Margit híd



Hogy pontot tegyenek a tolni-nem tolni vita végére, tegnap megjelentek a rendőrök a Margit híd pesti hídfőjénél. Amikor odaértem, éppen írták a büntetést egy BMX-es, meg egy régi városi biciklis srácnak.
Mostantól én is tolni fogom, igaz, így elfoglalom a folyosó 2/3-át...

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
lipilee képe
lipilee
1 cs, 2010-07-08 14:02

ne haragudj (flame on), de ettől a kifogástól mindig agyfaszt kapok. ha tilos bringázni egy helyen, akkor az kifogás, hogy gyalog több helyet foglalsz?
ha én autóval feltartom a forgalmat, ha a dugóban állok, akkor mehetek a buszsávban, vagy a járdán?
én mindig tolom a Margit hídon (illetve egyszer nem... de annak biológiai oka volt :)) , és balesetveszélyesnek tartom, hogy tekernek egy csomóan. nota bene, én végig tudnék menni biztonságosan, mert tudok bringázni... de nagyon sokan úgy vágnak neki nyélen, hogy szemmel láthatóan nem stabil a kerékpáros tudásuk.
(és n.b. én tudom úgy tolni, hogy ne foglaljam el a szélesség 2/3-át...)
--
bike no evil - lipilee.hu

Zsabor képe
Zsabor
2 cs, 2010-07-08 15:01

A Margit Hídon a megoldás egy mintapéldája a magyar hozzáállásnak.
Egy ideig én is toltam, amíg reménykedtem benne, hogy ez egy átmeneti állapot a 4 éves gyerek elsodrása után kialakult hisztéria miatt, de nem.
Szóval itt van ez a híd, ahol sehogy nem lehet normálisan átjutni, hoznak egy teljesen értelmetlen, irracionális szabályt, aztán ha nem tartod be, akkor néha találomra jól megbüntetnek.
Az meg, hogy sok helyet foglalok, nem azért van, mert béna vagyok, hanem mert a hátamon cipelt fegyvertartó tok beakad a kerítésbe/biciklibe.

Egyébként pedig lehetnénk toleránsabbak egymással. Van, aki tolja a Margit hídon, van aki szépen lassan átcsorog. Van, aki megáll a piros lámpánál, van, aki nem. Van, aki tesz féket a fixire, van aki szerint ez eretnekség. Van aki a sisakra esküszik, és mindenki fejére adna, van, aki szerint a sisak hülyeség. És természetesen mindenki megideologizálja a saját álláspontját.

De nem hinném, hogy egyetlen igazság lenne az összes ilyen kérdésben, és minden igazi CM-esnek ezekhez kéne igazodnia :)

Lusti képe
Lusti
3 cs, 2010-07-08 14:24

had soroljam fel!
1: ne tekerj mert ha rásuhansz egy gyalogosra egyből azt mondha, hogy a köcsög bringások ennél fogva nekem is lesz hozzá közöm
2: kresszel meg ne jöjjön senki, mert kint van a 60*80 centis tábla ami szépen megkér, hogy told! ennél fogva nem érvényes a kresz azon pontja ami engedi a járdázást
3:én miért tudom úgy tolni, hogy nem foglalok egy 200 méter helyet?
4: 2 hete egy trekes pasas elvitte a bokám a váltójával mondom neki: mi a f.szt csinálsz? erre kuss sietek.... annyi esze nincs, hogy a pár km el arrébb lévő hidat használja

elfroland képe
elfroland
4 p, 2010-07-09 08:50

1. Ha egy bringás, egy cselekedete alapján ítéli meg az össze többi bringás minden cselekedetét akkor az illető egy szellemi fogyatékos idióta. Ne akarjon neki senki megfelelni mert nem lehet.

pata képe
pata
5 p, 2010-07-09 10:54

+1

Az a hülye, aki általánosít. Neki kell észhez térni, nem a többieknek ehhez alkalmazkodni.

petrovics képe
petrovics
6 cs, 2010-07-08 14:41

tegnap du.sziget felé biciglimet tólva fél úton föladtam oszt vissza fordúltam. A 84 cm. széles kormányom mellett vért izzadtak a szembejövők.nemigaz,hogy azt a kerítést 30-40 centivel nem lehet kiljebb tenni,van ott annyi hely bőven,ahogy azt néztem.

Hédi képe
Hédi
7 cs, 2010-07-08 14:47

+1 Lipilee és Lusti kommentjéhez!
Tessék tolni! Kár, hogy eddig nem így történt. Ha nem tetszik a séta, van még elég híd, azokon lehet tekerni.
_________________________
World Visitor and Rider from Budafok-Tétény :)

ua képe
ua
8 cs, 2010-07-08 14:51

elállni az útját a suttyó biciklistának, és leparancsolni. nekem eddig hellyel-közzel sikerült.

flickr | uablog
"DONT STEAL BIKES, BRO!"

Zsurmi képe
Zsurmi
9 cs, 2010-07-08 16:12

Nem a te dolgod a szabály betartatása. Főleg nem egy bűncselekmény elkövetésével.

Nem akkora mértékű szabálysértés, amiért te feltartóztathatnál másokat a rendőri intézkedésig.

Próbálkozhatsz, de akkor más is fog.

-
Zsurmi

ua képe
ua
10 cs, 2010-07-08 16:15

bűncselekmény, hát persze :D

flickr | uablog
"DONT STEAL BIKES, BRO!"

Zsurmi képe
Zsurmi
11 cs, 2010-07-08 23:55

Az önbíráskodás bűncselekmény. Teccik nem teccik. Nem egyszerű téma az igazságszolgáltatás.

Ha pedig az, az nem szolgáltat igazságot.

-
Zsurmi

toreki képe
toreki
12 h, 2010-07-12 19:20

Egy helyben állni nem bűncselekmény. Akkor sem, ha azt egy bringás előtt teszi. Meg jártatni a száját sem az. Ha pofán vágja a nagyszájú bringást, na az már bűncselekmény.

petrovics képe
petrovics
13 cs, 2010-07-08 15:04

nem a tolással van bajom,eddig is tóltam .egyszerűen k. keskeny az út két irányú közlekedésre ALKALMATLAN.
múltkor a szigeten 10 percet álltam sorba,hogy följussak a hídra.

bonnie képe
bonnie
14 cs, 2010-07-08 15:12

Ha ekkora para, akkor miért nem kerülitek el?
bonnie

Zsabor képe
Zsabor
15 cs, 2010-07-08 15:14

Mert lusta vagyok, sietek, sokat járok arra, és túl nagy kerülő.

lipilee képe
lipilee
16 cs, 2010-07-08 17:26

hallod ez elég Mentos válasz. ezután ne csodálkozz, amikor a Hummeres a parkon át fog közlekedni. kétségtelen: az is taplóság. viszont lusta, siet, sokat jár arra, és omg, túl nagy a kerülő. (Hummer esetén pénzben is kifejezhető, ráadásul van egy környezetvédelmi szál is.)
--
bike no evil - lipilee.hu

feb képe
feb
17 cs, 2010-07-08 17:48

De legalább büszkén vállalja.

Amúgy kihagytad a bringaútra / zebrára parkolást ;)

gaze képe
gaze
18 cs, 2010-07-08 18:41

tehát ha nekem a jászairól az mhb-hoz kell mennem, akkor kerüljek a lánc- vagy az árpádhíd felé...
izé...

de igazából nem értem az alapszituációt.
nem CSAK tolni vagy NEM tolni van, hanem adott a rollerezés is, amikor csorogsz gyök kettővel, de egy embernyi helyet foglalsz el. amúgy is olyan tömeg van, hogy nem igazán lehet felgyorsulni.

szóval ebben én csak egy klasszikus hazai problémamegoldási rutint látok, csak és kizárólag fekete vagy fehér, no rugalmasság, no logika, no gondolkodás.
a legszebb meg a hirtelen becsület mintaképeivé váló bringások, akik rendőrködni akarnak azon, aki az eszét is használja a birka szabálykövetés helyett (mint útfelújítás után kint hagyott 30-as táblák... két város között... )

Zsabor képe
Zsabor
19 p, 2010-07-09 12:33

Ha rollerezek, akkor leér a klipsz a földre, és előbb-utóbb tényleg elütök valakit.
Mert ugyan technikailag nem ülök a bringán, viszont sokkal rosszabbul tudom irányítani, mintha ülnék rajta.
Persze így, hogy büntetnek, lehet, hogy ez lesz a vége.

