. És a bringaútra parkolást az, aki az ennyivel olcsóbb költöztetőt rendeli. Leírta hogy ha nem így csinálja az plusz költség, a plusz költség drágább tarifa, a drágább tarifa állfelkopás. Ez egy ördögi kör. Ha tudod hogyan kell kitörni legalább a fairtrade szolgáltatás hátrányaiból, akkor azonnal megfogadlak a cégünkhöz tanácsadónak. Mi nyögjük a fair trade-et, és teljesen értem az érvrendszerét ami alapján nem akar egyetlenként belevágni. Itt egy segíthet, a gyerekmunkaellenőr, az apeh ellenőr, meg a rendőr. Ja, hogy egyik sincs?
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
ez megint az hogy de hat a tobbiek is belepisalnak a medencebe...
Meg érted, minek ide parkolóőr meg apeh ellenőr?
Láthatóan tök jól meg van magyarázva, hogy miért nem cinkes ha két órára beparkol a költöztető a bringaútra, mindezt jogcím, engedély és parkolási díj nélkül, hogy miért nem fizetek adót "EZEKNEK", miért nem fogok jegyet lyukasztani "arra" a szar bkv-ra. És a sor végtelen hosszú.
Idehaza egyszerűen nem ciki a normaszegés, sőt, kifejezetten pozitív dolog, mert az életben való érvényesülést mutatja.
(a fair trade kifizetődő. én már fűtögetem itt a céget, hogy nem okés a futárszolga aki van, mert egy borítékért is mozdonyos futárt küld, csak a cégcsoport áll vele szerződésben, az meg huszon cég, így nem olyan egyszerű a váltás. De a válság azért néha jót is tud tenni, mert újragondolásra kényszerít ebben-abban...)
Demagóg!
Te olvasod is amit írsz, vagy write-only vagy? Fent még azt írtad, hogy "felteszem parkolódíjat fizettek" most pedig arról beszélsz hogy nem fizetünk a parkolásért. Fizetünk. Nem is keveset.
Fent azt írtad, hogy tudod milyen rakodni. Meg, hogy kamionokat pakoltatok ki húsz perc alatt. Nem akartam erre reagálni, mert nem szeretem a flémet, de ha tényleg nem bírod abbahagyni, akkor:
1, Mi volt azon a kamionon? Vatta? Mekkora volt a kamion? A kamion nálunk a 40lábas konténer, 24 tonna max tömeggel. Megnézem ahogy azt lerakjátok, akár 2 óra alatt is.
2, Hol állt az a kamion? A belvárosban? Ha nem lennél vele tisztában, a belvárba - a Hungária körúttól befelé, néhány kivételtől eltekintve - nem hajthat be 3.5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépjármű. A belvárosban pakolni, nem ugyanaz, mit a raktárban, ahol csak rátolsz az ajtóra és szórod le a cuccot!
3, Igenis fizetünk adót! Súlyadó, helyi iparűzési adó, járulék plusz még amit kitalálnak és a könyvelő jegyzi meg nem én. Egy pillanatig nem hivatkoztam erre, ezt a témát is te hoztad fel.
Továbbá: az eddigiekből úgy látszik, hogy egy lehelletnyi rugalmasságot is képtelen vagy tanúsítani, ezért részemről felfüggesztem a "vitát" - már ha lehet ezt annak csúfolni. De pár megjegyzés a végére:
A, a hozzászólásaidból nyilvánvaló, hogy nem pakoltál még a városban, nem értesz a rakodáshoz. Aki event managert emleget egy kisvállalkozás kapcsán annak lövése nincs az igazi magánszféráról (értsd: a saját házadra vettél fel hitelt, hogy törleszd a teherautódat, amivel próbálsz versenyképes szolgáltatást nyújtani). Cáfolj meg. Gyere el rakodni hozzánk, de ne arról dumálj hülyeségeket, hogy hogyan rámoltok le egy kamiont húsz perc alatt.
