Egy szép bringatilossal "megoldott" közlekedési probléma, vagy inkább: mi történik, ha a megfelelő embernek kell(ene) időnként levennie a lábát a gézpedálról. A Hungária kereszteződése előtt és után, más okot nem tudok elképzelni, hiszen városszerte százával fordulnak elő ezzel azonos kereszteződések. Ez a tábla azt jelenti, hogy az 5, 7, 173, 7E, és 173E buszok nem éppen kis forgalmú, kb 3 méter széles megállóján át vezet a mintapolgárok szabálykövető kerékpártoló útvonala, néhány boldog autóvezető tekintetével kísérve, a belváros kapujában, 2010-ben. Egyébként a táblát a szembe irányban is kitették a vasúti híd alá, ahol a sáv folytatásában még buszforgalom sincs.
Korábban hónapokig használtam ezt az utat, a legkisebb veszélyhelyzet nélkül. Elméletileg az ugyfelszolgalat-qkac-fkf.hu illetékes, érkeztetés és iktatás már megvolt...
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| 000-SP_A0371.jpg | 158.4 kB |












???
???
Annyira rövid szakasz, át
Annyira rövid szakasz, át kell hajtani rajta és leszarni a táblát.
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Ez akkor valami
Ez akkor valami újdonság?
Épp ma jártam arra,kifele menet fel sem tűnt,a belváros felé haladva meg néztem nagyokat és tekertem tovább :)).
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.
Elvileg pár hétig lesz
Elvileg pár hétig lesz kint, amíg felrakják a bringás kiegészítő lámpát, mert állítólag több lassabb bringás nem ért át a kereszteződésen.
Szóltak előre az MK-nak, ami jófejség. Bár arra gondolni hogy a Hungária krt. zöldje legyen 3 másodperccel rövidebb, nyilván felségsértés lenne...
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
A bringatilos akkor sem
A bringatilos akkor sem megoldás, egy percig sem.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.
+1 Bírom az autóból soha
+1
Bírom az autóból soha seggét ki nem emelő tervezők-hivatalnokok gondolkodását. Szerintük az alatt a pár hét alatt (tavasszal, a bringásszezonban!) röpülni fognak majd a kerékpáros hölgyek-urak? Mi a faszt képzeltek vajon, tényleg nagyon érdekel.
Az egész azt a célt szolgálja, hogy ha engem elütnek, akkor se a tervező, se a gépjárművezető ne legyen hibás.
Jaj, Kükü, hát az úgy
Jaj, Kükü, hát az úgy nem megy, jaj-jaj, megbontani A Hungária körút zöldhullámját! Meg különbenis, akkor nem lenne beruházás. ( :( )
Egyébként meg vegyétek be a Lesa Rom tabelttáitokat, aztán menjetek szerintem, főleg ha nem érzitek magatokat lassú bringásnak.
.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo
És a kerékpárosklub erre
És a kerékpárosklub erre a behajtani tilos táblára azt mondta, hogy oké? Azért remélem nem. Ki van legalább táblázva sárga táblákkal elkerülő út kerékpárosoknak más utcákban? Mert kamionokat is úgy szoktak elterelni, hogy alternatív útvonalat adnak.
A párhuzamos
A párhuzamos univerzumban
http://picasaweb.google.hu/saganbp/Frankfurt#5440012843925929346
Mindezt azért,mert a sétálóutcában,ahol a kerékpárosok gyalogtempóban közlekedhetnek építkezés folyik.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.
Nekem is pont, ez jutott
Nekem is pont, ez jutott eszembe, csak másik kereszteződésben láttam. :) link
Flicka
Úgy tudom az MK balhézott,
Úgy tudom az MK balhézott, csak én vagyok ennyire engedékeny. Megértem hogy egy elrontott helyen nem vállalják a kijavításig a felelősséget. Ha nem tennék ki addig a táblát, akkor azért lennének hibásak, ha idióta, 3x hosszabb elterelőutat találnának ki akkor azért.
