Eurovelo



Ezt az útvonalat hirdetni kellene. Na nem azért, hogy többen közlekedjenek rajta, hanem, hogy mindenki lássa ezt a szégyenfoltot. (A kép minősége sajnos nem túl jó, de a lényeg látszik.)

Eurovelo 6, Ács-Nagyszentjános

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Árnyékcickány képe
Árnyékcickány
1 k, 2010-07-06 22:49

Hol készült a kép?

----------------------------------
Zsú.
CMtúra
Észak-Buda
"Függőágy, koktél, homokozólapát!"

sragli képe
sragli
2 k, 2010-07-06 22:50

Ács és Nagyszentjános között, utóbbitól kb. 2 km-re.

atomboy képe
atomboy
3 k, 2010-07-06 22:58

Terkepet nezve, inkabb a szomszedos egyesen mennek, meg montival is igen erzekeny vagyok a buckakra...

atomboy

----
Biciklizes Szegeden

povi képe
povi
4 k, 2010-07-06 22:53

Túrabringával nem gond.
Tény, hogy ez a földutak közül se a legjobb minőségű, de az Eurovelo-n nem országútival kell tekerni.

sragli képe
sragli
5 k, 2010-07-06 22:59

Ez igaz, de a Google Maps szerint ez egy normális, aszfaltos út. Az első néhány km tényleg az, utána viszont vagy visszafordulsz vagy folytatod, másfelé nem tudsz menni, mert semmilyen leágazás nincs.

j_gergo képe
j_gergo
6 sze, 2010-07-07 07:05

Nem gond, csak akkor ne nevezzék ki eurovelonak, ne jelöljék térképen. Tessék beismerni akkor, hogy az eurovelo kerékpárút (NEM földút, nem turistaút és nem mountainbike-pálya) nem épült meg.

––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ

povi képe
povi
7 sze, 2010-07-07 11:03

Az Eurovelo nem kerékpárosoknak épített utat jelent.
Ez egy túraútvonal, ami vezethet kisforgalmú közúton, göröngyös földúton, folyóparti töltésen, vagy akár kerékpárúton.

Sceptico képe
Sceptico
8 sze, 2010-07-07 11:55

Azért ez így nem egészen igaz. A wiki szerint:
"az EuroVelo, teljes nevén az Európai Kerékpárút Hálózat az Európai kerékpárszövetség terve 12 hosszútávú, egész Európát átszelő kerékpárút kialakítására. Ezen utak teljes hossza több mint 60 000 km, melyből több mint 20 000 km már elkészült."

Az egy más kérdés, hogy anyagi lehetőségek híján az Eurovelo jelenleg jobbára inkább a tervezett nyomvonalat és a táblákat jelenti...
---
Öreg acélvázon rakom, vénséges váltóval... Azt hiszem, hárman együtt közel százévesek vagyunk. Ehhez képest jól bírjuk... :)

j_gergo képe
j_gergo
9 sze, 2010-07-07 18:42

Ismétlem: a földút léte nem baj. De ne nevezzék ki kerékpárútnak, főleg nem nemzetközinek. Mert ha papíron létezik, annak komoly következményei vannak: pl nem épül más kerékpáros útvonal a környéken, és erre hivatkozva a párhuzamos háromszámjegyű útról is kitilthatják a kerékpárost.

Egyáltalán: az egész ciki.

Egyébként szeretek földutakon is bolyongani, de az európát keresztülbiciklizni szándékozó túrázóknak azért nem ideális a buckakerülgetés.

Sceptico képe
Sceptico
10 sze, 2010-07-07 11:51

Az a baj, hogy az Eurovelo sokszor két település között az egyetlen legális kerékpáros útvonal, márpedig ez esetben ott megy a monti, az outi, Mari néni, meg a villanybicikli is. Győr és Győrújfalu között is ez a helyzet, és bár ez aszfaltút, de rettenetes állapotban van, ráadásul kifejezetten balesetveszélyes is, mert helyenként képtelenség számolni az úthibákkal (púp tetején egyszerűen nem látszanak a hat-hét centis repedések).
Épp ma reggel gondolkodtam el rajta, hogy végigfotózom ezt a szakaszt, és elküldöm ide-oda pár keresetlen szó kíséretében. Foganatja alighanem nem sok lesz, de legalább tettem valamit...

---
Öreg acélvázon rakom, vénséges váltóval... Azt hiszem, hárman együtt közel százévesek vagyunk. Ehhez képest jól bírjuk... :)

sagan képe
sagan
11 k, 2010-07-06 22:59

Ez biztos nem standard eurovelo, nincs a közepén villanyoszlop.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

sragli képe
sragli
12 k, 2010-07-06 23:01

Az is csak javítani tudna a helyzeten, mert akkor legalább nem lennének rajta 20-30 cm mély munkagép keréknyomok.