B, a következetességed is tanulságos: lejebb poénosnak szánt hozzászólással ütöd el a bringás szabálytalanságát, de a másikon mindent számonkérsz. Gondolom az Andrássyn sem a bringaúton mész mert "veszélyes". Sakkozd ki, hogy mit akarok mondani...
Részemről ez a szál lezárva. Aki nem hiszi el, hogy költöztetni nem triviális, annak várom a jelentkezését. (Ez most halálkomoly! Sajátélmény nélkül a sok droid is osztja az észt a bringázásról, aztán meglepődnek amikor először bringára ülnek. Sajátélmény nélkül a sok droid osztja az észt a pakolásról, aztán ...)
hát, én próbálok neked segíteni:
"ezt mondod: Fent még azt írtad, hogy "felteszem parkolódíjat fizettek" most pedig arról beszélsz hogy nem fizetünk a parkolásért."
en meg ezt irtam:
"akkor gondolom parkolasi dijat sem fizettek. persze ez csak feltetelezes)"
/vagy te fizetsz az illegalba parkolasert...? kinek?/
kicsit kevered a dolgokat, de en nem akarlak arrol gyozkodni, hogy mi mit tudunk megcsinalni, ti meg mit nem. en tenyyleg magasrol letojom a te szemelyes problemadat amit nem tudsz megoldani.
"Aki event managert emleget egy kisvállalkozás kapcsán annak lövése nincs az igazi magánszféráról (értsd: a saját házadra vettél fel hitelt, hogy törleszd a teherautódat, amivel próbálsz versenyképes szolgáltatást nyújtani)"
Ne haragudj de nekem ehhez aztan vegkepp mi kozom?
En mondtam, hogy vegyel fel hitelt majd ennek orven parkolj tilosban?
(az mar a te frusztraciod, hogy szerinted a maganszfera csak a mikro/kenyszervallalkozasokat jelenti. sajnalom ha teged ez zavar, menj el dolgozni egy ceghez, ott majd biztos nagyobb lesz a nyugi. hatranyai annak is vannak..)
Foglaljuk ossze: van a topic, miszerint az adott szituacioban a bringas uton atmenese nem volt veszedelmes, a media viszont annak probalta beallitani.
majd odakanyarodtunk, hogy te siman parkolsz bringauton ha ott akad dolgod, mert - onfelmenteses indoklas - .
erre en mondtam, hogy mindnekinek van arra magyarazata, hogy eppen miert szegi meg a szabalyt, es az miert eppen nem gond, csak ha mas csinalja.
szerinted en meg tudom neked valahogy magyarazni, hogy a bringauton parkolas eldontese az kizarolag a te sajat dontesed? es csak es kizarolag tehetsz rola, nem a sanyargato adorendszer meg a tobbi?
nem hiszem, a szofosas sok eredmennyel nem kecsegtet.
Tovabbi jo bringauton parkolast!
"es kis elore tervezest igenyel /sokszor dobozolas kerdese is, hogy ne szatyronkent porogjenek a cuccok.../)"
Most nem azért, gaze, de egy költöztetőt akarsz rakodni tanítani? Tyúkot tanítasz tojni?
A másik, hogy azért foglalja a közösségi teret, mert ő maga is a közösség. És nem lustaságból, vagy nemtörődömségből, hanem mert az ember kurvára meggondolja, hogy mennyit lépjen, ha egy 10 kg-nál nehezebb tárgy van a kezében.
"nem en mondtam neked, hogy legyel koltozteto,"
Erre meg nem írok inkább semmit, mert csak csúnya dolgokat tudnék...
--------------------------
www.barzongorista.eu
Köszi szépen, hogy leírtad helyettem. Így nem kell rombolnom a karmámat mindenféle káromkodással. ;)
"A másik, hogy azért foglalja a közösségi teret, mert ő maga is a közösség."
