Az idei nyári menetrenddel „új” kerékpárszállító kocsikkal találkozhatunk a Balaton déli partján. Egyelőre öt készült el a 95-80 sorozatú poggyászkocsikból átépített járművekből, de értesüléseink szerint továbbiak is várhatók.

Forrás, és további részletek: iho.hu

A kép Szabó Bence felvétele, forrás: iho.hu

bringaszállító kocsi

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
PJohn képe

Deszépek... :-) (Egyenlőre

Deszépek... :-) (Egyenlőre :-/ )
Egyébként csak szerintem fognak azok a zöld nyilak hülyén kinézni, mikor majd úgy csatolják össze a szerelvényt, hogy azok hátrafelé fognak mutatni?:D

2
swiki képe

A cikkben láthatod is hogy

A cikkben láthatod is hogy néz ki ha hátrafelé mutatnak a nyilak.

3
SiMoon képe

Ilyenen utaztunk a

Ilyenen utaztunk a BikeFestre is :)
Mondjuk hazafelé utolsó kocsiként volt kötve és az egyik megállónál a peron már nem ért el a kocsiig. Épp az ajtó előtt fél méterrel lett vége... persze ez nem a kocsi hibája.
A lépcsők gázok benne, mert a Déli megállóban is fél métert kell róla ugrani, dehát a bringások fittek. És egyébként örülünk, hogy van ilyen, mert télen pl jéggé fagytam amikor az ajtóban kellett végig állnom a bringa mellett.

http://files.mozgasvilag.hu/news/80798-mav-start.jpg

4
Oleever07 képe

kívülről már láttam

kívülről már láttam őket, de egész jól néz ki a belseje is. :-)
a forrásod is tökéletes választás, szoktam az iho.hu-t olvasgatni. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

5
stipkovits7 képe

Minden elismerésem, csak

Minden elismerésem, csak így tovább...

Magyar viszonyok között nagy előrelépés, hogy a MÁV már konkrét fejlesztésekkel próbál a bringások igényeit kiszolgálni. Persze ez pl. Németországban már nem nagy hír, ott fényévekkel előrébb járnak, de már annak is nagyon örülni kell, hogy a magyar vasút sok-sok évi szerencsétlenkedés után végre letett valamit az asztalra. Mindenesetre ez csak az első lépés, sokat kell még fejleszteniük, hogy mindenki elégedett legyen.

6
Don Kartács képe

Kicsit olyan rabszállítós

Kicsit olyan rabszállítós fílingje van belülről..na jó nem fikázom tovább, míg ki nem próbáltam:) A nyilak nagyon ott vannak a vonat oldalán:)

----------------------------
Ewing ChainOil,Dallas-Texas

7
IPG képe

Legalább nem fog kiesni

Legalább nem fog kiesni semmi nagyobb tárgy az ablakon.
Amúgy azért van rácsozva, hogyha valaki ügyetlen pakolja a bicaját, nehogy kiüsse az ablakot.
Illetve régebben ezek poggyászkocsik voltak, és ott a nagy csomagok/tárgyak és az ablakok védelmét szolgálták.
(Meg mintha előírás is lenne)

.
IPG
fehér fixi, kék bagaboo

8
szonyeg képe

Ez igen! Csoda

Ez igen! Csoda szépek!
Kíváncsi volnék rá, hogy találtak-e megoldást arra, hogy a tolóajtó kívülről is nyitható legyen! Ne kelljen futni egy kört az mezei utasfellépőn keresztül ...belülről nyitni...lemászni.
Jó trükk, hogy a grefitiseket megelőzve már gyárilag teleibe lefújták az egyik ablakot világosszürkére! :)

9
Sanciman képe

Tök jó. Főleg, mivel a

Tök jó. Főleg, mivel a nyaramat a Balaton körül bringázással töltöm majd...

Sanci
Csak pozitívan!

10
kombi képe

Az északi partra menőknek

Az északi partra menőknek érdemes figyelni, mert jelenleg nem jár végig a vasút: Csajág és Kenese között vonatpótló busz jár, ami viszont nem viszi a bicajt...

11
kisszmol képe

El ne szálljon a

El ne szálljon a nagyérdemű közönség 5 kocsitól! Ne feledjük, hogy ez még mindig a MÁV. Azontúl nem tudom, hogy e kicsi ország keleti része, már nem tartozik az országhoz? Küldenek egy olyan kocsit, a miskolci vonalra, amin van két kampó "kerékpár szállító kocsi" néven.
A keróm 183 centi. A kocsi belmagassága 195cm ( az akasztónál. És a kaller azt mondja -Megbüntetlek, ha nem akasztod fel! -Hogy?! Mutasd meg!

♫-_-♫
Tilos; Budapest-Borsodivánka

12
kombi képe

Háát.. a keleti részben

Háát.. a keleti részben azért eléggé szűk lehetőségeket nyújt a MÁV, lenne még fejleszteni való bőven.

Mondjuk Bpest és Miskolc között azért nem olyan rossz a helyzet. Egy rakás IC-n lehet bringát vinni. A vonatokban futó halberstadti vezérlőkocsiba azért be lehet gyömöszölni egy ekkora bringát is. A Rákóczin meg egyenesen külön paklikocsi van a bicajoknak.

A nyári menetrendben a Balatonra menő vonatokon is van valamilyen bringásszakasz.

