Drámai mértékben csökkent a MÁSZ által lefedett töltőállomásokon az eladott üzemanyag mennyisége - derül ki a legfrissebb statisztikákból. Idén március 31-ig a szervezet 644 millió literes értékesítést regisztrált.

644 millió liter üzemanyag fogyott el Magyarországon a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) tagjainak töltőállomásain az idei első negyedévben. Ez a szám brutális, 12 százalékos visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest, miközben a tavalyi negyedik negyedévhez képest 21 százalékos a zuhanás.

Folyt: http://index.hu/gazdasag/magyar/2010/04/15/hatalmas_visszaeses_a_kutak_f...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Krisi képe

hétfőn tankoltam idén

hétfőn tankoltam idén először a motorba, le is döbbentem, hogy 3000 Ft-ból csak 8 literre futotta. naigen, a 350 Ft az nemmindegy.
és az a vicc az egészben, hogy így lassabban fog gyűlni a spórolt pénzem, tehát csak később tudok venni új vázat. szóval itt is van bringás összefüggés :D

2
hubdynamo képe

Ez a drámai csökkenés nem

Ez a drámai csökkenés nem látszik az utakon.

3
Kuku képe

Én látom. Egy éve

Én látom. Egy éve elkezdett a reggeli dugó vége beljebb csúszni a Váci úton.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

4
SpeckoHU képe

Lehet, hogy kerékpárra

Lehet, hogy kerékpárra váltottak?:)

Szabadság, szerelem, sebesség

5
szoldi képe

vagy csak a lámpákat

vagy csak a lámpákat hangolták át :)

6
elfroland képe

2008 volt a csúcs. Azóta

2008 volt a csúcs.
Azóta visszaszoktam a fő útra a mellékutcából mert most csak az út felén kell motoros-sávoznom a dugó miatt. Két éve még végig állt a dugó.
Ez is valami. :-)

7
Kisember képe

tavalyhoz képest 25(!!!)

tavalyhoz képest 25(!!!) százalékkal nőtt az üzemanyag ára.

--------------------------
www.barzongorista.eu

8
Oleever07 képe

hát igen, brutál nagy a

hát igen, brutál nagy a benzinár. Közép-Európában nálunk a legmagasabb a benzin. de vannak olyan országok itt Európában, ahol drágább a benzin, mint nálunk:
http://hvg.hu/image.aspx?id=c6bdf8d3-4747-49c3-88bd-5251354c85e7&view=8f...
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal

9
tolbeni képe

"de vannak olyan országok

"de vannak olyan országok itt Európában, ahol drágább a benzin, mint nálunk"

Szerintem érdemes akkor már az átlagfizetést is nézni... Németország az nem Magyarország...

-
Beni
Kék outival, kék bukóban, vagy Budakalászon kopott matt fekete Csepel-Campinggel :-)))

10
Oleever07 képe

igen, jogos a

igen, jogos a pont.
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal

11
Miló01 képe

Amikor a kamionosok Ukrajna

Amikor a kamionosok Ukrajna felé kerülnek és Magyarországon átmennek(mert itt van autópálya!) még Anglia magaslataiban is van a kamionban üzemanyag! 1000 l tartály is van némelyiknek ami kb 2500km tud megtenni!

Azontúl pedig határon csak tartályba lehet csak áthozni az üzemanyagot, és így kereskednek! Többször átmennek és üzemanyaggal jönnek vissza!

12
Hotyhogy képe

Van erre egy találmányom.

Van erre egy találmányom. Egy nagy üzemanyag szállító járművet kellene személyautóvá átalakítani úgy, hogy annak korábbi szállító tartálya a módosított jármű üzemanyag tartálya legyen.

