Jobbhorog a Karinthyn



Elb*sztak. Jobbhoroggal. Bringasávon. És az esetből nem is a közvetlen okozóra vagyok mérges. Sőt, őrá gyakorlatilag egyáltalán nem. Beszéljenek a képek:

http://www.youtube.com/watch?v=jic8EJCJCRI

Menjünk szépen kronológiában:

00:00 - Haladok szép békésen a Karinthy bringasávján
00:01 - LJV-717 városi burzsuj terepjáró a bringasávon. Indexszel és hátranézéssel (videó elején ez már nem látszik) kikerülés indul
00:04 - JCG-648 Peugeot ismét a bringasávon
00:05 - FEX-725 BMW vészvillogóval
00:08 - EAV-295 FőTaxi autó kereszteződésben (!!) bringasávon (!!) várakozik.
00:10 - Balról érkező zöld autó bumm
00:20 - EAV-295 FőTaxi húz el a faszba. Gondolom beszart hogy jönnek a rendőrök helyszínelni és lebukik a kurva "parkolóhelyével". (bocsánat nem szoktam csúnyán beszélni de ez...). Már eleve amit csinált jogsit kéne elvenni, de hogy nyilvánvaló komoly balesetről egyszerűen elhúz... nem dobja át a dolgokat ez a bűncselekmény kategóriába?!?!

Ami magát a balesetet illeti. A videón látszik, hogy a zöld autós előre indexel, én pedig nem a bringasávon megyek és bemegyek mellé. Ez az én részem a dologban. Ettől még elsőbbségem volt a bringasávon, de tény, hogy ilyet soha többet nem fogok csinálni (eddig se nagyon), és Ti se csináljatok. Az autós nem vett észre, és van is oka rá, lévén nem ott jöttem, ahonnan elvileg várható voltam (köszi köszi köszi EAV-295) (ettől még persze figyelni kell, nyilván).

Amúgy az autós teljesen normális, korrekt, rendes, stb volt, rögtön megállt, rohant van-e baj, folyamatos elnézéskérés, ragaszkodott hozzá, hogy nézzük meg van-e nekem és/vagy a biciklinek bármi baja, persze kifizeti, bevisz ha kell orvoshoz, stb, szóval öt csillag neki. Rá egyáltalán nem is haragszom, sőt. Igen, lehet anyázni hogy hülyeautós lejobbhorgozik. Hiszek benne hogy ezentúl tapasztalatból sem fog.

A taxisból (és a többi faszkalap ott álló autósból) többet nem nézek ki. Elvenni a jogsiját annak is aki adta nekik. Anyázó levél videóval ment FőTaxinak, legalább személyes elnézéskérést követelve, ellenkező esetben videó megy a rendőrörshöz.

Miért nem hívtam rendőrt? A taxis úgyis árkon-bokron túl, komolyabb sérülés nem történt, anyagi kár is minimális, autós is A+. A taxisra ellenben az egész BRFK-t ráuszítanám.

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
errorka képe
errorka
1 cs, 2010-03-04 20:28

Tanulsag bennevan a postban, az meg jo, hogy megusztad kb. semmivel:

Ha elotted van, es indexel, el kell engedni. Nekem is volt hasonlo, ott mellettem jott vegig a taxi, lattam, hogy nem fog elengedni. Fekeztem, elkuldtem a picsaba, de egyben vagyok, meg a paripa is.

Ha nagyon sietsz, akkor meg balrol elozhetsz a savjukban, de az a par masodperc bele kell hogy ferjen.

A taxis meg egy retek. Undorito, ahogy menekul. Rendort kellett volna hivni, mert maskepp nem fogod meg a taxist.

A tarsasag sanszosan majd kuld egy mailt, hogy ok, elnezest, meg elhatarolodunk az ilyen soforoktol, meg raszolunk, fontos nekunk az emberek jo velemenye, stb.

Fejlemenyekrol viszont legyszi szamolj majd be. Van egy raklap fejkameras videom, nehol boduletes szabalytalansagokkal. Az en kameram nem irja ra a datumot a vidire, de ha csak az kell, hogy hiteles legyen, es elfogadjak, veszek egy ilyen kis picit is (ez ugye a minidv? ~10k kornyeke).

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

Saddalim képe
Saddalim
2 cs, 2010-03-04 20:57

MD80-as miniDV kamera, 3-4000ft

amúgy igen, utólag láttam csak hogy indexelt, ezt bevallom ott nem vettem észre. ha igen, nem megyek be mellé. ennyi az én részem a sztoriban

errorka képe
errorka
3 cs, 2010-03-04 21:04

Telleg jo olcso, tobbre emlekeztem. Veszek is egyet en is. Berakom hatrafele. Jo lesz elemzesnek, hogy mi tortenik a hatam mogott :)

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
4 p, 2010-03-05 00:15

Hol lehet ennyiért megkapni? Minimum a duplájáért láttam, de van ahol még sokkal több... Egyébként hogyan rögzítetted?

www.gruppetto.hu

lrdr képe
lrdr
5 p, 2010-03-05 04:40

Belekibicelnék: asszem, van ezeken 1 30 mp körüli időablak, és amikor eszedbe jut megnyomni a gombot, az utolsó 30 mp-t menti. Vagy úgy érted, a sisakjához?

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
6 p, 2010-03-05 12:46

Utóbbi, a sisakhoz :)

www.gruppetto.hu

Saddalim képe
Saddalim
7 p, 2010-03-05 19:14

eBay.
ha ennyire kelendő, rendezhetünk tömeges megrendelést. akinek kéne írjon PM-et

amúgy éjszaka is egész jó képet csinál. alaptál 640x480, 30fps. az egész van vagy 4-5x1cm. nekem a fejem tartja belülről a sisakon, az egyik felső középső szellőzőn néz ki

Drody képe
Drody
8 szo, 2010-03-06 00:55

Érdekel!! Megy a pm.

........................
Formaharc és sci-fi.

errorka képe
errorka
9 szo, 2010-03-06 01:06

Free ship van. Nem sokat ersz a tomeges rendelessel, mert nem tudsz sporolni a postakoltsegen. Ettol persze meg lehet tomegesen rendelni, viszont egyeztessunk, mert en is figyelek mar tobb embernek kamerat. Ne egymasra licitalgassunk, ha lehet :P

Javaslom az IRC-t licitegyeztetesre...

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

Drody képe
Drody
10 szo, 2010-03-06 01:12

A "tömeges rendelés" nekem nagy segítség, mert még sosem rendeltem ebayen, s jövőbeni használatát sem tervezem, viszont ha valamelyikőtök berendeli, s én át tudom venni bárhol Budapesten vagy a környékén, az eszméletlen zsííír. :o)

........................
Formaharc és sci-fi.

errorka képe
errorka
11 szo, 2010-03-06 02:15

Megvarom Saddalimot IRC-n (ha jon), hogy ne legyen keresztbelicit.

Ha vki nem akar sporolni (~600-1000 forintot lehet 1-1 elcsipett jo licittel), esetleg surgos, annak 18 dollar/db aron tudok rendelni.

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

Saddalim képe
Saddalim
12 v, 2010-03-07 20:55

Felnézek néha, de soha senki, de akkor mostantól estig fennt vagyok ha kellek :-)

errorka képe
errorka
13 v, 2010-03-07 23:43

Mindig fentvagyunk, ejjel-nappal. Ha epp alszunk is, akkor is bentvannak a kliensek. Szoval valamit nem jol csinalsz, ezt boritekolom :)

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

Miló01 képe
Miló01
14 h, 2010-03-08 01:17

Egy e-mail ment!

vizsu képe
vizsu
15 h, 2010-03-08 14:37

PM ment!

_WoL_ képe
_WoL_
16 p, 2010-03-05 04:02

engem is érdekelne, h hol lehet ennyiért beszerezni ilyen kamerát, meg az is, h milyen a képe este, ill. esőben, és h te hogyan rögzítetted a sisakra a cuccot.

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

Zsurmi képe
Zsurmi
17 p, 2010-03-05 18:02

2-3 hét, míg megjön.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32022

A mintaképekből lehet következtetni a rögzítésre.

-
Zsurmi

errorka képe
errorka
18 p, 2010-03-05 18:18

Ebay ocsobb. Aki nem tud rendelni, de szeretne, szoljon...

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

Zsurmi képe
Zsurmi
19 v, 2010-03-07 23:27

A kínaiaknál olcsóbb? Te tudod.