PeterUFo képe
PeterUFo
20 p, 2010-07-09 13:31

A legrosszabb megoldás. Irányíthatatlan a bicikli, dölöngél, és ugyanúgy sok helyet fogalalok. Még hatalmasat is lehet esni.

Zsabor képe
Zsabor
21 p, 2010-07-09 14:14

De legalább félig-meddig legális :)

gaze képe
gaze
22 p, 2010-07-09 17:22

hat pajtas, ha te ugy nem tudod iranyitani a biciklit, hogy rajta allsz a pedalon, akkor szerintem gyalog se menj a margit-hidra, mert mindenfelekeppen veszelyt okozol...
:|

PeterUFo képe
PeterUFo
23 k, 2010-07-13 09:23

Jó, akkor majd csinálunk egy versenyt, és megnézzük, hogyan kerülgeted a bólyákat féllábbal a pedálon rollerezve, szűk helyen, lassan, én meg a bringán tekerve.
Kíváncsi vagyok mekkora lesz a szád te szerencsétlen!

Gyalog nem is megyek, ne aggódj, mert nem vagyok bogár hogy a lábamon járjak amikor értelmes emberi lényként gurulhatok is.

Ja és tudod ki okoz veszélyt...?!

gaze képe
gaze
24 sze, 2010-07-14 15:28

nyugdotan nyomhatunk ilyen versenyt. mivel a margiton akkora a tomeg, hogy tekerni sem tudsz okos fiu. de ha te trackstandben bolyakatkerulgetsz...
munchausen baro :))

ki okoz veszelyt? az emberi hulyeseg?

PeterUFo képe
PeterUFo
25 cs, 2010-07-15 12:10

Kicsit egyszerűbb trackstendelni úgy ha a bringán vagyok, mintha fél lábbal rajt :P.
Egyébként elárulom, hogy a trackstand nem az egyetlen megoldás a megállásra, le is teheted a lábad. Még nem gondoltál rá?
Egyébként nem egyszer tekertem már át, és még nem kellett megállnom egyszer sem, és nem hajnali 3-kor. Szépen lépésben lehet tekerni. Hangsúlyozom, kultúráltan, megköszönve ha valaki elenged, és nem tolakodva, furakodva. Lépésben tekerni pedig biztonságosabb mint lépésben rollerezni.
Kisebb helyet foglalok, nem kopik a stopli a cipőmön (becsatolva is tovább trackstendelek mint te rollerozva), ráadásul biztosabban haladok mint gyalog, nem akad a kormány a kerítésbe, mert ott vagyok rajta, nem veri szét a bokám a pedál amikor centizgetni kell a gyalogos meg a kerítés között... soroljam még?

gaze képe
gaze
26 p, 2010-07-16 11:13

nem szükséges, teljesen jól meggyőztél.

a további beszélgetés értelmetlen :)

Spikk képe
Spikk
27 cs, 2010-07-08 15:15

Le kelett volna zárni teljesen. A kisujj, meg az oroszlán...

Zsabor képe
Zsabor
28 cs, 2010-07-08 15:17

Ugye az összes olyan bringás, aki a Margit hídon szabályosan közlekedik, és áttolja, az Erzsébet hídon is szabályosan közlekedik, és nem a buszsávban, hanem az egyel beljebb lévő sávban rakja, illetve a Szabadság hídon sem szabálytalanul a járdán, hanem a sínek melletti szűk folyosóban rakja? :)

gbkMnkii képe
gbkMnkii
29 cs, 2010-07-08 15:23

A Margit híd felé nem járok, de a másik kettőnél pontosan így teszek! Hö?

pixel képe
pixel
30 cs, 2010-07-08 15:30

Valamint a Lánchídon 20:00-7:00 között áttolja a járdán, utána pedig, ha arra megy, az alagúton is. Mindig a rakparti gyászon teker, szigorúan 10 km/h-val, ahogy a tábla utasítja.

Spikk képe
Spikk
31 cs, 2010-07-08 15:31

A Margit-hídon tolom.
Az Erzsébeten pedig a szélső forgalmi sávban haladok, ahogy a nagyok. (Most sem tudom, hogy van-e tiltó tábla, mert bevallom, nem azt nézegetem általában, hanem a forgalmat. Egyszer megijedtem, mert Pest felől jövet a felhajtón álltak a rendőrök. De nem állítottak meg, hogy mit keresek ott.)
A Szabadság-híddal megfogtál, ott Pest felől a járdára vezet a sávról az útburkolati jel és nem tudom, mi ott a pontos helyzet, azaz mi a szabályos. Ha a forgalmi sáv áll, akkor néha átgurulok lassan, de inkább menekülök én a villamos elől, mint hogy a gyalogoknak kelljen előlem. Buda felől meg úttest, ha nagyon be van állva, akkor tolom inkább a járdán, erre valahogy nem annyira választom a sínt.
Mondjuk egyiket sem használom olyan sokat...

airdace képe
airdace
32 cs, 2010-07-08 15:38

Szabadság-hídon szabályosan az úton kellene menni. Persze mikor dugó van, nem érdemes...

_____________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

bonnie képe
bonnie
33 cs, 2010-07-08 16:29

A bringagyász a Dunával párhuzamos, sehol sincs rávezetve a szabihíd járdájára...bonnie

Spikk képe
Spikk
34 cs, 2010-07-08 16:54

A körútról a bringasávon haladva? Én onnan szoktam kerekezni. Pont úgy néz ki ha jól rémlik, mint amikor kereszteződésben vannak a nagy sárga négyzetek. És ha azok mellett haladsz, akkor hipp-hopp a járdán vagy.
Mondjuk én úttest párti vagyok, arra meg tényleg nem emlékszem, hogy táblák, ilyenek hogy vannak ott. Ha az úttest szabályos, akkor én csak örülök.

bonnie képe
bonnie
35 cs, 2010-07-08 20:52

A sárga négyzetekig ok.
Aztán a gyász elfordul kvázi észak felé (tudom, hogy nem konkrétan észak-dél irányú a Duna), és megy párhuzamosan a folyóval.
bonnie

sagan képe
sagan
36 cs, 2010-07-08 21:39

100 métert...
...és egy agyament átvezetésbe torkollik.
http://tizpercbringa.blog.hu/2010/05/26/a_savok_a_savok_a_savok_angyalok

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

bonnie képe
bonnie
37 cs, 2010-07-08 22:05

A havas utcánál visz át? Az pontosan 160m. (google maps szerint)bonnie

sagan képe
sagan
38 cs, 2010-07-08 23:17

Ja.
Húúú,akkor 1,5-szer hosszabb a tippemnél :DD

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

bonnie képe
bonnie
39 cs, 2010-07-08 23:20

Számokban nem ismerek tréfát :)
bonnie.konyvelo.hu

lujka képe
lujka
40 h, 2010-07-12 21:30

bestof.. :D

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP

"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."

PeterUFo képe
PeterUFo
41 k, 2010-07-13 09:25

1,6 szor... :D

sagan képe
sagan
42 k, 2010-07-13 12:49

Csak a pontos mérésnek hiszek,és lehet a gugli maps téved 10 métert ;)).

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

Spikk képe
Spikk
43 cs, 2010-07-08 23:22

Kösz. Majd azért megnézem, ha arra járok, mert nem vagyok 100%-ig biztos, hogy jól értettem a dolgot. A mondatodat igen, csak hogy akkor ki honnan merre.

lrdr képe
lrdr
44 cs, 2010-07-08 15:34

Az én fejemben teljes az összevisszaság most már.
Margit hídon tekertem, amíg a túloldal volt, emezen meg csak 1x jártam, hajnali 3kor.
Böskén buszsáv, Szabin út (már csak azért is, mert várom a napot, mikor valaki rájön, hogy a túlvégen egy valós piros vár ránk, és nem előz meg (egyébként ez tegnap este megtörtént, szóval én már tényleg nem tudom, mit gondoljak).
Akkor most?

