Elesett, megbüntették



A nagykanizsai Korotki Henrik 2 hónappal ezelőtt éppen a munkahelyére biciklizett, amikor balesetet szenvedett.

- A Vámház utcában a cég egyik portájához akartam bekanyarodni - idézte fel a történteket. - Hátranéztem a vállam mögött, jön-e valamilyen jármű, egy kicsit oldalra húztam a kormányt, amitől az első kerék belement egy gödörbe, ott megakadt, én pedig átbuktam a kormány fölött. Fejjel a földnek, de semmi sérülést nem éreztem, kicsit sem szédültem és csak sáros lettem. Hazajöttem, lefürödtem, visszamentem a munkahelyemre, s dolgoztam tovább. Pár óra múlva elkezdett fájni a fejem, szédültem. Bevittek a kórházba, ahol kiderült, agyrázkódást szenvedtem. Az egészségügyi intézményből - miután elmeséltem a történteket - értesítették a rendőrséget. A rendőrök a kórházban jegyzőkönyvet vettek fel az esetről. Azt hittem, ezzel le is zárult a dolog.

De nem: Korotki Henrik elsején levelet kapott a nagykanizsai kapitányságtól, melyben az állt, hogy több jogszabályt is megsértett, s a hatóság 8000 forintos szabálysértési bírságot szab ki rá. A határozat indoklásában meg is jelölték a kapcsolódó jogszabályokat. Az egyik szerint személyi sérülés esetén nem hagyhatta volna el a helyszínt. A másik azt írja elő: úgy kell közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztessük.

in Zalai Hírlap

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Pontagy képe
Pontagy
1 szo, 2010-06-05 00:22

ez mekkora baromság, a rendőrség részéről, izé.. ügyvéd, fellebbezés kell.

bigacsiga képe
bigacsiga
2 szo, 2010-06-05 00:27

EZT NEM HISZEM EL! :D :D
Ilyen a kabaréban sincs!

stp1 képe
stp1
3 szo, 2010-06-05 00:37

magyarország <3

Sat képe
Sat
4 szo, 2010-06-05 00:44

A (ön)cserbenhagyásos elesés tipikus esete. Az ilyet tényleg büntetni kell! :)

Amúgy meg szánalom...

+jobbulást az úrnak

atomboy képe
atomboy
5 szo, 2010-06-05 00:50

Ilyenkor tudok csalodni a rendorokben...
Jobbulast az illetonek.

atomboy

----
Biciklizes Szegeden

Krisi képe
Krisi
6 szo, 2010-06-05 01:02

ez remélem komoly mert viccnek kicsit dúrva

gyurxi551 képe
gyurxi551
7 szo, 2010-06-05 01:59

EZ ÁM A HUNGARIKUM!!!!!! bakkker

petic képe
petic
8 szo, 2010-06-05 02:03

Ajjaj! Egy ilyen esetnek mennyi az elévülési ideje? Mert kb két éve elestem a villamossínben, beütöttem jól a térdem, és még az első kereket is centíroztatni kellett... Úgy egy hétig nem bicajjal mentem munkába, rosszkedvűen, és ez biztos a teljesítményemre is kihatással volt!

De most komolyan, ez vicc :-S Azaz szánalmas.

----------------------------------------------------
A Ghisalloi Madonna óvjon titeket minden utatokon!

j_gergo képe
j_gergo
9 szo, 2010-06-05 06:50

Ez abszurd.

Az első jogszabály: az úthibára az adott körülmények között nem kellett számítania, az út burkolt volt, haladt rajta 20-szal, sőt lassított éppen, egy akkora úthiba, mely megállítja a biciklikereket egyértelműen az útkezelő felelőssége. Kártérítésért perelhet, most legalább hivatalos jegyzőkönyv is van a balesetről.