Egy olyan nagy üzemanyag tartályban aztán hatékonyabban lehetne, vagyis nagyobb egyszeri mennyiségekben, hozni-vinni a határokon át az üzemanyagot. Mivel olyant csak tartályban lehet. :-)

13
Frenki képe

Épp anyáméknál ülök

Épp anyáméknál ülök uszkve 8 km-re a román ,és 40,re az ukrán határtól.tegnap voltak odaát vásárlni, és hoztak kalapácsos ukrán csokit.
Na szóval, ezt az átalakítom a gépjárművemes dolgot nagyon gyorsan kilőtték még kb 90-97 között.Most úgy néz ki, hogy van egy rendelet amit azt írja elő, hogy a gépjárműben csak az üzemanyagtartályban lehet áthozni üzemanyagot.Ez viszont rendelkezik arról is, hogy az üzemanyagtartály méretét a jármű gyártója által megadott méretnek kell venni, és ha az attól eltérő méretű és nagyobb, akkor csempészjárműnek kell tekinteni a járművet.Ez viszont elkobozható.Na innen három fejlődési ág bomlott ki:az egyik,az úgyse tudok nagyobb tartályt berakni, hát rakok tartályt máshova című mozgalom, ez mára kihalt.
A másik a keresek egy nagyobbtartályú járművet a magaménál című.Őket arról lehet megismerni, hogy nagyon szeretik a zöldséges merciket, meg az amerikai autóipar remekeit pl GMC furgonokat, még akkor is, ha a rozsda késsel villával csámcsog rajta.
A harmadik a kapják be a f****omat a vámosok meg az Apeh, majd fordulok többet mozgalom.Őket kívülről nehéz felismerni.Náluk két alfaj van:
a;a centrifugális=reggel átmegy, megtankol,visszajön, lerak/elad, visszamegy, magyarul pörög.
b;a profi= reggel átmegy vesz mondjuk 200 litert, utánna ezt áthozza tartályonként és lerakja valahol a határ közelében 10 km-belül.Ők a tőkeerősebbek, és a legolcsóbb helyeken veszik.Házaknál tárolják, és ideát is ezt csinálják.Nem kényszeríti őket az ellenőrzés, hogy siessenek, és nem mindennap mennek.
Szóval újat nem igen tudunk nekik mi mutatni.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

14
Hotyhogy képe

Nem is gondoltam, hogy már

Nem is gondoltam, hogy már ennyire kiaknázott ez az iparág és hogy ilyen kidolgozott az elmélete.

"Szóval újat nem igen tudunk nekik mi mutatni."

Én, mint főcsempész, tudnék. :-)

Miért nem fektetnek le csővezetékeket? Csővezeték a legalkalmasabb eszköz folyadékok szállítására.

Kis kenés a határőröknek mindkét oldalon, kis éjszakai ásás két határ-közeli falu között, alkalmas áteresztő képességű cső a sekély árokba, betakarás.

Pár záró szelep és csatlakozó, egy kis szivattyú, és zümmög-berreg a gép, csobog a lé, tartályból tartályba. :-)

FIGYELEM: A felül kifejezett vagy rá utalt eljárás megvalósítása törvénybe ütköző cselekedet, és mint olyan, itt nem ajánlott. ;D

15
Frenki képe

Volt már erre is példa, 10

Volt már erre is példa, 10 éve Szerbiába nyomták a cuccot, egy komolyabb slagon, vissza alkohol jött...Talán azért volt akkoriban olyan furcsa íze a pálesznek....
Két éve cigitutajosokat fogtak a tiszán.Szóval hidd el nem tudunk újat mi.
Ma megkérdeztem, mi a helyzet ezzel az átlépéskor ennyi a benzin, meg vissza annyival.Nos odamégy és bemondod a magyar határőröknek mennyi van a tankban, azt felírják.Vissza szúrópróba szerűen megnézhetik.Vagyis feltételes mód!Van akit mindíg, van akit soha.Érted?Az ukrán határőröket denagyonnagyon nem érdekli az egész.Szóval csak az ittenieket kell inkább ösztönözni.Gyere ide, bérelj egy parsztházat, nagy csűrrel, és állj be a falusi túrizmust kedvelők táborába.Soha ennyi amerikai járgányos parsztházat nem láttam.knight rider meg puli a fűben cirmos cicával a tornácon, reggeli kakas szóra, tepertővel és erős pistával, tányérostévével, mobilintyernettel.....