-
Zsurmi

errorka képe
errorka
20 h, 2010-03-08 01:31

HK-i elado. 20 dollar vs 17.8. En tudom :)

Szerk.: Most pl. el tudtam hozni licitest 13 dollarert :)

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

Miló01 képe
Miló01
21 szo, 2010-03-06 22:48

Szia!

Tudnál több részletességet mondani erről a kameráról?
Pl, hogy mi kell hozzá, hogy rögzítsen és rögzítsem a sisakra?

Előre is köszi!

Drody képe
Drody
22 szo, 2010-03-06 23:02

Sisakra rögzítés:

http://www.aplusmoto.ch/uploads/images/Nouveautes/md80s-helmet-cam-big.j...

Amúgy adnak hozzá egy csomó mindent, amivel rögzíteni tudod:

http://n1.vatera.hu/photos/ef/c6/479_3_big.jpg

Amúgy google jó barátod. ;o)

........................
Formaharc és sci-fi.

Miló01 képe
Miló01
23 h, 2010-03-08 00:38

És hogy lehet "átjátszani" más hordozóra?
Pl Pc-re?

De nekem az is jó, ha adsz egy linket az ebayen, és a márka, típus alapján utána járok!
Előre is köszi!

Drody képe
Drody
24 h, 2010-03-08 00:59

Nekem még nincs ilyenem, de ahogy néztem, van hozzá egy cd, programmal, azt fel kell telepíteni.

Amikor át akarod tenni pc-re, akkor fogod a kamerát és a pc-t, összekötöd őket az usb-s zsinórral, és mehet a cucc. (Amúgy ezen keresztül is tölti az aksiját.)

Linkek:

http://www.google.hu/#hl=hu&q=MD80+camera&meta=&aq=&oq=MD80+camera&fp=15...

........................
Formaharc és sci-fi.

dova képe
dova
25 h, 2010-08-09 06:49

Elméletileg a WinXP vagy felette op.rendszerek, felismerik, mint háttértár. Szabadon tölthető le róla az .avi fájl, nem igényel semmilyen szoftvert, így a lemezt is el lehet felejteni.

Ha nyomsz egy "Mode" gombot a csatlakoztatást követően, akkor pedig mint videokamera fog működni (dátumozás nélkül). Megéri már csak a webkamerát is lecserélni, mert mesés a képe.

--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!

dova képe
dova
26 h, 2010-08-09 06:46

Itt olvastam először a kameráról.
Köszönet érte.

Azóta "fél Szegednek" rendeltem, mert kapós lett és magam is ezeket használom.
Ha van kérdés vele kapcsolatban szívesen segítek, illetve van egy-két próba videóm is.
Pl. A dátum eltávolítása: http://www.youtube.com/watch?v=BByadW47rv8
vagy
750-re feltekert fps - azaz huszonötszörös sebességű lejátszás: http://www.youtube.com/watch?v=8BQ652JhkHk

--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!

Flicka képe
Flicka
27 cs, 2010-03-04 20:29

EAV-295 - tudtam, hogy ismerős. Az alábbi levelet 2009. április 4-én küldtem a főtaxinak:

Tisztelt Cím!

Kérem intézkedjenek az ügyben, hogy kocsijaik mostmár hónapok óta a XI. kerületi Karinthy Frigyes utca kerékpársávon várakoznak (a lehető legrosszabb helyen ráadásul...). Legtöbbet az ECH-470 rendszámú autót látom ott, de a tegnapi napon a EAV-295 rendszámú állt ott.
Ezzel nem csak az a baj, hogy megszegik a KRESZ 40.§ (5.) bek. I. pontját, miszerint a kerékpársávon megállni és várakozni tilos, hanem közvetve veszélyeztetik azon kerékpárosok (és más autósok) biztonságát és ezáltal életét, akik az egyirányú Irinyi utcából kanyarodnak a Karinthy útra. Ha szabályosan kanyarodom jobbra, akkor egyenesen belerohanok az önök várakozó taxijának a hátuljába. Ha felkészülök rá, hogy az az taxis úgyis ott fog állni a kanyarban és nem a kerékpársávra, hanem az útra kanyarodom ki, akkor a saját életem veszélyeztetem azáltal, hogy a balról jövő autók nagyon könnyen elcsaphatnak, mert nem számítanak rám.
A problémás helyet az alábbi linken megjelöltem: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=hu&msa=0&ll=47.476586,19.05516...
Ha történik az önök részéről semmi változás ez ügyben feljelentést teszek a rendőrségen.

A mielőbbi problémamegoldás reményében, tisztelettel:

Április 29-én kaptam választ pecsételt, aláírt főtaxis papíron:

Tisztelt Úrhölgy!
Köszönettel vettem a 2009. március 20-án tett panaszbejelentését,amelyben megkifogásolta,
hogy a Főtaxi fenségjeleit viselő taxi gépkocsik rendszeresen a kerékpár sávban várakoznak a
XI. kerületben a Karinthy Frigyes úton.
Az esetet bejelentése a|apján kivizsgáltam és megállapítottam, hogy a gépkocsivezetők
valóban gyakran várakoznak szabálytalanul az említett helyen. A bepanaszolt gépkocsik
tulajdonosait tájékoztattam arról, hogy tevékenységükkel megsértik a KRESZ előírásait,
valamint akadályozzák a közlekedés többi résztvevőjét,és veszélyhelyzetet teremtenek.
Felhívtam a figyelmüket arra, hogy tevékenységük
ellentétes a Főtaxi ZRt. üzletpolitikájával
és rontja annak külső megítélését.
Tekintettel arra, hogy az említett gépkocsivezetők nem alkalmazottai a Főtaxinak, csupán franchise partnerei, jelen helyzetben az ügyben többet tennem áll módomban.
Tisztelt Úrhölgy!
Az okozott kellemetlenségért a Főtaxi ZRt. valamennyi dolgozója nevében elnézését kérem,
és bízom benne,hogy hasonló esetek a továbbiakban
nem fordulnak elő.
Budapest,
2009. április 29.
Tisztelettel:
Garamszegi Miklós

Flicka

errorka képe
errorka
28 cs, 2010-03-04 20:49

Ennyire erdekli a soforoket, ha szolnak nekik. Ha szoltak, bar feltetelezzuk, hogy megtortent :)

Saddalim: a cimkek koze ird be a rendszamot, hogy ra lehessen talalni konnyen. (Bar igy is kidobja a gugli, de ez mazli, hogy ennyire elol van :))

Autozz blogon en is talaltam mar meg igy rendszamot, amelyikkel zur volt, es en is belefutottam. Mas kerdes, hogy semmit se erunk el vele, de talan majd egyszer...

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

Don Kartács képe
Don Kartács
29 p, 2010-03-05 00:22

"Autozz blogon en is talaltam mar meg igy rendszamot, amelyikkel zur volt, es en is belefutottam. Mas kerdes, hogy semmit se erunk el vele, de talan majd egyszer..."

Még nyáron történt hogy lecentizett és majdnem egy mély építkezési árokba lökött egy piros billencses MAN teherautó.Egy hónappal késöbb ugyan ezt a teherautót láttam amind telibedudálva letoltak az útról egy országutist.Két hete kaptam kezem közé egy aktát egy balesetről amiben az okozónál ismerős rendszámot véltem felfedezni.Valahonnét gyanús volt.Aztán leesett.Hoppá megvagy:) A legnagyobb gondossággal jártam el hogy a megfelelő helyre menjen a kis pakk.A sors iróniája:)

_WoL_ képe
_WoL_
30 p, 2010-03-05 03:46

súlyos! a feljeményekről lécci majd számolj be!

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

Don Kartács képe
Don Kartács
31 p, 2010-03-05 10:31

Erről sajnos már nem fogok tudni, szerencsére nem volt személyi sérülés.Annyi a biztos hogy a szokásos retorziót kapja, bár sok kicsi sokra megy és biztos van már a kontóján más is a vezetési stílusa alapján.Tipikusan a sok pénzt keresünk gyoran, mi vagyunk az Isten az úton mindenki húzzon emberke.Kívánom neki hogy kapjon egy jól jövedelmező megbízást - messze innét az Urálban évekre szólóan lakott településtől messze.Az való neki.(Bár szegény állatok az úton kószálva - bele se gondolok...)

Saddalim képe
Saddalim
32 cs, 2010-03-04 21:00

Ha holnap estig nem válaszolnak, akkor engedelmeddel ezt a levelet hozzácsatolva mégegyszer elküldöm nekik nyomatékosítva a rendőrség bevonását.