Én speciel kibírnám pár hétig, és persze ugyanúgy arra mennék a saját felelősségemre.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Tegyenek ki útépítés
Tegyenek ki útépítés táblát vagy felkiáltójeles egyéb veszély táblát, 30-as korlátozást stb. Ismét bizonyították,hogy a kerékpárra nem tekintenek járműként, ráadásul a közlekedés többi résztvevője sem azt veszi észre,hogy itt valami átépítés zajlik,hanem hogy a "hülye biciglis" már megint ott van ahol nem kéne.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.
Ismét bizonyították,hogy
Ismét bizonyították,hogy a kerékpárra nem tekintenek járműként
Én nem vonnék le ennyire mély következtetéseket a dologból. Egy ideiglenes helyzetet próbálnak valahogy kezelni, lehet hogy nem a számunkra legoptimálisabb módon, de remélhetőleg a tartós megoldás OK lesz - nekem inkább ez a prioritás.
Van, amikor azért pottyant a fejünkre a madár, mert éppen arra repült, nem azért, mert utál minket :-)
Nem is gondoltam arra,hogy
Nem is gondoltam arra,hogy utálnának minket,egyszerűen csak dilettánsok akiktől ennyire futja.
Nem vagyok közlekedésmérnök,de a józan paraszti ész alapján ki tudom következtetni,hogy egy kerékpársávos út 200 méteres szakaszára kitett bringatilos tábla nem megoldás semmilyen problémára.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.
De Kükü, az a gondom, hogy
De Kükü, az a gondom, hogy ezzel az erővel a Hungária (és a Nagykörút) összes kereszteződésébe kitehetnék egy sarokkal előbb a bringatilos táblát, mert ezek mind olyanok, hogy biciklivel nem mindig érsz át, ha nem vagy elég mokány. Múltkor egy Nightride-on saját hibámból pl a Hungária közepén ragadtam be egy másik helyen, mert úgy gondoltam, a sárgán még átérek, közben meg alig jutottam a feléig, és már indultak keresztbe. A Nagykörúton is tudom, hogy vagy iszkiri van át, vagy már a zöld végén se induljak el, mert rámstartolnak oldalról.
A biciklis, és minden járművezető saját belátására van bízva, hogy még a zöld jelzés alatt ÁTÉRJEN. A zöld sehol sem jelenti azt, hogy behajthatsz a keresztbe, csak annyit, hogy behajthatsz, ha el tudod hagyni azt a piros előtt.
Miért pont ebből a keresztből tiltanak ki minket? Egy csomó keresztbe beragadnak autósok is dugóban. Akkor oda egy behajtani tilos tábla dukálna?
Az idióta elkerülőútnak annyi lenne az előnye, hogy legalább súlya lenne az ilyen döntéseknek. A hivatalnok végiggondolná, hogy ha itt nem, akkor mégis hol menjen a bringás. Így viszont következmények nélkül tesznek ki úton-útfélen "bringaút vége" , "biciklivel behajtani tilos" táblákat bárhova, ahol még nem találták ki, hogy mi is legyen.
A saját felelősségre bemenés meg negatív kommunikáció, csak annyi látszik belőled, hogy egy HP logós biciklista suhan el egy egyértelmű tiltótábla mellett.
Arról nem is beszélve, hogy egy k*..*tt "elnézést kérünk" tábla a szükséges munkák határidejével együtt a minimum lenne. Ha máról holnapra (nem vészhelyzet miatt) lezárnák a Váci utat elkerülőút nélkül, akkor itt forradalom lenne, itt meg ennyi kommunikációra se tellik?
Ha már átérés: ilyen
Ha már átérés: ilyen helyekre lenne pl. értelme szerelni visszaszámlálós lámpát, hogy írja hány s múlva vált!
