Egy Szentendrén lakó, Budapesten dolgozó barátom írását szeretném megosztani veletek:
--------------------------
Az EuroVelo 6 az egy Európát átszelő kerékpárút ami az Atlanti ócentól indul (Franciaország) és a Fekete tengerig tart.
Nekem Szentendréről befele jövet két lehetőségem van a bejutásra:
- Végig a 11-es út mentén a „kiépített” kerékpárúton. Ez egy töredezett aszfalt csík ami a 11-es mellett, allatt megy fasza levegővel és minőséggel. Olyan gyűrődések vannak az aszfalton, hogy vigyázni kell hogy hogy áll a pedál mert ha rosszul akkor fentakad a járgány.
- EuroVelo 6, persze nem a teljes hosszában. Én mindig ezen járok be, mivel ez is ultra szar de legalább szép helyen megy.
Nos ma végre az áradások levonulta után végig tudtam menni rajta újra (eddig Budakalászig elmentem autóval és onnan kerékpárral) és megosztanám a tapasztalataimat, hogy milyennek képzeli a Közlekedési Minisztérium a nemzetközi kerékpárutat. Az út hossza kb 18 km. Szakaszokra bontva ismertetem:
- Szentendre belvárosi szakasz. Nincs vele komolyabb gond, csak az autósokra kell figyelni, mivel a sok szűkítéstől és fekvőrendőrtől valamint a közlekedési táblák heti variálásától egy kicsit szédülten vezetnek. 3/5.
- Szentendre Postás strand - Dera patak hídja (11-es út). A legjobb szakasz az egész úton, kb 3 éve adták át, kimondott kerékpárút a töltésen vezet végig a Duna parton.. A kerékpárút egyébként végig a Duna parton menne, de itt sajnos nem fért bele a költségvetésbe egy hidacska a félméter széles patakon, ezért a kerékpárút elkanyarodik a Dunától és elmegy a 11-es útig (kb 700m) és ott megy át a patak felett. 5/5
- Dera patak hídja - Dera patak ártér kezdete. Az előző etap végén eltávolodtunk a Dunától, most visszamegyünk a Dunához (kb 700m). A patak másik oldalára át lehet integetni a kerékpárúton suhanó társainknak. Sőt lehet csúnyát is mutogatni, mert hiába van 10 m-re légvonalban a valós távolság 1 km. Na mindegy, elvégre is fitnesz célzattal kerékpározik az ember, egy kis kerülő nem a világ vége. De! 1 hónappal ezelőtt ez az út még egy jól járható földút volt keményre döngölve. Most valami baromarcú idióta felszórta elejétől a végéig zúzott kővel. Nem kaviccsal. Kővel. Olyannal ami van a sínek között is, az a bazalt zúzalék. Kerékpárral nagyon fasza. El tudom képzelni a külföldi kerékpárosok arcát amikor ehhez a szakaszhoz érnek és szembesülnek a ténnyel hogyha Pest felől jönnek, hogy vagy visszatekernek 5 km-t és mennek más úton Szentendre fele vagy tolják a kerékpárt 700m-t vagy megpróbálnak átkerekezni rajta. 0/5
- Dera patak ártéri rész. Mint a neve is mutatja ez bizony ártér. Erdei földutacska, egy kerékpár épp elfér rajta. Agyagos, ha kicsit vizes, csúszik. Eddig amióta újra kerékpározok (3 éve) csak itt sikerült elesnem. De itt többször is. Vannak kis vályúk amik faszán megdobják a kereket. A végén van egy függőleges szakasz fel a töltésre. Ha nyitott szájjal mész egyébként jól lakhatsz, annyi állat repked a levegőben. Ez a szakasz rövid, kb 700-800 m. Ha viszont áradás van akkor cumi, mert nincs alternatíva. 1/5. Aki szereti a terepet annak 4/5.
- Gátszakasz a skizofrén lakig. Ez két szakaszból áll, van egy földutas és van egy „aszfalt” utas szakasz. A földutas eddig jó volt, most vasúti töltéssé változtatták ezt is. Az aszfaltozott rész eddig is szar volt, de ott a kerékpárosok az út szélén kitapostak maguknak egy kis alternatív földcsíkot, amin lehetett közlekedni. Ezt most szintén bebazaltozták. Hogy miért azt nem értem. A skizofrén-lak egyébként a skizofrén betegek lakóhelye tényleg. 3/5 –ről változott 1/5-re.