Drody képe
Drody
33 cs, 2010-03-04 22:23

Ne várj tovább, egyúttal küld el a rendőrségnek is.

........................
Formaharc és sci-fi.

Flicka képe
Flicka
34 p, 2010-03-05 10:11

Nyugodtan küldd el. Viszont ha megnézed, nekem is csak egy hónap múlva válaszoltak. Ami engem anno meglepett, hogy a levelem után kb. egy hónapig valóban nem álltak taxik azon a helyen amit belinkeltem (értsd: 5 méterrel hátrébb álltak).
Tegnap én is elkezdtem rajta agyalni, hogy mit lenne érdemes hivatalosan csinálni azzal, hogy ezek a franchise főtaxik bizonyíthatóan legalább egy éve a bringasávon várakoznak.

Flicka

Perillustris képe
Perillustris
35 h, 2010-03-08 23:34

Tisztelt Vendégünk!

Sajnáljuk, hogy a McKing Underground Chicken belvárosi éttermében abban a kellemetlen élményben volt része, hogy a pénztáros az orra tartalmát a szendvicsére kente, miután az összekészítő jól láthatóan beleköpött abba az üzemi területen. A biztonsági őr - elmondása szerint - csak viccelt, amikor felrúgta Önt, miközben a tálcájával leülni igyekezett. Tekintettel arra, hogy az említett személyek nem alkalmazottai a McKing Underground Chicken-nek, csupán franchise partnerünk dolgozói, jelen helyzetben az ügyben többet tennem áll módomban.

El tudja bárki is képzelni ezt a választ egy versenypiacon lévő gyorsétterem lánctól?

j_gergo képe
j_gergo
36 cs, 2010-03-04 20:33

Azért elég menő a képminőség...

––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ

Zsabor képe
Zsabor
37 cs, 2010-03-04 21:03

Naponta járok arra, nem emlékszem olyan napra, hogy végig tudtam volna menni a biciklisávon.
Esetleg valami biciklisáv-felszabadító akcióval lehetne próbálkozni :) (amikor egyedül elkezdtem fényképekkel dokumentálni az ott parkoló autósokat, az 5. autó sofőrje nekem akart esni)

vizsu képe
vizsu
38 cs, 2010-03-04 21:58

Én is észrevettem, hogy valahogy nem szeretik, ha fényképeken szerepelnek :-) Biztos aggódnak, hogy nem jó a frizurájuk, vagy ilyesmi...
Jövő hétfőn lesz a dél-budai gyűlésünk (http://kerekparosklub.hu/teruleti-szervezetek/del-buda), akit érint pl. a Karinthy, jöhet ötletelni!

Kisember képe
Kisember
39 cs, 2010-03-04 22:30

Ha gondoljátok, nagyon szívesen adunk tanácsot, hogyan kell feljelenteni. Nem bonyolult, főleg, ha benne ül az autó vezetője. Tálcán átnyújtjátok a rendőrségnek. Egy hónap alatt leszoknak róla. Kell 3-4 ember, azt annyi.

--------------------------
www.barzongorista.eu

Vehicular cyclist képe
Vehicular cyclist
40 cs, 2010-03-04 23:32

Ezt már régóta kellene szervezetten folytatni. Máskülönben semm nem változik. Az MK-nak kellene a hátterét megcsinálni. Mindenhol ez folyik. Amíg a hatóságokat nem passzírozzuk, addig nem fognak lépni.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
41 cs, 2010-03-04 23:45

Volt erre kísérlet az MK keretein belül, bringás polgárőrség néven futott a projekt, de nem volt túl nagy érdeklődés, el is halt hamar.

www.gruppetto.hu

Vehicular cyclist képe
Vehicular cyclist
42 p, 2010-03-05 00:20

Indult egy szerveződés Feri1 kapcsán is, aki a Zuglói rendőrkapitánysággal átallenben parkol a bringacsíkon naphossszat a Thököly Stefánia sarkán. Tegnap olvastam a Kerékagyon, hogy azóta is háborítatlanul parkol ott. Szóval ha nem passzírozzuk, semmi sem fog történni.

SzCiklon képe
SzCiklon
43 p, 2010-03-05 03:20

Nótóriusan rossz helyen parkolókra elég elrettentő módszerről számolt be személyesen kisember. Szerintem szívesen beszámol róla priviben, és csak egy kutya kell hozzá.
:-)))
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...

Hotyhogy képe
Hotyhogy
44 p, 2010-03-05 06:43

Nem tudom, kapizsgálom e. Kell e annak a kutyának adni valami jó bél-megmozgató táplálékot? Netalán alkalmas szert is, ami egy oltári nagy és képlékeny kupac széklet lerakásához segíti őt? Mondjuk a motorház tetőn. :-)

__________________________________________
Jó kórházban születni, ha van kór. Ha nincs, akkor nem jó.

"And the bottom line is this: Q.E.D." I

Vehicular cyclist képe
Vehicular cyclist
45 szo, 2010-03-06 01:39

Köszi az ötletet. Minden megbecsülésem a Kisemberé, de nincs kutyám. Meg ahogy elnézem a sok notórius pofátlanul parkolót, egyelőre ő sem oldotta meg a problémát.

Miló01 képe
Miló01
46 cs, 2010-03-04 23:42

Engem érdekel a dolog remélem még 2 emberkét is rajtam kívül!

Kisember képe
Kisember
47 cs, 2010-03-04 23:58

Én szívesen megyek szakérteni, meg erődemonstrációnak, de a tanúskodást ebben az ügyben nem tudom vállalni. Abból elég a zebraakció.

--------------------------
www.barzongorista.eu

Hotyhogy képe
Hotyhogy
48 p, 2010-03-05 00:48

Erődemonstráció, FRH! :D

Nem csodálkozom, ha így ki tudod nyomni a zongorát.
:-)

__________________________________________
Jó kórházban születni, ha van kór. Ha nincs, akkor nem jó.

"And the bottom line is this: Q.E.D." I

Miló01 képe
Miló01
49 p, 2010-03-05 00:51

Oksa, következő héten már jó lenne menni akciózni...

atomboy képe
atomboy
50 p, 2010-03-05 00:31

Engem erdekelne, viszont egy bokkeno:
- tanu nincs, csak video a kamera altal (olyan van nekem is, mint errornak)
- datum sincs

Gondolom, nem erdemes belekezdeni, ha bringsavon parkolo vagy oldaltavolsagot be nem tarto autos kerul filmre.


atomboy

Szter képe
Szter
51 p, 2010-03-05 16:42

Javaslom, hogy keress rá itt + guglin a magwas és karinthy szavakra együtt és sztem előjönnek a több évvel ezelőtti szorgos-módszeres akciók története. Magwas sajnos már nem aktívkodik (kb. 1.5 éve nem is láttam őt...:-/), a csapat többi tagjával nemtom mi van..., ezért tökre jó lenne, ha ti folytatnátok a sort és sok-kicsi-sokra-megy alapon hátra végre születik megoldás!

Hajrá! Drukkolok!

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

Szter képe
Szter
52 p, 2010-03-05 16:47

Hopp! Imhol egy! :)

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080323/ii-karinthy-bringasav-nemk...

Fussátok át, hogy korábbak (bakker 2 éve már...) miket csináltak, pro-contra mi-hogy működött és sztem vessétek bele magatokat! Tökre kell! Kár, hogy eltűnt a korábbi csapat.

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

Krisi képe
Krisi
53 cs, 2010-03-04 21:54

tanulságos eset, örvendetes, hogy viszonylag könnyen megúsztad.

remélem most már mindenki megtanulta, hogy jobbra indexelő autós SOHA nem előzünk meg jobbról! (mint ahogy balra indexelőt sem balról)

(ritkán járok arra, de az a BMW folyamatosan ott szokott parkolni, szinte mindig látom ha arra járok. csoda, hogy még egy biciklis sem gyújtotta fel. ha valaki mégis megtenné, annak hálával tartozna a biciklis társadalom)

Miló01 képe
Miló01
54 cs, 2010-03-04 23:31

Jól vagy ez a lényeg, a taxist meg jelentsd fel.
Én nem várnék semmilyen papírra vetett sajnálkozó izére!

dendru képe
dendru
55 p, 2010-03-05 00:42

Nekem két kérdésem van. A taxissal mi a bajod azon kívül,hogy ott parkolt ahol? A másik,hogy ha egy robogós jön aki eleve nem mehet a bringasávon azt szerinted nem üti el a vakegér zöldike? Az a manus mindent nézet csak a tükröt nem. Ha a kerékpársávon mész akkor is véged hidd el. Az nem számított hátulról senkire, pedig mondom,ha robogóval közlekedsz nem mehetsz a kerékpársávra, tehát arra számítani kellett volna. Mögötte mentél egy ideje, előtte sem nézet tükörbe különben kanyarodás előtt cseszte volna az agyát hogy hova tűntél. Nekem sok ilyen volt már hogy kerestem a bringást mielőtt fordultam és a párom találta meg távolabb,de tudtam hogy előbb még mögöttem volt, nem mertem menni. De azért thx neki hogy rendes volt. DE AUTÓS TÁRSAIM (mert autóval is járok) A TÜKÖR NEM SMINKELÉSRE VAN CSESSZE MEG!