A második jogszabály: nem volt nála mobiltelefon, a balesetnek nem volt más résztvevője, mégis hogy a viharba' értesítsen bárkit? Üldögéljen ott egyhelyben várva, hogy történik valami??? Esetleg kiabáljon, és közben rajzolja krétával körül magát, hogy megőrizze a 'helyszínt'? Nem, ő hazament a TB kártyáért, mosakodni, a kórházban meg utólag bejelentették a balesetet. Nem látom be, hogy hol hibázott volna.

Remélem egyébként a balesetes 8 napon belül kifogást (nem felebezést) tett, mert az ilyen abszurd ítéleteket simán el lehet töröltetni. Még jogászkodni sem kell benne, csak józan paraszti ésszel leírni a helyzetet (legjobb belátása szerint cselekedett, mást nem veszélyeztetett, a lyuk miatt esett el...) és pénzbe se kerül. Csak a határidőt kell tartani.

j_gergo képe
j_gergo
10 szo, 2010-06-05 06:52

Ja, más: ezt jó megjegyezni, mert innentől úgy kell a kórházba menni, hogy "a kertemben" estem el...

fixy67 képe
fixy67
11 szo, 2010-06-05 07:54

Megszólalt bennem az örök negatív: mi van, ha egy-két apróságról megfeledkezett a panaszos? (már feltéve, hogy egy szó is igaz az egészből, nem csak firkászi kitaláció a történet)
Esetleg (annyi fantáziám nekem is van, mint egyik-másik ú.n. újságírónak) valaki más tett bejelentést, csak mire elment telefonálni és visszaért, addigra a sérült eltűnt... :)

swiki képe
swiki
12 szo, 2010-06-05 11:35

Ezek szerint ha valaki öngyilkosságot követ el ami nem sikerül akkor azt is lecsukják gyilkossági kisérletért?

Pec képe
Pec
13 v, 2010-06-06 23:12

Röhögni fogsz, de Angliában nagyon sokáig így zajlott, és akinél eléggé súlyosnak találták az esetet, azt bizony ki is végezték gyilkossági kísérlet vádjával.

--~-P-~-E-~-C-~--
"Never trust a smiling scout!"

Kicsi.fixi képe
Kicsi.fixi
14 szo, 2010-06-05 11:41

sajnos, igaza van a rendőrnek, tavaly nyáron történt egy baleset aminek a végeredményét láttuk a megyeri híd bringagyászon nr-ra menet. srác kicsit feltépte az arcát ahogy elesett, mentőt kihívtuk megvártuk velük, és megállt egy rendőr mert 2en kiültünk a korlátra hogy integessünk a mentőnek, akkor mesélte el a rendör nekünk hogy minden járművel történt baleset esetén értesitenie kell a rendörséget a mentősnek, és utána kivizsgálják az ügyet, hogy a delikvens fogyaszott e alkoholt stb. ami jelen esetben nyilvánvaló volt, ezért mondta a rendőr h ők nemláttak semmit mert nincs szive még megis büntetni amellett hogy látszólag halálán van a srác a felszakadt szemével meg a horrorfilm mennyiségű vérrel maga körül és mondta hogy a mentősnek anyit mondanak majd hogy részeg és elesett, gyalogosan.
---------------
Futár wannabe/Don't steal bikes bro!!!!

Zsabor képe
Zsabor
15 szo, 2010-06-05 14:08

Ez azért különösen súlyos, mert ha neadj isten elesek 2 sör után, és még magamnál vagyok, akkor ezek után kétszer is meggondolom, hogy hívok-e mentőt. Talán még a segítőkész járókelőket is lebeszélem róla.
Aztán lehet, hogy később kiderül, mégis kellett volna.

Francee képe
Francee
16 szo, 2010-06-05 14:19

Hmmm, hmmm. Ogre-nek mostanában volt egy mentős/rendőrös, magát összetörős balesete nem?

Ha ez tényleg így van, ahogy leírtátok akkor neki is kapnia kell egy szép levelet... Biztos Ő is nagyon örülne neki.