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

16
szoldi képe

azt sem akárhogy. ukrán

azt sem akárhogy. ukrán határon üzemanyagállást néznek ki és bejövetelnél és a szemtelenül nagy különbségnél adóznod kell belőle. csak annyi üzemanyag lehet a tartályodban amivel hazaérsz. (lakcímkártyát néznek stbstb) már persze ha nem vagy ismerős a vámosoknak

17
SpeckoHU képe

Még ha 50 %-os lenne a

Még ha 50 %-os lenne a visszaesés...

Szabadság, szerelem, sebesség

18
elfroland képe

Nocsak? Nem akarnak adót

Nocsak?
Nem akarnak adót fizetni az ótósok?
Miből lesz akkor bringautunk?
:-D

19
Vehicular cyclist képe

Majd az autópályákat

Majd az autópályákat keróutakká minősítik, hogy ne álljanak üresen, amit az "autós adófizetők" pénzéből (helyesen a holland és német bringások pénzéből) építettek.

20
Miló01 képe

Megnézem én azt, hogy egy

Megnézem én azt, hogy egy német vagy egy holland ad nekünk pénzt bármire is! Maximum lehívjuk azt a pénzt, amit előtte befizettünk!

21
Vehicular cyclist képe

Ezt felesleges kétségbe

Ezt felesleges kétségbe vonnod. Nincs olyan állapotban az ország mentálisan, hogy gond nélkül elviselje, ha alapvető dolgokat is megkérdőjelezünk még egy ilyen normális blogon is...

22
Hotyhogy képe

A briteket nem fejik?

A briteket nem fejik?

23
Vehicular cyclist képe

A hollandok egy főre

A hollandok egy főre vetítve a legnagyobb nettó befizetők az EU kasszába, másodikok a németek. Abszolút értelemben persze a németek vezetnek.

Az autópályák nálunk döntően EU pénzből épülnek. Magyarország nettó pénzt kap az EU-tól.

A britek sokat befizetnek, de aztán a Vaslédi kijárta, hogy elég sokat vissza is kapjanak.

24
Hotyhogy képe

Köszi a

Köszi a felvilágosítást.

"...a Vaslédi kijárta..."

Hála neki! :-)))

25
Frenki képe

Ez így túl egyszerű.A

Ez így túl egyszerű.A társfinanszírozás elve kimondja, hogy a támogatást kapó országnak is be kell szállnia önrésszel a támogatott projektbe.Az esetek többségében a támogatás ritkán haladja meg az 50-60 %-ot, nagyon kiemelt projektek kapnak 70-80%-ot pl szennyvíztisztító, de ritka.
A megvalósítást végző pályázó cégek többnyire külföldi tulajdonú cégek, akik magyar tulajdonú alvállalkozókkal végeztetik a munkát.Oszt' vagy kifizetik őket vagy nem, vagy feketén dolgoztatnak vagy nem, vagy kilopatják az anyagot vagy nem, vagy betartják a technológiát vagy nem.Az elkészült munka utáni profitot a fővállalkozó kapja, oszt' vagy oszt az alvállalkozónak, vagy nem nyertek szegények.Tehát ketten adjuk össze a pénzt, de a profitot egyedül ők teszik zsebre.Magyarul az EU feltalálta a nemzetgazdasági méretekben működő fogyasztási hitelt.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

26
Vehicular cyclist képe

Nem vitatom amit írsz, de

Nem vitatom amit írsz, de az egyszerű lényegen nem változtat a dolog. Behozol olyan szempontokat, amelyeknek nincs kapcsolata az eredeti felvetésemmel.

Az 50-60 %-ot meghaladó EU finanszírozás már egyáltalán nem ritka, a mi csatlakozásunkkal lazítottak a korábbi gyakorlaton.