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

Saddalim képe
Saddalim
56 p, 2010-03-05 00:53

1. Azon kívül, hogy ott parkolt, ahol
2. Azzal, hogy nyilvánvaló balesetkor nem nyújtott segítséget, holott ez kötelező lenne
3. Hogy erre rá menekült el a faszba
4. Hogy miatta kellett kereszteződésben 10cm- oldaltávolságot bevállalnom
5. Hogy miatta kerültem a zöld holtterébe
+1. Mostmár azis, hogy mint kiderült, nem először csinálja, és baszik rá, hogy másik is léteznek

dendru képe
dendru
57 p, 2010-03-05 01:12

Nem védem én csak jobban támadod mint magát a "gázolót". Az viszont tény,hogy nem voltál az opel holtterében előtte másodpercekig ergo egyáltalán nem nézte a tükröt kanyarodáskor. Amúgy most őszintén, ha kerékpársáv mellett autózol és azon végig parkolnak az autók mint ez esetben mégis mit gondolt a faszi hol közlekednek a kerékpárosok?
a.) dacból sehol
b.) milyen kerékpárosok?
c.) kikerülve a parkoló autókat a forgalmi sávban?

A helyes megfejtőknek grat.

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

dendru képe
dendru
58 p, 2010-03-05 01:13

De remélem a hapi élete első baleset volt és ez a tapasztalás arra tanítja,hogy többé még ezt se kövesse el és a tükör lesz a mindene ezekután. Tényleg annak kell örülni,hogy semmi bajod.

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

Saddalim képe
Saddalim
59 p, 2010-03-05 01:22

Persze, igazad van, végülis az Opeles ütött el, ez így van. De felőle (az ütközésen kívül, ami nyilván nem épp utolsó dolog) csak nagyon pozitív dolgokat tapasztaltam, és el tudom képzelni róla, hogy ezután háromszor is belenéz minden tükörbe kanyarodás előtt. Nem úgy a taxisról, akiről egy árva jó dolgot nem tudok elmondani. Fő problémám vele a szánalmas menekülése, és az, hogy nem először tűnik fel a rendszáma...

stp1 képe
stp1
60 p, 2010-03-05 00:54

"A taxissal mi a bajod azon kívül,hogy ott parkolt ahol?"
kötelessége lett volna segítséget nyújtani.
(nem idézek kreszt pontosan, mert ilyen alaposan nem tudom)

Mr Apy képe
Mr Apy
61 v, 2010-03-07 13:26

Megrögzött autós vagyok, bringán kb. 10 éve ültem utoljára, akkor is csak hobbi szinten, nem napi használatban.
Teljesen igazat adok viszont a kerékpárosoknak, és a taxissal szemben a korábban már mások által említett szabálytalan várakozás mellett a feljelentésben szerepeltetni kell a segítségnyújtás elmulasztását is!
Magam gyakran járok a Karinthyn kocsival, évekig a környéken dolgoztam, de soha nem jutott eszembe a kerékpársávot elállni! Nem csak azért, mert ezzel Titeket akadályozlak és esetenként veszélyeztetlek, hanem azért, mert ez a szabály! És ahol egynél több ember létezik egymás mellett, ott csak szabályok mentén lehet hosszú távon megmaradni.

Vehicular cyclist képe
Vehicular cyclist
62 v, 2010-03-07 14:16

Csak így tovább, ne engedj a színvonalból!

Kuku képe
Kuku
63 p, 2010-03-05 01:50

Én benne lennék, hogy odamegyünk, megkérjük a taxist szép szóval, majd amikor beszól, akkor minden veszekedés nélkül 30-an kiugrunk a bokorból, és egyszerűen odébb tesszük és elmegyünk. 50 kilót ki lehet emelni. Persze levideózni a legfontosabb.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

Saddalim képe
Saddalim
64 p, 2010-03-05 02:05

:D:D:D
mekkora lenne...

Saddalim képe
Saddalim
65 p, 2010-03-05 02:12

Amúgy most mégegyszer megnézve mi történt pontosan...
Ha teszemazt irány a rendőrség, attól félek a videó alapján azt hozzák ki hogy jobbra jelző autót kezdtem el jobbról előzni, amit ugye nem szabad, bringasáv ide vagy oda. Mert jelen esetben bringasáv hiányában ugye az úton közlekedtem, ahol viszont már nem előzhetek jobbról.
Alap, persze, hogy az autósnak lévén bringasáv volt az úton, figyelnie kellett volna jobbra hátra, amit nem tett meg, de ezek alapján nem vagyok hivatalosan én a vétkes? :S

errorka képe
errorka
66 p, 2010-03-05 03:15

Ilyenkor nem tudom van-e osztott felelosseg, mar ami a parkolasat illeti, mert az az egyik kivalto ok. Forditott esetben mindig osszehozzak (plhatulrol halalra gazolnak egy kivilagitott kerekparost, es kiderul, hogy ivott egy felestindulas elott).

Attol fuggetlenul azonban neki kotelessege lett volna segiteni, es nem elmenekulni, barki is a hunyo.

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

aachi2 képe
aachi2
67 p, 2010-03-05 22:45

"Ha teszemazt irány a rendőrség, attól félek a videó alapján azt hozzák ki hogy jobbra jelző autót kezdtem el jobbról előzni, amit ugye nem szabad, bringasáv ide vagy oda. Mert jelen esetben bringasáv hiányában ugye az úton közlekedtem, ahol viszont már nem előzhetek jobbról."

engem úgy "csaptak" el egy kicsit, hogy az autós ráállt a bringasávra, mert csak (?) úgy látott ki a kereszteződésből a forgalmas útra ahova ki akart hajtani. én kerültem előlről, ő meg csak a lukat figyelte a forgalomban. kihívtuk a rendőrt, pár hónap után jött a határozat, hogy megbüntették. elsőbbségadás stb. a te ügyed persze más. de abból a szempontból hasonló hogy hibádon kívűl a bringasávon kívűl kerültél ugyanúgy ahogy én.

Perillustris képe
Perillustris
68 h, 2010-03-08 23:37

30 ezer forintod tuti bánja, de összedobjuk, ha a tetü taxist sikerül elrántani segítségnyújtás elmulasztása miatt.

ízirájder képe
ízirájder
69 szo, 2010-04-24 12:25

én is

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

Pule képe
Pule
70 p, 2010-03-05 02:28

Jelenleg a dél-budai mk azon agyal, hogy hogyan lehetne a Karinthy sávon parkolást, illetve a kerület többi balesetveszélyes szituációját megszüntetni. Folyamatosak a megbeszélések a közterület-felügyelettel és kezdeményeztünk egy több szervezetet átölelő megbeszélést is, ahol remélhetőleg a rendőrség is megjelenik. Szeretnénk valahogy besegíteni mind a köztereseknek, mind a rendőröknek, mert kevesen vannak, ennyi ökörre, mint amennyi fellelhető.
Bárkit szívesen látunk, aki szeretne segíteni, vagy egyszerűen csak jó társaságot keres.
A következő gyűlésünk hétfő (márc. 8.18:00) Himfy utca 9.
Várunk!

Hotyhogy képe
Hotyhogy
71 p, 2010-03-05 02:48

Arcátlan dolgok mennek ott azon az utcán. A szír bolt előtt mindig ott kell állnia egy vészvillogós tuloknak, mindig pont rajta a bringasávon.

Ott a parkoló öblökben mindig látok egy odaállított létrát. Azt jelentheti ez a tulkok nyelvén, hogy nézd öreg, én itt jártam egy létrával, a kocsim még ugyan nincs itt, de a tiéd ide mégse be nem állhat, ha már itt is van, mert látod, ott áll már a helylefoglaló létrám.

Úgyel basznám én onnan azt a létrát ha máskülönben üres lenne az a hely járműtől, ha én találnám azt a helyet parkoláshoz! Nem lepődnék meg persze, ha fenyegetődzve közeledne felém erre a tulok.

