Kerékpárút épül Szentesen – visszafejlesztés százmilliókból (frissítve)



Átalakítják Szentes belvároson is áthaladó főutcáját, a Kossuth utcát. Ennek keretében szegregálják a biciklis közlekedőket, ráadásként össze-vissza vezetgetik őket az utca két oldala között. Úgy tűnik, hogy egy újabb kerékpáros hagyományokkal rendelkező, és jól biciklizhető alföldi kisvárosban rontják el a kétkerekűek közlekedését százmilliókból.

Hídszélesítés, parkolómegszüntetés, mobil körforgalmak, díszburkolat, és egyoldali, kétirányú bicikliút, ami több helyen oldalt vált. Mindeközben a választott megoldás a réges-régen meghaladott elveket követi, a biciklizőket elválasztja a közút többi járművétől, konfliktuspontokat generál, a biciklisek mozgásterét, kanyarodási lehetőségeit drámaian lecsökkenti, annak hamis illúzióját kelti, hogy a gépjárművektől elkülönítetten közlekedni biztonságos.

Az új létesítményről a Délmagyarország cikke ad elég részletes leírást. Ez alapján csak három elv nem érvényesül: a biztonságos, lendületes, és kényelmes biciklizés szentháromsága. A leírás alapján ábrát készítettem. Az egész bicikliút kb. 1,9 km hosszú lenne.
Piros vonal: a nyomvonalat jelöli.
Sárga kör: azok a helyek, ahol a biciklisnek egyik, vagy minkét irányban kereszteznie kell annak az útnak a forgalmát, ami mellett a bicikliutat vezetik.
Kék kör: a meglévő, illetve a leendő mobil körforgalmakat jelöli. Ezen körforgalmakban a biciklis csak alárendelt lehet, tehát minden közúti ágnak elsőbbséget kell adnia.
Zöld keretű terület: ott kap az utca díszburkolatot
Fekete gombostűk és a 880 m : A két oldalváltás közötti távolság. A bicikliút a déli oldalon indul, aztán északra vált, majd megint délen halad tovább. Elsőbbséget alighanem mindenhol a biciklis ad.

A cikk:

http://www.delmagyar.hu/szentes_hirek/atalakitjak_a_belvarost_szentesen/...

A tervek megtekinthetőek:

http://szentesinfo.hu/mozaik/

Itt látszik rendesen, hogy mi készül. A bicikliút igen nagy szakaszokon egyszerű bringagyász. Egyedül az Ady Endre utca figyelemreméltó, mert ott egyirányú utcában ellenirányú kerékpársáv van jelölve.

CSI

rajzolva

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
j_gergo képe
j_gergo
1 k, 2010-02-09 14:06

parkolómegszüntetés és egyoldali, kétirányú bicikliút: hogyan teremtsünk gyorsan és drágán konfliktust a közlekedés különböző résztvevői közt úgy, hogy ezzel igazából senkinek sem kedvezünk. Ki van ez találva. Egyszerűen kitilthatták volna a bicikliseket, de akkor az ótósoknak nem okoznak kárt, vagy esetleg csinálhattak volna kétoldali bringasávot a egy sáv parkoló helyéből, de az a bicikliseknek lenne túl jó. Így mindkét szereplő egyaránt hátrányba került. Legalább igazságos.

sagan képe
sagan
2 k, 2010-02-09 14:44

Kellene a vidéki bicikliút tervek ellen is valami védőangyal.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

atomboy képe
atomboy
3 k, 2010-02-09 16:12

Hatja. Minden varosban kene helyi MK szervezet, ahol a helyi onkormanyzattal csatazik a jobb belatasert. Nekunk is eleg bajunk van a szegedi vezetessel.

CsImre, februar vegen, marcius elejen tudunk menni Szentesre az uj kamerammal, felvenni a jelenlegi allapotot? Aztan atadas utan ujra videoznank, es csinalnank before/after videot...

atomboy

lrdr képe
lrdr
4 k, 2010-02-09 16:32

Akkor már késő lesz, nem? Vagy már most is az?