Uhh. Ez aztán a legsúlyosabb demagógia. A közösségi tér használatát közösségi szabályok mentén lehet akár közösségi, akár egyéni célra használni. A szabálytalan helyen való, engedély nélküli várakozás bármilyen célból ellenkezik ezekkel a szabályokkal, vagyis a közösség érdekeivel. Úgyhogy nem hivatkozhat arra, hogy ő maga is a közösség része.
www.gruppetto.hu
"egy költöztetőt akarsz rakodni tanítani?"
ha láthatóan nem tud más megoldást elképzelni mint a sajátját amivel ugyan pont ugyanúgy megszegi a szabályokat, mint akiken máskor azokat számonkéri, akkor minden további nélkül.
(az hogy valaki költöztető, az valahol rögzíti, hogy akkor ő ért a saját dolgához a világon? nálunk a rakodók sem maguktól vágják a témát hanem van a bakettes meg az event manager aki kiosztja a melót).
Ez a "ő maga a közösség" ezt nem is értem. Há' mi há' hogy?
Akkor tulképpen az auchan is tök jogosan építkezik a láp helyére, hiszen ő maga is a közösség, osztán használatba veszi a közösséget.
Régebben ment az ugye, hogy a "nép vagyona". Na, a nép meg én vagyok... szólt a mondás, mikor Lajos hazavitte a játszótérről a padot könyvespolcnak.
Tényleg nem én mondtam neki, hogy ilyen munkát végezzen, azt meg pláne nem, hogy mindenféle önfelmentésekkel igazolja, hogy az miért nem gáz amikor ő szegi meg a szabályt, csak amikor más.
Szeretem amikor idehaza nekiállnak megmagyarázni arcok, hogy miért teljesen jogos dolog bliccelni a bkv-n, adót meg TB-t csalni, cégnél printelni a magán cuccokat, stb stb.
Aztán ugyanezzel a lendülettel meg busongunk, hogy itt nálunk így meg amúgy, meg ez balkán, meg sose lesz.
informatikus vagy? Mert a formális logikát vágod, de a dialektikát annyira nem.
"Akkor tulképpen az auchan is tök jogosan építkezik a láp helyére, "
A rakodómunkás odamegy, dolgozik, eltartja kis családját, elmegy, nyoma sem marad.
Az Auchan terjeszkedik, profitot termel a részvényeseknek, elmegy és a láp soha többé nem lesz ott.
Látsz különbséget?
Azt hiszem nálam jobban kevesen utálják a szabálytalan gépjárművezetőket, mégis, szerintem soha életemben nem bosszankodtam egy rakodás miatt álló teherautó miatt, főleg ha látszódott, hogy próbál odafigyelni, minél kevesebb galibát okozzon.
De ez az egész már nagyon OFF
--------------------------
www.barzongorista.eu
Így is lehet rakodni. Csak oda kell figyelni másokra. (Máté 7:12)
Ebből még sosem volt gond. Tudod miért? Mert látják, hogy egy kétajtós szekrénnyel a hátunkon jövünk ki a lépcsőházból, azért.
Vagy azért, mert két kétajtós szekrény jön ki lépcsőházból. Nekik nem szívesen szól be az ember, amit meg cipelnek (a kétajtós szekrény) úgysem hallja. :)
*zihálva röhög*
Örülök ennek a videóknak, mert végre bebizonyosodott, hogy a bicikli a kozmosz legnagyobb problémája, ez jelenti a világra a legeslegnagyobb veszélyt, nagyobb, mint az atombomba meg a klímaváltozás és Kiszel Tünde együttvéve.
Ideje lenne már kitiltani mindenhonnan ezeket az öko-kamikázékat mert ők csinálják nekünk a szmogriadót pedig még csak adót sem fizetnek.
Csak ott tekernek mindenhol, mint az öngyilkosmerénylők, csak arra várva, hogy a tisztességes autóvezetők elé vethessék magukat, hiszen alapvető életrendi működésük a lemingeket idézi.