- Budakalászi ártéri kerékpárút. 2 szakaszból áll, az újabb építésű egy nagyon szép, ártéri erdőn átvezető viacolorral burkolt kimondott kerékpárút. Az egyetlen zavaró része, hogy a fákat kerülgeti ezért meglehetősen kacskaringós. A másik baja pedig az ártéri lét, vagyis nagyjából minden évben 10 napra elönti az ár. Mire megtakarítják 50 nap. Közben pedig saras és kidőlt fás. Egyébként csak a viacoloros részt takarítják a régebbi építésű aszfaltozottat azt nem. Arról nem is lehetne most megmondani hogy aszfaltút csak az tudja aki régebben használja. Most a közepén van kb 20 cm széles járható rész (simára taposott kemény iszap) a többi része pedig a betonná keményedett tarajos, vályús iszapból áll. Amikor tiszta akkor 4/5 ha nem tiszta akkor 2/5.
- Római part gát szakasz: 3 éve teljesen jó volt leszámítva a sok gyalogost. Most azért látszik rajta, hogy csak mozog ez a rohadt gát, vannak rajta szép repedések, meg foltozások. Azért egy 3/5-t megér.
- Római part ártéri szakasz. Ez a szakasz egy elég hosszú vegyes felvágott. Van rajta széles rész, keskeny rész, jobb rész, rosszabb rész. Meg van rajta nagy tömeg. Sok kerékpáros, gyalogos. Keresztbe mennek rajta kenusok és kajakosok a járművüket cipelve. A csónakházaknál a húzókötelek vályúi képeznek ugratókat. Ezenkívül találhatók még random keresztirányú útfelbontások, amiket kaviccsal takartak vissza, már ha visszatakartak. A gyalogosok szerint persze az egész teljes egészében az övéké. Ezt néhányan azzal is alátámasztják, hogy az istenért nem hajlandók egy kicsit sem az út széle felé menni. Található még sok kutyasétáltató. Ebből itt jelen van az A és a B típus is. Az A típus a hosszú pórázra esküszik és általában mindig az út ellentétes oldalán sétáltatja kutyáját. A B típus nem használ pórázt viszont a kutya itt is az ellentétes oldalon sétál. Ha jön a kerékpáros, akkor mit kell tenni? Segíteni a kerékpárosnak. Ezt hogy lehet megtenni? Lábhoz hívjuk a kutyát. Mikor? Amikor tuti beszalad a dög a kerékpár alá. Tömény frusztráció 2/5.
- Római part utolsó szakasz. A pokol. Itt vannak a kiülős helyek, végig fel van szórva éles kaviccsal, ha esel valaki miatt, akkor vérezz is el geci. A lakóparkokból kismama és gyerekhordák hömpölyögnek, plussz az előző szakasz minden nehezítése. 1/5.
- Gázgyári út. Itt már járnak autók, ezért viszonylag járhatóbb, de a nagy gödröket azért célszerű kikerülni. Ezen az úton van két kanyar és előszeretettel előznek benne az autósok, de akkor a szembejövők nem férnek el, így óvatosnak kell lenni. Az út végén ott van az iroda, hál istennek. 3/5.
Na most azért rengetegszer megyek én innen tovább is, de ez az általam leggyakrabban bejárt útszakasz. A továbbiakban egyébként van egy nagyon kultúrált 1 km-es kerékpárút, ami hirtelen halált hal és utána az EuroVelo 6-n utazók keze el van engedve és a fantáziájára van bízva, hogy merre megy tovább az Árpád hídig. (Azt megsúgom, hogy a kerékpárút folytatásában nem mehet, mert ott tilos kerékpározni (budai alsó rakpart).
Egyébként mivel nem vagyok sem totál mazochista, sem totál hülye ezért a Római parti szakaszt kihagyom egy egy az egyben és megyek az autóúton a Királyok útja Nánási út útvonalon. Itt próbálok higgadt maradni és nem elküldeni nagyon durván az anyjába azt a napi legalább egy autóst, amelyik kiszól hogy: Miért nem mész a Duna-parti kerékpárúton hülye gyerek?
A végén álljon itt egy 2008-as sajtóközlemény az EuroVelo 6-ról:
Gazdasági és Közlekedési Minisztérium
Sajtóiroda
Budapest, 2008. május 11.