Aztán még, a Budafokiról mindig ki kell fordulnia balra nagy ívben a híd felé egy tuloknak, legtöbbször fekete színű szar berregő tragacsában.

Sok ott a tulok, sok ott a veszély.
__________________________________________
Jó kórházban születni, ha van kór. Ha nincs, akkor nem jó.

"And the bottom line is this: Q.E.D." I

IPG képe
IPG
72 p, 2010-03-05 03:15

A balra nagy ívben fordulás tiltása ideiglenesen feloldásra került a Budafoki úti (csatorna?)építkezések miatt, ami miatt az OktóberHuszonharmadika-Hausszmann közt csak egy sáv, befele járható.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

_WoL_ képe
_WoL_
73 p, 2010-03-05 04:00

Régebben csináltunk ott Karinthy nemkommandót (fáradt vagyok most linkelni), jópár feljelentés ment is. Aztán ez abbamaradt. De benne vagyok, h amikor lesz időm, újra beszálljak egy hasonló akcióba...

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

lrdr képe
lrdr
74 p, 2010-03-05 04:50

Ez tényleg 1 szar hely, és tényleg a taxist kell felgyújtani a gecibe.
Kurvára ne hagyd annyiban, mert ő is pontosan abban a tudatban húzott el, hogy ha nem áll ott, az opeles a bringasávra sorolva, szabályosan kanyarodhatott volna, és ez az egész nem történik meg.

Az ilyen alja férget 1 életre el kell tiltani mindenféle gépjármű vezetésétől.

(Nem tudom, jogilag kihozható-e a dolog úgy, h az opelesnek ne fájjon - jelentsétek fel közösen vagy valami.)

feb képe
feb
75 p, 2010-03-05 08:37

Segítségnyújtás elmulasztás alapján biztos.

Vehicular cyclist képe
Vehicular cyclist
76 p, 2010-03-05 10:48

Ha már konkrétan a taxinál tartunk. Minden általánosítás nélkül, előre is leszögezem. De:

A taxisok panaszokodnak, hogy sokan vannak,

1) például kb. háromszor annyi engedély van kint, mint amennyi droszt.
2) a verseny lenyomja az árakat, nem lehet megélni a jelenlegi,amúgy is megplafonolt tarifákból, ezért kell trükközni

Válasz:

1) Úgy kell méretre vágni a taxisállományt, hogy egy spéci pontrendszerrel a notóriusok eljutnak az engedély visszavonásáig.

2) Addig gyorsított ütemben folytatni, amit annyi taxi nem marad, amennyire szükségvan, amennyi meg tud élni.

A módszer előnye: azokat választja ki, akik szabálykövetők. A mostani rendszerben, amikor nem szankcionálják a főbenjáró rendszeres tahóságot sem, a csalók, tilosban drosztolók, aggreszíven másokat veszélyeztetők vanank előnyben, a szabálykövetők pedig hátránytszenvednek, a jobbérzésűek meg elmenekülnek.

A budapesti taxizás állapota - csakúgy mint a parkolási közlekedési szabályok betartása - ma az országnak olyan világra szóló szégyene, amilyen a balatoni lángossütés és butikolás volt a 70-es, 80-as években. Lepra. Csak éppen nem egy évben egyszer, két hétig szembesülünk vele, hanem minden áldott nap.
Meg is látszik a város hangulatán és az emberek lelki egészségén. Beteg város, kicsinyes, könyöklős és rosszkedvű.

feb képe
feb
77 p, 2010-03-05 11:10

Neked mi a foglalkozásod?
Szeretnéd, ha helyi/központi szinten szabályoznák, hogy hányan gyakorolhatják az adott tevékenységet?

A fogyasztóvédelem egyébként biztos vonatkozik a taxisokra is.

Vehicular cyclist képe
Vehicular cyclist
78 p, 2010-03-05 20:43

Látom, neked olyan foglalkozásod van, amelyhez nem kell megértened amit olvasol, viszont véleményt mondhatsz róla.

Én azt mondtam, hogy ha az a bajuk a taxisoknak, hogy túl sok engedélyt adnak ki a drosztokhoz és a piachoz képest, és ezért nem tudják betartani a mindenféle szabályokat akkor mi a megoldás. Adok még egy esélyt, hátha érdekel is, amit írtam.

Az a megoldás, hgy bevasalják a szabályok betartását, és akik nem tartják be, azok rostálódnak ki. A hatóság szerepe a megfelelő szabályok meghozatala és betartatása. A többit elvégzi a piac, belértve a taxisok létszámát. A javaslatom azt is biztosítaná, hogy a túlélő létszámban a szabálykövetők maradjanak benne. Ezt hívják modern, szabályozott piacgazdaságnak. Ahol a szabályok rosszak, és még ha jók is, nem tartatják be, az nem ilyen gadzaság, az olyan amit magad körül látsz ma Budapesten.

Melyik szót nem értetted?

Miló01 képe
Miló01
79 szo, 2010-03-06 23:07

Vagy egy másik módszer, nem kell ellenőrizni egyik taxist se, viszont meg kell állapítani egy magas legalacsonyabb díjat, kb alap 400ft/km ez alatt az anyját se szállíthatja! Egyből sokan nem fognak taxival utazni csak ha muszáj lesz, élősködő senkiházik kiesnek, és csak jobb félék maradnak a piacon. Mivel sokan kiestek lesz utas így-úgy megélnek belőle, viszont nem a szabály követés betartása szabályozná a piacot, hanem az utas fizetőképessége!

Kisember képe
Kisember
80 v, 2010-03-07 00:22

Ez nekem egy kicsit kommunista megoldásnak tűnik. Árhivatal, meg hasonlók...
--------------------------
www.barzongorista.eu

Miló01 képe
Miló01
81 v, 2010-03-07 10:50

Miért lenne kommunista?
Piac van, drágábban lehet szállítani, vállalkozás is van, adóztatás is van, és nincs árhivatal csak EZ az egy szabályozás!

Hotyhogy képe
Hotyhogy
82 v, 2010-03-07 11:05

Ez már mintha pont így menne a BKV-nál. Meg van állapítva egy magas legalacsonyabb jegy ár, kb. 400 Ft/vonaljegy, ez alatt az ember kis nyugdíjú anyja se utazhat. Egyből sokan nem fognak BKV-val utazni, csak ha muszáj lesz. :-)

__________________________________________
Jó kórházban születni, ha van kór. Ha nincs, akkor nem jó.

"And the bottom line is this: Q.E.D." I

Miló01 képe
Miló01
83 v, 2010-03-07 13:03

Hogyne, kell a jegyárbevételek a bkvnak, meg Hagyónak, Szalainénak, nah hosszú lenne a sor inkább nem is folytatom...

Hotyhogy képe
Hotyhogy
84 v, 2010-03-07 14:50

Komolyra fordítva a szót, javaslatod nem újdonság. Érdekesen, olyan kormányoknak a központi beavatkozási formája lehet, amilyenek egyébként a jogból kiiktatják a minimum árakat kikötő magán egyezmények gyakorlatát.

A legutóbbi központi minimum árazási gyakorlat fogalma a brit kocsmai alkohol kimérésekkel kapcsolatban merült fel, egy olyan ötlettel, hogy visszatántorító árazással lehetne csökkenhető a fiatalság problémás hétvégi ivászata.

http://en.wikipedia.org/wiki/Price_fixing

__________________________________________
Jó kórházban születni, ha van kór. Ha nincs, akkor nem jó.

"And the bottom line is this: Q.E.D." I

Zsurmi képe
Zsurmi
85 p, 2010-03-05 18:15

Nem csak a a drosztokról lehet taxit hívni, tehát nem azok száma szabályozza.

Annak több értelme lenne, ha csak taxitársaságba tömörülve lehetne sorszámozott kocsikban (stb) fuvarozni. A rosszul viselkedőket pedig kicsapják, az a munka elvesztésével egyenlő.

Társaságot nyitni meg szabadna adott előírásokkal (diszpécserközpont, nyilvántartott fuvarok stb).

-
Zsurmi

bonnie képe
bonnie
86 p, 2010-03-05 17:26

Egy tanulsag mindenkeppen van. ha Ki kel jonnod a savbol,akkor annyira eb kell menni a "forgalmi" savba, hogy
1) ami miatt ki kell jonnod, az ne tudjon megajtozni,
2) elfoglald annyira a savot, hogy ne ferjenek be melled. (lehet,h ez parasztsagnak hangzik, de akkor tuti,h nem fognak meghorgolni sem..)