Nya, most, hogy a világ ismét megmenekült egy iszonytató nagy veszedelemtől, szerintem folytathatjuk ott ahol ezen giga-pánik előtt tartottunk.
:)
helyére tetted a dolgot
:)
:-D
===
bácsi a biciklin
Rock"n"Roll
A városi ficsúr
Kedden megkérdem volt melóhelyemen ki volt a "bűnös"???
Rock"n"Roll
A városi ficsúr
...mert biztos viccből választotta ezt a megoldást ugye?! Életveszélyes, de megértem. Sőt, nagyon megértem!
Mikor lesznek jégmentesítve a felüljárók, lépcsők?
Bizonyos kerületekben van kerékpárút takarítás, máshol meg nem?! Ki a felelős?
:| www.lopottkerekpar.hu |:
Ebben mi a meglepő? Index-szerkesztő Index-szinvonalú blogja.
errol az esetrol a Bowfinger klasszikusa jutott eszembe:
http://www.youtube.com/watch?v=I-kW652jdxw
Hát, szerintem inkább örülni kell neki, h ez ekkora port ver fel, bár szerintem is jöhetne már a "győzöl", mert ez már az erősen szánalmas, nem tudni - hogy- sírjak - vagy - nevessek kategória.
(Bár talán inkább a kattintásszám lehetett a lényeg.)
(Gandhi mellet meg a minap futottam bele Schopenhauer megfogalmazásában uabba a Crashcourse-on, hogyaszondja:
"All truth passes through three stages:
First, it is ridiculed.
Second, it is violently opposed.
Third, it is accepted as being self-evident.")
Ez de jó.
A Kelenföldi Pályaudvar felől érkezve szoktam áttolni a zsúfolt buszmegállón meg átcipelni a szintén emberekkel teli felüljárón a biciklimet. Ami aluvázas, 13 kilós. De így is nagy élmény, már csak a szembejövők kerülgetése miatt is.
Én nagyjából úgy saccolom, hogy ez a postás bicikli némi áruval megrakva 25 kilónál semmiképpen sem lehet könnyebb. Acélból van az egész, ráadásul ott az elején meg a végén a két nagy hegesztett csomagtartó. Masszív alkotmány, de nem könnyű.
Persze ezt az átkelést megcsináltam szabályosan is, ahogy egy kerékpárosnak mennie kell. Véletlenül meg is van a track, lehet nevetni:
http://sportypal.com/Workouts/Details/109046
Teljes képernyőn:
http://sportypal.com/Workouts/Embed/109046
Igen, jól látja a kedves olvasó, a Budaörsi út másik oldalára úgy kerülhetsz át például egy gyereket szállító utánfutóval, hogy "mindössze" egy 2-3 kilométeres kerülőt kell tenned. Vagy ott születsz, az is megoldás.
Nyilván abból indultak ki itt is a közlekedés tervezői / szervezői, hogy az autós az siet, a biciklis meg ráér.
Ettől még persze nem mentem át egyszer sem biciklivel keresztben a Budaörsi úton, de akkor is gyász ami itt van.
Az autópálya és a balatoni közti erdőt is elkezdték elgyalulni? Nem hiszem el, egyszerűen nem hiszem el.
Mennyire szar ez az egész!
Már megint egy ilyen "hír".
Sok az unatkozó ember....gyász.
http://kep.tar.hu/norbonc
Régen szartak volna egy ilyenre.
Ez olyan egy kicsit, mint amikor a kommunizmusban állandóan azzal voltak elfoglalva, hogy mit csinálnak a kapitalisták. Ahelyett, hogy azzal foglalkoztak volna, hogy mit csináljanak ők. Uyanaz lesz a vége is. :)
--------------------------
www.barzongorista.eu
:)
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
a bajcsyn, váci úton naponta kb 100 gyalogos megy át nem-zebrán, pedig az 2x4 sávos és ha nincs dugó, minimum 70-el mennek az autók...
ettől függetlenül tény, hogy nem egy jó ötlet ott se keresztbe bringát tolni
nyomoronc bulvár, mindenki felül neki és marják egymást fröcsögve, vagy mondják a fantasztikusan okosakat...
