Rémálom a Nyugatinál



A hihetetlen közlekedésromboló terv új színekben támad újra:

http://index.hu/kultur/pol/2010/03/02/muzeumi_negyedet_epitene_a_fidesz_...

A Nyugati pályaudvar egy kincs. Megbecsülnénk ezt a remek kapcsolatot a városi és vasúti tömegközlekedés között. Mit csináljon majd az az ingázó, aki eddig a Nyugatinál érkezett a metróhoz vagy a 4/6 villamoshoz, ezután pedig kiteszi a vonat a Hungária felüljárónál. Inkább oda kellene tolni a Rákosrendezői állomást, és a Nyugatit is megtartani, sőt Káposztásmegyeren is lazán lehetne egy icipici vasútállomás, ami szinte pótolná is a metró kivezetését. Én örülök a sok múzeumnak, meg kormánynegyednek, de nem lehetne inkább keveset költve valami nagyon hasznosat csinálni?

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
alcedo képe
alcedo
1 sze, 2010-03-03 02:55

Az Index felfedez egy októberi programot, Te pedig még bele is gyorsolvasol valamit? :) Hol ír akár az Index a Nyugati vasúti funkciójának megszűntetéséről? Lehet, hogy valami új felett átsiklottam (tényleg lehet, hogy van valami új program, hír, akármi), de korábban közlekedésszervezési oldalról vetődött fel az a javaslat, hogy a felszíni fejpályaudvart a metróhoz közelebb vezethető térszín alatti városi, átmenő vagy nem átmenő pályaudvarrá alakítsák. (Az igazi a közös vagy közeli peron lenne. Ez a nyugat-európai és észak-amerikai modern közösségi közlekedési csomóponti minta minimalizált átszállási idővel.)
A Nyugati városi-tömegközlekedési kapcsolata az egyik legértékesebb a városban, azonban az októberi programban szó sincs a megszüntetésről.

"A városépítészet keretében – a kulturális kormányzattal együttműködve – a fejlesztések közül első helyre lehet rangsorolni (a megépíten-
dő új kongresszusi központon kívül) egy új múzeumi negyed építésének megkezdését az elvetélt kormányzati negyed helyett. A kiválasztott
hely a város centrumában van. A terület üres, vagyis a tervezés-építés úgyszólván azonnal indítható. A Nyugati pályaudvar eleve kikívánkozik az Eiffel-csarnokból, így maga a csarnok, némiképp a D’Orsay mintájára – kulturális csarnokká alakítva – mintegy bejárati épülete lehetne a múzeum-promenádnak. Elképzelhető, hogy magántőke bevonásával a Ferdinánd hidat alagúttal lehetne kiváltani. Ha a vasúti síneket lefedik, egy az így nyert zöld felülettel az új múzeumi negyed kapcsolathoz jutna a Szépművészeti Múzeum (Hősök tere) zónájával. Az új múzeumi centrum összekötné a Terézvárost Újlipótvárossal. Ebben az új múzeumi negyedben lehetne elhelyezni..."

A Ferdinánd híd némileg beljebb van a Hungáriánál és a lefedett vasúti sín sem az eső elől védett kiállítási tárgy. ;)

Kuku képe
Kuku
2 sze, 2010-03-03 03:10

Én ettől paráztam be:
"A Nyugati pályaudvar eleve kikívánkozik az Eiffel-csarnokból, így maga a csarnok, némiképp a D'Orsay mintájára, kulturális csarnokká alakítva, mintegy bejárati épülete lehetne a múzeumpromenádnak.” A tervek szerint a Nyugati mögötti területet megtisztítanák, és a sínek helyére építenék fel az Európa Házat, a Néprajzi Múzeumot és a modern magyar művészeti múzeumot. A negyedet összekapcsolnák a Hősök terével is."

Ha tényleg továbbra is bejönnek a vonatok a körútig, akkor oké. De valaki ezt adja egyértelműen írásba! :) Tudom hogy ez az index, de azért elég parás. Most írtam Vitézy Dávidnak, talán ő tud részleteket is.
Viszont egy káposztásmegyeri állomás tényleg jó lenne ezen a vonalon (ha már a 3-as metró sosem ér ki). Meg a Szegedi és Róbert Károly között félúton egy új Rákosrendező pályaudvar (egy kopasz peron is jó lenne). Ez rengeteg embernek rövidítene az ingázási idején.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

j_gergo képe
j_gergo
3 sze, 2010-03-03 08:13

A nyugatiba most se férnek bele a vonatok. De erre csak az lehet a megoldás, ha föld alá helyezik az egész pályaudvart. Abban igazad van, hogy csak akkor lehet ott bármit csinálni, ha a vonatok legalább olyan közel jönnek a városközponthoz, mint most.