(Az a legédesebb, hogy már MOST embertelen gáz van (nem csak országosan), de mi még aktívan, teljes erőbedobással pocsékoljuk baromságokra az időt, a pénzt, az energiát és az anyagot.)

atomboy képe
atomboy
5 k, 2010-02-09 17:05

Ahogy a cikket olvasom, jovo heten kezdik neki kialakitani. Epitkezes alatt allo kerekparuton meg ugye nem kotelezo menni, ugyanis epitesi teruletnek szamit. Ez lesz az utolso lehetoseg kihasznalni telhes hosszaban.


atomboy

lrdr képe
lrdr
6 sze, 2010-02-10 00:40

Ezek szerint már most is az. :(

(Szóval én nem konkrétan a before-after videó elkészítésére gondoltam, hanem az egész móka megakadályozására - de bevallom, csak a posztot olvastam el, abból meg nem volt 1értelmű, milyen stádiumú a súlyosság.)

CsImre képe
CsImre
7 sze, 2010-02-10 01:12

Sajnos a videózás max. a tanulság kedvéért lehet. Ez az ügy már nagyon előrehaladott stádiumban van, de én is csak most tudtam meg. Az egész Dél-Alföld túl nagy, hogy szemmel tartsuk. Ez van.

CSI

sagan képe
sagan
8 sze, 2010-02-10 11:51

Október végén szűkszavúan írt róla, nem főoldalon a DM.
De már akkor is késő lett volna reagálni.
http://www.delmagyar.hu/szentes_hirek/129_millio_bicikliutra/2122306/
Tényleg a helyieknek kellene fellépni,de ők még hiszek a kerékpárutakban. Aztán 100 millió ráköltése után megy a pofára esés. Orosháza-szindróma.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

CsImre képe
CsImre
9 sze, 2010-02-10 12:33

http://www.szentesinfo.hu/mozaik/szavazasok.htm

Itt az utolsó szavazással a város kerékpársávos utcáját szavaztatják meg, cseppet sem manipulatív módon egy könnyű baleset kapcsán.

CSI

sagan képe
sagan
10 sze, 2010-02-10 13:34

Olvastad a kommenteket? Nem kicsi sötétség.
Pl.
"Balesetveszélyes, a parkoló autók miatt nem elég széles az út." Ja akkor a kerékpársáv rossz, értem.
Meg szűknek tartják az utat és a képen is látszik,hogy a felevővonal meg az autó között egy embernyi hely van a belső oldalon, és legalább ugyanannyi a kerékpársáv mellett is.
De ez 2007-es hír,gondolom azóta már kipusztult ott Szentes lakossága.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

CsImre képe
CsImre
11 sze, 2010-02-10 18:13

A felevővonal az olyan 2 dimenziós teremtmény, ami feleszi a közlekedőket? :))

Olvastam kommenteket, rémes. Sajna most Szegeden is megy a centizés, pedig az Oskola utca néha olyan sok biciklissel van tele, mint valamelyik Koppenhágában. De ez egy másik történet...

CSI

Don Kartács képe
Don Kartács
12 sze, 2010-02-10 20:54

Én meg rájöttem , hogy miért nem lesz bringasáv.Kell a hely a fizetős parkolóknak.

KSávról tényleg nem szabad balra kanyarodni?Ez vicc...(utolsó szavazásos cikk volt )..

sagan képe
sagan
13 cs, 2010-02-11 00:06

Lehet,ha van hozzá külön útburkolati jel. Szegeden van egy 200 méteres bemutató szakasz.
(A jelenlegi KRESZ-ben nem találom ezt a szabályt,lehet kivették?)