SzCiklon képe
SzCiklon
13 sze, 2010-07-07 12:07

Azt biztos azok a munkagépek hagyták, akik előkészítik a terepet a villanyoszlop felállításához az út közepén.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

Hotyhogy képe
Hotyhogy
14 cs, 2010-07-08 20:46

:D

És, akkor ajjaj... Hova mászik föl dova?

petrovics képe
petrovics
15 sze, 2010-07-07 05:44

a budai fölső rakparti eurovelo egyes szakaszai fölérnek a képen látható úttal.tegnap reggel "élmény vólt a Batthyány térig. a Petőfi & a Szabadság híd közti részt nem minősíteném.

Firsh képe
Firsh
16 sze, 2010-07-07 10:29

Hát szerintem az alsó rakpart gyorsabb és élvezetesebb.

pixel képe
pixel
17 sze, 2010-07-07 09:55

Szentendre felé is hasonló a helyzet egy szakaszon, keresztben elhelyezkedő vizesárkokkal súlyosbítva.

elfroland képe
elfroland
18 sze, 2010-07-07 14:38

Jaja! Szentendrénél is vicces az Eurovelo:
http://img1.tar.hu/elfroland/img/80399100.jpg#3
http://img1.tar.hu/elfroland/img/80399101.jpg#3

Azt nem tudom hogy most az áradás miatt lett erre terelve az út vagy ez mindig ilyen...

Törzsmókus képe
Törzsmókus
19 sze, 2010-07-07 17:53

mindig ilyen. és sztem nem a legrosszabb részeket fotóztad.

Árnyékcickány képe
Árnyékcickány
20 sze, 2010-07-07 21:32

Bizony, hogy nem ez a legrosszabb.
Ennél Budapesthez közelebbi szakaszon tipikus több kátyú, mint út, azt most betömték nagy szemű murvával, ami azért szar, mert előtte még kis odafigyeléssel el lehetett sunnyogni az aszfaltfoltok és a fű közt a szélén, de most a nagy murvát oda is benyomták, kicsit nem figyel, vagy siet az ember, garantált a taknyolás. Ez után jön ez a szakasz, ahol erdő és földút van. Sáros, de nem vészes, tudni kell, hogy hol érdemesebb belemenni a pocsolyába, mint megpróbálni kimenni a partjára (onnan könnyű lecsúszni).
Utána pedig megint egy teljesen felmurvázott (nagy darabos murva megintcsak) szakasz jön, ami szintén jobb volt, míg amolyan aprókavicsos, inkább salakszerű út volt, hepékkel meg hupákkal. Akkor még inkább hullámvasút szerű volt.
Mostmár nagyon utálom...

----------------------------------
Zsú.
CMtúra
Észak-Buda
"Függőágy, koktél, homokozólapát!"

madam képe
madam
21 cs, 2010-07-08 00:25

"kicsit nem figyel, vagy siet az ember, garantált a taknyolás."
:-P
Igen mert otthon és a sarkon vártak a bringás lányok!
__________________
Ha nem nyom a szembeszél, nem tekersz eléggé.

Oleever07 képe
Oleever07
22 cs, 2010-07-08 12:07

ezt a szakaszt én is jól megszívtam egyszer. akkor mondtam magamban, hogy soha többet nem jövök erre.
bár az ártéri erdős rész szép, meg ott kellemes idő van, de utána kitérsz a földes, homokos, kátyús, aszfaltos szar útra. brrrr.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

dalospet képe
dalospet
23 sze, 2010-07-07 10:34

A sárga színű útirányjelző táblák ideiglenes útvonalat jelölnek. Hogy ez mit jelent, arról az útvonal mellett elhelyezett információs táblák tájékoztatnak, illetve a neten is fellelhető erről minimális info:
http://nfm.gov.hu/print/sajtoszoba/sajtoanyagok/2009_sajto/2009_junius/k...

sragli képe
sragli
24 sze, 2010-07-07 13:49

Általában jó megfigyelő vagyok, de az út mentén semmiféle táblát nem láttam.

petrovics képe
petrovics
25 sze, 2010-07-07 11:08

Hát ólcsobb a kitáblázni,mint helyrehozni.

Belzebúb képe
Belzebúb
26 sze, 2010-07-07 11:57

van Magyarországon az Eurovelo hálózatnak olyan egybefüggő szakasza, amelyik teljes egészében megfelel az Eurovelo hálózat kritériumának?

nem hiszem.

lesz a következő 4 évben?

nem hiszem.

henyei képe
henyei
27 sze, 2010-07-07 13:01

Jó ez így, ahogy van. Ne aszfaltozzuk le az egész országot.

pixel képe
pixel
28 sze, 2010-07-07 23:54

Azért egy útledöngölés még beleférne.