Az, hogy miként megy a pályáztatás, meg hogy ki nyeri el stb-stb. független az EU finanszírozástól. Sőt, ha nincs EU-pénz, megnézheted, hogy minként mennek a dolgok. Szóval inkább fehérít, de Magyarországon ez csak arra elég, hogy a szurokfekete szürküljön..... Az EU lehetővé teszi, hogy ha az árkülönbség nem nagyobb 10 százaléknál, akkor a hazait hozzák ki a közbeszerzésen. EU pénzeket kap minden ország, nem ez a korrupció oka nálunk: angolok, skandinávok stb. ugyanúgy kapnak EU pénzt és a magyar cégek ugyanúgy pályázhatnak ottani közbeszerzésekre.

A lényeg: nem az EU lopja magának vissza a pénzt.

Az utolsó mondatodat nem értem.

27
Frenki képe

Adok egy kis pénz azért

Adok egy kis pénz azért hogy azt a keveset is ideadd amid egyébként nem lenne elég az egész projektre.Teszem ezt azért, hogy a szűkülő piacon nekem juson a profit.Roosevelték találták ki, hogy nyújtsanak olcsó hiteleket,azért hogy beinduljon a gazdaság.A lakosság el volt szegényedve, és saját erőből nem tudott vásárolni, így viszont nem pörgött a gazdaság.Ők ezért a kamatokat kapták a nyakukba.Az EU erőfölénnyel rendelkező vállalatai az Eu finanszírozás felhasználásával, gyakorlatilag hasonló trükkel élnek.A kihelyezett pénzzel megindíthatóvá válik egy projekt, ami anélkül nem indulna el.A pénz nem vész el, profit egy részében visszajön, meg hozzá a nemzeti önrészből származó rész.Csak ezt nem kamatként számítják föl.Meg a haszon, hogy ezek a nagyvállalatok kaptak piacot, és nem mennek tönkre, valamint otthon befizetik az adót.Szerintem meg visszalopja a pénzt.Hiszen nyilvánvlóan tudták, hogy a tőkeszegény hazai vállalatok nem fognak tudni egyenlő eséllyel versenyezni.A tárgyalásokon persze ennek megfelelő szerződéseket kötöttek.Az általad említett közbeszerzési helyzet egyszerűségét kicsit módosítja, hogy a beruházások elnyeréséshez bankgarancia is kell, és a tőkehiányos magyar cégek ezt nem tudják felmutatani.Ezért kell a külföldi fővállakozó, akinek van tőkéje, de csákányozni már nincs kedve, felveszi a magyar alvállalkozókat és lásd a fenti eljárást fenn.Ha kétségeid vannak az egyenlő elbánásról az Eu 15-ök és az új tagországok között, kérdeném én miért csak a 25%-át kapták az újak a régiek mezőgazdasági támogatásának?Vagy miért nem lehet felszámolni az egész rendszert és versenezzünk egyenlően?Ja hogy úgy már ott sem annyira rentábilis a tevékenység akkor?Aha.A korrupció nem csak magyar találmány, az Eu 15-ök arra használják a régi tagországokat, hogy a saját egyoldalú kettősmércés szabályaik szerint, de a helyi protelcionista akadályok nélkül tudjanak kaszálni, úgy hogy otthon ne derüljön ki, hogy olyan dolgokat csinálnak amiket otthon soha nem mernének megtenni.Csak egy példával fárasztalak erről elsőkezes infóim vannak.A zamárdi völgyhidat a hídépitési rekordnak állították be.A 2 és 4 főtartó pillér vasalási rajzait a barátom készítette.A beruházásról a következőket mesélte.1 eredeti terveket egy MÁV-os hídépítő tervező intézet elkészítette, a hatályos előírásoknak megfelelően acélból.Ugyanis a magyar szabványok előírják, hogy ekkora magasságban már acél felszerkezetet kell alkalmazni.Nem választható, kell!Persze ez nem olcsó.2,Na jött a külföldi, és kb 1/3 árat mondtak.3,Persze kiderült a tender megnyerése után, hogy ez feszített folyamatosöntésű vasbeton híd lesz.Még sem tört ki a balhé, folytatódott a projekt.Elkezdték az öntést,ezt egy un csúszózsalus géppel csinálták, aminek a lényege, hogy a gép a maga által öntött betonon araszol előre az előre elékzített pilerrekre támaszkodva.4,Na az egyik pillérnél kb 40%-os készültségi szintnél leszakadt az egész gép a 86 méteres mélységbe.Utánna nem tudtak mit csinálni, fogták és a földön öntötték ki a vasbeton elemeket, majd a gépet daru funkcióra alakítva felemelték a darabokat és az acél feszítóvasakat csavarozással feszítették meg!Így készült el a híd szabványellenesen, és a tenderben lefektetett technológia részleges megszegésével, ami mondom már eleve szabványellenes volt.5,Ja és miért nincs lállósáv rajta?Hát mert a csúszózsalu a német cégé, amit egy német hídhoz készítettek, ami keskenyebb volt.Nekünk meg így is jó.Persze az újságok azt szajkózzák, mennyivel olcsóbb betonból, meg milyen szép.Akik ott voltak, már nem mind ilyen felhőtlenek.Na ilyen egy Eu-s projekt Mo-on(is).Sztem.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

