Az idei nyári menetrenddel „új” kerékpárszállító kocsikkal találkozhatunk a Balaton déli partján. Egyelőre öt készült el a 95-80 sorozatú poggyászkocsikból átépített járművekből, de értesüléseink szerint továbbiak is várhatók.
Forrás, és további részletek: iho.hu
A kép Szabó Bence felvétele, forrás: iho.hu













Deszépek... :-) (Egyenlőre
Deszépek... :-) (Egyenlőre :-/ )
Egyébként csak szerintem fognak azok a zöld nyilak hülyén kinézni, mikor majd úgy csatolják össze a szerelvényt, hogy azok hátrafelé fognak mutatni?:D
A cikkben láthatod is hogy
A cikkben láthatod is hogy néz ki ha hátrafelé mutatnak a nyilak.
Ilyenen utaztunk a
Ilyenen utaztunk a BikeFestre is :)
Mondjuk hazafelé utolsó kocsiként volt kötve és az egyik megállónál a peron már nem ért el a kocsiig. Épp az ajtó előtt fél méterrel lett vége... persze ez nem a kocsi hibája.
A lépcsők gázok benne, mert a Déli megállóban is fél métert kell róla ugrani, dehát a bringások fittek. És egyébként örülünk, hogy van ilyen, mert télen pl jéggé fagytam amikor az ajtóban kellett végig állnom a bringa mellett.
http://files.mozgasvilag.hu/news/80798-mav-start.jpg
kívülről már láttam
kívülről már láttam őket, de egész jól néz ki a belseje is. :-)
a forrásod is tökéletes választás, szoktam az iho.hu-t olvasgatni. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Minden elismerésem, csak
Minden elismerésem, csak így tovább...
Magyar viszonyok között nagy előrelépés, hogy a MÁV már konkrét fejlesztésekkel próbál a bringások igényeit kiszolgálni. Persze ez pl. Németországban már nem nagy hír, ott fényévekkel előrébb járnak, de már annak is nagyon örülni kell, hogy a magyar vasút sok-sok évi szerencsétlenkedés után végre letett valamit az asztalra. Mindenesetre ez csak az első lépés, sokat kell még fejleszteniük, hogy mindenki elégedett legyen.
Kicsit olyan rabszállítós
Kicsit olyan rabszállítós fílingje van belülről..na jó nem fikázom tovább, míg ki nem próbáltam:) A nyilak nagyon ott vannak a vonat oldalán:)
----------------------------
Ewing ChainOil,Dallas-Texas
Legalább nem fog kiesni
Legalább nem fog kiesni semmi nagyobb tárgy az ablakon.
Amúgy azért van rácsozva, hogyha valaki ügyetlen pakolja a bicaját, nehogy kiüsse az ablakot.
Illetve régebben ezek poggyászkocsik voltak, és ott a nagy csomagok/tárgyak és az ablakok védelmét szolgálták.
(Meg mintha előírás is lenne)
.
IPG
fehér fixi, kék bagaboo
Ez igen! Csoda
Ez igen! Csoda szépek!
Kíváncsi volnék rá, hogy találtak-e megoldást arra, hogy a tolóajtó kívülről is nyitható legyen! Ne kelljen futni egy kört az mezei utasfellépőn keresztül ...belülről nyitni...lemászni.
Jó trükk, hogy a grefitiseket megelőzve már gyárilag teleibe lefújták az egyik ablakot világosszürkére! :)
Tök jó. Főleg, mivel a
Tök jó. Főleg, mivel a nyaramat a Balaton körül bringázással töltöm majd...
Sanci
Csak pozitívan!
Az északi partra menőknek
Az északi partra menőknek érdemes figyelni, mert jelenleg nem jár végig a vasút: Csajág és Kenese között vonatpótló busz jár, ami viszont nem viszi a bicajt...
El ne szálljon a
El ne szálljon a nagyérdemű közönség 5 kocsitól! Ne feledjük, hogy ez még mindig a MÁV. Azontúl nem tudom, hogy e kicsi ország keleti része, már nem tartozik az országhoz? Küldenek egy olyan kocsit, a miskolci vonalra, amin van két kampó "kerékpár szállító kocsi" néven.
A keróm 183 centi. A kocsi belmagassága 195cm ( az akasztónál. És a kaller azt mondja -Megbüntetlek, ha nem akasztod fel! -Hogy?! Mutasd meg!
♫-_-♫
Tilos; Budapest-Borsodivánka
Háát.. a keleti részben
Háát.. a keleti részben azért eléggé szűk lehetőségeket nyújt a MÁV, lenne még fejleszteni való bőven.
Mondjuk Bpest és Miskolc között azért nem olyan rossz a helyzet. Egy rakás IC-n lehet bringát vinni. A vonatokban futó halberstadti vezérlőkocsiba azért be lehet gyömöszölni egy ekkora bringát is. A Rákóczin meg egyenesen külön paklikocsi van a bicajoknak.
A nyári menetrendben a Balatonra menő vonatokon is van valamilyen bringásszakasz.