EcoTech képe
EcoTech
29 sze, 2010-07-07 13:32

Eurovelo 6 Baja - Fajsz közötti szakasza teljesen jó, hibátlan, Fajsztól felfelé már romlik, aztán megint aszfaltos. De közel sem olyan rossz mint amilyet fotóztál.
Bár én az ilyen szakaszokat jobban kedvelem :) (száraz időben)
Egy gyorsan lefektetett aszfalt szőnyegnél biztosan jobb, azt úgy is feltöri a természet.

nazsu képe
nazsu
30 sze, 2010-07-07 18:29

Hát Szekszárd Szent László híd és Fajsz között siralmas az út. Föld van és állandóan ki megy a kerék alólam. Ott tolva lehetett csak haladni. :-( Illetve ha jön egy nagy zuhé akkor sártengerben kell tovább menned. Rendszeresen találkozok ott külföldiekkel. De inkább tolják a bringát.

nazsu képe
nazsu
31 sze, 2010-07-07 19:47

Nem föld , homok van. :-) Fáradt vagyok bocsiiii.

EcoTech képe
EcoTech
32 cs, 2010-07-08 22:15

Igazad van, tényleg csak a hídig van aszfalt, utána kavicsos sóderes homokos.
Mikor arra voltam utoljára a fajszi bácsi fölhajtotta a teheneket a kerékpárútra és csak azt vettem észre hogy elfogy az út. Élmény volt csalinkázni az állatok között.

petrovics képe
petrovics
33 cs, 2010-07-08 00:16

Homokba?Biciglizni? :-(

Mica képe
Mica
34 cs, 2010-07-08 07:15

Öööö... Ez az Eurovelo egy vicc, én azt gondolom. Olyan, mintha a Tisza-túra útvonalát a itt-ott holtágakon vezetnék, sőt, pár tíz kilométeren szárazföldön kéne menned, ha követni szeretnéd a szabályos útvonalat. Ezzel szemben lehetne persze normálisan is közlekedni a főmederben, haladósan, biztonságosan, csak az nem hivatalos. Valami ilyesmi érzésem van ezzel a bringaútvonallal kapcsolatban is.

A fővárosi szakasz, hogy mást ne mondjak, szánalmas. Eldugott, rossz minőségű, ad-hoc. Erről van tapasztalatom, én is, kollégáim is, kerüljük, ha csak lehet.

Kép szép. ;)
------------
Kerékpárosan szép az élet! Hallga csak! ;)

Oleever07 képe
Oleever07
35 cs, 2010-07-08 12:12

A fővárosi szakasz, hogy mást ne mondjak, szánalmas. Eldugott, rossz minőségű, ad-hoc. Erről van tapasztalatom, én is, kollégáim is, kerüljük, ha csak lehet.
+1. itt a Ráckevei-Duna ágnál is vannak érdekes szakaszok: a ferencvárosi szakaszon először jön egy macskakő, utána egy rohadt vékony aszfaltcsík, amin nem fér el két bringás, aztán hepehupás földút. a pesterzsébeti szakasz elég tűrhető, mert úton megy, aztán kiépített bringaúton. ugyanez megy Soroksáron is, egészen a Gyáli-patakig, ahol utána ha rossz irányba mész, egy cigánytelepen kötsz ki. :D de ha megtaláltad a jó irányt, akkor Dunaharasztiig mehetsz egy jó kis köves szakaszon. itthon tipikus országútisoknak való ez az egész Eurovelo. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

KoBold72 képe
KoBold72
36 szo, 2010-07-10 14:09

Én a dömsödi szakaszt ismerem valamelyest.
Ott a gyalogoshídon átkelés (3 lépcső fel, 3 lépcső le) viszi el a pálmát.
Amikor először megláttam a kitett Eurovelo6 táblát, vinnyogva röhögtem. Később kicsit dühöngtem, hogy ezt a szégyent. Vágül arra jutottam, hogy ez csak egy kitűzött nyomvonal, amiből majd egyszer lesz valami. Ha és amennyiben.