Kíváncsi leszek az ilyen témájú posztjára, legalábbis ha kap, gondolom kikerül ide:)

Zsabor képe
Zsabor
17 szo, 2010-06-05 16:52

Igen, pont ott voltam, amikor pakolták be a mentősök. Hát az is elég fura eset volt:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100514/baleset-jozsef-koruton

pfm képe
pfm
18 v, 2010-06-06 08:19

a tapasztalt alkoholista mindig csak biciklit TOLVA esik el :D

toreki képe
toreki
19 v, 2010-06-06 13:42

Kedvenc képem a témában: http://picasaweb.google.hu/atoreki/Vegyes02#5397973200075307874

philippe képe
philippe
20 szo, 2010-06-05 14:22

Azon felül, hogy ez egyszerűen abszurd, még nem is értem. Hogy lehet az, hogy mi "átlagemberek", azaz nem törvényhozók, sok esetben racionálisabb és reálisabb megoldást tudunk találni, míg azok, akiknek elvileg ez a szakmája, azok ilyen egetverő baromságokat találnak ki. Talán még azt is megértem, hogy nem tudnak mindenre gondolni, de nem hiszem, hogy ez az első ilyen eset. Másfelől meg ez nem kifogás. Sokan dolgoznak ezeken, és rosszul - tehát nem jó szakemberek.(?)
Vonatkozik ez a bringautak építésére, és sok-sok dologra, ami egyértelműen hülyeség.

feb képe
feb
21 szo, 2010-06-05 16:34

Még, jó, hogy nem ültetik le Henriket cserbenhagyásért.

Tompi képe
Tompi
22 szo, 2010-06-05 17:33

Na ilyenkor énekeljük nagy vidáman a dalt: 'MAGYARORSZÁG'!!! Ilyen is csak nálunk történhet meg! ..szom!
ßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßSárga-piros MALI Ironman,105-ös szettel,
Rajta egy türelmetlen szemüveges negyvenessel.

Sceptico képe
Sceptico
23 szo, 2010-06-05 23:26

Lehet, hogy abszurd, de bevett gyakorlat... Bringás szempontból off, de a témát illetően nem:
néhány éve a nagykercégtől, ahol dolgozom, egy évek óta ismert partner ugyancsak ismert sofőrje céges bélyegzővel, írásos megrendelővel elvitt többszázezer forintnyi árut. Látszatra minden rendben volt, mégis bukóra vettük a dolgot, mert a srác a vásárlás időpontjában már nem dolgozott a partnernél, a bélyegző és a megrendelés hamis volt.
Feljelentés, büntetőügy stb. lett a dologból, ahogy illik. A vége meg az, hogy hiába volt meg a srác, az árun rég továbbadott, kapott némi felfüggesztettet, mi meg egy levelet a rendőrségtől, hogy azonnal dolgozzuk át a rendelésbefogadási rendszerünket, és két héten belül referáljunk róla írásban xy főrendőrnek, mer' ha nem, akkor olyan büntetést kapunk, hogy arrulkódulunk.
Szóval abszurd, de legalább következetesen az... :S

---
A szele egykor nagyon megcsapott. Hosszú szélcsend jött, de valami ismét fújni kezdett mostanában... :)

Cseya képe
Cseya
24 v, 2010-06-06 08:43

Hallottam már ilyenről, ezért nem is lepődöm meg. Pár éve volt, ha jól emlékszem a Petőfi-hídra tekert fel éppen a kolléga, elesett, erre a rendőr jól megbüntette. Abszurdum, de nem hungarikum: http://teodora.freeblog.hu/archives/2008/07/13/Bukta/#comments

petic képe
petic
25 v, 2010-06-06 09:53

És olyat nem lehet, hogy nem fellebbez, hanem egyszerűen nem fogadja el a büntetést, és feljelenteti magát? Így elveszhet az ügy a bürokrácia útvesztőiben, ha meg végigviszik, talán egy bírónak több esze lesz.