Ahol nincs ilyen, ott marad a vonat elején-végén levő másodosztályú kocsi, vagy ha van a vonatban, akkor az egyik peronon kampós By, Bp, Bhv, ami hát tényleg nem mindig az igazi.
Ezeknél a kocsiknál én is mindig totózok, hogy az 1,75-ös kerekű trekkinget sikerül-e felaggatni a kampóra, vagy sem. Ha ugyanis kicsit vastagabb a kampó, akkor már nekem sem fér el a kerék a kampó és a plafon között...
...szoktam IC-vel utazni,
...szoktam IC-vel utazni, sőt szeretek is, mert mindenkor elsőbbséget élvez. Viszont, ha viszem a bringámat, minden esetben tele van pakolva az oldaltatyó + (gumipók segítségével) egy nagy, vállra akaszthatós sport tatyó. Sacc. 25-30 kiló. Ne várja senki, hogy át fogok szálldogálni IC-ről személyre, csak azért, mert ott van bringaszállító! :D A személyen úgy se lesz. Régen voltak ilyen kocsik is
http://www.vonatmagazin.hu/wp-content/uploads/2010/04/IMG_5201.jpg
Miért nincs egy ilyen minden vonat egyik végén?
♫-_-♫
Tilos; Budapest-Borsodivánka
Nagy kérdés a
Nagy kérdés a kompatibilitás és a szerelvényforduló.
(Nem minden személykocsi rendelkezik átmenő vezérlőkocsi-csatlással, illetve nem minden mozdonyhoz létezik vezérlőkocsi, valamint mindegyik mozdonyhoz más-más fajta kellene) Ráadásul nincs is túl sok vezérlőkocsija a MÁV-nak.
Ezzelszemben külföldön (pl. DB-landiában) sokkal jellemzőbb (az IC-knél is) vezérelőkocsistul való közlekedés, ennek Pesten is látható példája a Railjet. Hozzátenném, hogy ott a mozdonyoknál is szinte mindegyik rendelkezik UIC (egységes európai) vezérlőcsatlással...
.
IPG
fehér fixi, kék bagaboo
a Railjet az OK, ott
a Railjet az OK, ott működik a vezérlőkocsis rendszer, csak nem lehet rajta bringát szállítani... de hogyha a halberstadti vezérlőkocsikat tényleg vezérlőkocsiként használnák, akkor máris jobb lenne a helyzet. egyszer láttam ilyet egy pécsi IC-n, akkor működött, és kihasználták a vezérlőkocsi jellegét. de Romániában például ezt nem teheted meg, hiszen ott nincs is ingavonati rendszer => nincs vezérlőkocsijuk. :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Lenne egy nem a témába
Lenne egy nem a témába vágó kérdésem. Ha én jelölés nélküli vonaton utazom, akkor arra felvihetek (első vagy az utolsó kocsira) biciklit a menetjegyemmel, vagy a biciklire is kell valamit még fizetnem?
Igen, nem EC-IC-IP-RJ-EN
Igen, nem EC-IC-IP-RJ-EN vonatokon az első és utolsó kocsi peronján 2-2 kerékpár szállítható, kivéve ha a kocsi első osztályú vagy étkezőkocsi.
.
IPG
fehér fixi, kék bagaboo
Alapesetben, ha a vonatban
Alapesetben, ha a vonatban nincs kerékpár jellel megjelölt kocsi (ha teheted, érdemes végiglesni a vonatot felszállás előtt, hátha van) a nem pót és/vagy helyjegyváltásra kötelezett vonat ( IC, IP, RJ, EN)első és utolsó másodosztályú kocsijának peronján vihetsz bicajt.
A fel és leszállást, közlekedést nem szabad akadályozni a bringával.
És persze a bringának is kell kerékpárjegyet venned.
Köszönöm a válaszotokat,
Köszönöm a válaszotokat, így már világos :)
just FYI: több helyről is
just FYI: több helyről is érdeklődjétek meg minden esetben, hogy az adott járathoz tartozik-e bringaszállító, tehát máv ügyfélszolgálat, elvira pont hu, valamint személyes kérdés javallott. sikerült már belefutnom pénztárosba, aki nem akart bringajegyet adni, mondván, ő nem látja a rendszerben a bringaszállítót. aztán kimutattam neki az ablakon, hogy ott van, ni (még úgy is nehezen hitte el).
mindig többirányból informálódni!
flickr | blog
A sok összevissza, vagy
A sok összevissza, vagy egyenesen fals információ meg néha még nagyobb zűrzavart tud ám okozni .. :o)))
Sajnos sokszor a vasutasok is tudnak ám magvas zöldségeket mondani a bicajfuvarozás kérdésben.
Van egy aránylag jó bicajos összefoglaló az MK oldalán, és a MÁV-START oldalán is mostanában frissült és alaposan ki is bővült a bicajos rész.
Ez utóbbi weblapon egyébként a hivatalos Üzletszabályzat is fent van, akinek van a kicsit bikkfanyelven íródott szöveghez türelme, ott is érdekes dolgokat találhat.:o))
Egyébként milyen vonatra nem akartak jegyet adni?