---------------------------------------------------
Dr Gyulai - Zsigerbeszéd (sorozat)
pont azon gondolkodtam ma reggel, hogy a bringás postások hogyan viszik ki a leveleket ilyen időben, amikor még az utak sincsenek eltakaritva...
a járdák le vannak...
....szarva?
Take it easy!
Miért kell megvédeni minden hülyét? Ha jól emlékszem, pl. az Autóklub jogásza sem érezte szükségét, hogy mentegesse a nemrég (valóban) ámokfutó, autópályával szembe menő autóst...
A zindex, meg a KA blog pedig a bulvár újságírás mintaképe, ne süllyedjünk már le az ő szintjükre, kérem!
Hát mert a bicikli az szent tehén. Ha valaki valaki negatívat mer mondani egy gyalogosról, aki biciklit tol, az ellen keresztes hadjáratot kell folytatni.
Szerintem itt nem megvédésről van szó.
Valószínűleg nem volt más választása (a fentebb említettek miatt).
Vagy szerintetek(akinek,nem inge,ne vegye magára)direkt ment át?Poénból?
Csak egy szerencsétlen ember(a sok közül),aki szopja a fantasztikusan kialakított közlekedést és a hómentes utakat.
Ennyi ez..szerintem.
De legalább van mit rágni mára is:)
http://kep.tar.hu/norbonc
Szerintem autópályára megfelelő irányban felhajtani sokkal jobban megoldott dolog, mint kerékpárral közlekedni, gyakorlatilag bárhol.
Miért kell címlapra tenni minden biciglis hülyét?
_________________
Csupa erő, csupa izom! Minden reggel biciklizom...
No,no, adott esetben jócskán kell kerülni, keringeni, hogy feljusson az ember egy autópályára - minden nézőpont kérdése :)
Miért kell minden ilyen cikkre (be)ugrani, és indokot keresni egy nyilvánvalóan veszélyes és szabálytalan manőverre?
Védeni? Minek? Szabálytalan volt, mint minden közlekedő. A körítés arról szólt, hogy könnyű leállatozni minden rendszeridegen közlekedőt, anélkül hogy a motivációt is vizsgálnánk.
Egyébként ha megnézem a felüljárót és parás a 20 centi hótól, vagy ledöngölt jégtől, akkor én is áttoltam volna a 40 kiló biciklit+újságot egy ilyen üres pillanatban, így egyáltalán nem tartom hülyének, de azt hiszem ez tökmindegy itt.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Szerintem nem az a lényeg, hogy mennyire indokolható, hogy az illető átvágott az úton elég szar körülmények között, hanem az, hogy erről készült egy bulvárpost azzal az alig titkolt szándékkal, hogy a téma majd jól megosztja az olvasókat/kommentelőket és mint ilyen jól felpörgeti a kommenteket.
Azt látom, hogy az ilyen megosztó témáknál nincs középút: HA hozzászólsz, akkor vagy az egyik oldalon állsz, vagy a másikon. Ha a bicajos motivációját kutatod, akkor már mellette állsz :)
de pont ez az, hogy itt egy gyalogosról van szó, nem pedig egy bicajosról, mégis bringásként kezelik és feketitik be...
Jajj, ne, ez csak szőrszál-hasogatás. Ő egy bringás, aki átgyalogolt az úton. Ha egy autót tolt volna át keresztben, akkor pedig egy autós lett volna, aki épp áttolja a kocsiját.
Ha csak ezt a képet nézem, akkor is hamar kiderül hogy ez a szakasz eleve nem lehet autópálya, hiszen láthatunk egy szintbeli szinte merőleges kereszteződést. A fel, illetve lehajtók pedig nem így csatlakoznak az autópályába. Nem látok a képen továbbá felüljárót sem. Tehát szerintem hihetünk annak a feltevésnek, hogy emberünket valóban a kényszer vitte arra hogy bár szabálytalanul de átkeljen az úton.