----------------------------------------------------
A Ghisalloi Madonna óvjon titeket minden utatokon!

p.sly képe
p.sly
26 v, 2010-06-06 15:43

Ez azért nekem akkor is abszurd, oké, hogy a közlekedésben olyan vehet részt, aki uralja a járművet, ismeri a szabályokat, de akkor ennyi erővel ha például véletlenül leviszek egy tükröt, azon felül, hogy kifizetem a kárt, még meg is bírságolhatnak? Sőt, akkor mindenkit, aki pl. autójával meghúzza a mellette parkolót, mert úgy vezet, hogy "nem ismeri és uralja a járművét"?

foxx képe
foxx
27 v, 2010-06-06 19:32

Tisztelt Sport(és életmód)társak!
Jómagam is nagykanizsai révén(egy helyi médiánál dolgozom) gondoltam utánanézek ennek a dolognak.
Na szóval, személyesen is ismerem a helyi rendőrkapitányt, dr. Molnár Józsefet.Ma összefutottam vele és rákérdeztem, miért is büntették meg a drótszamaras kollégát.
Tehát:
-Ha valaki kórházi ellátásban részesül és tisztázást nyer, hogy közterületen történt a baleset, akkor az ellátó személynek bejelentési kötelezettsége van a rendőrség felé.
-a rendőrségnek(mivel közterületen történt a dolog és mint forgalomban résztvevőre, a kerékpárosra is vonatkoznak a KRESZ szabályai)
ilyenkor a magyar törvények szerint, mintegy eljárási kényszere van.Tehát muszáj kivizsgálniuk az ügyet és az eljárást lefolytatni...
Tudom, ez az érintett Úriembert nem nagyon vigasztalja, de azért szerettem volna mindezeket leírni, hogy a háttérdolgokra is rávilágítsak egy kicsit.
Mindenkinek jó egészséget és sok napocskát a tekeréshez!
FoXx

petic képe
petic
28 v, 2010-06-06 20:52

Köszi az utánajárást!
És a leírtakból hogyan következik, hogy meg kell őt büntetni? Ideális esetben az út karbantartóját kellene felelősségre vonni, vagy minimum kötelezni az úthiba kijavítására. Semleges esetben vállat vonnak, hogy sajnáljuk, rosszul járt. De hogy megbüntetni?! Ez még mindig abszurd.

Ha azért büntették volna, mert elmulasztotta bejelentési kötelezettségét, az legalább logikus. Ugyanolyan rosszul esik, de ép ésszel fel lehet fogni ("őrület, de van benne rendszer" alapon).

----------------------------------------------------
A Ghisalloi Madonna óvjon titeket minden utatokon!

szelvesz képe
szelvesz
29 v, 2010-06-06 21:25

Ha jelzés nélküli úthiba miatt esett el, akkor szerintem nem ő a hibás, hanem az út kezelője. Vajon vizsgálták-e az út kezelőjének felelősségét?
Vagy az valakinek a valakije?

"Több jogszabályt is megsértett."
Kíváncsi lennék az adott jogszabályokra. "Uralni kell tudni a járművet"?

Pl. ha defektet kapok és elesek, megbüntetnek, mert nem használtam defektmentesítő folyadékot és nem kerültem ki a tüskét.
Mint diákokat rendszeresen túrára vivő tanár jó lenne tudnom még milyen szabályokat sértek meg.

http://www.szelvesz.hu/

dova képe
dova
30 h, 2010-06-07 00:09

"Vajon vizsgálták-e az út kezelőjének felelősségét?"

Ne legyünk naivak!
Még halálos baleset esetén sem!
Miért akarnának többet dolgozni egy ügyön, ha azonnal találhatnak bűnbakot?

Szegeden két eset is történt egyértelműen a rossz kialakítás miatt. Mind a két esetben ráhúzták az ügyet a kerékpárosra, aki már úgysem tudott védekezni. Meghalt.

Csak forrong a vérem az esetek kapcsán, mert teljesen tehetetlennek érzem magam. A saját ügyeimet befejezve tudok, majd csak a többi üggyel foglalkozni, de az sajnos évek kérdése.