Nem faj semmid? A bicodnak sem?
bonnie

ishie képe
ishie
87 p, 2010-03-05 17:49

hat igen senki nem szeretne ha elkezdenek korlatozni a foglalkozasukat. Sok hulye megnyilvanulas van itt azert. ha valaki biciklizik egy ekkora varosban ami le van maradva a kulturalt vilagtol akkor 5 szor korultekintobbnek kellene lennie, nem felhaborodottan bunbakot keresni. es az egyiranyu utcaban mostmar figyelhetem a kocsogoket a masik iranybol is. Sehol a vilagon nincs akkora hatalmuk a kerekparosoknak, hogy nekik all feljebb meg akkor is ha ok a faszok.

peet képe
peet
88 szo, 2010-03-06 00:46

Persze a kerékpársávon drosztoló/parkoló taxis nem f@sz, mi?

A munkájának a korlátozása?

Tévedés. A Kreszt be kell tartania. Ennyi erővel parkolhatna játszótéren is, mert miért ne, az Ő munkáját ne korlátozzák már mindenféle mondvacsinált szabályokkal, nem igaz?

----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi. Hidegben ERRŐL tuti megismertek. :)

Zsurmi képe
Zsurmi
89 p, 2010-03-05 18:21

Már részben megírták a többiek, de itt a parkoló taxis nem volt hibás a balesetben.

Te voltál! Jobbról előztél egy jobbra indexelő autót. Sávon belül nincs párhuzamos közlekedés, az új KRESZ is csak a piros lámpánál enged ilyet. Az más kérdés, hogy a bringasávon is elcsaptak volna, csak ott a zöld autós.

A jó stratégia ennyire teleparkolt bringasávon besorolni az autók közé és leszarni, hogy mennyire tartod fel a forgalmat.

A látszat ellenére örülök, hogy nem esett bajod.

-
Zsurmi

Saddalim képe
Saddalim
90 p, 2010-03-05 19:23

Igen, közvetlenül én voltam, ezt leírtam már.
És általában soha nem megyek be indexelő autó mellé, ha észrevettem volna ott, nem tettem volna.
És általában mindig behúzódok ilyenkor annyira hogy ne tudjanak előzni. Most az egyszer nem tettem.

Tanuljatok légyszi abból amit én elb*sztam hogy ne legyen bajotok. Senkinek sem hiányzik egy jobbhorog. Se a biciklisnek, se az autósnak.

Addel képe
Addel
91 p, 2010-03-05 19:31

Na ne már, a taxis igen is hibás volt.
Egyrészt szabálytalanul a kerékpársávon parkolt, másrészt ha nem lenne ott kerékpársáv akkor is szabálytalan, mert túl közel állt a kereszteződéshez, harmadrészben pedig azért mert segítségnyújtás nélkül elment a helyszínről.

Zsurmi képe
Zsurmi
92 szo, 2010-03-06 00:47

Nem értek egyet!

A balesetben nem volt hibás! Igaz, szabálytalanul parkolt, de a többi közlekedőnek ehhez alkalmazkodnia kell. Amúgy a bringasávban az a jó, hogy ilyenkor be lehet sorolni. Pont úgy, mintha autó lennénk.

Nem hajtott el segítségnyújtás nélkül, látszott, hogy megnézi mi van, már. A zöld autóból is kiszállt a sofőr, ennyi elég. Saddalim ekkor már felállt.

Igen, elsunnyogott a taxis. Igen, szemét köcsög, hogy baszná meg magát! De nem okozta a balesetet, az a jobbról előzés okozta. Ha nem lett volna ott, és megtörtént volna majd ugyanez, akkor a zöld autó sofőrje lenne a hibás.

-
Zsurmi

Saddalim képe
Saddalim
93 szo, 2010-03-06 01:46

Megnézi mi van? Amikor elmentem mellette (ez sajnos nem látszik) látszott, hogy újságot olvas és nem épp vezetésre kész állapotban van. A 10mp a baleset és a taxis elhúzása egy másodperccel sem több, mint ami besorolással együtt az elinduláshoz kell. És ahogy elnézem az ipsét nem először csinálja, van mitől félnie. Meggyőződésem hogy magasról és ívesen szart az egészre hogy mi történik. Ennyi.

Zsurmi képe
Zsurmi
94 v, 2010-03-07 23:26

Lehet, hogy így van, de akkor sem okozta a balesetet.

-
Zsurmi

Don Kartács képe
Don Kartács
95 p, 2010-03-05 18:35
Saddalim képe
Saddalim
96 p, 2010-03-05 19:20

Aztarohadt... :-)

Krisi képe
Krisi
97 szo, 2010-03-06 19:45

sok mindent lehet mondani a taxisra, de azért álljon meg a menet. abban volt hibás, hogy szabálytalanul várakozott (nem parkolt). ennyi. a balesetet nem ő okozta, hanem a másik két résztvevő.

rendőrségre meg azért nem érdemes menni, mert a végén 2 embert fognak megbüntetni, de egyik sem a taxis lesz.

ja, és JOBBRÓL SOSEM ELŐZÜNK, ha eddig valakinek nem lett volna világos :)

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
98 h, 2010-03-08 18:55

A baleset okozása miatt tényleg nem, ahhoz - okozóként - nem volt köze, de a bringasávon várakozás a segítségnyújtás elmulasztása miatt nagyon is elővennék a taxist is.

www.gruppetto.hu

dorcssa képe
dorcssa
99 v, 2010-03-07 02:59

Erről az esetről jut eszembe hogy a napokban tekertem a Kiskörúton, a múzeum utáni lámpánál ketten is parkoltak a bringasávon, így jól jött hogy a bringalámpa előbb vált és be tudtam sorolni a külső sávba. Láttam hogy mögöttem indul egy rendőrautó is, na gondoltam talán kezdenek velük valamit, de simán elhaladtak mellettük. A Rákóczi keresztben utolérve őket meg is kérdeztem, hogy nem tudják-e megbüntetni őket, és azt a választ kaptam, hogy ha még feljelentem a két autót most náluk, akkor sem tudnak érdemben semmit tenni, mert ez teljesen a közterület-felügyelet hatásköre, de hívhatok egy zöld számot ahol bejelenthetem az esetet és általában rögtön kijönnek, persze csak indokolt esetben szállíttathatják el az autókat, ha nagyon akadályoznák a forgalmat, és a rendőr keserűen megjegyezte, hogy eléggé gumiszabály..

-----------
Kék fixi, zöld bagaboo

Vehicular cyclist képe
Vehicular cyclist
100 v, 2010-03-07 12:58

1) A rendőrök is feljelenthetik a tilosban parkolókat. Csak ráhagyják a közteresekre. Ez valami belső "szabály" - nem az, csak meg van mondva.

2) Az új kreszben benne van, hogy elszállíttathatja a bringasávról is. Az már nincs benne, hogy ha "nagyon akadályozzák a forgalmat" vagy ilyesmi. Ez megint ilyen belső megmondás.

Ki kell szorítani a hatóságokból, hogy intézkedjenek. Csak akkor megy, ha a bringások részéről az MK az élére áll, plusz más civilekkel is összefog. Máskülönben semmmi sem fog változni, az autósok kaptak egy parkolósávot, és közben mutogathatnak a bringásokra, hagy van sávjuk, pedig még adót sem fizetnek.

Az MK vonakodása a feladattól azért is helytelen, mert egyébként a bringasáv mellett teszi le a voksát szemben a bringaúttal. Ám így használhatatlanok, és még balesetveszélyesek is. Nem csak azért kellene tenni, hogy legyen bringainfra, de azért legalább annyit, hogy használni is lehessen. Már legalább két éve kezdeményeztem ezt László Jánosnál, meg is hívott egy beszélgetésre, a megállapodásunk alapján el is küldtem neki már másnap egy felhívás szövegét, azóta válaszra sem méltat. Fogalmam sincs miért? Ilyen eljárásban még nem részesültem egyik magyar hatóságtól sem, pedig levelezek néhánnyal. Még a Taxi 4 is válaszolt, hogy hagyjam abba a fenyegetésüket mindenféle feljelentéssel, őket nem érdekli, hogyan drosztolnak a saját logós járműveik, pedig ez már tényleg nem az MK színvonala...

Zsurmi képe
Zsurmi
101 v, 2010-03-07 23:22

Az MK vonakodása a feladattól azért is helytelen, mert egyébként a bringasáv mellett teszi le a voksát szemben a bringaúttal.