A képen nincs felüljáró. Kb. 50 méterrel hátrébb van.
De a felüljáró lépcsője havas-jeges volt (valószínű).... biztosan jó buli felvinni rajta egy bringát...főleg,ha plusz súly is van rajta.
http://kep.tar.hu/norbonc
Én az átkelés helyéből úgy gondolom, hogy a kis utcából jöhetett, tehát meg se nézte, hogy milyen állapotban van a felüljáró.
Lehet hogy egy gyros-ért ugrott át?!... (=
A címet elolvasva azt gondoltam, az lesz a hír, hogy végre valaki áttolta a bringát a zebrán.... :)
Egyébként szerintem nem kell ezt túlragozni. Dolga volt a másik oldalon, és a számára abban a pillanatban legbiztonságosabb és leggyorsabb módot választotta. Szabálytalanul ez tény. De szerintem nem sokan vannak, akik egyáltalán, sohasem követnek el szabálytalanságokat, akár bringázás közben, akár gyalogosként, vagy akár autóvezetés közben. Az meg az index, és a "cikk" írójának szegénységi bizonyítványa, hogy ezt az esetet a kerékpárosok ill. a bringázás elleni demagógiára használja.
Hello, nem tudja valaki Kuku email címét? Bicós szakértőt keresek egy cikkhez, és úgy tudom, ő pl. illetékes.
"Hír
Ágyában dohányzott borsodbányai lakásán Haris Márton vájár. Miután végigszívta cigarettáját, lámpát oltott, falnak fordult és elaludt. "
Valahogy ez az Örkény egyperces jutott az eszembe...
--------------------------
www.barzongorista.eu
Az a lépcső tényleg sz@r. A térképen kicsit arrébb tekintve, az út mellett van az imádva szeretett iskolám, szóval szoktam azon a lépcsőn menni, ha épp nincs kedvem sétálni. És azt kell, hogy mondjam, hogy még a nagy havazás után néhány nappal is elég veszélyes - latyakos, csúszós.
Hát el tudom képzelni, hogy milyen lehetett az, amikor még annyira sem volt letaposva, olvadva, mint például ma. Havasan én még gyalog is csak úgy mennék fel és le azon a lépcsőn, hogy kapaszkodok. Na és akkor úgy emeld meg azt a megrakodott bringát, és menj LEFELÉ! Aki megcsinálja, annak fizetek egy sö... egy teát ;)
Tételezzük fel, hogy felszáll a bicajra és a forgalommal párhuzamosan halad, balra jelez és újra meg újra sávot vált, majd középen megfordul és hasonlóképp sorol ki. Úgy már jó?
És Kükü akkor mi van?
Kit érdekel 250-300 féleszű blogger?
És a megírása se rossz, mivel azt "hitték" hogy ott teker a forgalomba, max egy helyesbítés kérni vagy ide írni az igazat, stb elég lenne.
Szerintem azért húztad fel magadat túlságosan, mert belenéztél az ott folyó harcba, sajnos 10-15 kommentnél többet sose szabad elolvasni (saját tapasztalat), mert elragad a hév, de mostanában egyre kevesebbszer.:D
De megértelek régen én is kiakadtam ilyen kis p*csökön, szebb jövőt!
Üdv.:Milán
Szerintem, egy biciklis tolta bele:
http://www.blikk.hu/data/cikk/2/1/2/90/cikk_2010290/traktor535.jpg
ez az egész topic kezd bekúr vs többiek beszólogatásába torkollni.
bekúúúúr!!! kezdesz már unalmas lenni, már inkább átsiklom az írásod felett annyit locsogsz itt össze-vissza.
Lelked rajta:)
No, remélem lezáródik ez a vita mert tökre felesleges.
Ma történt: http://www.heol.hu/heves/kek-hirek-bulvar/biciklist-gazolt-az-uton-megcs...