28
Vehicular cyclist képe

Kösz, hogy ilyen szép

Kösz, hogy ilyen szép hosszan leírtad, de ez semmit nem változtat azon, amit én írta: ha magyar pénzből, uniós támogatás nélkül ruháznánk be csak annyi lenne a különbség, hogy kevesebb lenne a beruházás és még kevésbé átlátható.

Az uniós támogatási rendszert nem Roosvelték találták ki, hanem a belső német modellt alkalmazták az EU-ra. Németországban van egy felzárkóztatási gyakorlat: minden tartomány, amely az átlaghoz képest több mint tíz százalékkal (asszem) el van maradva perkapita jövedelemben, az transzfert kap a többiektől. Biztos, ott is ellopnak valamennyit és biztos ott is jelen vannak a fejlett régiók vállalatai.

De van egy másik modell is: az olasz dél felzárkóztatása..... De ettől még a transzfer megtörténik, és ha nem lenne, kevesebb jutna az elmaradott régióknak.

Azt azért nem gondoltam, hogy ezt még itt is vitatni fogja valaki...

29
Frenki képe

Roosevelt példát a

Roosevelt példát a fogyasztási hitelre találták ki én is arra hoztam példának.A német felzárkóztatás olyan sikeres hogy kb 15 éve úgy utálják a nyugat németek a keletieket mint mondjuk nálunk a dunántúlon a Borsodiakat, Szabolcsiakat.
Uniós pénzből úgy valósul meg több beruházás, hogy ugyanazt a pénzt ki is viszik profit formájában, plussz a mi nemzeti önrészünket.
A különbség annyi, hogy előbb bejön egy rész, utánna meg kimegy több.Ezt hivják Pirusszi győzelemnek, a nagy fejlődésbe beledöglünk.Vajh miért kell nekünk több munkaidőt dolgozni bár mely termékért amiért az unióban másoknak nem?Pl 1 db burger-ért?A profit a legvégén mindíg ingyen munkából van.Valaki kétnapot szenved egy cipőért, míg máshol egy órát.Csak a nap ott is 24 óra, meg az emberk sem bírnak végtelen erővel végtelen ideig olgozni.
Egyébként ki és mi alapján találta ki, hogy mondjuk mi legyen fejleszteve?Mert hogy a vita lényege úgy emléxem nem arról indult, hogy történnek-e fejlesztések az Eu hatására, hanem, hogy jó-e ez nekünk.
"Az autópályák nálunk döntően EU pénzből épülnek. Magyarország nettó pénzt kap az EU-tól."
Ja, aztán elviszi a miénkkel együtt.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

30
Vehicular cyclist képe

Ezt a logikát követve

Ezt a logikát követve nekünk a nálunk szegényebbeket kellene támogatnunk (Ukrajnát, Kelet-Magyarországot) hogy jól meggazdagodjunk. Csak akkor gondolom, ők átlátnak a szitán, és jól beintenek nekünk....