--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!

fixy67 képe
fixy67
31 v, 2010-06-06 21:36

Csatlakozva az előttem szólókhoz: megkérdeznéd azt is a rendőr bácsitól, hogy miért is lett valójában megbüntetve az illető? Mert az OK, hogy hivatalból el kell járni (gengszterváltás előtti időkben még volt halálbüntetés, a hóhér ellen - állítólag - minden kivégzés után lefolytatták az eljárást, csak a végén felmentették), de itt valamiért meg is büntették szerencsétlent.

Sceptico képe
Sceptico
32 v, 2010-06-06 22:20

Ahogy előttem többen is mondták, ez megvilágítja azt, hogy miért indították az eljárást. Ugyanakkor valóban nem indokolja, hogy miért buntették meg szerencsétlent. De, ha már megtették, akkor vajon indult-e eljárás az út kezelője ellen a gödör miatt, ami az egészet okozta? (A kanyarodás előtti hátranézés szvsz teljes mértékben KRESZ-kompatibilis cselekedet volt, ez - fényében a sok kamikaze-kerékpárosnak, főleg faluhelyen - inkább dicséretes, mint büntetendő tett...)
---
A szele egykor nagyon megcsapott. Hosszú szélcsend jött, de valami ismét fújni kezdett mostanában... :)

pata képe
pata
33 v, 2010-06-06 22:41

Bocs, de alig van hasznos információ abban, amit leírsz. Milyen jogszabályt sértett meg? Ui. ezek alapján szoktak büntetni.

feb képe
feb
34 h, 2010-06-07 09:46

Közúti közlekedés rendjének megzavarása

pata képe
pata
35 h, 2010-06-07 10:48

Igen, de a ha megnézed a jogszabályt (SzR. 46. §):

A közúti közlekedés rendjének megzavarása

46. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályait megszegi és ezzel másnak vagy másoknak életét, testi épségét vagy egészségét gondatlanságból közvetlen veszélynek teszi ki vagy könnyű testi sértést okoz,

százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Az (1) bekezdésében meghatározott szabálysértés miatt a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat.

(3) Az (1) bekezdés alkalmazásában nem tekinthetők közúti közlekedési szabálynak a gyalogosra és az utasra vonatkozó rendelkezések.

(4) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés esetén - a szabálysértési jogsegély keretében - a pénzbírságot kiszabó jogerős határozat végrehajtása átadható.

Két dolog fontos itt: a közlekedés szabályait megszegi, és másnak vagy másoknak életét, testi épségét veszélyezteti. A második tudtommal alapból nem állt fenn, az elsővel pedig a jogszabály szépen továbbutalja a részleteket egy másik jogszabálynak. Azaz továbbra sem tudjuk, hogy milyen jogszabályt sértett, mert ez csak egy általános tényállás, ami arról szól hogy valami rosszat csináltál, de nem mondja meg mit.

feb képe
feb
36 h, 2010-06-07 11:16

93/312-190 - hátha megmondják

brozer képe
brozer
37 h, 2010-06-07 16:54

A határozat indoklásában meg is jelölték a kapcsolódó jogszabályokat. Az egyik szerint személyi sérülés esetén nem hagyhatta volna el a helyszínt. A másik azt írja elő: úgy kell közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztessük.

pata képe
pata
38 h, 2010-06-07 23:01

Az egyikre: ha fent elolvasod, akkor "átbuktam a kormány fölött. Fejjel a földnek, de semmi sérülést nem éreztem, kicsit sem szédültem és csak sáros lettem." Tehát a bringás a baleset pillanatában nem érezte, hogy bármilyen sérülést szenvedett. Azt meg nem lehet rajta számonkérni, hogy utólag mégis kiderült, hacsak nem jós az illető.

A másikra: baleset bárkit érhet, akkor is, ha gondosan jár el és óvatosan közlekedik. Shit happens. Hiányolom a szoros ok-okozati összefüggés leírását - lehet, hogy valami kimaradt a tényállásból, de így továbbra is abszurd.

dova képe
dova
39 h, 2010-06-07 00:17

"... ilyenkor a magyar törvények szerint, mintegy eljárási kényszere van."