Már legalább két éve kezdeményeztem ezt László Jánosnál, meg is hívott egy beszélgetésre, a megállapodásunk alapján el is küldtem neki már másnap egy felhívás szövegét, azóta válaszra sem méltat. Fogalmam sincs miért?

Van egy megoldás: csinálj egy szervezetet, amelyik ezzel foglalkozik. Ne másnak add a feladatot, és vállald a kockázatot (a szervezet arcvesztése).

-
Zsurmi

Tanár úr képe
Tanár úr
102 h, 2010-03-08 20:32

Vegyük már tudomásul, hogy a bringás is járművezető.
Ismerni kellene a szabályokat.
Örülök, hogy valamelyikőtök már írt a jobbról előzés tilalmáról, s a taxis vétlensége is egyértelmű.
A tilosban-parkolás más tészta.
A balesetért egyes-egyedül Saddalim a felelős.

Tisztelettel:
Tanár úr

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
103 k, 2010-03-09 15:47

Vegyük már tudomásul, hogy egy balesetben nem egyetlen felelős lehet. És vegyük tudomásul azt is, hogy az áldozat hibáztatása tipikus emberi reakció, de le lehet szokni róla...

Ismeritek a viccet?
A kis nyuszi sírva megy haza, a szeme alatt egy monoklival.
Nyusziapu meglátja, egyből feltűri az ingujját: - Hát ezt meg ki csinálta veled?!
- A medve.
Nyusziapu visszahajtja az ingujját.
- A te bajod, minek szívóztál vele...

www.gruppetto.hu

Tanár úr képe
Tanár úr
104 k, 2010-03-09 18:25

Tisztelt Professzor Úr!

Nézd meg újra a videót, légyszíves!
A kerékpársávon lévő forgalmi akadályt Saddalim a többi jármű forgalmi sávjában kerülte ki. Teljesen jogosan. Itt, viszont, jobbról előzte a zöld autót, teljesen szabálytalanul, saját elmondása szerint azt hitte, elsőbbsége van a kerékpársávon. Ami akkor lenne igaz, ha ott hajtott volna.
Ha a taxi helyett egy munkagödör lett volna ott, akkor a gödör a hibás?
A zöld autó vezetőjének nem kellett arra számítania, hogy jobbról bárki is megelőzi, hiszen az tilos. Továbbá az is lehet, hogy neki Saddalim holt-térben volt.

Tisztelt Professzor Úr!
Tudomásul vettem, hogy egy balesetben nem csak egyetlen felelős lehet. Tudomásul vettem azt is, hogy az áldozat hibáztatása tipikus emberi reakció.
De!
Ebben az esetben osztott felelősségről szó sem lehet.
Továbbá Saddalim nem áldozat volt, hanem elkövető. Súlyos szabálysértést követett el és közúti balesetet okozott.

Tisztelettel:
Tanár úr

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
105 k, 2010-03-09 18:44

1. Nem gödör volt ott. (Ha agyonütöd a szomszédod, az alól nem mentség, hogy agyonüthette volna egy meteorit is.)
2. A holttér sem mentség a körültekintés elmaradására. Számítania kellett volna a kerékpársávon érkező kerékpárra, vagyis körül kellett volna néznie. Ha megtette volna, akkor látta volna a kerékpárost.

A bringás IS hibázott, igen, elkövette a szabálysértést, amit felrósz neki, ezt senki nem vitatta. De nem ő egyedül hibázott, és nem ő volt az egyetlen szabálysértő ebben a helyzetben, amely a balesethez vezetett.

www.gruppetto.hu

Tanár úr képe
Tanár úr
106 k, 2010-03-09 20:01

Kedves Professzor Úr!

Nyugodtan hajtsd vissza az ingujjadat!
Nézd meg, légyszi, újra a videót!
Ne beszélj (írj) hülyeségeket! Pont a taxi miatt nem jöhetett senki a kerékpársávon.
Jobbról meg nem előzünk, mert az tilos.
Kivéve a balra kanyarodását szabályosan jelző járművet, az út közepén haladó villamost ...

Tisztelettel:
Tanár úr

U.i.: Az, hogy mi képez forgalmi akadályt, teljesen mindegy.
Hogy én ütöm agyon a szomszédot, vagy egy meteorit, az viszont nem.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
107 k, 2010-03-09 22:23

Pontosan emlékszem a videó tartalmára, nem kell újra megnéznem. A taxi takarásából nem indulhat kerékpáros a kerékpárúton? Nem közlekedhet egy magabiztos kerékpáros akár olyan sebességgel is, hogy a kikerülés után az autó mellé kerüljön a kerékpársávba? Dehogynem. Egyértelmű, hogy a kanyarodó autós egyáltalán nem számított jobbról jövő kerékpárosra, ebből a szempontból irreleváns, hogy a sávban vagy a sávon kívül jött-e végül. Miért is lenne mindegy, hogy mi képezi a forgalmi akadályt? Szerinted mindegy, hogy mondjuk egy frissen leomlott sziklafal vagy egy szándékosan ott megálló jármű kerül pl. egy rosszul belátható úttszakaszra? (Pl. bukkanó, kanyar, stb...) A kettő között csak annyi a különbség, hogy az elsőnél nincs közvetlen felelős személy... Ugyanez a helyzet a forgalmi akadálynál is.
Jobbról pedig egyáltalán nem tilos előzni, pl. balra kanyarodó járművet csak jobbról szabad, ha már ilyen akkurátus szeretnél lenni...

www.gruppetto.hu

Saddalim képe
Saddalim
108 k, 2010-03-09 23:03

Kedves Tanár Úr!

Mint azt már többször is leírtam, a balesetért közvetlenül valóban én vagyok a felelős, ezt vállaltam, vállalom is.

De.

1. Ha a kocsi holtterében voltam, ezért nem látott, akkor ha nincs taxi nem üt el.
2. Ha nem voltam a kocsi holtterében, akkor ha kinéz jobbra (ami kötelező!!), akkor meglát engem, ahogy (ugyan ugye szabálytalanul, de) mellette közlekedem. Ekkor megint csak nem szabadott volna elütnie.
3. Ha a zöld autós azért kanyarodott simán jobbra, mert a taxis úgyis a kerékpársávon áll, akkor nagyon nagyot bakizott. Ajánlom figyelmedbe az Andrássí utat.

gyurxi551 képe
gyurxi551
109 h, 2010-08-30 18:03

+1

Tanár úr képe
Tanár úr
110 k, 2010-03-09 23:16

Kedves Professzor Úr!

Most már tényleg(!) hajtsd vissza az ingujjadat!
Nemcsak azért, mert most én vagyok a Medve, hanem mert feleslegesen harcolsz itt velem. Butaságokat írsz.
Nézd meg, légyszi, újra a videót!
Légyszi, légyszi, légyszi!
Rosszul emlékszel.
Ráadásul figyelmetlenül olvasod amit írtam, vagy egyszerűen magasról le...
Valmit nem tudni — hiba. Rosszul tudni — bűn.
Pont az a baj, hogy a kerékpárosok zöme nem ismeri a szabályokat, vagy ha igen, nem tartja be.

Már leírtam korábban, hogy pont a taxi miatt nem jöhetett senki a kerékpársávon.
A zöld autó és a bringa forgalmi viszonyának szempontjából TELJESEN KÖZÖMBÖS, HOGY MI KÉPEZETT FORGALMI AKADÁLYT.
Hogy értsd! Ha már ott volt a meteorit, akkor csak egy forgalmi akadály. Ha épp akkor esik oda, akkor "résztvevő".
Gondolom szegény Saddalim a sok szabálytalanul parkoló autón bosszankodva figyelmetlenül behaladt az "indexelő" zöld autó mellé. Ő maga írta, hogy csak a felvételen vette észre az irányjelzést. Azt is írta, hogy nem ment volna be mellé, ha ezt már a helyszinen is látja.
Ettől függetlenül szabálytalanul, jobbról előzött.

Fentebb írtam:
"Jobbról meg nem előzünk, mert az tilos.
Kivéve a balra kanyarodását szabályosan jelző járművet, az út közepén haladó villamost ..."
Nézd csak meg!
(A kivételek egyébként ERŐSÍTIK a szabályt.)

S ha már itt tartunk:
A balra kanyarodni szándékozó jármű vezetője köteles meggyőződni arról, hogy járművét nem kezdték-e szabálytalanul balról előzni.
Tudod azt, hogy miért? Ha nem, szívesen elmagyarázom.
A jobbra kanyarodónak viszont ilyen kötelezettsége nincs, többek között azért, mert a jobbról-előzési tilalom mellett fizikailag nincs elég hely a szabálytalan előzésre.