Ez a minimum, fejlesztésnek pedig az lenne, ha a pályaudvart nemcsak föld alá viszik, de megszüntetik a fejpályaudvar jellegét, azaz összekötik mondjuk a Kelenföldi vagy a Déli pályaudvarral. Ez jó, mert a vonatoknak nem kell megállni, tehát kevesebb értékes belvárosi hely pazarlódik el olajos sínekre, meg azért is jó, mert az egyes elővárosokat közvetlen vasútkapcsolattal látja el.

Na ezért is lett volna jó, ha a négyes metró ritkább de hosszabb megállókkal és a vasúttal integrálva épült volna meg.

––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ

makimajom képe
makimajom
4 sze, 2010-03-03 10:36

"Meg a Szegedi és Róbert Károly között félúton"

az egyik pusztaközepén lévő helyett nem megoldás egy másik ugyanolyan. Az 1-es villamos onnan ugyanannyira megközelíthetetlen, mint most, csakúgy mint a kisföldalatti.
Más értelmes tömegközlekedés pedig nincs a környéken, ami miatt megérné.

Kuku képe
Kuku
5 sze, 2010-03-03 12:27

A fejlesztési tervek szerint a Nagy Lajost összekötik egy felüljárón keresztül a Szegedi úttal, amin továbbviszik a villemost az Árpád hídig.
Az 1-es villamos pedig tovább fog menni Budára a Lágymányosin, de már most is nagyon sok utast szállít aránylag gyorsan, sűrűn és nagy területeket tár fel fontos kapcsolatokkal.
Ezen kívül ott a földalatti, és egy busz/villamos/troli végállomás a Mexikói úton, plusz arra jár a 30-as, a 20E és a 32-es busz. Ha a két felüljáró között leteszed az utasokat, óriási területek nyílnak meg egyetlen átszállással, és 2-300 méter gyaloglással. Mindez durván egy peron beruházási költségéért. Nézd meg a térképeket, és gondold újra amit írtál:
http://maps.google.hu/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=vid%C3%A1mpar...

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

makimajom képe
makimajom
6 sze, 2010-03-03 13:01

Félreértesz, nem akartam kisebbíteni az 1-es villamos és a Mexikói úti csomópont fontosságát.

A probléma hogy egy új peron nem old meg semmit, a nagy dolgok utána jönnének, áthozni a villamost, átépíteni a Hungária felüljárót, hogy normálisan menjen az átszállás 1-esre, megcsinálni az átjárhatóságot a Mexikói útig, ami még úgyis egy jó 10 perces séta, szintben nem lehet a sok sín miatt, alul/felüljáró kell, stb.
Az állítólagos szegedi úti villamostól éppenhogy távolabb lenne mint most Rákosrendező.

A 2 buszt pedig egyszerűbb elvinni az állomás felé, mint az állomást átrakni.

Ennél is van szarabb vonal egyébként, a 80-as, aminek egy olyan megállója sincs a városban aminek használható kapcsolatai lenne a Keleti után, pedig van vagy öt.

Ezzel szemben, az ugyancsak a Nyugatiból induló 100-as vonalon majdnem mindegyik normális átszállóhelyen van (Zugló, Kőbánya-alsó, Köki).

alcedo képe
alcedo
7 sze, 2010-03-03 15:11

Szerintem a Rákosrendező vasút-Kisföldalatti-3-mas villamos-busz csomópontként nem lenne rossz (két koncepció részeként is futott, nem kiváltva, hanem kiegészítve a jelenlegi közösségi közlekedési csomópontokat), személy szerint a fedett Nyugati pályaudvar vasúti funkcióinak megtartásával, optimális esetben átmenő pályaudvarrá fejlesztésével és a Nyugati- Rákos patak összefüggő zöldfelületi tengely fejlesztésével is ki lennék békülve. Ehhez lényeges azért az esetleges részleges fejpályaudvari funkciók biztosítása (bár ez sok érintett szerint nem okoz problémát). (Azt meg sem említem, hogy mindezt nem a Mexikói úti pláza építésével összhangban gondolom. :) )

IPG képe
IPG
8 sze, 2010-03-03 14:08

A Musée d'Orsay-hez annyit, hogy a Gare d'Orsay akkor vált a SNCF-nek feleslegessé, amikor megépítette a város alatti vasúti alagutat, és a vasútállomás utasforgalmi területe a föld alá került. Majd ha Pesten is megcsinálják ezt, és össze lesz kötve pl. a Délivel, akkor azt mondom, oké, csinálják. Csak erre nem sok esélyt látok.