Az Atlanti Óceán és a Fekete-tenger közötti, a franciaországi Nantes és a romániai Constanta városát összekötő, összesen 4448 km-es, európai kerékpáros turisztikai vándorút, azaz 6-os számú EuroVelo (EV) magyarországi szakaszának kitáblázását kezdi meg Budapesten 2008. május 11-én Bodor Ádám a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) kerékpáros ügyekért felelős miniszteri megbízottja európai parlamenti képviselőkkel együtt. A nyomvonal kitáblázása 2008 júliusára készül el, s ezzel összefüggő kerékpárút várja majd a bicikliseket Rajkától Hercegszántóig. Az EV6 kitáblázásakor 440 km kerékpárúton és kerékpározható kisforgalmú közúton kerülnek kihelyezésre az Európai Kerékpáros Szövetség által javasolt jelzések és információs táblák a biztonságos és kellemes kerékpározás érdekében. Az EV6-ot követően az EV11-es kerékpárút kitáblázásra várhatóan 2009-ben kerül sor. A létrejövő kitáblázási rendszer karbantartását, az útvonal promócióját, a kerékpáros civil szervezetek konzorciuma a „Kerékpáros Magyarország Szövetség” látja majd el
Gy.












Az idézett 2008-as
Az idézett 2008-as közlemény szerint a szántóföld szélén munkagépek által kitaposott, alig járható ösvény is "kisforgalmú közút" vagy "kerékpárút" (előző bejegyzés).
Kíváncsi lennék arra, hogy a KMSZ ezt vajon hogyan promotálja?
Hú, marha jó a leírás,
Hú, marha jó a leírás, pont ezt a bazalt-zúzalékot próbáltam megfogalmazni az előző bejegyzésnél hozzászólásban.
Javasolnék egy alternatívát a Királyok-Nánási helyett, bár lehet, egy fokkal lassabb, de szinte zéró a forgalom, és jó az útminőség. Ha kimegy a Pünkösdfürdő utcán, és a nagy bozótos telek után bemegy balra a Napfény utcába, akkor szinte egyenes az út, a Pók utcai lakótelepen koppan, Kadosa utcán. Két kicsi balra kezdő S-kanyart kell csak megtenni út közben, amikor koppan. (így jön ki Napfény u. - Gyula u. - Kinizsi u. - Nagyvárad u. - Zaránd u.). Van kitáblázva valami labirintus-szerű bringaút kijelölés, azzal nem szoktam foglalkozni, tök másfelé megy. Utána a Kadosán ki lehet menni a Nánásira. Akkor szoktam rá erre az útvonalra, mikor még féltem az autók közt. Ugyan vannak itt parkoló autók a házak előtt, de kárpótol a gyönyörű tükörsima aszfalt (csak az utolsó, Zaránd utcai szakasz foltozott), és a nyugi. Két macisajtos, és valahány jobbos kereszt van.
----------------------------------
Zsú.
CMtúra
Észak-Buda
"Függőágy, koktél, homokozólapát!"
Mi lenne ha a kerékpárút
Mi lenne ha a kerékpárút tervezőjénél elvárás lenne hogy kerékpározzon? Esetleg tudná mit lehet kp-útnak nevezni.
Wad
"mert hiába van 10 m-re
"mert hiába van 10 m-re légvonalban a valós távolság 1 km"
Ezen én is meglepődtem mert még nem jártam arra és nem értettem miért kell 1 kilométert mennem nyugatra ahhoz hogy 20 méterrel délebbre jussak. Komolyan aggódtam hogy eltévedtem. :-)
Na, én ezért megyek a
Na, én ezért megyek a 11-esen, ha Szentendre felé van dolgom...
Szerencsére eddig rendőrrel még nem találkoztam...
Egyébként a Nánási-Királyok útja tényleg jó alternatíva. Nem is tudom, miért próbál meg bárki a Rómain biciklizni...
Az alábbi linken a Francia
Az alábbi linken a Francia szakaszoktól indulva Passauig végig lehet nézni az EV6-ot képekben.
http://mutat.net/?http://veloroute6.free.fr/accueil.htm
----------------------------
Ewing ChainOil,Dallas-Texas
ggarai éppen pihentető
ggarai éppen pihentető túrán vesz részt, öt perce az alábbi sms-t kaptam tőle:
"Az milyen, hogy az Ebihal meg a szentendrei vízmű között a 6-os Eurovelo nagyszemű murvával van leterítve? :-o"
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP
"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."