De az is lehet, hogy ez egy magyar átok: mi akkor is szívunk, ha mi kapjuk és akkor is, ha mi adjuk a transzfert.

A németek rendszere még a kettészakított ország nszk részére volt kitalálva. Egyébként a keleti tartományok igenis záróztak fel, méghozzá jobban is, mint eredetileg gondolták. Az tény, hogy a folyamat hosszú. Az utálat ettől különböző dolog, nem kellene idekeverni.

A projektekről: ha nem volnának EU pénzek, mennyi és milyen brigainfra épülne? Mikor még így is a bringainfrára pántlikázott pénzeket járdaépítésre meg főtéri szobrokra költik, és a bringainfra csak ürügy?

Egyébként hogy mire pályázunk, részben mi döntjük el. A lengyelek vagy a szlovákok nem autópályára költöttek. A szlovákok jól jártak, mert jutányos áron tudják a teherautóik használni a mieinket, mert a magyar fuvaros lobbi meggátolja a költségarányos úthasználati díjak kivetését (nem lehet külön tarifa a külföldiekre). Ráadásul a vasúti teherszállítás fejlesztése nagyon elmaradt, ezért van az, hogy a hazai autópályákon robog végig Törökország, Görögország, Szerbia, Románia, Bulgária stb. teljes EU áruforgalma, ami a bővüléssel brutálisan megnőtt.

Ausztriában vagy Svájcban ilyesmire gondoloni sem lehetne. Kóka fejlesztési politikájának középpontjában - miközben kerékpáron fotóztatta magát - az ország mint logisztikai központ szerepelt, de láthatóan ezt az autópályán folytatott teherszállítás révén képzelte el, ami környezeti és baleseti/biztonság szemopontból egy katasztrófa.

31
d.balazs24 képe

Ez vicc, hogy nálunk a

Ez vicc, hogy nálunk a legmagasabb az üzemanyagár. Csak sajnos a sok adó az utak minőségén nem látszik meg.

32
Miló01 képe

Tudod drága itthon a

Tudod drága itthon a munkaerő és az viszi el a legtöbbet egy útépítésnél. Nézd meg a németeket ők éhbérért is elmennek dolgozni, azért hozzák ki rendre olcsóbban náluk az útépítéseket!:D

33
Fly képe

Örülnék a hírnek, ha a

Örülnék a hírnek, ha a kereslet csökkenése lenne a visszaesés oka. Sajnos azonban ez az ok pusztán az anyagiakban keresendő.
Tudom, kevesebb üza fogyott -> kevesebb lesz a füst, meg ilyesmi. De azért hadd legyek egy kicsit szkeptikus: jobban örülnék annak, ha annak ellenére csökkenne a forgalmuk, hogy Európa legolcsóbb bengájának ismét csökkentették az árát. De addig sokan akiknek szükségük lenne rá nem tudják megvenni a megfelelő mennyiségű üzát. És ez inkább elszomorít. Ha már erre sem jut, akkor itt tényleg bajok vannak...

34
dhpage képe

+1 Sajnos nem biztos, hogy

+1

Sajnos nem biztos, hogy pont az értelmetlen benzingőzölők estek ki az áremeléssel. Nem hinném, hogy kedvenc autós celebünk Frizbi Petyus pl. most kevesebbet használja BMW terepjáróját... :-/

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

35
Fly képe

Nyugodjunk bele: a

Nyugodjunk bele: a húszmilliós, 40 litert fogyasztó, városból kitiltandó szörnyetegek nem fognak éhezni...