Törzsmókus képe
Törzsmókus
45 v, 2010-07-11 02:44

pont ahogy mondod :P

jurta képe
jurta
46 v, 2010-07-18 19:45

Én az Erzsébeten (elsősorban) nem azért megyek a szélső forgalmi sávban, mert az szabályos, hanem mert inkább tartok fel a mögöttem levő 10 autóban 25 embert, mint a mögöttem levő 3 buszban 290 embert - akik ráadásul némi kényelmetlenséget is vállaltak, hogy az úttesten több hely legyen.

Sokszor dudálnak, sokszor ordítanak, de még soha senki nem veszélyeztetett ott.

Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék

Zsurmi képe
Zsurmi
47 h, 2010-08-02 21:09

Rosszul nézed: a te vagy bárki más testi épsége előbbre való, mint 290 másik ember gyorsabb célba jutása.

A probléma a buszsáv nagyvonalú szabályozásával van: kihagyja a számításból a kerékpárosokat, a szabályos közlekedést veszélyessé teszi. Viszont nem egyértelműen tiltja, hanem sunyi módon. Kész terror egy átlagembernek 2. sávban bringázni.

Ne kockáztass mások sunyi és dilettáns munkája miatt. Inkább mutasd meg, mennyire nincs igazuk és old meg a helyzeteket.

-
Zsurmi

petrovics képe
petrovics
48 cs, 2010-07-08 15:32

a déli járdán legalább tisztességesen ellehetett férni.itt is csak tóltam,a szembejövők oldalra fordúlva tudtak csak kikerűlni.minden 4.-ik ember elküldött a...

feb képe
feb
49 p, 2010-07-09 08:45

Nem kéne beszerezned egy normális bringát?
Nekem eccer nem szóltak be, és még a riksával is elfértünk egymás mellett.

nem ellenőrzött képe
nem ellenőrzött
50 cs, 2010-07-08 15:31

"De nem hinném, hogy egyetlen igazság lenne az összes ilyen kérdésben, és minden igazi CM-esnek ezekhez kéne igazodnia :)"

"nem a tolással van bajom,eddig is tóltam .egyszerűen k. keskeny az út két irányú közlekedésre ALKALMATLAN."

Ezekhez jár a pont. Nem igaz, hogy nem lehetett 25cm-rel szélesebb járdát csinálni, és mondjuk egy kerékpár max 5 (10)km/h korlátot bevezetni.

...............................

Budakeszi - Kálvin tér Expressz

Zsabor képe
Zsabor
51 cs, 2010-07-08 16:24

...és kifelejtettem a sörrel/sör nélkül törésvonalat :)

hf képe
hf
52 cs, 2010-07-08 16:27

piros lámpa? sisak? :)

Zsabor képe
Zsabor
53 p, 2010-07-09 12:24

Azokat nem felejtettem ki :)

Belzebúb képe
Belzebúb
54 cs, 2010-07-08 15:44

inkább örüljetek, hogy visszajöttek a rendőrök, mert a paraszt robogósok megint visszaszoktak a hidra.

és ezalatt persze nem azt értem, hogy minden robogós paraszt, hanem hogy azok a robogósok parasztok, akik itt járnak keresztbe.

hf képe
hf
55 cs, 2010-07-08 15:52

örül.

Kisember képe
Kisember
56 cs, 2010-07-08 17:16

DEMAGÓG ÜZEMMÓD ON
Több, mint egy éve le van zárva a Margit-híd. Ez alatt hány ember halt meg ott, hány szenvedett sérülést?
Mert ezalatt kb. 50 ember halt meg kijelölt gyalogátkelőhelynél. Szóval lehet odébbmenni a kíbereknek 300 métert a legelső rakparti zebrához. Például Budán a Batthyány térhez, ahol a külföldi, hajóval érkező turisták rádöbbennek, hova kerültek, mikor nem tudnak átmenni az úton vagy 10 percig.

DEMAGÓG ÜZEMMÓD OFF
--------------------------
www.barzongorista.eu

sagan képe
sagan
57 cs, 2010-07-08 18:03

Pár napja két külföldit láttam ott visszaugrani a járdára,mert a jogsisok siettek a piros lámpához.
Nekem viszont integettek és mosolyogtak.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

Kisember képe
Kisember
58 cs, 2010-07-08 18:17

nemsokára mi is megyünk oda...

--------------------------
www.barzongorista.eu

sagan képe
sagan
59 cs, 2010-07-08 18:24

Ja te az alsó rakpartira gondoltál? Ez ott volt,ahol már voltunk.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

Kisember képe
Kisember
60 cs, 2010-07-08 18:40

na az még durvább.
Te meg nézd a levlistát...

--------------------------
www.barzongorista.eu

jurta képe
jurta
61 v, 2010-07-18 19:47

Még nincs egy éve (2009. augusztus 21.)...

Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék

gaze képe
gaze
62 cs, 2010-07-08 18:48

Magyarország államformája Demagógia.

kizárólag tolni vagy veszettül gurulni lehet, basszátok meg???
az az opció semmilyen gondolkodónak nem jöhet számításba, hogy ráálsz a rohadt pedálra és gyökketővel csorogsz, baszki?
mert így el is férsz, nem is veszélyeztetsz, mindenkinek oké.
csak ez nincs lerajzolva ugye a Gondolkodást Megkönnyítendő Kézikönyvben, így kizárólag 2 megoldásos lehetne az egyenlet.
és állítólag itt sok a nobel-díjasok száma... bahh.

nevetséges.

ha kitesznek egy táblát, hogy ugroj a dunába, akkor majd az lesz a reakció, hogy hát ne menj arra?

baszki, a szabályok vannak az emberekért, nem az emberek a szabályokért.
A margit-hid saga egy isszonyuan elbaszott és ostoba szituáció, de láthatóan ez simán a bringásokon is múlt, hiszen többen is bólogatnak (sőt, rendőrködnek másokon) egy értelmetlen szabály miatt.

Tolja aki hülye, én pedálon állva átcsorgok, mert így el is lehet férni.
Hiszen ezért vagyunk gondolkodó emberek.

sagan képe
sagan
63 cs, 2010-07-08 20:43

A tartalom tetszik, a stílus annyira nem (bár sejtem miért ilyen).
A dunai tábla :DD
http://picasaweb.google.hu/imre.csullog/BudapestiBiciklisInfrastruktura#...
Margitot meg szeretem,de most kerülöm.Sajnos lehet,hogy Jászai-MHB útvonalon is jobb/nyugisabb a Lánchíd felé.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

Kalapácsos képe
Kalapácsos
64 cs, 2010-07-08 23:04

"baszki, a szabályok vannak az emberekért, nem az emberek a szabályokért"

Ehhez nincs is mit hozzá fűznőm.Hatalmas +1
Majd egyszer remélem mindenki megérti mit is jelent-e mondat...
_______________________________________

Gondolkodj el ezen!

KoBold72 képe
KoBold72
65 p, 2010-07-09 12:02

Olyan jó, hogy vannak, akik mindenkinél jobban tudják!

A minap összetűzésbe keveredtem egy motorossal, a hídon. Én toltam, ő dudált, hogy menne, mert siet.
(Végülis nem mert megütni, leszállt, eltolta mellettem, és utána pöfögött tova nagy diadalmasan.)

Minden érv a nemtolásra KIFOGÁS.
Sietsz? Indulj el időben.
Gyorsabb az optimális tempód? Vannak még hidak.
Tolva szélesebb vagy? Tolva nem olyan nehéz kitérni egymás elől.
Stb, stb.

Lehet ostromolni a kivitelezőt, hogy tegyék már odébb a kerítést, meg hogy legyen traffipax, hogy a száguldozókat ki lehessen szűrni, és a szabályosan guruló bringásoknak ezért ne kelljen tolni.

Ja, hogy ez idő, meg energia, és sokkal egyszerűbb és kényelmesebb sunnyogni?
Ja, hogy kettős mércével csak más mér?