.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo
Lehet h elütöttek valakit,
Lehet h elütöttek valakit, azért van. Nem tudom.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Az "elnézést kérünk"
Az "elnézést kérünk" valóban jólesne, de azt gondolom hogy ez sem csak bringásokat érintő probléma, inkább a hivatalok általános attitűdjével van gond - szerintem konkrétan eszükbe sem jut ilyesmi.
Teljesen jogos azt érezni, hogy ezeken a dolgokon jó lenne változtatni, de szerintem amíg a nem látunk kifejezett rossz szándékot, inkább célravezető részünkről az udvarias hozzáállás. Ha tényleg megkeresték az MK-t, akkor legalább fejlődőképesek. Lehet, hogy ha tudnák, hogy mennyit segítene egy olyan tábla, ahol leírják hogy ez X napig lesz így, és bocs, akkor kiraknák.
Köszönöm a választ, így
Köszönöm a választ, így persze más a helyzet, egy kicsit.
Kár, hogy ha bármi fejlemény adódik a bringás közlekedésben, a szakértői hivatalban továbbra is csak a bringatilos és a kerékpárút táblákat ismerik, amiket persze éppúgy tervezni és engedélyeztetni kell, mint mondjuk egy lámpát...
Az újjáépített Szob-Márianosztra kisvasút egyik fő útátjárójából például azért tiltották ki a kerékpárosokat, mert a sínek keresztezési szöge 60 fok alatti, amire már valahogy fel kellett hívni a figyelmet...
A Hungária körúti piros hosszának változatlanul hagyása pedig ezek szerint újabb példája annak a gyakorlatnak, hogy a zebra kivételével, a két nyomon haladó gépjárművek zavartalanságát az összes többi közlekedő biztonsága elé helyezik, ami finoman fogalmazva is elég durva egy olyan szervezettől, amint minden magyar állampolgár adójából, értük (mindenkiért) tartanak fenn…
Kicsit szakmaibb oldalról nézve, így bukik el egy elméletileg jó szabályozás az emberi tényező figyelmen kívül hagyása miatt, hiszen azt a táblát szinte senki nem tartja be, így a balesetveszély megmarad, ez pedig a kihelyezők számára is sejthető kellett, hogy legyen (én mondjuk befelé átjárdáztam, de a zebrán mentem is vissza a helyemre).
Hosszú még az út:(
"Az újjáépített
"Az újjáépített Szob-Márianosztra kisvasút egyik fő útátjárójából például azért tiltották ki a kerékpárosokat, mert a sínek keresztezési szöge 60 fok alatti, amire már valahogy fel kellett hívni a figyelmet..."
mégis hol, melyik részen, és mikor? A főútról van szó? A letkési leágazás előtt vagy után? (arra az útra gondolok, ami Márianosztra és Szob között van) Nem emlékszem ott ilyenre, persze lehet, április elején még nem volt ott ez, én azóta nem jártam ott, csak Szobnak azon a részén, ami a kisvasút végállomása előtt van.
Van ott valami böszmeség,
Van ott valami böszmeség, talán még kiegészítő táblát is mellékeltek hozzá, miszerint ott át kell(ene) tolni a bringát.
mármint a főúton? Whoa.
mármint a főúton? Whoa. Még jó, hogy ez a kocsma mellett van, ha arra járok, megnézem már >>ha a vasút végállomásánál levő keresztről beszélünk.
Nem, ez még Márianosztra
Nem, ez még Márianosztra felől a lejtőn van.
Hö?! És mire gondolt aki
Hö?!
És mire gondolt aki kitalálta oda azt a behajtani tilost? Majd áttolják a népek a bringát?
Vagy csak szimpla felelőség hárítás? Ha bármi gubanc van akkor a bringás a hibás hisz tilosban jár?
Mindegy... egyel több "leszarom" tábla ide vagy oda nem számít...
Ezt itt én sem értem. Mert
Ezt itt én sem értem. Mert az egy dolog, hogy a buszemegálló miatt kiterelik a kerékpárokat a buszsávból, de miért ne mehetnének akkor a kétkerekűek a maradék két sáv valamelyikén? Jelesül a középsőn.