Oleever07 képe
Oleever07
37 v, 2010-07-11 19:50

ez semmi ahhoz képest, ami a Tímár utcai felüljárónál fogad. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

Retroger képe
Retroger
38 cs, 2010-07-08 13:16

Sajnos sok, és egyre több olyan szakasz van ami kerékpáros túraútvonalnak, esetleg kerékpárútnak van elnevezve de kerékpározásra alkalmatlan. Nem értek egyet azzal hogy az eurovelo útvonal nem outisoknak lett kitalálva, ilyen erővel egy DH pályát is kinevezhetnének eurovelo útvonalnak mert elvileg van olyan kerékpár amivel végig lehet menni rajta, és még élvezetes is. Szerintem csak azt lenne szabad kerékpározásra alkalmas vagy ajánlott útvonalnak jelölni amin mármilyen típusú kerékpárral haladni lehet. Még akár normálisab háromkerekű gyerekbiciklivel is, elvégre a kerékpározást sosem lehet elég korán kezdeni, de hol?
A múltkor nem teljesen renben levő csuklóval mentem ki Szentendrére, és a 7bar-os keréknyomásnak köszönhetően minden ... hupli ütött rajta egy szépet. 10 méterenként káromkodtam. Aztán jött egy rücskös-rázós betonút, de a végén meg macskakőre vezetett az útvonal. Menjen az ilyenen az aki kitalálta. Az ilyeneknél még egy símára döngölt földút is ezerszer jobb.
Amikor megérkeztem félóráig jegelhettem a kezem, hazafelé inkább hévvel jöttem. Igaz, ezek a bringák országútra lettek kitalálva de ott sok helyen tilos tekerni, meg ugye életveszélyes is. Még egy párszor felhúzom magam ilyen trágya utakon és végleg átváltok benzinüzemű közlekedésre. :-S A bringa meg marad hobbinak az arra alkalmas helyeken.

Mica képe
Mica
39 cs, 2010-07-08 19:13

Retroger: Két hete mentem Szentendrére, futárként. Diszpécserrel meg a kollégákkal arról beszélgettünk, merre érdemes haladni. Odafele mentem, amerre te, Omszki tavak után a bringaúton. Outival, 7 bar. :) Rázós. Visszafele az alternatívaként javasolt Budakalászra bevivő Országút-József Attila utca-Omszki tavak körforgalom-Bringaút útvonalon mentem. Hát, mit mondjak, nem bántam meg azt a négy perc kerülőt. Érdemes, nézd meg a térképen!

Üdv, Mica
------------
Kerékpárosan szép az élet! Hallga csak! ;)

utibeszamolo képe
utibeszamolo
40 cs, 2010-07-15 00:04

Az Eurovelo legjobb szakasza talán Solttól Foktőig tart. Ezen a szakaszon végig betonúton megy az ember, vagyis egy kicsit kell Hartától menni Solt felé töltésen, de az semmiség. Akinek van hosszabb beszámolój az eurovelóról, rakja fel a www.utibeszamolo.hu oldalra.

aghla képe
aghla (nem ellenőrzött)
41 szo, 2010-07-31 09:51

Akit részletesen érdekel, hogy mennek nálunk a dolgok:
Az EV6 hivatalosan elfogadott nyomvonala a Duna mellett halad. /térképen piros vonal/

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=hu&msa=0&msid=1137075701010113...

Két évvel ezelőtt kitábláztak Bőny-Szőlőhegy felé egy útvonalat, aminek semmi köze az EV6-hoz. Ha legalább ez kiépített aszfalt volna, akkor elfogadható lenne átmeneti kerülőútnak, de ez is pocsolyás, sáros, semmi értelme erre vezetni. Erről egyébként még a táblázást megelőzően itt a CM-en írtam blogot, amiben tiltakoztam a megoldás ellen. A blog véletlenül eltűnt, a táblázást elvégezték...
/Azt hiszem az itt hozzászólók között van, aki ismeri a részleteket, jó volna ha elmondaná./
Az a szakasz amiről itt írtok /a térképen fekete/ szintén teljesen értelmetlenül került be, látható hogy aszfalton is kikerülhető.

A városban bóklászó turistáknál láttam német és francia kiadású kistérképet is, azokon viszonylag precíz leírások vannak, csak a táblák bizonytalanítják el őket időnként.

http://picasaweb.google.com/aghlaci/GyorKomarom?feat=directlink

Hotyhogy képe
Hotyhogy
42 szo, 2011-11-05 18:45

Nem értem. Miért kötni béklyóba a művészi szabadságot azzal a kényszer felállással, hogy feltétlenül valami földúton vagy bozótos ösvényen menjen át a tervezett magyarországi Eurovelo?

Miért nem tervez szabad kézzel, Picasso-szerű vonalakkal a tervező? Miért nem húz merész cikkcakkos vonalakat árkon-bokron át, Péti Nitrogénműveken át, a Nagy Keleti Főcsatornán át, bele a duzzasztógátba, és onnan tovább a sziklás röghegységbe?

Nevetséges a tervező kényszerű monomániája, térképen haloványan jelzett földutakra terveznie az Eurovelót. Szárnyaljon inkább képzelete, mint az enyém, és ne adja föl művészi szabadságát! :-)))
_____________________________________
Anyád kiüti a járdázókat? Küldd őt az Olympiára!