Mindenesetre remélem, hogy azok, akik ilyen-olyan kifogás mögé bújva tekernek a Margit-hídon, nem reklamálnak a bringaúton parkoló autók, ott száguldó robogósok és a bringagyalog rossz felén sétálgató gyalogosok miatt.

Jiten képe
Jiten
66 p, 2010-07-09 16:59

Teljesen igazad van, és abszolút helytálló az analógia.
Én éppen tegnapelőtt jöttem át a hídon villamossal (jó lassan), és volt alkalmam nézni élőben, hogy mit művelnek azon a keskeny kis ösvénykén a gyalogosok mögött, mellett, előtt azok az idióta, primitív biciklisek, akik -- némelyek cigarettával a kezükben, némelyik imbolyogva, mert biciklizni se tud!!! -- jöttek a hídon át. Nem szálltak le, hanem bicikliztek. És elvárták, hogy a gyalogosok söpörjenek az útjukból. Volt egy csaj meg egy amúgy helyes, barna bőrű, fekete fiú, akik enyelgés és bicajos versengések és utolérések közepette mentek át a hídon. Én csak néztem, hogy civilizált kinézetű emberek hogy lehetnek ennyire önző tahó disznók.

lujka képe
lujka
67 h, 2010-07-12 21:16

Jiten, kedvellek és általában okosnak tartlak, de ez a hozzászólás kifejezetten túláltalánosító. Szerintem ne a feltűnő egyedekből induljunk ki.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP

"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."

gaze képe
gaze
68 p, 2010-07-09 17:27

na, egy nobel-díjas...

"azok, akik ilyen-olyan kifogás mögé bújva tekernek a Margit-hídon"

tekernek NEM egyenlő rollerezéssel.

de a hülye szabályokat a hülyéknek találják ki, akik élvezettel tartják be ezeket. (rákóczi út, busz és forgalmi sáv között, jobbra tartva...)
ami idehaza a gond, hogy a hülyeséget benyalók meg még rendőrködni is akarnak a többieken.
bizonyára agykapacitást vonna el tőlük ha átgondolnák mi miért történik...

KoBold72 képe
KoBold72
69 szo, 2010-07-10 13:26

Ha a "ráállsz a pedálra és gyökkettővel csorogsz" = rollerezés, akkor mindent értek.
Nekem ebből nem a rollerezés jutott eszembe, biztos az én készülékemben van a hiba.
A rollerezéssel nincs bajom, a tekerőket szapultam.

gaze képe
gaze
70 sze, 2010-07-14 15:30

(tekerobol en speciel alig latok parat, mivel a margiton folyton annyian vannak, hogy keptelenseg "veszelyes" sebessegre gyorsulni. ezert sem ertem itt ezt a polemiat, elegge logikus, hogy ha megoldhato, hogy a 'tolas veszelyessegi fokaval' de fele akkora szelessegben haladjunk, akkor miert ne ugy csinaljuk, csak azert mert valami bolcs ember kirakott egy tablat? szoval szamomra ez az egesz egy abszurd.)

Zsabor képe
Zsabor
71 p, 2010-07-09 12:37

Miért kevésbé veszélyes a rollerezés annál, ha ülök a biciklin?
Értem én, hogy ki lehet játszani a hülye szabályokat, de mennyivel jobb lenne, ha nem hülye szabályok között élnénk, ahol időnk nagyrészét azok kijátszásával töltenénk el.

gaze képe
gaze
72 p, 2010-07-09 17:31

"Miért kevésbé veszélyes a rollerezés annál, ha ülök a biciklin?"

ezt neked tényleg el kellene magyarázni?
ha igen, vagy hagyd abba a biciklizést, vagy irány a Bebices továbbképzés, de lehet alapszintű fizikát és/vagy józan paraszti ész kurzust tudnék ajánlani...

sebesség > ha gurulsz
sebesség < ha rollerezel

szélesség = ha gurulsz
szélesség = ha rollerezel
szélesség > ha tolod

mi a margit-tétel lényege? hogy a legkisebb szélességgel olyan sebességgel haladjon át a kerékpáros a margit-hídon hogy még a praktikus tartományban maradjon, mindezt az ehhez megfelelő legkisebb baleseti kockázattal.

ez ténnyleg ennyire bonyolult?

hát hogy fogunk mi embert küldeni az űrbe ha ilyen helyzeteket nem tudunk megoldani?????????????

Zsabor képe
Zsabor
73 p, 2010-07-09 18:02

"sebesség > ha gurulsz
sebesség < ha rollerezel"

Ez a rész valahogy azt feltételezi, hogy nem tudok lassan és egyenesen gurulni. Pedig tudok :)

lujka képe
lujka
74 h, 2010-07-12 21:27

Kövezzen meg a teljes cm-közönség, de én bizony gyökketővel biciklizem a gyalogos mögött és ha biztosan elférek, akkor óvattal, megköszönve elgurulok mellette.

Egészen biztos vagyok benne, hogy nem fogok így több balesetet okozni még áttételesen sem, mint gyalog.
Nyilvánvalóan több hely marad például a szemközt érkezőknek.
Igen, valóban szabálytalan, elképzelhető, hogy egyszer még ezért megbüntet a rendőr.

A lehető legjobban rühellem azokat, akik veszélyeztetnek bárkit. Sok köztük a bringás, akad gyalogos, rolleres, görkoris.

Nekem a legfontosabb a biztonságos és barátságos létezés lenne a hídon is. Például elég megfontoltan vagyok agresszív.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP

"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."

The_Mask képe
The_Mask
75 h, 2010-07-12 22:45

"Például elég megfontoltan vagyok agresszív."
+1
+like
+Best Of

Mask

ízirájder képe
ízirájder
76 cs, 2010-07-08 20:26

A világ nem lesz jobb attól, hogy betartod a szabályokat

A világ nem lesz jobb attól, ha nem tartod be a szabályokat

igen. gondolkodj és ne légy fasz

A bicikli pedig járdán kerekesszék

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

Kimura képe
Kimura
77 cs, 2010-07-08 21:36

nekem pontosan 8 perc margit híd - lánchíd - margit másik oldala, na ennyi idő alatt ne mondja senki hogy nem éri meg kerülni, inkább legyen 10 de én nem szenved az szent

bonnie képe
bonnie
78 cs, 2010-07-08 21:58

és a hídon át gyalogolva mennyi?
a végén kiderül, hogy 30másodpercen meg a hirig lassan egy éve..
bonnie

pixel képe
pixel
79 cs, 2010-07-08 22:18

Nem egészen - nem a tolás/kerülés összevetendő, hanem a tolás/áthaladás külön sávon vagy urambocsá a sínek közt.

toreki képe
toreki
80 h, 2010-07-12 19:28

Az építés idejére felállított külön bringás hidat kihagytad.

Pihe képe
Pihe
81 k, 2010-07-13 17:19

Egyetértek. Én is kerülök, pedig a Jászai és a Moszkva tér között tekerek az esetek 90%-ban. A Margiton való áttolás körülbelül 10-15 perc, ez embermennyiség-függő - nem azon a plusz pár percen múlik, de valóban sokkal kevésbé lehet érzékelni az idő múlását, ha folyamatosan rakod neki, mintha negyed órát tolnál.

----
Vigyázat! Fotós a biciklin
http://www.csorge.hu
http://blog.csorge.hu

Sárki76 képe
Sárki76
82 cs, 2010-07-08 23:57

Sziasztok,
Én is sűrűn járok a Margit bridzs felé, azon át és mégis, egy gondolat bánt engemet...
Egy baráti körben erre azt mondanánk, hogy ez elég csehszlovák...
Kirakunk egy bringával behajtani tilos táblát, de hova is?
A buszok/villamosok úttestje és a járda közé?
Kirakunk egy járdát létrehozó rácshalmazt, de nem nézzük meg, hogy az egészséges közlekedéshez mekkora hely kellene? Büntetünk azért, amit máshol a Kresz megenged? (járdán tekerés kérdése, max 10km/h sebesség, stb)
Kint van egy tábla a Vígszínház mellett a Pannónia útnál, majd még egy a híd "bejáratánál" miszerint behajtani tilos, kivéve BKV, engedéllyel rendelkező, illetve kerékpár... HM? Ezek szerint a hídon át lehetne tekerni az úttesten? Ott ahol a buszok is járnak? Mert ha a busz, amely nem kötött nyomvonalon közlekedik bemehet, akkor ezek szerint vonatkozik rá a feloldás és ezért mehet be, de akkor a kerékpár is, ugye? Nem?! Nemugye?
Máskülönben a buszsofőröket is büntetni kellene...
Valaki, lécci-plíz egy explicit módon meghatározott szabályt, ha már úgyis csúszik az a rohadt építkezés is, van idő kidolgozni és átgondolni és még lesz időnk kiélvezni is a gyümölcsét...