36
hf képe

senkit sem érdekel, hogy

senkit sem érdekel, hogy értelmes vagy értelmetlen a benzingőzölő. szerintem.

37
dhpage képe

Ja, ha mondjuk a gyereket

Ja, ha mondjuk a gyereket kell vinni kórházba, vagy bevásárolni az idős nagymamának, esetleg a bútort szállítani, akkor az ugyanaz, mint mikor a plázacica leugrik a műkörmöshöz a V8 terepjárójával (mert megteheti).

Éééértem...

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

38
Fly képe

És a plázacicát nem

És a plázacicát nem fogják zavarni az üzaárak. Az akkor is a terpjáróval megy le az udvarra, amikor az első csoportba tartozóknak már régen megette a rozsda az autójukat, amibe évek óta nem tudnak egy deci benyát venni...

39
hf képe

Nézd, az emberek legnagyobb

Nézd, az emberek legnagyobb motiválóereje/eszköze a pénz. Ez tulajdonképpen a mérőeszköze annak, hogy mennyire akarsz valamit.
Koppenhágában sem azért bicikliznek sokan, mert ők olyan jófejek, hanem azért mert az egekbe emelték a benzinárakat, iszonyatosan megadóztatták az autótulajdonlást, miközben fejlesztették a bringázást.
Ennek hatására ez emberek gondolkodást váltottak.
Nekem is van autóm, és használom is, csak nem hétköznap a városban. De ha mondjuk évi 500000Ft adót kéne fizetnem, akkor nem lenne autóm és megoldanám másképp.

Ezt kéne itt is, de félek, a hőzöngők elkaszálnák az intézkedést.

40
Fly képe

A kulcsmondat: Ennek

A kulcsmondat:
Ennek hatására ez emberek gondolkodást váltottak.
Az általad említett holland így gondolkozik:
- Megéri nekem autózni, ha ennyibe kerül?
Egy átlagmagyar pedig így:
- Hány bőrt akarnak még lehúzni az emberről? Hiszen autózni muszáj!
És hogy a másodikból az első legyen, ahhoz más is kellene, mint a költségek emelkedése...

41
hf képe

ha valóban megemelnék a

ha valóban megemelnék a költségeket, és ki is tartanának, valóban akarnák és nem csak dumálnának, ugyanez történne nálunk is.

42
Cseya képe

Ott a baj, hogy a

Ott a baj, hogy a gépjármű tartását drágítják, nem pedig a használatát. Pedig egy autó kell egy családba, vagy minimum jó ha van.

43
dhpage képe

+1 A tartást adóztatni

+1

A tartást adóztatni tévedés és értelmetlen. Nem az álló autó büdösít, hanem amelyik mozog. Persze úgy is megoldható, hogy eleve nincs autó és akkor nincs ami mozogjon...akkor már csak a politikusok, meg a felső tízezer fog járni a városban kocsival...

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

44
Pontagy képe

igen, elég drága, nálunk

igen, elég drága, nálunk 3 autó van egy háztartásban (mondjuk az egyik nem állandó szereplő) kövezzetek meg:
-öcsém: barlangi mentős, csak erre, meg nagy túrák idején használja, vagy ha vidékre megy, egyébként bicaj.
-apám: a pickupot használja munkába, ha terepre meg (ez a nem állandó autó, kollégái is ezt viszik) néha fél tonna munkaeszközzel
-családi autó: ha kell valamit vagy valakit gyorsan hozni-vinni, vidékre menni, akkor van használatban, egyébként nem

45
sagan képe

Az álló autóval az a baj

Az álló autóval az a baj hogy 10nm helyet (sok esetben közterületből) foglal.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

46
Fly képe

Ha nem használod, akkor is

Ha nem használod, akkor is helyet foglal, amortizálódik, stb...
Az meg alapból pénzbe kerül; ergo ha tartasz kocsit, azt használni is fogod -különben nem éri meg...
Vagyis ugyanott vagyunk...