A másik meg, hogy mit hoznak be a csarnokba: jelenleg úgy van a dolog, hogy a csarnokba az elitebb kategóriájú vonatokat (EC, IC, Ex, Gy) hozzák be, sajnos igen ritka hogy valami személy bekerüljön. Meg a csarnok négy vágánya nem elég az összes személyvonat fogadására, főleg hogy azok több irányból is jönnek, és van fordulóidejük is. Egyébként az 1-8-ról viszonylag kevés gyaloglással elérhető a metró. Ami valóban rossz helyen volt, az a 16-20, de sajnos azt már el is bontották via Kormányzati negyed, mint a mögötte lévő üzemi pályaudvart.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

varkocs képe
varkocs
9 sze, 2010-03-03 03:24

Mindenkinek kell valami nagyot alkotni, lehetőleg drága pénzen. Remélem erre se lesz forrás.
________
http://clevercycles.com/energy_and_equity/
http://carbusters.org/

Drody képe
Drody
10 sze, 2010-03-03 10:18

A Déli pályaudvart mióta akarják kivinni az Etelére?
Ha komolyan is gondolják sem lesz rá keret.

........................
Formaharc és sci-fi.

j_gergo képe
j_gergo
11 sze, 2010-03-03 11:17

Mi a bánatnak kéne kivinni? A vasút előnye a repülővel és a autóval ellentétben, hogy sok embert tud beszállítani a város közepére kellemetlen mellékhatások nélkül. A repülőtér érthető okokból nem lehet a Belvárosban, az egyéni közúti közlekedés hatásairól pedig itt nem kell értekezni.

Persze a síneket le lehet tenni a föld alá, hogy hasznosulhasson a felette lévő terület, de a XXI. században pályaudvart a városközpontból kivinni bűn.

––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ

Drody képe
Drody
12 sze, 2010-03-03 12:23

Hol írtam, hogy ki kéne vinni? Azt írtam, hogy _ki akarják vinni_.

........................
Formaharc és sci-fi.

shutruk képe
shutruk
13 sze, 2010-03-03 10:37

Azért nem kell mindjárt farkast kiáltani... Ez is csak egy része a kampánynak, csodálkozom, hogy ezt te elhiszed Kükü!

Másrészt nekem tetszene ott egy múzeum-negyed, kevesebb lenne a csöves a "múzeum" bejáratánál, és akit meg kiraknak az új végállomáson, felpattanhat a friss-ropogós bérbiciklire, és mehet tovább Isten hírével. (Hacsak nem hozza magával a bringát a vonaton)
----

http://www.nightride.hu

Kuku képe
Kuku
14 sze, 2010-03-03 12:33

A tömegközlekedés, és annak gyors átszállási kapcsolatai fontosabb a bringánál vagy a bérbringánál. Nekem már az sem tetszik, hogy a Nyugati csarnokba nem a sűrűbb, ingázókat szállító vonatok jönnek be, hanem a nemzetközik meg az IC-k. Egy nagy távot utazó embernek tökmindegy a 2 perc, egy ingázónak viszont fontos a napi 2x2 perc is. Én a váci/szobi vonatot tuti a 4/6-osig hoznám.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

Mumin képe
Mumin
15 sze, 2010-03-03 13:10

Sőt, a westend felőli csarnok előtt ott van a taxisdroszt is, amit szvsz a nemzetközi vonatok utasai gyakrabban használnak, mint akik Vácról/Verőéről járnak be.

makimajom képe
makimajom
16 sze, 2010-03-03 13:12

ez a Keletiben is így van sajna, bent a nemzetközi expresszek, railjet, meg kitudja mi, az ingázó meg loholhat hátulról, plusz 4-500 métereket minimum, és ebben még nincs benne amíg eltalál a metró/troli/busz-hoz.

Zoltán-san képe
Zoltán-san
17 sze, 2010-03-03 10:46

Már megtanulhattuk hogy a kampányduma és a tényleges tettek között óriási szakadék lehet/van. Egyébként lehet hogy valami jó is kisül belőle.

Drótmanó képe
Drótmanó
18 sze, 2010-03-03 10:50

Orbán már a miniszterelnöksége alatt kinézte magának a Budavári Palotát, akkor születtek az első tervek arról, hogy kihajítják onnan a kulturális intézményeket (MNG, BTM, OszK). A Néprajzi Múzeum Kossuth téri épületére is folyamatosan feni a fogát a kormányzat, gondolom ez állhat a dolog mögött.

Tibor_Nesze képe
Tibor_Nesze
19 sze, 2010-03-03 11:19

azt hittem a vestendcicicenterre gondoltok :-D

alterego képe
alterego
20 sze, 2010-03-03 16:23

Finta stílusát amúgysem bírom. Elegem van a betontömbökből. Amúgyis muszáj betonból építeni mindent, legalább legyen valami kreativitás benne, a francnak kell mégegy kockaépület.