Üdv

sagan képe
sagan
83 p, 2010-07-09 00:18

Szabály:
Ígérünk-nem teljesítjük-nem értünk hozzá-nem tudjuk normálisan kivitelezni-nem követjük a európaibb megoldásokat-vannak betarthatatlan szabályaink,amit nem következetesen ellenőrzünk,és toljad,mert örüljél,hogy átmehetsz egyáltalán,miközben az autók nem.Természetesen a jelenlegi megoldás tökéletes,így nem változtatunk rajta.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

Sanciman képe
Sanciman
84 p, 2010-07-09 01:19

Én beszélgettem a Rendőrökkel. A lényeg az, hogy ha a rendőr azt mondja, hogy szállj le és nem szállsz le, megbüntethet.
Lényegtelen, hogy hány és milyen tábla van kinn.
Ez olyan, mintha a kiállított rendőr utasításait nem hajtanád félre, mondván: DEHÁT ZÖLD A LÁMPA!!!
Szóval a KRESZ engedi, a tábla rossz helyen van, de ha a rendőr azt mondja, hogy told és Te nem tolod, megbüntethet. Szaknyelven: nem a Kresz ilyenolyan paragrafusába "ütköztetik a cselekményedet", hanem a mittoménmi mittoménhányadik mittoménmiébe, ami a rendőri intézkedés figyelmen kívül hagyása...
És ez bizony minden jogállamban így is van, idehaza még kva rendesek a rendőrök, mert csak azt büntetik meg, aki agresszíven visszaugat.
Engem például nem büntettek meg, amikor rákérdeztem, elmagyarázták, nem értettem egyet de tudomásul vettem és azóta a Lánchídon járok.

Sanci
Csak pozitívan!

Wilika képe
Wilika
85 p, 2010-07-09 08:27

Azt mondod, hogy csak azokat büntették, akik az első felszólításra, juszt is a gépen maradtak?
(van aki felesel a rendőrnek ilyenkor?)
_____________________________
http://wilika.hu

Sanciman képe
Sanciman
86 sze, 2010-07-21 22:27

Bocs, hogy csak most válaszolok, de jó az idő így nem ülök a gép előtt. Tehát anno igen, csak azokat büntették meg, akiknek szóltak de ennek ellenére pár méterrel utána visszaültek a bringára.
És igen, van aki visszaugat a rendőrnek és azt a rendőr bizony nem szereti, még akkor sem, ha alapvetően jóindulatú lenne...

Sanci
Csak pozitívan!

Spikk képe
Spikk
87 p, 2010-07-09 13:43

Nem a járdáról volt szó? Mert ott alapból csak tolni lehet, mindegy, hogy hol és milyen tábla van. Vagy rosszul értettelek?

feb képe
feb
88 p, 2010-07-09 14:04

KRESZ 54§ (2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

((7) Tilos a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni)

Spikk képe
Spikk
89 p, 2010-07-09 15:36

Ezzel tisztában vagyok, csak azt nem tudom, hogy ezek közül melyik teljesül a margit-hídon?
Én mondjuk 12 elmúltam, a 7a kiesett. A lezárt út az meg nem alkalmatlan, hanem lezárt. De nem tudom, hogy most mennyire lezárt. Amikor utoljára arra jártam, csak a villamos járt.
Ha most mindkét irányból behajtani tilos, kivéve BKV a helyzet, akkor át lehet tekerni az úttesten, ha nincs kivéve BKV, akkor meg sehol (mert az, hogy tilos behajtani az nem azt jelenti, hogy az úttest alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre és lehet járdázni 10-zel).
Szóval tudom a szabályokat, csak azt nem, hogy most miről is van pontosan szó.
Egyedül Sárki76 írása alapján, mi szerint
"...Kint van egy tábla a Vígszínház mellett a Pannónia útnál, majd még egy a híd "bejáratánál" miszerint behajtani tilos, kivéve BKV, engedéllyel rendelkező, illetve kerékpár..."
az gondolnám, hogy az úttesten kellene tekerni.

Sanciman képe
Sanciman
90 sze, 2010-07-21 22:31

Mivel gumiparagrafus, a járdán mehetsz bármikor maximum 10-zel, a gyalogosok zavarása nélkül (tehát például NEM CSÖNGETHETSZ rájuk, még ha tötymörögnek előtted, akkor sem...).
Kivéve ha a rendőr ezt megtiltja. márpedig a hídon ez van.
Még lehet védekezni, hogy nem hallottad, vagy nem értetted az építési zajtól, de ezt elsütni minden nap nem lehet.
Így marad, hogy nem mész arra, vagy tolod.

Sanci
Csak pozitívan!

Törzsmókus képe
Törzsmókus
91 v, 2010-07-11 03:07

> Valaki, lécci-plíz egy explicit módon meghatározott szabályt

építési terület, ők szabják a szabályokat, ahogy nekik tetszik.

bembo képe
bembo
92 p, 2010-07-09 07:29

Én még egyszer sem jártam a Margit-hídon, mióta elkezdődött a felújítás, és nem is tervezem. És ez nem azt jelenti, hogy ne mentem volna jópárszor Budára az utóbbi hónapokban. Jól meg lehet lenni nélküle.

ízirájder képe
ízirájder
93 p, 2010-07-09 07:41

a vicc az egészben a kis tájékoztató tábla a Döbrentei utcában, ami közli, hogy Margit-híd lezárva, és rajta egy gyalogos és egy kerékpáros piktogram. Úgy tűnik, már azt is jelezni kell, ha valahol szabad tolni.

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

jeremy spark képe
jeremy spark
94 p, 2010-07-09 08:48

Én a már jól ismert szempontok mellet mást mondanék. A Margiton nem az a baj, hogy ülök-e bringán vagy tolom. Minden nap abba futok bele, hogy az ugat(még akkor is, ha tolom), aki a barátjávalnőjévelakárkijével egymás mellett halad, akár 3-an is. Hát az isten húzza a f.szára a magyar parasztot, ha az a célja a szabálynak is, hogy balesetmentes legyen a helyzet, akkor a gyalogos miért nem képes a több hely érdekében libasorban megtenni azt az egykéccá métert? Minap előttem négy gyalogos kapott össze emiatt, nem bringás-gyalogos....a gyalogosok egymásnak sem adják meg a helyet, de persze ha bringásnak kell elnyomorognia mellettük, akkor már rögtön lehet ugatni, mert a bringás az szemét. Mint a TVben is a nő, aki azon akadt fenn a riportban, hogy odébb kellett húznia a gyereket. Még szép, hát talán nem egymás mellett kell haladni, hanem egymás előtt, ha kevés a hely, meg hát ha gyalogos jön szemből az elől is el kell húzni, mi a gond azzal, hogy bringás elől kell félreállni? Nem ugyanaz, mintha gyalogost kéne elengedni?...Számtalan olyan esetet tudnék mondani csak egy hónapon belül, amikor toltam, még én próbáltam meg odébbhúzódni, nekem jöttek, aztán nekem anyáztak. Teljesen mindegy, hogy mit csinálok. Eleve az gond, hogy ott vagy, mert a büdös paraszt gyalogosra nem vonatkoznak az egymásra odafigyelés íratlan szabályai. Kitehetnének egy táblát, hogy gyalogos csak libasorban és lehetne őket büntetni a híd végén, mint a bringásokat.