Ahol nincs ilyen, ott marad a vonat elején-végén levő másodosztályú kocsi, vagy ha van a vonatban, akkor az egyik peronon kampós By, Bp, Bhv, ami hát tényleg nem mindig az igazi.

Ezeknél a kocsiknál én is mindig totózok, hogy az 1,75-ös kerekű trekkinget sikerül-e felaggatni a kampóra, vagy sem. Ha ugyanis kicsit vastagabb a kampó, akkor már nekem sem fér el a kerék a kampó és a plafon között...

13
kisszmol képe

...szoktam IC-vel utazni,

...szoktam IC-vel utazni, sőt szeretek is, mert mindenkor elsőbbséget élvez. Viszont, ha viszem a bringámat, minden esetben tele van pakolva az oldaltatyó + (gumipók segítségével) egy nagy, vállra akaszthatós sport tatyó. Sacc. 25-30 kiló. Ne várja senki, hogy át fogok szálldogálni IC-ről személyre, csak azért, mert ott van bringaszállító! :D A személyen úgy se lesz. Régen voltak ilyen kocsik is
http://www.vonatmagazin.hu/wp-content/uploads/2010/04/IMG_5201.jpg
Miért nincs egy ilyen minden vonat egyik végén?

♫-_-♫
Tilos; Budapest-Borsodivánka

14
IPG képe

Nagy kérdés a

Nagy kérdés a kompatibilitás és a szerelvényforduló.
(Nem minden személykocsi rendelkezik átmenő vezérlőkocsi-csatlással, illetve nem minden mozdonyhoz létezik vezérlőkocsi, valamint mindegyik mozdonyhoz más-más fajta kellene) Ráadásul nincs is túl sok vezérlőkocsija a MÁV-nak.

Ezzelszemben külföldön (pl. DB-landiában) sokkal jellemzőbb (az IC-knél is) vezérelőkocsistul való közlekedés, ennek Pesten is látható példája a Railjet. Hozzátenném, hogy ott a mozdonyoknál is szinte mindegyik rendelkezik UIC (egységes európai) vezérlőcsatlással...

.
IPG
fehér fixi, kék bagaboo

15
Oleever07 képe

a Railjet az OK, ott

a Railjet az OK, ott működik a vezérlőkocsis rendszer, csak nem lehet rajta bringát szállítani... de hogyha a halberstadti vezérlőkocsikat tényleg vezérlőkocsiként használnák, akkor máris jobb lenne a helyzet. egyszer láttam ilyet egy pécsi IC-n, akkor működött, és kihasználták a vezérlőkocsi jellegét. de Romániában például ezt nem teheted meg, hiszen ott nincs is ingavonati rendszer => nincs vezérlőkocsijuk. :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

16
Hiro képe

Lenne egy nem a témába

Lenne egy nem a témába vágó kérdésem. Ha én jelölés nélküli vonaton utazom, akkor arra felvihetek (első vagy az utolsó kocsira) biciklit a menetjegyemmel, vagy a biciklire is kell valamit még fizetnem?

17
IPG képe

Igen, nem EC-IC-IP-RJ-EN

Igen, nem EC-IC-IP-RJ-EN vonatokon az első és utolsó kocsi peronján 2-2 kerékpár szállítható, kivéve ha a kocsi első osztályú vagy étkezőkocsi.

.
IPG
fehér fixi, kék bagaboo

18
kombi képe

Alapesetben, ha a vonatban

Alapesetben, ha a vonatban nincs kerékpár jellel megjelölt kocsi (ha teheted, érdemes végiglesni a vonatot felszállás előtt, hátha van) a nem pót és/vagy helyjegyváltásra kötelezett vonat ( IC, IP, RJ, EN)első és utolsó másodosztályú kocsijának peronján vihetsz bicajt.
A fel és leszállást, közlekedést nem szabad akadályozni a bringával.

És persze a bringának is kell kerékpárjegyet venned.

19
Hiro képe

Köszönöm a válaszotokat,

Köszönöm a válaszotokat, így már világos :)

20
ua képe

just FYI: több helyről is

just FYI: több helyről is érdeklődjétek meg minden esetben, hogy az adott járathoz tartozik-e bringaszállító, tehát máv ügyfélszolgálat, elvira pont hu, valamint személyes kérdés javallott. sikerült már belefutnom pénztárosba, aki nem akart bringajegyet adni, mondván, ő nem látja a rendszerben a bringaszállítót. aztán kimutattam neki az ablakon, hogy ott van, ni (még úgy is nehezen hitte el).

mindig többirányból informálódni!

flickr | blog

21
kombi képe

A sok összevissza, vagy

A sok összevissza, vagy egyenesen fals információ meg néha még nagyobb zűrzavart tud ám okozni .. :o)))
Sajnos sokszor a vasutasok is tudnak ám magvas zöldségeket mondani a bicajfuvarozás kérdésben.

Van egy aránylag jó bicajos összefoglaló az MK oldalán, és a MÁV-START oldalán is mostanában frissült és alaposan ki is bővült a bicajos rész.
Ez utóbbi weblapon egyébként a hivatalos Üzletszabályzat is fent van, akinek van a kicsit bikkfanyelven íródott szöveghez türelme, ott is érdekes dolgokat találhat.:o))

Egyébként milyen vonatra nem akartak jegyet adni?