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

CsImre képe
CsImre
14 cs, 2010-02-11 01:16
sagan képe
sagan
15 cs, 2010-02-11 01:37

Igen

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

atomboy képe
atomboy
16 cs, 2010-02-11 02:40

Igen, kivettek, csak kerekparutrol es gykutrol tilos balra kanyarodni.

atomboy

sagan képe
sagan
17 sze, 2010-02-10 23:48

Így jár aki ebéd közben kommentel ;).
Felezővonal akart lenni,de látom a KRESZ terelővonalnak hívja.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

CsImre képe
CsImre
18 cs, 2010-02-11 01:13
sagan képe
sagan
19 cs, 2010-02-11 01:40

Nem ;))

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

Névtelenpipa képe
Névtelenpipa (nem ellenőrzött)
20 cs, 2010-02-11 00:42

http://kis-kunsag.hu/hun/s_!news/i_12/i_4236/index.html

Kiskunfélegyháza: Megújulnak a Majsai úti lakótelep közterületei, a városrész új burkolattal, kerékpárúttal ..... gazdagodik.

CsImre képe
CsImre
21 k, 2010-02-09 19:18

Rendben, menjünk, ne késlekedjünk.

A cikk kommentjei közt szomorú módon van, aki örvendezik, hogy mi épül, és ezzel szerintem sokan így vannak. Ki tudja, végülis a háborút is volt, mikor éljenezték...:(

CSI

lrdr képe
lrdr
22 k, 2010-02-09 16:29

Én úgy tudom, a vonatkozó műszaki ajánlások minimum országosak.
Ha akarnák, figyelembe vehetnék őket.
(Persze jobb lenne, ha egyenletesebb lenne az MK-s aktivistáink eloszlása.)

sirdavE képe
sirdavE
23 k, 2010-02-09 17:55

OMG. Orosháza utána most Szentest is sikerül hazavágni? Ugyan minek? Ahogyan Orosháza vonatkozó utcáiban is, Szentesen is tök szélesek az érintett utak - és eddig kényelmesen elfért egymás mellett minden közlekedő.
(gy.k.: 8 évig tekertem minden nap Orosháza útjain napi 7 km-t ergo ismerem, mint a tenyeremet - Szentesen pedig elég gyakran tekertem már át)

Éljen a könnyűlovasság!

noname_ képe
noname_
24 sze, 2010-02-10 11:51

Innen nézve nem is olyan rossz ötlet a járdára sárga csíkkal festett kerékpárút. Egyrészt olcsó, másrészt nem kötelező a használata, harmadrészt így a félősek legálisan mehetnek a járdán.
Demszky-ék előrelátóak voltak?

sagan képe
sagan
25 sze, 2010-02-10 12:02

Kötelező használni az új KRESZ szerint, 129 millióból épül a szentesi tehát nem olcsó.Az esetleges félreértések miatt szeretik az bringatilos táblákkal kiegészíteni.
Orosházán igazoltatott már rendőr,mert nem egy 30m hosszú, osztatlan bringagyalogon mentem. Azzal indokolta,hogy feltartom az úton a forgalmat és az autók csak a záróvonalat átlépve tudtak volna megelőzni.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

Don Kartács képe
Don Kartács
26 sze, 2010-02-10 13:48
sagan képe
sagan
27 sze, 2010-02-10 14:33

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100124/oroshaza-retro-kerekpar
;))

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

vaandor képe
vaandor
28 sze, 2010-02-10 17:46

Tényleg erősen antikerékpáros tervek. Kár értük! :-(

Amúgy a terveket is tartalmazó oldalon találtam az alábbi hírt is:
"Valaki beleesett a közel 2°C-os Tiszába a szentesi tiszai feljárónál. (...) az volt a szerencséje, hogy a vízparton valaki elgondolkodott, hogy miért van ott egy ladik, benne egy biciklivel.
A bajbajutottat a fák közé sodorta a víz, ott sikerült megkapaszkodnia, de a kihülés miatt már annyi ereje sem volt, hogy segítségért kiáltson."

A bicikli életet menthet...

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

mestska képe
mestska
29 h, 2010-02-15 13:34

"Egyedül az Ady Endre utca figyelemreméltó, mert ott egyirányú utcában ellenirányú kerékpársáv van jelölve"

Mivel azt más tervező készítette.