Vegyülj el

Norbi képe
Norbi
95 p, 2010-07-09 08:58

Szerintem felesleges energiapocsékolás bosszankodni a Margit híd-témán.(Persze,szar a helyzet).
Nem ez az első és nem is az utolsó eset,hogy a rendőrök nem azzal foglalkoznak,amivel kellene ,ami fontosabb lenne a köz érdekében.
Egyszerűen el kell kerülni a Margit hidat,még akkor is,ha netán ez kerülőt jelent az embernek és akkor nincsen idegeskedés meg szívózás a "hatalom"részéről.

----------------------------------------------------
L I V E S T R O N G

gaze képe
gaze
96 p, 2010-07-09 10:47

jászairól az mhb-hoz melyik utat javasolnád akkor, az épeszűség keretein belül? Mert ugye vannak olyan polgári csökevények, akiknek naponta többször is ezen a szakaszon kell ingázniuk... és hát egy nap 3-4x áttologatni a talicskát egy gigantikus baromság miatt, nem oylan funny, meg nem is olyan könnyedén lemondható dolog...
Mert azt úgy azért egyszerű mondani, hogy a probléma megoldása helyett ne vegyünk tudomást a dologról...
(ha esetleg a körúton betiltják a biciklizést (miért is ne?) akkor majd azt mondod, hogy áh, nem kell arra menni?

Norbi képe
Norbi
97 p, 2010-07-09 11:16

"jászairól az mhb-hoz melyik utat javasolnád akkor, az épeszűség keretein belül?"
Épeszűség keretein belül nem tudok...én tudom,hogy simán kerülnék nap mint nap az Árpádon.

----------------------------------------------------
L I V E S T R O N G

Krisi képe
Krisi
98 p, 2010-07-09 12:01

hány olyan ember van, aki konkrétan a Jászairól megy konkrétan MHB-re? nekem is majdnem mindig ez lenne a legrövidebb út, amikor a belvárosból megyek a Moszkva felé, de inkább kerülök a Lánchídon és más útvonalon megyek. ami lehet, hogy 1km-rel hosszabb, de legalább nem kell tolnom a gépet. ha meg Óbuda felé megyek utána akkor ott az Árpád híd.

összefoglalva úgy kell megválasztani az útvonalat, hogy ha Újpest felől jövünk akkor már az Árpád hídon átmenjünk, ha pedig a belvárosból akkor még előbb valamelyik hídon. belegondolva amint átérünk a Margit hídon rögtön elfordulunk vagy Óbuda vagy a Lánchíd felé, legalábbis én nem szoktam tömegeket látni a Rózsadombra felfelé tekerni. mindenki úgy beszél, mintha a következő híd 10km-re lenne.

meg persze a biciklisek is ugyanolyan átgondolatlanul közlekednek, mint az autósok: hiába van útjavítás vagy lezárás, mindig ugyanazon az útvonalon KELL menni, történjék akármi. régen énis legalább 70%-ban a Margit hidat használtam, mert a Moszkva felé az volt a legjobb, de mióta feltúrták soha nem járok arra, és már tökre megszoktam, hogy a Lánchídon rakom és utána a Csalogány úton felmegyek.

ha meg konkrétan a szigetre megyek akkor ott az Árpád híd, bár ha a másik irányból érkezek az tényleg nagy kerülő, egyedül talán ekkor érdemes tolni szerintem, ilyenkor úgyis csak a híd feléig kell eljutni.

és végül amit még senki nem említett mint érv: fixit tolni szopó, mivel ugye folyamatosan forognak a pedálok, ez már akadt bele más ember lábába - meg a sajátomba is - akármennyire figyeltem.

Zsabor képe
Zsabor
99 p, 2010-07-09 12:44

Arra viszont át kell menni az alagúton, és az sem móka-kacagás.

sagan képe
sagan
100 p, 2010-07-09 13:17

Fő utca-Bem rakpart-Csalogány utca,ahogy írva volt. Az alagút úttestje is problémamentes,csak a levegőminőség gáz. ;)

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

Krisi képe
Krisi
101 p, 2010-07-09 13:51

ráadásul a Lánchíd után a francia intézet előtt van egy isteni S-kanyar, ott még akkor is megküldöm és bedöntöm amikor már a fáradtságtól a halálomon vagyok, az a legjobb kanyarkombó egész Budapesten :)

Űrhajós képe
Űrhajós
102 v, 2010-07-11 18:53

+1:)

sagan képe
sagan
103 v, 2010-07-11 20:06

Én meg lassítok,mert a zebrára is figyelek ;)).

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

guk képe
guk
104 sze, 2010-07-14 16:27

Jaja +1!

A legjobb benne, hogy ott bármilyen járműnél gyorsabb tudsz lenni bicóval. Én is imádom!

ON: Lánchíd vagy tolás...

Ja és még valami. Úgy is lehet tolni hogy felkapod egykeróra magad elé a lovat, és akkor tuti egy embernyi helyet foglalsz...

Zsabor képe
Zsabor
105 p, 2010-07-09 14:17

Az alagút úttestjén tilos biciklizni, így tulajdonképpen az alagút éppen csak egy fokkal jobb, mint a Margit híd. Viszont büdös van és látvány szempontjából is elég béna.

gaze képe
gaze
106 p, 2010-07-09 17:34

(értem, hogy egyéb esetekben okés a kerülő, de ha ez a két pont adott, akkro mi a javaslat? és pláne ha nem napi egy tili-toliról beszélünk hanem mondjuk két iroda közötti ingázásról? ott már nagyon nem 'hatékony' a tili-toli all day long)

Krisi képe
Krisi
107 szo, 2010-07-10 09:39

folyamatosan szidod az autósokat, hogy a seggükhöz nőtt a kocsi és nem bírnak mással menni. neked ezek szerint a bicikli ágyazódott a testedbe és képtelen vagy 1 darab megállót villamossal megtenni

gaze képe
gaze
108 szo, 2010-07-10 14:53

apróság, de úgy tudom a villamosra azért kell jegy...

fradizoli képe
fradizoli
109 v, 2010-07-11 09:02

Pacsi
nem hiszem, hogy téged a jegy zavarna. Jegyet vegyenek a hülyék, mert hát a hülyék tolják a hídon.

gaze képe
gaze
110 h, 2010-07-12 01:11

hát ezt most egy olyan embernek mondod aki mindig lyukaszt a 4-6-oson.
és igen, a hülyék tolják.
a leghülyébbek meg rendőrködni akarnak másokon.

de nyilván nem hülye az aki annyit nem bír felfogni, hogy ha a bicaja mellett van, akkor szélesebb helyet foglal el, mintha rajta lenne/állna/ülne a vázon, stb.

nyilván, hiszen ki van rakva a tábla...

de szóljál rá arra aki nem a bicaj mellett áll. talán még elférsz tőle a végén.

fradizoli képe
fradizoli
111 h, 2010-07-12 10:59

Pacsi
nekem még nem szólt gyalogos azért mert nem fér el mellettem miközben tolom. Én a dagadt örömbringás csak röhögök az ilyen alibi dumákon, hogy nem fér el a gyalogos. De hát kinek, mi okoz problémát.

gaze képe
gaze
112 h, 2010-07-12 14:43

ja. alibi duma, hogy a bicod meleltt tobb helyet foglalsz mintha rajta ulnel-allnal.
(de lathatoan neked is gondot okoz felfogni a "pedalon allok es gyalogos tempojaban gurulok at, nem tekerek" es a "vadul cikazva attekerek kozotti kulonbseget")

alibi duma... hehe...
speciel pont tegnap elottem akadt ossze ket bringat tolo lany kormanya.
oh, persze, nem tortent fennakadas, tehat, a szabaly tokeleetesen rendben van.
barcsak az adofizetesben tartanak be a nepek ilyen buszken a szabalyokat....

fradizoli képe
fradizoli
113 h, 2010-07-12 21:15

Pacsi
de engem még mindig nem érdekel ki hogyan megy át a hídon. Én tolom, és adót fizetek.