Ez teljesen természetes, csak az nem hogy nem mindig alkalmazzák. Pontosabban, akkor alkalmazzák, amikor kedvük tartja. Amikor számonkérik rajtuk, hogy miért nem intézkedtek pl. egy látványos szabálysértő magatartás kapcsán (nagy sötét autó sétáló utca közepén parkol), akkor mindig van indok, hogy miért nem.
Másik példaként a baleset miatt telefonáló lebeszélését ugye nem kell magyaráznom.

Kb. azon a szinten leledzenek, mint a bíróságok, vagy közlekedési hatóságok, stb.. Ha ők hibáznak, akkor semmi sem történt, ha te, akkor mindent levernek rajtad.

--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!

dova képe
dova
40 h, 2010-06-07 00:01

Hasonló történet Szegedről.

Idősebb néni kerékpározott egy nagyon kátyús úttesten. Figyelmessége ellenére eltakart egy kátyú miatt. Szétnyílt a térde, majd a műtét után hazaérve a kórházból fogadta a "szeretet-levél". A rendőrség 60 ezer forintra bűntette a 8 napon túl gyógyuló sérüléséért. Indoklás: "Nem a forgalmi és látási viszonyoknak megfelelően közlekedett és ezáltal egy nyolc napon túl gyógyuló sérüléssel járó balesetet okozott."

Név és cím nálam.

Ez kb. hajaz arra, amit velem akartak művelni: Leszedni erőszakkal egy oszlopról (egyértelműen csak a sérülésemmel lett volna megoldható)azzal az indokkal, hogy meg akarnak védeni egy személyi sérüléstől.

--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!

toreki képe
toreki
41 h, 2010-06-07 13:15

Ilyenkor kéne egy pro bono ügyvéd, pl az MK-é. Meg egy kis sajtó.

pata képe
pata
42 h, 2010-06-07 15:15

Múltkor ebédkészítés közben jól belenyestem a kezembe a zöldségdaraboló késsel. Megyek is a rendőrörsre, és feladom magamat súlyos testi sértésért.

Frajti képe
Frajti
43 h, 2010-06-07 15:28

Hmm. Azért ez rém érdekes. Tavaly volt egy nagy esésem. Villamossínes macskaköves kombó. Másnap mentem a sebészetre, de nem jelentett fel senki, pedig mindent tudtak. Remélem most már elévült, és nem jelenthet fel senki. :) Bizonyíték csak nálam van, tanuk meg rögtön felszívódtak, nehogy segíteni kelljen. :)

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

Nuvanda képe
Nuvanda
44 k, 2010-06-08 08:51

Nekem is volt ön és úthiba miatti sisaktörésem aminek a vége koponyaröntgent lett. Szerintem az orvosok nem jelentgetig az önveszélyes baleseteket, több eszük van annál. :)

foxx képe
foxx
45 k, 2010-06-08 17:41

Helló Urak!
Hú, nem is gondoltam volna, hogy ennyi reagálás lesz a kommentemre.Igen, igazatok van abban, hogy nem sok lényegi dolgot közöltek velem.Én ezt adtam tovább.Hebegtek-habogtak, ennyit tudtam kihámozni belőle.
Bocs, hogy csak most írtam, de nem minden nap csücsülök gép előtt.(Inkább tekerek)Nem is sokat netezek, ennek
az oldalnak a közösségét viszont nagyon szeretem.
Többszöri nehéz időkben is kaptam erőt, amikor
hagyni akartam az egész bringás dolgot.
;) PEACE

szelvesz képe
szelvesz
46 k, 2010-06-08 21:19

Nem is ellened szóltak, hanem a szabálysértési határozat és főleg annak szelleme ellen.
Picit OFF:
Örülök h bicajban is társak vagyunk. (talán már nem is emlékszel h néhány évvel ez előtt Liquid szerkesztőről Ediusra beszéltél rá MSN-en, bevált, köszönöm.)
:-))
ON
http://www.szelvesz.hu/