Városjáró Blog
A középső sáv sem valami
A középső sáv sem valami jó megoldás, napi szinten erre járok és hangsúlyozom néhány buszvezető bevett példája a szélső jobbra kanyarodó sávból erőteljes balra kanyarodás két sávváltással.(ez különösen akkor vicces amikor esik, a villamossínek miatt) Lévén újpalotai vagyok, kint megvártam a végállomáson és teljesen kulturáltan megkérdeztem miért csinálják ezt így. A válasz egyszerű és tömör:"Mi menetrendhez vagyunk kötve."
(Egyébként az ezen az útvonalon járó buszvezetők nagy része teljesen korrekt.)
Ennél én cifrábbat is
Ennél én cifrábbat is láttam, mikor Dunakesziről mentem Fótra.Egy híd ami az M0 felett ível át - mikor odaértem elsuhantam egy kerékpárral behajtani tilos mellett.Majd a hídról leérve jobbra kint a kerékpárút tábla, a "bringaút" pedig egy szántás volt sóderrel meg betontörmelékkel (szilárd burkolat nem volt!)ha jól láttam.Mindez kb 15méteres hosszon ahol is végetért,természetesen mindez kitáblázva.
----------------------------
Fullyloaded wannabe
Van azon burkolat, csak
Van azon burkolat, csak behordta az eső mindenfélével. A baleset- és defektveszély miatt érdemes a kereszteződéstől keletre lévő rövidke szakaszt kihagyni, és az úton menni.
Fehér festékszóró a
Fehér festékszóró a megoldás. Akkor az autok sem fognak behajtani. :))))
--------------------------
www.barzongorista.eu
Viszont ha nem szerzel alá
Viszont ha nem szerzel alá valami bkv kivételes valamit, ugyanott vagyunk:) Én inkább áttenném mindkét táblát a Hungária két lámpája alá, összeollóznék a rajta lévő bringa kerekeiből egy "3" -at, és máris megvan a +3 másodperc lámpaváltás utáni nyugalom a Thökölyn:)
Na pontosan ezek azok a
Na pontosan ezek azok a megalázó szituációk, ami azt a feszültséget kelti, ami itt folyton közszájon forog. Egyszerűen letiltanak a normális infrastruktúráról, mert az másé. Ugyanez van, amikor a Bem rakparti bringaúton zötyögök, és közben felülről nézem a rendesen leburkolt rakparton gyalogos és kereszteződésmentes környezetben suhanó autókat, vagy amikor a Könyves Kálmán körúton megint át kell mennem a másik oldali járdára, vagy amikor az Andrássyn már régen mennek velem párhuzamosan az autók, és meg még mindíg szobrozok a bringaút pirosa előtt, csak hogy odafigyelés nélkül kanyarodhassanak jobbra. Mindíg a fejemben van a propaganda, hogy legyünk szabályosak, és fogadtassuk el magunkat a közlekedés többi résztvevőjével, de annyira párhuzamos a helyzet azzal, ahogy a zsidókat lehetetlenítette el a törvényhozás a harmincas évek Németországában vagy a középkori Nyugat-Európában, különböző csak rájuk vonatkozó szabályokkal, hogy aztán elmondhassák, hogy "látják, ezek folyton csalnak és lopnak", hogy nem tudom elitélni azokat, akik leszarják az egészet, és fittyet hányak a szabályokra ezen szituációkban. Ennek az egésznek csak anyi az üzenete,hogy "neked ittsemmi keresnivalód, jó esetben megtűrt résztvevője vagy a közlekedésnek, az út nem a tiéd"
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
+1 **** Belvárkodj,
+1
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
+1
+1
Most arra jártam és
Most arra jártam és kifelé menet a tiltó tábla előtti kereszteződésben tilos jobbra- , balra kanyarodni illetve megfordulni.
Aranyos hogy fel se tételezik rólunk hogy szabályosan közlekedünk. :-)