gaze képe
gaze
114 sze, 2010-07-14 15:33

es raszolsz masokra, hogy toljak inkabb ok is, meg vannak olyanok, hogy "legkozelebb jon szembe tekerve, belebaszom a dunaba" futamok?
ha nincs, teljesen okes minden.
ha van, arrol szol a "rendorkodes" resz.
:)

agri képe
agri
115 cs, 2010-07-22 19:39

:) jo

agri képe
agri
116 cs, 2010-07-22 19:39

:) jo

Krisi képe
Krisi
117 v, 2010-07-11 09:59

..a bicikli pedig ingyen van, nincsenek kopó alkatrészei, karbantartan ise kell.
de ha átgyalogolsz akkor is ugyanott vagy mintha bringával mennél, na az tényleg ingyen van, bár a cipő jobban kopik :)

gaze képe
gaze
118 h, 2010-07-12 01:17

végül is, az élet sincs ingyen hiszen az anyának enni kell, a szülész hálapénzt kér... enni kell, hogy szarhassunk...

talán akkor állna a hasonlatod ha azt mondtad, volna, hogy de biciklit meg lopni is lehet.

csak hipotetikusan kérdem, hogy abban az esetben mi van ha én nem akarom otthagyni a bicajomat a jászain ha átmegyek az mhb-re, mert mondjuk utána másfelé kell mennem és mondjuk nem gyalogolnék érte vissza, hogy aztán újra áttoljam...
ez persze csak tézis.
mert szerintem egy város forgalom szervezésében az nem a leghaladóbb szemlélet, hogy "akkor nem kell arra menni".

nem hiszem, hogy a legjobb megoldás tologatni a kerékpárt.
de ebben a meddő vitában azt is pontosan látom, hogy már tök mindegy, hogy tolni vagy rollerezni a logikus és ésszerű, állítás és ellenállítás van, és csak egy maradhat.
szóval, igazából letojom, hogy ki mit gondol arról aki nem két embernyi helyet elfoglalva tilitolizik hanem a pedálon állva átcsorog a gyalogosokkal (nem megelőzve őket, kvázi egy kerekeken guruló gyalogosként haladva).
de mondjuk nekem nem is fognak beszólogatni mindenféle önkéntes rendőrök, mert nincs olyan szituáció amikor ennek bármiféle indokoltsága is kialakulhatna (a rollerezős technikával)

Zsabor képe
Zsabor
119 h, 2010-07-12 16:47

"de ebben a meddő vitában azt is pontosan látom, hogy már tök mindegy, hogy tolni vagy rollerezni a logikus és ésszerű..."
...vagy felülni és lassan, óvatosan átcsorogni :)

gaze képe
gaze
120 sze, 2010-07-14 15:33

(vagy barmi modom logikus megoldast keresni, lenyeg az ellenallas :)

agri képe
agri
121 cs, 2010-07-22 19:38

+1

KoBold72 képe
KoBold72
122 p, 2010-07-09 12:07

Ha a Jászai-MHB között ingázol napi 3-4x, akkor miért bringával mész?
Bringatolás nélkül, gyalogolva nem lehet?
Villamossal egy megállót nm lehet?

gaze képe
gaze
123 p, 2010-07-09 17:34

szóval az adott szituációra nincs válaszod.

Spikk képe
Spikk
124 p, 2010-07-09 23:09

Azok a polgári csökevények, akiknek naponta többször is ezen a szakaszon kell ingázniuk sajnos így jártak. Ennyi közlekedő között belefér pár ilyen is és még így is jó a helyzet bringás körökben, mert a gépjárművel közlekedők között 100% ez az arány!

KoBold72 képe
KoBold72
125 szo, 2010-07-10 13:28

Miért is?
Szerintem három is van.

6É futás
www.6efutas.hu

városjáró képe
városjáró
126 p, 2010-07-09 09:00

megint egy gumicsont írás.

jeremy spark képe
jeremy spark
127 p, 2010-07-09 09:06

Akkor tegyél már hozzá valami értelmeset..

Vegyülj el

Norbi képe
Norbi
128 p, 2010-07-09 09:19

A Margit híd témához nem lehet semmi értelmeset hozzátenni.Ez egy kialakult,újabb elb...ott helyzet.
Lehet róla beszélni,eszmét cserélni,de attól nem fog megoldódni.

----------------------------------------------------
L I V E S T R O N G

Űrhajós képe
Űrhajós
129 p, 2010-07-09 11:44

"Lánctalpazás geci, nyélen!" (Fácán)

Norbi képe
Norbi
130 p, 2010-07-09 15:19

Ez mekkora!
Fácán prof.forever:)

----------------------------------------------------
L I V E S T R O N G

Cseya képe
Cseya
131 p, 2010-07-09 15:51

Ötvenöttel.. ez az edzés.

Norbi képe
Norbi
132 p, 2010-07-09 18:22

:)
Ahogy előadja...nem tudom megunni:)

----------------------------------------------------
L I V E S T R O N G

Űrhajós képe
Űrhajós
133 p, 2010-07-09 18:51

Te? Semmiképpen. Így, ahogy kinézel, nem.

Cseya képe
Cseya
134 p, 2010-07-09 19:32

Lehet hogy ez neked méltatlan, de ne-eem.

Norbi képe
Norbi
135 p, 2010-07-09 23:09

"Most nagyon megküldelek köcsög".

Csak azt fájlalom,hogy nincsenek újabb videók(vagy csak én nem találom őket?).
Talán visszavonult a prof.
Bár ECMC-képek között láttam őt:)

----------------------------------------------------
L I V E S T R O N G

Űrhajós képe
Űrhajós
136 szo, 2010-07-10 08:06

Az Alleycat-en sajá rajongói topikja van. Az ECMC-n kint vlt, beszéltem is vele, ugyanazt a híres mezét hordta, mint a "Filmajánló" videón. Megkérdeztem, hogy szerinte nem kellene-e megtanítaníia az ott lézengő fiatal vanabíkat láctalpazni, mert így, ahogy kinéznek, nem férnek oda. Röhögött, és megivott egy fél liter sört.

Norbi képe
Norbi
137 h, 2010-07-12 19:58

Nem találom a rajongói topikját:)
Keresésbe mit írjak be Alleycat-en?

----------------------------------------------------
L I V E S T R O N G

Űrhajós képe
Űrhajós
138 h, 2010-07-12 22:33
Norbi képe
Norbi
139 h, 2010-07-12 22:41

BAZZZ!
Azt én nyitottam:)
Azt hittem,van komolyabb is:)
(Pedig már kezdtem örülni,hogy újabb csemegékre lelek). :)

----------------------------------------------------

"A fájdalom csak ideiglenes. Eltarthat egy percig, egy óráig, egy napig vagy egy évig,de végül elmúlik, és valami más lép a helyébe.De ha az ember feladja,akkor örökké fog tartani." Lance Armstrong

feb képe
feb
140 h, 2010-07-12 09:55

Minek újabb videó?

Menj le a Melegbe, vegyél neki pár sört, oszt meglesz az élmény.

Még a végén kiderül, hogy te sem férsz be a lánctalpba. ;)

Norbi képe
Norbi
141 h, 2010-07-12 19:42

"Menj le a Melegbe, vegyél neki pár sört, oszt meglesz az élmény."
Tudtommal oda csak futárok és ex-futárok járnak,de lehet,hogy nem vagyok eléggé jól informált:)

"Még a végén kiderül, hogy te sem férsz be a lánctalpba. ;)"

Az biztos,hogy nem...montival:)

----------------------------------------------------
L I V E S T R O N G

Retroger képe
Retroger
142 p, 2010-07-09 15:46

Tegnap nekem is volt szerencsém Margitkához, a nyugatitól a túloldalra kellett átmennem 15 percen belül, meg vissza. Ennyinek nem fogok elpazarolni egy jegyet, bliccelni megint csak nem fogok. Gyalog nem biztos hogy odaérek időben. Ha nem ilyen a szitu inkább más útvonalat választok. Odafelé gyökkettőztem, ha előttem gyalogos sétál nem fogom lecsengetni, vagy rászólni, ha elférek elcsorgok mellette szép lassan biztonságosan. Amíg fölfelé haladok pedálon a lábam és lassan hajtok, lefelé meg fél lábbal rollerezek fékezek és ha kell megállok. 60-as kormánnyal elég közel a rács. 10 perc elteltével már fent voltak a rendőrök, amire a többi bringás figyelmeztetett is, így leszálltam, és hogy ne kelljen a bringa mellett centizni a rácsot meg a gyalogosokat, hátsóra emelve toltam. Ha valaki még így sem vesz észre és nekem jön, az már az ő baja.
Ennyit a legfrissebb tapasztalatokról.
A villamos meg a busz tempója a hídon kb 10 km/h amit bringával is lehet tartani, szóval ezeket nem tartanánk fel, csak a hídon áthaladó egyéb járműveket amikre nem vonatkozik ez a korlátozás. Szóval sehogy sem jó ez ahogy van. Feleslegesnek tarok mindennemű zúgolódást erről az ideiglenes helyzetről, akinek arra van dolga megoldja ahogy tudja, és előbb vagy utóbb úgyis vége lesz.