Tisztelettel:
Tanár úr

Miló01 képe
Miló01
111 k, 2010-03-09 23:35

Vegyétek már észre, hogy mindkettőtöknek igaza van. Tanár úrnak kresz alapján tök igaza van a Prof.gruppetto.hu viszont gyakorlatiasabb, mert akkor is elütötte volna (nagy eséllyel), ha bringasávon halad Saddalim, ebben neki van igaza!

Saddalim képe
Saddalim
112 sze, 2010-03-10 00:45

"A jobbra kanyarodónak viszont ilyen kötelezettsége nincs"

Egy esetben van, ha eközben sávot keresztez. Alapesetben persze szélső sávból kanyarodunk, de pl van buszsáv. Ilyenkor ugye kanyarodás előtt buszsávba kisorolva kell jobbra bekanyarodni. De ha a buszsávban pl áll egy busz a megállóban a kereszteződés előtt, akkor nem tudsz kisorolni, tehát sávot keresztezve kell jobbra kanyarodnod. Ilyenkor viszont KÖTELES VAGY meggyőződni arról, hogy nem indult-e el esetleg a busz, tehát hogy nem jön-e valaki vagy valami a tőled jobbra eső sávban, tehát KÖTELES VAGY jobbra is nézni.

Jelen esetben a másik sávot a kerékpársáv játssza.

zseer képe
zseer
113 cs, 2010-03-11 22:18

+1+1+1+1!!!
________________________________
Én megtanultam biciklizni, te tanulj meg vezetni... úúúúúúúgy, szépen, ügyesen!

What would people think, when they hear that I'm a Jesus Freak?

Tanár úr képe
Tanár úr
114 sze, 2010-03-10 01:55

Kedves Saddalim!
Hellóka!

Örülök, hogy épp bőrrel úsztad meg a dolgot.

A 2010-03-09 21:16-os hozzászólásomat anélkül tettem, hogy a Te 2010-03-09 21:03-odat olvastam volna.
Azóta — gondolom — már olvastad az enyémet.
Azt írtad:
"Mint azt már többször is leírtam, a balesetért közvetlenül valóban én vagyok a felelős, ezt vállaltam, vállalom is."
Nos. Ez a lényeg. El kell ismerni, ha elszabtunk valamit.
A többi már csak magyarázkodás, esetleg enyhítő körülmény.

Az interneten kaptam értesítést a balesetedről. Csak azért regisztráltam, hogy segítsek tisztába tenni a dolgot. Olvasva a többiek hozzászólását, egészen addig azt hittem, hogy erre nem lesz szükség, minden rendben van, míg a professzorunk hozzá nem szólt.

Nagyon szeretném, ha megértenéd (megértenétek), nem ellened — hanem érted haragszom.

1. Kikerülted a forgalmi akadályt.
Remélem elsőbbséget adtál a többi járműnek! Különös tekintettel arra, hogy kerékpársáv megléte okán — alap esetben — semmi keresnivalónk a forgalmi sávban, s záróvonalat sem lépünk át.
Eddig jó.
2. Jobbról előztél, szabálytalanul, s a szabályosan bekanyarodó jármű oldalának ütköztél. Kész. Ennyi.

Mi lett volna, ha nincs taxi, vagy más akadály a bringasávon? Nos, ezen kár meditálni. Lehet, hogy akkor egy terepjáró hajt át rajtad, s most nem olvasol.

Egyébként mindegy, hogy kinek van elsőbbsége.
Engem nem vigasztalna, ha azt írnák a sírom fölé: meghalt, pedig elsőbbsége volt.
Mindig gondold végig, látnak-e, illetve láthatnak-e egyáltalán. Ha Te nem látod a vezető arcát a tükörben, biztos lehetsz benne, ő sem lát téged. Ha így van, kell-e számítaniuk-, illetve számítanak-e rád? Ha semmi keresni valód nincs az adott helyen, akkor miért volnál ott.

Olvasd el újra azokat a hozzászólásokat, melyek szerint Te vagy a hibás! Hidd el, ők látják jól.

Tisztelettel:
Tanár úr

U.i.: Bátran küldj képeket, valamint szívesen látunk fotószakköri foglalkozásainkon is!

Nuvanda képe
Nuvanda
115 sze, 2010-03-10 20:20

Ha én látom a vezető arcát (amikor elég közel vagyok hozzá, hogy számítson vmit), akkor ő egy kabrióban ül és a mögötte elhaladó madarakat bámulja. :-)

Tanár úr képe
Tanár úr
116 sze, 2010-03-10 02:16

Tisztelt hozzászólók!
Kedves Saddalim!

Párhuzamos közlekedés esetén a különböző sávokban való egymás melletti elhaladás nem minősül előzésnek.
A sávváltás szabályai és az előzés szabályai két különböző dolog.

"Jelen esetben a másik sávot a kerékpársáv játssza."
Jelen esetben nincs másik sáv, mert a kerékpársávot a korábban odazuhant meteor lezárta.

Ismétlés a tudás anyja:
A balra kanyarodni szándékozó jármű vezetője köteles meggyőződni arról, hogy járművét nem kezdték-e szabálytalanul balról előzni.
Tudod-e azt, hogy miért? Ha nem, szívesen elmagyarázom.
A jobbra kanyarodó viszont nem köteles meggyőződni arról, hogy járművét nem kezdték-e szabálytalanul jobbról előzni. Többek között azért, mert a jobbról való előzéshez fizikailag nincs elég hely az előzésre.
Fentebb már írtam:
Párhuzamos közlekedés esetén a különböző sávokban való egymás melletti elhaladás nem minősül előzésnek.
Ne keverjük össze Gizikét a gőzekével!

Egyébként azonos oldalon állunk. Könnyebben hisztek nekem, ha ideírom, hogy egy kerékpáros baráti kör elnöke vagyok?

Tisztelettel:
Tanár úr

U.i.: Bátran küldj képeket, valamint szívesen látunk fotószakköri foglalkozásainkon is!

Saddalim képe
Saddalim
117 sze, 2010-03-10 05:08

Látom szeretsz KRESZ-pontokkal példálózni. Nekem is van KRESZ-vizsgám, tehát ezeket én is ismerem (hogy hol mikor lehet előzni).
Attól, hogy odazuhant a meteor, attól még ha marad hely közte és a járdaszegély között, akkor jobbról kerülöm égi jövevényünket, tehát szabályosan megyek a bringasávon, tehát elsőbbségem van. Ezért mondom azt, hogy az, hogy valaki (látszólag!! (ez a kulcs - az autós szemszögéből el van zárva, de én mégis el tudok menni mellette - ezért hoztam példának az Andrássyt)) elállja a bringavsávot még NEM mentesíti az autóst az elsőbbségadás (körültekintés) alól.
Pont emiatt a félreérthetőség miatt nagyon gáz (és nagyon finoman fogalmaztam) a taxis helyzete.

Nem mentegetőzni és nem is támadni akarok.
Mentegetőzésnek azért nem mondanám a dolgot, mert egyszer már beismertem a dolgot, azon nincs mit szépíteni. Egyszerűen azért írom le, mert mindannyian ismerjük az általános közlekedési morált, így azt is, hogy ez gyakorlatilag bármikor megismétlődhet. Azon fáradozom, hogy ez ne ismétlődhessen meg bármikor (ezért vagyok pipa a taxisra pl)
Támadásnak pedig légyszi ne vedd a dolgokat, mert még ha annak tűnnek is, nem szánom azoknak. Ha túl kemény vagyok, hát emígyen kérek elnézést érte.

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
118 cs, 2010-03-11 14:11

Na, ha ennyire ragaszkodsz a KRESZ betűjéhez, akkor nem is értem, hogy min rugózol. A KRESZ szerint ugyanis a bringás köteles a bringasávon közlekedni. Pont. Nincs felmentés arra az esetre, ha esetleg ott landolt egy meteorit. Úgyhogy eleve ki sem kerülhette volna a taxit sem. Remélem egyetértesz.

www.gruppetto.hu

Vid képe
Vid
119 sze, 2011-06-29 16:13

Most a robotoknak köszönhetően elkezdtem olvasni ezt a topikot mintha új lenne.
Mindenesetre így visszagondolva örömmel nyugtázom hogy úgy összességében sikerrel járhattak az akciók a Karinthy-n mert mostanában már nem állnak rá annyian.