gaze képe
gaze
143 p, 2010-07-09 17:39

egyébként szerintem csak rosszul értelmezte mindenki ezt a TOLÁST.
a szabály kitalálója bizonyára úgy értette, hogy HÁTULRÓL tolod a biciklit, nem mellette haladva, kormánytfogva. Így teljesül a 'biciklis nehogymár biciklizzen a hídon' elv és a 'bringa mellett állni szélesebb, mint a nyergében ülni' tétel sem érvényesül.
a kormányzást kell valahogy megoldani, de megfelelő egyensúlyérzékkel és pár hónap gyakorlással valószínűleg megtanulható hogyan lehet irányítani a biciklit amit a csomagtartónál, vagy hátulról nyújtott karral a nyeregcsőnél fogva toljuk.
felkészültebbek, rendszeres margit-hidazók hordhatnak magukkal seprűnyelet is, amivel hátulról egyenesben tartják a kormányt és valósítják meg a kerékpártolást fennforgását.

Lehet még esetleg HÚZNI is...

Zsabor képe
Zsabor
144 p, 2010-07-09 18:03

Ezzel kísérleteztem, de sokszor beakad a kormány a rácsba vagy a szembejövő szerelmespárba, és akkor még az utána jövő gyalogosokba is beleütközöm, megakasztva a mögöttem jövőket.

Krisi képe
Krisi
145 k, 2010-07-13 00:29

gyerekek, rájöttem az ultimate megoldásra!
elindulok a hídon rollerezve, utána párszáz méter múlva tolom, majd a végén ráülök és lassan tekerek a gyalogok mögött! na, király vagyok vagy király vagyok? ezzel most mindenkinek igaza van és mindenki téved is egyben
:D

sagan képe
sagan
146 k, 2010-07-13 13:12

Át is úszhatnál.
vagy ez
http://kerekagy.blog.hu/2010/06/22/arvizibicikli

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

gaze képe
gaze
147 sze, 2010-07-14 15:35

ööö...

de nincsen rajtad sapka!!!

KoBold72 képe
KoBold72
148 cs, 2010-07-15 11:48

A hübrisz öl, butít és nyomorba dönt.

lujka képe
lujka
149 cs, 2010-07-15 23:02

szép.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP

"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."

KoBold72 képe
KoBold72
150 p, 2010-07-16 11:23

...bár talán kicsit offnak tűnhet első ránézésre.
:-)

Hedgehog képe
Hedgehog
151 szo, 2010-07-17 14:43

Az az igazsag, hogy baromira ellustultunk. Nem vagyunk kepesek 500m-t tolni azt a nyomorult bringat? A hidon, a balaesetveszelyes reszetol eltekintve, leginkabb az zavar a tiltas ellenere torteno bringazasban, hogy minden, szabalyt megszego egy kurva nagyot szarik annak a pofajaba, aki meg betartja azokat. Ez a tolerancia pontosan ugyanolyan hianya, mint a zarovonalon elozes, a sebessegtullepes, jardara parkolas, amik az esetek igen kis szazalekaban okoznak effektive problemat/balesetet, de akkor is volumenekkel nagyobb veszelynek teszik ki a szabalyokat betarto vetlen kozlekedoket.
Amennyiben egy, a hidon bringazo elesik, es senki mashoz hozza nem erve daralja le a fel arcat a keritesen, vagy tori el a kezet, labat vagy az arccsontjat a vaslemezen landolva, leszarom, amig nem rant magaval senkit. DE tomeg van! A kozlekedes biztonsaga NEM csak rajtunk mulik, hanem mindenkin, aki reszt vesz benne. Hiaba vagyunk ovatosak, elesszemuek, megfontoltak, mert mindig akad egy barom, aki beranthat a szarba, balesetbe. Egymasra figyeljunk oda, es ne onzo modon, a sajat kicsinyes erdekeinket, es onerzetunket szem elott tartva hozzuk meg az ilyen donteseket, hanem tartsuk be a szabalyokat!
Amennyiben nem tetszenek a szabalyok, ott vannak a hivatalos utvonalak, amik lehetoseget adnak a megvaltoztatasukra. Persze akkor nincs meg az irredenta ontudat bizsergeto erzese, ami ebben szituban egyebkent egy nevetseges onamitas.

Süni
elado CM-mezek (megrendelesbol visszamaradt)
http://fabiano.hu/page5/page5.html

ízirájder képe
ízirájder
152 sze, 2010-07-21 00:35

Ja, itt a probléma. Már a wc-re is bringával járunk. Múltkor, ha nem figyelek, 50 m-en belül kétszer lakatoltam volna.

Margit-híd szabályos és gyors megoldás: futsz. Biciklire támaszkodva még könnyebb is, és semmivel sem abszurdabb, mint a szabály maga

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

agri képe
agri
153 cs, 2010-07-22 20:03

1 éves megfigyelésem szerint, bármelyik áthaladási megoldás mellett is dönt a bringás, azt a lehető legnagyobb öntudattal fogja tenni, ami letörölhetetlenül kiül az arcára.

én toltam és tekertem is, attól függően, mennyien járták éppen a margit-híd átmeneti járdáját. ha toltam, baráti pillantásokat kaptam más bringatolóktól, ha tekertem, homlokráncolásokat, és csúnya pillantásokat.
tulajdonképpen én nem birkázom, hanem tisztelem azokat, akik konzekvensen tolják már jó egy éve a bringát, és sajnálom, hogy sokan képtelenek megítélni, mikor van értelme ott hajtani és mikor nem - ezt főleg a tömegnyomorban is juszt is bringázókra értem.

nem akartam ítélkezni, én már kikerülöm a hidat, még ha a szigetre megyek is.
amúgy a gyalogosoknak sem örömforrás a járda, régen a villamos-járda közül kiválaszthatták a számukra optimális alternatívát (melyik gyorsabb, melyiken kisebb a tömeg), most nekik sincs választásuk.

stp1 képe
stp1
154 h, 2010-08-02 15:59

na, ma áttoltam a nagygéppel (72cm széles). nem volt vészes.
kb. 70% tekerő van a hídon (kis minta, nem voltak sokan), de nem is ez a legzavaróbb.

tele van olyan öntudatos köcsögökkel, akiknek derogál libasorban menni, hogy aztán nagy keményen izmozhassanak miután beleállították magukat a kormányvégbe...

lord képe
lord
155 sze, 2010-08-04 23:11

Független Hírügynökség:

"Az elmúlt hetekben több balesetet is okoztak a szabálytalan kerékpárosok a felújítás alatt álló Margit hídon.

A Margít híd rekonstrukciójának szóvivője, Tóth Kata hangsúlyozta: azok a biciklisek okoznak problémát, akik a tiltás ellenére kerékpárjukon ülve tekernek át a hídon a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak fenntartott keskeny sávon.

A szóvivő hozzátette: néhány nappal ezelőtt egy terhes kismamát sodort el egy kerékpározó annak ellenére, hogy a híd mindkét felhajtóján tábla emlékezteti a kerékpárosokat, hogy csak biciklijüket tolva kelhetnek át.

Tóth Kata utalt arra, hogy a szerdán kezdődő úszó Európa Bajnokság miatt nő majd a hídon gyalogosan közlekedők száma, ezért arra kérik a kerékpárosokat, hogy tartsák be a szabályokat és vigyázzanak a gyalogosokra."

ízirájder képe
ízirájder
156 sze, 2010-08-04 23:57

rossz ilyenkor az "én kérek elnézést" tipusú embereknek

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?